Show your I.C.E.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.959 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:02

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
Omdat ik verschillende fotos zien van mensen hun autos met een ice instalatie ingebouwd, wil ik er hier 1 verzamel topic van maken :P

TS trapt af.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/fotos/music/IMG_2642.JPG

Wat zie je hier?

Een SPL dynamics monoblok
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/fotos/music/IMG_2624.JPG

>1000watt rms op 1ohm stabiel
800watt rms op 2ohm
450watt rms op 4ohm

Een lighting audio 2 kanaals versterker:
Afbeeldingslocatie: http://www.jemproelectronics.com/catalog/images/lighting_audio/B300.2.jpg

100 W x 2 @ 4 Ohms RMS
150 W x 2 @ 2 Ohms RMS
300 W x 1 @ 4 Ohms Bridged RMS

2 Kickers compVR
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/fotos/music/IMG_2633.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/fotos/music/IMG_2634.JPG

400watt rms [kan heel wat meer aan]
800watt piek

Kicker setje voor de hoedeplank
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/GoT/kicker/IMG_2582.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/GoT/kicker/IMG_2583.JPG

Doet 100watt rms en 180watt piek.

En een condensatortje van 1.5Farad

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/fotos/music/IMG_2639.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 06-01-2006 22:34 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

zou je een dergelijke nutteloze bijdrage voortaan willen laten?

[ Voor 91% gewijzigd door mOrPhie op 04-01-2006 23:05 ]

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:24

Tim Schuhmacher

abasios

ICE = In Case of an Emergency

Ten minste daar dacht ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:10

MaDLiVe

.-Observer-.

Wat voor sjonniebak zit er omheen :+

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 10:48

bonzz.netninja

Niente baffi

goed...ik vind er eigenlijk niks aan, dan hele customizen van je "ride", en eigenlijk vind ik het behoorlijk verwerpelijk en vermakelijk maar goed. Ieder zijn hobby.

Maar nu vroeg ik me oprecht af...koop je bijv. speakers alleen op de specs, of is hier ook de vormgeving extreem van belang?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:08
Wat heb je betaald voor die meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:29
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/3850/dscf00179ku.jpg

Is oude opbouw, nieuwe opbouw is nog in de maak.

En hier is mijn signature waar tevens alles instaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.twan.peters.scarlet.nl/test2.jpg

:7

[ Voor 7% gewijzigd door Strider op 04-01-2006 23:45 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 11:50

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

-> Thema Forum: Vervoer

Graag wel een beetje serieus houden dus. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:03:
goed...ik vind er eigenlijk niks aan, dan hele customizen van je "ride", en eigenlijk vind ik het behoorlijk verwerpelijk en vermakelijk maar goed. Ieder zijn hobby.

Maar nu vroeg ik me oprecht af...koop je bijv. speakers alleen op de specs, of is hier ook de vormgeving extreem van belang?
ieder zijn hobby idd :P

Maar wat bedoel je met de vormgeving?
Of het nu ronde, vierkante, 6 hoekige subwoofers zijn?
1300€ give or take...

[ Voor 16% gewijzigd door Jellabie op 04-01-2006 23:09 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 21:04
Een rijdende discotheek... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik dacht dat een auto er voor was om je van A naar B te vervoeren 8)7

Maar wat betekend dat I.C.E. nou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

in car entertainment

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Dear God, dat heb je er voor over? :|
Kan ik me dus echt niets, maar dan ook helemaal niet bij voorstellen. Alleen maar zodat je de mogelijkheid hebt om de muziek zo hard te zetten dat je spontaaf doof wordt, never mind de mate van irritatie die je opwekt in je omgeving? Als je nou zo'n speaker-installatie in je huis zou bouwen (in mindere mate), dán kan ik het me wel een beetje voorstellen voor bij films enzo, maar in je auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Martinator schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:14:
[...]

Kan ik me dus echt niets, maar dan ook helemaal niet bij voorstellen. Alleen maar zodat je de mogelijkheid hebt om de muziek zo hard te zetten dat je spontaaf doof wordt, never mind de mate van irritatie die je opwekt in je omgeving? Als je nou zo'n speaker-installatie in je huis zou bouwen (in mindere mate), dán kan ik het me wel een beetje voorstellen voor bij films enzo, maar in je auto...
Er zijn genoeg mensen die geruime tijd doorbrengen in hun auto en dan bedoel ik niet 30 min per dag, maar zo >2-3 uur per dag. Dit kan voor woon-werk verkeer zijn, of puur voor het werk alleen. Wanneer je dan een beetje fatsoenlijke audio in je auto wilt, ben je vrij snel al aardig wat geld kwijt ja.

Dat van de TS is natuurlijk vrij uitgebreid (overdreven wil ik het niet noemen ;)) maar ikzelf heb in mijn auto ook zo'n 5-600 euro aan audio spul zitten. Puur en alleen omdat het gewoon fijn is om in de auto een lekker muziekje aan te hebben als ontspanning.. Een andere radio, voorspeakers en bescheiden subwoofer maken het voor mij helemaal compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
J0YR1D3R schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:25:
[...]

Er zijn genoeg mensen die geruime tijd doorbrengen in hun auto en dan bedoel ik niet 30 min per dag, maar zo >2-3 uur per dag. Dit kan voor woon-werk verkeer zijn, of puur voor het werk alleen. Wanneer je dan een beetje fatsoenlijke audio in je auto wilt, ben je vrij snel al aardig wat geld kwijt ja.

Dat van de TS is natuurlijk vrij uitgebreid (overdreven wil ik het niet noemen ;)) maar ikzelf heb in mijn auto ook zo'n 5-600 euro aan audio spul zitten. Puur en alleen omdat het gewoon fijn is om in de auto een lekker muziekje aan te hebben als ontspanning.. Een andere radio, voorspeakers en bescheiden subwoofer maken het voor mij helemaal compleet.
Maar wat ik hier zie (en regelmatig in het verkeer) is toch gewoon ronduit overdreven? Met dit soort installaties kun je een uiterst fatsoenlijke thuisbioscoop maken! Dat heeft toch geen plaats in de auto? En voor een "lekker muziekje als ontspanning" heb je echt geen installatie van honderden euro's nodig, als je toch een betere installatie wil dan die standaard in je auto aanwezig is vervang je toch gewoon de speakers door betere exemplaren? Je gaat toch niet gelijk je halve kofferbak er aan wagen :? Misschien ligt het aan mij, maar ik zie hier dus absoluut het nut/de lol niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Martinator schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:37:
[...]

Maar wat ik hier zie (en regelmatig in het verkeer) is toch gewoon ronduit overdreven? Met dit soort installaties kun je een uiterst fatsoenlijke thuisbioscoop maken! Dat heeft toch geen plaats in de auto? En voor een "lekker muziekje als ontspanning" heb je echt geen installatie van honderden euro's nodig, als je toch een betere installatie wil dan die standaard in je auto aanwezig is vervang je toch gewoon de speakers door betere exemplaren? Je gaat toch niet gelijk je halve kofferbak er aan wagen :? Misschien ligt het aan mij, maar ik zie hier dus absoluut het nut/de lol niet van in.
De lol...
Er zijn ook wedstrijden, DB drags :)

Met andere woorden, hoe meer decibells... hoe beter :)

www.ice-mania.be

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:12
Denk maar wat je wil van deze reply maar ik moet het toch effe kwijt:
WAT EEN HOOP GELUL HIER ZEG!!!
Hier lopen 100'den mensen rond die iedere 6 maand een nieuwe videokaart kopen à 500€ het stuk, en dan geven ze hier kommentaar omdat iemand 1300€ uitgeeft voor muziek in zijn auto!? 8)7
Waarom zou ieder niet gewoon zijn ding mogen doen?
Staat het je niet aan, dan ga je hier gewoon weer weg, maar neeee, even snel iemand zijn hobby afbreken zonder reden, en hun dag is weer goed...
Zielig... :/

Ik had vroeger ook een installatie, en ja, die stond vaak ook hard, maar je hoorde ook wel het verschil met de standaard prut-speakertjes als het niet hard stond.

Identiek dus als een upgrade van je videokaart, waarom 500€ uitgeven voor 100fps, als het op 50fps ook werkt.

[/rant]

Jellabie: Ik hoop dat je die kist nog wat gaat afwerken? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 04-01-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
jellabie schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:39:
[...]

De lol...
Er zijn ook wedstrijden, DB drags :)

Met andere woorden, hoe meer decibells... hoe beter :)

www.ice-mania.be
"De mijne gaat harder dan de jouwe"? Goh ja, nou je het zo zegt, dan zou ik er ook wel €1300,-- voor over hebben |:(

Geef mij eens één (of meer) goede reden(en) waarom je er:
1. Zoveel geld voor over hebt;
2. Waaróm het zo hard mogelijk moet;
3. Hoe het komt dat je er niet mee zit dat je andere mensen irriteert.

edit: @Fire69: "Hier lopen 100'den mensen rond die iedere 6 maand een nieuwe videokaart kopen à 500€ het stuk" - Ik zeg toch niet dat ik hier begrip voor heb?

Ik wil ook niemand zijn hobby "afbreken", ik zoek gewoon een verklaring :/

[ Voor 22% gewijzigd door Martin op 04-01-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Martinator schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:37:
[...]

Ik zal binnenkort wel wat foto;s maken van mijn installatie, voor zover dat kan en voor zover je van een installatie kunt spreken ;) Het kostte wel honderden euro's, zoals jij het noemt, maar het resultaat is erg fijn hoor. Ik heb een andere headunit waar ik inmiddels al 2,5 jaar mee doe (een van de eerste met mp3cd) andere voorspeakers+tweeters en een subwoofer met ingebouwde versterker. Mijn halve kofferbak is no way in beslag genomen door deze subwoofer, nog niet eens 1/10de deel ;)

Afbeeldingslocatie: http://www5e.biglobe.ne.jp/~whisper/img1364.jpg

Das niet mijn kofferbak, maar wel mijn sub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 11:50

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Martinator: Als je je niet interesseert in dergelijke gear, dan denk ik dat je beter de back-knop op je browser kan gebruiken. Dit topic gaat over het tonen van je I.C.E., niet over of je het wel of niet leuk vind. Ieder z'n ding en toevallig is het jouw ding niet. :)

m.a.w.: back ontopic, metadiscussie willen we niet. :)

[ Voor 10% gewijzigd door mOrPhie op 04-01-2006 23:48 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
mOrPhie schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:48:
Martinator: Als je je niet interesseert in dergelijke gear, dan denk ik dat je beter de back-knop op je browser kan gebruiken. Dit topic gaat over het tonen van je I.C.E., niet over of je het wel of niet leuk vind. Ieder z'n ding en toevallig is het jouw ding niet. :)
Ik dacht dat GoT ook voor discussie was bedoelt? Maar ja, ik zal me wel vergissen, aan de reactie van Fire69 te zien is discussie aan deze doelgroep ook niet echt besteed.
Jij je zin, ik blijf wel uit dit topic :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 21:04
Fire69 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:41:
Denk maar wat je wil van deze reply maar ik moet het toch effe kwijt:
WAT EEN HOOP GELUL HIER ZEG!!!
Hier lopen 100'den mensen rond die iedere 6 maand een nieuwe videokaart kopen à 500€ het stuk, en dan geven ze hier kommentaar omdat iemand 1300€ uitgeeft voor muziek in zijn auto!? 8)7
Waarom zou ieder niet gewoon zijn ding mogen doen?)
Je hebt gelijk. :)
Mijn excusses voor mij opmerking in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Martinator schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:44:
[...]

"De mijne gaat harder dan de jouwe"? Goh ja, nou je het zo zegt, dan zou ik er ook wel €1300,-- voor over hebben |:(

edit: @Fire69: "Hier lopen 100'den mensen rond die iedere 6 maand een nieuwe videokaart kopen à 500€ het stuk" - Ik zeg toch niet dat ik hier begrip voor heb?

Ik wil ook niemand zijn hobby "afbreken", ik zoek gewoon een verklaring :/
1: Als ik nu 1300€ in mijn pc steek, of in mijn auto, of in een nieuwe tv... so what?

2: wedstrijden, DB drags dus.

3: als ik gewoon rondrij staat de bass op me radio op -5. dus niemand heeft last van de bass
rij ik alleen, over de autostrade ofzo, gata de bass naar +5, maar wie heeft er dan last van? enkel ik dus.

@fire69: niet in deze auto, binnen dit en een half jaar koop ik een nieuwe auto, dus is het imo dom om alles netjes in deze auto weg te werken :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Martinator schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:44:
[...]

Tja, wat loop je hier dan in godsnaam op dit forum te doen?

Zo kan je trouwens overal wel kommentaar op geven. Sommige mensen kopen 2x per jaar een andere gsm of een videokaart of een woofer of een nieuwe goudvis voor mijn part.
Iedereen heeft volgens mij toch het vrije recht om dat te beslissen? Of mag dat niet omdat jij er geen begrip voor hebt?

JOYR1D3R: komt uit zoiets wel wat degelijke klank, ik zoek namelijk een kleine woofer dat ik in de passagiersruimte van mijn pickup kan plaatsen. Onder de passagierszetel of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:51:
[...]

JOYR1D3R: komt uit zoiets wel wat degelijke klank, ik zoek namelijk een kleine woofer dat ik in de passagiersruimte van mijn pickup kan plaatsen. Onder de passagierszetel of zo...
Je zult je verbazen over het geluid wat eruit komt. Het lijkt echt dat het er een veel grotere kist+versterker achterin de bak ligt en dat meen ik serieus. Heb hem nu bijna een jaar en heeft me 220 euro gekost, maar ik heb er al zoveel plezier van gehad. Hij kan inderdaad onder je passagiersstoel als je daar ook enigzins de ruimte voor hebt. Op de site van pioneer zul je de maten vinden, geloof dat hij nog geen 10 cm dik is in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
GH45T heeft echt een hobbybob ice installatie in zijn corsatje van 14 jaar oud :)

JVC radio welke CD af kan spelen en 4 x 45 watt versterker aan boord heeft, type weet ik zo niet en ben te lui om het frontje er bij te pakken, display is kapot en ik heb hem voor 10 euro gekocht :)

Verder een Heytune 2x250 watt versterker welke gebrugd is naar 500 watt. Deze versterker heb ik geruild met iemand die geen RCA aansluitingen meer vrij had tegen een 2x100 watt supertech ding.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/hans.teeuwen/heytune.JPG

Aan deze versterker hangt de geliefde (;)) Marquant 440 watt PMPO, 200 watt RMS red alert baspijp Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/data/producten/KS87681g.gif

Voorin heb ik de JVC CS-V424 (25 watt RMS, 150 watt PMPO) speakers in de deuren gebouwd
Afbeeldingslocatie: http://12.41.28.254/jvc/CSV424.jpg

achterin de hoedenplank zitten 2 CS-V624's. (65 watt RMS, 200 watt PMPO)
Afbeeldingslocatie: http://12.41.28.254/jvc/CSV624.jpg

De baspijp is op de Heytune versterker aangesloten en de JVC speakers zitten rechtstreeks op de radio.

Kosten:
JVC radio € 10,-
JVC CS-V424 € 29,95
JVC CS-V624 € 39,95
Marquant Red Alert € 49,99
Versterker € 29,95
Kabelsetje voor versterker € 29,95

Kom je in totaal op € 189,79 uit voor de ICE. Het is geen state of the art spul, maar het klinkt toch nog vrij aardig, je moet alleen de bas niet té ver open draaien want dan gaat hij vervormen. Hij kan echter wel zo hard dat in mijn autotje allerlei interieurdelen beginnen te rammelen en te klapperen dus echt een tekort aan vermogen heb ik niet.

Ik ben van plan om er binnenkort een keer een nieuwe headunit tegenaan te gaan gooien omdat ik er graag een heb met RCA line in aansluitingen, daarbij begint de JVC op dit moment toch erg vaak over te slaan bij het draaien van een CD'tje (moet nog altijd een keer mijn CD cleaning disc meenemen als ik ga autorijden :P) en de opslagcapaciteit van 1 enkel CDtje begint steeds beperkter aan te voelen als je vergelijkt met radio's welke MP3's afspelen of zelfs MP3's vanaf een DVD kunnen lezen. Ook het display begint langzamerhand te irriteren, ik kan nog net lezen hoe hard het volume staat :D

Leuk detail is overigens dat ik nog precies 1 kratje bier in mijn kofferbak kwijt kan, de baspijp zit in een zelfgebouwd "bruggetje" omdat hij eerst constant door de kofferbak rolde en schoof en als ik een kratje bier er langs zet dan klemt de baspijp samen met de krat bier precies tussen de twee wielkassen in.

Ik zal binnenkort als ik tijd heb eens wat foto's schieten met mijn K750i.

Voor zover mijn bijdrage aan dit topic ;)

[ Voor 21% gewijzigd door GH45T op 28-06-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
:D

Sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Wat ik me afvraag? Waar steek jij dan je boodschappen van de winkel? Veel plaats is er niet in je koffer, en ik denk niet dat je die 6-pack op je AMP/SUB wil leggen :+
Mocht ik een auto hebben en me daarmee willen amuseren, dan zou ik er een sport van maken om het zo mooi mogelijk in de wagen te integreren.
but that's just me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
Sja, je kunt lachen maar als je ziet hoeveel ik er op vooruit ben gegaan sinds de philips radio-casette speler met de 4 kartonnen opel luidsprekertjes van 10 cm diameter en dat voor minder dan 200 euro dan bedenk je je dat het toch niet eens zo verkeerd is, een installatie voor een echte audiofiel is het niet, maar ik vind het vrij aardig klinken, beleef er veel plezier aan en harder hoeft hij van mij ook niet te kunnen. Ik weet inmiddels wel dat de accu leegtrekken met je radio geen probleem is :P
Anoniem: 132776 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:40:
Wat ik me afvraag? Waar steek jij dan je boodschappen van de winkel? Veel plaats is er niet in je koffer, en ik denk niet dat je die 6-pack op je AMP/SUB wil leggen :+
Mocht ik een auto hebben en me daarmee willen amuseren, dan zou ik er een sport van maken om het zo mooi mogelijk in de wagen te integreren.
but that's just me...
De baspijp samen met versterker staat dus op een soort van bruggetje. Dit bruggetje zit met 2 schroeven in de achterbank bevestigd. Verder zijn alle kabels voorzien van een setje stekkers zodat ik het geheel er redelijk snel uit kan kieperen als het moet zijn. (de)monteren gebeurd in circa 5 minuten. Verder ben ik 19 en woon nog bij mijn ouders dus echt veel boodschappen heb ik nog niet, en als ik ze heb dan is er nog altijd een achterbank en een bijrijdersstoel ;)

Op vakantie gaan is op deze manier sowieso al not-done maar dan gaat de baspijp er gewoon uit en zet ik weer wat bas op de achterspeakers en klinkt het toch nog enigzins goed maar dan minder hard.

Maar ik moet wel toegeven dat het soms wel behelpen is, ik heb het er maar voor over :)

[ Voor 49% gewijzigd door GH45T op 05-01-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
but that's just me...
Dat is bij de meesten ook de bedoeling, moet je maar eens naar een meeting gaan, welke meesterwerkjes je daar soms te zien krijgt.... :9~
GH45T schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:40:
[...]

Sja, je kunt lachen maar als je ziet hoeveel ik er op vooruit ben gegaan sinds de philips radio-casette speler met de 4 kartonnen opel luidsprekertjes van 10 cm diameter en dat voor minder dan 200 euro dan bedenk je je dat het toch niet eens zo verkeerd is, een installatie voor een echte audiofiel is het niet, maar ik vind het vrij aardig klinken, beleef er veel plezier aan en harder hoeft hij van mij ook niet te kunnen. Ik weet inmiddels wel dat de accu leegtrekken met je radio geen probleem is :P
Je hebt volkomen gelijk, daarom dat ik me ook direct excuseerde, vond je verhaal gewoon grappig. :)
Ben ook van een deftige ICE teruggevallen naar 4 kartonnen speakers nu en 't is om te :'( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
but that's just me...
boodschappen?

ik ben 20 en woon nog bij mijn ouders, dus geen boodschappen :P

Mooi inbouwen, jop, maar niet in deze auto.. over een paar maanden koop ik een andere wagen, maar dat had ik al eens gezegd :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:27

Zeeuw

5.6

Hier wil ik dan toch ook ff in reageren...

Inmiddels is het er weer allemaal uit, want de auto staat in de verkoop, maar dit zat erin en zo zag het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.team306tuning.nl/FSzandvoort%202005%20(18).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.team306tuning.nl/FSzandvoort%202005%20(17).jpg

2x 12" Rockford Fosgate Power T215D2, dubbelspoels 1000WRMS
Die 2 hingen aan een Power T30001BD, die leverde 3000W @ 2ohm

En dan nog een T15004, dat was een 4 kanaals versterker, daar hing op elk kanaal een Audio System RX 165K Pro (dubbele kickbass + tweeter) aan. Die leverde op elk kanaal 500WRMS

De condensator is een 12F van Ground Zero.

Van voor naar achter een 50mm² powercable, achterin een extra gelaccu

De kist was een standaard kist, uitgerekend voor "luisterplezier" en die leverde 140dB op rond 40 Hz. Eigenlijk moet je voor een dB-drag rond de 70Hz zitten maar ik had geen ander cd-tje bij om te testen. En met een getunde kist zou boven de 150dB mogelijk zijn....

Prijs: Teveel 8)7

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

^^ :D vrij bizar

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
Hebben ze hem nooit leeg proberen te halen? Als je die spullen allemaal zo in het zicht in de auto hebt liggen lijkt me toch wel dat je hiervoor maatregelen hebt moeten nemen, niet?

Verder ziet het er wel leuk uit maar ik vind het persoonlijk wel erg extreem, op het momen dat de achterbank er uit zou moeten zou het voor mij te ver gaan, ik heb liever mensen om me heen dan een stel subwoofertjes, maar dat is dus mijn mening ;)

Gebruik je het verder wel eens volop als er geen dbdrag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 14:01
@zeeuw: mis je je kofferbak ruimte niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

in de kofferbak:

Rockfort Fosgate Punch amp - 12" Rockfort Fosgate Sub - condensator:

Afbeeldingslocatie: http://www.onh.zolties.nl/albums/album159/20_G.sized.jpg

in de hoednplank liggen 13cm AudiBahn speakers en voorin heb ik nog het standaard compo-setje van Audi, die moet nog eens vervangen worden voor een degelijker compo-setje met amp.

dit alles wordt aangestuurd door een Alpine CDA-9853R headunit: (beetje kleine pic):
Afbeeldingslocatie: http://www.onh.zolties.nl/albums/album159/19_G.sized.jpg

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21
Stond al in een ander topic,

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/B2Y0COT80OU9.jpg

Mijn simpele budget install;
Head Unit: Pioneer 7600MP
Amplifier: Signat Fury 1200
MidRange: Speakers Audio System Bx165Pro
SubWoofers: Magnat Xpower 2500 10" (28 liter dubbel gepoort).
Wiring: Dietz Powercabels (20qm, dubbele massa) / Magma rca cabels.

Inmiddels al wat db-drags mee gewonnen respectievelijk een 3e en een 1e prijs, Speeld 135,9 db @ 59hz, voor een simpele 10" erg leuk is. Word in de toekomst nog verbeterd maar voorlopig is dat financieel gezien niet echt mogenlijk

nog een hele foute foto :P ,
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/Z9M6Z2LR5WR6.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door _Drake_ op 05-01-2006 12:20 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Lijkt me dat dit een populaire hobby is voor de Belgen, gezien het aantal hier aanwezig... (ben zelf belg, daar niet van :P)
Enig idee hoe het komt dat tuning poplairder is bij de belgen dan bij onze noorderburen?

En Zeeew: dat is zot man! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
@mad_boy1986:
In Nederland wordt je al aangehouden door de politie als je je ramen heel licht hebt geblindeerd met wat folie, in Nederland moet je bij een APK keuring de sideskirts eraf halen als ze niet af fabriek erop zaten en nog meer van dit soort kul.

Daarbij denk ik dat veel Nederlandser bang zijn om als sjonnie aangezien te worden wat uiteraard niet leuk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 132776 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:58:
Lijkt me dat dit een populaire hobby is voor de Belgen, gezien het aantal hier aanwezig... (ben zelf belg, daar niet van :P)
Enig idee hoe het komt dat tuning poplairder is bij de belgen dan bij onze noorderburen?

En Zeeew: dat is zot man! :o
Car-audio is in nederland een stuk populairder als in belgie.
Martinator schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:14:
[...]

Trust me, 1300 euro is NIX :D

[ Voor 42% gewijzigd door Strider op 05-01-2006 14:55 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52

YellowCube

Wait...what?

m'n electronicakennis is erg ver weg gezakt. Waar dient die hele dikke condensator ook alweer voor?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

GH45T schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:11:
[...]

Hebben ze hem nooit leeg proberen te halen? Als je die spullen allemaal zo in het zicht in de auto hebt liggen lijkt me toch wel dat je hiervoor maatregelen hebt moeten nemen, niet?

Verder ziet het er wel leuk uit maar ik vind het persoonlijk wel erg extreem, op het momen dat de achterbank er uit zou moeten zou het voor mij te ver gaan, ik heb liever mensen om me heen dan een stel subwoofertjes, maar dat is dus mijn mening ;)

Gebruik je het verder wel eens volop als er geen dbdrag is?
Ze hebben hem gelukkig nooit proberen te stelen.
Het zit er nu ook niet meer in, maar vol open is leuk voor 10sec, daarna is het niet prettig meer rijden :+

Achterbank heb ik nooit gemist, ik heb nog wel een passagiersstoel waar vanalles op kan :P

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

YellowCube schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:52:
m'n electronicakennis is erg ver weg gezakt. Waar dient die hele dikke condensator ook alweer voor?
Die zorgt ervoor dat je geen pieken en dalen krijgt in je stroomtoevoer, zodat je lampjes niet gaan knipperen bijvoorbeeld

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Strider schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:47:
[...]

Car-audio is in nederland een stuk populairder als in belgie.
Maar bij Dd-drag is dat een ander verhaal :P , zotte belgen.
Anoniem: 132776 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:58:
Styling is het woord, ofwel veel tupperware en dan een 1.1 motertje vanwege de belgische belastingsregeling. Kwa tunings als in vermogen doen de belgen dat juist daardoor veel minder dan in engeland/nederland.
jellabie schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:50:
[...]

2: wedstrijden, DB drags dus.
Dan zou ik eerst eens wat kennis erin steken en onmiddelijk een gepoorte kist bouwen, verder zijn die kickers low excursion en niet echt geschikt voor dbdrag omdat ze snel over hun nek gaan in een hoog gepoorte kist.

[ Voor 70% gewijzigd door _Drake_ op 05-01-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Zeeuw schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:56:
[...]

Die zorgt ervoor dat je geen pieken en dalen krijgt in je stroomtoevoer, zodat je lampjes niet gaan knipperen bijvoorbeeld
Daar is een goede accu juist voor, mits de toevoer minder is dan de afname gaat de boel alsnog knipperen. Verder is een condensator mits de toevoer goed is eigenlijk niet nodig, 9 van de 10 keer is meer vanwege de show en het volmetertje :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mooi spul! :)

Mijn schoonzus is wel blij met de populariteit van dit soort materiaal. Ze heeft in zaak in automaterialen.

Ik heb wel eens een aantal demonstraties gehoor op het gebied van Car-Hifi waaronder de echte creme de la creme. Ik vind het raar dat iets als geweldig wordt ervaren terwijl, zeker in een acoustisch en rampzalig ding als een auto, er nauwelijks sprake kan zijn van een goede luisterruimte en een perfecte speakeropstelling.

Daarnaast is de muziek die meestal op dit soort installaties wordt afgespeeld hoofdzakelijk van een soort die je in discotheken en op houseparties hoort, dansmuziek en geen luistermuziek.

Ieder zijn meuk hoor en leef je vooral uit zou ik zeggen. Ik hou het op een goede installatie thuis waar de muziek me niet afleid van het verkeer en de zuiverheid gegarandeerd is.

Waarom moet het eigenlijk vaak zo hard? Ik hoor bijv. mijn buurjongen al aankomen als hij nog een kilometer van ons huis rijdt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Guardian Angel schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:13:
Waarom moet het eigenlijk vaak zo hard? Ik hoor bijv. mijn buurjongen al aankomen als hij nog een kilometer van ons huis rijdt.
Dat valt onder de klassificatie Boomcars, ofwel patsers die moeten laten horen dat ze een soort van stoer willen zijn :P , precies de reden waarom ik een kleine 10" hebt, dreunt veel minder door dan een 12 of 15 en is dus een soort van omgevingsvriendelijk :Y) .

Verder is een auto inderdaad rampzalig kwa acoustic, maar er valt mits er echt tijd ingestoken word zeker goed geluid uit te halen. En er zijn merken die ook "hi-end" hifi leverd voor in de auto (CDT, Dynaudio b.v)

[ Voor 23% gewijzigd door _Drake_ op 05-01-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

heb nog een bult audio thuis klaarstaan om in te bouwen:

RF 12" punch in gepoorte kist
Caliber bass controll potmeter om de crossover en t volume vanaf t dashboard te regelen
Lanzar vibe 4x150W RMS amp
Alpine 2x30W RMS amp voor de voorspeakers
Boston Acoustics RX97 6x9" ovals

Heb alleen nog geen tijd/zin gehad om het allemaal in te bouwen... Daarnaast is een lege kofferbak zoooo praktisch!!!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
4x115 ;) (lanzar geeft zijn vermogens bij alles onder de opti serie te hoog op)
om maar een voorbeeld te geven, mijn signat is maar 4x100 en is veel zwaarder afgezekerd dan de vibe. Er is een manier om de vibe wat krachtiger te maken en dat is de massa banen van de printplaat extra groot te maken met wat tin.

[ Voor 53% gewijzigd door _Drake_ op 05-01-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

jij zegt 't, ik quote 't stickertje alleen maar ;)

maar hij doet t goed... Watts zijn toch maar relatief...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Drake schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:06:

[...]

Dan zou ik eerst eens wat kennis erin steken en onmiddelijk een gepoorte kist bouwen, verder zijn die kickers low excursion en niet echt geschikt voor dbdrag omdat ze snel over hun nek gaan in een hoog gepoorte kist.
Als ik een gepoorte kist zou maken voor deze kickers, moet mijn achterbank eruit, omdat de kist echt veel groter moet worden dan, en mijn achterbank eruit halen, toch liever niet :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/Alfa%20155%201.8%20Formula/0927/IMG_6079.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/Alfa%20155%201.8%20Formula/0927/IMG_6082.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/Alfa%20155%201.8%20Formula/0927/IMG_6084.JPG

• Pioneer front speakers 10cm, 55 euro
• Pioneer achter speakers 25cm, 160 euro
• Raveland 12cm sub met eigenbouw kast, 100 euro
• Versterker van *kan niet op t merk komen, iig A-merk*, 2e hands 35 euro
• Sony radio + 10 cdwisselaar, gratis van pa (hij heeft Ford Navigatie met radio ed)

Knalt hard genoeg, in de toekomst wil ik een radio met mp3 support, en 2x 12" subwoofers, met omhuizing mooi in kofferbak, ik denk ook van Pioneer :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Guardian Angel schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:13:
Ik heb wel eens een aantal demonstraties gehoor op het gebied van Car-Hifi waaronder de echte creme de la creme. Ik vind het raar dat iets als geweldig wordt ervaren terwijl, zeker in een acoustisch en rampzalig ding als een auto, er nauwelijks sprake kan zijn van een goede luisterruimte en een perfecte speakeropstelling.

Daarnaast is de muziek die meestal op dit soort installaties wordt afgespeeld hoofdzakelijk van een soort die je in discotheken en op houseparties hoort, dansmuziek en geen luistermuziek.

Neuh is niet waar, er word elke muzieksoort gespeelt op de betere geluidsinstallaties.
En niet iedereen heeft zijn muziek te hard staan..........

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
jellabie schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:55:
[...]

Als ik een gepoorte kist zou maken voor deze kickers, moet mijn achterbank eruit, omdat de kist echt veel groter moet worden dan, en mijn achterbank eruit halen, toch liever niet :)
2x60 liter met een leuk slotpoortje in het midden, moet wel lukken past in een ax zelfs :P .

[ Voor 6% gewijzigd door _Drake_ op 05-01-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Drake schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:15:
[...]

2x60 liter met een leuk slotpoortje in het midden, moet wel lukken past in een ax zelfs :P .
60liter is volgens mij te klein, volgens mij moet je al boven de 70liter komen per kist, en ik heb nu 2 keer 35 Liter, en die kist is al vrij groot...

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Mijn setupje, 3weg actief gefilterd met tijdscorrectie. Geen achterspeakers, want naar mijn idee hoort het geluid van voren te komen. Het klinkt op mijn stoel dan ook perfect (vind ik) :)

Afbeeldingslocatie: http://image2.showyoursound.nl/sicknick/2.jpg
10cm MTX 4032 coax in het dashboard en 16cm Magnat Pro 2160 kick in de deuren, met een MDF ring ertussen omdat ie anders niet past :p Normaal horen er geen speakers in de deuren namelijk.
Deze speakers hangen aan een MTX 204 versterker, 4 x 50W RMS. Vanaf m'n radio, een pioneer 8600MP, worden ze actief aangestuurd. De MTX in het dash spelen vanaf 2500 hz, 18 dB/octaaf filtering. De Magnats spelen tot 2500 hz, ook 18 dB/octaaf filtering. Ze spelen vanaf 63 Hz 12 dB/octaaf.

Afbeeldingslocatie: http://image2.showyoursound.nl/sicknick/SyS_2005_8_4_18_48_44.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image2.showyoursound.nl/sicknick/SyS_2005_8_4_23_16_49.jpg

2 maal JBL Power P1220E, 4 Ohm per stuk. Hangen aan een Magnat Phantom monoblok, zo aangesloten dat het op 2 Ohm draait. De subs spelen vanaf 20 Hz tot 80 Hz, 24 dB/octaaf filtering vanaf die 80 Hz.

Voor de amps zit een 1.5F Dietz powercap, met ingebouwd verdeelblok. Stabiele voeding is fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
jellabie schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:17:
[...]

60liter is volgens mij te klein, volgens mij moet je al boven de 70liter komen per kist, en ik heb nu 2 keer 35 Liter, en die kist is al vrij groot...
60 liter is meer dan minimum opgegeven voor de kickers;
Min Rec Vented Box Vol* (LITERS) 49.6
Max Rec Vented Box Vol* (LITERS) 63.8

bij een 12" kan je meestal uitgaan van 45-55 liter per sub gepoort, bij 10" is dat van 25-35 liter.

beste is een kistje maken van rond de 50-55hz afgestemt, met een piekje bij de 35 hz.

Ik zou geen zorgen hebben over de grootte van de kist, die is nu vrij dun en gaat relatief gezien niet heel veel groter worden dan.

hier kan je eventueel de grootte van de kist bepalen:
http://www.12vhifi.nl/subkisten.html

[ Voor 41% gewijzigd door _Drake_ op 06-01-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.gorter81/auto/sub.jpg

Ground Zero GZRA 4200 versterker
2x Pioneer 6910 speakers in zelfgebouwde hoedenplank
Boss Audio Subwoofer 10"

Hoedenplank is er uit, vervangen door de standaard. En sub staat nu wat meer naar de zijkant. Oja, die Sony CD-wisselaar zit er ook niet meer in. Kon niet overweg met m'n huidige Kenwood radio.

Binnenkort Poly install 8)

Dat laatste, grapje :+

[ Voor 14% gewijzigd door GGS_206 op 05-01-2006 23:15 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
GH45T schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:06:
@mad_boy1986:
In Nederland wordt je al aangehouden door de politie als je je ramen heel licht hebt geblindeerd met wat folie, in Nederland moet je bij een APK keuring de sideskirts eraf halen als ze niet af fabriek erop zaten en nog meer van dit soort kul.

Daarbij denk ik dat veel Nederlandser bang zijn om als sjonnie aangezien te worden wat uiteraard niet leuk is ;)
Even een side-note:

Dat folie, daar zijn ze inderdaad over aan 't bakkelijen. In principe mag 't bij de voorruiten inderdaad niet, mits 't origineel is.

Verder hoeft er bij de APK niets verwijderd te worden als side-skirts o.i.d. Het enige dat een keurmeester kan doen is aangeven dat de kokerbalken niet te controlleren zijn, maar zal geen afkeur opleveren. (zou mooi zijn, zou ik mijn originele skirts er zelfs af moeten halen)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ephymerous schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:04:
en 2x 12cm subwoofers, met omhuizing mooi in kofferbak, ik denk ook van Pioneer :9
nou! doe maar ruig: 12 cm nog wel ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
beschuitfluiter schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 08:52:
[...]

nou! doe maar ruig: 12 cm nog wel ;)
Shame on me! Uiteraard inches... is geedit :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 22:02

paQ

inmiddels weer uitgebouwd en verkocht, maar ik heb een klein jaartje een auto tv tuner in de wagen gehad. Ideaal voor verveling tegen te gaan in de file, of RTL Z oid te luisteren als je onderweg bent.

alleen stond het ding de laatste maanden vaker uit dan aan, dus weg er weer mee :)
Afbeeldingslocatie: http://www.garagetest.nl/pics/got/tv7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.garagetest.nl/pics/got/tv9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.garagetest.nl/pics/got/tv10.jpg

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:18
Ik heb op het moment 2 supergare boxjes in mijn auto, toch maar es weer degelijk geluid fixxen

Als iemand met een anderhalve maand zijn versterker + sub + evt tweeters wegdoet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb zelf ook een vrij dure installatie... Momenteel niet ingebouwd omdat ik nogal aan het carhoppen ben maar hij heeft in een suzuki baleno gezeten. Aangezien de kofferbak niet groot was en toch functioneel blijven heb ik dit in elkaar geknutseld...

Afbeeldingslocatie: http://memimage.cardomain.net/member_images/9/web/741000-741999/741956_17_full.jpg

Al mijn spul is van Helix... Zoek maar op wat ze er van vinden en je weet genoeg. Dit is geen standaard JBL / JVC spul. Het is puur SQ ( sound quality ). Het kon redelijk hard maar dan bleef het ook mooi. Het was i.i.g geen boomcar. Die heb ik al gehad maar dat beviel mij niet en andere wel ( auto is leeggeroofd ).

Omdat ik de kofferbak wilde gebruiken heb ik een dubbele bodem gemaakt.... Ook tegen inzicht van het dievengilde.

Afbeeldingslocatie: http://memimage.cardomain.net/member_images/9/web/741000-741999/741956_16_full.jpg

( op deze foto's is als versterker een Soundtream Van Gogh te zien maar die zat er tijdelijk in omdat de Helix versterker in reparatie was)

[ Voor 7% gewijzigd door Jeff[NL] op 06-01-2006 12:39 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25

BeaM-R

Powerrrrr

Ik heb er geen foto's van, maar naar een install moet je ook niet kijken maar luisteren is mijn mening :Y)

Pioneer DEH-P825R cd-tuner
Pioneer CDX-P1220S 12disc wisselaar
Pioneer GMX-702 2x75W RMS versterker
4x Boston Acoustics Speakers in de deuren
2x Boston Acoustics tweeters in de voordeuren
2x Boston Acoustics FX-93 in de hoedenplank
Phoenix Gold XS104 200W RMS 10" subwoofer

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
BeaM-R schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:09:
Ik heb er geen foto's van, maar naar een install moet je ook niet kijken maar luisteren is mijn mening :Y)

Pioneer DEH-P825R cd-tuner
Pioneer CDX-P1220S 12disc wisselaar
Pioneer GMX-702 2x75W RMS versterker
4x Boston Acoustics Speakers in de deuren
2x Boston Acoustics tweeters in de voordeuren
2x Boston Acoustics FX-93 in de hoedenplank
Phoenix Gold XS104 200W RMS 10" subwoofer
Ja klopt, maar het is leuk om te laten zien dat je vakmanschaps skillz hebt :7

Jij hebt zeker jouw install gekocht bij een quality center :+

[ Voor 7% gewijzigd door Strider op 06-01-2006 16:03 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 22:04
Leuk topic dit, wat hebben sommigen veel geld zitten in hun audio installatie ! Mijn set-up is redelijk cheap maar voor mij voldoende. Alleen moet er wel een sub bij, ik mis nog wat basweergave.

JVC KD-SX925 radio
Magnat XPerience 213 composet voor, 110W RMS
Magnat Bullpower 6940 6x9 in de hoedenplank, 85W RMS

Dit alles zit geknoopt aan een 5 kanaals Signat RAP1 versterker, deze levert 4 x 55W RMS en 1 x 150W RMS. En nu zit er een relais tussen de versterker, in idle stand trok ie m'n accu leeg. En het was niet de remote die raar deed maar het was iets anders (alleen ik weet niet wat). Nu wordt de stroom hard afgekapt via het relais.

Nu nog even een vraagje, mijn neef heeft een Infinity actieve sub waarvan de woofer is opgeblazen, de versterker zou het nog gewoon moeten doen. Wat is verstandig, zoeken naar een zelfde sub waarvan de versterker kapot is of zoeken naar een woofer (van ander merk ?) met een zelfde formaat + inbouwdiepte ?

[ Voor 3% gewijzigd door Toewan op 07-01-2006 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Wat te doen tegen een resonerend kofferdeksel?
Want het is echt wel verschrikkelijk eigenlijk.

klik hier voor een filmpje.wmv

Disclaimer:
• dit is een bastest, dus hoge tonen zal je niet horen
• Mijn kofferdeksel resoneert verschrikkelijk, dit is niet de nummerplaat [resonere, hoor je niet als je in de wagen zit]
• het klinkt wel zuiver, enkel mijn cam kan de bassen niet aan.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
jellabie schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:05:

Disclaimer:
• Mijn kofferdeksel resoneert verschrikkelijk, dit is niet de nummerplaat [resonere, hoor je niet als je in de wagen zit]
Haha echt weer zo'n belgen actie, 's avonds als het donker is even gaan testen met je sub, zullen de mensen in de buurt leuk hebben gevonden :P

Maar goed, echt iets aan te doen is er volgens mij niet, mijn corsatje trilt ook al van alle kanten uit mekaar en heb over de raakpunten van de kofferbak met het chassis zo'n soort strip gedaan wat normaal ook wordt gebruikt bij electronica kastjes voor aan de muur, ik heb geen idee hoe het spul heet, heb het ooit gekregen. Dit scheelde ook al aardig wat maar het is nog altijd hoorbaar, volgens mij is het eigenlijk alleen maar minder geworden omdat alles veel harder tegenelkaar aan zit geduwd.

Verder heb ik ook nog zo'n dempingsmatjes van de gamma erin gezet, zo'n soort eiermatjes zeg maar.

Volgens mij is bij mij het enigste wat nog echt rammelt de raam zelf maar daar valt volgens mij helemaal weinig aan te doen, en die wil ik ook niet te hard aan de kofferklep vast hebben zitten.

Ow ja, de scharnieren van je kofferklep goed oliën :)

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 09-01-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
jellabie schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:05:

Disclaimer:
Deeeemmmmppeeeen :D :D

[ Voor 72% gewijzigd door Strider op 09-01-2006 13:59 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Kzyto schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:38:
Ik heb zelf ook een vrij dure installatie... Momenteel niet ingebouwd omdat ik nogal aan het carhoppen ben maar hij heeft in een suzuki baleno gezeten. Aangezien de kofferbak niet groot was en toch functioneel blijven heb ik dit in elkaar geknutseld...

[afbeelding]

Al mijn spul is van Helix... Zoek maar op wat ze er van vinden en je weet genoeg. Dit is geen standaard JBL / JVC spul. Het is puur SQ ( sound quality ). Het kon redelijk hard maar dan bleef het ook mooi. Het was i.i.g geen boomcar. Die heb ik al gehad maar dat beviel mij niet en andere wel ( auto is leeggeroofd ).

Omdat ik de kofferbak wilde gebruiken heb ik een dubbele bodem gemaakt.... Ook tegen inzicht van het dievengilde.

[afbeelding]

( op deze foto's is als versterker een Soundtream Van Gogh te zien maar die zat er tijdelijk in omdat de Helix versterker in reparatie was)
Wat ik mij als n00b afvraag hè. Als je zo'n 2e plaat maakt met al die spullen erop. Dan sluit je toch als het ware je sub af? je hebt hem op de 1e foto in de bodem gebouwt nl en niet al in een kist. Dan doe je met een 2e bodem erop, toch hetzelfde als je basspoorten afsluiten?

Hoop dat je snapt wat ik bedoel :P . Of is die 1e foto van een andere installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Nooit van roosters gehoord, kunnen ook stevig zijn :P be creative

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Heh, ik probeer juist van mijn subwoofer af te komen :P. Hij moet alleen nog gerepareerd worden (kabelpluggen aan de achterkant is er eentje van afgebroken, en aangezien die verguld zijn mag ik 25 euro ophoesten voor een nieuwe :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 22:04
Flake schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:15:
Heh, ik probeer juist van mijn subwoofer af te komen :P. Hij moet alleen nog gerepareerd worden (kabelpluggen aan de achterkant is er eentje van afgebroken, en aangezien die verguld zijn mag ik 25 euro ophoesten voor een nieuwe :()
Zou het dan daadwerkelijk zo veel verschil geven wanneer je deze vervangt door standaard aansluitingen? Volgens mij is het veel belangrijker om fatsoenlijke (afgeschermde) bekabeling in je auto te hebben liggen dan het hebben van vergulde aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Kicker !!! O+

http://www.realmofexcursion.com/videos/Kicker/solox18.5.wmv

5000watt RMS

De soloX 18inch :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
En wat heb je er aan? Je kunt dbdrags winnen, joepie :P

Serieus, dit soort dingen zie ik persoonlijk totaal niet zitten. Ik heb het filmpje niet gekeken maar lijkt me dat het beestje aardig wat kofferruimte in beslag neemt, verder zul je een aardige (set) versterker(s) nodig hebben om het ding ook daadwerkelijk te gebruiken en als je het dan na een hoop geld, tijd en werk voor mekaar hebt dat hij werkt dan blaas je je eigen oren op, dan heb je wat bereikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

ik had 2 x 17 inch in de kofferbak van mijn starlettje (nu verkocht)

ook leuk:

http://www.navidesign.net/3_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17767

Mijn geluidsinstallatie:

-Voorboxen: Boss - IQ620 (aangesloten op de radio)
-Achterboxen: Boss - IQ690
-Sub: 12" Powerbase (type weet ik zo niet)
-Versterkers: 2x Boss - REV255 (200W x 2CH)
-Radio: Pioneer - DEH-P5530MP

Versterker bak + sub:
Afbeeldingslocatie: http://diamond.sd-tuning.nl/2.0/gallerie/versterkerbak/DSCF1214.JPG
(Meer foto's van hoe de versterkebak gemaakt is vind je hier:
http://diamond.sd-tuning....ry=gallerie/versterkerbak)
Ik moet nog een betere foto hebben waar je het lichteffect beter ziet, zodra ik die terug gevonden heb zet ik die er nog ff bij.

Box in de deur:
Afbeeldingslocatie: http://diamond.sd-tuning.nl/2.0/gallerie/plastic/DSCF1323.JPG
Deze boxen zitten niet in het zicht.

Dit samen gaat niet extreemluid, maar kan de radio helemaal open draaien en dan is het nog zuiver.

Boss Audio linkje:
http://www.bossaudio.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

* Anoniem: 25556 moet nog investeringen doen op dit punt, alhoewel ik bij lange na niet van plan ben zo ver te gaan als de mensen in dit topic.

Er gaat zelfs geen externe versterker komen.

Wat wel op het verlanglijstje staat:

1) nieuwe speakers voor (2 voor in deur, 2 tweatertjes voor in rooster bij spiegels
2) uberhaupt speakers achter (2 in deur)
3) wifi DVD schermpje wat bij m'n headunit hoort (toch maar, is wel leuk voor op vakantie etc, ga 'm nergens inbouwen maar gewoon met 12v plug in 12v, dan kun je in je tentje films kijken die op je autoradio spelen :)

De head unit heb ik al en is al gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ef6a78271c63a426c08a998c60af393c/full.jpg

Sony MEX-R5.. speelt alles af wat rond is :P (nou ja, geen LP's uiteraard) :)

Wat betreft ICE.. de meeste mensen hier in het topic moeten gewoon eerlijk zijn en toegeven dat het nergens meer om gaat. Met 50 Watt RMS kun je in je auto al een gehoorbeschadiging veroorzaken, alles daarboven is nonsense. En dan maar zeggen 'ja dat zijn boom-cars', iedereen die zulke audio in de auto heeft zitten, zet het vroeger of later een keer zo hard. Voor de kwaliteit hoef je het ook niet te doen, want bij dat soort volumes hoor je echt geen kwaliteit meer hoor, dat kunnen je oren helemaal niet handlen.

Wees dan gewoon eerlijk en geef toe dat je het gewoon cool vind dat je je autoradio zo hard kunt zetten dat het 3 blokken verderop nog dreunt. Is niets mis mee, is ook cool, maar wees er wel eerlijk over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 13:13
Dit is mijn oude install:

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/users/SnowDude/Astra.jpg

Met voorin een setje Boston Accoustics 16" + 1" tweeter set.

Deze set zit niet meer in mijn auto maar ligt te wachten om opnieuw in te worden gebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/supra/jz_0010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/supra/jz_0011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/supra/jz_0014.jpg

De accu wordt nog vervangen door een Yellow Top. Deze set gaat bestaan uit een Boston accoustics 653 3-set (16cm woofer, 10cm mid en een 1" tweeter) waarvan je de twee filters ziet zitten. Verder twee pionneer versterkers (de linker en de rechter van mijn oude install), en een 12" woofer. Veel hoger als dit kan ik niet gaan want dan past mijn dak niet meer in de kofferbak.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
Errug netjes GasNaald!

Wat ik me altijd afvraag bij dat soort set-ups, gebruik je de overgebleven ruimte in je kofferbak nog wel eens ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bij mijn astra niet, in mijn supra wel, als je goed kijkt zie je de ophang punten van mijn targa dak, en die blijft netjes achterin passen. Maar je kan geen bagage achterin meer kwijt, en dus staan de boodschappen op de achterbank.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Je gebruikt open-air woofers?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Nee hoor! de echte 30 liter gesloten subkist lijm ik van onder er tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat ziet er erg mooi uit! , wellicht dat je mij advies kan geven want ik ben ook bezig met een installatie :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik vraag mij altijd af hoe die Watts voor car-hifi berekend worden.

Ik weet de basis van huis-tuin-en-keuken versterkers, maar volgens mij kan je met bootstrapping niet verder komen dan 2x de voedingsspanning, de 'bovenste' helft van de sinus is de spanning die positief is, bij de 'onderste' helft wordt de oorspronkelijke 0 omhoog gehaald, oftewel de polariteit omgewisseld.
2x 14V = 28V top-top, en bij 2 Ohm kom ik aan 392W piek (volgens mij 'delen door wortel2' = 277W RMS), en bij 1 Ohm 784W (554W RMS), ik kom met mijn boerenverstand niet verder.

Waar zit mijn denkfout?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Je denk fout zit in het type voeding. Er wordt namelijk gebruik gemaakt van een SMPS (Switch Mode Power Supply).

Hier staat daar een interesant stuk over: http://sound.westhost.com/project89.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik mij afvraag; hoe laden jullie die 2e accu? Gewoon via de dynamo, of moet de auto 's nachts in het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dat is geen tweede accu, maar DE accu. Door een andere motor en een grotere intercooler is er voor geen ruimte meer voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, ok, helder :P

Maar de mensen die WEL een 2e accu hebben dan? (ik zag er in dit draadje minimaal 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
Anoniem: 25556 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:58:
Ah, ok, helder :P

Maar de mensen die WEL een 2e accu hebben dan? (ik zag er in dit draadje minimaal 1)
Ik raad je aan om eens wat te googlen hoe mensen de 2e accu voor een kamper aansluiten, dan heb je imo tenminste een fatsoenlijk systeem. Ik heb op een van mijn PC's ergens een bookmarkje naar een handige site staan maar kan op dit moment niet kijken.

Bij kampers is het namelijk vaak zo geregeld dat de 2e accu de primaire accu niet leeg kan trekken als de auto uitstaat. Ook bij audio lijkt me dit wel zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 18:57
Heb vrij simpel setje...
Sony MEX-R1 waar ik ooit nog een display aan wil knopen.
voor 2x 10cm Boston coax speakertjes
achter 2x 16cm boston coax speakertjes
(standaard gaten)
in kofferbak een caliber 12" driver in een of ander standaard kastje aan een pioneer ampje die eigenlijk te licht is voor dat ding...

als ik ooit eens geld overheb wat mooier geluid in leggen, maar voorlopig is het zat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:08

Entity

9000rpm

Mijn kofferbak, is inmiddels wel iets netter afgewerkt (versterker zit tegen achterbank aangeschroefd op een plankje voorzien van zwarte stof):
Afbeeldingslocatie: http://sander.prinsen.tk/d/304-2/IMG_2005.JPG

Specs:
Pioneer DEH-7700MP headunit
Pioneer frontspeakers (gele) in de deuren
Infinity 9603i 3-weg hoedenplankspeakers
Blaupunkt 12" subwoofer in kist
Blaupunkt GTA 470 versterker (met daarop de sub en de achterspeakers)
Phonocar houten hoedenplank

Klinkt best netjes, zeker gezien de prijs van vooral het Blaupunkt spul, het is beter dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:38
Sander Prinsen schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:45:
Mijn kofferbak, is inmiddels wel iets netter afgewerkt (versterker zit tegen achterbank aangeschroefd op een plankje voorzien van zwarte stof):
[afbeelding]

Specs:
Pioneer DEH-7700MP headunit
Pioneer frontspeakers (gele) in de deuren
Infinity 9603i 3-weg hoedenplankspeakers
Blaupunkt 12" subwoofer in kist
Blaupunkt GTA 470 versterker (met daarop de sub en de achterspeakers)
Phonocar houten hoedenplank

Klinkt best netjes, zeker gezien de prijs van vooral het Blaupunkt spul, het is beter dan ik verwacht had.
Makkelijk om boodschappen te vervoeren... Net zoals bij vele andere installs..
Lekker je kofferbak naar de knoppen.. :/

Allemaal leuk en aardig, maar wat als je met de auto op vakantie wil ?
Of ff boodschappen gaat doen, 3 kratjes mee, wat je normaal toch achterin legt..

Functionaliteit is toch erg makkelijk soms :D

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 15-01-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Als ik functioneel zou denken had ik nooit een Supra gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 18:57
heb zelf nog ruimte zat voor meeste spul

Afbeeldingslocatie: http://roel.vitality-show.nl/sub1.jpg

versterker zit nu achter sub... en sub zit met klitteband vast schuift niet enzo en is als het moet zo los te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Show off je subwoofer powert :P

Aansturing wordt verzorgd door een 2,5 jaar oude Sony CDX-MP40:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Auto/hu.jpg

Voorspeakers zijn Phase Linear PC165.20:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Auto/speaker.jpg

Gemonteerd in den deur met kabels:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Auto/kabels.jpg

En tweeter op iedere deur:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Auto/tweeter_.jpg

En een lieve subwoofert in den mini kofferbak:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/Auto/sub.jpg

Klinkt allemaal heerlijk, ik vind autorijden sowieso fijn, maar hierdoor is het alleen maar beter geworden :) _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door J0YR1D3R op 15-01-2006 23:27 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste