[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:
  • 19.901 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal. Dus ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat wireless niet gaat werken. Ik wist al dat de 3945 chip geen probleem zou vormen ik was alleen bang dat de wireless chip bij ALB op expresscard werd verkocht.

Heeft iemand trouwens iets in het expresscard-slot aan de praat gekregen in Linux ?

k neem aan dat de MSI S262 klein genoeg is om in een gewone rugzak te passen. Maar dan heb ik ook een goede beschermhoes nodig. Suggesties voor een stevige beschermhoes die klein genoeg is om in een rugzak te passen ? Of is het misschien beter om een specifieke laptoprugzak te kopen ?

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
ik heb zo'n sleeve van targus en dat geft al redelijk wat bescherming. dat nog eens in een dakine rugzak met laptop vakje en hij heeft een aanrijding perfect overleefd _/-\o_
anders een crumpler via pixmania

• jeremy1111
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
Hallo,

Ik heb ook een Msi S262 van ALB vanaf vandaag wil hij niet meer aan als ik de lader er aan hang gaat het groene lampje heel even aan en dan gaat hij weer uit.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt?

Groet,
Jeremy

• jakob
jeremy1111 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:01:
Hallo,

Ik heb ook een Msi S262 van ALB vanaf vandaag wil hij niet meer aan als ik de lader er aan hang gaat het groene lampje heel even aan en dan gaat hij weer uit.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt?

Groet,
Jeremy
ja, klop hetzelfde probleem!

hoe krijg je de laptop aan?

haal de batterij eruit, steek ze er weer in, hou je vinger op de aanknop en steek de stekker in
terwijl het lampje groen is kan je booten door op de aanknop te drukken

ik ga de mijne eens opsturen naar duitsland...

Verwijderd

Zijn jullie tevreden over jullie aankoop bij ALB ?
Het lijkt me niet echt normaal dat een laptop niet normaal aan wil.

Verwijderd

Ik ben geinteresseerd in de MSI S262 van ALB. Maar ik overweeg ook nog andere modellen.

Enig idee hoe de MSI S262 van ALB zich vergelijkt met de Mingos LT13-XL of ahtec X30 ?

Heeft iemand ervaring met http://www.mingos.nl of met ahtec laptops ?

ahtec : http://servicios.ahtec.org/ahtec_nl/index_menu_nl.htm

De Mingos LT13-XL is een 13" laptop en kost 1224.51 inclusief btw : http://www.mingos.nl/shop/23.html
Ik schat dat hij ca 1315 euro kost met 2 GB geheugen.

De Mingos LT13-XL is volgens mij de ahtec X30.

Voor 1248.31 euro (inclusief btw) kun je de ahtec X30 met 2 GB geheugen krijgen met verder de zelfde configuratieopties als de LT13-XL.

• jeremy1111
willy486 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:43:
[...]

ja, klop hetzelfde probleem!

hoe krijg je de laptop aan?

haal de batterij eruit, steek ze er weer in, hou je vinger op de aanknop en steek de stekker in
terwijl het lampje groen is kan je booten door op de aanknop te drukken

ik ga de mijne eens opsturen naar duitsland...
Bedankt voor de tip want hij doet het weer.
ga die van mij ook maar opsturen naar duitsland want ik heb dit probleem pas vandaag voor het eerst heb jij er al langer last van?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Hier geen last van een megabook die niet meer aanwil. Wel een keer gehad dat het accustroom profiel actief was, terwijl de megabook aan netstroom hing.

Wanneer ik thuis ben haal ik de batterij er echter altijd af (na deze tot 60% opgeladen te hebben). Anders krijg je al snel situaties dat de batterij een beetje ontlaadt, weer opgeladen wordt tot 100%, weer wat lading verliest, weer opgeladen wordt, etc. Dat is slecht voor de levensduur van de accu: een accu kan maar een aantal keren opgeladen worden en iedere laadpoging telt (ook al is het maar 3% lading erbij). Ook zijn de laadstromen voor de laatste paar % het hoogst.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

De ahtec X20 ziet er nog beter uit dan de ahtec X30.

ahtec X20
zonder windows
T2300E
2 GB DDR-2 667mhz ram
12" 1200x800
intel GMA 950 (224 mb SMA dus volgens mij shared geheugen)
80GB SATA,5400 rpm
cd-rw / dvd combodrive
intel 3945 wireless
6 accu met 4400 mAh
tas
1,9 kg
2 jaar garantie (1 jaar pickup&return , 6 maanden op accu)
1135,26 euro (inclusief verzendkosten)

1194,76 met een T2400 ipv T2300E

Hij is ongeveer 100 euro goedkoper dan de MSI S262 van ALB met dezelfde specs.

De grootste nadelen van dit model die ik momenteel zie :
- Ik moet zeker weten dat hij perfect met Ubuntu werkt. (misschien kan ik met een live cd langsgaan)
- de accu is volgens mij slechter dan de 8 cell accu van de MSI S262 (6 cell vs 8 cell, 2-2,5 uur batterijtijd volgens de site van ahtec)

Zie ook de ervaringen 12" laptops thread.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 11:12 ]

Verwijderd

Ok ik heb weer ff een vraagje: nadat ik maar blue screens kreeg als ik mijn bluetooth heb ik windows helemaal opnieuw geinstalleerd.
Echter moet ik nu een driver hebben voor het bluetooth gedeelte. Wat gebruiken andere S271 eigenaren voor als driver voor hun ingebouwde bleutooth gedeelte? Gewoon het meegeleverde bluesoleil?

Bij het activeren van bluetooth krijg ik een blue screen met als melding "BUGCODE_USB_DRIVER".

• jakob
jeremy1111 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:43:
[...]

Bedankt voor de tip want hij doet het weer.
ga die van mij ook maar opsturen naar duitsland want ik heb dit probleem pas vandaag voor het eerst heb jij er al langer last van?
dat is na een maand gekomen, na 2 weken een week weg, daarna terug, en sinds vandaag is het weer gedaan :)

ik zou zeggen wacht nog ff, maar het is wel vervelend natuurlijk...

willy

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08
willy486 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:57:
[...]

dat is na een maand gekomen, na 2 weken een week weg, daarna terug, en sinds vandaag is het weer gedaan :)

ik zou zeggen wacht nog ff, maar het is wel vervelend natuurlijk...

willy
Laatste BIOS erop zetten, die zou dit probleem moeten verhelpen?

Verwijderd

Voorheen had ik ook af en toe last van deze opstart problemen (S262) en een systeem dat hard bleef hangen. Sinds de BIOS en chipset/vga/wifi-driver updates van ruim twee weken geleden heb ik echter nergens meer last van.

De RAM upgrade is echter mislukt, wanneer ik m'n reepje er in prop krijg ik niet eens beeld bij het opstarten. Het betreft een 1GB DDR2 667 (cas5) latje van TwinMOS, in principe zou dat moeten lukken. Ofwel is het incompatibel, ofwel naar de vaantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy486 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:23:
ik heb zo'n sleeve van targus en dat geft al redelijk wat bescherming. dat nog eens in een dakine rugzak met laptop vakje en hij heeft een aanrijding perfect overleefd _/-\o_
anders een crumpler via pixmania
Welke targus tas heb je juist? want ik wil ook zo eentje maar die S is naar het schijnt te klein of is hij ruim genoeg? heb je een 8 cell of een 4 cell batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 02:45:
[...]

Welke targus tas heb je juist? want ik wil ook zo eentje maar die S is naar het schijnt te klein of is hij ruim genoeg? heb je een 8 cell of een 4 cell batterij?
De S past hier precies met een 8 cell accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn laatste (engelstalige) blog post hierover :
http://ubuntudemon.wordpr...ntinues-feedback-request/

Ik heb de volgende wensenlijst voor mijn laptop :

* ongeveer 1200 euro (absoluut maximum is 1300 euro)
* ik wil niet voor windows betalen
* kleine en lichte laptop
* sterke laptop van goede kwaliteit
* moet perfect met Ubuntu samenwerken
* ik wil hem iedere dag kunnen meenemen
* maximaal 14″ met minstens 1200×800
* intel centrino
* T2300 Core Duo (liefst Core 2 Duo T7200 merom)
* intel 3945 ABG wireless (ipw3945)
* 2 GB DDR-2 667mhz ram (of minstens 1 GB in 1 slot en 1 slot vrij)
* intel GMA 950 (of een nieuwe model)
* 60GB 5400rpm (of beter)
* cd-rw / dvd combodrive
* US international qwerty keyboard
* 6-9 cell battery 4400mAh
* deze batterij moet minimaal 1 jaar meegaan maar liefst veel langer
* Ik wil minimaal 2.5 uur op deze laptop kunnen werken
* garantie : 1 year pickup and return voor nederland
* optioneel : kleine laptop hoes/tas
* optioneel : bluetooth

Twee laptops die aan deze eisen voldoen :

ahtec X20 (www.ahtec.net):

* Ik moet zeker weten dat hij perfect met Ubuntu werkt
* batterijleven is waarschijnlijk slechter dan voor de MSI S262 (6 cell vs 8 cell, ahtec site zegt 2 - 2,5 uur)
* Deze laptop is niet erg bekend
* Ik moet mensen vinden die deze laptop hebben.

MSI S262 (bijvooorbeeld bij http://www.alb-computer.de) :

* De (zwarte) MSI S262 ziet er goed uit en werkt goed met Ubuntu
* Sommige mensen hebben wat problemen met deze laptops (van alb).

nederlandse Ubuntu forum thread over mijn zoektocht :
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3066

internationale forum thread over mijn zoektocht :
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=247158

Ik ben erg geinteresseerd in ervaringen met deze laptops. Ik ben ook erg geinteresseerd in suggesties voor soortgelijke laptops.

Bedankt voor alle feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit forum al doorgelezen? Ik denk dan dat je alleen maar voor de MSI kunt gaan. En over de problemen, ik en nog een stel mensen hebben nergens last van, de batterij problemen? Geen last van. blauw scherm ofzoiets ? Geen last van.. Ik heb eigelijk nog nergens problemen mee gehad, behalve dan de gene die ik zelf heb veroorzaakt :D Zoals Vista installeren en dan Windows.old terug proberen te zetten :) Dat ging niet heel erg goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:57:
Heb je dit forum al doorgelezen? Ik denk dan dat je alleen maar voor de MSI kunt gaan. En over de problemen, ik en nog een stel mensen hebben nergens last van, de batterij problemen? Geen last van. blauw scherm ofzoiets ? Geen last van.. Ik heb eigelijk nog nergens problemen mee gehad, behalve dan de gene die ik zelf heb veroorzaakt :D Zoals Vista installeren en dan Windows.old terug proberen te zetten :) Dat ging niet heel erg goed :P
Ik weet niet precies wat het percentage van de problemen is. Ik ben ook niet heel erg geinteresseerd in windows specifieke problemen (omdat ik windows er toch niet op ga draaien). Maar als 2 van de mensen hier last heeft van het feit dat de MSI S262 niet (altijd) wil opstarten dan vind ik dat eigenlijk teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:57:
Heb je dit forum al doorgelezen? Ik denk dan dat je alleen maar voor de MSI kunt gaan. [...]
Mijn belangrijkste reden om niet voor MSI te kiezen is de irritante uitstekende accu, waardoor het extra veel hoogte en diepte inneemt. Hierdoor geef ik de voorkeur aan de Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520, maar ik twijfel nog.

Weet iemand waar recht-naar-achter-uitstekende accu's verkrijgbaar zijn? Ik zie ze namelijk niet vermeld staan op http://www.alb-computer.de/index.php?cPath=23_24 of http://www.nutrius.de .

En zijn er foto's beschikbaar van een Megabook met een recht-naar-achter uitstekende accu erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Cyb schreef op zondag 24 september 2006 @ 15:54:
[...]

Mijn belangrijkste reden om niet voor MSI te kiezen is de irritante uitstekende accu, waardoor het extra veel hoogte en diepte inneemt. Hierdoor geef ik de voorkeur aan de Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520, maar ik twijfel nog.

Weet iemand waar recht-naar-achter-uitstekende accu's verkrijgbaar zijn? Ik zie ze namelijk niet vermeld staan op http://www.alb-computer.de/index.php?cPath=23_24 of http://www.nutrius.de .

En zijn er foto's beschikbaar van een Megabook met een recht-naar-achter uitstekende accu erop?
Er zijn inderdaad MSI accu's die niet schuin uitsteken maar recht, ergens in dit topic is het al aangehaald waar je ze kunt halen.
Ga naar pagina 1 van dit topic en typ achter de URL ?limit=999 en dan enter, die laadt de hele site op 1 pagina en kan je met control-f op accu oid zoeken.

PS. Zelf kan ik je melden dat de garantie afhandeling of reperaties van Fujitsu-Siemens echt te wensen overlaat, het is geen uitzondering als je laptop ruim 3 weken weg is.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 24-09-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf problemen hebben met mijn S271 barebook. Ik denk dat het hierbij aan het USB gedeelte ligt aangezien ik maar bluescreens blijf krijgen met Usb vermeldingen hierin.
Ik gebruik de bijgeleverde drivers van ALB uit.
Welke drivers moet ik hebben van ATI om mijn usb driver te updaten? Welke gebruiken jullie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
[...]

Een voordeel van die verhoging door die accu is, dat de luchtcirculatie aan de onderkant van je laptop beter wordt. De laptop kan zo beter zijn warmte kwijt.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
plus het tikt beter zo, lichtjes hellend tobo

[ Voor 2% gewijzigd door jakob op 24-09-2006 17:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

[...]

Hier foto's van een MSI/Medion gebruiker Stevie_:
Afbeeldingslocatie: http://www.stevieplace.nl/medion/Img/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.stevieplace.nl/medion/Img/9.jpg

Een recht-naar-achter-uitstekende accu steekt daar zo'n 2,5 cm uit.

Een MSI S2xx is daardoor totaal zo'n 25% groter dan een Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520 (12 inch laptop)
Een verschil wat me iets te groot is eigenlijk.
Typefoutje met berekenen, die 25% klopt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik heb anders nog een 4-cell model liggen te koop(gebruik toch niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb zojuist een herinstallatie gedaan van mijn S262.
Maar nu heb ik geen bluetooth meer?
Mijn schakelaar laat alleen maar het blauwe lampje branden van W-lan en slaat het groene lampje helemaal over.
k heb de drivers van de MSI site gebruikt maar maakt niet uit.
Ook heb ik na alle drivers nog een: Controller voor Massa Opslag ongeinstalleerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:16:
Ik heb zojuist een herinstallatie gedaan van mijn S262.
Maar nu heb ik geen bluetooth meer?
Mijn schakelaar laat alleen maar het blauwe lampje branden van W-lan en slaat het groene lampje helemaal over.
k heb de drivers van de MSI site gebruikt maar maakt niet uit.
Ook heb ik na alle drivers nog een: Controller voor Massa Opslag ongeinstalleerd staan?
Die "Controller voor Massa Opslag" is de cardreader.
Bij mij werkt de bluetooth dus ook niet terwijl windows het automatisch zou moeten detecteren. Bij mij werkt het hele usb gedoe gewoon niet goed volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:33:
[...]

Die "Controller voor Massa Opslag" is de cardreader.
Bij mij werkt de bluetooth dus ook niet terwijl windows het automatisch zou moeten detecteren. Bij mij werkt het hele usb gedoe gewoon niet goed volgens mij...
De cardreader is al geinstalleerd, en staat ook tussen de Devices.
Bluetooth zou inderdaad gewoon standaard moeten werken , dit was bij mij ook alijd het geval.
Het lijkt mij alsof Intel iets heeft veranderd in zijn drivers voor de Wireless kaart. Hier zit namelijk ook de Bluetooth op geintregreerd alleen gaat die detectie nu dus niet goed.
Los bluetooth installeren met Inf bestanden lukt ook niet.
Hoe heb jij het nu aan de praat gekregen dan?

Hmm ondanks dat de setup al gedraaid was voor de cardreader heb ik nu op die controller voor massa opslag handmatig de INF file toegewezen van die cardreader.
En dan gaat die hem nogmaals installeren en nu verdwijnt ie ook uit aparaat beheer me uitroepteken.
Nu werkt ie dus goed, alleen Bluetooth nog.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 24-09-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bluetooth werkt nog steeds niet. Verschil is wel dat ik een S271 heb en dus nogal verschillende hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremy1111
Hallo,

Ik heb nog een vraag hoe doe je eigelijk een bios update heb het bestandje gedownload van de msi site en klik het open maar er gebeurd helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:00:
Mijn bluetooth werkt nog steeds niet. Verschil is wel dat ik een S271 heb en dus nogal verschillende hardware.
Ik heb MSI zojuist even gemaild en het probleem verteld.
Als ik zo op internet lees zijn er de laatste tijd meerdere mensen met dit probleem.
En het idee met jou bluetooth is dan stuk gaat er niet in want net voor mijn herinstallatie werkte alles prima.
Ik ga er dus vanuit dat Intel of MSI of wie dan ook iets aan de drivers heeft veranderd.
Wat ook vreemd is de instalatie van de Cardreader die ook al niet goed blijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
jeremy1111 schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:24:
Hallo,

Ik heb nog een vraag hoe doe je eigelijk een bios update heb het bestandje gedownload van de msi site en klik het open maar er gebeurd helemaal niks.
Je zou dat gewoon even op kunnen zoeken, google, msi handleiding, of misschien zelfs wel in dit forum.

Maar ja nou ik toch aan het typen ben......Je pleurt die bestandjes gewoon op een opstartbare cd of usb stick en dan flash.bat, of hoe het ook maar heet ff intypen, enter en hoppa. (denk er ook aan dat je de laptop aan netstroom hebt zitten en niet op een bijna lege batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Antwoord van MSI:

Beste Maarten,-

Als er na 2 keer indrukken van de bluetooth/wireless knop bluetooth niet ingeschakeld word en er ook geen ongeinstalleerde devices in je apparaatbeheer staat kunnen er naar mijn weten maar 2 mogelijke opties zijn.

Het eerste wat we kunnen proberen is om met de recovery DVD windows terug te zetten naar hoe het was toen U de notebook kreeg.
De enige andere optie zou zijn dat het kaartje physiek kapot is.
In dat geval zouden we de notebook moeten aanmelden voor reperatie.

Het is toch ongelooflijk, ze zeggen dat het kaartje fysiek stuk is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29
The_Dart schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:55:
Antwoord van MSI:

Beste Maarten,-

Als er na 2 keer indrukken van de bluetooth/wireless knop bluetooth niet ingeschakeld word en er ook geen ongeinstalleerde devices in je apparaatbeheer staat kunnen er naar mijn weten maar 2 mogelijke opties zijn.

Het eerste wat we kunnen proberen is om met de recovery DVD windows terug te zetten naar hoe het was toen U de notebook kreeg.
De enige andere optie zou zijn dat het kaartje physiek kapot is.
In dat geval zouden we de notebook moeten aanmelden voor reperatie.

Het is toch ongelooflijk, ze zeggen dat het kaartje fysiek stuk is :?
Ik geloof dat er staat (zou zijn dat het kaartje physiek kapot is.) dat betekent dus niet dat het kapot hoeft te zijn he ;)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Viper_4111 schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:41:
[...]

Ik geloof dat er staat (zou zijn dat het kaartje physiek kapot is.) dat betekent dus niet dat het kapot hoeft te zijn he ;)
Aangezien de herinstallatie niet werkt, en met de knop niets gebeurt gaan hun er dus vanuit dat de kaart stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29
The_Dart schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:11:
[...]

Aangezien de herinstallatie niet werkt, en met de knop niets gebeurt gaan hun er dus vanuit dat de kaart stuk is.
Heb je gelezen wat ik gezegd heb??? Ik geloof dat er in de mail van MSI stond, 'ZOU', dat betekent dus dat hun dit als een optie zien (het kan ook zijn dat het kaartje er los in zit, misschien dat je kabeltjes niet goed aangesloten zitten en dan kan het ook nog zo zijn dat het kaartje kapot is). Maar ik denk niet dat MSI kan ruiken of jou kaartje kapot is zonder dit te onderzoeken.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Viper_4111 schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:11:
[...]

Heb je gelezen wat ik gezegd heb??? Ik geloof dat er in de mail van MSI stond, 'ZOU', dat betekent dus dat hun dit als een optie zien (het kan ook zijn dat het kaartje er los in zit, misschien dat je kabeltjes niet goed aangesloten zitten en dan kan het ook nog zo zijn dat het kaartje kapot is). Maar ik denk niet dat MSI kan ruiken of jou kaartje kapot is zonder dit te onderzoeken.
Ja dat weet ik wel, maar ze doen altijd zo makkelijk.
Het kaartje is niets mis mee want die werkt gewoon, oude install terug gezet (ghost image) en de knoppen en het kaartje werken.

Weer nieuwe instal erover weer nieuwste drivers, en precies hetzelfde euvel.
Ik heb nu Windows een beetje voor de gek gehouden door de Bluetooth te starten voordat windows gestart is (dan brand het groene lampje dus) en ja hoor, nieuwe hardware gevonden.
Ik dacht mooi probleem opgelost. Maar als je nu gaat switchen weer van alleen blauw (wireless) naar alleen groen (bluetooth) dan hoor je aan de geluijes dat ie een nieuw aparaat gaat starten, alleen bluetooth komt niet meer op.
Maar als ik nu weer reboot dan doet ie het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
winkelwagen schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:58:
Bij mij geeft hij nu als ik bluetooth aan wil zetten "Connection Failed!". Ik weet eigenlijk niet sinds wanneer, want ik gebruik het nauwelijks. Maar het is wel vervelend als je het nodig hebt.

Misschien andere mensen die dit ook gehad hebben, en het hebben kunnen verhelpen?
Anders moet ik drivers opnieuw installeren, maar als dat niet hoeft dan is dat mooier, want het heeft zo namelijk wel eens gewerkt.

Zowel wanneer bt en wifi enabled zijn alswel als alleen bt enabled is.
Mocht iemand behoefte hebben aan de oplossing die werkte bij mij:

Ga naar de Device Manager (rechtermuisknop "deze computer", properties, tabje hardware en dan device manager)

Daar ga je naar network adaptors en dan enable je de bluetooth pan netwerk adaptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Beste MSI,

Ik ben achter het probleem.
Het zit namelijk in het nieuwste BIOS versie namelijk 2.40
Deze versie denkt dat als alle lampjes uit staan (van wireless en bluetooth dus naast de power knop) dat dan juist bluetooth moet werken.

Op blauw licht doet Bluetooth het en doet Wireless het
Op groen licht vallen allebei de apparaten uit.
Op blauw/groen licht doet alleen Wireless het.
Op lampje uit doet Bluetooth het
.
Voorheen was het:

Blauw licht Wireless
Groen licht Bluetooth
Blauw/Groen licht zowel Wireless als Bluetooth
Lampje uit, allebei de apparaten uit.

Er zit dus iets fout in de laatste BIOS versie. als ik die van mijn collega pak met BIOS 2.20 dan werkt ales zoals het hoort.
Ik heb die ook zojuist geflashed en ik heb gelijk ook nu werken daar de lampjes anders.

Nu vind ik het blauwe lampje origineel op Wireless staan ook niet handig aangezien je toch Blauw met Bluetooth zou bedenken?

Laat me even weten wat jullie bevindingen zijn?

Met vriendelijke groet,

Maarten Visser

[ Voor 77% gewijzigd door GeeMoney op 25-09-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Heb inmiddels een msi-kloon op de kop getikt onder de bekende cybermaxx naam voor 449,- :Y)

+ magnesium behuizing
+ 2 x 2200mAh accu
+ 40 gb 5400 toeren toshiba schijf

- tas vergeten mee te leveren

meer info volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Zouden meer mensen mijn bovenstaanden theorie willen testen?
Ik heb het nu op 2 notebooks het nieuwste BIOS geflashed en zijn de lampjes veranderd.
Iemand nog meer bereid om zijn Notebookje met 2.40 BIOS uit te rusten en even de lampjes te testen wat er gebeurt?
Mijn leverancier vraagt aan mij of er nog meer mensen zijn met dit probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 26-09-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
The_Dart, Ik kan me niet herinneren in mijn email dat ik zoiets gevraagd heb ?

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Moneta schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:49:
The_Dart, Ik kan met niet herinneren in mijn email dat ik zou zoiets gevraagd heb ?
Ik heb meerdere mensen gemaild bij MSI :)
Niet alleen Nederland, en ik ben zelf ook benieuwd naar andere bevindingen, bij mij en mijn collega (allebei de S262) hebben we dezelfde bevindingen het is echt vreemd.

Om duidelijkheid te geven, ik had de leverancier hiervoor al gemaild dat er het 1 en ander mis was met de lampjes en bluetooth en dergelijke en heb hem ook mijn bevindingen gemaild, deze kwam toen terug met weer een conversatie uit MSI duitsland. (tenminste het bedrijf is duits)
Daar komt mijn notebook ook vandaan het is een barebone.

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 26-09-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Moneta schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:49:
The_Dart, Ik kan met niet herinneren in mijn email dat ik zou zoiets gevraagd heb ?
Excuses ik heb het aangepast, ik kan ook niet zeker zeggen of dat inderdaad uit MSI duitsland komt, ik heb er mijn leverancier van gemaakt.

• gerske
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-01 17:26
Gisteren eindelijk een orange copper s271-044nl op de kop weten te tikken bij VI Computer Zaandam. Het was de laatste.

Ben er erg blij mee. Ook een wifi router gekocht, en ongelooflijk maar waar: alles werkt in 1 keer. Hij is hartstikke snel, en ik draadloos films kijken die op mijn desktop pc staan een kamer verder. Zelf de 3d demo's die bij ATI te downloaden zijn laten zien dat de ingebouwde 3d kaart helemaal niet beroerd is voor een laptop. Ik ga niet gamen, maar als je niet het nieuwste van het nieuwste speelt is het volgens mij goed te doen.

De laptop wordt keurig afgeleverd, met grote capaciteit batterij, muis en luxe tas. Prima, voor dat geld hoor. (899 euro inc BTW).

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
SuperBoswachter schreef op maandag 25 september 2006 @ 00:11:
[...]

Je zou dat gewoon even op kunnen zoeken, google, msi handleiding, of misschien zelfs wel in dit forum.

Maar ja nou ik toch aan het typen ben......Je pleurt die bestandjes gewoon op een opstartbare cd of usb stick en dan flash.bat, of hoe het ook maar heet ff intypen, enter en hoppa. (denk er ook aan dat je de laptop aan netstroom hebt zitten en niet op een bijna lege batterij).
Dus die drie bestanden op een USB-stick zetten...?
- A1012IMS.2B0
- AFUDOS.exe
- flash.bat
Opnieuw opstarten en dan waar 'flash.bat' intypen?

ps: ik heb net mijn lappie (S260) geformatteerd en is nu naar MSI omdat accu nog maar een uurtje meegaat )SteepStep in 'disabled' modus (zuinige dus). Hoop 'm in loop van volgende week weer terug te krijgen en doe dan gelijk de BIOS update om met een schone PC aan de gang te gaan.

• Moneta
Alleen die drie bestanden zal die niet van booten.. ff diskette formateren als MS-DOS start disk en die bestanden ook op de stick zetten, volgens mij moet dat werken....

• Lex_brugman
Mini Poeper schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:43:
[...]

Dus die drie bestanden op een USB-stick zetten...?
- A1012IMS.2B0
- AFUDOS.exe
- flash.bat
Opnieuw opstarten en dan waar 'flash.bat' intypen?

ps: ik heb net mijn lappie (S260) geformatteerd en is nu naar MSI omdat accu nog maar een uurtje meegaat )SteepStep in 'disabled' modus (zuinige dus). Hoop 'm in loop van volgende week weer terug te krijgen en doe dan gelijk de BIOS update om met een schone PC aan de gang te gaan.
Met speedstep aan is hij juist zuiniger ;)

• SuperBoswachter
Lex_brugman schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:58:
[...]

Met speedstep aan is hij juist zuiniger ;)
Haha dat is inderdaad niet echt een slimme actie, had msi je door de telefoon misschien beter even kunnen vertellen dat speedstep ENABLED zorgt voor lager stroomgebruik, idee van speedstep is dat hij de core terugklokt en voltage naar beneden gooit om stroom te besparen. Dus geen speed step omhoog, maar een speed step omlaag....

en zoals gezegt, je moet een opstartbaar medium hebben, dus usb stick of cd rom (in nero kun je zo een opstartbare cd maken als het met je usb stick niet lukt).

• Mini Poeper
Ow ha ha ha _O-

Nou ja, dan kijken ze daar maar wat ze ermee doen... 1 uurtje blijft vrij kort.

Toch raar:
'When set to disabled, the system always operates in a conserve power mode.' Ik hierbij vanuit gaan dat 'ie de helft van de capaciteit gebruikt en dus minder stroom. Ik dacht ook altijd dat 'ie in deze modus iets langzamer was.
'If you want to optimize the processor, set this item to enabled' Hierbij ging ik ervan uit dat de processor alle capaciteit gebruikt en dus meer stroom. Hierbij dacht ik dus dat het systeem sneller was.

Ik verleek het een beetje met een motor met tien cilinders waarbij je de helft uit kon schakelen. Dan zuipt de motor ook minder. Heb je meer vermogen nodig; schakel de overige cilinders mee in (zij krijgen nu ook inspuiting en vonk) en er is meer vermogen. GUMMEN

8)7 8)7 8)7

Ben nu uit school, is nu mooi weer; ff lekker stukje touren.

• jakob
ik ben ook een eindje gaan koersen ;)

anyway, mijn laptop is nog altijd van dat boot-probleem verlost, houden zo :)
de andere persoon hier die dat probleem had, is dat bij jou nog altijd zo?

willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
Ik heb mijn S271 binnen, echt een super mooi ding.

Echter hangt hij zo nu en dan, als hij bijvoorbeeld grote dingen over het netwerk moet kopieren.

Komt iemand dit bekend voor? Heb de standaard windows eraf gehaald en windows xp pro erop gezet, de drivers komen van de MSI site.

Hoop maar dat me lappie niet RMA hoeft.

En verder als ik me stroom eruit trek geeft de accu, 100% 4 minuten aan meer mensen die hier last van hebben? Is een 8 cell batterij. Neem aan dat hij 4 uur bedoeld, maar dat geeft die dus niet aan.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
TheGeneral schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:21:
Ik heb mijn S271 binnen, echt een super mooi ding.

Echter hangt hij zo nu en dan, als hij bijvoorbeeld grote dingen over het netwerk moet kopieren.

Komt iemand dit bekend voor? Heb de standaard windows eraf gehaald en windows xp pro erop gezet, de drivers komen van de MSI site.

Hoop maar dat me lappie niet RMA hoeft.

En verder als ik me stroom eruit trek geeft de accu, 100% 4 minuten aan meer mensen die hier last van hebben? Is een 8 cell batterij. Neem aan dat hij 4 uur bedoeld, maar dat geeft die dus niet aan.
BIOS al eens geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
Nee heb nu versie 2.15, zie dat versie 3.00 beschikbaar is maar dan moet ik een Sata disk hebben. Zal dat eerst ff uitzoeken. Heb deze schijf: MHv2080AH PL.

Maar volgens google is die in zowel Pata als Sata uitvoering, verschillende russische berichten spreken elkaar nogal tegen.

Heb nu liveupdate geinstalleerd, en nu vind hij dat al me drivers niet geinstalleerd zijn. Beetje vreemd want ik heb toch echt alle drivers geinstalleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Operations op 29-09-2006 15:50 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremy1111
Bios update is gelukt op mij msi s262 (2.40) de lap gaat weer normaal aan.
Heb trouwens geen last van wireless en bluetooth lampjes alles is nog het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Als je de SteepStep op volle capaciteit zet en ook nog minder verbruik oplevert; wat heeft het dan voor zin om de de processor op halve capaciteit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik wil graag een msi 270 aanschaffen voor mijn studie, nu kan ik de laptop niet in 1 keer betalen. Ik wil graag weten of het ook ergens mogelijk is om deze in termijnen te betalen. Ik heb al rond de 50 webshops geprobeerd en de enige die ik tot nu toe ben tegengekomen is centralpoint. maar hier is de 270 erg duur vergeleken met andere webshops.

Misschien dat iemand een idee voor me heeft?

mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
zeg wat ik vandaag gezien heb bij een paar toshiba's van klasgenootjes. die gaan vanzelf aan als je de lap opendoet. kwil dat ook kunnen :9~

is daar een mogelijkheid toe?
direct ook upaten naar 2.40 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al bezig geweest met Vista? Ik heb het eergisteren geinstalleerd gehad op mijn s270 maar ik kreeg een aantal drivers niet aan de gang (wireless o.a. waar ik niet zonder kan.. en mijn gprs kaart van sierra).

Trouwens, waar verkopen ze de barebone s270 nog? Ik wil graag een barebone kopen zodat de spullen die ik nu in mijn s270 heb, makkelijk kan overzetten op de barebone zodra ik elke keer wat upgrade (processor/geheugen/cdrom/etc).
Is de S271 gelijk aan de S270 in dat geval?

• SyphOn
  • Laatst online: 05-09 00:30
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:21:
Hallo, ik wil graag een msi 270 aanschaffen voor mijn studie, nu kan ik de laptop niet in 1 keer betalen. Ik wil graag weten of het ook ergens mogelijk is om deze in termijnen te betalen. Ik heb al rond de 50 webshops geprobeerd en de enige die ik tot nu toe ben tegengekomen is centralpoint. maar hier is de 270 erg duur vergeleken met andere webshops.

Misschien dat iemand een idee voor me heeft?

mvg.
Ergens anders een lening regelen?

Scheelt ook in gevallen van garantie problemen etc. Dan is de laptop namelijk al van jou. Anders is hij theoretisch nog van de winkel tot je hem hebt afbetaald.

• SuperBoswachter
Of eerst geld gaan verdienen, voordat je dingen gaat kopen die je eigenlijk niet kunt betalen. Als student kun je toch ook wel bedenken dat dat niet zo heel verstandig is.

groetjes LEEN

....van Frisia financieringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo een reactie had ik al verwacht. Ik geloof dat ik als student best zo een afweging kan maken of het nou verstandig is om te lenen of om door te sparen. Helaas heb ik geen maanden de tijd om te sparen, waardoor ik wel moet gaan lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 03:04:
Ja zo een reactie had ik al verwacht. Ik geloof dat ik als student best zo een afweging kan maken of het nou verstandig is om te lenen of om door te sparen. Helaas heb ik geen maanden de tijd om te sparen, waardoor ik wel moet gaan lenen.
Nou ja, wat je wil. Neem in ieder geval geen afbetalingsregeling bij een winkel/postorderbedrijf. Die rekenen vaak de maximale rente. Je kunt beter eens bij je bank kijken voor een doorlopend krediet ofzo. Of je kijkt eens in een consumentengids.. zal ook wel eens wat over in staan vermoed ik.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:54:
Hier geen last van een megabook die niet meer aanwil. Wel een keer gehad dat het accustroom profiel actief was, terwijl de megabook aan netstroom hing.

Wanneer ik thuis ben haal ik de batterij er echter altijd af (na deze tot 60% opgeladen te hebben). Anders krijg je al snel situaties dat de batterij een beetje ontlaadt, weer opgeladen wordt tot 100%, weer wat lading verliest, weer opgeladen wordt, etc. Dat is slecht voor de levensduur van de accu: een accu kan maar een aantal keren opgeladen worden en iedere laadpoging telt (ook al is het maar 3% lading erbij). Ook zijn de laadstromen voor de laatste paar % het hoogst.
Weet je dit heel zeker? Ik zou wel denken dattie als 'ie op netstroom zit en de accu vol is dat hij dan gewoon stroom recht uit het net haalt in plaats van steeds een beetje uit de accu en die weer op te laden. Lijkt me ook kwa design (als je dus weet dat dit gebeurt en je accu leeftijd verminderd) van de fabrikant niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:57:
[...]

Weet je dit heel zeker? Ik zou wel denken dattie als 'ie op netstroom zit en de accu vol is dat hij dan gewoon stroom recht uit het net haalt in plaats van steeds een beetje uit de accu en die weer op te laden. Lijkt me ook kwa design (als je dus weet dat dit gebeurt en je accu leeftijd verminderd) van de fabrikant niet echt optimaal.
Natuurlijk wordt er dan stroom van het net gehaald, maar de accu ontlaad van zichzelf. Zodra het ladings% een paar procent is ingezakt, wordt de accu dus weer opgeladen. Plus het is gewoon niet goed voor de levensduur om de accu tijdenlang op 100% te houden. Bij sommige notebooks kun je ook instellen dat de accu niet volledig wordt opgeladen, dat scheelt al wat. Bij MSI kan dat echter niet, dus kun je beter de accu eraf halen wanneer je notebook toch aan de netstroom hangt.

Zo'n 60% opladen en koel & droog bewaren. Geen maanden laten liggen zodat de accu diep-ontlaad natuurlijk, daar gaat hij kapot van.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de toetsen van een duits of frans keybord (QWERT of AZERTY) ook kan vervangen voor een QWERTY? Is er op internet iets te koop waarmee je dat kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:45:
Weet iemand of je de toetsen van een duits of frans keybord (QWERT of AZERTY) ook kan vervangen voor een QWERTY? Is er op internet iets te koop waarmee je dat kan vervangen?
Toetsenborden zijn nogal moeilijk te krijgen op dit moment in nederland, ik heb er laatst eentje besteld bij ALB (staan niet op de site, gewoon ff een mailtje sturen) EUR 20 inclusief verzending naar nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:50:
[...]

Toetsenborden zijn nogal moeilijk te krijgen op dit moment in nederland, ik heb er laatst eentje besteld bij ALB (staan niet op de site, gewoon ff een mailtje sturen) EUR 20 inclusief verzending naar nederland.
En kan je de gehele keybord dan probleemloos vervangen? Ik ga ervan uit dat ik het toetsenbord-indeling softwarematig naar 'Verenigde Staten' kan zetten en dat het daarmee is geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:56:
[...]

En kan je de gehele keybord dan probleemloos vervangen? Ik ga ervan uit dat ik het toetsenbord-indeling softwarematig naar 'Verenigde Staten' kan zetten en dat het daarmee is geholpen.
Ja, je kan hem gewoon vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eigenlijk even een paar vraagjes over de MSI S 2XX series, aangezien ik er toch wel aan zit te denken om één uit deze reeks te kopen.

Nu zat ik te twijfelen tussen een MSI S262, een MSI S270 of een MSI S271B. Zelf gebruik ik voor mijn pc een AMD processor, maar qua laptops heb ik vernomen dat de turrion nog niet dezelfde prestaties heeft als de Intel processor welke terug te vinden is. Daarnaast wordt de turrion ook warmer of niet?

Welke laptop is dus het snelst (die met intel of die met turion);
en
Welke is het koelst, zelfde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik vertrouw intel toch iets meer, zij hebben namelijk al veel meer ervaring met mobiele processors. ikzelf heb een T2400 under da hood en die wordt wel aardig warm, maar dat is normaal bij dubbeltjes. met speedstep kan je in elk geval de klok terugschroeven
ik zou voor een intel gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Kan iemand mij SteepStep uitleggen?
Ik heb inmiddels wel vermoedens hoe het zit, maar wil mijn gedachtes graag bevestigend zien.

By the way: gisteren is mijn lappie door MSI teruggestuurd met een nieuwe batterij en kan ik er vanaf morgen weer met alle lust op rammelen. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Mini Poeper op 03-10-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Mini Poeper schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:28:
Kan iemand mij SteepStep uitleggen?
Ik heb inmiddels wel vermoedens hoe het zit, maar wil mijn gedachtes graag bevestigend zien.

By the way: gisteren is mijn lappie door MSI teruggestuurd met een nieuwe batterij en kan ik er vanaf morgen weer met alle lust op rammelen. _/-\o_
waarom blijf je het dan stug steepstep noemen en niet gewoon speedstep? door speedstep te vertalen ben je al aardig veel dichter in de buurt bij het begrijpen van de werking. Volgens mij is het hier op GOT ook al vaak genoeg benoemd, maar ja de reactie boven mij is al zo vrij geweest even een linkje naar wiki te posten. Daar moet het wel duidelijk uit worden. Was MSI een beetje vlot met je batterij trouwens of ben je je lappie lang kwijt geweest?

edit: oh zie het al, ze waren binnen 5 dagen, dat is best netjes nog

[ Voor 4% gewijzigd door SuperBoswachter op 04-10-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
SuperBoswachter schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:28:
[...]
waarom blijf je het dan stug steepstep noemen en niet gewoon speedstep? door speedstep te vertalen ben je al aardig veel dichter in de buurt bij het begrijpen van de werking. Volgens mij is het hier op GOT ook al vaak genoeg benoemd, maar ja de reactie boven mij is al zo vrij geweest even een linkje naar wiki te posten. Daar moet het wel duidelijk uit worden. Was MSI een beetje vlot met je batterij trouwens of ben je je lappie lang kwijt geweest?

edit: oh zie het al, ze waren binnen 5 dagen, dat is best netjes nog
Nu zie ik pas dat ik STEEPstep typ, terwijl ik voor mezelf wel SPEEDstep denk. Stom van me, ik ben niet een of andere noob, maar dit is wel echt stom van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Ik heb sinds een aantal weken een s262, bevalt perfect. Alleen sinds een paar dagen heb ik iets vreemds met het scherm. :|

Ik heb ingesteld dat het scherm na 5 min. uit gaat. Als ik dan vervolgens de muis beweeg of het toetsenbord aanraak, gaat het scherm weer aan. Maar ongeveer de helft van de keren krijg ik allemaal rare strepen over het scherm. Met geen mogelijkheid zijn ze er weer af te krijgen. Ze veranderen alleen van kleur of worden feller/ minder fel. Pas als het scherm weer uit gaat na 5 min en ik hem weer aanzet zijn de strepen weg en heb ik normaal beeld. Dit fenomeen heb ik soms ook als ik de laptop opstart. Gelijk vanaf het begin krijg ik de strepen. Hij start vervolgens wel goed op, want als ik hem 10 min laat staan en het scherm weer aanzet is hij gewoon bij het inlog scherm van Windows.

Weten jullie wat het probleem kan zijn? Is het iets hardwarematigs of toch softwarematigs? Zat zelf te denken aan het eerste.

Ik heb hem gekocht via 4launch. Ik zal hun even mailen en het probleem uitleggen. Kijken wat hun ervan zeggen.

Hier nog een aantal foto's van 1 minuut geleden:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe1994/Laptop/IMG_1214.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe1994/Laptop/IMG_1207.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe1994/Laptop/IMG_1210.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ploe1994/Laptop/IMG_1212.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Ziet er inderdaad uit als een hardware issue. Onder de Aan/Uit knop zit 1 kabel, een stukje rechts daarvan zit er nog 1. Misschien kan je als je dit hebt ff daar aan drukken, als het er dan weer goed uitziet kan goed zijn dat je kabel los zit..

Gebeurt dit meestal ook als je het beeldscherm openklapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Het ljkt er inderdaad op dat de kabel niet helemaal goed zit.

In de TS (en anders in het topic) staat een PDF file waar zeer duidelijk in staat hoe je de S260 (en dus ook de s262) kunt openen. Hiermee kun je dus makkelijk bij de kabel komen en deze er even uit halen en opneiwu insteken.
Mocht je dan nog steeds proplemen hebben dan ben je je laptop even kwijt voor garantie.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb bij mijn S262 dat als ik hem 10min niet gebruik en het scherm word uitgeschakeld, dat ook mijn scherm niet meer opkomt.
Ik moet dan dus gewoon de power-knop 5seconden in drukken dat het hele zootje uitvalt, en vervolgens maar opnieuw opstarten.
Ook met het laatste BIOS heb ik hier nog steeds last van.
Ik heb het dus maar uitgeschakeld en laat hem in Slaapstand vallen dan gaat het wel goed.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 05-10-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
theodouma schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:18:

In de TS (en anders in het topic) staat een PDF file waar zeer duidelijk in staat hoe je de S260 (en dus ook de s262) kunt openen. Hiermee kun je dus makkelijk bij de kabel komen en deze er even uit halen en opneiwu insteken.
Mocht je dan nog steeds proplemen hebben dan ben je je laptop even kwijt voor garantie.
Overigens heeft MSI ook een guide voor de s262: http://www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1057IG.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Mijn lappie is terug en ben alles er weer op aan het installeren en naar mijn smaak aan 't inrichten.
Wat een idioot ding die System Control Manager! Hoe hebben jullie deze ingesteld of hebben jullie deze alweer gedeïnstalled?

Zo kan dat ding zich ook bemoeien met de CPU... dat doet Speedstep toch?
Ja ja, deze staat in BIOS ingesteld op 'enabled'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Moneta schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:30:
Ziet er inderdaad uit als een hardware issue. Onder de Aan/Uit knop zit 1 kabel, een stukje rechts daarvan zit er nog 1. Misschien kan je als je dit hebt ff daar aan drukken, als het er dan weer goed uitziet kan goed zijn dat je kabel los zit..

Gebeurt dit meestal ook als je het beeldscherm openklapt?
Als ik het scherm dicht doe en weer open is er niets aan de hand. Dan is het beeld gewoon gelijk geod.
Als ik hem aan zet en het scherm is niet goed, dan houd ik de powerknop ingedrukt zodat hij opnieuw opstart. Vervolgens start hij op nieuw op maar dit keer wel met goed beeld.
Maar het gebeurt dus ook als ik niets met de laptop doe. De monitor gaat dan in standby en als ik alleen de muis beweeg is het beeld slecht. Vervolgens wacht ik tot het scherm weer in standby gaat. Zodra dat gebeurt is beweeg ik weer de muis en dan is er niks aan de hand.
theodouma schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:18:

Als ik hem open maak ben ik de garantie kwijt?
The_Dart schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:44:
Ik heb bij mijn S262 dat als ik hem 10min niet gebruik en het scherm word uitgeschakeld, dat ook mijn scherm niet meer opkomt.
Ik moet dan dus gewoon de power-knop 5seconden in drukken dat het hele zootje uitvalt, en vervolgens maar opnieuw opstarten.
Ook met het laatste BIOS heb ik hier nog steeds last van.
Ik heb het dus maar uitgeschakeld en laat hem in Slaapstand vallen dan gaat het wel goed.
Dit lijkt dus precies op mijn probleem. Maar jij krijgt dan helemaal geen beeld meer?
Bedankt, ik zal het eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
De MSI is niet gesealed, als jij hem netjes openmaakt is er niks van te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren 3 stuks barebone-based opgehaald by Azerty; die gaven aan besloten te hebben ze nu ook custom-built in Nederland leveren \o/ (Dus niet alleen deze zakelijke bestelling). Ze staan nog niet op de site, maar ze kunnen blijkbaar wel geleverd worden. Misschien interessant voor de TS, omdat mensen anders gelazer hebben met garantie op in Duitsland gekochte bares.

T7400, 7200rpm 60GB, 2GB kingston PC5300: iets onder de 1400,= incl. assemblage voor betaald (incl. BTW)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Aldmar schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:00:
[...]
Dit lijkt dus precies op mijn probleem. Maar jij krijgt dan helemaal geen beeld meer?
[...]

Bedankt, ik zal het eens bekijken.
Ik heb inderdaad helemaal geen beeld meer, het blijft gewoon op zwart.
Echter als ik ga klikken of mijn toetsen ga gebruiken en mijn geluid staat aan hoor ik wel dat ik bezig ben.
Het is dus echt alleen het scherm wat niet meer uit Standby komt.
Ik had mijn Laptop bij Nutrius.de besteld, en na 3 weken bleek mijn 8-Cells accu doodt, vorige week opgestuurd (dinsdag) en werd gister door UPS verrast met een nieuwe accu, geen kosten helemaal niets.
Ik ben nu op zoek naar een Socket 479 bordje op mijn core duo (atx dus) op te plakken voor mijn vader zodat ik mijn S262 kan upgraden met een T7200 of 7400.
Hebben jullie voorkeur voor een ATX bordje die dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ASUS N4L-VM DH Socket 479 Intel 945GM Micro ATX Intel Motherboard
deze kan dat, en AOpen heeft er ook

willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 07:31:
Gisteren 3 stuks barebone-based opgehaald by Azerty; die gaven aan besloten te hebben ze nu ook custom-built in Nederland leveren \o/ (Dus niet alleen deze zakelijke bestelling). Ze staan nog niet op de site, maar ze kunnen blijkbaar wel geleverd worden. Misschien interessant voor de TS, omdat mensen anders gelazer hebben met garantie op in Duitsland gekochte bares.

T7400, 7200rpm 60GB, 2GB kingston PC5300: iets onder de 1400,= incl. assemblage voor betaald (incl. BTW)
Zeer nette deal, gefeliciteerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals mijn bevindingen met Vista en mijn S270

De drivers van de Ralink wireless RT2500 krijg ik niet aan de gang. Ik kan derhalve niet echt lekker werken met Vista. Iemand drivers aan de gang gekregen? Bij het opvragen van de driver settings, klap bij mij de applicatie er uit.

Vraag2: Heeft iemand een oudere bios voor de RS480M bios? Ik heb de bios ge-upgrade, maar krijg sindsdien foutmeldingen in de eventlog mbt ACPI, dat de bios een verzoek heeft gedaan wat niet gevalideerd is door het OS. Ook heb ik problemen met het maken van een ghost image vanuit xp en bij kopieren van bestanden zijn de gekopieerde bestanden soms corrupt. Vooral bij netwerkcopy's.
echter draait ghost prima als ik het start vanaf de bootdisk en wegzet op diezelfde harddisk.

Lijkt op het biosprobleempje icm de ide-drivers van xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

xon

guys help me even op weg :)

Omdat ik mijn MSI 510 toch echt wat groot vind en ik bijna extra beenspieren moet kweken op het moment dat ik hem op schoot heb heb ik besloten toch wat kleiners te zoeken.

MSI ben ik erg tevreden over en opvolger zal dan ook hoogstwaarschijnlijk een MSI zijn.

Maar heb toch een beetje moeite met het maken van de juiste beslissing:

- Ik zie de 262 in verschillende uitvoeringen zoals:

4 MSI Megabook S262 (Core Duo T2300; 512MB; 60GB; DVD+/-RW... € 1.081,- 17-09
8 MSI Megabook S262-006NL (Core Duo T2300; 512MB; 60GB; DV... € 1.083,- 07-10
11 MSI Megabook S262B-038NL (Core Duo T2300E; 1GB; 100GB; D...

Nu lijkt mij de laatste de beste optie vanwege de harde schijf, het E'tje achter de 2300 en de 1gb mem. Maar zie ik iets over het hoofd of willen de leveranciers van hun spul af en staan ze er daarom nog tussen?

Staat overigens de B voor BLACK? want ik zie dan geen W van white staan ergens.

Zijn er overigens redenen om toch voor de 272 te kijken ongeachte dat ie goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S272 heeft een AMD-processer, die is beter als je 64-bit software wilt draaien, anders is de core duo wel iets sneller en beter voor je batterij.

Overigens lijkt mij die nr11 een zeer mooie setup, denk dat ie zwart is maar dat is zeker zo mooi dan de witte naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Hmm weet iemand 100% zeker dat er een Socket 479 in de S262 zit?
Ik vind in de pricewatch geen Core Duo op S479 alleen maar op 478.
Ik wil graag eenCore 2 Duo aanschaffen en mijn oude Core Duo overzetten naar het Mini-ATX bord van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
De B staat voor Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Aldmar schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:00:
[...]
[...]

Als ik hem open maak ben ik de garantie kwijt?
nee. De garantie ben je niet kwijt, je verbreekt geen zegels oid.
Als je de laptop openmaak, leg dan een handdoek op de tafel neer. Zo voorkom je krassen op de achterkant van het scherm. Het openmaken kost veel werk, maar met de PDF is het zeer goed te doen. Ik was dik een half uur bezig om een reepje geheugen bij te plaatsen en een HD te vervangen in mijn S260. En dat kwam voornamelijk omdat het nogal vele werkt is om bij de HD en geheugen te komen...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:27:
Hmm weet iemand 100% zeker dat er een Socket 479 in de S262 zit?
Ik vind in de pricewatch geen Core Duo op S479 alleen maar op 478.
Ik wil graag eenCore 2 Duo aanschaffen en mijn oude Core Duo overzetten naar het Mini-ATX bord van Asus.
Ik kan je met 100 % zekerheid zeggen dat het een socket 479 is. Het moederbord wat in de S262 zit is om precies te zijn de: Intel i945GM Rev. 03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:11:
[...]

Ik kan je met 100 % zekerheid zeggen dat het een socket 479 is. Het moederbord wat in de S262 zit is om precies te zijn de: Intel i945GM Rev. 03
Dank je wel!
Dan ga ik denk loop volgende week een Core 2 Duo bestellen. 2,0ghz is wel mooi zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:27:
[...]

Dank je wel!
Dan ga ik denk loop volgende week een Core 2 Duo bestellen. 2,0ghz is wel mooi zat :)
Niet vergeten om je bios te update he !! anders pakt hij hem niet...

En laat ons even je ervaringen weten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Had ik alles weer mooi voor elkaar met notebook... doet het geluid het niet meer in alle standen van beeldscherm. :'(

Heb toen MSI gebeld, gezegd dat ik niet weer notebook een week kwijt wil en dat het waarschijnlijk maar een kleine ingreep was Ze bevestigde dat en omdat ik er langs kom gereden als ik naar school ga ben ik bij ze langs geweest vandaag. Ze hadden speakertjes en kabeltjes al klaar liggen. Na een uurtje en twee kopjes koffie verder kwam iemand met mijn notebook (winamp draaiend) de hal binnen.Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:dnEsuDcM1gK4xM:http://linedance.punt.nl/upload/PLAATJES/muzieknoot.gif

Toppie service van MSI _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Ik heb sinds 1 week een 271w met een turion en 2x512mb in dc.
Ben er echt blij mee. Mooi snel en alles wat ik verwacht had alleen....

Als ik mijn bleutooth aandoe en probeer te pairen met een telefoon lukt dit totdat ik een bestand wil verzenden dan krijg ik direct een bleuscreen.

Ook als ik grote bestanden via het netwerk aan het overzetten ben wil hij weleens hangen.

heb de nieuwste bios draaien met windows xp pro.

zijn er meer mensen met deze problemen met de 271?

Hoor graag tips 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini Poeper schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:57:
Had ik alles weer mooi voor elkaar met notebook... doet het geluid het niet meer in alle standen van beeldscherm. :'(

Heb toen MSI gebeld, gezegd dat ik niet weer notebook een week kwijt wil en dat het waarschijnlijk maar een kleine ingreep was Ze bevestigde dat en omdat ik er langs kom gereden als ik naar school ga ben ik bij ze langs geweest vandaag. Ze hadden speakertjes en kabeltjes al klaar liggen. Na een uurtje en twee kopjes koffie verder kwam iemand met mijn notebook (winamp draaiend) de hal binnen.[afbeelding]

Toppie service van MSI _/-\o_
Kijk eens aan !!! wat een goede service zeg !!!! Dit is wel een echte MSI ? Dus geen barebone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:49:
[...]

Kijk eens aan !!! wat een goede service zeg !!!! Dit is wel een echte MSI ? Dus geen barebone?
Heb zelf ook al eens gebruik moeten maken van de service van MSI met een S260 (hardeschijf was kapot): de laptop werd opgehaald en binnen een week weer gerepareerd aan de deur afgeleverd!
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.