[voip] via xs4all

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 11.399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap niet dat je zo'n off-topic post hier plaatst, wat is het nut daarvan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 17:45
MensionXL schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:59:
Misschien is dit allang besproken of komt dit over als een flame, maar waarom nemen jullie zo'n duur pakket en zo'n traag internet abbo als het ook kan met Orange ADSL Family + Telefonie? :?
20mbit ADSL2, 29,95 p/m, 4 cent starttarief, ik heb het ook, lijn ligt er nooit uit. :)

Ik snap jullie niet?
Wij (iig ik) betaal gaarne wat extra voor meer service. Daarnaast heb ik meer vertrouwen in XS4ALL dan de andere ISP in Nederland.
wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:06:
Bij Demon moest je dan extra gaan betalen. Demon betaalde toen de lijnhuur direct aan KPN zodat je maar één rekening kreeg. Je betaalde dan net zoveel als je bij KPN betaalde voor de lijnhuur. Nu kan dit volgens mij niet meer en moet je altijd belbudget nemen.
Dat was toch iets van 2 euro extra?

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 02-07-2006 15:02 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gunner schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:01:
[...]

Ik snap niet dat je zo'n off-topic post hier plaatst, wat is het nut daarvan?
Is jouw post dan niet offtopic?
Wat is het nut van jouw post eigenlijk? :+

offtopic:
Was gewoon geinteresseerd in hoezo jullie nou hiervoor kozen terwijl het sneller en goedkoper kan ^_^

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 02-07-2006 15:14 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MensionXL schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:13:
[...]

Als jij niet off-topic was gegaan, hoefde ik dat ook niet! (8>
offtopic:
Was gewoon geinteresseerd in hoezo jullie nou hiervoor kozen terwijl het sneller en goedkoper kan ^_^
sommigen zitten aan een contract vast? :?

Toen ik mijn contract met xs4all afsloot was VOIP nog niet doorgebroken (bij geen andere provider), en ja, ik ben me aan het orienteren op andere providers als mijn contract afloopt. Voor de rest lijkt het niet handig als jij hier op door gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 02-07-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MensionXL schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:13:
[...]

Als jij niet off-topic was gegaan, hoefde ik dat ook niet! (8>
Niet zo naast je schoenen lopen joh :P Wat hebben we toch een marzel dat we jou hebben _/-\o_ :+
Gunner schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:42:
Voor de rest lijkt het niet handig als jij hier op door gaat.
Oke baas. :>

[ Voor 68% gewijzigd door MensionXL op 04-07-2006 13:56 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Graham schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:01:

[...]
Dat was toch iets van 2 euro extra?
Volgens mij was die 2 euro extra het verschil tussen belbudget + lijn huren en alleen een lijn huren. Maar pin mij er niet op vast :).
Misschien is dit allang besproken of komt dit over als een flame, maar waarom nemen jullie zo'n duur pakket en zo'n traag internet abbo als het ook kan met Orange ADSL Family + Telefonie? :?
20mbit ADSL2, 29,95 p/m, 4 cent starttarief, ik heb het ook, lijn ligt er nooit uit. :)

Ik snap jullie niet?
offtopic:
De keuze van een provider hangt af van een aantal punten, welke in verschillende volgorde van belangrijkheid kunnen liggen. Deze punten zijn oa: betrouwbaarheid, snelheid, prijs, latency, service, privacy, nieuwsgroepen, extra diensten, contractduur, enz. Je moet de provider kiezen welke de prioriteit hetzelfde kiest zoals jij dat ook graag wil. Met behulp van de ervaringen topics kom je erachter hoe die prioriteit ligt. Hier het topic over Orange.

Orange verschilt van Xs4all, waardoor ze beide een andere doelgroep aanspreken :).

[ Voor 28% gewijzigd door dr snuggles op 02-07-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:07
wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:46:
[...]

Heb je je lokale netnummer ook gekoppeld aan je 087 nummer? Misschien lukt het dan wel.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Dat stond hier. Je kunt dus je normale netnummer doorlaten verbinden met je 087 nummer. Als dit doorverbinden bij xs4all gebeurt, dan zou je in theorie vanaf elk bedrijf je lokale nummer kunnen bellen terwijl het gesprek bij jou via je voip lijn aan komt.

Ik vraag mij alleen af wat er nu zonder doorverbinden gebeurt als je belt naar je lokale nummer. Gaat dan ook gewoon je telefoon over en loopt het gesprek dan via je analoge lijn? Misschien dat jij dat even wil testen :).

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 02-07-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100259

@ MensionXL, ben hierzo in dit gat genoodzaakt gebruik te maken van het KPN kopernet of kabelnet van cHELLo. Dan lijkt me de keuze niet zo heel moeilijk, toch? :z

Als ik het dan allemaal goed begrijp houd de VoiP actie van xs4all niet meer in dan dat je het ST716 modem tegen een gereduceerde prijs van €49,- kan aanschaffen bij een abo verlenging van één jaar, verder niets nieuws onder de zon. :?
Dan moet het ook mogelijk zijn om met m'n huidige ST546 modem icm een Artech AX521 of Friz!Box fon (weet niet wat het beste zal zijn maar daar verdiep ik me later wel in) te bellen of gebeld worden op m'n huidige nr van de vaste telefoon. Ik wil er iig zeker van zijn dat ik altijd gebeld kan worden op m'n huidige vaste tel.nr.
Dat het bellen via VoiP of nummerweergave oid mischien wat brak is vind ik nog niet zo'n ramp, mits je maar altijd kan terug vallen op de analoge lijn.

Krijg wel steeds meer de indruk dat je veel extra kosten moet gaan maken om het zaakje draaiende te krijgen, een nieuw modem of Artech kastje, en 2 nieuwe vaste tel.toestellen die VoiP ondersteunen (correct me if I'm wrong?). Daarbij komt mischien nog dat ze over een jaartje ofwat met weer wat nieuws op de proppen komen en je weer extra moet investeren in je hardware......dan lijkt me het einde zoek en kan ik beter de huidige (stabiele) situatie handhaven. :O

/edit
Er komt wel weer wat leven in dit topic nadat het bijna een maand op z'n gat gelegen heeft. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100259 op 02-07-2006 16:30 . Reden: weer wat leven in de brouwerij :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 100259 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:19:
Krijg wel steeds meer de indruk dat je veel extra kosten moet gaan maken om het zaakje draaiende te krijgen, een nieuw modem of Artech kastje, en 2 nieuwe vaste tel.toestellen die VoiP ondersteunen (correct me if I'm wrong?).
Een nieuw modem heb je wel nodig, maar op dit modem kun je gewoon je ouderwetse telefoon aansluiten met rj11 stekkers. Dit modem kost je dus 50 euro. Het Artech kastje heb je niet nodig. Zie ook deze uitleg :).

[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 02-07-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:31:
[...]op dit modem kun je gewoon je ouderwetse telefoon aansluiten met rj11 stekkers.
En blijft het dan mogelijk om met het oude toestel VoiP gesprekken te voeren ?
Citaat actie webpage "Op het draadloze modem, de Thomson 716, kunt u een analoog telefoontoestel aansluiten. Daarnaast kunt u alle telefoons gebruiken die het SIP-protocol ondersteunen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 100259 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:52:
[...]

En blijft het dan mogelijk om met het oude toestel VoiP gesprekken te voeren ?
Citaat actie webpage "Op het draadloze modem, de Thomson 716, kunt u een analoog telefoontoestel aansluiten. Daarnaast kunt u alle telefoons gebruiken die het SIP-protocol ondersteunen."
Ja je kunt dan met je oude telefoon voip gesprekken voeren. Het citaat wat jij aanhaalt gaat over SIP telefoons, die hebben een rj45 stekker en die kun je dus ook gebruiken. Hier staat hetzelfde als wat ik net zei + meer info :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
[...]

Dan gaat heel je modem uit en kan je niet meer internetten?

[...]

Ik denk dat kwalitatief xs4all beter is dan solcon, puur gebaseerd op reputatie. Bovendien is solcon een budget aanbieder, welke de prioriteit legt bij goedkoop en minder bij betrouwbaar. Ik heb liever kwaliteit :).
1 Zo budget is Solcon helemaal niet, het zijn gewoon tarieven waar je wat op te verdienen valt.
2 Solcon's reputatie is goed, ook doen ze al iets van 2 jaar!! aan digitale telefonie. En er zijn bijzonder weinig klachten. Xs4all is er net mee begonnen, en de dienst is volgens mij nog beta.

[rml]Solcon - VoIP [ icm SMC 7908 modem] Informatie en Ervaringen[/rml]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
[...]

Dan gaat heel je modem uit en kan je niet meer internetten?
Bij gebruik van artech ax521 http://www.tijdhof.com/pr...ath=68_88&products_id=467

Afbeeldingslocatie: http://www.tijdhof.com/images/artech/artech_schema1_g.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tijdhof.com/images/artech/artech_schema2_g.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
:? Wat moet ik hiermee? Dat ding voegt nummerherkenning toe aan de analoge lijn en de mogelijkheid om via een prefix te bellen via de analoge lijn. Het eerste hoef ik niet en het laatste kon al en bovendien kost ie flink wat euro's. Mis ik iets?

[ Voor 16% gewijzigd door dr snuggles op 02-07-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:31:
:? Wat moet ik hiermee? Dat ding voegt nummerherkenning toe aan de analoge lijn en de mogelijkheid om via een prefix te bellen via de analoge lijn. Het eerste hoef ik niet en het laatste kon al en bovendien kost ie flink wat euro's. Mis ik iets?
Nee.

Zoiets zit vaak ook in modem ingebouwd. En zorgt dat je analoog en voip naast elkaar kan gebruiken.
Waarschijnlijk kan je in je modem gewoon een dail rule aanmaken naar pstn.

En ik haalde jou en DUUK een beetje door elkaar :)

[ Voor 16% gewijzigd door mhr-zip op 02-07-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online

Ik snap jullie niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.otegroup.com/images/big/HyundaiXG_1024x768.jpg

Niet iedereen rijdt ook in zo'n auto, terwijl je toch echt veel hebt voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me nog wel af of ik nog extra kosten moet gaan betalen aan KPN voor het omzetten van belbasis naar budget, of zal dit niet nodig zijn "voor ADSL Basic klanten die de mailing met het kenmerk "Voipactie" hebben ontvangen en hun contract voor 12 maanden laten verlengen. Voor overige klanten geldt dit aanbod niet."
In de mailing staat " U hebt KPN BasisBellen, U gaat naar Budget, Uw besparing € 9,69 p/m" er wordt niet gesproken over extra kosten voor het omzetten ervan.

@ mhr-zip, bedankt voor het schema het wordt me eindelijk beetje bij beetje duidelijk......nooby me.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 100259 op 02-07-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Anoniem: 100259 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:26:
Ik vraag me nog wel af of ik nog extra kosten moet gaan betalen aan KPN voor het omzetten van belbasis naar budget, of zal dit niet nodig zijn "voor ADSL Basic klanten die de mailing met het kenmerk "Voipactie" hebben ontvangen en hun contract voor 12 maanden laten verlengen. Voor overige klanten geldt dit aanbod niet."
In de mailing staat " U hebt KPN BasisBellen, U gaat naar Budget, Uw besparing € 9,69 p/m" er wordt niet gesproken over extra kosten voor het omzetten ervan.

@ mhr-zip, bedankt voor het schema het wordt me eindelijk beetje bij beetje duidelijk......nooby me.
Bij mij weten kost het ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mhr-zip schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:19:
[...]

[afbeelding]

Niet iedereen rijdt ook in zo'n auto, terwijl je toch echt veel hebt voor je geld.
Dit ligt anders :P Maar nu begrijp ik wel waarom jullie hiervoor kiezen.

Heb je trouwens een verschil met 5mb gedownload door XS4all en 5mb gedownload door Orange?
Orange zal sneller zijn en zal dus in de buurt komen van een goedkope BMW (Boeren-mest-wagen?) :+
XS4all meer richting de Lancia, lelijk en duur. :r (niet als flame bedoelt :))

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 03-07-2006 07:47 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Net probeerde ik te bellen, maar dat ging niet. Ik hoorde een muziekje, ligt dat aan de modem of aan xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
MensionXL schreef op maandag 03 juli 2006 @ 07:43:
[...]

Dit ligt anders :P Maar nu begrijp ik wel waarom jullie hiervoor kiezen.

Heb je trouwens een verschil met 5mb gedownload door XS4all en 5mb gedownload door Orange?
Orange zal sneller zijn en zal dus in de buurt komen van een goedkope BMW (Boeren-mest-wagen?) :+
XS4all meer richting de Lancia, lelijk en duur. :r (niet als flame bedoelt :))
Orange komt in de buurt van een BMW die tracked waar je 24/7 zit en dit zonder problemen door zou geven aan copyright organisaties, XS4ALL richting de Lancia die dat niet doet. En zolang Orange niet mij laat kiezen met welk modem/ata ik wil bellen en niet online zet hoe je moet inloggen op die zooi zonder de livebox komt het er hier zoiezo niet in. (zooi asin VoIP, niet ADSL zelf)

ff ontopic:

Ik gebruik het ook een tijdje nu, voor telefoontjes naar zweden, en het werkt fantastisch hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-05 16:21
Ik heb de softphione van xs4all geinstalleerd en het werkt, maar volgens mij moet het niet kunnen werken.

Ik laat port mijn speedtouch port 5060 niet forwarden naar de computer. (Ik heb wel de unbind van die poort gedaan in de router). Maar hoe kan het bij mij nu toch werken? De router moet alles met bestemming poort 5060 toch blokkeren (omdat ik het niet forward)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
SAICRJMPM schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:39:
Ik heb de softphione van xs4all geinstalleerd en het werkt, maar volgens mij moet het niet kunnen werken.

Ik laat port mijn speedtouch port 5060 niet forwarden naar de computer. (Ik heb wel de unbind van die poort gedaan in de router). Maar hoe kan het bij mij nu toch werken? De router moet alles met bestemming poort 5060 toch blokkeren (omdat ik het niet forward)?
Stouterd, niet crossposten in xs4all.voip hè :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Heb ik wel gedaan :-)

Want ik wil weten hoe dit kan. Ik heb toch echt wel verstand van dit soort zaken dus het verbaasd me hoe dit kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Weer wat nieuws Webphone.

Net getest en het werkt goed (had geen headset). Je logt gewoon in met je xs4all account of die van je voip (met je globale account kun je kiezen welk nr je wilt gebruiken). Het werkt op dit moment alleen in IE op een Windows OS.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Net ook even de Webphone getest en het werkt behoorlijk goed vind ik. Even gebeld naar familie op vakantie in Tsjechie door naar een telefooncel daar te bellen. Zo betaal ik zelfs minder dan dan ik voor een lokaal gesprek hier in Nederland betaal! Als het nu ook nog cross-brwoser-platform was zou het helemaal geweldig zijn.

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

Vanaf vandaag verlaagt XS4ALL haar VoIP-tarieven voor bellen naar Nederlandse mobiele telefoonnummers. Bellen naar mobiele nummers kost nu slechts 16,5 cent per minuut, inclusief BTW. Eerder kostte het bellen naar mobiele nummers 18,5 cent per minuut.
Bron: XS4ALL

Kijk, dat is nu een redelijk KPN concurerend tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 17:19

Xe0n

^ Me

ik heb ff zitten kijken op http://www.bellen.com/nl/?taal=nl&land=nl

maar de goedkoopste daar is tele2 met 14,71 cent dan doet xs4all het helemaal niet slecht. ik denk dat ik maar eens zo'n mobieltje ga kopen met voip (over wlan) erop (=nokia e60)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

En nu kan er tijdelijk twee maandjes gratis worden gebeld.
Van 7 juli t/m 31 augustus kunnen alle XS4ALL abonnees via hun XS4ALL VoIP Out account gratis bellen naar populaire vakantiebestemmingen en naar alle vaste telefoonnummers binnen Nederland.
Bron: XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Zo, vandaag ook de nieuwe modem binnen. Heb ik eindelijk ook wireless erbij. Mocht je een abo korting hebben bij XS4ALL dan blijft dat ook gehandhaaft. Dus voor 5 tientjes heb je een modem/wifi/voip/router in 1 kastje. Geen slechte deal. Jaartje contract verlengen vind ik geen probleem, xs4all is een prima provider.

Mijn Siemens SL1 DECT telefoon erin geprikt, modem ingesteld en verrek, het werkt.
Maar echt probleemloos is het niet. Degene aan de andere kant van de lijn heeft prima kwaliteit, maar ik hoor diegene weer slecht. Daar moet ik nog ff wat op verzinnen.

EDIT:
Mijn 2e nummer ingesteld voor de PC. Softphone geeft een proxy fout, X-Lite werkt perfect. Goede kwaliteit aan beide kanten van de lijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 08-07-2006 17:49 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 13:59
Helaas heb ik al een goede router (Cisco) dus ik ga niet een Speedtouch kopen bij xs4all.

Ik zat zelf te denken aan de Siemens SL75 WLAN ofzoiets. Anders de USB stick van Siemens (heb al gigasets)

Iemand nog andere ideeen voor een goeie USB of LAN telefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:28
kevertje1977 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:58:
Helaas heb ik al een goede router (Cisco) dus ik ga niet een Speedtouch kopen bij xs4all.

Ik zat zelf te denken aan de Siemens SL75 WLAN ofzoiets. Anders de USB stick van Siemens (heb al gigasets)

Iemand nog andere ideeen voor een goeie USB of LAN telefoon ?
Kijk hier eens:
linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sunder schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:19:
Mijn Siemens SL1 DECT telefoon erin geprikt, modem ingesteld en verrek, het werkt.
Maar echt probleemloos is het niet. Degene aan de andere kant van de lijn heeft prima kwaliteit, maar ik hoor diegene weer slecht. Daar moet ik nog ff wat op verzinnen.
Dat heb ik dus ook. Ik vraag me af of er eigenlijk wel een oplossing voor is. Aan de gebruikerskant valt er immers weinig in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:14

weebl

YARR!

Dit is een schaamteloze c/p van het topic dat ik geopend heb net.

Ik ben voor m'n ouders een voip oplossing uit aan het zoeken. Dit is het doel:

Analoge telefoons (DECT, 6 handsets, 1 basisstation) blijven behouden, Bij normaal gebruik wordt de normale telefoonlijn, met het normale telefoonnummer gebruikt. Bij het gebruik van een prefix oid wordt het voip telefoonnummer van XS4All gebruikt. De telefoon gaat over als een van beide nummers gebeld wordt.

Nu heb ik dit apparaat gevonden:

Linksys SPA3102

Deze sluit je aan de ene kant aan op zowel je landlijn voor de telefoon als op het internet, en aan de andere kant je gewone analoge telefoon.

Nu wil ik het volgende weten:

- Werkt dit apparaat met de VOIP dienst van XS4All?
- Is het mogelijk om erg makkelijk te wisselen tussen beide lijnen (ik ben de enige in de familie die geen digibeet is). Bijvoorbeeld door *[telefoonnummer] (voor voip) te draaien ipv [telefoonnummer] (gewone telefoonlijn)?

Alvast bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
weebl schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:36:
Dit is een schaamteloze c/p van het topic dat ik geopend heb net.

Ik ben voor m'n ouders een voip oplossing uit aan het zoeken. Dit is het doel:

Analoge telefoons (DECT, 6 handsets, 1 basisstation) blijven behouden, Bij normaal gebruik wordt de normale telefoonlijn, met het normale telefoonnummer gebruikt. Bij het gebruik van een prefix oid wordt het voip telefoonnummer van XS4All gebruikt. De telefoon gaat over als een van beide nummers gebeld wordt.

Nu heb ik dit apparaat gevonden:

Linksys SPA3102

Deze sluit je aan de ene kant aan op zowel je landlijn voor de telefoon als op het internet, en aan de andere kant je gewone analoge telefoon.

Nu wil ik het volgende weten:

- Werkt dit apparaat met de VOIP dienst van XS4All?
- Is het mogelijk om erg makkelijk te wisselen tussen beide lijnen (ik ben de enige in de familie die geen digibeet is). Bijvoorbeeld door *[telefoonnummer] (voor voip) te draaien ipv [telefoonnummer] (gewone telefoonlijn)?

Alvast bedankt voor de info
Afbeeldingslocatie: http://www.tijdhof.com/images/artech/artech_schema1_g.gif

Normaal gesproken bel je via dit apparaatje met #0 via je kpn telefoon lijn, maar ik weet niet of het andersom mogelijk is.

http://www.tijdhof.com/pr...ath=68_88&products_id=467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

mhr-zip schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:45:
[...]

[afbeelding]

Normaal gesproken bel je via dit apparaatje met #0 via je kpn telefoon lijn, maar ik weet niet of het andersom mogelijk is.

http://www.tijdhof.com/pr...ath=68_88&products_id=467
Hmm, ik zie dat ik hem aan moet sluiten op een voip ata. En die hebben we nog niet. Dus hiet liefst wil ik alles in een.

En met dat nummerherkenning: ik begrijp dat dat niet meer werkt als je zo'n voip gateway er tussen zet. Of heb ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
weebl schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:54:
[...]

Hmm, ik zie dat ik hem aan moet sluiten op een voip ata. En die hebben we nog niet. Dus hiet liefst wil ik alles in een.

En met dat nummerherkenning: ik begrijp dat dat niet meer werkt als je zo'n voip gateway er tussen zet. Of heb ik het nu verkeerd?
Ja, werkt wel, meestal.

Die linksys is trouwens wel een goed ding, maar IK vind hem vervelend instellen.

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 13-07-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
weebl schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:54:
[...]

Linksys SPA3102= voip ATA

Ik ken de SPA3102 niet wel de SPA3000 daarvoor werkt alles zoals je wil.

zie ook:
linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

xs4all gebruikt het SIP protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Na veel zoeken heb ik nog één vraag: Hoe wissel ik met de Speedtouch 716 + gewoon telefoontoestel tussen het voip netwerk en het analoge KPN netwerk :?

Dus zonder exotische andere apparatuur als speciale switches. Mijn vermoeden is dat ik kan wisselen met een prefix (bepaald getal voor een nummer zetten), maar ik kan dit tot op heden nog niet bevestigd vinden op de XS4all FAQ of door een XS4all VoIP gebruiker.

[ Voor 32% gewijzigd door dr snuggles op 13-07-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Inderdaad je geeft zelf het antwoord. Met een prefix. deze prefix kan jezelf bepalen. bv * of 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
pacificocean schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:13:
Inderdaad je geeft zelf het antwoord. Met een prefix. deze prefix kan jezelf bepalen. bv * of 9.
Aha, je mag 'm zelf kiezen, waarschijnlijk in je modem zelf dus. Dat verklaart waarom ik het niet in de FAQ kon vinden. Dankje :).

Nu nog hard op zoek naar betaalbare VoIP hardware :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 19:00

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

wwillem schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:48:
[...]

Aha, je mag 'm zelf kiezen, waarschijnlijk in je modem zelf dus. Dat verklaar waarom ik het niet in de FAQ kon vinden. Dankje :).

Nu nog hard op zoek naar betaalbare VoIP hardware :Y).
Mag ik je dan de C450IP van Siemens aanbevelen? Een prachtig DECT toestelletje met analoge en VoIP aansluiting. Werkt prima.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik ben ook van plan om binnenkort een Speedtouch 716 aan te schaffen met het oog op VOIP en misschien Wireless.

Nu heb ik gezien dat je in de config. de gegevens van xs4all of skype, etc te plaatsen. Is het ook mogelijk om meerdere aanbieders er in te zetten? Of zit je vast aan 1?
In sommige gevallen is xs4all goedkoper en in andere voicebuster vandaar dat ik graag zou kunnen switchen. Ik zie 2 uitgangen op de Speedtouch zitten waar in het voorbeeld een tel en fax in hangen.
Als ik de screenshots bekijk op xs4all van de speedtouch lijkt het dat je maar op 1 plaats in kan stellen welke provider je wil hebben.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Hoe kun je in de speedtouch 716 het prefix opgeven waarmee je via KPN kunt bellen i.p.v. VOIP? BIjvoorbeeld als je ene 0900 nummer wilt bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
sh4d0wman schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:46:
Ik ben ook van plan om binnenkort een Speedtouch 716 aan te schaffen met het oog op VOIP en misschien Wireless.

Nu heb ik gezien dat je in de config. de gegevens van xs4all of skype, etc te plaatsen. Is het ook mogelijk om meerdere aanbieders er in te zetten? Of zit je vast aan 1?
In sommige gevallen is xs4all goedkoper en in andere voicebuster vandaar dat ik graag zou kunnen switchen. Ik zie 2 uitgangen op de Speedtouch zitten waar in het voorbeeld een tel en fax in hangen.
Als ik de screenshots bekijk op xs4all van de speedtouch lijkt het dat je maar op 1 plaats in kan stellen welke provider je wil hebben.
Je kan er maar een instellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
SAICRJMPM schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:09:
Hoe kun je in de speedtouch 716 het prefix opgeven waarmee je via KPN kunt bellen i.p.v. VOIP? BIjvoorbeeld als je ene 0900 nummer wilt bellen?
In het dial plan via telnet sessie . Zie ander draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Dank je wel. Diaplan werkt!

Nu wat anders: als ik mijn speedtouch716v6 reboot dan is hij alle VOIP instellingen kwijt en kan ik het weer opnieuw intikken. Iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
SAICRJMPM schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:28:
Dank je wel. Diaplan werkt!

Nu wat anders: als ik mijn speedtouch716v6 reboot dan is hij alle VOIP instellingen kwijt en kan ik het weer opnieuw intikken. Iemand een oplossing voor dit probleem?
saveall?? via telnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Werkt niet. Diaplan bewaard hij wel (middels saveall). Maar mijn xs4all voip nummer e.d. is hij kwijt na een reboot en moet ik opnieuw invoeren in de router config pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162424

Anoniem: 108015 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:32:
Het is mij gelukt om voip aan de praat te krijgen icm softphone. Natuurlijk getest icm met de huistelefoon, en de kwaliteit viel behoorlijk tegen...Degene die achter de computer zat kon de ander goed verstaan, maar het geluid wat uit de thuistelefoon komt is erg slecht. Er is een sterke achtergrondruis en het lijkt wel of je met een alien aan het praten bent...Wanneer ik via softphone een connectie maak over het lan tussen 2 computers (dus gewoon bellen naar intern ip) dan is de kwaliteit wel goed...Hebben meer mensen een soortgelijke situatie?
Ik heb voor 't eerst Softphone gebruikt en het geluid was echt verschrikkellijk, constant hickups, je kon geen normaal gesprek voeren.
Dan maar weer verder met Skype...

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik gebruik X-Lite en die werkt prima. Softphone is alleen IE begreep ik en het XS4ALL proggie kreeg geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:02
Ik gebruik al een tijdje voip van xs4all, maar nu wilde ik eens een inkomend gesprek proberen. Werkt dus niet krijg meteen de voicemail :S Het nummer is niet bereikbaar. Ik zie nergens een instelling die ik in m'n 716 kan veranderen alle geprekken doorschakelen is iig niet aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:01

Nakebod

Nope.

En vanaf welke telefoon bel je?
Indien gsm en provider = Orange... 95% van de keren krijg ik ook direct de voicemail :\
Terwijl ik met de huistelefoon bel, en de telefoon gewoon overgaat en kan opnemen.

Erg raar, want als ik dus 08787 bel met Orange, en je krijgt de voicemail, werkt het nummer dus wel. Maar waarom de teleoon nooit overgaat is mij nog een raadsel.
Probleem had ik zowel met verschillende softphones, maar ook met een normale telefoon aan een ATA (Zyxel 2002 oid)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Ik heb ineens een probleem met VOIP dat ik eerst niet had. Ik heb de telefoon via phone1 met de speedtouch verbonden en als ik bel hoor ik de laatste tijd steeds een echo. Ik hoor mijn eigen stem in echo. De andere kant van de lijn (die ik op hun kpn nummer bel) hoort geen echo. Die echo zat er eerst niet in, toen verliep alles goed.

• Zjemm
  • Laatst online: 23-05 15:54

Zjemm

...

ligt het aan mij of kunnen meer mensen niet bellen via xs4all op ditmoment? ik krijg een registratie fout op mijn ata..... en de webfone werkt ook niet.

hij werkt op duistere wijze weer

[ Voor 11% gewijzigd door Zjemm op 11-08-2006 08:06 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
SAICRJMPM schreef op zondag 30 juli 2006 @ 06:49:
Ik heb ineens een probleem met VOIP dat ik eerst niet had. Ik heb de telefoon via phone1 met de speedtouch verbonden en als ik bel hoor ik de laatste tijd steeds een echo. Ik hoor mijn eigen stem in echo. De andere kant van de lijn (die ik op hun kpn nummer bel) hoort geen echo. Die echo zat er eerst niet in, toen verliep alles goed.
Ik heb ook af en toe last van een echo, best jammer. Dat mag xs4all wel eens gaan fixen.

Zijn er trouwens nog trucs om de kwaliteit van een gesprek met een Speedtouch 716 nog wat op te vijzelen :? Ik heb alle codes behalve de g711 al uitgezet. De g729 codec wil je soieso niet hebben, omdat menuutjes zoals bij een helpdesk dan niet meer werken.

[ Voor 19% gewijzigd door dr snuggles op 11-08-2006 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Probleempje:

Ik heb sinds gister x-lite op mn pc staan. Maar het lukt me daar niet om in te loggen, ik heb de instructies gevolgd op de xs4all website maar ik krijg de melding dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet goed is. Ik heb mijn voipnr als gebruikersnaam gebruikt en als wachtwoord heb ik het wachtwoord wat ik heb ingesteld bij de voip instellingen.Proxy en domein op sit.xs4all.nl gezet. Maar blijf de melding krijgen dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet goed is.

Ik heb dit probleem met 2 voip nr's!

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Softphone geinstalleerd op mijn nieuwe Dell laptop en nu werkt 't bellen naar de VS en Spanje een stuk beter dan een maand geleden.
Maar ik hoop nog steeds dat xs4all binnenkort ook IPB gaat aanbieden, want dat scheelt weer abo-kosten aan KPN :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 23-05 15:54

Zjemm

...

xs4all mag eerst wel eens wat zakken in prijs, wat je tegewoondig allemaal wel niet kan krijgen voor veel minder. maargoed voorlopig ben ik tevreden met mn xs4all lite abbo....nooit problemen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:40
Waar blijft toch internetplusbellen via xs4all? Is toch gewoon een KPN-dochter onderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

wwillem schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:19:
Zijn er trouwens nog trucs om de kwaliteit van een gesprek met een Speedtouch 716 nog wat op te vijzelen :? Ik heb alle codes behalve de g711 al uitgezet. De g729 codec wil je soieso niet hebben, omdat menuutjes zoals bij een helpdesk dan niet meer werken.
In sip kun je ook DTMF codes sturen. Dat gaat niet over de spraak lijn, maar wordt aan het andere eind weer 'goed' op de lijn gezet.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Nakebod schreef op zondag 30 juli 2006 @ 02:11:
En vanaf welke telefoon bel je?
Indien gsm en provider = Orange... 95% van de keren krijg ik ook direct de voicemail :\
Terwijl ik met de huistelefoon bel, en de telefoon gewoon overgaat en kan opnemen.

Erg raar, want als ik dus 08787 bel met Orange, en je krijgt de voicemail, werkt het nummer dus wel. Maar waarom de teleoon nooit overgaat is mij nog een raadsel.
Probleem had ik zowel met verschillende softphones, maar ook met een normale telefoon aan een ATA (Zyxel 2002 oid)
Ik heb een Asterisk centrale en uitgaande gesprekken gaan wel goed. Soms gaat inkomend op 1 lijn goed en op de andere lijn (ik heb er 2) fout (op hetzelfde moment.)

Je ziet dan ook in de Asterisk doos dat er geen enkel gesprek binnen komt. En aangezien je wel naar buiten kan bellen ligt het niet aan Asterisk. Volgens mij gaat er toch ergens bij Xs4all iets fout.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 26-05 17:18

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is voip van xs4all ook buiten het xs4all netwerk te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

sander815 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:36:
is voip van xs4all ook buiten het xs4all netwerk te gebruiken?
Ja, dat is juist het hele idee achter VoIP van XS4All. 1 nummer voor wereldwijd gebruik, bijv. via hun webphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Zjemm schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:02:
xs4all mag eerst wel eens wat zakken in prijs, wat je tegewoondig allemaal wel niet kan krijgen voor veel minder. maargoed voorlopig ben ik tevreden met mn xs4all lite abbo....nooit problemen
oh? Noem een s wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch maar voorlopig blijven bij xs4all en af en toe Softphone gebruiken , want bij 't bellen naar het buitenland krijg ik geen echo, vreemd genoeg...
......want InternetPlusBellen schijnt nogal wat storing te ondervinden , vorige week, gisteren weer.... dat bellen schijnt een probleem te zijn, het internetten blijft gewoon werken vertelt men mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 06:59
Ik ben maar op voipbuster over gegaan die hebben geen echo

• sander817

sander817

iemand een idee waarom ik geen kiestoon krijg op mijn speedtouch?
Voip lampje brandt, groen vinkje staat achter de gegevens,maar geen kiestoon
de aangesloten telefoon werkt gewoon op het vaste net

via webphone werkt het ook normaal

[ Voor 8% gewijzigd door sander817 op 24-08-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
sander815 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:53:
iemand een idee waarom ik geen kiestoon krijg op mijn speedtouch?
Voip lampje brandt, groen vinkje staat achter de gegevens,maar geen kiestoon
de aangesloten telefoon werkt gewoon op het vaste net

via webphone werkt het ook normaal
Webphone uitloggen en je modem opnieuw laten inloggen met het voip account. Je kan je account maar één keer gebruiken. Of met de webphone, of met je modem. Je schijnt ook meerdere accounts te kunnen aanvragen, maar daar weet ik het fijne niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Heeft trouwens iemand al die 31 euro teruggestort gekregen van die voip aanbieding met contractverlenging? De actiepagina hebben ze helaas al offline gehaald. Ff kijken of hier nog een printje ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Hoi,

Ik heb op mijn site een simpele howto gemaakt waarmee je een Linksys PAP2T kan instellen voor xs4all voip.

http://www.thomasdehoog.nl/?page_id=5

Hoop dat jullie er iets aan hebben :)

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 08:36

oehoe

blije prutser, ouwe sok

weebl schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:55:
Hoi,

Ik heb op mijn site een simpele howto gemaakt waarmee je een Linksys PAP2T kan instellen voor xs4all voip.

http://www.thomasdehoog.nl/?page_id=5

Hoop dat jullie er iets aan hebben :)
Die opstelling ziet er gebruiksvriendelijk uit. Heb jij zoiets zelf thuis? Zo ja, hoe bevalt dat?

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• dr snuggles
  • Niet online
Heeft er nog iemand last van een echo als je via xs4all voip naar een vaste kpn aansluiting belt?

• Glacier
  • Niet online
Een tijdje geleden had ik dat wel soms, maar de afgelopen week heb ik niet gebeld met voip.
Wel geprobeerd afgelopen zondag, maar toen kreeg ik het niet voor elkaar om de telefoon over te laten gaan...kreeg ik alleen het deuntje te horen wat je hoort voordat de telefoon daadwerkelijk overgaat..
Na 2 uur proberen en diverse restarts heb ik het maar opgegeven ;(

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De laatste weken dat ik via VOIP bel heb ik altijd prima lijntjes gehad. Dat is wel eens anders geweest, echo enzo zoals wwillem meldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Gunner schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:34:
De laatste weken dat ik via VOIP bel heb ik altijd prima lijntjes gehad. Dat is wel eens anders geweest, echo enzo zoals wwillem meldde.
Hoe heb je dit opgelost :? Of loste het probleem zich vanzelf op?
Glacier schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:17:
Een tijdje geleden had ik dat wel soms, maar de afgelopen week heb ik niet gebeld met voip.
Wel geprobeerd afgelopen zondag, maar toen kreeg ik het niet voor elkaar om de telefoon over te laten gaan...kreeg ik alleen het deuntje te horen wat je hoort voordat de telefoon daadwerkelijk overgaat..
Na 2 uur proberen en diverse restarts heb ik het maar opgegeven ;(
Had je toen misschien iets veranderd in je voicemail settings via voip-selfcare.xs4all.nl ? Als je daar namelijk doorschakelen uitzet, dan ben je niet meer bereikbaar op je voip nummer.

[ Voor 26% gewijzigd door dr snuggles op 01-10-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wwillem schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:35:
Hoe heb je dit opgelost :? Of loste het probleem zich vanzelf op?
Ik heb niets aangepast in het modem ofzo. Ik gok erop dat XS4ALL de dienst gewoon verder ontwikkeld en vebeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Laatst online: 27-05 12:01

bruto

Druktemaker.

Ik heb een redelijk advanced vraagstuk.

Situatie; ik run een bedrijfje waarbij mijn nummer altijd doorgeschakelt staat naar een teleservice dienst (soort callcenter die mijn inkomende telefoon afhandeld). Dit kost me erg veel geld, omdat het callcenter in een ander netnummer zit. Uiteraard ben ik voorzien van een xs4all 6mbit dsl over annex B lijn. Nu bedacht ik me dat ik wellicht in plaats van via *210* (ISDN doorschakelen KPN) via mijn centrale kan gaan doorschakelen (Siemens Hipath, 2x ISDN, 4 x digitaal, 4x analoog). Nu moet ik dus een apparaat hebben dat via voip uit kan bellen, maar welke ook een analoge aansluiting heeft zodat die via mijn centrale aangestuurd kan worden.
Vervolgens kan ik in de routing van mijn centrale aangeven dat alles op nummer X naar intern toestel Y (VOIP-out apparaat) doorverbonden wordt, en die gaat dus lekker naar die teleservice uitbellen.

Even voor de duidelijkheid; ik heb hier ook nog wel een paar 716's liggen, maar ik wil graag van onze huidige cisco 836 gebruik blijven maken.

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
wwillem schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:35:
Had je toen misschien iets veranderd in je voicemail settings via voip-selfcare.xs4all.nl ? Als je daar namelijk doorschakelen uitzet, dan ben je niet meer bereikbaar op je voip nummer.
Ik kan dus niet uitgaand bellen :) Gebeld worden gaat wel.

Als ik een nummer bel (bv mijn eigen 06) , dan staat er "creating outgoing call"...en dat duurt en dat duurt, totdat ik de volgende error krijg: "Critical transaction failed: Client INVITE[ Calling]? timed out"

14 Dagen geleden werkte het nog wel. Ik heb niets veranderd hier. Niets aan de computer waar het op draait, niets aan het netwerk en niets aan de router/modem (speedtouch 510) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118188

Heb sinds deze week getracht Softphone draaiend te krijgen, en u raad het al, het lukt dus niet!
Ben niet bepaald een beginneling, but het schijnt toch moeilijker te zijn dan gedacht. Ik draai achter een vigor 2600 router, heb alle nodige poorten opengezet, zelfs de DMZ mode aangezet waarbij alle verkeer wordt toegelaten, het mag allemaal niet baten. Zelfs Webphone krijgt geen connectie, Het registreerd allemaal wel, en ready to call, maar daarna houdt het op. Krijg gewoon een time-out melding bij Softphone of Network failure.
heb hieronder een kort stukje van het logfile toegevoegd en een schermafbeelding die toch echt aangeeft dat heel Nederland er klaar voor is. Heb beide voip telefoonnummers ingesteld bij xs4all, maar zelfs het testnummer wil niet opnemen. Kan wel janken...................wie kan mij helpen please?

v=0
o=- 3367950722 3367950722 IN IP4 192.168.110.12
s=SJphone
c=IN IP4 192.168.110.12
t=0 0
a=setup:active
m=audio 49164 RTP/AVP 3 97 98 8 0 101
a=rtpmap:3 GSM/8000
a=rtpmap:97 iLBC/8000
a=rtpmap:98 iLBC/8000
a=fmtp:98 mode=20
a=rtpmap:8 PCMA/8000
a=rtpmap:0 PCMU/8000
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-11,16

23:52:34 ERROR Critical transaction failed: Client INVITE transaction[Calling]: timed out
23:52:34 INFO Call 45 ended: Critical transaction failed: Client INVITE transaction[Calling]: timed out
23:52:34 INFO SIP: Session terminated.
23:52:36 DEBUG
2006-09-22 21:52:36.171 UDP 82.101.62.99:5060->LOCAL
Cirpack KeepAlive Packet
23:52:41 DEBUG
2006-09-22 21:52:41.062 UDP 82.101.62.99:5060->LOCAL
Cirpack KeepAlive Packet

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/baconcottage/softphone.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Heeft iemand enig idee wat er bij mij fout kan zijn?
Levert xs4all support op voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Kan het geen NAT issue zijn? Draait er geen firewall op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Firewall uit lostte de problemen niet op. NAT issue lijkt me sterk, aangezien het afgelopen half jaar niets heb veranderd daaraan...
Ik heb nog eens de modemtool gedraaid, maar dat lostte het probleem ook niet op..
Ik heb nog geprobeerd uit te vinden welke poorten er open moesten staan, maar die info kon ik niet vinden op de xs4all site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Kick :)
Ik las onlangs op de xs4all site dit
Door problemen met een codec bij onze VOIP
partner is het mogelijk dat sommige klanten
momenteel niet of niet altijd uitgaande VOIP gesprekken
kunnen voeren. Technici hebben deze storing
in onderzoek.
Misschien dat dit er iets mee te maken heeft..ik kan iig wel gebeld worden, maar zelf niet bellen..
Maar waarom duurt dat zo ongeloofelijk lang? :X De storing is gemeld op de 13e en het is nu al meer dan een week verder :{

Edit: Het is inmiddels opgelost, het probleem lag niet aan dat gemelde ding op de xs4all site, maar aan een zonealarm die na een update opeens verkeer blockte :X Ik heb inmiddels Outpost geinstalleerd, nu werkt alles weer naar behoren :)

[ Voor 17% gewijzigd door Glacier op 10-01-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 11:39

Pubbert

random gestoord

Schop, ik las elders op GoT dat het binnenkort mogelijk is je tel. nr van KPN te migreren naar XS4ALL, zodat je via Voip, met je eigen tel nr. kunt bellen. Heeft iemand hier al meer info over? Ik krijg komende week Xs4all Only, en zou dus KPN op kunnen zeggen zodra ik mijn nummer gemigreerd heb.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 11:39

Pubbert

random gestoord

Iemand?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij is dit al uit den treure behandeld in dit topic; XS4ALL Only

En anders kan je altijd nog de *fantastische* sales afdeling bellen om het ze te vragen.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 16-01-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-05 18:52
3. Kan ik mijn huidige telefoonnummer gebruiken

Nee, u kunt uw huidige telefoonnummer niet gebruiken voor XS4ALL VoIP. Het is niet toegestaan om een normaal telefoonnummer te gebruiken voor een telefoondienst die niet is gebonden een vaste locatie, ook niet wanneer die alleen op een vaste locatie wordt gebruikt. Wel kunt u uw huidige nummer doorschakelen naar uw XS4ALL VoIP telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Dat komt wel maar er is verder gewoon niets bekent over. Ik zou het ook wel willen eigenlijk maar dat is dus afwachten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibaro
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 21:03
DGTL_Magician schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:57:
[...]

Ik heb een Asterisk centrale en uitgaande gesprekken gaan wel goed. Soms gaat inkomend op 1 lijn goed en op de andere lijn (ik heb er 2) fout (op hetzelfde moment.)

Je ziet dan ook in de Asterisk doos dat er geen enkel gesprek binnen komt. En aangezien je wel naar buiten kan bellen ligt het niet aan Asterisk. Volgens mij gaat er toch ergens bij Xs4all iets fout.
Ik heb nu 4 xs4all voip lijnen gelijktijdig aan de praat. In eerste instantie had ik een foute instellingen in asterisk waardoor de 2e lijn zijn configuratie zocht in de 1e lijn. Oftewel het kan goed werken maar check je sip.conf of je extensions.conf voor rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Als ik via de software van xs4all bel dan valt de andere persoon wel eens weg. Hebben meer mensen dit :?

Het lijkt erop alsof de silence-detection te grof staat ingesteld. Ik heb het eerlijk gezegd een beetje gehad met voip van xs4all. * dr snuggles had veel liever IPB via xs4all gehad, dat werkt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Het is misschien een oud topic maar graag zou ik de Linksys PAP2T handleiding nog een keer willen hebben. is het mogelijk dat hij nog ergens online komt?Of is hij verhuist naar een andere plek?

[ Voor 16% gewijzigd door Mavvie op 25-04-2007 21:17 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
I know ;) Maar probleem is dat ik ongeveer 12 seconden moet wachten voordat hij pas over gaat.

Ik heb portfforwarding ingesteld in mijn router.

Dus daarom zoek ik eigenlijk naar een specifieke manual voor de PAP2T

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212604

Linksys helpdesk bellen? Kunnen ze je m mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

dr snuggles schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:03:
Als ik via de software van xs4all bel dan valt de andere persoon wel eens weg. Hebben meer mensen dit :?

Het lijkt erop alsof de silence-detection te grof staat ingesteld. Ik heb het eerlijk gezegd een beetje gehad met voip van xs4all. * dr snuggles had veel liever IPB via xs4all gehad, dat werkt tenminste.
Momenteel bel ik met een Cisco 7960G via XS4ALL, maar hun aanbieder blijft wat mij betreft bagger. Het overgaan van de telefoon (binnen Nederland) is zelfs 'te moeilijk' om werkend te houden. Naar het buitenland is het wat rampzaliger, iedere keer wordt door Least Cost Routing een andere provider gekozen en op sommige momenten (minmaal 1x per week) is het niet eens mogelijk om een kanaaltje spraak van mijn kant naar de andere kant te brengen |:(

http://www.xs4all.nl/nieu...7&taal=nl&msect=Storingen

[ Voor 4% gewijzigd door Skinkie op 27-05-2007 03:46 . Reden: Linkje XS4ALL erkend het probleem (na een half jaar al ;)) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik bel al een tijd via xs4all en heb totaal geen problemen.
Maar nu komen we er achter dat iemand ons niet kan bellen maar wij hun wel.
Zij bellen met @home en kunnen alleen ons niet bereiken ze krijgen dan een melding dat ze het nummer fout hebben gedraaid ofzo, en dat ze het nog een keer moeten proberen. Ze bellen wel gewoon het goeie nummer. Als ze mobiel bellen wil het ook gewoon. Dus er gaat iets fout tussen @home en xs4all heeft iemand dit ook al mee gemaakt? Wij kunnen hun dus wel bellen.
Verdere info:
Xs4all Only Basic 8000/1024
Speedtouch 716i
0878 nummer (nummer niet geporteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt mij eerder dat @home bepaalde nummerreeksen heeft geblokkeerd, zoals bv 0900 nummers. Mogelijk dat die 0878 nummers er ook bij zitten. Inkomend zal imho hun ook niet echt uitmaken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

SinergyX schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 02:10:
Lijkt mij eerder dat @home bepaalde nummerreeksen heeft geblokkeerd, zoals bv 0900 nummers. Mogelijk dat die 0878 nummers er ook bij zitten. Inkomend zal imho hun ook niet echt uitmaken.
Ik denk niet geblokkeerd, maar gewoon de hele nummerreeks niet toegevoegd in de routing tabel.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste