[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:
  • 19.886 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:45
Eastman schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:58:
Is het mogelijk om je laptop te koppelen via bluetooth en onbeperkt internetten voor 10 euro met PIT?
Heb je trouwens al is geprobeerd een inlog aan te vragen als je bij een hotspot bent... dat schijnt namelijk ook gratis te zijn..
offtopic:
Ja, dat is zeer goed mogelijk, ik heb 't een tijd gedaan, zonder negatieve gevolgen voor m'n rekening. Ik heb geen gebruik gemaakt van hotspots, daar ik geen WiFi enabled foon heb. Maar gratis is 't zeker. Dat PIT werkt ook met het T-Mobile UMTS netwerk. Ik ga een PCMCIA UMTS kaartje kopen via T-Mobile, zodat m'n S270 altijd online is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Jainoxi schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:57:
[...]

Hoe is 't precies te controleren in het BIOS dan?
Je kan het zien door je notebook open te maken of op de sticker aan de onderkant te bestuderen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jainoxi schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:12:
[...]

offtopic:
Ja, dat is zeer goed mogelijk, ik heb 't een tijd gedaan, zonder negatieve gevolgen voor m'n rekening. Ik heb geen gebruik gemaakt van hotspots, daar ik geen WiFi enabled foon heb. Maar gratis is 't zeker. Dat PIT werkt ook met het T-Mobile UMTS netwerk. Ik ga een PCMCIA UMTS kaartje kopen via T-Mobile, zodat m'n S270 altijd online is :D
Dan kan je niet meer gebeld worden als je aan het internetten bent... en aangezien je, je S270 altijd online wilt hebben })

[ Voor 11% gewijzigd door Eastman op 14-03-2006 10:50 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Eastman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:50:
[...]

Dan kan je niet meer gebeld worden als je aan het internetten bent... en aangezien je, je S270 altijd online wilt hebben })
NAtuurlijk wel. Een apart PCMCIA kaartje voor UMTS en daarnaast m'n telefoon. Op dit moment doe ik 't met m'n telefoon als GPRS-modem, ik kan prima gebeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
ik had nog een mailtje naar MSI gestuurd over de leverbaarheid van de Megabook s262:
Geachte heer,

De voorlopige verwachting is dat deze notebooks over ongeveer 3~4 weken
in de winkels belanden.
Voor prijzen dient u tegen deze tijd bij uw winkel te informeren.

Met vriendelijke groet,

Support Team
wordt nog ff wachten dus :(

[ Voor 6% gewijzigd door Lex_brugman op 14-03-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik heb ook maar even een mailtje naar MSI gestuurd met de vraag, welke chipset nu in de S270 zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Jainoxi schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:47:
[...]

NAtuurlijk wel. Een apart PCMCIA kaartje voor UMTS en daarnaast m'n telefoon. Op dit moment doe ik 't met m'n telefoon als GPRS-modem, ik kan prima gebeld worden...
En waar doe je je simkaart dan in? UMTS kaart of in je telefoon... T-mobile bied aan zakelijke klanten wel een duo sim aan, maar die kunnen niet allebei tegelijk on-air zijn...

Je kan natuurlijk een nieuw abo afsluiten, zodat je ook een extra simkaart krijgt, maar dat begreep ik niet uit jou tekst..

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Jainoxi schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:58:
Ik heb ook maar even een mailtje naar MSI gestuurd met de vraag, welke chipset nu in de S270 zit!
Bij de oudere zit hier een ATi RS480M + ATi SB400 in. En bij de nieuwere zit hier een ATi RS482 + ATi SB400 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Eastman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:59:
[...]

En waar doe je je simkaart dan in? UMTS kaart of in je telefoon... T-mobile bied aan zakelijke klanten wel een duo sim aan, maar die kunnen niet allebei tegelijk on-air zijn...

Je kan natuurlijk een nieuw abo afsluiten, zodat je ook een extra simkaart krijgt, maar dat begreep ik niet uit jou tekst..
Het is geen probleem om met een en hetzelfde nummer (en twee simkaarten) zowel online via GSM als GPRS als UMTS te zijn. Zolang je maar niet met de twee op een protocol wil. Dus twee simkaarten op GSM gaat moeilijk doen bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Jainoxi schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:07:
[...]

Het is geen probleem om met een en hetzelfde nummer (en twee simkaarten) zowel online via GSM als GPRS als UMTS te zijn. Zolang je maar niet met de twee op een protocol wil. Dus twee simkaarten op GSM gaat moeilijk doen bijvoorbeeld...
we zijn wel een beetje off-toppic bezig... maar het klinkt interessant wat je zegt... T-mobile site beweert echter wel wat anders :S
Met T-Mobile Duo SIM heeft u met één mobiel nummer de beschikking over 2 SIM-kaarten. Duo SIM is bijzonder handig als u naast uw mobiele telefoon gebruik maakt van een vaste autotelefoon of een notebook. U hoeft dan nooit meer van SIM-kaart te wisselen of door te schakelen. U kunt beide SIM-kaarten niet tegelijk gebruiken. U moet het ene toestel dus eerst uitzetten voordat u het andere toestel aanzet. Duo SIM is onderdeel van T-Mobile Compleet, een compleet pakket diensten voor de zakelijke gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Een Duo-Sim zijn 2 nummers op 1 simkaart. Totaal iets anders. Ik bedoel, dat je 2 simkaarten hebt, met 1 nummer. In dat geval, zal de eerste aangemelde sim (voor GSM), het nummer dragen, en ben je dus bereikbaar op de sim die zich als eerste registreerd in het GSM netwerk. Voor UMTS echter, maar dat niet uit, de simkaart in je PCMCIA kaartje zal alleen gebruik maken van het UMTS (of GPRS als je geen UMTS bereik hebt) netwerk. Je zal dus geen dubbele aanmelding in het GSM netwerk hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
nee een duo sim bij T-mobile zijn 2 simkaarten met dezelfde nummer..

het stukje wat ik eerder heb geqoute staat dus op de t-mobile website...

Maar ik hoop voor je dat het werkt, dan overweeg ik er ook 1... Echter beweert de site van T-mobile dat je niet met beide sims tegelijk kan aanmelden.. ookniet als er 1 in een laptop zit.. ( het kan natuurlijk ook achterhaalde informatie zijn en dat het nu wel kan... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Hmm, dan moet ik er ook nog 's achteraan. Mijn doel is in ieder geval, om een PDA/Telefoon met GSM/GPRS te hebben, en op wat voor manier dan ook een UMTS PCMCIA kaartje in m'n laptop. Wellicht zal ik dus dan ook een extra abo moeten afsluiten ofzo, dat moet ik nog bekijken...

Maar goed, iemand een screenshot van z'n S270 met RS482?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Jainoxi schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:15:
Hmm, dan moet ik er ook nog 's achteraan. Mijn doel is in ieder geval, om een PDA/Telefoon met GSM/GPRS te hebben, en op wat voor manier dan ook een UMTS PCMCIA kaartje in m'n laptop. Wellicht zal ik dus dan ook een extra abo moeten afsluiten ofzo, dat moet ik nog bekijken...

Maar goed, iemand een screenshot van z'n S270 met RS482?
Naar mijn weet is er geen software die de twee weet te onderschieden, ik kan wel een foto nemen van mijn notebook als je dat wilt. Mocht je ALB willen overtuigen dat er mogelijk een 482 chipset inzit, geef het op mij is het ook niet gelukt zelf niet toen ik hem had met een 482 en ik links van MSI stuurde. Ze geven de informatie die op de doos staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28

Theo

moederbord

weet iemand trouwens hoe je de s260 kan overklokken?? De bios is zo eenvoudig dat je niet eens de fsb in kan stellen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wanneer de s271 op de markt komt? en de s262?
ik sta namelijk op het punt een s270 te kopen. Maar als er nieuwe versies uitkomen is het misschien verstandiger nog even te wachten.
Is er ook iets bekend over de prijzen van beide laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Volgens ALB was de 262 iets van 150 euro duurder. Maar ik weet niet of dat alleen voor de barebone is, of voor een vergelijkbare configuratie. Ik wacht zelf ook nog even aangezien ik wel liever een dual core heb (doe veel programmeerwerk en dual core heeft voor mij dus zeker wel een toegevoegde waarde aangezien ik vaak multithreaded applicaties draai, en meerdere applicaties naast elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een chinees :) die een comment onderaan het nieuwsbericht van de s262 heeft geplaatst zal de adviesprijs rond de 1700 liggen,
lees het hier: http://tweakers.net/nieuws/40976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

I have one more question: do you know when the MSI s262 (dual core) is going
to be for sale? And how much is it going to cost?
Hello,

at the moment we do not have it. Maybe it will arrive in April, but I don`t make
promises. But at the moment, the dual core isn't the best opinion. It takes a
little more power (note only the CPU also the Chipset) and also there are now
software (for normal consumer) witch support dual core.
At least, it will cost about 100,-€ more than the S260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:34:
Volgens een chinees :) die een comment onderaan het nieuwsbericht van de s262 heeft geplaatst zal de adviesprijs rond de 1700 liggen,
lees het hier: http://tweakers.net/nieuws/40976
Had ik gelezen ja, de duitse alternate heeft hem al in de prijlijst staan voor iets meer dan 1700: http://www.alternate.de/h...etails.html?artno=PN4M73&. Het goedkopere modelletje met een 1.66GHz cpu, 80gb schijf en 1024mb ram kost daar 1400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
De prijs valt me best mee, dat is ongeveer 100 tot 200 euro duurder dan de S260 met zo'n configuratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Ik kan het niet 1,2,3 vinden in dit topic, vandaar even de vraag:

Ik wil de MSI S270, nu zie ik op Salland&Automatisering twee types:

Type 1 MSI Laptop Megabook S270 Wit AMD Sempron 2800+, 512MB DDR, 12.1", 40 GB http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=19182
€ 809,00

Type 2 MSI Megabook S270 Turion 64 MT-30, 1,6GHz, 1MB, 2x 256MB DDR, 12.1", 80 GB
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=13606
€ 1047,00

Ik zal deze MSI speciaal kopen omdat hij in het wit leverbaar is ik hem er echt ontzettend mooi uit vind zien. De S270 die Salland. aanbiedt voor 809 euro heeft slechts een 40gb harde schijf, en dat vind ik weer net iets te krap.

De S270 van Salland voor 1047 euro is heerlijk qua setup, alleen hebben ze hem niet in het wit.

Ehm, hoe kom ik aan de witte S270 met 80 gb e.d. :) ? Iemand idee'n, tips, suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

drie letters, a l b

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Stevie_ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:21:
Ik kan het niet 1,2,3 vinden in dit topic, vandaar even de vraag:

Ik wil de MSI S270, nu zie ik op Salland&Automatisering twee types:

Type 1 MSI Laptop Megabook S270 Wit AMD Sempron 2800+, 512MB DDR, 12.1", 40 GB http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=19182
€ 809,00

Type 2 MSI Megabook S270 Turion 64 MT-30, 1,6GHz, 1MB, 2x 256MB DDR, 12.1", 80 GB
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=13606
€ 1047,00

Ik zal deze MSI speciaal kopen omdat hij in het wit leverbaar is ik hem er echt ontzettend mooi uit vind zien. De S270 die Salland. aanbiedt voor 809 euro heeft slechts een 40gb harde schijf, en dat vind ik weer net iets te krap.

De S270 van Salland voor 1047 euro is heerlijk qua setup, alleen hebben ze hem niet in het wit.

Ehm, hoe kom ik aan de witte S270 met 80 gb e.d. :) ? Iemand idee'n, tips, suggesties :)
Je kan bij ALB-computer.de je eigen config samenstellen. De service is beter dan bij de meeste nederlandse winkels en ze leveren hem veel sneller dan Salland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Ehm ja, is wel een stuk duurder zeg!! Voor zelfde setup als Salland zit je al bijna op 1100 euro (@ Salland 800 euro).

Of ben ik verkeerd aan het kijken?!

*edit*

Dit is trouwens ook niet mis :

Afbeeldingslocatie: https://www.medionshop.nl/P23ShopImagesNL//44/44086E1231854669E10000000A00005A.jpg

- Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2
- AMD Turion 64 ML30
- 12,1" TFT WXGA display, 1280 x 800 pixels
- ATI® Mobility Radeon Xpress 200 PCI-Express tot 128 MB shared DDR memory
- 512 MB DDR RAM
- 60 GB harde schijf (5400 RPM)
- DVD-Writer / -ReWriter (DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, DL, CD-R, CD-RW, DVD-ROM)
- 16 Bit geluidskaart met twee geïntegreerde luidsprekers
-Wireless LAN 802.11b/g tot 54 Mbit / sec.
-10 / 100 Mbit LAN netwerkkaart
-56K V.90 Modem
-Cardreader, Secure Digital / MultiMediaCard / MemoryStick (Pro)
-VDE / GS geteste externe AC adapter
-Li-Ion accu

Voor € 899,00 zie hier voor meer info
(zie de Medion MD 95712 12,1" WXGA Notebook )

Is dus Idem aan de MSI S270, alleen ander merk en iets van 20 gb minder.

:*)

[ Voor 127% gewijzigd door Stevie_ op 15-03-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Ik sta op het punt om deze lap-top van Medion te bestellen...goede koop??! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Stevie_ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:15:
Ik sta op het punt om deze lap-top van Medion te bestellen...goede koop??! :)
Goedkoop is duurkoop, vooral bij laptops. De service zal een heel stuk minder zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Staat Medion bekent om een slechte service?!

Maar ondanks de service (ik denk dat het wel goed zit) is het toch exact dezelfde behuizing als de S260 en met de setup van de S270 (op de harde schijf na). Dan is 900 euro toch een prima prijs?! Is niemand bekend met deze laptop??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:32
Kijk eens een paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Done. Maar ik zie geen ervaringen van mensen die deze Medion laptop al hebben...
Ben er toch wel erg benieuwd naar de service van Medion en de verschillen tussen de MSI 270 en de Medion MD 95712 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 07:45
Ik had eerder iets gelezen over dat San Andreas alleen met een matige framerate draait in een lage resolutie met weinig details, maar op m'n S270 (met sepron 2600+) draait hij gewoon soepel op 1280x800 met details op high. Punt is alleen dat je het op 16 bits kleuren moet instellen en de Anti Aliasing uit moet zetten. Ziet er iig beter uit dan 800x600 met 32 bits kleuren.

Denk zelf dat dit truukje wel met meer games kan werken(op 16 bit spelen ipv 32 bit), dacht altijd dat het verschil niet veel uitmaakte, maar blijkbaar zat ik ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Keuzes, dames en heren, keuzes ;)

Ik moet voor mijn moeder (en algemeen, maar niet zwaar gebruik hier in huis) Een laptop regelen, onder de 900 euro, het liefst zo min mogelijk eigenlijk, maar hij moet ook nog draagbaar zijn. Ik kwam al snel tot de conclusie dat de S250 de beste keus zou zijn (dan wel met extra geheugen, is dit verzegeld met zo'n 'void warranty' sticker of gewoon een tweetal schroefjes?), maar ik kan deze nergens in de pricewatch vinden?

Wat zou een goede tweede keus zijn? Ik heb al gekeken naar de medion laptop, die lijkt me ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
BarôZZa schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:41:
Ik had eerder iets gelezen over dat San Andreas alleen met een matige framerate draait in een lage resolutie met weinig details, maar op m'n S270 (met sepron 2600+) draait hij gewoon soepel op 1280x800 met details op high.
Dat was ik ws. Maar ik had het over NFSMW, GTASA is redelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:32
Stevie_ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:29:

Maar ondanks de service (ik denk dat het wel goed zit) is het toch exact dezelfde behuizing als de S260 en met de setup van de S270 (op de harde schijf na). Dan is 900 euro toch een prima prijs?! Is niemand bekend met deze laptop??!
Belangrijkste verschil is dat er een ML inzit, die doen beduidens minder met een batterij dan de mt variant. Wel zit er een 8cell accu bij, wat dit compenseert. Het blijft een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Technicality schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:41:

Ik moet voor mijn moeder (en algemeen, maar niet zwaar gebruik hier in huis) Een laptop regelen, onder de 900 euro, het liefst zo min mogelijk eigenlijk, maar hij moet ook nog draagbaar zijn. Ik kwam al snel tot de conclusie dat de S250 de beste keus zou zijn (dan wel met extra geheugen, is dit verzegeld met zo'n 'void warranty' sticker of gewoon een tweetal schroefjes?), maar ik kan deze nergens in de pricewatch vinden?

Wat zou een goede tweede keus zijn? Ik heb al gekeken naar de medion laptop, die lijkt me ook wel interessant.
Volgens mij is de S270 voor dezelfde prijs te krijgen als de S250. Het geheugen is zeker niet f twee schroefjes, nee je moet de hele laptop uit elkaar halen. dus ben je niet bekend met laptop dan raad ik het je af. vaak zit hier ook een sticker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Stevie_ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:29:
medion heeft vrij slechte service. Zelf heb ik een half jaar geleden mijn tft scherm (voor gewone pc) aangeboden voor reparatie. Deze is pas twee-drie maanden (!!!!!) later vervangen (na veel telefoontjes).
Verder werk ik zelf bij de aldi (4.5 jaar nu) waar Medion voornamelijk wordt verkocht. Van veel klanten hoor ik dat Medion echt een puinzooi is, het is ook vaak voorgekomen dat we een artikel terug hebben moeten nemen en terug moeten betalen, omdat klanten geen zin hadden om weer enkele maanden te zitten zonder hun electronica. (laatste was trouwens een bijna 3 jaar oude laptop)

Omdat Medion repaircenter zo'n puinzooi is is de Aldi bezig om Medion een beetje te verstoten en geen nieuwe leveringscontracten te maken.

De laptop zelf zal dus wel goed zijn, alleen als er iets mee is ben je m zo lang kwijt dat je bent vergeten dat je een laptop heb als je hem eindelijk terugkrijg :p

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Mento schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:47:
[...]

Volgens mij is de S270 voor dezelfde prijs te krijgen als de S250. Het geheugen is zeker niet f twee schroefjes, nee je moet de hele laptop uit elkaar halen. dus ben je niet bekend met laptop dan raad ik het je af. vaak zit hier ook een sticker op.
Dat is niet zo'n probleem, het gaat me meer om garantie e.d.

Er is net weer een eis bijgekomen ( :X ouders) Hij moet lang mee kunnen op de batterij, dus ik zal voor de 8-cell versie moeten gaan. Zou je de standaard msi 8-cell batterij erin kunnen doen (zo van, dan heb je twee accu's, eentje wat groter dan de ander)?

[ Voor 3% gewijzigd door Technicality op 15-03-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 09-09 16:35
Jainoxi schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:22:
[...]

Goedkoop is duurkoop, vooral bij laptops. De service zal een heel stuk minder zijn lijkt me.
Ik vind dat een beetje kort door de bocht, aangezien de laptop als het goed is zelfs door MSI in elkaar wordt gezet voor Medion. Volgens mij gaat het zelfs zo ver dat ze er zelfs het stickertje voor ze op plakken :P
Technicality schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:41:

De Medion laptop heeft in ieder geval geen <i>void warranty</i>-zegel (MSI ook niet lijkt mij), maar zoals iemand al eerder zei moet je om bij het geheugen te komen alles loshalen (toetsenbord, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Rave17 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:05:
[...]

Ik vind dat een beetje kort door de bocht, aangezien de laptop als het goed is zelfs door MSI in elkaar wordt gezet voor Medion. Volgens mij gaat het zelfs zo ver dat ze er zelfs het stickertje voor ze op plakken :P
Dat is de hardware, we hebben het over de service van het bedrijf
[...]

De Medion laptop heeft in ieder geval geen void warranty-zegel (MSI ook niet lijkt mij), maar zoals iemand al eerder zei moet je om bij het geheugen te komen alles loshalen (toetsenbord, etc.).
Dat is niet zo'n probleem. Weet iemand of je hier dezelfde accu's als de asus s-serie in kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
-----Original Message-----
From: Jainoxi
Sent: dinsdag 14 maart 2006 11:56
To: Support Team MSI
Subject: Welke chipset in de MSI S270

Hoi,

Ik heb een vraagje. Volgens de specificaties op uw website, staat dat de
MSI S270 de ATI RS480M chipset heeft. Nu hoor ik op verschillende
plaatsen, dat deze laptop tegenwoordig niet meer met de RS480M, maar met
de RS482 geleverd wordt.

Kunt u controleren of dit echt zo is? Ik ben van plan de S270 te kopen,
en wil toch graag de iets zuinigere RS482 chipset hebben! Heeft u
wellicht screenshots of iets dergelijks, zodat ik de verkopende partij
kan overtuigen van het feit dat er ook MSI S270 laptops met de RS482
chipset in omloop zijn?
Geachte heer,

Onze latere S270 modellen bevatten inderdaad een RS482 Chipset.
Bijgevoegd kunt u zien op het zogenaamde "spec label" dat onderop het
notebook zit dat hiervoor een aanduiding rechtsonder in de hoek staat.

Met vriendelijke groet,

Support Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Zoals ik al een paar keer had gemeld :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Mento schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:29:
[...]

Zoals ik al een paar keer had gemeld :z
Zoals wederom bevestigd :D. Ik heb 2 foto's van de onderkant van de laptop meegestuurd gekregen. Hopelijk gaat ALB mij een mooie RS482 toezenden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
weet iemand toevallig of ze deze series nog bij een mediamarkt verkopen tegenwoordig? en zo ja, weet iemand waar nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

Chiron

Moderator Discord
Net mijn S270 opengemaakt om te kijken wat voor geheugen er nou precies in zat.. mijn god wat een kutwerk zeg om hem open te krijgen... ik heb 'm nu maar open op mn bureau liggen, geen zin om hem een 2e keer open te maken als ik het geheugen binnen heb... pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/laptop/DSC00533.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/laptop/DSC00534.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/laptop/DSC00535.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/laptop/DSC00536.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/laptop/DSC00537.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
@Chiron:
Dat heb je nog knap gedaan vergelijken met mij, ik overal pinnentjes en plaatjes :+
Waar heb jij hem vandaan? want ik wil mijn notebook ook wat meer denkruimte geven maar heb geen zin om hem open te maken en dan te wachten tot ik het geheugen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10-2022
sharkzor schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:17:
weet iemand toevallig of ze deze series nog bij een mediamarkt verkopen tegenwoordig? en zo ja, weet iemand waar nog?
Mediamarkt Eindhoven heeft een zwarte S260 staan.
Ik heb gevraagd naar een witte S270, maar die had hij net verkocht zei de beste man.

Eindhoven heb je in ieder geval een goede kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Mento schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 07:45:
@Chiron:
Dat heb je nog knap gedaan vergelijken met mij, ik overal pinnentjes en plaatjes :+
Waar heb jij hem vandaan? want ik wil mijn notebook ook wat meer denkruimte geven maar heb geen zin om hem open te maken en dan te wachten tot ik het geheugen heb.
Heb de laptop bij Azerty.nl gekocht. Bij interngeheugen.com exact hetzelfde geheugen besteld, (Transcend ddr400)helaas met nog onbekende levertijd :( dus dat wordt maar weer even afwachten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Chiron schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:12:
[...]

Heb de laptop bij Azerty.nl gekocht. Bij interngeheugen.com exact hetzelfde geheugen besteld, (Transcend ddr400)helaas met nog onbekende levertijd :( dus dat wordt maar weer even afwachten.
Ze zijn meestal wel snel met leveren, ik heb wel vaker bij hun besteld omdat ik precies hetzelfde geheugen wou en als er onbekende levertijd stond was dat vaak binnen een week .Als ik op het type nummer van het geheugen zoek krijg ik de informatie dat het geheugen 200pins is. Maar het gros van het geheugen is 184 maakt dit echt uit of is dit vergelijkbaar met AGP 4 en 8?

Is er iemand die binnenkort een MSI S2x0 of geheugen wil gaankopen? Ik wil namelijk upgraden en als iemand intresse heeft in een bankje van 512MB dan neem ik een bank van 1024MB. Intresse? LaurensBot333@msn.com

[ Voor 14% gewijzigd door Mentox op 16-03-2006 11:24 . Reden: Middelvinger op de H+sneltypen=niet leesbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
184 pins is 'gewoon' ddr voor in je desktop... 200 pins is so-dimm, laptop geheugen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Chiron schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 01:15:
Net mijn S270 opengemaakt om te kijken wat voor geheugen er nou precies in zat.. mijn god wat een kutwerk zeg om hem open te krijgen... ik heb 'm nu maar open op mn bureau liggen, geen zin om hem een 2e keer open te maken als ik het geheugen binnen heb... pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
verrekt... ik heb ook de S270, maar ik heb 2 banken van 256 er in zitten.... grrr.. wanneer en waar heb jij je S270 gekocht?

Openmaken is idd vrijlastig... vooral de 3 clipjes, aan de achterkand / schanier... In de tutorial van msi wordt namelijk niet vermeld dat die ook aan 2 kanten vastzit met klikjes... ik zie dat je er optijd achterkwam dat het geheugen onder het toetsenbord, onder alu folie.... Ik had dat nog niet door en had ook het touchepad gedeelte verwijderd.... dat was een klus zeg. Aan de rechterkant bleef het steeds maar haken...

Mento, hoeveel geld wil je voor de 512mb hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Eastman op 16-03-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
@Chiron:
Dat dacht ik al, stond ook in mijn Aries boek, maar Salland heeft het gewoon tussen laptop geheugen staan vandaar mijn twijvel.
@Eastman:
Ik dacht iets van €35, Het geheugen is nog geen twee maanden oud. Maar zou je me veder kunnen mailen? Anders ben ik bang dat een Mod mijn post gaat verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zit eraan te denken ook een MSI megabook 12.1" te gaan kopen (ter vervanging van mijn Acer 15.4" P-M 1.6). Snelheid verkies ik toch boven compactheid/mobiliteit van een notebook, dus een 15.4" model is niet echt ideaal om mee te werken.

Enige wat ik wil doen, mijn Acer uit elkaar halen voor onderdelen. zo wil ik de P-M die hier in zit in mijn MSI gaan duwen en de Celeron-M uit dat ding in mijn acer zetten. Hetzelfde wil ik doen met geheugen en evt hdd (ik heb een 60GB liggen zowel in mijn notebook als nog eentje los liggen en heb nog 512MB geheugen liggen).

Weet iemand in hoeverre dat ding uit elkaar te halen is en makkelijk is om zelf onderdelen te gaan vervangen? Gezien ik al wat onderdelen heb liggen vind ik het een beetje onzin om het nog een keertje te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 21:08
Het lijkt dat lidl ook met een msi komt onder naam van targa:
http://www.lidl.nl/nl/hom...23.p.AMD_Turion_64_16_Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Niet echt intressant, op medionshop.nl staat dezelfde voor 150 euro minder. Enige verschil dat ik zie is de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Eastman schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:56:
[...]

verrekt... ik heb ook de S270, maar ik heb 2 banken van 256 er in zitten.... grrr.. wanneer en waar heb jij je S270 gekocht?

Openmaken is idd vrijlastig... vooral de 3 clipjes, aan de achterkand / schanier... In de tutorial van msi wordt namelijk niet vermeld dat die ook aan 2 kanten vastzit met klikjes... ik zie dat je er optijd achterkwam dat het geheugen onder het toetsenbord, onder alu folie.... Ik had dat nog niet door en had ook het touchepad gedeelte verwijderd.... dat was een klus zeg. Aan de rechterkant bleef het steeds maar haken...

Mento, hoeveel geld wil je voor de 512mb hebben?
Gekocht bij Azerty :)

Ik zat idd ook te kloten met die clipjes, pas toen ik een schroevendraaier in het scharnier stak ging ie los :D

Dat het geheugen onder de folie zat wist ik al, stond gewoon in de foto's van de pdf file. Eigenlijk hoef je de schroefjes aan de onderkant van de laptop ook niet eens los te draaien, gewoon accu eraf, powerknop-klepje losslopen (dit is het meeste werk) toetsenbordje eruit en ff de folie omhoog schuiven en dan ben je er.

Hm balen heb net 512 mb geheugen besteld, anders had ik dat reepje ook wel over willen nemen :D Welk merk reepje is dat trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
hmm ik had hem ook gekocht bij azerty, december afgelopen jaar..

Naja... helaas pindakaas dan dat ik 2 x 256 mb..

je hoeft idd niet alle schroefen los te draaien... op 1 schroefje na dan.. het klepje dat je los moet klikken zit namelijk wel vast met een schroef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

als ik Linux op mijn S260 wil knallen... welke versie kan ik dat het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:29:
Vraagje:

als ik Linux op mijn S260 wil knallen... welke versie kan ik dat het beste nemen?
Hoe bedoel je, versie? Distributie? Elke die je maar wilt :D. Zorg wel voor de nieuwste 2.6 kernel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 10-09 10:47
Heb zo'n gevoel dat het nog wel even gaat duren voordat mijn laptop binnenkomt bij 4launch. Het kan volgens hen nog een paar dagen tot een paar weken duren. Zij zijn ook weer afhankelijk van een leverancier. Jammer. Zit niks anders op dan wachten. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Hugo op 16-03-2006 19:49 . Reden: ADSL is for the open minded and for me ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
@Chiron
Zou je een stappenplan kunnen maken over het upgraden van het geheugen? Want zoals ik het nu begrijp hoef je geen schroefjes los te maken aan de onderkant, dit betekend dat ik mijn garantie niet verlies.

Toen ik de S270 van een vriend open haalden hield ik een aantal schroefjes over, dat wil ik nu voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Een aantal schroefjes over houden lijkt me wel erg sterk, er zitten er 9 in de onderkant.. volgens de pdf moet je die allemaal loshalen, maar er is er maar een waarmee het kapje vastzit.. als je die eenmaal los hebt is het vervolgens een koud kunstje om het toetsenbord los te halen, de folie open te buigen en je bent al bij het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Chiron schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:09:
Een aantal schroefjes over houden lijkt me wel erg sterk, er zitten er 9 in de onderkant.. volgens de pdf moet je die allemaal loshalen, maar er is er maar een waarmee het kapje vastzit.. als je die eenmaal los hebt is het vervolgens een koud kunstje om het toetsenbord los te halen, de folie open te buigen en je bent al bij het geheugen.
Ik hield er 3 stuks over, waar deze vandaan komen weet ik niet. Ik heb de handleiding van MSI gevolgd.

Ik zal het binnenkort proberen of het mij ook lukt zoals jij het heb gedaan. Ik neem aan dat het schroefje waar je het over hebt bij de schuiver van de accu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
yep :)

zijn het van die hele kleine zwarte schroefjes? Kans is groot dat ze van intern vandaan komen.. maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Heb je misschien een link naar die pdf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Chiron schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:08:
yep :)

zijn het van die hele kleine zwarte schroefjes? Kans is groot dat ze van intern vandaan komen.. maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd.
Waarvoor dient de folie op het geheugen? Als ik het terug plaats wil de laptop niet starten, kan ik het gewoon weg laten of heeft dat gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Lex_brugman schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:24:
[...]

Heb je misschien een link naar die pdf?
kijk bij de tweede post, ergens onderin deze post staat een link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Mento schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:28:

kijk bij de tweede post, ergens onderin deze post staat een link
Stom van me, niet gezien!
Een aantal schroefjes over houden lijkt me wel erg sterk, er zitten er 9 in de onderkant.. volgens de pdf moet je die allemaal loshalen, maar er is er maar een waarmee het kapje vastzit.. (...)
Die andere schroefjes zijn voor het voorste kapje, die zit met meerdere schroefjes vast, en 1 van die schroefjes houd ook de hardeschijf vast.

[ Voor 3% gewijzigd door Lex_brugman op 16-03-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Ik heb zojuist de Medion MD 95712 bestelt.
Ik heb goed onderzocht hoe de service van Medion inelkaar zit, ervaringen gelezen en met Medion gemaild. Het valt allemaal best mee. Ik kreeg nette en uitgebreide antwoorden van Medion terug. Erg plezierig.

Op moment van ontvangst zal ik veel ervaringen en high. res. foto's met jullie delen :)

Leuk he :P

Een van de intressante antwoorden van Medion: "Wij maken gebruik van de MSI-technologie"

O+

Overigens ben ik heeel erg benieuwd of de montior ook X-Black technologie heeft...

[ Voor 25% gewijzigd door Stevie_ op 17-03-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Gisteravond maar even geprobeerd of het mij lukte om het geheugen eruit te krijgen, het lukte!!
Het enige wat ik niet had gedaan was de connector los gehaald, er was genoeg spelling om het klepje omhoog te krijgen en het toetsenbord te verwijderen.

Op het geheugen zit een stukje folie, een klein deel zat onder bij de muis. Als ik dit terug schoof werkt mijn notebook niet meer. Toen ik de folie wilde verwijderen om te kijken of alles goed zat starten mijn systeem. Ik heb nu dus geen folie meer, kan dit kwaad?

(luxeprobleem)
Ik zit te twijfelen of ik nu 512MB+512MB doe of 512MB+1024MB. Afgerond kost 512MB €50 en 1024MB €100.
(luxeprobleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Ik snap trouwens niet zoveel meer van de processors die tegenwoordig op de markt liggen (verdiep ik me ook de laatste tijd niet echt in)...vroegah was het allemaal simpel > 3000 mhz, 3 ghz, je snapte al snel wat sneller was en niet.

Ik heb nu dus een notebook bestelt met de AMD Turion 64 ML30 processor. Dit is 1,6 ghz.
Met wat voor processor is dit nou te vergelijken? Een Amd XP 3000??

Thuis heb ik een pc met een Amd XP 3200, benieuwd of straks mijn laptop deze nu gaat owne :).

[ Voor 11% gewijzigd door Stevie_ op 17-03-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met ALB Computers? vast wel..
Ik heb op de site wat geKonfiguriert en was op een prijs gekomen. nou had ik nog gebeld naar ze, en toen heb ik gezellig met die duitser een offerte samengesteld, maar nu blijkt het dat de prijzen heel anders zijn.
Bijvoorbeeld:
de witte en zwarte MSI S270 AMD Mobile horen hetzelfde te kosten :?
het verschil tussen 2x512 SDRAMen 1x1024 SDRAM is niet 40 maar 10 euro. :?
ook de HDD's zijn anders in prijs, de 7200rpm 60GB kost 200 ipv 169 etc :?

Wat een drama, ik krijg nu een offerte opgestuurt per email maar ik vind het allemaal maar matig relaxed gaan. Iemand anders hier ook ervaringen mee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:43:
Heeft iemand hier ervaring met ALB Computers? vast wel..
Ik heb op de site wat geKonfiguriert en was op een prijs gekomen. nou had ik nog gebeld naar ze, en toen heb ik gezellig met die duitser een offerte samengesteld, maar nu blijkt het dat de prijzen heel anders zijn.
Bijvoorbeeld:
de witte en zwarte MSI S270 AMD Mobile horen hetzelfde te kosten :?
het verschil tussen 2x512 SDRAMen 1x1024 SDRAM is niet 40 maar 10 euro. :?
ook de HDD's zijn anders in prijs, de 7200rpm 60GB kost 200 ipv 169 etc :?

Wat een drama, ik krijg nu een offerte opgestuurt per email maar ik vind het allemaal maar matig relaxed gaan. Iemand anders hier ook ervaringen mee?
Ikzelf heb ervaring met de "duitsers" van ALB. Ik heb via de site van ALB mijn configuratie gemaakt, deze gemaild. Een paar uur later kreeg in een offerte met de prijzen en daar kon ik wat aanpassen tot het naar mijn wens was. Toen de final offerte opgestuurd en kreeg binnen een uur de gegevens hoe ik kon betalen en 4 dagen later had ik hem binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik heb m'n laptop ook besteld bij ALB-Computer, een witte S270 met MT-40, 2GB RAM, 100GB harde schijf, 2 8-cell batterijen, 2 opladers, volledige garantie, etc, voor ongeveer 1600 euro. Mochten jullie geinteresseerd zijn in mijn mail-communicatie en de offerte, laat 't me weten, dan zet ik 't online.

Ik ben overigens erg tevreden met de service en reacties op mijn mails, ik heb een dikke 2 weken elke dag met ze gemaild, en ik heb elke keer voldoende antwoord gekregen.
Mocht je iets bij ze willen aanschaffen, is 't raadzaam dit via mail te doen, dan krijg je net iets betere prijzen en opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Jainoxi schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:47:
Ik heb m'n laptop ook besteld bij ALB-Computer, een witte S270 met MT-40, 2GB RAM, 100GB harde schijf, 2 8-cell batterijen, 2 opladers, volledige garantie, etc, voor ongeveer 1600 euro. Mochten jullie geinteresseerd zijn in mijn mail-communicatie en de offerte, laat 't me weten, dan zet ik 't online.

Ik ben overigens erg tevreden met de service en reacties op mijn mails, ik heb een dikke 2 weken elke dag met ze gemaild, en ik heb elke keer voldoende antwoord gekregen.
Mocht je iets bij ze willen aanschaffen, is 't raadzaam dit via mail te doen, dan krijg je net iets betere prijzen en opties...
Mooie prijs. Kun je er nu wel een QWERTY (USA) toetsenbord bij krijgen, of is het nog steeds auf Deutsch?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel hebben ze geen US-international keyboards. Wel uk, de " zit op de 2 en de # zit naast de enter, voor de rest is het vrijwel hetzelfde.

Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat het verstandig is om verder maar te mailen. Wie weet hebben ze een prijslijst die ze via de mail kunnen opsturen. Jammer dat het niet overeenkomt op de site maar geen enkel bedrijf is perfect ;)

Oke, daarnaast twijfel ik over een witte of een zwarte, ik denk dat ik maar een munt op moet gaan gooien, want ik kan geen keuze make. en er zijn weinig voor- en nadelen af te wegen.. dus t word kop of munt, tenzij iemand met argumenten komt :9 hehe

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Mento schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:56:
Gisteravond maar even geprobeerd of het mij lukte om het geheugen eruit te krijgen, het lukte!!
Het enige wat ik niet had gedaan was de connector los gehaald, er was genoeg spelling om het klepje omhoog te krijgen en het toetsenbord te verwijderen.

Op het geheugen zit een stukje folie, een klein deel zat onder bij de muis. Als ik dit terug schoof werkt mijn notebook niet meer. Toen ik de folie wilde verwijderen om te kijken of alles goed zat starten mijn systeem. Ik heb nu dus geen folie meer, kan dit kwaad?

(luxeprobleem)
Ik zit te twijfelen of ik nu 512MB+512MB doe of 512MB+1024MB. Afgerond kost 512MB €50 en 1024MB €100.
(luxeprobleem)
Ik denk dat je folie contact maakte of kortsluiting oid. met je geheugen, het zit erin ter afscherming :? maar volgens mij is het niet echt nodig.. je zou kunnen proberen de folie wat 'op te bollen' zodat het geen contact maakt met de onderdelen eronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de laptop als bedrijf in het buitenland (Duitsland in dit geval) besteld, moet er dan geen importbelasting over worden betaald? :? weet iemand hier iets meer van af of valt dit onder off-topic? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:03:
Als je de laptop als bedrijf in het buitenland (Duitsland in dit geval) besteld, moet er dan geen importbelasting over worden betaald? :? weet iemand hier iets meer van af of valt dit onder off-topic? :|
Binnen de EU geldt geen importbelasting, vrije handelszone. Ook betaal je de Duitse BTW-tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastman schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:57:
hmm ik had hem ook gekocht bij azerty, december afgelopen jaar..

Naja... helaas pindakaas dan dat ik 2 x 256 mb..

je hoeft idd niet alle schroefen los te draaien... op 1 schroefje na dan.. het klepje dat je los moet klikken zit namelijk wel vast met een schroef...
Mento schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:56:

(luxeprobleem)
(luxeprobleem)
Is het niet zo dat die 2x 256 voor de dual channel is, en dat je daarvoor dus 2x dezelfde geheugen kaartjes moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Volgens mij hebben de huidige Turions toch nog geen support voor dual-channel geheugen? :Y)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Momenteel beschik ik sinds halfjaar over een Acer Aspire 1694Wmli, dit ding beschikt over alle gadgets die een notebook kan beschikken voor een leuke prijs...

Kwa snelheid (performance) niets aan op te merken! top ding... (moet hem alleen 5 weken missen ivm reparatie).

Maar: ; Als je voor performance kiest, hou je vaak geen rekening met accuduur, gewicht en size van de notebook...
Ik heb totaal geen spijt dat ik voor deze notebook heb gekozen maar ik mis toch wel het mobiele van een kleine notebook. (In het huis mobiel internetten).

Ben vervolgens hier wat informatie gaan opdoen... Ik ben een zeer verwent kwaliteits freak en elk wissewassje valt me dan ook gelijk op... Het was dan ook een grote stap op voor Acer te kiezen.

In jullie posts heb ik wat informatie opgedaan betreft de kwaliteit enz... En ik moet zeggen dat ik nog geen enkel nadelig "iets" in mijn ogen heb gelezen.

Ik ben dan ook van plan om deze notebook aan te schaffen, en kom hier wat tips inwinnen.

Ik wil: MSI Megabook S260, Intel® Pentium® M 730 (1.6GHz) 533MHz, 512MB DDR, 60GB, Dual DVD Burner, 12.1 inch TFT, Bluetooth, Wlan, Microsoft® Windows® XP Professional Edition. Witte behuizing.

Ik heb de pricewatch bekeken en de prijs ligt wel erg gunstig voor zo een klein ding.
Maar nergens is mij duidelijk waar deze notebook direct af te halen is :S?
Weten jullie dat? Regio Denhaag? Notebook afhalen, contant betalen?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Alternate zit in Ridderkerk. Niet enorm dichtbij maar moet te doen zijn?

En anders gewoon online bestellen. Heeft vrijwel iedereen hier gedaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:33:
Alternate zit in Ridderkerk. Niet enorm dichtbij maar moet te doen zijn?

En anders gewoon online bestellen. Heeft vrijwel iedereen hier gedaan volgens mij.
Mja makkelijk ben vrijwel elk weekend in Rotterdam.
Kun je dan afhalen zonder te bestellen? dus is het gewoon een soort van walk in store, and get out with product store?

Nog tips bij het aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Stevie_ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:46:
Niet echt intressant, op medionshop.nl staat dezelfde voor 150 euro minder. Enige verschil dat ik zie is de garantie.
Ik heb zojuist ook het krantje van de Lidl gelezen, en wat Stevie_ zegt gaat niet echt op. Medion maakt gebruik van een sempron, terwijl de lidl (helaas is deze trouwens niet mooi wit of mooi zwart maar een beetje cheap zwart/grijs) gebruikt maakt van een Turion (MT30). Helaas kon ik niet ontdekken wat voor accu deze heeft.

[ Voor 1% gewijzigd door AlexanderOnline op 18-03-2006 20:50 . Reden: spemron, ehm... :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Dude, shiiitt...ga jij maar even naar www.medionshop.nl, klik op 'notebooks' en selecteer de eerste en tevens WEL witte (exact dezelfde als de s270) laptop aan.

Juist, wat zie je bij de specificaties?! Juist, Turion ML 30...wat maakt die 10 watt extra nou uit...zit toch een 8 cells accu bij :D

*edit* Zo kan je even vergelijken, €899 euro en de specificaties van Medion MD 95712 12,1" WXGA Notebook:

Afbeeldingslocatie: https://www.medionshop.nl/P23ShopImagesNL//44/441A8B8B9382614DE10000000A00005A.jpg

Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2
AMD Turion 64 ML30
12,1" TFT WXGA display, 1280 x 800 pixels
ATI® Mobility Radeon Xpress 200 PCI-Express tot 128 MB shared DDR memory
512 MB DDR RAM
60 GB harde schijf (5400 RPM)
DVD-Writer / -ReWriter (DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, DL, CD-R, CD-RW, DVD-ROM)
16 Bit geluidskaart met twee geïntegreerde luidsprekers
Wireless LAN 802.11b/g tot 54 Mbit / sec.
10 / 100 Mbit LAN netwerkkaart
56K V.90 Modem
Cardreader, Secure Digital / MultiMediaCard / MemoryStick (Pro)
VDE / GS geteste externe AC adapter
Li-Ion accu

[ Voor 61% gewijzigd door Stevie_ op 18-03-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet kunnen vinden in het topic, misschien is het besproken in de eerdere delen.
Maar ik vraag me af of het shared geheugen van 128 mb van de vidkaart (S270) over te klokken is of dat er een manier is om de videokaart beter te laten performen.
En zo ja of er risico's aan zitten?
Want ik ben niet zo heel zeker van de kwaliteit van de videokaart van mijn toekomstige laptop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Damn! Excuseert u mij :> Ik stond net ondfer de douche, ik dacht, hee, die medion, die had toch ook een turion? Dus ik ren snel naar GoT maar je had het al opgemerkt ;) Sorry, ik heb me vergist met die enorme lading semprons die laatst langskwamen :P Inderdaad is de Medion intressanter, ondanks de ML30 ipv MT heeft deze wel een 8 cell (staat er niet bij maar had ik toen gemailt), en ik verwacht eigelijk niet dat die van de Lidl dat wel heeft. Verder is de medion ook nog veeel mooier dan die targa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:41:
[...]

Kun je dan afhalen zonder te bestellen? dus is het gewoon een soort van walk in store, and get out with product store?

Ze hebben een winkel dus dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Heeft die Medion MD 95712 ook BT?
Ik zie het er niet bij staan, soms worden er wel eens wat dingen vergeten in de specificaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:03:
[...]

Ze hebben een winkel dus dat kan gewoon.
Mooi dan zal ik van te voren wel even bellen.. of ze hem nog hebben liggen dan ga ik hem afhalen...

Ik zag overigens op de website van alternate staan dat het een showroom betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Coenen schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:45:
Ik zie het er niet bij staan, soms worden er wel eens wat dingen vergeten in de specificaties....
Ik zou er niet van uit gaan, het is een feature die je er wel bijzet. Tenzij iemand met deze in bezit anders weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Coenen schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:45:
De Medion heeft geen Bluetooth. Ik heb dit nagevraagd bij Medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij completer.nl een BENQ JOYBOOK 6000 staan :S voor honder euries minder en heeft 4.5/5 sterren!!

Nu begin ik erg te twijfelen!! :S
Ik wil vooral erg mobiel zijn in het "huis"... een desktop en een supersnelle complete notebook heb ik al...

Wat zouden jullie doen?

Benq Joybook 6000ED
-Intel Centrino M Processor 725 model (1,6Ghz. 2MB cache) processor
-12.1 TFT scherm WXGA 1280x800
-512MB DDR RAM
-Windows XP Home NL volledig geinstalleerd
-60Gb harddisk
-Externe DVD-rom/CD-ReWriter
-Intel Extreme Graphics 2 Video
-Interne Wifi wireless netwerk adapter
-2x USB2.0 connectors
-Monitor en SVHS uitgang
-Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter
-1x PCMCIA TypeII
-ZV Port & Cardbus ondersteuning
-AC-DC adapter 110-220V
-Smart Li-ION 4 uurs batterij
-Touchpad
-Gewicht: 1,28Kg Excl. batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:41:
[...]

Bel ze ff. Dan bestellen ze het denk ik indien het niet op voorraad is.

Voor de rest mag je trouwens zelf wel wat meer uitzoeken. Genoeg informatie bij de shopsurvey/pricewatch, benchmarks, reviews etc.

De meeste mensen hebben hier bovendien toch niet met beide laptops kunnen spelen, dus is de voorkeur meestal meer een gok en kwestie van smaak.
offtopic:
Die uitroeptekens maken je bericht ook onnodig scheeuwerig trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Opzich niet echt noemswaardige verschillen, maar qua uiterlijk vind ik de MSI toch wel mooier. Ze zeggen "4 uurs accu", ik weet niet wat voor accu (4 of 8 cell) he krijgt bij de MSI? Als het een 4 cell is heb je waarschijnlijk bij de BenQ wel wat meer accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:02:
Ik zie bij completer.nl een BENQ JOYBOOK 6000 staan :S voor honder euries minder en heeft 4.5/5 sterren!!

Ik wil vooral erg mobiel zijn in het "huis"... een desktop en een supersnelle complete notebook heb ik al...

Wat zouden jullie doen?

Benq Joybook 6000ED
-512MB DDR RAM
-60Gb harddisk
-2x USB2.0 connectors
-Monitor en SVHS uitgang
-1x PCMCIA TypeII
-AC-DC adapter 110-220V
-Touchpad
-Externe DVD-rom/CD-ReWriter :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leejow(saait) schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:07:
[...]

-Externe DVD-rom/CD-ReWriter :X :X
Klopt... maar ik heb al 2 notebooks die dit kunnen... en bovendien maakt het missen van de dvd speler het ook weer goed door extra dunne behuizing...

Wat die msi volgens mij niet heeft zo te zien aan wat foto's toch wat aan de dikker kant wat er jammer is...

Tevens krijg je een externe dvd-rom met loop werk van TEAC ;) wat het dan weer helemaal goed maakt :)

Maargoed ben nog erg aan het twijfelen wil iedergeval 1 van de 2 vrijdag al in handen hebben...
Maar weet niet zogoed wat ik van die MSI kan verwacht ondanks wat reviews gelezen te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Wat zouden jullie doen?

Benq Joybook 6000ED
-512MB DDR RAM
-60Gb harddisk
-2x USB2.0 connectors
-Monitor en SVHS uitgang
-1x PCMCIA TypeII
-AC-DC adapter 110-220V
-Touchpad
volgens mij is de benq gebaseerd op de oudere 845 chipset. De s260 bevat de nieuwere en betere 915 cipset. Hierdoor presteerd de s260 beter dan de benq.

waar heb je trouwens de benq gezien?? op completer is hij in de aanbieding voor 950 euro

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Wannapuf schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:38:
[...]

De Medion heeft geen Bluetooth. Ik heb dit nagevraagd bij Medion.
Oei, dat vind ik wel een beetje jammer....had er wel rekening mee gehouden dat ie BT zou hebben...
Ik heb hopelijk deze week de beschikking over deze laptop, ik zal dan de nodige foto's, eerste indrukken e.d. hier uitgebreid poste. Als het goed is komt de laptop vandaag binnen en hopelijk kan me huisgenootje hem in ontvangst nemen (anders heb ik hem pas dinsdag of woensdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34

Wat zouden jullie doen?

Benq Joybook 6000ED
-512MB DDR RAM
-60Gb harddisk
-2x USB2.0 connectors
-Monitor en SVHS uitgang
-1x PCMCIA TypeII
-AC-DC adapter 110-220V
-Touchpad
Ik heb de Benq 6000 d16, en ik vind het echt een heerlijke laptop. Hij is zo ontzettend licht, wat echt heerlijk is als je er mobiel mee wilt werken (ik sleep hem elke dag mee naar school in de trein). Hij heeft een accutijd van 3 uur met wireless aan, terwijl ik aan het programmeren (/compileren) ben.
Voor de rest is het geen laptop waar je spelletjes op moet gaan spelen, maar als je dat niet doet is het echt een superding.
Een vriend van mij heeft een S270 en die is ook mooi, alleen die heeft zo'n glimmend scherm en persoonlijk vind ik dat niet fijn, als je in de trein zit heb ik namelijk heel veel last ervan. Terwijl de benq een helderheid van 200 nits heeft ofzo (staat erop) en daarmee altijd goed leesbaar is, ook met de zon achter je.
Als je meer wilt weten roep je maar ff (of je opent ff een nieuw topic).
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.