[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:
  • 19.904 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
De vraag is of je dat wel wil. De BT op de S262 zit geintegreerd in de WLANkaart. Wellicht dat dit kaartje ook in een S260 functioneert. Deze BT heeft bij mij echter maar een bereik van een goeie meter ofzo: met een BT headset moet je het notebook dicht bij je houden, anders begint het al te kraken. :(

WLAN is ook maar matig, maar BT is dus wel heel erg slecht.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
Atomsk schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:42:
De vraag is of je dat wel wil. De BT op de S262 zit geintegreerd in de WLANkaart. Wellicht dat dit kaartje ook in een S260 functioneert. Deze BT heeft bij mij echter maar een bereik van een goeie meter ofzo: met een BT headset moet je het notebook dicht bij je houden, anders begint het al te kraken. :(

Ben niet echt blij te horen dat de Bluetooth bij de s262 geïntegreerd zit op de wlan kaart, heb vorige week net bij alb een 1057 besteld met enkel een 4 cellen batterij, een us qwerty toetsenbord, de dvd brander en een reepje van 1GB geheugen. Dit omdat de t7200 nog niet leverbaar was en een intel 3945abg kaartje daar nog 68 euro extra koste vorige week (is nu trouwens niet meer zo :? ), ook wilde ik een 7200rpm schijf hebben, hiervoor moest je daar ook aardig meer bijbetalen.

Ik heb nu dus bij salland een hitachi 7200rpm schijf een een (tijdelijke) celeron m 410 besteld.
Bij informatique een intel mini pci-e kaartje 3945abg (28 euro).
En de rest dus bij alb. Het geld voor alb is vrijdagochtend afgeschreven, hoop en verwacht deze week de spullen uit duitsland binnen te krijgen.

Maar het komt er dus op neer dat ik nu straks geen geintegreerde bluetooth heb in m'n s262 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Atomsk schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:42:

Thanx!
Ik wilde m'n mobiel gaan gebruiken als modem, kan dan beter dus een klein stikky kopen. Heb vorige maand nog zo'n bluetooth pmcia-kaart weggegooid omdat deze nogal brak was. Bij werkt de WLAN overigens goed / naar behoren.

Verwijderd

Dit snap ik dus echt niet he, mijn WLAN en Bluetooth werken echt super goed ! De afstand van bluethooth is soms meer dan 10 meter en nog steeds gaat alles goed, hetzelfde met WLAN, ook super :S

Groeten

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:27:
Dit snap ik dus echt niet he, mijn WLAN en Bluetooth werken echt super goed ! De afstand van bluethooth is soms meer dan 10 meter en nog steeds gaat alles goed, hetzelfde met WLAN, ook super :S

Groeten
Ook ik heb nergens problemen mee, misschien is het handig als de personen die wel problemen hebben even kijken welke firmware op hun kaartje staat ?

Verwijderd

The_Dart schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:47:
[...]

Ook ik heb nergens problemen mee, misschien is het handig als de personen die wel problemen hebben even kijken welke firmware op hun kaartje staat ?
Ja inderdaad, of misschien even wat instellingen posten, misschien kunnen we dat nog bekijken.

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
ik merk ook geen problemen, enkel dat BlueSoleil mijn stand-by tegenhoudt :(

• Mini Poeper
Ik ga nu toch maar eens kijken naar een Bluetooth-apparaatje; helaas zijn de 2.0 allemaal via USB-stickies en dat steekt zo uit (en dus kwetsbaar). }:|

Mijn vorige was een Belkin pcmcia PC Card en die stak ook een kleine centimeter uit, maar altijd minder dan de bijna drie cm dat de meeste USB-stickies doen.
Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/1/0,1425,sz=1&i=14513,00.jpg

Nu heb ik een mooie(re) van Sitecom gezien, die ook in de pcmcia slot moet en een antennetje heeft die je erin kunt schuiven. Zo kun je die kaart mooi in je laptop laten zitten, want hij steekt dan nog net 0,3 cm uit en dat niet eens over de gehele breedte! Maar helaas...: 1.2 ;(
Als er een 2.0 versie van was geweest had ik 'm besteld.
Afbeeldingslocatie: http://www.internetcamerasdirect.nl/acatalog/CMPSC-CN504.JPG

Weet iemand iets?

• GeeMoney
Denk eraan dat er geen PCMCIA slot op je notebook zit maar een Express card slot.
Haal voor de grap de kaart die er nu in zit maar eens uit en leg die naast je Belkin kaartje.
Enorm veel fabrikantn hebben dit fout staan (HP,Fuji etc.) maar niemand doet er wat aan.

/edit MSI geeft aan dat het een PCMCIA 2.1 card slot is.
Toch krijg ik met geen geweld er een PCMCIA 2 kaart in.

[ Voor 71% gewijzigd door GeeMoney op 13-09-2006 20:28 ]

• Mini Poeper
Mijn bluetooth PC card heb ik er weleens in gehad, gng allemaal wat traag door 1.0 maar het werkte wel. Keek weleens in mappen van mijn telfoon op mijn laptop via bluetooth.

[ Voor 12% gewijzigd door Mini Poeper op 13-09-2006 21:25 ]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
Als ik het goed begrijp is de dure S262 dus op Intel gebaseerd en de S270 op AMD. Maar S270 is een hogere type aanduidelijk maar die S262 is toch sneller (en ook duurder trouwens). Ben niet op zoek naar een AMD/INTEL discussie maar ben wel op zoek naar de gene die gevoelsmatig het snelst aanvoelt. 1 GB is een must maar dat kan ik in die S270 nog wel bij prikken dan zit ik nog onder de prijs van die dure S270. 100 GB/ 80 GB is voor mij allebei prima en neem ik dus niet mee in me overweging.

Iemand die ze toevallig allebei in ze handen gehad heeft? En veel mensen die hun 4200 rpm schijf hebben laten vervangen voor 5400/7200 rpm? Dit scheelt toch ook een heleboel qua snelheid?

[ Voor 10% gewijzigd door Operations op 13-09-2006 22:27 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

ik wil als ik thuis ben de laptop aan me 20inch widescreen tft hangen... Is dit een beetje te doen met die videokaart?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:24:
ik wil als ik thuis ben de laptop aan me 20inch widescreen tft hangen... Is dit een beetje te doen met die videokaart?
Ja absoluut geen enkel probleem, ik zelf gebruik sinds kort een 24 inch TFT scherm van Dell.

Verwijderd

TheGeneral schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:26:
Als ik het goed begrijp is de dure S262 dus op Intel gebaseerd en de S270 op AMD. Maar S270 is een hogere type aanduidelijk maar die S262 is toch sneller (en ook duurder trouwens). Ben niet op zoek naar een AMD/INTEL discussie maar ben wel op zoek naar de gene die gevoelsmatig het snelst aanvoelt. 1 GB is een must maar dat kan ik in die S270 nog wel bij prikken dan zit ik nog onder de prijs van die dure S270. 100 GB/ 80 GB is voor mij allebei prima en neem ik dus niet mee in me overweging.

Iemand die ze toevallig allebei in ze handen gehad heeft? En veel mensen die hun 4200 rpm schijf hebben laten vervangen voor 5400/7200 rpm? Dit scheelt toch ook een heleboel qua snelheid?
De snelste is zeker de S262 en ja hij is ook duurder, maar hij gaat ook langer mee, zo kun je er bijvoorbeeld later een Core 2 dou instoppen. Het is verder een super machine en heb er geen problemen mee of wat dan ook. WLAN en Bluethooth werkeb ij mij super, bij sommige schijnt dit minder te zijn, maar dit kan liggen aan firmware of iets in die richting.

• GeeMoney
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:40:
ik heb momenteel problemen met mijn touchpad van mijn s260. hij trekt steeds 4cm terug als ik loslaat. Onlangs heb ik de laatste drivers versie 7.1.1.5 erop gezet!
Iemand anders ook problemen hiermee ondervonden?
Mijn vriendin had dit ook op haar Notebook, na ellenlange pogingen toch maar terug gestuurd en hebben ze het Mousepad vervangen.

• Operations
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:27:
[...]

De snelste is zeker de S262 en ja hij is ook duurder, maar hij gaat ook langer mee, zo kun je er bijvoorbeeld later een Core 2 dou instoppen. Het is verder een super machine en heb er geen problemen mee of wat dan ook. WLAN en Bluethooth werkeb ij mij super, bij sommige schijnt dit minder te zijn, maar dit kan liggen aan firmware of iets in die richting.
En heb jij er dan ook een snellere schijf inzitten?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Hoe kan je een S270 vergelijken met een S262?

S270 = oude model
S262 = nieuwe model

Vergelijk dan een S262 met een S271

That's the way the cookie crumbles.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Moneta schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:11:
Hoe kan je een S270 vergelijken met een S262?
S270 = oude model
S262 = nieuwe model
S260: Intel based single core, 915 chipset, model zeker een jaar uit.
S270: amd based laptop single core, miscshien net een jaar oud
S262, opvolger van s260, intel based, 945 chipset en core duo, misschien half jaar uit
S271, opvolger van de S270, amd based, nieuwere chipset dan S270, dual core, half jaar uit.

uiterlijk is eigelijk niet veranderd en is bij alle modellen gelijk op een paar details na.

De s260 heeft geen tvout, daarom daarom ben ik naar een manier op zoek om toch de laptop op de tv aan te kunnen sluiten.
Weet iemand of het volgende ondersteunt wordt op de S260??
Afbeeldingslocatie: http://img.inkfrog.com/pix/blisstrade/IMGP1405.jpg
VGA to TV Converter ( S Video / RCA Jack)

Features:

* Display your presentation work or announcement on big screen.
* Playing your PC games on TV set.

Importance:

This adapter will ONLY work with VGA display cards that has TV-Out function capability.

Please refer to the specification of your PC / VGA display card or consult the manufacturer of your PC / VGA display card.

Connectors: D-Sub High Density 15 pin Male to S-Video Mini Din 4 pin Female and RCA Jack

Ik kan nergens vinden of de S260 dize converter ondersteunt. De chipset in de s260 moet wel tv out ondersteunen.. Deze converter is dus gewoon een 1 op 1 converer zonder electronica...
Iemand ervaring hiermee???

[ Voor 31% gewijzigd door Theo op 15-09-2006 13:20 ]

7400 Wp op het dak

Verwijderd

TheGeneral schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:16:
[...]

En heb jij er dan ook een snellere schijf inzitten?
Ja ik heb een 7200 RPM schijf in zitten, ik moet wel zeggen dat hij nu toch behoorlijk warm wordt. Als je hem het vuur aan de schene legt. Gewoon standby voel ik het niet bij mijn onderarm, maar als ik Microstation en photoshop en internet, dan kan je er een eitje op bakken bij wijze van spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
S260 heeft geen TV-out ondersteuning.
Geen van de 12" heeft dat.
De S272 bestaat trouwens niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:10:
[...]

Ja ik heb een 7200 RPM schijf in zitten, ik moet wel zeggen dat hij nu toch behoorlijk warm wordt. Als je hem het vuur aan de schene legt. Gewoon standby voel ik het niet bij mijn onderarm, maar als ik Microstation en photoshop en internet, dan kan je er een eitje op bakken bij wijze van spreken
Mmmm, zo erg dat je er ook echt last van hebt? anders is een 5400 rpm misschien beter want moet geen last van de warmte hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGeneral schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:56:
[...]

Mmmm, zo erg dat je er ook echt last van hebt? anders is een 5400 rpm misschien beter want moet geen last van de warmte hebben natuurlijk.
Uhm, dat is een lastige vraag, want dat is denk ik persoonsgebonden. Het is zo dat ik het niet meer erg vind, maar in het begin vond ik het irritant. Maar om nu te zeggen "last" dat ook weer niet. En ik ken het verschil tussen een 5400 rpm en een 7200 rpm, ik zou dan zeker voor een 7200 rpm gaan. Maar ook dit is erg persoonsgebonden, sommige zeggen dat het helemaal niet uitmaakt. De andere vind het weer erg belangrijk om een 7200 rpm te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:17:
[...]

Uhm, dat is een lastige vraag, want dat is denk ik persoonsgebonden. Het is zo dat ik het niet meer erg vind, maar in het begin vond ik het irritant. Maar om nu te zeggen "last" dat ook weer niet. En ik ken het verschil tussen een 5400 rpm en een 7200 rpm, ik zou dan zeker voor een 7200 rpm gaan. Maar ook dit is erg persoonsgebonden, sommige zeggen dat het helemaal niet uitmaakt. De andere vind het weer erg belangrijk om een 7200 rpm te hebben.
Ja in principe vind ik als ik dan een dual core cpu heb, is het zonde om dan niet een snelle schijf te hebben. Dan zal ik toch de CPU minder benutten denk ik. Maar goed misschien zit dat ook wel tussen me oren.

Verwijderd

TheGeneral schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:33:
[...]

Ja in principe vind ik als ik dan een dual core cpu heb, is het zonde om dan niet een snelle schijf te hebben. Dan zal ik toch de CPU minder benutten denk ik. Maar goed misschien zit dat ook wel tussen me oren.
Ik zou gewoon voor de 7200 RPM schijf gaan hoor :)

Even iets anders voor de toekomst, ben ik blij verrast. Het is zo dat er dus een Core 2 Dou inpast, wat een aantal mensen hier al hebben, bijvoorbeeld de T7200 ofzoiets.. wat mijn verbaaste in tegenstelling wat ALB zei is dat er wel degelijk 4 GB intern geheugen in kan, ze hadden tegen mij gezegd dat dit maar 2 GB was, wat ik er dus nu ook in heb zitten. Niet dat 4 GB nu noodzakelijk is, maar dit betekend wel dat de levensduur van de S262 een stuk langer wordt, want je kunt nu bijvoorbeeld over 2 jaar een top end core 2 duo instoppen en nog 2 GB extra. Ik ben blij verrast :D

Verwijderd

Moneta schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:29:
S260 heeft geen TV-out ondersteuning.
Geen van de 12" heeft dat.
De S272 bestaat trouwens niet ;)
Voor de S262 is dit wel het geval trouwens !!

Verwijderd

ALB raadde mij destijds sterk af om een 7200 rpm disk te nemen, omdat deze nogal warm scheen te worden. Maar vervolgens las ik wat reviews van 2.5 inch harddisks en daaruit blijkt dat bijvoorbeeld de 7200 rpm Hitachi's zelfs duidelijk koeler blijven dan sommige oudere 4200 rpm disks, dus dat verhaal lijkt me bij nader inzien dikke onzin. Toen ik dit voorlegde bij ALB vertelden ze me dat het maar een tijdelijk probleem van de S262 was geweest dat met een BIOS update was verholpen, maar ook dat lijkt me eerlijk gezegd een nogal sterk verhaal.

Ik heb ook eens geïnformeerd naar prijzen voor een customized notebook bij 4launch, gebaseerd op een S262 of S271 barebone, maar zij zeggen dit:
Een barebone notebook verkopen wij niet, omdat deze toetsenborden en dvd branders nodig hebben die eigenlijk nooit goed passen. Ook zijn de notebooks erg fragiel en gaan snel stuk.
Uhm, wàt?!? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:27:
.....

Ik heb ook eens geïnformeerd naar prijzen voor een customized notebook bij 4launch, gebaseerd op een S262 of S271 barebone, maar zij zeggen dit:

[...]

Uhm, wàt?!? :?
Haha, je kunt wel zien dat ze er weining van weten bij 4Launch, waarom zou een barbone eerder stuk gaan :S wat een onzin en fragiel? " ohh dus hij wordt ergens anders van gemaakt? " nee dus..

Lol prutsers, ik blij dat ik hem bij ALB heb gekocht :)

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:53:
[...]

Voor de S262 is dit wel het geval trouwens !!
Mijn (1 maand oude) megabook s262 heeft anders geen tv-out, alleen een vga-out ;)

• Operations
Goed denk er over na om dit speeltje toch in duitsland te bestellen omdat ik mijn config niet echt kan vinden in NL:

- MSI S262 Barebone white
- Intel Prozessor Mobil - T2400 Core Duo 1.83 GHz
- 2.5 Harddrive 60GB PATA 7200rpm
- SO 2 x 512MB PC667 DDRII RAM
- Slim Line DVD-Brenner 8x ( IS dit dezelfde drive als die ze hier in NL erbij leveren? En hij is wel gewoon intern toch?)
- Intel PRO/Wireless 3945ABG Mini-PCI Express - 54M/Bit

Maar de tas/sleeve, accu en de garantie moet ik ook allemaal los bij bestellen toch? Er moet niks behalve de behuizing en het moederbord geleverd standaard toch? En ik zag dat het duidelijk door geven dat het een qwerty keyboard moet worden ook noodzakelijk is. En hoe zit het met dode pixels? Is het aan te raden om dat ook mee te bestellen? Zijn er veel mensen die hun speeltje bij ALB/Nutrius gehaald hebben en last hebben van dode pixels?

En nutrius is toch wel een flink stukkie goedkoper, waarom lees ik dan toch veel meer over ALB iemand enige idee? Hoe niet perse die dual core maar die S270(271) hebben ze bij nutrius alleen in de TL-50 uitvoering en die is net zo duur als die dual core. Dus dan lijkt die dual core me toch een betere oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door Operations op 16-09-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msi megabook s262 besteld bij ALB computers. nu ik ben van België donderdag de 14de is het geld van mijn rekening afgegaan. Nu zitten we in een weekend. Iemand enig idee wanneer mijn megabook en die van systenfan aan zullen komen? nu is het wel weekend daarmee dus rekening gehouden ;)

Iemand een idee die zijn al gekocht heeft bij ALB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:23:
[...]

Mijn (1 maand oude) megabook s262 heeft anders geen tv-out, alleen een vga-out ;)
Het ging er even om of hij het ondersteund en dat is dus het geval, dus kun je een kabeltje kopen zoals hierboven werd geshowed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:45:
[...]

Het ging er even om of hij het ondersteund en dat is dus het geval, dus kun je een kabeltje kopen zoals hierboven werd geshowed...
Foutje van mijn kant, ik heb niks gezegt :)

Mijn megabook bevalt trouwens uitstekend. Het enige min puntje wat ik heb kunnen ontdekken is dat, naar mijn idee, het toetsenbord niet helemaal goed vast zit . In het gebied rechtsboven, voornamelijk de 4 toetsen met de letters 'O' en 'P' en de getallen '9' en '0', buigt het toetsenbord een beetje door als je typt.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:33
Is deze laptop erook met een high res beeldscherm ? 1400x1050 ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander,

Zulke kleine laptops (12,1") hebben nooit dergelijke hoge resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:42:
VerkerkSander,

Zulke kleine laptops (12,1") hebben nooit dergelijke hoge resoluties.
Heb het net al in het algemene 12" gevraagt bestaan er wel laptop's met hogere resoluties ? heb nu een 15" met 1400x1050 en wou iets wat ongeveer het zelfde is? of kan je dat vergelijken omdat je op 12" zit dus beeld kleiner is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:16:
[...]

Foutje van mijn kant, ik heb niks gezegt :)

Mijn megabook bevalt trouwens uitstekend. Het enige min puntje wat ik heb kunnen ontdekken is dat, naar mijn idee, het toetsenbord niet helemaal goed vast zit . In het gebied rechtsboven, voornamelijk de 4 toetsen met de letters 'O' en 'P' en de getallen '9' en '0', buigt het toetsenbord een beetje door als je typt.
Hebben meer mensen hier last van?
Haha, het is dat ik er nu op let !! Maar het is inderdaad zo. maar niet dat ik me er aan erger ofzo of dat het niet goed werkt, het is meer dat het was dieper in kan buigen lijkt het.

LoL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:16:
[...]

Haha, het is dat ik er nu op let !! Maar het is inderdaad zo. maar niet dat ik me er aan erger ofzo of dat het niet goed werkt, het is meer dat het was dieper in kan buigen lijkt het.

LoL :)
hehe. Het is inderdaad niet erg storend, maar het hoort niet zo! Was alleen benieuwd of meer mensen dit hadden. Dit is nog een verbeterpuntje voor MSI. Voor de rest een top notebook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:53:
[...]

Voor de rest een top notebook _/-\o_
sluit ik me voor de volle 100 % bij aan :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 02:22:
Msi megabook s262 besteld bij ALB computers. nu ik ben van België donderdag de 14de is het geld van mijn rekening afgegaan. Nu zitten we in een weekend. Iemand enig idee wanneer mijn megabook en die van systenfan aan zullen komen? nu is het wel weekend daarmee dus rekening gehouden ;)

Iemand een idee die zijn al gekocht heeft bij ALB?
Ik heb op 7 september mijn barebone bij alb besteld, vrijdag betaald. Dinsdag was hij verstuurd en donderdag 14 september had ik hem binnen.

Heb nu dus de msi barebone, met 1gb geheugen, 4cell batterij en een us international toetsenbord (ALB)
hitachi 60gb 7200rpm, celeron m 410 (Salland)
intel 3945abg (Informatique)

Totaal 940 euro kwijt en nu wachten tot de t7200 een beetje betaalbaar wordt. Laptop loopt overigens als een trein en geen dooie pixels _/-\o_
Kan voor de zaken die ik er mee doe niet echt een verschil merken met de centrino laptop (1,6ghz) die ik hiervoor had, dwz beetje internetten, tekstverwerken ed. Alleen de batterij houd het niet heel lang vol met de celli, heb overigens een 4 cellen batterij gekocht omdat ik dat uitstekende gedeelte niet mooi vond.
Zal je met een core2duo straks ook langere batterijtijd hebben dankzij de speedstep shit of zal het niet zo heel veel uitmaken. Ik kan nu 1.30 uur met een volle batterij (scherm laag, bluetooth en wlan aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
SuperBoswachter schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:18:
[...]

Ik heb op 7 september mijn barebone bij alb besteld, vrijdag betaald. Dinsdag was hij verstuurd en donderdag 14 september had ik hem binnen.

Heb nu dus de msi barebone, met 1gb geheugen, 4cell batterij en een us international toetsenbord (ALB)
hitachi 60gb 7200rpm, celeron m 410 (Salland)
intel 3945abg (Informatique)

Totaal 940 euro kwijt en nu wachten tot de t7200 een beetje betaalbaar wordt. Laptop loopt overigens als een trein en geen dooie pixels _/-\o_
Kan voor de zaken die ik er mee doe niet echt een verschil merken met de centrino laptop (1,6ghz) die ik hiervoor had, dwz beetje internetten, tekstverwerken ed. Alleen de batterij houd het niet heel lang vol met de celli, heb overigens een 4 cellen batterij gekocht omdat ik dat uitstekende gedeelte niet mooi vond.
Zal je met een core2duo straks ook langere batterijtijd hebben dankzij de speedstep shit of zal het niet zo heel veel uitmaken. Ik kan nu 1.30 uur met een volle batterij (scherm laag, bluetooth en wlan aan).
Ik denk wel dat je met die t7200 er een half uurtje extra uit zou moeten kunnen trekken met het scherm lekker gedimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net mijn order geplaats na lang denken, blijft toch een hoop geld als arme student zijnde :D

S271 met:
TL-52
100gb 5400rpm
1 gig RAM
8 cell accu

En dan natuurlijk de standaard dingen, in totaal 1250 euro... :/

Nu heb ik echter gekozen om bij aflevering te betalen, rembours dus. Ik heb echter geen ervaring met UPS en dus zit ik nog met 2 vraagjes:
- Is het mogelijk om te pinnen bij de bezorger? Of is cash betalen de enige optie?
- Wat gebeurd er als er niemand thuis is bij bezorging? Wordt er dan een afspraak oid gemaakt voor een volgende bezorging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:13:
Zo net mijn order geplaats na lang denken, blijft toch een hoop geld als arme student zijnde :D

S271 met:
TL-52
100gb 5400rpm
1 gig RAM
8 cell accu

En dan natuurlijk de standaard dingen, in totaal 1250 euro... :/

Nu heb ik echter gekozen om bij aflevering te betalen, rembours dus. Ik heb echter geen ervaring met UPS en dus zit ik nog met 2 vraagjes:
- Is het mogelijk om te pinnen bij de bezorger? Of is cash betalen de enige optie?
- Wat gebeurd er als er niemand thuis is bij bezorging? Wordt er dan een afspraak oid gemaakt voor een volgende bezorging?
Als je neit thuis bent dan komen ze op een ander uur langst. en anders moet je die ergens gaan afhalen. Ik weet niet als je kan pinnen bij die mannnen van UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Je kan niet pinnen bij de mannen van UPS.
Contant is dus je enige optie.

@SuperBoswachter:
Verder kan je met een Core Duo uit de accu tot max 2 uur en 8 minuten werken. (Scherm wel op laag!)

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 18-09-2006 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een positief berichtje over ALB.. Ik heb geen laptop bij hen besteld, toch hebben ze mij perfect geholpen. Service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:47:
Even een positief berichtje over ALB.. Ik heb geen laptop bij hen besteld, toch hebben ze mij perfect geholpen. Service!
Ik hoop mijn laptop en die van systemfan vandaag aan komen want ik ben ongeduldig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de bevestiging gehad en morgen wordt ie al verzonden :D

Bedankt voor antwoorden, jammer dat ik niet kan pinnen :/ vraag me af hoe ze dat bij zeer grote bedragen doen... ff 1250 euro contant afrekenen is al niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notebook van mijn en systenfan zijn vandaag vertrokken voor shipment morgen krijgen we tracking code. hopelijk hebben we ze woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Zoals ik al eerder aangave denk ik er over na om de s262 in duitsland te halen, iemand die me kan vertellen hoe het zit met de terugvordering van de BTW was ik de laptop via me bedrijf koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik ben ook van plan een Megabook te kopen. Het enigste wat ik jammer vind is dat het gewicht vrij hoog is voor een 12.1 inch notebook, namelijk 1.9kg met een 4-cells accu, 2.15kg met een 8-cells.

Andere merken hebben 12.1 inch notebooks met gewichten van rond de 1.4 - 1.6kg.

Het mooie van de Megabook is vooral de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
hij kost dan ook wel erg weinig, en een halve kilo maakt het verschil niet. hij is in elk geval goed draagbaar met het formaat van een A4-tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 17:42
TheGeneral schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:27:
Zoals ik al eerder aangave denk ik er over na om de s262 in duitsland te halen, iemand die me kan vertellen hoe het zit met de terugvordering van de BTW was ik de laptop via me bedrijf koop?
Als je als bedrijf een product uit een buitenland dat lid is van de EU koop moet je geen BTW betalen. Zorg er dus voor dat je dit aan de winkel meedeeld dat je een factuur zonder BTW moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Antediluvian schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 00:28:
[...]

Als je als bedrijf een product uit een buitenland dat lid is van de EU koop moet je geen BTW betalen. Zorg er dus voor dat je dit aan de winkel meedeeld dat je een factuur zonder BTW moet hebben.
Ja en hoe zit dat dan verder? Neem aan dat ik toch wel BTW moet betalen in NL?

Wacht al 3 dagen op antwoord van Nutrius, dacht dat ze vrij snel waren met mailtjes maar dat valt me ff tegen zeg. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 19-09-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Bij mij geeft hij nu als ik bluetooth aan wil zetten "Connection Failed!". Ik weet eigenlijk niet sinds wanneer, want ik gebruik het nauwelijks. Maar het is wel vervelend als je het nodig hebt.

Misschien andere mensen die dit ook gehad hebben, en het hebben kunnen verhelpen?
Anders moet ik drivers opnieuw installeren, maar als dat niet hoeft dan is dat mooier, want het heeft zo namelijk wel eens gewerkt.

Zowel wanneer bt en wifi enabled zijn alswel als alleen bt enabled is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 14:13
heb vandaag me s262 binnegehad (samen met die van spaarlamp ^^)
eerste benchmarks gedraait, oa. superpi 1M @ 25seconden _/-\o_ @stock speeds T7200

Zalige notebook trouwens, echt fijn ding :)

[ Voor 13% gewijzigd door systemfan op 19-09-2006 20:26 ]

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik vind die s271 heel erg interessant. Nu is mijn vraag.
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van autocad op deze laptop?(en dan vooral in verband met de grote van het scherm, of het wel duidelijk zichtbaar is).
en het spelen van football manager 2005/6 en spelen als hearts of iron 2.

Daarnaast is mijn vraag of dit programma en de spelen ook goed zouden kunnen draaien op de sempron 3200+ versie.

Alvast bedankt

Roeloz

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals systenfan aan geeft we hebben onze laptops :9

Is echt een zalig ding!

Mijn eerste post op tweakers met de megabook typt ook lekker moet ik zeggen :)

Verwijderd

ik heb de laptop nu een dag. en ikben er trots op even wennen nog aan de grote maar dat is snel gewend touchpad ben ik ook tevreden van alleen spijtig dat er geen scrol ding aan is maar dat is gewoon wennen!

maar voor de rest is ie wel zalig! :9

• GeeMoney
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:41:
ik heb de laptop nu een dag. en ikben er trots op even wennen nog aan de grote maar dat is snel gewend touchpad ben ik ook tevreden van alleen spijtig dat er geen scrol ding aan is maar dat is gewoon wennen!

maar voor de rest is ie wel zalig! :9
Mijne scrolt wel, dit is gewoon softwarematig in te stellen hoor :)

• jakob
met welk programma doe je dat?

hij scrollt wel bij mij hoor ;)

• Mini Poeper
Je hebt toch niet echt een programma nodig? Alleen een driver! 8)7
Wel zou je de nieuwste versie kunnen downloaden van Synaptics
Srollen dat 'ie doet!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Mini Poeper op 20-09-2006 14:37 ]

• SuperBoswachter
Touchpad werkt gewoon direct hoor, geen drivers nodig. Aan de rechterkant van het touchpad met je vinger schuiven zorgt dat hij gaat scrollen.
Je bedoelt zeker dat je een extra knopje voor scrollen mist....

Vista RC1 draait overigens heerlijk op dit ding! Stukken beter dan op mijn gewone pc (zie specs in mn onderschrift). En dat met een celeron.

[ Voor 26% gewijzigd door SuperBoswachter op 20-09-2006 17:09 ]

Verwijderd

SuperBoswachter schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:07:
Touchpad werkt gewoon direct hoor, geen drivers nodig. Aan de rechterkant van het touchpad met je vinger schuiven zorgt dat hij gaat scrollen.

Vista RC1 draait overigens heerlijk op dit ding! Stukken beter dan op mijn gewone pc (zie specs in mn onderschrift). En dat met een celeron.
Haha, dan zal er wel iets mis zijn met je gewone pc :P Ik heb hier ook RC1 opgezet afgelopen weekend maar ik moet eerlijk zeggen dat gewoon teveel programma's nog niet werken.. Daarom toch weer terug naar XP. Maar het loopt wel als een trein !!!

• dentify
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij mij draait Vista RC1 voor geen meter, alhoewel booten duurt een eeuwigheid en bij elke klik hangt ie voor 5-15 min., heb van alles geprobeerd maar het werkt gewoon niet normaal (paar keer opnieuw geinstald, paar keer opnieuw gebrand, bepaalde devices disabled etc. etc. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn.

Ik heb een S271-044NL (Copper Orange klep, Mobile Sempron 3200+, 1GB DDR2667 (waarvan 256MB voor Xpress 200M onboard video.)

[ Voor 49% gewijzigd door dentify op 20-09-2006 18:56 ]

• GeeMoney
dentify schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:48:
Bij mij draait Vista RC1 voor geen meter, alhoewel booten duurt een eeuwigheid en bij elke klik hangt ie voor 5-15 min., heb van alles geprobeerd maar het werkt gewoon niet normaal (paar keer opnieuw geinstald, paar keer opnieuw gebrand, bepaalde devices disabled etc. etc. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn.

Ik heb een S271-044NL (Copper Orange klep, Mobile Sempron 3200+, 1GB DDR2667 (waarvan 256MB voor Xpress 200M onboard video.)
Dit zal vooral aan je Sempron liggen, geen Dual Core, geen 64-bit, en het is gewoon geen monster.
Vergeet niet dat dit RC1 versies zijn en de uiteindelijke versie zeker een stuk beter zal draaien, ik zou gewoon maar even afwachten.

Verwijderd

SuperBoswachter schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:07:

Ik wist dat niet dat je zo rechts kon scrollen. bedankt voor de hint!

Ok laptop is perfect!

• SuperBoswachter
Maar mijn celeron is toch niet veel beter dan zijn sempron, lijkt me dat het allebei niet echt denderende processors zijn. Het ligt volgens mij gewoon aan de drivers, die van intel zijn denk ik al zo'n beetje optimaal. Ik vind het op mijn nforce4 met athlon64 3000+ ook niet echt lekker lopen.

Vista draait op mn s262 gewoon lekker, ook aero. Hij start op in ongeveer 40 seconden.
Ik krijg alleen met geen mogelijkheid m'n bluetooth aan de praat, niet in vista en niet in xp. Bluesoleil werkt wel, soms. Maar als ik de gewone msi driver installeer zegt ie "apparaat start niet" 8)7 . Beetje dubieus

• dentify
  • Niet online
The_Dart schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:52:
[...]

Dit zal vooral aan je Sempron liggen, geen Dual Core, geen 64-bit, en het is gewoon geen monster.
Vergeet niet dat dit RC1 versies zijn en de uiteindelijke versie zeker een stuk beter zal draaien, ik zou gewoon maar even afwachten.
Maar goed, Windows XP stickertje gaf wel aan dat het Vista Capable was. Ik wacht wel geduldig op RC2/RTM :). In safemode doet ie het trouwens wel normaal. Heb de event log erbij gepakt, maar kan er niet veel wijzer uit worden.

Mobile Sempron 3200+ is trouwens wel 64-bit.

[ Voor 17% gewijzigd door dentify op 20-09-2006 22:13 ]

• GeeMoney
dentify schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:10:
[...]

Maar goed, Windows XP stickertje gaf wel aan dat het Vista Capable was. Ik wacht wel geduldig op RC2/RTM :). In safemode doet ie het trouwens wel normaal. Heb de event log erbij gepakt, maar kan er niet veel wijzer uit worden.

Mobile Sempron 3200+ is trouwens wel 64-bit.
Hmm inderdaad en op die Celeron werkt het toch ook.
Sorry Mobil Sempron is inderdaad wel 64-bit Excuses.
Dan is inderdaad het grootste probleem drivers/DMA misschien met hard disk?
Maar vooralsnog het is een RC1 maak je maar niet druk hoor.
Ik heb de Pre98/XP ook gedraaid en werd je ook niet vrolijk van :)

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Speedfight schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:40:

[...]
ALB gaaf aan binnen twee tot drie weken weer een logo setje te kunnen leveren, dus het daar maar doen straks.

Zijn er mensen die de witte MSI al langere tijd hebben, en hebben jullie last van verkleuring?
Als je een 262 barebone besteld bij ALB, krijg je dan automatisch het logo-setje er bij? Of moet je het aangeven? Zeker niet gratis?

• jakob
ik heb em nu 2 maand en dat boot probleem blijft...
qua verkleuring is het enkel in de hoeken, omdat de sleeve daar op drukt

willy

Verwijderd

Is er echt niemand die ervaringen heeft met de punten die ik heb opgenoemd.
Ik wil graag weten of dit kan namelijk.
Want anders moet ik een andere laptop gaan zoeken.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:46:
Hallo allemaal,

Ik vind die s271 heel erg interessant. Nu is mijn vraag.
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van autocad op deze laptop?(en dan vooral in verband met de grote van het scherm, of het wel duidelijk zichtbaar is).
en het spelen van football manager 2005/6 en spelen als hearts of iron 2.

Daarnaast is mijn vraag of dit programma en de spelen ook goed zouden kunnen draaien op de sempron 3200+ versie.

Alvast bedankt

Roeloz
Nogmaals bedankt

• winkelwagen
Het enigste wat bij mij een beetje in de buurt komt van autocad is qua processorbelasting muziek opnemen. Ik heb er een pcmia firewire kaart in zitten, en daar hangt een 10kanaals mixer aan. Wanneer ik muziek opneem, doe ik dat met 10sporen tegelijk. De processor heeft het daar helemaal niet moeilijk mee, en ik kan tijdens het opnemen ook nog halflife draaien. Dus ik denk dat dat wel snor zit.

Qua resolutie enzo: Ik werk wel eens met Hammer (mapper voor halflife en cs) en daar vind ik eigenlijk dat het scherm net wat te klein is. Voor onderweg of op school wat veranderen is het goed genoeg, maar als je thuis zit moet je steeds op plekjes inzoomen, en dat is na een paar uur wat minder. Ik denk dat je het wel gewoon kan draaien, maar als je er uren achter wil gaan zitten, kun je misschien een extern scherm overwegen, of een 15" breedbeeld ofzo.

Qua spellen heb ik alleen ervaring met W:ET en CS1.6. Deze draaien beide prima.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

• Mini Poeper
Ik weet niet hoevaak je AutoCad gebruikt..?
Als je bijv. Bouwkunde doet dan gebruik je het regelmatig, ik doe Vastgoedmanagement en gebruik het lang niet zoveel als toen ik nog op de HTS zat. Nu is het sporadisch dat ik AutoCad draai en dan is het ook wel te doen op dit 12,1" scherm als ik niet moe ben. Want als ik moe ben en lange tijd op het schermpje zit te turen dan houden mijn ogen het niet meer. Ik heb voor dit formaat gekozen omdat ik 'm vaak moet meenemen naar school. Had ik veel AutoCad moeten draaien en minder vaak mee naar school hoeven nemen, dan was ik voor een groter formaatje gegaan.

• gerske
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-01 17:26
dentify schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:48:
Dat ding wil ik ook maar geen enkele winkel of internetwinkel heeft dat kreng! Ik wacht er al 2 maanden op!

Mijn vraag aan jou: waar heb je hem gekocht? En voor hoeveel?

Groet
Gerske

• Operations
Zijn er ook mensen die de 260 hebben? Is wel gebaseerd op het "oude" centrino platform. ALB-Computers heeft namelijk een hele mooie aanbieding:

MSI/Bluemedia S260 12" WXGA Centrino 1,7GHz / 1024MB
http://www.alb-computer.d...cts_id=17442&cPath=1_4_90

Voor 850 euro.

Met US keyboard, pixel garantie en 60 GB 7200 RPM schijf komt die dan op 957 euro. Dat is wel een mooie prijs toch?

• dentify
  • Niet online
gerske schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:34:
[...]

Dat ding wil ik ook maar geen enkele winkel of internetwinkel heeft dat kreng! Ik wacht er al 2 maanden op!

Mijn vraag aan jou: waar heb je hem gekocht? En voor hoeveel?

Groet
Gerske
Vi Computer, Ede voor 899 euro
Paradigit heeft het ook voor dezelfde prijs.

Verwijderd

scorelord schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:35:
[...]

Als je een 262 barebone besteld bij ALB, krijg je dan automatisch het logo-setje er bij? Of moet je het aangeven? Zeker niet gratis?
Die logo's moet je niet betalen als je ze vraagt krijg je ze er bij!

• SuperBoswachter
Inderdaad gewoon zeggen dat je ze er graag bij wilt en je krijgt ze, ik had ze er maar gewoon bijgevraagt, maar ik denk er over om ze er helemaal niet op te plakken.
Alleen misschien dat megabook S262 blokje doe ik erin, dat ronde msi logo komt er zeker niet op en het MSI logo voor onder het beeldscherm is ook zwart, dat vind ik niet mooi onder het witte scherm.
Maar ja das mijn mening :)

hier nog ffkes wat plaatje van mijn witte wondertje :+
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.k.a.nijland/msi1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.k.a.nijland/msi2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.k.a.nijland/msi3.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door SuperBoswachter op 21-09-2006 20:47 ]

• jakob
heb jij dat ronde logo? vetjes!

enne, ik heb zo'n wit logo'tje ook

[ Voor 38% gewijzigd door jakob op 21-09-2006 19:51 ]

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Als ik dit topic zo lees, wordt vooral voor MSI gekozen vanwege de prijs.
Maar is de Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520 is volgens mij voordeliger als je de componenten vergelijkt. Wat is dan de reden om toch voor MSI te kiezen?

Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520:
-Core Duo T2300
-1GB RAM
-100GB
-DVD+/-RW
-12";TFT
-WXP Home
-1.7kg
-32x229x220 (mm)
-4 uur (6 cell)
-€ 1.044

[ Voor 137% gewijzigd door Cyb op 23-09-2006 19:35 ]

• jakob
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Dear Mr. Herremann,

as MSI NL is not going to cooperate in any way, I do not see another solution than doing the service in Germany . Please send the notebook without any accessories to our standard address so we can take care of it.

Mit freundlichen Grüßen

Kai Schomaker
Nutrius Lifestyle-Vertrieb e.K
Gerhard-Hoehme-Allee 1
41466 Neuss
Tel: 02131 - 3831781
Fax: 02131 - 3831780

info@nutrius.de
www.nutrius.de

aha, schot in de zaak :)
tijdens de vakantie ga ik hem opsturen

Verwijderd

@winkelwagen en mini poeper,

bedankt voor jullie reacties.

Ik doe een opleiding waar waarschijnlijk veel moet worden geautocadt, maar ik moet ook ver reizen dus een grote laptop is niet echt comfortabel. Ik denk zelf dat 15 inch al te groot is voor in de trein vanwege de kleine ruimtes (er moet nog een muis naast, want met touchpad werken lijkt me niet handig).

Dit is overigens een optie. Ben al een maand aan het zoeken naar een laptop rond de 1000 euro (op deze na dan), maar bij deze laptops wil ik dan meteen een betere videokaart en goede batterijtijd, maar die zijn bijna niet te krijgen rond de 1000 euro. Het is altijd dat ze goede batterijtijd maar geen goede videokaart of omgekeerd.
Hebben mensen hier nog tips over.

Hier een paar modellen met een korte omschrijving die ik gevonden heb.

Acer 5602
T2300
1 Gb
x1300
80 gb

Acer 5672
t2300
1 gb
x1600
120 gb

Acer 9301
turion mk-36
1 gb
x1600
hardeschijf kon ik niet vinden op een of andere reden waarschijnlijk omdat het een nieuw model is die nog niet leverbaar is

Asus a6m-q037h
turion ml-50
1 gb
6100
80 gb

MSi m655-014nl
turion mt-34
1 gb
x1600
100 gb

toshiba a100-727
t2050
1 gb
x1600
80 gb

toshiba a100-635
t2300e
1 gb
x1600
100 gb

Ik had nog twee asus modellen maar kan ik zo snel niet opkomen.

Verwijderd

heeft iemand miss een idee waar ik een sleeve kan kopen in belgie voor deze msi laptop?

Ik vind niet direct iets

• winkelwagen
Cyb schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:01:
Als ik dit topic zo lees, wordt vooral voor MSI gekozen vanwege de prijs.
Maar is de Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520 is volgens mij voordeliger als je de componenten vergelijkt. Wat is dan de reden om toch voor MSI te kiezen?

Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520:
-Core Duo T2300
-1GB RAM
-100GB
-DVD+/-RW
-12";TFT
-WXP Home
-1.7kg
-32x229x220 (mm)
-4 uur (6 cell)
-€ 1.044
De MSI laptops hebben zich eigenlijk al bewezen, en dat is natuurlijk ook iets waar je eigenlijk wel op moet letten wanneer je zoiets duurs aanschaft.
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:42:
@winkelwagen en mini poeper,

[...]

Dit is overigens een optie. Ben al een maand aan het zoeken naar een laptop rond de 1000 euro (op deze na dan), maar bij deze laptops wil ik dan meteen een betere videokaart en goede batterijtijd, maar die zijn bijna niet te krijgen rond de 1000 euro. Het is altijd dat ze goede batterijtijd maar geen goede videokaart of omgekeerd.
Hebben mensen hier nog tips over.
[...]
Ik denk dat je met de x200M van ATi redelijk goed wegkomt, ik neem tenminste aan dat je het renderen (moet dat in AutoCAD?) en dat soort zware taken niet op je laptop doet. Dus wat je wilt is dat hij vooral lang doet mijn zijn accu. Ik haal met de accu denk ik 4 uur als ik alleen maar 4uur MSN en voor de rest niets doe. Misschien 1,5uur cs1.6 met donker scherm. Ik weet niet hoe lang je steeds van plan bent om erop te werken, anders zou je een andere accu erbij extra kunnen bestellen, of een laptop zoeken met een grotere accu van zichzelf.
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:49:
heeft iemand miss een idee waar ik een sleeve kan kopen in belgie voor deze msi laptop?

Ik vind niet direct iets
Verkopen ze die niet bij Applestores net als in NL? Die schijnen te passen.

En anders: http://www.pixmania.be/be...erBy=&sortBy=&articleId=0
Al weet ik niet wat voor shop dat is.
:9~

[ Voor 14% gewijzigd door winkelwagen op 21-09-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
SuperBoswachter schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:07:
Inderdaad gewoon zeggen dat je ze er graag bij wilt en je krijgt ze, ik had ze er maar gewoon bijgevraagt, maar ik denk er over om ze er helemaal niet op te plakken.
Alleen misschien dat megabook S262 blokje doe ik erin, dat ronde msi logo komt er zeker niet op en het MSI logo voor onder het beeldscherm is ook zwart, dat vind ik niet mooi onder het witte scherm.
Maar ja das mijn mening :)

hier nog ffkes wat plaatje van mijn witte wondertje :+
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb ze gemaild of je die logo's erbij krijgt en dat was een duidelijk NEE. Dus dat vind ik dan toch vreemd zonder logo vind ik het eigenlijk geen pan die grijze vlekken zeg maar. Maar goed heb het nog nooit van dichtbij gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Hi, I just transfered the money the way I described it in my previous mail.
But I've one last question, is it possible to send me the stickers of intel centrino duo, "designed for microsoft windows xp, windows vista capable" and maybe the msi logo's with it?

Thanks in advance,

best regards,

Arjan

Hello Arjan,

i can send you a MSI Logo, that´s no problem.
But I can´t send you a Intel Logo, we are allowed to lable this notebook with Intel Centrino Duo when we built in a original Intel CPU + WLAN, otherwise we´ll get problems with Intel.

best regards

Mareike

ALB Computer

Mareike Oehl

call: +49 (0) 8702 / 92 48 853

mail: oehl@alb-computer.de

web: www.alb-computer.de

Dat is het enige wat ik gezegd heb, heb niet hoeven zeuren ofzo, maar misschien moet je mareike wel treffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Officieel mogen er ook geen MSI logos op aangezien het geen MSI product is maar een BAREBONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 modules van 256 in mijn laptop zitten, ik wil graag 1024.

Wat kan ik nu beter doen ?

1 x module 1024 (nieuw)
2 x module 512 (nieuw)
1 x module 1024 + 1 x module 256 (1 van de modules die al in de laptop zit) dus in totaal 1280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:24:
Ik heb nu 2 modules van 256 in mijn laptop zitten, ik wil graag 1024.

Wat kan ik nu beter doen ?

1 x module 1024 (nieuw)
2 x module 512 (nieuw)
1 x module 1024 + 1 x module 256 (1 van de modules die al in de laptop zit) dus in totaal 1280.
Ik zou 1x1024 bij kopen, kost je net zoveel en je kan later altijd nog een keer 1024 bij kopen mocht je een keer 2 gig nodig zijn. 1x256 kun je er natuurlijk altijd bijprikken als je die gewoon over houd. Denk niet dat je die 256 extra echt nodig zult zijn, maar ja laten liggen en niks er mee doen is ook zonde.
Dual channel heb je toch zowieso niet, dan zou je wel voor 2x512 moeten gaan, maar ik zou liever rekening houden met de toekomst, volgens mij maakt dat dual channel echt geen ene reet uit. Ik merk het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn door ALB geconfigureerde S271 barebone binnen gekregen, echter heb ik na het installeren van het OS en de drivers een probleem.
Elke keer als ik bluetooth activeer en ff bezig ben met het bluesoleil programma krijg ik een blue screen of death en een reboot.
Ik kan nog net zien dat er USB driver oid staat als oorzaak.
Als driver van het bluetooth gedeelte heb ik gewoon het bijgeleverde bluesoleil geinstalleerd. Echter begon windows daarna met gedoe over nieuwe hardware gevonden: usb apparaat of iets in die richting.
Ik denk dat er ergens iets mis is gegaan met het installeren van de drivers. Verwijderen en opnieuw installeren helpt echter niet.

Ik hoop toch niet dat dit een hardware probleem is aangezien ik geen zin heb om hem weer terug naar duitsland te sturen...

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en/of hoe ik het kan oplossen?
Iemand misschien al ervaring met slecht werken van het bluetooth gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:09:
Ik heb gisteren mijn door ALB geconfigureerde S271 barebone binnen gekregen, echter heb ik na het installeren van het OS en de drivers een probleem.
Elke keer als ik bluetooth activeer en ff bezig ben met het bluesoleil programma krijg ik een blue screen of death en een reboot.
Ik kan nog net zien dat er USB driver oid staat als oorzaak.
Als driver van het bluetooth gedeelte heb ik gewoon het bijgeleverde bluesoleil geinstalleerd. Echter begon windows daarna met gedoe over nieuwe hardware gevonden: usb apparaat of iets in die richting.
Ik denk dat er ergens iets mis is gegaan met het installeren van de drivers. Verwijderen en opnieuw installeren helpt echter niet.

Ik hoop toch niet dat dit een hardware probleem is aangezien ik geen zin heb om hem weer terug naar duitsland te sturen...

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en/of hoe ik het kan oplossen?
Iemand misschien al ervaring met slecht werken van het bluetooth gedeelte?
Gewoon WindowsXP + SP2 installeren dan heb je al die andere rommel niet nodig, dit is ook waarschijnlijk de reden waarom de notebook over zijn nek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:32:
[...]

Gewoon WindowsXP + SP2 installeren dan heb je al die andere rommel niet nodig, dit is ook waarschijnlijk de reden waarom de notebook over zijn nek gaat.
Op de MSI site staat dat bluesoleil programma ook als driver aangegeven. Als ik dit niet installeer krijg ik van windows de melding "nieuwe hardware gevonden: USB device" als ik bluetooth activeer. Ik moet dus wel een driver installeren... maar welke dan :S

Anders probeer ik het zodadelijk nog wel een keer met een compleet nieuwe installatie van windows etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:49:

Ik vind niet direct iets
bij www.ccit.be in de webshop kan je een targus sleeve bestellen ( 12 euro ofzo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:43:
[...]

Op de MSI site staat dat bluesoleil programma ook als driver aangegeven. Als ik dit niet installeer krijg ik van windows de melding "nieuwe hardware gevonden: USB device" als ik bluetooth activeer. Ik moet dus wel een driver installeren... maar welke dan :S

Anders probeer ik het zodadelijk nog wel een keer met een compleet nieuwe installatie van windows etc.
Je weet zeker dat je SP2 hebt geinstalleerd?
Deze ondersteund namelijk standaard bluetooth apparaten, waaronder ook de wireless kaart van intel die wij hebben 3149 uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:41:
[...]

Je weet zeker dat je SP2 hebt geinstalleerd?
Deze ondersteund namelijk standaard bluetooth apparaten, waaronder ook de wireless kaart van intel die wij hebben 3149 uit mijn hoofd.
Ik heb SP2 ja, verder staat op mijn factuur dat er een MSI wireless lan/bluetooth kaart in zit.
Bij inschakelen van bluetooth door op de knop te drukken ziet het controle center dat bluetooth aan staat, echter krijg ik dan ook de wizard van "Nieuw USB Device gevonden" , als ik dan automatisch naar stuurprogrammas laat zoeken kan hij niks vinden.

Dit is mijn eerste laptop ooit, verder heb ik ook nooit problemen gehad met drivers op mijn pc, vandaar dat ik dus nogal weinig weet hiervan :P
Ik ga zo wel proberen om alles gewoon overnieuw te installeren in de hoop dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een mobiele laptop. Ik wil een Core (2) Duo laptop van maximaal zo'n 1200 euro en een scherm van maximaal 14". Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met Ubuntu op zo'n laptop.

Ik ga alleen Ubuntu draaien en Ubuntu moet dus perfect op de laptop werken.

Momenteel lijkt mij de MSI S262 erg geschikt. (maar ik sta open voor suggesties)

Hier is wat meer informatie :
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3066
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=247158
http://ubuntudemon.wordpr...laptops-feedback-request/

Heeft een van jullie ervaring met Ubuntu op de laptops van ALB ? Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd of het wireless kaartje goed werkt. Zover ik het begrijp is wireless niet onderdeel van deze laptop maar kun je een Expresscard erbij bestellen. http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard

ALB heeft dit staan : Wireless LAN: Intel PRO/Wireless 3945ABG Mini-PCI Express

Ik heb geen flauw idee hoe goed Expresscard werkt met Ubuntu.

Ik neem aan dat de MSI S262 klein genoeg is om in een gewone rugzak te passen. Maar dan heb ik ook een goede beschermhoes nodig. Suggesties voor een stevige beschermhoes die klein genoeg is om in een rugzak te passen ? Of is het misschien beter om een specifieke laptoprugzak te kopen ?

tips / suggesties / ideeen ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:28:
Ik ben op zoek naar een mobiele laptop. Ik wil een Core (2) Duo laptop van maximaal zo'n 1200 euro en een scherm van maximaal 14". Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met Ubuntu op zo'n laptop.

Ik ga alleen Ubuntu draaien en Ubuntu moet dus perfect op de laptop werken.

Momenteel lijkt mij de MSI S262 erg geschikt. (maar ik sta open voor suggesties)

Hier is wat meer informatie :
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3066
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=247158
http://ubuntudemon.wordpr...laptops-feedback-request/

Heeft een van jullie ervaring met Ubuntu op de laptops van ALB ? Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd of het wireless kaartje goed werkt. Zover ik het begrijp is wireless niet onderdeel van deze laptop maar kun je een Expresscard erbij bestellen. http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard

ALB heeft dit staan : Wireless LAN: Intel PRO/Wireless 3945ABG Mini-PCI Express

Ik heb geen flauw idee hoe goed Expresscard werkt met Ubuntu.

Ik neem aan dat de MSI S262 klein genoeg is om in een gewone rugzak te passen. Maar dan heb ik ook een goede beschermhoes nodig. Suggesties voor een stevige beschermhoes die klein genoeg is om in een rugzak te passen ? Of is het misschien beter om een specifieke laptoprugzak te kopen ?

tips / suggesties / ideeen ?

Alvast bedankt!
Ik heb al vanaf het begin gentoo linux (met 2.6 kernel) op mijn s262 staan en het werkt perfect, het enige dat niet onder linux werkt is de cardreader.
En die intel 3945 zit trouwens ingebouwd en niet als een losse kaart in het expresscardslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een weekje een S262 met 1GB en ik ben er uitermate tevreden over. Ik had eerst nog twijfels over de grootte van het scherm maar ik heb er dus helemaal geen last van! Tof speeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Lex_brugman schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:20:
[...]

Ik heb al vanaf het begin gentoo linux (met 2.6 kernel) op mijn s262 staan en het werkt perfect, het enige dat niet onder linux werkt is de cardreader.
En die intel 3945 zit trouwens ingebouwd en niet als een losse kaart in het expresscardslot.
De intel 3945abg wlan kaart zit toch echt in het pci express slot hoor, alleen bluetooth is ingebouwd in de s262.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
expresscard != pci-express

expresscard is de pcmcia-uitbreidingskaart voor laptops met pci express
en pci-=express is dan weer de bus waar intern de draadloze chip op zit
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.