Ik ben een nachtmens
Ter informatie: B = 2e klas, A = 1e klas..
Er zijn verschillende afkortingen zoals:
m=motorrijtuig
B=2e klas
A=1e klas
k=koprijtuig
D=dienstrijtuig
s=stuurstand
v=verdieping
Etc.. dus een mBvk is een motorbak met een verdieping, 2e klas en tis ook nog eens een koprijtuig
[ Voor 1% gewijzigd door insan1ty op 15-04-2006 14:23 . Reden: dank u not-kown :) ]
NS is echt afzetterij. Vandaag was het ineens een "feestdag".. alle winkels zijn gewoon open, maar NS vond het feest. Dus ik dacht van HEY als ik toch moet betalen kan ik wel gebruik maken van de NS lentetour... maar nee.. het feest was niet groot genoeg om dat toe te staan maar week OV was niet geldig 
Rare lui zijn het, echt waar..
d = D neem ik aan
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
Wat is daar raar aan? Waarom heb je een OV? Om van en naar school te reizen! Aangezien op goede vrijdag nagenoeg _alle_ scholen gesloten zijn heeft de IBG besloten om je OV niet geldig te laten zijn. Iets wat logisch is als alle scholen toch dicht zijn. Lentetoer geldt alleen in het weekend. Dus waarom NS afzetters zijn? Ik weet het niet.Dennahz schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:29:
NS is echt afzetterij. Vandaag was het ineens een "feestdag".. alle winkels zijn gewoon open, maar NS vond het feest. Dus ik dacht van HEY als ik toch moet betalen kan ik wel gebruik maken van de NS lentetour... maar nee.. het feest was niet groot genoeg om dat toe te staan maar week OV was niet geldig
www.google.nl
Je vergeet even dat er ook studenten zijn die stage lopen bijvoorbeeld? of bezig zijn met projecten en daarvoor moeten reizenMisteRMeesteR schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 08:42:
[...]
Wat is daar raar aan? Waarom heb je een OV? Om van en naar school te reizen! Aangezien op goede vrijdag nagenoeg _alle_ scholen gesloten zijn heeft de IBG besloten om je OV niet geldig te laten zijn. Iets wat logisch is als alle scholen toch dicht zijn. Lentetoer geldt alleen in het weekend. Dus waarom NS afzetters zijn? Ik weet het niet.
NS heeft er idd niets mee te maken maar ik vind het ook complete onzin. Alsof studenten zich op feestdagen (en een maand lang tijdens de vakantie) nergens heen hoeven te transporteren. Tijdens die maand moet ik namelijk ook gewoon stage lopen. (Weekje ofzo maar, de rest ben ik niet in Nederland
)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
dat aantal dat daarvoor speciaal op zaterdag moet reizen, lijkt me tamelijk laag.Erkens schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:05:
[...]
Je vergeet even dat er ook studenten zijn die stage lopen bijvoorbeeld? of bezig zijn met projecten en daarvoor moeten reizen
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Het ging over goede vrijdag.. Ook ik moest stage lopen en toen ik eenmaal in de bus stond zei de mevrouw doodleuk: "Je OV is niet geldig vandaag hoor".. Aangezien ik geen contant geld bij me had en je in die klotebussen hier niet kunt chippen ben ik weer huiswaarts gekeerd, heb de auto gepakt en onderweg de bus nog ingehaald. Klotezooi, maar eigen schuld.Il Ljama schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:17:
[...]
dat aantal dat daarvoor speciaal op zaterdag moet reizen, lijkt me tamelijk laag.
Om terug te komen op de post waarin NSR oplichters worden genoemd: NSR krijgt blijkbaar dus geen geld voor 14 april van de IB-groep. Waarom zouden ze (alle vervoerders in het OV) uit eigen zak gaan betalen voor de studenten die stage moeten lopen?
Wie had het over zaterdag? Goede vrijdag.Il Ljama schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:17:
[...]
dat aantal dat daarvoor speciaal op zaterdag moet reizen, lijkt me tamelijk laag.
Zelfde probleem hier. Nietsvermoedend (had er ook compleet niet bij nagedacht) de bus in stappen met OV, en dan de chauffeur opeens: 'die is niet geldig vandaag hoor'. Compleet van m'n stuk gebrachtinsan1ty schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:23:
[...]
Het ging over goede vrijdag.. Ook ik moest stage lopen en toen ik eenmaal in de bus stond zei de mevrouw doodleuk: "Je OV is niet geldig vandaag hoor".. Aangezien ik geen contant geld bij me had en je in die klotebussen hier niet kunt chippen ben ik weer huiswaarts gekeerd, heb de auto gepakt en onderweg de bus nog ingehaald. Klotezooi, maar eigen schuld.
[ Voor 63% gewijzigd door CyBeR op 15-04-2006 14:29 ]
voor zover ik weet was goede vrijdag ook dit jaar gewoon op vrijdagIl Ljama schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:17:
[...]
Verwijderd
Goede Vrijdag is geen feestdag.Dennahz schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:29:
Verwijderd
Het rare is dat mensen met een weekov dan juist weer mazzel hebben want die is op goede vrijdag de hele dag geldig. 
/me is op kosten van de ib-groep naar alternate gereist om z'n mobo om te ruilen.
/me is op kosten van de ib-groep naar alternate gereist om z'n mobo om te ruilen.
WeekOV dus juist niet. Voor de WeekendOV geldt dat 'ie over het algemeen geldig is al de weekov dat niet is. (Afaik, nog nooit een in m'n handen gehad).Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:17:
Het rare is dat mensen met een weekov dan juist weer mazzel hebben want die is op goede vrijdag de hele dag geldig.
Verwijderd
Behalve in de vakantie (juli/augustus), dan is week niet geldig, en weekend wel (uiteraard alleen in de weekends).CyBeR schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:19:
[...]
WeekOV dus juist niet. Voor de WeekendOV geldt dat 'ie over het algemeen geldig is al de weekov dat niet is. (Afaik, nog nooit een in m'n handen gehad).
TrueErkens schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:05:
[...]
Je vergeet even dat er ook studenten zijn die stage lopen bijvoorbeeld? of bezig zijn met projecten en daarvoor moeten reizen
www.google.nl
Wil niet vervelend zijn, maar achter op je OV staan gewoon data dat het OV niet geldig is...
Met pasen is het bijvoorbeeld ook niet geldig, kerst ook niet, in juli/augustus ook ergens niet, koninginnendag ook niet bijvoorbeeld en zo zijn er nog wat dagen...
Vuistregel: is je school gesloten, geld je OV niet (dus met bijzondere dagen
)
Dat heeft geen ruk met de NS te maken, IB-Groep heeft deze regels vastgesteld, NSR kan er alleen maar blij mee zijn, want 't is voor hun een leuke inkomstenbron op die dagen die ze direct op hun bank bij kunnen schrijven om 't zo maar te zeggen.
Weet iemand van de stroomstoring bij A'dam vannacht rond de klok van 4 á 5 uur... Ik heb anderhalf op Amsterdam CS gestaan om vervolgens tóch te kunnen reizen
Omdat het ineens opgelost zou zijn.
Beetje jammer, natuurlijk geen geld terug omdat ik volgends de conducteur de trein gemist zou hebben (nachtnet) en mijn kaartje daarom niet meer geldig was omdat ik om 5 uur wilde reizen omdat die van 4 uur niet reed. Volgens hem wassie wel geweest, maar volgens de baliemedewerkster die om 5 uur open ging was er spraken van een stroomstoring. Maar ja zij kon mijn dagretour niet meer omzetten in een weekendretour om zo toch nog geld terug te kunnen krijgen (haar idee overigens).
Met pasen is het bijvoorbeeld ook niet geldig, kerst ook niet, in juli/augustus ook ergens niet, koninginnendag ook niet bijvoorbeeld en zo zijn er nog wat dagen...
Vuistregel: is je school gesloten, geld je OV niet (dus met bijzondere dagen
Dat heeft geen ruk met de NS te maken, IB-Groep heeft deze regels vastgesteld, NSR kan er alleen maar blij mee zijn, want 't is voor hun een leuke inkomstenbron op die dagen die ze direct op hun bank bij kunnen schrijven om 't zo maar te zeggen.
Weet iemand van de stroomstoring bij A'dam vannacht rond de klok van 4 á 5 uur... Ik heb anderhalf op Amsterdam CS gestaan om vervolgens tóch te kunnen reizen
Beetje jammer, natuurlijk geen geld terug omdat ik volgends de conducteur de trein gemist zou hebben (nachtnet) en mijn kaartje daarom niet meer geldig was omdat ik om 5 uur wilde reizen omdat die van 4 uur niet reed. Volgens hem wassie wel geweest, maar volgens de baliemedewerkster die om 5 uur open ging was er spraken van een stroomstoring. Maar ja zij kon mijn dagretour niet meer omzetten in een weekendretour om zo toch nog geld terug te kunnen krijgen (haar idee overigens).
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Gisteravond naar Amsterdam RAI vanuit Utrecht was ook al enigzins problematisch, om moeten rijden via Hilversum. Misschien dat dat er wat mee te maken had
HENG HENG
Toevallig naar In Qontrol geweestSpacecowboy schreef op zondag 16 april 2006 @ 23:19:
Gisteravond naar Amsterdam RAI vanuit Utrecht was ook al enigzins problematisch, om moeten rijden via Hilversum. Misschien dat dat er wat mee te maken had
www.google.nl
Jeuh ik moet deze week naar Ldv en de stadslijn en hofpleinlijn liggen open.. Leuk
Verwijderd
Reizen via centraal en weg blijven uit zoetermeer. Kun je lekker de IC naar Gvc nemen, en vanaf daar is het 10 a 15 minuten met de bus.insan1ty schreef op maandag 17 april 2006 @ 02:22:
Jeuh ik moet deze week naar Ldv en de stadslijn en hofpleinlijn liggen open.. Leuk
sorrie, de post van Dennaz was van zaterdag en hij had het over vandaag dus vandaar dat ik dacht dat het over zaterdag ging. Goede vrijdag vindt ik ook een heel ander verhaal.
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Jep
HENG HENG
de post van Dennaz was om 0:29, iemand die wat vaker met de trein reist weet dat de eventuele treinen die rijden tussen 0:00 en 04:00 uur horen bij de vorige dagIl Ljama schreef op maandag 17 april 2006 @ 09:42:
[...]
sorrie, de post van Dennaz was van zaterdag en hij had het over vandaag dus vandaar dat ik dacht dat het over zaterdag ging. Goede vrijdag vindt ik ook een heel ander verhaal.
ja ja ik weet het nu welErkens schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:47:
[...]
de post van Dennaz was om 0:29, iemand die wat vaker met de trein reist weet dat de eventuele treinen die rijden tussen 0:00 en 04:00 uur horen bij de vorige dag
Il Ljama schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:36:
[...]
ja ja ik weet het nu wel. Had tijdstip van posten niet gezien. Anders had ik ook echt vandaag wel als Goed Vrijdag geinterpreteerd.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik had op Goede vrijdag geen problemen gehad. geen controle in de treininsan1ty schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:23:
[...]
Het ging over goede vrijdag.. Ook ik moest stage lopen en toen ik eenmaal in de bus stond zei de mevrouw doodleuk: "Je OV is niet geldig vandaag hoor".. Aangezien ik geen contant geld bij me had en je in die klotebussen hier niet kunt chippen ben ik weer huiswaarts gekeerd, heb de auto gepakt en onderweg de bus nog ingehaald. Klotezooi, maar eigen schuld.
Om terug te komen op de post waarin NSR oplichters worden genoemd: NSR krijgt blijkbaar dus geen geld voor 14 april van de IB-groep. Waarom zouden ze (alle vervoerders in het OV) uit eigen zak gaan betalen voor de studenten die stage moeten lopen?
Trowuens, de revisering van de Koplopers... Ze zijn nu zeker die bakken aan het strippen
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 17-04-2006 22:23 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Lucky you! Ik reed afgelopen vrijdag van a'dam naar ehv, en in mijn 4-zitsplek zaten 2 mensen die dus geen kaartje hadden. (ikke wel dus). Hoppakee! 35 euri + kaartje. Daarvan was ene ook nog een lekkere chick, dus best zielig... Maarjah, het werd dan ook duidelijk in de trein omgeroepen bij elk station, dus je kiest er zelf voor als je gepakt word.AW_Bos schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:22:
[...]
Ik had op Goede vrijdag geen problemen gehad. geen controle in de trein, en geen gezeik in de bus. En dat allemaal met mijn OV-kaartje, en de niet oplettende buschauffeur
![]()
..
Revisie begint pas in 2007? Dr staat iig nog genoeg ICR ter rivisie, dat moet eerst klaar lijkt mij..AW_Bos schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:22:
[...]
Ik had op Goede vrijdag geen problemen gehad. geen controle in de trein, en geen gezeik in de bus. En dat allemaal met mijn OV-kaartje, en de niet oplettende buschauffeur
![]()
..
Trowuens, de revisering van de Koplopers... Ze zijn nu zeker die bakken aan het strippen? EN wat gebeurt er met de doorloopkopruimte na het doorloophalletje van de conducteur?
De Veld C site!
Verwijderd
Nee hoor, het eerste stel is al binnen.not-known schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:11:
[...]
Revisie begint pas in 2007? Dr staat iig nog genoeg ICR ter rivisie, dat moet eerst klaar lijkt mij..
ICR is zo goed als klaar, nog een bak of twee meen ik.
Verwijderd
Dus als je er lekekr uit ziet is het ineens zielig?_DH schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:35:
[...]
Lucky you! Ik reed afgelopen vrijdag van a'dam naar ehv, en in mijn 4-zitsplek zaten 2 mensen die dus geen kaartje hadden. (ikke wel dus). Hoppakee! 35 euri + kaartje. Daarvan was ene ook nog een lekkere chick, dus best zielig... Maarjah, het werd dan ook duidelijk in de trein omgeroepen bij elk station, dus je kiest er zelf voor als je gepakt word.
Had dan aangeboden de boete voor haar te betalen
Verwijderd
Zijn er al foto's van de vernieuwde koplopers? En weet iemand of de kleurstelling aan de buitenkant word veranderd?Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:49:
[...]
Nee hoor, het eerste stel is al binnen.
Verwijderd
Nee, want de eerste wordt nu zo'n beetje als proefstel onder hande genomen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:22:
[...]
Zijn er al foto's van de vernieuwde koplopers? En weet iemand of de kleurstelling aan de buitenkant word veranderd?
Maar je kan rustig uit gaan van ICRm-interieur, met reisinfo-displays.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 17:54 ]
Ik meen mij te herinneren begin deze maand nog gelezen te hebben dat er nog wel eea te doen valt. Niet alleen ICR, maar ook wat IC+ wat ter revisie stond. Daarnaast ombouw van BKD naar Df en ombouw van ICRm B naar BDs.. of zou dat nog tegelijk kunnen gebeuren.. Geen idee wat ze nog voor opties hebben daaroVerwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:49:
[...]
Nee hoor, het eerste stel is al binnen.
De ICM die nu staat is nog maar prototype dacht ik..de massa revisie zal nog wel op zich laten wachten dan al met al. Maargoed, ik kan het mis hebben
De Veld C site!
HalloVerwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:22:
[...]
Zijn er al foto's van de vernieuwde koplopers? En weet iemand of de kleurstelling aan de buitenkant word veranderd?
Zo, dat ding rijdt al sinds September rond hoorinsan1ty schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:20:
[...]
HalloDe 4044 is 2 weken(!) geleden bij Hlm feestelijk onthaald.. Ze hebben nu nog niet eens de deur open lijkt mij
Enne, rodl
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 18-04-2006 19:25 ]
Verwijderd
Is al weer in dienstAW_Bos schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:20:
[...]
Zo, dat ding rijdt al sinds September rond hoor. Ik zag hem pas met pech in Zwolle staan, wachtend op een 700-loc die hem zou wegtrekken...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 19:33 ]
En hoezo staat hij weer in Hlm
[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 18-04-2006 19:28 ]
Verwijderd
laat maar, ik loop achter, hij was vandaag gewoon in dienstAW_Bos schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:27:
[...]
En hoezo staat hij weer in Hlm? Wegens die pech waarmee hij in Zwolle was gestand paar weken terug? En wat voor pech was dat dan?
Excuses ik was er niet helemaal bij.. Ik bedoel natuurlijk stel 4011 ipv 4044
Goedemorgen.
De 4011 is het oudste koploper treinstel dat we hebben en wordt de proto voor ICMm, zoals men in vele railberichten heeft kunnen lezen
De 4011 is het oudste koploper treinstel dat we hebben en wordt de proto voor ICMm, zoals men in vele railberichten heeft kunnen lezen
[ Voor 43% gewijzigd door insan1ty op 18-04-2006 19:35 ]
Verwijderd
Voor enorm veel meer van die icons, zie http://forum.fok.nl/topic/844606AW_Bos schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:20:
[...]
Enne, rodl. Leuk icon van not-known. Refresh maar
...
[afbeelding]
Een vriend van mij heeft die icon's gemaakt, ik heb ze dr na achter het random php scriptje gehangen en Ou-Tannu heeft ze vervolgens op FOK verspreid
Was vorige week de #bikkels rage
De Veld C site!
Omg, hebben ze daar ook al een Treinentopic?Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:47:
[...]
Voor enorm veel meer van die icons, zie http://forum.fok.nl/topic/844606
Verwijderd
In het kader van geinige feitjes (wellicht iets voor AW_BOS als IRM-gek?):
een IRM stel heeft gemiddeld om de vier dagen een storing, en is daarmee zo'n beetje de meest onbetrouwbare materieelsoort.
En herstel vindt ook plaats met pluk-onderdelen uit de railhoppers.
een IRM stel heeft gemiddeld om de vier dagen een storing, en is daarmee zo'n beetje de meest onbetrouwbare materieelsoort.
En herstel vindt ook plaats met pluk-onderdelen uit de railhoppers.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 00:47 ]
Verwijderd
Andere opties zijn van ICR A naar ICRm Bnot-known schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:17:
[...]
Ik meen mij te herinneren begin deze maand nog gelezen te hebben dat er nog wel eea te doen valt. Niet alleen ICR, maar ook wat IC+ wat ter revisie stond. Daarnaast ombouw van BKD naar Df en ombouw van ICRm B naar BDs.. of zou dat nog tegelijk kunnen gebeuren.. Geen idee wat ze nog voor opties hebben daaro)
Op 28/03 zijn de laatste stellen zo'n beetje binnen genomen, en als ik zo snel ff tel staan er nu 10 rijtuigen in Hlm.
Dat de laatste binnen zijn klopt idd, dat is toen ook vermeld. Er reed toen al een tijdje geen ICR meer mee in de omlopen.
Verder zijn de rijtuigen met videoschermen die als proef meeliepen inmiddels klaargezet voor een proef op de HSL als ik het goed heb. Of die schermen een echt succes waren heb ik eigenlijk nooit vernomen.
Verder zijn de rijtuigen met videoschermen die als proef meeliepen inmiddels klaargezet voor een proef op de HSL als ik het goed heb. Of die schermen een echt succes waren heb ik eigenlijk nooit vernomen.
De Veld C site!
Wat hebben ze trouwens met de sprinters gedaan op het traject Rotterdam - Amsterdam? 
Zowel gisteren als vandaag komt het meest ranzige materieel op de proppen, en dan ook nog eens veel te kort. Gisteren 2 keer opgepropt gestaan en vanochtend hield het ook weer niet over....

Zowel gisteren als vandaag komt het meest ranzige materieel op de proppen, en dan ook nog eens veel te kort. Gisteren 2 keer opgepropt gestaan en vanochtend hield het ook weer niet over....
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Ik zie nooit een sprinter op Ledn? Of reist hij via Breukelen?Cliffie schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:18:
Wat hebben ze trouwens met de sprinters gedaan op het traject Rotterdam - Amsterdam?
www.google.nl
Ik denk het wel. Daar hoort normaal SGMm te rijden. Zijn misschien nog niet alle SGM-3'tjes verbouwd?MisteRMeesteR schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:24:
[...]
Ik zie nooit een sprinter op Ledn? Of reist hij via Breukelen?
Signatures zijn voor boomers.
Weet iemand wat ze aan het doen zijn tussen veenendaal-de klomp, ede en arnhem
Daar zijn ze allemaal sleuven aan het graven en ik meen groene kabels aan het leggen
Ik ben ook erg benieuwd wat ze gaan doen met het station in Arnhem. Ik woon er nu sinds een maand of 4 maar ze zijn flink aan het verbouwen om een tijdelijk station te bouwen. Ik hoop dat ze er iets van kunnen maken...
Ik ben ook erg benieuwd wat ze gaan doen met het station in Arnhem. Ik woon er nu sinds een maand of 4 maar ze zijn flink aan het verbouwen om een tijdelijk station te bouwen. Ik hoop dat ze er iets van kunnen maken...
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Verwijderd
Ik meen ergens gelezen te hebben van wel, en dat bij uitrol van het wifi ook niet-kpn abonnees toe zullen worden gelaten.not-known schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:06:
Dat de laatste binnen zijn klopt idd, dat is toen ook vermeld. Er reed toen al een tijdje geen ICR meer mee in de omlopen.
Verwijderd
Er komt in ieder geval een keer spoor daar ergens, ik meen in De Klomp, zodat er meer spitsdiensten ingelegd kunnen worden die de andere treinen tijdens halteren/keren niet in de weg staan.IJnte schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:42:
Weet iemand wat ze aan het doen zijn tussen veenendaal-de klomp, ede en arnhemDaar zijn ze allemaal sleuven aan het graven en ik meen groene kabels aan het leggen
Bouwkundig gezien mag Arnhem nog blij zijn dat het open kan blijven. Maar ja: de gemeente ligt weer dwars met verbouwing (voor extra perron is daar welkom). Als ze daar alles nog langer stagneren het het station moet uit veiligheidsoogpunt per direct dicht, krijgen ze de deksel nog lelijk op de neus.Ik ben ook erg benieuwd wat ze gaan doen met het station in Arnhem. Ik woon er nu sinds een maand of 4 maar ze zijn flink aan het verbouwen om een tijdelijk station te bouwen. Ik hoop dat ze er iets van kunnen maken...
okVerwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:04:
[...]
Er komt in ieder geval een keer spoor daar ergens, ik meen in De Klomp, zodat er meer spitsdiensten ingelegd kunnen worden die de andere treinen tijdens halteren/keren niet in de weg staan.
[...]
Bouwkundig gezien mag Arnhem nog blij zijn dat het open kan blijven. Maar ja: de gemeente ligt weer dwars met verbouwing (voor extra perron is daar welkom). Als ze daar alles nog langer stagneren het het station moet uit veiligheidsoogpunt per direct dicht, krijgen ze de deksel nog lelijk op de neus.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Moet je eens naar R'dam kijken, zijn ze nu ook alles aan het verbouwen. Erg leuk als je naar de metro wilt gaan op het moment
Laten we over verbouwen beginnen, check Gvc
Door het station loopt van oudsher al de de tramlijn bovenlangs, maargoed die moet verbouwd worden voor randstadrail.. laat niet veel te raden over natuurlijk, het station ligt goed over hoop! Dit speelt inmiddels al ruim een jaar en gaat nog minstens een half jaar duren.
Is het daarna klaar? Nee nog lang niet! Het begint dan pas in feite, aangezien dan begonnen wordt met deel 2, het verbouwen van Gvc zelf. Dit is een verbouwing die tot ong. 2010 zal lopen. Met recht een grote verbouwing dus
Meer info? http://www.denhaagnieuwcentraal.nl/cms/home.html
Is het daarna klaar? Nee nog lang niet! Het begint dan pas in feite, aangezien dan begonnen wordt met deel 2, het verbouwen van Gvc zelf. Dit is een verbouwing die tot ong. 2010 zal lopen. Met recht een grote verbouwing dus
De Veld C site!
Ugh. En die poortjes daar zijn ook rete-irritant. Ze gaan er van uit dat je al zo'n chipkaart hebt, maar die krengen zijn nog niet te koop. Als je daar elke dag komt ben je d'r zo aan gewend hoe 't werkt, maar als dagjespersoon sta je echt even te kijken van 'wtf moet ik hier nou weer mee?'. * CyBeR spreekt uit ervaring. Ik heb om die reden ook een keer die dingen af laten gaanMBV schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:08:
Moet je eens naar R'dam kijken, zijn ze nu ook alles aan het verbouwen. Erg leuk als je naar de metro wilt gaan op het moment
Wel bizar dat men tegenwoordig spreekt over "terminal" in plaats van Station...not-known schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:27:
Laten we over verbouwen beginnen, check GvcDoor het station loopt van oudsher al de de tramlijn bovenlangs, maargoed die moet verbouwd worden voor randstadrail.. laat niet veel te raden over natuurlijk, het station ligt goed over hoop! Dit speelt inmiddels al ruim een jaar en gaat nog minstens een half jaar duren.
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
OV-terminals gaan de grote stations heten (Rtd, Gv, Ut) die nu en straks op de schop gaan. Heb pas het plaatje gezien hoe Ut er straks uit gaat zien in 2010. De hal wordt starks een soort van vertrek/aankomsthal a la Schiphol waar alle OV geintegreerd wordt (overstap bus/tram/trein)Vaagharses schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:28:
[...]
Wel bizar dat men tegenwoordig spreekt over "terminal" in plaats van Station...
Hij reist via Breukelen inderdaadMisteRMeesteR schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:24:
[...]
Ik zie nooit een sprinter op Ledn? Of reist hij via Breukelen?
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Naar mijn weten is Amsterdam Centraal Station al sinds jaren zo'n "OV-terminal". Ik zie dus niet in dat de nieuwe stations "Terminal" moeten gaan heten. Maar het past inderdaad wel in de tendens dat men tegenwoordig een "ticket" moet aanschaffen en op de "terminal" staat de "train" al klaar om te "boarden", waarna je "ticket" gedurende de rit door de "train-manager" "gecheckt" kan worden.Il Ljama schreef op donderdag 20 april 2006 @ 07:54:
[...]
OV-terminals gaan de grote stations heten (Rtd, Gv, Ut) die nu en straks op de schop gaan. Heb pas het plaatje gezien hoe Ut er straks uit gaat zien in 2010. De hal wordt starks een soort van vertrek/aankomsthal a la Schiphol waar alle OV geintegreerd wordt (overstap bus/tram/trein)
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Dat is de methode om het openbaar vervoer te improven en de satisfaction te enlargen om de openbaarvervoerexperience naar een higher level te krijgen: marketing buzzwords!
[ Voor 12% gewijzigd door m-m op 20-04-2006 11:31 ]
eens, maar stations als Ut, Gv en Rtd zijn nu nog vooral NS station met ander OV in de buurt. Het idee van de terminals is dat je op een centrale plek 1 van de verschillende OV-vormen kiest die bij elkaar uitkomen. In sommige gevallen zie je dat idd al deels terug (m.n. combi metro/trein).Vaagharses schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:10:
[...]
Naar mijn weten is Amsterdam Centraal Station al sinds jaren zo'n "OV-terminal". Ik zie dus niet in dat de nieuwe stations "Terminal" moeten gaan heten. Maar het past inderdaad wel in de tendens dat men tegenwoordig een "ticket" moet aanschaffen en op de "terminal" staat de "train" al klaar om te "boarden", waarna je "ticket" gedurende de rit door de "train-manager" "gecheckt" kan worden.
Haal Gv niet door de war met Gvc, dat zijn verschillende stations.
Gv = Den Haag Holland Spoor
Gvc = Den Haag Centraal
Gvc = Den Haag Centraal
De Veld C site!
Mja ik weet niet, maar zijn grote stations niet altijd al OV-hubs? Ik ken werkelijk geen enkel groot station dat niet op een vrij grote manier aansluit op de rest van het OV in de betreffende stad. Dus minimaal een groot 'busstation' er direct tegenaan. (A la haarlem, amsterdam, utrecht, etc.) Als er ander OV in die stad is, is dat ook altijd direct bij het station (trams, metro's, waterboot, etc.)
M.a.w dat concept bestaat al eeuwen en 't enige wat ze dan zouden doen is er wat ingewikkeldere namen tegenaan hangen.
M.a.w dat concept bestaat al eeuwen en 't enige wat ze dan zouden doen is er wat ingewikkeldere namen tegenaan hangen.
Vooral een verangelsaksischte naam, waarvan je je nog best kan afvragen of een angelsaksisch persoon nog begrijpt wat het betekend (MainPort, Loverboy om een paar voorbeelden te noemen) en of de woorden wel in de goede context worden gebruikt.CyBeR schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:04:
Het is zoals iemand al opmerkte erg hip om alles te verangelsaksischen. Gelukkig kan je nu wel goed onderscheid maken tussen een echt chic stations gebouw (Amsterdam Centraal Station) en een stalen kooi bedekt met glas(Terminal Utrecht).
Meer schitterende voorbeeld: http://www.nicospilt.com/ophetperron.htm
Verwijderd
Dan heb ik nog twee veel mooiere: frequentieverhoging en reistijdverkorting.m-m schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:28:
Dat is de methode om het openbaar vervoer te improven en de satisfaction te enlargen om de openbaarvervoerexperience naar een higher level te krijgen: marketing buzzwords!

In je image is de hanzelijn al een feit?
www.google.nl
Verwijderd
Is niet van bij, maar uit het NS-rapport Noordlink over mogelijke verbeteringen met de verbinding met het noorden. (dat een vervoerder zelf met een plan komt over infa-verbeteringen, zegt wel weer genoeg over de klantgerichtheid van prorail)
Hanzelijn komt er sowieso dus daar kan je rustig van uit gaan in alle plannen. DRGL2007 is toch maar een overgangsdienstregeling. Bij indienst komen HSL 2009 en Hanzelijn (2011) gaat toch alles finaal overhoop.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 16:26 ]
dit dingetje wordt gebruikt om een stuk spoor te kortsluiten, om zo ervoor te zorgen dat er geen treinen over geleid worden.

Laatst zag ik op amsterdam CS een paar mannen aan het werk op het spoor en die hadden een soort beugel die ze tussen de sporen plaatsten. Is dat voor de zelfde reden?
Ik heb hieronder even duchtig ge-ascii-art om het na te maken.
Laatst zag ik op amsterdam CS een paar mannen aan het werk op het spoor en die hadden een soort beugel die ze tussen de sporen plaatsten. Is dat voor de zelfde reden?
code:
1
2
3
| / / ]=============[ |
Ja, alleen heet het dan een kortsluitlans. Staat volgens mij op dezelfde pagina uitgelegd als waar jij dat plaatje vandaan hebt_DH schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:58:
dit dingetje wordt gebruikt om een stuk spoor te kortsluiten, om zo ervoor te zorgen dat er geen treinen over geleid worden.
[afbeelding]
code:
1 2 3 / / ]=============[
Idd, kortsluitlans: zie ook wildhagen in "Het grote treinentopic deel 8"
[ Voor 82% gewijzigd door wildhagen op 20-04-2006 19:07 ]
Virussen? Scan ze hier!
Even van de site van onze grote vriend Marc Pieters 

Ik vind dat het mag omdat we zijn geel met rood en paarse vriendje gerepareerd hebben

Ik vind dat het mag omdat we zijn geel met rood en paarse vriendje gerepareerd hebben
Verwijderd
Ik zag afgelopen week toevallig dat de twee uitgezaagde stukjes spoor onder het "nederlandse" stootblok lagen. Misschien dat toch die stookblokken eruit geschroeft waren voor dat onderhoud. Lijkt me ook het werk niet. Stukjes spoor terugleggen moet ook wel lukken lijkt me.Maasluip schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:36:
[...]
Ja, maar daarna hebben ze 30 cm spoor verwijderd zodat (zelfs als de stootjukken weg zijn) doorrijden wel heel erg lastig is.
Daarom verwondert het me dat Prorail de omweg over Bad Bentheim-Rheine-Münster (of misschien zelfs Emmerich-Oberhausen-Münster) maakt om een stukje rail te onderhouden. Het is toch veel makkelijker en goedkoper om daar even een Duitse onderaannemer voor in te huren?
helemaal gelijk; bedoelde idd gvcnot-known schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:03:
Haal Gv niet door de war met Gvc, dat zijn verschillende stations.
Gvc = Den Haag Centraal
Even terugkomen op de verbouwing van de koploper:
Heeft er iemand wel eens de huidige keuken in de ICM gezien? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of en wat er in dat keukentje zit.
Ik heb het internet afgestruind, maar kan geen foto's van vinden.
Heeft er iemand wel eens de huidige keuken in de ICM gezien? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of en wat er in dat keukentje zit.
Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?
Soms kan je door het ronde raampje in de deur kijken. Wat er nou allemaal inzit:koppie1 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:46:
Even terugkomen op de verbouwing van de koploper:
2 of 3 (koelings)kasten, aanrechtje, en gootsteen, en ik dacht ook een keramisch kookstel..
Verder zijn deze keukens sinds enkele jaren sinds de Railtender niet meer langsrijdt afgesloten met een slot en/of dicht geschroefd...
Asd spoor 1 weer in gebruik? Ik zag de sneltrein van Amsterdam naar Breda weer op z'n gewone plek staan...
Gister 200m vanaf Utrecht Centraal iemand die aan de noodrem trok waarna er 1 of andere luchtslang kapot gegaan was
Remmen wouden er niet meer af, dus konden we niet meer verder rijden.
Nog meer mensen die vastzaten in deze trein? Was van Leeuwarden naar Rotterdam CS (10.17 vanuit Leeuwarden).
Nog meer mensen die vastzaten in deze trein? Was van Leeuwarden naar Rotterdam CS (10.17 vanuit Leeuwarden).
Als je aan de noodrem trekt wordt de treinleiding ontlucht, gevolg: alle pneumatische remmen aangetrokken. Als er dus ergens een gat zit in de treinleiding (beter gezegd als de druk in de TL zakt tot een bepaalde waarde) slaan de remmen aan. Als dat gat niet te dichten (of te vinden) is, dan gaan de remmen er niet afDennahz schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:16:
Gister 200m vanaf Utrecht Centraal iemand die aan de noodrem trok waarna er 1 of andere luchtslang kapot gegaan wasRemmen wouden er niet meer af, dus konden we niet meer verder rijden.
Uitzondering daargelaten
[ Voor 3% gewijzigd door insan1ty op 29-04-2006 16:10 ]
Verwijderd
Electrisch dan toch, maar niet keramisch.AW_Bos schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:57:
[...]
2 of 3 (koelings)kasten, aanrechtje, en gootsteen, en ik dacht ook een keramisch kookstel..
Vandaag maar even van Amstelveen naar Amsterdam Centraal gegaan via Schiphol (trein blijft toch altijd beter zitten en betrouwbaarder dan Metro/Sneltrams gereden door het GVB).
De drukte op Amsterdam Centraal viel me erg mee. Ik had wel meer verwacht. Maar dat zal wel onder andere komen door de spreiding van de passagiers over verschillende stations.
Wat me alleen wel opviel toen ik langs rangeerterrein Watergraafsmeer reed, dat het aantal opgestelde wagons en rijtuigen erg laag was. Weet iemand waar al het materiaal heen is wat daar vroeger stond (gesloopt of weer in gebruik ...). Een jaar geleden toen ik stage liep op het WetenschapsPark had ik altijd goed uitzicht over het terrein en was het een stuk drukker.
De drukte op Amsterdam Centraal viel me erg mee. Ik had wel meer verwacht. Maar dat zal wel onder andere komen door de spreiding van de passagiers over verschillende stations.
Wat me alleen wel opviel toen ik langs rangeerterrein Watergraafsmeer reed, dat het aantal opgestelde wagons en rijtuigen erg laag was. Weet iemand waar al het materiaal heen is wat daar vroeger stond (gesloopt of weer in gebruik ...). Een jaar geleden toen ik stage liep op het WetenschapsPark had ik altijd goed uitzicht over het terrein en was het een stuk drukker.
Verwijderd
Vanwege Koninginnedag is zo'n beetje alles wat rijvaardig was ingezet, vooral in de treinen van/naar/door Arnhem, Den Haag en Amsterdam.Vaagharses schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:13:
De belendende Dijksgracht is behoorlijk leeg doordat na het winterse weer van november het ICK weer in dienst is gegaan om defecte IRM's te vervangen. Alleen door groei in reizigers en binnenkort verhuur van ICR aan HSA, komt dat definitief zo'n beetje allemaal blijvend in dienst.
DDM-1 wordt ook binnenkort gereviseerd om wat comfortabeler (IC-waardig) te worden.
Het oudste plan V krijgt ook een extra revisie om weer twee jaar langer te mogen rijden.
En als laatste 'nieuws': SGM-II blijft ook na Randstadrail volop rondrijden.
Dat zal lekker wat gekost hebben.. iedereen 2uur vertraging, kapotte trein spoor onbruikbaar voor een bepaalde tijd etc.insan1ty schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:10:
[...]
Als je aan de noodrem trekt wordt de treinleiding ontlucht, gevolg: alle pneumatische remmen aangetrokken. Als er dus ergens een gat zit in de treinleiding (beter gezegd als de druk in de TL zakt tot een bepaalde waarde) slaan de remmen aan. Als dat gat niet te dichten (of te vinden) is, dan gaan de remmen er niet afSim-pel
Uitzondering daargelaten
Vind het sowieso dom dat er noodremmen inzitten, wordt volgens mij 9 van de 10 keer gebruikt voor de lol, niet voor echte nood ofzo.
Liever dat dan doden omdat er geen noodrem aan boord was.Dennahz schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:31:
[...]
Dat zal lekker wat gekost hebben.. iedereen 2uur vertraging, kapotte trein spoor onbruikbaar voor een bepaalde tijd etc.
Vind het sowieso dom dat er noodremmen inzitten, wordt volgens mij 9 van de 10 keer gebruikt voor de lol, niet voor echte nood ofzo.
In het buitenland is op sommige trajecten (vnl met tunnels) een noodrem installatie ook verboden. Oplossing: Noodremonderbreking. De mcn kan de noodrem ongedaan maken bij het gebruik ervan.
Denk daarbij aan een brand in een rijtuig wanneer de trein net de tunnel inrijdt, en er iemand aan de noodrem trekt.
Beste is dan toch nog zsm de tunnel uit te rijden.
Denk daarbij aan een brand in een rijtuig wanneer de trein net de tunnel inrijdt, en er iemand aan de noodrem trekt.
Beste is dan toch nog zsm de tunnel uit te rijden.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Waarom zou je aan de noodrem moeten trekken dan?CyBeR schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:14:
[...]
Liever dat dan doden omdat er geen noodrem aan boord was.
Stel: Iemand krijgt aan hartaanval tussen Gouda en Rotterdam CS en de trein bevind zich midden tussen de weilanden. Wat is het nut dan dat de trein stil staat? Is juist gevaarlijker.
Dan kan je beter stoppen bij het dichstbijzijnde station waar men sneller ter plaatse kan zijn dan in de middle of nowhere.
Ik vind het sowieso geen goed systeem, want als er aan getrokken is (voor de gein) moet de conducteur de hele trein doorlopen om te kijken aan welke noodrem er getrokken is. Zou het niet beter zijn dat het vanuit de "cockpit" geregeld kan worden? _release emergency brakes_ ofzo.
Maar goed, het zal vast ergens wel nut voor hebben...
ik zou het bij brand wel fijn vinden als ik de trein zou kunnen verlatenDennahz schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:23:
Daar is 'ie dan ook niet voor bedoeld. Dat is een persoonlijk noodgeval. Die noodrem is bedoeld voor noodgevallen met betrekking tot de trein. Stel jij zit vast tussen de deur om wat voor reden dan ook, dan is 't bijzonder fijn als iemand even aan de noodrem weet te trekken zodat die trein stil komt te staan en jij niet over 't perron meegesleurd wordt.Dennahz schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:23:
[...]
Waarom zou je aan de noodrem moeten trekken dan?
Stel: Iemand krijgt aan hartaanval tussen Gouda en Rotterdam CS en de trein bevind zich midden tussen de weilanden. Wat is het nut dan dat de trein stil staat? Is juist gevaarlijker.
Of eerder genoemd brandvoorbeeld: als de trein in de fik staat wil ik er graag uit. Dat regelt die noodrem.
Hmz.. 'Noodrem' en 'call MCN' ofzo... 
Bij brand trek je aan de noodrem, en bij een hartaanval bij iemand neem je contact op met de MCN ofzo (knopje achter inslaanbaar ruitje), zodat je aan de MCN kan vragen of hij kan stoppen bj het volgende station...
Bij brand trek je aan de noodrem, en bij een hartaanval bij iemand neem je contact op met de MCN ofzo (knopje achter inslaanbaar ruitje), zodat je aan de MCN kan vragen of hij kan stoppen bj het volgende station...
Wat nu als er brand is? Zou je hem dan lekker laten doorrijden ipv aan de noodrem te trekken? Dat het een rijdend crematorium word waar niemand uit kan komen (hij rijd immers door), en het dodental lekker hoog word ipv alleen materiele schade?Dennahz schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:23:
[...]
Waarom zou je aan de noodrem moeten trekken dan?
[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 30-04-2006 17:09 ]
Virussen? Scan ze hier!
Das geloof ik wat die nieuwe treinen van Arriva in 't noorden gaan hebbenAW_Bos schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:58:
Hmz.. 'Noodrem' en 'call MCN' ofzo...
Verwijderd
In IRM is gewoon in de cabine te zien aan welke noodrem is getrokken. Mat als DM'90 heeft noodremoverbrugging, IRM volgens mij ook.Dennahz schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:23:
[...]
Ik vind het sowieso geen goed systeem, want als er aan getrokken is (voor de gein) moet de conducteur de hele trein doorlopen om te kijken aan welke noodrem er getrokken is. Zou het niet beter zijn dat het vanuit de "cockpit" geregeld kan worden? _release emergency brakes_ ofzo.
Toch stonden er vroeger meer goederenwagons en werktreinen. Al deze sporen bij watergraafsmeer zijn nu leeg... Dat was een jaar geleden anders. Zijn deze wagons gesloopt of worden ze nu gebruikt.Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 01:17:
[...]
Vanwege Koninginnedag is zo'n beetje alles wat rijvaardig was ingezet, vooral in de treinen van/naar/door Arnhem, Den Haag en Amsterdam.
De belendende Dijksgracht is behoorlijk leeg doordat na het winterse weer van november het ICK weer in dienst is gegaan om defecte IRM's te vervangen. Alleen door groei in reizigers en binnenkort verhuur van ICR aan HSA, komt dat definitief zo'n beetje allemaal blijvend in dienst.
DDM-1 wordt ook binnenkort gereviseerd om wat comfortabeler (IC-waardig) te worden.
Het oudste plan V krijgt ook een extra revisie om weer twee jaar langer te mogen rijden.
En als laatste 'nieuws': SGM-II blijft ook na Randstadrail volop rondrijden.
Wat mij ook altijd opvalt is dat het opbreken van een spoor altijd heel snel geregeld kan zijn, maar dat het aanleggen van nieuwe sporen meteen 10 jaar moet duren voordat er uberhaupt gestart wordt...
Verwijderd
Syntus heeft het al.m-m schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:34:
[...]
Das geloof ik wat die nieuwe treinen van Arriva in 't noorden gaan hebben
Bij de deuren aan de ene kant een groene 'info' knop, en aan de andere kant een rode 'sos' knop.
Noodremoverbrugging is dan ook meer bedoeld voor tunnels. Je wil in een tunnel niet stoppen omdat je dan echt een crematorium hebt. Op bruggen kan het ook nog wel eens handig zijn omdat het daar vaak wat krapjes is.wildhagen schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:09:
[...]
Wat nu als er brand is? Zou je hem dan lekker laten doorrijden ipv aan de noodrem te trekken? Dat het een rijdend crematorium word waar niemand uit kan komen (hij rijd immers door), en het dodental lekker hoog word ipv alleen materiele schade?
Op de vrije baan heeft noodremoverbrugging weinig zin. Je kunt beter midden in de pampa stoppen, je reizigers evacueren en je trein laten uitbranden dan doorrijden naar een station, daar de boel nog even in de fik zetten en het risico lopen dat je doden hebt.
En als er geen brand is: dan toch stoppen in de pampa. Maar dus niet in tunnels.
Signatures zijn voor boomers.
Maasluip: weet ik, ik reageerde op de vraag 'waarom bestaat de noodrem'. Daar ging mijn reply dus ook over 
Tuurlijk moet je op sommige plaatsen zoals tunnels wel doorrijden tot je iig ergens in de open rimboe staat.
Tuurlijk moet je op sommige plaatsen zoals tunnels wel doorrijden tot je iig ergens in de open rimboe staat.
Virussen? Scan ze hier!
Ook in de Lightrail meen ikVerwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 04:10:
[...]
Syntus heeft het al.
Bij de deuren aan de ene kant een groene 'info' knop, en aan de andere kant een rode 'sos' knop.
Dit topic is gesloten.