[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:
  • 19.889 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:36
Dalma schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:36:
[...]

hoi,

ik heb er idd zelf ook naar gekeken.

dat geheugen wat jij hebt uitgekozen..is dat dual channel 1 gb...of is dat gewoon 1gb in 1 slot ?

ook nog een vraagje.

ik wil graag een minipci + bluetooth built in..maar kan nergens zo'n kaart vinden..?

btw, heb je specifiek gekozen voor die western digital of zijn er nog betere hd's..ik bedoel niet qua grootte, maar misschien qua snelheid? 7200rpm?

nog 1 laatste vraag..welk model msi s notebook krijg je nou bij de s262?

deze [afbeelding]

of deze [afbeelding]

vind die bovenste eigenlijk mooier. de muisknoppen van de onderste zien er zo goedkoop uit.. volgens de plaatjes is de onderste dus een s262???
Het geheugen waar ik van uit ben gegaan is gewoon 1 GB in 1 slot. Dit met de reden dat MSI de Dual-Channel functie waarschijnlijk uitschakelt, dit was ook al het geval bij de S260.

Verder wil je BT en WLAN op 1 kaartje, dit is niet nodig omdat de S262 al bluetooth ingebouwd heeft op het moederbord. Een WLAN kaartje is genoeg.

Als harde schijf heb ik de Western Digital gekozen omdat deze goed getest is qua snelheid, energieverbruik en uit eigen ervaring ook qua geluid.

Verder is het de laptop op het tweede plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

kun je geen website maken a la www.awenger2k.nl/hulpdienst
waarop je je diensten aanbied om MSI 1057's in elkaar te zetten?

Je zegt over de Dual Channel functie: 'waarschijnlijk'...
Kun je dit testen, en waarom zouden ze dit doen dan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:34:
[...]

dat bedoel ik dus....maar voor 204 euro heb je dus een dual core?
want volgens mij is dat de gewone 260 single PentiumM cpu...?
De T-serie van Intel zijn alle Core-Duo processoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
@CLB

Die Dual-Channel functie was bij de S260 ook al uitgeschakeld, terwijl de Intel 915GM chipset dit gewoon ondersteunt. Het waarom weet ik niet, daar zul je voor naar MSI moeten. Voor de S262 kan ik het helaas niet testen.

Ik wil trouwens best een S262 voor je in elkaar zetten hoor als je dat wilt.... is jarenlang mijn werk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:58

Lifestyle71

De Jos

Millshot2 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:10:
Ik heb zojuist maar mijn bestelling bij 4launch geannulleerd. :'(

Lange tijd geven ze 3 april aan als leverdatum, maar nu vandaag weer een mailtje dat ze er totaal niets over kunnen zeggen.

Even orienteren wat ik nu het beste kan doen.
Een andere 12" notebook die wel snel leverbaar is.
Ga het topic over 12" notebooks maar eens op mn gemak doorlezen. Al is er denk ik geen enkele zo mooi als een witte msi.
Kijk eens op medionshop bij de md95712.. En hij is gewoon op voorraad.

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71

Lifestyle71

De Jos

Uhmz.. wat ik me afvraag: is er nergens geen passende tas te krijgen ? Ik loop al de halve middag te googlen voor een alu koffertje of een tas voor mijn exemplaar...

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
  • Laatst online: 13-10-2022
Lifestyle71 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:24:
[...]

Kijk eens op medionshop bij de md95712.. En hij is gewoon op voorraad.
Ik heb slechte ervaringen met het merk medion en de service daarvan. Ook targa staat niet hoog op mijn lijstje. Ik koop dan liever de notebook volgens MSI configuratie enzo. Een principe kwestie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71

Lifestyle71

De Jos

Millshot2 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:36:
[...]

Ik heb slechte ervaringen met het merk medion en de service daarvan. Ook targa staat niet hoog op mijn lijstje. Ik koop dan liever de notebook volgens MSI configuratie enzo. Een principe kwestie denk ik.
Ach.. tis gewoon dezelfde.. alleen het logootje is anders he ?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
awenger2k schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:00:
[...]

Je komt zelfs nog goedkoper uit! Er zit namelijk volgens de data-sheet al een DVD-RAM drive ingebouwd. Bij de S260 was dit optional. (Maar de DVD brander is idd niet online meer te vinden) Verder zit er ook standaard een 8-cell batterij bij i.p.v. een 4-cell. Datasheet is hier te vinden:
http://www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1057Spec.pdf

*edit
W00T! Heb even op centralpoint een systeempje samengesteld adhv een MS-1057 barebone (S262 dus) en dit blijkt echt heel erg mee te vallen qua prijs! Zie hier:
[afbeelding]
Weet je trouwens zeker dat er geen toetsenbord op die barebone zit?

EDIT: en volgens mij heeft de barebook een socket 479

[ Voor 4% gewijzigd door Lex_brugman op 30-03-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen

Ik heb een beetje gekeken naar de msi 262 barebone laptop bij centralpoint en de voorbeeld bestelling die awengerK2 daar had samengesteld.Ik vind de MSI echt een mooie laptop maar zelf heb ik niet echt alle kennis om een barebone samen te stellen.Doen ze bij central point aan het samenstellen van dit soort dingen of moet ik dan toch wijze raad bij iemand anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Nee bij CentralPoint kan je alleen maar dingen aanschaffen. Ze zetten niks in elkaar o.i.d. Ik denk ook niet dat ze er advies in geven.

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 30-03-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Lifestyle71 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:58:
[...]

Ach.. tis gewoon dezelfde.. alleen het logootje is anders he ?! ;)
Tjah ik weet het niet. Blijf toch wantrouwend.
Misschien is ALB een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een msi S270 met een MT30. De fan die erin begint regelmatig op te spinnen.
De fan spint heel hoog voor zo'n 2 minuten en gaat dan weer 5 seconden uit en begint dan terug aan 2 minuten. En dit alles terwijl ik aan het surfen ben.

Heeft nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:17:
Hallo mensen

Ik heb een beetje gekeken naar de msi 262 barebone laptop bij centralpoint en de voorbeeld bestelling die awengerK2 daar had samengesteld.Ik vind de MSI echt een mooie laptop maar zelf heb ik niet echt alle kennis om een barebone samen te stellen.Doen ze bij central point aan het samenstellen van dit soort dingen of moet ik dan toch wijze raad bij iemand anders zoeken.
Je kunt hier toch je eisen neergooien?
Bv. 60 gb harde schijf, zoveel RAM geheugen, wel/ niet Wi-Fi enzovoort!

Er zal hier heus wel iemand rondlopen die de juiste onderdelen voor jou op centralpoint wil zoeken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb gisteravond lopen zoeken op Centralpoint om een S270 samen te stellen.
Ik wil een zwarte uitvoering, die hebben ze, maar dan hebben ze weer geen zwart qwerty toetsenbord.
We de BE uitvoering, maar die is azerty, dus daar schiet ik niks mee op.
Verder hebben ze geen Turion's, ook lekker handig.
Bij 4launch zie ik ook geen zwarte US toetsenborden en levertijden lijken vaag te zijn als ik hier het topic een beetje doorlees. Al met al lijkt het erop dat als je zelf iets wilt samen stellen dan kan je het beste maar naar ALB gaan, mits ze daar wel zwarte toetsenborden op voorraad hebben.
Of is er nog een andere online shop waar ze MSI barebones verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Lifestyle71 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:26:
Uhmz.. wat ik me afvraag: is er nergens geen passende tas te krijgen ? Ik loop al de halve middag te googlen voor een alu koffertje of een tas voor mijn exemplaar...
Ik heb nog een zilver/chrome koffer voor je....
Mail me @ bstruik@chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rave17 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:39:
[...]

Ligt het [ontbreken van zware grafische kaarten] niet aan het feit dat deze dermate meer stroom verbruiken dat ze niet interessant zijn voor een laptop met een beperkende accu :) Al helemaal in het geval van een 12.1" laptop (oftewel: wil je grafische kracht, dan moet je opzoek naar een grotere laptop) :)
Stroom is inderdaad een fuctie daarvan. Tevens een andere videokaart ( dan een onboard graka ). Produceert veel meer warmte. Hoe kleiner de notebook, des te minder koelte hij kan produceren.

Vandaar dat er geen sterke gfx kaart in zit.

edit: Ik zou ook het liefst een goede graka erin hebben, helaas!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:23:
[...]

Stroom is inderdaad een fuctie daarvan. Tevens een andere videokaart ( dan een onboard graka ). Produceert veel meer warmte. Hoe kleiner de notebook, des te minder koelte hij kan produceren.

Vandaar dat er geen sterke gfx kaart in zit.

edit: Ik zou ook het liefst een goede graka erin hebben, helaas!
bovendien is het nadeel van een 12" dat er niet zoveel ruimte is. Plek voor een graka is er eigelijk ook niet

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
Lex_brugman schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:06:
[...]

Weet je trouwens zeker dat er geen toetsenbord op die barebone zit?

EDIT: en volgens mij heeft de barebook een socket 479
Dit moet een fout zijn op de site van Centralpoint.nl, ik heb de datasheet van Intel er op nageslagen en daar staat ook Socket 479M. Bron: http://download.intel.com...ile/datashts/30922101.pdf

Er is trouwens ook een Low-Power variant van de Core Duo, Deze gebruikt maar 15W i.pv. 31W. Dat is best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
Coenen schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:14:
Ik heb gisteravond lopen zoeken op Centralpoint om een S270 samen te stellen.
Ik wil een zwarte uitvoering, die hebben ze, maar dan hebben ze weer geen zwart qwerty toetsenbord.
We de BE uitvoering, maar die is azerty, dus daar schiet ik niks mee op.
Verder hebben ze geen Turion's, ook lekker handig.
Bij 4launch zie ik ook geen zwarte US toetsenborden en levertijden lijken vaag te zijn als ik hier het topic een beetje doorlees. Al met al lijkt het erop dat als je zelf iets wilt samen stellen dan kan je het beste maar naar ALB gaan, mits ze daar wel zwarte toetsenborden op voorraad hebben.
Of is er nog een andere online shop waar ze MSI barebones verkopen?
Het is inderdaad lastig om alles te vinden wat je zoekt, maar daar heb je gelukkig weer meerdere webshops voor, om toch je boeltje compleet te krijgen. Er zijn wel andere webshops waar je een S270 kan laten samenstellen:
http://www.theoscompany.com/42.html?m6:item=342
http://www.rkcomputer.net...ory/previd/5/prevstart/0/
http://www.xmeld.com/html/msi1013.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb sinds kort ook een msi s270
en hij bevalt erg goed.
Alleen de standaard 4 cel accu is super snel leeg: 1 uur max

alleen krijg ik films niet beeldvullend afgespeeld, weet iemand waar dit aanligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 15:44
Ligt aan de standaard mediaplayer en de ratio van de videobestanden.

Met mediaplayer classic of winamp kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Ik heb net met Centralpoint gebeld: volgens hun zit er standaard geen dvd-brander, geen toetsenbord en wel een 6 cell(bestaat niet?) accu in de versie die zij leveren.
Dat over de accu ging hij nog navragen bij MSI en zou hij mij mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
BarôZZa schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:02:
Ligt aan de standaard mediaplayer en de ratio van de videobestanden.

Met mediaplayer classic of winamp kan het wel.
Met de MS Mediaplayer kan het ook hoor:

menu Beeld > Videogrootte
en vervolgens vinkje zetten bij "Bij wijzigen formaat videobeeld..."

Zwarte balken blijf je inderdaad altijd houden, afhankelijk van de aspect ratio.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:00:
[...]

Met de MS Mediaplayer kan het ook hoor:

menu Beeld > Videogrootte
en vervolgens vinkje zetten bij "Bij wijzigen formaat videobeeld..."

Zwarte balken blijf je inderdaad altijd houden, afhankelijk van de aspect ratio.
dat vinkje heb ik al.
maar dan nog snap ik het niet, als ik een film speel dan kan ie echt nog een stuk vullender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als je PowerDVD gebruikt kan je pan&scan gebruiken om films beeldvullend te krijgen. PowerDVD zit standaard bij je notebook als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannapuf schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:27:
Als je PowerDVD gebruikt kan je pan&scan gebruiken om films beeldvullend te krijgen. PowerDVD zit standaard bij je notebook als het goed is.
thnx dat werkt inderdaad !

maar met die pan en scan mis ik wel stukken links en rechts.

en klopt het dat als ik de aspect ratio niet aanhoudt dat dan de poppetjes iets dikker worden?

verder ben ik op zoek naar een goedkope leverancier van de 8 cell. hebben jullie ervaringen met aanschaf en accuduur?
en hoe haal ik het optimale uit de accu?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
Lex_brugman schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:47:
Ik heb net met Centralpoint gebeld: volgens hun zit er standaard geen dvd-brander, geen toetsenbord en wel een 6 cell(bestaat niet?) accu in de versie die zij leveren.
Dat over de accu ging hij nog navragen bij MSI en zou hij mij mailen.
dat is vreemd, want volgens verschillende websites o.a. in duitsland is de barebone 1057 geleverd met dvd brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Dalma schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 21:57:
[...]

dat is vreemd, want volgens verschillende websites o.a. in duitsland is de barebone 1057 geleverd met dvd brander
Volgens hem worden er verschillende versies verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Lex_brugman schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:09:
[...]

Volgens hem worden er verschillende versies verkocht.
ja waarschijnlijk.

wat voor dvdbrander gaat er in de msi 1057

is dat allemaal standaard formaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Dalma schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:19:
[...]

ja waarschijnlijk.

wat voor dvdbrander gaat er in de msi 1057

is dat allemaal standaard formaat??
Het enige wat ik kan vinden is "MSI MSI combo drive 12.1inch (HLDS-GCC-4244N)" bij centralpoint, maar dat is volgens mij geen (dvd)brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
Lex_brugman schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:26:
[...]

Het enige wat ik kan vinden is "MSI MSI combo drive 12.1inch (HLDS-GCC-4244N)" bij centralpoint, maar dat is volgens mij geen (dvd)brander.
Beetje onduidelijk of er nou wel of geen DVD brander in zit. Bij mijn MS-1012 zat er geen optische drive in, maar stond in de datasheet ook duidelijk vermeld dat dit optional was. Aangezien ik niet zeker wist of er nou wel of geen optische drive in zat heb ik de barebook in eerste instantie besteld zonder optische drive. Toen bleek dat die er niet inzat direct een DVD-DL brander besteld welke ik de volgende dag in huis had.
De DVD-DL brander is inmiddels niet meer leverbaar bij Centralpoint, maar is nog wel op voorraad bij 4launch.nl.
Laat je echter niet van de wijs brengen door de kleur die daar vermeld staat (zwart). Je krijgt namelijk bij de barebook 2 frontjes meegeleverd in de bijpassende kleur. 1 voor de DVD/CD-RW drive, en 1 voor de DVD-DL drive.

Interessant aan de DVD-DL drive (Welke gemaakt is door LG) is dat deze door middel van een firmware upgrade regio-vrij te maken is en dat die van mij inmiddels ook DVD-RAM kan branden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
awenger2k schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:02:
[...]
Interessant aan de DVD-DL drive (Welke gemaakt is door LG) is dat deze door middel van een firmware upgrade regio-vrij te maken is en dat die van mij inmiddels ook DVD-RAM kan branden >:)
Waar kan ik deze alternatieve firmware aantreffen? Op http://forum.rpc1.org/portal.php kon ik niks vinden :(

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al tijdje te denken om een 12 inch notebook te halen. Ik speel geen games meer eigenlijk, dus een goede grafische kaart is overbodig. Ik doe wel downloaden, dus de standaard 4200 RPM hdd zou vervangen moeten worden.

We hebben het hier om de volgende modellen:

MSI S260W-027NL
12,1”
Pentium M730
Centralpoint.nl
1087.53 (incl BTW)

MSI S270W-033DT
12,1”
Sempron 2800+
Centralpoint.nl
805.63 (incl BTW)

Ik gebruik FTD om te zoeken, grabit om te downen en nero om te branden. Naast dat wil ik gelijktijdig ook gewoon lekker kunne werken op msn, mirc en andere lichte toepassingen. Wat zou voor mij persoonlijk de beste keus zijn? Ik ga zowieso voor wit. Staat me zeer erg aan. Ik heb trouwens 2 USB2.0 250GB ext hdd's die ik natuurlijk als dataschijf gebruiken, waar de data dus naartoe moet vanuit grabit.

Helpt iemand mij de knoop doorhakken? Of is er een ander goed alternatief?!

edit: hij moet wel even met de accu kunnen doen! Een grote vereiste!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 15:54:
(...)
Helpt iemand mij de knoop doorhakken? Of is er een ander goed alternatief?!

edit: hij moet wel even met de accu kunnen doen! Een grote vereiste!!
Misschien is de s262 met de 8 cell accu een optie vanwege zijn dualcore processor?

[ Voor 61% gewijzigd door Lex_brugman op 01-04-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-08 12:15
Hoi,

heb sinds enige tijd wat zitten zoeken naar een leuke laptop & de MSI s262 lijkt me een goede keuze. Vind hem zeer aantrekkelijk zowel in specs, prijs & looks ( niet dat ik een relatie met hem aan ga :P).

Bij Tones (www.tones.be , ben zelf belg nvdr) hebben je volgende config:

MSI S262 Zwart INTEL Yonah Dual Core T2300 (1.66Ghz), 12.1 XGA Crystalbrite TFT (1280x800), 512MB (1x512MB) DDRII, 60GB, Modem, Gigabit LAN, Wireless G-lan, 8 Cel LiION, DVDRW Dual Layer, Cardreader (SD/MMC/MS/MS PRO), Win XP Home

Edit: prijs is ook wel leuk om te weten: 1272 (stond 2 dagen geleden nog op 1155 :S)

Minpuntje vind ik wel de 4200rpm van de harde schijf, maar die kan ik later nog altijd vervangen. Niet dat het zo een drama is.
Pluspuntje is de 8 Cel batterij die ze er standaard bij leveren, maar dat zal wel in de prijs verrekend zijn.

Wil deze laptop vooral gebruiken voor usual stuff. behalve het gamen wat me niet echt meer boeit. Iemand al ervaring met dit toestelletje? Veel verschil zal er denk ik niet zijn kwa gebruik met de vorige modellen van de S serie.

PS. leuk topic. veel & interessante info ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jories op 01-04-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
awenger2k schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:02:
[...]

Beetje onduidelijk of er nou wel of geen DVD brander in zit. Bij mijn MS-1012 zat er geen optische drive in, maar stond in de datasheet ook duidelijk vermeld dat dit optional was. Aangezien ik niet zeker wist of er nou wel of geen optische drive in zat heb ik de barebook in eerste instantie besteld zonder optische drive. Toen bleek dat die er niet inzat direct een DVD-DL brander besteld welke ik de volgende dag in huis had.
De DVD-DL brander is inmiddels niet meer leverbaar bij Centralpoint, maar is nog wel op voorraad bij 4launch.nl.
Laat je echter niet van de wijs brengen door de kleur die daar vermeld staat (zwart). Je krijgt namelijk bij de barebook 2 frontjes meegeleverd in de bijpassende kleur. 1 voor de DVD/CD-RW drive, en 1 voor de DVD-DL drive.

hoe zit het trouwens met de tray..die is dus zwart bij dit model..maar bestaan er ook deze msi branders in witte uitvoering dus met witte tray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfwd
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Aan de hand van dit topic heb ik besloten ook een MSI S270 aan te schaffen bij ALB. Mijn keuze viel op een zwart model met een MT-34, 1024MB DDR400 en 80GB 5400rpm HDD en 8cells accu.

Ik heb hem sinds woensdag, maar ondertussen doet 'ie helemaal niets meer. Ik heb toen ik hem kreeg Windows XP Pro geinstalleerd, alle nieuwste drivers van de site van MSI geplukt en RMclock gebruikt in plaats van Powernow. Alles leek goed te werken, maar op dag twee bleef op een gegeven ogenblik bleef het beeld hangen. Hij gaf nog gewoon het beeld van waar ik mee bezig was, maar er was geen beweging meer in de muispijl te krijgen.

Als korste klap heb ik hem toen maar uitgedrukt en opnieuw aangezet, maar toen bleef het blauwe balkje onder het windows xp logo continu lopen. Nogmaals uit en aan, weer hetzelfde probleem. Heb hem toen een uurtje laten staan, maar hij kwam gewoon geen slag verder.

Aangezien ik alleen nog maar wat heb gespeeld met het ding stond er nog niks belangrijks op en besloot ik om Windows dan maar opnieuw te installeren in de hoop dat ik dan meer geluk had. Dat bleek niet het geval. Hij start nog wel van de CD, ik krijg het blauwe scherm en alle stuurprogramma's worden doorlopen, maar na de melding “Windows wordt gestart” wordt het scherm zwart en knippert er links bovenin een wit, horizontaal balkje, jullie zullen het vast wel kennen. Dit is alles wat 'ie doet, ik kan niks tikken, zelfs met CTRL+ALT+DEL wordt er niet opnieuw opgestart, ik kan alleen de powerknop indrukken en wachten tot 'ie uitgaat waarna hetzelfde tafereel van voren overnieuw begint.

Heb daarna nog hetzelfde geprobeerd met win2000, maar ook hier blijft hij hangen na het laden van de stuurprogramma's. Bij de knoppix live DVD gaat hij tot “Network device eth1 detected, DHCP broadcasting IP.” en dan stopt ook deze met laden. Ook een Ubuntu live CD weigert dienst, net als een Ubuntu installatie CD.

Ik heb nog een aantal dingen geprobeerd. Harde schijf van tevoren formatteren met XFDISK, zowel NTFS als FAT32 geprobeerd, zelfs FAT16. Daar lijkt het dus allemaal niet aan te liggen, dus de HD zal het probleem waarschijnlijk niet zijn, maar ik weet dus ook niet wat het wel is.

Al met al erg zonde, want het is een pracht van een machine. Ik kan ook beamen dat het scherm werkelijk kristalhelder is en die korte tijd die ik er tot nu toe mee gestoeid heb heeft hij goed gedaan wat 'ie moest doen, maar de moed zakt me nu wat in de schoenen. Kan iemand mij vertellen wat ik nu nog kan proberen of kan ik alvast contact opnemen met de RMA-afdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ze gewoon bellen, die duitsers. Het klinkt alsof het aan de hardware ligt. Ik typ nu momenteel ook met mijn net ontvangen MSI'tje. Vervelend lijkt me dat dat je em weer moet afstaan als je em eindelijk hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
weet iemand of de volgende drive ook gebruikt kan worden in een msi s262

http://www.de.nec.de/productdetail.php/id/1524

Afbeeldingslocatie: http://www.de.nec.de/productimages/nd755xa_web.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
@Dalma

Je vraagt of er ook een witte variant is van de brander die je wil kopen. Het antwoord staat echter al in de thread die je quote:
....Laat je echter niet van de wijs brengen door de kleur die daar vermeld staat (zwart). Je krijgt namelijk bij de barebook 2 frontjes meegeleverd in de bijpassende kleur. 1 voor de DVD/CD-RW drive, en 1 voor de DVD-DL drive....
De NEC brander in je vorige post, moet gewoon passen in de MSI laptop, alleen weet ik niet hoe het zit met het frontje. Deze moet je er namelijk op kunnen klikken.
De frontjes zien er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.wouterbouvy.nl/GoT/Img_1393.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wouterbouvy.nl/GoT/Img_1394.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
awenger2k schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:33:
@Dalma

Je vraagt of er ook een witte variant is van de brander die je wil kopen. Het antwoord staat echter al in de thread die je quote:

[...]

De NEC brander in je vorige post, moet gewoon passen in de MSI laptop, alleen weet ik niet hoe het zit met het frontje. Deze moet je er namelijk op kunnen klikken.
De frontjes zien er als volgt uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
ok, die brander waar jij het over had bij 4launch is EOL, end of life..dus die hebben ze niet meer

nu heb ik een mailtje naar msi gestuurd over die nec brander, en dit is wat zij mij hebben geantwoord:

--------------
LS,

Als de DVDR/W voldoet aan de G-Base standaard past deze in hert
notebook.
Ook de bezel past dan.
------------

Overigens heeft alb het volgende gezegd over de nec branders:

--------
Hello,

the ND-7551 is also available and fit into the S260 white.

Best regards
---------
ALB Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
Dan moet dat werken dus.... Maar je wil hem stoppen in een S262? Daar zit toch standaard al een drive in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71

Lifestyle71

De Jos

Ik heb in mijn medion laptopje een matshita DVD-RAM UJ-841S zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
awenger2k schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:44:
Dan moet dat werken dus.... Maar je wil hem stoppen in een S262? Daar zit toch standaard al een drive in?
Zit er dus niet in..

Ik bedoel niet in de barebone..De barebones die hier in NL geleverd worden vanaf 592 inclusief btw zijn dus zonder de DL DVD brander, vandaar dat ik dus op zoek was naar een vervangende DVDdrive..en dit blijkt dus de nieuwste van NEC te zijn, met behoorlijke specificaties. DL + DVDRAM + een of andere label writing op de cd zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Na de mislukte bestelling (en langer dan een maand wachten) bij 4launch, ga ik morgen maar de bestelling bij ALB plaatsen.
Witte S270 met sempron 2800+ , 1GB geheugen, 40GB schijfje, 8 cell accu.

Maar zou het nog lang duren voordat ALB de S262 gaat aanbieden in hun shop. Dat je het boeltje daar weer kunt laten samenstellen en ze het opsturen.
Misschien heeft iemand van de mensen hier deze vraag al aan ALB gesteld of kan mij er iets meer over bestellen.

Morgen een S270 bestellen terwijl er de maand erop de S262 binnenkomt , dat zou zuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Omdat ik veel fotografeer, wil ik eigelijk een kleine laptop 'voor onderweg' om tussentijds aan de klant wat te kunnen laten zien. Eventueel ook wat photoshopwerk op de bank bij de tv (m'n vriendin vind het niet zo leuk als ik de hele avond op m'n werkkamer zit). Dat 12" scherm vind ik geen belemmering, als ik het groot wil hang ik de 20" er wel even aan, maar waar ik eigelijk benieuwd naar ben is die dual core processor. Is die eigelijk geschikt voor dit 'workstation'-werk? En scheelt de harddisk veel in performance?
Ik zit dan te denken aan een dual core 1.6~2.0ghz zo'n 2GB geheugen en een niet zo'n grote harddisk... 60gb 4200rpm.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Millshot2 schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:32:
Na de mislukte bestelling (en langer dan een maand wachten) bij 4launch, ga ik morgen maar de bestelling bij ALB plaatsen.
Witte S270 met sempron 2800+ , 1GB geheugen, 40GB schijfje, 8 cell accu.

Maar zou het nog lang duren voordat ALB de S262 gaat aanbieden in hun shop. Dat je het boeltje daar weer kunt laten samenstellen en ze het opsturen.
Misschien heeft iemand van de mensen hier deze vraag al aan ALB gesteld of kan mij er iets meer over bestellen.

Morgen een S270 bestellen terwijl er de maand erop de S262 binnenkomt , dat zou zuur zijn.
Een sempron vergeleken met een duo core kan ik me voorstellen maar als je een MT32 oid neemt heb je toch ook een lekkere machine?!

Bij Salland staat de S262 in de prijslijst: http://www.sallandautomat...tinfo.php?pid=22468&tab=2
De S270 hebben ook en scherp geprijst: http://www.sallandautomat...tinfo.php?pid=13606&tab=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

abrakadaver schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:26:

Ik zit dan te denken aan een dual core 1.6~2.0ghz zo'n 2GB geheugen en een niet zo'n grote harddisk... 60gb 4200rpm.
ik denk eerder aan 5400 rpm of 7200 rpm, en geen 4200 rpm. Met zulke specs ga je geen rete langzame schijf erin zetten. Bovendien is het verschil tussen 40 Gb 4200 rpm en 40 GB 5400 rpm niet eens zo veel...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
theodouma schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:51:
[...]

ik denk eerder aan 5400 rpm of 7200 rpm, en geen 4200 rpm. Met zulke specs ga je geen rete langzame schijf erin zetten. Bovendien is het verschil tussen 40 Gb 4200 rpm en 40 GB 5400 rpm niet eens zo veel...
ok 7200 it is :)
Duo 1.6 tot 1.8 is wel ok denken we? Die snellere zijn een stuk duurder.... Ben er een paar maanden tussenuit geweest en niet zo thuis in de 'nieuwe generatie' :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

een single pentium-m van 1.6 Ghz staat ongeveer gelijk aan een P 4 van 3.0 Ghz.
Een dualcore P-M 1.6-1.8 Ghz staat dus ongeveer gelijk aan een dualcore P4 van 3.0-3.4 Ghz
(correct me if I'm wrong)

een 1.6 Ghz lijkt me dus ruim voldoende voor je..... :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Coenen schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:46:
[...]

Een sempron vergeleken met een duo core kan ik me voorstellen maar als je een MT32 oid neemt heb je toch ook een lekkere machine?!

Bij Salland staat de S262 in de prijslijst: http://www.sallandautomat...tinfo.php?pid=22468&tab=2
De S270 hebben ook en scherp geprijst: http://www.sallandautomat...tinfo.php?pid=13606&tab=2
Zie ook hier bijv. http://www.dyna-byte.de/d...y=5&sub=133&id=001057SKU6

Betaal je wat meer (€150 ofzo), maar dan heb je wel 1GB geheugen en een 80GB HD. Alleen ook een Duitse toetsenbordlayout helaas. Die configuratie van €1700 is trouwens ook über (2Ghz dual core, 2GB geheugen, etc) :9

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Klinkt ook goed, helaas lijken zwarte US keyboards moeilijk te krijgen.
Wel irri dat er zo weinig detail bij dyna-byte.de staan.
Vind ik trouwens ook van ALB, als je bv een 80GB 7200rpm schijf neemt welk merk krijg je dan?
Ok, je kan ze even mailen en dan zullen ze wel antwoord geven, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
De s270 en s262 bij salland zijn scherp geprijs, alleen helaas zwart, wat ik toch wel jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:09
Is er trouwens een mogelijkheid om de 'sneltoetsen' zelf in te stellen? Ik zou graag Firefox en nog wat andere dingen instellen, zodat die uitgevoerd worden als ik op een van die knoppies ram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
Jainoxi schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:58:
Is er trouwens een mogelijkheid om de 'sneltoetsen' zelf in te stellen? Ik zou graag Firefox en nog wat andere dingen instellen, zodat die uitgevoerd worden als ik op een van die knoppies ram...
Je kan één van die knopjes instellen, van de andere drie dacht ik dat voor geconfigureerd waren.

(Heb men S262 besteld bij tones.be. Vrijdag of volgende week heb ik hem hopelijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
jories schreef op woensdag 05 april 2006 @ 01:30:
[...]

(...)
(Heb men S262 besteld bij tones.be. Vrijdag of volgende week heb ik hem hopelijk :))
Straks komt mijn S262 binnen (barebook) :D. Onderdelen komen van centralpoint en 4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heeft iemand kennis waar ik een zwart US-International keyboardje voor de S270 (NB-KBO-1006B-US-IN) kan bestellen?
En dan bedoel ik niet 4Launch.nl, daar had ik namelijk de juiste vendorcode besteld maar krijg iets anders. Vervolgens stuur ik het terug voor een RMA en willen ze na het verhaal uitgelegd te hebben geeneens zelf de portokosten betalen. Uiteindelijk wel maar service is anders. :)

Ik heb al bij pricewatch gekeken en gezocht op google, maar het lijkt wel alsof alleen hardwarediscount het verkoopt voor ongeveer 50 euro. :S
Witte zijn wel te bestellen maar ik ga geen zwarte msi met een wit toetsenbord gebruiken, dat is net zoiets als zwarte nikes met witte veters :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
Lex_brugman schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:15:
[...]

Straks komt mijn S262 binnen (barebook) :D. Onderdelen komen van centralpoint en 4launch.
Sweet, kan niet meer wachten tot ik men speeltje heb. Zal pas voor volgende week zijn helaas :( . In ieder geval veel plezier er mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
Lex_brugman schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:15:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Vond het bouwen zelf niet zo heel erg lastig, ben benieuwd of dat bij jou ook zo is. Misschien kun je er foto's van maken en laten zien aan de mede-tweaker dat iedereen dit zelf kan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
AlexanderOnline schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:18:
De s270 en s262 bij salland zijn scherp geprijs, alleen helaas zwart, wat ik toch wel jammer vind.
Een mailtje met de vraag of de S262 ook in het wit er is doet wonderen :) :

Geachte heer,

Het door u gezochte product is aan ons assortiment toegevoegd, deze kunt u bereiken via onderstaande link:
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=22576

Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik die graag.

Met vriendelijke groet,

Patrick Bouwhuis
Product manager

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
awenger2k schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:10:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Vond het bouwen zelf niet zo heel erg lastig, ben benieuwd of dat bij jou ook zo is. Misschien kun je er foto's van maken en laten zien aan de mede-tweaker dat iedereen dit zelf kan......
Ik heb hem in inmiddels in elkaar zitten :D, het viel best wel mee idd.
Het is een zwarte en er zit standaard een 8 cell accu bij!, ik had er een mini-pci wifi kaartje bij besteld (op aanbeveling van 4launch) maar er moet dus een pci express kaartje in :( .
Verder doet ie het als een trein :D.

[ Voor 5% gewijzigd door Lex_brugman op 05-04-2006 19:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
Lekker, kan het spelen beginnen :). Vandaag bericht gehad dat bestelling klaar is, wel sneller dan verwacht :)! Nu wachten op berichtje van koerier, spannend :O :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Lex_brugman schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:23:
[...]

Het is een zwarte en er zit standaard een 8 cell accu bij!, ik had er een mini-pci wifi kaartje bij besteld (op aanbeveling van 4launch) maar er moet dus een pci express kaartje in :( .
er zat toch geen dvdbrander in die s262 barebone..wat voor 1 heb je dan genomen? dvd brander bedoel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Ik heb (denk ik de laatste) dvd brander van msi bij 4launch genomen. Die dvd brander staat nu ook niet meer op de prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Lex_brugman schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:08:
Ik heb (denk ik de laatste) dvd brander van msi bij 4launch genomen. Die dvd brander staat nu ook niet meer op de prijslijst.
ok, dat is een EOL product..wordt ook niet meer geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:23:
[...]
en, hoe istie na een dag of wat ermee werken / spelen (accutijd, geluid fan, etc) ? ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Voor degene die interesse heeft : ALB heeft de s262 nu in het assortiment. Deze is wel interssant. Het is dat ik al de s260 heb :/

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.ebaystatic.com/pict/8792174317.jpg

12" MSI S262 Core Duo T2500 2,0GHz 1GB 100GB Notebook
Magnesium Gehäuse / WXGA / BLUETOOT / DVD-Dual Layer.
EUR 1.399,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de s270 te gaan kopen aangezien die onder de 80 euro is, maar op dit moment is die nergens op vooraadt :( . Gaat deze laptop er uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrgoolie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:31:
oke... ik heb nu 1 probleem opgelost gekregen. toen mijn pc aan het zoeken was naar drivers voor men wlan op die cdrom die ik gemaakt had, kreeg ik ineens melding van 4 drivers die voldeden. ik heb hier de nieuwste driver genomen (nieuwste versie). nu is het probleem dus opgelost voor men wlan! bedankt!!!! nu echter, krijg ik nog steeds die melding van ander pci-brug aparaat, ik denk dat dat mogelijk mijn cardreader is, want deze werkt niet! jammer want ik kan dit goed gebruiken voor men fotos van mijn gsm te halen...
Hey, ik heb het zelfde probleem met mijn card reader. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om hem aan de praat te krijgen. Het is gebeurd toen mijn WLAN door MSI zelf gemaakt werd. Kreeg hem dus terug zonder die card reader driver. Het opnieuw instaleren van de card reader heeft ook geen effect. Er blijft "Ander pci brug apparaat" staan.

Mocht je een oplossing hebben post het plz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:14:
Ik ben van plan om de s270 te gaan kopen aangezien die onder de 80 euro is, maar op dit moment is die nergens op vooraadt :( . Gaat deze laptop er uit ?
voor 80 euro neem ik er oko een paar.:)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel 800 ;) Maar ze staan op dit moment bij geen enkele winkel op vooraadt. Het gaat om de sempron versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:09:
Ik bedoel 800 ;) Maar ze staan op dit moment bij geen enkele winkel op vooraadt. Het gaat om de sempron versie.
Momenteel echt een ramp met die dingen. Heb em ruim 1,5 maand in bestelling gehad, en toen maar geannulleerd.

Nu even afwachten wat ik ga doen. S262 wordt ook heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
Had dinsdag men S262 bij Tones.be besteld. Woensdag bericht dat hij was aangekomen en per koerier er aan kwam. Donderdag helaas niets, vrijdag dan maar rap rap betalen en verder vader helpen. Heb nu wat zitten spelen met het ding en zet hier al men eerste ervaring:

Zoals ik had verwacht van zo een klein laptopje zat die degelijk verpakt in zijn doos. Alles er netjes bij. Laptop zelf is mooi afgewerkt en het zwart is idd zwart :). Adapter ook zwart, ook de degelijke draagtas maar helaas niet de bijgeleverde muis. Wit en lelijk, niet dat ik er van dood ga :).

Eens de laptop opgezet wat instellen nog voor Windows Home Edition die er nog afgaat en dan desktop. En dan krijg je dat scherm te zien, lekker scherp duidelijk leesbaar & geen dode pixels:)!

Keyboard zelf typed imo ook makkelijk, denk wel dat dat verbeterd is tov vorige versies als ik dat zo lees maar dat kan ik echter niet testen.

Touchpad is wel een ware ramp. Dat ding flipt van tijd tot tijd, zodat ik bv elke keer ik één vd twee knopjes druk hij dat neemt als de twee tegelijk en dat hij dan weer niet pakt op het touchpad zelf etc. Ook maakt de linkermuisknop dan het normale klikgeluid & is dat bij de rechter niet waardoor ik de eerste malen wat hard daar op zat te rammen eer ik door had dat een lichte tik genoeg was.

De fan van de processor draait enkel als hij wat begint te stressen (getest met sisoft sandra) en valt uit zodra dat gedaan is -> lekker stil, eens wat anders dan men desktop.

Warmte produceert dit toestelletje ook, maar dat stoort niet.

Wat ook niet stoort is dat de 8 cel batterij een beetje omhoog steekt. Merk er niets van.

Afwerking in het algemeen ziet er zeer goed uit, ben er te vreden van en vind het zijn geld meer dan waard.
Jammer van de touchpad, voor de rest ben ik een tevreden gebruiker )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jories schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 02:18:
Wat ook niet stoort is dat de 8 cel batterij een beetje omhoog steekt. Merk er niets van.
Kun je iets zeggen over de levensduur van de accu?
Het is mij niet helemaal duidelijk of Salland de 4 of 8 cells accu levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:51:
[...]

en, hoe istie na een dag of wat ermee werken / spelen (accutijd, geluid fan, etc) ? ;]
Accutijd moet ik nog uitproberen maar hij is in ieder geval lekker stil, de fan slaat alleen maar bij hoge load aan (en dan valt het zelfs nog mee).
Verder prima apparaat!

EDIT: @ jories: touchpad doet het hier prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Lex_brugman op 08-04-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 19:29
Ik krijg dinsdag/woensdag mijn S262. Ik ben benieuwd. Vooral naar de accutijd bij gewoon beetje internetten enz. Verder zijn er weinig (tot geen) reviews te vinden van de S262!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:18:
[...]

Kun je iets zeggen over de levensduur van de accu?
Het is mij niet helemaal duidelijk of Salland de 4 of 8 cells accu levert.
Had hem gisteren helemaal opgeladen. Dan gaf hij aan dat ik er nog 4 uur en 15 minuten mee verder kon. Hoelang ik er gisteren heb opgezeten tot de batterij plat was weet ik niet, maar het zal bij de 3 uur gezeten hebben (brightness op max, wireless aan).

Heb nog geen dvd helemaal laten afspelen, zal het later in de week eens testen hoe ie het daar mee doet.

Touchpad doet het beter nu. Hoe het komt weet ik niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
Wat voor geheugen zit er eigenlijk standaard in de s262? 533 MHz PC4300 of 667 MHz PC5300? en zou je het verschil merken tussen 533mhz en 667?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
jories schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:04:
[...]
Touchpad doet het beter nu. Hoe het komt weet ik niet :).
Hij moest nog ff gesmeerd worden :Y)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
ck2000nl schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:19:
[...]

Hij moest nog ff gesmeerd worden :Y)
Hij loopt nu gesmeerd :).

Windows xp pro erop; wat software etc etc. Veel plezier met jullie beestjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
en jullie hebben de s262 zelf in elkaar gezet of niet? want ik zit eigenlijk te wachten op een site waar ik hem zelf in elkaar kan laten zetten zeg maar. en is het zelf inelkaar zetten goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Ik heb hem zelf in elkaar gezet en was 1350 euro kwijt voor het volgende:
- Zwarte MS-1057 barebone (zat standaard 8 cell accu bij)
- 1024 DDR2 667 Kingston
- Western digital WD800VE (8mb cache, 80gb) IDE
- Intel Pro Wireless 3945
- Zwart keyboard (1006)
- Intel Core Duo T2400 (1.8 GHz)
- MSI dual DVD brander

EDIT: dat is dus een zwarte barebone :P

[ Voor 8% gewijzigd door Lex_brugman op 09-04-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 15:44
Een witte met een zwart keyboard? Heeft dat nog een speciale reden of waren de witte niet beschikbaar?

En heb je foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

eigelijk zou ik ook wel de s262 willen hebben. Maarja, ik heb al 5 maanden de s260....

Weet iemand als je de hd en geheugen vervangt, heb je dan nog gewoon garantie op de laptop??

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
aangezien ik dus een laptop wil gaan kopen ivm school en veel reizen wil ik natuurlijk wel een betere computer(laptop) dan mijn huidige desktop. nou heb ik er zelf totaal geen verstand van. dus dan is mijn vraag, is deze laptop (de s262) beter en sneller dan mijn huidige systeem.

huidige systeem:

intel pentium 4 1886 mhz
L2 cache 256 kb
512 mb ram
Via P4X266 PE11-s moederboard
nvidea Geforce fx 5200 (128mb) videokaart

ik weet niet wat er nog meer relevant is voor de snelheid?

[ Voor 5% gewijzigd door stavast op 09-04-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
stavast schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:38:
aangezien ik dus een laptop wil gaan kopen ivm school en veel reizen wil ik natuurlijk wel een betere computer(laptop) dan mijn huidige desktop. nou heb ik er zelf totaal geen verstand van. dus dan is mijn vraag, is deze laptop (de s262) beter en sneller dan mijn huidige systeem.

huidige systeem:

intel pentium 4 1886 mhz
L2 cache 256 kb
512 mb ram
Via P4X266 PE11-s moederboard
nvidea Geforce fx 5200 (128mb) videokaart

ik weet niet wat er nog meer relevant is voor de snelheid?
Op de videokaart na is de s262 een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
Lex_brugman schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:58:
[...]

Op de videokaart na is de s262 een stuk sneller
mooi. aangezien ik toch nooit game :) maar fireworks, dreamweaver of photoshop zal toch niet echt een probleem worden?

dan is het nu nog wachten op het moment dat hij fatsoenlijk verkrijgbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

je gaat er alleen maar op vooruit. Grafisch ook en beetje

De s262 haalt ongeveer 1200 punten in 3dmark03 (weet niet meer waar ik dat gelezen had), en en fx5200, P4 1.8 GHz 512 MB ongeveer 1000, je gaat er dus 20% op vooruit

het enige waar je op achteruit kan gaan is de HD, maar dat is gewoon een kwestie van een 5400 of 7200 rpm schijfje halen en geeen 4200 rpm exemplaar

en natuurlijk ga je zeer erg achtuit met je A drive, je pc heeft nog wel zo'n mooie floppenhapper, maar deze is helaas wegbezuinigd op de s262 :p

[ Voor 33% gewijzigd door Theo op 09-04-2006 21:02 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
stavast schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:13:
[...]

mooi. aangezien ik toch nooit game :) maar fireworks, dreamweaver of photoshop zal toch niet echt een probleem worden?

dan is het nu nog wachten op het moment dat hij fatsoenlijk verkrijgbaar is
Ik kan zelfs op mijn S250 (Medion) met een Celeron M 350 en 512 mb prima Fireworks gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:09
Jainoxi schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:58:
Heeft iemand een idee hoe je die knopjes zelf kan instellen?

Wat zijn de beste drivers en tools om zoveel mogelijk batterijduur uit m'n laptop te krijgen? Ik gebruik nu Rightmark CPU Clock Utility, daar zie ik netjes dat m'n CPU op 800MHZ ligt te idlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
is deze trouwens een beetje te vergelijken met de averatec 3715 of totaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
Jainoxi schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:14:
[...]

Heeft iemand een idee hoe je die knopjes zelf kan instellen?

Wat zijn de beste drivers en tools om zoveel mogelijk batterijduur uit m'n laptop te krijgen? Ik gebruik nu Rightmark CPU Clock Utility, daar zie ik netjes dat m'n CPU op 800MHZ ligt te idlen...
Als je firefox installed en deze als standaard browser instelt, dan start deze ook op als je op het knopje voor IE duwt. Denk dat het hetzelfde is met bv Thunderbird ipv Outlook Express.

Ben nu een paar dagen bezig geweest met men S262 en merk nu dat er nu een lichte deuk zit net boven men touchpad. Men zus heeft ook al aardig op de rechtermuisknop zitten rammen van het touchpad zodat deze een heel lelijke klik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
jories schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:45:
[...]

Als je firefox installed en deze als standaard browser instelt, dan start deze ook op als je op het knopje voor IE duwt. Denk dat het hetzelfde is met bv Thunderbird ipv Outlook Express.

Ben nu een paar dagen bezig geweest met men S262 en merk nu dat er nu een lichte deuk zit net boven men touchpad. Men zus heeft ook al aardig op de rechtermuisknop zitten rammen van het touchpad zodat deze een heel lelijke klik heeft.
Heb jij je S262 met 533mhz DDR2 of met 667mhz DDR2? Ik heb een kant en klare gekocht maar weet niet of daar 533mhz geheugen inzit of 667mhz. (ik heb momenteel nog een 512mb bankje liggen die werkt op 533mhz en die wil ik er in zetten). Zou dat veel uitmaken? 533mhz of 667?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
swarthur schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:27:
[...]

Heb jij je S262 met 533mhz DDR2 of met 667mhz DDR2? Ik heb een kant en klare gekocht maar weet niet of daar 533mhz geheugen inzit of 667mhz. (ik heb momenteel nog een 512mb bankje liggen die werkt op 533mhz en die wil ik er in zetten). Zou dat veel uitmaken? 533mhz of 667?
Sisoft Sandra geeft aan dat er 1 module van Apacer 512MB DDR2-SDRAM SO-DIMM met een snelheid van PC2-4300 -> DDR2 533 in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
ok bedankt! Woensdag komt die van mij! Ik ben benieuwd. Ben je er tot nu toe tevreden mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
Ik ben heel tevreden. Dit is men allereerste laptop en als ik dat vergelijk met men pa zen PIII 500 is het toch een zalig beestje :). Doet het zoals ik had gehoopt: vlot & stil.

Enige waar ik kan over blijf zagen is het touchpad. Maar daar ga ik niet dood van.

Ben daarstraks met men moeder gaan wardriven :D en moet zeggen dat dat wel vlotjes ging met die WiFi. Thuis heb zelf heb ik nog geen, maar dat gaat niet lang meer duren.

Batterij gaat echt wel lang mee vind ik. Zit er gemakkelijk 3,5 - 4 uur op, wel niet de meest intensieve programmas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Laatst online: 05-01-2024
Lex_brugman schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:22:
Ik heb hem zelf in elkaar gezet en was 1350 euro kwijt voor het volgende:
Waar heb je die laten samenstellen Lex ? Schuim het hele internet af maar vindt enkel op Tones een
standaard model...

EDIT: nevermind, heb de topic wat doorlopen en ben er op gebotst...

[ Voor 11% gewijzigd door INTERPOL op 11-04-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Laatst online: 05-01-2024
Ander vraagje die nu op komt betreffende de s262...
Is het niet beter te wachten op de Merom dan nu een laptop met een Yonah processor aan te schaffen.
Gelet op de software-ondersteuning is de Yonah nu beste keus maar zou toch graag wat future-proof kopen ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wat voor kleur wil je hebben?
Ik heb gister naar een zwarte gekeken bij Centralpoint, maar daar hebben ze nog steeds geen zwarte toetsenborden en als je ze vindt dan is het de BE uitvoering.
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.