heeft er niemand nog een idee om die SCM te doen werken? dat is toch precies maar brakke software...
Verwijderd
Ik heb gewoon de laatste versie draaien en heb er nog nooit problemen mee gehadwilly486 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:52:
heeft er niemand nog een idee om die SCM te doen werken? dat is toch precies maar brakke software...
ik stond dus op het punt om een s271 msi (12") laptopje te kopen (sem. 3400+, 1024mb), maar nou bleek ineens dat die dus geen tv-out heeft (wtf laptop zonder tv-out dacht ik
)
margoed, weet iemand een fatsoenlijke oplossing (lees adaptor/kabel) om vga-out om te zetten naar s-video of composite? heeft iemand hier ervaring mee en kan dit sowieso wel?
in de laptop zit een ATI grafische chip (IGP)
gegroet,
margoed, weet iemand een fatsoenlijke oplossing (lees adaptor/kabel) om vga-out om te zetten naar s-video of composite? heeft iemand hier ervaring mee en kan dit sowieso wel?
in de laptop zit een ATI grafische chip (IGP)
gegroet,
Het kan best, maar het is een ander signaal dus het kost wat. 
[google=vga to composite converter]
[google=vga to s-video converter]
[google=vga to composite converter]
[google=vga to s-video converter]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
had al wel gezocht, maar had gehoopt dat er een gewone kabel was... mar dit gaat dus ongeveer 80 euro kosten als ik het zo zie... in ieder geval bedankt..
Die converters zijn redelijk aan de prijs, misschien een ander merk/type laptop
12" lappies met tv-out:
- Fujitsu Siemens Amilo Si1520
- Dell XPS M1210
12" lappies met tv-out:
- Fujitsu Siemens Amilo Si1520
- Dell XPS M1210
die andere laptopjes liggen weer net iets hoger in prijs... (1000-1300), de msi is 800-900 euro... verschil vind ik net te groot (ben arme student)...
Bovenstaande replies zijn afgesplitst van [Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Er is weer een nieuwe bios versie uit voor de s262 nl versie 2.5
Hier ben ik erg blij mee aangezien de video problemen die ik als sinds mei had (zie http://gathering.tweakers...message/25754231#25754231) zijn opgelost
Ik kreeg het dus niet voor elkaar om op de vga poort een hogere resolutie te krijgen dan 1280x800. Ik geloof niet dat er hier veel mensen waren met de probleem, en het probleem was bij MSI nederland ook niet bekend. In duitsland was het probleem wel bekend bv op het msi-forum.de en in dit artikel van c't, en het is nu dus dan eindelijk opgelost
Hier ben ik erg blij mee aangezien de video problemen die ik als sinds mei had (zie http://gathering.tweakers...message/25754231#25754231) zijn opgelost
Ik kreeg het dus niet voor elkaar om op de vga poort een hogere resolutie te krijgen dan 1280x800. Ik geloof niet dat er hier veel mensen waren met de probleem, en het probleem was bij MSI nederland ook niet bekend. In duitsland was het probleem wel bekend bv op het msi-forum.de en in dit artikel van c't, en het is nu dus dan eindelijk opgelost
Eat my shorts !
hmmm fatsoenlijke changelog zal ook leuk zijn.
"Update EC to 1.5"
Als er niks nuttigs voor mij inzit dan ga ik hem ook niet flashen.
Heeft iemand de changelog wel gevonden?
"Update EC to 1.5"
Als er niks nuttigs voor mij inzit dan ga ik hem ook niet flashen.
Heeft iemand de changelog wel gevonden?
Infinitus est numerus stultorum
Klopt het dat de s262 geen Vertex-Shader ondersteuning heeft?
Das iig niet iets S262 specifieks. Check de specs van de videokaart eens.
Zit een Intel GMA900 series geval in toch? volgens mij bied die inderdaad niet bijster veel functies...
Zit een Intel GMA900 series geval in toch? volgens mij bied die inderdaad niet bijster veel functies...
Er zit een GMA 945 onboard chip in alleen kan niet vinden of die vertex-shader ondersteuning heeft.
update:
Op de intel site lijkt te staan dat de GMA 945 een vertex-shader ondersteuning heeft (versie 2.0) terwijl everest aangeeft "niet ondersteund". Iemand bekend met dit probleem?
update:
Op de intel site lijkt te staan dat de GMA 945 een vertex-shader ondersteuning heeft (versie 2.0) terwijl everest aangeeft "niet ondersteund". Iemand bekend met dit probleem?
[ Voor 48% gewijzigd door swarthur op 29-10-2006 22:57 ]
Geen vertex- maar wel pixel shaders: http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/index.htm
het biedt wel ondersteuning, maar zo te zien helpt je CPU er ook aan mee.Microsoft* DirectX* 9 Vertex Shader 3.0 and Transform and Lighting supported in software through highly optimized Processor Specific Geometry Pipeline (PSGP)
dat de demo van NFS Carbon hier niet op draait, kan dat daar toevallig iets mee te zien hebben? op mijn desktop gaat hij perfect
de reactie van kai n.a.v. mijn mail:
Ik rij er wel een keer naartoe.. ik hou niet zo van opsturen.. dan moek zeker eerst een backupje maken...?? daag..
Wie wil dat nou doen..to keep it as short as possible, please send the notebook to us. You can find out address below. Please just send the notebook without accessory or batteries – just the notebook is required.
Mit freundlichen Grüßen
Ik rij er wel een keer naartoe.. ik hou niet zo van opsturen.. dan moek zeker eerst een backupje maken...?? daag..
dat krijg je als je barebones koopt in duitsland
That's the way the cookie crumbles.
ik had ook zo'n mail, gelukkig heb ik dat probleem al voor heel lang nu niet meer gehad
Ik wil het dus wel op me nemen om een nieuwe TS te maken. Maar alle afbeeldingen zijn weg, en de TS heeft geen openbaar email adres. Dus mijn vraag, heeft toevallig iemand die nog? Of ga ik alle plaatjes bij elkaar scharrelen?
Met een beetje geluk hebben we dan bij 2k posts een nieuwe ts
Hier doen alle plaatjes het nog gewoon? Of bedoel je dat niet? Je zult ze waarschijnlijk wel handmatig bij elkaar moeten saven iddwinkelwagen schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:11:
Ik wil het dus wel op me nemen om een nieuwe TS te maken. Maar alle afbeeldingen zijn weg, en de TS heeft geen openbaar email adres. Dus mijn vraag, heeft toevallig iemand die nog? Of ga ik alle plaatjes bij elkaar scharrelen?
Ik wil ze evt. wel voor je hosten als dat een probleem is...
Eat my shorts !
Net ff bios van m'n S271 ge-update. Stond nog versie 1.15 op, en de nieuwste is 1.21.
o.a. PowerNow aan en uit te schakelen en de Schermoutput cycle sequence is veranderd naar LCD -> VGA -> VGA+LCD ipv de laatste 2 andersom.
Dat was versie 1.17 iig, naar 1.21 is geen melding gemaakt, maar ben sowieso maar naar de laatste versie gegeaan
wat trouwens wel stom was, is dat het systeem niet meer reageert op de powerknop na de flash
maja accu er uit en dan adapter los trekken, gaatie wel uit
accu er weer in en aan zetten, en de boel boot weer.
Het heeft trouwens wel gefixt dat als ik uit de "screen off" state terug wil komen (na screensaver gaat scherm uit) het scherm ook weer aan gaat. Eerst moest ik Fn+F2 doen om scherm terug te schakelen naar LCD.
o.a. PowerNow aan en uit te schakelen en de Schermoutput cycle sequence is veranderd naar LCD -> VGA -> VGA+LCD ipv de laatste 2 andersom.
Dat was versie 1.17 iig, naar 1.21 is geen melding gemaakt, maar ben sowieso maar naar de laatste versie gegeaan
wat trouwens wel stom was, is dat het systeem niet meer reageert op de powerknop na de flash
maja accu er uit en dan adapter los trekken, gaatie wel uit
accu er weer in en aan zetten, en de boel boot weer.
Het heeft trouwens wel gefixt dat als ik uit de "screen off" state terug wil komen (na screensaver gaat scherm uit) het scherm ook weer aan gaat. Eerst moest ik Fn+F2 doen om scherm terug te schakelen naar LCD.
[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 30-10-2006 18:26 ]
Hola allemaal,
Ik ben al een tijd op zoek naar een laptop. Mijn eisen: 12 of 13 inch, licht, future-proof, <1300 euro. Mijn doel: office, browsen, filmpje kijken. Geen nieuwe games dus. Ik moet het speeltje zelf betalen dus ik betaal liever iets meer voor kwaliteit en lange levensduur (daarom ook "futureproof").
Eigenlijk blijft er dan maar 1 keuze over: de msi s2xx serie (en dan liever een witte
). Persoonlijk kies ik liever voor de intel versie (s262b) aangezien die sneller is dan zijn turion x2 rivaal. Ik heb voordat ik daadwerkelijk tot kopen overga nog een aantal vragen. Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
1) In hoeverre is het verstandig nu een configuratie te bestellen met een core 2 duo t.o.v. de core duo? De core 2 duo is een stuk sneller en gebruikt relatief minder van de accu. Tevens is hij 64 bits. Weet iemand hoe warm de laptop dan wordt? Daarover kan ik niets vinden (oa. omdat het alleen in de barebone geconfigureerd kan worden en dus maar weinig mensen zoiets hebben atm).
2) Ik las ergens iets (kan niet terug vinden) dat de core duo en core 2 duo uitwisselbaar zijn in deze serie laptops. Echter kan ik hierover niets concreets vinden. Ook verschillen de sockets voor deze 2 proc's. Iemand uitsluitsel hierover?
3) Het liefst wil ik in NL bestellen, weet iemand waar je de barebones in ons landje kunt bestellen en configureren? Zag BTO notebooks voorbij vliegen hier maar die site werkt niet fatsoenlijk. Moet erbij zeggen dat ik ze nog niet gemaild of gebeld heb. Verder lijkt het me stug dat Nutrius en ALB de enige webshops zijn die deze service bieden. Weet iemand er nog meer, al dan niet in NL? (Bijv UK oid)?
4) Bij ALB kun je geen BT module selecteren. Is dat uberhaupt niet mogelijk of moet je er ff naar vragen in een email oid?
5) Qua configuratie zat ik aan het volgende te denken. Iemand die nog op of aanmerkingen heeft, bring it on ajb. MSI s262b barebook, C2D T5600, 1 dimm 1024 DDR2 667Mhz, 80GB 5400rpm Festplatte
, 8x DVD super multi brander, Wifi, BT, 8cell accu, XP home SP2 UK, US toetsenbord. Deze config komt (zonder BT dus) op ~1300 euro uit.
6) Iemand nog een briljant alternatief qua laptop? Asus is te duur, Acer's zijn niet heel kwalitatief, Apple's relatief te duur. Fujitsu Siemens komt in de buurt maar ik heb geen concrete laptops gezien.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wim
Ik ben al een tijd op zoek naar een laptop. Mijn eisen: 12 of 13 inch, licht, future-proof, <1300 euro. Mijn doel: office, browsen, filmpje kijken. Geen nieuwe games dus. Ik moet het speeltje zelf betalen dus ik betaal liever iets meer voor kwaliteit en lange levensduur (daarom ook "futureproof").
Eigenlijk blijft er dan maar 1 keuze over: de msi s2xx serie (en dan liever een witte
1) In hoeverre is het verstandig nu een configuratie te bestellen met een core 2 duo t.o.v. de core duo? De core 2 duo is een stuk sneller en gebruikt relatief minder van de accu. Tevens is hij 64 bits. Weet iemand hoe warm de laptop dan wordt? Daarover kan ik niets vinden (oa. omdat het alleen in de barebone geconfigureerd kan worden en dus maar weinig mensen zoiets hebben atm).
2) Ik las ergens iets (kan niet terug vinden) dat de core duo en core 2 duo uitwisselbaar zijn in deze serie laptops. Echter kan ik hierover niets concreets vinden. Ook verschillen de sockets voor deze 2 proc's. Iemand uitsluitsel hierover?
3) Het liefst wil ik in NL bestellen, weet iemand waar je de barebones in ons landje kunt bestellen en configureren? Zag BTO notebooks voorbij vliegen hier maar die site werkt niet fatsoenlijk. Moet erbij zeggen dat ik ze nog niet gemaild of gebeld heb. Verder lijkt het me stug dat Nutrius en ALB de enige webshops zijn die deze service bieden. Weet iemand er nog meer, al dan niet in NL? (Bijv UK oid)?
4) Bij ALB kun je geen BT module selecteren. Is dat uberhaupt niet mogelijk of moet je er ff naar vragen in een email oid?
5) Qua configuratie zat ik aan het volgende te denken. Iemand die nog op of aanmerkingen heeft, bring it on ajb. MSI s262b barebook, C2D T5600, 1 dimm 1024 DDR2 667Mhz, 80GB 5400rpm Festplatte
6) Iemand nog een briljant alternatief qua laptop? Asus is te duur, Acer's zijn niet heel kwalitatief, Apple's relatief te duur. Fujitsu Siemens komt in de buurt maar ik heb geen concrete laptops gezien.
Wim
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
dirkie schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:53:
[...]
Hier doen alle plaatjes het nog gewoon? Of bedoel je dat niet? Je zult ze waarschijnlijk wel handmatig bij elkaar moeten saven idd(gelukkig wel een open dir hier en daar...)
Ik wil ze evt. wel voor je hosten als dat een probleem is...
offtopic:
Dat zou fijn zijn
Dan ga ik van de week even op zoek naar gegevens over de andere modellen, aangezien er een aantal nieuwe modellen sinds de TS zijn uitgebracht.
Dat zou fijn zijn
Dan ga ik van de week even op zoek naar gegevens over de andere modellen, aangezien er een aantal nieuwe modellen sinds de TS zijn uitgebracht.
1) Core 2 Duo is gebaseerd op Intel's nieuwe core types (Conroe, Merom) en is daarmee standaard een stuk zuiniger als de Core Duo, welke een P4/PentiumD derivaat is.py.mosjuh schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:36:
Hola allemaal,
Eigenlijk blijft er dan maar 1 keuze over: de msi s2xx serie (en dan liever een witte). Persoonlijk kies ik liever voor de intel versie (s262b) aangezien die sneller is dan zijn turion x2 rivaal. Ik heb voordat ik daadwerkelijk tot kopen overga nog een aantal vragen. Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
5) Qua configuratie zat ik aan het volgende te denken. Iemand die nog op of aanmerkingen heeft, bring it on ajb. MSI s262b barebook, C2D T5600, 1 dimm 1024 DDR2 667Mhz, 80GB 5400rpm Festplatte, 8x DVD super multi brander, Wifi, BT, 8cell accu, XP home SP2 UK, US toetsenbord. Deze config komt (zonder BT dus) op ~1300 euro uit.
Wim
De TDP er van ligt erg laag, net zo laag als die van de Turion X2. Ik heb zelf de S271 met Turion X2 TL-50 @ 1.6Ghz en die wordt net handwarm.
2) Socket is per definitie niet verschillend, maar de chipsets en biossen in de 2 versies zijn waarschijnlijk anders, evenals voltage regeling.
Dit geld ook voor desktops. Beide CPU's zijn S775, maar om de Core 2 Duo goed te laten werken heb je een bios nodig die het ondersteunt en ook de goede voltage regelcircuits die laag genoeg kunnen komen en in de correcte stapjes voltage kunnen verhogen (iets met versie 10.5 en 11, klok klepel verhaal voor mij, specificatienummers iig)
3) Ik heb geen idee... misschien 4launch.nl? daar kan je extra opties kiezen iig...
4) Bluetooth zit standaard in die notebooks afaik. Bijbestellen of er uit laten is onmogelijk voor zover ik weet. Als je een model kiest dat standaard Bluetooth heeft en je doet daar nog wijzigingen op, heb je alsnog bluetooth.
5) Nette config toch? Alhoewel ik betwijfel dat er geen bluetooth in zou zitten... volgens mij is dat op die serie standaard.
6) Er werd eerder wat genoemd in dit topic, over notebooks die ook 12" zijn en wel TVout hebben (heeft de MSI Megabook S2xx serie niet). Verder geen briljante andere ingevingen, tenzij je gaat voor erg klein. Dan zou ik eens kijken bij Dynabyte, naar de Avera sub notebooks van 10". Performancegewijs wel trager dan de MSI Megabook S26x en S27x tho...
Jah de nieuwe TS mag de S271 en S262 wel erbij hebbenwinkelwagen schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:21:
[...]
offtopic:
Dat zou fijn zijn![]()
btw, mijn S271 doet bijna 5 uur op 1 accu mits rustig gebruik en scherm op low brightness.
Nog een stapje zuiniger als de eerdere versies.
Ook mag je er dan wel bij vermelden dat de nieuwe modellen standaard met 8cell worden geleverd (found that out the "hard" way, en heb nu 2 stuks 8cell accu's
[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 30-10-2006 20:40 ]
Dank voor je reactie.
). Ik ben uiteraard nog wel benieuwd naar mensen die daadwerkelijk een C2D hebben in een s262 mbt warm worden en verbruik van de accu.
)
edit:
Van ALB kreeg ik ook te horen dat ze een Vista coupon kunnen regelen. En dat is natuurlijk helemaal mooi meegenomen!
Een kleinere laptop is uiteraard mooi maar ik denk dat dat niet meer lekker werkt. 12 of 13 inch heeft mijn voorkeur. Groter wordt het lastiger meenemen en kleiner raak je bijna kwijt in de broekzak
Dank voor je toelichting, ik ga definitief voor de core 2 duo tenzij iemand me kan overhalen om een Turion X2 te kiezen (maar dat lijkt me sterkMcKaamos schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:35:
1) Core 2 Duo is gebaseerd op Intel's nieuwe core types (Conroe, Merom) en is daarmee standaard een stuk zuiniger als de Core Duo, welke een P4/PentiumD derivaat is.
De TDP er van ligt erg laag, net zo laag als die van de Turion X2. Ik heb zelf de S271 met Turion X2 TL-50 @ 1.6Ghz en die wordt net handwarm.
2) Socket is per definitie niet verschillend, maar de chipsets en biossen in de 2 versies zijn waarschijnlijk anders, evenals voltage regeling.
Dit geld ook voor desktops. Beide CPU's zijn S775, maar om de Core 2 Duo goed te laten werken heb je een bios nodig die het ondersteunt en ook de goede voltage regelcircuits die laag genoeg kunnen komen en in de correcte stapjes voltage kunnen verhogen (iets met versie 10.5 en 11, klok klepel verhaal voor mij, specificatienummers iig)
Ik heb BTO notebooks en 4launch gemaild. 4launch gaf redelijk snel aan dat ze niet kunnen configureren, van BTO wacht ik nog af. Wel moet genoemd worden dat 4launch meteen aanbood om alternatieven te noemen, wellicht dat ze me lekker kunnen maken ermeeMcKaamos schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:35:
3) Ik heb geen idee... misschien 4launch.nl? daar kan je extra opties kiezen iig...
Jup, heb inderdaad gevonden dat BT standaard is, dank.McKaamos schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:35:
4) Bluetooth zit standaard in die notebooks afaik. Bijbestellen of er uit laten is onmogelijk voor zover ik weet. Als je een model kiest dat standaard Bluetooth heeft en je doet daar nog wijzigingen op, heb je alsnog bluetooth.
Heb een offerte van ALB gehad voor iets minder dan 1400 euro. Daarbij zitten de verzendkosten (17 euro), pick-up service in NL (2 jaar, 25 euro), en pixelgarantie (25 euro). Ik had de assemblagekosten nog over het hoofd gezien (29 euro). Valt me reuze mee wat ze voor deze dingen individueel rekenen (alhoewel het samen wel weer aantiktMcKaamos schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:35:
5) Nette config toch? Alhoewel ik betwijfel dat er geen bluetooth in zou zitten... volgens mij is dat op die serie standaard.
edit:
Van ALB kreeg ik ook te horen dat ze een Vista coupon kunnen regelen. En dat is natuurlijk helemaal mooi meegenomen!
Alleen onduidelijk wanneer dat "then" isALB mail
Thanks for your email. Below you can find your offer include all items an pick up service for the Netherlands. You will get the free update for Vista from Microsoft then.
De 1 nadelen die ik nog bij de s262 zie is dat er het integrated graphics heeft met shared geheugen en dat er geen tv-out op zit. Echter is dat laatste middels een simpel kabeltje op te lossen meende ik hier gelezen te hebben? En die videokaart heb ik voor mijn doeleinden niet nodig dus dat hoeft toch niet per se.McKaamos schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:35:
6) Er werd eerder wat genoemd in dit topic, over notebooks die ook 12" zijn en wel TVout hebben (heeft de MSI Megabook S2xx serie niet). Verder geen briljante andere ingevingen, tenzij je gaat voor erg klein. Dan zou ik eens kijken bij Dynabyte, naar de Avera sub notebooks van 10". Performancegewijs wel trager dan de MSI Megabook S26x en S27x tho...
Een kleinere laptop is uiteraard mooi maar ik denk dat dat niet meer lekker werkt. 12 of 13 inch heeft mijn voorkeur. Groter wordt het lastiger meenemen en kleiner raak je bijna kwijt in de broekzak
[ Voor 5% gewijzigd door py.mosjuh op 31-10-2006 13:31 ]
Mobile C2D's worden niet warm, net als hun andere centrino broertjes. De lage TDP maakt het gewoonweg onmogelijk om serieus warm te wordenpy.mosjuh schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:28:
Dank voor je reactie.
[...]
Dank voor je toelichting, ik ga definitief voor de core 2 duo tenzij iemand me kan overhalen om een Turion X2 te kiezen (maar dat lijkt me sterk). Ik ben uiteraard nog wel benieuwd naar mensen die daadwerkelijk een C2D hebben in een s262 mbt warm worden en verbruik van de accu.
En accu verbruik is voor S26x en S27x hetzelfde. Als je naar hardwarespecs kijkt zijn ze gemaakt uit even zuinige apparatuur. Zelfs de CPU's hebben dezelfde TDP, dus het lijkt me sterk dat je met een C2D veel langer of juist korter op 1 accu doet. Ik doe bij rustig verbruik maximaal 4 uur en 3 kwartier op 1 accu iig. Die C2D zal hooguit een kwartier meer of minder doen.
Ik heb voor mijn S271 1138 euro betaald incl verzenden en 2de 8Cell accupack.[...]
Ik heb BTO notebooks en 4launch gemaild. 4launch gaf redelijk snel aan dat ze niet kunnen configureren, van BTO wacht ik nog af. Wel moet genoemd worden dat 4launch meteen aanbood om alternatieven te noemen, wellicht dat ze me lekker kunnen maken ermee
[...]
Jup, heb inderdaad gevonden dat BT standaard is, dank.
[...]
Heb een offerte van ALB gehad voor iets minder dan 1400 euro. Daarbij zitten de verzendkosten (17 euro), pick-up service in NL (2 jaar, 25 euro), en pixelgarantie (25 euro). Ik had de assemblagekosten nog over het hoofd gezien (29 euro). Valt me reuze mee wat ze voor deze dingen individueel rekenen (alhoewel het samen wel weer aantikt)
edit:
Vind 1400 euro toch wel wat aan de hoge kant. Aan de andere kant heb ik geen Vista Coupon erbij, en hoe de garantie in elkaar steekt weet ik eigenlijk niet... volgens mij 2 jaar, waarvan 1 jaar pickup/return.
Pixelgarantie heb ik er voor zover ik weet niet bij, maar ik heb sowieso al geen dooie pixels dus das niet meer belangrijk voor mij
Er zijn VGA->Scart/Composite/S-Video converters, dus dat komt wel goed denk ik. Kost wel weer extra tho... Maja de LCD TV's van tegenwoordig zijn nog wel eens uitgevoerd met VGA aansluiting, dus dan maakt het ook weinig meer uit.[...]
Alleen onduidelijk wanneer dat "then" is
[...]
De 1 nadelen die ik nog bij de s262 zie is dat er het integrated graphics heeft met shared geheugen en dat er geen tv-out op zit. Echter is dat laatste middels een simpel kabeltje op te lossen meende ik hier gelezen te hebben? En die videokaart heb ik voor mijn doeleinden niet nodig dus dat hoeft toch niet per se.
De integrated video van mijn S271 laat niks te wensen over eigenlijk. Hij is best rap voor een integrated shared mem geval.
Alleen jammer dat ik daardoor wat RAM mis...
True thatEen kleinere laptop is uiteraard mooi maar ik denk dat dat niet meer lekker werkt. 12 of 13 inch heeft mijn voorkeur. Groter wordt het lastiger meenemen en kleiner raak je bijna kwijt in de broekzak
Nog een kleine update, Nutrius levert hetzelfde voor 1335 euro. Zelfs met NL windows, Vista coupon, US keyboard, 2 batterijen (4 en 8 cell), zelfs een sleeve. Toch een betere deal lijkt me zo. Heb aan hen dezelfde configuratie gevraagd:
MSI s262 White Nutrius v1.83
Core 2 Duo t5600 processor
1024 DDR2 667Mhz (1x1024) RAM
80GB 5400rpm harddisk
8x DVD+-RW brander
Wifi
Bleutooth
8cell battery
Windows XP home SP2 UK or NL
US-layout keyboard
Hun website geeft zelfs 1350 euro aan dus zelfs nog een iets betere deal. Ik ben het met je eens dat het een boel meer geld is tov een Turion X2 proc erin maar de C2D is wel een stuk sneller, meer bang voor de buck zogezegd. En aangezien ik het beestje zelf moet betalen wil ik wel dat hij lang meegaat (alhoewel ik dat met een X2 ook wel verwacht gezien zijn 64-bits architectuur).
edit:
Las er bijna overheen. Nutrius maakt ook melding dat je voor Vista nog iets van 20 euro moet betalen los van je coupon om de boel op te laten sturen. Beetje absurd van MS gezien de verzendkosten voor een hele laptop van DE > NL van nog geen 30 euro
. Een CDtje moet toch goedkoper kunnen denk ik zo
MSI s262 White Nutrius v1.83
Core 2 Duo t5600 processor
1024 DDR2 667Mhz (1x1024) RAM
80GB 5400rpm harddisk
8x DVD+-RW brander
Wifi
Bleutooth
8cell battery
Windows XP home SP2 UK or NL
US-layout keyboard
Hun website geeft zelfs 1350 euro aan dus zelfs nog een iets betere deal. Ik ben het met je eens dat het een boel meer geld is tov een Turion X2 proc erin maar de C2D is wel een stuk sneller, meer bang voor de buck zogezegd. En aangezien ik het beestje zelf moet betalen wil ik wel dat hij lang meegaat (alhoewel ik dat met een X2 ook wel verwacht gezien zijn 64-bits architectuur).
edit:
Las er bijna overheen. Nutrius maakt ook melding dat je voor Vista nog iets van 20 euro moet betalen los van je coupon om de boel op te laten sturen. Beetje absurd van MS gezien de verzendkosten voor een hele laptop van DE > NL van nog geen 30 euro
[ Voor 15% gewijzigd door py.mosjuh op 31-10-2006 14:25 ]
4 en 8cell? ik kreeg bij mijn S271 standaard een 8cell...
Had ik me trouwens ook in vergist. Dacht ook dat ik 4 cell zou krijgen, en heb daarom een 8cell bijbesteld, maar nu heb ik dus 2 8cells
Ik zou zeggen: check nog even goed of het wel echt 4 cell en 8cell is. Volgens mij worden de nieuwe modellen (S262, S271) n.l. standaard met 8cell geleverd.
Had ik me trouwens ook in vergist. Dacht ook dat ik 4 cell zou krijgen, en heb daarom een 8cell bijbesteld, maar nu heb ik dus 2 8cells
Ik zou zeggen: check nog even goed of het wel echt 4 cell en 8cell is. Volgens mij worden de nieuwe modellen (S262, S271) n.l. standaard met 8cell geleverd.
Navraag leert dat er inderdaad een standaard 8-cell geleverd wordt bij Nutrius. ALB levert wel standaard de 4-cell. Nutrius heeft momenteel een actie, vandaar dat die sleeve erbij zit. Nog even achteraan mailen, even zien of er nog wat van de prijs af te peuteren is.McKaamos schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:17:
Zijn er veel mensen die reeds bij Nutrius hebben gekocht? ALB heb ik meermaals voorbij zien vliegen en volgens mij zijn de reacties daar over het algemeen goed toch?
Ik heb mijn laptop bij Nutrius gekocht.
Goede service, mails om 2300uur werden bij zelfs nog binnen het halve uur beantwoord. Wat mij betreft niets dan lof.
Goede service, mails om 2300uur werden bij zelfs nog binnen het halve uur beantwoord. Wat mij betreft niets dan lof.
offtopic:
Deel 1 van de TS is af, morgen doe ik het andere deel.
[ Voor 20% gewijzigd door winkelwagen op 31-10-2006 19:46 ]
Das bij 4launch.nl ook. erg goed imho. zouden meer winkels moeten doen voor hun webwinkelende publiek.winkelwagen schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:51:
Ik heb mijn laptop bij Nutrius gekocht.
offtopic:
True, echter heb je daar weinig aan als ze je niet kunnen leveren wat je zoekt (zoals in mijn geval nuMcKaamos schreef op woensdag 01 november 2006 @ 07:42:
[...]
Das bij 4launch.nl ook. erg goed imho. zouden meer winkels moeten doen voor hun webwinkelende publiek.
Heb zelf m'n S262 bij ALB gekocht.
Erg nette service, mailen ook vlot terug (tussen 5 minuten en 2 uur bij mij (tijdens werktijden uiteraard).
Ze weten ook wel dat er maar erg weinig bedrijven zijn die MSI barebones verkopen. Daardoor zijn ze wel behoorlijk concurrentie bewust. Je kunt erg makkelijk iets van de prijs afpraten, want ze willen je niet kwijt. Zelf heb ik er ook behoorlijk wat afgekregen (bijv meerprijs 100gb 5400 -> 100gb 7200 van 2 euro ipv +-70).
@py.mosjuh Mijn T7200 produceert weinig warmte. Als je gewoon zit te werken slaat maar heel af en toe de fan aan. Met middel backlight setting heb ik dan een accu duur van ruim 4 uur en met minimaal backlight een half uur extra. Laatst was hij bezig met multi threaded converteren van een film en was ik tegelijkertijd World of Warcraft aan het spelen. Tja dan draait uiteraard de fan wel constant, maar nog niet eens op volle kracht.
Erg nette service, mailen ook vlot terug (tussen 5 minuten en 2 uur bij mij (tijdens werktijden uiteraard).
Ze weten ook wel dat er maar erg weinig bedrijven zijn die MSI barebones verkopen. Daardoor zijn ze wel behoorlijk concurrentie bewust. Je kunt erg makkelijk iets van de prijs afpraten, want ze willen je niet kwijt. Zelf heb ik er ook behoorlijk wat afgekregen (bijv meerprijs 100gb 5400 -> 100gb 7200 van 2 euro ipv +-70).
@py.mosjuh Mijn T7200 produceert weinig warmte. Als je gewoon zit te werken slaat maar heel af en toe de fan aan. Met middel backlight setting heb ik dan een accu duur van ruim 4 uur en met minimaal backlight een half uur extra. Laatst was hij bezig met multi threaded converteren van een film en was ik tegelijkertijd World of Warcraft aan het spelen. Tja dan draait uiteraard de fan wel constant, maar nog niet eens op volle kracht.
Mag ik vragen wat voor specificaties je hebt (t7200 dus) en hoeveel je daarvoor kwijt was bij ALB? Ik vind ze in verhouding met Nutrius nogal duur namelijk. Plus bij hen moet ik zelf achter die Vista upgrade aan, bij Nutrius doen ze het voor me.Superboer12 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:54:
Overigens reageren ze wel vlot maar erg summier en met veel typefoutjes
M'n laptop staat tussen m'n T.net systeemspecs: linkje
De muis en de sleeve heb ik niet bij ALB gekocht.
Uit m'n hoofd heeft de laptop zelf 1580 euro gekost.
Dat is inclusief 3 jaar pickup en pixel garantie.
Ik heb er ook een extra power adapter bij gekocht, zodat ik er eentje kon integreren in m;n kamer en eentje heb om mee te nemen. Daarnaast ook nog twee voor vrienden, waardoor de totaal prijs op 1698 kwam.
Hun Engels is inderdaad niet altijd perfekt, maarja dat boeit me niet zoveel. Zolang je elkaar maar begrijpt hè
Als je trouwens de MSI logo's wilt hebben, dan moet je daar expliciet om vragen. Want die mogen eigelijk niet bij een custom build. (je krijgt ze dan ook los erbij, dus moet je ze zelf opplakken). Ik vind ze wel super strak staan
Ik ben echt zeer tevreden over het systeem.
Het werkt echt perfekt en heerlijk snel.
De linux support van de S262 is ook prima. Ik heb onder Ubuntu 6.10 64bit alles werkend. Alleen de modem heb ik nog nooit gebruikt, dus alleen daar kan ik niks over zeggen.
De muis en de sleeve heb ik niet bij ALB gekocht.
Uit m'n hoofd heeft de laptop zelf 1580 euro gekost.
Dat is inclusief 3 jaar pickup en pixel garantie.
Ik heb er ook een extra power adapter bij gekocht, zodat ik er eentje kon integreren in m;n kamer en eentje heb om mee te nemen. Daarnaast ook nog twee voor vrienden, waardoor de totaal prijs op 1698 kwam.
Hun Engels is inderdaad niet altijd perfekt, maarja dat boeit me niet zoveel. Zolang je elkaar maar begrijpt hè
Als je trouwens de MSI logo's wilt hebben, dan moet je daar expliciet om vragen. Want die mogen eigelijk niet bij een custom build. (je krijgt ze dan ook los erbij, dus moet je ze zelf opplakken). Ik vind ze wel super strak staan
Ik ben echt zeer tevreden over het systeem.
Het werkt echt perfekt en heerlijk snel.
De linux support van de S262 is ook prima. Ik heb onder Ubuntu 6.10 64bit alles werkend. Alleen de modem heb ik nog nooit gebruikt, dus alleen daar kan ik niks over zeggen.
[ Voor 39% gewijzigd door Superboer12 op 01-11-2006 12:45 ]
Super dank je wel. Ik denk dat ik toch voor een t7200 ga tov een t5600, alleen ben ik er nog niet uit of het ALB of Nutrius wordt. Die laatste moet nog reageren (paar uur geleden gemaild), ben benieuwd.
Ik heb dit topic doorzocht en google afgespeurd maar ik ben er niet wijzer uit geworden. Zijn er Nederlandse winkels die de MSI barebone met 945GM (MS-1057) chipset los leveren? Of leveren Nutrius en ALB de barebones ook los?
En we gaan verder in [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4)[/rml]
Dus Leejow(saait), als je je post daar nog een keer neer wilt zetten?
Dus Leejow(saait), als je je post daar nog een keer neer wilt zetten?
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Dit topic is gesloten.