wij zijn toch maar voor de S260 gegaan ivm merknaam en service. Dat de prijs iets hoger ligt was niet voldoende bezwaar om die medion laptop te kiezen. Morgen komt-ie binnen!
Hmmm
De 15e m'n geld overgemaakt naar ALB, is vandaag pas binnengekomen, dan heb ik de laptop dus pas vrijdag
Wees blij joh.Jainoxi schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:47:
HmmmDe 15e m'n geld overgemaakt naar ALB, is vandaag pas binnengekomen, dan heb ik de laptop dus pas vrijdag
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Dan moet ik bijna blij zijn inderdaadWorkForce schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:04:
[...]
Wees blij joh.Ik heb de mijne besteld bij 4launch en ik ben inmiddels al weer ruim 2 weken verder. Ik heb nu maar de vraag neergelegd bij MSI Nederland met de vraag of zij iets weten wanneer Nederlandse Leveranciers weer kunnen beschikken over de S270. (volgens 4launch kan het binnen een paar dagen of een aantal weken)
Vandaag de Medion laptop binnen gekregen. Ik had Medion gemaild of de kleur van de laptop wit of grijs was (op de foto is het niet echt duidelijk te zien), ze zeiden dat de laptop wit was.
Nu heb ik hier toch echt heel duidelijk een GRIJZE laptop!
je moet zeker blij zijn! Ik heb totaal iets van 1.5 maand moeten wachten op mijn s260 (pentium 512MB). Bij het eerste bedrijf (levertijd 2-3 dagen) kon ik m ophalen na dik drie weken, bleek dat ze de verkeerde laptop hadden (celeron 256MB), deze verkeerd op de site hadden staan, deze fout hadden gefactureerd en mij verkeerd hadden geinformeerd over de laptop. Ik Mog de celeron meenemen voor dezelfde prijs (dus die van de duurdere pentium). Uiteraard niet mee akkoord gegaan.
Aantal dagen later elders besteld, levertijd onbekend. De laptop kon ik ook na drie weken ophalen, nu wel gelukkig de goede voor dezelfde prijs.
Totoaal dus 6-7 weken moeten wachten.....
7400 Wp op het dak
post is 'n foto'tje dan, ben wel benieuwdStevie_ schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:08:
Vandaag de Medion laptop binnen gekregen. Ik had Medion gemaild of de kleur van de laptop wit of grijs was (op de foto is het niet echt duidelijk te zien), ze zeiden dat de laptop wit was.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ik heb mijn MSI 270s, zelf geconfigureerd, bij ALB in duitsland besteld, toen het geld overgemaakt was, was mijn laptop in no-time keurig op tijd in Nederland, wel waren ze mijn notebook tas vergeten...slordigheidje, maar dat hebben ze binnen 3 dagen opgelost!
Verder heeft ALB een handige feature (vind ik!) ze hebben een chat op hun site, als je die opent wordt er een operator opgeroepen, die is niet de hele dag aanwezig., maar het is wel een handige manier van communiceren, zeker omdat die duiters niet echt goed engels spreken wanneer je ze belt!
Maar ik ben erg blij met de keuze voor ALB!
Verder heeft ALB een handige feature (vind ik!) ze hebben een chat op hun site, als je die opent wordt er een operator opgeroepen, die is niet de hele dag aanwezig., maar het is wel een handige manier van communiceren, zeker omdat die duiters niet echt goed engels spreken wanneer je ze belt!
Maar ik ben erg blij met de keuze voor ALB!
Hier hetzelfde. Ik zit sinds 22 feb op een S270 van 4launch te wachten.
Ze gaven even valse hoop door op 17-3 te zeggen dat hun leverancier het product weer aan gaf als : in voorraad. Volgende dag een mailtje dat er toch niets in voorraad was.
Ben benieuwd hoelang ik nog moet wachten.
Okeej
Pics:

Deze foto's heb ik even snel gemaakt...als er intresse is kan ik vanavond even wat mooiere maken met met statief
[ Voor 29% gewijzigd door Stevie_ op 22-03-2006 08:55 ]
Die platte accu is niet geheel mijn smaak, eerst dacht ik dat het wel mooi zou zijn maar op de fotos hierboven blijkt dat het de notebook "lomp" maakt. Net of ze vergeten waren dat er ook nog een accu is moetst komen, de schuine versie verbergd dit een stuk beter.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Mja inderdaad.
Maar dat terzijde, het meest belachelijk is dat Medion hem verkoopt dat de laptop WIT is. Dit is toch duidelijk grijs. De service van Medion zou volgens S. (degene die zei dat deze laptop WIT zou moeten) zo spoedig mogelijk contact met me opnemen.
Ik zal ze straks eens bellen (en wel via een 0900 nr. helaas) en vragen om S..
*edit*
S. heeft geen telefoon. S. mag niet bellen. S. is beetje dom aangezien mevrouw met al aan de telefoon kon vertellen dat de notebooks allemaal grijs waren. Met de de opmerking en vraag "mevrouw, het is toch raar dat een verkoper mij via de mail verteld dat de laptop wit is terwijl al jullie laptops grijs zijn, dat is toch ontzettend raar dat hij dat niet wist. Hoe gaan we dit oplossen?!"
mevrouw "ja we kunnen de laptop terug ophalen en uw geld terug storten"
Ik "juist en dan zit ik een maand met de ellende, en geen laptop en geen geld"
mevrouw "tsja voor dit soort zaken moet ik u doorverbinden met de servicedesk...maar daar is momenteel een wachtrij van 9 minuten"
Ik "juist, 9 minuten...9 x 15 cent al bijna 1,50 euro om service te krijgen of jullie fout. Is er een mogelijkheid dat de service mij belt?"
mevrouw "nee dat is niet mogelijk"
ik "ik weet voldoende, tot ziens"
OMG, de service van Medion is echt verschrikkelijk!!!
Maar dat terzijde, het meest belachelijk is dat Medion hem verkoopt dat de laptop WIT is. Dit is toch duidelijk grijs. De service van Medion zou volgens S. (degene die zei dat deze laptop WIT zou moeten) zo spoedig mogelijk contact met me opnemen.
*edit*
S. heeft geen telefoon. S. mag niet bellen. S. is beetje dom aangezien mevrouw met al aan de telefoon kon vertellen dat de notebooks allemaal grijs waren. Met de de opmerking en vraag "mevrouw, het is toch raar dat een verkoper mij via de mail verteld dat de laptop wit is terwijl al jullie laptops grijs zijn, dat is toch ontzettend raar dat hij dat niet wist. Hoe gaan we dit oplossen?!"
mevrouw "tsja voor dit soort zaken moet ik u doorverbinden met de servicedesk...maar daar is momenteel een wachtrij van 9 minuten"
Ik "juist, 9 minuten...9 x 15 cent al bijna 1,50 euro om service te krijgen of jullie fout. Is er een mogelijkheid dat de service mij belt?"
[ Voor 63% gewijzigd door Kees op 22-03-2006 14:21 ]
Waar bij Medion zie jij staan in welke kleur deze laptop wordt geleverd dan?
Op de foto lijkt de laptop bijna wit of heeel licht grijs, daarom heb ik Medion gemaild met de vraag of de laptop grijs of wit was. Het antwoord van Medion "De notebook is wit."Wannapuf schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:22:
Waar bij Medion zie jij staan in welke kleur deze laptop wordt geleverd dan?
Ok, dan is het inderdaad een beetje raar dat je een zilveren krijgt.
Ik vind het een beetje Medion-pesten, want als je dit topic volgt weet je dat Medion alleen grijs levert. Inderdaad is het vreemd dat een Medion medewerker beweert dat de laptop die ze leveren wit zal zijn, maar er berust ook een bepaalde verantwoordelijkheid bij jezelfStevie_ schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:12:
Mja inderdaad.
*edit*
S. heeft geen telefoon. S. mag niet bellen. S.r is beetje dom aangezien mevrouw met al aan de telefoon kon vertellen dat de notebooks allemaal grijs waren. Met de de opmerking en vraag "mevrouw, het is toch raar dat een verkoper mij via de mail verteld dat de laptop wit is terwijl al jullie laptops grijs zijn, dat is toch ontzettend raar dat hij dat niet wist. Hoe gaan we dit oplossen?!"
In ieder geval denk ik niet dat Medion je een witte variant kan leveren. Dus je moet of tevreden zijn met wat je hebt óf de weg inslaan van veel gedoe
[ Voor 4% gewijzigd door Kees op 22-03-2006 14:22 ]
Verwijderd
Ik zou de laptop laten ophalen en het geld terugvragen. Toch het beste, als je per se een witte wil hebben.
Wat een onzin, zij geven geen omschrijving van de kleur op de site dus MOET je het wel vragen.Rave17 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:20:
[...]
Zolang er niet op een website duidelijk staat aangegeven welke kleur ze leveren, moet je ook in je achterhoofd houden dat als iemand zegt dat de kleur wit is, dit een subjectieve mening kan zijn. Hoe ver gezocht dit ook is!
Wit = wit, grijs = grijs. Hij houdt mij voor de gek, ik hen niet. Ik ben gewoon het gevolg van het gemakzuchtig gedoe van een verkoper.
Ik heb S. vriendelijk gemaild met het verzoek of hij iets kon regelen aangezien ik geen zin had in wachtrijen van de Medion servicedesk voor 15 cent p/m. Ik kreeg half uur later een mailtje terug met alle gegevens waar de notebook kosteloos heen gezonden kan worden en hij vroeg om me rekeningnr. om het geld op terug te boeken.
Ik ga me nu alleen wel afvragen of ik dit ga doen aangezien geen enkele winkel de notebook op voorraard heeft en Medion in de voorwaarde heeft staan dat je je geld binnen een maand retour hebt. Plus een levertijd van een nieuwe laptop...heb ik straks pas in mei de MSI notebook

[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 22-03-2006 14:22 ]
Tsjaa hij is idd zilver, vreemd zeg!
Ik zou m'n geld lekker terug laten storten
en dan wachten op de nieuwe MSI books
Dan maar 2 maandjes wachten, maar dan heb
je wel weer 'n supersuperlaptop dus ja
Ik zou m'n geld lekker terug laten storten
en dan wachten op de nieuwe MSI books
Dan maar 2 maandjes wachten, maar dan heb
je wel weer 'n supersuperlaptop dus ja
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ze hebben er wel werk van gemaakt, staat nu kleur: grijs bij de specificaties op de medion site.Stevie_ schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:28:
[...]
Wat een onzin, zij geven geen omschrijving van de kleur op de site dus MOET je het wel vragen.
Wit = wit, grijs = grijs. Hij houdt mij voor de gek, ik hen niet. Ik ben gewoon het gevolg van het gemakzuchtig gedoe van een verkoper.
Reden om de medion te nemen lijkt me verder toch voornamelijk vanwege de prijs (dat is tenminste de reden waarom ik erover denk om er daar een te bestellen) en niet de kleur, persoonlijk vind ik grijs wel weer uniek.
Paar vraagjes aangezien je hem nu toch hebt, bluetooth ontbreekt echt neem ik aan en scherm is wel X-Black?
Heeft iemand enig idee of de cpu in dit gebakje vastgesoldeerd is of op een socket zit.
Ik wil er namelijk eentje kopen met een Celeron-M omdat ik al een Pentium-M heb liggen en ze dus op die manier gewoon over schroef
Maar goed, als dat niet gaat wordt het lastig.
Ik wil er namelijk eentje kopen met een Celeron-M omdat ik al een Pentium-M heb liggen en ze dus op die manier gewoon over schroef
Jup hij heeft X-Black, tenminste, de tft spiegelt en is mooi glad/glimmend. Echt prima beeld voor een resolutie van 1280 x 800 op 12,1 inch. Dus dat zit dik in ordetroftnom schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:25:
[...]
Paar vraagjes aangezien je hem nu toch hebt, bluetooth ontbreekt echt neem ik aan en scherm is wel X-Black?
De CPU zit helaas vast... maar door middel van een hendel kun je de CPU los maken. Je kan er dus je eigen CPU in kwijt.Terw_Dan schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:56:
Heeft iemand enig idee of de cpu in dit gebakje vastgesoldeerd is of op een socket zit.
Ik wil er namelijk eentje kopen met een Celeron-M omdat ik al een Pentium-M heb liggen en ze dus op die manier gewoon over schroefMaar goed, als dat niet gaat wordt het lastig.
Je kan er inderdaad je eigen proc indoen, maar heel specifiek een paar Turion's en Semprons... Hij zit dus niet 'helaas' vast, het is maar goed dat 'ie vast zit, anders deed 'ie 't nietMento schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:31:
[...]
De CPU zit helaas vast... maar door middel van een hendel kun je de CPU los maken. Je kan er dus je eigen CPU in kwijt.
Neem je mij nu serieusJainoxi schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:43:
[...]
Je kan er inderdaad je eigen proc indoen, maar heel specifiek een paar Turion's en Semprons... Hij zit dus niet 'helaas' vast, het is maar goed dat 'ie vast zit, anders deed 'ie 't niet. Het werkt net zo als bij desktopprocessoren...
Haha, ik zou niet durven
Oei oei oei, morgen komt m'n S270 binnen!
Het gaat mij juist om de Pentium-M en Celeron-M dingen. Ik wil er namelijk 1 kopen met een Celeron-M en de Pentium-M uit mijn huidige systeem halen en ze omwisselen. Dus iemand die kan bevestigen dat ook deze gewoon los te halen zijn... dat scheelt weer wat €€€tjes bij het aanschaffen van een nieuwe notebook (hoewel ik nu een nog mooier notebookje op het oog hebJainoxi schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:43:
[...]
Je kan er inderdaad je eigen proc indoen, maar heel specifiek een paar Turion's en Semprons... Hij zit dus niet 'helaas' vast, het is maar goed dat 'ie vast zit, anders deed 'ie 't niet. Het werkt net zo als bij desktopprocessoren...
Heeft er iemand al ervaring met het openschroeven van de S260?
Ik wil namelijk een reepje geheugen erin prikken en de mini-pci Intel2200 vervangen door een Gigabyte.
Echter als ik aan de onderkant kijk, zie ik veel schroefjes waardoor volgens mij het hele apparaat uit elkaar dondert...en in de handleiding heb ik ook niets terug kunnen vinden over het eventueel openbreken van het beestje.
Iemand enige tips cq routebeschrijving hoe dit uit te voeren?
NEVERMIND, was weer een typisch geval van lees de draad voordat je blaat...
Ik wil namelijk een reepje geheugen erin prikken en de mini-pci Intel2200 vervangen door een Gigabyte.
Echter als ik aan de onderkant kijk, zie ik veel schroefjes waardoor volgens mij het hele apparaat uit elkaar dondert...en in de handleiding heb ik ook niets terug kunnen vinden over het eventueel openbreken van het beestje.
Iemand enige tips cq routebeschrijving hoe dit uit te voeren?
NEVERMIND, was weer een typisch geval van lees de draad voordat je blaat...
[ Voor 10% gewijzigd door ParoXysm op 22-03-2006 22:51 ]
De S270 heeft de Semprons en Turion's, maar ik neem aan dat je de Pentiums en Celerons in de S250 en S260 ook op dezelfde manier kan vervangen. Je kan ze immers ook als barebone kopen, dus zonder CPU/geheugen/hdd etc. Dat bewijst ook meteen dat je je eigen CPU erin kan hangen.Terw_Dan schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:19:
[...]
Het gaat mij juist om de Pentium-M en Celeron-M dingen. Ik wil er namelijk 1 kopen met een Celeron-M en de Pentium-M uit mijn huidige systeem halen en ze omwisselen. Dus iemand die kan bevestigen dat ook deze gewoon los te halen zijn... dat scheelt weer wat €€€tjes bij het aanschaffen van een nieuwe notebook (hoewel ik nu een nog mooier notebookje op het oog heb)
Feit blijft wel, dat je het juiste voetje (socket) moet hebben, en dat je CPU op de lijst van ondersteunde hardware van je MSI staat!
Hmm, dan hoop ik dat ik er aan kan komen als barebone (heb een offerte gevraagd voor de goedkoopst mogelijke config met zo min mogelijk zooi erop).Jainoxi schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:48:
[...]
De S270 heeft de Semprons en Turion's, maar ik neem aan dat je de Pentiums en Celerons in de S250 en S260 ook op dezelfde manier kan vervangen. Je kan ze immers ook als barebone kopen, dus zonder CPU/geheugen/hdd etc. Dat bewijst ook meteen dat je je eigen CPU erin kan hangen.
Feit blijft wel, dat je het juiste voetje (socket) moet hebben, en dat je CPU op de lijst van ondersteunde hardware van je MSI staat!
Ik heb nog een 60GB hdd liggen, ik heb nog een 512MB dimmetje liggen en een cpu heb ik ook nog wel (moet ik alleen een nieuwe regelen voor mijn acer... dat is vast niet zo'n probleem
Als ik hiermee lekker de kosten kan drukken heb ik een leuk bakkie.
En het gaat om so479 cpus die MSI er zelf ook inlevert, dus wat dat betreft gaat dat geen probleem worden
Hoewel ik nu weer zwaar zit te twijfelen tussen de witte MSI s250/260 12.1" of dat ik ga voor de Gigabyte N203 Ruby Red 12.1"
Waar kun je die Gigabyte N203 Ruby Red 12.1" kopen dan?
Die barebones zijn eigenlijk alleen in Duitsland goed te krijgen. 4Launch in Eindhoven had ze ook geloof ik, maar de levertijd bij ze is bizar lang op dit moment...Terw_Dan schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:18:
[...]
Hmm, dan hoop ik dat ik er aan kan komen als barebone (heb een offerte gevraagd voor de goedkoopst mogelijke config met zo min mogelijk zooi erop).
Ik heb nog een 60GB hdd liggen, ik heb nog een 512MB dimmetje liggen en een cpu heb ik ook nog wel (moet ik alleen een nieuwe regelen voor mijn acer... dat is vast niet zo'n probleem).
Als ik hiermee lekker de kosten kan drukken heb ik een leuk bakkie.
En het gaat om so479 cpus die MSI er zelf ook inlevert, dus wat dat betreft gaat dat geen probleem worden.
Hoewel ik nu weer zwaar zit te twijfelen tussen de witte MSI s250/260 12.1" of dat ik ga voor de Gigabyte N203 Ruby Red 12.1"
Zover als ik kan zien is de gigabyte erg duur. wat ik een nadeel vindt is het scherm met een reso van 1024x786 en geen X-black. Ook het geheugen vind ik wat traag (333) maar wel een voordeel zijn de aansluitingen.
spoiler:
Mento is blij met zijn S270
Hier wat foto's van mijn Medion MD 95712. Ik heb besloten de laptop wel te houden ondanks dat hij niet aan mijn verwachtingen voldeed. Als je je verheugd op een mooi wit laptop is een grijze laptop wel even schrikken. Zeker als je dan moet beslissen of je veel ellende en extra geld over hebt om dan toch nog een witte krijgen. Ik heb dus besloten om hem te houden.
En eigenlijk...is hij ook best wel mooi
.
De foto's zijn clickable voor high.res

En eigenlijk...is hij ook best wel mooi

[ Voor 84% gewijzigd door Stevie_ op 23-03-2006 21:39 ]
Ik zou die foto van de onderkant van je laptop ff aanpassen, je Windows CD-Key staat eropStevie_ schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:30:
Hier wat foto's van mijn Medion MD 95712. Ik heb besloten de laptop wel te houden ondanks dat hij niet aan mijn verwachtingen voldeed. Als je je verheugd op een mooi wit laptop is een grijze laptop wel even schrikken. Zeker als je dan moet beslissen of je veel ellende en extra geld over hebt om dan toch nog een witte krijgen. Ik heb dus besloten om hem te houden.
En eigenlijk...is hij ook best wel mooi.
Werkelijk geen idee, maar hij is wel mooiEskimootje schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:23:
Waar kun je die Gigabyte N203 Ruby Red 12.1" kopen dan?
De gigabyte kan je bij CentralPoint kopen.
Ik heb m'n lappie net binnen, en alles doet 't goed, afgezien van de WLAN controller. Die kan ik niet installeren. Ik heb een onbekende netwerkcontroller in m'n hardware manager. Hoe werkt dat knopje voor wifi/bt op de S270? Welke kleuren horen bij welke status?
@ Stevie_: Thanks voor de pics, zeer nice zeg!
Pff CLB moet eerst z'n vakantie betalen voordat hij kan sparen voor 'n S270/ S262 mja
Pff CLB moet eerst z'n vakantie betalen voordat hij kan sparen voor 'n S270/ S262 mja
Onbekende netwerkcontroller zou iets anders zijn.. ik heb ook een dag lopen kloten om de wi-fi aan de praat te krijgen, maar het lampje uit = alles uit, blauw = wi-fi, groen = bluetooth, blauwgroen = wifi + bluetooth.Jainoxi schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:16:
Ik heb m'n lappie net binnen, en alles doet 't goed, afgezien van de WLAN controller. Die kan ik niet installeren. Ik heb een onbekende netwerkcontroller in m'n hardware manager. Hoe werkt dat knopje voor wifi/bt op de S270? Welke kleuren horen bij welke status?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik had eerst de standaard S270 WLAN driver, die is niet goed. Ik heb blijkbaar een Ralink RT2500, die werkt nu als een zonnetje. Thanks voor de kleurcodes, ik ga 's kijken of dat werkt!!Chiron schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:35:
[...]
Onbekende netwerkcontroller zou iets anders zijn.. ik heb ook een dag lopen kloten om de wi-fi aan de praat te krijgen, maar het lampje uit = alles uit, blauw = wi-fi, groen = bluetooth, blauwgroen = wifi + bluetooth.
Toch wel tevreden ermee?Stevie_ schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:30:
En eigenlijk...is hij ook best wel mooi.
De foto's zijn clickable voor high.res![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het lijkt me inderdaad vreselijk als je een witte verwacht en hij is silver. Goed dat ik het weet, want ik wou voor m'n moeder misschien een Medion bestellen (klein scherm en wit vind ze erg mooi). Nu ik je fotos ziet moet ik zeggen, mooi! Hoe bevalt de accu, wat is je accu tijd (bij normaal werken ofzo)?
Die belgische site met die S262 vind ik nog best scherp geprijsd (het is incl btw!), voor een dual core en 8 cell accu. Wel jammer dat die zwart is
Die belgische site met die S262 vind ik nog best scherp geprijsd (het is incl btw!), voor een dual core en 8 cell accu. Wel jammer dat die zwart is
[ Voor 21% gewijzigd door AlexanderOnline op 25-03-2006 22:12 ]
@WorkForce & MillShot
Jullie zitten ook al een hele tijd te wachten op jullie order. Ik heb een witte 8-cell baterij besteld bij Progress en daar zit ik inmiddels ook ruim een maand op te wachten. Na wat pinnige e-mails blijkt dat er momenteel een boot onderweg is vanuit Azië naar Europa. Deze boot komt in week 13/14 aan, daar zullen een hoop laptops en batterijen op te vinden zijn werd mij verzekerd.
Verder is inmiddels de S262 leverbaar in Nederland via www.centralpoint.nl
Echter is dit de MS-1057, wat de zelfbouw variant is van de S262, momenteel hebben ze er 19 op voorraad. Ik kan jullie uit eigen ervaring vertellen dat het bouwen van een barebook reuze meevalt (heb mijn S260 zelf in elkaar gezet) en dat je als voordeel hebt dat je alle onderdelen compleet naar eigen wens kan uitzoeken, voor mij reden genoeg om m zelf te bouwen.
Jullie zitten ook al een hele tijd te wachten op jullie order. Ik heb een witte 8-cell baterij besteld bij Progress en daar zit ik inmiddels ook ruim een maand op te wachten. Na wat pinnige e-mails blijkt dat er momenteel een boot onderweg is vanuit Azië naar Europa. Deze boot komt in week 13/14 aan, daar zullen een hoop laptops en batterijen op te vinden zijn werd mij verzekerd.
Echter is dit de MS-1057, wat de zelfbouw variant is van de S262, momenteel hebben ze er 19 op voorraad. Ik kan jullie uit eigen ervaring vertellen dat het bouwen van een barebook reuze meevalt (heb mijn S260 zelf in elkaar gezet) en dat je als voordeel hebt dat je alle onderdelen compleet naar eigen wens kan uitzoeken, voor mij reden genoeg om m zelf te bouwen.
AlexanderOnline schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:09:
Hoe bevalt de accu, wat is je accu tijd (bij normaal werken ofzo)?

3,5 uur red hij zeker wel met wat prutsen op internet, msn'en en dat soort fratsen
Super informatie! Bedankt! Nu maar hopen dat de boot niet zinkt.awenger2k schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:20:
@WorkForce & MillShot
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
@ Awenger: Wat houdt zoiets dan?
Dat je alle hardware toegestuurd krijgt en deze zelf in de behuizing moet plaatsen?
Dus je krijgt je harde schijf en geheugen en processor en mobo enzo toegestuurd..?
(sorry vh n00bniveau)
Dat je alle hardware toegestuurd krijgt en deze zelf in de behuizing moet plaatsen?
Dus je krijgt je harde schijf en geheugen en processor en mobo enzo toegestuurd..?
(sorry vh n00bniveau)
Je krijgt alleen de behuizing met een moederbord, je moet zelf voor een hardeschijf, processor en geheugen enzo zorgen.CLB schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:45:
@ Awenger: Wat houdt zoiets dan?
(sorry vh n00bniveau)
Verwijderd
Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe maar ik haal nog steeds niet meer dan 2 uur en ongeveer 10 minuten met mijn s270 en 8 cells accu?
Heb je wel powermangement opties ingesteld?
Denk aan:
Scherm brightness
COol 'n Quit / Speedstep
Wifi uit
Etc.
Denk aan:
Scherm brightness
COol 'n Quit / Speedstep
Wifi uit
Etc.
2uur 10 minuten haal ik ook maximaal op mijn s260 met een 4 cell accu.......
7400 Wp op het dak
Wordt je CPU wel terug geklokt, als je minder processor intensieve dingen aan het doen bent? Ik haal rond de 3 uur met m'n S270 en 8 cells accu met m'n brightness vrij hoogVerwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:30:
Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe maar ik haal nog steeds niet meer dan 2 uur en ongeveer 10 minuten met mijn s270 en 8 cells accu?
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
@CLB
Wat Lex_Brugman zegt klopt. Je krijgt de behuizing van de laptop, met daarin een moederbord, touchpad en een scherm. Verder krijg je bij de barebook alle schroefjes, de CPU/VGA koeler, koelpasta, de adapter, 4-cell accu en verschillende frontjes voor DVD/CD-RW of DVD-DL.
Het enige wat je zelf nog hoeft aan te schaffen zijn, het toetsenbord, de processor, het geheugen, harde schijf, WIFI kaartje en optisch station. Mijn order zag er als volgt uit:
Een handleiding voor het bouwen van de laptop vind je [url=http://http://www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1012IG.pdf]hier[/url]
Wat Lex_Brugman zegt klopt. Je krijgt de behuizing van de laptop, met daarin een moederbord, touchpad en een scherm. Verder krijg je bij de barebook alle schroefjes, de CPU/VGA koeler, koelpasta, de adapter, 4-cell accu en verschillende frontjes voor DVD/CD-RW of DVD-DL.
Het enige wat je zelf nog hoeft aan te schaffen zijn, het toetsenbord, de processor, het geheugen, harde schijf, WIFI kaartje en optisch station. Mijn order zag er als volgt uit:
- Msi MSI NB BAREBONE 12.1I WHITE (MS-1012W-013)
- Msi MSI NB KEYBOARD 1006 WHITE US (NB-KBO-1006W-US-IN)
- Intel INTEL PENTIUMM 760 2000 2MB MFCPGA BOX (BX80536GE2000FJ)
- Kingston 1GB 400MHZ DDR NON-ECC CL3 (KVR400X64SC3A/1G)
- Western Digital HDCAVIAR 80GBPATA 5400 8MB 2.5
- Intel INTEL PROWLAN2200 MINIPCI NIC (WM3B2200BGRWWB2)
- Msi MSI DUAL 8X DVD WRITER FOR NB (NB-DVD-DUAL8X-H44)
Een handleiding voor het bouwen van de laptop vind je [url=http://http://www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1012IG.pdf]hier[/url]
Ik vergeet af en toe gewoon dat ik een laptop heb besteld. (22 feb). 4launch wist me een paar dagen geleden te vertellen dat de verwachte levertijd volgens hun systeem 1 april is. Het kan ook eerder zijn werd erbij gezegd. Ik zal vandaag weer eens een mailtje sturen, misschien is het wat concreter nu.awenger2k schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:20:
@WorkForce & MillShot
Mijn 8 cell accu bij Salland heb ik maar geannulleerd. Ik kreeg constant emailtjes dat de levertijd werd verschoven.
awenger2k en WorkForce, hebben wij weer
Hoe ging dat gezegde ook alweer? Iets met wachten en dat het dan het wachten meer dan waard is.Millshot2 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:48:
[...]
Ik vergeet af en toe gewoon dat ik een laptop heb besteld. (22 feb). 4launch wist me een paar dagen geleden te vertellen dat de verwachte levertijd volgens hun systeem 1 april is. Het kan ook eerder zijn werd erbij gezegd. Ik zal vandaag weer eens een mailtje sturen, misschien is het wat concreter nu.
Mijn 8 cell accu bij Salland heb ik maar geannulleerd. Ik kreeg constant emailtjes dat de levertijd werd verschoven.
awenger2k en WorkForce, hebben wij weerHet boeltje moet allemaal net uit voorraad gaan als wij bestellen.
Ja, als je alleen het toetsenbord ga vervangen hoef je maar een schroef los te halen.Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:44:
Iemand tips als ik mijn toetsenbord ga vervangen? (S270)
Lees even een paar post terug hoe je geheugen moet vervangen. Als jij dezelfde handelingen uitvoert komt het toetsenbord los te liggen en kun je het conectortje gemakkelijk los maken en het toetsenbord vervangen.
bij wie bestel je dit allemaal dan, want ik heb gekeken bij central point maar kon niets vinden over de 262awenger2k schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:07:
@CLB
Het enige wat je zelf nog hoeft aan te schaffen zijn, het toetsenbord, de processor, het geheugen, harde schijf, WIFI kaartje en optisch station. Mijn order zag er als volgt uit:In totaal was ik 1325 euro kwijt inclusief verzendkosten.
- Msi MSI NB BAREBONE 12.1I WHITE (MS-1012W-013)
- Msi MSI NB KEYBOARD 1006 WHITE US (NB-KBO-1006W-US-IN)
- Intel INTEL PENTIUMM 760 2000 2MB MFCPGA BOX (BX80536GE2000FJ)
- Kingston 1GB 400MHZ DDR NON-ECC CL3 (KVR400X64SC3A/1G)
- Western Digital HDCAVIAR 80GBPATA 5400 8MB 2.5
- Intel INTEL PROWLAN2200 MINIPCI NIC (WM3B2200BGRWWB2)
- Msi MSI DUAL 8X DVD WRITER FOR NB (NB-DVD-DUAL8X-H44)
[ Voor 3% gewijzigd door Dalma op 28-03-2006 12:52 ]
De 262 zal je ook niet als zodanig vinden op de site van centralpoint, maar wel de barebook van de 262, namelijk de MS-1057. Zie alhier: http://www.centralpoint.n...?brand=MSI&product=1057-W
@ Awenger: Thanks voor je info (linkje naar handleiding werkt niet heh) maar dit
is waarschijnlijk toch niks voor mij. Van electronica begrijp ik weinig, dus om nu
met 1200 euro aan spullen de gang te gaan qua electronica: not for me!
Eventueel kan m'n neef 'm misschien assembleren, dus daar kijk ik nog even naar!
Eerst maar is geld sparen en kijken wat MSI uit gaat brengen...
Ik zit zelf te denken aan:
-Dual Core processor. Als 't er toch aankomt, ik nu nog aan 't sparen ben en 't
de prestaties verbeterd kan ik net zo goed voor 'n dual-core processor gaan
-Minstens 1 gb aan ram, liefst 2 gb just for the future
-60 of 80 gb harde schijf... 7200 rpm
-De beste gra-ka die erin kan. En dit vind ik nog steeds jammer bij die MSI laptops...!?
Ik wil gelijk 'n goede laptop kopen waarmee ik bedoel dat ik er ook 'n beetje op kan gamen.
Al die ingebouwde shared videokaarten spreken me nou niet bepaald aan...?
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik weet wel uit alle verhalen die (hier) rondgaan dat de
ingebouwde graka's niet echt goed zijn, voor 'n spelletje. De nieuwste games wil ik toch wel blijven
spelen op m'n desktop maar 'n xtje Colin McRae-en, SOFfen of GTA-en is eigenlijk wel 'n must..
-Ingebouwde Wi-Fi en BT mogelijkheden
Mja dit zijn eigenlijk wel uberspecs:
-harde schijf kan ook 5400 rpm
-kan ook 1 gb RAM nemen
Mja of je nu voor 1200 'n laptop koopt met superspecs
of dat je er nu 400 euro bijlegt en 'n uberspec-laptop heb...
Zo zie ik 't zelf, wat denken jullie hiervan..
is waarschijnlijk toch niks voor mij. Van electronica begrijp ik weinig, dus om nu
met 1200 euro aan spullen de gang te gaan qua electronica: not for me!
Eventueel kan m'n neef 'm misschien assembleren, dus daar kijk ik nog even naar!
Eerst maar is geld sparen en kijken wat MSI uit gaat brengen...
Ik zit zelf te denken aan:
-Dual Core processor. Als 't er toch aankomt, ik nu nog aan 't sparen ben en 't
de prestaties verbeterd kan ik net zo goed voor 'n dual-core processor gaan
-Minstens 1 gb aan ram, liefst 2 gb just for the future
-60 of 80 gb harde schijf... 7200 rpm
-De beste gra-ka die erin kan. En dit vind ik nog steeds jammer bij die MSI laptops...!?
Ik wil gelijk 'n goede laptop kopen waarmee ik bedoel dat ik er ook 'n beetje op kan gamen.
Al die ingebouwde shared videokaarten spreken me nou niet bepaald aan...?
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik weet wel uit alle verhalen die (hier) rondgaan dat de
ingebouwde graka's niet echt goed zijn, voor 'n spelletje. De nieuwste games wil ik toch wel blijven
spelen op m'n desktop maar 'n xtje Colin McRae-en, SOFfen of GTA-en is eigenlijk wel 'n must..
-Ingebouwde Wi-Fi en BT mogelijkheden
Mja dit zijn eigenlijk wel uberspecs:
-harde schijf kan ook 5400 rpm
-kan ook 1 gb RAM nemen
Mja of je nu voor 1200 'n laptop koopt met superspecs
of dat je er nu 400 euro bijlegt en 'n uberspec-laptop heb...
Zo zie ik 't zelf, wat denken jullie hiervan..
en die losse onderdelen dan?awenger2k schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:30:
De 262 zal je ook niet als zodanig vinden op de site van centralpoint, maar wel de barebook van de 262, namelijk de MS-1057. Zie alhier: http://www.centralpoint.n...?brand=MSI&product=1057-W
ook bij centralpoint.nl
Alleen je moet dan uiteraard wel weten wat wat is en of alles bij elkaar werkt!
CLB zou dat dus niet weten & Avenger dus wel!
Alleen je moet dan uiteraard wel weten wat wat is en of alles bij elkaar werkt!
CLB zou dat dus niet weten & Avenger dus wel!
@CLB: Qua grafische power, houd er dan echt rekening mee dat nieuwe spellen op laag gespeeld moeten worden. Misschien is de 14" MSI S425 al wat beter voor jou met een 6200 TC als kaart, kom je al wat verder mee, maar ook hier moet je rekening ermee houden dat je alles toch wel vrij laag moet spelen.
Zelf bouwen van een Dual core systeem lijkt helemaal niet zo duur in vergelijking met wat verwacht werd (15-1600 eur), ik heb dezelfde config gebruikt als hierboven door awnger2k (maar een DVD combo ipv van brander, die kon ik niet vinden) en een T2300 processor en natuurlijk de s262 barebone, ik kom uit op 1185 incl btw en incl verzending! Eigelijk moet je nog wel een 8 cell accu hebben, vind zelf 4 cell wat weinig.
[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderOnline op 28-03-2006 14:55 ]
@ Alexander: En dat vind ik jammer van MSI!
Ik wil echt 'n kleine laptop dus 12,1" vind ik rete-geil en dan zit er 'n onboard-graka'tje in!
Uiteraard niks op aan te merken en heeel mooi spul... maar als ik toch in 1x 'n grote uitgave
ga doen wil ik 't gelijk goed doen. De MSI 425 is idd ook 'n mooi dingetje maar wel weer 14"
wat dus groter en groter wordt... Ik wil 't liefst zo compact mogelijk blijven mja er komt heus
wel 'n nieuwe oplossing in de vorm van nieuwe laptops die gereleased zullen worden als ik 't
geld eindelijk bij elkaar heb...
Ik wil echt 'n kleine laptop dus 12,1" vind ik rete-geil en dan zit er 'n onboard-graka'tje in!
Uiteraard niks op aan te merken en heeel mooi spul... maar als ik toch in 1x 'n grote uitgave
ga doen wil ik 't gelijk goed doen. De MSI 425 is idd ook 'n mooi dingetje maar wel weer 14"
wat dus groter en groter wordt... Ik wil 't liefst zo compact mogelijk blijven mja er komt heus
wel 'n nieuwe oplossing in de vorm van nieuwe laptops die gereleased zullen worden als ik 't
Ligt het [ontbreken van zware grafische kaarten] niet aan het feit dat deze dermate meer stroom verbruiken dat ze niet interessant zijn voor een laptop met een beperkende accuCLB schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:34:
@ Alexander: En dat vind ik jammer van MSI!
ik denk dan...
12,1" klein scherm, minder groot qua oppervlakte (in cm2)
waarom kan er dan geen goede gra-ka in a la 'n 6600/ 6800 GT.
Accu kan 'n 8 cells worden, dat is 't probleem niet.
Jammer jammer dat je iets compact wilt, wat eigenlijk niet kan.
(net als met digi-cams. Vroeger moest je 'm vasthouden met 2 handen,
kon je er 'n floppy indoen en 3 foto's maken op 1,3 megapixel kwaliteit.
Tegenwoordig heb je 'n cameraatje met 2 vingers vast, en je schiet foto's
van 6 megapixels)
12,1" klein scherm, minder groot qua oppervlakte (in cm2)
waarom kan er dan geen goede gra-ka in a la 'n 6600/ 6800 GT.
Accu kan 'n 8 cells worden, dat is 't probleem niet.
Jammer jammer dat je iets compact wilt, wat eigenlijk niet kan.
(net als met digi-cams. Vroeger moest je 'm vasthouden met 2 handen,
kon je er 'n floppy indoen en 3 foto's maken op 1,3 megapixel kwaliteit.
Tegenwoordig heb je 'n cameraatje met 2 vingers vast, en je schiet foto's
van 6 megapixels)
Bleh.... M'n WLAN werkt nog steeds niet lekker. Ik heb een volledige open netwerk, geen keys, geen mac-filtering. Ik kan de SSID zien in 't lijstje met netwerken. Ik heb een werkende DHCP server in m'n netwerk, die geeft m'n normale nic mooi een IP-adres.
Mijn probleem ligt echter in het verbinding maken met de AP, op een of andere manier blijft 'ie disconnected. In de logfiles van de AP zie ik netjes het MAC-adres van de laptop in de logfile verschijnen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ideeen hoe ik dit op ga lossen??
Mijn probleem ligt echter in het verbinding maken met de AP, op een of andere manier blijft 'ie disconnected. In de logfiles van de AP zie ik netjes het MAC-adres van de laptop in de logfile verschijnen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ideeen hoe ik dit op ga lossen??
Al eens een andere frequentie geprobeerd? Misschien dat er AP's van buren of omwoners storen. Dit had ik ook een keertje.
De telefoon van m'n huisgenoot kan wel meteen gebruik maken van diezelfde WLAN verbindin, dus storing en ander kanaal gebruiken lijkt me niet. Ik ga 't proberen! Ik zal de software en 't apparaat in de hardware manager van Windows XP er wel ff uitgooien, en opnieuw beginnen.
--edit
Welke driver gebruiken jullie? (Naam, versie en downloadlink?)
Nu kan ik de driver niet eens meer verwijderen van m'n systeem, de installer wordt vanuit rundll32.dll gestart, maar rundll32.dll blijft met 100% cpu hangen..
--edit
Welke driver gebruiken jullie? (Naam, versie en downloadlink?)
Nu kan ik de driver niet eens meer verwijderen van m'n systeem, de installer wordt vanuit rundll32.dll gestart, maar rundll32.dll blijft met 100% cpu hangen..
[ Voor 37% gewijzigd door jpiscaer op 28-03-2006 19:49 ]
ik ben sinds een maand of 6 een trotse bezitter van een S270_nl
Alleen heb ik vanaf het begin last gehad van een bijna slecht wifi bereik met mn inprocomm(ofzo) kaart.
Heb vanmiddag de laptop opengemaakt en een Intel Pro 2200BG netwerkaartje erin gezet en het geheugen uitgebreid naar 1gig.
Wat een wereld van verschil zeg ... pak nu de gekste AccessPoints en is een stuk sneller.
Enige minpunt is dat ik nu geen Bluetooth meer heb ... maar die heb ik toch al nooit gebruikt en bewaar de ouwe wifi/Bluetooth toch dus kan er altijd weer in als het moet.
Wou dit even kwijt want er zijn veel mensen die last hebben van een matige wifi connectie met de s270. Ligt dus aan de wifi kaart
Alleen heb ik vanaf het begin last gehad van een bijna slecht wifi bereik met mn inprocomm(ofzo) kaart.
Heb vanmiddag de laptop opengemaakt en een Intel Pro 2200BG netwerkaartje erin gezet en het geheugen uitgebreid naar 1gig.
Wat een wereld van verschil zeg ... pak nu de gekste AccessPoints en is een stuk sneller.
Enige minpunt is dat ik nu geen Bluetooth meer heb ... maar die heb ik toch al nooit gebruikt en bewaar de ouwe wifi/Bluetooth toch dus kan er altijd weer in als het moet.
Wou dit even kwijt want er zijn veel mensen die last hebben van een matige wifi connectie met de s270. Ligt dus aan de wifi kaart
ツ
Ja ik heb ook slecht bereik met de wifi kaart, maar toen ik eenmaal de nieuwste driver van Ralink had geïnstalleerd ging het echt een heel stuk beter.
Je komt zelfs nog goedkoper uit! Er zit namelijk volgens de data-sheet al een DVD-RAM drive ingebouwd. Bij de S260 was dit optional. (Maar de DVD brander is idd niet online meer te vinden) Verder zit er ook standaard een 8-cell batterij bij i.p.v. een 4-cell. Datasheet is hier te vinden:AlexanderOnline schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:54:
Zelf bouwen van een Dual core systeem lijkt helemaal niet zo duur in vergelijking met wat verwacht werd (15-1600 eur), ik heb dezelfde config gebruikt als hierboven door awnger2k (maar een DVD combo ipv van brander, die kon ik niet vinden) en een T2300 processor en natuurlijk de s262 barebone, ik kom uit op 1185 incl btw en incl verzending! Eigelijk moet je nog wel een 8 cell accu hebben, vind zelf 4 cell wat weinig.
http://www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1057Spec.pdf
*edit
W00T! Heb even op centralpoint een systeempje samengesteld adhv een MS-1057 barebone (S262 dus) en dit blijkt echt heel erg mee te vallen qua prijs! Zie hier:

[ Voor 12% gewijzigd door awenger op 28-03-2006 23:14 . Reden: Screenie toegevoegd van winkelmand ]
Bedoel je een Ralink driver voor de INPROCOMM IPN2220 kaart????Wannapuf schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:46:
Ja ik heb ook slecht bereik met de wifi kaart, maar toen ik eenmaal de nieuwste driver van Ralink had geïnstalleerd ging het echt een heel stuk beter.
ツ
hoi,awenger2k schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:00:
[...]
Je komt zelfs nog goedkoper uit! Er zit namelijk volgens de data-sheet al een DVD-RAM drive ingebouwd. Bij de S260 was dit optional. (Maar de DVD brander is idd niet online meer te vinden) Verder zit er ook standaard een 8-cell batterij bij i.p.v. een 4-cell. Datasheet is hier te vinden:
*edit
W00T! Heb even op centralpoint een systeempje samengesteld adhv een MS-1057 barebone (S262 dus) en dit blijkt echt heel erg mee te vallen qua prijs! Zie hier:
[afbeelding]
ik heb er idd zelf ook naar gekeken.
dat geheugen wat jij hebt uitgekozen..is dat dual channel 1 gb...of is dat gewoon 1gb in 1 slot ?
ook nog een vraagje.
ik wil graag een minipci + bluetooth built in..maar kan nergens zo'n kaart vinden..?
btw, heb je specifiek gekozen voor die western digital of zijn er nog betere hd's..ik bedoel niet qua grootte, maar misschien qua snelheid? 7200rpm?
nog 1 laatste vraag..welk model msi s notebook krijg je nou bij de s262?
deze

of deze

vind die bovenste eigenlijk mooier. de muisknoppen van de onderste zien er zo goedkoop uit.. volgens de plaatjes is de onderste dus een s262???
[ Voor 16% gewijzigd door Dalma op 29-03-2006 11:57 ]
De bovenste is de oude, maar ik vind de nieuwe knoppen niet budget kwa look. De oude is naar mijn gevoel meer budget omdat deze bij bijna iedere laptop aanwezig is.Dalma schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:36:
[...]
hoi,
ik heb er idd zelf ook naar gekeken.
dat geheugen wat jij hebt uitgekozen..is dat dual channel 1 gb...of is dat gewoon 1gb in 1 slot ?
ook nog een vraagje.
ik wil graag een minipci + bluetooth built in..maar kan nergens zo'n kaart vinden..?
btw, heb je specifiek gekozen voor die western digital of zijn er nog betere hd's..ik bedoel niet qua grootte, maar misschien qua snelheid? 7200rpm?
nog 1 laatste vraag..welk model msi s notebook krijg je nou bij de s262?
deze [afbeelding]
of deze [afbeelding]
vind die bovenste eigenlijk mooier. de muisknoppen van de onderste zien er zo goedkoop uit.. volgens de plaatjes is de onderste dus een s262???
BT zit standaard ingebouwd volgens het specsheet (pdf), net als de super multidrive. WLAN is optioneel. Klinkt allemaal best lekker idd..Dalma schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:36:
[...]
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Ja ok....maar heb je dan wel een DualCore ? Waar de S262 eigenlijk toch wel voor staat?[b][message=25470838,noline]awenger2k schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:00
*edit
[afbeelding]
MS-1057 is toch de S262 en dus dual-core..?
yep de 1057 is de s262..dus dual core
http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1057
ik zie hier ook idd dat bluetooth al built-in is..sorry over het hoofd gezien
http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1057
ik zie hier ook idd dat bluetooth al built-in is..sorry over het hoofd gezien
Voor de mensen die een andere mini-pci wlan erin hebben gezet:
Werkt het aan en uit zetten van de wlan nog steeds via de sneltoets?
Heeft elke deze laptop gewoon twee antenne aansluitingen, en zijn die eigenlijk voor elke mini-pci kaart gelijk?
Ik zat er namelijk over te denken om hier een compex kaartje met Atheros chipset te kopen:
http://www.samenkopen.net/action_products/656188
(je mag zelf gokken welke
Lijkt me een ideaal: goed kaartje compatible met linux (inclusief aircrack denk ik), veel vermogen, goede chipset.
Heeft elke deze laptop gewoon twee antenne aansluitingen, en zijn die eigenlijk voor elke mini-pci kaart gelijk?
Ik zat er namelijk over te denken om hier een compex kaartje met Atheros chipset te kopen:
(je mag zelf gokken welke

Lijkt me een ideaal: goed kaartje compatible met linux (inclusief aircrack denk ik), veel vermogen, goede chipset.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Ik heb er een andere ingezet en het aan en uitzetten werk nog gewoon via de knop.ice-T schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:59:
Voor de mensen die een andere mini-pci wlan erin hebben gezet:
(je mag zelf gokken welke![]()
En had drie aansluitingen op de ouwe kaart 2 voor wifi en 1 voor blauwetand... die voor de blauwetand heb ik afgetaped en die 2 woor wifi gewoon aangesloten.
ツ
Ik heb zojuist maar mijn bestelling bij 4launch geannulleerd.
Lange tijd geven ze 3 april aan als leverdatum, maar nu vandaag weer een mailtje dat ze er totaal niets over kunnen zeggen.
Even orienteren wat ik nu het beste kan doen.
Een andere 12" notebook die wel snel leverbaar is.
Ga het topic over 12" notebooks maar eens op mn gemak doorlezen. Al is er denk ik geen enkele zo mooi als een witte msi.
Lange tijd geven ze 3 april aan als leverdatum, maar nu vandaag weer een mailtje dat ze er totaal niets over kunnen zeggen.
Ga het topic over 12" notebooks maar eens op mn gemak doorlezen. Al is er denk ik geen enkele zo mooi als een witte msi.
Heb je misschien 'n linkje... ik kan dat topic namelijk niet vinden!?
(en aangezien ik toch wil gaan voor 'n 12" met 'n goede gra-ka...)
(en aangezien ik toch wil gaan voor 'n 12" met 'n goede gra-ka...)
Balen! Ik zit nog te twijfelen maar heb nog geen mooie gezien zoals de MSI. Laat in ieder geval weten wat je doet misschien dat ik je dan volg.Millshot2 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:10:
Ik heb zojuist maar mijn bestelling bij 4launch geannulleerd.![]()
Verwijderd
ehm? correct me if i'm wrong? maar zit er een cpu op dat 1057 kit danCLB schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:34:
MS-1057 is toch de S262 en dus dual-core..?
voor 500zoveel euro's?
want bij het shoppinglijstje van avenger staat een PentiumM Cpu erop
van 1,6 volgens mij?
volgens mij moet je je bril opzetten dan
in het winkelwagentje zie je voor 500 euro de barebone
daaronder zie je de cpu voor 204 euro
Awenger help me! Ik weet er niks van namelijk, dus waarom je mij quote...
't Is toch wel zo dat je ook de behuizing krijgt enzo, bij elkaar kom je dan denk wel aan de 500..?
@ Dalma: Thanks for your help
't Is toch wel zo dat je ook de behuizing krijgt enzo, bij elkaar kom je dan denk wel aan de 500..?
@ Dalma: Thanks for your help
[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 29-03-2006 19:31 ]
Linkje : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1062275WorkForce schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:00:
[...]
Balen! Ik zit nog te twijfelen maar heb nog geen mooie gezien zoals de MSI. Laat in ieder geval weten wat je doet misschien dat ik je dan volg.
Ik zou ook echt niet weten wat ik nu moet kiezen.
Edit: ik moest eigenlijk CLB quoten.
[ Voor 5% gewijzigd door Millshot2 op 29-03-2006 19:31 ]
Verwijderd
dat bedoel ik dus....maar voor 204 euro heb je dus een dual core?Dalma schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:25:
volgens mij moet je je bril opzetten dan
want volgens mij is dat de gewone 260 single PentiumM cpu...?
Thanks!Millshot2 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:30:
[...]
Linkje : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1062275
Ik zou ook echt niet weten wat ik nu moet kiezen.
Edit: ik moest eigenlijk CLB quoten.
Ik ga gelijk ff rondkijken!
Wat ik wel merk is dat je toch naar 'n vergelijkende laptop gaat zitten zoeken!
Dus zo'n mooi klein wit laptopje.. Maar ik denk dat hier wel wat bij zit
Alle 12" modellen die er zijn staan er volgens mij in.CLB schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:35:
[...]
Thanks!
Ik ga gelijk ff rondkijken!
Wat ik wel merk is dat je toch naar 'n vergelijkende laptop gaat zitten zoeken!
Dus zo'n mooi klein wit laptopje.. Maar ik denk dat hier wel wat bij zit
Alleen een mooie witte laptop, zo licht en toch redelijk krachtig, voor zo'n 1000 euro,
het wordt een lastige zoektocht denk ik.
@DSpyRe
ga eens hier naartoe http://www.centralpoint.nl/cpu/
kies daar in de lijst van cpus alleen de intel core duo..daar krijg je volgens mij een lijst van dual core processoren
@CLB
hier staat eigenlijk alles wat je bij de behuizing krijgt..lijkt me niet al te moeilijk http://www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1057Spec.pdf
ga eens hier naartoe http://www.centralpoint.nl/cpu/
kies daar in de lijst van cpus alleen de intel core duo..daar krijg je volgens mij een lijst van dual core processoren
@CLB
hier staat eigenlijk alles wat je bij de behuizing krijgt..lijkt me niet al te moeilijk http://www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1057Spec.pdf
Hmm thanks!
Ik ga m'n neef er is naar laten kijken (die 'm eventueel in elkaar moet gaan zetten)
M'n ma liet net ook weten, dat ze me wil sponsoren bij de aanschaf van 'n laptop
dus anders moet ik maar even wachten op de S262 en die dan gewoon 'normaal' bestellen.
(ik moet volgend jaar voor school, vele malen naar 't buitenland dus...)
Ik ga m'n neef er is naar laten kijken (die 'm eventueel in elkaar moet gaan zetten)
M'n ma liet net ook weten, dat ze me wil sponsoren bij de aanschaf van 'n laptop
dus anders moet ik maar even wachten op de S262 en die dan gewoon 'normaal' bestellen.
(ik moet volgend jaar voor school, vele malen naar 't buitenland dus...)
Het is wel erg jammer dat ze zolang schemeren met die wachttijden. Maanden wachten is niet echt ideaalMillshot2 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:10:
Ik heb zojuist maar mijn bestelling bij 4launch geannulleerd.![]()

Wat mij opvalt is dat er meerdere bedrijven deze laptop aanbieden met een garantie van 1 jaar tegenover 2 jaar van MSI. Zou haast denken dat het afdankers zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Estuera op 29-03-2006 20:23 ]
Verwijderd
Ik moet even mijn frustraties kwijt. Ik zit vandaag zo hier en daar (om de 2 minuten) de UPS package tracking site te refreshen. Aangezien mijn S270 vanuit ALB deze kant op is, of niet natuurlijk.
Want als laatste was het pakketje gesignaleerd in Herne-boernig ofzo.(die duitsers ook he, wat een namen) nou ben ik dat natuurlijk allemaal via google earth aan het volgen als een compleet geobsedeerde malloot, en nadat er Export scan gemeld werd in Herne-boernig vandaag om 1 uur in de middag, heb ik geen nieuwe berichten gezien, waar is mijn pakketje 9 uur mee bezig? Iemand een idee? (als je dat uitrekend is dat dus (9x60)/2 = 270 keer gerefreshed voor nop)
Scanned elke distributielocatie het van UPS? kan het zijn dat de vrachtwagenchauffeur slaapt aan de kant van de weg? Weet iemand het? Ik wil graag slapen vanavond.
Want als laatste was het pakketje gesignaleerd in Herne-boernig ofzo.(die duitsers ook he, wat een namen) nou ben ik dat natuurlijk allemaal via google earth aan het volgen als een compleet geobsedeerde malloot, en nadat er Export scan gemeld werd in Herne-boernig vandaag om 1 uur in de middag, heb ik geen nieuwe berichten gezien, waar is mijn pakketje 9 uur mee bezig? Iemand een idee? (als je dat uitrekend is dat dus (9x60)/2 = 270 keer gerefreshed voor nop)
Scanned elke distributielocatie het van UPS? kan het zijn dat de vrachtwagenchauffeur slaapt aan de kant van de weg? Weet iemand het? Ik wil graag slapen vanavond.
Dat is dus echt goed nieuws! Zeer intressant, je hebt zo een echt gaaf systeem voor, in verhouding, weinig geld. Hopelijk blijft het even zo goedkoop, ik ben aan het sparenawenger2k schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:00:
[...]
Je komt zelfs nog goedkoper uit! Er zit namelijk volgens de data-sheet al een DVD-RAM drive ingebouwd. Bij de S260 was dit optional. (Maar de DVD brander is idd niet online meer te vinden) Verder zit er ook standaard een 8-cell batterij bij i.p.v. een 4-cell. Datasheet is hier te vinden:
*edit
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.