Het grote spoorwegentopic deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.801 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Vinnienerd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:25:
Ondergetekende heeft vandaag geluk gehad voorin een 1700-loc een rit naar Amsterdam (omgeleid via Hilversum that is) te mogen maken. _/-\o_ :*)

Daarbij het volgende:

De 1700 loc is zoals het misschien lijkt niet 'infested with fans'. De ruimte achter het 'lawaaige rooster' is relatief hol, met 2 gangpaden aan de buitenkant. Daar bevinden zich dan verder wat kasten (waaronder de chopper) en 2 grote fans (die dus voor het mooie geluid verantwoordelijk zijn) die in een soort pijp/bak hangen. Het lawaai dat de boel binnen de loc maakt als de hij optrekt is LUID! _/-\o_ dat mag ook wel, met de rijcontroller op max trokken we als ik me niet vergis per motor (er zijn er twee) 2 kA :X
Verder is het interieur ook best nice, de typische schuine ramen zorgen ervoor het dat binnen best ruim is en dat het ook een beetje op een stuurhut lijkt.
Tijdens de rit zit je eigenlijk best comfortabel, alleen soms stuiter je wel. :) Geen pics helaas, meerijden voorin is eigenlijk al verboden :)

:9~
Helaas: het is in totaal 2kA. Hij gaat tot 3kA, dan zit je ook meteen op Pmax (4540 kW) Overigens zit er nog een grote ventilator boven de compressor (zichtbaar als je vanaf cabine 2 het machineruim in kijkt), die 2 samen maken ECHT lawaai als de dikke deur in de cabinewand open staat :)
Mocht je je het afvragen: die jengelende toon die je hoort als de loc stilstaat: dat is de statische omzetter, die zorgt voor het boordnet.
Overigens klopt wat MREn zegt wel, de boete liegt er niet om en je kunt zelfs celstraf krijgen als je gepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

Luke!

#Treinbaas
Steffie schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:26:
Ik heb problemen met het bestellen van een retourtje Arnhem - Keulen voor 19 / 20 mei op NS Internationaal. Op 20 mei geeft dat systeem aan dat er werkzaamheden zijn, maar dat de reis van Keulen naar Arnhem wel gewoon mogelijk is met de trein. Echter wanneer ik dan naar de site wil gaan om te betalen, geeft die een foutmelding waar ik niets mee kan. Op bahn.de kan er van deze reis geen prijsopgave worden gemaakt, dus daar bestellen gaat ook niet lukken.
Op 20 en 21 mei zijn er werkzaamheden tussen Arnhem en Emmerich, ICE International en CNL worden omgeleid via Venlo. Ik weet niet of er een buspendel is op Emmerich; met de omgeleide treinen reizen kan nog wel eens sneller zijn. Je kunt het kaartje desnoods uit de automaat halen, daar zit Köln wel in.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 19-05-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
insan1ty schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:22:
[...]
Overigens zit er nog een grote ventilator boven de compressor (zichtbaar als je vanaf cabine 2 het machineruim in kijkt), die 2 samen maken ECHT lawaai als de dikke deur in de cabinewand open staat :)
Ik zat dus in Cab 2 :*) die ventilator zag ik dus hangen, wat een geluid als de loc optrekt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:50:
[...]
Op 20 en 21 mei zijn er werkzaamheden tussen Arnhem en Emmerich, ICE International en CNL worden omgeleid via Venlo. Ik weet niet of er een buspendel is op Emmerich; met de omgeleide treinen reizen kan nog wel eens sneller zijn. Je kunt het kaartje desnoods uit de automaat halen, daar zit Köln wel in.
Er is in ieder geval een vervangende busdienst voor de Syntus-treinen Arnhem-Emmerich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

* Dennahz vandaag weer naar Belgie, benieuwd wat vandaag gaat brengen.. het regent en waait een beetje dus op goede hoop maar weer :+

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:48

Steffie

Opaque

[...]
Ben al bij de NS Internationaal balie geweest voor een retourtje Arnhem - Keulen. Daar lukte het die baliemedewerkster na lang prutsen wel. Boekingskosten vond ze ook niet nodig. Dus de service is wel ok :)

Ik wist al van die werkzaamheden, maar dat moet toch niets uitmaken? In Nederland kan je ook gewoon een kaartje kopen voor het traject waaraan wordt gewerkt, om dan vervolgens zonder extra kosten om te reizen. Blijf het slecht vinden dat het systeem dan zo reageert. Temeer omdat ze de mensen bij de balies weg willen hebben.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Vinnienerd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 02:00:
[...]

Ik zat dus in Cab 2 :*) die ventilator zag ik dus hangen, wat een geluid als de loc optrekt _/-\o_
Reed ie met de deur in de achterkant cabinewand dicht of open? (ik hoop dicht voor jou :P ) Die dingen isoleren echt goed.. Of heb je door het kleine raampje gekeken?
Wou zeggen.. want de ventilatoren van de tractieinstallatie kun je niet zomaar zien..
Hier kun je ze ook niet zien maar ze zitten midden boven die oranje plaat met ramen zeg maar.. Maar dan aan de andere kant van de lok.

[ Voor 30% gewijzigd door insan1ty op 20-05-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondag rijdt RTLTransport wereld met ERS mee naar Duitsland, voor de geïnteresseerden.
RTL7 RTL Transportwereld 19:30 - 20:00 Sun 21st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Afgelopen zondag was het eerste stukje al te zien, wel interessant iig. Liet de mcn zien waaraan je moet denken met het vertrek van een trein: van technische controle vooraf tot het rustig wegrijden ter voorkoming van het breken van de trein.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Afbeeldingslocatie: http://www.nvbs75.com/Fotowedstrijd/pic/00000169.jpg

Zal wel al oud plaatje zijn maar tis wel grappig om te zien hij straks tijdelijk word gereden. (De loc is een Bombardier traxx zo te zien) Uiteraard zonder die eerste wagon dan :P.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Illegal_Alien schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:07:
[afbeelding]

Zal wel al oud plaatje zijn maar tis wel grappig om te zien hij straks tijdelijk word gereden. (De loc is een Bombardier traxx zo te zien) Uiteraard zonder die eerste wagon dan :P.
Lijkt me een zeer riante trein om in te zitten :) ICRm O+

Enige minpunt is de 1e klas van die dingen... Zeker in vergelijking met de "oude" versie (zoals nog in de ICM). Ik vond het maar stugge stoelen terwijl het vroeger echt super ideale dingen waren> Kan je tegenwoordig beter 2e klas gaan zitten

(Ik heb een lading 2e -> 1e klas overgangskaartjes ivm utrechtboog, dus ben van de meeste soorten treinen de 1e klas aan het proberen :Y) Cadeau van de NS 8) )

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:15:
Zou 'em zomaal 4.500 euro kunnen kosten voor toelaten onbevoegde personen. Zelfs een conducteur is een onbevoegd persoon trouwens.
Geldt dat alleen voor elocs dan? Want in treinstellen zitten de conducteurs echt constant voorin. Lijkt me wel een eenzaam beroep op die manier trouwens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
CyBeR schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 02:32:
[...]

Geldt dat alleen voor elocs dan? Want in treinstellen zitten de conducteurs echt constant voorin. Lijkt me wel een eenzaam beroep op die manier trouwens.
Ja mij ook, je kan je afvragen of alleen zitten bevoordelijk is voor de veiligheid ;-) En waarom zou je niet kunnen stellen dat als er meerdere personen zijn dat er meerdere personen kunnen opletten...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Het is gewoon wettelijk bepaald dat je niet zonder toestemming in de bediende cabine mag zijn en daar heb je dus een pasje voor nodig. Als je dat niet kunt tonen bij controle ben je de sjaak. Om nog maar niet te spreken over de ellende als de trein betrokken raakt bij een ongeluk en jij zit daar voorin zonder bevoegdheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Ik zat voorin, wel met het deurtje dicht, maar de meester zei af en toe "Trek 'm maar open" als de loc optrok, en dan liepen de dBs wel op :) deurtje isoleert wel goed trouwens. Ik altijd denken dat achter de rooster fans zaten, maar daar loop je er dus gewoon langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
insan1ty schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:30:
Het is gewoon wettelijk bepaald dat je niet zonder toestemming in de bediende cabine mag zijn en daar heb je dus een pasje voor nodig. Als je dat niet kunt tonen bij controle ben je de sjaak. Om nog maar niet te spreken over de ellende als de trein betrokken raakt bij een ongeluk en jij zit daar voorin zonder bevoegdheid.
Dat iets in de wet staat wil nog niet meteen zeggen dat het goed is, maar dat is even een ander probleem. Ik vraag me namelijk ook af waarom iedereen tegenwoordig zo'n lopende merkstift moet zijn... Vroeger liep men keurig in kostuum met pet en die waren donker.

Gebeurde er echt nou zoveel meer ongelukken door die donkere kleding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Weet iemand trouwens waar het koninklijk rijtuig staat opgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Voorin een trein zitten is leuk. Geluk trouwens dat het bij Utrecht kan, juist daar doen ze er meestal moeilijk over, omdat daar ook de NS hoge pieten met de trein gaan. Als die het zien, heeft de meester een probleem.

Ik mocht een keer van Leiden naar Utrecht in een plan V, en vroeger toen ik klein was heel vaak erin gezeten. Ik vind het weer een bureaucratische regel dat je niet mee voorin mag, vroeger mocht dat altijd. In Frankrijk mocht het ook gewoon toen ik het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vaagharses schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:11:
Weet iemand trouwens waar het koninklijk rijtuig staat opgesteld?
Was het niet in Amersfoort?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Dennis schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:26:
Voorin een trein zitten is leuk. Geluk trouwens dat het bij Utrecht kan, juist daar doen ze er meestal moeilijk over, omdat daar ook de NS hoge pieten met de trein gaan. Als die het zien, heeft de meester een probleem.

Ik mocht een keer van Leiden naar Utrecht in een plan V, en vroeger toen ik klein was heel vaak erin gezeten. Ik vind het weer een bureaucratische regel dat je niet mee voorin mag, vroeger mocht dat altijd. In Frankrijk mocht het ook gewoon toen ik het vroeg.
De meester waar ik naast zat deed er niet moeilijk over, aardige man ook, maar toen we in Amsterdam aankwamen wou hij me opeens niet meer kennen toen ik buiten stond :+ kan ik 'm niet kwalijk nemen, hij riskeert toch wel wat voor zo'n 19-jarige wijsneus als ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Afbeeldingslocatie: http://www.open.ou.nl/hon/HSL3823.jpg
Taurus-loc die mP Jules trekt. Die loc was zo sterk dat ie de trekhaak van de Jules krom heeft getrokken :o

Meer over die proefritten op de HSL-Zuid:
ICRm bij proefritten op HSL Zuid
Van 21 tot en met 28 april 2006 werd met enkele ICRm-rijtuigen, Entertrainmentstam 5635 en het Nedtrain-meetrijtuig proefritten uitgevoerd op het zuidelijke deel van de HSL Zuid . Vanaf juli 2007 zullen ongeveer vijftig ICRm-rijuituigen met een twaalftal TRAXX-locs dienstdoen op de HSL. Foto's en meer info over de testritten is uiteraard te vinden op www.hsl-zuid.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:48:
Zondag rijdt RTLTransport wereld met ERS mee naar Duitsland, voor de geïnteresseerden.
RTL7 RTL Transportwereld 19:30 - 20:00 Sun 21st
AARGH! en dat lees ik nu :(

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Is dat serieus dat die trekhaak van de Jules kromgetrokken is?

trouwens. In Apeldoorn staat bij het ststion een hoop oude goederenwagons en een afgebrande/gesloopte passagiersrijtuig ewlke nog "Klasse 3" borden aan de zijkant had...
Was dit soms een Plan W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

insan1ty schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:33:
[...]

DD-IRM6 bestaat niet, toen het nog DD-IRM heette waren het 3- of 4-wagenstellen.. Na V-IRM dus 4- en 6-wagenstellen..
Vwb het koppelen van V-IRM en ICR.. dat is inderdaad niet zonder meer mogelijk. Het doorgaand duw- en trekwerk van V-IRM (tussen de bakken, niet tussen de stellen) is totaal anders dan dat van ICR (ICR of ICRm?)
DD-IRM6 was toch de variant die al van begin af aan als zesbakker gebouwd was (dus de 8500 en 9500 serie)? Of hebben ze die inmiddels ook omgedoopt tot V-IRM6 (waardoor de hele benaming van DD-IRM dus niet meer rijdt en niet meer nodig is)?

Ik had het overigens over het koppelen van een ICRm en een bak van een V-IRM, wat inderdaad niet zomaar mogelijk is. De ICRm's hebben tussen de bakken een 'standaard' trekhaak zitten terwijl de V-IRM bakken met een andere koppeling aan elkaar zitten. Ik heb nog nooit onder een V-IRM gelegen dus ik kan je niet vertellen wat voor een koppeling dat nou werkelijk is :Y)

ICR en ICRm moeten gewoon op elkaar passen, net als een ICRm en een ICK, of een ICRm en een DDM. Ik heb dus waarschijnlijk óf een ICRm/DDM combo gezien die misschien anders geschilderd was (totaalreclame?) óf een ICRm-combinatie die half voor een V-IRM reed en dus net uitzag alsof ze gekoppeld waren.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Stoney3K schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:12:
[...]

DD-IRM6 was toch de variant die al van begin af aan als zesbakker gebouwd was (dus de 8500 en 9500 serie)? Of hebben ze die inmiddels ook omgedoopt tot V-IRM6 (waardoor de hele benaming van DD-IRM dus niet meer rijdt en niet meer nodig is)?

Ik had het overigens over het koppelen van een ICRm en een bak van een V-IRM, wat inderdaad niet zomaar mogelijk is. De ICRm's hebben tussen de bakken een 'standaard' trekhaak zitten terwijl de V-IRM bakken met een andere koppeling aan elkaar zitten. Ik heb nog nooit onder een V-IRM gelegen dus ik kan je niet vertellen wat voor een koppeling dat nou werkelijk is :Y)

ICR en ICRm moeten gewoon op elkaar passen, net als een ICRm en een ICK, of een ICRm en een DDM. Ik heb dus waarschijnlijk óf een ICRm/DDM combo gezien die misschien anders geschilderd was (totaalreclame?) óf een ICRm-combinatie die half voor een V-IRM reed en dus net uitzag alsof ze gekoppeld waren.
Nee, bij de introductie van DD-IRM waren er alleen 3- en 4-wagenstellen. Deze zijn omgebouwd tot 4- en 6-wagenstellen en daarbij hernoemd naar V-IRM (waarbij de V staat voor Verlengd, logisch he :P ) Overigens worden er nog steeds nieuwe bakken gebouwd (herkenbaar aan de LED-bestemmingsaanwijzer) die ook V-IRM heten.

Ik zal morgen eens kijken hoe dat zit met die koppelingen maar volgens mij kan het niet. Als jij inderdaad aan de buszijde stond (Neckerspoel) dan kun je dat idd gezien hebben als de 1900/2500 gereden werd met V-IRM en de 800/900 (zoals altijd) met lok+DDM+ICRm+BDs. Deze vertrekken nl op resp. spoor 6 en 5 binnen dezelfde minuut (.38 en .39 of .08 en .09)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

insan1ty schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:28:
[...]

Ik zal morgen eens kijken hoe dat zit met die koppelingen maar volgens mij kan het niet. Als jij inderdaad aan de buszijde stond (Neckerspoel) dan kun je dat idd gezien hebben als de 1900/2500 gereden werd met V-IRM en de 800/900 (zoals altijd) met lok+DDM+ICRm+BDs. Deze vertrekken nl op resp. spoor 6 en 5 binnen dezelfde minuut (.38 en .39 of .08 en .09)..
Technisch gezien vertrekken ze niet helemaal BINNEN dezelfde minuut, want dat zou het bovenleidingnet niet aankunnen. Een optrekvermogen van ongeveer 4MW per trein en dan nog eens twee treinen tegelijk, dat riskeert de NS niet. Je ziet ook altijd dat als er 2 treinen (bijna) tegelijk vertrekken / binnenkomen (remmen levert namelijk ook best wel wat stroom) dat het licht op het station uitgaat. Waarschijnlijk vanwege de enorme stroomconsumptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Stoney3K schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:45:
[...]

Technisch gezien vertrekken ze niet helemaal BINNEN dezelfde minuut, want dat zou het bovenleidingnet niet aankunnen. Een optrekvermogen van ongeveer 4MW per trein en dan nog eens twee treinen tegelijk, dat riskeert de NS niet. Je ziet ook altijd dat als er 2 treinen (bijna) tegelijk vertrekken / binnenkomen (remmen levert namelijk ook best wel wat stroom) dat het licht op het station uitgaat. Waarschijnlijk vanwege de enorme stroomconsumptie.
In de praktijk vertrekken ze echter wel vaak tegelijkertijd :) Optrekken noemen we trouwens aanzetten. En ik rijd al ruim 2.5 jaar iedere dag met die trein dus ik denk dat ik wel genoeg gevallen gezien heb :) De NS gaat daar niet over, infra = ProRail.
Over recuperatie gesproken: remmen levert geen stroom bij het binnenrijden van een station omdat de ED-rem bij zulke lage snelheden niet werkt. Als er al gerecupereerd wordt, wordt die energie door een andere trein opgenomen en niet teruggeleverd aan het net omdat die gelijkspanning niet meer omgezet kan worden naar wisselspanning in het onderstation. Bovendien zijn voor zover ik weet bovenleidingnet en de bovenleiding gescheiden (het schakelstation staat dan ook niet op het station zelf), met andere woorden, dat heeft geen invloed op mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

wat deed een ICE vanmiddag op Venlo!?
Ik heb niet kunnen zien of het een DB of een NS ICE was, maar hij stond er wel!

Weet iemand trouwens wat de HS gaat kosten? Zal qua prijs natuurlijk weer leuk duur worden omdat het zo snel gaat (dat er andere lijnen voor vervallen vertellen we er maar niet bij... "U kunt toch via de HS reizen meneer...?)

De NS is Limburg nu dus ook kwijt, Nijmegen-Roermond en iets in 't zuiden zijn vanaf volgend jaar over naar Veola net als het complete busvervoer (doet Hermes 't net eens beter...)

Trouwens elke keer dat ik vertraging heb gehad heb ik netjes mijn ov copy mee gestuurd en elke keer kreeg ik een afkeuringsbrief thuis gestuurd... Omdat het onder de 2,20 (niet 2,50 ;) ) zou vallen... Terwijl ik daar elke keer boven zat. Ik ben nog steeds in afwachting van reacties van de NS die al een brief gestuurd hebben dat ze 't in behandeling hebben.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 23:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

zwahiel schreef op maandag 22 mei 2006 @ 01:20:
[...]
;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

_DH schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:07:
[...]

AARGH! en dat lees ik nu :(
Nou, erg interessant vond ik het niet. Het leukste was wel het SMS-spel, wat heeft een trein niet (en dat verklaard het domme commentaar van de machinist "dat hij geen spiegels had en dus op de seinen moest letten als hij de hoofdlijn op wilde").
Meuh.

Er waren maar een paar uitzichten uit de cabine, allemaal op de havenspoorlijn (eentje volgens mij bij Barendrecht) en een leuk shot van de kA meter die op liep. Dat ervaar je beter als je Zusi speelt.
zwahiel schreef op maandag 22 mei 2006 @ 01:20:
Het was een puinhoop in Venlo zaterdag. De CNL had drie uur vertraging, ICE's gingen met een uur vertraging weg, de RE van 9:04 had ruim een uur (omdat de VL zat te slapen, spoor 3 was leeg en de RE heeft een uur op de berg staan wachten met de ICE er achter), er zijn 2 RE's opgeheven door die sufkut acties.
En als klap op de vuurpijl hadden ze problemen met het omschakelen van de bovenleidingspanning. Normaal is dat in de beveiliging geïntegreerd (je kunt geen rijweg van 15kV naar 1500V inleggen) maar als het goed is kunnen ze dieselrijwegen inleggen en dan kan de ICE gewoon doorrijden.
Daar heeft de VL blijkbaar niet aan gedacht.
En dat was dus omdat er tussen Arnhem en Emmerich geknutseld werd.
Weet iemand trouwens wat de HS gaat kosten? Zal qua prijs natuurlijk weer leuk duur worden omdat het zo snel gaat (dat er andere lijnen voor vervallen vertellen we er maar niet bij... "U kunt toch via de HS reizen meneer...?)
De HSL naar Brussel en Parijs bedoel je? Er is nu al een verschil tussen Thalys en Benelux. Amsterdam - Antwerpen kost met de BNL € 28 en met de Thalys € 38. Dat zal dus nog wel 5 of 10 euro meer worden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mischien dat in de toekomst ook de Eurostar hier komt te rijden? Lijkt me wel mooi, vanaf A'dam of Rotterdam met de Eurostar naar Engeland. (Ja ok we hebben een boot die er 3 uur over doet.) Maar met die trein ben je in 1 keer in hartje London.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stoney3K schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:45:
[...]

Ik heb werkelijk nog nooit het licht uit zien gaan op het station. Zelfs niet tijdens stroomstoringen van het bovenleidingnet. (Bij lichtspanningsnetstoringen zal dat wel uitgaan, maar op die momenten ben ik nooit op stations.) Ook heb ik vaak zat twee treinen tegelijk zien vertrekken. Sterker nog, dat is op Asd en Ut eerder regel dan uitzondering. Zelfs op Hlm gebeurt het vaak-- al is het maar omdat er twee volgens de dienstregeling tegelijk horen te vertrekken (sprinter van :28 en :58 naar Amsterdam en sneltrein om dezelfde tijden naar dordrecht/breda, bijvoorbeeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CyBeR schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:19:
[...]

Ik heb werkelijk nog nooit het licht uit zien gaan op het station. Zelfs niet tijdens stroomstoringen van het bovenleidingnet. (Bij lichtspanningsnetstoringen zal dat wel uitgaan, maar op die momenten ben ik nooit op stations.) Ook heb ik vaak zat twee treinen tegelijk zien vertrekken. Sterker nog, dat is op Asd en Ut eerder regel dan uitzondering. Zelfs op Hlm gebeurt het vaak-- al is het maar omdat er twee volgens de dienstregeling tegelijk horen te vertrekken (sprinter van :28 en :58 naar Amsterdam en sneltrein om dezelfde tijden naar dordrecht/breda, bijvoorbeeld.)
In Asd en Ut hebben ze dan ook iets meer vermogen opgesteld staan dan in Eindhoven he ;)... ik heb het in Ehv regelmatig gezien, als er 2 intercity's wegrijden (en eventueel een boemel van 3/4) dan gaat het licht regelmatig uit. Bovendien heeft Eindhoven 2 lichtnetten, één voor de verlichting van de borden en één voor de verlichting van de perrons.
Ik denk ook dat het niet tegelijk vertrekken van treinen in Ehv te maken heeft met het sporenplan. De 'tuin' van Ehv heeft geloof ik maar 1 of 2 rijwegen aan elke kant van het terrein af en treinen kunnen dus niet 2 of 3 dik wegrijden. Het spoor dat naar Tilburg/Den Bosch rijdt is tussen Ehv en Boxtel 4 breed maar ik geloof dat ze achter elkaar moeten vertrekken ivm de beveiliging.

Hoelang duren die werkzaamheden op het traject Utrecht-Arnhem-Emmerich (ICE) nog? Die zouden toch alleen van het weekend zijn? Komt de ICE dan nu ook in Eindhoven langs vanwege de omleiding (rijdt dus Utrecht - Eindhoven - Venlo) of rijdt ie een ander traject?

Ik ben trouwens benieuwd of ze de HSL zomaar voor OV-Studentenkaart-reizigers beschikbaar zullen maken. Misschien dat daar dan ook de Eurocity/ICE toeslag zal gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Stoney3K schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:05:
[...]

In Asd en Ut hebben ze dan ook iets meer vermogen opgesteld staan dan in Eindhoven he ;)... ik heb het in Ehv regelmatig gezien, als er 2 intercity's wegrijden (en eventueel een boemel van 3/4) dan gaat het licht regelmatig uit. Bovendien heeft Eindhoven 2 lichtnetten, één voor de verlichting van de borden en één voor de verlichting van de perrons.
Ik kan me niet indenken dat de stationsverlichting op dezelfde "groep" is aangesloten als de bovenleiding.
Vooral niet omdat de stationsverlichting op 220V werkt de bovenleiding op 1500-1800V. Daar zijn aparte transformatorhuisjes voor.
Ik denk ook dat het niet tegelijk vertrekken van treinen in Ehv te maken heeft met het sporenplan. De 'tuin' van Ehv heeft geloof ik maar 1 of 2 rijwegen aan elke kant van het terrein af en treinen kunnen dus niet 2 of 3 dik wegrijden. Het spoor dat naar Tilburg/Den Bosch rijdt is tussen Ehv en Boxtel 4 breed maar ik geloof dat ze achter elkaar moeten vertrekken ivm de beveiliging.
Richting de tuin weet ik zeker dat dit onwaar is. Ik weet niet of richting de tuin op verkeerd spoor kan worden vertrokken, maar je kunt wel degelijk gelijktijdig naar Geldrop en naar Helmond uitrijden. Dat gebeurt ook, afgelopen zaterdag nog meegemaakt, ik zat in de IC naar Venlo van spoor 2, die vertrok 10 seconden na de IC naar Maastricht op spoor 1. Beide een stam rijuitgen met een 1600. Die van ons voorop, die van de Maastrichtenaar achterop. Dus de loks waren zelfs nog dichter bij elkaar als zouden ze tegelijkertijd vertrokken zijn.
Richting Boxtel gooit volgens mij de spoorconfiguratie roet in het eten als je vanaf 5 en 6 vertrekt, maar dan is nog altijd de vraag of je niet vanaf spoor 4 en 5 of 3 en 5 tegelijkertijd kunt vertrekken.

De basisgedachte klopt wel: als je te veel stroom trekt heb je problemen, maar hoe zich dat uit, of er direkt een zekering uitspringt in het onderstation of dat alleen de spanning te ver daalt weet ik niet. Iig kun je niet algemeen zeggen dat je maar met 1 trein tegelijk kunt vertrekken.
Ik ben trouwens benieuwd of ze de HSL zomaar voor OV-Studentenkaart-reizigers beschikbaar zullen maken. Misschien dat daar dan ook de Eurocity/ICE toeslag zal gelden.
Ik denk het niet. Misschien tijdens de tussenoplossing als de HSA nog niet met de nieuwe hogesnelheids treinen rijdt, maar de Thalys is nu ook niet toegankelijk met de OVS kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Zat ik gistermiddag op Rotterdam Centraal m'n band te plakken (fiets vond het niet leuk dat ik 'm de trap op duwde op Gouda..) komt er ineens een stoomtrein voorbij. Stoomloc voor, stoomloc achter. Groot, zwaar (heel het perron vibreerde), fluitend, rokerig en lawaaiig. Stoer hoor :-)
Hij was van een of ander museum of verenining. Het stond er op, maar ik ben 't alweer vergeten.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SSN. Die kwam waarschijnlijk van Dordrecht af waar hij het hele weekend gependeld heeft.
* Maasluip heeft ook een ritje Dordrecht - Baanhoekweg vv gedaan.
Ik liep nog door de tunnel toen die in Dordrecht aan kwam. Ik dacht dat er een goederentrein doorreed. Je merkt dat daar wat meer gewicht in zit dan in een normale trein.

[ Voor 37% gewijzigd door Maasluip op 22-05-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Maasluip schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:32:

Richting Boxtel gooit volgens mij de spoorconfiguratie roet in het eten als je vanaf 5 en 6 vertrekt, maar dan is nog altijd de vraag of je niet vanaf spoor 4 en 5 of 3 en 5 tegelijkertijd kunt vertrekken.
Richting boxtel is alles dubbel. De treinen naar tilburg (spoor 6) en den bosch (spoor 5) vertrekken met 1 minuut verschil. Net voor boxtel gaat de trein naar tilburg over de flyover. Het komt regelmatig voor dat de trein naar tilburg ook letterlijk OVER de trein naar den bosch gaat.

EDIT: erg grappig als er mensen in de buurt zitten die niet vaak met de trein reizen. Die hebben vaak niet helemaal door wat er gebeurt. Komt er een trein langs gereden. (op zich al leuk gezicht) en net voor boxtel wijkt de trein naar tilburg dan uit en maakt een scherpe bocht richting de trein naar den bosch, waarna deze de flyover op rijdt. 20 seconde later rijd de trein dan aan de andere kant. Vrij uniek moment.

[ Voor 26% gewijzigd door JackBol op 22-05-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk dat ik ook al weet waarom ik dacht dat het niet kon. Ik zat in de IC naar Venlo en zag bij binnenkomst in Eindhoven twee sporen links. Maar wij reden natuurlijk al op het tweede spoor van rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Ging vanochtend weer lekker (moest van Zuid WTC naar Eindhoven): stroom uitgevallen tussen abcoude en utrecht, was vrij opgelost, maar ik zat al in de koploper om via amersfoort > utrecht te gaan.

Ik had nog een overgangskaartje en nog wat eerste klas plaatsen getest. De koploper blijft toch de meest lekkere stoel, ik vind de 1e klas ICRm maar stug en over de V-IRM maar niet spreken daar heb je 1,5x 2e klas prijs echt niet voor over.

Verder op utrecht waren ze rond 10:40 lekker aan het rangeren rond spoor 12 met een Traxx. Dat is toch wel een stoere lok. En daarna nog een V100 van Alstom oid.

Op den bosch nog verrast door een oude 2200 van Strukton. Die dingen blijven ook stoer.

Wat ik alleen niet snap is dat ze mijn trein van Zuid WTC naar Eindhoven niet via Hilversum lieten rijden, maar dat zal wel door de hectiek niet bij iemand opgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 02:32:
[...]

Ja, geldt ook voor treinstellen. Omroep in de trein zonder aparte HC-ruimte dient te gebeuren vanuit de niet-bediende cabine.

Valt ook wel iets voor te zeggen hoor...bij vertrek op groot station met veel sporen/wissels en dat dan de hc gezellig binnen komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaagharses schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:41:

Wat ik alleen niet snap is dat ze mijn trein van Zuid WTC naar Eindhoven niet via Hilversum lieten rijden, maar dat zal wel door de hectiek niet bij iemand opgekomen zijn.
Het is een vrij standaard scenario dat de 3500 en 3000 als eerste opgeheven worden, en de 800/900 omgeleid via Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:34:
[...]

Het is een vrij standaard scenario dat de 3500 en 3000 als eerste opgeheven worden, en de 800/900 omgeleid via Hilversum.
de 800/900 stond juist kansloos stil op duivendrecht Als ik er nu over nadenk hadden ze juist de 3500 moeten gebruiken en die moeten laten rijden naar eindhoven.

Wat me trouwens ook opviel is dat de 800/900 niet meer stopt op Duivendrecht. Wat is dat voor iets debiels. Als de Utrechtboog eruit ligt kan je geen kant meer op....

Ik weet dat de NS Duivendrecht wil degraderen, maar het is niet handig. Het aantal uitvalswegen is nu zeer beperkt als iets aan de hand is op een van de slagaders van het spoor (tussen Amsterdam <> Utrecht), terwijl er vroeger juist meer speelruimte was.
Alleen op de zaterdag en zondag stopt de 800/900 nu nog op Duivendrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Vaagharses schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:41:
Ging vanochtend weer lekker (moest van Zuid WTC naar Eindhoven): stroom uitgevallen tussen abcoude en utrecht, was vrij opgelost, maar ik zat al in de koploper om via amersfoort > utrecht te gaan.

Ik had nog een overgangskaartje en nog wat eerste klas plaatsen getest. De koploper blijft toch de meest lekkere stoel, ik vind de 1e klas ICRm maar stug en over de V-IRM maar niet spreken daar heb je 1,5x 2e klas prijs echt niet voor over.

Verder op utrecht waren ze rond 10:40 lekker aan het rangeren rond spoor 12 met een Traxx. Dat is toch wel een stoere lok. En daarna nog een V100 van Alstom oid.

Op den bosch nog verrast door een oude 2200 van Strukton. Die dingen blijven ook stoer.

ik zat vanochtend in de koploper van ehv naar schiphol. Deze is in utrecht opgeheven (volgens mij om terug te rijden). Voor schiphol werd het advies gegeven om om te reizen via leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Tsja... :X

Dat je de machinist kan zien zitten.. dat het allemaal op een metro gaat lijken vindt ik persoonlijk jammer. Ik heb onderlaatst even in een gereviseerde sprinter gereisd (tussen Schiedam en H. van Holland) en ik had echt het idee dat ik in een metro zat, je kan de hele trein zowat doorkijken, erg jammer. Ik hoop dat er op de routes die ik vaak rij geen sprinters komen te rijden. Dit zal ook niet gebeuren aangezien er vaak DD-AR/DDRM/V-IRM nodig is gezien het aantal reizigers.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Mja het gevoel van 'de trein' en 'de treinreis' verdwijnen bij mij nogal met het zien van al die moderne interieuren. Ik ben nog jong, maar noem mij op dat gebied maar een ouwe lul, geef mij maar de échte trein met de donkere gesloten indeling, en het liefst weer lekker met een locje ervoor..

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaagharses schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:42:

Wat me trouwens ook opviel is dat de 800/900 niet meer stopt op Duivendrecht. Wat is dat voor iets debiels. Als de Utrechtboog eruit ligt kan je geen kant meer op....

Alleen op de zaterdag en zondag stopt de 800/900 nu nog op Duivendrecht.
Duivendrecht zelf hoef ook geen mens te zijn natuurlijk, het is vooral een overstapstation, bijvoorbeeld vanuit Utrecht richting Schiphol. Maar nu de 3500 naar Shl rijdt, is er ook geen noodzaak meer om zo vaak (doordeweeks) op Dvd te stoppen, de 3000 (Nm-Hdr) stopt nog wel op Dvd.

Al op voorhand je treindienst aanpassen op mogelijke problemen elders lijkt me iets te veel van het goede. Bijv. de 800/900 in Ht rg. Ehv 10 minuten later laten rijden (als de 3500 niet rijdt) omdat mensen rg. Tb gemakkelijk om kunnen rijden als Ht-Tb er uit ligt. Prima gedachte, maar niet erg wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nieuwe sprinters = duitse BR 425. Als je een beetje een indruk wil hebben moet je naar Monchengladbach gaan, ik denk dat dat de dichtsbijzijnde plaats is waar je ze kunt aantreffen.
Het valt me op dat ze geen opmerking over het zitcomfort van de stoel zelf geven. Ze zien er vrijwel identiek uit als in de duitse versies, en daar krijg je een beetje een houten kont van als je er lang in zit. Wat je ook niet hoort als de trein stil staat is de doedelzak. Die is (als je op de verkeerde plaats zit) prominenter aanwezig als bij V-IRM.

Verder vind ik het geweldig materieel. In Duitsland hebben de machinisten meestal het gordijntje dicht, dat zal in Nederland ook wel gebeuren. Dat hij "metroachtig" is stoort mij helemaal niet. Sterker nog: ik vind het wel een mooi gezicht om van achteruit helemaal naar voren te kunnen kijken en te zien hoe zo'n trein zich door wissels en bochten slingert.
Ik heb vorig jaar iig voor mezelf vastgesteld dat ik bij warm weer liever in een 425 (airco, ramen dicht) zit dan in een Silberling (geen airco, overlast door open ramen).

GOT "Het grote spoorwegentopic" meet in een 425 van Monchengladbach naar Koblenz? Na 2 1/2 uur in zo'n ding heb je er wel een goede indruk van. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 24-05-2006 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:05:
Nieuwe sprinters = duitse BR 425. Als je een beetje een indruk wil hebben moet je naar Monchengladbach gaan, ik denk dat dat de dichtsbijzijnde plaats is waar je ze kunt aantreffen.
Is maar net afhankelijk waar je woont ;) Vanuit Enschede ben ik toch wat eerder in Bad Bentheim.
Het valt me op dat ze geen opmerking over het zitcomfort van de stoel zelf geven. Ze zien er vrijwel identiek uit als in de duitse versies, en daar krijg je een beetje een houten kont van als je er lang in zit. Wat je ook niet hoort als de trein stil staat is de doedelzak. Die is (als je op de verkeerde plaats zit) prominenter aanwezig als bij V-IRM.
Ik heb de test-stoelen niet gezien, maar ze zien er op voorhand al wat dikker uit dat die standaard DB-plankjes.
De IRM-doedelzak hoor je niet bij stilstand, alleen bij aanzetten. Alleen willen sommige mcn'en al gas geven voor de rem er af is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/hemelvaart.jpg
(BD=BlokkenDoos)

Alle treinen Hofpleinlijn en Zoetermeerlijn gratis die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:34:
[...]

Is maar net afhankelijk waar je woont ;) Vanuit Enschede ben ik toch wat eerder in Bad Bentheim.
Ik wist niet zeker of ze daar reden O-)
De IRM-doedelzak hoor je niet bij stilstand, alleen bij aanzetten. Alleen willen sommige mcn'en al gas geven voor de rem er af is ;)
Wiee-squieiek-duuuu-duuuu-duuuu
Dat is dus een 425 die vanuit stilstand optrekt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Niet vergeten mensen! Morgen GRATIS met oud mat. meerijden op de hofpleinlijn! Dr naast nog speciale activiteiten op Gvc. * not-known is er iig aanwezig en zal menig fototje schieten.

Goed, zoals het oude verdwijnt, werd er vandaag weer vanalles gedaan want het nieuwe verschijnt! Ditmaal op het nieuwe stuk tramspoor in Oosterheem (Zoetermeer) als onderdeel van Randstadrail. De eerste tram staat geparkeerd op het spoor: http://www.digitaletram.nl/actueel/actueel.htm#2006086
Deze zal een aantal tests gaan doen de komende tijd, tezamen met een aantal andere trams.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

not-known schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:59:
Niet vergeten mensen! Morgen GRATIS met oud mat. meerijden op de hofpleinlijn! Dr naast nog speciale activiteiten op Gvc. * not-known is er iig aanwezig en zal menig fototje schieten.
Niet alleen oud mat, naast de Blokkendozen en de 766, komt er ook plan U in actie, in de reguliere dienst zowel plan V, sprinter-II'tjes en SGMm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Die U heb ik ook gezien ja, wel aardig. De Vtjes en SGM'etjes noem ik expres niet, aangezien je deze nog volop tegen komt en verlopig ook nog wel zal blijven tegenkomen :)

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Laatst online: 04-08 22:36
Dit is wel het kenmerkende geluid van zo'n 425 vind ik.. :)

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Friebo schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 11:57:
Dit is wel het kenmerkende geluid van zo'n 425 vind ik.. :)
Ja, je mist alleen de eerste wieee-squiek als hij nog een beetje geremd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 02:40:
[...]

Niet alleen oud mat, naast de Blokkendozen en de 766, komt er ook plan U in actie, in de reguliere dienst zowel plan V, sprinter-II'tjes en SGMm.
Nou, volgens OVL was de inzet van de Plan-U nogal van korte duur: hij schijnt defect te zijn ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
Maasluip schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:10:
[...]

Ja, je mist alleen de eerste wieee-squiek als hij nog een beetje geremd staat.
Je bedoeld dit? Is dat niet van een ET 423?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
not-known schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:59:
Goed, zoals het oude verdwijnt, werd er vandaag weer vanalles gedaan want het nieuwe verschijnt! Ditmaal op het nieuwe stuk tramspoor in Oosterheem (Zoetermeer) als onderdeel van Randstadrail. De eerste tram staat geparkeerd op het spoor: http://www.digitaletram.nl/actueel/actueel.htm#2006086
Deze zal een aantal tests gaan doen de komende tijd, tezamen met een aantal andere trams.
Toch erg mooi, die randstadrail voertuigen. Gekoppelde trams is helemaal mooi om te zien. Verder vind ik de Citadis opzich ook erg mooi, vooral de Parijse versie voor T3, die erg lang is; zeven rijtuigen om precies te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.tramway.paris.fr/images/bando/tgd_didot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Friebo schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:19:
[...]

Je bedoeld dit? Is dat niet van een ET 423?
Ja, zoiets. De 423 is trouwens technisch hetzelfde als de 425, maar voor de S-bahn bedoeld. Heeft meer deuren: drie per bakzijde i.p.v. twee.

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 25-05-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Zow, dat was een dagje oud mat kijken... 1 woord DRUK
Mijn god wat een opkomst van mensen. Volgens mij is elke minuut van de dag vastgelegd.
Wat reed er zoal: Mat '24, Mat '54, Plan V, SGM-II, SGMm, ICM (olympisch gekleurd 4240 dacht ik).
Statisch mat. was het STIBANS mat '36. Deze was verre van rijvaardig en was verder compleet gestript van binnen. Hopelijk wordt dat _ooit_ nog wat..
Het U'tje heb ik al niet meer gezien, die was vroeg op de ochtend al ter ziele gegaan.
Het perron @ Gvc was iig overvol rond 15:00, er was een wachtrij van minstens een uur voor het historisch mat. Ik heb daarom alleen het koplopertje + hondekopje gedaan. Verder alleen foto's geschoten.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Mat '54 is geweldig :). Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
not-known schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:09:
Zow, dat was een dagje oud mat kijken... 1 woord DRUK
Mijn god wat een opkomst van mensen. Volgens mij is elke minuut van de dag vastgelegd.
Wat reed er zoal: Mat '24, Mat '54, Plan V, SGM-II, SGMm, ICM (olympisch gekleurd 4240 dacht ik).
Statisch mat. was het STIBANS mat '36. Deze was verre van rijvaardig en was verder compleet gestript van binnen. Hopelijk wordt dat _ooit_ nog wat..
Het U'tje heb ik al niet meer gezien, die was vroeg op de ochtend al ter ziele gegaan.
Het perron @ Gvc was iig overvol rond 15:00, er was een wachtrij van minstens een uur voor het historisch mat. Ik heb daarom alleen het koplopertje + hondekopje gedaan. Verder alleen foto's geschoten.
Volgens mij heb ik een overbrengingsrit daarvan gezien, doorkomst ~12.30 te Tb op 24 mei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Overbrenging zou kunnen. De tijden ervan heb ik niet, maar er is gistermiddag wel een geweest ja.

Mijn fotocollectie van deze dag: http://picserver.bikkelsinc.nl/not-known/hofplein/
Voor de mat'54 fans, een binnen komende: http://picserver.bikkelsi...fplein/fotos/IMG_0539.JPG :)

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

not-known schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:09:

Dat heb ik ook snel bekeken, we zijn toen maar met de sneltrein naar Rotterdam Centraal gegaan en op Hofplein ingestapt, uiteraard direct in de 'Jaap'.
Na het vrij dringend verzoeken van alle aanwezigen die met de trein uit Pnk/Gvc waren gekomen om anderen ook een plekje te gunnen, kon er toch zonder al te grote drukte gereden worden. Omdat het de laatste rit was (van 16:13) werd er enorm gebruik gemaakt van alle vormen van geluid die het ding kon produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een paar foto'tjes, even zonder commentaar, meesten zullen voor zich spreken. Ook niet bewerkt, dus er kan wel eens een jas of paal in een hoek staan of een foto wat scheef staan, maar ik heb geen zin om daar nu iets aan te doen.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8243.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8246.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8250.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8255.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8272.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20Rotation%20of%20IMG_8278.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8279.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8280.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8281.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20Rotation%20of%20IMG_8284.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8288.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8291.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8294.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8297.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8302.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8305.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8307.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8309.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8314.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8315.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8317.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/060525/Resize%20of%20IMG_8318.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Kunnen de deuren van die hondekop ook nog gewoon open tijdens het rijden of is dat nu allemaal beveiligd? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Vijftig jongeren opgepakt voor vandalisme in trein
Problemen met treinverkeer Den Haag
Die gasten die die trein gesloopt hebben, mogen wat mij betreft alle schade zelf betalen uit hun bierpot!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dennis schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 08:07:
Kunnen de deuren van die hondekop ook nog gewoon open tijdens het rijden of is dat nu allemaal beveiligd? :P.
Ik heb eens iets gelezen dat er op elk balkon een mannetje staat die moet verhinderen dat je de deur opentrekt.
* Maasluip kan zich nog wel een hete zomer herinneren, hondekop propvol, balkonzitten, trekt zo'n punkertiep de deur open voor verkoeling 8)

Ik moet trouwens wat bekennen: afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst over de hofpleinlijn gereisd. Erg he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

De deuren kunnen nog steeds open van de hondekop. Op elk balkon stond 2 man/vrouw 'beveiliging' zodat mensen niet bij de deuren kwamen onder het rijden.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Op het plaatje op de nu.nl pagina staat een mat '64, was dit ook echt het geval? of heeft nu.nl gewoon een image van een trein neergepleurt :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:23:
[...]

Op het plaatje op de nu.nl pagina staat een mat '64, was dit ook echt het geval? of heeft nu.nl gewoon een image van een trein neergepleurt :P
Nu.nl zou het verschil tussen een Mat24 en een Mat64 nog niet zien. Zal wel een standaardplaatje zijn gok ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

not-known schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:20:
De deuren kunnen nog steeds open van de hondekop. Op elk balkon stond 2 man/vrouw 'beveiliging' zodat mensen niet bij de deuren kwamen onder het rijden.
Dat was toch vroegah toen ze nog reden ook niet? Waarom dan nu opeens wel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:23:
[...]

Het betrof een ICM, was op het nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Friebo schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:45:
[...]

Het betrof een ICM, was op het nieuws.
En ICM is nog wel mijn favo materiaal :X

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RTL Nieuws heeft ook een filmpje met de schade online: http://www.rtl.nl/(vm=/ac..._1600_trein.avi_plain.xml

Is dus idd duidelijk een ICM.

Maar zo te zien valt te schade nog enigszins mee? één gesloopte bank, en een prullenbakken leeggegooid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

wildhagen schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:51:
RTL Nieuws heeft ook een filmpje met de schade online: http://www.rtl.nl/(vm=/ac..._1600_trein.avi_plain.xml

Is dus idd duidelijk een ICM.

Maar zo te zien valt te schade nog enigszins mee? één gesloopte bank, en een prullenbakken leeggegooid.
Yeap, zag het net ook op SBS6, schade lijkt idd mee te vallen! Ga je toch een avondje uit he.. Trouwens wel een goed iets, dat lik op stuk beleid.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

CyBeR schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:38:
[...]

Dat was toch vroegah toen ze nog reden ook niet? Waarom dan nu opeens wel? :P
Vroeg ik mij ook al hard op af, vooral toen de mensen de gangpaden in gepropt werden om de balkons zo leeg mogelijk te houden.. 'want de deuren dit en dat'. Niemand die het me kon vertellen..

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Leuk icoontje :D.

Kun je zo ook ergens allemaal bekijken, behalve F5? Ik zag net die kwadloper :P.

[ Voor 72% gewijzigd door Dennis op 26-05-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
not-known schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:40:
[...]

Vroeg ik mij ook al hard op af, vooral toen de mensen de gangpaden in gepropt werden om de balkons zo leeg mogelijk te houden.. 'want de deuren dit en dat'. Niemand die het me kon vertellen..
Omdat je er tegenwoordig van uit kan gaan dat sommige reizigers het IQ van een stoeptegel hebben en dat ze bovendien niet kunnen lezen, pictogrammen niet begrijpen en al helemaal niet beschikken over "gezond verstand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Dennis schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:56:
Leuk icoontje :D.

Kun je zo ook ergens allemaal bekijken, behalve F5? Ik zag net die kwadloper :P.
Ik geloof het niet, want ik heb de server default geen indexes gegeven, dus de icons kan je niet zomaar bezichtigen :p
Het zijn er op zich niet zo heel hoor, maar 17 :p
insan1ty schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:10:
[...]

Omdat je er tegenwoordig van uit kan gaan dat sommige reizigers het IQ van een stoeptegel hebben en dat ze bovendien niet kunnen lezen, pictogrammen niet begrijpen en al helemaal niet beschikken over "gezond verstand".
Uit den verhalen kan ik je vertellen dat dat vroegah echt niet anders was hoor, je hoorde er alleen minder van dan tegenwoordig.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Dat brengt dus mensen op ideeën denk ik dan :)
Maar goed.. ik weet niet hoe het vroegâh was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

insan1ty schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:10:
[...]

Mja. Ik bedoel, als je uit een rijdende trein flikkert is dat toch echt wel iets dat je aan jezelf te danken hebt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
CyBeR schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 01:54:
[...]

Mja. Ik bedoel, als je uit een rijdende trein flikkert is dat toch echt wel iets dat je aan jezelf te danken hebt hoor.
Ik weet ook niet wat er hier aan de hand is:
-Alles moet extreem semi-"veilig" en alles moet 1000x gecontroleerd worden. (Arbo, Sox, enz)

-Alles wat maar met infra en industrie te maken heeft moet maar ver uit de bewoonde wereld en als het in de buurt staat moet er een grote muur of hek er omheen of als er geld over is dan liefst in een tunnel. Een reiziger heeft namelijk geen recht op een mooi uitzicht...

Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar men maakte zich in ieder geval minder zorgen
over semi-"veiligheid" en als er een spoorlijn naar je dorp werd getrokken was men oprecht blij.

Waar eindigt dit. Ga een keer naar het Verenigd Koninkrijk en zie hoe de mens wordt behandeld: Op de wegen staat hoe je uit moet kijken en overal stikkers en gele gevaren strepen...

Welkom in de risicoloze maatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Maasluip schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:20:
Ik heb eens iets gelezen dat er op elk balkon een mannetje staat die moet verhinderen dat je de deur opentrekt.
* Maasluip kan zich nog wel een hete zomer herinneren, hondekop propvol, balkonzitten, trekt zo'n punkertiep de deur open voor verkoeling 8)
Toen ik een jaar of 12 geleden met tienertoer door het land reisde was het vrij normaal om op het balkon te staan met de deuren open als het erg warm was. Niet echt tijdens de reis, maar als de trein bijna aankwam op het station was er altijd wel iemand die de deuren vast opendeed. (Net zoals er nu altijd wel iemand zenuwachtig op 'open' aan het drukken ookal staat de trein nog niet stil.)

En als tienertoer-jongetje is het natuurlijk al helemaal machtig interessant om met de deuren wijd open rond te rijden. :o

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Varienaja schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:52:
[...]

Toen ik een jaar of 12 geleden met tienertoer door het land reisde was het vrij normaal om op het balkon te staan met de deuren open als het erg warm was. Niet echt tijdens de reis, maar als de trein bijna aankwam op het station was er altijd wel iemand die de deuren vast opendeed. (Net zoals er nu altijd wel iemand zenuwachtig op 'open' aan het drukken ookal staat de trein nog niet stil.)

En als tienertoer-jongetje is het natuurlijk al helemaal machtig interessant om met de deuren wijd open rond te rijden. :o
Dat was met de komst van het "snelheid groter dan 5km/h"-signaal gauw afgelopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

http://www.nu.nl/news/741..._en_trein_op_overweg.html

Dubbele botsing :X

Maar even iets anders: nadat een trein bij NedTrain is hersteld, wordt hij ook schoongemaakt van de graffiti, of gaat NedTrain daar niet over ? Want wie gaat over het schoonmaken van de trein en het verwijderen van graffiti dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Das die fijne kruising waar vorig jaar die twee zelfmoorden waren... tijd dat ze die kruising eens opheffen daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou ja, in dit geval lag het dus niet aan die kruising, maar aan die twee niet-zo-intelligente figuren. Welke halvegare gaat dan ook midden op een overgang schade inspecteren van een onderlinge botsing? Dan spoor je toch niet helemaal (vergeef me de woordspeling)? Rijd dan ff 5 meter door tot na de overgang..

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Helemaal mee eens :Y.

Maar desalniettemin zou opheffen een goed idee zijn, zodat er weer een stuk traject bijkomt dat overweg-vrij is. Eigenlijk moet het hele stuk Alkmaar-Amsterdam overwegvrij worden, wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: http://www.cogitoergosum.nl/overwegvrij.png

Volgens mij zijn de groene trajecten de enige die overweg-vrij zijn. Anders ben ik benieuwd :).

[ Voor 27% gewijzigd door Dennis op 27-05-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:13:

Volgens mij zijn de groene trajecten de enige die overweg-vrij zijn. Anders ben ik benieuwd :).
Het hooggelegen deel van de hofpleinlijn is overwegvrij, net als zo'n beetje de hele Zoetermeer Stadslijn, alsmede Boxtel-Eindhoven. Beesd-Geldermalsen zou ook zomaar overwegloos kunnen zijn bedenk ik me nu.
Of amersfoort- Amersfoort Vathorst, Enschede- Enschede Drienerlo, Capelle Schollevaar - Nieuwerkerk aan den IJssel, Voorburg-Den Haag Centraal, Schiedam-Rotterdam-Blaak, Breda-Prinsenbeek?
(even uit het hoofd hoor)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik eenieder vast aanraden om zaterdag 16 september vrij te houden voor iets leuks ergens in Leidschendam.
(NT ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Inmiddels is Gvc - Ztmsl totaal overwegvrij. Alles is ondertunneld en de oude overwegen zijn gesloten.
Verder dacht ik dat Gd - Wd compleet overwegvrij was? En als ik nog verder denk aan tig keer dat stuk naar Ut reizen, dan is Gd - Ut helemaal overwegvrij..

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dat van Gouda-Utrecht zou inderdaad wel kunnen kloppen, een jaar of 5 geleden was men iig tussen Woerden en Utrecht druk bezig met het verwijderen van spoorwegovergangen en het bouwen van een aantal viaducten. Verder zijn die stukjes met 1 halte nogal zinloos :P.

Zoetermeer Stadslijn en Hofplijnlijn zullen het inderdaad ook wel zijn, maar ik neem aan dat die toch wel van de NS-kaart verdwijnen, volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:42:
Mag ik eenieder vast aanraden om zaterdag 16 september vrij te houden voor iets leuks ergens in Leidschendam.
(NT ;))
Open dag bij NedTrain? ICE 3's tellen :), Joepie jee... :*) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 28-05-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Utrecht-Amsterdam is nog niet overwegvrij, bij Abcoude is nog een overweg als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Maasluip schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 08:15:
[...]
Wadjes toch allemaal? Behalve die tussen Almelo en Mariënberg, daar zijn de toiletten afgesloten.
BR 425 heeft in duitsland toiletten (misschien niet allemaal?) dus het is iig een bewuste keuze als er geen toilet komt. Ik zou het zelf een misser vinden. Ik vind dat de eis van een toilet gewoon in de aanbesteding (en bij NS in het algemene contract) moet staan.
Kleine aanvulling(ik weet niet of hij hier al genoemd is): Op het traject Zutphen-Apeldoorn(valt buiten de NS, ze gebruiken wel Buffels) zijn ook de toiletten afgesloten :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Waarom worden die tioletten afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

_DH schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:58:
Waarom worden die tioletten afgesloten?
Waarschijnlijk omdat het goedkoper is. Geen toilet dat vuil gemaakt wordt = geen poetsploeg die het toilet schoon moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:42:
(NT ;))
Best een leuke werkplaats, ben er een paar weken geleden nog geweest..
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/Afb013.jpg
Overigens weet ik niet of er wel ICE 3m's staan, misschien dat ze iets speciaal voor de open dag binnenhalen..

Ohja over het schoonmaken: daar weet ik niet zoveel van maar ik weet wel dat we een loc helemaal kunnen schuren en overspuiten.. Weet alleen niet of dat bij iedere beurt gebeurt.

[ Voor 18% gewijzigd door insan1ty op 28-05-2006 18:30 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.