Show your I.C.E.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mooi spul! rij al jaren met een Alpine headunit en dat bevalt heel goed! prima geluid en veel instel mogelijkheden. Ook wel voordeel dat deze headunits er niet al te "blingbling" flassy uitzien zoals die van vele andere merken.en dat je de kleruen van de grootse knoppen kunt instellen.

Heb daarnaast jaren een subwoofer set van RF (amp + sub) gebruikt, is me ook erg goed bevallen, daarvoor ook andere merken gehad zoals JBL, maar dan merk je dat Rockford Fosgate toch wel een stap hoger is.

Magoed je wordt ouder... moest steeds vaker grotere dingen in mijn kofferbak hebben dus de hele inbouw eruit gehaald.... staat nu tijdje in de garage dus maar op MP gezet dus wie nog een leuk setje zoekt: http://link.marktplaats.nl/225036489

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 03-02-2009 12:23 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Hmm ik bedenk me net dat mijn install ook niet helemaal standaard meer is :p

In de leon heb ik als headunit:

- Pioneer Avic X1
- Pioneer CD-IB100-2 (iPod adapter)
- iPod Touch
Afbeeldingslocatie: http://www.caraudiodirect.co.uk/images/b_avicx1.jpg

En composetje in de voor deuren:
- Polk audio DB6501
Afbeeldingslocatie: http://www.polkaudio.com/images/car/large/silver/db6501.jpg

Orginele VW spul heb ik in de achterdeuren geplaatst.
Over een tijdje daar ook de polks in :)
en nog een subje (of 2) in de koffer met een leuke versterker.

Maar het knalt nu ook al aardig :)

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y271/mexxt_Hunter/interieur/DSCF4652.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y271/mexxt_Hunter/interieur/DSCF4655.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y271/mexxt_Hunter/interieur/DSCF4659.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MexxT op 03-02-2009 21:35 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_ztWtnthp5tk/RyFycCsgBMI/AAAAAAAAAQk/oTtK6KbbyZA/s320/0115060102080103072007101992b8ad5379a6f7413a005fcc.jpg

Ik heb deze amp, jaren al oud, maar speelt nog steeds zeer strak, strakker dan de nieuwere modellen _/-\o_ en dat voor misschien 35 watt real power :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

MexxT schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:32:
Hmm ik bedenk me net dat mijn install ook niet helemaal standaard meer is :p

In de leon heb ik als headunit:

- Pioneer Avic X1
- Pioneer CD-IB100-2 (iPod adapter)
- iPod Touch
[afbeelding]

En composetje in de voor deuren:
- Polk audio DB6501
[afbeelding]

Orginele VW spul heb ik in de achterdeuren geplaatst.
Over een tijdje daar ook de polks in :)
en nog een subje (of 2) in de koffer met een leuke versterker.

Maar het knalt nu ook al aardig :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk spul! Wat voor versterker en subwoofer heb je? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Joopieboy schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:28:
[...]

Leuk spul! Wat voor versterker en subwoofer heb je? :)
Thnx :) , en nog niets ;)

voorlopig blijft het ook ff zo (andere prioriteiten zoals turbo, intercooler, uitlaat, en meters hebben voorrang) , gaat al behoorlijk hard hoor. als ik hem hard heb staan kan ik niet eens meer in mijn binnenspiegel kijken (ja kan wel, maar dan zie ik niets :') ) . buitenspiegels worden ook al moeilijk.. :P

[ Voor 5% gewijzigd door MexxT op 03-02-2009 22:40 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Heb je de composet versterkt, of gewoon op de HUaangesloten?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo te lezen op de hu zelf, maar volgens mij is dit een model met een goede ingebouwde versterker...
Uiteraard is extern vaak beter maar opzich dit kan nog wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 04-02-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
NoepZor schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:46:
Heb je de composet versterkt, of gewoon op de HUaangesloten?
gewoon op de hu.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn Nissan Primera:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/LaurensP11Large.jpg

Zit het volgende:

JVC KD-BT1 HU
Focal Polyglass 165V2 compo
2x Audio System X-ION 10 inch subwoofers in 42 liter gesloten kist
Soundstream XTA180.2 versterker voor de compo (16mm2 bekabeld)
Power Akoustik A1000DB monoblock voor de subs (35mm2 bekabeld)
Deuren gedempt met Vibraflex

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2156Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2158Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2159Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2294Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2295Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2299.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2331.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een seat sound system in mijn auto zitten, maar vind het geluid niet echt top. Wat voor verbeteringen zou ik hierin kunnen plaatsen zodat het beter wordt? En ik wil er echt niet heel veel geld aan uitgeven.

Hoeveel geld zou ik hiervoor ongeveer uit moeten trekken? Ik zoek eigenlijk echt een budget setje wat nog goed aan te horen is, dat ie wat harder kan etc dan wat ik nu heb. Speaker linksachter in de hoedenplank is ook kaduuk :'( , of kabeltje los oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Oude Ibiza van het vorige vorige model? Die hoekige waar je SEAT Soundsystem ook direct je airco en alles is?

Dan ben je fucked en moet je gaan stoeien met high-low signaal converters, losse versterkers en kabels trekken als je het goed wil doen. Of versterkers gebruiken die een high signaal aankunnen, dus de kabels die nu naar je speakers lopen stop je direct in die versterker.

Wil je een simpele upgrade dan zou ik een betere compo-set plaatsen in de voordeuren met een hoge Signal to Noise ratio (ergens boven de 90dB). Bijvoorbeeld van Rainbow of CDT.

Check ook SEAT-Online.nl en gebruik de search, zijn meer mensen die hiermee aan het stoeien zijn geweest, anders kan je ook nog kijken op TeamIbiza.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:53:
Ik heb een seat sound system in mijn auto zitten, maar vind het geluid niet echt top. Wat voor verbeteringen zou ik hierin kunnen plaatsen zodat het beter wordt? En ik wil er echt niet heel veel geld aan uitgeven.

Hoeveel geld zou ik hiervoor ongeveer uit moeten trekken? Ik zoek eigenlijk echt een budget setje wat nog goed aan te horen is, dat ie wat harder kan etc dan wat ik nu heb. Speaker linksachter in de hoedenplank is ook kaduuk :'( , of kabeltje los oid.
Had je al een prijs in gedachte? Als je echt low budget wilt zou ik eens naar Aviator kijken. Onderdeel van het duurdere Dragster en dat klonk echt goed voor het geld, imo dan. Weet niet waar je woont, maar bij Caradio in Heerhugowaard kan je ze dus beluisteren. Als je nog wat meer wilt besteden kan je al kijken naar een composet+versterker+subwoofer, maar dan zou ik het wel meteen goed doen. Je haalt je auto toch overhoop en dat wil je niet na een maand opnieuw doen omdat het niet bevalt. Dit is wel een mooi setje: http://www.rondevries.nl/...=178_209&products_id=6285
Edit: Ik ga er bij deze post wel even vanuit dat de inbouwmaat 16,5cm en je het allemaal met je huidige radio kan aansturen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
ConZito schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:00:
Oude Ibiza van het vorige vorige model? Die hoekige waar je SEAT Soundsystem ook direct je airco en alles is?

Dan ben je fucked en moet je gaan stoeien met high-low signaal converters, losse versterkers en kabels trekken als je het goed wil doen. Of versterkers gebruiken die een high signaal aankunnen, dus de kabels die nu naar je speakers lopen stop je direct in die versterker.

Wil je een simpele upgrade dan zou ik een betere compo-set plaatsen in de voordeuren met een hoge Signal to Noise ratio (ergens boven de 90dB). Bijvoorbeeld van Rainbow of CDT.

Check ook SEAT-Online.nl en gebruik de search, zijn meer mensen die hiermee aan het stoeien zijn geweest, anders kan je ook nog kijken op TeamIbiza.nl
cordoba cupra heeft die geloof ik :)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties! Is inderdaad een cordoba cupra.
Het is nu dus echt duidelijk, goed gaan sparen ;)
Had al veel problemen gelezen over audio met het Seat Sound System, nu is het dus echt duidelijk dat het dus klote is. Ik kijk er wel een keer naar, ga hard sparen en koop dan meteen wat goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sjiek spul DaMasterPNut, netjes weg gewerkt ook!

Hoor of voel je die subs nog vanuit de kofferbak achter de bank?

[ Voor 41% gewijzigd door Joopieboy op 04-02-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:25:
Bedankt voor de reacties! Is inderdaad een cordoba cupra.
Het is nu dus echt duidelijk, goed gaan sparen ;)
Had al veel problemen gelezen over audio met het Seat Sound System, nu is het dus echt duidelijk dat het dus klote is. Ik kijk er wel een keer naar, ga hard sparen en koop dan meteen wat goeds.
Ik zou wel een budget voor jezelf hanteren en schroom niet om dingen tweedehands op te pikken, met name duurdere high-end versterkers kan je gerust tweedehands kopen. Wat betreft subwoofers en compo-sets ben ik daar minder happig op, maar soms kan je wel eens een goede deal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:17:
[...]

Ik zou wel een budget voor jezelf hanteren en schroom niet om dingen tweedehands op te pikken, met name duurdere high-end versterkers kan je gerust tweedehands kopen. Wat betreft subwoofers en compo-sets ben ik daar minder happig op, maar soms kan je wel eens een goede deal doen.
Ik ga sowieso ff op marktplaats etc. rondneuzen, hoef absoluut niet het beste van het beste te hebben maar ik wil gewoon een lekker geluidje hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:22:
[...]

Ik ga sowieso ff op marktplaats etc. rondneuzen, hoef absoluut niet het beste van het beste te hebben maar ik wil gewoon een lekker geluidje hebben :)
[spam]

nogmaals mijn sub-setje: http://link.marktplaats.nl/225036489 :P prijs valt over te praten uiteraard.
[/spam]

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 04-02-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ohw ik spam nog even de eindelijk ingebouwde Garmin Nuvi-navi waar de BMW OEM-navi ook zou zitten, het is niet net zo hip, maar geen kabeltjes en geen rare gaten en mounts op het dash als je de navi niet gebruikt. En morgen gooi ik er ook nog even wat inbouwfoto's op van de audio.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/v3it76.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:49

_Arthur

blub

ConZito schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:53:
Ohw ik spam nog even de eindelijk ingebouwde Garmin Nuvi-navi waar de BMW OEM-navi ook zou zitten, het is niet net zo hip, maar geen kabeltjes en geen rare gaten en mounts op het dash als je de navi niet gebruikt. En morgen gooi ik er ook nog even wat inbouwfoto's op van de audio.

[afbeelding]
Je verneukt er flink het hele design mee. Ook met die radio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Dat klepje staat alleen open als het nodig is en ik ergens heen moet navigeren waar ik de weg niet ken like 4x per jaar, rest van de tijd ligt dat ding lekker weg te stoffen in de kast.

De radio verneukt idd het design, maar aangezien BMW geen fatsoenlijk audio weet te leveren in een 1-serie en ik deze radio nog had uit m'n vorige auto zit die er nu dus gewoon in. Zodra dat ding de geest geeft gaat de stock-radio terug met een Alpine DSP erachter en misschien ook wel eerder. Met ongeveer 60.000km per jaar en minimaal twee uur per dag in de auto vind ik het boeiender dat het goed klinkt dan dat het er goed uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:42:
[...]

[spam]

nogmaals mijn sub-setje: http://link.marktplaats.nl/225036489 :P prijs valt over te praten uiteraard.
[/spam]
>:) Bij de auto liggen mijn prioriteiten momenteel ff niet, komt nog ;)
En ik kan nou niet zeggen dat Drachten heel erg in de buurt ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:25

Wimo.

Shake and Bake!

_Arthur schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:55:
[...]

Je verneukt er flink het hele design mee. Ook met die radio...
Ik vind het nog wel meevallen .. bij de oudere series is het pas echt lelijk met een aftermarket HU. Ik blijf dan ook trouw aan mijn bandjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:46:
Sjiek spul DaMasterPNut, netjes weg gewerkt ook!

Hoor of voel je die subs nog vanuit de kofferbak achter de bank?
Jep, geen probleem. Subjes krijgen totaal zo'n 750 watt RMS.
Samen met de huidige kist gaat het nog best diep.

In de hoedenplank zaten 2 speakers met originele afdekroosters. De speakers zijn eruit, maar de gaten zitten er nog (niet zichtbaar van bovenaf) dus daar komt genoeg druk door naar binnen.

Kofferklep en hoedenplank zijn ook gedempt. Kentekenplaat ook met een strook dempingsmateriaal erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

sowiezo, ik had maar 1 enkele 12" RF sub in de kofferbak, achter de bank onder een stalen hoedenplank en als ik dan de radio opendraaide vibreerden de voorstoelen ook lekker. had ik de versterker zelf nog neit eens voluit staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beginnersfout: denken dat de gain een volumeknop is.

Je zet je radio op t volume waarop hij niet overstuurt raakt, zo'n 80% van de maximale stand. Daar ga je dan iets onder zitten. Vervolgens draai je de gain open totdat het spul overstuurt. Ietsjes terug en je hebt het maximale uit je radio, aangevuld met het maximale van je versterker.

Je versterker versterkt alles, ook ruis e.d. Dus als jij je radio op standje 15 zet van de 50 en daarna je versterker op 75% openzet is je geluidskwaliteit rotter dan wanneer je je radio op standje 40 vd 50 zet en je versterker maar op 30% oid.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Versterker doet alleen de bass is een mono versterker en de gain stond lager dan iets onder het punt waar hij overstuurt, geen idee hoeveel % maar iig geen 80. uds nee geen beginners fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ik de versterker zelf nog neit eens voluit staan
Het ging me om die zin, kwam over op mij alsof je je gain als volumeknop gebruikt(e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:42:

Je zet je radio op t volume waarop hij niet overstuurt raakt, zo'n 80% van de maximale stand. Daar ga je dan iets onder zitten. Vervolgens draai je de gain open totdat het spul overstuurt. Ietsjes terug en je hebt het maximale uit je radio, aangevuld met het maximale van je versterker.

Je versterker versterkt alles, ook ruis e.d. Dus als jij je radio op standje 15 zet van de 50 en daarna je versterker op 75% openzet is je geluidskwaliteit rotter dan wanneer je je radio op standje 40 vd 50 zet en je versterker maar op 30% oid.
Maar dan nog, blijft lastig afstellen.
Van te voren de versterker op low pass instellen. Dan 80% van de radio open zetten en met de gain gaan draaien dat ie gaat vervormen en dan een kwart terug, dan de frequentie gaan draaien dat je geen gewone tonen meer hoort. En dan nog blijf je de eerste weken bijstellen... :P

Maar als het goed klinkt dan klinkt het ook goed! :)

En idd, wat jij zegt, ken zat guppies met een radio die beginnen met afstellen en de boel vernaggelen, of dat als ik met iemand meerijd en de boel ruk vind klinken, ik vanzelf de grafische equalizer naar voren tover en begin af te stellen, en ook even de kofferbak inklim en ga zitten kloten dat het aan het eind van de rit ineens totaal anders gaat klinken en ze het ook wel erg mooi vinden ineens en zich af vragen hoe ik het heb gedaan. Dat is wel humor, eerst helemaal happy zijn tot ik het heb afgesteld. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 05-02-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Je moet ook zo lang mogelijk met je tengels van de EQ afblijven. Je moet zorgen dat je crossovers goed staan afgesteld en de tijdcorrectie als je radio dat ondersteund. Daarbij maak je met je EQ hooguit een bepaalde frequentie harder of zachter, het wordt er niet "mooier" van ofzo.

Je kan je EQ dan weer goed gebruiken om bepaalde pieken die je krijgt door cabin-gain op te vangen, een goede set luidsprekers poogt zo veel mogelijk linear te zijn, zonder extreme uitschieters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ok, dan zat ik daar dus mis. :)
Duidelijk, weet ik dat ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Je kan uiteraard tekortkomingen in je set opvangen, als je een bepaalde frequentie stevig boost met je EQ veranderen er voor je set bepaalde parameters waardoor je ook de boel goed kan vernaggelen. Als je bijvoorbeeld een sub die niet laag genoeg speelt naar je mening op 40hz 6dB boost kan het zijn dat deze echt een extreme delay meekrijgt over het hele frequentiegebied.

Daarom EQen met mate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:42:

Hmm, mijn radio raakt zelfs op het hoogste volumestandje niet overstuur. Mijn sub en amp ook niet. Nu heb ik het gevoelsmatig afgesteld zo de muziek het mooist klink, of is er ook een andere manier hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Heeeeel lang geleden had ik een aardige Pioneer verzameling in een D Kadett notabene. Op dit moment heb ik genoeg aan een leuke Pioneer headunit met USB ingang aan de achterzijde en de standaard VW speakers.

Toen:
Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/caraudio.jpg

Nu:
Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/DEH-5000UB.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door seq_uence op 05-02-2009 21:04 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Don3k schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:40:
[...]

Hmm, mijn radio raakt zelfs op het hoogste volumestandje niet overstuur. Mijn sub en amp ook niet. Nu heb ik het gevoelsmatig afgesteld zo de muziek het mooist klink, of is er ook een andere manier hiervoor?
Als het voor jouw goed klinkt, is het goed, lijkt me simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil dit jaar nog een nieuwe subwoofer eigenlijk. Alleen weet ik nog totaal niet wat. 10'' of toch weer 12'', en dan uiteraard nog welk merk en type. Zit wel te denken aan een merk wat niet zo vaak gebruikt wordt. Ascendant Audio, Polk, of hetzelfde als m'n composetje, Phonocar of zo. Zoek wel een sub die richting de SQ gaat, maar niet volledig, moet nog wel een beetje knallen :P Iemand nog tips en de voor- en nadelen van een 10'' tov 12'' sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hoe kan ik het beste een amp afstellen die eigenlijk te licht is voor de speakers. Ik heb een Hifonics amp met 4x85 watt RMS op 4 ohm, gebrugd 340 watt op 4 ohm. Mijn compospeakers kunnen 120 watt RMS en mijn subwoofer 400 watt RMS hebben.

Ik wil niet dat mijn versterker er uit klapt doordat ie te hard moet werken, of dat de speakers defect raken doordat het versterkersignaal niet meer goed is. Is het gewoon een kwestie van de gain niet te ver open zodat de amp niet te hard werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gain maximaal open mocht volgens mij ook niet, dus volgens mij gewoon proberen wat het beste klinkt, beetje spelen dus met de instellingen...

En trouwens, gain heeft niks met vermogen te maken maar met de spanning staat mij bij!

[ Voor 40% gewijzigd door Joopieboy op 06-02-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:01:
Hoe kan ik het beste een amp afstellen die eigenlijk te licht is voor de speakers. Ik heb een Hifonics amp met 4x85 watt RMS op 4 ohm, gebrugd 340 watt op 4 ohm. Mijn compospeakers kunnen 120 watt RMS en mijn subwoofer 400 watt RMS hebben.

Ik wil niet dat mijn versterker er uit klapt doordat ie te hard moet werken, of dat de speakers defect raken doordat het versterkersignaal niet meer goed is. Is het gewoon een kwestie van de gain niet te ver open zodat de amp niet te hard werkt?
HU op 75% zetten.. dan gain opdraaien tot het vervormt.. dan iets terug met de gain.. klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, tijd om hier weer eens te posten.

Alles is ingebouwd, netjes weggewerkt en afgesteld. Vanwege een toekomstige parrot die nog ingebouwd gaat worden heb ik de voor en achter speakers gewoon op de radio aangesloten. Achter zitten 13cm pioneer's, en voorin een wat luxere boschmann serie die ik eigenlijk zo snel mogelijk eruit wil hebben en een fatsoenlijk compo setje voor in de plaats wil hebben. Liefst ook pioneer maar ben nog aan het ronkijken. :)

Pioneer deh-2920
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010915.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010904.jpg
Op het dashboard nog een plek zoeken voor de parrot en het netjes kunnen ophangen van het display...

Speakers in voordeuren (vervormen echt mega snel en klinken erg rottig...)
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010921.jpg
Overzichtje:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1020015.jpg

Subkist (kicker c10 in gesloten kist) staat overdwars in de kofferbak, naar voren richten gaat niet (mede omdat ik de versterker erop heb geschroefd omdat bv op de achterbank niet gaat vanwege een stalen plaat en verder geen mogelijkheid is), richting kofferklep rammelt als de ziekte en de spoiler stuiterde er op los...
Dus zo staat ie het beste:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010938.jpg
2 blokjes met klittenband eronder om de sub vast te houden.

Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1010941.jpg
En dit is de jbl gto 75.4 versterker. :)

Links onder de bank komt een 10mm2 voedingskabel, rechts komt de signaal kabel en de rca kabel (high quality ding en stukken dikker en beter afgeschermd als caliber spul of zelfs necom!). Aan de een bout boven de veerpoot zit de massa.

Ben er erg blij mee, subje klinkt goed, gaat ook nog best wel erg hard. Achterspeakers klinken goed, voorspeakers zijn een ramp, verder binnenkort de parrot erin stampen en dan is het goed zo. :)

1 tip met afstellen, pleur alle instelling op 0 en reset je radio, begin dan met een vrij fors volume langzaam af te stellen. Ik zat eerst te kloten met bij te stellen op de radio en dan de versterker weer iets, dat was hopeloos, bass liep achter en plopte. Toen alles op 0 en langzaam gaan draaien, toen ging het wel!

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 01-03-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Je zegt dat je je voorspeakers op de radio hebt aangesloten, loopt deze niet gewoon te clippen?

Ik heb zelf helaas geen pics van het inbouwproces, maar zal eens foto maken van mijn sub/amp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Iemand nog belang bij een sub/amp setje van RF? moet het spul kwijt en heb op marktplaats steeds afhakers...

Scherp prijsje omdat het me in de weg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

NoepZor schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:15:
Je zegt dat je je voorspeakers op de radio hebt aangesloten, loopt deze niet gewoon te clippen?
Als hij een erg gevoelig setje speakers heeft gaat het misschien nog goed voordat het zo hard staat dat je het volume lager wilt zetten ;) Of hij hoort het simpelweg niet :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De voorspeakers clippen zeker niet, mijn oren zijn goed genoeg om te horen dat ze echt puur vervormen, achter speakers zitten ook op de radio en die hebben het niet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Yeah 8) Zonet een Audison LRx 4.300 gewonnen op een Ebay veiling. Wordt dus mooi m'n compo bi-ampen in de volgende auto 8)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, als het meezit heb ik snel een andere radio, een pioneer deh-4000ub, mét usb. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Joopieboy schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:50:
Zo, als het meezit heb ik snel een andere radio, een pioneer deh-4000ub, mét usb. 8)
top radiotje heb m zelf ook, kabeltje prik prak werkt meteen :9

ben er heel tevreden over :) alleen moet ik soms 2x op dat knopje drukken om bv een volgend liedje op te zetten maarja dat boeit niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, is ook een leuk ding, maar ik zit wat verder te kijken en voor opzich niet extreem veel meer kan ik de deh-6000ub kopen, en dat is wel een flinke upgrade tegenover de 2920 die er nu inzit. :P

Allemaal erg lastig, het is gewoon afwegen wat belangrijker is...

Edit:
Na een hoop wikken toch besloten wat het gaat worden, ik heb mij net een Pioneer DEH-6000UB gekocht, meer dan goed genoeg voor mij en een behoorlijke upgrade vanuit de 2920 die ik er nu in heb zitten. :+
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/08032009274.jpg
/me Joopie is blij *O*

[ Voor 125% gewijzigd door Joopieboy op 08-03-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, buiten de radio om ook nog even een leuke upgrade voor de standaard speakers besteld, MTX THS652 16,5cm composet voor voorin, en voor achter MTX THX502 13cm coaxiaal 2 weg speakers.
Stuk beter als die boschmann ellende voorin en de el cheapo pioneers achterin! :D
Afbeeldingslocatie: http://www.mbcaraudio.nl/full670330.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.allesvoorindeauto.nl/catalog/images/THX502.jpg
Dat zal wel lekker gaan klinken! _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 09-03-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mijn ICE

de radio JVC (AVX11)
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/mazda%20323F/IMG_0843-1.jpg

en deur/kofferbak vulling.
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/mazda%20323F/IMG_0829.jpg

alles zit verstopt in een dubbele bodem, dit omdat ik de auto tot eind 2008 nog regelmatig gebruikte voor het vervoer van allerlei zooi.

zo ziet het er dus uit als alles netjes is weggewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/mazda%20323F/montage%20swaybar%20en%20VPB%20achterzijde/DSC01723.jpg

als het weer lekker weer wordt, wil ik eens gaan knoeien met polyester en ander materiaal.

uiteindelijk wil ik dan op onderstaande uitkomen, niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar het geeft een aardig ideetje.

Afbeeldingslocatie: http://php.pc-mania.nl/album/photo.php?file=/Tourrit%20Breda%202008/_res/res_toerrit%20brabant%2021%20september%202008%20025.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Shanquish op 10-03-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
Ben vorig weekend ook even bezig geweest om mijn composet in te bouwen. Zit nu mooi in de standaard deuren moet alleen nog even bekabeling naar achteren trekken.
Betreft dit setje: Hertz ESK 165L
Afbeeldingslocatie: http://www.mbcaraudio.nl/full1206864.jpg

edit:
Hij is inderdaad zeer vet alleen in de daewoo espero klonk het niet zo mooi. Heb nu een opel astra f. Dus dat moet stukken beter klinken. Heb trouwens de ECX 690 achterin. Dat klinkt super

Zal wel even volgend weekend wat foto's schieten!

[ Voor 45% gewijzigd door SmoothTweaker op 10-03-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O+ Mooi setje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is idd een uber compo set! :9

Edit: weer even een update:
Vandaag weer lekker bezig geweest, radio was al binnen, speakers nog niet, dus iig al de radio ingebouwd, parrot komt een andere keer wel ik heb iig met een kleine fotocamera achter in het dashboard zitten foto's te pielen dus ik weet nu hoe en waar.

Maar goed, nieuwe radio is dus binnen, inbouwen die hap!

Stoel vol met zooi:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1020080.jpg
De oude radio eruit en loskoppelen:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1020085.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1020087.jpg
Aansluiten kabels, usb kabel trekken (zit uiteindelijk hoe ik wou maar mijn klauwen liggen open):
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1020097.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1020104.jpg
Uiteindelijk zit ie netjes en heb ik de usb kabel op de plek die ik wou, in de middenconsole in het bakje!
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1020111.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1020112.jpg
(let niet op de vingervlekken enzo)
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1020116.jpg

Handleiding was echt veels te dik maar alles is uiteindelijk ingesteld.
Ben er echt zwaar tevreden over, klinkt echt super, de radio hoeft echt maar de helft minder open voor een beetje flink volume, etc. :P

Hopelijk snel de mtx'jes binnen maar dit is al super!

[ Voor 95% gewijzigd door Joopieboy op 11-03-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Update! Mtx speakers zitten er nu eindelijk in, klinken echt super, binnenkort daar eens foto's van maken.
Alleen op hoog volume is er 1 speakers die niet lekker klinkt.

En vandaag de parrot eindelijk eens ingebouwd, alles netjes kunnen wegwerken, behalve de kabel voor het lcd scherm, dan moet ik of een gat boren in het dashboard, of... Dus ik vind het wel best zo. :+
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1020194.jpg
Nog meer mensen updates, ik ben geloof ik als enigste druk bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je bent niet de enigste ;)

Ik heb net mijn nieuwe subwoofer opgehaald, de MTX X12-04. Met een behuizing erbij.
Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.nl/images/products/thumbs/5442.jpg

Morgen inbouwen en nieuwe foto's. Wat er ook besteld is:
MTX THS-652 composet

Als het goed is komt die volgende week. Dan wordt het weer sparen voor een monoblok voor de subwoofer (heb nu 1 geleend) en een 4 kanaler voor de composet en de achterspeakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

IceFreak, ik heb misschien wel iets leuks voor je ;) Ik heb dit gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/ee81669e.jpg

De 4 kanaals versie van een versterker waar ik de 2 kanaals versie van had:

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/f6613c99.jpg
2x120w @ 4 ohm, wordt 420w @ 4 ohm gebrugd. Nieuwprijs ruim over de 350 euro, mag voor een leuk prijsje weg. Interesse?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien over 2 maanden (als belastinggeld terug is :P). Ik PM je anders wel als ik het geld binnen heb.

Nou, mijn subwoofer ligt erin, op dit soort momenten ben ik blij dat ik een simpele auto heb waar de kabels mooi weggewerkt kunnen worden en alle panelen loszijn :p

Naja, morgen komen de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn kleine vragen hier ook toegestaan?

Zo nee:
Jammer

Zo ja:
Ik heb een beetje een gek probleem. Ik heb laatst een versterker ingebouwd (oude sony Xplode 250W) en twee speakers (Pioneer ook oud, in de hoedenplank). Als ik alles (volgens mij) normaal aansluit komt er alleen geluid uit de linker speaker en niks uit de rechter. Maar als ik bij de versterker het ingangsdraad van het rechterkanaal loskoppel, klinkt er ineens geluid uit beide speakers. Wat kan ik fout gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kabelbreuk, slechte connectie, beschadigde mantel die dingen kan het zijn... Of gewoon verkeerd aangesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto tijd!
Donderdag de subwoofer dus ingebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/PICT0311.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/PICT0312.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/PICT0310.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nice, alleen wordt de versterker zo niet fucking heet??? :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vraag me het ook af, maar wel nette sub, jammer om te zien dat er dan caliber kabeltjes aan hangen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versterker wordt gewoon niet heet, daar heb ik nog op gelet voor de zekerheid.

En de kabels worden nog goed gelegd als de rest van ICE komt :P
Dit is gewoon een nood-oplossing (remote kabel is iets te kort etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Joopieboy schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:35:
Vraag me het ook af, maar wel nette sub, jammer om te zien dat er dan caliber kabeltjes aan hangen. :+
Want? Boeiend, alsof Caliber kabel meer weerstand heeft dan een ander willekeurig merk bij de audiotoko.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou, de diameter van de rca kabel, dus zonder de mantel is de helft van bv een gewone rca kabel bij een wat duurdere en betere audio zaak. 0,5mm versus 1mm. :P

En ja ik weet het want bij mij lag er een caliber kabel in, met 1 kapotte connector omdat die echt zooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ah, dacht dat je de stroomkabel bedoelde. Maar die diameter is niet zo belangrijk hoor, er gaat een onversterkt signaal doorheen. Afscherming en constructiekwaliteit zijn iets belangrijker ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja idd, maar die vond ik ook niet geweldig, paar dunne laagjes over elkaar heen, ik heb nu een hq en de doorsnede die ik zag in de winkel zag er een stuk beter uit. Dik rubber met een ijzere mantel met aan beiden kanten een isolatie spul. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Ik ben opzoek naar een nieuw subwoofer. Heb nu een Sony 12" 350watt rms 4ohm in een grote gepoorte kast. Ik wil nu 2 10" subwoofers. Nu heb ik een DLS CA-10 monoblock welke op 700watt rms op 2ohm kan spelen. Ik wil dus geen ander monoblock. ;)

Iemand aanrader qua subs? Mij lijkt deze Pioneer wel wat. 350 watt rms @ 2 ohm, DVC, en bij 2 in gesloten kist slechts 36L kwijt. :)

Of zal één 10" Pioneer uit de SPL serie met 800watt rms @ 2 ohm beter gaan?

Ik houd van een zuivere en strakke bass, heeft iemand misschien andere suggesties? :)

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 22-03-2009 23:55 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JL Audio, Ground Zero, Alpine zijn enkele merken die ik wel erg nice vind. Maar Pioneer is qua woofers ook zeker niet verkeerd.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben helemaal weg van de kicker c10, die heb ik er zelf in liggen en met hardstyle, dance, trance, en dat soort dingen klinkt het erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En verrassend, ik ben helemaal over naar MTX :+
Ik heb ook Kicker gehad, ging ook erg hard en ging ook niet kapot :P

Edit:
Nog even een foto van de I.C.E. van een kameraad van me (waar ik mijn spul ook haal :P):
Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm3/ali-gsi/IMG_2580.jpg
En ja, dat gaat best hard.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik wil niet zeggen dat MTX but klinkt (is goed spul) maar er is meer dan hard gaan he ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeker, maar deze auto is gemaakt voor het dB draggen. Dan moet het gewoon hard gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Euh...db draggen met 2x10" gesloten :?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn 2x12" subs met gepoorte kisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:43:
En verrassend, ik ben helemaal over naar MTX :+
Ik heb ook Kicker gehad, ging ook erg hard en ging ook niet kapot :P

Edit:
Nog even een foto van de I.C.E. van een kameraad van me (waar ik mijn spul ook haal :P):
[afbeelding]
En ja, dat gaat best hard.
Is dat nou een video schermpje?

Dat snap ik nou nooit waarom mensen dat ingodsnaam zouden doen? bij Pimp my ride zie je dat ook altijd.. alsof je achter je auto gaat zitten een fimpje kijken 8)7
If is dit om video clipjes van je muziek te draaien op je favo hangplek ofzo? dan zou het wel een gevalletje generatie kloof zijn want die kereltjes die rond hun oude bakkies staan met veel te luide muziek vind ik een beetje sneu en aso tegelijk...
* ToolkiT voelt zich ineens een grumpy old man ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half goed, ze worden gebruikt om muziek DVD's (live sets) te laten zien op meetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:21:
Het zijn 2x12" subs met gepoorte kisten :)
Ok dan vergis ik me een beetje, op het plaatje zien ze eruit als 12" :P Maar dat wil al wat meer ja ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

2x12" dat beukt wel. Die 10 inch van mij klinkt erg goed, gaat goed hard maar is niet overdreven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn nieuwe composet opgehaald:
Afbeeldingslocatie: http://i107.photobucket.com/albums/m306/Stevens_05/MTX-THS652.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i107.photobucket.com/albums/m306/Stevens_05/MTX-THS6523.jpg
Morgen maar beginnen met inbouwen, wordt nog leuk om die filters weg te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heej dat ziet er bekend uit! Leuk spul en klinkt echt super. :D

Klinken echt super moet ik zeggen, alleen compo's netjes vast plakken daar is de standaard tape te zwak voor, zwaardere tape hielp ook niet dus daar heb ik nog geen oplossing voor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik zal erop letten :+

Ik zit ook even in de toekomst te kijken naar een andere HU....
Wat ik wil:
-Kleurenscherm/Touchscreen
-DVD functie
-USB aansluiting (voor externe hdd)
-DVB-T optie

Waarschijnlijk komt er een Kenwood HU in met een Bullit DVB-T Car TV tuner, beetje TV kijken tijdens het rijden, ik zie het wel zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, heel veilig, tv kijken onder het rijden :/

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ecdspe.jpg

M'n Phonocars 8) Plaat van 12mm mdf en ring van 12mm mdf. Raam heeft nog iets van 1mm speling op achterkant van de speaker. Deurpaneel en originele rooster passen er perfect overheen. Als het warmer wordt de bitumen maar eens plakken.

Rest van de set heb ik geen foto's van eigenlijk. Setup in de kofferbak is ook een zooitje eigenlijk :+ Geen zin om draden weg te werken. Overigens bestaat de rest uit een Pioneer DEH-P6000UB headunit, Fusion PP-AM8004 amp en een JBL GTO1264 sub in gesloten behuizing. Wil het achterin nog wel een keertje netjes hebben en dan meteen wat nieuw SQ spul erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Faseplug ziet er altijd cool uit :P

Tipje, als je weet dat het zonnig gaat worden, gooi je loodbitumen in de auto, op de voorstoel ofzo. Wordt het goed warm en kan je het zo plakken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 16:21
Die phonocars heb ik hier ook liggen, gisteren even mee aan et kloten geweest in mn Yaris, standaard zit daar 13cm in, met verloopring is er 16.5 van te maken, maar dan zijn ze te diep en kan raam niet omlaag.

Nog verdikkingsring gehaald, rubber van magneet gehaald, paste het raam er mooi achter langs... ging het deurpaneel er niet meer op :(

Nu dus maar die dingen op marktplaats zetten oid, en een ondiepe composet halen, helaas zijn er daarin maar weinig opties tot een euro of 150, Infinity, JBL en Ground Zero ben ik tegengekomen, Hertz, Phonocar en Focal en nog wat andere merken zijn er ook, maar dan kost et me meer dan 300 euro en das me ff te gek.

Denk dat et die GZ gaat worden, wordt door amp aangestuurt en 150w op een 55w rms speakertje zetten kan... net... maar echt verstandig lijkt et me niet.

Eigenlijk 'voor de gein' afgelopen week wat spullen besteld, eerst 4 kanaals mtx ampje met 10" subje, maar die amp was er schijnbaar niet, is nu jbl gto1004 amp geworden .. nu nog compo en kabels en ander spul regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:41

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:13:
Foto tijd!
Donderdag de subwoofer dus ingebouwd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk spul, als je een keer ruimte overhebt in de kofferbak kan ik je adviseren om die bandpass kist te maken volgens de specificaties van MTX zelf. Dit hebben we bij een maat van me ook gedaan, die heeft de 10" versie van jou woofer. Je weet niet wat je meemaakt :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Misschien gaat hij wel voor sq en niet voor spl ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En eindelijk eens een goed filmpje van de audio!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=N2fO_rG9A-0]
Ik heb nu een lichte piep in mijn oren, damn wat gaat dat hard...
Hoger volume kan wel maar dat trok de telefoon niet haha. Buurman was iig al boos dus was echt hard. *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 28-03-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha mooi werk! Die composet heb je gewoon achter die JBL versterker zitten? Of op het standaard radio?
JT schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:20:
Misschien gaat hij wel voor sq en niet voor spl ;)
*Gaat even inlezen over sq, spl, geen idee waar jullie het over hebben :P *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
SQ= Sound Qality
SPL = hoe harder hoe beter :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oke :P
Dan is het in mijn geval SQ, voluit draai ik bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De mijne zit op de pioneer deh-6000ub headunit, dit omdat er ook een parrot tussen zit. En aangezien ik niet bezuinigd heb op een goeie radio met voldoende uitgangs vermogen is het dus kwaliteit wat ook hard kan gaan.

Nu is dat laatste niet mijn bedoeling, maar kan wel. :)

Even een aanvulling op jelle, SPL oftewel Sound Pressure Level, gewoon zo veel mogelijk druk zien op te bouwen met zoveel mogelijk lomp spul. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 28-03-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook eigenlijk best logisch die afkortingen....

Ben zelf ook nog aan het kijken naar een nieuwe headunit, mijn Alpine doet het nog perfect maar wil weer meer :D
Zit nu naar zoiets te kijken:
Radio Kost helemaal geen ene drol daar in Amerika :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Topicstarter
Joopieboy schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:47:
Even een aanvulling op jelle, SPL oftewel Sound Pressure Level, gewoon zo veel mogelijk druk zien op te bouwen met zoveel mogelijk lomp spul. ;)
En dat ga ik morgen op een meeting doen, DB drag, hoop eindelijk eens boven de 140db te komen :P
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:10:
Is ook eigenlijk best logisch die afkortingen....

Ben zelf ook nog aan het kijken naar een nieuwe headunit, mijn Alpine doet het nog perfect maar wil weer meer :D
Zit nu naar zoiets te kijken:
Radio Kost helemaal geen ene drol daar in Amerika :D
Dat zou ik niet doen als je voor SQ gaat.

• Preamp RCA Outputs: 2 Pairs (Front and Switchable Rear/Subwoofer)

Ik zou er 1 nemen met 3 pre-outs en met voldoende volt op de lijnen. 2 tot 4v zou ik wel nemen.
Enkel worden die radios wel duur :P

edit: Ik zie net in die link dat je gaf dat deze 4v op de pre-outs geeft, dat is wel netjes! Wel jammer dat er maar 2 pre-outs zijn ipv 3, anders had ik ook interesse :P

[ Voor 61% gewijzigd door Jellabie op 28-03-2009 18:23 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
Joopieboy, vind je het niet een beetje link om die luidsprekers in je deuren zo onbeschermd te laten zitten?

1x met je voet ofzo uitschieten en ze zijn kapot/beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jelle, ga jij morgen dan naar anderlecht? Ik zit te denken om gewoon een tientje te dokken en hem voor de leut tussen de show wagens te parkeren. :P

Thinkpad, ik had voor het filmpje de kapjes eraf gehaald, die mtx'jes komen echt schitterend naar buiten, maar je hebt echt gelijk ja, zou zonde zijn!. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jellabie schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:19:
[...]

Dat zou ik niet doen als je voor SQ gaat.

• Preamp RCA Outputs: 2 Pairs (Front and Switchable Rear/Subwoofer)

Ik zou er 1 nemen met 3 pre-outs en met voldoende volt op de lijnen. 2 tot 4v zou ik wel nemen.
Enkel worden die radios wel duur :P

edit: Ik zie net in die link dat je gaf dat deze 4v op de pre-outs geeft, dat is wel netjes! Wel jammer dat er maar 2 pre-outs zijn ipv 3, anders had ik ook interesse :P
Ik vind het echt geweldig strakke schermen :D
En aan 2 pre-outs heb ik genoeg; 1 gaat dan naar de versterker van de sub, en de andere naar de 4-kanaler voor de rest van de speakers... Genoeg aan te schaffen dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:28:
[...]

Ik vind het echt geweldig strakke schermen :D
En aan 2 pre-outs heb ik genoeg; 1 gaat dan naar de versterker van de sub, en de andere naar de 4-kanaler voor de rest van de speakers... Genoeg aan te schaffen dus :+
...dan moet je 1 kanaal liggen opsplitsen naar 2 kanalen... :w 4v :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:23:
Die phonocars heb ik hier ook liggen, gisteren even mee aan et kloten geweest in mn Yaris, standaard zit daar 13cm in, met verloopring is er 16.5 van te maken, maar dan zijn ze te diep en kan raam niet omlaag.

Nog verdikkingsring gehaald, rubber van magneet gehaald, paste het raam er mooi achter langs... ging het deurpaneel er niet meer op :(

Nu dus maar die dingen op marktplaats zetten oid, en een ondiepe composet halen, helaas zijn er daarin maar weinig opties tot een euro of 150, Infinity, JBL en Ground Zero ben ik tegengekomen, Hertz, Phonocar en Focal en nog wat andere merken zijn er ook, maar dan kost et me meer dan 300 euro en das me ff te gek.

Denk dat et die GZ gaat worden, wordt door amp aangestuurt en 150w op een 55w rms speakertje zetten kan... net... maar echt verstandig lijkt et me niet.

Eigenlijk 'voor de gein' afgelopen week wat spullen besteld, eerst 4 kanaals mtx ampje met 10" subje, maar die amp was er schijnbaar niet, is nu jbl gto1004 amp geworden .. nu nog compo en kabels en ander spul regelen...
Inbouwdiepte is idd wel big. Die van m'n 2/838's was iets van 75mm met die magneetbeschermingsrubber :X 69mm zonder als ik het me goed herinner. Maar je krijgt er wel wat voor terug, de lage tonen zijn zeker niet mis.

@JT; tnx voor de tip, alleen kan ik niet zo lang wachten tot de zomer denk ik :P Leg ze denk ik over een standkacheltje of zo. Moet alleen nog een deukje uit laten deuken zonder spuiten voordat ik kan beginnen.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste