[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste
Acties:
  • 19.891 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ok, da's duidelijk......

dan toch maar niet zo'n 262 als workstation

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28

Theo

moederbord

Hoevaak ga je die dvi gebruiken?? Ik merk zelf dat ik misschien 4 maal de vga poort heb gebruikt op m'n s260 in een half jaar tijd.
In de prijsklasse van de s260 zul je denk ik geen 12" vinden met dvi

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awenger2k schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:09:
Ik heb zojuist een MS-1057 besteld bij central point, maar aangezien ze daar geen zwarte toetsenborden hadden, heb ik het toetsenbord besteld bij 4launch.nl. Echter kreeg ik zojuist de volgende mail:

Geachte heer / mevrouw,

U heeft bij ons een bestelling staan voor een MSI Keyboard 1006 (zwart). Op het moment van bestelling werd een levertijd van 1 tot 5 werkdagen aangegeven op onze webshop. Dit was ook het geval, maar dit product is teveel besteld waardoor de voorraad op is. Mijn leverancier geeft aan dat het product end of life is en daarom niet meer wordt gemaakt. Excuses voor de achteraf niet kloppend blijkende levertijdsindicatie. Ik kan op dit moment helaas geen verwachte levertijd geven. Moet ik de order annuleren? Of wilt u liever een vergelijkbaar product dat wel direct leverbaar is bestellen?

Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet met mij contact op te nemen!

Met vriendelijke groet,

Bas van Kokswijk
4Launch

Heeft iemand van jullie een idee waar een zwart Qwerty toetsenbord te bestellen is?
Ik heb zojuist met het bedrijf decorsign gebeld en deze zeiden dat ze het toetsenbord niet op vooraad hadden en dat het end-of-life was maar dat er een opvolger van dit product uit was of zou gaan komen. Hij belt me hier even over terug. Als ik meer weet post ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:40:
[...]

Ik heb zojuist met het bedrijf decorsign gebeld en deze zeiden dat ze het toetsenbord niet op vooraad hadden en dat het end-of-life was maar dat er een opvolger van dit product uit was of zou gaan komen. Hij belt me hier even over terug. Als ik meer weet post ik het wel.
Ze hebben met de leverancier gesproken en deze wist te melden dat over twee weken de opvolger van dit toetsenbord op de markt komt. En dat ie ongeveer 17 euro gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb me net ff snel aangemeld speciaal voor dit topic, ben namelijk ook de trotse eigenaar van een S270 alleen met een probleempje:

Ik wilde net mijn intern geheugen gaan updaten naar 1 gig, dus ik 2 Dane-elec kaartjes gehaald (512mb, pc3200) dus oude 256mb pc2700 er uit, en 1 van de dane-elecs erin, dicht schroeven aanzetten.... Helemaal nix! dus ik balen, oude kaartjes weer terug en alles werkt weer perfect. Mijn vraag: Ligt het aan het feit dat het pc3200 is, of ligt het aan Dane elec.. (las in de openings post dat msi nogal kieskeurig is)

greets Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

aan het feit dat het pc3200 is kan het niet liggen, dit houdt alleen in dat het geheugen maximaal op 400 MHz kan draaien. Met de snelheid van pc2700 (333 Mhz) moet hij dus geen problemen hebben

edit: misschien tijd voor een deel 4, hier zitten al >1000 posts

[ Voor 17% gewijzigd door Theo op 04-05-2006 20:41 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan is het het merk, iemand nog aanraders naast supertalent en kingston? (ik doel hier op gebruikers ervaringen en niet op die mooie tabelletjes van de msi site, die heb ik zelf ook al gezien
:D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48
Ik heb net m'n S270 opnieuw geinstalleerd. Alle hardware werkt, ik krijg echter melding dat de driver voor de SM-buscontroller niet gevonden kunnen worden. Heeft iemand enig idee bij welk apparaat/driver dit ding hoort? Ik verwacht zelf dat het de AMD processor driver is, dat ga ik eerst proberen... Of de chipset, alhoewel ik niet weet of daar ook een driver voor is...

--EDIT:
Het is inderdaad de chipset, ik heb blijkbaar iets niet geheel goed geinstalleerd... Welke driver kan ik 't beste van de ATI site plukken, ik heb nu de (waarschijnlijk verouderde) driver van MSI zelf te pakken...

Hmm, na de installatie van de standaard MSI driver, gaat 'ie op z'n bek met een BSOD, IRQL not equal or less.... Reinstall dan maar :(

[ Voor 36% gewijzigd door jpiscaer op 06-05-2006 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:00
Ik kan de MSI S262 op de duitse site bestellen Nutrius.de volledig naar eigen wens samengesteld.
Dat betekent W-Lan,Bluetooth,DVD brander, Qwerty toetsenbord pixel garantie en vervoerskosten en krijg de prijs zometeen hopelijk nog te horen.
Mijn vraag is hoe het zit met de BTW kan ik die nog terug krijgen als bedrijfszijnde of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik ben erachter hoe dat zit met de BTW die kan je als bedrijfszijnde gewoon indienen.
Nu was mijn laatste vraag of de Notebook Dual Channel geheugen ondersteund?
Dan is het voor mij beter om 2x512MB te nemen ipv 1x1024 ik ben namelijk niet van plan om hem uit te breiden in de toekomst dus kan ik beter nu dat snelheidsvoordeel pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Tijd voor een nieuwe?
Misschien dat er dan antwoord komt op mijn Duall Channel vraag en of er misschien iemenad zich geroepen voelt dit ook daadwerkelijk te testen.
Ik mag toch aannemen dat meer mensen geintereseerd zijn in deze uitkomst?
Ik bestel mijne zoiezo wel met 2x512MB en dan test ik evengoed wel het zou alleen makkelijk zijn als iemand al een concreet antwoord voor mij heeft aangezien ik hem maandag 8 mei om 1 uur wil bestellen.
Een acer aspire variant met dezelfde chipset staat wel bij vermeld dat ie Duall Channel ondersteunt?

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 08-05-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op maandag 08 mei 2006 @ 00:06:
Tijd voor een nieuwe?
Misschien dat er dan antwoord komt op mijn Duall Channel vraag en of er misschien iemenad zich geroepen voelt dit ook daadwerkelijk te testen.
Ik mag toch aannemen dat meer mensen geintereseerd zijn in deze uitkomst?
Ik bestel mijne zoiezo wel met 2x512MB en dan test ik evengoed wel het zou alleen makkelijk zijn als iemand al een concreet antwoord voor mij heeft aangezien ik hem maandag 8 mei om 1 uur wil bestellen.
Een acer aspire variant met dezelfde chipset staat wel bij vermeld dat ie Duall Channel ondersteunt?
Dual channel is altijd sneller dan single channel. Je kunt zeker weten beter 2x 512 MB kopen ipv 1x 1024 MB, vooral omdat je zegt dat je niet van plan bent te gaan upgraden in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
[qoute]Dual channel is altijd sneller dan single channel. Je kunt zeker weten beter 2x 512 MB kopen ipv 1x 1024 MB, vooral omdat je zegt dat je niet van plan bent te gaan upgraden in de toekomst.[/quote]

ik heb zojuist bevestigend een e-mail gehad van MSI:

Hallo,-

Ja het notebook ondersteund dual channel geheugen. Als je twee keer 512 pakt zit je zeker goed.

Best Regards,

Support Team

Mystar Computer B.V.

Ekkersrijt 6050

5692GA, Son

The Netherlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

alleen wel jammer dat de s250, s260 en s270 geen DC ondersteunen, terwijl de chipsets dat allemaal wel doen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
theodouma schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:47:
alleen wel jammer dat de s250, s260 en s270 geen DC ondersteunen, terwijl de chipsets dat allemaal wel doen.
Zie mijn reactie hierboven rechtstreeks uit de TD van MSI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43

Chiron

Moderator Discord
Over welk model ging dat The_Dart?

Ik heb zelf nl. een s270, en daar is nergens iets van 'dual-channel' te bekennen.. ook al heb ik 2 identieke reepjes geheugen erin zitten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Chiron schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:23:
Over welk model ging dat The_Dart?

Ik heb zelf nl. een s270, en daar is nergens iets van 'dual-channel' te bekennen.. ook al heb ik 2 identieke reepjes geheugen erin zitten.
Draai voor mij eens Sisoft Sandra en dan de geheugenbench tests? Of een ander programma die je bandbreedte maar meet.
Ik ga morgen mijn MSI S262 Duo core ophalen en die moet het hebben zeggen ze.
Dit word mijn config:

1,66 Ghz Core Duo
2x512mb 667mhz DDR II
80GB 5400rpm
Qwerty Keyboard
WLAN
Bluetooth
DVD Dual +-
8 Cell Accu en de 4 Cell Accu
Pixel garantie

En dit alles voor 1260 Euro .
Ik ga morgen zeker weten checken of er inderdaad wel de specs inzitten die ik besteld heb maar ik mag aannemen dat Nutrius.de de mensen niet belazerd? Bij mij drong ie maar aan dat ik 1x1024mb moest nemen maar dat wil ik helemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Laatst online: 11-09 19:11
ik las gister dat de Core 2 duo eraankomt.. zou die erin passen (en werken natuurlijk)..

Dan kun je natuurlijk nog wel effe vooruit met dit dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Geen idee of die past Onnozele, ik kom zelf van een P4 3,2Ghz HT af in mijn oude notebook maar vind deze duo core echt perfect hoor, pure rekenkracht mis ik natuurlijk wel maar dat heeft geen enkele 12" inch in deze prijs klasse.
Ik scoor met 2x512MB ruim 3400mb/s ik ga er dus vanuit dat het inderdaad Duall Channel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb eergister mijn notebook besteld bij Nutrius.de en gevraagd of ie gister klaar kon zijn dat was geen probleem.
Wat een super service ik ben gister dus vanuit Den Helder naar Neuss gereden (dikke 3,5 uur) en kon de notebook werkend zien en pixelvrij. Alles erop en eraan zoals ik besteld had.
De man wist waar die het over had en sprak uitstekend engels.
Ik scoor met het programma Everest 3876mb/s met mijn geheugen aan leessnelheid, en 3450mb/s aan schrijfsnelheid.
Mijn hard schijf scoort 77Mb/s met HDtach.Ik ben DIK tevreden!

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 10-05-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

dan wil ik niet lullig doen, maar jouw s262 heeft dus geen dual channel. Het geheugen (DDR@ 533 MHz ga ik vanuit) heeft een maximale bandbreedte van 4200 MB/s, en in dual channel zelfs maximaal 8400 MB/s. Als jij maar 3800 MB haalt houdt dit in dat de reepjes niet in DC draaien.......

Wat voor schijf heb je er in zitten eigelijk?? welk merk en type? En die 77 MB/s, is dat piek of gemiddeld tijdens een benchmark? Is trouewns wel een zeer nette score voor een laptopschijf, ik mag al blij zijn als mijn schijf de 30 MB/s aantipt

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
theodouma schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:19:
dan wil ik niet lullig doen, maar jouw s262 heeft dus geen dual channel. Het geheugen (DDR@ 533 MHz ga ik vanuit) heeft een maximale bandbreedte van 4200 MB/s, en in dual channel zelfs maximaal 8400 MB/s. Als jij maar 3800 MB haalt houdt dit in dat de reepjes niet in DC draaien.......

Wat voor schijf heb je er in zitten eigelijk?? welk merk en type? En die 77 MB/s, is dat piek of gemiddeld tijdens een benchmark? Is trouewns wel een zeer nette score voor een laptopschijf, ik mag al blij zijn als mijn schijf de 30 MB/s aantipt
Over dat geheugen dan ga ik dus nu GELIJK MSI emailen over hoe of wat.
Er zit een Samsung MP0804H model in. 80GB 5400rpm 8mb Cache.
En de score is gemiddeld genomen over een reeks benchmarks door HDTACH.

Nog even off-topic, nu heb ik T-Mobile flex met zo'n internet bundel van 9,50 per maand onbeperkt internetten met je mobiel.
Kan ik nu niet via bluetooth met mijn telefoon verbinden en vervolgens internetten op deze notebook?

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 10-05-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
The_dart ik weet niet hoe het geheugen in je notebook geplaatst is maar mijn notebook loopt dus wel gewoon op dual channel. Ik geloof dus niet dat MSI je voorgelogen zou hebben dus misschien dat er een exscuses naartoe kan.

Verder heb ik ook met everest home edition getest en ik had inderdaad ook maar een snelheid van 3215MB/s (dus nog lager dan jou). Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de cas latencies van het geheugen. Ook zal de kwaliteit van het geheugen een invloed hebben op je score. Ikzelf heb gebruik gemaakt van 2*512 DDR2 Apacer CL5. Dit is niet al te snel geheugen en je moet er rekening mee houden dat je een notebook voor je neus hebt en geen retesnel PC monster.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Viper_4111 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:28:
The_dart ik weet niet hoe het geheugen in je notebook geplaatst is maar mijn notebook loopt dus wel gewoon op dual channel. Ik geloof dus niet dat MSI je voorgelogen zou hebben dus misschien dat er een exscuses naartoe kan.

Verder heb ik ook met everest home edition getest en ik had inderdaad ook maar een snelheid van 3215MB/s (dus nog lager dan jou). Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de cas latencies van het geheugen. Ook zal de kwaliteit van het geheugen een invloed hebben op je score. Ikzelf heb gebruik gemaakt van 2*512 DDR2 Apacer CL5. Dit is niet al te snel geheugen en je moet er rekening mee houden dat je een notebook voor je neus hebt en geen retesnel PC monster.
Hmm wel vreemd, je zou toch zeggen dat met Duall Channel toch zeker 4500mb/s dan geen probleemmoet zijn hij is nu maar liefst 40% langzamer als in een PC dat is toch wel erg veel.
Ik heb MSI even gemaild over hoe of wat, ikverwacht morgen pas antwoord terug.
Heb je misschien ook een idee of dat werkt wat ikzei met me telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb vandaag mijn nieuwe accu en keyboard gekregen. Ik had mijn notebook dus besteld bij ALB computer in Duitsland dus had een Duits keyboard en de barebone daar werd geleverd met de 4cells accu. Met de nieuwe accu werkt dat ding best lekker, een uurtje of 4 haal ik er wel mee, behoorlijk acceptabel dus :)

voor mensen die nog zoeken naar witte keyboards voor de s260, bij Zercom zijn ze redelijk vlot geleverd (iets van een week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Viper_4111 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:28:
het maakt niet uit dat het een notebook is en geen uberpc, DC is DC.

Ik snap van Msi niet dat ze DC uitgeschakeld hebben, de chipsets ondersteunen het allemaal, en het kost geen extra power om DC te gebruiken. Zou het mogelijk zijn om DC op één of andere manier werkend te krijgen??

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
theodouma schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:05:
[...]

het maakt niet uit dat het een notebook is en geen uberpc, DC is DC.

Ik snap van Msi niet dat ze DC uitgeschakeld hebben, de chipsets ondersteunen het allemaal, en het kost geen extra power om DC te gebruiken. Zou het mogelijk zijn om DC op één of andere manier werkend te krijgen??
Ik zou denken aan een BIOS modificatie?
Lijkt me sterk dat het echt iets electronica's is, dan zouden ze extra werk doenvoor uiteindelijk minder prestatie?

(Ik heb nog geen bericht gehad van MSI ik denk dat ze het aan het onderzoeken zijn de vorige keer kreeg ik namelijk gelijk antwoord.)

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 10-05-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Laatst online: 21:58
Is het jullie ook al opgevallen dat het beeldscherm geen 32 bits kleur weergeeft?

Het viel met soms al op dat de kleurovergangen niet zo mooi zijn.
Heb het hier even mee getest:
http://www.passmark.com/products/monitortest.htm
Bij de scaling test van alle kleuren zijn de overgangen duidelijk te zien.
Bij mijn andere CRT pc is dit op 32 bit helemaal vloeiend. Op 16 iets slechter denk ik.
Dus ik gok dat de lcd 24 bits kleur weergeeft, is geloof best normaal voor een lcd dacht ik.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

ach, 24 bit is nog steedes 224 kleuren, komt dus neer op maar 16 miljoen kleurtjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 10-05-2006 21:58 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
theodouma schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:58:
ach, 24 bit is nog steedes 224 kleuren, komt dus neer op maar 16 miljoen kleurtjes.
Dit is vrij standaard voor TFT schermen, er zijn er maar enkele die echt 32-bits kleuren weergeven.
Ik zag het met films kijken dat ik niet naar 32-bits keek, maar dat zeg ik mijn oude notebook had dit ook al.
Het beeld is gewoon haarscherp die kleuren neem ik echt wel op de koop toe.
Ik maak me eerder druk over Duall Channel of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Ik dacht eerst idd ook dat 24bits al meer dan genoeg was,gamede vroeger ook altijd op 16 bit kleur omdat ik dacht dat toch geen zichtbaar verschilt maakte.
Maar het valt me eigenlijk steeds meer op dat je toch een soort "gecomprimeerde" look krijgt. Denk dat ik zowiezo vrij gevoelig ben voor digitale afwijkingen/overgangen, vind sommige dvd spelers echt vreselijk slecht beeld geven.
Maar verder is ben ik nog steeds blij met mijn laptop, ook het scherm.
Komt echt geen andere laptop bij in de buurt voor 600 euro.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ice-T schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:23:
Ik dacht eerst idd ook dat 24bits al meer dan genoeg was,gamede vroeger ook altijd op 16 bit kleur omdat ik dacht dat toch geen zichtbaar verschilt maakte.
Maar het valt me eigenlijk steeds meer op dat je toch een soort "gecomprimeerde" look krijgt. Denk dat ik zowiezo vrij gevoelig ben voor digitale afwijkingen/overgangen, vind sommige dvd spelers echt vreselijk slecht beeld geven.
Maar verder is ben ik nog steeds blij met mijn laptop, ook het scherm.
Komt echt geen andere laptop bij in de buurt voor 600 euro.
600 euro :? doe je netjes, welke specs heb je er dan inzitten als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Ik heb de cybermaxx sim 2000 aka. medion MD95264.
Is bijna hetzelfde als de MSI s250. Met een celeron M 1.3 (heb op marktplaats een nieuwe pentium M 1.6 2Mb cache gekocht voor 60 euro) 512Mb geheugen. 2 maal 4 cell accu ( heb voor 60 euro een 8 cell erbij gekocht). Hij is grijs. Verder denk ik helemaal gelijk aan de s250.

Heb op dit moment eigenlijk een 4 cell accu over en een Celeron M Processor over.

Zijn er nog mensen die nieuwe tips hebben om het gelijk door de speakers in Ubuntu werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
ice-T schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:50:
Zijn er nog mensen die nieuwe tips hebben om het gelijk door de speakers in Ubuntu werkend te krijgen?
Waarschijnlijk heb je de i8x0 alsa driver in je kernel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
theodouma schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:19:

Goed als jij zegt dat je een score van 8400mb/s kan halen (wat dus zou moeten kunnen) krijg je een euro van me. Dit is niet mogelijk ook niet met een normale pc. Als je met everest gaat testen zul je erachter komen dat het maximale met ddr2 800mhz ongeveer 55xx zal zijn met de Read test. Dus met een laptop kom je nooit zo hoog. Ook zal de chipset op de laptop iets van een limitatie zijn omdat deze simpelweg iest trager is dan de chipset op je desktop pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb bericht van MSI namelijk:

Hallo,-

Ik ben hier ook aan de gang gegaan met testen van everest home en mijn dual channel scores liggen iets lager dan bij jou. Verder ondersteund deze laptop gewoon dual channel en kan je geen hoge scores verwachten. Hierbij zal namelijk het geheugen een limitatie geven en de score van 3800MB/s is zeer goed voor deze notebook.

Helaas kunnen we dit ook niet sneller maken doormiddel van een bios update oid. Wat je kan proberen is een reepje geheugen weghalen en dan nog eens kijken wat je score is. Ik denk dat deze dan rond de 3000 gaat liggen.

Best Regards,

Support Team

Mystar Computer B.V.

Ekkersrijt 6050

5692GA, Son

The Netherlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
The_Dart schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:22:
Ik heb bericht van MSI namelijk:

Hallo,-

Ik ben hier ook aan de gang gegaan met testen van everest home en mijn dual channel scores liggen iets lager dan bij jou. Verder ondersteund deze laptop gewoon dual channel en kan je geen hoge scores verwachten. Hierbij zal namelijk het geheugen een limitatie geven en de score van 3800MB/s is zeer goed voor deze notebook.

Helaas kunnen we dit ook niet sneller maken doormiddel van een bios update oid. Wat je kan proberen is een reepje geheugen weghalen en dan nog eens kijken wat je score is. Ik denk dat deze dan rond de 3000 gaat liggen.
lijkt me op zich wel duidelijk. Misschien kan je inderdaad eens proberen om een reep geheugen weg te halen en te kijken wat je score dan word. Zoals ik al zei de score die je hebt is best hoog. Als je nog een normale desktop thuis hebt staan die toevallig ook DDR2 gebruikt met dezelfde snelheid kan je hem misschien daar ook eens mee vergelijken.
Er zal hier vast wel een tweaker zijn die een 945 chipset heeft met ddr2 geheugen. Misschien dat die even kan kijken wat voor score die krijg met everest (hint, hint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Er is vandaag een bios update uitgekomen voor de s262 / ms-1057:

hier te vinden
1. Fix the issue of battery can not charging when reach very Low power
Ik had een 4 cell accu besteld die een rood knipperend batt. lampje gaf als ik hem erin deed (betekend kritiek accu niveau). Echter als ik de netadapter aansloot ging de accu niet laden.
Ik heb de accu terug gestuurd omdat ik dacht dat ie defect was, maar wellicht dat het met bovenstaande update verholpen was...

Heb hem er nog niet opgezet omdat ik geen zin heb om weer een bootable cd te maken ;)

Edit:
Ik heb met sisoft sandra even een geheugen test gedaan (heb 1 reepje 1GB ddr2 667 cas5) en die haalt 3260 MB/s
Overigens staat er als referentie een Intel 945GM 2xPC2-5300 CL5 DDR2 en die haalt 3860 MB/s

[ Voor 15% gewijzigd door dirkie op 11-05-2006 16:36 ]

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
dieFX schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:30:

hier te vinden

[...]

Ik had een 4 cell accu besteld die een rood knipperend batt. lampje gaf als ik hem erin deed (betekend kritiek accu niveau). Echter als ik de netadapter aansloot ging de accu niet laden.
Ik heb de accu terug gestuurd omdat ik dacht dat ie defect was, maar wellicht dat het met bovenstaande update verholpen was...

Heb hem er nog niet opgezet omdat ik geen zin heb om weer een bootable cd te maken ;)

Edit:
Ik heb met sisoft sandra even een geheugen test gedaan (heb 1 reepje 1GB ddr2 667 cas5) en die haalt 3260 MB/s
Overigens staat er als referentie een Intel 945GM 2xPC2-5300 CL5 DDR2 en die haalt 3860 MB/s
Dit zou betekenen dat de performance die je extra krijgt door Duall Channel maar maximaal zo'n 600mb/s is.
Dat is magertjes maar dat zou mijn score dus wel verklaren met 2x512mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Is er iemand met ervaring met het aansluiten van een extern beeldscherm op een s262?
Het lukt mij nl. met geen mogelijkheid om een hogere resolutie dan 1280x800 naar enn extern beeldscherm te sturen :/
Iemand een tip?

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich zou de s262 de native resolutie van het scherm moeten aankunnen. Weet je zeker dat je op het juiste scherm aan het kijken bent? Klap anders je notebook scherm eens dicht en kijk dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ik ga naar de grafische eigenschappen van de intel driver. Als er een scherm is aangesloten (heb een tft en crt geprobeerd), dan kan ik kiezen bij 'enkel scherm' voor beeldscherm.
Als ik dan bij de scherm instellingen kijk kan ik als maximale resolutie 1280x800 selecteren.

Ook als ik via de keyboard shortkey het beeld alleen op het externe scherm zet kan ik bij de windows resolutie instelling maximaal 1280x800 selecteren. Ik snap er niks van :?

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
dieFX schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:49:
Ik ga naar de grafische eigenschappen van de intel driver. Als er een scherm is aangesloten (heb een tft en crt geprobeerd), dan kan ik kiezen bij 'enkel scherm' voor beeldscherm.
Als ik dan bij de scherm instellingen kijk kan ik als maximale resolutie 1280x800 selecteren.

Ook als ik via de keyboard shortkey het beeld alleen op het externe scherm zet kan ik bij de windows resolutie instelling maximaal 1280x800 selecteren. Ik snap er niks van :?
Bij de beeldscherminstellingen van windows zelf kan je het beeldscherm kiezen en per beeldscherm de resolutie instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
dieFX schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:49:

Ik heb zojuist even gekeken voor je en ik kan mijn S262 op 1366x786 zetten op een Samsung LCD.
Het legt dus niet aan de kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de S262 WIT kunnen kopen hier in NL?

Een van de distri's zegt dat deze pas eind Juli beschikbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:00:
Heeft iemand de S262 WIT kunnen kopen hier in NL?

Een van de distri's zegt dat deze pas eind Juli beschikbaar zullen zijn.
2fast4ucomputers
123066 MSI Megabook S262 T2300 1660 12.1inch 60GB
http://www.2fast4ucompute...l?zoom_highlight=msi+s262
1110eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:12:
[...]
2fast4ucomputers
123066 MSI Megabook S262 T2300 1660 12.1inch 60GB
http://www.2fast4ucompute...l?zoom_highlight=msi+s262
1110eur.
Heb je hem daar gekocht? Of staat er op het plaatje een witte laptop?
Tot nu toe hebben veel grote firma's alleen maar zwarte exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:30:
[...]

Ik heb hem daar niet gekocht. Maar er staat inderdaad een wit plaatje. Mail ze even als je zekerheid wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:30:
[...]

Waarom zou je hem niet uit Duitsland halen zoals ik heb gedaan? Ze sturen ook af, scheelt je een klap geld en je kan er nog in laten zetten wat je wilt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:28:
[...]

Waarom zou je hem niet uit Duitsland halen zoals ik heb gedaan? Ze sturen ook af, scheelt je een klap geld en je kan er nog in laten zetten wat je wilt ook.
In Duitsland is de MSI S262 duur vergeleken met de 1110 euro bij mijn post. Heb namelijk een s262 laten samenstellen, en daar kwam uit:

MSI S270
Intel T2300 (1.66 Duo Core)
1x 512MB
DVD-RW
WLAN + BLUETOOTH
US INT Keyboard
60GB 5400RPM
8Cell Accu
Pixel Garantie
24Maanden garantie Pick Up in NL

Totale prijs: 1289,- zonder verzendkosten!

Zoals je kan zien, is het eigenlijk een standaard msi s262, voor meer geld dan hier in NL. Ik zou het wel weten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 07:35:
[...]

In Duitsland is de MSI S262 duur vergeleken met de 1110 euro bij mijn post. Heb namelijk een s262 laten samenstellen, en daar kwam uit:

MSI S270
Intel T2300 (1.66 Duo Core)
1x 512MB
DVD-RW
WLAN + BLUETOOTH
US INT Keyboard
60GB 5400RPM
8Cell Accu
Pixel Garantie
24Maanden garantie Pick Up in NL

Totale prijs: 1289,- zonder verzendkosten!

Zoals je kan zien, is het eigenlijk een standaard msi s262, voor meer geld dan hier in NL. Ik zou het wel weten. _/-\o_
De s270 heeft een Turion toch standaard? Anyway hier is wat ik heb:

T2300 1.66ghz Duo Core
2x 512mb 667mhz
DVD+-RW
Qwerty keyboard
8 Cell Accu + 4 Cell Accu
WLAN + Bluetooth
80GB 5400rpm 8 MB Cache
Pixel Garantie en NL garantie 2 jaar pick up en return
En verzendkosten naar NL (€29,-)

En dan koste die mij totaal dus inclusief verzenden 1300,- rond.
Aangezien mijn vader een bedrijf heeft kon ik hem zelfs nog ex BTW kopen.
Ik heb dus een extra 4 cell accu en 1024mb intern geheugen en een 80GB schijf .
Ik zou het wel weten......

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 16-05-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:08:
[...]

De s270 heeft een Turion toch standaard? Anyway hier is wat ik heb:

T2300 1.66ghz Duo Core
2x 512mb 667mhz
DVD+-RW
Qwerty keyboard
8 Cell Accu + 4 Cell Accu
WLAN + Bluetooth
80GB 5400rpm 8 MB Cache
Pixel Garantie en NL garantie 2 jaar pick up en return
En verzendkosten naar NL (€29,-)

En dan koste die mij totaal dus inclusief verzenden 1300,- rond.
Aangezien mijn vader een bedrijf heeft kon ik hem zelfs nog ex BTW kopen.
Ik heb dus een extra 4 cell accu en 1024mb intern geheugen en een 80GB schijf .
Ik zou het wel weten......
Jij hebt zowieso het voordeel van ex BTW. Tevens is 1300 euro een nette prijs dan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:12:
[...]

Jij hebt zowieso het voordeel van ex BTW. Tevens is 1300 euro een nette prijs dan _/-\o_
Btw misschien kunnen we een inkoopactie houden rond die T2500 met zijn allen ofzo?
Dan upgrade ik mijne nog wel, misschien is het een idee?
En btw ga niet in op de eerste prijs die ze je geven met je notebook, ik wist van die 1300 incl btw nog 39 euro af te halen.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 16-05-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Mogelijk dat de HD wat sneller is, ik zag bij 4launch geloof ik dat er een 4200rpm in zit.
Voor de rest ben ik het wel met je eens, in Duitsland lijken ze wat duurder te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Coenen schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:40:
Mogelijk dat de HD wat sneller is, ik zag bij 4launch geloof ik dat er een 4200rpm in zit.
Voor de rest ben ik het wel met je eens, in Duitsland lijken ze wat duurder te zijn.
Dat lijkt zo, maar is niet zo.
In duitsland krijg je standaard 8 Cell accu + 5400rpm harde schijf en WLAN +BLuetooth.
Mijne komt uit duitsland en heb er absoluut geen spijt van hoor.

Welke Socket gebruikt het bordje in de S262 eigenlijk?
Ik zie emt everest staan:
479 Ball UFCBGA / 478 Pin UFCPGA
En ik zie overal op internet een 478 Yonah ipv 479 ?

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 16-05-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb eens tussen de vorige posts gekeken, maar ik zag niet direct een antwoord staan.

Wanneer je een 8-cell batterij in de MSI S262 plaatst, steekt deze dan uit (wordt de laptop dus groter?).

Ik vroeg mij ook af hoe het met die interne grafische kaart zit, qua prestaties. Overal wordt de vergelijking gemaakt bij games, maar hiervoor zou ik hem niet gebruiken (is tenslotte een portable), maar hoe presteert hij bij Flash, Photoshop, multimedia (films, ...) en eventeel 3D-programma's zoals autocad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
F e r o x schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:15:
Ik heb eens tussen de vorige posts gekeken, maar ik zag niet direct een antwoord staan.

Wanneer je een 8-cell batterij in de MSI S262 plaatst, steekt deze dan uit (wordt de laptop dus groter?).

Ik vroeg mij ook af hoe het met die interne grafische kaart zit, qua prestaties. Overal wordt de vergelijking gemaakt bij games, maar hiervoor zou ik hem niet gebruiken (is tenslotte een portable), maar hoe presteert hij bij Flash, Photoshop, multimedia (films, ...) en eventeel 3D-programma's zoals autocad?
Op je eerste vraag staat in de starters post al een antwoord. Ja hij steekt uit maar ik vind het zelfs prettiger, hierdoor komt de laptop namelijk op een vlakke ondergrond iets omhoog aan de achterkant.
Dan staat je laptop dus en beetje schuin naar je toe net als je gewent bent met typen op een normaal toetsenbord. (die ligt immers ook niet vlak)
Ik vind het beeld helder en de kaart doet wat ie moet doen, flash en en multimedia zoals films is allemaal geen probleem, autocad gebruik ik niet maar adobe photoshop wel af en toe en dat gaat gewoon goed.
HD films afspelen heb ik nog niet geprobeerd zal ik van de week even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Even tussendoor: Laptops4u verkoopt tegen woordig ook MSI laptops.
Ik wist niet dat de DVD speler van de 262 ook LightScribe heeft.
Dat had ik nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Gezien ik aanneem dat er in dit topic meerdere mensen meer naar kleine (ie, ~12" TFT) laptops hebben gezocht ben ik even zo onbeschoft mijn vraag hier te deponeren :)

Weet iemand zo of er ook 12" laptops zijn de *wel* een "goede" (denk x700 ofzo beter, of gf6600go of beter) erin hebben, en dan liefst nog met een Intel Core Duo? Ik zoek nou al een tijdje, en moet toegeven dat bij "bruikbare" laptops zelf in 15" het niet eens overhoud qua goede grafische kaarten. En er is zover ik heb kunnen zien geen merk wat op zijn site makkelijk je op basis van grafische chips laat zoeken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Kippenijzer schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:17:
Gezien ik aanneem dat er in dit topic meerdere mensen meer naar kleine (ie, ~12" TFT) laptops hebben gezocht ben ik even zo onbeschoft mijn vraag hier te deponeren :)

Weet iemand zo of er ook 12" laptops zijn de *wel* een "goede" (denk x700 ofzo beter, of gf6600go of beter) erin hebben, en dan liefst nog met een Intel Core Duo? Ik zoek nou al een tijdje, en moet toegeven dat bij "bruikbare" laptops zelf in 15" het niet eens overhoud qua goede grafische kaarten. En er is zover ik heb kunnen zien geen merk wat op zijn site makkelijk je op basis van grafische chips laat zoeken :'(
Je moet jezelf ook even afvragen wat je van een laptop verwacht.
Met een 6600 oid erin kan je een accutijd van 4,5uur wel vergeten. Een 12" scherm om uitgebreid op te gamen is nou ook geen aanrader. Deze laptops worden gemaakt om mobiel te zijn, en niet om te gamen, ik denk dat de kans dat je een laptop tegenkomt met die specs ook vrij klein is.
Ik gebruik mijn laptop bijvoorbeeld veel in de trein of als ik onderweg toch even een mail moet checken of voor storingen bij klanten dat ik toch mijn eigen omgeving bij me heb. Een tablet pc vind ik lastig en duur een pda is te klein en kan niet alles. Een notebook als deze is dan een uitkomst ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 16-05-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
Coenen schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:
Even tussendoor: Laptops4u verkoopt tegen woordig ook MSI laptops.
Ik wist niet dat de DVD speler van de 262 ook LightScribe heeft.
Dat had ik nog nergens gezien.
Nee dit notebook ondersteund niet de lightscribe functie. Maar ik weet niet bij wie je hem aankoopt maar je hebt natuurlijk altijd zelf de mogelijkheid om er zo'n ding in te zetten (als deze bestaan in mobile formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 09-09 16:35
Kippenijzer schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:17:

Hier hebben we het al eens eerder over gehad in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

The_Dart schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:17:
[...]

Ik heb zojuist even gekeken voor je en ik kan mijn S262 op 1366x786 zetten op een Samsung LCD.
Het legt dus niet aan de kaart :)
Welke versie vd. drivers gebruik je?

Het wil hier nog steeds niet hoger dan 1280x800 nl. Heb al met powerstrip lopen spelen, maar die wil ook niet hoger.
Sisoft Sandra ziet ook als hoogst ondersteunde videomodus 1280x800 :?

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
dieFX schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:54:
[...]

Welke versie vd. drivers gebruik je?

Het wil hier nog steeds niet hoger dan 1280x800 nl. Heb al met powerstrip lopen spelen, maar die wil ook niet hoger.
Sisoft Sandra ziet ook als hoogst ondersteunde videomodus 1280x800 :?
Heb je al de nieuwste drivers van intel voor je videokaart geprobeerd: http://downloadfinder.int...P%20Professional&lang=eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ja, die heb ik nu draaien maar had het probleem ook met de meegeleverde driver op cd...

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dieFX schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:40:
Ja, die heb ik nu draaien maar had het probleem ook met de meegeleverde driver op cd...
Raar imo.... Heb zelf uit ervaring een externe monitor op een hogere resolutie gebruikt :o ... Eventueel heel je videokaart even weggooien, drivers uninstall, reboot... nieuwe hardware gevonden, annuleren. Dan software install, reboot en kijken of hij hem goedzet, even je eigen resolutie kiezen op de laptop, en daarna op je monitor proberen. Wie weet mocht dit succes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Dat heb ik teneinde raad maar geprobeerd, maar still no luck :/

Na veel pielen lukt het me nu wel om het notebook scherm op een hogere resolutie (1280x1024, 1400x1050 en 1600x900) te krijgen (het beeld gaan dan scrollen), maar een extern scherm wil nog steeds nog hoger dan 1280x800.
Het lijkt of die Intel driver het tegenhoudt oid :?

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dieFX schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:07:
Dat heb ik teneinde raad maar geprobeerd, maar still no luck :/

Na veel pielen lukt het me nu wel om het notebook scherm op een hogere resolutie (1280x1024, 1400x1050 en 1600x900) te krijgen (het beeld gaan dan scrollen), maar een extern scherm wil nog steeds nog hoger dan 1280x800.
Het lijkt of die Intel driver het tegenhoudt oid :?
Het is inderdaad dat het scherm zelf niet hoger kan dan 1280*800, echter als je extended scherm hebt, en dan via de "eigenschappen van het beeldscherm" en dan de rechter monitor, daar hoger moet kunnen selecteren.

Probeer anders eens met de intel vga controller in je startbalk te kijken of je daar wat kan doen ( heb ik ook gedaan met laptop op werk ). Je mag me anders wel op msn toevoegen, misschien dat ik je computer kan overnemen, en je dan even kan helpen! maikelschippers at home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 19:29
Is de S262 eigenlijk windows Vista Ready? dat lees ik op sommige andere notebooks maar op de S262 staat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swarthur schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:21:
Is de S262 eigenlijk windows Vista Ready? dat lees ik op sommige andere notebooks maar op de S262 staat het niet.
Het enige waar ik me druk om zou maken is de onboard videokaart. Deze is niet erg sterk, en ben bang dat vista grafisch niet lekker zal lopen.
Tevens is de CPU nog 32Bits dmv de Meron chip, zou dit iig verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
mm op de laptop die ik hier naast me heb zit geen 64bits cpu wel een betere videokaart. Maar moet aan welke eisen moet de videokaart voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
ik heb wel dit gevonden:
http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/index.htm

en volgens die site moet het windows vista ready zijn.

edit: deze is misschien duidelijker:
http://www.intel.com/design/chipsets/mobile/945_fam.htm

[ Voor 26% gewijzigd door swarthur op 19-05-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 14:13

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:28

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb sinds vandaag een s262 en hij bevalt tot nu toe prima. Weet iemand hoe je het shared geheugen kan verhogen? Hij gebruikt nu 8mb ..in de bios kan ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Leuk als je een jaren 70 interieur hebt.. :X

Het ziet er naar uit dat de S271 over 2-4 weken leverbaar is in Duitsland. Benieuwd hoe deze presteert. Over die RS485M chipset is nog weinig tot niks te vinden.
http://www.msi.com.tw/pro...ro_nb_selling.php?UID=622

edit: er is al een Russische review. Acculevensduur is vrij spectaculair: meer dan 3 uur met een 4cells accu.

[ Voor 26% gewijzigd door Atomsk op 20-05-2006 02:49 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Wimo. schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 02:19:
Ik heb sinds vandaag een s262 en hij bevalt tot nu toe prima. Weet iemand hoe je het shared geheugen kan verhogen? Hij gebruikt nu 8mb ..in de bios kan ik niets.
Volgens mij gaat dat automatisch als hij het nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik volg dit topic al een tijd. Lange tijd hoopte ik op de MacBook totdat die zou komen, maar MSI heeft een intressant alternatief (mede omdat ik daar dus wel ook windows op kan draaien, nodig voor een potje CS oid dat ik wel wil kunnen doen als ik naar vriend toe ga ofzo ;) ). De MacBook is nu eindelijk uit, en ik heb geld, dus ik heb een Macbook (1.83 Ghzm, 80GB HDD, 1GB RAM) besteld! Heb aan dit topic erg veel gehad om me te orienteren, en ik denk dat MSI nog steeds een goede concurrerende laptop heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

ik heb eindelijk m'n s260 kunnen upgraden! Eindelijk m'n spullen binnen. Een Hitachi E7K100 (60 GB, 8 MB, 7200 rpm 8) schijf ter vervanging van m'n toshiba 4200 rmp schijfje, en een extra reepje 512 MB. Gelijk even nieuwe windows erop getzet, en hij akelig sneller geworden. Met alleen windows geinstalleerd (sp1, geen updates) was de gehele laptop binnen 15 secondes opgestart en afgesoten met 5 secondes.

Met alles geinstalleerd is de laptop nog steeds sneller, de updates zijn echt het geld waard. :)

Voor wie goedkoop ook een 60 GB 7200 schijf en een strakke 2.5" behuizing wilt voor de oude hd, bij Salland kun je voor 79 euro een externe case halen met daarin de Hitachi E7K100 schijf. ("salland mobile storage").

De schijf staat los voor 115 euro in de pw (95 als aanbieding bij salland) en de beheuzing los voor 40 euro. Maar samen kun je ze dus 80 euro halen, ipv 155 euro :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Hmmm, ik heb net de WindowsXP-KB918005-v2-x86-NLD patch (ook bekend als "Windows XP SP2 Laptop Battery Drain patch") geinstalleerd van Microsoft en mijn S270 kan nu ineens 4 uur en 15 minuten mee op een 8 cells. Voorheen was dat 3 uur en 15 minuten. Dus installeren die hap!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:35
Die S271 ziet er goed uit. 3dmark05 score van 685 (russische review, paginaatje terug) is een stuk beter dan de s262. Benieuwd hoe die nieuwe grafische chip zich op andere aspecten houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
Dat ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt. Qua batterylife doet de s262 het weer beter. Hoge 3dmark score is niet voor iedereen belangrijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

dieFX schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:30:
hier te vinden
Heb opnieuw een 4 cell accu besteld, en had weer het probleem dat hij niet wilde laden. De bios update dus maar erop gezet en nadat de flash klaar was ging gelijk het groene lampje van 'batterij laden' branden :) Werkt dus goed.
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:13:
Probeer anders eens met de intel vga controller in je startbalk te kijken of je daar wat kan doen ( heb ik ook gedaan met laptop op werk ). Je mag me anders wel op msn toevoegen, misschien dat ik je computer kan overnemen, en je dan even kan helpen! maikelschippers at home.nl
Het wil nog steeds niet lukken om externe schermen hoger dan 1280x800 te zetten... Heb zelfs al Windows opnieuw geinstalleerd (liep niet helemaal lekker) en zonder drivers wil ie ook al niet hoger :?

Masc: bedankt voor het aanbod, maar ik heb al twee laptops gehad met intel kaart dus ik weet hoe het zou moeten werken... ;)

Omdat het zelfs na herinstallatie nog niet lukt kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat het toch iets hardwarematigs is :?
Ik geef het voor nu even op ;)

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meloenie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05-2024
ik heb een Megabook S260 met 512mb erin. Nu wil ik graag meer geheugen inbouwen. Ook wil ik weten of het mogelijk is om Bleutooth in te bouwen. Heeft iemand informatie voor mij hoe de S260 open te maken is. Op mijn vorige laptop zat het geheugen gewoon achter een klepje maar de S260 is dat niet zo. Graag hoor ik ds hus hoe ik dat moet inbouwen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

meloenie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:54:
ik heb een Megabook S260 met 512mb erin. Nu wil ik graag meer geheugen inbouwen. Ook wil ik weten of het mogelijk is om Bleutooth in te bouwen. Heeft iemand informatie voor mij hoe de S260 open te maken is. Op mijn vorige laptop zat het geheugen gewoon achter een klepje maar de S260 is dat niet zo. Graag hoor ik ds hus hoe ik dat moet inbouwen. _/-\o_
Uit de startpost :O
http://www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1012IG.pdf

Bluetooth inbouwen is mogelijk door de miniPCI kaart te vervangen door een WLAN&Bluetooth variant. (er vanuit gaande dat je ook wlan wilt ;))

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

geheugen bijplaatsen is echt makkelijk, stelt niets voor. Kijk alleen wel even van te voren wat je nu in je laptop heb zittenn. Als je 2*256 Mb heb is 2*512 de beste oplossing, als vervaning van je huiig geheugen. Als je 1*512 erin heb zitten oef je maar één reepje van 512 MB te bestellen..

Heeft iemand misschien de originele achtergrond voor mij die op de S260 zit? Ik heb met het vervangen van m'n schijf een nieuwe windows erop gezet (niet die msi zelf meelevert op cd), maar ik ben nu die achtergrond kwijt, en daar baal ik wel een beetje van.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meloenie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05-2024
iemand ook nog een adresje waar ze dus die gecombineerde minipci kaarten verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

meloenie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:23:
iemand ook nog een adresje waar ze dus die gecombineerde minipci kaarten verkopen?
De bekende adressen uit dit topic weer:
http://www.centralpoint.n...__Bluetooth_Notebook.html
http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=22140
b.v.

En de MSI site voor meer info:
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=MP54GBT2

[ Voor 13% gewijzigd door dirkie op 22-05-2006 15:00 ]

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:47:
geheugen bijplaatsen is echt makkelijk, stelt niets voor. Kijk alleen wel even van te voren wat je nu in je laptop heb zittenn. Als je 2*256 Mb heb is 2*512 de beste oplossing, als vervaning van je huiig geheugen. Als je 1*512 erin heb zitten oef je maar één reepje van 512 MB te bestellen..

Heeft iemand misschien de originele achtergrond voor mij die op de S260 zit? Ik heb met het vervangen van m'n schijf een nieuwe windows erop gezet (niet die msi zelf meelevert op cd), maar ik ben nu die achtergrond kwijt, en daar baal ik wel een beetje van.
heb hem wel hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

bedankt :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Zou iemand voor mij nog even geheugen benchmarks willen draaien?
\Het liefst met 1 en 2 repen geheugen erin.
Ik kom namelijk niet hoger als 3800mb/s met 2 repen terwijl de Ahtec Style X30 notebook net geen 7000mb/s aan nipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
The_Dart schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:25:
Zou iemand voor mij nog even geheugen benchmarks willen draaien?
\Het liefst met 1 en 2 repen geheugen erin.
Ik kom namelijk niet hoger als 3800mb/s met 2 repen terwijl de Ahtec Style X30 notebook net geen 7000mb/s aan nipt.
Dan haal je er zelf toch eentje uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Lex_brugman schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:31:
[...]

Dan haal je er zelf toch eentje uit :?
Bij mij maakt het dus maar 600mb/s uit.
Vandaar dat ik andere even vraag om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Iemand ook enig idee of de Core 2 Duo er gewoon in gaat passen?
Misschien wel handig om te weten ivm de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
In de TS staat informatie over een adapter van VGA naar S-Video met een link naar zoekresultaten van Google. Maar ik kan nergens een site vinden waar ik er een kan kopen.

Wat ik wel kan vinden zijn kabels die een vga connector verbindt met een S-Video connector maar hier wordt geen signaal omgezet. Dit werkt dus alleen als de VGA aansluiting dit ondersteund.

Weet iemand een winkel waar ik er een kan kopen?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
The_Dart schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:16:
Iemand ook enig idee of de Core 2 Duo er gewoon in gaat passen?
Misschien wel handig om te weten ivm de toekomst.
Er wordt hier: http://tweakers.net/nieuw...rom-heten-Core-2-Duo.html in de reacties gezegd dat de core 2 duo in principe compatible moet zijn met de huidige chipset, misschien alleen een bios update nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Laatst online: 11-09 19:11
Wellicht is het topic er niet geschikt voor, S2x0, maar in de S262 die je onderandere bij alb kunt bestellen zitten T2500 e.a. erin. Dus core duo.

oops... read before reply,.. core 2 duo. |:( 8)7 |:( :?

[ Voor 18% gewijzigd door oNNoZeLe op 24-05-2006 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Lex_brugman schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:44:
[...]

Er wordt hier: http://tweakers.net/nieuw...rom-heten-Core-2-Duo.html in de reacties gezegd dat de core 2 duo in principe compatible moet zijn met de huidige chipset, misschien alleen een bios update nodig?
Dat bericht had ik inderdaad al gelezen, maar vaak wil dat nog niets zeggen :)
Ik hoop dat MSI dan zelf met een update gaat komen dat zou namelijk nog een aardige update mogelijkheid voor de toekomst zijn.
Ik ga vanmiddag opnieuw mijn notebook open maken en nieuwe banken geheugen erin doen om te testen met DC. Ik word er een beetje moe van waarom wij maar zon lage score halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier iemand die een megabook heeft aangesloten ope en dell 24" ?
Kan dat ding dat uberhaupt aan? En is ie geschikt voor applicatie's als Maya en AUTOCAD en Photoshop etc?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:26:
Is er hier iemand die een megabook heeft aangesloten ope en dell 24" ?
Kan dat ding dat uberhaupt aan? En is ie geschikt voor applicatie's als Maya en AUTOCAD en Photoshop etc?
Het grootste scherm waar ik hem aan heb hange is een 26" op 1366x786 .
Verder durf ik niets te zeggen.
Ik heb wat screenshots over geheugen benchmarks, is er iemand die ze even voor mij kan hosten?
Het betreft rare scores en vreemde FSB waardes en dergelijke, ik denk dat er iets niet goed gaat met Intel Speedstep aangezien de ene keer mijn geheugen bus op 333mhz blijft hangen en de andere keer schiet ie naar 416mhz (wat aanzienlijk uitmaakt in de scores).Ik kom nu maximaal op leessnelheid met 2 banken op 4016mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:49:
[...]

Het grootste scherm waar ik hem aan heb hange is een 26" op 1366x786 .
Verder durf ik niets te zeggen.
Ik heb wat screenshots over geheugen benchmarks, is er iemand die ze even voor mij kan hosten?
Het betreft rare scores en vreemde FSB waardes en dergelijke, ik denk dat er iets niet goed gaat met Intel Speedstep aangezien de ene keer mijn geheugen bus op 333mhz blijft hangen en de andere keer schiet ie naar 416mhz (wat aanzienlijk uitmaakt in de scores).Ik kom nu maximaal op leessnelheid met 2 banken op 4016mb/s
Hmm, doelde eigenlijk meer op een hogere reso dan een TV hehe
Meer voor grafisch gebeuren...
Thx iig :D

www.imageshack.us

Daar kun je ze hosten trouwens.
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.