heeft iemand al eens geprobeerd de CAM van de Siemens M 750C-IR te gebruiken met een DVB-C tuner (bv een Twinhan)?
Dat kan niet perau2, omdat alle geleverde settop tuners een onchip oplossing hebben. Er zit geen losse CAM in zo'n ding
Op de een of andere manier lukt het me niet op Film 1 HD te ontvangen (Casema).
Ik gebruik DVBViewer en FloppyDTV (MCE drivers (ja die werken ook met DVBViewer) en firmware update van 27 dec'07).
Ik kan alle kanalen ontvangen, maar Film 1 HD niet
Wie heeft het verlossende antwoord!
Ik gebruik DVBViewer en FloppyDTV (MCE drivers (ja die werken ook met DVBViewer) en firmware update van 27 dec'07).
Ik kan alle kanalen ontvangen, maar Film 1 HD niet
Wie heeft het verlossende antwoord!
Heb je wel een h.264 decoder geïnstalleerd?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ja, ik gebruik die van powerdvd7 (De Core codec ook al geprobeerd). Ik kan voor de rest ook zonder problemen naar oa Discovery HD kijken.
- MrScratch
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11-07 13:49
I am rubber, you are glue
:strip_icc():strip_exif()/u/43854/guybrush.jpeg.jpg?f=community)
Matched: c
Ik roep misschien iets heel stoms, maar het je wel het Film1 pakket?
Look behind you! A three headed monkey!
Heh 
Ja. ik heb het Film pakket. Als ik de Casema DTV kaart in me Samsung 360RS HD decoder zet, dan ontvang ik Film 1 HD wel.
Overigens kan ik me DVBViewer wel de SD Film kanalen ontvangen
Ja. ik heb het Film pakket. Als ik de Casema DTV kaart in me Samsung 360RS HD decoder zet, dan ontvang ik Film 1 HD wel.
Overigens kan ik me DVBViewer wel de SD Film kanalen ontvangen
Kan je Film1 HD wel opnemen en de opgenomen file afspelen?
Misschien een rare vraag, maar hoe kan ik het opnemen als ik het niet kan ontvangen op me PC 
De standalone Samsung is alleen een "domme" reciever.
Ik heb overigens de colgende .ini geimporeerd voor dvbviewer, misschien dat daarin nog iets veranderd moet worden? (Enige wat het kan zijn denk ik is dat er Sep 2005 staat, maar aan de andere kant, dan zou ik Discovery HD, NGC HD en HD1 ook niet kunnen ontvangen...)
De standalone Samsung is alleen een "domme" reciever.
Ik heb overigens de colgende .ini geimporeerd voor dvbviewer, misschien dat daarin nog iets veranderd moet worden? (Enige wat het kan zijn denk ik is dat er Sep 2005 staat, maar aan de andere kant, dan zou ik Discovery HD, NGC HD en HD1 ook niet kunnen ontvangen...)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| 0=15 [SATTYPE] 1=4000 2=Casema NL [DVB] 0=15 1=340000,V,6875,34 2=348000,V,6875,34 3=356000,V,6875,34 4=364000,V,6875,34 5=372000,V,6875,34 6=380000,V,6875,34 7=388000,V,6875,34 8=396000,V,6875,34 9=404000,V,6875,34 10=412000,V,6875,34 11=420000,V,6875,34 12=428000,V,6875,34 13=436000,V,6875,34 14=444000,V,6875,34 15=452000,V,6875,34 ; Sept 2005 Casema NL |
Gewoon op opnemen drukken? Toen ik nog geen h.264 decoder had die met mijn DVB-proggel kon connecten had ik zo vaak zwart beeld. Maar dat kon ik wel perfect opnemen.Deniax schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:30:
Misschien een rare vraag, maar hoe kan ik het opnemen als ik het niet kan ontvangen op me PC
Of staat Film1 HD helemaal niet in je lijst
Hij staat er inderdaad niet in. sorry, ik dacht dat ik het duidelijk had gemaakt, blijkbaar nietW3ird_N3rd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:39:Of staat Film1 HD helemaal niet in je lijst
Het probleem is dus dat hij mist in de channels list nadat ik de freqs heb gescanned. Ik heb alle zenders behalve Film 1 HD
http://digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvd.shtml
Check even of je alle frequenties wel in je lijstje hebt.
Check even of je alle frequenties wel in je lijstje hebt.
Is helaas een verouderde lijst..
Overigens heb ik het gevonden. Best wel een "duh" oplossing. Samsung decoder erbij gepakt, Film 1 HD opgezet, paar keer op "info" klikken en daar kwam de freq tevoorschijn... (Voor de Casema mensen onder ons: 290000 )
Thanks iig voor het meedenken!
Overigens heb ik het gevonden. Best wel een "duh" oplossing. Samsung decoder erbij gepakt, Film 1 HD opgezet, paar keer op "info" klikken en daar kwam de freq tevoorschijn... (Voor de Casema mensen onder ons: 290000 )
Thanks iig voor het meedenken!
Ik ben inmiddels toch overgestapt naar mediaportal, omdat ik het onder mce niet optimaal vond werken (decoderen werkte soms gewoon niet).Klaus_1250 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:52:
Normaal wil je hem niet op On hebben, omdat zappen dan vrij traag is. Maar ja, als de software het niet doet, zit er weinig anders op :-) Als er nieuwe updates zijn van drivers/software, weer even proberen met Off.
Eerder vond mediaportal de zenders niet, maar dat is me nu wel gelukt door zelf zo'n dvbc bestandje te maken.
Ik heb PMT ook weer op Off gezet.
Nu werkt het dus in principe goed in mediaportal, decoderen gaat altijd goed. Echter, het zappen is erg traag. 5 seconden wachten minimaal. Is hier nog iets aan te doen?
Anoniem: 168673
tx, dus het is puur een lezer met USB aansluiting en de STB doet het 'echte' werkMiletos schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:11:
Dat kan niet perau2, omdat alle geleverde settop tuners een onchip oplossing hebben. Er zit geen losse CAM in zo'n ding
Weinig. Ben zelf niet heel bekend met MediaPortal (heel even geprobeerd), maar ja kan eens kijken of er een aantal opties opzitten die misschien helpen zoals Fast Channel Switching, e.d. Maar sneller als 3 seconden (haal ik met DVBVewer Pro) hoef je niet op te rekenen, tenzij ze multi-channel decrypting implementeren. En dan nog gaat relatief langzaam (1.0s> ) tenzij je een hardwarematige MPEG2 demuxer en decoder hebt.Nu werkt het dus in principe goed in mediaportal, decoderen gaat altijd goed. Echter, het zappen is erg traag. 5 seconden wachten minimaal. Is hier nog iets aan te doen?
Hallo, ik heb een Floppydtv met MyTheatre gekocht en de nieuwste cardreader. Probleem is alleen dat ik niet goed begrijp hoe je de zenders nu moet opzoeken.
Ik moet de frequency en de SR invullen. Verder heb je nog opties om POL/BW in te stellen, wat dat dan ook moge zijn. Nu heb ik wel gelezen wat voor @home de kanaallocaties zijn maar die komen niet overeen met de cijferreeksen die ik nu zie.
Na een scan gedaan te hebben heb ik een handjevol kanalen gevonden, de NLse kanalen mis ik helemaal (behalve de regionale; joepie
).
Weet iemand hier hoe je dat aan moet pakken? Bij de Samsung HD decoder moest ik alleen maar twee getallen invullen en toen was de kous af. Baal dr enorm van.
En daarnaast heb ik bij Film1 aan de bovenkant een lelijk witte streep hangen die maar niet weggaat
. €300 en nog helemaal niets
Kortom; help!
Ik moet de frequency en de SR invullen. Verder heb je nog opties om POL/BW in te stellen, wat dat dan ook moge zijn. Nu heb ik wel gelezen wat voor @home de kanaallocaties zijn maar die komen niet overeen met de cijferreeksen die ik nu zie.
Na een scan gedaan te hebben heb ik een handjevol kanalen gevonden, de NLse kanalen mis ik helemaal (behalve de regionale; joepie

Weet iemand hier hoe je dat aan moet pakken? Bij de Samsung HD decoder moest ik alleen maar twee getallen invullen en toen was de kous af. Baal dr enorm van.
En daarnaast heb ik bij Film1 aan de bovenkant een lelijk witte streep hangen die maar niet weggaat
Kortom; help!
De SR zal de symbolrate wel zijn.
Deze dien je op 6875 te zetten.
Pol/BR hoef je niet in te vullen, dat is alleen nodig bij dvb-s.
Het invullen van 1 frequentie is inderdaad niet voldoende (zoals dit bij de reguliere hardware wel is).
Je kan het beste een volledige scan uitvoeren op alle mogelijke frequenties. Dan weet je zeker dat je alles hebt.
Om in elkgeval je hardware te testen (en fouten daarin uit te sluiten) zou je mediaportal eens kunnen proberen (is gratis.. dus give it a try).
Het invullen van 1 frequentie is inderdaad niet voldoende (zoals dit bij de reguliere hardware wel is).
Je kan het beste een volledige scan uitvoeren op alle mogelijke frequenties. Dan weet je zeker dat je alles hebt.
Om in elkgeval je hardware te testen (en fouten daarin uit te sluiten) zou je mediaportal eens kunnen proberen (is gratis.. dus give it a try).
[ Voor 47% gewijzigd door job op 30-12-2006 01:24 ]
Ok, thanks, ga ermee aan de slag.job schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 01:22:
De SR zal de symbolrate wel zijn.
Welke software prefereren jullie trouwens om PCTV op te zien? MyTheatre ben ik eerlijk gezegd niet zo over te spreken; minimaliseren gaat moeizaam, Film1 heeft een witte streep linksboven, de zenders moet je elke keer met een rechter muisklik wegklikken, zenders opzoeken is lastig en zo kan ik nog wel ffe doorgaan. De HD channels heb ik ook al niet
Toch komen een aantal fabrikanten nu met BDA drivers voor hun DVB-C kaarten, door hem aan MCE voor te laten doen als DVB-T en soms het CI gedeelte intern op te lossen. Een lijst met (deels) compatibele kaarten:
Technotrend Budget C1000, C1500 (download drivers)
Terratec Cinergy 1200 DVB-C (download drivers)
FireDTV, FloppyDTV (download drivers)
Welke kaart raden jullie aan voor MCE ? De TT komt uit op 233 euro, en de FloppyDTV kost 255, beide inc. alphacrypt, de Terratec kan ik de CI niet voor vinden, dus blijven de FloppyDTV en Technotrend C1500 over... Wat is de beste keus voor MCE ??? Mediaportal is overigens een alternatief die ik nog overweeg.
Technotrend Budget C1000, C1500 (download drivers)
Terratec Cinergy 1200 DVB-C (download drivers)
FireDTV, FloppyDTV (download drivers)
Welke kaart raden jullie aan voor MCE ? De TT komt uit op 233 euro, en de FloppyDTV kost 255, beide inc. alphacrypt, de Terratec kan ik de CI niet voor vinden, dus blijven de FloppyDTV en Technotrend C1500 over... Wat is de beste keus voor MCE ??? Mediaportal is overigens een alternatief die ik nog overweeg.
Hallo,
Na lang wachten heb ik eindelijk mijn dvb-c kaart + CI gekregen.
Nu probeer ik een kanalen lijst op te vragen met "scan" (van dvb-utils).
Maar hij vind 0 services.
PC configuratie is:
Debian Etch
Kernel 2.6.18.3
KNC One DVB-C
Cineview CI
Alphacrypt CAM (weet revisie niet, iemand een tip om dat te achterhalen?)
Nieuwe Casema Irdeto kaart
Heeft iemand misschien wat tips voor deze configuratie ?
Alvast bedankt !
Bas van den Heuvel
Na lang wachten heb ik eindelijk mijn dvb-c kaart + CI gekregen.
Nu probeer ik een kanalen lijst op te vragen met "scan" (van dvb-utils).
Maar hij vind 0 services.
PC configuratie is:
Debian Etch
Kernel 2.6.18.3
KNC One DVB-C
Cineview CI
Alphacrypt CAM (weet revisie niet, iemand een tip om dat te achterhalen?)
Nieuwe Casema Irdeto kaart
Heeft iemand misschien wat tips voor deze configuratie ?
Alvast bedankt !
Bas van den Heuvel
Heb je een bestandje met frequenties erin gemaakt?
Voor je CI moet je in het CI menu kijken. Dit kan met iedere DVB ontvanger met een CI slot, of met de software op je PC, maar dan moet dat wel werken.. Kan ook onder Linux, maar ik weet helaas niet hoe.
Als je het werkende krijgt, wil je hier dan laten weten hoe je het ongeveer gedaan hebt? Iig welke proggels enzo.
Voor je CI moet je in het CI menu kijken. Dit kan met iedere DVB ontvanger met een CI slot, of met de software op je PC, maar dan moet dat wel werken.. Kan ook onder Linux, maar ik weet helaas niet hoe.
Als je het werkende krijgt, wil je hier dan laten weten hoe je het ongeveer gedaan hebt? Iig welke proggels enzo.
[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 02-01-2007 15:48 ]
Ik heb het zowel met een eenregelig bestand (Waar alleen de casema standaard frequentie inzit) als met een meerdere regel bestand gebrpobeerd, met om de 8 MHz een regel.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:47:
Heb je een bestandje met frequenties erin gemaakt?
Niks werkt, ook niet met w_scan een alternatief scan bestand.
Ik krijg linuxtv.org atm even niet ingeladen, maar in de DVB wiki daar staat ergens "first steps with a DVB card". Ik heb daar als n00b beeld met Xine mee draaiende gekregen op FTA kanalen, de CI lukte me destijds niet, maar dan moet je dus al alle kanalen kunnen vinden.bvdheuvel schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:53:
[...]
Ik heb het zowel met een eenregelig bestand (Waar alleen de casema standaard frequentie inzit) als met een meerdere regel bestand gebrpobeerd, met om de 8 MHz een regel.
Niks werkt, ook niet met w_scan een alternatief scan bestand.
Dat was wel met Ubuntu 6.06.
Ik heb inmiddels ontdekt dat de Alphacrypt cam in ieder geval niet werkt, ik wilde de firmware versie checken maar in geen laptop doet de kaart ook maar iets.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:47:
[...]
Ik krijg linuxtv.org atm even niet ingeladen, maar in de DVB wiki daar staat ergens "first steps with a DVB card". Ik heb daar als n00b beeld met Xine mee draaiende gekregen op FTA kanalen, de CI lukte me destijds niet, maar dan moet je dus al alle kanalen kunnen vinden.
Dat was wel met Ubuntu 6.06.
Als er geen alphacrypt in de CI zit kan ik wel de kanalen check doen en doen de FTA kanalen het (2 ofzo ?).
Ik ga eens kijken of ik die Alphacrypt om kan wisselen.
Wat ik me af vraag, de Terratec kaart.... is dat coax in en coax uit? Ik wil de zaak namelijk beneden neer gaan zetten en gewoon coax in en coax uit verhaal hebben en dus niet gaan lopen klooien met een extra video kaart in de shuttle (gewoon eerst alles installeren boven op de pc kamer met behulp van de onboard video kaart) en dan de zaak naar beneden verhuizen en aan de tv hangen.Priet schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:17:
Onder Windows XP durf ik het nog niet te proberen: alles draait nu 'perfect' met de huidige drivers, software en instellingen. Ik ben bang dat als ik de nieuwe software en drivers probeer ik met geen mogelijkheid meer terug kan naar de oude situatie. Zit je dan met je superstrakke digitale TV op een 24" LCD scherm
Kan het DVB-C kastje daarna mooi naar de slaapkamer ;-)
Zou het hele zaakje trouwens een beetje fatsoenlijk werken op een shuttle XPC met een celeron 2,1Ghz en 512mb geheugen (mischien nog een 512mb reep erbij maar ik wil geen 200€ extra uit gaan geven aan nieuwe hardware). En dan bedoel ik gewoon tv kijken en opnemen?
De shuttle heb ik namelijk over aangezien ik net een nieuwe pc heb gekocht en nu leek dit me wel een mooie toepassing voor de shuttle aangezien ik anders ook niet weet waarvoor ik het ding moet gaan gebruiken ;-)
Woon trouwens ook in Harderwijk dus mooi dat het hier met de Cai iig werkt
Reind: P3 1Ghz volstaat in principe nog dus die Celeron trekt het wel. Opnemen kan met een P2 300. Geheugen is niet zo heel boeiend als je maar minstens 256MB hebt, alles erboven heeft bijna geen zin.
Als je hem in een Windows laptop stopt zou die moeten gaan zeuren om drivers. Als ie zelfs dat niet doet is ie stuk denk ik.bvdheuvel schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 02:18:
[...]
Ik heb inmiddels ontdekt dat de Alphacrypt cam in ieder geval niet werkt, ik wilde de firmware versie checken maar in geen laptop doet de kaart ook maar iets.
Als er geen alphacrypt in de CI zit kan ik wel de kanalen check doen en doen de FTA kanalen het (2 ofzo ?).
Wellicht dat hij niet kapot is! Ik had hier namelijk ook problemen mee. Zie een aantal posts eerder:bvdheuvel schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 02:18:
[...]
Ik heb inmiddels ontdekt dat de Alphacrypt cam in ieder geval niet werkt, ik wilde de firmware versie checken maar in geen laptop doet de kaart ook maar iets.
Rene59 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:57:
[...]
De Alphacrypt blijkt namelijk niet goed te werken in moderne cardbus controllers. Hiervoor heeft Alphacrypt wel een PCMCIA patch op hun website staan, maar ook die werkte niet op mijn laptop (Dell Latitude 610).
Ik heb dus bij een vriend van me een oud beestje moeten lenen, waar het uiteindelijk wel mee lukte
Inderdaad !Rene59 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:40:
[...]
Wellicht dat hij niet kapot is! Ik had hier namelijk ook problemen mee. Zie een aantal posts eerder:
[...]
Ik kwam er achter op de site van alphacrypt waar iets stond over PCMCIA problemen... Blijkt dat allebei mijn laptops de TI chipset hebben, na de patch zag hij in iedergeval de kaart.
Dus daarna maar eens geprobeert met de laatste dvb drivers van linuxtv.org en voila... werken.
Zappen is traag, maar dat had ik al eens gezien. En ik zal hem toch gaan gebruiken als PVR
Nu maar afwachten of het blijft werken....
Iedereen bedankt voor het meedenken !
heb 2e hands een floppydtv gekocht. Na wat geklooi met firewire had ik vrij snel beeld. Scherpte is ok, maar kleuren vond ik nog tegenvallen. Er was ook stottering.
Morgen ga ik eens flink tweaken.
Zit al sinds jaar en dag te kloten met de kwaliteit. Ongelofelijk eigenlijk. Heb nu pc aangesloten via dvi/hdmi op 37" LCD TV. Vervolgens digitaal op de kabel. Mag ik toch wel betere kwaliteit verwachten dan analoge kabel rechtstreeks in de tv, en zelfs beter dan een 9401 decoder via RGB-scart?
Zit al sinds jaar en dag te kloten met de kwaliteit. Ongelofelijk eigenlijk. Heb nu pc aangesloten via dvi/hdmi op 37" LCD TV. Vervolgens digitaal op de kabel. Mag ik toch wel betere kwaliteit verwachten dan analoge kabel rechtstreeks in de tv, en zelfs beter dan een 9401 decoder via RGB-scart?
Raar, ik heb een ook een floppydtv en heb een gelijk/ zo niet beter beeld dan met mn Samsung HD decoder. Ik heb een 32inch LCDtv.maxtrash schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:41:
heb 2e hands een floppydtv gekocht. Na wat geklooi met firewire had ik vrij snel beeld. Scherpte is ok, maar kleuren vond ik nog tegenvallen. Er was ook stottering.
Enigste minpuntje tot nu toe is dat ik NL1 niet kan vinden op het @home twente kanaal en dat sommige uitzendingen linksboven witte streepjes hebben of dat het scherm er niet helemaal opkomt als je m op FULLSCREEN zet. Dat is gewoon een codec issue en ben te lui om t op te lossen
Das volgens mij VBI-data. Meestal heeft de software wel een optie om dat uit te zetten.Sommige uitzendingen linksboven witte streepjes hebben
Dit ligt waarschijnlijk aan de gebruikte codec. Ik heb de FloppyDTV aangesloten op mijn 46x2000 en mijn videokaart scaled de boel op naar 1080p en zowel SD als HD kanalen zien er even goed uit als op mijn Samsung 360R.maxtrash schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:41:
de codec is en was purevideo. Het is nu wel behoorlijk goed. De grootste verandering zat in een instelling van mijn tv (LG 37LC3R): de setting blacklevel moest ik op 'low' instellen.
Ik gebruik Mediaportal. Is de purevideo codec nu ook degene die de scaling doet (van 720x576 naar 1368x760)?
Ik gebruik Mediaportal. Is de purevideo codec nu ook degene die de scaling doet (van 720x576 naar 1368x760)?
Ter info:
Op dit forum worden de ontwikkelingen op driver en software gebied van Technotrend nauwlettend in de gaten gehouden. Momenteel zit iedereen te wachten op Vista drivers (waaronder ikzelf, aangezien mijn TT budget 1500 niet lekker werkt in XP MCE en in Mediaportal het zappen veel te lang duurt).
Het is te hopen dat TT de drivers & software voor XP verbetert of snel komt met Vista drivers, anders zit er wat mij betreft niets anders op dan over te stappen naar hardware die wel goed werkt in XP MCE of Vista.
Op dit forum worden de ontwikkelingen op driver en software gebied van Technotrend nauwlettend in de gaten gehouden. Momenteel zit iedereen te wachten op Vista drivers (waaronder ikzelf, aangezien mijn TT budget 1500 niet lekker werkt in XP MCE en in Mediaportal het zappen veel te lang duurt).
Het is te hopen dat TT de drivers & software voor XP verbetert of snel komt met Vista drivers, anders zit er wat mij betreft niets anders op dan over te stappen naar hardware die wel goed werkt in XP MCE of Vista.
[ Voor 27% gewijzigd door Rene59 op 06-01-2007 13:10 ]
Ik heb de XP MCE-BDA drivers (4.4.10.17) voor mijn Technotrend 1500-c kaartje onder Vista Ultimate (x86) geinstalleerd ('stuurprogramma bijwerken' -> 'zoeken naar driver' etc. en niet de installer gebruiken). Vervolgens de mappertool gebruiken en ik kan TV kijkenRene59 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:07:
Ter info:

[ Voor 0% gewijzigd door Polyphemus op 08-01-2007 07:39 . Reden: Vergeten driver-versie te vermelden ]
Ik wist niet dat dat werkte 
En gaat het zappen een beetje vlot dan? Of werkt het toch niet helemaal soepel?
Zappen gaat even snel als in XP MCE, of liever gezegd even traagRene59 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:24:
Ik wist niet dat dat werkte
Probleem is alleen dat ik de EPG niet aan de praat krijg; hij zegt wel dat hij gegevens gedownload heeft, maar als ik in de guide kijk, dan toont ie niks (ondanks dat ik de kanalen aan de gids gekoppeld heb....).
Even over de CAM. Ik heb zo'n beetje het hele topic door zitten spitten maar blijf met de volgende vraag zitten.
Er wordt gezegd dat alleen de Alphacrypt CAM werkt maar ik kan nergens terug vinden of er ook andere CAM's, bijvoorbeeld de Matrix Reborn oid welke ook Irdeto2 ondersteund, werken. Wat onder Linux bijvoorbeeld belangrijk is is of de hardware samenwerkt met een betreffende CAM. Er zijn dus kaarten, zoals de TechnoTrend, welke met meerder CAM's goed werken. Ik gebruik nu bijvoorbeeld een Astoncrypt voor mijn DVB-S kaart maar een Matrix Reborn zou ook goed werken, of een originele Canal Digitaal card (weet even niet meer welke dat is).
Waar ik ook zoek... ik kan nergens info vinden of iemand met een andere CAM daadwerkelijk getest heeft. Nu moet ik zelf toch nog een Matrix Reborn aanschaffen en ben wel benieuwd of dit ook goed werkt in een DVB-C kaart van technotrend, maar ik kan het niet zelf testen omdat ik geen DVB-C kaart heb (en vind het een beetje zonde om even zo'n kaartje aan te schaffen om te testen).
Ik kan me voorstellen dat het onder MCE2005 problemen geeft met een andere CAM dan de Alphacrypt?!? Mede door dat soort dingen én het feit dat het lastig is om onder Windows verschillende analoge/digitale kaarten te gebruiken werk ik veel liever onder Linux. Daar werkt tenminste iets, en goed.
Iemand een id, bron, link?!? Zou prettig zijn, alvast bedankt!
Edit: ondertussen ben ik aan het verderzoeken en al wat wijzer geworden (nu ben ik niet zo'n fan van de comsumentenbond, maar: http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=1300 ).
Ik snap dus werkelijk waar niet waar de kabelmaatschappijen mee bezig zijn... ze gebruiken een DVB standaard maar laten vervolgens niet toe dat je met goed werkende CAM's, die in de satelliet wereld allang worden gebruikt (ook door Canal Digitaal), de decodering toepast. Belachelijk, ik blijf wel bij de satelliet.
Er wordt gezegd dat alleen de Alphacrypt CAM werkt maar ik kan nergens terug vinden of er ook andere CAM's, bijvoorbeeld de Matrix Reborn oid welke ook Irdeto2 ondersteund, werken. Wat onder Linux bijvoorbeeld belangrijk is is of de hardware samenwerkt met een betreffende CAM. Er zijn dus kaarten, zoals de TechnoTrend, welke met meerder CAM's goed werken. Ik gebruik nu bijvoorbeeld een Astoncrypt voor mijn DVB-S kaart maar een Matrix Reborn zou ook goed werken, of een originele Canal Digitaal card (weet even niet meer welke dat is).
Waar ik ook zoek... ik kan nergens info vinden of iemand met een andere CAM daadwerkelijk getest heeft. Nu moet ik zelf toch nog een Matrix Reborn aanschaffen en ben wel benieuwd of dit ook goed werkt in een DVB-C kaart van technotrend, maar ik kan het niet zelf testen omdat ik geen DVB-C kaart heb (en vind het een beetje zonde om even zo'n kaartje aan te schaffen om te testen).
Ik kan me voorstellen dat het onder MCE2005 problemen geeft met een andere CAM dan de Alphacrypt?!? Mede door dat soort dingen én het feit dat het lastig is om onder Windows verschillende analoge/digitale kaarten te gebruiken werk ik veel liever onder Linux. Daar werkt tenminste iets, en goed.
Iemand een id, bron, link?!? Zou prettig zijn, alvast bedankt!
Edit: ondertussen ben ik aan het verderzoeken en al wat wijzer geworden (nu ben ik niet zo'n fan van de comsumentenbond, maar: http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=1300 ).
Ik snap dus werkelijk waar niet waar de kabelmaatschappijen mee bezig zijn... ze gebruiken een DVB standaard maar laten vervolgens niet toe dat je met goed werkende CAM's, die in de satelliet wereld allang worden gebruikt (ook door Canal Digitaal), de decodering toepast. Belachelijk, ik blijf wel bij de satelliet.
[ Voor 15% gewijzigd door genivos op 10-01-2007 15:49 ]
Die "originele Canal Digitaal" staat bekend als de Mediaguard CAM of de SCM Seca2 CAM.
En alleen de Alphacrypt werkt. Zelfs de Matrix doet het niet. Enige andere wat ook werkt, buiten lelijke "ondersteunde" decoders, is een Phoenix reader met de juiste software, of de Dreambox kaartlezer met zulke software.
En alleen de Alphacrypt werkt. Zelfs de Matrix doet het niet. Enige andere wat ook werkt, buiten lelijke "ondersteunde" decoders, is een Phoenix reader met de juiste software, of de Dreambox kaartlezer met zulke software.
Icm met dvb-c is de alphacrypt de enige cam die de "kabel" variant van irdeto2 snapt. Het zou misschien ook wel mogelijk zijn om dit te implementeren op een andere cam, maar dat heeft nog niemand geprobeerd. Het heeft iig niets te maken met de combinatie van de hardware. De alphacrypt werkt bij mij gewoon goed in een technotrend budget 1500CI, Fujitsu-siemens dvb-c ci (FF), en KNC1 DVB-C CI.
Mediacenter kan sowieso niet overweg met cams, daarvoor moet de hardwarefabrikant plugins voor hebben (technotrend en firedtv hebben deze).
Als je toch al satteliet hebt, zou ik niet overschakelen naar kabel.
Vind je het allemaal te duur, dan kun je aan de slag met linux/vdr + sc plugin of mythtv + sacs /newcs en een phoenix reader, maar dat is wel wat lastiger
Mediacenter kan sowieso niet overweg met cams, daarvoor moet de hardwarefabrikant plugins voor hebben (technotrend en firedtv hebben deze).
Als je toch al satteliet hebt, zou ik niet overschakelen naar kabel.
Vind je het allemaal te duur, dan kun je aan de slag met linux/vdr + sc plugin of mythtv + sacs /newcs en een phoenix reader, maar dat is wel wat lastiger
Ik wil niet overstappen, maar de beschikking over meerdere tuners houden. Vandaar dat ik erover zat te denken m'n PVR-150 analoge kaart te vervangen door een digitale DVB-C versie, aangezien het digitale signaal zonder extra kosten te verkrijgen is (even los van de eenmalige kosten van de smartcard).
Maar ja, nu heb ik echt zoiets van: laat maar....
En waarom ik nog (analoge) kabel heb?!? Kan er niet onderuit... ADSL niet beschikbaar in onze wijk dus aangewezen op kabel voor internet toegang, dus verplicht tv signaal. Fijn. En als het er dan toch is, waarom dan niet digitaal. Toch altijd beter dan analoog lijkt me.
(Oh, en nee, tis me niet te duur....)
Maar ja, nu heb ik echt zoiets van: laat maar....

En waarom ik nog (analoge) kabel heb?!? Kan er niet onderuit... ADSL niet beschikbaar in onze wijk dus aangewezen op kabel voor internet toegang, dus verplicht tv signaal. Fijn. En als het er dan toch is, waarom dan niet digitaal. Toch altijd beter dan analoog lijkt me.
(Oh, en nee, tis me niet te duur....)
[ Voor 38% gewijzigd door genivos op 10-01-2007 15:55 ]
weet iemand waar ik FireDTV compleet kan kopen?
de site die ik kon is weg volgens mij of er zit een levertijd op van weken
de site die ik kon is weg volgens mij of er zit een levertijd op van weken
Mede tweakers,
Samen met mijn vader ben ik al enkele weken bezig om digitale TV op de HTPC aan de praat te krijgren. Wij gebruiken hiervoor een FireDTV met Alphcrypt cam en hebben een Multikabel Digi abbo.
Wij maken gebruik van Media Portal en hebben ook DVB Dream geprobeert
Helaas krijgen wij het niet voor elkaar om twee HD kanalen te laten weergeven het gaat om Film1HD en National Geographic Channel HD beide zouden MP4 Streams zijn voorzover bekend op beide kanalen krijgen we wel geluid maar geen beeld.
Is er hier iemand die het wel helemaal aan de praat heeft?
P.S. MarkMG volgens mij zijn alle FireDTV spullen te koop bij IkBenStil.nl.
Samen met mijn vader ben ik al enkele weken bezig om digitale TV op de HTPC aan de praat te krijgren. Wij gebruiken hiervoor een FireDTV met Alphcrypt cam en hebben een Multikabel Digi abbo.
Wij maken gebruik van Media Portal en hebben ook DVB Dream geprobeert
Helaas krijgen wij het niet voor elkaar om twee HD kanalen te laten weergeven het gaat om Film1HD en National Geographic Channel HD beide zouden MP4 Streams zijn voorzover bekend op beide kanalen krijgen we wel geluid maar geen beeld.
Is er hier iemand die het wel helemaal aan de praat heeft?
P.S. MarkMG volgens mij zijn alle FireDTV spullen te koop bij IkBenStil.nl.
Heb je op de andere kanalen wel beeld? Dan ligt het waarschijnlijk aan je video decoder, welke gebruik je?
Dit ziet er ook mooi uit: http://techreport.com/onearticle.x/11564
Moet dan ook natuurlijk nog voor europa uit komen.
Owja, heb eindelijk m'n mediacenter met easyvdr aan de praat. Is nog niet helemaal bug vrij, maar ziet er wel erg strak uit. Is wel een aanradertje.
Owja, heb eindelijk m'n mediacenter met easyvdr aan de praat. Is nog niet helemaal bug vrij, maar ziet er wel erg strak uit. Is wel een aanradertje.
Anoniem: 203941
Geen matches
ik heb ook nog een vraagje..
hoe zit het met opnemen van tv kan ik gewoon kijken en opnemen tegelijk of is het alleen kijken of opnemen..?
hoe zit het met opnemen van tv kan ik gewoon kijken en opnemen tegelijk of is het alleen kijken of opnemen..?
houthakker schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:06:
It must meet a stringent set of requirements, including OCUR support in the BIOS and support for HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection). The PC must also be running one of the versions of Windows Vista—Home Premium or Ultimate—with built-in Media Center functionality. Media Center support for OCUR must then be activated with a code, much like Windows Vista activation.
Once you have a TV Wonder and an OCUR-ready PC, the final step in setup will be installing the CableCard. AMD says this process involves making a call to the cable company, which will then dispatch a tech who will bring the CableCard to your house, install it, and enter a code to complete a pairing process that enables the device to tune cable TV.

Ik ben dus nu al een tijdje aan het kijken wat ik wil. Ik wil iig een mediacenter pc. Maar heb geen idee wat ik het beste nu kan nemen.
Ben aan het kijken geweest naar analoge kaarten zoals de PVR500 en 150 van Hauppauge, de kwaliteit blijkt vaak nogal tegen te vallen. Hier zijn een aantal dingen aan te doen zoals het singaal via S-video van je videorecorder te laten lopen of het / een comb filter aan te zetten (videorecorder heb ik sowieso niet, en aanschaffen hiervoor lijkt mij wat onzinnig plus dat ik dan nóg een apparaat heb staan terwijl de bedoeling is dat met een mediacenter het aantal apparaten achteruit gaat in aantallen. Comb filter schijnt nogal wat glitges te geven bij sommig kleuren combinaties).
Nu kan ik sinds kort ook digitale televisie nemen van Casema (al een tijd, maar ben er laatst pas achter gekomen), kost niet veel meer dan analoge tv en 'schijnt' beter beeld te geven.
K ben al een tijd aan het zoeken voor wat je nodig heb icm MCE om hoge kwaliteit beeld te krijgen, maar tis allemaal zo onduidelijk. Wat ik begrijp is dat ik een DVB-C kaart nodig heb, maar werkt dit out of the box in mediacenter? dat ding van ATI wat hier boven staat, die heeft Vista nodig, maar is er een vervangende daarvoor? k snap er echt geen sikkepit meer van..
Ben aan het kijken geweest naar analoge kaarten zoals de PVR500 en 150 van Hauppauge, de kwaliteit blijkt vaak nogal tegen te vallen. Hier zijn een aantal dingen aan te doen zoals het singaal via S-video van je videorecorder te laten lopen of het / een comb filter aan te zetten (videorecorder heb ik sowieso niet, en aanschaffen hiervoor lijkt mij wat onzinnig plus dat ik dan nóg een apparaat heb staan terwijl de bedoeling is dat met een mediacenter het aantal apparaten achteruit gaat in aantallen. Comb filter schijnt nogal wat glitges te geven bij sommig kleuren combinaties).
Nu kan ik sinds kort ook digitale televisie nemen van Casema (al een tijd, maar ben er laatst pas achter gekomen), kost niet veel meer dan analoge tv en 'schijnt' beter beeld te geven.
K ben al een tijd aan het zoeken voor wat je nodig heb icm MCE om hoge kwaliteit beeld te krijgen, maar tis allemaal zo onduidelijk. Wat ik begrijp is dat ik een DVB-C kaart nodig heb, maar werkt dit out of the box in mediacenter? dat ding van ATI wat hier boven staat, die heeft Vista nodig, maar is er een vervangende daarvoor? k snap er echt geen sikkepit meer van..
Wat je allemaal nodig hebt staat beschreven in de topicstart (dvb-c kaart, ci, alphacrypt, smartcard).
En hoe je de boel in MCE aan de praat krijgt staat keurig beschreven (inclusief problemen van anderen en oplossing) in dit topic.
En hoe je de boel in MCE aan de praat krijgt staat keurig beschreven (inclusief problemen van anderen en oplossing) in dit topic.
[ Voor 39% gewijzigd door job op 15-01-2007 16:38 ]
dvb-c werkt NOOIT out of the box met MCE, iig niet met de xp / 2005 versie.
Echter hebben sommige fabrikanten mce plugins gemaakt zodat dvb-c en decoding (via cam in een ci) ook werkt. afaik kaarten / oplossingen die werken:
- Technotrend DVB-C budget C1500 + Common Interface
- FireDTV DVB-C
misschien nog wel een paar (KNC1, Satelco).
Je hebt bij allemaal een alphacrypt cam nodig (om je smartcard in te stoppen ;-).
En dit bovenstaande is allemaal wel een keer uitgelegd hier, dus lees het topic nog maar eens rustig door
Echter hebben sommige fabrikanten mce plugins gemaakt zodat dvb-c en decoding (via cam in een ci) ook werkt. afaik kaarten / oplossingen die werken:
- Technotrend DVB-C budget C1500 + Common Interface
- FireDTV DVB-C
misschien nog wel een paar (KNC1, Satelco).
Je hebt bij allemaal een alphacrypt cam nodig (om je smartcard in te stoppen ;-).
En dit bovenstaande is allemaal wel een keer uitgelegd hier, dus lees het topic nog maar eens rustig door
Okay, zal die 9x 100 post eens rustig gaan doorlezen. Nog 1 snelle vraag. Is de kwaliteit beter dan als je Analooog een Hauppauge pvr500mce der aan hangt??? (casema leverd gratis digitale televisie, je moet alleen 30 euro voor je smartcard betalen (DTV-pack à € 29,95)).
Tja, ik vind van wel, zeker als de kabelkwaliteit niet super is en je op LCD kijkt oid. Bovendien, opnemen is gewoon de digitale stream direct op harddisk copieren (kost je pc geen moeite), dus 0,0 % kwaliteitsverlies, die je bij een 500mce wel zult hebben (alleen die werkt wel out of the box)
alleen de kosten liggen wel wat hoger, heb wat rond gekeken. En heb dus die alphacrypt (99euro) ding nodig, een CL (49 euro), een tuner voor 100 euro en een smartcard voor 30 euro. Dat is zo samen al 280 euro, excl verzend kosten. dus zeg 300 euro voor alles. Dat is het dubbele van een MCE500 ding...houthakker schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:21:
Tja, ik vind van wel, zeker als de kabelkwaliteit niet super is en je op LCD kijkt oid. Bovendien, opnemen is gewoon de digitale stream direct op harddisk copieren (kost je pc geen moeite), dus 0,0 % kwaliteitsverlies, die je bij een 500mce wel zult hebben (alleen die werkt wel out of the box)
maarjah, dan heb je het wel digitaal en als het goed is veel betere beeldkwaliteit, kabel hier bij mij is best goede kwaliteit.... keuzes keuzes keuzes..
Nou, nou. Houthakkers verhaal stond ook al een tijd in de startpost:Sa1 schreef:
[...]
Okay, zal die 9x 100 post eens rustig gaan doorlezen.
http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/#h6
Het gros van wat je moet weten staat daar beschreven. Als je cutting-edge wil zijn, mag je best wat moeite doen
Als je uiteindelijk de hardware/software hebt, kan je specifieke problemen/tips in de topic opzoeken, met behulp van de Quicksearch (zie rechtsbovenin)
Wat je ook moet meewegen is de grote waarschuwing bovenin de startpost: hoewel deze methode dus al een behoorlijke tijd werkt, kan het onverwacht veranderen.maarjah, dan heb je het wel digitaal en als het goed is veel betere beeldkwaliteit, kabel hier bij mij is best goede kwaliteit.... keuzes keuzes keuzes..
[ Voor 6% gewijzigd door Miletos op 15-01-2007 21:47 ]
Heb toch al een heel stuk gelezen. Misschien is het handig om een opsom lijstje te maken in de startpost met wat je nodig hebt om direct aan de slag te kunnen. Met hardware die 'zeker weten' werkt (untill futher notice).
Prijzen van www.multimediapc.nl:
code:
De C-1500 PCI is op het moment niet op voorraad (16-01-2007).1
2
3
| TechnoTrend Budget CI module € 33,00 TechnoTrend Budget C-1500 PCI € 79,00 Alphacrypt CI Module € 99,00 |
Bij multimediapc.nl kan je alles bestellen. De eerste twee apparaten staan bij computer hardware > TV en Satalietkaarten digitaal > DVB-C, de Alphacrypt CI module staat bij Sateliettv > Common Interfaces.
edit:
wat ik nu ook begrijp is dat je altijd de decoder van Casema of een ander nodig hebt (samsung ding) om je kaart te activeren? Dat houdt in dat er nog eens 100 euro boven op komt.
[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 16-01-2007 11:08 ]
Hi guys,
Ik heb digitale tv van casema + windows media centre.
Welke pc kaart heb ik nodig om dit via mijn pc te koppelen
Zodat ik digitaal via media centre tv kan kijken?
Alvast bedankt guys
Dennis
Alvast bedankt guys
Dennis
900 posts doorlezen is idd veel, maar de laaste 10 en de eerste moet toch nog wel lukken niet?
Dat doe ik nu toch al onder het kopje "Hoe werkt het op de computer?" ? Ik maak een opsomming van systeemeisen, bekabeling, smartcard, CAM en de keuze uit tuners, met uitleg wat je daarbij moet meewegen. Niet-werkende hardware staat er niet tussen. Ik denk niet dat ik het nog eenvoudiger kan maken? Ik sta open voor suggesties hoor, dus als je me concreet kan laten zien wat je bedoelt (kladje) wil ik het best overwegen!Sa1 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:50:
[...]
Misschien is het handig om een opsom lijstje te maken in de startpost met wat je nodig hebt om direct aan de slag te kunnen. Met hardware die 'zeker weten' werkt (untill futher notice).
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het door de, in vergelijking tot analoge TV-kaarten, complexe opzet van DVB-C altijd een lastig verhaal blijft om te verkopen. (bij analoog beginnen veel mensen al te steigeren als je begint uit te leggen over betere kabels/connectors en goede kabelversterkers)
[ Voor 7% gewijzigd door Miletos op 16-01-2007 12:16 ]
Ik neem aan dat je bij digitale kabel altijd maar 1 programma tegelijk kan opnemen?
Moet je anders gelijk 2 abonnementen afsluiten bij bijvoorbeeld casema.>
k dacht dat ik lui was, maar dit slaat alles, kijk 1 post boven je!!!xentagz schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:13:
Hi guys,
Alvast bedankt guys
Dennis
maar wat moet je nu eigenlijk allemaal doen om de kaart te activeren?
[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 16-01-2007 15:33 ]
In ieder geval het registratieformulier terugsturen naar de kabelleverancier. Ik zelf heb tijdens die registratieperiode de smartcard in de door hen geleverde Samsung settopbox laten zitten. Zoals jij dus al vreesde. Of het ook alleen via de alphacrypt/tunerkaart kan, zou ik je dus niet durven zeggen.Sa1 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:49:
[...]
maar wat moet je nu eigenlijk allemaal doen om de kaart te activeren?
Hoeveel dingen jij tegelijk kan opnemen/bekijken, hangt niet af van het aantal abonnementen (één) maar het aantal decoders. Twee decoders = twee dingen tegelijk opnemen/bekijken. Je maandelijkse kosten zullen dus niet omhoog gaan, maar je zult voor ieder extra signaal dus wel een smak geld neer moeten leggen aan decoder hardware.xentagz schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:37:
Ik neem aan dat je bij digitale kabel altijd maar 1 programma tegelijk kan opnemen?
Gewoon ZIEK, dat HDCP. De complexiteit die die rotzooi introduceert. Om over de kosten maar te zwijgen. Ik hoop dat die kaart *nooit* in Europa uitkomt. Hoe kunnen ze het gebruik van die rommel afdwingen als er al zoveel kaarten in omloop zijn die nog nooit van HDCP gehoord hebben?houthakker schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:06:
Of gaan ze er speciaal CAMs voor maken die ze koppelen aan de hardware, en smartcards die gekoppeld zijn aan de CAM? Hmm.. Zelfs dat zou het sharen van keys via het net niet tegenhouden..
Nee, dat klopt niet; ik heb mijn kaart (Casema 4015*) nog nooit in een decoder gehad, ik heb zelfs geen decoder. Wel het formulier opgestuurd.Miletos schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:00:
In ieder geval het registratieformulier terugsturen naar de kabelleverancier. Ik zelf heb tijdens die registratieperiode de smartcard in de door hen geleverde Samsung settopbox laten zitten. Zoals jij dus al vreesde. Of het ook alleen via de alphacrypt/tunerkaart kan, zou ik je dus niet durven zeggen.
Hij zal wel geactiveerd zijn, want hij doet het al maandenlang. Wat ook al tijden werkt is alle kanalen, dus ook de extra abonnementen waar je anders voor moet dokken.
Hebben meer mensen hier "last" van?
- MrScratch
Ben ik niet met je eens. Per decoder heb je namelijk ook een smartcard nodig. Nu is dat bij het basisabo niet zo'n probleem, maar stel je hebt Film1 of het pluspakket. Dan betaal je dus per smartcard het abonnementgeld.Miletos schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:00:
Hoeveel dingen jij tegelijk kan opnemen/bekijken, hangt niet af van het aantal abonnementen (één) maar het aantal decoders. Twee decoders = twee dingen tegelijk opnemen/bekijken. Je maandelijkse kosten zullen dus niet omhoog gaan, maar je zult voor ieder extra signaal dus wel een smak geld neer moeten leggen aan decoder hardware.
De enige optie hieromheen in Cardsharing of een apparaat met een dubbele tuner kopen, maar die zijn er niet voor in de pc.
Anoniem: 64755
Heeft iemand dit uberhaubt al werkend? Ik heb @home en ik wil ook digitale tv op mijn mediacenter. Ik wil graag weten wat ik allemaal moet kopen om het werkend te krijgen. Ik heb dit topic al gelezen en ik snap wel wat je moet kopen ik wil alleen weten wat allemaal goed bij elkaar past. Dus heeft iemand dit werkend kan je dan alsjeblieft posten welk merk en type onderdelen je hebt gebruikt..
Matched: dvb, c
Waarom heb je 2 ci modules nodig?Sa1 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:50:toon volledige bericht
[...]
Heb toch al een heel stuk gelezen. Misschien is het handig om een opsom lijstje te maken in de startpost met wat je nodig hebt om direct aan de slag te kunnen. Met hardware die 'zeker weten' werkt (untill futher notice).
Prijzen van www.multimediapc.nl:
code:De C-1500 PCI is op het moment niet op voorraad (16-01-2007).
1 2 3 TechnoTrend Budget CI module € 33,00 TechnoTrend Budget C-1500 PCI € 79,00 Alphacrypt CI Module € 99,00
Bij multimediapc.nl kan je alles bestellen. De eerste twee apparaten staan bij computer hardware > TV en Satalietkaarten digitaal > DVB-C, de Alphacrypt CI module staat bij Sateliettv > Common Interfaces.
edit:
wat ik nu ook begrijp is dat je altijd de decoder van Casema of een ander nodig hebt (samsung ding) om je kaart te activeren? Dat houdt in dat er nog eens 100 euro boven op komt.
- MrScratch
De Alphacrypt is geen CI module maar de CAM die juist in de CI-module past. Bovenstaande kostenplaatje is wel degelijk juist, maar de benaming van het laatste item niet helemaal.Anoniem: 64755 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:27:
[...]
Waarom heb je 2 ci modules nodig?
Geen matches
kan je wel en digitale tv kijken op je tv kijken op je tv en daarnaast ook nog opnemen met je digtale tuner? Ik bedoel is de bandbreedte daar wel voldoende voor?
Zolang het van dezelfde transponder is wel. Ik kan van 1 kaart 1 kanaal bekijken op de machine zelf en een via netwerk, werkt prima. Owja, als je een kaart wil voor alleen opnemen heb je theoretisch geen cam en ci nodig, dan komt de stream gecodeerd direct op de harddisk. Dan kun je je andere kaart met CI gebruiken om af te spelen... Theoretisch gezien(!)
mmmm dat snap ik niet. Ik wil gewoon dat ik met mijn Windows Mediacenter Digitale TV van @home kan opnemen op mijn HDD. Ik zal nooit live kijken via de pc. Ik wil het wel later kunnen terug kijken vanaf HD op mijn LCD TV. Wat heb ik dan precies nodig? Liefst dat het werkt met MCEhouthakker schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:12:
Zolang het van dezelfde transponder is wel. Ik kan van 1 kaart 1 kanaal bekijken op de machine zelf en een via netwerk, werkt prima. Owja, als je een kaart wil voor alleen opnemen heb je theoretisch geen cam en ci nodig, dan komt de stream gecodeerd direct op de harddisk. Dan kun je je andere kaart met CI gebruiken om af te spelen... Theoretisch gezien(!)
Anoniem: 2389
Hallo.
Op dit moment heb ik thuis 2 dboxen. Deze werken via een interne linux kaartserver. Dit omdat ik geen soldeer tovernaar ben en dus geen zin had om mijn dboxen met andere readers om te bouwen.
Nu wil ik graag een MythTV server inrichten met 1 of 2 dvb-c kaarten. Deze wil ik dan ook graag via m'n newcs kaartserver laten werken. Ik kom in de fora de term 'sasc' hier voor tegen. Dit is me echter niet geheel duidelijk. Kan iemand hier wat meer over vertellen?
Op dit moment heb ik thuis 2 dboxen. Deze werken via een interne linux kaartserver. Dit omdat ik geen soldeer tovernaar ben en dus geen zin had om mijn dboxen met andere readers om te bouwen.
Nu wil ik graag een MythTV server inrichten met 1 of 2 dvb-c kaarten. Deze wil ik dan ook graag via m'n newcs kaartserver laten werken. Ik kom in de fora de term 'sasc' hier voor tegen. Dit is me echter niet geheel duidelijk. Kan iemand hier wat meer over vertellen?
Zo werkt het niet... alleen als je (soft) CAM decodeert krijg je een MPEG bestand op je harddisk. Gecodeerde streams kan je niet achteraf decoderen met een CAM.houthakker schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:12:
[ Voor 68% gewijzigd door FreeRider op 18-01-2007 13:43 ]
Concrete Loop Watercooling
hoe werkt het dan wel?FreeRider schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:41:
[...]
Zo werkt het niet... alleen als je (soft) CAM decodeert krijg je een MPEG bestand op je harddisk. Gecodeerde streams kan je niet achteraf decoderen met een CAM.
- MrScratch
sasc is een hack op mythtv om ipv CI+CAM ook een softcam te kunnen gebruiken. Dit maakt gebruik van vdr-sc (de softcamimplementatie van vdr, een andere linux digivideorecorder implementatie als mythtv). Deze sasc kan dan weer met een cardserver kletsen, die jij dus al hebt. Als jij Mythtv weet te patchen en opnieuw compileert met die sasc + vdr-sc, dan kan je met slechts een dvb-c kaart in je mythtv server af.Anoniem: 2389 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:34:
Hallo.
Op sat4all.com is er iemand die het werkend heeft en er een halve howto voor heeft neergezet.
Er zijn wel embedded decoders die het op deze manier doen. Maar goed, met media center gaat het zeker niet werkenFreeRider schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:41:
[...]
Zo werkt het niet... alleen als je (soft) CAM decodeert krijg je een MPEG bestand op je harddisk. Gecodeerde streams kan je niet achteraf decoderen met een CAM.
Als je alleen wilt kijken OF opnemen heb je aan 1 dvb-c kaart + ci + alphacrypt genoeg. Is sowieso wel handig om daar eerst mee te experimenteren omdat mce niet out of the box met dvb-c + encryptie werkt.
Video via DVB komt via een transport stream je kaart binnen. In die stream kunnen meerdere gecodeerde en ongecodeerde kanalen zitten. De ongecodeerde kan je natuurlijk zowel realtime als opgenomen bekijken. De gecodeerde kanalen worden op het moment van uitzenden gescramled. Om de stream te kunnen descramblen heb je control words nodig. Control words veranderen eens in de zoveel tijd (minuten, seconden) om het illegaal descramblen moeilijker te maken. En het wordt nog eens gecodeerd. Om control words te decoderen heb je weer autorisatie via een smartcard nodig.
Theoretisch zou je de gehele transport stream of de gescramblede mpeg stream op kunnen slaan .
Om dan achteraf te decoderen zal je een soort afspeelsoftware moeten hebben die de CA interface kan benaderen om de control words te verkrijgen. Theoretisch is dit allemaal wel mogelijk maar ik ken geen consumentenproducten die dit kunnen. Het opent namelijk nogal wat reverse engineering mogelijkheden, iets wat de leveranciers van encryptiesystemen niet zo leuk zullen vinden
Theoretisch zou je de gehele transport stream of de gescramblede mpeg stream op kunnen slaan .
Om dan achteraf te decoderen zal je een soort afspeelsoftware moeten hebben die de CA interface kan benaderen om de control words te verkrijgen. Theoretisch is dit allemaal wel mogelijk maar ik ken geen consumentenproducten die dit kunnen. Het opent namelijk nogal wat reverse engineering mogelijkheden, iets wat de leveranciers van encryptiesystemen niet zo leuk zullen vinden
Joshyfun's OffLine Descrambler?
OK, dat kende ik niet (en ik gebruik PMCAM al een aardig tijdje
). Er zijn inderdaad wel wat mogelijkheden, ook met andere tooltjes, maar dat is voor de gemiddelde gebruiker allemaal abracadabra. Maargoed, punt gemaakt, theoretisch kan het, maar zo simpel is het allemaal niet.
[ Voor 7% gewijzigd door FreeRider op 19-01-2007 18:51 ]
Ik probeer floppydtv op mce werkend te krijgen maar kan nederland 1,2,3 niet vinden.
Tijdens de installatie kan je aangeven in welke regio je zit nederland, nl/caiw of 6875
als ik nl/caiw kies dan vind ie wel alle zenders maar dan kan ik ze niet zien, en als ik nederland of 6875 kies dan vind ie nl1,2,3 niet, wel de rest en kan ze zien.
mytheatre vind wel alle zenders als ik hem op 6875 laat zoeken.
nu heb ik geprobeerd om extra frequenties toe te voegen aan de installatie bestanden (de reg bestanden die erbij zitten) gekopieerd van my theathre maar dat werkt niet.
ik gebruik de laatste beta drivers van digital-everywhere en ,multikabel als provider.
helaas kan ik weinig support site's vinden erover dus probeer ik het hier.
heeft iemand een idee waarom ik Nederland 1,2,3 niet onder mce kan vinden?
Tijdens de installatie kan je aangeven in welke regio je zit nederland, nl/caiw of 6875
als ik nl/caiw kies dan vind ie wel alle zenders maar dan kan ik ze niet zien, en als ik nederland of 6875 kies dan vind ie nl1,2,3 niet, wel de rest en kan ze zien.
mytheatre vind wel alle zenders als ik hem op 6875 laat zoeken.
nu heb ik geprobeerd om extra frequenties toe te voegen aan de installatie bestanden (de reg bestanden die erbij zitten) gekopieerd van my theathre maar dat werkt niet.
ik gebruik de laatste beta drivers van digital-everywhere en ,multikabel als provider.
helaas kan ik weinig support site's vinden erover dus probeer ik het hier.
heeft iemand een idee waarom ik Nederland 1,2,3 niet onder mce kan vinden?
Hebben sommigen ook problemen met de ontvangst van Film 1 HD?
Alle andere mpeg2/h264 sd/hd zenders werken zonder problemen, Film1 HD geeft alleen maar EPG info weer.
Aan de kaart ligt het verder ook niet. Als ik hem in mijn Samsung 360 plaats, dan kan ik zonder problemen Film 1 HD bekijken.
Kabelboer: Casema
Geteste software: DVBViewer 3.6.0 en MyTheatre
Decoder: Cyberlink & CoreAVC
Alle andere mpeg2/h264 sd/hd zenders werken zonder problemen, Film1 HD geeft alleen maar EPG info weer.
Aan de kaart ligt het verder ook niet. Als ik hem in mijn Samsung 360 plaats, dan kan ik zonder problemen Film 1 HD bekijken.
Film1 SD kan je wel kijken (geen abo probleem)?Deniax schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:51:
Hebben sommigen ook problemen met de ontvangst van Film 1 HD?
Kan je een stukje in .ts opnemen en posten (rapidshare.com voor uploaden)? Dan controleer ik of de stream wel goed is.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 20-01-2007 18:15 ]
kijken is iets anders dan opnemen (meestal wordt een pc ook als opname device gezien.Deniax schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:51:
meestal moetje bij casema melden dat je een "pvr" hebt zodat ze de beveiling er af halen dat je het niet opkan nemen en misschien doen ze dit geen eens bij hdtv aangezien er nog geen out-of-the-box versie zijn
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Mocht iemand interesse hebben, mijn complete set staat op V&A.
Volgens mij is dat onzin. DVB is een stream evt. versleuteld. Waar je die stream laat maakt niet zoveel uit, of je hem nu op disk zet of in een mpeg decoder.Teunis schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:54:
[...]
kijken is iets anders dan opnemen (meestal wordt een pc ook als opname device gezien.
meestal moetje bij casema melden dat je een "pvr" hebt zodat ze de beveiling er af halen dat je het niet opkan nemen en misschien doen ze dit geen eens bij hdtv aangezien er nog geen out-of-the-box versie zijn
@ deniax, heb je wel een HD abbo? Mijn alphacrypt geeft gewoon aan dat ik niet gemachtigd ben om de stream te bekijken, ik zou hem namlijk streaming via de pc moeten kunnen bekijken
[ Voor 13% gewijzigd door houthakker op 23-01-2007 12:29 ]
Complete onzin, waar haal je dit vandaan? Ik neem zonder problemen alle kanalen op, ook HD.Teunis schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:54:
kijken is iets anders dan opnemen (meestal wordt een pc ook als opname device gezien.
Casema kan niet zien wat je met de streams doet / wat voor decoder je gebruikt / welke kanalen je kijkt. Er is geen uplink door de Coax kabel wat DVB betreft. De enige autorisatie die nodig is is dat je smartcard af en toe een bericht krijgt dat het nog geautoriseerd is (dit gebeurt vanzelf), anders weigert hij uit zichzelf verder nog streams te decrypten.
Out of curiosity, hoe ziet zo'n melding eruit? Krijg je een popup in je progje? Wat is de exacte tekst van de melding, is er ook een deel dat wisselt afhankelijk van welk kanaal je probeert te tunen?houthakker schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:28:
@ deniax, heb je wel een HD abbo? Mijn alphacrypt geeft gewoon aan dat ik niet gemachtigd ben om de stream te bekijken, ik zou hem namlijk streaming via de pc moeten kunnen bekijken
Ik heb zo'n melding nooit gehad; ik kon altijd alle channels bekijken. Ben benieuwd wat er anders is aan mijn setup dan dat van andere mensen..
Volgens mij moet je messages dan wel aan zetten in het alphacrypt menu. Ik gebruik zelf vdr onder linux. Ik krijg dan een schermpje "You are not entitled to view this program" oid, even uit m'n hoofd.
waarom doe je het weg? ik ben wel geinteresseerd!Rene59 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:55:
Mocht iemand interesse hebben, mijn complete set staat op V&A.
Je bent helaas te laat. Hij is zo goed als verkocht en mocht dat niet doorgaan dan zijn er nog 2 andere geinteresseerden voor je.Sa1 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:23:
[...]
waarom doe je het weg? ik ben wel geinteresseerd!
edit: ah jij was dus Martijn
[ Voor 5% gewijzigd door Rene59 op 24-01-2007 14:54 ]
nix te laat dusRene59 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:40:
[...]
Je bent helaas te laat. Hij is zo goed als verkocht en mocht dat niet doorgaan dan zijn er nog 2 andere geinteresseerden voor je.
edit: ah jij was dus Martijn
misschien later in de week...
Vraagje, ik heb met Vista RC1 tv zitten kijken op de PC, er zaten 878 drivers in. Nu heb ik gisteren Home Ultimate geinstalleerd en hier zitten er geen drivers in. Iemand enig idee of die drivers alleen in de Ultimate zitten? De geteste RC1 was Ultimate als ik het me goed herinner...
Twinhan 2031. Digitale TV staat wel op de agenda bij MS... = Powerpoint documenthouthakker schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:45:
Welke kaart?
[ Voor 38% gewijzigd door Huigie op 30-01-2007 10:58 ]
Zou dit nou het ei van columbus zijn?
Strak , 2 apparaten in 1 met alle aansluitingen en 2 Cardreaders?
http://multimediamachines.nl/pd182410976.htm?categoryId=2
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Daar zitten gewoon 2 DVB-C kaarten en Alphacrypts in. Kan je zelf ook zo bouwen.redyak schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:55:
Zou dit nou het ei van columbus zijn?
Ik ga me er ook aan wagen. Ik zit in het CAIWAY gebied (westland) en heb vorige week een DVB-C kaartje besteld bij Alternate (helaas niet op voorraad).
Het systeem waarop ik ga installeren is uitgerust met fedora core 6 en hierop heb ik inmiddels mythtv draaien.
Specs:
Pentium 4 - 1,7GHz
512 MB Ram
40 GB schijf voor "fedora"
80 GB schijf voor data
DVB-c kaart is een KNC one zonder CI (niet nodig in het CAI gebied, basis pakket wordt ongecodeerd verzonden)
Ik hou jullie op de hoogte. De kaart is op dit moment nog niet binnen (en ook nog niet onderweg zover ik weet).
Het systeem waarop ik ga installeren is uitgerust met fedora core 6 en hierop heb ik inmiddels mythtv draaien.
Specs:
Pentium 4 - 1,7GHz
512 MB Ram
40 GB schijf voor "fedora"
80 GB schijf voor data
DVB-c kaart is een KNC one zonder CI (niet nodig in het CAI gebied, basis pakket wordt ongecodeerd verzonden)
Ik hou jullie op de hoogte. De kaart is op dit moment nog niet binnen (en ook nog niet onderweg zover ik weet).
Dat begrijp ik ook wel. Maar ook voor die prijs en zo compleet en zo smal.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:03:
[...]
Daar zitten gewoon 2 DVB-C kaarten en Alphacrypts in. Kan je zelf ook zo bouwen.
Ik bedoel 2x CAM 2x CI en overige hardware is nog al wat.
Als je alles makkelijk kan krijgen dan wel te verstaan.
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Niemand? Ik heb op zeker met drivers gekeken die standaard in Vista RC1 zaten...Huigie schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:25:
Vraagje, ik heb met Vista RC1 tv zitten kijken op de PC, er zaten 878 drivers in. Nu heb ik gisteren Home Ultimate geinstalleerd en hier zitten er geen drivers in. Iemand enig idee of die drivers alleen in de Ultimate zitten? De geteste RC1 was Ultimate als ik het me goed herinner...
Hallo allemaal,
Allereerst allemaal bedankt voor jullie bijdragen; ik heb inmiddels meer dan de helft van alle posts hier gelezen. Ik denk nu genoeg kennis te hebben opgebouwd (hier en op de site van Media Portal en nog wat andere sites) om de PVR-500 kaart in mijn HTPC (MediaPortal) te gaan vervangen voor een DVB-C -tuner. Ik begrijp dat als ik kies voor bijvoorbeeld een TV-Station KNC 1 -kaart of een Terratec 1200 -kaart dat ik dan goed zit voor wat betreft zowel Mediaportal als TV-Home. Het liefst had een FloppyDTV-kaart gekocht, maar die vind ik wat prijzig en ik zag ook wat posts van mensen die hier problemen mee hadden.
Wat me wel afschrikt zijn de kosten en de verkrijgbaarheid van de spullen. Voor minder dan 200,- gaat het niet lukken, zie ik al wel. Vandaar de vraag of er nog mensen zijn met tips betreft goedkope/betrouwbare webshops, of zijn er misschien mensen die 2e hands nog iets weten?
Ik heb nog niks dus ben op zoek naar een tunerkaart (zie boven), bijbehorende CI-module en een Alphacrypt-classic.....
Allereerst allemaal bedankt voor jullie bijdragen; ik heb inmiddels meer dan de helft van alle posts hier gelezen. Ik denk nu genoeg kennis te hebben opgebouwd (hier en op de site van Media Portal en nog wat andere sites) om de PVR-500 kaart in mijn HTPC (MediaPortal) te gaan vervangen voor een DVB-C -tuner. Ik begrijp dat als ik kies voor bijvoorbeeld een TV-Station KNC 1 -kaart of een Terratec 1200 -kaart dat ik dan goed zit voor wat betreft zowel Mediaportal als TV-Home. Het liefst had een FloppyDTV-kaart gekocht, maar die vind ik wat prijzig en ik zag ook wat posts van mensen die hier problemen mee hadden.
Wat me wel afschrikt zijn de kosten en de verkrijgbaarheid van de spullen. Voor minder dan 200,- gaat het niet lukken, zie ik al wel. Vandaar de vraag of er nog mensen zijn met tips betreft goedkope/betrouwbare webshops, of zijn er misschien mensen die 2e hands nog iets weten?
Ik heb nog niks dus ben op zoek naar een tunerkaart (zie boven), bijbehorende CI-module en een Alphacrypt-classic.....
Met de Terratec kan je bij @home maar liefst 5 zenders ontvangen.
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:20:
Met de Terratec kan je bij @home maar liefst 5 zenders ontvangen.
Dat is de eerste keer dat ik dat lees.... Hoe zit dat dan? De chipset is dezelfde als de KNC-kaart heeft. Wat is dan het verschil?
En wat ik me ook afvraag: ik ben al een aantal keer het begrip 'softcam' tegengekomen. Ik begrijp dat het pittig is om zoiets aan de praat te krijgen, maar is er niet ergens meer info over te vinden? Het is natuurlijk aantrekkelijk om geen CI/CAM aan te hoeven schaffen, al ben ik wel bang dat zoiets een aanslag zal zijn op de performance van mijn HTPC.......
Dit topic is gesloten.