De lightrail? Gd-Apn? Of RR? Of Htn-Htnc?
Verwijderd
weet iemand welke omlopen op dit moment met ICK worden gereden? Tot mijn grote spijt (of misschien ook niet, maar dat weet ik later) heb ik nog niet in ICK gereden en daar moet binnenkort maar eens verandering in komen
Verwijderd
De 1900/2500 series, (Vl-)Ehv-Gvc, echter gemixt met IRM, voor de omlopen van dag tot dag zie www.somda.nlVerwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:58:
weet iemand welke omlopen op dit moment met ICK worden gereden? Tot mijn grote spijt (of misschien ook niet, maar dat weet ik later) heb ik nog niet in ICK gereden en daar moet binnenkort maar eens verandering in komen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 22:04 ]
Verwijderd
wow ... wat een briljante site, nooit geweten dat zoiets bestond. Bedankt voor de link MREn!
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 10:56 ]
De reactie van Rover was ook erg mooi
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
Misschien leuk om hem dan ook hier neer te dumpen?not-known schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:09:
[...]
De reactie van Rover was ook erg mooiHet is wel een leuk spelletje om te aanschouwen. Of het nou een fake mailing is of niet
Kijkt u eens hier
Brief van NS en commentaar van ROVER.
Signatures zijn voor boomers.
Ik zag maandag bij tilburg voor de werkplaats een nogal zwarte 1700 staan, ik meen de 1710. Heeft deze in de hens gestaan ofzo? De 2 koppen waren echt hélemaal zwart
prutsert
Waren ze niet gewoon heel erg vies
Er staat ook een 17xx die de titel op de zijkant heeft staan: ATB CE test vehicle'
Er staat ook een 17xx die de titel op de zijkant heeft staan: ATB CE test vehicle'
[ Voor 6% gewijzigd door 456 op 04-05-2006 13:23 ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
link
Kansloze reacties ook.. Schijnbaar is de zin "U wordt vriendelijk verzocht tijdens het oponthoud op stations geen gebruik te maken van het toilet" te moeilijk om te begrijpen.Vakbond klaagt over poep op spoor
LEEUWARDEN - Poep en plas op het spoor in het station van Leeuwarden heeft er in de afgelopen maand vier keer voor gezorgd dat treinen door een stootblok gleden. Vakbond VVMC stelt dat het station niet goed wordt schoongemaakt en heeft een klacht neergelegd bij spoorbeheerder ProRail.
Vakbondsbestuurder Wim Eilert pleit ervoor dat ProRail meer werk maakt van het schoonhouden van het station en de sporen in Leeuwarden. „Er zijn meer stations waar het niet zo netjes is, maar Leeuwarden springt er echt uit”, zei Eilert. „Dit soort viezigheid op het spoor geeft een behoorlijk raar gezicht voor de nette reiziger”.
Afgelopen vrijdag ging het volgens de VVMC voor het laatst mis in Leeuwarden. De trein liep een beschadigde koppeling op. Bij de incidenten ligt de snelheid van de treinen erg laag en het is volgens Eilert daaraan te danken dat er geen machinisten of reizigers gewond zijn geraakt.
De VVMC pleit ervoor dat de toiletten worden afgesloten als treinen langere tijd stilstaan op het station. In Groningen is dat al enige tijd de praktijk.
Dat is de 1710 en ben er gister nog in geweest.. Is gewoon vies--WaaZaa-- schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:09:
Ik zag maandag bij tilburg voor de werkplaats een nogal zwarte 1700 staan, ik meen de 1710. Heeft deze in de hens gestaan ofzo? De 2 koppen waren echt hélemaal zwart
Over de 1855: zie de railnews(pagina 21)
Of hierBombardier maakte op 21-04 bekend dat het een overeenkomst heeft gesloten met NedTrain Consulting over de ontwikke-ling en verkoop van ATB-EG STM’s (Specific Transmission Modules) en een ATB-EG Phase 5 Stand-Alone-systemen. Met de apparatuur kan materieel dat met de nieuwe ETCS-beveiligingsapparatuur is uitgerust, ook op van conventionele ATB-beveiliging voorziene trajecten rijden.
Ik was dinsdag @ tb en het viel me op dat er echt enorm veel 1700- en 1800'en staan. Geen idee of dat al lang is, maar het valt wel meteen op als je er binnen komt rijden
Kunnen ze die dan niet beter inzetten met wat meer ICRm ipv die V-IRM. Krijg toch altijd een houten kont in die V-IRM. Zoals naar Zeeland en straks naar maastricht (vanaf Amsterdam).
Zullen wel te weinig ICRm's zijn en duurder in gebruik
Hopelijk wordt straks comfort van de reiziger ipv punctualiteit een speerpunt van de NS. Dat vind ik persoonlijk net even belangrijker.
[ Voor 3% gewijzigd door Vaagharses op 04-05-2006 21:17 ]
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Duh, tijdens mijn 'oponthoud' ga ik serieus niet de toilet op het station gebruiken. Straks mis ik mijn trein nog waar ik in zatinsan1ty schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:01:
link
[...]
Kansloze reacties ook.. Schijnbaar is de zin "U wordt vriendelijk verzocht tijdens het oponthoud op stations geen gebruik te maken van het toilet" te moeilijk om te begrijpen.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Amsterdam - Maastricht daar rijdt toch (bijna) altijd een ICRm? (gewone intercuty met 17xx of 18xx?) Heel af en toe rijdt er ook wel eens een koploper of een V-IRM, maar 99% is het toch een "gewone" intercity?Vaagharses schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:16:
[...]
Kunnen ze die dan niet beter inzetten met wat meer ICRm ipv die V-IRM. Krijg toch altijd een houten kont in die V-IRM. Zoals naar Zeeland en straks naar maastricht (vanaf Amsterdam).
Verwijderd
Grotendeels ICRm, maar inderdaad regelmatig ook IRM, vooral in de weekends, al is een IRM-VI over het algemeen veel te krap voor de zaterdag ochtend/begin middag.Pittie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:43:
[...]
Amsterdam - Maastricht daar rijdt toch (bijna) altijd een ICRm? (gewone intercuty met 17xx of 18xx?) Heel af en toe rijdt er ook wel eens een koploper of een V-IRM, maar 99% is het toch een "gewone" intercity?
ICM (koplopers) rijden er niet planmatig, wel in de 3500-serie (Mt-)Ehv-Shl
Vanaf december zijn alle IC-diensten trouwens IRM van/naar Limburg.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 22:08 ]
ICM is alleen als er iets kapot is. D'r rijdt wel vaak een (of meer) Plan T in, heel vroeg in de ochtend en soms laat 's avonds.Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:07:
[...]
Grotendeels ICRm, maar inderdaad regelmatig ook IRM, vooral in de weekends, al is een IRM-VI over het algemeen veel te krap voor de zaterdag ochtend/begin middag.
ICM (koplopers) rijden er niet planmatig, wel in de 3500-serie (Mt-)Ehv-Shl
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als je goed leest zeg ik ook straks V-IRM naar Maastricht. Met straks bedoel ik de nieuwe dienstregeling :-)Pittie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:43:
[...]
Amsterdam - Maastricht daar rijdt toch (bijna) altijd een ICRm? (gewone intercuty met 17xx of 18xx?) Heel af en toe rijdt er ook wel eens een koploper of een V-IRM, maar 99% is het toch een "gewone" intercity?
Maar V-IRM is leuk, maar langer dan 45 minuten wil je er niet in zitten. Gelukkig kan ik straks vanaf Zuid WTC met ICK naar eindhoven om dan in zo'n V-IRM te stappen.
Maar als ik het goed zie is in de nieuwe dienstregeling er in Amsterdam helemaal geen ICRm meer
Behalve die bakken van de HSA.
Weet iemand trouwens wat ongeveer de tarieven worden voor die HSA. Is het maar een paar euro duurder of is het fors duurder? (ookal blijft het natuurlijk vele malen goedkoper dan een auto ;-))
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Ze staan natuurlijk niet voor niets binnenVaagharses schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:16:
[...]
Zullen wel te weinig ICRm's zijn en duurder in gebruik
Hopelijk wordt straks comfort van de reiziger ipv punctualiteit een speerpunt van de NS. Dat vind ik persoonlijk net even belangrijker.
Verwijderd
Mwa, er staan wel wat NSR-locs terzijde wegens het feit dat ze overbodig zijn, niet enkel wegens defecten.insan1ty schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:42:
[...]
Ze staan natuurlijk niet voor niets binnenMaw: ze zijn niet dienstvaardig
Aah op die manier, dan heb ik je inderdaad fout begrepen, ik dacht dat je met straks "morgen" bedoelde, maar vanaf december rijdt erinderdaad V-IRM naar Maastricht.Vaagharses schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:45:
[...]
Als je goed leest zeg ik ook straks V-IRM naar Maastricht. Met straks bedoel ik de nieuwe dienstregeling :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Pittie op 05-05-2006 10:15 ]
Mja. Ik weet niet welke malloot dat idee opgevat heeft (ws. dezelfde als die bedacht heeft 'kom, laten we de dienstregeling verneuken') maar ik vind 't dus een kutidee. ICRm is veel, veel fijner dan al 't andere materieel bij elkaar.Pittie schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:14:
[...]
Aah op die manier, dan heb ik je inderdaad fout begrepen, ik dacht dat je met straks "morgen" bedoelde, maar vanaf december rijdt erinderdaad V-IRM naar Maastricht.
Bron: http://www.nltrein.net/si...pijen/nsr/icr/aktueel.htmInzet per 10 december 2006
Zoals het er op dit moment naar uitziet wordt ICRm vanaf de dienstregeling 2007 ingezet in de serie 1900 Den Haag – Venlo (6 treinen van elf rijtuigen), de serie 2000 Arnhem – Den Haag (5 treinen van elf rijtuigen) en 3600 Roosendaal – Arnhem (8 treinen van 7 rijtuigen) (het zuidelijke deel van de geknipte serie 3600, de noordelijke helft Nijmegen – Zwolle wordt de serie 3700, die geheel door Plan V gereden wordt). De dienst Den Haag - Venlo wordt gemengd uitgevoerd met ICK, die tussen Arnhem en Den Haag met IRM.
Ongeveer vijftig rijtuigen worden ingezet op de HSL Zuid.
De Veld C site!
Cyber wanneer gaan we onze eigen treinmaatschappij starten;CyBeR schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:50:
[...]
Mja. Ik weet niet welke malloot dat idee opgevat heeft (ws. dezelfde als die bedacht heeft 'kom, laten we de dienstregeling verneuken') maar ik vind 't dus een kutidee. ICRm is veel, veel fijner dan al 't andere materieel bij elkaar.
De altijdlekkerzitten-Express diensten.
Alle grote trajecten met ICRm of beter materieel. Mensen hebben vast wel 5% meer over om wat lekkerder te zitten
[ Voor 3% gewijzigd door Vaagharses op 05-05-2006 12:41 ]
Brrr, da's niet zo fijn dat Deventer - Zwolle straks geheel door Plan V gereden wordt. Zou mooi zijn als dat heel snel afgelopen zou zijn.
* koelkast reist bijna dagelijks dat traject, nu alleen in het weekend soms Plan V.
* koelkast reist bijna dagelijks dat traject, nu alleen in het weekend soms Plan V.
3700 = IJssellijn = schrootlijnkoelkast schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:04:
Brrr, da's niet zo fijn dat Deventer - Zwolle straks geheel door Plan V gereden wordt. Zou mooi zijn als dat heel snel afgelopen zou zijn.
als 800/900 gebruiker vind ik het echt zonde dat ICRm uit die serie verdwijnt en dat plastic nep treintjes (IRM) er voor in plaats komen. Die zijn echt niet geschikt voor de lange afstand.
[ Voor 26% gewijzigd door terabyte op 05-05-2006 16:13 ]
In Belgie hebben ze lekkere treinen. 2de klas daar, is 1ste klas hier. (In Friesland, die treinen met die oranje k*t banken
).
Ik ben ook echt benieuwd hoe de gemiddelde reiziger reageerd als opeens per december er geen ICRm meer voor zijn neus staat maar zo'n V-IRM. Misschien interesseert niemand het watterabyte schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:09:
[...]
als 800/900 gebruiker vind ik het echt zonde dat ICRm uit die serie verdwijnt en dat plastic nep treintjes (IRM) er voor in plaats komen. Die zijn echt niet geschikt voor de lange afstand.
Dan komt er straks op Amstel niks anders dan V-IRM en boemels...
Ach, als je weet hoeveel mat. er in Nederland in het verleden al heeft gereden en inmiddels al niet meer rijdt.. ik denk dat men het niet bijzonder erg zal opvallen, het wisselt namelijk zo ontzettend veel.
De Veld C site!
Mja, maar dat was over het algemeen vooruitgang. Dit niet. IRM is best fijn hoor, maar ICRm gaat gewoon verder, comfort-wise. Bovendien zag ik dat er ook weer ICK gebruikt gaat worden: ik weet dat de meeste mensen daar zeker geen fan van zijn.not-known schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:41:
Ach, als je weet hoeveel mat. er in Nederland in het verleden al heeft gereden en inmiddels al niet meer rijdt.. ik denk dat men het niet bijzonder erg zal opvallen, het wisselt namelijk zo ontzettend veel.
Ik zag vandaag een Thalys met totaalreclame op Asd, maar ik zie er niets over op OVL. Iemand hier?
Mja goed, kwaliteit nog boven ICRm vind je sowieso niet meer, maar of men er nou erg om zal mekkeren dat het niet meer in die serie zal rijden, dat niet. Van de NS is men wel gewend dat de inzet van materieel wisseltCyBeR schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:44:
[...]
Mja, maar dat was over het algemeen vooruitgang. Dit niet. IRM is best fijn hoor, maar ICRm gaat gewoon verder, comfort-wise. Bovendien zag ik dat er ook weer ICK gebruikt gaat worden: ik weet dat de meeste mensen daar zeker geen fan van zijn.
Van de Fortis? Die rijdt alweer een tijdje hoor, op z'n minst een maand, maar ik dacht dat het al wel maanden was eigenlijk. Die rijdt idd al maaaandenDennis schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:32:
Ik zag vandaag een Thalys met totaalreclame op Asd, maar ik zie er niets over op OVL. Iemand hier?
Op OVL issie wel te vinden, maar het is wel goed zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door not-known op 06-05-2006 01:08 ]
De Veld C site!
Het is dat ik niet van autorijden houdt maar het zou een reden kunnen zijn om niet met de trein te gaan.not-known schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 01:00:
[...]
Mja goed, kwaliteit nog boven ICRm vind je sowieso niet meer, maar of men er nou erg om zal mekkeren dat het niet meer in die serie zal rijden, dat niet. Van de NS is men wel gewend dat de inzet van materieel wisselt
Over ICK trouwens. Die dingen zitten niet vreselijk (is al een tijd geleden dat ik er in zat). Het enige punt is dat mensen die coupe's waarschijnlijk tegenwoordig te hokkerig vinden. Verder zit ik persoonlijk liever in een ICK dan in V-IRM.
Mat 64 1e klas is trouwens ook niet zoveel mee aan de hand
ICK is mijn favoriet (als het niet te warm is). Als het ook maar een beetje rustig is heb je zo'n coupé voor jezelf alleen!
Geen irritante telefoontjes etc, geen lawaaierige gesprekken, je bent alleen de sjaak als er 5 meiden samen reizen en zien dat er nog plek zat is
vooropgesteld dat je van plan was iets te gaan leren ofzo
[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 06-05-2006 12:51 ]
ICK zit ook lekker, kan er heerlijk in slapen.. Het enige minpunt is de hitte in de zomer, lawaai als je boven een draaistel zit en de ONWIJZE stank als je in de buurt van een plee zit..
Vandaag heb ik weer wat meegemaakt op mijn reis van Groningen naar Woerden...
. Na een lange voorspoedige rit, rijden we bijna Amersfoort binnen waarna net naast de nieuwe IKEA en onder de snelweg de trein een keiharde snelremming maakt. En tja, toen werd er omgeroepen dat er een aanrijdeing geweest was, welke later een persoon bleek te zijn
...
Anyway 80 minuten vertraging, en een extra overstap in Amersfoort, omdat de hele trein voor onderzoek afgetrapt moest worden naar het rangeerterrein.
R.I.P voor diegene die zich voor een trein gooide
.... Hoewel hij dit beter niet had kunnen doen op deze manier in iedergeval, als hij toch een eind wou maken aan zijn leven..
* AW_Bos moest dit even kwijt....
Anyway 80 minuten vertraging, en een extra overstap in Amersfoort, omdat de hele trein voor onderzoek afgetrapt moest worden naar het rangeerterrein.
R.I.P voor diegene die zich voor een trein gooide
* AW_Bos moest dit even kwijt....
Ik heb problemen met het bestellen van een retourtje Arnhem - Keulen voor 19 / 20 mei op NS Internationaal. Op 20 mei geeft dat systeem aan dat er werkzaamheden zijn, maar dat de reis van Keulen naar Arnhem wel gewoon mogelijk is met de trein. Echter wanneer ik dan naar de site wil gaan om te betalen, geeft die een foutmelding waar ik niets mee kan. Op bahn.de kan er van deze reis geen prijsopgave worden gemaakt, dus daar bestellen gaat ook niet lukken.
Morgen maar even op Asd naar de ticketbalie en kijken wat ze ervan zeggen en of ik daar wel een kaartje kan krijgen. Vrees dat ik straks die EUR 2,50 boekingskosten moet betalen omdat hun een incompetent systeem gebruiken
En om aan te sluiten op het bovenstaande. In ICK kan ik ook heerlijk slapen, vooral buiten de spits en vakantieperioden is het heerlijk rustig. Reis bijna dagelijks met zo'n treintje tussen Dv en Asd
Morgen maar even op Asd naar de ticketbalie en kijken wat ze ervan zeggen en of ik daar wel een kaartje kan krijgen. Vrees dat ik straks die EUR 2,50 boekingskosten moet betalen omdat hun een incompetent systeem gebruiken

En om aan te sluiten op het bovenstaande. In ICK kan ik ook heerlijk slapen, vooral buiten de spits en vakantieperioden is het heerlijk rustig. Reis bijna dagelijks met zo'n treintje tussen Dv en Asd
[ Voor 15% gewijzigd door Steffie op 07-05-2006 22:29 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
* CyBeR kan in al het materieel heerlijk slapen
lukt zelfs in een ouderwetsche amsterdamse tram (en dan bedoel ik niet zo'n mooie nieuwe, maar de oudste die nu nog rondrijden) nog wel
Gisteren vanwege de werkzaamheden heb ik moeten onreizen, Maastricht - Den Bosch en van Vanaf Den Bosch naar Deventer. Hier hebben we een 3minuten voor het station moeten wachten, omdat "ons" spoor niet vrij was. En ja hoor, deze 3 minuten waren te veel hierdoor de trein gemist naar Enschede, een paar minuten later kwam gelukkig wel de stoptrein naar Enschede, maar door dit gezeur wel mijn bus gemist in Hengelo (uiteraard de laatste) en daardoor heb ik kunnen lopen *zucht*
Een aanrijding is idd nooit leuk, ik heb het ook een keer moeten meemaken, overige leefde de springer toen nog...
Een aanrijding is idd nooit leuk, ik heb het ook een keer moeten meemaken, overige leefde de springer toen nog...
Rijdt er tussen Dv en Asd niet hoofdzakelijk ICM?Steffie schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:26:
www.google.nl
Ja je hebt gelijk. Ik verwarde die twee met elkaar vanwege die KMisteRMeesteR schreef op maandag 08 mei 2006 @ 08:33:
[...]
Rijdt er tussen Dv en Asd niet hoofdzakelijk ICM?
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Wat wel weer grappi was gisteren toen een andere trein ons naar Utrecht bracht, was dat de conducteur opeens omroep:
Dames en heren, als u nu naar rechts kijkt, ziet u onze spoorwerkers..
Dames en heren, als u nu naar rechts kijkt, ziet u onze spoorwerkers..

ging weer goed vandaag,op weesp aangekomen was het wel erg druk
(understatement) bleek er een computer storing te zijn waardoor er dus niets reed,uurtje telaat op werk
wel altijd grappig om te zien hoe mensen zich druk kunnen maken waar ze verder toch niets aan kunnen veranderen
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Inderdaad. Gewoon even bellen 'hey, d'r is een storing, 't kan even duren maar ik kom zo snel als ik kan'. En dan naar de AH lopen en wat te drinken halenmrsar schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:15:
ging weer goed vandaag,op weesp aangekomen was het wel erg druk(understatement) bleek er een computer storing te zijn waardoor er dus niets reed,uurtje telaat op werk
wel altijd grappig om te zien hoe mensen zich druk kunnen maken waar ze verder toch niets aan kunnen veranderen
zo heb ik een uurtje mogen vertoeven in een treintje vlak voor Almere Oostvaarders, eerst werd er omgeroepen dat de sporen bezet waren vanwege vertragingen bij Naarden Bussem, maar een tiental minuten later kwam de aap uit de mauw, een computerstoring \o/mrsar schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:15:
ging weer goed vandaag,op weesp aangekomen was het wel erg druk(understatement) bleek er een computer storing te zijn waardoor er dus niets reed,uurtje telaat op werk
Al met al niet grappig als dat betekend dat er in Almere vervolgens enorm veel mensen instappen (logisch) en je voor Amsterdam CS ook nog eens een tijd stil staat en dan net een eventuele overstap trein weg ziet rijden, dan doe je er meer dan 3 uur over een ritje wat doorgaands net iets minder dan 2 uur is (Lelystad->Delft) Maar ach, shit happens
Dan zoek je de perronopzichter / stationsverantwoordelijke op en leg je hem het verhaal uit. NS heeft al jaren een regeling voor mensen die door vertraging hun laatste aansluiting op het OV missen een speciale taxi-regeling. krijg je van hem een taxi-vignet en mag je gratis en voor niks naar huisPittie schreef op maandag 08 mei 2006 @ 08:28:
Gisteren vanwege de werkzaamheden heb ik moeten onreizen, Maastricht - Den Bosch en van Vanaf Den Bosch naar Deventer. Hier hebben we een 3minuten voor het station moeten wachten, omdat "ons" spoor niet vrij was. En ja hoor, deze 3 minuten waren te veel hierdoor de trein gemist naar Enschede, een paar minuten later kwam gelukkig wel de stoptrein naar Enschede, maar door dit gezeur wel mijn bus gemist in Hengelo (uiteraard de laatste) en daardoor heb ik kunnen lopen *zucht*
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Volgens mij geldt dat niet voor gemiste busaansluitingen. Je hebt immers een overeenkomst met NS (kaartje) tot een bepaalde plaats. Heb je betaald tot Hengelo, brent NS je tot Hengelo.The_Eagle schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:00:
[...]
Dan zoek je de perronopzichter / stationsverantwoordelijke op en leg je hem het verhaal uit. NS heeft al jaren een regeling voor mensen die door vertraging hun laatste aansluiting op het OV missen een speciale taxi-regeling. krijg je van hem een taxi-vignet en mag je gratis en voor niks naar huis
Verwijderd
Die aansluiting in Deventer gaat zo vaak mis, dat is inderdaad niet leuk meer. Ik vraag me ook echt af waarom de IC naar het oosten niet kan wachten, die heeft echt rijtijd genoeg.Pittie schreef op maandag 08 mei 2006 @ 08:28:
Ik had het gisteren ook weer, 3600 uit Den Bosch was 5 a 10 minuten te laat, dus dan weet je al dat ie in Deventer nog minstens 5 minuten te laat gaan zijn.
Gelukkig hadden ze de stoptrein van 21:54 laten wachten. Doordat de aansluitende stoptrein uit Zwolle ook +10 had, uiteindelijk om 23:09 in Enschede, waarna de Connexxion-honden zich weer van hun beste kant lieten zien door 10 bussen te laten vertrekken terwijl er zeker 50 a 70 reizigers vanaf het station richting bussen renden.
Mwah het is maar voro een jaartje of tweekoelkast schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:04:
Dr is vanaf 2007 echt 0,0 over hoor en daarbij, wat moet een loc voor een koploper?
De Veld C site!
ICRm bedoelt-ie...not-known schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 06:35:
Dr is vanaf 2007 echt 0,0 over hoor en daarbij, wat moet een loc voor een koploper?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ga je voor het eerst in jaren weer eens met de trein in Nederland, krijg je vertraging 
Klein vraagje voor de geld terug procedure: de overstap in Nijmegen van de IJssellijn die om .37 aankomt op de Maaslijn die om .41 vertrekt wordt door de NS reisplanner niet meer gegeven. Toch is 4 minuten overstap onder normale gevallen ruim voldoende om van spoor 4 naar spoor 35 te gaan. Wordt een beroep op deze verbinding (en het missen daarvan) gehonoreerd bij geld-terug?
Reden voor de vertraging was me niet duidelijk. We waren op tijd tot de Waalbrug waar we drie minuten stilstonden en ons een DD-IRM kruiste. Dat moet de trein naar Arnhem/Utrecht geweest zijn, maar die komt van 1a af, dus daar heb je normaal gesproken geen last van.

Klein vraagje voor de geld terug procedure: de overstap in Nijmegen van de IJssellijn die om .37 aankomt op de Maaslijn die om .41 vertrekt wordt door de NS reisplanner niet meer gegeven. Toch is 4 minuten overstap onder normale gevallen ruim voldoende om van spoor 4 naar spoor 35 te gaan. Wordt een beroep op deze verbinding (en het missen daarvan) gehonoreerd bij geld-terug?
Reden voor de vertraging was me niet duidelijk. We waren op tijd tot de Waalbrug waar we drie minuten stilstonden en ons een DD-IRM kruiste. Dat moet de trein naar Arnhem/Utrecht geweest zijn, maar die komt van 1a af, dus daar heb je normaal gesproken geen last van.
Er is maar 1 manier om daar achter te komenMaasluip schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:23:
Wordt een beroep op deze verbinding (en het missen daarvan) gehonoreerd bij geld-terug?
gewoon het formulier opsturen
Formulier is aangevraagd en ik zal jullie op de hoogte houden.Erkens schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:28:
[...]
Er is maar 1 manier om daar achter te komen
gewoon het formulier opsturen
vziw kan je alleen bij de NS geld terug krijgen, niet met de bus ofzoDennahz schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:16:
Zelfs met je OV kan je geld terug krijgen (Wel slechts 4,50 ofzo, maar beter dan niks). Ik zal binnenkort eens wat formuliertjes halen, want vertraging van 30 min of meer heb ik regelmatig
![]()
Met je OV(-Studentenkaart). Handig he, afkortingen?Erkens schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:18:
[...]
vziw kan je alleen bij de NS geld terug krijgen, niet met de bus ofzo
^^ Zoals CyBeRt zegt 
Ik sla iig een 10tal van die formulieren in, en stuur elke keer als ik storing heb 1 op. Lekker verdienen
Ik sla iig een 10tal van die formulieren in, en stuur elke keer als ik storing heb 1 op. Lekker verdienen
Ik zou als OV bezitter gewoon blij zijn dat er zoiets bestaat en er geen extra profijt van proberen te maken.Dennahz schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:39:
^^ Zoals CyBeRt zegt
[/mening]
www.google.nl
Ik heb ook liever dat alles goed gaat en ik op tijd aankom, maar als ik voor de zoveelste keer weer eens een uur te laat aankom vind ik, als OV kaart bezitter, ook dat ik recht heb op een vergoeding, al is het reizen gratis voor mij.MisteRMeesteR schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:44:
[...]
Ik zou als OV bezitter gewoon blij zijn dat er zoiets bestaat en er geen extra profijt van proberen te maken.
[/mening]
Ik zit ook niet voor mijn lol 2 uur vast op een stationnetje of in een trein.
Inderdaad, tijd is geld. Hoewel 'normale' reizigers het zien als het niet leveren van een prestatie en dus geen vergoeding willen betalen, kost het ongemak ook tijd. Als ik daardoor te laat op mn werk kom.. tjaDennahz schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:01:
[...]
Ik heb ook liever dat alles goed gaat en ik op tijd aankom, maar als ik voor de zoveelste keer weer eens een uur te laat aankom vind ik, als OV kaart bezitter, ook dat ik recht heb op een vergoeding, al is het reizen gratis voor mij.
Ik zit ook niet voor mijn lol 2 uur vast op een stationnetje of in een trein.
http://www.trainweb.org/brettrw/steam/steam.html
Een stel hele mooie plaatjes van een Amerikaanse stoomlocomotief die vanwege een speciaal evenement weer eens van stal was gehaald voor een rit..... erg mooie plaatjes!
Een stel hele mooie plaatjes van een Amerikaanse stoomlocomotief die vanwege een speciaal evenement weer eens van stal was gehaald voor een rit..... erg mooie plaatjes!
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Ik vind het voor die halve euro nog niet eens de moeite zo'n ding in te vullenDennahz schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:39:
^^ Zoals CyBeRt zegt
(maar ik heb ook zelden vertraging moet ik zeggen).
Dit lange weekend nog maar eens een rondje Es-Ehv-Hr-Es, zal ook wel weer prima gaan
Een halve euro krijg je ook nooit terugVerwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 02:03:
[...]
Ik vind het voor die halve euro nog niet eens de moeite zo'n ding in te vullen
Het minimum teruggavebedrag is € 2,20.
Ik wil niet te gauw "ja" zeggen...Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:35:
Misschien een domme vraag
Google op geld+terug+bij+vertraging+formulier levert het volgende (2e link):
Het formulier (én de daaraan gehechte portvrije antwoordenvelop) kunt u ophalen bij de Servicebalie, Wizzl of Kiosk óf aanvragen via tel. 0900 - 1462 (0,10 euro p.m.).
Verwijderd
Nou ja, ik heb me een tijdje geleden rotgezocht en niks kunnen vinden. 
Nou ja, bedankt i.i.g.

Nou ja, bedankt i.i.g.
Hee, het treinentopic in een themaforum...
Dan ook maar even lekker meedoen!
(Gelukkig rijdt de halfuurlijkse verbinding vanuit Haarlem naar Limburg en terug bijna altijd netjes op tijd, je ziet bijna niet dat ie vertraging heeft hier in Eindhoven en werkzaamheden wordt ie mooi omheen geloodst.)
Heb laatst op Eindhoven iets heel geks gezien maar het kan goed zijn dat ik me daarin verkeken heb: Een combinatie van een loc (17/18-nogwat) met een aantal ICR en daarachter een drietal bakken van een IRM (nee, geen DDM). Had ik me daarin gruwelijk verkeken (stond op het noordplein en keek omhoog richting treinen) en heb ik een IRM gezien met een aantal ICR ervoor of heeft de NS weer iets nieuws uitgevonden (nl. een mogelijkheid om IRM bakken aan de 'klassieke' combinaties te hangen).... voor zover ik weet is dat niet mogelijk en kost het splitsen van een combinatie DD-IRM of V-IRM namelijk belachelijk veel tijd en geld. Wordt dan ook alleen gedaan bij onderhoud. Laat staan dat alle leidingen netjes omgelegd kunnen worden voor bv. de stuurstand.
Persoonlijk vind ik de V-IRM (of DD-IRM6, 9700 serie) het comfortabelste zitten en vooral bovenin heb je regelmatig genoeg plek en kun je met z'n vieren tegenover elkaar zitten. Dat vind ik een enorm minpunt aan de nieuwe ICR's t.o.v. de oude, die hadden veel meer vis-a-vis plaatsen.
(Gelukkig rijdt de halfuurlijkse verbinding vanuit Haarlem naar Limburg en terug bijna altijd netjes op tijd, je ziet bijna niet dat ie vertraging heeft hier in Eindhoven en werkzaamheden wordt ie mooi omheen geloodst.)
Heb laatst op Eindhoven iets heel geks gezien maar het kan goed zijn dat ik me daarin verkeken heb: Een combinatie van een loc (17/18-nogwat) met een aantal ICR en daarachter een drietal bakken van een IRM (nee, geen DDM). Had ik me daarin gruwelijk verkeken (stond op het noordplein en keek omhoog richting treinen) en heb ik een IRM gezien met een aantal ICR ervoor of heeft de NS weer iets nieuws uitgevonden (nl. een mogelijkheid om IRM bakken aan de 'klassieke' combinaties te hangen).... voor zover ik weet is dat niet mogelijk en kost het splitsen van een combinatie DD-IRM of V-IRM namelijk belachelijk veel tijd en geld. Wordt dan ook alleen gedaan bij onderhoud. Laat staan dat alle leidingen netjes omgelegd kunnen worden voor bv. de stuurstand.
Persoonlijk vind ik de V-IRM (of DD-IRM6, 9700 serie) het comfortabelste zitten en vooral bovenin heb je regelmatig genoeg plek en kun je met z'n vieren tegenover elkaar zitten. Dat vind ik een enorm minpunt aan de nieuwe ICR's t.o.v. de oude, die hadden veel meer vis-a-vis plaatsen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
DD-IRM6 bestaat niet, toen het nog DD-IRM heette waren het 3- of 4-wagenstellen.. Na V-IRM dus 4- en 6-wagenstellen..Stoney3K schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:57:
Hee, het treinentopic in een themaforum...
Vwb het koppelen van V-IRM en ICR.. dat is inderdaad niet zonder meer mogelijk. Het doorgaand duw- en trekwerk van V-IRM (tussen de bakken, niet tussen de stellen) is totaal anders dan dat van ICR (ICR of ICRm?)
Mja. Ik vind ze ook fijn, maar apparently vindt het gros van het reizend publiek (blijkbaar ook allemaal kleine mensen) ze niet fijn omdat ze dan opeens andere mensen aan moeten kijken, en dat is natuurlijk eng.Stoney3K schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:57:
Dat vind ik een enorm minpunt aan de nieuwe ICR's t.o.v. de oude, die hadden veel meer vis-a-vis plaatsen.
Bah, wat een kinderachtige argumenten.CyBeR schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:58:
[...]
Mja. Ik vind ze ook fijn, maar apparently vindt het gros van het reizend publiek (blijkbaar ook allemaal kleine mensen) ze niet fijn omdat ze dan opeens andere mensen aan moeten kijken, en dat is natuurlijk eng.
Ik ben zo'n persoon die niet meer voor z'n plezier met de trein gaat en dus de 2 uur per dag dat ik me in de trein bevind graag nuttig wil besteden door de werken. En dat gaat nu eenmaal niet goed in een vis-a-vis opstelling zonder fatsoenlijk klaptafeltje.
Wat betreft kleine vs grote mensen: als iemand van 2 meter in een vis-a-vis opstelling een stoel in beslag neemt, dan is de stoel aan de overzijde min of meer onbruikbaar als zitplaats (qua beenruimte voor de persoon ertegenover). Bij coach is daar geen sprake van. Dus als je de grote mensen een plezier wilt doen, dan gaat dat ten koste van heel veel zitplaatsen.
Vis-a-vis opstelling vind ik echt klote, vandaag en gisteren weer in Mat '64 gereden in vis-a-vis.. Zit je tegenover een vreemde met jouw benen tussen de zijne.. Niet mijn cup of tea zeg maar.
Hoe komt iedereen erbij dat je als je een OV(studentenkaart) hebt je gratis reist?
ABSOLUUT NIET!
Ik vind het ook een schande dat NS de minimum teruggave naar 2,50 gezet heeft, want als je even gaat rekenen moet je toch een belachelijke treinreis maken om kans daarop te maken met je OV, daarnaast heb je geen enkel bewijs dat je gereist hebt...
Dat krijg ik namelijk elke keer te horen,"u heeft geen geldig kaartje bijgevoegd" Neen, ik reis via mijn ov, dus...
Je OV studentenjaarkaart is absoluut niet gratis, je betaald er ELKE MAAND voor!
Daarnaast, ik heb mijn diploma nog niet, dus het is géén gift. Ik moet er gewoon voor werken door middel van mijn prestatiebeurs!
ABSOLUUT NIET!
Ik vind het ook een schande dat NS de minimum teruggave naar 2,50 gezet heeft, want als je even gaat rekenen moet je toch een belachelijke treinreis maken om kans daarop te maken met je OV, daarnaast heb je geen enkel bewijs dat je gereist hebt...
Dat krijg ik namelijk elke keer te horen,"u heeft geen geldig kaartje bijgevoegd" Neen, ik reis via mijn ov, dus...
Je OV studentenjaarkaart is absoluut niet gratis, je betaald er ELKE MAAND voor!
Dus ik ben gewoon een betalende klant die behandeld wordt als iemand die alles maar gratis krijgt. Ik ben het er mee eens dat je een andere betalingsregeling treft voor mensen met een OV studentenjaarkaart, maar niet dat je ze behandeld als gratis reizigers! Ik betaal gewoon. Mijn studieschuld wordt elke maand met het bedrag verhoogd wat ik ontvang + de kosten van mijn OV.Van de website van de IB-Groep
Vanaf augustus 2005 is de prestatiebeurs ook in het beroepsonderwijs ingevoerd voor niveau 3 en 4. Krijg je voor het eerst studiefinanciering voor zo´n opleiding op of na 1 augustus 2005? Dan geldt ook voor jou dat je OV-studentenkaart onder de prestatienorm valt.
Dat de OV-studentenkaart onder de prestatienorm valt betekent dat dezelfde regels gelden als voor de prestatiebeurs: Je moet binnen 10 jaar je diploma halen. Haal je dat, dan is de kaart over alle jaren een gift. Haal je je diploma niet op tijd, dan moet je € 78,35 per maand voor de kaart betalen. Je betaalt dit bedrag alleen voor de maanden waarin je de kaart in je bezit hebt gehad. Als je vermoedt dat je de prestatienorm niet gaat halen, kun je er dus voor kiezen om je OV-studentenkaart niet af te halen. Haal je de prestatienorm wel, maar heb je de kaart niet afgehaald, dan kun je achteraf geen vergoeding krijgen.
Daarnaast, ik heb mijn diploma nog niet, dus het is géén gift. Ik moet er gewoon voor werken door middel van mijn prestatiebeurs!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Welke trein heeft een fatsoenlijk klaptafeltje? Zelfs in de ICM-bakken kan ik mijn laptop er niet in zijn geheel opzetten als ik mijn scherm niet precies verticaal zet, wat dus buiten de kijkhoek valtterabyte schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:30:
[...]
Bah, wat een kinderachtige argumenten.![]()
Ik ben zo'n persoon die niet meer voor z'n plezier met de trein gaat en dus de 2 uur per dag dat ik me in de trein bevind graag nuttig wil besteden door de werken. En dat gaat nu eenmaal niet goed in een vis-a-vis opstelling zonder fatsoenlijk klaptafeltje.
Een heel groot deel van de dag is de trein maar voor 1/4 bezet, en heeft die persoon dus heerlijk veel beenruimte. Ik ben niet lang (1.80m, met relatief lange benen) maar ik zit al redelijk klem in een Mat'64 in coach-opstelling.Wat betreft kleine vs grote mensen: als iemand van 2 meter in een vis-a-vis opstelling een stoel in beslag neemt, dan is de stoel aan de overzijde min of meer onbruikbaar als zitplaats (qua beenruimte voor de persoon ertegenover). Bij coach is daar geen sprake van. Dus als je de grote mensen een plezier wilt doen, dan gaat dat ten koste van heel veel zitplaatsen.
Op de website staat 2,20zwahiel schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:06:
Ik vind het ook een schande dat NS de minimum teruggave naar 2,50 gezet heeft
http://www.ns.nl/servlet/..._www.ns.nl&lang=nl&c=Page
Het gaat hier over ICRm en niet over ICM en Mat '64.MBV schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:26:
[...]
Welke trein heeft een fatsoenlijk klaptafeltje? Zelfs in de ICM-bakken kan ik mijn laptop er niet in zijn geheel opzetten als ik mijn scherm niet precies verticaal zet, wat dus buiten de kijkhoek valt
[...]
Een heel groot deel van de dag is de trein maar voor 1/4 bezet, en heeft die persoon dus heerlijk veel beenruimte. Ik ben niet lang (1.80m, met relatief lange benen) maar ik zit al redelijk klem in een Mat'64 in coach-opstelling.
En ook als de trein voor 25% bezet is heb je met vis-a-vis geen werkruimte vergeleken met ICRm coach.
[ Voor 21% gewijzigd door terabyte op 14-05-2006 16:57 ]
Ik heb inmiddels 2x geld teruggevraagd (meer dan een uur vertraging), en kreeg keurig 4.54 terug.. Gewoon kopie van je OV bijsluiten en dat formulier volgen en dan komt het helemaal in Ordnung.zwahiel schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:06:
Hoe komt iedereen erbij dat je als je een OV(studentenkaart) hebt je gratis reist?
ABSOLUUT NIET!
[...]
Dus ik ben gewoon een betalende klant die behandeld wordt als iemand die alles maar gratis krijgt. Ik ben het er mee eens dat je een andere betalingsregeling treft voor mensen met een OV studentenjaarkaart, maar niet dat je ze behandeld als gratis reizigers! Ik betaal gewoon. Mijn studieschuld wordt elke maand met het bedrag verhoogd wat ik ontvang + de kosten van mijn OV.
Oeps, typo. Ik bedoelde idd de ICRm. Dat tafeltje is 2cm te kort voor mijn laptop (15"). Bij ICM komt het tafeltje niet verder dan halverwegeterabyte schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:56:
[...]
Het gaat hier over ICRm en niet over ICM en Mat '64.
En ook als de trein voor 25% bezet is heb je met vis-a-vis geen werkruimte vergeleken met ICRm coach.
ICRm coach zit ook best goed, maar probleem is dat ze dan ook naar de stoptreinen die coachopstelling exporteren. In een Mat '64 met coachopsteling zit je echt klem
Leuk dat je dat vindt, maar het is wel zo. De meeste mensen vinden het niet fijn om tegenover danwel naast vreemden te zitten. (Uiteraard weten ze die plekken perfect te vinden als ze met meer dan 2 personen reizen).
Natuurlijk is dat niet fijn, waarom zou dat fijn zijn? Als het nou een niet verkeerd uitziende dame is kan ik me voorstellen dat het fijn isCyBeR schreef op maandag 15 mei 2006 @ 01:40:
[...]
Leuk dat je dat vindt, maar het is wel zo. De meeste mensen vinden het niet fijn om tegenover danwel naast vreemden te zitten. (Uiteraard weten ze die plekken perfect te vinden als ze met meer dan 2 personen reizen).
Ik heb het liefst ook wat "eigen" ruimte, zodat ik m'n spullen naast / voor me kan zetten en er makkelijk bij kan. Voor een reisje van 30 min boeit het me niet, maar als je, net als ik vaak bijna 7 uur achter elkaar reist wil je niet de hele tijd opgepropt zitten
Maar ja, dan moet ik maar eerste klas gaan reizen
Je hebt gelijk, maar enig nuance zit er wel in. Je betaalt wel iets, maar dat is net zoiets als dat je voor 10 euro in een *** restaurant eetzwahiel schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:06:
ABSOLUUT NIET!
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
nuanceer dat nog maar wat meer, je eet dan wellicht voor een lager bedrag in dat restaurant, maar je mag niet zoals de mensen die ietsjes meer betalen ook elke dag daar eten.Il Ljama schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 07:47:
[...]
Je hebt gelijk, maar enig nuance zit er wel in. Je betaalt wel iets, maar dat is net zoiets als dat je voor 10 euro in een *** restaurant eet
O, en zwahiel, als je claimt met je OV studentenkaart, dan dien je daarvan een copy mee te sturen
Als het goed is: Donderdag 25 mei (hemelvaartsdag) afscheidsrit Rotterdam Hofpleinlijn.
Wat is er te zien: C9002 (Jaap) + Blokkendoos van NSM en Mat'54 766. Hopelijk ook nog 273 van NSM.. maarja dat betwijfel ik.
Waarom? Omdat de week erna (vanaf 3 juni) de oudse geëlectrificeerde spoorlijn van Nederland voor altijd buiten dienst gaat. Hier gaat Randstadrail rijden met trams.
De treinen gaan volgens de berichten wat reizigersdiensten lopen. Welke tijden, in welke vorm, etc. weet ik nog niet helaas. Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Alvast inleven in het roemruchte leven van deze mooie lijn voor zover je hm nog niet kende? http://www.spoorzoeker.nu/zhesm/vblsvk1.htm
[edit]
252 van STIBANS is er ook, maar zal niet rijden. Deze zal te Gvc aanwezig zijn als bezichtigingsobject.
Wat is er te zien: C9002 (Jaap) + Blokkendoos van NSM en Mat'54 766. Hopelijk ook nog 273 van NSM.. maarja dat betwijfel ik.
Waarom? Omdat de week erna (vanaf 3 juni) de oudse geëlectrificeerde spoorlijn van Nederland voor altijd buiten dienst gaat. Hier gaat Randstadrail rijden met trams.
De treinen gaan volgens de berichten wat reizigersdiensten lopen. Welke tijden, in welke vorm, etc. weet ik nog niet helaas. Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Alvast inleven in het roemruchte leven van deze mooie lijn voor zover je hm nog niet kende? http://www.spoorzoeker.nu/zhesm/vblsvk1.htm
[edit]
252 van STIBANS is er ook, maar zal niet rijden. Deze zal te Gvc aanwezig zijn als bezichtigingsobject.
[ Voor 9% gewijzigd door not-known op 17-05-2006 23:00 ]
De Veld C site!
Ondergetekende heeft vandaag geluk gehad voorin een 1700-loc een rit naar Amsterdam (omgeleid via Hilversum that is) te mogen maken.

Daarbij het volgende:
De 1700 loc is zoals het misschien lijkt niet 'infested with fans'. De ruimte achter het 'lawaaige rooster' is relatief hol, met 2 gangpaden aan de buitenkant. Daar bevinden zich dan verder wat kasten (waaronder de chopper) en 2 grote fans (die dus voor het mooie geluid verantwoordelijk zijn) die in een soort pijp/bak hangen. Het lawaai dat de boel binnen de loc maakt als de hij optrekt is LUID!
dat mag ook wel, met de rijcontroller op max trokken we als ik me niet vergis per motor (er zijn er twee) 2 kA 
Verder is het interieur ook best nice, de typische schuine ramen zorgen ervoor het dat binnen best ruim is en dat het ook een beetje op een stuurhut lijkt.
Tijdens de rit zit je eigenlijk best comfortabel, alleen soms stuiter je wel.
Geen pics helaas, meerijden voorin is eigenlijk al verboden
Daarbij het volgende:
De 1700 loc is zoals het misschien lijkt niet 'infested with fans'. De ruimte achter het 'lawaaige rooster' is relatief hol, met 2 gangpaden aan de buitenkant. Daar bevinden zich dan verder wat kasten (waaronder de chopper) en 2 grote fans (die dus voor het mooie geluid verantwoordelijk zijn) die in een soort pijp/bak hangen. Het lawaai dat de boel binnen de loc maakt als de hij optrekt is LUID!

Verder is het interieur ook best nice, de typische schuine ramen zorgen ervoor het dat binnen best ruim is en dat het ook een beetje op een stuurhut lijkt.
Tijdens de rit zit je eigenlijk best comfortabel, alleen soms stuiter je wel.
hoe heb je dat gedaan dan? heeeeel lief gekeken naar die man in het rode pak?
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Trein zat stampvol. (vorige IC waar ik ook in zat moest terug naar Ut rijden vanwege kapotte dieselloc ergens na abcoude)B-lennium schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:43:
hoe heb je dat gedaan dan? heeeeel lief gekeken naar die man in het rode pak?
Er konden weinig mensen nog naar binnen.
Ik loop naar de meester toe die buiten staat. "De trein zit een beetje vol. Ik mag zeker niet voorin zitten?
Meester: "Oh, je mag wel voorin zitten."
Verwijderd
Zou 'em zomaal 4.500 euro kunnen kosten voor toelaten onbevoegde personen. Zelfs een conducteur is een onbevoegd persoon trouwens.
Verwijderd
Mag ik meteen eenieder er op wijzen dat de nieuwe HOV-RN vandaag weer uit is gekomen?
http://www.hov-rn.nl/
Mmm een aantal teksten heb ik al letterlijk ergens anders gelezen, jammer.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:15:
Mag ik meteen eenieder er op wijzen dat de nieuwe HOV-RN vandaag weer uit is gekomen?
Lekker objectief...ProRail lijkt meer en meer te zuchten onder de bemoeizucht van verveelde burgers. Laatste episode in deze ‘never ending story’ is het protest dat omwonenden van het emplacement Deventer GE laten horen tegen de mogelijke concentratie van de activiteiten van de Speno-slijptrein aldaar. De omwonenden, waarvan het grootste deel niet langer rond het spoorterrein woont dan dat dit bestaat, schermen met in het verleden gedane beloftes dat het aantal trein- en rangeerbewegingen zou worden verminderd.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Jij bent dus heel erg blij voor me merk ikVerwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:15:
Zou 'em zomaal 4.500 euro kunnen kosten voor toelaten onbevoegde personen. Zelfs een conducteur is een onbevoegd persoon trouwens.

Waaschijnlijk is hij net zo jalours als ik ben. Een beetje afgunst dus.Vinnienerd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:44:Jij bent dus heel erg blij voor me merk ik
Dat is nou eenmaal de insteek, ze zijn nogal pro-rail.Mmm een aantal teksten heb ik al letterlijk ergens anders gelezen, jammer.
[...]
Lekker objectief...
railnieuws behoorlijk informatief, en dat daar wat vooroordeel bij zit, maakt het in elk geval niet alleen een opsomming van droge feiten.
Ik ben het trouwens meestal wel met de schrijvers/samenstellers eens. Er zijn dorpen die al protesteren tegen één goederentrein per nacht (letterlijk!

[ Voor 6% gewijzigd door koppie op 18-05-2006 15:13 ]
Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?
Mja goed, dat is de algemene trend in Nederland.. klagen. Ik zou er zo een geweldig verhaal over kunnen schrijven. Volgens mij weer zo'n overgewaaide hype.
Maargoed, tijd voor wat ballen in dit land, ofwel lekker op +m #zeikerds, om in IRC termen te spreken
Maargoed, tijd voor wat ballen in dit land, ofwel lekker op +m #zeikerds, om in IRC termen te spreken
De Veld C site!
Het is niet de doelstelling van HOV-RN om objectief te zijn. Ze zullen het zeker niet nalaten hier en daar hun eigen ongezouten mening te geven.IorGie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 03:06:
[...]
Mmm een aantal teksten heb ik al letterlijk ergens anders gelezen, jammer.
[...]
Lekker objectief...
Verwijderd
Dat zeg ik niet, ik merk het alleen even opVinnienerd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:44:
[...]
Jij bent dus heel erg blij voor me merk ik
OkVerwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:44:
[...]
Dat zeg ik niet, ik merk het alleen even op
Tegenwoordig bouwen we ons land vol met muren. Het is namelijk niet de bedoeling dat je een uitzicht van meer dan 200m hebt...not-known schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:12:
Mja goed, dat is de algemene trend in Nederland.. klagen. Ik zou er zo een geweldig verhaal over kunnen schrijven. Volgens mij weer zo'n overgewaaide hype.
Gelukkig hebben de belgen en duitsers veel minder die dwang.
Even wat anders over
Zoals vermeld, als ik wat meer wist, ook meer info:
Bron: http://www.nicospilt.comDonderdag 25 mei 2006: afscheidsritten Hofpleinlijn
Op de Hofpleinlijn (Den Haag, Leidschendam, Rotterdam) en op de Zoetermeerlijn zullen met ingang van de nieuwe dienstregeling, 3 juni 2006, geen treinen meer rijden. Vanaf 3 september komen hier trams van RandstadRail in dienst. Op Hemelvaartdag zullen in verband hiermee op de Hofpleinlijn extra ritten worden gereden door historisch materieel. Dit zijn openbare ritten, tussen de normale treinen door.
Plan T:
15617: Gvc 08.15, Rth 08.45
15618: Rth 08.58, Gvc 09.29
15623: Gvc 09.45, Rth 10.24
15624: Rth 10.28, Gvc 10.59
15629: Gvc 11.15, Rth 11.54
15630: Rth 11.58, Gvc 12.29
15635: Gvc 12.45, Rth 13.24
15636: Rth 13.28, Gvc 13.59
15641: Gvc 14.15, Rth 14.54
15642: Rth 14.58, Gvc 15.29
15647: Gvc 15.45, Rth 16.24
15648: Rth 16.28, Gvc 16.59
Bovenstaande treinen hebben stops te Rtbw, Rtkw, Rtw, Rdr, Pnk, Ldv, Vbl en Laa.
Er wordt een extra sneltreindienst gereden met Jaap+NSM blokkendoos, en de 766+273:
28830: Gvc 09.03, Pnk 09.21, Rdr 09.26, Rtkw 09.32/.33, Rth 09.37
28831: Rth 09.43, Rtkw 09.48/.49, Rdr 09.54, Pnk 09.59, Gvc 10.22
28832: Gvc 09.33, Ldd 09.42, Rtkw 10.02/.03, Rth 10.07
28833: Rth 10.13, Rtkw 10.18/.19, Pnk 10.29, Vbl 10.46, Gvc 10.52
28834: Gvc 10.03, Pnkn 10.17, Rtkw 10.32/.33, Rth a 10.37
28835: Rth 10.43, Rtkw 10.48/.49, Rdr 10.54, Pnk 10.59, Gvc 11.22
28836: Gvc 10.33, Ldv 10.39, Rtkw 11.02/.03, Rth 11.07
28837: Rth 11.13, Rtkw 11.18/.19, Ldva 11.42, Gvc 11.52
28838: Gvc 11.03, Pnk 11.21, Rtkw 11.32/.33, Rth 11.37
28839: Rth 11.43, Rtkw 11.48/.49, Gvc 12.22
28840: Gvc 11.33, Pnk 11.51, Rdr 11.56, Rtkw 12.02/.03, Rth 12.07
28841: Rth 12.13, Rtkw 12.18/.19, Gvc 12.52
28842: Gvc 12.03, Rtkw 12.32/.33, Rth 12.37
28843: Rth 12.43, Rtkw 12.48/.49, Gvc 13.22
28845: Rth 13.13, Rtkw 13.18/.19, Gvc 13.52*
28846: Gvc 13.03, Rtkw 13.32/.33, Rth 13.37
28847: Rth 13.43, Rtkw 13.48/.49, Gvc 14.22
28848: Gvc 13.33, Rtkw 14.02/.03, Rth 14.07
28849: Rth 14.13, Rtkw 14.18/.19, Gvc 14.52
28850: Gvc 14.03, Rtkw 14.32/.33, Rth 14.37
28851: Rth 14.43, Rtkw 14.48/.49, Gvc 15.22
28852: Gvc 14.33, Rtkw 15.02/.03, Rth 15.07
28853: Rth 15.13, Rtkw 15.18/.19, Gvc 15.52
28854: Gvc 15.03, Rtkw 15.32/.33, Rth 15.37
28855: Rth 15.43, Rtkw 15.48/.49, Gvc 16.22
28856: Gvc 15.33, Rtkw 16.02/.03, Rth 16.07
28857: Rth 16.13, Rtkw 16.18/.19, Gvc 16.52
28858: Gvc 16.03, Rtkw 16.32/.33, Rth 16.37
28859: Rth 16.43, Rtkw 16.48/.49, Gvc 17.22
* materieel voor de 28845, 766+273, komt een blok achter de 28842 naar Rth. Deze treinen hebben stops te Pnk, Rdr en Rtkw. 28830/31/36/37/42/43/48/49/54 en xxx55 rijden met mat '24, de rest met stroomlijnmaterieel 766+273.
De Veld C site!
Dit topic is gesloten.