[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:
  • 19.890 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
Vond deze wel ok:

http://www.alb-computer.d...Path=1_4&products_id=1174

kan er ook iemand iets zeggen over de grafische mogelijkheden van deze laptop ? Zou AutoCad ed..wel willen draaien (mits extern scherm) maar kan ie dat ook wel aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:32

996

AutoCAD zal zeker werken, dit is tenslotte een heel nieuw model laptop met een krachtige dual core processor en voldoende geheugen !
Grafische kwaliteit is niet geschikt voor de allernieuwste spellen als je alles op de hoogste kwaliteit zou willen spelen. Maar dat is bij (bijna) geen enkele laptop met geïntegreerde videokaart.

[ Voor 10% gewijzigd door 996 op 11-04-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:22:
Ik heb hem zelf in elkaar gezet en was 1350 euro kwijt voor het volgende:
- Zwarte MS-1057 barebone (zat standaard 8 cell accu bij)
- 1024 DDR2 667 Kingston
- Western digital WD800VE (8mb cache, 80gb) IDE
- Intel Pro Wireless 3945
- Zwart keyboard (1006)
- Intel Core Duo T2400 (1.8 GHz)
- MSI dual DVD brander

EDIT: dat is dus een zwarte barebone :P
Lex, waar heb je jou toetsebordje kunnen bestelle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:52:
[...]

4launch heeft hem:
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=015777

Ook net de m1057 besteld, ben benieuwd :9

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

M1057 bij 4launch besteld?

Het toetsenbord is dat de MS-KBO-1006B-US-IN?
Ik denk het wel, 015777 is het artikel nummer van 4launch en daar eindigt je link ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:52:
[...]

Bij 4launch, de: Keyboard 1006 (zwart) en Keyboard 1006 (wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48
Jainoxi schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:14:
[...]

Heeft iemand een idee hoe je die knopjes zelf kan instellen?

Wat zijn de beste drivers en tools om zoveel mogelijk batterijduur uit m'n laptop te krijgen? Ik gebruik nu Rightmark CPU Clock Utility, daar zie ik netjes dat m'n CPU op 800MHZ ligt te idlen...
Ik krijg m'n CPU nog steeds niet lekker geklockt. Hij blijft te vaak op 800MHZ liggen als 'ie 100% CPU load heeft, en blijft te vaak op 2,2GHz met maar 1% CPU load.

Ik heb de AMD driver geinstalleerd, icm Rightmark CPU Utility. Ook al zonder de AMD Driver gedaan, geen verschil te merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Jainoxi schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:12:
[...]

Ik krijg m'n CPU nog steeds niet lekker geklockt. Hij blijft te vaak op 800MHZ liggen als 'ie 100% CPU load heeft, en blijft te vaak op 2,2GHz met maar 1% CPU load.

Ik heb de AMD driver geinstalleerd, icm Rightmark CPU Utility. Ook al zonder de AMD Driver gedaan, geen verschil te merken...
Hebben jullie de nieuwe BIOS? Rightmark werkte hierna bij mij een stuk beter dus misschien het proberen waard?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48
Mento schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:51:
[...]

Hebben jullie de nieuwe BIOS? Rightmark werkte hierna bij mij een stuk beter dus misschien het proberen waard?
Ik heb de nieuwste BIOS, v6.70 voor de ATI RS482. Ik heb net Rightmark er even afgehaald, kijken of de AMD driver nu wel normaal gaan clocken...

EDIT:
Nog steeds blijft 'ie op 2,2Ghz hangen, hij klokt niet naar beneden...

[ Voor 10% gewijzigd door jpiscaer op 12-04-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op mijn werk kunnen we er helaas niet meer aankomen. Ik denk dat ik hem nu gewoon bestel bij alb computer in duitsland, dan kan ik hem tenmisnte echt als barebone kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 19:55
Moet je ook extra belasting betalen als ik de laptop koop bij citosoft? Of hoeft dat niet voor duitsland?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Monkeydancer schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:17:
Moet je ook extra belasting betalen als ik de laptop koop bij citosoft? Of hoeft dat niet voor duitsland?
Een Duitse winkel rekent waarschijnlijk het Nederlandse BTW percentage voor jou. Dat ligt iets hoger dacht ik. Voor de rest leven we in de EU en kun je dus binnen de EU importeren wat je wil zonder extra heffingen.

Bij Central Point kun je trouwens ook niet erg op de catalogus aan. Gisteren stond er nog een 1057 barebone vermeld incl 1,6Ghz cpu, 512Mb geheugen, DVD DL, notebooktas voor zo'n €680 :9
Dus ik mailen wat er evt niet bijzat, krijg ik net een mailtje terug dat barebooks helemaal kaal zijn en een excel sheet met de configuratie-opties. Die 1057 van gisteren hebben ze echter ook gelijk van de website verwijderd en daar zeggen ze geen woord over.. :(

De barebone 1057 is er trouwens alleen in zwart volgens het excel sheet. Ik wacht nog even tot er wat meer configuratie opties komen, maar in Duitsland bestellen lijkt me goedkoper dan hier een barebone samenstellen.

[ Voor 45% gewijzigd door Atomsk op 12-04-2006 12:04 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Steken alle 8 cells accu's er een beetje uit? Ik zie dat de medion laptop ook een 8 cells accu meeleverd, maar het ziet er niet naar uit, dat het een stukje uitsteekt op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:36
Ik heb zojuist een MS-1057 besteld bij central point, maar aangezien ze daar geen zwarte toetsenborden hadden, heb ik het toetsenbord besteld bij 4launch.nl. Echter kreeg ik zojuist de volgende mail:

Geachte heer / mevrouw,

U heeft bij ons een bestelling staan voor een MSI Keyboard 1006 (zwart). Op het moment van bestelling werd een levertijd van 1 tot 5 werkdagen aangegeven op onze webshop. Dit was ook het geval, maar dit product is teveel besteld waardoor de voorraad op is. Mijn leverancier geeft aan dat het product end of life is en daarom niet meer wordt gemaakt. Excuses voor de achteraf niet kloppend blijkende levertijdsindicatie. Ik kan op dit moment helaas geen verwachte levertijd geven. Moet ik de order annuleren? Of wilt u liever een vergelijkbaar product dat wel direct leverbaar is bestellen?

Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet met mij contact op te nemen!

Met vriendelijke groet,

Bas van Kokswijk
4Launch

Heeft iemand van jullie een idee waar een zwart Qwerty toetsenbord te bestellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Monkeydancer schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:00:
Steken alle 8 cells accu's er een beetje uit? Ik zie dat de medion laptop ook een 8 cells accu meeleverd, maar het ziet er niet naar uit, dat het een stukje uitsteekt op de website.
Bij de medions steekt hij recht naar achteren uit en bij de msi laptop steekt hij schuin naar achteren uit zodat ze als een soort voetje werken. (ik vindt zelf de manier waarop msi het heeft opgelost mooier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 19:29
kan er bij de MSI oplosing nu wel of geen laptop slot gemonteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
swarthur schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:26:
kan er bij de MSI oplosing nu wel of geen laptop slot gemonteerd worden?
bij mij (msi) valt de accu net 1mm over het gaatje heen, dus ik denk dat het net niet gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
mm das jammer. Zo'n duur (vooral qua uitstraling) apparaat zou je toch het liefst wel aan de ketting leggen..

[ Voor 8% gewijzigd door swarthur op 12-04-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awenger2k, ik heb ook nog een zwart us international keyboard nodig. Hardwarediscount heeft het voor 55 euro oid. heb ze denet gebeld, en deze gaat vannacht ook van de site omdat het niet meer leverbaar is. het lijkt wel of het nergens meer word geleverd, zelfs net nu er een nieuw model in de S serie is uitgebracht.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Alternate nederland heeft de witte s262 nu ook op voorraad zie ik net..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28

Theo

moederbord

Balen, de accu klopt niet meer in windows :(
Windows geeft aan dat de accu leeg is na 1.30 uur, om vervolgens nog een half uur op nul procent te blijven staan.
Iemand hier een oplossing voor, of begint m'n accu nu al brak te worden?? (s260 4 cell accu, cpu undervolted)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
swarthur schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:43:
mm das jammer. Zo'n duur (vooral qua uitstraling) apparaat zou je toch het liefst wel aan de ketting leggen..
offtopic: swarthur, zou je eve kunnen mailen (zie xxodd topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

awenger2k schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:09:
Ik heb zojuist een MS-1057 besteld bij central point, maar aangezien ze daar geen zwarte toetsenborden hadden, heb ik het toetsenbord besteld bij 4launch.nl. Echter kreeg ik zojuist de volgende mail:

Geachte heer / mevrouw,

U heeft bij ons een bestelling staan voor een MSI Keyboard 1006 (zwart). Op het moment van bestelling werd een levertijd van 1 tot 5 werkdagen aangegeven op onze webshop. Dit was ook het geval, maar dit product is teveel besteld waardoor de voorraad op is. Mijn leverancier geeft aan dat het product end of life is en daarom niet meer wordt gemaakt. Excuses voor de achteraf niet kloppend blijkende levertijdsindicatie. Ik kan op dit moment helaas geen verwachte levertijd geven. Moet ik de order annuleren? Of wilt u liever een vergelijkbaar product dat wel direct leverbaar is bestellen?

Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet met mij contact op te nemen!

Met vriendelijke groet,

Bas van Kokswijk
4Launch

Heeft iemand van jullie een idee waar een zwart Qwerty toetsenbord te bestellen is?
Pfew, dan ben ik net optijd denk :D
Heb een ms-1057 zwart, zwart toestenbord en 4 cell accu bij 4launch besteld en deze zijn verzonden.
Onderdelen (core duo T2400, 1GB ddr2 kingston en 80 gb scorpio) elders besteld.

Vreemd overigens dat het toestenbord end-of-life is. De zwarte ml-1057 is relatief nieuw, en ik neem aan dat ze daar ook zwarte US toestenborden voor blijven maken??

[ Voor 6% gewijzigd door dirkie op 12-04-2006 23:00 ]

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
heel merkwaarsdig inderdaad. Ik denk dat er gewoon een gebrek is aan voorraad bij de leverancier op het moment of dat het product onder een ander ordernummer verder gaat. Ik heb inmiddels een toetsenbord besteld bij (uit mijn hoofd) recordesign.nl, daar zou het product op voorraad zijn. Ik wacht het af.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
salland levert alleen de 4 cells versie van de s270 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het op dit moment met de levertijd van de MSI S262 Wit? Zie overal wel zwart staan, maar nog nergens wit, maar weet wel dat deze er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:43:
Hoe zit het op dit moment met de levertijd van de MSI S262 Wit? Zie overal wel zwart staan, maar nog nergens wit, maar weet wel dat deze er is.
alternate heeft de witte s262 op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
wanneer komen ze dan met de 2 GHz versie vraag ik me af, of komt die sowieso niet. ik zit namelijk te wachten op de versie met 1024 (of hoger) mb ram en een snelle processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
stavast schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:57:
wanneer komen ze dan met de 2 GHz versie vraag ik me af, of komt die sowieso niet. ik zit namelijk te wachten op de versie met 1024 (of hoger) mb ram en een snelle processor
Misschien is een barebone een optie, dan kan je zelf kiezen wat er allemaal in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Behalve dat je dan geen zwart US toetsenbord kan krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Heeft iemand nog wat meer info over de geluidschip? Is het gewoon stereogeluid of kun je er nog leuke dingen mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Monkeydancer schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:45:
Heeft iemand nog wat meer info over de geluidschip? Is het gewoon stereogeluid of kun je er nog leuke dingen mee doen?
Zover ik weet is het alleen stereogeluid maar er is software waarmee je dit kan veranderen maar of dit ook werkt op de MSI S2x0 weet ik niet.

(bijna deel 4, nog 80 berichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
De S260 beschikt over een (stereo)jack-plug uitgang welke ook een optisch PCM signaal kan doorgeven (en daarmee dus ook Dolby Digital 5.1 en AC3 etc.) Ik neem aan dat de S262 dit ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awenger2k schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:32:
De S260 beschikt over een (stereo)jack-plug uitgang welke ook een optisch PCM signaal kan doorgeven (en daarmee dus ook Dolby Digital 5.1 en AC3 etc.) Ik neem aan dat de S262 dit ook kan.
ik heb een S260 waar zit die plug? met optisch PCM signaal :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een review en persoonlijke mening over de s262? Wil namelijk eerst zekerheid voor ik met geld ga gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
In de nieuwe PCM van deze week staat een review over o.a. de S262. Ga langs de Bruna en koop er 1 ;)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:39:
In de nieuwe PCM van deze week staat een review over o.a. de S262. Ga langs de Bruna en koop er 1 ;)
Zou je hem kunnen scannen? En natuurlijk even uploaden, Zou egt top zijn !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Hij staat er inderdaad in, niet zo uitgebreid (megatest) maar toch. Valt me op dat ze 'm luidruchtig vinden, heb hier niemand wat over horen zeggen?
Komtie: PCM 05 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Hehe, ik heb overigens geen scanner ;) Maar de goede man boven mij heeft je denk ik al geholpen :Y)

Ik heb zelf de S270 en de fan daarvan is niet echt luidruchtig. Je hoort em alleen als ie even bij moet koelen, voor de rest bijna onhoorbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etienne74
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 12:05
fastfwd schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:29:
Aan de hand van dit topic heb ik besloten ook een MSI S270 aan te schaffen bij ALB. Mijn keuze viel op een zwart model met een MT-34, 1024MB DDR400 en 80GB 5400rpm HDD en 8cells accu.

Ik heb hem sinds woensdag, maar ondertussen doet 'ie helemaal niets meer. Ik heb toen ik hem kreeg Windows XP Pro geinstalleerd, alle nieuwste drivers van de site van MSI geplukt en RMclock gebruikt in plaats van Powernow. Alles leek goed te werken, maar op dag twee bleef op een gegeven ogenblik bleef het beeld hangen. Hij gaf nog gewoon het beeld van waar ik mee bezig was, maar er was geen beweging meer in de muispijl te krijgen.

Als korste klap heb ik hem toen maar uitgedrukt en opnieuw aangezet, maar toen bleef het blauwe balkje onder het windows xp logo continu lopen. Nogmaals uit en aan, weer hetzelfde probleem. Heb hem toen een uurtje laten staan, maar hij kwam gewoon geen slag verder.

Aangezien ik alleen nog maar wat heb gespeeld met het ding stond er nog niks belangrijks op en besloot ik om Windows dan maar opnieuw te installeren in de hoop dat ik dan meer geluk had. Dat bleek niet het geval. Hij start nog wel van de CD, ik krijg het blauwe scherm en alle stuurprogramma's worden doorlopen, maar na de melding “Windows wordt gestart” wordt het scherm zwart en knippert er links bovenin een wit, horizontaal balkje, jullie zullen het vast wel kennen. Dit is alles wat 'ie doet, ik kan niks tikken, zelfs met CTRL+ALT+DEL wordt er niet opnieuw opgestart, ik kan alleen de powerknop indrukken en wachten tot 'ie uitgaat waarna hetzelfde tafereel van voren overnieuw begint.

Heb daarna nog hetzelfde geprobeerd met win2000, maar ook hier blijft hij hangen na het laden van de stuurprogramma's. Bij de knoppix live DVD gaat hij tot “Network device eth1 detected, DHCP broadcasting IP.” en dan stopt ook deze met laden. Ook een Ubuntu live CD weigert dienst, net als een Ubuntu installatie CD.

Ik heb nog een aantal dingen geprobeerd. Harde schijf van tevoren formatteren met XFDISK, zowel NTFS als FAT32 geprobeerd, zelfs FAT16. Daar lijkt het dus allemaal niet aan te liggen, dus de HD zal het probleem waarschijnlijk niet zijn, maar ik weet dus ook niet wat het wel is.

Al met al erg zonde, want het is een pracht van een machine. Ik kan ook beamen dat het scherm werkelijk kristalhelder is en die korte tijd die ik er tot nu toe mee gestoeid heb heeft hij goed gedaan wat 'ie moest doen, maar de moed zakt me nu wat in de schoenen. Kan iemand mij vertellen wat ik nu nog kan proberen of kan ik alvast contact opnemen met de RMA-afdeling?
Hallo, kun je vertellen wat je uiteindelijke gedaan hebt? Ik heb het zelfde probleem. Op het system zat een duitstalige windows die je moest activeren, dus tot zover bootte hij wel. Ik heb heb toen de partitie gewist en geprobeerd windows xp engelstalig te installeren. Hij format wel en copieert de files ook, maar booten van het apparaat om windows verder te installeren gaat niet.

Ligt het aan drivers of echt hardware probleem? enige reactie gehad van ALB?

Bedankt, etienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
zou iemand eens foto's van zijn s262 kunnen maken, want op internet kan ik nou niet iets duidelijks vinden. alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderOnline schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:07:
Hij staat er inderdaad in, niet zo uitgebreid (megatest) maar toch. Valt me op dat ze 'm luidruchtig vinden, heb hier niemand wat over horen zeggen?
Komtie: PCM 05 2006
Had zelf al de PCM gekocht. Maar toch bedankt.

Ze hebben zich gebaseerd op een pre-productiemodel (wanneer hebben ze de test dan uitgevoerd). Het is gokken of de opmerkingen over de warmteontwikkeling hiermee waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
stavast schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:55:
zou iemand eens foto's van zijn s262 kunnen maken, want op internet kan ik nou niet iets duidelijks vinden. alvast bedankt
Hij ziet er volgens mij gewoon uit als de s260.. op de MSI site en met wat googlen vind je genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Volgens mij is de buitenkant van de S262 behuizing idd identiek aan de behuizing van de S270. Misschien dat de "muisknoppen" van het touchpad gedeelte anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:31:
Volgens mij is de buitenkant van de S262 behuizing idd identiek aan de behuizing van de S270. Misschien dat de "muisknoppen" van het touchpad gedeelte anders is?
volgens mij klopt dat niet helemaal, neem deze 'foto' van de s262: link. Voor zover ik me kan herinneren is de achterkant van de lcd van een S260 egaal, zonder 'opzet' stuk van MSI. Ik vind het op zich wel jammer dat ze hiervanaf gestapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Oh dat logo op de bovenkant is best mooi! Niet eens opgevallen ;) Mijn S270 was een barebone en die is helemaal vrij van stickers en of logo's, zodat het niet eens te zien is dat het een MSI is :Y)

Zoals te zien op http://www.msi-computer.n...images/NB_S262_w2_pho.jpg is de S262 qua buitenkant echt identiek aan de S270 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 14:13
Ik heb een vraagje

Ik ben van plan ook een MSI s2xx te kopen, maar ik kan niet kiezen tussen s270 en s262.. Wat zouden jullie me aanraden? Ik ga er voornamelijk schoolwerk mee doen, wat internetten en af en toe een potje age of empires 2 ;). Acuutijd is een van de belangrijkste punten voor me. Dus s270, s262 of wachten op de s272 dual core turion?

[ Voor 9% gewijzigd door systemfan op 16-04-2006 15:13 ]

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Als je dual core toch niet denkt te gebruiken (wat intensiever meerdere dingen open etc.), kun je gewoon voor de S270 gaan (immers, de S262 vreet natuurlijk ietsje meer). Neem wel een 8-cell accu ;)
Ik heb sinds vandaag in me pc dual core (Intel Pentium D805), en ik moet zeggen dat het onwijs lekker is als je gewend bent meerdere dingen tegelijk te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Ik zou gaan voor de s262.

De s262 is dual core, heeft sneller geheugen (ddr 333 vs ddr 667, en waarschijnljk ook dual channel) en de s270 wil nog wel eens problemen hebben met de wlan.
Grafisch zullen ze ongeveer gelijk zijn aan elkaar.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil iets anders vragen.
Hoe moet ik het beeldscherm (S270) schoonmaken?
En wat moet ik doen als het doekje vuil is geworden. Er staat "please do not bleach and/or wash with soft agent"... Hoe maak ik het doekje weer schoon?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Ik ga zo een andere hd bestellen voor m'n s260, alleen vraag ik mij af of ik er op vooruit ga, Ik heb nu een 4200 rpm schij van 60 GB met 8 MB
Afbeeldingslocatie: http://img472.imageshack.us/img472/7861/mijnschijf42002gz.jpg

ik wil een 5400 rpm schijf halen met 16 Mb van 60 GB
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/12/12/exit_the_sony_vaio_s/gigabyte_harddrive.gif

als ik nu naar beide grafieken kijk, zie ik dat de 5400 rpm schijf maar 5 MB/s meer leest en dat de accestime maar één ms korter is. Ga ik dit verschil duidelijk merken in preformance?? Of kan ik beter mijn huidige schijf behouden?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-08 12:15
stavast schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:55:
Hier zijn foto's van mijn S262 , verschilt niet veel van de S270 denk ik.

Belgisch keyboard, niet dat je gaat denken dat dat van NL veranderd is :). Met mijn HD was ik ook fout, dacht dat het een 4200rpm schijf was, maar het is een 5400 :).

Verder werkt dit dingetje uitstekend. Enkel doet ie soms raar als ik het scherm toe klap en hem dan terug open doe, dan krijg ik soms niet geen beeld. Dan moet ik hem nog eens toe klappen en dan weer terug open.

Veel plezier met je laptopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:51:
Ik wil iets anders vragen.
Hoe moet ik het beeldscherm (S270) schoonmaken?
En wat moet ik doen als het doekje vuil is geworden. Er staat "please do not bleach and/or wash with soft agent"... Hoe maak ik het doekje weer schoon?
Gewoon in de was gooien. Alleen je moet er geen bleek of wasverzachter bij gooien. Het zal trouwens wel gewoon een microvezeldoekje zijn en die kun je bij iedere huish. artikelen-zaak kopen. Een beetje klam/vochtig werken ze het beste trouwens.

en tot zover deze huishoudelijke tips.. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Microvezeldoekjes verkopen ze o.a. bij de Zeeman, geloof voor 1 Euro of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Etienne74 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:23:
[...]

Hallo, kun je vertellen wat je uiteindelijke gedaan hebt? Ik heb het zelfde probleem. Op het system zat een duitstalige windows die je moest activeren, dus tot zover bootte hij wel. Ik heb heb toen de partitie gewist en geprobeerd windows xp engelstalig te installeren. Hij format wel en copieert de files ook, maar booten van het apparaat om windows verder te installeren gaat niet.

Ligt het aan drivers of echt hardware probleem? enige reactie gehad van ALB?

Bedankt, etienne
ik heb hetzelfde aan de hand gehad, denk dat het iets te maken had met het installeren van de verkeerde drivers. In ieder geval: DE OPLOSSING = de batterij er een kwartiertje ofzo uithalen, met F3 of de recovery cd opnieuw formatteren en probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
weet iemand misschien ook wanneer ze de 2,0 Ghz versie gaan verkopen? of is het verschil tussen 1,6 en 2,0 dermate klein dat het de moeite niet is?

ik zag trouwens in het lidl krantje een laptop die nogal erg veel op de msi s270 lijkt

[ Voor 27% gewijzigd door stavast op 19-04-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

de 2.0 Ghz versie heb ik nog nooit gezien als kant-en-klare laptop. Je kunt wel bij alb de laptop samenstellen en er een 2.0 GHz cpu in laten zetten

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren mijn notebook besteld en betaald. Nu hopen dat een betaling naar het buitenland een beetje op schiet :+

Het ding is iig helemaal kaal (S260). De rest van de onderdelen trek ik gewoon uit mijn acer die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:28
Ik heb vanmiddag mijn MD 95712 van het merk Medion ontvangen, deze laptop is, voorzover bij mij bekend, bijna gelijk aan de S270 van MSI. Voor deze laptop had ik een Packard Bell easynote welke niet aan mijn volwachtingen voldeed. Ik ben tot nu toe zeer te spreken over deze laptop, ik heb er eigenlijk nog niet zoveel mee gedaan behalve surfen en msn'en. Wat mij daarbij opviel is dat de accu erg lang meegaat, ik haalde bijna 4 uur (WLAN aan). Helaas ontbreekt de bluetooth optie op de Medion variant, dit was leuk geweest icm mijn telefoon en internetten in bijv de trein.

Ook het scherm valt me niets dan mee, normaal gesproken werk ik op 2 keer een 17" tft welke beide op 1280x1024 draaien. Om vervolgens weer terug te gaan naar de pc is wel vreemd, alles lijkt in een keer groter. Er is slechts een ding dat mij een beetje verontruste, ik hoor namelijk soms een heel klein tikje, deze is alleen hoorbaar als ik niet op de laptop werk en de ventilator volgens mij draait.

Ik zal morgen wat zwaardere applicaties uitproberen en eens kijken of ik PES5 kan spelen met mijn XBOX 360 controller voor Windows.

Dan nog even een vraagje, hoe zit het met 12" sleeves voor een medion met een 8 cells batterij? Zou dit passen in een standaard iBook 12" sleeve? Volgens de afmetingen wordt het erg krap en het is toch wel iets wat ik graag zou willen, wellicht heeft iemand ervaring met een s270 8cells laptop icm een bepaalde sleeve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Scr33x0r schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:11:
Dan nog even een vraagje, hoe zit het met 12" sleeves voor een medion met een 8 cells batterij? Zou dit passen in een standaard iBook 12" sleeve? Volgens de afmetingen wordt het erg krap en het is toch wel iets wat ik graag zou willen, wellicht heeft iemand ervaring met een s270 8cells laptop icm een bepaalde sleeve?
Zie startpost....
• In wat voor sleeve/second skin past de S2x0?
De S2x0 past met een 4 cells accu precies in een 12" hoes van een iBook. Met een 8 cells kan het ook, al zal je daar flink moeite voor moeten doen. Naast de standaard iBook sleeves zijn er nog talloze andere merken te krijgen in het goede formaat. Zie bijvoorbeeld Laptop Supplies of Macintoys.

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
Ik heb mijn MegaBook S262 nu binnen en hij werkt geweldig!! Enkele voor/nadelen

+ Klein, compact en licht
+ Mooi scherm
+ Snel! zeker als je meerdere programma's tegelijkertijd gebruikt. Dual Core merk je dan heel goed
+ Voelt stevig aan
+ Fan gaat bijna nooit aan (bij mij) en als hij aan springt hoor ik hem eigenlijk niet)

- wordt erg warm (kan waarschijnlijk wel opgelost worden door de fan vaker aan te laten gaan maar dan zit je weer met dat geluid)
- Geluid is magertjes (van de speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik twijfel nog of het een alienware notebook wordt of een S262, maar waar heb jij hem gekocht en wat was de levertijd. Als ik hem bestel doe ik dat het liefste waar hij op voorraad is.
Twee weken wachten lijkt me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Coenen schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:20:
Ik twijfel nog of het een alienware notebook wordt of een S262, maar waar heb jij hem gekocht en wat was de levertijd. Als ik hem bestel doe ik dat het liefste waar hij op voorraad is.
Twee weken wachten lijkt me niks.
Ik zou vanwege de stevigheid van de behuizing voor de s262 gaan.
Hier is ie op voorraad: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=PN4N26& .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 15:44
Laatste paar dagen heb ik iets vaags met m'n laptop. Heb een aantal keer gehad dat ik hem aan liet staan en wanneer ik terugkwam kon ik niks meer doen en knipperde het scherm van wit -> zwart -> rood -> groen -> blauw en weer overnieuw.

Enige manier om het te stoppen was door de uitknop een aantal seconden ingedrukt te houden. Iemand enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Voor de gene die nog op zoek zijn naar een zwart US keyboard voor 12,1" barebooks.

Ik heb zojuist mijne ontvangen die ik bij Zercom heb besteld.
Degene die ik bij 4launch heb besteld was niet de goede. Waarschijnlijk heb ik degene gekregen die r0eladn ook gekregen had ;)

Direct linkje: http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=17238
Ik had de mijne vrij snel binnen (woensdag besteld, zaterdag in huis), maar ik zie nu dat de levertijd op meer dan 2 weken staat..

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 14:13
zijn er bij Nutrius / ALB ook keyboard met een normale (belgische :7) layout te krijgen? bij ALB kon ik niets dergelijks vinden en bij Nutrius enkel US of French layout, maar bij de franse layout staan de meeste tekens weer anders geplaatst..

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:17:
de 2.0 Ghz versie heb ik nog nooit gezien als kant-en-klare laptop. Je kunt wel bij alb de laptop samenstellen en er een 2.0 GHz cpu in laten zetten
kwam 'm net tegen bij Nutrius
S262 2.0Ghz 2048mb 100gb hdd BLACK
Prijs +/- 1800 eutjes

en de snelste witte:
S262 1,66Ghz 1024mb 80gb hdd WHITE
Prijs +/- 1400 eutjes

Ik hoop dat die 2ghz ook in het wit komt....en dan het liefst in NL natuurlijk :P
Kwestie van tijd denk ik.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
Hardeware.info heeft ook een review op de site: http://www.hardware.info/reviews.php?id=638

Ik ben erg te spreken over wat ik zie over de s262, maar ik ben er een beetje huiverig voor om €1500 uit te geven bij een Duitse winkel. Kan je dan wel in nederland terecht voor garantie? Heeft iemand ervaring met Nutrius?

Wat ik had uitgekozen:
witte of zwarte MSI s262 T2400 1.8 GHz (€1239) +
80GB@7200RPM, 2x512MB, pixelgarantie, extra 8 cells accu (slechts €49), US keyboard, sleeve en bezorgkosten
= €1500
veel geld, voor een heleboel laptop. Maar het is wel een MSI, toch een beetje een taiwanees wannabe merk, tenminste dat beeld heb ik er misschien wel helemaal onterecht van

Ik denk niet dat je in nederland deze configuratie kan kopen voor een prijs die hier bij in de buurt komt, maar wat als je laptop kapot is en je winkel zit in duitsland. Of als ie DOA is? Als je een paar keer de verzendkosten moet lappen word dat een duur grapje, en het duurt vast tijden vordat je een reparatie gedaan krijgt.
Kan je je garantie bij MSI nederland claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damsplaat schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:21:

veel geld, voor een heleboel laptop. Maar het is wel een MSI, toch een beetje een taiwanees wannabe merk, tenminste dat beeld heb ik er misschien wel helemaal onterecht van
MSI een wannabe merk ?? haha lol, 20 jaar ervaring, En ontiegelijk veel hardware gemaakt.
Tis een top merk. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Kan je dan wel in nederland terecht voor garantie? Heeft iemand ervaring met Nutrius?

Nee. het gaat allemaal via Duitsland. Nee, wel ervaring met ALB ---> snelle levering, kundige mensen, setprijzen, veel informatie, vrijblijvende winkel, pickup&return garantie via UPS naar Duitsland (extra optie).

Ik denk niet dat je in nederland deze configuratie kan kopen voor een prijs die hier bij in de buurt komt, maar wat als je laptop kapot is en je winkel zit in duitsland. Of als ie DOA is? Als je een paar keer de verzendkosten moet lappen word dat een duur grapje, en het duurt vast tijden vordat je een reparatie gedaan krijgt.
Kan je je garantie bij MSI nederland claimen?

Bij ALB zou een DOA volgens de voorwaarden van ALB via UPS opgehaald worden. Dus geen extra kosten voor de koper. Als je garantie wilt via Nederland, moet je hem in Nederland kopen. Het is geen internationale garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Damsplaat schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:21:
Ik heb al veel laptop gehad maar de MSI die ik nu heb is echt wel de beste die ik ooit heb gehad. (HP, Acer, PB en Dell) Alleen Toshiba was beter maar die koste ook meer. Zonder twijfel is MSI het merk waar je het meeste waar voor je geld krijgt. (Als we de $100 laptop niet mee nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja dat hele garantie-verhaal is dus precies waarom ik liever even wacht met de aanschaf totdat de notebook in nederland verkrijgbaar is (de witte 2ghz variant dus). Ik zie het niet zo zitten dat ALS er iets mis mee is dat ik 'm dan naar Duitsland moet sturen, vervolgens ben je 'm natuurlijk ook langer kwijt.....

Dat zijn gewoon kleinigheidjes natuurlijk, want als ik de verhalen mag geloven is het een top-ding. Daar komt bij dat ik toch geen haast heb met de aanschaf, ik ben toch pas van plan om hem over een maandje of 3 aan te schaffen. Ik hoop dat Alternate de notebook tegen die tijd kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 22:36
Ik heb m'n S260 nu zo'n jaartje, maar ik merk sinds vorige week dat de accu kuren begint te vertonen. Tijdens het opstarten op de accu valt de laptop vaak uit en ook wanneer ik gewoon aan het werk ben zonder netstroom valt ie soms helemaal uit.
Als ik gewoon ingeplugd ben op netstroom heb ik nergens last van.
Zijn er al anderen met deze problemen? En is er nog iets dat ik kan doen om dit probleem op te lossen? Of wordt het gewoon een gevalletje garantie?

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroensteeman schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:18:
Ik heb m'n S260 nu zo'n jaartje, maar ik merk sinds vorige week dat de accu kuren begint te vertonen. Tijdens het opstarten op de accu valt de laptop vaak uit en ook wanneer ik gewoon aan het werk ben zonder netstroom valt ie soms helemaal uit.
Als ik gewoon ingeplugd ben op netstroom heb ik nergens last van.
Zijn er al anderen met deze problemen? En is er nog iets dat ik kan doen om dit probleem op te lossen? Of wordt het gewoon een gevalletje garantie?
Tja lijkt me gewoon een kapotte accu.....verder kun je proberen om MSI bellen, misschien heb je nog garantie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43

Chiron

Moderator Discord
check eens even de connectors van de accu, misschien moet je ze even schoonmaken (oxidatie, vuil?) of even terugbuigen zodat ze weer goed contact maken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 22:36
Ik heb sowieso garantie. Dat heb ik al even gecheckt. Ik hoop alleen dat ik niet de hele laptop hoef op te sturen...

@Chiron, bedankt voor de tip, maar alles ziet er nog schoon en recht uit. Heb ook eigenlijk nooit de accu uit de laptop gehaald, dus daar kan weinig mee gebeurd zijn, lijkt me.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm. Twijfel nu toch erg tussen de MSI 262 en de Asus W6F. Laatste is een tikkie groter, wel 13". En heeft XP Pro standaard, TV-Out, zwaardere CPU. Nadeel: geen gigabit ethernet.

Nadeel is dat ik er nog geen enkele review van heb gelezen. Iemand ervaringen met de Asus of iets over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
Ik heb ook een s262 en ik merk dat het bereik van mijn draadloze netwerk kaart niet zo goed is als met andere notebook's. Iemand hier meer last van? is er misschien een instelling om meer signaal te krijgen? tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
die asus w6f word wel in nederland verkocht, €1600 zag ik hem net, met een 1,8 ghz core duo, 80gb@5400 en 512 mb ram. Dus toch flink duurder dan de msi, die is in duitsland met dezelfde specs 300 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:44
Ik heb stukken van alle 3 de delen van dit topic gelezen maar ik lees wat tegenstrijdigheden als ik kijk naar de S270 en S260

Ik zit te twijfelen tussen deze twee en las dat de S270 minder lang doet op zijn accu dan de 260. maar nu lees ik in de topic start dat dit nagenoeg gelijk is?

Opzich speel ik niet heel veel games maar soms een spelletje spelen is wel leuk en op mijn huidige Asus 15 inch (a2500h) is dat niet mogelijk met de intel integrated graphics.

dus mijn vraag is hoeveel accuduur lever je in bij de 270 ten opzichte van de 260. (dus gewoon word/internet miss filmpje) en is de graphics chip van de 270 dit waard?

edit: hier staat zelfs de S270 boven aan met betrekking tot battery life?

http://www.hardware.info/reviews/MSI_Megabook_S262/638/8

EDIT2: na beide review gelezen te hebben werken ze met een S270 met 4400 acuu en S260 2200 accu vandaar het verschil.
BarôZZa schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:25:
Als je er een neemt met een 4 cells accu dan stelt die sowieso niks voor. Mijn S270 hangt dan ook vrijwel continu aan de netspanning.
Mijn asus valt uit als de batt op 50% is (ouderdom denk ik :P) mara toen hij nieuw was kon je er geen film op afkijken (ook geen divx oid) en gewoon internettent ook maar 1.5 uur oid. ik wil dus iets dat wel paar uur mee gaat en dus als ik voor de MSI ga zal er ook een 8cell accu in gaan. ik denk dat de S262 te duur wordt de S270 en S260 zijn ongeveer gelijk geprijst. als de S270 langer met een batt doet (gewoon word +inet) dan de S260 is de keuze snel gemaakt (meer batt life en meer prestatie)

[ Voor 52% gewijzigd door Greetoz op 26-04-2006 13:39 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Als je er een neemt met een 4 cells accu dan stelt die sowieso niks voor. Mijn S270 hangt dan ook vrijwel continu aan de netspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk.. een keuze maken. tussen de S260/S270 of S262..

In een review zag ik dat de S262 slecht presteerd qua accu tijd. En hij is ook nog eens een heel stuk duurder. Dusja.. ik wil gewoon een witte laptop. Met limiet eigenlijk op 1000 euro. Wireless + Bluetooth moet erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:15:
Moeilijk.. een keuze maken. tussen de S260/S270 of S262..

In een review zag ik dat de S262 slecht presteerd qua accu tijd. En hij is ook nog eens een heel stuk duurder. Dusja.. ik wil gewoon een witte laptop. Met limiet eigenlijk op 1000 euro. Wireless + Bluetooth moet erop zitten.
van hardware info (note: De S262 die wij ter beschikking kregen was een prototype):

Productivity - Battery life - mobile mark 2006
S260 met 2200 accu: 122 min
S262 met 2200 acuu: 153 min
S270 met 4400 accu: 175 min

Reader - Battery life - mobile mark 2006
S260 met 2200 accu: 144 min
S262 met 2200 acuu: 146 min
S270 met 4400 accu: 247 min

de s262 wordt standaard geleverd met 4400 accu lijkt erop dat de S262 toch beter omgaat met de batterij. volgens hardwareinfo heeft de 260 ook geen bluetooth.. de 270 en 262 wel. blijft moeilijke keuze aan de ene kant s270 voor de grafische 'kaart' andere kant de s260/2 voor de batterij

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damsplaat schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:49:
die asus w6f word wel in nederland verkocht, €1600 zag ik hem net, met een 1,8 ghz core duo, 80gb@5400 en 512 mb ram. Dus toch flink duurder dan de msi, die is in duitsland met dezelfde specs 300 euro goedkoper.
Ik heb hem vandaag besteld. Je hebt gelijk tikkie duurder dan de MSI.
Voor dat geld krijg ik wel XP Prof, grotere HD, tweede accu, TV-out en een iets groter beeldscherm (zonder een heel veel grotere kast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
S260 zit ook geen bluetooth op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij word het de MSI S270 wit.

Ik ga hem halen bij ALB in Duitsland. Ik ga puur voor s270 ipv de s262 voor de grafische prestaties.

Mijn config word:

MT37 / 2.0 Ghz
1024MB Geheugen
60GB 5400 RPM

Heb niet gekozen voor een 60GB 7200 rpm puur omdat 5400 rpm hdd's in de huidige staat, zeer goed presteren waardoor het verschil niet meer 100 euro waard is.

Totale prijs incl sleeve,tas en 1 jaar pickup & return garantie:
€1340,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:15:
Voor mij word het de MSI S270 wit.

Ik ga hem halen bij ALB in Duitsland. Ik ga puur voor s270 ipv de s262 voor de grafische prestaties.

Mijn config word:

MT37 / 2.0 Ghz
1024MB Geheugen
60GB 5400 RPM

Heb niet gekozen voor een 60GB 7200 rpm puur omdat 5400 rpm hdd's in de huidige staat, zeer goed presteren waardoor het verschil niet meer 100 euro waard is.

Totale prijs incl sleeve,tas en 1 jaar pickup & return garantie:
€1340,-
Hoe zit het met je toetsenbord? Heb je de engelse genomen of the US keyboard ? welke kleur trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:44:
[...]

Hoe zit het met je toetsenbord? Heb je de engelse genomen of the US keyboard ? welke kleur trouwens ?
Gewoon qwerty en natuurlijk in het mooie wit. Altijd zwarte laptops gehad, maar vond wit toch zeer mooi. Bijna om daarvoor een ibook te nemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:48:
[...]

Gewoon qwerty en natuurlijk in het mooie wit. Altijd zwarte laptops gehad, maar vond wit toch zeer mooi. Bijna om daarvoor een ibook te nemen :X
Pfffffffffffff dan ben je nog net goed weggekomen zeg }) (sorry kon het even niet laten :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Zonet ook maar een nieuwe hd besteld voor m'n s260, want die originele 4200 rmp is echt :X
Die nieuwe wordt een Hitach E7K100. Ben benieuwd hoeveel ik hierop vooruit ga

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:09
theodouma schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:28:
Zonet ook maar een nieuwe hd besteld voor m'n s260, want die originele 4200 rmp is echt :X
Die nieuwe wordt een Hitach E7K100. Ben benieuwd hoeveel ik hierop vooruit ga
hey cool,
laat me het ook ff weten als je er flink op vooruit bent gekomen =D

[ Voor 13% gewijzigd door fong06 op 01-05-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Wow cool zo'n witte Megabook! me vriendin zoekt een nieuwe kleine laptop.. zo eentje lust ze wel, de versie met een Turion MT-37 wordt nieteens verkocht in NL dat vind ik wel weer jammer.
Voor mezelf vind ik de grafische kaart beetje minder... maar vind net de Megabook M635, 15,4 inch, lang niet zo licht en klein en mooi als de S270 maar wel met X700 videokaart :)

sjees kijk net in de pricewatch, de S270 wordt alleen met Sempron of MT-30 verkocht in NL :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb de mijn nu een paar dagen binnen. besteld als barebone bij ALB. Leuke is dat er al een DVDRW bijzat, terwijl ik die niet eens als optie gekozen had :)
Ik heb nu wel een 2e accu en een US keyboard besteld (ik wil toch een 8 cells accu voor als ik wat langer dan 2 uurtjes mobiel moet zijn) Verder is het echt een geweldig mooi ding, kwa grootte weer te vergelijken met de Ibook die ik had, maar deze werkt toch 1000x fijner :P.
cpu, hdd, ram en w-lan kaartje had ik zelf nog liggen, dus dit was een ideale manier om toch redelijk goedkoop weer een compacte notebook te krijgen (hiervoor had ik een 15.4" Acer). 1 ding weet ik zeker, ik wil nooit meer een grote notebook. 12" is echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Laatst online: 11-09 19:11
Ik zit te denken om de core duo 2.0ghz white te bestellen in duitsland. Ik zit alleen in dubio of ik hem in NL laat afleveren of in DE. Ik weet niet of douane hier moeilijk gaat doen over invoer? Heb er geen ervaring mee..

Ik zie dat er mensen de barebone besteld hebben in DE, extra moeten betalen aan ons belasting systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oNNoZeLe schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 07:59:
Ik zit te denken om de core duo 2.0ghz white te bestellen in duitsland. Ik zit alleen in dubio of ik hem in NL laat afleveren of in DE. Ik weet niet of douane hier moeilijk gaat doen over invoer? Heb er geen ervaring mee..

Ik zie dat er mensen de barebone besteld hebben in DE, extra moeten betalen aan ons belasting systeem?
Het is nog altijd zo dat er een vrij verkeer van goederen is in de EU. Dit wilt zeggen dat je niks hoeft bij te betalen aan BTW etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Laatst online: 11-09 19:11
toppie.

dan is deze http://www.alb-computer.de/product_info.php?products_id=1174 binnenkort van mij..

ik alleen te twijfelen tussen een extra 8 cell accu of 2gb aan mem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Als je niet exotische programma's draait op de s262 heb je 2 GB echt niet nodig. Een extra 8 cell acuu kan altijd handig zijn :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou gaan voor de extra accu. Staat bij mij ook in de bestelling (evenals een NL keyboard :P).
Dat ding heeft standaard al 1GB lijkt me wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Beetje jammer dat deze geen DVI uitgang heeft, maar denk dat een 20" scherm ook nog wel op de analoge dsub kan worden aangesloten of niet?
(zo'n acer 2051ws, resolutie 1680x1200 oid)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

abrakadaver schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:23:
Beetje jammer dat deze geen DVI uitgang heeft, maar denk dat een 20" scherm ook nog wel op de analoge dsub kan worden aangesloten of niet?
(zo'n acer 2051ws, resolutie 1680x1200 oid)
Als ik mijn monitor (Dell 2005 FPW) aansluit op een analoge uitgang dan is het beeld echt een stuk slechter dan met een DVI connector. Dus voor af en toe kan het ermee door, maar anders zou ik het zelf niet aanraden.
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.