[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:
  • 19.895 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:49:
Kijk eens aan !!! wat een goede service zeg !!!! Dit is wel een echte MSI ? Dus geen barebone?
Ja een echte MSI
En de service is idd zo goed dat ik een volgende keer eerder geneigd ben wederom een MSI product te kopen.

Ook gaat er nog dank uit naar een computerzaak bij mij om de hoek (kl. zelfstandige, dus geen keten als Vobis). Zij wilde even meekijken naar het probleem en constateerde dat het kabelbreuk was. Ik vroeg wat ze van me kregen voor de moeite en aangezien ik 'm daar niet gekocht heb. Dit was geen moeite.
By the way: alle medewerkers stonden om mijn lappie vanwege design en grootte. Een jongen daar dacht een stoere (allerdaagse) Celeron beest te hebben... kom ik met m'n witte 12,1" Centrino. 8)

[ Voor 43% gewijzigd door Mini Poeper op 10-10-2006 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
niemand heeft ook problemen met bleutooth??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Foto's van mijn S271-044NL Copper Orange met wit keyboard (orgineel was zwart, zelf vervangen voor een witte) :)

Afb. 1 - Afb. 2

[ Voor 11% gewijzigd door dentify op 10-10-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:20
Ik vind alleen het oranje niet zo mooi.

Dat zwarte met wit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
verdorie, dat was juist wat ik wou :p
ik heb een witte gekocht voor het witte tobo, dat ik meer zal zien als het donker is :)
dat oranje is ook wel netjes, maar kzou er liever speciale graphics op zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Mijn probleem is ook gedeeltelijk opgelost Ik heb gemailed met 4launch, zij stuurde me door naar MSI. Ook met hun heb ik gemailed en kreeg aangeboden om hem op te laten halen en zodat hun er vervolgens naar kunnen kijken en repareren.

Zo gezegd zo gedaan, morgen wordt hij opgehaald door UPS. Ben benieuwd wat er aan de hand is en hoe lang ik hem kwijt ben.

PS: moet de batterij, oplader e.d. ook meegestuurd worden? Ik neem aan van niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Aldmar schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:12:
Mijn probleem is ook gedeeltelijk opgelost Ik heb gemailed met 4launch, zij stuurde me door naar MSI. Ook met hun heb ik gemailed en kreeg aangeboden om hem op te laten halen en zodat hun er vervolgens naar kunnen kijken en repareren.

Zo gezegd zo gedaan, morgen wordt hij opgehaald door UPS. Ben benieuwd wat er aan de hand is en hoe lang ik hem kwijt ben.

PS: moet de batterij, oplader e.d. ook meegestuurd worden? Ik neem aan van niet. :?
ik zou ze niet meesturen. je hoort soms weleens van die verhalen dat men een laptop opstuurde met een goede accu, en men kreeg de laptop terug met een brakke accu. Zeer kleine kans dat zoiets gebeurt, maar als je de accu er niet bijdoet kan weet je zeker dat het jou niet overkomt
en men kan om te testen er een accu opzetten die ze per ongeluk er vergeten er weer af te halen, dus dan krijg je je lap terug met een accu terwijl je hem opstuurde zonder accu

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Op mijn laptop en accu staat gewoon mijn logo (deze correspondeert met mijn achternaam) op gekalkt.
Dit heb ik gedaan op de laptop waar accu zit en op accu waar laptop zit, dus je ziet er niks van als accu erop zit. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de MSI S262 overwogen maar ik heb uiteindelijk een Ahtec X30 bij Mingos (www.mingos.nl) gekocht!

* deze laptop pastte het beste bij mjn wensen/eisen
* Ahtec en Mingos zijn de enige twee bedrijven in Nederland die draagbare laptops zonder OS verkopen.
* Mingos heeft ervaring met Ubuntu op de X30

op mijn blog :
http://ubuntudemon.wordpr...5/i-bought-my-new-laptop/

op het internationale Ubuntu forum :
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=1620371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:48:
Ik heb de MSI S262 overwogen maar ik heb uiteindelijk een Ahtec X30 bij Mingos (www.mingos.nl) gekocht!

* deze laptop pastte het beste bij mjn wensen/eisen
* Ahtec en Mingos zijn de enige twee bedrijven in Nederland die draagbare laptops zonder OS verkopen.
* Mingos heeft ervaring met Ubuntu op de X30

op mijn blog :
http://ubuntudemon.wordpr...5/i-bought-my-new-laptop/

op het internationale Ubuntu forum :
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=1620371
Nadeel aan de X30 vond ik de accu duur en toen geen Core Duo variant?
Toen ik rond keek zag ik hem alleen maar met een AMD Mobile proc erin.
Verder ook een mooi klein notebookje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
:P Zijn ze toch altijd!? :9 Groen gras en witte melk! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:27
Zit er bij de touchpad van de s271 ook een scrollmogelijkheid? Bij sommige andere laptops kun je naar beneden of boven scrollen door je vinger naar boven en beneden te bewegen aan de rechterkant van het touchpad. Is dit bij de s271 ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ja, en zijn zelfs door een update te doen Synaptics ook links/rechts én auto-scroll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
mijn synapyics gaat hier niet, heeft iemandd een linkje voor de juiste drivers?

tis een S262 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
willy486 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:51:
mijn synapyics gaat hier niet, heeft iemandd een linkje voor de juiste drivers?

tis een S262 btw
de s262 heeft geen synaptics touchpad dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
daarmee dat het niet gaat :)

kan ik daar iets anders voor gebruiken? die hoek-tik-snelkoppelingen zijn wel erg handig...

willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Zou iemand de Topicstart kunnen aanpassen?? Echt prettig is het niet om er naar te kijken zonder enkele werkende afbeedling.... :|

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik zou zelf meer zeggen, wil iemand een nieuwe maken? ik en daar eens aan begonnen maar ik heb dat nog nooit gedaan en het is nogal vrij veel werk...
als ik toestemming krijg van een mod en als ik wat hulp kan verwachten wil ik wel eens een nieuw topic maken over de MSI S262/S271 series ;)

grtz, willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

xon

vandaag mijn mooie 262 black binnen gekregen. Ik kom eigenlijk niet uit 1 stommm dingetje. Elke keer als ie opstart en je wil inloggen in windows hoor je echt KEIHARD een piep! Het windows opstartgeluid is veel en veel zachter wat erna komt.

Het is zo hard dat je je echt iedere keer het schompes schrikt :-) Iemand idee wat dat is en standaard staat ingesteld?

EDIT: Ik vind ook dat ie wel ERG heet wordt rechts voor. Voel hem echt goed door me spijkerbroek heen heet worden. Mijn andere msi had dit duidelijk niet.

[ Voor 17% gewijzigd door xon op 16-10-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

xon schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:43:
vandaag mijn mooie 262 black binnen gekregen. Ik kom eigenlijk niet uit 1 stommm dingetje. Elke keer als ie opstart en je wil inloggen in windows hoor je echt KEIHARD een piep! Het windows opstartgeluid is veel en veel zachter wat erna komt.

Het is zo hard dat je je echt iedere keer het schompes schrikt :-) Iemand idee wat dat is en standaard staat ingesteld?

EDIT: Ik vind ook dat ie wel ERG heet wordt rechts voor. Voel hem echt goed door me spijkerbroek heen heet worden. Mijn andere msi had dit duidelijk niet.
Rechtonder zit je HD als je een 7200 rpm schijfje heb zou het zomaar kunnen dat je die volelt, deze worden nog weleens wat warm. Ik heb in mijn S260 ook een 7200 rpm schijfje zitten, en deze kan, als hij het druk heeft, ook goed warm worden. Temps van 45 graden haalt hij dan wel.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
plus dat uwen uitlaat daar ook zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Nu online

xon

willy486 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:54:
plus dat uwen uitlaat daar ook zit ;)
mijne uitlaat zit echt rechts aan de zijkant :-)

Of het een 7200 schijfje is weet ik niet. Heb de: Megabook S262B T2300E 1660 12.1inch WXGA 100GB 1024MB DDR2 WXPH DVD_DL Black

Maaaaar nu ben ik nog steeds niet af van de keiharde piep op volle luidspreker sterkte...slaat iemand er al op aan? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Die keiharde piep word veroorzaakt door een programma wat SCM of te wel, System Control Manager, heet.
Verwijder dat maar eens en probeer het nogmaals.
Als je het niet meer hoort kan je de laatste SCM installeren, daar zou het opgelost moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Moneta op 17-10-2006 09:10 ]

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
Mijn nieuwe S262 is binnen :) (eentje met T2300E, 1GB, 100 HD)

Het bevalt mijn prima, de pakket is erg compleet ;).

Maar de specs kloppen niet helemaal.

Op de stikker staat INTEL GMA 950 VGA CHIP en DDR2 Dual Channel, In werkelijk is het een GMA 945 VGA CHIP en Single Channel ipv Dual channel, want volgens CPU-Z zit er maar één DDR2 reepje in van Apacer.

Voordelen:

+Prestatie
+5400 rpm 100GB Hardeschijf
+Stevige behuizing met goede schanieren = + bouwkwaliteit
+Licht
+Zeer scherpe Glare scherm

Een paar nadelen:

-de WLAN wil soms niet goed werken
-de speakers.... stelt echt niks voor.

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
van die nadelen merk ik ook wat, maar de hinder van de wlan valt nog mee hier, enkel een ad hoc netwerkje dat af en toe niet 100 procent werkt

willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Van de W-Lan heb ik absoluut geen last, ik heb zelf een linksys router staan met aangepaste firmware maar ik heb echt overal vol bereik. Misschien dat onze kaartjes toch qua firmware dan ofzo verschillen.
En wat op de doos staat inderdaad heb ik ook al over geklaagd.
Er moet namelijk dual channel op dit bord zitten, ik denk alleen dat het niet aan staat of iets dergelijks.
De geheugen scores zijn dermate laag dat je gewoon kan spreken van Single Channel.
(en ja ik heb zeker weten 2x1024mb)

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 18-10-2006 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wenneyhanney schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:58:
Mijn nieuwe S262 is binnen :) (eentje met T2300E, 1GB, 100 HD)

Het bevalt mijn prima, de pakket is erg compleet ;).

Maar de specs kloppen niet helemaal.

Op de stikker staat INTEL GMA 950 VGA CHIP en DDR2 Dual Channel, In werkelijk is het een GMA 945 VGA CHIP en Single Channel ipv Dual channel, want volgens CPU-Z zit er maar één DDR2 reepje in van Apacer.

Voordelen:

+Prestatie
+5400 rpm 100GB Hardeschijf
+Stevige behuizing met goede schanieren = + bouwkwaliteit
+Licht
+Zeer scherpe Glare scherm

Een paar nadelen:

-de WLAN wil soms niet goed werken
-de speakers.... stelt echt niks voor.
Ik denk dat er bedoeld wordt dattie DualChannel enabled is. Voor zover ik weet wordt de S2x0 serie altijd met 1 reep geleverd.
En dat speakers in een laptop niks voorstellen valt wel te verwachten :P er is geen klankkast, geen ruimte voor een serieuze speaker enzo :P

Heb zelf een S270 besteld trouwens.
Heb een nieuwe nodig ivm school en m'n oude lappie is er mee gestopt na een jaar of 6 trouwe dienst.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dus echt niks van wat jullie nu zeggen over de 945GM chipset, deze is gewoon dualchannel hoor? Mijn CPUz geeft ook gewoon aan dat er 2 x 1024 MB in zit en dat er hetzelfde ook nog eens bij kan, er kan dus 4 GB in... Ik ga zo even scores meten !! En trouwens er bestaat niet eens een 950 chipset?

Nu weet ik wel wat je bedoeld met de 950, dit is de VIDEO chipset niet het moederbord chipset.

Geheugen leesprestaties: 4590 MB/s
Geheugen schrijfprestaties: 3424 MB/s
Geheugen Kopieren: 3456 MB/s
Geheugen vertraging: 88,3 ns

CPU Queen: 3130
FPU SinJulia: 2282

Temperatuur: 44 graden voor de CPU1
Temperatuur: 41 graden voor de CPU2
Temperatuur: 44 graden voor de hardeschijf

Spanning op de Vcore: 1.26 Volt

AMI Bios Systeem versie: 06/21/2006
AMI Bios Video versie: 01/21/2006

Mijn specs: MSI S 262 T2600, 2 GB geheugen DDR2 667 SDRAM DUAL CHANNEL !!! zoals Everest dit aan geeft !!

Dit alles is gemeten met Everest Ultimate Editions 2006 !!! Full version

Ik moet eerlijk zeggen dat dit erg goede scores zijn als ik het vergelijk met een Core 2 Extreme X 6800 die haalt met leesprestaties:6785 MB/s.. of niet?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:11:
Ik snap dus echt niks van wat jullie nu zeggen over de 945GM chipset, deze is gewoon dualchannel hoor? Mijn CPUz geeft ook gewoon aan dat er 2 x 1024 MB in zit en dat er hetzelfde ook nog eens bij kan, er kan dus 4 GB in... Ik ga zo even scores meten !! En trouwens er bestaat niet eens een 950 chipset?

Nu weet ik wel wat je bedoeld met de 950, dit is de VIDEO chipset niet het moederbord chipset.

Geheugen leesprestaties: 4590 MB/s
Geheugen schrijfprestaties: 3424 MB/s
Geheugen Kopieren: 3456 MB/s
Geheugen vertraging: 88,3 ns

CPU Queen: 3130
FPU SinJulia: 2282

Temperatuur: 44 graden voor de CPU1
Temperatuur: 41 graden voor de CPU2
Temperatuur: 44 graden voor de hardeschijf

Spanning op de Vcore: 1.26 Volt

AMI Bios Systeem versie: 06/21/2006
AMI Bios Video versie: 01/21/2006

Mijn specs: MSI S 262 T2600, 2 GB geheugen DDR2 667 SDRAM DUAL CHANNEL !!! zoals Everest dit aan geeft !!

Dit alles is gemeten met Everest Ultimate Editions 2006 !!! Full version

Ik moet eerlijk zeggen dat dit erg goede scores zijn als ik het vergelijk met een Core 2 Extreme X 6800 die haalt met leesprestaties:6785 MB/s.. of niet?
Je geheugen is gewoon normaal, single channel aan de scores te zien.
Een duall channel setup haalt de 7800mb/s gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezen alsjeblieft,

Zoals je ziet haalt een Core 2 Duo Extreme X6800 niet eens 7800 MB/s :S En Everest geeft toch echt aan dat het dual channel is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Zie bijvoorbeeld eens:

http://www.cdrinfo.com/Se...mages/sisoft_sandra_2.png

In de grafiek zoek je of 1GB PC5400 of 2GB PC5400 dit is ook nog eens notebook geheugen, ipv normaal ddr2.
Je ziet dat 1 bankje al 3600mb/s scoort, dan zouden 2 bankjes toch zeker de 6000mb/s moeten halen.
Jou scores komen niet boven de 4900mb/s uit. En dat is dan zelfs Lees.
De screen die je ziet zijn de schrijfprestaties. kan je nagaan wat dus de lees is.
Ik heb eerder dit topic al eens geheugen benches laten uitvoeren en dergelijke, ik zoek ze even op.

ultieme bewijs check mijn screenshots en kijk goed wat er bij geheugen staat. (hint dual of niet en kijk dan ook eens naar de scores)
Dit zijn mijn schrijfscores dus.

Test 1 Single Link Removed
Test 2 Dual Link Removed

[ Voor 48% gewijzigd door GeeMoney op 30-10-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:38:
Zie bijvoorbeeld eens:

http://www.cdrinfo.com/Se...mages/sisoft_sandra_2.png

In de grafiek zoek je of 1GB PC5400 of 2GB PC5400 dit is ook nog eens notebook geheugen, ipv normaal ddr2.
Je ziet dat 1 bankje al 3600mb/s scoort, dan zouden 2 bankjes toch zeker de 6000mb/s moeten halen.
Jou scores komen niet boven de 4900mb/s uit. En dat is dan zelfs Lees.
De screen die je ziet zijn de schrijfprestaties. kan je nagaan wat dus de lees is.
Ik heb eerder dit topic al eens geheugen benches laten uitvoeren en dergelijke, ik zoek ze even op.
Mmm, dat is nou niet bepaald goed te noemen dan mijn scores. Maar waar denken jullie dat dit aan ligt? Zijn het de bios instellingen? Want het is zeker dualchannel geheugen daar over geen discussie, de chipset ondersteund het ook en voor zover ik weet is er niks mis met mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:08:
[...]

Mmm, dat is nou niet bepaald goed te noemen dan mijn scores. Maar waar denken jullie dat dit aan ligt? Zijn het de bios instellingen? Want het is zeker dualchannel geheugen daar over geen discussie, de chipset ondersteund het ook en voor zover ik weet is er niks mis met mijn laptop?
Dat bedoel ik dus te zeggen :)
Ik heb screenshots toegevoegd bij mijn voorgaande post.
Ik heb dus gewoon mijn nieuwe notebook uit mekaar gesloopt, getest met 1 bank, en daarna getest met alle twee de banken.
En je ziet het resultaat is precies hetzelfde.
Alleen word er wel aangegeven dat er Dual Channel word gebruikt, maar de scores laten dus te wensen over.

/edit lama

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 18-10-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

GeeMoney schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:12:
[...]
* GeeMoney schaamt zich en vraagt of iemand snel de html code weet om mijn site te verbergen en er gewoon een "klik hier" tekst van te maken?
Dit bedoel je?
code:
1
[url=http://gee-money.yi.org/GoT/test%201%20schrijf.JPG]klik hier[/url]

wordt: klik hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Aldmar schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:18:
[...]

Dit bedoel je?
code:
1
[url=http://gee-money.yi.org/GoT/test%201%20schrijf.JPG]klik hier[/url]

wordt: klik hier ;)
haha dank je!
Ik ben niet zo thuis in html, gebruik het nooit :)

geheugen benches zie:
Test 1 Single Link Removed
Test 2 Dual Link Removed

[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 30-10-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
ik begin opstart problemen te krijgen..

Als ik heb op de 4 cell heb start ie niet of stroom er nu aanhangt of niet..

dan plak ik de 8 cell erop en doet ie het..

en als ik dan opstart dan moet ik mijn wlan weer aanzetten.. dies dan uit terwijl deze aan stond toen ik hem uit zette..

Pracht van een laptop en lekker handig maar die kleine dingen beginnen mij te storen..

Ik heb dan ookal heel langs niets meer van onze duitze vriend vernomen over mijn verkleurings issue..

nog meer mensen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

damnit... vandaag te horen gekregen dat de laptop die ik wou bestellen pas over een paar weken weer te krijgen is.
heb daarom de witte versie van de S270 maar genomen, incl 8cell accu.
heb het accu vermogen nodig voor colleges op school.
Das een van de voornaamste redenen dat ik deze laptop heb gekozen eigenlijk... ik wil 3 uur kunnen doen op 1 accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Nu online

xon

Moneta schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:26:
Die keiharde piep word veroorzaakt door een programma wat SCM of te wel, System Control Manager, heet.
Verwijder dat maar eens en probeer het nogmaals.
Als je het niet meer hoort kan je de laatste SCM installeren, daar zou het opgelost moeten zijn.
Thanks moneta!!

Het was inderdaad de SCM! wat doet dit programma!? Heb nu overigens nieuwe geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
oNNoZeLe schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:18:
ik begin opstart problemen te krijgen..

Als ik heb op de 4 cell heb start ie niet of stroom er nu aanhangt of niet..

dan plak ik de 8 cell erop en doet ie het..

en als ik dan opstart dan moet ik mijn wlan weer aanzetten.. dies dan uit terwijl deze aan stond toen ik hem uit zette..

Pracht van een laptop en lekker handig maar die kleine dingen beginnen mij te storen..

Ik heb dan ookal heel langs niets meer van onze duitze vriend vernomen over mijn verkleurings issue..

nog meer mensen??
Als je de accu eruithaald wordt idd de wlan status gereset, dit is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
xon schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:51:
[...]

Thanks moneta!!

Het was inderdaad de SCM! wat doet dit programma!? Heb nu overigens nieuwe geinstalleerd.
SCM is een tooltje om je energie opties te regelen..
Daarbij, als je bijvoorbeeld je Wireless knopje indrukt komt er rechtsonder boven je klok een icoontje, of als je je geluid harder of zachter zet komt er een balk op je scherm.. dat doet SCM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
een balk? nog nooit gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
lol inderdaad, ik heb deze balken wel onder linux trouwens, maar onder XP nog nooit gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Afbeeldingslocatie: http://www.donmoneta.com/pictures/balkje1.JPG

[ Voor 34% gewijzigd door Moneta op 19-10-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Laatst online: 17-08 20:20
Maar jij hebt dan ook wel een shitload aan programma's draaien, en dan is er ook nog een deel verborgen. Bij mij houdt het hierbij op:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.k.a.nijland/backmsiklein.JPG
Heeft het trouwens ook nut dan als je SCM software installeert? Ik vind zo'n volumebalkje namelijk maar weinig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
SCM voegt qua waarde niks toe, je laptop zal er niet sneller van worden.. het is alleen wat makkelijker voor de meeste gebruikers om met een icoontje te kunnen zien of hun wireless of bluetooth aangaat, of dat de geluidsterkte omhoog gaat of brightness omhoog etc..

De tweaker zal er geen nut van inzien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
nja ik mis het niet, maar het is wel raar dat het niet werkt.

ik heb nu effe de laatste versie gedownload, ga eens proberen ;)

additief: geeft niks weer , maar als ik op setup klik in scm, zie ik een lege tabel met een vinkje onderaan, is dat normaal?

[ Voor 33% gewijzigd door jakob op 19-10-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het System Control Manager een erg makkelijk programma... eerst wist ik niet eens dat mijn scherm helderder kon, maar dat kon dus nog wel, met bluetooth en lan is het gewoon erg makkelijk !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
dan heb je dat precies niet erg veel gebruikt(laptops dan)

ik had die knopjes drect gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Laatst online: 17-08 20:20
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:01:
Ik vind het System Control Manager een erg makkelijk programma... eerst wist ik niet eens dat mijn scherm helderder kon, maar dat kon dus nog wel, met bluetooth en lan is het gewoon erg makkelijk !!!
Maar je kan toch gewoon op dat knopje blijven drukken voor contrast naar boven tot hij niet helderder gaat, dan weet je dat ie op het hoogst staat :). En bluetooth en lan zit ook gewoon een knopje voor op de laptop, wat is dan het voordeel van software die je ook diezelfde mogelijkheden geeft. (je merkt dat ik niet echt fan ben van extra software ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
De software geeft je geen extra mogelijkheden. Het laat je alleen zien WAT je doet.
Dus zonder SCM druk je wireless knopje in en zie je het lampje aangaan en probeer je verbinding te maken.

Met SCM krijg je een popup icoontje als je het knopje indrukt die je vertelt dat je wireless aangezet hebt.

Het is gewoon makkelijker voor de normale gebruiker :)

@boswachter, die screenshot komt van een sample af dus vandaar al die programma's. Me eigen laptop ziet er heel anders uit, ik heb zelf ook een hekel aan veel icoontjes :)

[ Voor 19% gewijzigd door Moneta op 20-10-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
iemand enig iedee hoe ik dat aan de praat krijg? kwil wel dat het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb een beetje lopen kijken op het web, maar erg duidelijk is het me niet. De S271 wordt met Sempron 3200+ of Turion AMD64 X2 LT-50/56 geleverd. Twee vragen hierover:

- het prijsverschil tussen de Sempron en Turion is 200-300 euro bij verder gelijke specificaties. Is de Turion echt de moeite waard? Ik vind het toch wel veel extra geld, en ga het notebook vooral onderweg en op werk gebruiken, dus geen games of processorintensieve applicaties, meer tekstverwerken, internet, grafieken etc.

- is er verschil in energiezuinigheid? Langer op de batterij kunnen werken is zeker een plus wat mij betreft. Is de Sempron/Turion met zijn PowerNow! vergelijkbaar zuinig als de Centrino/Core Duo?

850-899 euro lijkt me namelijk een mooi prijsje voor zo'n reislaptop als de S271. :P

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
die scores voor geheugen bandbreedte zijn volkomen normaal, want de fsb van de core duo is ook maar 667 MHz en de busbreedte is ook slechts 64 bit, net als bij één dimm. de 2e geheugenbank vullen is enkel voor uitbreiding van de capaciteit, niet de snelheid van het geheugen.

667 MHz ddr2 ram wordt ook aangeduid als zijnde pc2-5300, de 5300 zijnde de maximale bandbreedte (MB/s).

ik heb ook een s262 met een eerder minimale 512 MB ram (533 MHz) en 60 gig harde schijf. nu heb ik 2 gig ddr2-667 besteld en een samsung harde schijf van 120 gig. ik heb wel gemerkt dat mijn notebook wel sealed was (warranty sticker - void if tempered, maar het is niet 100% leesbaar meer) maar nu dus niet meer :). nog nooit garantie nodig gehad, ben ook redelijk voorzichtig met m'n dure spullen (behalve als ik 'm per ongeluk mee heb als ik ga feesten... hij heeft dus al eens een nachtje in de weide overleefd :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
weet niet of SCM werkt op barebones..

[ Voor 9% gewijzigd door Moneta op 20-10-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

woei, vannochtend bevestiging binnen gekregen dat mijn nieuwe lappie betaald is en verzonden gaat worden :) maybe morgen al mijn nieuwe lappie binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook als ik grote bestanden via het netwerk aan het overzetten ben wil hij weleens hangen.
heb de nieuwste bios draaien met windows xp pro.
zijn er meer mensen met deze problemen met de 271?
Jups, heb hetzelfde probleem. Ook bij externe USB harddisk, valt dan weg. Ander probleem, maar dat probleem heb ik dus. USB storage devices 'disconnecten' data valt niet meer te kopieren en als je een folder aanmaakt op het device, krijg je ook een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Aldmar schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:12:

Zo, mijn s262 is net terug van RMA. Doen ze best snel, valt me niks tegen. _/-\o_ Vorige week donderdag is hij opgehaald door UPS en vandaag om half 10 stond hij weer voor de deur. Al met al dus een dikke week kwijt geweest.

Het beeldschermkabeltje en het LCD scherm zelf is vervangen. En mijn toetsenbord zit nu ook goed, hij zat een beetje losjes aan de rechterkant (geen grote ramp, maar toch...) maar die zit er nu weer strak in.

Nu hopen dat hij weer goed is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Moneta schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:20:
weet niet of SCM werkt op barebones..
Bij mij wel :)
gambieter schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:45:
Ik heb een beetje lopen kijken op het web, maar erg duidelijk is het me niet. De S271 wordt met Sempron 3200+ of Turion AMD64 X2 LT-50/56 geleverd. Twee vragen hierover:

- het prijsverschil tussen de Sempron en Turion is 200-300 euro bij verder gelijke specificaties. Is de Turion echt de moeite waard? Ik vind het toch wel veel extra geld, en ga het notebook vooral onderweg en op werk gebruiken, dus geen games of processorintensieve applicaties, meer tekstverwerken, internet, grafieken etc.
Tussen de Sempron en de Turion zit zeker ook een groot verschil in accuduur. Ik haal met mijn Turion zo'n 4 uur, dat red je met een Sempron bij lange na niet. Dus als je lekker lang met je accu wilt doen, kies je voor de Turion MT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

winkelwagen schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:32:
Tussen de Sempron en de Turion zit zeker ook een groot verschil in accuduur. Ik haal met mijn Turion zo'n 4 uur, dat red je met een Sempron bij lange na niet. Dus als je lekker lang met je accu wilt doen, kies je voor de Turion MT.
Interessant. Dus de Dual Core (X2) is energiezuiniger? Is dat door een Speedstep technologie?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

gambieter schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:03:
[...]

Interessant. Dus de Dual Core (X2) is energiezuiniger? Is dat door een Speedstep technologie?
AMD heeft geen speedstep ;) AMD heeft "PowerNow!" :)
Anyway, beide CPU's hebben PowerNow! afaik. Het verschil is dat de Sempron Mobile minder goede energiebesparende functies kent en standaard al een lagere max TDP heeft dan een Sempron.

Daarnaast is de Turion ook nog sneller. Das nl gewoon een mobile Athlon64 X2 (en die heeft ook nog eens Cool'n'Qiet) terwijl de Sempron een zwaar gecastreerde Athlon64 (non X2) is.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 21-10-2006 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Net zoals een Celeron een gecastreerde Pentium is. ;)
Celerons worden veelal ook gemaakt van Pentiums die het productieproces niet geheel overleefd hebben of door een gedeelte van de Pentium uit te schakelen/weg te halen. Voor mij een reden een Pentium te nemen i.p.v. van Celeron... het idee dat ik een half-fabrikaat in m'n notebook heb. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerske
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-01 17:26
Ik heb een s271 met sempron en die van mij haalt ook gewoon bijna 4 uur, dus het lijkt geen argument te zijn om vanwege de energiezuinigheid voor de Turion te gaan. Over snelheid heb ik ook niet te klagen, hij is voor mijn gevoel even snel als mijn desktop (1 Gb, pentium4 3,2 Gh). Ik heb er zelfs Microsoft Flight Simulator X demo op staan en die werkt zelfs best aardig als je niet de allerheftigste instellingen kiest. Als je een leuke betaalbare en vlotte laptop wil dan is de s271 met sempron een ijzersterke aanbieding. Als je per sé het snelste vh snelste wil moet je vooral meer geld uitgeven aan de Turion. Maar voor internetten, tekstverwerken e.d. merk je geen enkel verschil. Die mensen raad ik dus aan lekker voor de sempron te gaan. Over een jaar is die Turion ook weer verouderd, dus..... Lekker 300 euro is je zak houden dus!
winkelwagen schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:32:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben net even naar de Paradigit geweest om de MSI s271 te bekijken; ik wilde het toetsenbord eens uitproberen, en het scherm zien; ook om te kijken of de weerspiegeling vervelend zou zijn. Mooi dingetje! Ik kon hem alleen niet "voelen" qua gewicht, hij stond beveiligd. Touchpad ging redelijk, toetsenbord was goed, letters op het scherm wel klein maar scherp. De software liep soepel, al hangt dat mede van de geinstalleerde software af.

Helaas zijn er weinig reviews te vinden van de Sempron 3200+ vs Athlon64 X2 qua batterijleven etc. Ik ga nog even verder zoeken, en ook de Pricewatch in de gaten houden. Links naar vergelijkingen van de verschillende versies van de S271 worden geapprecieerd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gerske schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:45:
Ik heb een s271 met sempron en die van mij haalt ook gewoon bijna 4 uur, dus het lijkt geen argument te zijn om vanwege de energiezuinigheid voor de Turion te gaan. Over snelheid heb ik ook niet te klagen, hij is voor mijn gevoel even snel als mijn desktop (1 Gb, pentium4 3,2 Gh). Ik heb er zelfs Microsoft Flight Simulator X demo op staan en die werkt zelfs best aardig als je niet de allerheftigste instellingen kiest. Als je een leuke betaalbare en vlotte laptop wil dan is de s271 met sempron een ijzersterke aanbieding. Als je per sé het snelste vh snelste wil moet je vooral meer geld uitgeven aan de Turion. Maar voor internetten, tekstverwerken e.d. merk je geen enkel verschil. Die mensen raad ik dus aan lekker voor de sempron te gaan. Over een jaar is die Turion ook weer verouderd, dus..... Lekker 300 euro is je zak houden dus!
Dank, Gerske! Die 4 uur, dat is neem ik aan met de 8-cells accu, of met de 4-cells (zou wel heel goed zijn...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerske
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-01 17:26
Ja, 8-cells. Is de standaardbatterij van de s271, ook die met sempron. Keurig voor zo'n betaalbare laptop, en ook nog eens 1 Gb geheugen, DVD dl brander en 80 Gb. Ben er erg content mee. Succes met je keuze.
gambieter schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:45:
[...]

Dank, Gerske! Die 4 uur, dat is neem ik aan met de 8-cells accu, of met de 4-cells (zou wel heel goed zijn...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Vraagje: een screensaver die werkt op Flash; vraagt dat meer werkgeheugen en hoger CPU?

Ik vraag dit omdat ik merkte dat de ventilator van mijn S260 (1GB RAM) met een bepaalde screensaver flink begint te draaien als 'ie in de screensaver-mode komt. Echter heb ik nu de originele screensaver van WindowsXP en dan doet 'ie dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:24
De standaard XP screensaver is zeer simpel en vraagt daarom weinig CPU kracht.
Een fancy flash screensaver is veel ingewikkelder en zal je CPU veel meer belasten en zo ook je accu.
Niet echt iets wat je wilt met je laptop lijkt me ;)

Ik werk nu nu twee weken met m'n MSI S262.
Heerlijk ding! Lekker portable en geweldig snel.

[ Voor 23% gewijzigd door Superboer12 op 22-10-2006 15:14 ]

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Superboer12 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:10:
Een fancy flash screensaver is veel ingewikkelder en zal je CPU veel meer belasten en zo ook je accu.

Ik werk nu nu twee weken met m'n MSI S262.
Heerlijk ding! Lekker portable en geweldig snel.
Hier ook een tevreden MSI S262 gebruiker uit de buurt (Wehl & ook Enschede)!
Alleen na 4 maanden beginnen de witte onderdelen op sommige plaatsen wat donkere vlekken te vertonen.. Iemand enig idee hoe ik die kan weghalen? Alcohol, of is dat te sterk?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Superboer12 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:10:
Is idd niet wat ik wil. Gebruik 'm ook al niet meer! Bedankt voor reply.
Komt daarbij dat ik 'm niet deinstall. heb de twee bestanden gewoon verwijderd.

Gefeliciteerd met je notebook en welkom in de wereld van 12" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Speedfight schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:44:
[...]

Hier ook een tevreden MSI S262 gebruiker uit de buurt (Wehl & ook Enschede)!
Alleen na 4 maanden beginnen de witte onderdelen op sommige plaatsen wat donkere vlekken te vertonen.. Iemand enig idee hoe ik die kan weghalen? Alcohol, of is dat te sterk?
heb ik ook, omdat hij daar altijd tegen mn sleeve aandrukt. ik ga er alvast niks op uitproberen, en ik denk dat dat de verf is die afgaat, dus met alcohol ga je er enkel nog meer afdoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
hmmm ik hoop dat die van mij nog ff mooi wit blijft :)

vandaag trouwens Ubuntu 6.10rc1 geinstalleerd.
damm wat werkt dat lekker. ik weet niet wat ze allemaal verbeterd hebben, maar het is echt merkbaar sneller.
ubuntu 6.04 draaide al lekker, maar dit is echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gerske schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:04:
Ja, 8-cells. Is de standaardbatterij van de s271, ook die met sempron. Keurig voor zo'n betaalbare laptop, en ook nog eens 1 Gb geheugen, DVD dl brander en 80 Gb. Ben er erg content mee. Succes met je keuze.[...]
Ik zie nergens aangegeven staan welke accu wordt meegeleverd. De 8-cells accu is dus standaard, begrijp ik hier uit?

Het zal wel de Sempron gaan worden, ik zie mezelf in de trein en vliegtuig niet hele zware applicaties draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Superboer12 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:32:
hmmm ik hoop dat die van mij nog ff mooi wit blijft :)
Ik heb de mijne nu iets meer dan een half jaar en deze blijft mooi wit.
Ik gebruik een sleef i.c.m. gewone Eastpack rugzak i.p.v. een notebooktas.
Soms hoef ik maar even op school te zijn vanwege projecten en neem dan alleen notebook mee. Is wel lekker makkelijk en staat natuurlijk wel stoer alleen zo'n sleef in je hand. :p
Superboer12 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:32:
vandaag trouwens Ubuntu 6.10rc1 geinstalleerd.
Weer wat bijgeleerd vandaag, ik kende het namelijk nog niet Heb net aantal websites daarover zitten bekijken/lezen. Denk alleen dat ik in de problemen kom in gebruik met PocketPC (synchronisatie) anders had ik dat wel gedaan. ;)
Heb je Windows in z'n geheel gewoon erafgejoekeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ook mijn S262 heeft rare gelige vlekken op de boven/zijkanten.
Ik moet wel zeggen dat mijn notebook veel gebruikt, en ook vaak in de zon aanwezig is.
Ook ik draai Ubuntu en Debian al geruime tijd en bevalt zeer goed!
Ik heb alleen nog niets gevonden om mijn Windows Smartphone te syncen met agenda/email en dergelijke. Onder windows is dit natuurlijk gewoon Microsoft Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
Mini Poeper schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:58:
[...]

Ik heb de mijne nu iets meer dan een half jaar en deze blijft mooi wit.
Ik gebruik een sleef i.c.m. gewone Eastpack rugzak i.p.v. een notebooktas.
Soms hoef ik maar even op school te zijn vanwege projecten en neem dan alleen notebook mee. Is wel lekker makkelijk en staat natuurlijk wel stoer alleen zo'n sleef in je hand. :p

[...]

Weer wat bijgeleerd vandaag, ik kende het namelijk nog niet Heb net aantal websites daarover zitten bekijken/lezen. Denk alleen dat ik in de problemen kom in gebruik met PocketPC (synchronisatie) anders had ik dat wel gedaan. ;)
Heb je Windows in z'n geheel gewoon erafgejoekeld?
Ik heb er ook een sleeve bij gekocht. Ideaal is dat d:)b

Het syncen van een windows smartphone is een bekend gebrek van linux.
Voor de rest draait alles ideaal.
Ik heb Windows XP64 er wel bij op staan, want heel soms moet je iets proberen dat niet onder linux gaat. Denk aan problemen van anderen die je wilt verhelpen.
Linux werkt ook een stuk beter als het gaat om 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Afgelopen zaterdag m'n nieuwe S271 binnen gekregen :)
Had er een 8cell accu bij besteld, en wat blijkt nu, er zit standaard al een 8cell bij :P
Naja totaal 8 uur accuvermogen, of ik stuur de accu weer terug :P

Wat een heerlijk lichtgewicht ding is het iig :) Mooi compact, fijn toetsenbord, prachtig wit, en je krijgt er zelfs een tas, muis en schoonmaak doekjes bij :)
Het enige stomme aan die tas is dat ik em niet dicht krijg als ik de adapter er bij in doe :p Denk dat ik wat verkeerd doe tho... heb het maar 1 keer geprobeerd.
Verder kleuren de lichtjes goed bij de behuizing, en hij kan niet aan zonder dat het scherm open is.
Dat was nog wel eens een punt bij mijn oude Satellite Pro 4600. Die had een knop aan de zijkant, met een lock schuifje. Vergeet het schuifje en je laptop kan zomaar aan gaan :p

Heb het ding pas gisteravond uit kunnen pakken omdat ik van et weekend weg ben geweest :P

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 23-10-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Bij sommige andere soorten laptops kun je de accu's aan elkaar schakelen, dat zou best een leuke oplossing voor je zijn, want 8uur accuduur is echt wel cool.

Helaas kan dat bij MSI niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
McKaamos schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:55:
Wat een heerlijk lichtgewicht ding is het iig :) Mooi compact, fijn toetsenbord, prachtig wit, en je krijgt er zelfs een tas, muis en schoonmaak doekjes bij :)
Het enige stomme aan die tas is dat ik em niet dicht krijg als ik de adapter er bij in doe :p Denk dat ik wat verkeerd doe tho... heb het maar 1 keer geprobeerd.
Mooi hè! ;)
Maar wat betreft die tas en muis: die heb ik weggejoekeld. Die tas is lomp en niet mooi en die muis is een raar iel ding. Heb er een Logitech draadloze notebookmuis bij; in glanszwart om contrast met witte notebook groter te maken (combi staat ook wel heel mooi). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

winkelwagen schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:03:
Bij sommige andere soorten laptops kun je de accu's aan elkaar schakelen, dat zou best een leuke oplossing voor je zijn, want 8uur accuduur is echt wel cool.

Helaas kan dat bij MSI niet :+
true, maar hibernate, accu wisselen en dan weer aanzetten werkt ook wel ;)
wat wel stom is trouwns, is dat als je een 8cell accu gebruikt, je het kensington slot gevalletje rechts achter niet kan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Dat klopt.. in plaats daarvan kan je wel een andere soort slot gebruiken.. Die van Belkin:

http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=251456

Werkt erg simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Ik gebruik dat slotjesding toch niet echt, maar wat ik wel erg jammer vind is dat er geen dockingstations verkrijgbaar zijn, althans, niet van die dingen waar je je laptop zo in klikt. De alternatieven sluit je met USB of RJ45 aan, en dat vind ik gewoon een mindere oplossing.

Als ik thuis zit heb ik er altijd aardig wat op aangesloten zitten, en het is, puur uit principe :+ , vervelend om alles steeds los te halen, en later weer erin te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
winkelwagen schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:30:
Ik gebruik dat slotjesding toch niet echt, maar wat ik wel erg jammer vind is dat er geen dockingstations verkrijgbaar zijn, althans, niet van die dingen waar je je laptop zo in klikt. De alternatieven sluit je met USB of RJ45 aan, en dat vind ik gewoon een mindere oplossing.

Als ik thuis zit heb ik er altijd aardig wat op aangesloten zitten, en het is, puur uit principe :+ , vervelend om alles steeds los te halen, en later weer erin te pluggen.
I agree!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
winkelwagen schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:30:

Hmmm tsja ja, op mijn S425 sluit ik niet meer aan dan een muis, stroom en een headset.
Wat zou je nog meer permanent willen gebruiken ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Ik heb mijn laptop ook als vervanger van mijn desktop.
Dus sluit ik er op aan: Firewire pcmia kaartje voor mijn mixer, usb muis, usb-midi keyboardje, netwerkkabel, externe monitor en stroom en af en toe mijn koptelefoon.

Als je dat elke keer moet aansluiten, dan is dat echt niet leuk meer :+

@ Salutem: Heb jij deze Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mobile/14-widescreen-roundup/msi/p1s.jpg? Want er zijn een paar verschillende modellen? Die op de foto ziet er namelijk ook erg leuk uit :9~

@ Mini Poeper: Ja, ik heb vaak ook de accu eraf liggen. Accu eronderuit, 2 boeken voor in de plaats :+ Kan hij lekker verse lucht happen.

[ Voor 38% gewijzigd door winkelwagen op 23-10-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Soms heb ik 'm langer aan de stroom hangen (enkele weken), dan ontlaad ik accu tot 50% en koppel 'm er dan af (eerst uitgeschakeld). Dan moet 'ie het doen met alleen netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
winkelwagen schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:19:
Ik heb mijn laptop ook als vervanger van mijn desktop.
Dus sluit ik er op aan: Firewire pcmia kaartje voor mijn mixer, usb muis, usb-midi keyboardje, netwerkkabel, externe monitor en stroom en af en toe mijn koptelefoon.

Als je dat elke keer moet aansluiten, dan is dat echt niet leuk meer :+

@ Salutem: Heb jij deze [afbeelding]? Want er zijn een paar verschillende modellen? Die op de foto ziet er namelijk ook erg leuk uit :9~

@ Mini Poeper: Ja, ik heb vaak ook de accu eraf liggen. Accu eronderuit, 2 boeken voor in de plaats :+ Kan hij lekker verse lucht happen.
Ja die ja maar dan een barebone dus met zilver ipv wit :9~

Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/195109.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door salutem op 23-10-2006 23:19 ]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 20:07
Goed ik heb een S270, verder een prima ding maar heb toch wat problemen met me wireless.

Valt constant weg, heb driver 3.1.0 en 3.2.0 al geprobeerd maar geen resultaat. Iemand een oplossing?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
TheGeneral schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:46:
Goed ik heb een S270, verder een prima ding maar heb toch wat problemen met me wireless.

Valt constant weg, heb driver 3.1.0 en 3.2.0 al geprobeerd maar geen resultaat. Iemand een oplossing?
je hebt een s271 als ik het goed heb.
Ik heb dit probleem niet maar wel met de BlueTooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ben net bij de Paradigit langsgeweest. De s271 met Sempron (899 euro) was even uitverkocht, maar ze hebben er eentje voor me besteld. Ik krijg zelfs de 3400+ Sempron, volledig zwart (want dat oranje hoefde nou ook weer niet zolang van Basten bondscoach is O-) . Als het goed is krijg ik hem a.s. dinsdag.

Ik heb behoorlijk wat reviews gekeken, en was niet zo onder de indruk van de voordelen van de Turion, zeker niet voor het gebruik dat ik er van ga maken (internet/wordprocessing/powerpoint op reis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Als de notebook aan 't netstroom hangt (en accu eruit), maakt die dan geen gebruik van Speedstep? Omdat Speedstep er alleen voor is om stroom van accu te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
Mini Poeper schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:49:
Als de notebook aan 't netstroom hangt (en accu eruit), maakt die dan geen gebruik van Speedstep? Omdat Speedstep er alleen voor is om stroom van accu te besparen?
Ligt eraan, valt in te stellen bij energiebeheer

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 20:07
strietboy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:26:
[...]

je hebt een s271 als ik het goed heb.
Ik heb dit probleem niet maar wel met de BlueTooth
Klopt heb idd een S271, maar niemand die dit bekend voor komt?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
PASware schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:53:
[...]

Ligt eraan, valt in te stellen bij energiebeheer
Kan 't niet vinden in Energiebeheer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Mini Poeper schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:09:
[...]

Kan 't niet vinden in Energiebeheer... :/
Is ook niet in te stellen bij energiebeheer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

tis dat het geen AMD is, anders had ik het gegooid op Cool'n'Quiet support in de CPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
pff ik heb nu de laatste versie van de wlan drivers gedownload, en nu krijg ik niks meer als ik dat open :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
ik krijg steeds meer problemen met mijn s262.

Hij gaat niet eens meer aan als ik hem uitgezet heb..

Ik moet nu iedere keer de batt. eraf halen, aan.uit knop induwen, batt er weer aan en dan doet ie het pas.

Maar pas als ie aangesprongen is kan ik de externe voeding er pas aanhangen anders gaat ie niet aan..

ik heb dus vanmorgen een mail gestuurd aan Kai dat ik wil dat ie het oplost en anders rij ik er zaterdag ofzo naartoe.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een laptop. ik baal echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Het is wel vervelend dat er toch aardig wat mensen klachten hebben over deze laptop.
Ik heb nooit ergens last van, maar als ik zo naar jullie problemen kijk zijn dat doorgaans niet zulke grote problemen. Voor jullie wel natuurlijk :+, maar toch..

Gek dat ze bij MSI geen betere patches enzo uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
oNNoZeLe schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:54:
ik krijg steeds meer problemen met mijn s262.

Hij gaat niet eens meer aan als ik hem uitgezet heb..

Ik moet nu iedere keer de batt. eraf halen, aan.uit knop induwen, batt er weer aan en dan doet ie het pas.

Maar pas als ie aangesprongen is kan ik de externe voeding er pas aanhangen anders gaat ie niet aan..

ik heb dus vanmorgen een mail gestuurd aan Kai dat ik wil dat ie het oplost en anders rij ik er zaterdag ofzo naartoe.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een laptop. ik baal echt..
ok je bent dus al de derde met dit probleem, bij mij is dat na twee 'zieke' periodes overgegaan, nu werkt hij als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ik geluk heb of gewoon beter met mijn spullen omga, ik vermoedt het eerste hoor.. Maar ik heb echt nog geen 1 keer problemen gehad. Ik heb een goede sterkte van mijn WLAN en Bluethooth alles werkt perfect. Alleen het probleem van single en dual channel, maar dat heeft iedereen en hij blijft snel.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.