“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Loop even langs de aldi, daar ligge er nog wel n paar als je mazzel hebt.Jado schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:22:
Dit ziet er zo goed uit !!
Ik moet ook een freesmachine hebben !
(ik verjaar deze week nog,ideetje,beetje duur ?
)
Nu even zonder dollen, wat jij hier doet is frontpagemodden joh, nog niet "veel"
(is relatief é) gedaan maar wat er is is prima in orde, ga zo door en stop niet !
Bij ons iig wel.
Heh? Wat? Bovenfrezen zekerB1tneuker schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:55:
Loop even langs de aldi, daar ligge er nog wel n paar als je mazzel hebt.![]()
Bij ons iig wel.
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Ben erg benieuwd hoe hij er uitziet als hij af is
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Hmmmm, de orginele 80 mm fan blijkt een slimline te zijn..... dat past niet.
Beetje creatief dremelen....
Nu steekt hij een klein randje nog maar uit, niet storend in de kast.
EB cardetailing tot aan uw huis
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Tenzij het uit zicht komt natuurlijk, dan maakt het niet uit
ik begin binnenkort (als ik mn spulletjes heb) ook weer aan een mod. (mijn vorige staat niet op GoT).
I see red pixels.
En idd, een randje alu om de fan heen is een optie. Maar in de case zit hij vrij ver onderaan verstopt, je zult moeite moeten doen om hem te sowieso te vinden. Maar wie weet, als ik me weer eens verveel
Verwijderd
Bovenfreesmachine nu bij de makro voor maar:24.99!Jado schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:22:
Ik moet ook een freesmachine hebben !
uhhh.... deze begreep ik ff niet.... waarom zou je dat willen ? ik zou ook liever Papst willen hebben voor de techniek, maar die maken geen UV groenenoksiejus schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:28:
ik zou zelf wel ff de stikkertjes eraf halen

De standaard lucht koeler ........
.......vervangen door een Zalman waterkoeling block, met het groene UV water.
De kleine northbridge UV groene koeler was binnengekomen, en die bleek -helaas- te hoog te zijn. Op dit moment heb ik geen ruimte met mijn huidige videokaart van Sapphire om de nieuwe cooler te monteren.
oh ja, en ik heb die molex lampjes gevonden ! geinig spul !
Ben nu nog aan t klooien met de coolermaster flowmeter van Salland, de slang-aansluitingen passen nét niet....
Helpt het ook niet als je de slanguiteinden die je aan wilt sluiten een tijdje in een bakje heet water houdt? (of lang onder de warme kraan, en denk dan om het andere uiteindeFrenkie123 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:05:
Wat kleine updates
<knip>
Ben nu nog aan t klooien met de coolermaster flowmeter van Salland, de slang-aansluitingen passen nét niet....
Of past de knelmoer niet over de slang?
moer losdraaien, moer over de slang schuiven (op de goede manier
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Dank je, de molex lampjes vind je bij ace : http://www.ace-systems.nl...p/index.php?pid=895&end=1TEAMIKKE schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:24:
Mooie case! zie je niet vaak zoiets. Waar heb je die molex-lampjes weg? Ben er al een tijdje naar opzoek. Veel succes verder
De flowmeter wordt geleverd met 3 (!) maten knelmoeren, mijn tube zit op een of andere vreemde manier tussen twee maten in. Een is te small: de tube trek je er heel easy van af, ook al is de knelmoer aangedraaid en de maat erna past mijn slang niet op.... zucht.
Verwijderd
Ik zou die molex lichtjes niet in je HDD/CD-DVD/VGA doen.. Je krijgt ze er bijna niet uit. Daardoor sloopte ik me VGA Kaart

(is het nu ook weer niet echt ma kom)
Dat UV groen doet me wel iets, ga je nog andere parts waterkoelen ?
Ik ben nog altijd weg van die backplate
If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
hehehe, andere delen koelen.... tja... de HD's worden al gekoeld door de heatpipe zalman koelers, de VGA -kan- en -mag- ik niet koelen, die kaart is nl. van een van mijn sponsorsJado schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:32:
Dat UV groen doet me wel iets, ga je nog andere parts waterkoelen ?
Ik ben nog altijd weg van die backplate
Ik ga binnenkort verder met de buitenkant en de parts, IMO het leukere werk ! Het technische gedeelte van de case moet natuurlijk ook af en klaar en werken, maar dat kan iedereen hier op GoT zelf ook wel.
Een van de fake UV waterslangen om het logo/passive Sapphire cooling block gedraaid, ziet er wel aardig uit.
Close-up van de baybus onderin de case, waar alle lampen en fans aan verbonden worden. Moet dan wel ff een "access door" maken in de buitenkant om ook daadwerkelijk te kunnen schakelen.
Sorry voor het lange wachten tussen de updates, wat pers. probs, maar binnenkort meer updates !
MAar aangezien het een aardig kleine kast is zoud at nog een hele opgave worden. Toch vind ik het er heel leuk uitziet en goed wat je gedaan hebt.
@ X-Life heb ik je kasteeltje bewonderd en dat vond ik wel heel gaaf gedaan. Ik dacht eerst dat het een pre mod was
Ik had gistern nog gekeken of er al een update was, maar nu is ie er dan eindelijk geweest
Maar als je het voor elkaar krijgt in een kleine case om het alleemaal erin te krijgen dan is het deste mooier. Als je wat buiten je kast gaat hangen, kun je hier misschien ook een soort versiersel omheen maken. En zorg ervoor dat alles er dan mooi uitziet. Soms zie je wel eens een pomp aan de buitenkant van een kast, maar ik vind dat echt zo super lelijk, een reservoir of radiator gaat dan nog.Frenkie123 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:32:
Juist omdat er zoweinig ruimte voorhanden is, zijn mijn updates sterk vertraagd. Ik liep/loop van het ene probleem in het andere in verband met te weinig ruimte. Ik heb de radiator en 120 mm fan al buiten de kast gehangen, anders gaat t echt niet. Ik kijk met enige jalousie naar de -grote- cases hier en denk dan, had ik maar zoveel space
Moest wel nog een access maken in de buitenkant, zo kan ik tenminste schakelen zonder de hele
case te openen.
Intake is achter op de radiator, daar blaast de 120 mm fan over de componenten richting de PSU.
Daar neemt de 120 mm van de PSU het over en pompt zijn lucht over de PSU componenten waarna de 80 mm van de PSU alles uit de kast gooit naar de zijkant.
Efficient? Denk het wel, Speedfan geeft aan de "normale" temperatuur van de 160 WDC harddisk 45 graden celsius is en in de praktijk na een paar uur gamen is hij 27 C. De 250 Gb Seagate harddisk is nog beter; normaal mag hij 36 C worden ( max 45 ) en hij is in de case 26 C celsius. De flow in de case én natuurlijk de Zalman koelers bovenop doen hun werk goed.
De CPU onder het Zalman waterkoelingblock is een AMD64 3700+, welke idle 29 Graden is en stressed niet meer dan 32. Mijn andere case, de Intell is het kookplaatje tegenwoordig
Net terug van lanparty, bleek toch de Sapphire X800GTO met passive koeling het niet te redden. Nou, niet te redden, hij is wel snel enzo, maar OMG wat word dat ding heet. De geintergreerde VGA sensor van de XFX had ik achter de grote heatsink geplakt, en die kwam met gemak over de 60 graden.
Waarom zeg ik 60 ? Omdat dán het alarm afgaat van de XFX :-)
Tijdelijke oplossing op de lan; kast helft open en een usb fan langs de heatsink laten flowen. Daarmee kwam de temp ver genoeg omlaag om lekker door te gamen. Als t even meezit kan ik binnenkort een andere Sapphire kaart testen van de sponsor. en anders ga ik iets verzinnen met een fan in de case te bouwen zonder de videokaart te beschadigen/vermeubelen.
Deze heb ik al een tijdje geleden gemaakt, maar nu zitten ze eindelijk ook daadwerkelijk erop. Hoe heb ik ze toen ook weer gemaakt ? Men neme een paar oude CPU koelers, uit grootmoeders doos.
Vermeubel ze zodat ze net genoeg "vlees' overhouden om nog te werken.
En een paar stukken afval aluminium van een afzuig-instalatie.
Pas het geheel in elkaar en zet alles vast.
Voor deze mod heb ik de pijpen zodanig ingekort, zodat ze een oplopend geheel vormen.
Ik heb een van de vensters uit de XFX case gebruikt om de pijpen erin vast te zetten.
Verwijderd
(maken die fannetje's trouwens geen takke herrie?)
Bijdragen aan de herrie zullen ze in ieder geval
Op een van die foto's hangt een blaadje op de achtergrond, met daarop "The Machine", maar waarom heb je hier een labda ipv de A geschreven. Die labda staat namelijk voor een L. Je had dus beter een alfa kunnen gebruiken.
Te ver voor wat?Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:17:
Ziet er vet uit, maar steken ze nu niet wat te ver uit?
(maken die fannetje's trouwens geen takke herrie?)
En herrie, dat valt wel mee, ik laat ze op 5 Volt lopen, ze zijn meer voor de decoratie dan voor echt noodzakelijke koeling.
Ben begonnen met wat broodnodige PSU meshen, had niemand me van te voren kunnen waarschuwen dat dat pokkewerk is ?!
Oh en die A van de Machine is een salut naar mijn clan; [RAG].
[ Voor 7% gewijzigd door Frenkie123 op 23-03-2006 22:52 ]
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Een vraagje:
Wordt het gat tussen de de twee "uitlaatpijpjes" nog opgevuld?
Ga zo door, ziet er netjes en strak uit!
Goed gespot! Is idd in de planning, een plaatje ter opvulling. Moet geen probleem zijn.Sir_G-nius schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 08:19:
Wordt het gat tussen de de twee "uitlaatpijpjes" nog opgevuld?
Over dat PSU meshen, ik moet écht eens wat vaker op de koffie bij de workshops of de kunst afkijken bij ferry of op de campzone dagen, hóe de neuk jullie dat precies doen. Ik heb het meeste moeite met de hele grote power connecter; maar na wat googlen kwam ik op deze behulpzame page; http://www.moddin.net/review.asp?ReviewID=139&PageNo=2

Hahaha, mooie combinatie van twee uitdrukkingenFrenkie123 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:53:
...uit grootmoeders doos...
U vraagt, wij antwoorden.
Bij half-life wordt Labda ook gebruikt ipv de A. Vraag me af of alles gaat passen in die case, maar vooral wat ik wil zeggen is ga zo door!gambr0 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:10:
Ziet er goed uit, alhoewel ik me af vraag of die fannetjes veel zullen bijdragen aan de airflow.
Bijdragen aan de herrie zullen ze in ieder geval
Op een van die foto's hangt een blaadje op de achtergrond, met daarop "The Machine", maar waarom heb je hier een labda ipv de A geschreven. Die labda staat namelijk voor een L. Je had dus beter een alfa kunnen gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door TweakerDwayne op 05-04-2006 09:26 ]
Verwijderd
Is het niet lambada ?TweakerDwayne schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:26:
[...]
Bij half-life wordt Labda ook gebruikt ipv de A. Vraag me af of alles gaat passen in die case, maar vooral wat ik wil zeggen is ga zo door!
Al bij al een zeer mooie case
Jij bent domVerwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:01:
[...]
Is het niet lambada ?of ben ik weer dom
Al bij al een zeer mooie case
Zo... nu eerst een Bavaria

Is dezelfde set die Casejunkies laatst getest hebben, en ik moet zeggen het is zéér compleet. Alleen die 'discotheek' reservoir-LEDjes, dat kán echt niet hoor

Volgens plan, moet het groene water dan in een langzame puls up- en down glowen met UV LEDs.
Hier zie je een close-up van een modelbouw onderdeel op de case gekit. Ben ook alvast begonnen met alles af te tapen wat niet geverfd moet worden.
Nog een close-up van een van de 'techie' details.
Andere kant van de kast, zelfde idee, maar dan met UV green mesh.
En toen ik toch bezig was, gelijk even de twee pipe-fans netjes gemaakt met echte connectors en mesh.
VOOR
NA
meer updates soon!
Het leuke is dat dit eens niet de standaard kast is of een kubus of wat dan ook, maar echt een andere vorm.
Het biotech idee (of strogg of hoe je het wilt noemen) doet het altijd goed in de Modscene.
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.. Ga zo door !!!
Daarna de 'medium' stukken....
En ben nu nog bezig met de kleinste onderdelen.
Maarruh.... die Vantec Stingraywaterkoeling set van Space Promotions; Ik heb nu met een kleine aanpassing de radiator kunnen plaatsen achterop. Die ziet er gelijk een heel stuk beter uit. Alleen die pomp met reservoir, ik krijg ze echt niet in de case verwerkt*. Ik kreeg trouwens die dingen op een standaard plastic plaat aangeleverd, en wat mij direct opviel was dat de uitgang van het reservoir, 13 mm onder de ingang van de pomp staat. Is toch raar!?
*kreeg ineens een brain-wave..... mss tóch het reservoir in de case te krijgen, met wat (veel) kunst en vliegwerk...
Ik vind het alleen jammer dat er niet telkens een totaalshot word gegeven, want dan krijg je toch duidelijker te zien hoe zoiets langzaam veranderd in de loop der tijd.
Maar alsnog, ik doe het je niet na, want je doet het echt heel mooi en strak
Dat ik daardoor de buitenkap drastich moet veranderen, dat is nu eenmaal zo. Gelukkig had ik de kappen nog niet geverfd, ik zal nog een hoop moeten veranderen eraan.
Over het reservoir komt de Markus Mayer schedel ( yup Martijn met zijn Evil Pyramid heeft dezelfde gekocht ). Ik had de schedel in december al gekocht, pas nu komt hij ook werkelijk in de mod te passen.
Het idee is om het verlichte reservoir IN de schedel te passen, met een glow-UV licht show. Om meer licht naar buiten te krijgen, heb ik de schedel flink onder handen genomen en uitgehold waar nodig. Ik ga effe op vakantie, daarna ga ik er weer lekker tegen aan.
Effe een lamp eronder gehouden om het effect te kunnen beoordelen. Ik denk dat t wel kixx word.
Verwijderd
Even over die schedel: In het volgende plaatje lijkt het of je de slangen niet via die brute gaten de schedel in brengt, klopt dit? Of zijn die doushekop slangen gewoon versiering?
Het lijkt me dus cool als je je toevoersslangen via dat gat naar binnen doet wat in bovenstaande foto tussen duim en wijsvinger van je linkerhand ligt.
http://clan-rag.gameparty...case/10/GOT/Machine66.JPG
Whatever, ik lees weer niet goed.. je hebt zelf al een nieuwe bodem gemaakt. Puik werk!
[ Voor 16% gewijzigd door Demo op 17-05-2006 16:00 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Rest nog wel wat kleinere sub-projectjes, maar die komen vanzelf aan de beurt. Ik heb de schedel gepast op het reservoir, maar was niet tevreden met dat resultaat. Ik vond dat hij te hoog uitstak.
Dus met wat creatief dremelen heb ik een gat in de achterkant van de schedel gemaakt zodat de schedel nu over het reservoir heen valt.
Tegelijk kwam de voorkant van de kaak ook beter uit boven de DVD speler.
Over naar de twee zijkappen. Door de watercooling bovenop te plaatsen, pastte die dus voor geen meter meer, maar dat wist ik van te voren. Ik heb het scharnier losgemaakt en de kappen eerst op maat gemaakt zodat de watercooling erdoor heen stak. Dat zag er een stuk beter uit. Alleen.... ze liggen nu gewoon los, en dat wil ik niet. What to do ? Aan de zijkant vastmaken met een paar kleine M3 boutjes op de rand van de case leek me niet geweldig. Ik denk erover om een subframe te maken, die aan de watercooling base vast komt te zitten, en daaraan twee nieuwe scharnieren verzinnen. De kappen kunnen dan onafhankelijk van elkaar omhoog scharnieren als sport auto deuren.

Voor het decoreren van de buitenkant had ik zwarte Hammerrite gekocht, die coating komt eroverheen als al het zaag en boorwerk is gedaan. Vandaar dat je nu nog een hoop schilderstape ziet zitten.
Ik kwam laatst iets tegen dat me wel geinig leek voor de binnenkant wat op te leuken; UV-pigment poeder. Ik heb 100 gram gekocht en een klein potje transparante kunstof verf. Als die gemengd zijn, ga ik de binnenkant van de schedel en het meeste kunstof van de binnenkant verven. Met de UV lampen erop moet dat het effect verbeteren.
Je merkt al, ik heb weer een hoop te doen. Weinig tijd, maar ik hou vol. Tot de volgende update!
want k wil je mailen maar ik krijg van je mail en msn de mail steeds terug die k stuur.....
Zou je mij anders kunnen mailen? (staat in me profile
kutjebef, "oud' email adres stond nog in me profiel, gelijk effe geupdate en jouw gemailed.SOWWY!sapphire schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:14:
hey Frenkie....hoe ben jij bereikbaar?
want k wil je mailen maar ik krijg van je mail en msn de mail steeds terug die k stuur.....
Zou je mij anders kunnen mailen? (staat in me profile)
Kheb nog eens diep ( nou...diep...) na zitten denken over dat scharnier-subframe idee. Mss kan ik het op een andere manier ook bevestigen en tegelijk iets "geinigs" verzinnen voor de mod an sich. Ben er nog niet helemaal uit, dus even geduld nog mensen. btw, bedankt voor de reacties, geeft weer nieuwe stimulans om door te gaan.
GoT FTW !
Als je voldoende ruimte hebt zou je de scharnieren op ' kromme stelten' kunnen zetten vanuit het midden, het scharnierpunt in het midden, 1/3 rond (dus een '(' ), en als je dan de klep open doet komt de 'scharnierkant' ook omhoog, waardoor je vrij blijft van die ventilatordingen.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Mss ook leuk om de schedel mt zo'n soort "glow in the dark" poeder te bewerken,
heb hier thuis zo'n masker hangen en dat ziet er best geinig uit
Ik bedoel dan wel de buitenkant en niet de ogen en mond.
If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
Ik heb het scharnier idee bekeken van alle kanten, ( bedankt voor je id, Resistor!) maar het wordt iets totaal anders. De case bestaat uit 3 delen, een grondplaat en twee zijpanelen. Die twee panelen, zaten orgineel boven op de case aan elkaar met een lang piano scharnier. Omdat ik de twee HDs en nu de watercooling ook nog, recht over dat lange scharnier heb getrokken, bleef er zoooo weinig over, dat ik het nu radicaal omgooi; De twee panelen gaan helemaal los van elkaar en blijven voortaan aan de base vast op de grondplaat zitten. Bovenop komen nu 3 of 4 verchroomde kettingkjes die de twee panelen naar elkaar trekken.
Aftekenen en boren
Tappen
Opschroeven van speciale boutjes met doodskop ( thanx Nukem ! )
Voila!
maja k heb er alle vertrouwen in dat eht een topper word emt jou skilzz
Verwijderd
Keep it up. Ben erg benieuwd naar het eind resultaat, maar het is nu al erg prachtig
Idd, dan word het mss wel wat overdreven, maar het glow in the dark spul licht dan toch enkel op als je case uitstaat (en er dus geen UV led's/ccfl's branden?)? (en dan licht je UV poeder niet meer op) Zo heb je een mooie afwisseling.Frenkie123 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 19:44:
De coating met UV poeder komt aan de binnenkant, van de case en aan de binnenkant van de schedel. Mss een beetje aan de randjes van de oogkassen/neus etc. De rest van de buitenkant wordt nagenoeg zwart, IMO is het contrast dan optimaal. Maarrrrr mss vergis ik me als t een maal erop zit. Ik hou dus jouw idee achter de hand, just in case(mod).
(of vergis ik me en moet je het UV poeder niet laten oplichten door UVlicht?)
Het is in ieder geval jij die wss weet wat het beste is voor je case.
dat dacht ik ook, maar ik heb hier een paar glow in the dark spulletjes liggen, en die reageren zelfs heel goed met uv, gaat heel erg sterk oplichten zelfsJado schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:00:
[...]
Idd, dan word het mss wel wat overdreven, maar het glow in the dark spul licht dan toch enkel op als je case uitstaat (en er dus geen UV led's/ccfl's branden?)? (en dan licht je UV poeder niet meer op) Zo heb je een mooie afwisseling.Het gevaar zit hem er dan wel in dat het glow in the dark spul ook zou oplichten wanneer je case aanstaat..
(of vergis ik me en moet je het UV poeder niet laten oplichten door UVlicht?)
Het is in ieder geval jij die wss weet wat het beste is voor je case.
Ik heb de drie delen van de cover geverfd met Hammerite zwart, daarna met een lichtere verf, getracht de accenten omhoog te krijgen. Ik zeg getracht, want 't is op dit moment ( geen daglicht meer nu ) nog te vroeg om goed te zien of het effect wat ik wil, ook werkelijk bereikt is.
Mss dat ik een plaatje groene ACR plexi neem, die in stroken zaag en daarmee de binnenkant ga bekleden. Maar ik moet morgen eerst even langs Space Promotions, die hebben een paar UV-LEDs voor me, zodat ik de zooi wat beter kan oplichten.
De radiator moest een klein stukje naar links, omdat ik anders de videokabel niet aangesloten kreeg. Dat creerde echter aan de andere kant dat de stroomkabel niet meer pastte. Door een gehoekte connector te gebruiken, kreeg ik hem toch aangesloten.
Kabeltjes bijelkaar gebonden met UV groene ty-reps, en alle kabels weggewerkt onder het moederbord.
Mooi opgeruimd zo, niet?
Andere kant. Tja, een draadloze voeding heb ik nog nooit gezien, helaas!
Geintje; Ik vond een kleine lens die bijna perfect pastte in de overgebleven oogkas. Met fotograveren express even schuin gehouden voor het zicht op de Sapphire X1800XL.
Dat ziet er dan netjes uitFrenkie123 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:25:
Zeker, ik heb hem nu bijna de hele week al laten lopen, geen probs gehad. Zelfs met deze belachelijke temperaturen blijft hij 'koel'. ( 35 C vlgs speedfan ).
De doodskops boutjes voldeden niet.
De eerste twee fotoos zijn vanuit dezelfde hoek, een met flits, een zonder. Door de flits zie je het contrast met de modelbouw onderdelen veel beter.
Ja, deze fotoos zijn zonder de armen genomen, voor een iets betere view.
Dan hier met de armen nog los eraan, maar grote veranderingen komen er niet meer.
Er volgen nog wat pix met de verlichting in de case aan.
Klaar?
Even pauze dan? Naahhh, de volgende casemod zit al in me hoofd.

Vooral de laatste serie foto's
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Verder is het totaal niet mijn smaak, maar het ziet er goed uit en zitten een aantal goede ideeën in
Casemod: Cubeleon
maar ik ben zo blij dat jij gewoon iets origineels maakt! Goede insteek!
Gewoon geen standaardkast, origineel met de ruimte omgesprongen, alles netjes afgewerkt met de sleeving, en vooral die harddisks... (daarom vond ik het denk ik ook zo op een motorblok lijken eerst).
Meesterlijk. Maar ja, ik ken meer kasten van je...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Is het trouwens een idee om de kast zelf op een soort van 6-potig onderstel te zetten? Krijg ondanks dat ie er supervet uit ziet nog steeds het idee bij dat het 2 armen en een skull op een tonnetje zijn, pootjes (of rupsbanden oid.) zouden het echt af maken
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
hmmm idee !!! * Frenkie123 sets brain in motion.. thanx !Chiron schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:08:
Is het trouwens een idee om de kast zelf op een soort van 6-potig onderstel te zetten?
pootjes (of rupsbanden oid.) zouden het echt af maken
Echt niet mijn style.
Maar de afwerking de tijd en alles wat je aan je kast hebt gedaam om het dit resultaat te geven
petje af kerel.
Want ik heb er zeker wel gespect voor
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Als het eninzinds mogelijk is, zou ik proberen om die messen aan de armen te voorzien van een motortje, aanstuurbaar met een naderingsdetector, zodat als je te dicht bij de armen komt zijn messen beginnen te draaien, dan kan je je bij een tentoonstelling/wedstrijd platleggen van het lachen omdat iedereen die te dicht komt een halve meter achteruit springt wanneer zijn messen beginnen te draaien
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
OMG.... jij bent nog gekker dan iknaftebakje schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:00:
Als het eninzinds mogelijk is, zou ik proberen om die messen aan de armen te voorzien van een motortje, aanstuurbaar met een naderingsdetector, zodat als je te dicht bij de armen komt zijn messen beginnen te draaien, dan kan je je bij een tentoonstelling/wedstrijd platleggen van het lachen omdat iedereen die te dicht komt een halve meter achteruit springt wanneer zijn messen beginnen te draaien(liefst nog ondersteund van een hard motorlawaai, dat maakt het extra beangstigend)
Tsja, electronica-minded als ik ben, kan er niet genoeg in zitten. Het lijkt met ook het meest haalbare wat je kan bekomen, met een gewone fan (een waarvan een schoep afgebroken is ofzo) kan je dat heel simpel maken, de schoepen van de fan en de omkadering breek/knip je af, dan kan je de achterkant op de arm zelf plakken, en waar de schoepen op zaten plak je de messen zelf (rond wel de scherpe kantjes af, zodat je geen onschuldige toeschouwers vermaalt).Frenkie123 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:45:
[...]
OMG.... jij bent nog gekker dan ikThanx !
Helemaal uitgebalanceerd krijg je em niet, maar het feit dat ie draait moet genoeg zijn
Vonken tussen de messen laten overspringen zou helemaal mooi zijn, maar das niet te doen op een veilige manier

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Net terug van T.i.M.e.S. HOT lanparty, hier in Z-Limburg. Eerste plaats in de casemod compo gewonnen.

Meeste mensen die de case zagen reageerde met "WTF ?!"
En de meeste vroegen nadat ze van de schrik waren bekomen, met de vraag; "Bewegen de armen ook?"
Het waren zoveel mensen die dat vroegen, dat ik me bijna verplicht voel, om te gaan -proberen-, om de armen, of ieg de "handen" te laten bewegen, op een of andere manier. Zelf zie ik nog een hoop kleine dingetjes die ik niet goed vind, maar ik heb maar twee handen en helaas te weinig tijd.
VONKEN!? OMG! hahahahaha!!! anyway, ik zat zelf te denken aan een 12 V motortje met een vertragings gearboxje. En de handen dan los maken van de polsen, de die aan de as van de gearbox maken. Zo draaien de handen langzaam rond, mss niet al te gevaarlijk dan ( had ik al gezegd dat die drie punten VLIJMscherp zijn ? )naftebakje schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:33:
[...]
Tsja, electronica-minded als ik ben, kan er niet genoeg in zitten. Het lijkt met ook het meest haalbare wat je kan bekomen, met een gewone fan (een waarvan een schoep afgebroken is ofzo) kan je dat heel simpel maken, de schoepen van de fan en de omkadering breek/knip je af, dan kan je de achterkant op de arm zelf plakken, en waar de schoepen op zaten plak je de messen zelf (rond wel de scherpe kantjes af, zodat je geen onschuldige toeschouwers vermaalt).
Helemaal uitgebalanceerd krijg je em niet, maar het feit dat ie draait moet genoeg zijn![]()
Vonken tussen de messen laten overspringen zou helemaal mooi zijn, maar das niet te doen op een veilige manier
Gefeliciteerd met je eerste overwinning.
computer voor alle werkzaamheden
Door middel van een stukje plastic slang heb ik de uitstroom van de watercooling in het reservoir nu zo omgeleid dat de straal mooi evenwijdig loopt met de buitenwand.
Hierdoor ontstaat in het reservoir een mooie vortex.
Ten tweede, op aanraden van vele, heb ik gezocht naar een motortje om de handen/armen te kunnen bewegen. Via Marktplaats kon ik een kapotte modeltank kopen, met een werkend koepel-draai-mechanisme. Ik was echter zelf al in bezit van een motor met vertragingsbak ( ja ik heb veels te veel rommel
En de maat was ook nog eens in de juiste verhouding! Nu nog -effe- op elkaar maken, maar dat gaat wel lukken. Dan heb ik in ieder geval al een hand die draait.
Een met een vertragingskast die de hele hand draait
en een met een kleinere motor ín de hand
voor die motor heb ik een kleinere uitvoering gemaakt van de drie mes-vingers.
Ik vind die foto's met de belichting aan niet eens zo heel slecht hoor, ik vind het wel mooi!
1 van de meeste orginele mods die ik het afgelopen jaar gezien heb
PS: Enne hoe meer 'beweging' je in en buiten de kast ziet, hoe beter IMHO; misschien kun je een oude HDD open schroeven en die dan zichtbaar laten raaien; uiteraard uitsluitend voor de show
Succes !
[ Voor 15% gewijzigd door SKiLLa op 25-08-2006 11:56 ]
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
http://clan-rag.gameparty...ase/10/GOT/Machine235.MOV
en
http://clan-rag.gameparty...ase/10/GOT/Machine236.MOV
De mod gaat mee naar FATlan aanstaand weekend, en als alles goed gaat mag ik hem tentoonstellen op de Hardware Info Dagen in de RAI op 21 en 22 Oktober.
Ben 'klaar' met deze mod, al begonnen met de nieuwe.....
DAMN!!! dat is gewoon een wapenFrenkie123 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:20:
Kheb twee filmpjes gemaakt waar je ze kunt zien bewegen, maar IRL is het beter te zien.
http://clan-rag.gameparty...ase/10/GOT/Machine235.MOV
en
http://clan-rag.gameparty...ase/10/GOT/Machine236.MOV
De mod gaat mee naar FATlan aanstaand weekend, en als alles goed gaat mag ik hem tentoonstellen op de Hardware Info Dagen in de RAI op 21 en 22 Oktober.
Ben 'klaar' met deze mod, al begonnen met de nieuwe.....
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI