[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste
Acties:
  • 19.882 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Chiron schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:09:
Het is een zwarte, touchpad is trouwens heel erg donkergrijs ipv dat lichtgrijze zoals op sommige foto's.. 8-cells zit er idd standaard bij.
Thnx :) Ik heb ze gemailed of ze die ook in het wit kunnen leveren, dat zou best leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Met mijn MSI S270 haal ik zo`n 3.15 uur op de accu. (8cell)

Ik raad de mensen aan om de software van AMD links te laten liggen en "RightMark CPU Clock Utility" te gebruiken. Deze software heeft meer opties dan die van AMD, hoewel ik het af raad om de Advanced CPU settings te gebruiken. Deze maakte mijn S270 onbruikbaar.
Het voordeel van RightMark CPU Clock Utility is dat de accu langer meegaat dan met de software van AMD, zonder dat er vertraging optreed. (Vink wel HLT command aan)

Weet iemand waarmee ik de ventilator kan regelen?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:18:
Heb ik m'n S270 eindelijk binnen (na 2 keer uitstel), kom ik erachter dat er een 40 gig hdd inzit ipv de 60gig die op de site stond :(

Kijken of er iets anders te regelen valt, want ik heb geen zin om weer lang te moeten wachten (dikke twee en een halve week voor de levering ipv 5 werkdagen).
Yup ik heb exact hetzelfde.. gelukkig heb ik nog de orderbevestiging in mijn inbox staan waarop staat dat ik een 60gb schijf zou krijgen. Maandag maar even bellen weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
MagicTempest schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:20:

Ik heb het zelf ondertussen wel al werkend. Alleen heb ik nu geen acceleratie.

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar het antwoord:

je moet in de xorg.conf het volgende toevoegen onder het regeltje voor je driver:

code:
1
Option "noaccel"
Even mezelf gequote :-)

Ik heb nu 2d acceleratie. Je kan de drivers op de ati site downloaden en installeren. Je hebt dan geen last meer van een vastlopende X en alles gaat wat sneller. 3d acceleratie zou ook moeten werken.

de drivers zijn hier te vinden:
https://a248.e.akamai.net...installer-8.21.7-i386.run

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Antwoord van Azerty:

Goedemiddag,

Wij kunnen deze laptop alleen in het zwart leveren.

Er wordt een 8-cells accu meegeleverd en 1 x 512 MB.

Met vriendelijke groet,

Azerty Hardware

Vind het jammer, waarom die er niet in het wit is (en de sempron wel :/) de prijs is nl. zeer goed, en een witte bij nutrius.de ofzo is met verzending en ander toetsenbord toch zo'n 1160 euro dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54

Chiron

Moderator Discord
huh 1x 512 mb? :D dan ga ik eens kijken of ik er nog een reepje bij kan prikken!

Had altijd begrepen dat er 2x256 in zat...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de 8 cell erbij krijg als ik een nieuwe koop? Bij veel winkels wordt dat niet aangegeven namelijk (S270).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als je het topic had gevolgd had je geweten dat bij in ieder geval Azerty er een 8-cell bij wordt geleverd... de turion editie (zwarte) tenminste.

[ Voor 15% gewijzigd door Chiron op 05-02-2006 21:07 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:57:
Weet iemand waar ik de 8 cell erbij krijg als ik een nieuwe koop? Bij veel winkels wordt dat niet aangegeven namelijk (S270).
Azerty, Nutrius en ALB Computer. Bij andere winkel kun je het altijd vragen. Bij de laatste twee kun je de notebook naar eigen wens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:52

Theo

moederbord

Chiron schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:36:
huh 1x 512 mb? :D dan ga ik eens kijken of ik er nog een reepje bij kan prikken!

Had altijd begrepen dat er 2x256 in zat...
ik heb m ook van azerty, en ik heb er ook 1 maal 512 MB inzitten. (s260)
Ondersteunt de s260 ook dual channel geheugen/?? Dan wordt het namelijk wel erg rendabel om een reepje bij te plaatsen

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
jij hebt een S260.. dat is sowieso weer heel anders dan een S270.. volgens mij had de S270 ook geen dual channel support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwel hoor, heeft tuurlijk dual channel support !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben steeds over S260 of S270, maar wat is dit (MS-1012) en dit (MS-1013) dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:15:
Wij hebben steeds over S260 of S270, maar wat is dit (MS-1012) en dit (MS-1013) dan?
Als ik me niet vergis zijn dat de zogehete "barebones". Dit is een kale laptop die je zelf kan bouwen, en kost rond de 600 euro. Je moet hier zelf nog brander, cpu, ram, hdd, toetsenbord, wireless/bluetotth etc. bijdoen. Dit doen sommige pcshops, maar het is om alles los te kopen niet echt voordelig, tenzij je een specifieke configuratie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:15:
[rml][Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) - Startpost[/rml], en 2 tellen Googlen had het antwoord ook opgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:36
Ik heb een witte S260 met een 4-cell accu. Maar ik wil graag een witte 8 cell batterij erbij kopen. Weet 1 van jullie waar deze voor een redelijke prijs (online) te bestellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Volgens mij heb je die bij salland wel, even googlen en je vindt er meer. Een accu is wel duur, zo'n 80 euro moet je zeker op rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dode pixels

Mijn vraag aan Azerty:
---
Wat wordt er precies bedoeld met "voorwaarden van de fabrikant" als het gaat
om pixel garantie?

---

Antwoord Azerty:
---
Bij MSI krijgt u bij 6 dode pixels garantie van MSI en wij nemen deze
voorwaarde over.

---

Wat vinden jullie van dit antwoord?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ze volgen gewoon de garantie volgens de richtlijnen van msi... daar heb je weinig van te vinden denk ik... als ie minder dan 6 dooie pixels heeft ben je dus genaaid :)

Ik heb zelf iig de gok gewaagd, en goddank een dooiepixelvrije (scrabblewoord) binnengekregen..

Als er meer dan 6 dode pixels in zitten (vallen ook subpixels onder dacht ik) wordt ie opgestuurd naar msi en dan is het maar afwachten wanneer ie terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil voor mijn broertje een laptop kopen. Ik ben van plan om een zwarte barebook MSI 260 versie te kopen voor hem als beloning voor zijn prestaties op school. Bovendien wil ik zelf een nieuwe laptop kopen. Ik heb nog een aantal oude onderdelen van mijn oude laptop die ik wilde hergebruiken: harde schijf (5400 RPM, 100 GB), een optische drive (DVD/CDRW) en eventueel nog 1 of 2 repen PC2100 (266mhz) geheugen.

Kan ik het frontje voor de optische drive van MSI zetten op drives van ook andere fabrikanten? Is het verschil tussen 266 mhz geheugen en 400 mhz groot?

Ik heb de handleiding bekeken voor het handmatig inzetten van onderdelen, en het lijkt me heel moeilijk. Ik ben bang dat ik per ongeluk wat afbreek. Is het toch goed te doen, zelfs voor iemand die weinig ervaring heeft met knutselen met hardware? En van ALB computers is me een Sonoma dual-core processor aangeraden. Wat denken jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 00:31:
Ik wil voor mijn broertje een laptop kopen. Ik ben van plan om een zwarte barebook MSI 260 versie te kopen voor hem als beloning voor zijn prestaties op school. Bovendien wil ik zelf een nieuwe laptop kopen. Ik heb nog een aantal oude onderdelen van mijn oude laptop die ik wilde hergebruiken: harde schijf (5400 RPM, 100 GB), een optische drive (DVD/CDRW) en eventueel nog 1 of 2 repen PC2100 (266mhz) geheugen.

Kan ik het frontje voor de optische drive van MSI zetten op drives van ook andere fabrikanten? Is het verschil tussen 266 mhz geheugen en 400 mhz groot?

Ik heb de handleiding bekeken voor het handmatig inzetten van onderdelen, en het lijkt me heel moeilijk. Ik ben bang dat ik per ongeluk wat afbreek. Is het toch goed te doen, zelfs voor iemand die weinig ervaring heeft met knutselen met hardware? En van ALB computers is me een Sonoma dual-core processor aangeraden. Wat denken jullie daarvan?
het frontje zou verwisselbaar moeten zijn. Als dit niet het geval is bestaat er gelukkig ook nog witte verf :)
Het geheugen, ik denk dat het verschil tussen 266 en 400 MHz echt wel te merken is, het is immers de helft sneller.
De dualcoreprocessor is harstikke leuk, maar past niet in de s260 omdat de chipset geen dualcore ondersteunt. De s262 ondersteut wel dual core (vandaar ook dat ie s262 heet), alleen is deze nog nergens te krijgen. Hoe ALB hierbij komt snap ik niet...
Het inbouwen moet wel te doen zijn lijkt mij als je een beetje hadig ben en de tijd ervoor neem/heb. Als je bij ALB een configuratie bestelt moeten hun hem ook in elkaar zetten, en als hun dat kunnen moet jij dat ook wel kunnen (misschien ben je wel wat langer bezig)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Ik ben nog steeds erg blij met cybermaxx.

Heb pas Ubuntu geinstalleerd:

-instaleren zelf ging een beetje lastig het "textmenu" stond te ver naar beneden in de zoom modus (een deel viel weg en een deel kwam bovenin scherm terug) en zonder zoom ging het scherm flippen (hele vreemde ruis). Niet echt een probleem verder.

-Beeld werkte wel onmiddelijk goed na de installatie op de juiste resolutie.

-wifi is wel automatisch geinstalleerd maar werkt nog niet,moet ik nog oplossen maar staat genoeg over op internet.

-Geluid werkte gelijk maar niet op de speakers, krijg dit niet opgelost. Heb al op internet gezocht en allerlei opties aan en uit gezet (zoals inter amplifier aan enzo).(het werkt wel in windows, dus geen hardware probleem)

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Verder las ik het eerste deel dat nogal wat mensen hun grotere 8-cell accu wilde ruilen tegen een 4-cell.
Ik heb grijze 4-cell accu's en zou graag voor een 8-cell (liefst grijs maar andere kleur kan ook) willen ruilen, iemand interresse?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
ice-T schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:55:

-wifi is wel automatisch geinstalleerd maar werkt nog niet,moet ik nog oplossen maar staat genoeg over op internet.
Wanneer je uit de ubuntu (of debian) repositories rt2500 en rt2500-source hebt geinstalleerd moet je naar /etc/src . Daar kan je de tar.gz uitpakken en in de map die hij maakt de module voor de wireless adapter maken en installeren ( lees het INSTALL documentje, daar staat het allemaal in )

Wanneer je dat hebt gedaan en de module hebt geladen zul je waarschijnlijk merken dat het nog niet werkt, met iwconfig en ifconfig kun je de interface wel zien, maar als je er een statisch ip aan hangt en probeert te pingen werkt het niet. Datzelfde probleem had ik, totdat ik de tool RaConfig2500 ontdekte. Daarmee kan je de verbinding managen, het werkte direct. De tool is meegeinstalleerd met de bovengenoemde pakketjes. Deze informatie heb ik nog nergens op internet kunnen vinden, maar het kan zijn dat ik net de verkeerde zoektermen gebruikte.
-Geluid werkte gelijk maar niet op de speakers, krijg dit niet opgelost. Heb al op internet gezocht en allerlei opties aan en uit gezet (zoals inter amplifier aan enzo).(het werkt wel in windows, dus geen hardware probleem)

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Wanneer je het volgende uitvoert zou het moeten gaan werken. Er is een hele discussie over geweest op de ALSA dev mailinglist en daar kwam het volgende uit:

echo 7a 2090 >/proc/asound/card0/codec97#0/ac97#0-0+regs

Wanneer je kijkt naar dat bestandje en er staat 7a 2092 dan werken je laptop boxen inderdaad niet. In principe zou je dan wel (zij het waarschijnlijk heel zacht) het eea moeten horen via een koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:52:
[...]

het frontje zou verwisselbaar moeten zijn. Als dit niet het geval is bestaat er gelukkig ook nog witte verf :)
Het geheugen, ik denk dat het verschil tussen 266 en 400 MHz echt wel te merken is, het is immers de helft sneller.
De dualcoreprocessor is harstikke leuk, maar past niet in de s260 omdat de chipset geen dualcore ondersteunt. De s262 ondersteut wel dual core (vandaar ook dat ie s262 heet), alleen is deze nog nergens te krijgen. Hoe ALB hierbij komt snap ik niet...
Het inbouwen moet wel te doen zijn lijkt mij als je een beetje hadig ben en de tijd ervoor neem/heb. Als je bij ALB een configuratie bestelt moeten hun hem ook in elkaar zetten, en als hun dat kunnen moet jij dat ook wel kunnen (misschien ben je wel wat langer bezig)
Ik heb zojuist ontdekt dat deze laptop geen 100 GB ondersteunt. Sonoma is dual-core,en ze hebben die op het offerte gezet..., en ik vrees dat ik dan vrijwel geen onderdelen kan hergebruiken en de barebone optie vervalt dan helaas voor mij. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 04:50:
[...]
Ik heb zojuist ontdekt dat deze laptop geen 100 GB ondersteunt. Sonoma is dual-core,en ze hebben die op het offerte gezet..., en ik vrees dat ik dan vrijwel geen onderdelen kan hergebruiken en de barebone optie vervalt dan helaas voor mij. ;(
Welke laptop werkt nou niet met 100GB hdd's? De S270? Of de nieuwe S262?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Bedankt voor de snelle en handige info!
MagicTempest schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:34:

Wanneer je uit de ubuntu (of debian) repositories rt2500 en rt2500-source hebt geinstalleerd moet je naar /etc/src . Daar kan je de tar.gz uitpakken en in de map die hij maakt de module voor de wireless adapter maken en installeren ( lees het INSTALL documentje, daar staat het allemaal in )
In mijn laptop zit de Texas instruments ACX 111 54Mbps Wireless Interface. Ik denk dat dit een hele andere kaart, dus dat jou oplossing hier niet van toepassing is.Toch?
Wanneer je het volgende uitvoert zou het moeten gaan werken. Er is een hele discussie over geweest op de ALSA dev mailinglist en daar kwam het volgende uit:

Wanneer je kijkt naar dat bestandje en er staat 7a 2092 dan werken je laptop boxen inderdaad niet. In principe zou je dan wel (zij het waarschijnlijk heel zacht) het eea moeten horen via een koptelefoon.
Je diagnose is helemaal juist!
Als ik echter vanuit de terminal (als root) dit commando uitvooer krijg ik de volgende error:
bash: /proc/asound/card0/codec97#0/ac97#0-0+regs: No Such device

Ook heb ik nog geprobeerd de rechten van de file te veranderen en dan hadmatig aan te passen maar zelfs met aanpaste rechten kan ik de weiziging niet saven.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
ice-T schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:19:
Bedankt voor de snelle en handige info!

[...]

In mijn laptop zit de Texas instruments ACX 111 54Mbps Wireless Interface. Ik denk dat dit een hele andere kaart, dus dat jou oplossing hier niet van toepassing is.Toch?
Ah, in de megabook 270 zit een rt2500, ik ging er even vanuit dat die er bij jou ook in zou zitten.
[...]

Je diagnose is helemaal juist!
Als ik echter vanuit de terminal (als root) dit commando uitvooer krijg ik de volgende error:
bash: /proc/asound/card0/codec97#0/ac97#0-0+regs: No Such device

Ook heb ik nog geprobeerd de rechten van de file te veranderen en dan hadmatig aan te passen maar zelfs met aanpaste rechten kan ik de weiziging niet saven.
wat staat er precies in de map /proc/asound/card0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
MagicTempest schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:31:
wat staat er precies in de map /proc/asound/card0 ?
directories:
code97#0
pcm0c
pcm1c
pcm0p
files:
id
intel8x0
oss_mixer

in de directorie code97#0 staat ac97#0-0 en ac97#0-0+regs (met idd o:7a=2092)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
[...]

Dat staat er idd bij mij. Is er ook een manier om het geluid wel aan te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Bij mij werkte het gewoon door dat echo commando uit te voeren. Als het dan nog niet lukt, of je kan het niet uitvoeren zou ik eens bij de alsa-dev mailinglist gaan kijken.

http://sourceforge.net/ma..._id=8072079&forum_id=1752

[ Voor 19% gewijzigd door MagicTempest op 11-02-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

even een vraag tussendoor; hoe warm wordt bij jullie (s260) de cpu bij volle belasting en met welk programma meten jullie dat??
Speedfan heeft het over 40 graden, Centrino Hardware Control zegt 55 graden. Beide lijkt mij nogal aan de lage kant... Als ik de processor ga undervolten wordt hij niet warmer dan 45 graden volgens CHC en 39 volgen speedfan,dit lijkt mij ook wel heel erg weinig.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff wat anders, misschien kunnen de Linux knoeiers onder ons een apparte Topic aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Zou wel een goede zijn denk ik.. maar voor nu heb ik geen permission om dat echo command uit te voeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik S270 bestellen. Maar S260 is alleen maar 32 euro duurder dan S270 (bij Azerty).
Het vreemde is dat ik eerlijk gezegd nog steeds niet weet waarom ik S270 wil bestellen en niet S260 :/
Maak ik hier een goede keuze of hoe zit dit? I am getting maddd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
De GPU van de S270 is beter. De Turion heeft 64 bits-extensies. Sommigen zeggen dat de Pentium-M zuiniger is, maar de vergelijkingen die ik heb gezien zijn niet met de MT-serie Turions (die zuiniger is). Qua compatibiliteit met Linux zijn er over beide laptops rampverhalen én mensen die zeggen dat ze totaal geen probleem hebben. Op de AMD versie zitten waarschijnlijk minder stickertjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

het videokaarktje van de amd is "minder slecht" dan die van de intel.
Er zijn bij amd meer problemen met wifi dan bij intel
de intel is zuiniger (helemaal als je hem undervolt, iets dat de amd niet kan)
intel is 32 bit, amd 64
s270 is wit heel moeilijk te vinden, de s260 is wit niet zo moeilijk te vinden

het komt er dus meer op neer op wat jij liever heb, intel of amd. (ik ben "intelfan" dus ik heb de s260, als ik "amdfsan" was had ik nu de s270)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:08
S270 wit is goed te vinden. Heb er zelf één. Je aankoop baseren op het merk omdat je er 'fan' van bent vind ik altijd vrij droevig. Ik kijk zelf liever naar de features, prestaties, de prijs en maak vervolgens een overweging.

Voordeel van de S270 is ook dat er standaard Bluetooth opzit.

Ik heb er trouwens een witte S270 met een Sempron processor die dus geen 64bit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
De Witte semnpron S270 kom je overal tegen, maar gewoon de S270 met uun turion niet, tenzij je 'm haalt in Duitsland bij Nutrius of ALB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Op de AMD versie zitten waarschijnlijk minder stickertjes. ;)
Die stickertjes gaan er overigens makkelijk af hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
AlexanderOnline schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:58:
De Witte semnpron S270 kom je overal tegen, maar gewoon de S270 met uun turion niet, tenzij je 'm haalt in Duitsland bij Nutrius of ALB
Dat is onzin ...
Heb mijn s270 Turion bij Mcdos vandaan en weet dat er meer Turions dan Semprons verkocht worden in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:08
Verbal_Kint schreef op maandag 13 februari 2006 @ 02:15:
De GPU van de S270 is beter. De Turion heeft 64 bits-extensies. Sommigen zeggen dat de Pentium-M zuiniger is, maar de vergelijkingen die ik heb gezien zijn niet met de MT-serie Turions (die zuiniger is). Qua compatibiliteit met Linux zijn er over beide laptops rampverhalen én mensen die zeggen dat ze totaal geen probleem hebben. Op de AMD versie zitten waarschijnlijk minder stickertjes. ;)
k heb er rechtsonder drie.

AMD Sempron, ATI Graphics en Windows XP.

Vraag me alleen af of er niks lelijks achterblijft wanneer ik ze eraf peuter.

Vooral die XP sticker ziet eruit alsof het je computer extra lelijk maakt wanneer je het eraf wilt halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
struik schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:21:
[...]

Dat is onzin ...
Heb mijn s270 Turion bij Mcdos vandaan en weet dat er meer Turions dan Semprons verkocht worden in NL
Sorry, dan kijk ik nog ff verder :) Maar in de pw staat geen witte turion, en kom ze in webshops nauwlijks tegen.

edit: kan t niet vinden hoor ... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door AlexanderOnline op 13-02-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch echt voor S270... Ik hoop dat ik geen verkeerde keuze maak.
Want het is zwart (wel belangrijk voor mij), grotere harddisk etc. en ik koop dingen graag een keer en dan heel lang niet meer... Het moet dus heel lang meegaan...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
AlexanderOnline schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:32:
[...]
Sorry, dan kijk ik nog ff verder :) Maar in de pw staat geen witte turion, en kom ze in webshops nauwlijks tegen.
edit: kan t niet vinden hoor ... |:(
Beetje verstopt:
Laptop Megabook S270 Wit AMD Sempron 2800+, 512MB DDR, 12.1", 40 GB: € 819,01

MSI Notebook S270 Semp-M 2800+, DVD-RW, 40GB (wit): € 829.50 (incl. BTW)

Wel helaas met een Sempron 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
ck2000nl schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:44:
[...]

.....
Wel helaas met een Sempron 8)7
Precies, dat bedoel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vanavond een S270 bestellen (bij Azerty)! Ik ga het echt doen. Echt waar. Vanavond ga ik eentje bestellen. Zo'n S270 dus. Ga ik echt doen. Ik ga het echt doen hoor. Echt waar. Ik zeg niets meer dan dat ik 'm ga bestellen. En dat gaat vanavond gebeuren...................... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb hem ook net besteld, de S270. Nu maar wachten :/

@Alexander, bij Medionshop.nl kan je de S270 onder merknaam Medion krijgen in 't wit met Turion ML30. Voor 899,- Misschien is dat wat?

[ Voor 56% gewijzigd door tiguan op 14-02-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Vanavond ga ik ook "officieel" een bestelling plaatsen voor een witte S270 bij ALB:
-Turion MT37 2.0 GHz
-1 x 1024 MB werkgeheugen
-100 GB 5400 rpm HDD

:D

[ Voor 12% gewijzigd door ck2000nl op 14-02-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
@Wannapuf: Thanx, helaas lijkt hij goedkoop, maar het totaalprijsje met accu etc. erbij is 1199, dan kan ik 'm net zo goed bij Nutrius ofzo bestellen ;)
@ck2000nl: wat kost dat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@AlexanderOnline:
Ik heb de witte S270 uitgebreid met Nederlandse pickup&return garantie voor 2 jaar, dode pixelgarantie en UK toetsenbord, voor totaal 1329.- incl. verzendkosten UPS. Mooi prijsje :Y) , oh ja en een 8 cells accu!

[ Voor 8% gewijzigd door ck2000nl op 14-02-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
AlexanderOnline schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:41:
@Wannapuf: Thanx, helaas lijkt hij goedkoop, maar het totaalprijsje met accu etc. erbij is 1199, dan kan ik 'm net zo goed bij Nutrius ofzo bestellen ;)
@ck2000nl: wat kost dat :o
De accu zit er al bij hoor. Of bedoel je een extra accu???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Wannapuf schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:41:
[...]

De accu zit er al bij hoor. Of bedoel je een extra accu???
Je hebt gelijk, ik keek verkeerd, ik dacht dat die 1199 de totaalprijs was en dat bij die 899 nog geen asccu etc bij zaten, maar die 1199 was een verwijzing naar een andere laptop. Best wel cheap, eigenlijk, 899 euro voor een Turion. De accu is denkik wel 4 cell? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Oh, ff duidelijk: ik heb gewoon 1 x 8 cells accu op de prijslijst. Want elk onderdeel wordt apart aangegeven met de prijs op de factuur. Zit er nog wel een beetje aan te denken om een 2e 8 cells accu erbij te doen....... Kan ik komend zomer lekker in het vliegtuig films kijken op weg naar HongKong 8) O-)

Mijn bestelling is trouwens gebaseerd op de volgende configuratie van ALB met wat aanpassingen:

MSI S270 - 12" MT40 Turion
Art.Nr.: 001013B-SKU19_4
1.387,00 EUR

Een MT40 in een laptop vond ik een beetje overdreven, dus vandaar een MT37.

[ Voor 33% gewijzigd door ck2000nl op 14-02-2006 18:47 ]

• Mentox
Ik heb een probleem met WMP, als ik een DVD afspeel heb ik zwarte randen. Opzich geen probleem maar ik heb ze aan alle kanten van het scherm.... das wat minder. Weet iemand hoe ik dit oplos?

• ck2000nl
Download ff het freeware progje "media player classic" of probeer PowerDVD ;)

• m_a_rnix
Lijkt me dat je een file hebt waarbij de balken boven en onder zijn meegecodeerd.. Dus idd MPC downloaden en inzoomen maar.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
AlexanderOnline schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:01:
[...]

Je hebt gelijk, ik keek verkeerd, ik dacht dat die 1199 de totaalprijs was en dat bij die 899 nog geen asccu etc bij zaten, maar die 1199 was een verwijzing naar een andere laptop. Best wel cheap, eigenlijk, 899 euro voor een Turion. De accu is denkik wel 4 cell? Weet iemand dat?
Hou er wel rekening mee dat het een Turion ML is en geen Turion MT... de ML verstookt 35 watt.. en de MT 25.. dus dat scheelt wel een stuk in het batterijverbruik

• AlexanderOnline
@Chiron: Bedankt voor de tip! Ik heb ze gemailed over de accu, nog geen reactie op gehad.

• tiguan
  • Nu online
Ik heb net reactie ontvangen van Medion dat er geen Bluetooth ingebouwd is en dat er geen optie voor is. Ik zou het niet zo belangrijk vinden, want €899 is nog steeds een hele mooie prijs. Ook al is het een Turion ML.

[ Voor 71% gewijzigd door tiguan op 16-02-2006 17:17 ]

• ck2000nl
Een ML CPU wordt vanzelfsprekend ook een stuk warmer, vergeet dat niet he ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
ik wil voor mijn zwarte s270 Thurion 1Gig geheugen erbij kopen.
Wie weet wat er precies in moet.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
struik schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:15:
ik wil voor mijn zwarte s270 Thurion 1Gig geheugen erbij kopen.
Wie weet wat er precies in moet.... :/
Hoeveel zit er nu in? Waar heb je 'm gekocht? Winkel al gevraagd of zij weten wat erin zit?

MSI raadt zelf Super Talent aan, en verder wordt door veel retailers Kingston zonder problemen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden gepost dat ik problemen heb met branden van DL dvd's op mijn s260 met philips brander. Na een firmwareupgrade van MSI te hebben ontvangen blijft het probleem zich voordoen. NU wil ik MSI voorstellen om hem om te ruilen voor de LG variant die ook voorkomt in de S260. Alleen wil ik wel zeker zijn dat deze het goed doet. Dus aan diegene die deze hebben de vraag of deze LG ook DL goed brandt!

Verder wil ik graag weten hoe ik kan zien wat voor geheugen er in mijn laptop zit. Ik heb 512mb maar wil naar 1024. alleen weet ik niet of ik nu 2x512 moet kopen of dat er al 1 512 inzit.

Is dit wat:

Merk Corsair
Type VS512SDS533D2
Geheugen 512 MB
Geheugen kloksnelheid 533 MHz
Type geheugen DDR2 SO DIMM
Snelheid PC4200
Samenstelling 64Mx4
Geverifieerde snelheid 533 MHz
Aantal pins 200 pins
Heat spreader Nee
Unbuffered Nee
ECC Nee
Aantal modules 1x
------------------------------------------------

Of kan ik beter een andere nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Als je everest home downloadt (staat wel in de meuktracker volgens mij) kan je kijken wat er in je pc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Reactie van Medion:
Bij het notebook wordt 4400 mAh accu geleverd.

Dat is dus verrektes goedkoop! 899 voor een Turion (ML, okay, maar dan nog)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:16:
Ik heb een tijdje geleden gepost dat ik problemen heb met branden van DL dvd's op mijn s260 met philips brander. Na een firmwareupgrade van MSI te hebben ontvangen blijft het probleem zich voordoen. NU wil ik MSI voorstellen om hem om te ruilen voor de LG variant die ook voorkomt in de S260. Alleen wil ik wel zeker zijn dat deze het goed doet. Dus aan diegene die deze hebben de vraag of deze LG ook DL goed brandt!
Mijn LG-brander die in mijn S260 zit brand de gewone +R DVD's al niet eens goed, laat staan DL. Ik ben al een hele tijd op zoek naar een firmware upgrade hiervoor maar nog niets kunnen vinden helaas.

Ik heb zelf geen DL-DVD-r, dus ik kan het helaas ook niet testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
  • Laatst online: 13-10-2022
Ik heb het topic nu meerdere keren doorgelezen, en het biedt ongelooflijk veel goede informatie als je een MSI S2x0 notebook aan wil gaan schaffen.

Ik twijfel alleen op 1 punt.

Sempron 2800+ processor of een MT ?

Ik weet al dat het een witte S270 wordt met 1 GB intern geheugen, en een 8 cell accu. Er zit alleen zoveel prijsverschil tussen de Sempron en een MT.

Bij 4launch is een S270 met Sempron 2800+ en 512 namelijk 829 euro. Een witte versie met een MT30 kunnen ze niet leveren, enkel zwart. Ook witte 8 cell accu's hebben ze niet, maar die zou ik later kunnen bestellen. Dan beschik ik over een 4 + 8 cell accu.

Waar het mij om gaat is : Is een S270 met 1 GB intern en een sempron 2800+ icm een 8 cell accu in staan om zo'n 3 / 3,5 uur mee te gaan bij het normale internetsurf en programmeerwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik denk vrijwel zeker van niet, ik heb een MT30 met 512 mb geheugen, en haal zo rond de 3,5 uur.

Met een 8 cell en een sempron vermoed ik dat je eerder de accu tijden van een 4 cell met een MT haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Chiron schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:42:
ik denk vrijwel zeker van niet, ik heb een MT30 met 512 mb geheugen, en haal zo rond de 3,5 uur.

Met een 8 cell en een sempron vermoed ik dat je eerder de accu tijden van een 4 cell met een MT haalt.
Bedankt voor je snelle reactie.
De Sempron valt dan af. Het is zonde om een flink bedrag uit te geven dat toch z'n beperkingen heeft. 1,5 uur mobiel zijn tegenover 3,5 uur...

Dan wordt het denk ik deze :
http://www.alb-computer.d...products_id=367&cPath=1_4

Ik kan namelijk geen witte 270's vinden in NL die Turion hebben.
Iets wat ik nog niet heb kunnen lezen in dit topic : Wat is de levertijd van ALB ?

[ Voor 4% gewijzigd door Millshot2 op 19-02-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Chiron schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:42:

Ik haal ruim 1,5 uur met een 4cells en een sempron, dus wat je nu zegt is natuurlijk onzin. Met een 8 cell zal je met een sempron ook wel ongeveer 3 uur + moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Levertijden van ALB zijn 2 à 3 dagen na ontvangst van betaling. Betaling duurde bij mij 3 dagen (Rabobank) De service is zeer goed en ze leveren bij de notebook een "solide" boekje met garantie voorschriften, RMA en aanvullende informatie.

Over de batterij, ik heb met gewoon interneten 3.50 gehaald. Dit met het beeldscherm op zijn laagst, de CPU op 800Mgz en Wireless aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentox op 19-02-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
@Millshot2: Kijk eens bij Nutrius.de! Want dievan ALB is met 4 cell accu, en bij Nutrius niet.
http://81.169.162.205/sho...&hkat=1&proid=461&skat=57

Vergeet niet een internationaal toetsenbord te nemen he!

En kijk ook even naar die Medion op medionshop.nl waar ik het over had hierboven, dat is welliswaar een iets minder zuinige Turion, maar wel een witte, 8 cell accu, en scherp geprijsd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:31
Voor het stroom-verbruik hoeft je geen Turion te kopen. Sterker nog, de Sempron is in principe zuiniger dan een Turion ML, aangezien hij net als de Turion MT 25W verbruikt.

Zie ook: http://www.msi.com.tw/html/products/nb/qvl_htm/1013.htm

De uitzondering is natuurlijk dat als je applicatie continu veel CPU cycles vergt, de Turion als nog zuiniger zou kunnen zijn; de task is immers sneller klaar dan op de Sempron.

Ik ben zelf daarom voor de Sempron gegaan. Voor het prijsverschil kan ik een extra 8-cell accu komen, en nog 100 euro overhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Vergeet niet dat de Sempron 2800+ maar een 256kb kleine Cache heeft tegenover 1 MB bij een Turion, dit kan aanzienlijk qua snelheid schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
saturn21 heeft een goed punt vind ik.

Voor dat extra geld is even een accu verwisselen geen probleem. (Dat kan in slaapstand had ik ergens gelezen?) ,

Maar de snelheid is ook weer een punt.
Ik ga het vooral gebruiken voor dreamweaver, internetten en ftp-en, met daarbij gebruik van office pakket en dingen zoals microsoft visio voor m'n opleiding.

Dan is het even de afweging of ik er hinder van ondervind om te werken met de sempron, in tegenstelling tot de turion. De 1GB intern geheugen zou toch ook een handje moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update...

Nu al een maand geleden dat ik mijn S270 kocht... en van die maand heb ik hem maar 1 dagje zelf gehad, de rest van de tijd (nu dus al 4 weken ofzo) bij Salland en/of MSI-reparatiecentrum vanwege die kapotte WLAN...

Ik word er een beetje moedeloos van. Jemig, geef je 1000+ euro uit, verwacht je toch wel een beetje service... :{

Jammer dat ze goedkoop zijn en dichtbij zitten, maar ik denk dat ik nooit meer iets koop bij Salland in het vervolg... :{

Mensen die twijfelen tussen ALB of Salland? Ik zou voor ALB gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik denk niet dat je hierdoor Salland een slechte winkel kan noemen hoor. Ik heb nog nooit problemen gehad met Salland, als er iets defect was kon ik het gewoon terug sturen en is het gerepareerd of vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:16:
Even een update...

Nu al een maand geleden dat ik mijn S270 kocht... en van die maand heb ik hem maar 1 dagje zelf gehad, de rest van de tijd (nu dus al 4 weken ofzo) bij Salland en/of MSI-reparatiecentrum vanwege die kapotte WLAN...

Ik word er een beetje moedeloos van. Jemig, geef je 1000+ euro uit, verwacht je toch wel een beetje service... :{

Jammer dat ze goedkoop zijn en dichtbij zitten, maar ik denk dat ik nooit meer iets koop bij Salland in het vervolg... :{

Mensen die twijfelen tussen ALB of Salland? Ik zou voor ALB gaan...
Hoewel ik het eens ben met DizzyWeb, ga ik zelf ook voor ALB. Bij Salland heb ik al een maand een Slimline Slot-in DVD-Brander in de wacht staan. Dit terwijl de levertijd binnen 10 werkdagen was. Salland is goed maar snel is anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:31:
Ik denk niet dat je hierdoor Salland een slechte winkel kan noemen hoor. Ik heb nog nooit problemen gehad met Salland, als er iets defect was kon ik het gewoon terug sturen en is het gerepareerd of vervangen.
:)

Goed nieuws!!! Net een mailtje binnen van Salland dat ze een nieuwe laptop voor me gaan bestellen, hoef niet meer te wachten tot die andere eindelijk gerepareerd is! Nou wel hopen dat die nieuwe het wél doet... maar toch, dit is toch wel weer keurig van Salland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:17
Ik zit te twijfelen tussen de s270 of de s262. Nu zie ik dat in de s262 de Intel GM945 chipset zit. Ik heb ook gelezen dat deze flink krachtiger zou moeten zijn t.o.v. de Intel GM915 uit de s260. Hoe zou deze chipset zich verhouden tot de ATI op het gebied van graphics?

laat maar, eerst zoeken voor je post:

nieuws: Radeon Xpress 200 versus Intel GMA 950

[ Voor 13% gewijzigd door pascoa341 op 20-02-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hier even naar kijken: http://www.webwereld.nl/articles/39869

Ik heb het register aangepast en alles werkt nog prima, of het ook echt accutijd gaat opleveren weet ik niet maar tis te proberen ;)

PS Heeft iemand al eens knoppix geprobeerd op een S260?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Ik heb nu me Cybermaxx SIM 2000(MSI MEGABOOK S250) al een tijdje en ik wil daarom mijn gebruikers ervaringen nog eens met jullie delen.

Mijn oude ervaringen maar dan geupdate:

Hier wat puntjes voor zover:

+ punten
  • Het scherm blijft een snoepje, en nogsteeds geen dooie pixels :D
  • Muispad doet soms wat raar, en het toetsenbord in met de tijd stukken verbeterd door het vele gebruik. Nu blijft het toetsenbord stug, en niet echt soepel.
  • Het scherm blijft lekker stroef lopen, en blijft goed schanieren. Geen wiebel scherm dus. De dopjes zitten er ook nog op, het enigste is dat ik soms me linker speaker kwijt als me klep te ver open staat....
  • Wireless blijft goed werken, nu merk ik wel dat ie niet echt fijn samen gaat met me linksys thuis, maar dat zullen wel kuren zijn van de router, dat ding deugt gewoon niet. Op me werk ie wel prima op dezelfde linksys.
  • Hij is mooooooooooooi, en als ik m eens schoon maak is ie weer net zo mooi als toen ik hem net had.
- punten
  • De accu duur blijft onder de maat voor de 4cells accu
Verhuisd van + naar -
  • De fan in de laptop is stil. Stoort niet dus. < NOT De fan slaat best vaak aan, en ging naar een tijdje best lawaai maken, nu bleek dat er een dam stof in zat. Nu dat er uit is scheelt het wel wat, maar hij blijft toch wel continu veel aan slaan, niet echt storend maar toch.
Wat fotos van de laptop, zonder dat er ooit iets aan schoon is gemaakt :P

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/lap250/Lapt%200201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/lap250/Lapt%200211.jpg

Hmm, toch maar eens schoonmaken :o
Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/lap250/Lapt%200221.jpg

Hoe die barst in dat plaatje komt vraag ik me nogsteeds af...
Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/lap250/Lapt%200231.jpg

De Cybermaxx stickers heb ik er na een week of 2 er al af gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/lap250/Lapt%200241.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/lap250/Lapt%200251.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/lap250/Lapt%200261.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/lap250/Lapt%200291.jpg

Al om al blijf ik toch echt verbaasd staan van de prestaties van dit laptopje, hij blijft lekker draaien en vertoont zelden kuren, echt een aanrader!

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Ik heb zojuist een witte MSI 270 met 2x 512 intern en sempron 2800+ besteld bij 4launch.
Als ie binnen is wil ik nog een witte 8 cell accu bij ALB bestellen.

Als de notebook binnen is zal ik ook mijn ervaringen posten.

Nu op zoek naar een mooie sleeve / nieuwe tas voor de stylisch S270 :)

Dit forum is in ieder geval een onmisbare bron van informatie geweest om voor mij de beste keuze qua notebook te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Ik ben benieuwd naar de prestaties en je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

eerste post en wel om te melden dat ik na lang wikken en wegen gekozen heb een S270b bij ALB samen te stellen en te bestellen.

Had eigenlijk gehoopt dat ik de laptop nu al in huis zou hebben aangezien ik afgelopen donderdag het geld overgemaakt heb, maar zoals iemand hier al meldde, het duurt een dag of 3-4 voordat zij het binnen hebben dus ik hoop voor het weekend heb.

Heb uiteindelijk voor een black gekozen (mensen hier vertelden hoe de black barebone echt black was, dat klonk mij erg goed in de oren) en om nou dat extra geld uit te geven voor een white waar mensen je constant lastig vallen met vragen over je ibook ... niet geschikt voor mij

offtopic: dat probleem heb ik al met m'n H10 5GB /offtopic

Ik had een paar reviews gelezen en mede daardoor voor de MT34 gekozen... ik wil een beetje snelheid hebben voor de dagvan morgen, maar ik heb op een paar plaatsen gelezen dat de snellere procs best wat warm kunnen worden.

Gig RAM.. tja moeilijke keus.. ik heb 2 gig in m'n desktoppie .. heerlijk voor games en het zwaardere prog werk, maar ik gok dat met wat tweaken 1 gig wel genoeg is... mocht dat later niet genoeg blijken is het redelijk simpel te vervangen (ok wel eerste laptop, maar de barebone pdf die eerder genoemd is is erg duidelijk).

80GB schijfje... tja.. als je dan besteld en geld uitgeeft .. ik speel EvE online dat kost weer een gigje neem dan nog een spelletje of twee.. 10 gig aan games staat er zo op.. minstens 10 gig aan OS, gig of 20 aan progjes zoals matlab, autocad etc ... 40 GB kan net, 60GB kan goed, 80GB ... is fijn :)
ow en 5400 rpm.. vind ik een beetje het minimum, had geen zin in een 7200rpm schijf die eigenlijk in mijn ogen meer voor de echte performance laptops is

Ik heb uiteraard de standaard wifi+bluetooth en na een tijdje nadenken ook maar de DVD DL bij ALB laten inbouwen... heb eraan gedacht een slim line / slot in ding te bestellen maar ja, ik vind zo'n lade niet echt een probleem en aangezien ik er direct mee aan de slag wil/moet is het wel handig dat je direct shiz kan installen.

Standaard komt ook de samengestelde S270 met een 8cells accu, maar ik heb de 4cells erbij genomen .. voornamelijk voor als ik in de bieb moet zitten lijkt het me handig dat de laptop zo klein mogelijk is voor het transport.. en het is altijd goed een extra accu te hebben dunkt me.

al met al met de various ALB diensten voor net onder de 1337 euries..

Over ALB.. wat een tent zeg, super snelle reacties, engels geen probleem (sure het is wat gebroken, maar het is geen probleem en ze kunnen engels ieg perfect begrijpen), denken goed met je mee.

Ik heb al gelezen dat de verpakking ook goed is en kan dus niet wachten om m'n nieuwe schatje in handen te hebben :)

Heel erg bedankt voor deze 3 threads, ik zal vast later wel vragen/review hebben.

Brad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
TE KOOP! 5-6 maanden oude Laptop!

Voor de mensen die er nog over dachten om een Laptop te kopen bij ALB-Computer (van ALB).....ik heb er nog een thuis staan die ik verkoop!!! namelijk:

MSI Megabook S260 ( Intel® Pentium® M 750 (1.87GHz) 533MHz, 1024MB DDR, 80GB, Dual DVD Burner, 12.1

zie tweakers link voor meer info (vraag en aanbod)

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/32005

voor 1099,00 euro is ie van jouw!

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/5/b4/34294597.jpg

Quen MSI 260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Quen schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:30:

...snip

[afbeelding]
Quen, je verteld dat je hem niet meer nodig hebt voor school. Mag ik zo brutaal zijn om even verder te vragen, en of je nog wat gebruikers ervaringen wilt vertellen van dit witte wonder? Natuurlijk als het niet teveel gevraagd is, btw nette prijs :Y)

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Me_dusa schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:25:
[...]

Quen, je verteld dat je hem niet meer nodig hebt voor school. Mag ik zo brutaal zijn om even verder te vragen, en of je nog wat gebruikers ervaringen wilt vertellen van dit witte wonder? Natuurlijk als het niet teveel gevraagd is, btw nette prijs :Y)
Ja natuurlijk mag jij dat vragen!! en je krijgt nog antwoord ook!

Alles werkt hartsikke goed op het ding, WLAN etc. enige nadeel van de Centrino laptops ipv. de Turion laptops is de videokaart........in de centrino is die niet zo goed als de Turion (ATI kaart he!!)
verder is dit ding echt snel, zeker met een gig geheugen :9

Maar als je hem dus net zoals mij gebruikt voor Office en zware applicaties.....of je wil je computer gewoon snel opgestart hebben, dan is de S260 de computer!!

Succes allemaal,

en bekijk allen is mijn advertentie!

GR.

Quen

Quen MSI 260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 09-09 16:35
Quen schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:30:

Voor de mensen die er nog over dachten om een Laptop te kopen bij ALB-Computer (van ALB).....ik heb er nog een thuis staan die ik verkoop!!! namelijk:

MSI Megabook S260 ( Intel® Pentium® M 750 (1.87GHz) 533MHz, 1024MB DDR, 80GB, Dual DVD Burner, 12.1

zie tweakers link voor meer info (vraag en aanbod)

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/32005

voor 1099,00 euro is ie van jouw!

[afbeelding]
Volgens mij ben jij de eerste die in dit topic niet een laptop gaat kopen, maar hem juist verkoopt :+

• Millshot2
2 vraagjes :

Iemand ervaring met een goede leuke 12" sleeve voor de S270 ?

Is Nutrius de enige die witte 8 cell accu's los levert ?
http://81.169.162.205/sho...&hkat=2&proid=413&skat=50

• Mentox
Millshot2 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 01:47:
2 vraagjes :

Is Nutrius de enige die witte 8 cell accu's los levert ?
http://81.169.162.205/sho...&hkat=2&proid=413&skat=50
Kijk eens voor de Targus Notebook Multipack 2 In 1 zowel een rugzak als een tas die je op je schouder hangt. Solide en valt niet te veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Millshot2 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 01:47:
...

...
Als je echt sleeves of second skins bedoelt, er staan hier in de thread dacht ik wat mensen die ervaring met ibook sleeves hebben (heel krap met 8cells accu, perfect met 4cells accu iirc) en in deze sleeve vs tas en notebook tassen threads staat best een hoop info over tassen en ervaringen (niet allemaal MSI of 12" tho).

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

ik zie dat je er meerdere accu's bij heb zitten. verkoop je de witte 8 cell accu ook los?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
theodouma schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:57:
[...]

ik zie dat je er meerdere accu's bij heb zitten. verkoop je de witte 8 cell accu ook los?
Niet meer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen

Ik ben van plan om een 12 inch laptop te kopen maar zit nog een beetje te twijfelen. Mijn keuze is gevallen op de S270 cloon van Medion.

AMD Turion 64 ML30
12,1" TFT WXGA display, 1280 x 800 pixels
ATI® Mobility Radeon Xpress 200 PCI-Express tot 128 MB shared DDR memory
512 MB DDR RAM
60 GB harde schijf (5400 RPM)
DVD-Writer / -ReWriter (DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, DL, CD-R, CD-RW, DVD-ROM)
16 Bit geluidskaart met twee geïntegreerde luidsprekers
Wireless LAN 802.11b/g tot 54 Mbit / sec.
10 / 100 Mbit LAN netwerkkaart
56K V.90 Modem
Cardreader, Secure Digital / MultiMediaCard / MemoryStick (Pro)
VDE / GS geteste externe AC adapter
Li-Ion accu

Prijs 899 euro bij www.medion.nl

ook is mij een BenQ joybook 6000 opgevallen dit is een

Intel Centrino M Processor 725 model (1,6Ghz. 2MB cache)
12.1 TFT scherm WXGA 1280x800
-512MB DDR RAM
-Windows XP Home NL volledig geinstalleerd
-60Gb harddisk
-Externe DVD-rom/CD-ReWriter
-Intel Extreme Graphics 2 Video
-Interne Wifi wireless netwerk adapter
-2x USB2.0 connectors
-Monitor en SVHS uitgang
-Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter
-1x PCMCIA TypeII
-ZV Port & Cardbus ondersteuning
-AC-DC adapter 110-220V
-Smart Li-ION 4 uurs batterij
-Touchpad
-Gewicht: 1,28Kg Excl. batterij

Prijs 949.99 Euro bij www.completer.nl

Het grote verschil tussen beide is natuurlijk de processor en dat de benQ geen dvd brander heeft en de medion wel.Voor de rest zijn ze bijna gelijk.

DVD branden is voor mij geen must maar het is altijd makkelijk om te hebben.

Ik ben van plan hem grotendeels voor school (matlab, c programeren enz),internetten en alle office programma`s te gaan gebruiken.Ik game eigenlijk nooit dus daarvoor zal ik de laptop ook niet gebruiken. Wel vind ik dat ie een beetje lang op een accu moet doen.
weet iemand mij met deze keuze te helpen?

M.v.g. Stef de Winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

die benQ heeft wel een externe cd-rom, dus als je een cd-rom nodig heb moet je dus wel naast je laptop de cd-rom meenemen...
Bevendien heeft de medion een 5400 rpm schijfje, tegenover 4200 in de benQ.

Ik zou dus gaan voor de medion, met eventueel een extra 8 cell accu, zo heb je een krachtige notebook die lang mee kan gaan.
Ik ben van plan hem grotendeels voor school (matlab, c programeren enz),internetten en alle office programma`s te gaan gebruiken
ik weet niet hoe dat zit met de benQ, maar de medion heeft geen serieele poort, dus als je embedded gaat programeren moet je een verloopstekkertje gebruiken (usb-serieel)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de medion laptop wel van vergelijkbare kwaliteit als de MSI. Ik bedoel daarmee de behuizing die is bij de msi van magnesium is dat ook het geval bij de medion?
Tevens is de medion alleen in het wit verkrijgbaar toch? vind zwart iets mooier eigenlijk :(

groeten Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Volgens mij hebben ze dezelfde behuizing.

Ik zou zelf voor die Medion gaan, iets snellere HD en dat is wel zo prettig.
Medion moet best wel 'n goed merk zijn en wit vind ikzelf ook ubergeil.

Je krijgt er trouwens ook 'n stoere AMD-skitmuts bij dus mijn keuze zou snel gemaakt zijn!

@ Stef: Je hoeft hier geen groeten te doen op GoT :)

[ Voor 56% gewijzigd door CLB op 24-02-2006 13:04 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja die muts die heeft me overtuigd.
Moet wel zeggen dat ik nu zo`n drie jaar een medion pc heb en ik zeer tevreden ben daarom kwam deze ook in aanmerking.
Maar ik heb een een aantal reviews doorgelezen over de AMD Turion ML30 en deze moest wel iets minder energie zuinig zijn dan een Intel pentium M processor. Wat is jullie mening hierover?
Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.