Ik weet niet wat voor eisen je aan een laptop stelt en wat je ermee wilt doen. Als je persé een 12'' laptop wilt, dan zou ik gewoon ook eens naar wat andere laptops kijken.
De S250/260/270 is zo'n beetje de enige 12'' laptop die minder kost dan 900 euro, vandaar dat hij zo populair is. De kwaliteit is logischerwijs wel weer wat minder dan die van andere laptops. Op m'n stage had ik bijvoorbeeld wat Lenovo Thinkpad's in m'n handen en de bouwkwaliteit was toch echt een stuk beter.
Bij een laptop moet je je zeker niet blindstaren op de specs.
Overigens doet de goedkope S270 het bij goed voor wat hij bij mij moet doen. Internetten, programmeren, photoshoppen, films bekijken enz werkt allemaal uitstekend. Ik speel niet veel games, maar soms pak ik nog wat UT2004 mee of draai ik een N64 emulator. Als je over het algemeen niet veel meer doet, dan zou ik gewoon die 800 euro in je zak houden. Eventueel grotere HDD en 8 cells accu erbij halen. Upgraden kan altijd nog (en dan zijn de componenten ook weer goedkoper).
Wil je toch flink met je geld smijten, dan zou ik naar een andere laptop kijken die standaard al beter is/meer kost.
Edit: games draaien zal sowieso dus nooit goed gaan, omdat je geen losse videokaart hebt. Zo'n opstelling als die van jou is wel leuk wanneer je veel aan videobewerking doet of 3D modellen rendert.
Bij duurdere laptops krijg je overigens ook vaak meer dingen erbij. Dockingstation, afstandsbediening etc.
[
Voor 14% gewijzigd door
BarôZZa op 08-03-2006 22:38
]