[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste
Acties:
  • 19.885 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Wannapuf schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:12:
Ben ik de enige die de WLAN van de S270 maar matig vindt? Als ik 6 meter van m'n access point vandaan zit (met plafond er tussen) dan wordt de verbinding om de haverklap verbroken.

Heeft iemand tips om de verbinding goed te maken?
Ik kan zelfs 14 meter van mijn router zitten en dan is de status goed, ga ik binnen zitten, zo`n 8 meter van mijn router dan is de status uitstekend , ga ik boven zitten op mijn kamer dan zit de router onder mij en is de status zeer goed de afstand is dan ongeveer 4~5 meter. Dus niet de problemen die jij hebt, maar wat is jouw type router?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik heb een Linksys WRT54G van 2 en half jaar oud. Heeft het altijd prima gedaan met iBook en diverse Centrino laptops. Dit is het eerste notebook waar ik problemen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10-2022
WorkForce schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:58:
[...]

Kreeg net een mailtje van 4launch dat hun leverancier vanaf vandaag weer zou kunnen leveren. Dus wie weet nog deze week.
Dat is goed nieuws.
Het zou logisch zijn als mijn bestelde notebook ook met deze zending mee naar 4launch gaat.

:) Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Verbal_Kint schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:40:
Ja er zit een cardreader in voor SD. Ja ik heb de bluesoleil drivers erbij gekregen. Ja er staat een headset icoontje in.
Gelukkig, een SD-kaartlezer en AD2P ondersteuning waren nog 2 twijfelpuntjes :D

Wat zijn de verschillen tussen de S270-07SNL en de S270-08SNL? En als er S270B-* staat, neem ik aan dat dat de zwarte versie is?

[ Voor 18% gewijzigd door jpiscaer op 07-03-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:11:
Niemand kan uit prakijkervaring zeggen of de s260 DC ondersteunt, niemand heeft blijkbaar twee dezelfde geheugenreepjes erin zitten en kijkt met everest/sandra of het geheugen daadwerkelijk in DC draait.?
Ik heb er 2 reepjes van 512MB in zitten Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM maar ik zou niet weten hoe ik kan zien (everest) of DC draait.........

Ik zie onder chipset:

Geheugencontroller:

Type Dual Channel (128 bit)
Aktieve modus Single Channel (64 bit)

Het ziet er dus naar uit... dat het wel zou moeten kunnen maar dat hij toch op Single draait...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:55

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:29:
[...]

Ik heb er 2 reepjes van 512MB in zitten Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM maar ik zou niet weten hoe ik kan zien (everest) of DC draait.........
als je in everest/sandra een geheugen bandbreedte test doe en de bandbreedte is meer dan 2.7 GB/s (2700 DDR) draait het geheugen in DC. Als het minder dan 2.7 GB/s is draait het single channel

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:23:
[...]

als je in everest/sandra een geheugen bandbreedte test doe en de bandbreedte is meer dan 2.7 GB/s (2700 DDR) draait het geheugen in DC. Als het minder dan 2.7 GB/s is draait het single channel
2.6 GB/s maar wel 64bits dus volgens mij geen DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Geen DC inderdaad, anders had je 128 bit gehad.
Valt me eigelijk wel heel erg tegen van de laptop, de chipset ondersteunt max 8.4 GB/s (DDR II in DC), maar msi heeft dit dus begrens op maar 2.7 GB/s.

ALs ik nu een reepje 512 MB in de laptop bijplaats zodat er 1024 MB inzit, is dit duidelijk merkbaar?? Bijvoorbeeld betere presaties, sneller opstaren of kortere accuduur??

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
theodouma schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:23:
Geen DC inderdaad, anders had je 128 bit gehad.
Valt me eigelijk wel heel erg tegen van de laptop, de chipset ondersteunt max 8.4 GB/s (DDR II in DC), maar msi heeft dit dus begrens op maar 2.7 GB/s.

ALs ik nu een reepje 512 MB in de laptop bijplaats zodat er 1024 MB inzit, is dit duidelijk merkbaar?? Bijvoorbeeld betere presaties, sneller opstaren of kortere accuduur??
Ik zou niet zomaar een conclusie trekken, je weet niet of hij dezelfe reepjes heeft en/of de Bios goed ingesteld en up to date is. Je kan beter even een mail sturen naar MSI zelf als je zekerheid wil. Ik merkte wel verschil toen ik van 512MB naar 1024MB ging met een laptop. Het verschil is groter dan bij een normale computer omdat de HDD minder hoeft te worden benaderd.

Het opstarten is iets sneller behalve als je je computer in slaapstand zet dan duurt het iets langer. Je accu zal volgens mij niet uit maken

[ Voor 8% gewijzigd door Mentox op 08-03-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

oke, dat wodt binnenkort dus een reepje 512 MB bijplaatsen :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Zouden de personen die een S270 hebben kunnen kijken in hun systeem log of ze problemen hebben met: acpiec?

Het gaat om een waarschuwing dat bepaalde data niet kon worden verwerkt en het is genegeerd.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag me laptop maar even opgeschroeft... wat bleek... er zitten 2 reepjes van 256 mb in ipv. 1 reepje van 512 mb...

Dus maar even sandra gedownload en getest... kwam er uit dat ik de gemeten bandbreedte slechts 2.2 gig/s was...

en idd ook slechts 64bits data-breedte...

Hoe kan ik dan dualchannel aanzetten.... Ik neem aan dat MSI wel 2 dezelfde modules heeft geplaatst..

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

DC zou je in de bios moeten kunnen enabelen, als het al niet automatisch gaat. Ik kan in de bios van m'n s260 nergens iets vinden over DC, maar ik heb ook maar 1*512 MB.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Dat dacht ik ook toen ik de post hierboven las..

Maar in de Bios van S270 is er ook niks over te vinden

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:20:
DC zou je in de bios moeten kunnen enabelen, als het al niet automatisch gaat. Ik kan in de bios van m'n s260 nergens iets vinden over DC, maar ik heb ook maar 1*512 MB.
Dat is dus niet in te stellen in de bios ( V2.8 ) ben benieuwd hoe de S260 op DC gezet kan worden...
Ik heb toch echt 2 dezelfde reepjes van 512Mb erin zitten...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik heb MSI een mailtje gestuurd met de vraag waarom dual channel nu niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

jij ook al?? ik heb net ook een mail gestuurd met de vraag of DC ondersteunt wordt in de s260 :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

net al een antwoord gehad van msi, zijn ze erg snel mee dus :)
LS,

Deze notebooks ondersteunen geen dual channel.
dit valt me dus serieus tegen van msi, ipv 533 MHz mem stoppen ze er 333 Mhz in, en dan disabelen ze ook nog eens DC

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
theodouma schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:06:
net al een antwoord gehad van msi, zijn ze erg snel mee dus :)

[...]

dit valt me dus serieus tegen van msi, ipv 533 MHz mem stoppen ze er 333 Mhz in, en dan disabelen ze ook nog eens DC
Tja zal wel goedkoper zijn geweest. Nu nog wachten op het antwoord van theodouma of de S270 wel DC ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik denk niet dat de S270 dual channel ondersteund. Dit kan je mooi nalezen op de ATI site waar geen woord gerept wordt over DC.

http://www.ati.com/products/radeonxpress200/index.html

En voor de S260 zou je DDR2 kunnen gebruiken als je DC wil gebruiken, toch? Dit maak ik op uit de Intel website.

[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 08-03-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Als ik m'n S270 (MT40, 2GB, 100GB, 4+8-cell) koop bij ALB, en ze zeggen dat de totaalprijs 1600 euri is, is dat dan inclusief BTW etc? Zijn dat de totale kosten, komt daar niks vreemds meer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Mento schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:30:
Nu nog wachten op het antwoord van theodouma of de S270 wel DC ondersteund
kun je denk ik heel lang wachten, want mijn DC vraag gaat om de s260.:)

Het zou mij niets verbazen als de s270 wel DC ondersteunt....

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
voor de S270 heb ik het zelfde antwoord gekregen...

Geen DC support...

Echt vreemd... ik ben er sterk van overtuigd dat ik dat ergens heb gelezen voordat ik de laptop kocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer wel... ik heb speciaal 2x 512 gekocht en ben er blindelings vanuit gegaan dat ik hiermee DC zou draaien...........

Wachten op ee nieuwe Bios dan maar zeker.........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Jainoxi schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:50:
Als ik m'n S270 (MT40, 2GB, 100GB, 4+8-cell) koop bij ALB, en ze zeggen dat de totaalprijs 1600 euri is, is dat dan inclusief BTW etc? Zijn dat de totale kosten, komt daar niks vreemds meer bij?
Denk aan eventuele verzendkosten, UK toetsenbord, pixelgarantie, Pickup&Return voor NL etc.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik had een flinke dip, de AMD heeft Socket 754 en daar is het wel over bekend dat het geen DC heeft.
Ja daar zit BTW bij in, let wel op de je ook pixelgarantie neemt, het is zonde als er een paar uitvallen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
ck2000nl schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:30:
Denk aan eventuele verzendkosten, UK toetsenbord, pixelgarantie, Pickup&Return voor NL etc.
Verzendkosten naar NL, UK toetsenbord, Pixelgarantie en Pickupgarantie NL zitten er al bij, gelukkig :P
Mento schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:33:
Ja daar zit BTW bij in, let wel op de je ook pixelgarantie neemt, het is zonde als er een paar uitvallen voor dat geld.
Mooi, dan is het totaalbedrag op de factuur dus ook het bedrag dat je uiteindelijk echt kwijt bent.

[ Voor 11% gewijzigd door jpiscaer op 08-03-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
1600 euro voor een S270?! Daar heb je er bijna twee voor(wel minder krachtigere). Dan zou ik als ik jou was voor een andere laptop gaan kijken.

Begrijp me niet verkeerd, S270 is zeker een geweldige laptop voor de prijsklasse 800-1000/1100 euro. Maar wanneer je daarboven gaat zitten heb je de keus uit veel andere laptops die toch echt een stuk beter zijn (minder problemen met Wifi, stabieler, betere service, beter toetsenbord enz).

Ik ben zeker blij met m'n S270 voor 825 euro, maar wanneer ik 1600 te besteden zou hebben, dan was ik zeker voor een andere laptop gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
BarôZZa schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:49:
[...]

1600 euro voor een S270?! Daar heb je er bijna twee voor(wel minder krachtigere). Dan zou ik als ik jou was voor een andere laptop gaan kijken.

Begrijp me niet verkeerd, S270 is zeker een geweldige laptop voor de prijsklasse 800-1000/1100 euro. Maar wanneer je daarboven gaat zitten heb je de keus uit veel andere laptops die toch echt een stuk beter zijn (minder problemen met Wifi, stabieler, betere service, beter toetsenbord enz).

Ik ben zeker blij met m'n S270 voor 825 euro, maar wanneer ik 1600 te besteden zou hebben, dan was ik zeker voor een andere laptop gegaan.
Wat voor laptop raadt je me aan dan? Of wat voor configuratie van de S270 raadt je me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik weet niet wat voor eisen je aan een laptop stelt en wat je ermee wilt doen. Als je persé een 12'' laptop wilt, dan zou ik gewoon ook eens naar wat andere laptops kijken.

De S250/260/270 is zo'n beetje de enige 12'' laptop die minder kost dan 900 euro, vandaar dat hij zo populair is. De kwaliteit is logischerwijs wel weer wat minder dan die van andere laptops. Op m'n stage had ik bijvoorbeeld wat Lenovo Thinkpad's in m'n handen en de bouwkwaliteit was toch echt een stuk beter.

Bij een laptop moet je je zeker niet blindstaren op de specs.

Overigens doet de goedkope S270 het bij goed voor wat hij bij mij moet doen. Internetten, programmeren, photoshoppen, films bekijken enz werkt allemaal uitstekend. Ik speel niet veel games, maar soms pak ik nog wat UT2004 mee of draai ik een N64 emulator. Als je over het algemeen niet veel meer doet, dan zou ik gewoon die 800 euro in je zak houden. Eventueel grotere HDD en 8 cells accu erbij halen. Upgraden kan altijd nog (en dan zijn de componenten ook weer goedkoper).

Wil je toch flink met je geld smijten, dan zou ik naar een andere laptop kijken die standaard al beter is/meer kost.

Edit: games draaien zal sowieso dus nooit goed gaan, omdat je geen losse videokaart hebt. Zo'n opstelling als die van jou is wel leuk wanneer je veel aan videobewerking doet of 3D modellen rendert.

Bij duurdere laptops krijg je overigens ook vaak meer dingen erbij. Dockingstation, afstandsbediening etc.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 08-03-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:27:
De S250/260/270 is zo'n beetje de enige 12'' laptop die minder kost dan 900 euro, vandaar dat hij zo populair is. De kwaliteit is logischerwijs wel weer wat minder dan die van andere laptops.
Ik ben het eens met je verhaal..... behalve dan je stukje over de kwaliteit... ook ik heb betere laptops in mijn handen gehad, maar ook veel slechtere (duurdere!) ik ben van mening dat de S260 een degelijke mooie en goed geconstrueerde laptop is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Jainoxi schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:12:
[...]

Wat voor laptop raadt je me aan dan? Of wat voor configuratie van de S270 raadt je me aan?
Als ik je budget zo zie zal ik gaan voor:
AMD Turion MT-32, de 40 vind ik wat overdreven momenteel
1 bankje van 1024MB, je kan later nog een bankje bij plaatsen
Wat de accu`s betreft zal ik voor 1x 8ells gaan, de 4cells geeft maar 2.3 uur meer (3.5uur is meestal genoeg als je niet met het vliegtuig naar japan moet)

Mijn notebook kwam op 1150 uit, zie onder, met pixelgarantie, verzendkosten, toetsenboerd en pick-up garantie in NL. Dus als ik een ruwe schatting maak zou je voor 1250 een goede notebook kunnen hebben.

Maar als je zou kunnen zeggen wat je ermee gaat doen kunnen we je beter helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik ga 'm vooral in de trein gebruiken als oefenbakje voor diverse certificeringsprogramma's, waarvoor ik in VMWare diverse OS'sen heb draaien (NetWare met Groupwise, Zenworks, Bordermanager, Windows Server voor thinclients, etc). Daarnaast het standaard office+muziek+film/dvd+internetten.

Het budget is er, dus waarom zou ik niet nu bijvoorbeeld een MT-40 met 2GB geheugen nemen? Een MT-32 met 1GB doet verder niet af aan de klasse waarin de laptop zelf valt, die blijft gelijk. Ergo, als ik 't geld heb, en 't ervoor overheb, waarom zou ik dan als ik een MT-32 met 1GB wil de S270 nemen, en als ik een MT-40 met 2GB wil een andere laptop nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Jainoxi schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:53:
Ik ga 'm vooral in de trein gebruiken als oefenbakje voor diverse certificeringsprogramma's, waarvoor ik in VMWare diverse OS'sen heb draaien (NetWare met Groupwise, Zenworks, Bordermanager, Windows Server voor thinclients, etc). Daarnaast het standaard office+muziek+film/dvd+internetten.

Het budget is er, dus waarom zou ik niet nu bijvoorbeeld een MT-40 met 2GB geheugen nemen? Een MT-32 met 1GB doet verder niet af aan de klasse waarin de laptop zelf valt, die blijft gelijk. Ergo, als ik 't geld heb, en 't ervoor overheb, waarom zou ik dan als ik een MT-32 met 1GB wil de S270 nemen, en als ik een MT-40 met 2GB wil een andere laptop nemen?
Okè, als het budget er is dan heb ik niks gezegt. Vooral als je VMWare soepel wilt gebruiken.Alleen zal ik geen 8 en 4cells accu nemen maar dan 2 keer een 8cells accu als het budget het nog toestaat. Voor 1600 euro kun je idd een ander duurder merk kopen, de bouw van de MSI is gewoon goed en voor 1600 krijg je bij de meeste andere minder voor je euro. Mooie config trouwens :9~ Wou dat ik het geld had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
De keuze tussen een 4- en een 8-cell is ook nog niet geheel gemaakt, nogal afhankelijk van het verschil in gewicht. Maakt 't veel uit, zo'n 8-cell? Ik wilde 't zo doen, dat ik de 4-cell voor normaal gebruik meeneem, en de 8 als ik langer weg ben... Maar wellicht is 't net zo makkelijk om altijd een 8-cell erop te hebben... De keuze of ik nu een een MT-34, 37 of 40 is lastig. Een 34 is me net te langzaam, maar het prijsverschil tussen de 37 en 40 is me net te klein... Lastig hoor, het uitzoeken van zo'n laptop :(

[ Voor 6% gewijzigd door jpiscaer op 09-03-2006 19:08 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Jainoxi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:19:
De keuze tussen een 4- en een 8-cell is ook nog niet geheel gemaakt, nogal
afhankelijk van het verschil in gewicht. Maakt 't veel uit, zo'n 8-cell? Ik wilde 't
zo doen, dat ik de 4-cell voor normaal gebruik meeneem, en de 8 als ik langer weg
ben... Maar wellicht is 't net zo makkelijk om altijd een 8-cell erop te hebben...
De keuze of ik nu een een MT-34, 37 of 40 is lastig. Een 34 is me net te langzaam,
maar het prijsverschil tussen de 37 en 40 is me net te klein... Lastig hoor, het
uitzoeken van zo'n laptop ;p
Het gewicht van de accu weet ik niet maar is naar mijn mening te verwaarlozen. Wel vind ik het makkelijk dat de accu de laptop iets "optilt" waardoor de lucht de ruimte heeft, vooral als de laptop op je shoot ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentox op 09-03-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Voor de mensen die een S270 hebben en Windows XP X64 willen proberen heb ik hier de drivers:
Drivers
Alles werkt behalve de cardreader. Iemand hier de drivers voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Jainoxi schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:53:

Als jij het ervoor over hebt dan moet je het vooral doen. Ik merk zelf alleen dat de S270 wat meer kinderziektes heeft dan andere laptops. Soms vastlopers, slecht bereik etc. En dat is gewoon zonde wanneer je 1600 euro lapt. Je kan van een 12" notebook met een minimmprijs van 800 euro(S250 kost zelfs maar 600-700 euro) gewoon niet verwachten dat deze dezelfde kwaliteit heeft als een laptop die je vanaf pakweg 1200 euro hebt.

Is het daarnaast trouwens niet handig om de S262 te overwegen wanneer je toch het budget hebt?
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:40:
[...]

Ik ben het eens met je verhaal..... behalve dan je stukje over de kwaliteit... ook ik heb betere laptops in mijn handen gehad, maar ook veel slechtere (duurdere!) ik ben van mening dat de S260 een degelijke mooie en goed geconstrueerde laptop is.
Het is zeker een degelijke, mooie en goed geconstrueerde laptop. En helemaal voor deze prijs. Wanneer je echter 1600 euro te besteden hebt, dan zou ik echter bijna perfectie verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:56:
[...]

Als jij het ervoor over hebt dan moet je het vooral doen. Ik merk zelf alleen dat de S270 wat meer kinderziektes heeft dan andere laptops. Soms vastlopers, slecht bereik etc. En dat is gewoon zonde wanneer je 1600 euro lapt. Je kan van een 12" notebook met een minimmprijs van 800 euro(S250 kost zelfs maar 600-700 euro) gewoon niet verwachten dat deze dezelfde kwaliteit heeft als een laptop die je vanaf pakweg 1200 euro hebt.

Is het daarnaast trouwens niet handig om de S262 te overwegen wanneer je toch het budget hebt?

[...]

Het is zeker een degelijke, mooie en goed geconstrueerde laptop. En helemaal voor deze prijs. Wanneer je echter 1600 euro te besteden hebt, dan zou ik echter bijna perfectie verwachten.
Ik had in het begin ook veel last van vastlopers... maar dat was vooral softwarematig. de proc underclocken leverde ook vaak vastlopers op..

Maar sinds ik het register heb opgeschoont met registry mechanics loopt alles echt vlekkenloos en mijn comp heeft sindsdien niet meer vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eerste wil ik iedereen bedanken die aan dit topic heeft meegewerkt :*)
Ik was op zoek naar een S2x0 en heb mede m.b.v. dit topic mijn keuze kunnen maken en mijn onbeantwoorde vragen beantwoord gekregen.

Ik heb de keuze trouwens op een S270, de MT-30 laten vallen.
ben btw van plan deze bij 4Launch.nl te bestellen.

Nou vraag ik me nog iets af.
Ik heb namelijk begrepen dat er in de s270 standaard 2x256 MB RAM zit. Nou ben ik van plan 1GB los erbij te kopen. Alleen is het verstandiger om 1GB los te doen van 400 mhz of in het andere slot 256 mb (333mhz) er bij in te laten zitten?
Want naar mijn weten clocked de 400 mhz dan terug naar 333 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
geheugenbus van de S270 is max 333mhz... een 400mhz module wordt sowieso teruggeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Hoe zit 't eigenlijk met de VGA-aansluiting? Wat is z'n maximale resolutie (en refreshrate en kleurdiepte)?

Daarnaast ben ik wel benieuwd, een aantal mensen hier zeggen dat ik met mijn budget een andere laptop moet nemen. Jammer genoeg zie ik niet zo'n mooie laptop met vergelijkbare specs. Heeft iemand wat alternatieven voor me? Ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Volgens mij zijn er geen laptops in het 12" segment met dezelfde specs voor zo'n goede prijs. Je kan dan wel een IBM of HP opnoemen maar daar krijg je veel mindere specs en waarschijnlijk geen breedbeeld maar weer wel meer garantie of support. Maar, heb je dat ook echt nodig?

Daarbij. Deze laptop is heel goed te upgraden. Andere processor, meer geheugen, andere schijf. Helaas niet de videokaart volgens mij. Maar dat zijn toch ook dingen die je in overweging mag nemen.

En als ik de ATI site mag geloven ondersteund de geïntegreerde grafische kaart tot maximaal 2048x1536@32bpp.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 09-03-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:53:
Nou vraag ik me nog iets af.
Ik heb namelijk begrepen dat er in de s270 standaard 2x256 MB RAM zit. Nou ben ik van plan 1GB los erbij te kopen. Alleen is het verstandiger om 1GB los te doen van 400 mhz of in het andere slot 256 mb (333mhz) er bij in te laten zitten?
Want naar mijn weten clocked de 400 mhz dan terug naar 333 mhz.
Als je hem binnen hebt installeer Everest en check even of er daadwerkelijk wel 2x256 MB ram in zit, ik heb de mijne bij azerty.nl vandaan, en daar zit doodleuk een reep in van 512 MB op 400mhz..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Er zijn inderdaad IBM, HP en Dell laptops voor dezelfde prijs. Dat zijn echter meestal zakelijke producten, waar de kwaliteit, garantie en support net iets beter is, maar de specs een stuk minder zijn. Dan kies ik toch voor de specs. En upgraden doe ik nu eigenlijk al, doe er al aardig high-end spul in. Videokaart boeit me totaal niet, zolang bijvoorbeeld Freecell en GTA: San Andreas (op lage kwaliteit/resolutie) te spelen zijn. Ik ben niet zo'n spelletjesfanaat. Zoals eerder gezegd, ik werk met veel met VMWare en verschillende omgevingen.
Wannapuf schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:30:
En als ik de ATI site mag geloven ondersteund de geïntegreerde grafische kaart tot maximaal 2048x1536@85Hz.
Kijk, dat is fijn. Ik heb een Dell 2001FP, die doet native 1600x1200, dat wil ik graag blijven gebruiken :D

[ Voor 24% gewijzigd door jpiscaer op 09-03-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik zal voor de gein eens GTA San Andreas er op zetten zometeen. Kijken of dat een beetje wil werken. NFSU2 werkt iig prima op 1024x768 zonder details. NFSMW al een stuk minder vloeiend.

Ik heb zelf ook naar heel wat 12" laptops zitten kijken hoor bij HP en IBM. En die zijn allemaal best leuk en interessant maar dan meer voor de mensen die meteen reparatie on site willen of een vervangend exemplaar op dezelfde dag. Kijk ik vind dat niet echt noodakelijk, als het uiteindelijk maar gefixt wordt binnen een redelijke tijd. De HP en IBM laptops zijn echt idd voor zakelijk gebruik bedoelt. De Megabookjes zijn in mijn ogen meer voor thuisgebruikers. En dat is precies waar ik hem voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik weet niet waarom mensen zeggen dat de MSI S270 maximaal PC2700 aankan. Ik heb een reep PC3200 op CAS 2.5. Misschien dat dit mogelijk is gemaakt met de laaste BIOS update maar ik heb gewoon PC3200 geheugen. Mocht je bewijs willen d.m.v. een foto geef maar je mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
PC3200 reepjes zullen zich als PC2700 gedragen als de chipset miximaal PC2700 aankan. Ze zullen dus wel werken, maar op langzamere snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Net GTASA er op gezet. Zelfs op 1280x800@16bpp is het spel redelijk goed te spelen op de S270. Wil je meer details kan je de resolutie altijd nog omlaag schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Wannapuf schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:31:
Net GTASA er op gezet. Zelfs op 1280x800@16bpp is het spel redelijk goed te spelen op de S270. Wil je meer details kan je de resolutie altijd nog omlaag schroeven.
Goed te weten, dan kan 'ie nog iets qua spellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Mento schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:46:
Ik weet niet waarom mensen zeggen dat de MSI S270 maximaal PC2700 aankan. Ik heb een reep PC3200 op CAS 2.5. Misschien dat dit mogelijk is gemaakt met de laaste BIOS update maar ik heb gewoon PC3200 geheugen. Mocht je bewijs willen d.m.v. een foto geef maar je mail.
Je hebt gelijk, als de gegevens in de startpost kloppen.. De S270 chipset ondersteunt geheugen tot ddr 400 mhz.. en niet tot 333 mhz zoals ik eerder beweerde...

Als je dan 2 verschillende modules gebruikt 333mhz en 400 mhz.. dan gaan de modules werken op de zwakste schakel..

[ Voor 10% gewijzigd door Eastman op 09-03-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Jainoxi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:20:
PC3200 reepjes zullen zich als PC2700 gedragen als de chipset miximaal PC2700 aankan. Ze zullen dus wel werken, maar op langzamere snelheid...
Zoals ik duidelijk probeerde te maken heeft de S270 gewoon ondersteuning voor PC3200 en deze zullen ook op de snelheid van PC3200 werken.

@Eastman
Zijn we in ieder geval ergens over eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Mento schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:07:
Zoals ik duidelijk probeerde te maken heeft de S270 gewoon ondersteuning voor PC3200 en deze zullen ook op de snelheid van PC3200 werken.
Ik geef verder niet aan of de S270 nu PC2700 of PC3200 aankan, ik zou 't namelijk niet weten. Wat ik wel aangeef, is dat 't geheugen niet harder zal lopen dan het maximale wat de chipset aankan. Als dat PC3200 is ben ik allang blij :D

[ Voor 10% gewijzigd door jpiscaer op 09-03-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Klopt 't trouwens dat er meerdere chipsets in omloop zijn op de S270? Ik zie een RS480m en een RS482, maar ALB heeft de 480. Iemand enig idee wat de verschillen zijn? Ati.com geeft me niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Jainoxi schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:40:
Klopt 't trouwens dat er meerdere chipsets in omloop zijn op de S270? Ik zie een RS480m en een RS482, maar ALB heeft de 480. Iemand enig idee wat de verschillen zijn? Ati.com geeft me niks :(
ALB heeft bij mij een RS482 geleverd. Alle nieuwe S270s hebben waarschijnlijk een RS482. Het verschil is dat de 480 110n is en de 482 90n is ofzo. de 482 is smaller en verbruikt minder energie en is dus koeler. Prestatie verschil is er volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, een s250 chipset in een s270?

[url]http://https://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=008481[/url]
Ik vond de prijzen daar wel aantrekkelijk maar een chipset van de S250? :?
Vast een foutje 8)7

t'is nu veranderd :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Stond vandaag in 't lokale pc-krantje (Powerchip):

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/1759/msiaanbieding3kc.jpg

Lijkt mij wel 'n leuk dingetje,
Het is 'n echte MSI, wat ik eigenlijk wel wil!
Hij is lekker betaalbaar (1400 euro vind ik wel teveel)
heeft wel ingebouwde Wi-Fi en BT (is wel 'n pre voor mij)
en voor de rest denk wel snel genoeg om 'n beetje te kloten:
word documenten bewerken, internetten, kleine games spelen a la: Worms of Tony Hawk II...

Wat vinden jullie van de gra-ka en processor?
Gra-ka is uiteraard niet superieur neem ik aan maar kun je er nog wel iets mee...
't Zelfde geld voor de processor? Die is toch nog best wel redelijk? Sempron is best oke.. (dacht ik)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
CLB schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:01:

[afbeelding]

word documenten bewerken, internetten, kleine games spelen a la: Worms of Tony Hawk II...

Gra-ka is uiteraard niet superieur neem ik aan maar kun je er nog wel iets mee...
't Zelfde geld voor de processor? Die is toch nog best wel redelijk? Sempron is best oke.. (dacht ik)
Ik heb deze in bestelling staan, precies dezelfde. Heb alleen wel gekozen voor een geheugenupgrade naar 1gb (totaalprijs 910 euro).
Voor mij kan dat ding alles wat ie zou moeten kunnen : internetten, tekstverwerken, programmeren, beetje photoshoppen. En idd, ingebouwde wifi en bt zijn ideaal.
Stap naar een turion is ineens veel geld erbij vind ik. En als je daarvan een witte versie wilt dan moet je ookal in duitsland wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

CLB schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:01:

[afbeelding]

Dat krantje heb ik ook gehad, ze hebben hem voor die prijs ook hier bij Funprice in Apeldoorn. Binnenkort maar m'n rekening plunderen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
ik heb weer een probleem met mijn fanspeed (s270)
zo opeens van de een op de andere dag blijft hij gewoon constant aan
dit heb ik eerder gehad maar met een bios update was dit verholpen.

nu heb ik dat zelfde probleem weer.
installatie is helemaal clean geen rozooi erop. cpu belasting minimaal en geheugen belasting ook

iemand nog tips?

[oplossing]
hmmm betterij eruit gehaald en hij doet weer normaal... heel appart

[ Voor 11% gewijzigd door bastv op 11-03-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bastv schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:22:
ik heb weer een probleem met mijn fanspeed (s270)
zo opeens van de een op de andere dag blijft hij gewoon constant aan
dit heb ik eerder gehad maar met een bios update was dit verholpen.

nu heb ik dat zelfde probleem weer.
installatie is helemaal clean geen rozooi erop. cpu belasting minimaal en geheugen belasting ook

iemand nog tips?

[oplossing]
hmmm betterij eruit gehaald en hij doet weer normaal... heel appart
bitje scheef .... noemen wij dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
is dit te verkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik heb hert ook gehad (tot nu toe 1x) gewoon de laptop uitgeschakeld, accu eraf, minuutje laten staan en daarna de boel weer opgestart, probleem opgelost :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij ik weet het niet maar ik haal alleen iets van 2 uur met mijn 8 cells accu (ik heb een S270 Turion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Heb je er een Turion MT of een Turion ML in zitten? Turion ML doet 35 watt en MT doet 25 watt.. zelf heb ik een Turion MT30, daar doe ik rond de 3,5 uur mee met brightness op 5 en als ik alleen tekstverwerk/surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne (s270) heeft de geest dus gegeven. Geen enkel besturingssyteem valt nog te installeren. Terugsturen dan maar. Iemand hier al ervaring mee, met die pick up and return? Ik heb even rondgekeken en ik vind niet meteen wat ik daarvoor moet doen en de garantieboekskes liggen nog op kot... Heeft iemand een linkje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op zondag 12 maart 2006 @ 06:56:
Heb je er een Turion MT of een Turion ML in zitten? Turion ML doet 35 watt en MT doet 25 watt.. zelf heb ik een Turion MT30, daar doe ik rond de 3,5 uur mee met brightness op 5 en als ik alleen tekstverwerk/surf.
Ik heb een mt32 (net als jij gekocht bij Azerty)... (Weet je wel zeker dat je mt30 hebt? Want gekeken met Everest bleek dat ik mt32 (1800 mhz) heb, terwijl op hun site staat mt30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:31:
[...]

Ik heb een mt32 (net als jij gekocht bij Azerty)... (Weet je wel zeker dat je mt30 hebt? Want gekeken met Everest bleek dat ik mt32 (1800 mhz) heb, terwijl op hun site staat mt30)
Ik heb even voor je gekeken wat voor accutijd ik heb als ik geen energie besparende programma`s gebruik: 2.10 uur.

Zet de AMD drivers erop en zet je energiebeheerschema op minimaal energie verbruik, mocht dit niet werken probeer dan RMclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik kom net terug van de CeBIT, en heb daar de S271 gespot, vergelijkbaar met de S270, maar dan met dual core AMD, dd AMD Turion X2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Jainoxi schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:11:
Ik kom net terug van de CeBIT, en heb daar de S271 gespot, vergelijkbaar met de S270, maar dan met dual core AMD, dd AMD Turion X2!
ben benieuwd wanneer deze uitkomt, en voor hoeveel deze over (of onder :P ) de toonban doorgaat.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 09-09 16:35
Op X-bit labs is er al een foto verschenen van de S271 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/editorial/cebit2006-1/P1010422_s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik hoop dat de huidige S270 d.m.v een BIOS update ook de dual core Turion gaat ondersteunen. Maar als ik het zo zie zal dit wel niet omdat ze de S271 aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Het is waarschijnlijk een compleet andere chipset in de S271, waardoor de AMD Turion X2 uit de S271 niet in de S270 zal passen. Aangezien ik m'n S270 niet niet gekocht heb, ga ik 's onderzoeken of, en wanneer en tegen welke prijs de S271 uit zal komen. Iemand hier meer info over? Ik ben benieuwd!

De twee zien er nagenoeg hetzelfde uit, alleen de gebruikte onderdelen zijn anders. De S271 zal ook DDR-II gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Vergeet niet dat de AMD Turion X2 zeker wel een flinke hap energie lust. Had ergens gelezen dat ie meer energie verbruikt dan de gewone Turion, en die gewone is al niet zo zuinig..... _/-\o_

*EDIT*
Ahh, dat was hier: http://www.hardware.info/...l_core_en_nieuw_logo/5871
*EDIT*

[ Voor 23% gewijzigd door ck2000nl op 12-03-2006 21:50 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

de s271 ziet er heel strak uit, beter zelfs dan de s250/260/270. hij mist de ribbels tussen scherm en tobo, en dat maakt hem veel strakker

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
theodouma schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:54:
de s271 ziet er heel strak uit, beter zelfs dan de s250/260/270. hij mist de ribbels tussen scherm en tobo, en dat maakt hem veel strakker
welke ribbels bedoel je?

Mijn S270 ziet er het zelfde uit als de foto hierboven..

ik denk dat de AMD X2's nooit op kunnen tegen de core duo's van intel... De intels hebben het voordeel dat de core's onafhankelijk van elkaar kan schakelen van frequentie en de stappen zijn veel kleiner dan bij amd...

[ Voor 25% gewijzigd door Eastman op 12-03-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
theodouma schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:54:
De mijne ziet er ook zo uit, kun je iets duidelijker aangeven wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Mijn s260 heeft tussen scherm en tobo boven de accu een paar strepen/gleuven lopen over de gehele breedte van +- 3 mm breed, alsof deze uitgefreesd zijn. Dit bedoel ik dus Ik kan nu even geen afbeelding plaatsen/zoeken, want de schermen hier op school zijn zo bagger (mijn avatar zie ik als een zwart vierkant met iets roods dat beweegt) dat je amper kleuren kan zien, en laptop is thuis

[ Voor 11% gewijzigd door Theo op 13-03-2006 13:30 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Kunnen mensen met een S270 mij helpen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de S270 de RS482 chipset gekregen had, als vervanging van de RS480M.. Zouden enkele bezitters willen kijken welke chipset ze hebben, met bvoorbeeld Everest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:08:
Kunnen mensen met een S270 mij helpen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de S270 de RS482 chipset gekregen had, als vervanging van de RS480M.. Zouden enkele bezitters willen kijken welke chipset ze hebben, met bvoorbeeld Everest?
Ik heb een s270 (zo te zien met Everest; een mt32 1,8 ghz)... Ik ben niet zo goed met Everest. ik heb 'm hier openstaan, maar waar moet ik kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb de RS480M chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:14:
[...]

Ik heb een s270 (zo te zien met Everest; een mt32 1,8 ghz)... Ik ben niet zo goed met Everest. ik heb 'm hier openstaan, maar waar moet ik kijken?
Bij Moederbord - Chipset? Ik ken 't programma ook niet ui m'n hoofd, en zit op m'n PDA in de trein te GoTten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Mento schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:22:
[...]

ALB heeft bij mij een RS482 geleverd. Alle nieuwe S270s hebben waarschijnlijk een RS482. Het verschil is dat de 480 110n is en de 482 90n is ofzo. de 482 is smaller en verbruikt minder energie en is dus koeler. Prestatie verschil is er volgens mij niet.
Weet je dit heel zeker? ALB zegt zelf dat de S270 alleen maar de RS480M heeft. Kun je een screenshot van je Everest posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:08:
Ik heb (althans dat staat op het specificatieplaatje onder de laptop) de RS482.

Ik heb hem dus terug van Salland! :D Keurig een gloednieuwe laptop, en hij doet het! Ben erg tevreden, ook al heb ik lang moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:12:
[...]

Ik heb hem dus terug van Salland! :D Keurig een gloednieuwe laptop, en hij doet het! Ben erg tevreden, ook al heb ik lang moeten wachten.
Zou je misschien een screenshot van Everest kunnen maken? Dan kan ik namelijk bij ALB regelen dat ze me ook een RS482 geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 10-09 10:47
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:12:
[...]

Grrr ik wil hem ook hebben. Had verwacht dat ik wel het geduld zou op kunnen brengen om te wachten maar nu ik een week verder ben vind ik het allemaal veels te lang duren.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:16:
Zou je misschien een screenshot van Everest kunnen maken? Dan kan ik namelijk bij ALB regelen dat ze me ook een RS482 geven!
Ik heb geen Everest... weet je misschien een ander freeware programma waarmee ik dat kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Everest is zo te downloaden, gewoon de EVEREST Corporate Edition limited trial version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... volgens Everest heb ik dan toch de ATI RS480M :?

Althans, dat staat bij North Bridge... South Bridge geen info ivm trial versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
WorkForce schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:22:
[...]

Grrr ik wil hem ook hebben. Had verwacht dat ik wel het geduld zou op kunnen brengen om te wachten maar nu ik een week verder ben vind ik het allemaal veels te lang duren.
Het gaat nog wel een tijdje duren hoor.
4launch heeft op dit moment veel moeite met leveren, en moet wachten op een leverancier die op zijn beurt weer zit te wachten op een grote levering.

Ik wacht nu zo'n 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Heren en dames, vrijwel alle S270s hebben tegenwoordig een RS482. De 480 wordt niet meer gemaakt en zal je dus niet vinden, behalve wanneer je een uit een magazijn haalt.

ALB zegt op hun site dat ze de 480 leveren maar dit is gewoon de 482. Ook zeggen ze dat de videokaart een X300 is terwijl dit de vergelijkbare X200 is. De informatie is nie echt duidelijk maar de service is uitermate goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:21:
[...]

Bij Moederbord - Chipset? Ik ken 't programma ook niet ui m'n hoofd, en zit op m'n PDA in de trein te GoTten..
Ok gevonden. RS480M heb ik.
Wow, met je PDA in de trein? :) Hoe maak je verbinding met het internet? Via mobiel telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Mento schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:19:
Heren en dames, vrijwel alle S270s hebben tegenwoordig een RS482. De 480 wordt niet meer gemaakt en zal je dus niet vinden, behalve wanneer je een uit een magazijn haalt.

ALB zegt op hun site dat ze de 480 leveren maar dit is gewoon de 482. Ook zeggen ze dat de videokaart een X300 is terwijl dit de vergelijkbare X200 is. De informatie is nie echt duidelijk maar de service is uitermate goed.
Mento, zou je alsjeblieft een screenshot kunnen maken, zodat ik ALB kan overtuigen dat ze mij een 482 leveren?
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:18:
[...]

Ok gevonden. RS480M heb ik.
Wow, met je PDA in de trein? :) Hoe maak je verbinding met het internet? Via mobiel telefoon?
Ik heb een T-Mobile MDA Compact met Pocket Internet Totaal, voor 10 euro onbeperkt GPRS'sen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik heb ook een s270 met een RS480M chipset erin volgens Everest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:15:
Ik heb ook een s270 met een RS480M chipset erin volgens Everest..
Grappig. Everest zegt bij mij ook hetzelfde. Maar spec.plaatje onderaan laptop zegt RS482...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Vreemd. Staat er wellicht iets in de POST tijdens het BIOS gedeelte van je boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:02:
[...]

Grappig. Everest zegt bij mij ook hetzelfde. Maar spec.plaatje onderaan laptop zegt RS482...
Dat klopt, heb ik ook. De chipsets zijn hetzelfde, alleen is de 482 op een nieuwere (kliener) gemaakt waardoor deze minder warm wordt. Het staat op de sticker aan de onderkant van de notebook.

Op MSI sttat bij de bios update hoe je het kan herkennen. BTW een vriend heeft ook een MSI S270 en deze heeft wel de oude 480, maar ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk. Hij heeft zijn notebook bij Salland gekocht. Mijn excuses voor de foute informate dat er vrijwel geen 480s in omloop zijn. Maar ik schat de kans vrij klein dat je een 480 krijgt bij ALB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hm ja grappig.. sticker onder de laptop zegt hier ook RS482

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Mento schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:13:
[...]

Dat klopt, heb ik ook. De chipsets zijn hetzelfde, alleen is de 482 op een nieuwere (kliener) gemaakt waardoor deze minder warm wordt. Het staat op de sticker aan de onderkant van de notebook.

Op MSI sttat bij de bios update hoe je het kan herkennen. BTW een vriend heeft ook een MSI S270 en deze heeft wel de oude 480, maar ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk. Hij heeft zijn notebook bij Salland gekocht. Mijn excuses voor de foute informate dat er vrijwel geen 480s in omloop zijn. Maar ik schat de kans vrij klein dat je een 480 krijgt bij ALB.
Hoe is 't precies te controleren in het BIOS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Jainoxi schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:26:
[...]

Mento, zou je alsjeblieft een screenshot kunnen maken, zodat ik ALB kan overtuigen dat ze mij een 482 leveren?

[...]

Ik heb een T-Mobile MDA Compact met Pocket Internet Totaal, voor 10 euro onbeperkt GPRS'sen...
Is het mogelijk om je laptop te koppelen via bluetooth en onbeperkt internetten voor 10 euro met PIT?
Heb je trouwens al is geprobeerd een inlog aan te vragen als je bij een hotspot bent... dat schijnt namelijk ook gratis te zijn..

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.