Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
snap niet dat mensen een s270 kopen om hem over te clocken zodat ze beter kunnen gamen.... koop dan een laptop die daar geschikt voor is... de s270 is een 12" laptop voor makkelijk mee nemen / business / surfen etc.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ja dat weet ik ook wel en de reden dat ik voor de S270 ben gegaan zijn dezelfde als die je opnoemt. Je kan met de S270 games spelen op low of medium. De X200 wil ik oc als ik op het stroomnet aangesloten zit.bastv schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:49:
dan hoop ik voor je dat je een extra accu erbij hebt....
snap niet dat mensen een s270 kopen om hem over te clocken zodat ze beter kunnen gamen.... koop dan een laptop die daar geschikt voor is... de s270 is een 12" laptop voor makkelijk mee nemen / business / surfen etc.
(niet al te serieus neem modus)
Mensen is meervoud, echter ben ik nog geen mens tegen gekomen die hem ook wil overclocken dus ik ben de enige. Ik ben geen schizofreen dus hou het voorlopig maar op enkelvoud(niet al te serieus neem modus)
FAQ: • Mijn WLAN & BT miniPCI kaart werkt niet goed?Mento schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:25:
Ik las op een forum dat de S270 problemen heeft met Bluetooth. Is dat nog steeds zo en hoe groot is de kans dat ik zo`n model krijg?
Met eerdere typen chipsets waren problemen, en werkte BT vaak niet. Dit probleem en de oplossing wordt verder beschreven in dit topic op het Laptop Logic forum. Sinds die tijd zijn de defecte kaarten uit de handel gehaald en zijn er eigenlijk geen problemen meer met BT icm WLAN.
Serenity schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:26:
[...]
FAQ: • Mijn WLAN & BT miniPCI kaart werkt niet goed?
Met eerdere typen chipsets waren problemen, en werkte BT vaak niet. Dit probleem en de oplossing wordt verder beschreven in dit topic op het Laptop Logic forum. Sinds die tijd zijn de defecte kaarten uit de handel gehaald en zijn er eigenlijk geen problemen meer met BT icm WLAN.

http://edward.dyndns.org/s270/?page=html-index Zijn Xorg.conf werkte voor mij, alleen staat zijn keyboard op zweeds.
http://starynkevitch.net/Basile/msi_s270_linux.html Voor mij wat minder nuttig.
http://www.jwdt.com/~paysan/msi-s270.html troubles op een rijtje
Heb je een netwerkbrug aangezet? zoja zet deze uit, een netwerkbrug is een brug tussen twee verbindingen. Hierbij moet je dus biede verbindingen hebben.mrgoolie schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:17:
kan er iemand zeggen hoe ik mijn wlan aan de praat krijg? ik heb hierjuist een s270 turion gekocht, nu druk ik op mijn knop voor wlan en hij zegt wlan enabled, maar ik zie niets van verbinding. ook het installeren van de nieuwe drivers helpen niet. hij zegt steeds iets over een netwerkcontroller en een netwerkbrug. iemadn een oplossing?
Kijk een bij apparaatbeheer, zie je hier gele vraagtekens of rode kruisjes?
...
EDIT:
Misschien mogelijk om deze notebook toe te voegen aan de TS?
In de TS staat zowel notebook als laptop, dit is toch niet hetzelfde? dacht dat een van de twee kliener was?
@Door: Verbal_Kint: is de volksmond wel ja maar er zijn wel degelijk verschillen tussen de twee.
Ik heb het volgende gevonden;
Een notebook is kleiner dan een laptop. In Amerika maken ze wel onderscheid tussen de twee woorden. In het algemeen is een notebook dun (2,5 cm of minder) en licht (2 kilo) en kan gemakkelijk en funktioneel in een hand worden vastgehouden. Schermgrootte in het algemeen diagonaal 12 inches (30 cm) of minder. Ter vergelijking: de Compaq EVO N410 is een notebook, de Compaq nx9008 is een laptop.
De MSI S2x0 serie zijn dus notebooks
[ Voor 104% gewijzigd door Mentox op 26-01-2006 10:58 ]
mijn 2 toetsen (draadloos internet opzetten en "zoeken") werken trouwens ook niet, misschien moet ik hier nog iets speciaal voor installeren...
Op de cd staan de oude drivers. download de nieuwe drivers pak het .zip bestand uit en laat windows in deze map zoeken.mrgoolie schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:21:
ik krijg mijn draadloos ehct niet in orde, ik heb die 3 vraagtekens verwijderd zoals hier gezegd op het forum, dan windows laten zoeken naar software (mijn driver cdrom er ingestoken) en hij vindt dus niets... zijn er nog mensen met dit probleem?
mijn 2 toetsen (draadloos internet opzetten en "zoeken") werken trouwens ook niet, misschien moet ik hier nog iets speciaal voor installeren...
zal ik hem terug brengen?
Verwijderd
Waar heb jij je 270 vandaan?mrgoolie schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:21:
ik krijg mijn draadloos ehct niet in orde, ik heb die 3 vraagtekens verwijderd zoals hier gezegd op het forum, dan windows laten zoeken naar software (mijn driver cdrom er ingestoken) en hij vindt dus niets... zijn er nog mensen met dit probleem?
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem!!! Het ledje van WLAN gaan wel aan, en de boodschap 'Wireless enabled' verschijnt, maar het doen.. ho maar! Die vraagtekens blijven bij mij ook steeds weer terugkomen... Krijg je BT wel aan de praat? Dat lukte me uiteindelijk nadat ik de allernieuwste Bluesoleil drivers had geinstalleerd wel.
Maar anyway... ik heb mijn laptop retour gestuurd naar Salland... ze moeten daar maar uitzoeken wat het probleem is

Yippie, vrijdag krijgen ze als het goed is mijn S270 binnenVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:02:
[...]
Waar heb jij je 270 vandaan?
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem!!! Het ledje van WLAN gaan wel aan, en de boodschap 'Wireless enabled' verschijnt, maar het doen.. ho maar! Die vraagtekens blijven bij mij ook steeds weer terugkomen... Krijg je BT wel aan de praat? Dat lukte me uiteindelijk nadat ik de allernieuwste Bluesoleil drivers had geinstalleerd wel.
Maar anyway... ik heb mijn laptop retour gestuurd naar Salland... ze moeten daar maar uitzoeken wat het probleem is

mijn draadloos internet totaal niet. nu is het steeds de melding netwerkcontroller en nieuw aparaat op brug ofzo dat te verschijn komt.
waar zie jij dat lampje van je wireless staan?
Verwijderd
Waar heb jij hem gekocht? Ik zou ermee terug gaan.mrgoolie schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:53:
ik heb dat lampje gevonden en inderdaad, het springt op blauw als ik mijn wireless aanzet, maar ik zie niets gebeuren.
Als ik het probleem ook krijg zal ik zo snel mogeljk een oplossing posten. Voor jouw hoop ik dat ik het probleem ook heb maar als ik alleen aan mezelf denk dan hoop ik het niet. Ik werk bij een bedrijf met ervaren ICTers, die komen er zeker wel uit wat de fout is.
Krijg hem eind deze week binnen
[ Voor 8% gewijzigd door Mentox op 26-01-2006 15:03 ]
ik hoor nu toch dat er een paar deze fout hebben in hun pc. zijn er nog mensen met deze fout?
zoja hebt u al een oplossing gevonden? bij mij zit er momenteel een externe wlan kaart in...
volgens mij ligt het aan het probleem dat de bluetooth en wlan op dezefde kaart zitten in de pc. dit verklaart mss die netwerkbrug die altidj op mijn scherm komt.
greetz
hij is inderdaad zilvergrijs, is ook een plastic behuizing volgens mij, maar eruit zien en werken doet ie heel goed
verschillen tov de S270:
- geen bluetooth
- behuizing is dus anders
- GEEN tas (voor zover die meegeleverd wordt)
verder zit er gewoon zo'n spiegelscherm op en de knoppen 'www, mail, WLAN en explorer', en zit er een 2200 accu bij
vind m eigenlijk mooier dan de spierwitte die ik bij cdromland heb gezien en de zwarte S260 van een collega, maar dat is natuurlijk smaakafhankelijk
Verwijderd
Vandaag een "SONY Memory Stick PRO Duo HIGH SPEED 2GB MagicGate" binnengekregen. Ik gebruik hem als geheugen voor de MP3-speler in mijn telefoon, Sony W800i.
Via het USB-kabeltje van de telefoon naar mijn S250 geen probleem. Stop ik de stick in de cardreader van mijn S250, dan kan ik wel lezen, maar niet schrijven. Mijn 'oude' memory stick van 512 mb had nergens last van.
Wie (her)kent dit? Oplossing?
BB
Donderdag 19-1 besteld bij sallandautomatisering.nl. Levertijd zou 5 werkdagen zijn.Betreft: Wijziging verwachte levertijd(en) order nr. (65255/1)
A = Aantal besteld | G = Aantal gereserveerd | Verwacht = verwachte datum binnenkomst
# Omschrijving A/G Prijs p.s. Subtotaal Verwacht
19182 MSI Laptop Megabook S270 Wit AMD Sempron 2800+, 512MB DDR, 12.1", 60 GB 1/0 686,55 686,55 31-01-2006
Later werd dat veranderd in 27-1 en dan sturen ze op 27-1 19:30 een mailtje met dat het weer langer duurt

Laatste keer dat ik daar iets heb besteld. Volgende keer betaal ik wel een paar euro meer, dan heb ik hem tenminste op tijd (begin maandag met m'n nieuwe opleiding), levertijd bij alternate was 24/48 uur.
Nu heb ik laatst te horen gekregen dat hij pas weer de 31ste op voorraad komt...
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Verwijderd

Kan de reader wel sticks aan van 2 Gb en groter? Misschien driver update van de memorycard reader?Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:05:
Weer een nieuwe ervaring:
Vandaag een "SONY Memory Stick PRO Duo HIGH SPEED 2GB MagicGate" binnengekregen. Ik gebruik hem als geheugen voor de MP3-speler in mijn telefoon, Sony W800i.
Via het USB-kabeltje van de telefoon naar mijn S250 geen probleem. Stop ik de stick in de cardreader van mijn S250, dan kan ik wel lezen, maar niet schrijven. Mijn 'oude' memory stick van 512 mb had nergens last van.
Wie (her)kent dit? Oplossing?
BB
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik start Dos op van een Windows 98SE cd-rom, dan vervang ik de cd-rom met de cd waar de BIOS bestanden op staan. Kan dit op moeten de bestanden op een medium staan die aanpasbaar is zoals een diskette?
Ik zou hierover graag een bevestiging van krijgen. Ik heb geen zin om mijn notebook weer terug naar Duitsland te sturen.
Verwijderd
Dank voor de tip. Als ik tijd heb ga ik het eens uitzoeken. Tot die tijd red ik me uitstekend met het kabeltje. Gaat vlot genoeg.Chiron schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:37:
[...]
Kan de reader wel sticks aan van 2 Gb en groter? Misschien driver update van de memorycard reader?
BB.
Verwijderd
Klik hier voor img Central Point...
Klik hier voor img Azerty...
http://www.biosflash.de/e/bios-boot-cd.htmMento schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:05:
Ik zou hierover graag een bevestiging van krijgen. Ik heb geen zin om mijn notebook weer terug naar Duitsland te sturen.
Dat wist ik al, maar maakt het uit dat het BIOS op een niet beschrijfbare medium staat? Bij mijn MSI moederbordt was het nodig om het BIOS in het geheugen te laden. Ook wordt op de site geen informatie gegevens welk bestand ik moet uitvoeren maar daar ben ik eindelijk achter gekomen door flink te googlen, op pagina 23 stond dat het een de *.bat bestand moet zijn voor de S2x0 serie.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, overigens heb ik zelf de '07' besteld via Azerty, (volgens de site dan) en wacht momenteel nog op de levering ervan. Hopelijk komt ie ergens deze week binnen (er stond een levertijd van 14 dagen, 22/1 besteld)Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:18:
Wat wordt precies bedoeld met bijvoorbeeld bij Central Point S270B-08SNL en bij Azerty S270-07SNL... Het gaat mij dus om 08SNL en 07SNL... Wat is dit precies? En waarom verschillend?
Deze geeft geen of een verkeerde versie aan. Ik heb het BIOS net geflast en ben nu bezig met Windows te installeren.Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:03:
Waarom niet gewoon via MSI live update?
Zelf denk ik dat Azerty de gegevens niet up to date heeft of een typfout heeft gemaakt. Stuur ze anders even een mail voor de duidelijkheid.
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:18:
Wat wordt precies bedoeld met bijvoorbeeld bij Central Point S270B-08SNL en bij Azerty S270-07SNL... Het gaat mij dus om 08SNL en 07SNL... Wat is dit precies? En waarom verschillend?
Alvast bedankt...
Verwijderd
Eigenlijk ook van de zotte hè, als je in weze in DOA (dead on arrival) apparaat hebt, zou je eigenlijk meteen of anders binnen 8 dagen een nieuwe moeten krijgen...
Verwijderd

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
Doet je cardreader het nog? Ik heb namelijk mn S270 laten repareren omdat het bereik van de WLAN niet voldeed. Toen ik hem terug kreeg deed WLAN het ook niet en kreeg een bericht dat "ander pci-brug apparaat" was gevonden. WLAN ging wel aan maar kreeg geen ip adres. Drivers WLAN opnieuw geïnstalleerd en toen werkte die weer. Maar nog steeds staat er bij onbekende apparaten ander pci-brug apparaat Mijn cardreader werkt (HIERDOOR?!?!) niet meer. Heb de drivers van cardreader opnieuw geïnstalleerd, maar dat had geen effect.
Plus:
Het scherm is perfect, geen probleem met het spiegel effect.
Lekker formaat, het toetsenbord is van een gewoon formaat.
Het scherm is scherp genoeg om de letters goed te kunnen lezen.
Min:
Ik heb de zwarte versie, nu heb je zo`n leuke ingang voor je mic die lekker rood is
Er zijn maar twee temp sensors, een voor de CPU en HDD.
De cardreader en PC-Card hebben een opvulling, had mooier geweest als hier een klepje zat die je naar binnen duwde.
De derde USB poort zit op zijn kop
Stil, maar soms gaat de fan aan en dan weer uit. Dit is heel soms dus ook niet echt een minpunt.
Het spijt me maar meer minpunten kan ik niet vinden
[ Voor 26% gewijzigd door Mentox op 31-01-2006 13:41 ]
Ja dat van die USB poort aan de linkerkant op z'n kop heb ik ook nooit begrepenMento schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:30:
Ik heb de MSI S270 nu drie dagen in gebruik, ik heb wat dingen die je niet in de reviews ziet omdat ze te klien zijn:
Plus:
Het scherm is perfect, geen probleem met het spiegel effect.
Lekker formaat, het toetsenbord is van een gewoon formaat.
Het scherm is scherp genoeg om de letters goed te kunnen lezen.
Min:
Ik heb de zwarte versie, nu heb je zo`n leuke ingang voor je mic die lekker rood is![]()
Er zijn maar twee temp sensors, een voor de CPU en HDD.
De cardreader en PC-Card hebben een opvulling, had mooier geweest als hier een klepje zat die je naar binnen duwde.
De derde USB poort zit op zijn kop
Stil, maar soms gaat de fan aan en dan weer uit. Dit is heel soms dus ook niet echt een minpunt.
Het spijt me maar meer minpunten kan ik niet vinden
Deze oplossing werkt alleen waneer je het probleem hebt en de driver van de PCI brug niet kan worden gevonden.
Download alle drivers van MSI en zet deze op een cd. Download daarnaast ook de driverpacks van www.driverpacks.net, het probleem is dat ik niet weet welk pack de goede driver bevat omdat ik alle drivers heb gedownload. (komt altijd van pas)
Installeer alleen de nieuwe drivers die je vind op de site van MSI zelf. Als het goed is worden alle apparaten gevonden behalve de PCI brug. (laat de oude drivers van de cd links liggen) Herstart altijd wanneer erom gevraagd wordt. (Ik deed het een keer niet toen kreeg ik het niet aan de praat, het kan toeval zijn)
ga dan naar apparaatbeheer en laat Windows zoeken op de cdrom naar de driver voor de PCI brug.
Ik weet niet zeker of dit ook voor jouw werkt maar ik vermoed van wel; laat het even weten of het werkt.
Ik ben het ook helemaal eens met de pluspunten die net al genoemd werden. Het scherm is anders dan dat ik gewend ben, maar zeker erg mooi.
Nadel was wel dat ik er vanuit ging dat de cardreader ook memorystick pro duo aankon, maar dat gaat niet. Die memorystick van mij verdween helemaal in de laptop en heb moeite moeten doen om hem er weer uit te krijgen.
Ben momenteel bezig alle partities even anders te maken zodat ik linux kan installeren op het apparaatje, kijken hoe hij daarmee omgaat.
Wireless en bluetooth werken goed btw.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 02:24 ]
ik ga eens proberen want menzo zei... die driverspack te downloaden.
hopelijk werkt het zo!
bedankt alleszins
Haha lolMagicTempest schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 01:15:
Nadel was wel dat ik er vanuit ging dat de cardreader ook memorystick pro duo aankon, maar dat gaat niet. Die memorystick van mij verdween helemaal in de laptop en heb moeite moeten doen om hem er weer uit te krijgen.

heb jij ook geen netwerkcontroller die altijd gevonden wordt?
Ja, ik denk dat dit met bleutooth te maken heb omdat ik de melding krijg wanneer ik iets gedaan heb met bluetooth. Toen de CD met driverpacks gebruikt en probleem was verholpen.mrgoolie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:50:
@menzo (Mijn naam is Mento, graag op de nederlandse manier want anders krijg je Men2)
heb jij ook geen netwerkcontroller die altijd gevonden wordt?
TIP: download alle driverpacks. Als je alle bestanden uitpakt heb je meer als 735MB aan bestanden, dit past niet op èèn cd. Als je alle stappen volgt van de driverpacks en afhaakt, op het moment dat je de bestanden naar de map met de installatie bestanden moet kopieeren, zijn de bestanden nog maar rond de 350MB.
Verwijderd
Ik vind het trouwens wel (te) lang duren nu hoor. Bovendien heb ik Salland het begin van de week een mailtje gestuurd, maar daar nog steeds niets over teruggehoord. Maak ik me toch wel zorgen om. Ik vertik het om ze te bellen à 45 eurocent/minuut, zeker als je net zolang aan de lijn moet hangen, als je daar moet wachten als je iets ophaalt. Ik ben bang dat dit toch wel de laatste keer is dat ik iets bij Salland heb besteld, als hun aftersales zo bagger zijn
Ook wel balen dat ik hem nu al weg heb gedaan; anders had ik die oplossingen van Mento mooi uit kunnen proberen. Hoe is het trouwens met je WLAN-bereik, Mento? Daar waren ook problemen mee geloof ik?
Trouwens, bij mij reageren ze wel snel op mail? Plaats anders ook je "ervaring" op de shopsurvey van Tweakers, dan krijg je misschien sneller contact
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
mijn bereik is redelijk goed... valt nooti weg enzo.
laptop opzetten en voorda hij is opgestart is hij al online...
niemand oplossing voor die pci brug?
Ik heb mijn DVD Brander bij Salland besteld, de levertijd was eert 10 dagen maar nu is het onbekent

De reactie snelheid van Salland is meestal binnen 24uur. En wat betreft service is Salland goed alleen lijkt het steeds minder te worden. Misschien hebben ze meer klanten en zo minder tijd.
Als je me je MSN Messenger adres geeft kan ik je de driver verzameling sturen waar de driver waarschijnlijk inzit.mrgoolie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:35:
de vraag is niet voor mij, maarja![]()
mijn bereik is redelijk goed... valt nooti weg enzo.
laptop opzetten en voorda hij is opgestart is hij al online...
![]()
niemand oplossing voor die pci brug?
en zoja, werkt alles naar behoren (wifi BT geluid dvd enz.)
Is voor mij belangrijk voor ik er een bestel.
Heb na het lezen van dit forum zeer veel intresse in dit laptopje.
Groetjes M
Wel nog in dual boot met de meegeleverde windows. Het probleem wat ik echter tegen kom is dat nu al een paar keer mijn grub niet zover komt dat hij de keuzes laat zien.
Ik krijg het volgende:
1
2
3
| GRUB Loading stage1.5 GRUB Loading, Please wait... |
Ik heb dus ook nog niet naar wlan opties of bluetooth gekeken.
mrgoolie at gmail.com
das men msn
kan je hier niet pm'en?
Mijn X loopt vast wanneer ik de 1280x800 resolutie probeer te gebruiken, zowel onder debian als onder ubuntu
Weinig De voordelen rede dat meer mensen gaan voor de S270 zijn, de prijs, betere GPU, 64Bit en voor sommigen ook de naam.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:18:
Hoe komt het dat velen nu opeens interesse hebben in S270 dan in S260?
De accu tijden zijn zowat hetzelfde en verder is er geen tot weinig verschil tussen de twee. Het voordeel van 64-bit is dat als het populair wordt je niet hoeft te upgraden.
De reden om voor een S260 te gaan kan ik zo snel niet bedenken. (als ik er langer over na ga denken kan ik het nog steeds niet….)
Is er geen manier om zo`n pixel dood te maken? Dan is ie gewoon zwart. Wurgen lijkt mij niet echt een optie
Hij zit in de linker onderhoek waar ik er geen last van heb als ie gewoon dood is.
Ik heb 6 maanden garantie maar ik heb hem nog geen week en ik wil er nog even van genieten
[ Voor 4% gewijzigd door Mentox op 02-02-2006 11:07 ]
- Msi MSI NB BAREBONE 12.1I WHITE (MS-1012W-013)
- Msi MSI NB KEYBOARD 1006 WHITE US (NB-KBO-1006W-US-IN)
- Intel INTEL PENTIUMM 760 2000 2MB MFCPGA BOX (BX80536GE2000FJ)
- Kingston 1GB 400MHZ DDR NON-ECC CL3 (KVR400X64SC3A/1G)
- Western Digital HDCAVIAR 80GBPATA 5400 8MB 2.5
- Intel INTEL PROWLAN2200 MINIPCI NIC (WM3B2200BGRWWB2)
- Msi MSI DUAL 8X DVD WRITER FOR NB (NB-DVD-DUAL8X-H44)
Bij de whitebook/barebook wordt de 4-cell batterij bijgeleverd en er worden witte frontjes meegeleverd welke je op je CD/DVD drive kan klikken. (Weet echter niet of dit universele frontjes zijn, dus voor de zekerheid maar de DVD brander van MSI besteld)
Ik heb al mijn onderdelen besteld bij Centralpoint, en had al mijn onderdelen de volgende dag in huis. Erg netjes, maar dat zal ik wel in de Shop survey zetten.
Het bouwen van de laptop is een beetje gepriegel, maar iedereen die zelf al vaker een gewonde computer in elkaar heeft gezet, moet deze uitdaging ook aankunnen. Een handleiding voor het bouwen van de laptop is hier te vinden. Echt een aanrader.
Over de laptop zelf ben ik zeer tevreden, het scherm is fantastisch (Kom van een 17" iiyama TFT), de laptop is lekker robuust en ben zeer tevreden over de prestaties, ook van de batterij.
ga je me dan eens toevoegen op msn?
ik vertrek namelijk morgen naar cyprus, en had graag alles in orde gehad vooralleer ik vertrek
thanks
[ Voor 3% gewijzigd door awenger op 02-02-2006 12:23 ]
thx in advance for the info
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
De MSI S270 is wel los te koop je moet alleen goed zoeken.spydoggie schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:37:
Jammer dat ze de s270 "los" niet verkopen
Je hebt mail. Je mailadres doet het niet. Voeg me anders even toe op msn (Mr_verbalkint). Hoe het werkt weet ik niet, heb ook maar gedownload en vervangen. Enige tweak die ik daarna nog heb gedaan is de zweedse keyboard-layout aanpasen.MagicTempest schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 07:26:
@Verbal_kint: Kun je dan even je xorg.conf op internet zetten en hier een linkje neergooien?
Mijn X loopt vast wanneer ik de 1280x800 resolutie probeer te gebruiken, zowel onder debian als onder ubuntu
[ Voor 9% gewijzigd door m_a_rnix op 02-02-2006 15:46 ]
Ik heb het zelf ondertussen wel al werkend. Alleen heb ik nu geen acceleratie.
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar het antwoord:
je moet in de xorg.conf het volgende toevoegen onder het regeltje voor je driver:
1
| Option "noaccel" |
Ik verwacht dat die niet veel anders zal zijn als van de S260/S270, zie fipo.Mouki_9 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:55:
ik post hier maar omdat hier de meeste msi gebruikers zitten. Ik wacht namelijk op de net geintroduceerde msi s262, iemand een idee van wat ik kan verwachten van de accuduur?
CPU S250 • Intel Celeron M up to 1.6 GHZ
• Intel Pentium® M Dothan.Standaard model • Intel® Celeron® M processor 340
(90nm, 1MBL2 cache, 1.3GHz, 400MHz FSB)
• Intel® Celeron® M processor 350
(130nm, 512KBL2 cache, 1.5GHz, 400MHz FSB)
Was net bij de Apple store voor een sleeve eromheen, maar daar hadden ze ook van die leren mapjes waar je m in kan doen. Ik zou 'm wel meenemen om te passen, want bij mij paste ie niet in een 12 inch, maar pas in een 14 inch hoesje.D4Skunk schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 03:25:
Ik heb sinds deze morgen ook de S270W ontvangen. So far so good; tot nu toe niets dan lof. Ik ben wel nog op zoek naar een deftige case maar zoek iets dat er uitziet zoals zo'n lederen map met schrijfblok in.... suggesties zijn welkom.
Het staat goed zo volgensmij, tenminste volgens de MSI site.Rave17 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:55:
In de startpost zit een klein foutje, de 2 onderschriften moeten omgewisseld worden
[...]
Ik heb zelf de Celeron M350 vandaarSerenity schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:42:
[...]
Het staat goed zo volgensmij, tenminste volgens de MSI site.
Quote van Intel:
Intel® Celeron® M processor 350 90 nm 1MB L2 1.30 GHz 400 MHz
Intel® Celeron® M processor 340 130 nm 512KB L2 1.50 GHz 400 MHz
Verwijderd
Ben op zoek naar goedkope laptop met goede batterijduur, prestatie is niet echt belangrijk.
Ik denk aan de s260 of 270, maar binnen deze modellen zijn weer meerdere uitvoeringen, dat vond ik een beetje verwarrend...
Wat is het verschil tussen de:
msi s270 met turion - prijs: 1000,- ongeveer
msi s270 met sempron 2800+ - prijs 800,- ongeveer
Dus wat is het verschil tussen Turion en Sempron technologie? Is de Sempron net zo batterij zuinig als de Turion? Daar gaat het mij om.
Kijken of er iets anders te regelen valt, want ik heb geen zin om weer lang te moeten wachten (dikke twee en een halve week voor de levering ipv 5 werkdagen).
Zal 't ff aanpassenRave17 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:57:
Ik heb zelf de Celeron M350 vandaarEn het is ook logischer, want het nummer is hoger vanwege de verdubbelde L2 cache en de 90 nm procede (i.p.v. 130 nm) , terwijl de snelheid juist lager is
Ik ontken het bestaan van Celerons, so I haven't got a clue
Dit is allemaal prima met Google op te zoeken. Komt erop neer dat de Turion zuiniger is in ieder gevalVerwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:18:
Dus wat is het verschil tussen Turion en Sempron technologie? Is de Sempron net zo batterij zuinig als de Turion? Daar gaat het mij om.
sallandautomatiseringBarôZZa schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:18:
Heb ik m'n S270 eindelijk binnen (na 2 keer uitstel), kom ik erachter dat er een 40 gig hdd inzit ipv de 60gig die op de site stond![]()
Kijken of er iets anders te regelen valt, want ik heb geen zin om weer lang te moeten wachten (dikke twee en een halve week voor de levering ipv 5 werkdagen).
Gisteren start ik mijn computer op zie ik allemaal stipjes, duizende dooie pixels

Met de 2 die ik eerst had kon ik nog leven maar nu zat mijn scherm onder
DPT gebruikt om een foto ervan te maken voor de garantie, stel ik bij het programma in dat ie om de zoveel tijd een andere kleur moet weergeven. Ik dacht dat het seconden was dus stel ik 5 sec in, blijkt het om de 0.05 seconden te veranderen. Lekker veel kleurtjes over mijn scherm, ik zet het weer rustig en zie dat de meeste pixels weer normaal zijn
Ik blij en laat DPT lekker op 0.01 van kleur verwisselen, na 15 minuten vond ik het wel goed. Heb ik nog maar 2 dode pixels over
Kan iemand me uitlkeggen of dit goed is of ik voor de zekerheid de notebook terug moet sturen naar ALB computer zo`n 800Km verder op en 8 werkdagen wachten op een nieuwe?
Dan stuur ik hem op maar kun je misschien vertellen wat je toen moest doen? Ik heb wel een handleiding maar dat kan ik niet lezenVerbal_Kint schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:19:
8 werkdagen is iig onzin. Ik heb hem vrijdag opgestuurd en kreeg hem donderdag weer terug. En je Sig klopt nietmoet 5400 RPM zijn
Op de site van Azerty stond de 007NL maar ik heb gewoon de 008NL gekregen
Met gratis tas (van Targus, soort leer/nepleer met een 'mega' badge erop), adapter, muis, telefoonkabeltje en poetsdoekje voor het scherm
Accu die erbij zit is 8-cells
**update: na 2 uur ploeteren erachter gekomen dat er een wlan knopje op zit
[ Voor 19% gewijzigd door Chiron op 03-02-2006 18:19 ]
Dat heb ik ook gehad met mijn faptop, allebij de speakers stil.Rave17 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:36:
Zeg ik heb bij mijn Cybermaxx opeens het probleem dat de luidsprekertjes in het scherm het niet meer doen. Ik gebruik altijd de koptelefoon-aansluiting om naar muziek te luisteren, vandaar dat ik het nu pas merk. Iemand een idee?
De oplossing was:
Men pakt een koptelefoon, met z'n klein plugje. Deze doet men er iets schuin in, zo de het lekker fout contact maakt met de contactjes aan de binnekant, en doet dat een paar keer(wel muziek aan zetten he) en bidden dat je speakertje weer aan springt
Succes he
Me_dusa
Zit die 8-cell er dus standaard bij? Dan lijkt mij de prijs van 1025 eur best strak ofniet? Is de kleur zwart, of kon je ook wit opgeven?Chiron schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:27:
Net mn S270 binnen gehad
Op de site van Azerty stond de 007NL maar ik heb gewoon de 008NL gekregenZou niet kunnen zeggen wat het verschil met de 007NL is eigenlijk...
Met gratis tas (van Targus, soort leer/nepleer met een 'mega' badge erop), adapter, muis, telefoonkabeltje en poetsdoekje voor het scherm
Accu die erbij zit is 8-cells
De witte was dacht ik de Sempron versie, en daar zit een 4-cells bij.
Moet ik als trotse beginnend s270 eigenaar trouwens nog iets speciaals doen voor de accu? Zoals leegspelen en dan pas aan de lader hangen of maakt dat verder niet uit?
Verdorie het lukt mij nietMe_dusa schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:56:
[...]
Dat heb ik ook gehad met mijn faptop, allebij de speakers stil.
De oplossing was:
Men pakt een koptelefoon, met z'n klein plugje. Deze doet men er iets schuin in, zo de het lekker fout contact maakt met de contactjes aan de binnekant, en doet dat een paar keer(wel muziek aan zetten he) en bidden dat je speakertje weer aan springt
Succes he
Dit topic is gesloten.