[voip] via xs4all

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 11.537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik maak sindskort gebruik van voipbuster. Aangezien ik vaak in het buitenland ben vind ik toch handig om één (nederlands) nummer te hebben. Ik heb begrepen dat je dat kan aanvragen. (wat ik dus nergens kan vinden op de website). SIP is voor mij veel te ingewikkeld. Kortom wie wil mij a.u.b. een uitleg geven met een simpel en duidelijk taal, zonder ingewikkelde technische termen, wat ik het beste kan aanschaffen (of niet) en hoe ik aan die inbound-nummer kom? of wil misschien iemand eentje aan mij kwijt? Ik ben al drie dagen online opzoek naar de info, maar ben niet veel wijzer geworden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen....

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

https://service.xs4all.nl/ en volg de instructies

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ninog, maak je gebruik van XS4ALL ADSL verbinding? Zo ja, dan zou het mogelijk moeten zijn om voip nummer aan te vragen via service center van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had geen kiestoon op mijn 716 maar bleek dat ik twee kabels niet had aangesloten. Een kabel van phone naar phts en een kabel van dsl naar dsl modem. Nu werkt het ook prima en ik heb mijn firmware geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik had een paar berichten hierboven al aangegeven dat mensen die bellen met @home ons niet kunnen bereiken. En nu komen we er achter dat tiscali ook niet wil :(
Heb xs4all net gemaild ik hoop dat zei weten wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleekzorp
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-07 17:43
weebl schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:55:
Hoi,

Ik heb op mijn site een simpele howto gemaakt waarmee je een Linksys PAP2T kan instellen voor xs4all voip.

http://www.thomasdehoog.nl/?page_id=5

Hoop dat jullie er iets aan hebben :)
De site is down, maar ik wil graag de config eens zien; heb net een PAP2T gekocht en krijg 'm (met XS4ALL) niet aan de praat :'( . Kun je de text posten?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 07:11
Mavvie schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:19:
[...]

I know ;) Maar probleem is dat ik ongeveer 12 seconden moet wachten voordat hij pas over gaat.

Ik heb portfforwarding ingesteld in mijn router.

Dus daarom zoek ik eigenlijk naar een specifieke manual voor de PAP2T
Mavvie heb jij al een oplossing voor dit probleem? Ik had met het 08787 nummer geen delay en nu mijn nummer geporteerd is duurt het lang voordat de telefoon overgaat. Zowel wanneer ik gebeld word als wanneer ik bel.

ik heb dus ook Xs4all only en een pap2t

[ Voor 3% gewijzigd door videodok op 27-06-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Linkje naar stuk van xs4all over lokale nummers en VOIP
REGIONALE TELEFOONNUMMERS VOOR GOEDKOOP BELLEN

XS4ALL-klanten kunnen voortaan 'normale', regionale telefoonnummers aanvragen bij XS4ALL om te gebruiken voor VoIP (bellen via internet). Regionale nummers zijn bij VoIP, net als bij vaste telefonie, gebonden aan uw adres. Bijvoorbeeld een 020 nummer als u in Amsterdam woont of een 010 nummer als u in Rotterdam woont.

Met deze regionale VoIP-nummers kunnen XS4ALL-abonnees voordelig bellen naar alle bestemmingen. Naar andere XS4ALL VoIP-abonnees bellen is zelfs helemaal gratis. Ook kunt u met uw regionale VoIP-nummer overal bellen: thuis, op het werk en zelfs in het buitenland. Zo drukt u eenvoudig de belkosten, waar u ook belt.
Wat bedoelen ze met voordelig/goekdoop? Je betaalt zelfs 5 euro meer!

Je hebt toch dezelfde belkosten met een 087 nummer als dat je met een lokaal nummer belt?
Wat ik me wel kan voorstellen is dat het goedkoper is voor anderen om mij dan te bellen, want naar VOIP bellen wordt nogal obscuur behandelt door telefonie-providers, althans ik kan moeilijk vinden wat anderen gaan betalen als ze me bellen op mijn 087 nummer..

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 27-06-2007 13:39 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

nm

[ Voor 97% gewijzigd door sander817 op 04-10-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Glacier schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:13:
Ik heb afgelopen dinsdag trouwens XS4ALL gemaild met de vraag hoe het nou zit met dat 087 nummer en het veranderen van range. Maar ik heb nog steeds niets teruggehoord. Er stond in de reply mail wel dat een antwoord iets langer kon duren dan normaal, maar dit ben ik niet gewend van XS4ALL..wel erg lang :P
Ik heb nog steeds niets terug gehoord..
Tot zover het meer betalen voor meer kwaliteit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn pa gebruikt dagelijks voor z'n werk een soort inbelverbinding met een modem om zijn route op te vragen. Voordat ik overgestapt ben op XS4ALL Voip heb ik dit eerst getest met Voipbuster, en dat ging perfect. Nu hebben we sinds vandaag alles over op voip van XS4ALL en nu werkt het niet meer.. Iemand enig idee? Het modem is een Speedtoch 780.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:04:
Mijn pa gebruikt dagelijks voor z'n werk een soort inbelverbinding met een modem om zijn route op te vragen. Voordat ik overgestapt ben op XS4ALL Voip heb ik dit eerst getest met Voipbuster, en dat ging perfect. Nu hebben we sinds vandaag alles over op voip van XS4ALL en nu werkt het niet meer.. Iemand enig idee? Het modem is een Speedtoch 780.
Wel de goeie instellingen gedaan ....heb de zelfde modem hier en niks mis mee .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:29:
[...]

Wel de goeie instellingen gedaan ....heb de zelfde modem hier en niks mis mee .....
Er valt vrij weinig in te stellen.. heb alle instellingen van de XS4ALL handleiding overgenomen. Heb jij een dergelijke situatie wel werkend?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu VOIP out werkend via xmeet en xlite op mac. werkt op zich wel, maar kwaliteit is niet echt super. ik heb gespeeld met settings en codecs, maar blijf tikken geluid houden, lijkt dat dit alleen aan de ontvangende kant te horen is.

ik heb getest door naar mezelf te bellen. ik neem op met een dect toestel. ik hoor dan regelmatig tikken.

al met al niet echt goed genoeg om mijn gewone lijn te vervangen. weet iemand een idee hoe dit komt of hoe dit op te lossen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:31:
Ik heb nu VOIP out werkend via xmeet en xlite op mac. werkt op zich wel, maar kwaliteit is niet echt super. ik heb gespeeld met settings en codecs, maar blijf tikken geluid houden, lijkt dat dit alleen aan de ontvangende kant te horen is.

ik heb getest door naar mezelf te bellen. ik neem op met een dect toestel. ik hoor dan regelmatig tikken.

al met al niet echt goed genoeg om mijn gewone lijn te vervangen. weet iemand een idee hoe dit komt of hoe dit op te lossen is ?
Ik heb een dect-toestel, aangesloten op mijn router (Vigor 7900), ik heb geen enkel probleem.
Moet jij je mac nu aan hebben staan om te kunnen bellen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Speedfight schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:22:
[...]

Er valt vrij weinig in te stellen.. heb alle instellingen van de XS4ALL handleiding overgenomen. Heb jij een dergelijke situatie wel werkend?
Het werkt ondertussen! config van modem opnieuw gedaan en zorgen dat je ondertussen niet flink aan het downloaden/uploaden bent en je kan een analoge modem connectie over VOIP opzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
XS4all heeft vanaf vandaag 085 nummers ipv 087

Bron: http://www.xs4all.nl/nieu...ect=nieuws&id=995&taal=nl

Vanaf 29 juli 2008 geeft XS4ALL 085-telefoonnummers uit in plaats van 087-nummers. De 085-nummers zijn gereguleerd en speciaal bedoeld voor bellen over internet. Voor telefoonaanbieders geldt de richtlijn dat het tarief voor bellen naar deze nummers gelijk is aan dat van regionale nummers. XS4ALL heeft van de OPTA de 08587-reeks toegewezen gekregen.

Abonnees van XS4ALL met een 087-nummer kunnen dit voorlopig gewoon behouden en blijven gebruiken. Zij kunnen ook hun 087- nummer opzeggen en een nieuw 085-nummer aanvragen. Nieuwe of bestaande XS4ALL-abonnees die via XS4ALL gaan bellen krijgen vanaf nu een 085-nummer.

De eerste twee telefoonnummers zijn gratis; dat kan ook een combinatie zijn van een 087-nummer en een 085-nummer. Voor het aanvragen en opzeggen van telefoonnummers gaat u naar het Service Centre van XS4ALL
.

Er staat dat bestaande nummers nog voorlopig gewoon behouden blijven. Betekent dit dat het automatisch naar een 085 nummer wordt overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nee, je moet je oude nummers opzeggen (vrij geven) en dan kun je gratis twee nieuwe 085-nummers aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dat heeft even mogen duren, die 085-nummers.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste