All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 01:27:
Het AD is dan ook geen krant.
Trouw, FD, NRC en Volkskrant zijn zo'n beetje de enige fatsoenlijke kranten in dit land.
Fries Dagblad?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
omdat je bijna alles weet
[ Voor 186% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-03-2006 07:15 ]
www.google.nl
MisteRMeesteR schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:12:
Toch vraag ik me telkens weer af wat MRen te maken heeft met de NS/prorail.
Nou, dat weet Jan Modaal ook wel hoor, hoe achterlijk Jan Modaal isVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 02:19:
[...]
Iedereen weet toch hoe achterlijk Jan Modaal is?
/hk
Op internet is enorm veel te vinden over bijv. techniek enzo en verder qua nieuwsitems staat er op OVL ook vrij veel informatie, dus zonder te werken in de spoorsector kan je ook al heel veel weten.MisteRMeesteR schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:12:
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
Ontzettend kortzichtige mensen. Bah. Ik irriteer me ook mateloos aan mensen die een HC uitkafferen als de trein te laat/niet/whatever vertrekt. Dat is volgens mij ook het soort mensen wat dit soort berichten plaatst op internet.

HENG HENG
Kan iemand mij vertellen wat er anders is aan die seinen systeem? Er staan honderden seinen in NL die goed werken, waarom dan een ander systeem proberen?De software die de seinen van de zogenaamde Utrechtboog moet gaan regelen, heeft nog een paar bugs. Toch zal het nieuwe traject tussen Utrecht en Schiphol komend weekend in gebruik worden genomen. Door de problemen is het mogelijk dat de seinen zonder reden op rood springen.
Volgens ProRail leiden de softwareproblemen niet tot onveilige situaties omdat de seinen alleen onterecht op rood kunnen springen, en niet zomaar op groen zullen springen. Het zal naar verwachting nog zeker twee maanden duren voordat de problemen zijn opgelost.
Tot die tijd moeten reizigers via de nieuwe boog rekening houden met mogelijke vertragingen. Machinisten moeten bij een rood sein nu eerst de verkeersleiding bellen, die dan zal beoordelen of het rode sein terecht is. Als het om een fout gaat, wordt de trein door de verkeersleiding over het spoor geloodst. De trein moet dan wel langzamer rijden.
Het is niet de eerste keer dat er problemen optreden bij de constructie van de nieuwe Utrechtboog. Eigenlijk moest het spoor in december al in gebruik worden genomen, maar toen was de veiligheid nog niet voldoende gecontroleerd.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Verwijderd
Met NS heb ik weinig te maken, ik ben bouwkundig projectleider met daarnaast kennis van vervoerskunde en (maatschappelijk) veiligheid. In die hoedanigheid vrij recentelijk nog een baan aangeboden gekregen bij de Nationale Raad Transport Veiligheid. door Pieter van Vollenhove zelf.MisteRMeesteR schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:12:
Bij ProRail kom je momenteel niet binnen omdat die midden in een reorganisatie zitten.
Verwijderd
Er zit ergens een bugje in de software. Het Nederlandse seinenstelsel werkt overal het zelfde: bij fouten direct rood sein.IorGie schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:23:
Kan iemand mij vertellen wat er anders is aan die seinen systeem? Er staan honderden seinen in NL die goed werken, waarom dan een ander systeem proberen?
Het is dus niet onveilig om dat per ongeluk door rood te rijden als het sein een paar meter voor je neus op rood schiet, waar het kost wel tijd.
De verwachting is trouwens dat deze bug zich niet vaak voordoet, zeg max. 1 in de 2wk of eens in de maand ofzo.
Ik denk ook niet zozeer dat het een fout in de software is maar in de hardware voor de treindetectie. Dat daar ergens een los contactje zit dat eens in de zoveel tijd een onterechte bezetmelding genereerd. Softwarematige beveiliging is al langer in gebruik en werkt normaal gesproken ook zonder problemen. Als het goed is is het ook modulair opgebouwd zodat je basisblokken aan elkaar knoopt (blokje vrije baan, blokje enkel wissel, blokje kruiswissel, etc).
Het zou niet de eerste keer zijn dat de hardwarekant van de beveiliging door een stel vonkentrekkende sjaken die totaal 0 idee van datacommunicatie hebben is aangelegd. Herinnert zich iemand de perikelen met de inbedrijfname van ATB-NG op de maaslijn in 1997 nog? Hardware fout aangelegd.
Signatures zijn voor boomers.
De Veld C site!
ja ze zijn in reorganisatie en ook ja, je kan wel degelijk binnenkomenVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:14:
[...]
Bij ProRail kom je momenteel niet binnen omdat die midden in een reorganisatie zitten.
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Verwijderd
Het zijn spiegels voor eenmansbediening, zodat de machinist kan zien dat er niemand tussen de deuren zit als hij weg rijdt.tijn.online schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:36:
Een paar dagen terug zat ik voor het eerst in zo'n omgebouwde Sprinter (was op het traject Utrecht CS-Rhenen); 'k moet zeggen dat ik het interieur echt een hele vooruitgang vind. Nu vraag ik me alleen één ding af; aan de zijkanten van de bestuurdercabine zitten twee grote panelen voor de ruiten aan de zijkanten gemonteerd (op deze foto kun je ze net zien). Waarvoor zijn die dingen? Het enige wat ik kan bedenken is dat ze ervoor zijn om de machinist niet af te leiden, maar dat lijkt me eigenlijk sterk. Wie weet waar ze voor zijn?
Verwijderd
Niet voor de functies die ik wil...Il Ljama schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:14:
[...]
ja ze zijn in reorganisatie en ook ja, je kan wel degelijk binnenkomen
dat is een aardige nuancering
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
aussteigen bitte......einsteigen bitte....zuruck bleiben bitte.... blieb blieb en dan gaan de deuren met een knal dicht en wil je er niet meer tussen zitten.
maar ik heb een vraag over die buffels, hoe hebben ze daar het geluidssignaal (het fluitje) gemaakt bij de deuren?
specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax
Ook staat er op Breda de afgelopen week al een wagentje van BAM, ik was onder de indruk dat zij daar spoor aan het leggen waren, alleen het spoor lag er al..? iemand die weet wat dat ding doet?
prutsert
De Veld C site!
Van hier
Nasleep botsing Amsterdam
Van het materieel dat bij de zware botsing te Amsterdam Centraal op 21 mei betrokken was, werd het wrak van rijtuig 20-70 224 direct na de berging per dieplader naar het revisiebedrijf Haarlem gebracht. Het zal worden gesloopt. De zeer zwaar beschadigde en buiten profiel geraakte locomotief 1838 werd op 19 juni naar het revisiebedrijf Tilburg gebracht. Waarschijnlijk zal ook de loc worden gesloopt. Het beschadigde rijtuig 20-70 225 arriveerde op 8 juni voor herstel in Haarlem, samen met BKD 82-70 916, die hersteld zal worden en meteen verbouwd tot stuurstandrijtuig. Het lot van vooral de zeer zwaar beschadigde kopbak 290 8611 van IRM-stel 8656 is nog niet duidelijk.
Ik weet niet of hij al gesloopt is, Er loopt hier toch iemand stage bij werkplaats Tilburg
Ik dacht ook gelijk aan de 1838 toen ik een eloc met 2 ingedeukte neuzen zag staan
www.google.nl
Er word omgeroepen dan de trein naar zwolle op 4b binnen komt ipv. 4
Vervolgens stopt de trein gewoon in het midden
Daarna wordt er omgeroepen dat de ic naar almelo 5 min. vertraging heeft terwijl ik em al aan zie komen, werd nog een stuk of 3x omgeroepen daarna terwijl ie er al was.
De trein naar zwolle rijdt weg op het moment dat de ic binnenrijdt en stopt gelijk weer
Komt er nog een ICR binnen richting zwolle, op het spoor naast de andere trein die er al stond, staan ze allebei even stil, gaat degene die het laatste binnen kwam weer terug (zaten wel mensen in)

Verwijderd
Gewoon met luchtdruk lijkt me?Sathlon_nl schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:58:
maar ik heb een vraag over die buffels, hoe hebben ze daar het geluidssignaal (het fluitje) gemaakt bij de deuren?
Stom dattie gesloopt wordt, weer een loc minder...MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:53:
[...]
[afbeelding]
Ik weet niet of hij al gesloopt is, Er loopt hier toch iemand stage bij werkplaats Tilburg?
Ik dacht ook gelijk aan de 1838 toen ik een eloc met 2 ingedeukte neuzen zag staan
Vraag me af of dat niet goed hersteld kan worden, want zo te zien aan de buitenkant (binnenkant weet ik natuurlijk niet
* zwahiel vind de 16xx, 17xx, 18xx serie de mooiste locs
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Virussen? Scan ze hier!
hehe idd, als je alleen al ziet wat er in Tilburg staat aan 1600/1700/1800wildhagen schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:17:
Nou, als je de schade aan de koppen ziet kan je er wel vanuit gaan dat het midden ook helemaal ontzet is. Mogen ze de hele loc opnieuw uitlijnen, en effectie opnieuw opbouwen. Lijkt me een kostbare grap, en niet lonend, gezien de leeftijd van de loc, en het feit dat NSR volgens mij tegenwoordig genoeg locs heeft.
www.google.nl
mm hij lijkt er wel verdacht veel op, maar hij is dus in ieder geval (nog) niet gesloopt, ik heb het idee dat ze 'm gewoon op Roosendaal een beetje gaan laten staan wegroesten, net zoals zoveel daarMisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:53:
[...]
[afbeelding]
Ik weet niet of hij al gesloopt is, Er loopt hier toch iemand stage bij werkplaats Tilburg?
prutsert
Dus ik neem aan dat die dingen ook naar buiten geklapt kunnen worden? Want op deze manier zullen ze niet zoveel zien, lijkt mij...Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:50:
[...]
Het zijn spiegels voor eenmansbediening, zodat de machinist kan zien dat er niemand tussen de deuren zit als hij weg rijdt.
yuptijn.online schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 01:29:
[...]
Dus ik neem aan dat die dingen ook naar buiten geklapt kunnen worden? Want op deze manier zullen ze niet zoveel zien, lijkt mij...
www.google.nl
Waarom hebben eigenlijk alleen sprinters dat, en ander materieel niet?
HENG HENG
That's meMisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:53:
[...]
[afbeelding]
Je zou eens moeten weten wat ze nog laten herstellenwildhagen schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:17:
Nou, als je de schade aan de koppen ziet kan je er wel vanuit gaan dat het midden ook helemaal ontzet is. Mogen ze de hele loc opnieuw uitlijnen, en effectie opnieuw opbouwen. Lijkt me een kostbare grap, en niet lonend, gezien de leeftijd van de loc, en het feit dat NSR volgens mij tegenwoordig genoeg locs heeft.
Dat is omdat bij Sprinters minder personeel aanwezig is. Het is de bedoeling dat de machinist de trein in zijn eentje kan besturen en dus moet hij spiegels hebben om te kijken of de deuren wel dicht kunnen. Normaal doet een conducteur dat, maar op Sprinters is het niet meer van zelfsprekend dat er een conducteur mee reist. Het is zeg maar een soort metro stel maar dan op de gewone rails.Spacecowboy schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:18:
[...]
Waarom hebben eigenlijk alleen sprinters dat, en ander materieel niet?
Vandaar dat één man (de machinist) de trein compleet moet kunnen besturen, dus ook de automatisch uit en inklappende spiegels langs de sprinter
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Wel apart dat de informatie over de Betuwe route niet openbaar is.
Moet zeggen dat ik dat altijd erg mooie locs heb gevonden. Er is nu zo weinig... euh... AfwisselingAW_Bos schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:47:
Hm, ik moet zeggen dat die 1838 nu wel erg op een 1300 lijkt, of een oude 1100....
HENG HENG
De Veld C site!
Verder heb ik goed nieuws voor de inwoners van Friesland. De eerste niet-gelede bussen in Waterland worden momenteel afgeleverd (ik heb al één Mercedes en één Scania gezien) dus de Berkhoff bussen zullen binnen afzienbare tijd weer terug gaan naar het noorden.

Dat ze eens een beetje sneller werken.. treintje blussen, van het spoor halen (Of op zijspoor) en voilla.
Verwijderd
Wellicht heeft de brand beschadigingen veroorzaakt aan de infrastructuur, waardoor het traject pas kan worden vrijgegeven na het herstellen van de schade.Dennahz schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:04:
Treinbrand was 7.30. Vanmiddag om 13u moest ik nog helemaal via Deventer reizenTrein van 11.39 had vertraging in Rotterdam dus ik denk mooi lekker vroeg in Leeuwarden te zijn... niet dus
Dat ze eens een beetje sneller werken.. treintje blussen, van het spoor halen (Of op zijspoor) en voilla.
Wordt dit hersteld, of gesloopt, of anders geplukt?
Wat denken jullie?
[ Voor 47% gewijzigd door AW_Bos op 13-03-2006 21:28 ]
Wel geinig: zo te zien zijn die deuren van plastic ofzo, helemaal weg, waar de rest nog redelijk is blijven staan.
Heeft iemand een gegrond idee voor de oorzaak?
[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 13-03-2006 21:21 ]
Waar is de "buitenhuid" van treinen eigenlijk van gemaakt? Het voelt aan als kunstof?
HENG HENG
als het in het electrische gedeelte is ontstaan is oververhitting best goed mogelijk... spanning en stroom samen zijn een lijp goedje...Dennahz schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:50:
Een brandstichterKan me niet voorstellen dat die treinen oververhit raken met dit koude weer.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Sterker nog, pas om 16 uur was het spoor weer vrij.Dennahz schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:04:
Treinbrand was 7.30. Vanmiddag om 13u moest ik nog helemaal via Deventer reizenTrein van 11.39 had vertraging in Rotterdam dus ik denk mooi lekker vroeg in Leeuwarden te zijn... niet dus
wel eens van een bovenleiding gehoord? en wat brand hiermee kan doen?Dennis schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:23:
[...]
Sterker nog, pas om 16 uur was het spoor weer vrij.
Verwijderd
'helemaal' via Deventer valt ook nogal mee, het scheelt je precies een halfuur.Dennahz schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:04:
Treinbrand was 7.30. Vanmiddag om 13u moest ik nog helemaal via Deventer reizen
tenzij je daardoor je busaansluiting mist waardoor je dus een dik uur vertraging hebtVerwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:09:
[...]
'helemaal' via Deventer valt ook nogal mee, het scheelt je precies een halfuur.
maargoed, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, en is lastig te voorkomen. shit happens.
[ Voor 16% gewijzigd door Erkens op 14-03-2006 12:15 ]
Driewerf hoera.Treinverkeer rond Rotterdam stilgelegd
Uitgegeven: 14 maart 2006 14:17
Laatst gewijzigd: 14 maart 2006 16:09
ROTTERDAM - Het treinverkeer in en rond Rotterdam heeft al de gehele dinsdag te kampen met uitval. Rond het middaguur was Rotterdam Centraal anderhalf uur per trein niet bereikbaar. Even leek het beter te gaan, omdat de storing in de aansturing van wissels en seinen verholpen leek. Maar korte tijd daarna viel die aansturing opnieuw uit. Rond half vier kwam het treinverkeer weer langzaam op gang.
Een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail zei dat overdag honderden reizigers het stedelijk openbaar vervoer gebruiken om bij stations te komen met aansluitende treinverbindingen. Zij moesten veelal omreizen of liepen veel vertraging op.
Alternatief vervoer
Rond 15.30 uur werd duidelijk dat de problemen niet voor de avondspits opgelost zijn. ProRail verwacht een toeloop van reizigers op Rotterdam Centraal Station en op de stations waar alternatief vervoer mogelijk is. Een aannemer is nog tot 18.00 uur bezig met het repareren van een stukgetrokken glasvezelkabel. Daarna zal het nog enige uren duren voordat het treinverkeer weer op schema rijdt.
Rond 16.00 uur rijdt een aantal bussen tussen Schiedam en Delft. Daarnaast rijdt twee keer per uur een trein tussen Rotterdam en Den Haag Hollands Spoor. Ook van Rotterdam naar Dordrecht rijdt eens per halfuur een trein. Deze frequentie is echter onvoldoende om alle reizigers te bedienen.
Glasvezelkabel
De storingen begonnen toen in de ochtend een glasvezelkabel werd stukgetrokken bij het plaatsen van een geluidscherm langs de lijn tussen Rotterdam en Rotterdam-Noord. Dat dupeerde de reizigers richting Gouda, die met het stedelijk openbaar vervoer naar station Alexander moesten om hun reis te vervolgen.
Vervolgens vielen rond elf uur rond CS seinen en wissels uit omdat de aansturing met de computer faalde, vermoedelijk als gevolg van de stukgetrokken kabel. Alle treinverkeer van en naar dit hoofdstation werd vervolgens stilgelegd. Reizigers moesten opnieuw per metro, tram of bus een station zien te bereiken om hun reis te beginnen of vervolgen.
Na anderhalf uur leek de storing verholpen, maar de oplossing bleek van korte duur. Rond 13.20 uur deed hetzelfde euvel zich opnieuw voor en lag alle treinverkeer opnieuw stil op alle sporen.
Pendeltreinen
Reizigers in zuidelijke richting, Dordrecht en verder, kunnen gebruik maken van de pendeltreinen, in oostelijke richting naar Rotterdam-Alexander en in noordelijke richting naar station Hofplein. Die laatste afstand raadt ProRail aan te voet af te leggen. Ook kunnen reizigers gebruik maken van alternatief busvervoer.
Intercity's die normaal gesproken Rotterdam aandoen, worden omgeleid.

Ik vermoed dat er 2 kabels lagen, maar dat die alletwee op volle snelheid gebruikt werden, waardoor het systeem klapt als er 1 knapt. Heeft iemand al een idee waardoor het is gekomen, met iets meer onderbouwing?
Ach, als ze het maar voor vrijdag repareren, dan heb ik er geen last van
[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 14-03-2006 20:52 ]
Verwijderd
(en weer een factuur van 135 euro voor NSR Netwerk NO)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 01:53 ]
Mja, laat ProRail eens langsgaan bij een gemiddelde internetboer, en vragen hoe ze die netwerken redundant krijgen zodanig dat een stukgetrokken kabel geen effect heeft op de werking van 't netwerk.MBV schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:32:
@Rotterdam: Bij ProRail ze leren het ook nooit. Toen met die megastoring in Utrecht was er ook een netwerkkabeltje ofzo geknapt waardoor de verbindingssnelheid lager lag, waarna het systeem crashte. Nu gaat er weer een kabeltje doormidden, en wat gebeurt er: systeem kaput. Hoe moeilijk is het om een 2e en 3e verbindingskabel naar utrecht te leggen![]()
Ik vermoed dat er 2 kabels lagen, maar dat die alletwee op volle snelheid gebruikt werden, waardoor het systeem klapt als er 1 knapt. Heeft iemand al een idee waardoor het is gekomen, met iets meer onderbouwing?
Ach, als ze het maar voor vrijdag repareren, dan heb ik er geen last van
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Anders kan dinnetje uitstappen in Roosendaal en vandaar direct naar Zwolle.
Voor school heb ik nu een bepaalde historische trein gehuurd
Grappig dat 't kan op zich, is wel weer 's wat anders!
Serieus? of is het een grap?zwahiel schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 02:21:
Ik heb genoeg van alle vertragingen...
"Direct vanuit Ehv/Den Bosch/utr naar hartje schiphol"
www.google.nl
Met de trein dus!
Dit is bloedserieus!
Ik heb 't gisteren bevestigd.
Wil ik ooit ook wel eens huren
Verwijderd
De 766?zwahiel schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 02:21:
Ik heb genoeg van alle vertragingen...
/me heeft volgende week ook gezelschapsritje per stoomloc door het land
U gaat voor de koelkast!Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:07:
[...]
De 766?
/me heeft volgende week ook gezelschapsritje per stoomloc door het land
De 766 idd, prijs viel reuze mee
Is het vervoersmiddel voor de intro van mijn opleiding in augustus, heb er nu al zin in!
op www.mat54.nl
Over de prijs kan ik niets zeggen aangezien 't een individuele rit is die per keer berekend wordt wat ik ervan begrepen heb. Ik wacht nu nog even op een mailtje met de betalingsgegevens en antwoord op nog wat vragen. Ik ben er in elk geval erg enthousiast over en met mij mijn opleiding ook!
[ Voor 4% gewijzigd door m-m op 18-03-2006 22:39 ]
Verwijderd
Ga maar uit van enige duizenden euro's (zelfde orde van grootte als een nieuwe keuken moet je dan aan denken )MBV schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:48:
Toch ben ik benieuwd. Wat voor ritje, wat kost het ongeveer? Is dat €100, €1000 of 1 miljoen?
Chartertrains is trouwens nog veel duurder, denk dat je met de hondekop best een prima deal hebt. Bovendien past er nog best wel wat volk in zo'n ding.
Verwijderd
Dat is op zich redelijk normaal bij de dingenm-m schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:38:
Ik fietste vanmiddag door Groningen en zag bij het station een van de gestalde Wadlopers flink roken. Er kwam dikke zwarte rook uit, en het kwam niet uit de uitlaat maar ernaast. Stond dat ding in de hens of is dat normaal?
Ik had me vorige week ook nog zo verheugd op een ritje met zo'n wadkwalmer, kwam er zo'n klote-lint opdraven

een paar duizend euro zit je in de juiste richting ja, duizenden euro's nee hoor, 't ligt puur waar je naar toe wilt. Per persoon uitgerekend is 't voor ons goed te doen dus! Vandaar dat wij 'm hurenVerwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:50:
[...]
Ga maar uit van enige duizenden euro's (zelfde orde van grootte als een nieuwe keuken moet je dan aan denken )
Chartertrains is trouwens nog veel duurder, denk dat je met de hondekop best een prima deal hebt. Bovendien past er nog best wel wat volk in zo'n ding.
Ioniq 5 P45
Even voorbij Rotterdam Zuid ging de IC richting venlo bot op de rem staan! Ik en mijn maatjes zaten in de voorste wagon direct achter E-loc 1755 en we konden het verbrande rubber/elektriciteits geurtje ruiken met dichte ramen!
Verder was vanmorgen een paar uur het spoor afgesloten tussen Leiden en Den Haag, op last van de politie.. iemand iets gehoord/gezien waarom dit zo was?
www.google.nl
[ Voor 10% gewijzigd door insan1ty op 23-03-2006 00:36 ]
Is mij nooit opgevallen in ieder gaval. Keertje met een meetlint de trein in?Spiller schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:58:
Heeft iemand duidelijke overzicht foto's van de DD-AR waar het verschil in grote van de ramen tussen 1e en 2e klas duidelijk te zien is? Mijn moeder beweert dat het gezichtsbedrog is, terwijl ik vandaag genoten heb van de grotere ramen.
Verwijderd
Ik reis zowel 1e als 2e klas, en de ramen bij DD-AR zijn in de 1e klas niet groter dan in de 2e klas.IorGie schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 02:25:
[...]
Is mij nooit opgevallen in ieder gaval. Keertje met een meetlint de trein in?
Op die foto kan je het ook zien, tel het aantal ramen maar. Ze zijn idd ietjes groter omdat je bij de 1ste klas immers meer beenruimte hebt waardoor er in dezelfde ruimte minder bankjes staan, en het raam altijd van bankje tot bankje is
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Zouden die dan uit Amstelveen en ZuiderAmstel komen :-P Wel het grootste hockey gehalte hier.terabyte schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:31:
Sinds de Utrechtboog open is, reizen in de 800/900 tussen Ut en Asd veel minder mooie vrouwen.
Het is me trouwens niet opgevallen > ik heb van die 2 naar 1e klas kaartjes besteld op ns.nl en in de 1e klas zitten niet zoveel mensen ;-).
Maar de 800/900 heeft de mooiste treinsamenstelling die in NL rijdt, dat is jouw voordeel... Ik ben al heel blij dat ze geen V-IRM hebben ingezet op de Utrechtboog (in ieder geval niet toen ik er in zat ).
[ Voor 11% gewijzigd door Vaagharses op 23-03-2006 20:51 ]
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Verwijderd
Dan heb je geluk, want in de 3500-serie zit behoorlijk wat IRM.Vaagharses schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:49:
Maar de 800/900 heeft de mooiste treinsamenstelling die in NL rijdt, dat is jouw voordeel... Ik ben al heel blij dat ze geen V-IRM hebben ingezet op de Utrechtboog (in ieder geval niet toen ik er in zat ).
In de 800/900 binnenkort ook
Maar wellicht dat ze dat getrokken spul dan wel in de 3500-serie gooien, of terug in de 3600, al wordt dat in de spits wel krapjes denk ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 23:32 ]
Tussen Cuijk en Nijmegen was er een overwegstoring oid. Nou ja, goed, shit happens. De trein uit Roermond stond dus stil op het spoor, waar hij normaal dus richting Nijmegen zou gaan rijden. Ik denk: ik blijf in de trein zitten, lekker warm. Maar opeens wordt er in de trein omgeroepen: "deze trein vertrekt nu naar Roermond" (de tegengestelde richting dus). Ik kon nog net de trein uitsprinten voordat de deuren dichtgingen

Uiteindelijk dus anderhalf uur in de kou gestaan
leoaq.fm // Jeune Loop
Ja ik zag laatst wel wat IRM rijden bij WTC terwijl die er voor de utrecht boog niet waren. En ik neem aan dat de treinen naar het noorden nog steeds ICM's zijn.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:29:
[...]
Dan heb je geluk, want in de 3500-serie zit behoorlijk wat IRM.
In de 800/900 binnenkort ook![]()
Maar wellicht dat ze dat getrokken spul dan wel in de 3500-serie gooien, of terug in de 3600, al wordt dat in de spits wel krapjes denk ik.
Gaat het getrokken materieel langzaam verdwijnen?
Verwijderd
Ja, ivm comfort en combineren/splitsen rijdt de noordoorst (met een paar uitzonderingen) en de NSR-stoptreinen Dv-Aml(-Hgl) en Zl-Gn ook met ICM.Vaagharses schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 01:14:
[...]
Ja ik zag laatst wel wat IRM rijden bij WTC terwijl die er voor de utrecht boog niet waren. En ik neem aan dat de treinen naar het noorden nog steeds ICM's zijn.
Niet zo zeer, maar er wordt een aardige hap rijtuigen aan HSA verhuurd en omdat de 800/900 ipv om-en-om naar Mt en Hrl vanaf volgend jaar elke 30min naar zowel Mt als Hrl gaan rijden, moet er gesplitst worden. Aangezien dat met ICR nogal lastig gaat, wordt daar dus IRM ingezet (zoals het er nu voorstaat, je zou ook nog met extra BDs'en TD-stammen van 6 kunnen maken en die splitsen, locs genoeg).Gaat het getrokken materieel langzaam verdwijnen?
Kijk, en dat is de reden dat ik bij een verstoring van NS eigen initiatief toon. Bel even met 9292ov en je ziet dat je vanuit Cuijk met de bus in 40-50 minuten in Nijmegen zit.leokennis schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 00:18:
Ok ik wil wel even weten wie ik vandaag weer eens de schuld mag geven:
Tussen Cuijk en Nijmegen was er een overwegstoring oid.
[...]
Toen die er na drie kwartier nog niet was,
[...]
25 minuten later was de trein er...en wel op spoor 1.
[...]
Uiteindelijk dus anderhalf uur in de kou gestaanSchitterend geregeld weer.
Duh, zelfs ik ken lijn 55Maasluip schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:02:
[...]
Kijk, en dat is de reden dat ik bij een verstoring van NS eigen initiatief toon. Bel even met 9292ov en je ziet dat je vanuit Cuijk met de bus in 40-50 minuten in Nijmegen zit.
-Geef geen valse hoop/informatie
-Ga niet zelf lekker weg in een taxi, leef mee met je klant
-Zet een treinstel neer ofzo zodat je niet kapot loopt te gaan van de kou (station Cuijk heeft niet eens een dicht wachthokje...)
Dit was ook al het geval een paar maanden geleden toen het opeens ging sneeuwen, bij die landelijke chaos. Ze laten je gewoon verrekken, verstrekken geen of halve informatie, bieden je pas na 8 uur wachten gratis koffie aan en de plees gaan gewoon 11 uur dicht. De NS kan zich volgens mij niet helemaal goed inleven in wat de klant wil. Ik begrijp ook wel dat de NS niks kan doen aan een boom op het spoor, een kapotte wissel of weet ik wat. Maar dan mogen zij ook wel begrijpen dat ik ondertussen sta te wachten, eventueel te laat kom, het koud heb etc.
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Moet je (onder andere) je trein minimaal verzekeren voor 1,85 mln casco en 100mln WA.
Oh, schijntje. Is te doen. Alleen jammer dat ik net jarig ben geweest.Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:59:
Voor de liefhebbers die zelf een trein willen huren: een DM'90 leasen bij NSFS uit Dublin kost je 16.000 euro per maand ex BTW.
Moet je (onder andere) je trein minimaal verzekeren voor 1,85 mln casco en 100mln WA.
[ Voor 12% gewijzigd door Vinnienerd op 25-03-2006 02:15 ]
Ik heb een vraag:
Wat is er eigenlijk gebeurd met de 2400 serie die aan Frankrijk verkocht is?
Ik weet dat ze bezig zijn geweest met de TGV enzo.
Iemand enig idee?
Kvermoed dat ze ondertussen wel op de sloop staan. Die dingen hebben hun geld wel opgebracht bij het aanleggen van de diverse TGV sporen (vooral rond Avignon).Broodjebram schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:31:
Hallo,
Ik heb een vraag:
Wat is er eigenlijk gebeurd met de 2400 serie die aan Frankrijk verkocht is?![]()
Ik weet dat ze bezig zijn geweest met de TGV enzo.
Iemand enig idee?
Ik heb een rail magazine van 10jr terug, daar staan ze al in, kan me bijna niet voorstellen dat ze die dingen nog opgelapt houden. Overigens staan daar nog veel meer opgekochte diesels in (van BR, maar ook eigen oude SNCF barrels) die met 100en meter lange ballasttreinen hellingen moesten nemen (3 locs voor, 3 locs achter). Ik kan het artikel wel eens inscannen (mits copyright dit toelaat)
Maar correct me if i'm wrong!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Denk niet dat het zo'n groot probleem zal zijn t.o.v. copyrights. Mits je de bron er ff bij vermeld
HENG HENG
Ik bedacht me net wat:456 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:15:
[...]
Kvermoed dat ze ondertussen wel op de sloop staan. Die dingen hebben hun geld wel opgebracht bij het aanleggen van de diverse TGV sporen (vooral rond Avignon).
Ik heb een rail magazine van 10jr terug, daar staan ze al in, kan me bijna niet voorstellen dat ze die dingen nog opgelapt houden. Overigens staan daar nog veel meer opgekochte diesels in (van BR, maar ook eigen oude SNCF barrels) die met 100en meter lange ballasttreinen hellingen moesten nemen (3 locs voor, 3 locs achter). Ik kan het artikel wel eens inscannen (mits copyright dit toelaat)
Maar correct me if i'm wrong!
Wat ik een aantal maanden geleden een artikel gelezen in een tijdschrift(weet niet meer welke

En daar stonden 2 ex NS 2400en in een glimmende nieuwe verflaag, bij een depot in Frankrijk
(2400 zijn de mooiste Nederlandse Loco's vind ik)
[ Voor 4% gewijzigd door Broodjebram op 26-03-2006 09:43 ]
wat moet een dublins bedrijf met een DM'90?Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:59:
Voor de liefhebbers die zelf een trein willen huren: een DM'90 leasen bij NSFS uit Dublin kost je 16.000 euro per maand ex BTW.
Is de 766 toch een stukje goeiekoper
Kan iemand mij gewoon ff uitleggen waarom NSFS in Ierland zit!? En waarom NSR kennelijk in Ierland dus de treinstellen huurt? Gewoon leg mij die gekke kronkel even uit? Is het belasting en bedrijfstechnisch beter of WAT!?
[ Voor 23% gewijzigd door zwahiel op 26-03-2006 05:03 ]
http://www.nsfinancialservices.ie/home/default.asp?NCID=1
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Die heb ik vanmiddag ook nog zien staan, ik liep om 16:30 over hetzelfde perron als waar de fotograaf stond.
Dit topic is gesloten.