Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Pixelgarantie ging over Azerty, keyboard over ALB.Mento schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:55:
Ik neem aan dat je het over ALB hebt. Maar die hebben toch pixelgarantie, dat staat naar mijn weet wel op de site van ALB
[ Voor 70% gewijzigd door Serenity op 14-01-2006 16:58 ]
Jup.. gaat meer dan 4 uur meeVerbal_Kint schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:24:
10,6 inch (" betekent inch), 60 GB harde schijf die draait op 7200 toeren per minuut en een processor die op 1,2 GHZ draait en ultra low voltage is (batterij gaat dus super lang mee).
Oh, er zit ook een ingebakken DVD-+RW DL drive in
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
oh dat is dan weer minder... en als je dooie pixels hebt kan je 'm niet meteen terugsturen? Vind ik toch best belangrijk, anders zit je met een rot scherm.. (en ja ik irriteer me echt super aan dooie pixels, je krijgt uiteindelijk niet waar je voor betaalt)Serenity schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:23:
[...]
Ze hadden 'm niet op voorraad, dus konden me weinig vertellen. Ik ga uit van een 4-cells accu. Ze hebben in ieder geval geen pixelgarantie
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Precies, voor zoveel geld wil ik ook iets dat 100% in orde is. Garantie gaat gewoon (via hun) via MSI, dus pas vervanging bij x-aantal kapotte (sub)pixels.Chiron schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:38:
[...]
oh dat is dan weer minder... en als je dooie pixels hebt kan je 'm niet meteen terugsturen? Vind ik toch best belangrijk, anders zit je met een rot scherm.. (en ja ik irriteer me echt super aan dooie pixels, je krijgt uiteindelijk niet waar je voor betaalt)
Een 10.6"??? Dan moet ik een vergrootglas gebruiken om nog iets te kunnen zienJrz schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:00:
hm. voor even veel geld heb je een 10.6" met 60gb 7200rpm en 1GB 1.2 ULV

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
kan ook een 120gb in hoorck2000nl schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:54:
[...]
Een 10.6"??? Dan moet ik een vergrootglas gebruiken om nog iets te kunnen zienEn 60GB is te weinig, want ik ga de laptop gedeeltelijk gebruiken om te downloaden 's nachts of als ik op 't werk ben. Laag verbruik en lekker stil. Ook gaat ie mee op vakantie voor de digitale foto's
[ Voor 9% gewijzigd door Jrz op 14-01-2006 22:22 ]
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Hier heb ik het vershil gevonden. Deze link vond ik via Tweakers.net!
Tom zegt dat het vershil tussen 5400rmp en 7200rmp 15% is. Het geluidsniveau is volgens hem ook gelijk.
Verwijderd
Mijn ervaring is dat het geluid nagenoeg niet meer of minder is. Ik heb een s270 met ipv de standaard 80gb 4200rpm schijf een 80gb 5400rpm schijf. Wat wel is dat behuizing warmer wordt na een tijdje. Maar dat is wel prettig als je snel last hebt van koude handenMento schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:13:
Maakt een 5400rmp schijf meer geluid dan de 4200rmp schijf? Is er ergens een vergelijkings tabel met prestaties en geluidproductie? Want ik kan alleen het energieverbruik vinden, en dat is vrijwel gelijk.
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=PN5N21&
S270 849 euro, wel met 40gig hdd
Nu zie ik dat er een Sempron in zit, betekent dit dat de socket hetzelfde is of is dit een mobile versie die gebruik maakt van een gelijknamige socket?
Verwijderd
De startpost heeft twee links naar duitse webshops die m voeren + custom config toestaan. Nu kwam ik via een duitse 'preis-vergeleich' site deze tegen:
avitos
hier istie 'maar' € 960,- alleen geen custom-config [ en als arme student telt elke cent
zijn er mensen die m hier vandaan hebben gehaald ?
Weten jullie welke slot-in brander ik moet kopen? Waar moet ik op letten kwa formaat en type? Ik heb totaal geen idee of er standaarden zijn met notebooks. Het budget ligt op ongeveer €100,-
Het inbouwen van een DVD brander in een S270, is toch gewoon het ding erin duwen en dan het schroefje vastdraaien?
Ik vraag me alleen af of het ook echt geschikt is om erg lang op te werken en dergelijke of dat je na een paar uur gelijk al kramp hebt.
*Mijn menig modus*BarôZZa schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:04:
Ik zit er trouwens over te denken om de S270 aan te schaffen voor m'n studie technische informatica en het gelijk ook als m'n standaard pc te gebruiken.
Ik vraag me alleen af of het ook echt geschikt is om erg lang op te werken en dergelijke of dat je na een paar uur gelijk al kramp hebt.
Het toesenbord is solide en doet niet onder andere notebooks. Het is zowiezo handig om elk uur even een pauze te nemen ter vookoming van RSI.
Wat ik zelf doe is als ik thuis ben, is de notebook aansluiten op een apparte beeldscherm, toetsenbord en muis. dit werkt perfect.
Maar valt er ook lang op te werken zonder apart scherm e.d.? En wordt het kleine scherm niet storend?Mento schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:57:
[...]
*Mijn menig modus*
Het toesenbord is solide en doet niet onder andere notebooks. Het is zowiezo handig om elk uur even een pauze te nemen ter vookoming van RSI.
Wat ik zelf doe is als ik thuis ben, is de notebook aansluiten op een apparte beeldscherm, toetsenbord en muis. dit werkt perfect.
It's your lucky day, precies honderd euro:Mento schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:35:
ALB computers heeft voorlopig geen US toetsenborden. Ook de DVD Slot-in brander hebben ze niet meer. De DVD brander zou problemen hebben met kwaliteit, hebben jullie hier ook last van?
Weten jullie welke slot-in brander ik moet kopen? Waar moet ik op letten kwa formaat en type? Ik heb totaal geen idee of er standaarden zijn met notebooks. Het budget ligt op ongeveer €100,-
Het inbouwen van een DVD brander in een S270, is toch gewoon het ding erin duwen en dan het schroefje vastdraaien?
http://www.sallandautomat...fault.php?pid=19046&ref=2
Het inbouwen gaat trouwens inderdaad ongeveer zo in z'n werk. Piece of cake iig.
Zonder appart scherm valt er prima op te werken een paar uur. Ik doelde met een extern scherm meer op de houding die je hebt. Je zit met je toetsenbord tegen het scherm dat kan na een paar uur werken vervelend worden. Dit heb je met alle laptops dus als je al een laptop hebt en je heb er geen problemen mee dan zal het nu ook geen probleem worden.
Het 12.1 scherm vind ik juist beter werken dan het 15.4 scherm van mijn broer, dit kom a.o. door de hoge resolutie en X-Black.
http://tweakers.net/price...watch&Cat2=350&Query=slimMento schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:35:
Verwijderd
heb ze gister gemailed; wacht op antwoord.Verbal_Kint schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:06:
Denk er wel om dat je vast geen Duits toetsenbord wil. Ik zou ze even een mailtje sturen..
Met de verzendkosten kom je dus op €825.44!! Dit alles bij Salland
Dus vArNaMe vergeet die Duitse winkel!!
Serenity ik denk dat je je startpost mag bijwerken wat de prijzen betreft.
[ Voor 26% gewijzigd door Mentox op 18-01-2006 14:50 ]
Die versie is zeker wel de witte?Mento schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:40:
De S270 is er al voor €816.99 met 60GB, 512MB en een Sempron 2800+, WinXP Home en Dual-DVD branderHet ToBo en XP zijn waarschijnlijk in het Nederlands
Want op een of andere manier vind ik alles wat zwart is mooier
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Zoals je zegt, veel specs heeft de S425. dus het is erg lastig ja !
Trouwens nog een Medion-variant gevonden
http://www.medionshop.nl

Nog duur ook, 999 eurootjes
Die Medion heeft wel een Turion processor, maar in dit geval een ML, die wat minder energiezuinig waren voorzover ik dit draadje gevolgd heb.
Verwijderd
dat is wel allemaal waar, maar ik wil juist de zwarte en dan ook nog eens de centrino variant.Mento schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:40:
De S270 is er al voor €816.99 met 60GB, 512MB en een Sempron 2800+, WinXP Home en Dual-DVD branderHet ToBo en XP zijn waarschijnlijk in het Nederlands
heb nog geen reactie ontvangen, dus afwachten maar.
Klopt, de ML verbruikt 35 Watt en de MT's 25 Watt.Chiron schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:50:
Die Medion heeft wel een Turion processor, maar in dit geval een ML, die wat minder energiezuinig waren voorzover ik dit draadje gevolgd heb.
soms gebeurt het dat ik er een hele dag achter zit (8 uur ongeveer). Ik heb dan nergens last van, het scherm blijft goed te lezen en het tobo blijft goed tikkenBarôZZa schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:04:
Ik zit er trouwens over te denken om de S270 aan te schaffen voor m'n studie technische informatica en het gelijk ook als m'n standaard pc te gebruiken.
7400 Wp op het dak
InderdaadMento schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:40:
De S270 is er al voor €816.99 met 60GB, 512MB en een Sempron 2800+, WinXP Home en Dual-DVD brander(...) Serenity ik denk dat je je startpost mag bijwerken wat de prijzen betreft.
Ik leef met je mee. Ik had me er al helemaal op ingesteld een S270 bij ALB te bestellen, maar dat ging al niet door vanwege het ontbreken van US layout keyboards, en die S425 is wel érg strak!Chiron schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:09:
Aaargh... net als je denkt dat je eruit bent en een s270 wil bestellen brengt MSI de Megabook S425 uit! Deze is wel iets groter dan de S2xx serie.. maar nog steeds een erg compact apparaat EN standaard bluetooth en tvout.. keuzes.. keuzes...
[ Voor 50% gewijzigd door Serenity op 19-01-2006 04:51 ]
Alb, Nutrius en alternate in het assortiment, bij Alternate is ie zelfs goedkoper dan in duitsland. Er is wel erg weinig informatie over te vinden nog op het net, heb tot nu toe 2 reviews gevonden maar zou graag wat meer weten
Jammer dat ie nog nergens in een winkel staat waar je 'm gewoon kan zien, ik zit er toch sterk over te denken om gewoon voor een s270 te gaan vanwege de compactheid en omdat ie bijna 200 euro (1025 euro bij Azerty momenteel) goedkoper is dan de goedkoopste s425 in NL (1199 euro bij Alternate).
**edit
ha Serenity was me voor: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104782
[ Voor 13% gewijzigd door Chiron op 19-01-2006 09:23 ]
Verwijderd
ik kan met mijn philips dual layer brander (s260) geen dual layers fatsoenlijk branden. Hij doet een uur over 20% en dan loopt hij gewoon langzaamaan vastt. ik heb verder nix aan staan. hdd geeft ook totaal geen reactie is dus niet overload, ook cpu prestaties blijven binnen 10% en geheugen wordt ook nauwelijks gebruikt. oftewel.... er draait nix behalve nero 6 en toch lukt het niet....
zijn er mensen die ditzelfde ondervonden hebben met deze machine, of mensen die oplossingen hebben?
Welk merk CD\DVD gebruik je? Probeer eens een van Philips zelf.
Deze heb ik gister aan het eind van de middag besteldMento schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:40:
1-5 dagen levertijd dus hopelijk heb ik hem volgende week.
- Harddisk 5400rpm of 4200rpm?
- Geheugen 2*256 of 1*512?
- Accu 4cell of 8 cell?
Laat het even weten als je hem binnen hebt gekregen!
**edit dat ging om de turion versie.. denk dat de sempron met een 4-cell geleverd wordt
[ Voor 35% gewijzigd door Chiron op 20-01-2006 16:23 ]
Idd!Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:58:
Ff wat meer inhoudelijk over de s2x0 laptops ipv prijzen en offertes... dus ERVARINGEN zoals het de ts ook bedoeld is:
[..]

Ps. volgens mij stijgen de 12.1" laptops in populariteit!

[ Voor 97% gewijzigd door detee op 20-01-2006 22:31 ]
+ Zeer fraai scherm, helemaal niet vermoeiend na uren gebruik. Ik had twijfels of ik het prettig zou vinden. Was gewend aan een 15" laptop (toshiba) en een 17" CRT (iiyama), maar het is mij 200% meegevallen en eigenlijk zit ik nu vrijwel alleen achter de S260
+ Handzaam om mee te nemen
+ Batterij houdt het ongeveer 4 uur uit met normaal gebruik = internetten, muziek luisteren en wat photoshoppen (ik heb een 8 cells accu)
+ Prettig toetsenbord
- Geluid uit speakertjes is brak, maar ja.. ik had niet beter verwacht van zulke kleine speakertjes. Betere speakers aangesloten op audio uitgang.
- Geen bluetooth standaard. Ik heb vorige week een CF-card met PCMCIA-adapter (Sitecom) gekocht en na wat prutsen en hulp van de helpdesk van Sitecom voldoet het prima. Mijn Logitech MX900 muis werkt er probleemloos mee.
+/- De WiFi verbinding lijkt niet helemaal stabiel, maar of dat aan mijn provider (Tiscali) of modem (Zyxel) ligt. Overigens is het niet storend, valt alleen op als ik wat aan het downloaden ben.
Mijn conclusie: Heel fijn apparaat.
7400 Wp op het dak
heb je een qwerty?detee schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:29:
Ik heb mijn witte S260 nu 5 maanden (P1.8M, 1GbRam, 60GbHDD, LG DVD-Dualwriter gekocht bij ALB) eigenlijk probleemloos gebruikt.
Verwijderd
Maar goed, inmiddels heb ik m, en het is een onwijs mooi ding, maar natuurlijk, wel 1 zo'n klotige dode (rode) pixel, weliswaar niet precies in het midden, beetje aan de zijkant. Bij witte achtergrond zie je hem niet, maar bij zwart wel. Ik ben van plan de laptop vooral te gebruiken voor tekstverwerking en af en toe wat internetten, weinig spelletjes of video, dus heel veel last zal ik er waarschijnlijk niet van hebben.
Blijft eigenlijk miereneukerij, maar toch, op de een of andere manier trekt zo'n dode pixel je aan als een mug op een witte muur. Heb dat psychedelische stuck-pixel-fixer videootje er al op los gelaten, met een doek er over heen gewreven, maar hij blijft vrolijk zitten waar die zit.
Ik zit serieus sterk te denken om hem weer terug te brengen, misschien kan je alsnog een beroep doen op die Wet Kopen op Afstand, of andere 'Niet tevreden garanties'. Als ze hem accepteren, dan koop ik een Duitsland een zelfde PC, iets mindere specs, maar mét pixelgarantie. Tja, en als niet, dan moet ik die fukking dode pixel accepteren als een fact of life...

Iemand trouwens tips hoe je zo'n retourzending beetje kan inkleden?
Krijg hem hopelijk in de loop van volgende week binnen. Ben erg benieuwd :-)
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Wat ik wel een nadeel vindt is dat ze bij ALB gebruik maken van rare tekens (Garantie Pick-Up (AT/NL/BE), €29) Dit ontsierde de e-mails behoorlijk maarja het was te begrijpen wat ze bedoelden. Ook beantwoorden ze niet de vraag waarom de witte versie meer kosten dan de zwarte.
volgende week heb ik hem hopelijk binnen
Yep, wel een Uk bord met de " boven de 2, maar dat went wel uiteindelijk (zie ook een paar posts terug)
Wat ik me nu afvraag, is het mogelijk dat ik het de instellingen van het toetsenbord gewoon op US zet en dat dan het toetsenbord gewoon een US layout heeft? Ik type toch altijd blind dus de letters lees ik niet. Of zitten er meer vershillen dan alleen de opdruk op de toetsen?detee schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:01:
[...]
Yep, wel een Uk bord met de " boven de 2, maar dat went wel uiteindelijk (zie ook een paar posts terug)
Dat is nou precies wat ik heb gedaan en al type ik niet blind, ik weet gewoon dat boven de 2 een @ zit en geen " (voor de rest kloppen de toetsen overigens wel). Is dat half blind typen?Mento schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:25:
[...]
Wat ik me nu afvraag, is het mogelijk dat ik het de instellingen van het toetsenbord gewoon op US zet en dat dan het toetsenbord gewoon een US layout heeft? Ik type toch altijd blind dus de letters lees ik niet. Of zitten er meer vershillen dan alleen de opdruk op de toetsen?

[ Voor 31% gewijzigd door Mentox op 21-01-2006 13:05 ]
Ze verwachten dat hij er 27-01-2006 is. Dan heb ik hjem dus pas de 30ste ofzo(zit een weekend tussen). Lekker dan, wanneer er als levertijd 1-5 werkdagen staat.
Jep, Salland heeft altijd de minimum levertijd op hun site staan. Vaak is het maar een dag vershil maar de service van Salland is toppie.BarôZZa schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 15:26:
Update via de mail van Sallandautomatisering.nl
Ze verwachten dat hij er 27-01-2006 is. Dan heb ik hjem dus pas de 30ste ofzo(zit een weekend tussen). Lekker dan, wanneer er als levertijd 1-5 werkdagen staat.
Bestaat er zoiets als: PS/2 -> USB? Ik heb nu een Logitech UltraX met PS2 en die wil ik wel blijven gebruiken.
EDIT: reactie op Verbal_Kint
Daar heb je gelijk in, een nieuwe UltraX met USB kost €22,-. Deze neemt dan minder ruimte in dan dat apparaat dat ze bij Salland hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Mentox op 21-01-2006 17:44 ]
bijvoorbeeld:
http://sallandautomatiser...tinfo.php?pid=12511&tab=1
Kan vast wel ergens goedkoper.. Maar als dit je oplossing zou worden (voor deze prijs) zou ik gewoon een nieuwe ultra-x halen. Ongeveer dezelfde prijs namelijk.
[ Voor 44% gewijzigd door m_a_rnix op 21-01-2006 17:06 ]
Verwijderd
Wie van de S270 bezitters kan me helpen? Zowel mijn bluetooth als wlan werken niet... bij het opstarten van windows zegt de nieuwe hardware melder dat ie een 'pci-brug apparaat' en een 'netwerkcontroller' heeft gevonden, en zoekt vervolgens naar de juiste software, om die vervolgens niet te vinden. Ik heb alle software via de bijgeleverde driverdisc geïnstalleerd, dus ook de Bluesoleil BT driver en Inprocomm drivers. Maar het werkt dus NIET
Ik kan dus niet alleen geen verbinding maken met mijn WLAN netwerk, maar niet eens met mijn wlan kaart volgens mij...
Iemand enig idee wat er mis kan zijn? In de bios heb ik ook al gecheckt, daar valt bijna niets in de configureren...
Zoniet, dan kun je bij de eigenschappen van die apparaten kijken en handmatig de drivers bijwerken; laat Windows zoeken naar nieuwe drivers op het cd/dvd-station.
__
Edit: zou iemand me kunnen vertellen hoe betalingen bij ALB ook weer precies in z'n werk gaan? Kreeg je van hun wat opgestuurd, of kun je 't gewoon gelijk overmaken met zo'n IBAN nummer erbij?
[ Voor 20% gewijzigd door Serenity op 21-01-2006 23:23 ]
Verwijderd
@Scope747
Heb je de drivers van je toetsenbord ook geinstalleerd? Daarmee kun je wlan en bluetooth aan en uit zetten met het knopje rechts van de power knop, en standaard staat het dacht ik uit. Als je die installeerd dan werkt het misschien wel?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 23:43 ]
Als je meld dat je het wilt bestellen dan krijg je een IBAN nummer, echter vroegen ze aan mij ook of ik mijn naam en ordernummer wou melden bij het overmaken.Serenity schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:39:
Kijk eens bij Apparaatbeheer in het Configuratiescherm. Deïnstalleer die betreffende apparaten waar waarschijnlijk uitroeptekens of vraagtekens bijstaan. Vervolgens vindt Windows ze vanzelf weer en met een beetje geluk installeert hij ze automatisch.
Zoniet, dan kun je bij de eigenschappen van die apparaten kijken en handmatig de drivers bijwerken; laat Windows zoeken naar nieuwe drivers op het cd/dvd-station.
__
Edit: zou iemand me kunnen vertellen hoe betalingen bij ALB ook weer precies in z'n werk gaan? Kreeg je van hun wat opgestuurd, of kun je 't gewoon gelijk overmaken met zo'n IBAN nummer erbij?
Deze had ik niet dus mailde ik later dat ik het onder "549398 MSI S270" had overgemaakt en dat vonden ze geen probleem. (het is een willekeurig nummer) Als ik jou was zal ik daar direct naar vragen dan heb je minder risico.
Verwijderd
Verwijderd
Hej MentoMento schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 07:44:
@chieliek
Welk merk CD\DVD gebruik je? Probeer eens een van Philips zelf.
Ik heb idd de Philips dual layer brander, maar ik kan dus nergens drivers/firmware voor deze brander vinden. het is de SDVD8441 DVD+/-R(W) DL brander.
Ik vraag me ook af of iemand anders de drivers wel heeft kunnen vinden! HELP ME OUT!!! Heb al 6 dual layers verneukt!
Verwijderd
Nee ik vind de sempron soms gewoon een beetje traag, mn vorige laptop was een 1,4 pentium m en die vond ik wat sneller. Zeker nu het prijsverschil zo klein is zou ik de turion aanraden, heeft ook nog eens een grotere harde schijf!
Ik ga over een paar maanden de mijne wel ff tweaken met een mooie snelle turion mt36 proc
Verwijderd
Verwijderd
- deed de WLAN het meteen bij jullie?
- als je het IPN2220 WLAN Configuration Utility programma start, wat krijgen jullie dan te zien? (Iemand screenshotje ofzo?)
PS sorry dat het hier een beetje een servicedesk-topic wordt, maar ik zal als alles werkt een prima ontopic review posten hoor
wlan werke bij mij vrijwel meteen, was net zoveel moeite als het aanmelden van de gewone pc op het netwerk. (s260 van azerty)Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:14:
Even kort voordat ik een RMA naar Salland invul (ik heb geen zin om testkosten en arbeidsloon te gaan betalen voor een product dat ik uiteindelijk niet werkend heb gekregen...), degenen die een voorgeinstelleerde S260/S270 kochten, bij een Nederlandse verkoper:
- deed de WLAN het meteen bij jullie?
- als je het IPN2220 WLAN Configuration Utility programma start, wat krijgen jullie dan te zien? (Iemand screenshotje ofzo?)
PS sorry dat het hier een beetje een servicedesk-topic wordt, maar ik zal als alles werkt een prima ontopic review posten hoor
ik heb hier een oude gewone pc staan met 16 MB videogeheugen, 256 MB sdram en een P2 466 MHz cpu, en daar gaat het ook op, dus volgens mij heb je helemaal niet zoveel rekenkracht nodig voor dvd.ck2000nl schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:33:
Een 1 GHz CPU i.c.m. een redelijke videochip/kaart (32 MB?) is al voldoende om een DVD vloeiend af te kunnen spelen.
7400 Wp op het dak
Ikzelf heb ubuntu geprobeerd, maar wireless wil echt niet werken
Hij connect wel naar het access point, maar krijgt geen ip, terwijl ie dat in windows wel krijgt.
Weet iemand misschien het exacte type van de wlan kaart?
is het een ACX 111 van texas instruments of een andere?
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
http://www.lavalys.com/ne...icle=31&selcat=PR&lang=en
Die geeft je als het goed is de nodige info.
Verwijderd
meeste zeggen dan dat je 'notebook hardware control' moet gebruiken en dat dat t oplost.
Maar dat lijkt me nou niet echt gezond, als je een cpu moet terugklokken om geen 12" stofzuigertje te krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 11:45 ]
7400 Wp op het dak
Ik heb een tijdje zitten twijfelen tussen de S270 en de S425, maar heb nu dan toch eindelijk een S270 besteld bij Azerty
Verwijderd
is dat voor of na die firmware update ? kan je het geluidsniveau ergens mee vergelijken ?de fan is zeer stil, hij slaat wel vaak aan.
<beste_stuurlui>En dat programma dat gebruik je om de processor te undervolten, niet under te clocken. Dus minder stroom voor dezelfde presaties.
ok, blijft mijn punt dat me dat niet 'normaal' lijkt. MSI had gewoon beter naar de warmtehuishouding moeten kijken, dan hadden gebruikers niet met een utility instellingen hoeven veranderen.
</beste_stuurlui>
Je moet wel de drivers gebruiken die op je D schijf staan en niet die van de MSI website, zorg dus dat je deze drivers ergens hebt staan waar je bijkan als je onder linux draait.
eerst sloop je de oude drivers, anders blijft ie die gewoon gebruiken.
Je moet weten waar die drivers staan, in dit geval kun je het als volgt opzoeken.
find /lib/modules/`uname -r` -name "*acx*"
waar de ` geen single quote is maar het teken onder de tilde (~) knop.
Nu zie je waar de acx drivers staan.
die move je naar je home dir oid,
sudo mv <plek van acx> /home/<naam>/backup
Het kan zijn dat ie in meerdere mappen staat, dan moet je ze allemaal moven.
Als je dit gedaan hebt, kunnen we de ndiswrapper instellen.
download de ndiswrapper-utils via adept (onder KDE) of gewoon
sudo apt-get install ndiswrapper-utils
Als de ndiswrapper-utils geïnstalleerd zijn, kopieer je de driver van de cd naar je home dir
je moet gewoon de hele xp map kopieren van je drivers, met alle bestanden.
in mijn geval staan ze in /home/tgmessi/drivers/wlan/WinXP/
als je dit gedaan hebt, ga je de drivers installeren dit doe je met
sudo ndiswrapper -i <pad van je inf file>
in mijn geval
sudo ndiswrapper -i /home/tgmessi/drivers/wlan/WinXP/TNET1130.INF
als de drivers geïnstalleerd zijn, moet je kijken of ze ook goed werken
typ in
sudo ndiswrapper -l
nu krijg je als het goed is het volgende terug:
Installed ndis drivers:
tnet1130 driver present, hardware present
Dat betekend dat je drivers iig werken.
als dit het geval is, kun je de ndiswrapper altijd laten opstarten als je kubuntu start
typ in:
sudo ndiswrapper -m
Nu kun je met de KDE wireless manager scannen voor access points en ermee verbinden.
Voor meer info kun je bij de volgende urls terecht:
https://wiki.ubuntu.com/WiFiHowto
https://wiki.ubuntu.com/H...ghlight=%28ndiswrapper%29
http://www.houseofcraig.net/acx100_howto.php
http://ndiswrapper.source...ediawiki/index.php/Ubuntu
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=31926
http://www.ubuntu-linux.n...114&highlight=ndiswrapper
Bij mij zit aan de linkerkant het toetsenobord enigszins los, hiermee bedoel ik dat ik het bord in zijn geheel omlaag kan duwen. Zijn er meer mensen met dit probleem of is dit een ingeslopen foutje tijdens het assembleren?
Democratie kost een Fortuyn
van die accu hebik nog nooit gehoord. Ik kan ook niet voorstellen dat een 8cell accu net zo groot is als het loopwerk.Edjaaah schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:36:
Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een S260. Nu heb ik gelezen dat er een 8 cels accu beschikbaar is, die geplaatst kan worden in de plaats van de CD/DVD unit. Op deze manier heb je dus zowel een 4 cells als een 8 cells accu in je laptop. Heeft iemand hier dit vaker gehoord, gezien of gelezen, zo ja waar en voor welke prijs (desnoods in pm)?
Bij mij zit aan de linkerkant het toetsenobord enigszins los, hiermee bedoel ik dat ik het bord in zijn geheel omlaag kan duwen. Zijn er meer mensen met dit probleem of is dit een ingeslopen foutje tijdens het assembleren?
Het tobo zit bij mij gewoon vast, ik kan alleen de toetsen indrukken, niet het hele tobo
de fan noem ik stil (ik heb een kleine 100 euro geinvesteerd om de gewone pc stil te krijgen...)Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:50:
[...]
is dat voor of na die firmware update ? kan je het geluidsniveau ergens mee vergelijken ?
[...]
<beste_stuurlui>
ok, blijft mijn punt dat me dat niet 'normaal' lijkt. MSI had gewoon beter naar de warmtehuishouding moeten kijken, dan hadden gebruikers niet met een utility instellingen hoeven veranderen.
</beste_stuurlui>
en de processor met bijbehorend energieverbruik komt helemaal van intel. Msi houdt zich gewoon aan de specificaties van intel. Zoals vaker bij intel zijn deze specs noga "ruim" , en kan dus gewoon strakker worden afgesteld.
Dat programma, en ook die utility, dat zijn tweaks, bedoeld om te werken buiten de specificaties.
7400 Wp op het dak
Een klok-klepel verhaal denk ik. Bepaalde Fuiji-Siemens Lifebooks hebben zo'n optie, maar dat is wat anders als een MSI megabook.Edjaaah schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:36:
Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een S260. Nu heb ik gelezen dat er een 8 cels accu beschikbaar is, die geplaatst kan worden in de plaats van de CD/DVD unit. Op deze manier heb je dus zowel een 4 cells als een 8 cells accu in je laptop. Heeft iemand hier dit vaker gehoord, gezien of gelezen, zo ja waar en voor welke prijs (desnoods in pm)?
_██_
(ಠ_ృ)
Er schijnt sowieso wat flex te zitten in het toetsenbord, maar wat jij beschrijft lijkt me iets té. Op Laptop Logic lopen een paar topics over de toetsenborden.Edjaaah schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:36:
Na de patch vind ik de 260 stukken stiller. Alleen als je de laptop uren aan laat staan, slaat hij regelmatig, maar kort aan. Ik vind het niet storend, maar ik geloof dat iemand anders in het forum het wel storend vond (deel 2). Heb geen zin op die passage op te zoeken.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:45:
is er hier eigenlijk iemand met een 260 die wat kan zeggen over de cpu-fan ? ik heb die thread op dat duitse msi forum gelezen, en daar waren ze niet echt onverdeeld positief; zelfs niet na het uitvoeren van die patch voor de fancontroller.
meeste zeggen dan dat je 'notebook hardware control' moet gebruiken en dat dat t oplost.
Maar dat lijkt me nou niet echt gezond, als je een cpu moet terugklokken om geen 12" stofzuigertje te krijgen
Vóór die patch ging de ventilator vrij snel na het opstarten tekeer (en vaker) naar mijn smaak.
Ik gebruik de 260 overigens niet om zware spelletjes te spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door detee op 23-01-2006 20:16 ]
op stage voor 3 maand. hier in belgie vind ik nergens een goede prijs voor een
msi megabook s270. kan u mij een goed adres geven dicht tegen de grens van belgie-
nederland waar deze rond de 1000 euro verkocht wordt? bedankt!
ikzelf heb de medion net besteld via medionshop, ben benieuwd
[ Voor 19% gewijzigd door Kriss0r op 24-01-2006 12:59 ]
Ik ken alleen Salland, deze heeft een S270 met een Sempron 2800+, 512MB, Dual DVD-RW en 60GB hdd. De XP versie is nederlands. De levertijd is 1 tot 5 werkdagen. De prijs is €817,-mrgoolie schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:50:
ik heb raad nodig, ik ben van belgie en ik vertrek eind volgende week naar cyprus
op stage voor 3 maand. hier in belgie vind ik nergens een goede prijs voor een
msi megabook s270. kan u mij een goed adres geven dicht tegen de grens van belgie-
nederland waar deze rond de 1000 euro verkocht wordt? bedankt!
Ik ken geen webwinkels die dichterbij de grens zitten. Maar het is wel erg plots dat je een laptop nodig hebt.
Een vriend van me wil ook een S270 kopen maar alleen wanneer er ook Windows 98 SE op draait.
Ik weet het zonde van je notebook maar hij wil het per sè. Hij zegt "het werkt nog dus waarom wat anders?"
[ Voor 14% gewijzigd door Mentox op 24-01-2006 14:45 ]
Ik ben opzoek naar een s270 wit met een Turion maar ik kan in ons land de witte alleen maar vinden met een sempron
kijk dan bij die www.medionshop.nlspydoggie schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:15:
Tjonge, als je in deze tijd nog 98 wil draaien is er iets mis....Kiezen voor windows 2000 zou ik begrijpen maar 98 is echt kut......
Ik ben opzoek naar een s270 wit met een Turion maar ik kan in ons land de witte alleen maar vinden met een sempron
heb net de verzendbevestiging binnen
Ik heb verder niks tegen Medion ofzo, het zullen prima systemen zijn maar mijn voorkeur gaat toch uit naar MSI. En ja das puur en alleen voor de naam
[ Voor 37% gewijzigd door Jay-v op 24-01-2006 16:17 ]
Dit topic is gesloten.