[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste
Acties:
  • 19.884 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:10:
Haha ja die muts die heeft me overtuigd.
Moet wel zeggen dat ik nu zo`n drie jaar een medion pc heb en ik zeer tevreden ben daarom kwam deze ook in aanmerking.
Maar ik heb een een aantal reviews doorgelezen over de AMD Turion ML30 en deze moest wel iets minder energie zuinig zijn dan een Intel pentium M processor. Wat is jullie mening hierover?
De AMD Turion ML verbruikt ongeveer 10Watt meer. Dat is zo`n 70% meer, het is niet zo dat het gehele systeem 70% meer verbruikt alleen de CPU. De 10% watt extra zorgt ook voor meer warmte.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:55

Theo

moederbord

de intel processor valt daarbji ook nog eens zeer makkelijk, snel en efficient under te volten (Centrino ondervolt topic!), zodat hij nog zuiniger wordt zonder instabiel te worden of trager.
Bij mij is de hele laptop in idle van 10.6 naar 9.5 Watt gegaan en met 100% load van 24.5W naar 17.5W. (hele laptop, dus ook scherm, hd, dvd enz)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij Azerty kosten deze laptops sinds een paar dagen stukken duurder hoor! What is going on?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Sow, inderdaad. Bij Salland issie nog wel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ik heb mijn MSI S270 gister binnen gekregen en ben nu nog een beetje bezig alles te installeren (software). Gebruiken jullie naast de K8PowerNow driver nog andere Energiebeheerprogramma's? Welke raden jullie aan? Want ik heb het gevoel dat m'n CPU een beetje veel op full speed blijft hangen, dus dat hij niet terug klokt. Energieschema wat ik gebruik staat al op "Minimaal energieverbruik" net als op mijn desktop PC met een AMD 3000+ 64-bit.

Bedank! _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:42:
...
Had eigenlijk gehoopt dat ik de laptop nu al in huis zou hebben aangezien ik afgelopen donderdag het geld overgemaakt heb, maar zoals iemand hier al meldde, het duurt een dag of 3-4 voordat zij het binnen hebben dus ik hoop voor het weekend heb.
...
Helaas hebben ze bij UPS waarschijnlijk verzaakt want hoewel de laptop woesndag de deur uit is gegaan bij ALB had ik de bestelling gisteren nog niet binnen ... zucht en vandaag moet ik uren in de trein en bij familie zitten waar ik een S270 heel erg leuk bij zou vinden ...

helaas moet ik dus ook maandag colleges opzeggen om thuis te blijven voor de UPS die natuurlijk gewoon de hele dag langs kunnen komen..

Je moet er wat voor over hebben he...

Zodra ik d'r heb zal ook ik een kleine review doen met misschien nog meer foto's als ik die uber digi jetser van m'n housem8 kan ... lenen...

PS: Ik heb mijn PC direct aan het netwerk hier hangen en zal dus weinig met lappie thuis op inet zitten (gewoon niet nodig), maar voor die paar dingen die wel nodig zijn (live updates etc) ga ik geen router klussen. Dus:

Q: Heeft hier iemand z'n S2x0 met bluetooth wel eens via BT op inet gehad en zo ja beviel dat?
Q: Kan je met een wifi pci kaart ook een locale verbinding met je lappie regelen en zo inet poorten?

thnx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
ck2000nl schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:12:
Ik heb mijn MSI S270 gister binnen gekregen en ben nu nog een beetje bezig alles te installeren (software). Gebruiken jullie naast de K8PowerNow driver nog andere Energiebeheerprogramma's? Welke raden jullie aan? Want ik heb het gevoel dat m'n CPU een beetje veel op full speed blijft hangen, dus dat hij niet terug klokt. Energieschema wat ik gebruik staat al op "Minimaal energieverbruik" net als op mijn desktop PC met een AMD 3000+ 64-bit.

Bedank! _/-\o_
Ja, dat is er, gebruik RMclock. zie een van mijn vorige post`s voor uitleg en ervaringen met dit programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik gebruik SpeedswitchXP. Supermakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Heeft iemand er al Vista geinstalleerd op zijn S270? Ik heb 5308 geinstalleerd en het werkt lekker soepel, Ik ben er zeer tevreden over, maar er zijn geen drivers te vinden voor de S270. Mijn videokaart en geluidskaart werken door de drivers voor XP maar draadloos internet, Bleutooth en de cardreader werken niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Mento schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:34:
[...]
Ja, dat is er, gebruik RMclock. zie een van mijn vorige post`s voor uitleg en ervaringen met dit programma.
Thanks, ik heb het nu geinstalleerd en heb voor "AC" en "Battery" op "performance on demand" ingesteld. Het schijnt aardig te werken, alleen ik kreeg wel enkele keren een BSOD (eigenlijk wit in mijn geval :P) bij het gebruik van alleen de accu dus niet op netstroom. Welke instellingen heb jij er allemaal aan aangepast? Kun je wat screenshots maken van je settings? Bedankt _/-\o_
Ik heb overigens de MT-37 CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
@CK2000NL
Als je WBOD krijgt verwijder dan de AMD drivers, mocht dat het probleem niet oplossen verwijder dan RMclock.

Voor de instellingen mijn vorige post in dit topic:
Ik raad de mensen aan om de software van AMD links te laten liggen en "RightMark CPU Clock Utility" te gebruiken. Deze software heeft meer opties dan die van AMD, hoewel ik het af raad om de Advanced CPU settings te gebruiken. Deze maakte mijn S270 onbruikbaar.
Het voordeel van RightMark CPU Clock Utility is dat de accu langer meegaat dan met de software van AMD, zonder dat er vertraging optreed. (Vink wel HLT command aan)

[ Voor 57% gewijzigd door Mentox op 26-02-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@Mento: dus bij het gebruik van RMclock zijn de AMD CPU drivers overbodig en kan ik ze dus zonder problemen deinstalleren? Jij hebt ze ook niet meer geinstalleerd staan op je laptop?

Bedankt he! _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
ck2000nl schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:08:
@Mento: dus bij het gebruik van RMclock zijn de AMD CPU drivers overbodig en kan ik ze dus zonder problemen deinstalleren? Jij hebt ze ook niet meer geinstalleerd staan op je laptop?

Bedankt he! _/-\o_ :Y)
Ik heb de moeite niet genomen om de AMD drivers te verwijderen. (schaad het niet dan baat het niet)
Maar een vriend van me heeft een AMD Turion 34 een kreeg ook soms een WSOD, AMD drivers verwijderd en het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

do'h iemand met dezelfde naam had ook een notebook besteld bij ALBcomputers oftewel de mijne is nog niet verzonden ivm gebrek aan UK/US keyboards...

heeft iemand ervaring met werken op een duits keyboard (todat een qwerty nagestuurd kan worden?) lijkt me redelijk k*t eigenlijk vooral omdat het m'n eerste laptop keyboard zal zijn en ik dus niet echt blind zal kunnen typen :(

Niet helemaal hun fout maar toch echt bijzonder irritant

PS de vragen zijn er nog steeds:

Q: Heeft hier iemand z'n S2x0 met bluetooth wel eens via BT op inet gehad en zo ja beviel dat?
Q: Kan je met een wifi pci kaart ook een locale verbinding met je lappie regelen en zo inet poorten?

edit: net weer ff contact gehad met ALB en ze zetten er nu direct een wit qwerty keyboard in en sturen hem op, zodra ze zwarte qwerty's binnenkrijgen sturen ze die na.. kan toch echt niet klagen over de service hier

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

2e vraag: Ja, dat kan. Gewoon met behulp van bijvoorbeeld Internet Sharing van XP. Ad-Hoc verbinding tussen laptop & PC en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
ALB computers worden verzegeld m.b.v. een sticker, dus ik weet niet of je je garantie kwijt wil als je het toetsenbord vervangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx dizzy goed om te weten

en verbal das idd nog even een puntje waar ik ze in een volgende mail nog even naar zal vragen.. ik gok dat het geen probleem is aangezien ze het zelf aanbieden, maar het zou suf zijn als ik door zo iets m'n garantie toch kwijt raak.

En ik krijg de notebook nu dus zwart ... met wit tobo... misschien wel funky kewl ... misschien wel crud maar goed dat zie ik wel als ik d'r in handen heb.

en maar door gaan met wachten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verbal_Kint schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:38:
ALB computers worden verzegeld m.b.v. een sticker, dus ik weet niet of je je garantie kwijt wil als je het toetsenbord vervangt?
Is hier geen oplossing voor? zodat je de stikker kan verwijderen en later weer terug kan plakken? Ik wil namelijk 512MB extra geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ik zou iig even mailen met onze vrienden in Duitsland dan. Ik denk dat de sticker bedoelt is om te voorkomen dat je zelf je laptop open gaat schroeven, wat dus precies je bedoeling is. Je had overigens ook in elke review kunnen lezen dat de S270 een van de vervelendste laptops is om dingen in te vervangen..

[ Voor 69% gewijzigd door m_a_rnix op 27-02-2006 14:14 . Reden: niet compleet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verbal_Kint schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:12:
Ik zou iig even mailen met onze vrienden in Duitsland dan. Ik denk dat de sticker bedoelt is om te voorkomen dat je zelf je laptop open gaat schroeven, wat dus precies je bedoeling is. Je had overigens ook in elke review kunnen lezen dat de S270 een van de vervelendste laptops is om dingen in te vervangen..
Het openen is geen probleem, ik heb het al eens gedaan bij een vriend. Dan wel een S250 maar het vershil zal wel nihil wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ik bedoel dat er geen fijne klepjes zijn waardoor je direct bij het geheugen kan e.d.. Overigens draagt de gebruikte bouwmethode volgens mij wel bij aan de stevigheid van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Jippie heb hem net binnen de S270. Wat een mooi ding zeg. En overcompleet ook nog. Zie ik het nou goed dat je er zelfs 3 verschillende talen van Windows XP op kan zetten? Ik heb een franse, engelse en nederlandse recovery DVD.

Eerste ervaringen. Het apparaatje is supersnel, heel stil. Vind het scherm een beetje aan de donkere kant, maar ja, wat wil je. Verder echt mooi robuuste behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Wannapuf schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:02:
Jippie heb hem net binnen de S270. Wat een mooi ding zeg. En overcompleet ook nog. Zie ik het nou goed dat je er zelfs 3 verschillende talen van Windows XP op kan zetten? Ik heb een franse, engelse en nederlandse recovery DVD.

Eerste ervaringen. Het apparaatje is supersnel, heel stil. Vind het scherm een beetje aan de donkere kant, maar ja, wat wil je. Verder echt mooi robuuste behuizing.
Scherm kun je instellen tot zeer licht of zeer donker. Maar dat moet je zelf een beetje uitvogelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja weet ik, heb hem al op max gezet. Maar het is ff wennen denk ik. Zit tegelijkertijd ook achter een Dell 20". Beetje foute vergelijking. Als je er recht voor zit is het wel goed helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ik krijg hoofdpijn van de 24 inch dell van mijn broer als er veel wit op staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
En de nieuwe versie:

http://www.msi-computer.co.jp/MEGABOOK/MS_1057.html

MS-1057
- 479 Intel® Core™Duo / Intel®Core™Solo / T2000/T1000 (FSB667MHz)
- Intel® 945GM+ICH7-M + Intel®GMA950
- SO-DIMM ×2 DDR2 667 (max. 2GB)
- DVD±R/RW/-RAM(+R DL)
- ExpressCard×1

Ga zelf voor de witte S270 met Sempron :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Estuera op 28-02-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
  • Laatst online: 13-10-2022
Estuera schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:12:
En de nieuwe versie:

MS-1057
- DVD±R/RW/-RAM(+R DL)
- ExpressCard×1

Ik heb er vorige week eentje besteld.
Wel toevallig, ik zie namelijk in je profiel dat je in Eindhoven de studie BI volgt.
Ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Estuera schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:12:
En de nieuwe versie:

MS-1057
- DVD±R/RW/-RAM(+R DL)
- ExpressCard×1

Is dit niet de S262?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
Millshot2 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:16:
[...]

Ik heb er vorige week eentje besteld.
Wel toevallig, ik zie namelijk in je profiel dat je in Eindhoven de studie BI volgt.
Ik ook :)
Fontys? :D

Ga de mijne binnekort bestellen. Heb je em al binnen? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar de ervaringen. Wil de mijne gaan ondervolten als het mogelijk is :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Estuera op 28-02-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
Zou best kunnen, ze hanteren andere type nummers voor elk continent lijkt het. Volgens bronnen wordt S262 ook geleverd in een koolstof chassis uitvoering :?

http://www.engadget.com/2...ber-12-1-inch-widescreen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Estuera schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:34:
[...]

Fontys? :D

Ga de mijne binnekort bestellen. Heb je em al binnen? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar de ervaringen. Wil de mijne gaan ondervolten als het mogelijk is :Y)
Fontys, 2e jaar, BI42.

Ik heb de laptop 22-2 besteld, en er staat een levertijd van 6 tot 10 werkdagen bij vermeld (4launch).
Hoop dat die levertijd wat verkort kan worden, omdat ik de laptop zelf ga ophalen in Eindhoven. Scheelt weer het tripje van Eindhoven naar Kaatsheuvel.

En wat je zegt, mocht het mogelijk zijn dan wil ik de laptop ook gaan ondervolten. Maar ik bestel sowieso een 8 cell accu erbij.

Hoop dat ik je snel meer kan vertellen, als hij eindelijk hier op mn bureau staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Laatst online: 10-09 20:55

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik heb vandaag bij Alb computer een offerte aangevraagd voor het volgende systeem:
- MSI S270 (b) 12" AMD Mobile Technologie
- AMD Turion MT34
- 1024 MB DDR Ram(2x512)
- 80 GB 5400 rpm
- DVD-RW
- Wireless Lan+ Bluetooth
- No Operating System
- Dicota PerfectSkin 13" Neopren
Dit zou dan 1299 euro gaan kosten maar na even verder te kijken zag ik dat snellere systemen enkele tientallen euro's goedkoper waren.
De MSI S270B - 12" MT37 Turion( 1024 MB ram, 80 gb hdd ) is 1255 euro.

Is het samenstellen gewoon duurder of is er een ander verschil tussen de twee laptops.
Ik ben namelijk bang dat ik een verkeerd toetsenbord krijg bij de goedkopere versie.

Weet iemand hier meer over????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Is dat het enige wat er op je offerte staat? Of staan er ook nog verzendkosten, garantie, etc bij?

Zoniet dan moet je gewoon vragen waar het verschil door komt. Prijzen per offerte zijn over het algemeen juist wat (niet veel hoor) goedkoper dan de prijzen die op hun website staan. Die laatste passen ze namelijk maar af en toe aan, prijzen in het systeem verschillen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Ik zit te denken om m'n s260 te voorzien van een update, ik vind hem nogal aan de trage kant, en ik denk dat dit komt door de 60 GB 4200 schijf en 512 MB geheugen (1*512MB).

Als de laptop aan het downloaden is (limewire, 10 bestanden met 330 KB/s totaal), is hij enorm langzaam, het openen van een map gaat enorm langzaam, en het HD lampje knippert ook behoorlijk met het downloaden.
De hd heeft een gemiddelde transfer rate van 20 MB/s en een acces time van 20 ms als er niets gedownload wordt. Als Limewire drie bestanden aan het binnenhalen is met 30 KB/s totaal is de transferrate zelfs maar 15 MB/s en de accestime 24 ms.

Hoeveel zou ik erop vooruit gaan als ik de toshiba 60 GB 4200 HD vervang voor een hitachi 5k100 60 GB 5400 schijf en er een reepje 512 MB bijprik?? Draait het dan ook automatisch dualchannel als ik er 2* 512 MB in heb zitten??

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik zit zelf te denken aan een s260 (of misschien een s262 alhoewel ik niet weet hoe duur deze gaat worden, en wanneer deze op de markt komt). Ik wil de 2 Ghz versie + 2 gig ram (doe redelijk wat ontwikkelwerkzaamheden en ik wil voldoende geheugen). Mijn vraag gaat over het geheugen: welk geheugen kan ik er het beste bij kopen (bij ALB). Ik zag namelijk dat er DDR 266/333/400 en DDR2 in past. Mijn vraag is welk geheugen het snelste is (zonder dat je daar handen vol extra geld moet uitgeven). Via de configurer op ALB zie je niet direct welk geheugen je krijgt (bij 2x1gb)

[ Voor 10% gewijzigd door Alarmnummer op 01-03-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

@ ^^
Je kunt alb echt alles vragen en krijg razend snel een antwoord terug. Dus vraag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

de chipset van de s260 ondersteunt DDR II, alleen het geheugensocket ondersteunt DDR. En naar mijn weten draait het geheugen alleen maar op 333 MHz (ddr 2700).

Als ik jou was zou ik dus gaan voor 2*1 GB DDR 2700, of DDR 3200, net welke goedkoper is.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Dit geheugen adviseerden ze (snelste geheugen dat ze hadden):
MSO924-40016b MDT SO-Dimm 1GB PC400 CL 2,5 voor euro 102.90063

Verder was het ook mogelijk om een 7200rpm hitachi schijf erin te zetten ipv een 5400. Uitstekende zaak (waarom zijn dit soort winkels er niet in nederland).

1 stk HTS721010-G9AT00 Hitachi HTS721010-G9 100GB voor euro 205.80
PATA - 7200rpm / 8MB Cache

Ik had nog even nagevraagd naar de s262:
Hello,

at the moment we do not have it. Maybe it will arrive in April, but I don`t make
promises. But at the moment, the dual core isn't the best opinion. It takes a
little more power (note only the CPU also the Chipset) and also there are now (ik neem aan dat hij bedoelt no)
software for normal consumer witch support dual core.
At least, it will cost about 100,-€ more than the S260

Best regards

[ Voor 62% gewijzigd door Alarmnummer op 01-03-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Alarmnummer schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:49:
Dit geheugen adviseerden ze (snelste geheugen dat ze hadden):
MSO924-40016b MDT SO-Dimm 1GB PC400 CL 2,5 voor euro 102.90063
Ik vind dat geheugen eigelijk 30 microcent te duur.

Maar als je 2 GB erin wilt stoppen, en een snelle grote schijf, en een snelle peocessor, wat ben je dan totaal kwijt voor de hele laptop?? (met verzending enz)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32

996

schatting ? 1500 euro (exclusief windows XP)
maar dan heb je ook wel wat ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

theodouma schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:54:
[...]
Maar als je 2 GB erin wilt stoppen, en een snelle grote schijf, en een snelle peocessor, wat ben je dan totaal kwijt voor de hele laptop?? (met verzending enz)
1680 zonder operating system (komt toch linux op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Erikje_ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 22:56:
Ik heb vandaag bij Alb computer een offerte aangevraagd voor het volgende systeem:
- AMD Turion MT34
- 1024 MB DDR Ram(2x512)
- 80 GB 5400 rpm
- DVD-RW
- No Operating System
Dit zou dan 1299 euro gaan kosten maar na even verder te kijken zag ik dat snellere systemen enkele tientallen euro's goedkoper waren.
De MSI S270B - 12" MT37 Turion( 1024 MB ram, 80 gb hdd ) is 1255 euro.

Is het samenstellen gewoon duurder of is er een ander verschil tussen de twee laptops.
Ik ben namelijk bang dat ik een verkeerd toetsenbord krijg bij de goedkopere versie.

Weet iemand hier meer over????
ik zag dat je een second skin in de config had, heb je die mee geteld? Heb je verzend kosten en garanties meegeteld? En idd ze zullen de standaard duitse tobo hebben dus die moet je zowieso meetellen..

Maar over het algemeen zal het idd duurder zijn ... al is het alleen maar arbeidskosten... Ze zijn dan ook wel anders dacht ik al eens eerder gelezen te hebben, qua uiterlijk (barebone vs MSI configured)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

@Brad king
Ja ik had die perfect skin niet meegerekend maar ook de verzendkosten niet erbij opgeteld.

Ik heb een nieuwe offerte laten maken en krijg voor 1309 euro het volgende:
- AMD Turion MT37
- 1024 MB DDR Ram(2x512)
- 80 GB 5400 rpm
- DVD-RW
- No Operating System
2 jaar pickup and return NL en verzending.

Lijkt mij toch een heel nette prijs. Mijn tip is ook om altijd een offerte aan te vragen. Dat deed ik hiervoor nooit bij duurdere bestellingen. Het scheelt me toch weer een paar tientjes _/-\o_
Ik wil alleen nog even kijken of ik een 8 cell batterij kan krijgen. Maar dat kan volgende maand altijd nog....

Weet iemand of je ook invoerkosten moet betalen. Het is niet leuk om achteraf nog even 250 euro op te moeten hoesten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

je hoeft niets te betalen aan de grens omdat binnen de EU vrije handel is. Als ze het opsturen vanuit verweggistan, of er gelijk 10.000 exemplaren opsturen moet je misschien wel betalen, maar voor één laptop hoef je geen extra kosten te betalen aan de grens

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De MSI Megabook S270-07SNL is weer goedkoper geworden bij Azerty. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dan kan je hem beter bij CentralPoint halen. Daar krijg je de S270-08SNL. Deze heeft standaard WD 80GB 5200RPM schijf en een MT-32. Het staat niet op de site, maar ik heb echt een MT-32 erin zitten. Verder weet ik niet of er nog verschil zit tussen de 07SNL en de 08SNL. Oh ja, de RS482 chipset ipv RS480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Als de laptop aan het downloaden is (limewire, 10 bestanden met 330 KB/s totaal), is hij enorm langzaam, het openen van een map gaat enorm langzaam, en het HD lampje knippert ook behoorlijk met het downloaden.?
Ik betwijfel of dit aan Je S260 ligt, ik heb deze ervaring ook bij het gebruik van Limewire... (maar alleen bij Limewire vertraagt het systeem bij ander manieren van downloaden heb ik dit niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Volgens de site van Azerty heeft de 07 ook een 80GB schijf.
Ik geloof dat het verschil tussen de 07 en 08 al een keer voorbij is gekomen.
Zou het even op moeten zoeken wat het ook al weer precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
ik heb bij Azerty ook een 07 besteld en kreeg daar gewoon een 08 hoor :? zit gewoon een 80 gb 4200 rpm schijf in dacht ik met een mt30.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja wel 80GB, maar de 08SNL heeft een schijf van 5400RPM tov een 4200RPM. En in mijn geval een MT-32. Misschien toeval hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Erikje_ schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:07:
[...]
Ik wil alleen nog even kijken of ik een 8 cell batterij kan krijgen. Maar dat kan volgende maand altijd nog....
[...]
Ik dacht dat er bij ALB standaard een 8cells bijzat... maar er staat idd op de factuur dat de barebone + 4cell 1 item is (ik heb er meteen een 8cells bijgenomen btw, kan zeker geen kwaad, ik had ze gevraagd er een 4cells bij te doen naast de 8cells, hebben ze dus goed opgepakt).

helaas nog steeds niet binnen :( maar ze doen goed hu best en hij is nu onderweg als alles goed is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 03:00:
[...]

Ik dacht dat er bij ALB standaard een 8cells bijzat... maar er staat idd op de factuur dat de barebone + 4cell 1 item is (ik heb er meteen een 8cells bijgenomen btw, kan zeker geen kwaad, ik had ze gevraagd er een 4cells bij te doen naast de 8cells, hebben ze dus goed opgepakt).

helaas nog steeds niet binnen :( maar ze doen goed hu best en hij is nu onderweg als alles goed is... :)
22 feb heb ik een S270 besteld bij 4launch, maar die is ook wat aan de late kant. Eind volgende week zegt 4launch nu, ipv 6 tot 10 werkdagen.

En een 8 cell wil ik ook na gaan bestellen. En dan in Eindhoven naar een mac shop om een mooie sleeve uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
ik heb ook een s270 nu heb ik ook het probleem dat mijn fan altijd aan staat.. in de topic startpost staat er een firmware update voor de 260 is die er ook voor de s270? heel irrietant zon stofzuiger aan je kop de hele tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
bastv schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:46:
ik heb ook een s270 nu heb ik ook het probleem dat mijn fan altijd aan staat.. in de topic startpost staat er een firmware update voor de 260 is die er ook voor de s270? heel irrietant zon stofzuiger aan je kop de hele tijd
Staat je CPU de gehele tijd op 100%? Zoja installeerd dan de drives van AMD, mocht je dit al gedaan hebben kijk dan een naar RMclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
nee staat op 2 tot 5 % is ook van de een op de andere dag zo vorige week nog geen last van

edit:

bios update heeft geholpen heel raar want had er eerst geen last van is zo in 1 keer begonnen

[ Voor 39% gewijzigd door bastv op 02-03-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannapuf schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:02:

Hoi Wannapuf

Waar heb je hem gekocht? Welke kleur heeft ie?
En donker beeldscherm is niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:28:
De MSI Megabook S270-07SNL is weer goedkoper geworden bij Azerty. :)
Jah ik vond het zooo opmerkelijk dat het opeens honderden euros duurder was bij Azerty (een foutje in hun software of zo?), een paar dagen geleden nog!?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannapuf schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:48:
Dan kan je hem beter bij CentralPoint halen. Daar krijg je de S270-08SNL. Deze heeft standaard WD 80GB 5200RPM schijf en een MT-32. Het staat niet op de site, maar ik heb echt een MT-32 erin zitten. Verder weet ik niet of er nog verschil zit tussen de 07SNL en de 08SNL. Oh ja, de RS482 chipset ipv RS480.
Maar daar is het ook wel wat duurder dan bij Azerty he? Zijn er nog meer verschillen dan tussen Central Point s270 turion en Azerty s270 turion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:10:
Volgens de site van Azerty heeft de 07 ook een 80GB schijf.
Ik geloof dat het verschil tussen de 07 en 08 al een keer voorbij is gekomen.
Zou het even op moeten zoeken wat het ook al weer precies was.
Maar een echt antwoord kon toen ook niet gegeven worden... Dus, als je meer weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:20:
[...]
Waar heb je hem gekocht? Welke kleur heeft ie?
En donker beeldscherm is niet goed?
Ik heb hem bij CentralPoint gehaald. Deze is zwart. Het beeldscherm bevalt eigenlijk heel goed. Ik ben zo'n grote 20" Dell monitor gewend dus dan is het wel ff wennen, maar als je 's avonds bij een schemerlampje zit te werken draai ik de brightness ook nog naar beneden. Dus te donker was het zeker niet.

En dat ie duurder bij CP is vind ik rechtvaardig want 4200<>5400 RPM schijf en MT30<>MT32 proc voor een extra €40,-.

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 02-03-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannapuf schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:45:
[...]

Ik heb hem bij CentralPoint gehaald. Deze is zwart. Het beeldscherm bevalt eigenlijk heel goed. Ik ben zo'n grote 20" Dell monitor gewend dus dan is het wel ff wennen, maar als je 's avonds bij een schemerlampje zit te werken draai ik de brightness ook nog naar beneden. Dus te donker was het zeker niet.

En dat ie duurder bij CP is vind ik rechtvaardig want 4200<>5400 RPM schijf en MT30<>MT32 proc voor een extra €40,-.
Hmm, jah er is toch een verschil, maar dit alles eist toch wel weer wat van accu toch waardoor accuduur korter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
@ cl05,
Wil je in het vervolg 3 post samenvoegen tot èèn post? Je hebt nu drie post achter elkaar die gemakkelijk in èèn post kunnen. Je accu zal vrijwel gelijk blijven met een hogere turion en een 5400 schijf maakt ook niet zoveel uit.

Weet iemand of het mogelijk is om meer in het bios aan te passen dan standaard mogelijk is?

[ Voor 19% gewijzigd door Mentox op 03-03-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:56:
[...]
Hmm, jah er is toch een verschil, maar dit alles eist toch wel weer wat van accu toch waardoor accuduur korter is?
Mwah, ik kan er dik 3,5 uur op werken nog steeds hoor. Met scherm op niveau 5/6 qua brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Gister een witte 8 cell accu besteld bij Salland.
Er staat een levertijd van langer dan 10 werkdagen op.
Benieuwd hoelang dat gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Is er trouwens ergens een handleiding over hoe je het ding uit elkaar haalt? Ik wil er wat geheugen bij prikken ooit, maar ik zou bij god niet weten hoe ik 'm open krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Thanks. Had hem inmiddels zelf ook al gevonden, maar wist niet precies op welke trefwoorden ik moest zoeken. Hij zit wel goed verstopt die handleiding.

En zo te zien is het upgraden van het geheugen geen kattepis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht inmiddels alweer bijna 7 weken op een nieuwe S270 van Salland, nadat ik mijn gloednieuwe lappie op dag 1 ter reanimatie op kon sturen naar Raalte...

Eerst dus 5 weken geduld voordat ze (na aandringen van mij) ook wel in de gaten houden dat MSI niet bijster snel is met reparaties, en besloten (na aandringen van mij) dan maar een nieuwe S270 voor me te bestellen, met de -toen- verwachte levertijd 1 tot 5 werkdagen.

Inmiddels dus al weer ruim 2 weken geleden en nog steeds geen laptop. Tot overmaat van ramp kunnen ze nu niet eens meer zeggen wanneer de nieuwe verwacht wordt! Op de site staat nog altijd een verwachte levertijd van 1 tot 5 werkdagen...

Verlies zolangzamerhand echt een beetje het vertrouwen in Salland. Probleem zal echt niet zozeer bij hun liggen, maar ze doen ook niet echt hun uiterste best om mij als klant tevreden te houden.

Is er iemand die recent (minder dan 2 weken geleden) een zwarte S270 heeft besteld bij Salland en die al binnen heeft of op zijn minst een verwachte leverdatum heeft? Laat het me even weten asjeblieft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannapuf schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:18:
[...]

Mwah, ik kan er dik 3,5 uur op werken nog steeds hoor. Met scherm op niveau 5/6 qua brightness.
@Wannapuf
3,5 uur? Echt? Nou dan is dat wel goed hoor... Maar weet je het echt heel zeker, want op hun site (centralpoint) staat nog steeds: Turion 64 MT30 (link)

Anders heb ik overhaast een s270 gekocht bij Azerty incl. verzendkosten € 1033,51. En ja ik heb ook -net als Chiron- 08SNL ontvangen met schijf 4200 rpm en mt30 proc...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
Blijkbaar heeft medion ook een s260 variant.
http://img109.exs.cx/img109/9430/bild7kj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:09:
[...]

@Wannapuf
3,5 uur? Echt? Nou dan is dat wel goed hoor... Maar weet je het echt heel zeker, want op hun site (centralpoint) staat nog steeds: Turion 64 MT30 (link)
Ja dat vond ik ook zo raar. Ik zat echt met grote ogen te kijken. Maar ik heb Everest Home Edition er op gezet en die zegt op alle onderdelen dat ik een MT-32 heb van 1,8GHz. Zelfs op de doos staat dat er een MT-30 in zou moeten zitten. Dus ik vermoed dat ze overgestapt zijn of het is echt een heel toevallig foutje.

En over die batterij tijd, dat is echt waar. Maar dan draait ie natuurlijk wel op 800MHz grotendeels, dat wordt allemaal automatisch geregeld via de PowerNow technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

jammer dat er geen prijs bij staat

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannapuf schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 02:29:
[...]

Ja dat vond ik ook zo raar. Ik zat echt met grote ogen te kijken. Maar ik heb Everest Home Edition er op gezet en die zegt op alle onderdelen dat ik een MT-32 heb van 1,8GHz. Zelfs op de doos staat dat er een MT-30 in zou moeten zitten. Dus ik vermoed dat ze overgestapt zijn of het is echt een heel toevallig foutje.

En over die batterij tijd, dat is echt waar. Maar dan draait ie natuurlijk wel op 800MHz grotendeels, dat wordt allemaal automatisch geregeld via de PowerNow technologie.
Ik heb net meteen Everest geinstalleerd en wat blijkt; ja, ik heb ook mt-32! :7 (?) Of ik ook 5400 rpm schijf heb? In ieder geval is dit de harddisk dat er in zit: WDC WD800VE-00HDT0 (74 GB, IDE)... Wannapuf , waar kan ik de rpm van de schijf checken in Everest?
@Chiron; ik zou als de bliksem Everest installeren en checken wat je hebt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:20:
[...]

Ik heb net meteen Everest geinstalleerd en wat blijkt; ja, ik heb ook mt-32! :7 (?) Of ik ook 5400 rpm schijf heb? In ieder geval is dit de harddisk dat er in zit: WDC WD800VE-00HDT0 (74 GB, IDE)... Wannapuf , waar kan ik de rpm van de schijf checken in Everest?
Google leert mij dat die 5400rpm is en 8MB cache heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heeft iemand enig idee hoeveel invloed een extra reepje geheugen heeft op het stroomverbruik?

1 reepje van 512 mb
huidige 512mb vervangen door 1 gig
512 mb met 1 gig
of 2 reepjes van 1 gig...

huidige config met 512 mb gaat mijn laptop ongeveer 3,5 uur mee op een volle accu..

Ik heb een S270-07SNL

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:20:
[...]

als ie boot geeft ie zelfs aan dat ie opstart op 1,6 ghz dus het lijkt me sterk ;) maar zal even kijken... ik heb ook diezelfde harde schijf, altijd gedacht dat het een 4200 was maar het zou tof zijn als het een 5400 is idd :)

*edit
CPU Type Mobile AMD Turion 64 MT-30, 1600mHZ (8 x 200)
ach voldoet nog prima, kan terzijnertijd nog wel worden vervangen door een sneller exemplaar, alleen dualcore ging niet lukken toch?

Waar ik meer benieuwd naar ben is of allebei de geheugenbanken bezet zijn, want ik wil er eigenlijk toch wel 512 mb bij prikken...

*edit2

woot! Geheugenapparaat geeft aan dat DIMM0 512 MB bevat, en nog niks in DIMM1 :D tips anyone welk geheugen ik het beste aan kan schaffen? :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Chiron op 05-03-2006 17:27 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Chiron schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:08:
[...]

als ie boot geeft ie zelfs aan dat ie opstart op 1,6 ghz dus het lijkt me sterk ;) maar zal even kijken... ik heb ook diezelfde harde schijf, altijd gedacht dat het een 4200 was maar het zou tof zijn als het een 5400 is idd :)

*edit

[...]

ach voldoet nog prima, kan terzijnertijd nog wel worden vervangen door een sneller exemplaar, alleen dualcore ging niet lukken toch?

Waar ik meer benieuwd naar ben is of allebei de geheugenbanken bezet zijn, want ik wil er eigenlijk toch wel 512 mb bij prikken...

*edit2

woot! Geheugenapparaat geeft aan dat DIMM0 512 MB bevat, en nog niks in DIMM1 :D tips anyone welk geheugen ik het beste aan kan schaffen? :*)
Dual-core is nog niet bekent omdat AMD de Dual-core Turion nog niet heeft uitgebracht, met een beetje mazzel is een BIOS update genoeg.

Wat het geheugen betreft, neem het zelfde als je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ja dat is dus lastig te achterhalen zonder de laptop open te schroeven... Everest heeft het over Transcend maar dat zijn alleen de chips lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Chiron schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:37:
Ja dat is dus lastig te achterhalen zonder de laptop open te schroeven... Everest heeft het over Transcend maar dat zijn alleen de chips lijkt me...
Ik ken dat probleem, maar je moet hem toch openen. Ga je voor zekerheid dan zou ik hem openen anders zou ik voor het geheugen gaan dat eerder in dit topic was genoemd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Das mooi balen zonder dat je m openhaalt.
Ik heb em al een keer eerder opengehaalt en moet je zeggen dat dit geen pretje was.
Het is me uiteindelijk wel gelukt, maar vondt het eigelijk niet voor herhaling vatbaar :?

Toch raar dat niemand weet welk geheugen erin moet ... pc2100/pc2700????

Volgens mij had ik toen het geheugen eruit gehaalt en kon ik niet aan het stickertje zien welk geheugen t was.

Wil er namelijk 1gb voor halen , want is eigelijk niet vooruit te branden.

Mooie klotezooi:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
struik schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:49:
Ik heb em al een keer eerder opengehaalt en moet je zeggen dat dit geen pretje was.
Het is me uiteindelijk wel gelukt, maar vondt het eigelijk niet voor herhaling vatbaar :?

Toch raar dat niemand weet welk geheugen erin moet ... pc2100/pc2700????

Volgens mij had ik toen het geheugen eruit gehaalt en kon ik niet aan het stickertje zien welk geheugen t was.

Wil er namelijk 1gb voor halen , want is eigelijk niet vooruit te branden.

Mooie klotezooi:(
4launch raadde mij aan om pc2700 geheugen te nemen.
Ik heb gekozen voor de Corsair 512MB DDR SDRAM PC2700 CL3.0 REG voor 64,50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Millshot2 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:03:
[...]

4launch raadde mij aan om pc2700 geheugen te nemen.
Ik heb gekozen voor de Corsair 512MB DDR SDRAM PC2700 CL3.0 REG voor 64,50 euro.
ik wil een 1GB erbij plaatsen, maar waar mij het om gaat is dat er dus een ddr pc2700 geheugen in de s270 moet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 10-09 10:47
Heb zaterdag een S270W besteld bij 4launch. Meteen 512 Mb extra geheugen erbij laten prikken. Nu maar wachten totdat zij hem binnen hebben en ze hem naar mij kunnen sturen.

Dit topic heeft me goed geholpen met het maken van mijn keuze!

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
struik schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:58:
[...]

ik wil een 1GB erbij plaatsen, maar waar mij het om gaat is dat er dus een ddr pc2700 geheugen in de s270 moet??
Moet zou ik niet geheel durven zeggen. Ik weet wel dat 4launch het volgende kon melden :
4launch :
Let er wel op dat er in vrijwel alle notebooks van MSI in deze klasse gebruik wordt gemaakt van PC2700 geheugen. Dus bij voorkeur hetzelfde type geheugen bij plaatsen.
En WorkForce :
Bij mij is het zo dat de aangegeven levertijd van 6 tot 10 werkdagen onjuist is.
Hoop niet dat je ook rekening moet houden met een levertijd van tegen de 15 werkdagen.
De leverancier van 4launch wist namelijk niet met zekerheid te vertellen wanneer hij de notebooks weer binnen zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:09:
Wacht inmiddels alweer bijna 7 weken op een nieuwe S270 van Salland, nadat ik mijn gloednieuwe lappie op dag 1 ter reanimatie op kon sturen naar Raalte...
Dat is wel minder. Krijg je nou 1 jaar garantie ipv de gebruikelijke 2 jaar @ Salland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
struik schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:49:
ja precies, dit is ook de reden dat ik 'm het liefst maar 1x open hoef te maken, wellicht dat er al andere mensen waren geweest die 'm al open gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Millshot2 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:49:
En WorkForce :
Bij mij is het zo dat de aangegeven levertijd van 6 tot 10 werkdagen onjuist is.
Hoop niet dat je ook rekening moet houden met een levertijd van tegen de 15 werkdagen.
De leverancier van 4launch wist namelijk niet met zekerheid te vertellen wanneer hij de notebooks weer binnen zou krijgen.
Het is afwachten. Ik hou zelf al rekening met een levertijd van 2 weken. Heb de laptop ook niet per direct nodig. Het is voor mij meer een hebbeding dan dat het noodzakelijk is.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
WorkForce schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:35:
[...]

Het is afwachten. Ik hou zelf al rekening met een levertijd van 2 weken. Heb de laptop ook niet per direct nodig. Het is voor mij meer een hebbeding dan dat het noodzakelijk is.
Gelukkig hier hetzelfde, al is het nooit verkeerd als de notebook zo snel mogelijk hier is.
Krijg net ook een mailtje dat het zeker na het weekend wordt dat de notebook binnen is.
Maar goede keuze heb je gemaakt. Mooi wit is niet lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Mijn MSI S270 heeft zijn geheugen op 400Mgz draaien, dus als je je geheugen gaat vervangen zou ik voor PC3200 gaan maar plaats je er een bankje bij dan zou ik voor de snelheid gaan die je nu hebt, Dit kun je zien met CPU-Z. Het risico is dat twee merken niet samen werken of dat het nieuwe merk niet samenwerkt met de chipset van de S270.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

weet iemand trouwens of de s260 dual channel odersteunt?? De chipset moet het ondersteunen, maar msi rapt daar geen woord over.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb sinds vorige week woensdag mijn s270. Meteen al de flashkaart lezer moeten uitschakelen omdat die in conflict kwam met de harde schijf blijkbaar. Daarna liep alles vlotjes, echt zeer tevreden over alles. Een paar keren tegen de limieten van de grafische kaart geduwd en zelfs daar was ik tevreden over.

Maar gisteren liep windows plots vast. Het enige wat ik nog kon doen was op de power knop duwen. Ik start opnieuw op maar hij blijft staan op het windows boot screen (met dat bewegend balkje). Dan maar de recovery dvd (norton ghost eigenlijk) gebruikt die in de doos zat, maar zelfs na die recovery bleef hij hetzelfde doen. Daarna nog eens gedaan en weer hetzelfde. Heeft iemand een idee aan wat dit kan liggen en hoe het te verhelpen? Een uurtje ervoor heb ik wel nog eens speed fan geinstalleerd en een temperatuur monitor van amd, maar toen hij vastliep was ik eigenlijk niets speciaal aan het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
theodouma schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:20:
weet iemand trouwens of de s260 dual channel odersteunt?? De chipset moet het ondersteunen, maar msi rapt daar geen woord over.
Ergens in dit topic staat dat dual support wordt ondersteund.
Zoekt en gij zult vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Millshot2 op 07-03-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

dat doorspitten had ik uiteraard al gedaan, bovendien volg/post ik dit topic al een tijd (vanaf begin deel twee). Alleen Tommpie zegt dat de s260 dual channel ondersteunt zonder enige onderbouwing of bron.

In voorgaande delen wordt gezegd dat DC wordt ondersteunt, dat staat immers in de sheet van de chipset (daar staat ook in dat hij DDR II en DDR@ 400 MHz ondersteunt, maar de s260 heeft dat ook niet)
Niemand kan uit prakijkervaring zeggen of de s260 DC ondersteunt, niemand heeft blijkbaar twee dezelfde geheugenreepjes erin zitten en kijkt met everest/sandra of het geheugen daadwerkelijk in DC draait.

Vandaar ook mijn vraag eerder dit topic (ik heb heb hem al meerdere malen gesteld), ondersteunt de s260 dual channel? Wie kan mij dat vertellen uit ervaring, en niet uit een sheet?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:16:
hallo

ik heb sinds vorige week woensdag mijn s270. Meteen al de flashkaart lezer moeten uitschakelen omdat die in conflict kwam met de harde schijf blijkbaar. Daarna liep alles vlotjes, echt zeer tevreden over alles. Een paar keren tegen de limieten van de grafische kaart geduwd en zelfs daar was ik tevreden over.

Maar gisteren liep windows plots vast. Het enige wat ik nog kon doen was op de power knop duwen. Ik start opnieuw op maar hij blijft staan op het windows boot screen (met dat bewegend balkje). Dan maar de recovery dvd (norton ghost eigenlijk) gebruikt die in de doos zat, maar zelfs na die recovery bleef hij hetzelfde doen. Daarna nog eens gedaan en weer hetzelfde. Heeft iemand een idee aan wat dit kan liggen en hoe het te verhelpen? Een uurtje ervoor heb ik wel nog eens speed fan geinstalleerd en een temperatuur monitor van amd, maar toen hij vastliep was ik eigenlijk niets speciaal aan het doen.
Dat met het startscherm heb ik niet, maar ik heb wel geregeld dat hij vastloopt. Beeld, cursor en alles staat gewoon muurvast. Dus geen melding of wat dan ook.

Het lijkt erop dat dit vaker gebeurt wanneer de laptop op de accu werkt en/of WLAN gebruikt met een zwak signaal(soms wel en soms geen signaal).

Daarnet liep m'n laptop 2x achter elkaar vast, een keer bij het opstarten van windows(desktop was al zichtbaar) en de tweede keer iets soortgelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nieuwste cpu drivers al geinstalleerd? Het was dacht ik bekend dat met de oudere drivers problemen optreden als de laptop op de accu draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Chiron schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:01:
Nieuwste cpu drivers al geinstalleerd? Het was dacht ik bekend dat met de oudere drivers problemen optreden als de laptop op de accu draait.
Als het alleen gebeurd als de laptop op accu draaid is het inderdaad de CPU. (Accu kan ook maar dat lijkt me sterk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Millshot2 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:54:
[...]

Gelukkig hier hetzelfde, al is het nooit verkeerd als de notebook zo snel mogelijk hier is.
Krijg net ook een mailtje dat het zeker na het weekend wordt dat de notebook binnen is.
Maar goede keuze heb je gemaakt. Mooi wit is niet lelijk :)
Kreeg net een mailtje van 4launch dat hun leverancier vanaf vandaag weer zou kunnen leveren. Dus wie weet nog deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Wat zijn de verschillen tussen de S270-07SNL en de S270-08SNL? En als er S270B-* staat, neem ik aan dat dat de zwarte versie is?

Heeft de S270 een kaartlezer (voor in ieder geval SD) aan boord? Gebruikt de onboard Bluetooth de BlueSoleil driver toevallig? Mijn Conceptronic CBTU2 dongletje wel, en daarmee kan ik AD2P streamen naar m'n Motorola HT-820, dat wil ik wil blijven doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ja er zit een cardreader in voor SD. Ja ik heb de bluesoleil drivers erbij gekregen. Ja er staat een headset icoontje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ben ik de enige die de WLAN van de S270 maar matig vindt? Als ik 6 meter van m'n access point vandaan zit (met plafond er tussen) dan wordt de verbinding om de haverklap verbroken.

Heeft iemand tips om de verbinding goed te maken?
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.