☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

De neuzen waren rood en de rest van de trein wit met daarop dezelfde kleur rood als vlakken met daarin weer de text die de bank kwijt wou
EDIT:

Zie ook not-known in "Het grote spoorwegentopic deel 13"
[ Voor 28% gewijzigd door MisteRMeesteR op 31-05-2006 14:21 ]
www.google.nl
Weet iemand hoeveel het aanleggen van 1 km rijksweg kost en wat 1 km dubbelspoor kost.
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Verwijderd
Daar zijn geen vaste getallen voor.Vaagharses schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:43:
Toch blijf ik het maf vinden dat heel het land moeilijk doet over 10,3 miljard die de betuwelijn gekost heeft, terwijl ik net lees dat de aanleg van het A6/A9 traject rond de 4,8 miljard ligt.
Weet iemand hoeveel het aanleggen van 1 km rijksweg kost en wat 1 km dubbelspoor kost.
1km dubbel-HSL-spoor op drassige grond met geluidsschermen en 25kV is natuurlijk stukken duurder dan 1km dubbelspoor met gelijkvloerse overgangen.
Idem voor snelwegen, hoewel standaard ong. 80 euro per vierkante meter aan wordt gehouden meen ik.
En dat de betuweroute 10 miljard gekost heeft is natuurlijk gelul. De aanleg an sich kost maar een paar miljard (2 a 3), alleen is en passant ook nog even wat aan geluidsschermen gedaan, de A15 zo'n beetje van Rotterdam tot Arnhem opnieuw aangelegd, wat verbindingsbogen gemaakt, onnodig tunneltje om nimby's tevreden te houden...
Door zo te rekenen kan je elke spoorlijn wel afserveren wegens te duur.
Typisch is vooral dat het bij de aanleg van spoorlijnen altijd over 'rendabel zijn' gaat, terwijl het bij (snel)wegen altijd om bereikbaarheid gaat. Toch typisch... de gemiddelde snelweg an sich is namelijk net zo min rendabel als een spoorlijn. Hooguit het vervoer er over.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Lijkt me gewoon een kwestie van iets is beter dan niets, bij defect of vertraagd mat.CyBeR schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:34:
Ok, ik weet niet wie bedacht heeft dat de 800/900 in de spits best met 2x een ICM-3'tje kan, maar DAT IS DUS EEN COMPLETE MALLOOT.
En dit lijkt mij gewoon het juiste inzicht hebbenVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:47:
[...]
Lijkt me gewoon een kwestie van iets is beter dan niets, bij defect of vertraagd mat.
Met andere woorden, ik denk dat je gelijk hebt.
www.google.nl
D'r zijn zat stammen ICK over, en de 800/900 de andere kant op had drie(!) locs bij zich. (Zal er dus wel een defect zijn, maar da's nog altijd een te veel.)Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:47:
[...]
Lijkt me gewoon een kwestie van iets is beter dan niets, bij defect of vertraagd mat.
Maar anyway, gewoon een beetje frustratie venten
Verwijderd
Die locs kan ook gewoon overbrenging zijn, en ICK kan wel over zijn, maar het deel dat al niet in de dagelijkse omloop meedraait, is niet direct binnen een halfuurtje gebruiksklaar lijkt me.CyBeR schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:23:
[...]
D'r zijn zat stammen ICK over, en de 800/900 de andere kant op had drie(!) locs bij zich. (Zal er dus wel een defect zijn, maar da's nog altijd een te veel.)
Maar anyway, gewoon een beetje frustratie venten
Het is al aardig wat dat ze 2 ICM's op de kop hebben kunnen tikken, dat is zo stiekem om steeds meer nodig in de noordoost omdat daar bij elke omloopwijziging wel weer ergens een trein verlengd wordt.
En klagen kan altijd
Als twee ICMmetjes te druk zijn, kan je ook een trein later nemen. Zou ik doen als er eens mat'65 op zou komen draven.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 20:59 ]
ik heb me dit al een tijdje afgevraagd...
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Eigenlijk is het nog aparter: Rekeningrijden is een zwaar taboe, terwijl het op het spoor heel normaal is om belasting te betalen voor elke gereden kilometer...Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:08:
[...]
Daar zijn geen vaste getallen voor.
1km dubbel-HSL-spoor op drassige grond met geluidsschermen en 25kV is natuurlijk stukken duurder dan 1km dubbelspoor met gelijkvloerse overgangen.
Idem voor snelwegen, hoewel standaard ong. 80 euro per vierkante meter aan wordt gehouden meen ik.
En dat de betuweroute 10 miljard gekost heeft is natuurlijk gelul. De aanleg an sich kost maar een paar miljard (2 a 3), alleen is en passant ook nog even wat aan geluidsschermen gedaan, de A15 zo'n beetje van Rotterdam tot Arnhem opnieuw aangelegd, wat verbindingsbogen gemaakt, onnodig tunneltje om nimby's tevreden te houden...
Door zo te rekenen kan je elke spoorlijn wel afserveren wegens te duur.
Typisch is vooral dat het bij de aanleg van spoorlijnen altijd over 'rendabel zijn' gaat, terwijl het bij (snel)wegen altijd om bereikbaarheid gaat. Toch typisch... de gemiddelde snelweg an sich is namelijk net zo min rendabel als een spoorlijn. Hooguit het vervoer er over.
Geluidswallen mogen ze van mij verbieden ;-) Helaas denkt niet iedereen er zo over
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Verwijderd
Dat hekwerk is om het tijdelijk terzijde staande ICK te beschermen tegen graffiti- en ander tuig. Het terrein heet overigens Dijksgracht. Geen idee wat er nog meer op staat, ik kom er niet dagelijks._DH schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:39:
Als je vanaf station muiderpoort naar amsterdam centraal reist, kom je langs een rangeerterrein waar aan de roest op de rails te zien al lang geen trein meer gereden heeft. Ook staan er een stuk of 15 ICR's binnen een hekwerk alsmede een half gesloopte mat 46(?) wat is hier de bedoeling van? Die behekking staat overigens ook dwars over sommige sporen?
ik heb me dit al een tijdje afgevraagd...

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!
Het is laatste tijd stil op dijksgracht en watergraafsmeer. Vroeger (jaar terug) was het zeker op watergraafsmeer wel drukker, nu lijken al die treinen verdwenen te zijn.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:03:
[...]
Dat hekwerk is om het tijdelijk terzijde staande ICK te beschermen tegen graffiti- en ander tuig. Het terrein heet overigens Dijksgracht. Geen idee wat er nog meer op staat, ik kom er niet dagelijks.
Verwijderd
10 euro enkeltje Parijs-actie vanaf middernacht.Friebo schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:16:
NS Automatisering heeft haar zaakje ook weer goed op orde... bijna alle sites liggen plat. Leuk die acties
Terwijl toch uitdrukkelijk beloofd was om de servers aan te passen om de grote run te verwerken.
Verwijderd
Ik denk dat dat vooral komt doordat er steeds meer treinen gaan rijden, gedurende een groter deel van de dag zodat er minder over hoeft te staan op de Wgm.Vaagharses schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:19:
[...]
Het is laatste tijd stil op dijksgracht en watergraafsmeer. Vroeger (jaar terug) was het zeker op watergraafsmeer wel drukker, nu lijken al die treinen verdwenen te zijn.
Er zijn ook wat werktreinen verdwenen, maar zag laatst bij Zaandam diegene staan die waarschijnlijk eerst op Wgm stond.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:23:
[...]
Ik denk dat dat vooral komt doordat er steeds meer treinen gaan rijden, gedurende een groter deel van de dag zodat er minder over hoeft te staan op de Wgm.
Die NS site was weer goed plat
En wie betaalt er geen belasting als hij met de auto rijdt? De BPM maakt ongeveer 30% van de autoprijs uit, accijns ongeveer 45% van de brandstofprijs. Daar zit nog nergens de de 19% BTW in die je ook op een treinkaartje betaalt. Daarbij komt nog een vast bedrag aan wegenbelasting.Vaagharses schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:59:
[...]
Eigenlijk is het nog aparter: Rekeningrijden is een zwaar taboe, terwijl het op het spoor heel normaal is om belasting te betalen voor elke gereden kilometer...
Ik wil zeker geen discussie starten dat rijden te duur zou zijn, maar zeggen dat autorijden onbelast is is volkomen onjuist.
Signatures zijn voor boomers.
Mijn punt is meer dat het niet belast wordt op welke weg je rijdt. Tuurlijk kan je opmeten hoeveel auto's over een weg per dag rijden en daarmee bepalen of de weg rendabel is, maar het is niet zo dat je meer of minder hoeft te betalen als je via een landweg rijdt of via een snelweg.Maasluip schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:04:
[...]
En wie betaalt er geen belasting als hij met de auto rijdt? De BPM maakt ongeveer 30% van de autoprijs uit, accijns ongeveer 45% van de brandstofprijs. Daar zit nog nergens de de 19% BTW in die je ook op een treinkaartje betaalt. Daarbij komt nog een vast bedrag aan wegenbelasting.
Ik wil zeker geen discussie starten dat rijden te duur zou zijn, maar zeggen dat autorijden onbelast is is volkomen onjuist.
Ik kan helaas niet zo snel vinden hoe het zit met de exacte uitgaven aan het wegennet en inkomsten BPM en wegenbelasting ( Ik beschouw brandstof accijns als iets wat los staat).
Nog leuker: Eindhoven->Schiphol van 17:57 ofzo 1 koploper-treinstel van drie bakken langCyBeR schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:34:
Ok, ik weet niet wie bedacht heeft dat de 800/900 in de spits best met 2x een ICM-3'tje kan, maar DAT IS DUS EEN COMPLETE MALLOOT.

Er van uitgaande dat die ICM meuk op intercity trajecten wordt ingezet en je een intercity enkel tussen 2 steden laat rijden, staat dat in geen verhouding met de vervoersbehoefte.
Okay, 4+3bakken = 7, maar je maakt mij niet wijs dat het besparend werkt ipv alles met 4 bakken te moeten rijden (of een veelvoud ervan).
Misschien een ideetje geweest om de ICMetjes een jr of 10 terug te vergroten met een tussenbak...
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Verwijderd
Hangt van tijd en traject af.456 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:15:
Is toch ook totaal niet meer van deze tijd, een trein met 3 bakken (als intercity althans).
In de avonduren kun je prima een IC Es-Dv met een drietje rijden, net als Zl-Lw of Amf/Ut-Shl.
Op zaterdagochtend (rond 10:00 ofzo) zit een drietje Amf-Shl goed vol, maar zonder dat er mensen moeten staan.
Het is op zich wel handig, drietjes en viertjes, als je alleen viertjes zou hebben zouden veel treinen te groot zijn (en dus duurder) en als je de grens van max. 15bakken als uitgangspunt neemt, zou je je drukke IC's met 12 bakken moeten rijden ipv 15 wat soms _echt_ te weinig is.Er van uitgaande dat die ICM meuk op intercity trajecten wordt ingezet en je een intercity enkel tussen 2 steden laat rijden, staat dat in geen verhouding met de vervoersbehoefte.
Okay, 4+3bakken = 7, maar je maakt mij niet wijs dat het besparend werkt ipv alles met 4 bakken te moeten rijden (of een veelvoud ervan).
Misschien een ideetje geweest om de ICMetjes een jr of 10 terug te vergroten met een tussenbak...
En dan heb je nog eens de HC-norm dat er twee HC's op een trein met 8 bakken moeten, en slechts een bij 6 bakken. Mijn ervaring is dat het ook niet erg vaak voorkomt dat een viertje in de omloop van een drietje zit.
Sneltrein Zwolle - Roosendal in de winter met een Plan T gewoon een doordeweekse dagMBV schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:52:
[...]
Nog leuker: Eindhoven->Schiphol van 17:57 ofzo 1 koploper-treinstel van drie bakken langGelukkig was ik naar de achterste bak gerend toen ik dat zag
[quot]e
De kosten van de aanleg van de Betuweroute, oorspronkelijk geschat op € 1 miljard totaal, bedragen inmiddels € 1722 miljoen voor de Havenspoorlijn, en € 2822 miljoen voor het gedeelte langs de A15. De kosten zijn gedurende de politieke discussie over het project steeds hoger geworden, onder andere omdat er kostbare maatregelen zijn getroffen om de spoorlijn zo goed mogelijk in te passen in de omgeving.
[quote]
Dus betuweroute kost Nederland 3,5 miljard euro.
Aldus http://nl.wikipedia.org/wiki/Betuweroute
Ik had rekening gehouden met 45 min vertraging van de trein, maar nu haal ik zelfs mijn laatste boot niet meer! Morgen weer proberen

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
[...]
Sneltrein Zwolle - Roosendal in de winter met een Plan T gewoon een doordeweekse dag
[quot]e
De kosten van de aanleg van de Betuweroute, oorspronkelijk geschat op € 1 miljard totaal, bedragen inmiddels € 1722 miljoen voor de Havenspoorlijn, en € 2822 miljoen voor het gedeelte langs de A15. De kosten zijn gedurende de politieke discussie over het project steeds hoger geworden, onder andere omdat er kostbare maatregelen zijn getroffen om de spoorlijn zo goed mogelijk in te passen in de omgeving.
Het is dus bijna belachelijk te noemen dat bij elke nieuwe spoorlijn meteen naar de betuwelijn wordt verwezen als zijn de grootste mislukking.
Het is toch apart dat ik in het Parool moet lezen dat ABN AMRO anders zelf met een consortium die zuiderzeelijn (of iig een HSL via groningen naar Hamburg en Berlijn) wil aanleggen.
Een commerciele partij doet zoiets echt niet omdat het alleen maar "leuk" is ;-)
Steekhoudende argumenten... Niet aan gedacht.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:38:
[...]
Het is op zich wel handig, drietjes en viertjes, als je alleen viertjes zou hebben zouden veel treinen te groot zijn (en dus duurder) en als je de grens van max. 15bakken als uitgangspunt neemt, zou je je drukke IC's met 12 bakken moeten rijden ipv 15 wat soms _echt_ te weinig is.
En dan heb je nog eens de HC-norm dat er twee HC's op een trein met 8 bakken moeten, en slechts een bij 6 bakken. Mijn ervaring is dat het ook niet erg vaak voorkomt dat een viertje in de omloop van een
drietje zit.
Hou er rekening mee dat de aflevering van ICM-3 (uitgezonderd de voorserie) al uit 1984 stamt. Toen was er een totaal andere vervoersbehoefte.456 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:15:
Is toch ook totaal niet meer van deze tijd, een trein met 3 bakken (als intercity althans).
Er van uitgaande dat die ICM meuk op intercity trajecten wordt ingezet en je een intercity enkel tussen 2 steden laat rijden, staat dat in geen verhouding met de vervoersbehoefte.
Midden jaren 90 werd de IC naar Enschede in Deventer gesplitst werd en reed er één stel als stopper verder. Dat is de hele kracht van het treinstel systeem.
Ook de (zeldame) IC's van Venlo naar Eindhoven die met treinstellen gereden werden bestonden midden jaren '90 regelmatig uit één stel.
ICM was gepland als materieel met 3 bakken. Toen bleek dat het reizigersvervoer bleef stijgen is ICM-4 als vervolgserie besteld (en afgeleverd vanaf 1990). Je zou toen hebben kunnen besluiten om ICM-3 te verlengen, maar de technische verschillen, vooral tussen de eerste serie (weerstandstractie) en ICM-4 (chopper) is erg groot om zomaar even iets uit te breiden.Okay, 4+3bakken = 7, maar je maakt mij niet wijs dat het besparend werkt ipv alles met 4 bakken te moeten rijden (of een veelvoud ervan).
Bij ICM-4 heeft de tweede bak namelijk ook een aangedreven draaistel. Dan moet je voor de eerste serie ICM-3 een bak met weerstandtractie maken en voor de tweede serie ICM-3 een bak met choppertractie. Nog afgezien van de vraag of de rest van de tractieinstallatie het 50% toegenomen vermogen had kunnen verwerken.
Bovendien werd DD-IRM al vanaf 1994 uitgeleverd, dus die overweging zou overbodig geweest zijn.
En zoals MREn zegt: met 3+4 kun je alle combinaties vanaf 6 bakken maken. Er zijn trouwens ook nadelen aan verbonden: de materieelplanning is niet triviaal. Ik heb daar eens een artikel over gelezen, opgesteld door wiskundigen. Ik meen dat dat naar aanleiding van een prijsvraag over de materieelplanning was. Kan iemand zich daar wat van herinneren?
En ga er maar van uit dat er voor die bepaalde trein een probleem met de materieelplanning was en dat er nooit standaard 1 stel ICM wordt ingepland in de 800/900.
Bedoel je dit: http://www.cwi.nl/pr/pres...006/pb-maroti-120406.html ?Maasluip schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:46:
En zoals MREn zegt: met 3+4 kun je alle combinaties vanaf 6 bakken maken. Er zijn trouwens ook nadelen aan verbonden: de materieelplanning is niet triviaal. Ik heb daar eens een artikel over gelezen, opgesteld door wiskundigen. Ik meen dat dat naar aanleiding van een prijsvraag over de materieelplanning was. Kan iemand zich daar wat van herinneren?
Virussen? Scan ze hier!
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik doel op iets van 10 jaar geleden (misschien was dat wel naar aanleiding van de aflevering van de ICM 4-tjes).
Dat bedoelde ik met dat het me sterk lijkt dat het winst oplevert om met 3 rijtuigen en 4 rijtuigen in je materieelbestand te gaan rijden.Maasluip schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:46:
[...]
Ik heb daar eens een artikel over gelezen, opgesteld door wiskundigen. Ik meen dat dat naar aanleiding van een prijsvraag over de materieelplanning was. Kan iemand zich daar wat van herinneren?
Overigens weegt dit dus (blijkbaar) niet op tegen de kosten van HC's ed bij het niet kunnen samenstellen van 6 bakken tov 8bakken (minimaal, bij het inzetten van 2 treinstellen).
Blijkbaar is het net even wat anders in de vliegtuigindustrie, waar gelijksoortige vliegtuig typen een must is in het bestand (of iig de leverancier van motoren van de vliegtuigen).
[ Voor 14% gewijzigd door 456 op 03-06-2006 00:21 ]

Btw replace
[ Voor 6% gewijzigd door not-known op 03-06-2006 02:03 ]
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
We zitten er btw over te denken om met de internationale trein vanuit Amsterdam terug te gaan(lekker snel en eten onderweg
-doorloopkop koploper die niet meer werkt is toch heel erg klote in de 800/900. Mensen konden geen zitplaatsje vinden terwijl er waarschijnlijk genoeg in de voorste en achterste rijtuigen aanwezig waren. Ik kan me voorstellen dat dit systeem niet goed werkt op de treinen naar het noorden waarbij ze steeds moeten worden gekoppeld, maar als een trein ingezet wordt waarbij niet gekoppeld hoeft te worden is het jammer dat het niet meer kan.
-ICM 1e klas blijft toch de beste, jammer dat deze wordt "vernieuwd". Ik vind de ICRm 1e klas toch een stuk stugger zitten.
-Zuid-Limburg heeft nog geen last van het geluidswal-virus: wat een opluchting om in een muurloos non-ddr landschap te zitten ;-)
-Station Valkenburg is echt gaaf! Misschien dat de huidige stationsarchitecten zich eens wat vaker moeten laten inspireren door vooroorlogse bouw...
[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 07-06-2006 17:26 ]
Zullen ze wel uit de 5200 geplukt hebben danLuccus schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:26:
Vast door eerdere stremming Tb-Tbwt: in de 3661 loopt één viertje ICM.
Ook zie ik de laatste tijd steeds meer Ludmilla's, what's up with that?
De 4241 zat gisteren en volgens mij ook vandaag in de 5200. Vandaag ook stremming rond Db en Wt-Rm (aanrijding persoon). 232: veel meer zul je er niet zien. RN heeft er twaalf, waarvan twee terzijde. Van de rest zijn er meestal wel een stuk of vijf actief.insan1ty schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:49:
[...]
Zullen ze wel uit de 5200 geplukt hebben danWas er gister ook iets gestremd trouwens? Beneluxtrein kwam meermaals langs..
Ook zie ik de laatste tijd steeds meer Ludmilla's, what's up with that?
Die ICM in de 3600 is er overigens uitgehaald in Ht.
[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 07-06-2006 18:04 ]
4241 heb ik gezien idd.. Is er vandaag nog vertraging geweest tussen Tb en Bd? Proefrit uit de hand gelopenLuccus schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:53:
[...]
De 4241 zat gisteren en volgens mij ook vandaag in de 5200. Vandaag ook stremming rond Db en Wt-Rm (aanrijding persoon). 232: veel meer zul je er niet zien. RN heeft er twaalf, waarvan twee terzijde. Van de rest zijn er meestal wel een stuk of vijf actief.
Die ICM in de 3600 is er overigens uitgehaald in Ht.

www.google.nl
Een tijd geleden waren er altijd drie treinen vanuit Amsterdam richting Gv (en verder) die uit 12 bakken bestonden. Die van 13:59 (3x4), 15:59 (2x6) en 16:59 (2x6). De reden waarom de eerste uit 3x4 bestaat is omdat het achterste treindeel naar Hoek van Holland gaat en dus in Rotterdam wordt afgekoppeld. Overigens heb ik die rit 2x gezien met 14 bakken.MisteRMeesteR schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:52:
Gisteren zag ik voor het eerst in de spits 3 stellen V-IRM-4 ipv 2 stellen V-IRM-6 tussen ledn en gv/gvcHad ik nog nooit eerder gezien
Om terug te komen betekend dit:
trein vanaf den bosch -> nijmegen
nijmegen -> intercity -> Arnhem
Intercity -> Syntys -> zevenaar
Dus ik zit lekker in de stoptrein van denbosch naar nijmegen (sluit aan, de sneltreinen niet) rijden we bij Wijchen begint het enorm electrisch te stinken

Bij dukenburg aangekomen komt er rook onder het treinstel waar ik inzit (naast me langs het raam op) vandaan. Ik loop naar de deur en stap uit, blijkt een van de electromotoren in de brand gevlogen te zijn
Dus de trein rijdt niet verder, met de bus naar nijmegen, daar heeft alles vertraging vanwege deze kapotte trein die het spoor tussen denbosch -> nijmegen ophoudt.. je mist je aansluiting, komt uiteindelijk in arnhem, mist daar je aansluiting om uiteindelijk 1,5 uur vertraging te hebben
Wel apart, als je trein gewoon in de brand staat te staan
Klopt, als ik op gv sta zie ik weleens een IRM richting Hoek van Holland Haven rijden (wordt aangegeven). Maar tot nog toe bestond die trein altijd uit 2 stellenDennis schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:55:
[...]
Een tijd geleden waren er altijd drie treinen vanuit Amsterdam richting Gv (en verder) die uit 12 bakken bestonden. Die van 13:59 (3x4), 15:59 (2x6) en 16:59 (2x6). De reden waarom de eerste uit 3x4 bestaat is omdat het achterste treindeel naar Hoek van Holland gaat en dus in Rotterdam wordt afgekoppeld. Overigens heb ik die rit 2x gezien met 14 bakken.
Mat '64?Tasma schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:20:
--verhaal--
www.google.nl
Nou, in ieder geval toen ik nog aan het spoor werkte, en dat was tot september 2003, werd al met 3x4 gereden in de door mij genoemde trein.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:04:
Klopt, als ik op gv sta zie ik weleens een IRM richting Hoek van Holland Haven rijden (wordt aangegeven). Maar tot nog toe bestond die trein altijd uit 2 stellen
YupMisteRMeesteR schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:04:
[...]
Klopt, als ik op gv sta zie ik weleens een IRM richting Hoek van Holland Haven rijden (wordt aangegeven). Maar tot nog toe bestond die trein altijd uit 2 stellen
[...]
Mat '64?
Och, wat hadden de (v)IRM's toch een problemen met de Arie Conditie zeg. Sauna's van 40 graden zijn het dan gewoon! Veel geklaag van de reizigers door alle toestanden...
En even vergeten dat we niet via Arnhem naar Deventer konden reizen wegens werkzaamheden tussen Zutphen en Deventer. Kom je er dan achter dat je in een oven op wielen van Zutphen naar Apeldoorn moet gaan boemelen

Was in Tilburg ook helemaal opgelucht dat er tussen Roosendaal-Zwolle IRM's rijden omdat die wel fatsoenlijk koel zijn, wat komt er vervolgens aanrijden, een Mat '64
Verwijderd
Mja en die diesels kunnen natuurlijk dwars door de bovenleidingwerkers heen rossen. Daar hoef je het spoor niet voor af te sluiten.Erasmo schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:06:
Same here, dat er tussen Deventer en Zutphen niet gereden werd wist ik wel maar dat ook de Syntus niet reed?(ze waren naar verluid met de bovenleidingen bezig, terwijl de Lint 41's dieseltjes zijn
)

Nog afgezien van alle stukken koper die dan naar beneden hangen van 4m hoogteVerwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:46:
[...]
Mja en die diesels kunnen natuurlijk dwars door de bovenleidingwerkers heen rossen. Daar hoef je het spoor niet voor af te sluiten.

Wordt aan gewerkt!koelkast schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:45:
Gisteren een Blokkerkaart gebruikt samen met m'n vrouw.
Och, wat hadden de (v)IRM's toch een problemen met de Arie Conditie zeg. Sauna's van 40 graden zijn het dan gewoon! Veel geklaag van de reizigers door alle toestanden...
En even vergeten dat we niet via Arnhem naar Deventer konden reizen wegens werkzaamheden tussen Zutphen en Deventer. Kom je er dan achter dat je in een oven op wielen van Zutphen naar Apeldoorn moet gaan boemelen
[ Voor 47% gewijzigd door insan1ty op 12-06-2006 00:12 ]
Tussen 14u en 20u niks opvallends meegemaakt behalve een f*cking kruising bij het fotodoel. Zijn jullie al aan het proefritten met die Cl66'n? Zag er eentje rijden bij het spoor naar boven in Tb.insan1ty schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:35:
[...]
4241 heb ik gezien idd.. Is er vandaag nog vertraging geweest tussen Tb en Bd? Proefrit uit de hand gelopen
Verwijderd
Heb je helemaal gelijk in. Betuwelijn is dus 10 mld in 10 jaar, aan uitkeringen betalen we 30 mld per jaar.Vaagharses schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:43:
Toch blijf ik het maf vinden dat heel het land moeilijk doet over 10,3 miljard die de betuwelijn gekost heeft, terwijl ik net lees dat de aanleg van het A6/A9 traject rond de 4,8 miljard ligt.
Betuwelijn ligt er nog zeker 100 jaar en zal zeker bijdragen ana de welvaart. Ik ben een enorm voorstander van dit soort projecten.
Dat de Betuwelijn zichzelf niet terugverdient heeft puur te maken met inflatie. De overheid moet dan ook niet investeren in projecten die zichzelf terugverdienen (= rendabel zijn) maar in projecten waardoor de levensstandaard vergroot wordt.
heenweg,ging gewoon goed,niet te warm en niet te koud,was goed te doen
terug ging bij roosendaal de loco stuk van de internationale waardoor we er daar uitmochten en in de boemel(oven)(DDM1) verder mochten naar dordrecht waar we weer overkonden in een lekkere koele IRM waar ik erg blij mee was,waarna ik in a'dam aankwam na 3-en-half-uur treinen

maar wel flink opgeschoten met prison break in de trein
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Dat de Betuwelijn zichzelf niet terugverdient heeft puur te maken met inflatie. De overheid moet dan ook niet investeren in projecten die zichzelf terugverdienen (= rendabel zijn) maar in projecten waardoor de levensstandaard vergroot wordt.
Als het rendabel is investeert een privaatpersoon meestal in zo'n zaak ;-) Daarom is het ook zo opvallend dat ABN e.d. die zuiderzeelijn willen. Waarom zou een privaat instelling baat hebben bij die verbinding; waarschijnlijk toch commercieel interessant.
Over Amsterdam Zuid WTC gesproken, wanneer ik uit mijn raam kijk zie ik een schitterend gat tussen die hoge kantoren om en tweede "Amsterdam Centraal" of een "Antwerpen Centraal" neer te zetten met de A10 eronder + parkeerplaats. Een station met allure.
Maar het zal wel een of andere "OV Terminal" worden zonder karakter
Yup, vrij vaak proefritten Tb-Bd en v.v.Luccus schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:15:
[...]
Tussen 14u en 20u niks opvallends meegemaakt behalve een f*cking kruising bij het fotodoel. Zijn jullie al aan het proefritten met die Cl66'n? Zag er eentje rijden bij het spoor naar boven in Tb.
Hebben we het over dezelfde loccen, nl. de zwarte Class 66'n die de afgelopen maanden per schip in Nederland zijn aangekomen en door NedTrain Tilburg worden afgemonteerd?
Yup. Zijn de enige waar proefritten mee gereden worden momenteel nl.Luccus schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:06:
[...]
Hebben we het over dezelfde loccen, nl. de zwarte Class 66'n die de afgelopen maanden per schip in Nederland zijn aangekomen en door NedTrain Tilburg worden afgemonteerd?
[ Voor 11% gewijzigd door insan1ty op 13-06-2006 00:44 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Luke! op 13-06-2006 16:36 ]
Wacht maar totdat de Noord/Zuid lijn klaar is. Op Amsterdam Zuid/WTC zal de metro de trein ontmoeten en dat wordt een aardig groot station. 5de station van Nederland geloof ik. Stond een paar weken geleden een mooi artikel daarover in het Parool.Als het rendabel is investeert een privaatpersoon meestal in zo'n zaak ;-) Daarom is het ook zo opvallend dat ABN e.d. die zuiderzeelijn willen. Waarom zou een privaat instelling baat hebben bij die verbinding; waarschijnlijk toch commercieel interessant.
Over Amsterdam Zuid WTC gesproken, wanneer ik uit mijn raam kijk zie ik een schitterend gat tussen die hoge kantoren om en tweede "Amsterdam Centraal" of een "Antwerpen Centraal" neer te zetten met de A10 eronder + parkeerplaats. Een station met allure.
Maar het zal wel een of andere "OV Terminal" worden zonder karakterOokal moet ik toegeven dat het station Amsterdam Bijlmer een mooi dak heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door Freak187 op 13-06-2006 14:46 ]
Kia Niro-EV 2024
Maar waarschijnlijk geen station met allure ;-) Als Amsterdam Zuid WTC het internationale station van A'dam wordt moet het net zoveel allure hebben als Antwerpen Centraal, Amsterdam Centraal, Gare du Nord etc. Mijn vermoeden is echter dat het een types na de 2e wereld oorlog gebouw wordt.Freak187 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:45:
[...]
Wacht maar totdat de Noord/Zuid lijn klaar is. Op Amsterdam Zuid/WTC zal de metro de trein ontmoeten en dat wordt een aardig groot station. 5de station van Nederland geloof ik. Stond een paar weken geleden een mooi artikel daarover in het Parool.
Noord/Zuid lijn ik ben nog niet overtuigd dat dat zo geweldig is. Het GVB is nu nog niet eens in staat om die paar verbindingen die er nu zijn te laten rijden
Inderdaad. Zo is de IJtram al weer een paar uurtjes dood...Vaagharses schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:39:
Het GVB is nu nog niet eens in staat om die paar verbindingen die er nu zijn te laten rijdenMisschien moet de NS die lijnen maar gaan bedienen
Spattende railstaven, onweer en seinstoringen, grote discussie. Laten we die maar overslaan.CyBeR schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:35:
Zo, what's up met het spoor de laatste paar dagen?Ik heb werkelijk geen trein op tijd zien vertrekken. Zal de punctualiteitscijfers van NS vast geen goed doen
Die vond 't allemaal wel mee vallen, maar ik vind het onverteerbaar als ik op 't station te wachten op de IC naar Heerlen van 18.34 en om 18.40 komt de melding over de intercom op 't perron dat die IC vandaag niet rijdt...
Gewoon leuk... Fijn. Leuk dat je je geld terug kunt krijgen maar daar koop ik natuurlijk geen ene moer voor!
't is altijd wel wat met de NS sorry dat ik 't zeg, maar in Zwitserland sneeuwt het ook, daar rijden ook treinen! In de rest van de wereld is het ook warm en daar rijden ook treinen... In de rest van Europa is het ook herfst en daar rijden ook treinen zonder te glijden over blaadjes...
Ik had 'n discussie met de beste man wanneer de NS eigenlijk wél juist presteerd... Volgens hem was dit altijd...
Sorry maar gewoon een trein afblazen, dat kan gewoon niet in mijn ogen, vooral als ik dan kijk dat er gewoon tig treinstellen staan op Utrecht CS die bemand op 't rangeerterrein staan. Een flexibelere instelling wat betreft de NS zou helemaal niet verkeerd zijn!
Bah! 2 uur te laat op de plaats van aankomst aangekomen, fijn ik krijg 5 euro terug omdat ik 'gratis' reis met mijn OV wat me 45 euro per maand kost... Fijn heel fijn!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Als ik 10 minuten later was geweest had ik er ook last van gehad. Ik ben wellicht 1 van de weinige mensen die een grote storing juist leuk vindt
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Ik zou me meer druk maken over het feit dat ze V-IRM willen gaan inzetten op die trein. zitcomfort schijnt een verdwenen kwaliteitseis te zijn... Mocht gisteren genieten van een Vlavlip van A'dam CS naar Hoorn om tot de conclusie te komen dat ik niet geschikt ben stugge harde stoelen. Ik snap niet dat dit soort stoelen het zijn geworden tijdens de test op Utrecht CS.zwahiel schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:10:
ik had gisteren nog een knallende discussie met zo'n NS hogepief...
Die vond 't allemaal wel mee vallen, maar ik vind het onverteerbaar als ik op 't station te wachten op de IC naar Heerlen van 18.34 en om 18.40 komt de melding over de intercom op 't perron dat die IC vandaag niet rijdt...
Gewoon leuk... Fijn. Leuk dat je je geld terug kunt krijgen maar daar koop ik natuurlijk geen ene moer voor!
't is altijd wel wat met de NS sorry dat ik 't zeg, maar in Zwitserland sneeuwt het ook, daar rijden ook treinen! In de rest van de wereld is het ook warm en daar rijden ook treinen... In de rest van Europa is het ook herfst en daar rijden ook treinen zonder te glijden over blaadjes...
Ik had 'n discussie met de beste man wanneer de NS eigenlijk wél juist presteerd... Volgens hem was dit altijd...
Sorry maar gewoon een trein afblazen, dat kan gewoon niet in mijn ogen, vooral als ik dan kijk dat er gewoon tig treinstellen staan op Utrecht CS die bemand op 't rangeerterrein staan. Een flexibelere instelling wat betreft de NS zou helemaal niet verkeerd zijn!
Bah! 2 uur te laat op de plaats van aankomst aangekomen, fijn ik krijg 5 euro terug omdat ik 'gratis' reis met mijn OV wat me 45 euro per maand kost... Fijn heel fijn!
GvB ging vandaag ook weer uitstekend. Sneltram werd weer ingekort tot spaklerweg. Kon daar nog wel genieten van een CityNightLine. Die blauwe duistere rijtuigen zijn zeer stoer, Die trein was ook nog behoorlijk druk. Die trein was blijkbaar voor de stroomstoring weggereden
Gister ook nog een leuk goederentransportje voor de vuilnis (denk VAM) gecombineerd met allemaal wielen, een ICR, transwaggons.
Ik snap de frustratie, maar dit is niet waar. In elk land gebeurt dit, en gek genoeg wordt ook in elk land gezegd dat 't in het buitenland niet gebeurt. 't is gewoon een natuurkundig principe dat echt niet alleen voor nederlandse rails met nederlandse wielen onder nederlandse treinen geldtzwahiel schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:10:
In de rest van Europa is het ook herfst en daar rijden ook treinen zonder te glijden over blaadjes...

Kia Niro-EV 2024
Waar je ook gek van wordt zijn de opmerkingen:CyBeR schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:46:
[...]
Ik snap de frustratie, maar dit is niet waar. In elk land gebeurt dit, en gek genoeg wordt ook in elk land gezegd dat 't in het buitenland niet gebeurt. 't is gewoon een natuurkundig principe dat echt niet alleen voor nederlandse rails met nederlandse wielen onder nederlandse treinen geldt
- In NL is het 30 graden en treinen hebben problemen, in India is het altijd heet en rijden ze wel
- In NL is het -10 en alle wissels zijn bevroren, in Noorwegen hebben ze nooit last daarvan.
Mensen vergeten vaak dat juist temperatuur overgangen het probleem is. We zijn in een week van vochtig/koud naar warm gegaan > bladeren/takken naast het spoor worden door en kunnen gemakkelijk in de fik, terwijl het in India meestal dor is
En het gras bij de buren is altijd groener
Heh, '1 min vertraging'. Optimistisch zijn ze wel iigFreak187 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:54:
Vind het wel mooi worden. Metro en trein in 1 gebouw.
[afbeelding]
Voor mij is het zuid WTC wel gunstig aangezien ik 10 minuten fietsen ervandaan woon, maar ik kan me voorstellen dar voor reizigers naar amsterdam het een stuk minder leuk/handig is. Een metro rit is een stuk saaier dan de rit met de trein door de stad. Zeker het aanzicht van amsterdam amstel naar cs is een mooie rit met een mooi uitzicht over de binnenstad.
Dit pluk ik van de site af:
Naar verwachting rijden in 2020 4 à 5 keer zo veel treinen langs station Zuid/WTC. Het is dan het vijfde station van Nederland en zal 200.000 reizigers per dag kunnen verwerken. HSL, trein, metro, tram, bus en taxi komen hier bij elkaar.
Kia Niro-EV 2024
[ Voor 4% gewijzigd door insan1ty op 14-06-2006 20:18 ]
Ik vond het maar niks. Twee uur lang in onzekerheid over wanneer het zaakje weer gaat rijden (er werd geen prognose oid gegeven).IJnte schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:11:
Als ik 10 minuten later was geweest had ik er ook last van gehad. Ik ben wellicht 1 van de weinige mensen die een grote storing juist leuk vindtAl die gestresde mensen
Ik zag 'm gisteravond in de 3666, ook niet goed gezien, was op een spoorbrug. Dacht dat het leeg mat was, maar neehoorinsan1ty schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:47:
Ennnn vandaag weer DD-AR/DDM(niet goed gezien) in de 3657..
Verwijderd
17 bakkenVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:08:
Gisteren in trein gezeten die bestond uit ICM-III+III+III+IV+IV waarbij een van die viertjes ook nog eens de 4444 was. Heerlijk zo'n zitplaatsenwalhalla in de spits (trein 1661)
www.google.nl
Verwijderd
Officieel wel, maar als Hfdo keurig 3 drietjes richting Amf stuurt, en Asd stuurt 2 viertjes ipv 2 drietjes, is het de keus van de mcn of hij met extra moeite en overstappen een ICM'etje af wil laten koppelen en dan met 13 bakken te rijden, of bedenken dat perrons Amf, Apd en Dv toch niet zo erg kort zijn, en gewoon lekker doorkachelen.MisteRMeesteR schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:20:
[...]
17 bakken? 15 was toch de max.? (Die ene keer uitgezonder op Nico spilt zijn site
)
Verwijderd
Bron: NOS.nlKlacht tegen NS blijkt verzonnen
Een artikeltje in NRC Handelsblad dat was geschreven door een lezer en waarin stond dat een Canadese oorlogsveteraan een hoge boete had gekregen toen bleek dat hij geen treinkaartje had, blijkt te zijn verzonnen.
Het stukje leidde tot verontwaardiging in binnen- en buitenland en tot kritiek op het harde boetebeleid van de NS. In het buitenland vond men de schoffering van de oorlogsveteraan het bewijs dat Nederland spijkerhard is en dat regels belangrijker zijn dan rechtvaardigheid.
De lezer schreef het stukje uit onvrede met het boetebeleid van de NS. Een ander die 'getuige' was, heeft ook gelogen
Een nieuw dieptepunt in de hetze die de media tegen de NS voeren.
Die perrons zijn volgens mij wel lang genoegVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:21:
[...]
Officieel wel, maar als Hfdo keurig 3 drietjes richting Amf stuurt, en Asd stuurt 2 viertjes ipv 2 drietjes, is het de keus van de mcn of hij met extra moeite en overstappen een ICM'etje af wil laten koppelen en dan met 13 bakken te rijden, of bedenken dat perrons Amf, Apd en Dv toch niet zo erg kort zijn, en gewoon lekker doorkachelen.
www.google.nl
ongelooflijk en mevrouw Pessers het nog aanhalen in haar betoog in Buitenhof...Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:22:
[...]
Bron: NOS.nl
Een nieuw dieptepunt in de hetze die de media tegen de NS voeren.
http://www.vpro.nl/progra.../27979043/items/28462144/
video minuut 1:40
[ Voor 16% gewijzigd door Vaagharses op 15-06-2006 19:48 ]
Vanmiddag heb ik m weer gezien, tis mDDM + DD-AR.koelkast schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:13:
[...]
Ik zag 'm gisteravond in de 3666, ook niet goed gezien, was op een spoorbrug. Dacht dat het leeg mat was, maar neehoorDat spul nu ook al in Deventer
moest dat kijken met nederlands en heb me werkelijk nog nooit zo gekergerd aan iemand op TV en niet vaak het er zo mee oneens geweest...Vaagharses schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:06:
[...]
ongelooflijk en mevrouw Pessers het nog aanhalen in haar betoog in Buitenhof...
http://www.vpro.nl/progra.../27979043/items/28462144/
video minuut 1:40

Niet helemaal waar, vroeger zoals als 's in dit topique besproken was hadden de trein in Nederland veel minder last van bladeren, waarom dat kwam door de remmen..CyBeR schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:46:
[...]
Ik snap de frustratie, maar dit is niet waar. In elk land gebeurt dit, en gek genoeg wordt ook in elk land gezegd dat 't in het buitenland niet gebeurt. 't is gewoon een natuurkundig principe dat echt niet alleen voor nederlandse rails met nederlandse wielen onder nederlandse treinen geldt
Inmiddels zijn de remmen veranderd waardoor de bladeren een veel grotere rol spelen.
En natuurkundig kan allemaal prima, maar stroomstorigen worden niet door natuurkundige principes veroorzaakt. Als je een service gericht wereld bedrijf bent zoals de NS zichzelf profileerd dan moet je flexibel kunnen zijn, en dat is nu exact wat ze absoluut niet meer zijn op dit moment. Als je een trein niet door kan laten rijden dan moet je voor een vervanging zorgen, dat is niet meer dan normaal en logisch na gedacht.
Voor dit soort situaties moeten plannen zijn, backups, kennelijk zijn deze er niet en dat is eeuwig zondig. Want iedereen weet dat dit soort weer in NL is en komt. Dus je kunt je voorbereiden.
Het is een beetje jammer dat ook de meeste fouten op 't spoor bij ProRail veroorzaakt worden en dus indirect weer door een falende overheid die ProRail veel te strak en krap op het budget houd wat bij lange na niet genoeg is! De NS krijgt overal de schuld van, dat is natuurlijk zonde, maar als reizer heb je met de NS van doen en niet met ProRail...
Ik ben persoonlijk erg benieuwd hoe het met RandstadRail straks gaat, persoonlijk ben ik daar écht geen voorstander van want er onstaan langzaam Engelse praktijken op deze manier. Maar stiekem ben ik wel benieuwd hoe RandstadRail het beheer en trajectgebruik gaat doen. Of het wel beter gaat dan ProRail en de NS.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Engelse praktijkenzwahiel schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:10:
[...]
Ik ben persoonlijk erg benieuwd hoe het met RandstadRail straks gaat, persoonlijk ben ik daar écht geen voorstander van want er onstaan langzaam Engelse praktijken op deze manier. Maar stiekem ben ik wel benieuwd hoe RandstadRail het beheer en trajectgebruik gaat doen. Of het wel beter gaat dan ProRail en de NS.
Ik vraag me nog steeds af waarom ze op Utrecht CS niet een paar diesels hebben staan voor noodgevallen. Ookal zit je natuurlijk nog met een hoop gestrande treinen dan op het spoor. Het blijft natuurlijk lastig met calamiteiten en aangezien er tegenwoordig veel meer beveiliging systemen zijn (voor uw en onze veiligheid ;-)) zal het ook gemakkelijker stil liggen. De andere kant is dat niemand zit te wachten op een Harmelen 2.
Kijk eens naar Duitsland. Veel privé maatschappijen zijn daar ook eigenaar van het spoor en moeten dus zelf voor spooronderhoud zorgen. Ik zie daar nooit problemen. Alles een kwestie van de wil om het goed te doen (en die ontbreekt nogal eens).zwahiel schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:10:
[...]
Kijk ook daar weer eens naar Duitsland. Daar zijn ook nog op veel plaatsen armseinen te vinden, en dat werkt ook nog altijd perfect.Vaagharses schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:31:
[...]
Engelse praktijkendie werken nog met pitoreske armseinen met handbediening in Yorkshire. Net of je in een museum zit (ookal heeft het natuurlijk wel wat).
Het enige probleem met klassieke beveiliging is dat je er zo godsgruwelijk veel personeel voor nodig hebt. 1, soms 2 seinposten per station, soms overwegwachters tussen stations, terwijl je met een elektronische aansturing makkelijk een factor 10 in personeel bespaart.
Zijn dat geen elektrische palen in duitsland? Ik heb ze wel zien staan maar zonder staaldraden. En je hoeft geen spoorfreak te zijn dat de spoorwegen in duitsland een stuk moderner zijn dan op het eilandMaasluip schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:42:
[...]
[...]
Kijk ook daar weer eens naar Duitsland. Daar zijn ook nog op veel plaatsen armseinen te vinden, en dat werkt ook nog altijd perfect.
Het enige probleem met klassieke beveiliging is dat je er zo godsgruwelijk veel personeel voor nodig hebt. 1, soms 2 seinposten per station, soms overwegwachters tussen stations, terwijl je met een elektronische aansturing makkelijk een factor 10 in personeel bespaart.

Waarom staa dat aan de zijkant van die trein? Het betreft o.a de 909..
Ben niet 100 procent zeker meer van de reden, maar waren die V-tjes niet ingericht voor éénmans-bediening? Net zoiets als op de voormalige Zoetermeerlijn dus?
Edit: idd dus:
http://www.nltrein.net/si...en/nsr/plan_v/archief.htmOmloop Dordrecht - Geldermalsen
Sinds 11 december 2005 horen in theorie de stellen 901 - 915 in een vaste omloop ingezet te worden op de Merwede-Slingelijn Dordrecht - Geldermalsen. Deze stellen zijn geschikt voor eenmansbediening en hiertoe voorzien van deurbedieningskastjes uit terzijdegestelde ICK-rijtuigen. Ze zijn als enige V's vast in onderhoud in Amsterdam. In de praktijk wordt hier niet echt de hand aangehouden omdat er nog steeds gewoon conducteurs worden ingezet. De stellen zijn dus ook elders te vinden
[ Voor 52% gewijzigd door wildhagen op 16-06-2006 19:22 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb zelf eerlijk gezegd nog nooit armseinen gezien die elektrisch worden aangedreven, alhoewel ze er wel zijn. Ik weet dus ook niet waar ze staan.Vaagharses schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:11:
[...]
Zijn dat geen elektrische palen in duitsland? Ik heb ze wel zien staan maar zonder staaldraden. En je hoeft geen spoorfreak te zijn dat de spoorwegen in duitsland een stuk moderner zijn dan op het eiland
Ik ben iig zeker dat het overgrote deel van de armseinen in Duitsland gewoon met trekdraden wordt bediend.
Yep, ook de 936-965 hebben een speciale omloop, ze zijn aangepast zodat ze sneller aan kunnen zetten, rijden op het traject Zwolle-Emmen.wildhagen schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 19:18:
Een aantal V-tjes rijden (iig in theorie, weet niet of dat in de praktijk ook altijd zo is) enkel op die lijn ja, die jij al noemt.
Ben niet 100 procent zeker meer van de reden, maar waren die V-tjes niet ingericht voor éénmans-bediening? Net zoiets als op de voormalige Zoetermeerlijn dus?
Edit: idd dus:
[...]
http://www.nltrein.net/si...en/nsr/plan_v/archief.htm
Verder over die seinen: volgens mij heeft MREn ooit eens een foto geplaatst van een armsein met LED verlichting
Hierbij toch een mini impressie:
http://picserver.bikkelsinc.nl/not-known/zsl/IMG_0601.JPG en http://picserver.bikkelsinc.nl/not-known/zsl/IMG_0602.JPG
Het is niet veel, maar toch wat
Hopelijk van de week meer arbeids pics
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
Die kutkabouters toch ook altijdnot-known schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:53:
De verbouwingen op de zsl zijn inmiddels in volle gang. Ik heb nog niet eerder pics kunnen maken helaas.. te druk.
Hierbij toch een mini impressie:
http://picserver.bikkelsinc.nl/not-known/zsl/IMG_0601.JPG en http://picserver.bikkelsinc.nl/not-known/zsl/IMG_0602.JPG
Het is niet veel, maar toch wat
Hopelijk van de week meer arbeids pics
Oei ik gooi zelf even de 1000e post in mn topic.. En nu?
[ Voor 6% gewijzigd door insan1ty op 17-06-2006 01:33 ]
1000 is geen harde limiet meer, maar meer voor de 'handigheid'. De komende 20 posts is er echt geen probleem
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 17-06-2006 13:13 ]
[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 17-06-2006 17:15 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Dit topic is gesloten.