Ik heb ook de fireDTV. En DVB viewer pro. Dit programma werkt en als je de MCE remote hebt kan je deze ook werkend krijgen. had eem hele tijd problemen met de HDTV zenders. Omdat ik de coreavc codec pak gebruikte (werkt perfect voor matroska files). Maar geloof mij als je alles goed instelt dan werken de hd kanalen perfect. alleen moet ik de timing van de ac3 filter nog goed instellen want soms loopt de HD kanalen niet synchroon. Ook zit er een HTPC interface er in die nog in ontwikkeling is en die je zelf aan kan passen aan je eigen wensen. Het is echt de 15 euro waard. Ik ben nu bezig met de HTPC interface en het goed instellen van de remote.
Voor HDTV met CoreAVC heb je een erg snelle PC nodig (3400 of hoger) en de meest recente (betaalde) versie. Werkt helaas nog niet DxVA versnelling, maar dat zou voor de volgende versie (1.2) gepland staan. Meestal worden de Cyberlink-decoders aangeraden, die wel hardwarematige h264 versnelling ondersteunen. Dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld kan er ook aan liggen dat je PC het erg zwaar heeft, en daardoor ongewild vertraging optreedt.
Als je toch een firedtv hebt, een mce remote.. zou ik of mce gebruiken, of mediaportal.The D schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:18:
Ik heb ook de fireDTV. En DVB viewer pro. Dit programma werkt en als je de MCE remote hebt kan je deze ook werkend krijgen.
Echt dvbviewer pro is mij echt veel en veels te buggy. Tenminste dat is mijn ervaring.. Misschien dat jij er happy mee bent, maar hier crasht dat ding me teveel.
Ik heb sinds vandaag m'n dreambox binnen (koopje), kan m'n phoenix en dvb-c kaart weer de deur uit
Conclusie voor mij: dvb-c op de pc kan, maar het is nog verre van ideaal.
Ik wacht wel tot vista mce uit is, daar wat goede softcams voor ontwikkeld worden en dan probeer ik het nogmaals.
[ Voor 54% gewijzigd door job op 11-11-2006 10:07 ]
DM is makkelijker.Klaus_1250 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:20:
Stuur anders ff je mailadres door :-)
Ik neem aan dat het over de Alphacrypt gaat?
hallo ,
ik zit met de volgende vraag :
ik wil graag digitale tv op de pc ,
en nu zit ik dus met de hamvraag , welke tvkaart te kiezen ,
1 : de knc one kaart of
2: de twinhan kaart al of niet met kaartlezer aanboord .
dit dient samen te werken met upc , waar voor zover ik heb begrepen alleen de FTA zenders te ontvangen zijn ,
Wie o wie kan/wil mij adviseren , de ontvangst regio is upc achterhoek .
systeem specs waar de kaart in komt :
Msi k8n sli , X2 4600+ , 2 * 512 MB OCZ , X1900GT ,
2 * 320 GB seagate bar10 .
bedankt
ik zit met de volgende vraag :
ik wil graag digitale tv op de pc ,
en nu zit ik dus met de hamvraag , welke tvkaart te kiezen ,
1 : de knc one kaart of
2: de twinhan kaart al of niet met kaartlezer aanboord .
dit dient samen te werken met upc , waar voor zover ik heb begrepen alleen de FTA zenders te ontvangen zijn ,
systeem specs waar de kaart in komt :
Msi k8n sli , X2 4600+ , 2 * 512 MB OCZ , X1900GT ,
2 * 320 GB seagate bar10 .
bedankt
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Heb zelf de Twinhan-kaart, Mantis (2033a)-versie. Voordeel is het ingebouwde CI-slot, waardoor je geen extra PCI-slot kwijt bent. Qua prijs maakt het niet veel uit t.o.v. de KNC One + CI-slot. Als je alleen geinteresserd bent in FTA-zenders, dan heb je de CI-interface niet nodig, dus qua prijs is de KNC one dan de betere keus (de je later alsnog kan uitbreiden met de losse CI-interface).
Voordeel van een CI-slot is wel, dat je met een beetje geluk over een tijdje gebruik kan maken van Wireless Cardsharing, zodat je maar 1 Smartcard nodig hebt en je dus ook niet FTA-zenders kan bekijken mits je een smart-card daarvoor hebt. (overigens, meen me te herinneren dat UPC smartcards locked aan het MAC-adres van je STB, dus het Wireless Cardsharing device zou MAC-cloning moeten ondersteunen, en of dat er ooit komt ...).
Back on topic, zelf ben ik niet echt tevreden over de Twinhan. Hardware is ok, maar de bijgeleverde software en drivers zijn zeer matig en ik heb ook niet het idee dat Twinhan er nog erg veel tijd in stopt. Twinhan-site is slecht bereikbaar en heb nog geen antwoord van ze gehad op een aantal vragen. Er zijn maar een paar third-party apps die met de Twinhan kaart werken en de bijgeleverde remote werkt alleen naar behoren met de Twinhan-software.
Ben wel erg benieuwd naar de ervaringen van mensen met de KNC One.
Voordeel van een CI-slot is wel, dat je met een beetje geluk over een tijdje gebruik kan maken van Wireless Cardsharing, zodat je maar 1 Smartcard nodig hebt en je dus ook niet FTA-zenders kan bekijken mits je een smart-card daarvoor hebt. (overigens, meen me te herinneren dat UPC smartcards locked aan het MAC-adres van je STB, dus het Wireless Cardsharing device zou MAC-cloning moeten ondersteunen, en of dat er ooit komt ...).
Back on topic, zelf ben ik niet echt tevreden over de Twinhan. Hardware is ok, maar de bijgeleverde software en drivers zijn zeer matig en ik heb ook niet het idee dat Twinhan er nog erg veel tijd in stopt. Twinhan-site is slecht bereikbaar en heb nog geen antwoord van ze gehad op een aantal vragen. Er zijn maar een paar third-party apps die met de Twinhan kaart werken en de bijgeleverde remote werkt alleen naar behoren met de Twinhan-software.
Ben wel erg benieuwd naar de ervaringen van mensen met de KNC One.
Ben zelf erg tevreden met de Twinhan, werkt perfect onder linux met vdr en mythtv. Wel de niet-mantis versie (dus de 2031, niet de 2033). Toen ik hem kocht waren er voor de mantis nog geen drivers voor Linux, er is nu een alpha-versie die het schijnt te doen maar nog niet het CI slot ondersteunt.
Heb het een tijdje via de phoenix interface van een Infinity USB (via een usb->serial converter) gedraaid. Dit werkte goed met vdr-sc maar ik kon de mythtv softcam patch niet aan de praat krijgen, dus heb ik nu een alphacrypt erin gedouwd wat ook een stuk makkelijker is omdat je niks hoeft te patchen (mythtv heeft native ondersteuning). Je kan met een Infinity USB overigens ook alleen de USB interface gebruiken, maar vdr-sc heeft daar geen eigen ondersteuning voor, dus je moet newcs draaien waar vdr-sc weer mee kan praten. Maar newcs is closed source, en ik had de usb->serial adapter al liggen dus...
Het leuke is vooral dat het zo goed integreert in een bestaande mythtv setup, mijn WinTV PVR350 kan gewoon de streams die van DVB-C komen afspelen via de hardware MPEG-decoder en ook mijn MediaMVP (met mvpmc erop, niet de standaard Hauppauge meuk) heeft er geen probleem mee.
Ik moet wel zeggen dat ik wel nog steeds de PVR350 gebruik als default opname-apparaat omdat je zelf de bitrate kan instellen. Ik heb geen zin in 8Mbit/s opnames van de publieke omroep, gebruik met de PVR350 meestal 3-4 Mbit.
Die apparaatjes voor (wireless-) cardsharing zijn duur, als alle tuners die je wil gebruiken genetwerkt zijn (en als je het niet ergt vindt om steeds software te patchen) kan je imo veel beter een phoenix interface ergens aan een PC hangen.
Wat de Twinhan remote betreft, het lijkt me vreemd dat hij alleen met Twinhan software werkt, want het is een USB HID-apparaat en zou als toetsenbord (!) herkend moeten worden. Ik kan er gewoon mee "typen" in een terminal, zonder wat voor software dan ook.
Bedankt aan de mensen in deze thread die me ooit met hun informatie op weg hebben geholpen.
Heb het een tijdje via de phoenix interface van een Infinity USB (via een usb->serial converter) gedraaid. Dit werkte goed met vdr-sc maar ik kon de mythtv softcam patch niet aan de praat krijgen, dus heb ik nu een alphacrypt erin gedouwd wat ook een stuk makkelijker is omdat je niks hoeft te patchen (mythtv heeft native ondersteuning). Je kan met een Infinity USB overigens ook alleen de USB interface gebruiken, maar vdr-sc heeft daar geen eigen ondersteuning voor, dus je moet newcs draaien waar vdr-sc weer mee kan praten. Maar newcs is closed source, en ik had de usb->serial adapter al liggen dus...
Het leuke is vooral dat het zo goed integreert in een bestaande mythtv setup, mijn WinTV PVR350 kan gewoon de streams die van DVB-C komen afspelen via de hardware MPEG-decoder en ook mijn MediaMVP (met mvpmc erop, niet de standaard Hauppauge meuk) heeft er geen probleem mee.
Ik moet wel zeggen dat ik wel nog steeds de PVR350 gebruik als default opname-apparaat omdat je zelf de bitrate kan instellen. Ik heb geen zin in 8Mbit/s opnames van de publieke omroep, gebruik met de PVR350 meestal 3-4 Mbit.
Die apparaatjes voor (wireless-) cardsharing zijn duur, als alle tuners die je wil gebruiken genetwerkt zijn (en als je het niet ergt vindt om steeds software te patchen) kan je imo veel beter een phoenix interface ergens aan een PC hangen.
Wat de Twinhan remote betreft, het lijkt me vreemd dat hij alleen met Twinhan software werkt, want het is een USB HID-apparaat en zou als toetsenbord (!) herkend moeten worden. Ik kan er gewoon mee "typen" in een terminal, zonder wat voor software dan ook.
Bedankt aan de mensen in deze thread die me ooit met hun informatie op weg hebben geholpen.
Bij UPC is volgens mij nagenoeg niets meer Free-To-Air te ontvangen, dus ik denk dat je er verstandiger aan doet om hier geen geld aan uit te geven.Misterpc schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:11:
RG2005 ,
weet je zelf of is er ergens meer over te vinden wat er op dit moment zo speelt op het upc netwerk met betrekking tot het kijken naar FTA aanbod en eventuele andere dingen die met een Smartcard zouden kunnen werken ,
ik heb al wel rondgekeken bij sat4all , maar daar is niet echt duidelijk te vinden of er nu nog zenders FTa zijn en welke / hoeveel het er zijn .
weet je zelf of is er ergens meer over te vinden wat er op dit moment zo speelt op het upc netwerk met betrekking tot het kijken naar FTA aanbod en eventuele andere dingen die met een Smartcard zouden kunnen werken ,
ik heb al wel rondgekeken bij sat4all , maar daar is niet echt duidelijk te vinden of er nu nog zenders FTa zijn en welke / hoeveel het er zijn .
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Als je in dit topic zoekt op "UPC" wordt al veel duidelijk. Wat ik zo snel vind:Misterpc schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:19:
RG2005 ,
Laatste stand van zaken FTA
Versleutelde pakket UPC op PC (1e Blokje in de startpost!!)
FreeRider roept dat gehele pakket van UPC is te bekijken
Ik heb het idee dat dat laatste bericht weinig duurzaam, maar meer "van horen zeggen" en/of tijdelijk is.
Ik zie het somber in voor je om het versleuteld deel van UPC werkend te krijgen op je PC. Zoals onder meer in topicstart is vermeld, is hier geen sprake van Irdeto-codering.
Ik zit zelf niet in UPC gebied maar in Multikabel gebied. Ik heb dus geen niet uit ervaring met UPC.Misterpc schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:19:
Zie bijvoorbeeld dit sat4all topic: link.
In het verleden heb ik wel eens wat mensen geholpen om hun Loewe TV aan de praat te krijgen met een ingebouwde DVB-C ontvanger en het ontvangen van de UPC FTA kanalen. Helaas werkt dat tegenwoordig niet meer omdat de boel nu gecodeerd wordt. Voor UPC bestaat er in ieder geval geen werkbare Conditional Access Module voor het decoderen van de kanalen die gecodeerd zijn met Nagravision 2. Helaas heeft UPC besloten om een extra beveiliging toe te passen, namelijk een zogenaamde boxkey die uniek is voor elke ontvanger. Zonder die boxkey weigert de UPC smartcard dienst. Elke smartcard is dus gekoppeld aan een bepaalde ontvanger en kan niet in een andere MediaBox of een Conditional Access Module gebruikt worden. UPC past dus een andere extra beveiliging toe dan de Irdeto 2 kabelbedrijven. Het enige wat je zou kunnen zien zijn de FTA kanalen, maar zoals gezegd zijn die sinds eind deze zomer volgens mij allemaal gecodeerd. Er zijn al veel mensen die toch een poging gewaagd hebben wat dan helaas uitdraaid op een teleurstelling.
Anoniem: 197363
Matched: c
Ben van plan net hetzelfde aan te schaffen, maar was nog onzeker of dat de 610 MPEG decoding in HW doet. Als ik je antwoord goed begrijp doet EYETV dit en zal dus in een toekomstige versie van de software wellicht MPEG-4 decoding komen. (Bij Elgato kan je niets concreets vinden hierover en mijn mail bleef onbeantwoord) En ik zag er tegenop om de HW te moeten her-aanschaffen nadat meer en meer uitzendingen in MPEG-4 komen. Geen vrees dus ?SerialThrillaZ schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:06:
Ik heb onlangs voor m'n 24" iMac de Elgato EyeTV 610 gekocht, ter vervanging van de Dreambox 500C. In eerste instantie had ik nog geen Alphacrypt CAM, maar ik kon wel gelijk al een aantal zenders ontvangen (Nederland 2, SBS6, France 2, Film 1.3 (???), BBC, e.d.).
Gister kreeg ik dan eindelijk de CAM binnen, deze er in gestoken, Casema DTV-kaart erin en WERKEN!. Gelijk! Meteen! Alles! Kwaliteit van het beeld is echt super (beter dan de Dreambox nog en zeker beter dan die standaard Samsung decoder) en ik kan veel meer kanalen ontvangen dan eerst. Vooral het Film 1.3 kanaal vond ik een verrassing en ook BBC HD (alhoewel deze waarschijnlijk in MPEG-4 uitzend, wat de EyeTV software nog niet ondersteunt).
Je krijgt er meteen een abonnement bij voor TVTV, waarmee je een online EPG krijgt die synchroniseert met EyeTV. Dus ik kan gewoon op m'n werk of ergens anders inloggen op de website, een programma selecteren die ik wil opnemen en m'n iMac (vermits deze aanstaat) pikt dit automatisch op en gaat opnemen! Nu alleen nog een mooie integratie in Frontrow en je hebt een complete Mediacenter op je Mac!
Kortom: zeer goede investering. Ik was wel 265,- EUR kwijt voor de Elgato en 106,- voor de CAM, maar dan heb je wel een fantastisch systeem!
Ik kon tevens niks concreets en/of beloftes zien, dus 100% garanderen kan ik het niet. Maar wat ik weet is dat de MPEG-stream ongewijzigd over de firewirebus komt, dus zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om ook MPEG-4 te kunnen bekijken in de toekomst.Anoniem: 197363 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:45:
[...]
Ben van plan net hetzelfde aan te schaffen, maar was nog onzeker of dat de 610 MPEG decoding in HW doet. Als ik je antwoord goed begrijp doet EYETV dit en zal dus in een toekomstige versie van de software wellicht MPEG-4 decoding komen. (Bij Elgato kan je niets concreets vinden hierover en mijn mail bleef onbeantwoord) En ik zag er tegenop om de HW te moeten her-aanschaffen nadat meer en meer uitzendingen in MPEG-4 komen. Geen vrees dus ?
Iets wat deze aanname ondersteunt is dat als ik het kanaal "BBC HD" selecteer er heel kort "Codec not found" in het scherm komt te staan en daarna "Channel currently not available". Het lijkt me dus gewoon een kwestie van een codec installeren, maar dit zal EyeTV wel hebben afgeschermd.
Buiten dat, niks dan lof over dit fantastische systeem! Ook de Edit-omgeving om reclame e.d. er uit te snijden werkt erg makkelijk en snel.
SUPER!
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Ik heb eens wat rond zitten kijken voor UPC. Upc gebruikt Nagra(2), dit is een encodering waar wel wat cams voor te vinden zijn. Zaak is, de kaart moet bij je box passen (boxkey, sommige mensen hebben het over een mac adres). Nu is het zo dat je bij Matrix Cams (is Nagra 1!) je een boxkey kunt invoeren. Dus eigelijk moet je hetvolgende doen: Cam kopen die Nagra2 onderstuend, boxkey achterhalen, invullen klaar... Ik woon echter niet in het UPC gebied dus ik kan het niet testen. But just a thought...RG2005 schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:01:
[...]
Ik zit zelf niet in UPC gebied maar in Multikabel gebied. Ik heb dus geen niet uit ervaring met UPC.
Zie bijvoorbeeld dit sat4all topic: link.
In het verleden heb ik wel eens wat mensen geholpen om hun Loewe TV aan de praat te krijgen met een ingebouwde DVB-C ontvanger en het ontvangen van de UPC FTA kanalen. Helaas werkt dat tegenwoordig niet meer omdat de boel nu gecodeerd wordt. Voor UPC bestaat er in ieder geval geen werkbare Conditional Access Module voor het decoderen van de kanalen die gecodeerd zijn met Nagravision 2. Helaas heeft UPC besloten om een extra beveiliging toe te passen, namelijk een zogenaamde boxkey die uniek is voor elke ontvanger. Zonder die boxkey weigert de UPC smartcard dienst. Elke smartcard is dus gekoppeld aan een bepaalde ontvanger en kan niet in een andere MediaBox of een Conditional Access Module gebruikt worden. UPC past dus een andere extra beveiliging toe dan de Irdeto 2 kabelbedrijven. Het enige wat je zou kunnen zien zijn de FTA kanalen, maar zoals gezegd zijn die sinds eind deze zomer volgens mij allemaal gecodeerd. Er zijn al veel mensen die toch een poging gewaagd hebben wat dan helaas uitdraaid op een teleurstelling.
Edit:
Op sat4all zijn wat mensen aan het experimenteren (dit is dus optie 2) met gbox 2.22, maar NewCS 1.12 RC5 zou ook nagra 2 moeten ondersteunen, dus dit wellicht een optie voor mensen met een phoenix en een kaart die werkt onder progdvb. stay tuned (er zijn gerucht dat er mensen met zo'n dergelijke softcam hebben draaien op de dreambox500c).
[ Voor 8% gewijzigd door houthakker op 16-11-2006 14:37 ]
Anoniem: 197363
Matched: dvb, c
het lijkt erop dat mijn veronderstellingen bevestigd worden. De MPEG-4 decoding zal wel volgen...SerialThrillaZ schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:56:
[...]
Ik kon tevens niks concreets en/of beloftes zien, dus 100% garanderen kan ik het niet. Maar wat ik weet is dat de MPEG-stream ongewijzigd over de firewirebus komt, dus zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om ook MPEG-4 te kunnen bekijken in de toekomst.
Iets wat deze aanname ondersteunt is dat als ik het kanaal "BBC HD" selecteer er heel kort "Codec not found" in het scherm komt te staan en daarna "Channel currently not available". Het lijkt me dus gewoon een kwestie van een codec installeren, maar dit zal EyeTV wel hebben afgeschermd.
Buiten dat, niks dan lof over dit fantastische systeem! Ook de Edit-omgeving om reclame e.d. er uit te snijden werkt erg makkelijk en snel.
SUPER!
Men verwijst (zie hieronder) wel naar DVB/DTT, maar het is eigenlijk de software die het moet oplossen en die is voor alle HW dezelfde. Ze verwijzen trouwens naar MPEG-4 (H.264). Dus ik ga het er maar op wagen. (Ben trouwens al meer dan een jaar gebruiker van EYETV 1.8 - analoog met Terratec HW en ben daar tevreden over; maar de beeldkwaliteit zou ik graag verbeteren.)
Welbedankt !
Dit heb ik dan toch gevonden bij Elgato:
Can DVB/DTT EyeTV hardware receive the new HDTV test streams in Europe?
There are many EyeTV-compatible hardware devices that receive DVB (Digital Video Broadcasting) video, also known as DTT when received over antenna/aerial.
EyeTV currently supports the normal MPEG Transport Streams used for DVB, typically MPEG-2. That video might be SDTV or HDTV, depending on the country. Australia is an example of a region where HDTV can be received over DVB.
In some parts of Europe, there are test streams for HDTV. These are not normal MPEG-2 Transport Streams, and instead are encoded in H.264 (MPEG-4 part 10).
EyeTV does not support H.264 at this time. We are looking into supporting that standard in a future update, if possible.
So, EyeTV currently cannot receive these HDTV streams in H.264. There might be audio in some cases, but there will not be video.
Tja, als het zo eenvoudig was dan zou Jan en alleman het al toepassen niet waar? Het probleem is dat de boxkey, die voor iedere MediaBox uniek is, niet bekend is en UPC er alles aan doet om te voorkomen dat die boxkey op de één of andere manier uit te lezen is.houthakker schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:29:
Dus eigelijk moet je hetvolgende doen: Cam kopen die Nagra2 onderstuend, boxkey achterhalen, invullen klaar...
Anoniem: 70255
Schrap newcamd maar van je lijstje... Heb je helemaal niet nodig. Verder lijkt het me geen enkel probleem. Ik heb deze config hier al een hele tijd lang draaien (enkel met 2 budget-kaarten, mythtv-svn en ubuntu 6.04) en ik kan je zeggen dat het perfect en erg stabiel (uptime = 98 dagen) draait.MaCe1337 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:21:
Anyway ik wil het volgende doen:
-Ubuntu 6.10
-MythTV 0.20
-NewCS RC11
-Newcamd? ff kijken
-vdr-sc+sasc
2 Fujitsu Siemens DVB-C kaarten, hetzelfde als TechnoTrend, full featured.
phoenix cardreader
Veel succes!
thanks!Anoniem: 70255 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:25:
[...]
Schrap newcamd maar van je lijstje... Heb je helemaal niet nodig. Verder lijkt het me geen enkel probleem. Ik heb deze config hier al een hele tijd lang draaien (enkel met 2 budget-kaarten, mythtv-svn en ubuntu 6.04) en ik kan je zeggen dat het perfect en erg stabiel (uptime = 98 dagen) draait.
Veel succes!
Ik krijg ubuntu niet aan de praat, door mijn behoorlijk trieste hoeveelheid ram (128mb).
ubuntu moet zo nodig een sjieke installer
Met linvdr heb ik wat meer succes, maar als ik kanalen scan dan krijg ik een error dat hij niet kan tunen
Ik moet even van alles wat nieuwere versies hebben. En als je me een DM kan sturen met meer informatie over dat RSA certificaat, dan zal ik je danbaar zijn, ik weet niet in hoeverre dat legaal is.
Ik weet niet op welke manier je scant, maar de kanalenscan-plugin werkte bij mij ook niet.MaCe1337 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:09:
Met linvdr heb ik wat meer succes, maar als ik kanalen scan dan krijg ik een error dat hij niet kan tunen
Dus gewoon even handmatig scannen.
- Huigie
- Registratie: Januari 2001
- Laatst online: 16-06 09:02
Happy ASBO driver[317pk/516nm]
:strip_icc():strip_exif()/u/19259/avat.jpg?f=community)
Casema is weer eens bezig... ze hebben iets veranderd waardoor ik geen sbs6 meer kan ontvangen.
Ik gebruilk een Twinhan -c kaartje, alle kanalen werken en kan ik opnieuw vinden als ik ze delete behalve SBS 6, Film 1.3 en BBC4. Edit, ow en die 4 nieuwe kanalen die ze toegevoegd hebben evenmin...
Enig idee waar ik het moet zoeken? Casema helpdesk was errug behulpzaam...
Ik gebruilk een Twinhan -c kaartje, alle kanalen werken en kan ik opnieuw vinden als ik ze delete behalve SBS 6, Film 1.3 en BBC4. Edit, ow en die 4 nieuwe kanalen die ze toegevoegd hebben evenmin...
Enig idee waar ik het moet zoeken? Casema helpdesk was errug behulpzaam...
[ Voor 10% gewijzigd door Huigie op 19-11-2006 11:15 ]
Handmatig alle frequenties invoeren doet wonderen. In Nederland worden vrij vaak niet standaard frequenties gebruikt, die met automatisch scannen nog al eens worden overgeslagen. Een lijstje vind je op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvd.shtml .
Het kan ook inderdaad wel eens voorkomen dat je een zender opeens niet meer kan ontvangen. Meestal helpt het om dan naar de kanalenlijst te gaan, en dan daar iets in de trant van "Update" te kiezen.
Als je de standaard Twinhan software gebruikt, kan het zijn dat je bepaalde kanalen gewoon niet kan zien
Het kan ook inderdaad wel eens voorkomen dat je een zender opeens niet meer kan ontvangen. Meestal helpt het om dan naar de kanalenlijst te gaan, en dan daar iets in de trant van "Update" te kiezen.
Als je de standaard Twinhan software gebruikt, kan het zijn dat je bepaalde kanalen gewoon niet kan zien
- Huigie
- Registratie: Januari 2001
- Laatst online: 16-06 09:02
Happy ASBO driver[317pk/516nm]
:strip_icc():strip_exif()/u/19259/avat.jpg?f=community)
Lijstje klopt niet meer, SBS zit nu op 290, heb het dus weer werkend. Ik gebruik DVBviewer Pro btw.
Ah, ok, same here :-) Die heeft bij mij ook een aantal problemen, oa. dat ie af en toe zenders niet meer toont. Update van de zender wil dan helpen, alhoewel die dan wel altijd de encrypted flag delete :-s
Je kunt ook het beste de server editie nemen, heeft gewoon een text-gui installer. Hier is nog een guide:MaCe1337 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:09:
[...]
thanks!
Ik krijg ubuntu niet aan de praat, door mijn behoorlijk trieste hoeveelheid ram (128mb).
ubuntu moet zo nodig een sjieke installer![]()
Met linvdr heb ik wat meer succes, maar als ik kanalen scan dan krijg ik een error dat hij niet kan tunen![]()
Ik moet even van alles wat nieuwere versies hebben. En als je me een DM kan sturen met meer informatie over dat RSA certificaat, dan zal ik je danbaar zijn, ik weet niet in hoeverre dat legaal is.
http://parker1.co.uk/mythtv_ubuntu.php
of deze:
http://www.mythtv.org/wik...buntu_Dapper_Installation
[ Voor 6% gewijzigd door houthakker op 19-11-2006 22:04 ]
Op die manier en dat werkt dus niet, maar ik installeer eerst even ubuntu en dan probeer ik het weer opnieuw.Beuzelarij schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:41:
[...]
Ik weet niet op welke manier je scant, maar de kanalenscan-plugin werkte bij mij ook niet.
Dus gewoon even handmatig scannen.
Zoals ook al op het MacOSX forum gepost, heb ik toch een wat negatievere ervaring met een EyeTV 610 met AlphaCrypt (3.08) CAM en Irdeto II kaartje van Casema aangesloten op een Intel MacMini als HTPC. Naast dat deze oplossing aan de dure kant is en je vraagtekens kan zetten bij de functionaliteit (single tuner, popup meldingen in aparte vensters in full screen mode etc...) werkt het nu NIET meer.
De eerste twee weken was het zoeken hoe het werkt (PC ontwennen...). Na 2 weken stopte de preview periode en kon ik de smartcard alleen activeren in een Samsung settop box van Casema. Daarna heeft het 6 weken prima gewerkt. Don't fix it if it ain't broken...
Tweede Casema smartcard aangeschaft. Je wilt toch TV kijken tijdens het opnemen. Vanaf dat moment stopt de kaart in de 610 er mee na ~24uur. Als dezelfde kaart in de samsung wordt gestoken is deze na herstart van de samsung (220V af en aankoppelen) per direct geactiveerd.
Ik heb geprobeert om de orginele (werkende?) situatie te herstellen. De samsung was eerst niet aangesloten en zat nu voor de 610. De samsung er tussenuit heeft geen effect. De samsung werkt zelfs inclusief activatie achter de Elgato. Ik heb zelfs bij Casema de 2e smartcard weer af laten sluiten... ook dat helpt niet.
Ik zit nu dus ineens met een niet werkende 610...
Casema geeft aan dat zij alleen een bepaald aantal apparaten ondersteunen. Welcome to the real world. Ik heb maar enkele honderden euro's uitgegeven, medelijden als je net een Loewe hebt aange$chaft...
De Elgato zit op een MAC, dus de upgrades van www.alphacrypt.de kan ik niet draaien. Misschien is een 3.05 or 3.09 firmware de oplossing?
Iemand een idee?
De eerste twee weken was het zoeken hoe het werkt (PC ontwennen...). Na 2 weken stopte de preview periode en kon ik de smartcard alleen activeren in een Samsung settop box van Casema. Daarna heeft het 6 weken prima gewerkt. Don't fix it if it ain't broken...
Tweede Casema smartcard aangeschaft. Je wilt toch TV kijken tijdens het opnemen. Vanaf dat moment stopt de kaart in de 610 er mee na ~24uur. Als dezelfde kaart in de samsung wordt gestoken is deze na herstart van de samsung (220V af en aankoppelen) per direct geactiveerd.
Ik heb geprobeert om de orginele (werkende?) situatie te herstellen. De samsung was eerst niet aangesloten en zat nu voor de 610. De samsung er tussenuit heeft geen effect. De samsung werkt zelfs inclusief activatie achter de Elgato. Ik heb zelfs bij Casema de 2e smartcard weer af laten sluiten... ook dat helpt niet.
Casema geeft aan dat zij alleen een bepaald aantal apparaten ondersteunen. Welcome to the real world. Ik heb maar enkele honderden euro's uitgegeven, medelijden als je net een Loewe hebt aange$chaft...
De Elgato zit op een MAC, dus de upgrades van www.alphacrypt.de kan ik niet draaien. Misschien is een 3.05 or 3.09 firmware de oplossing?
Iemand een idee?
Vraag aan een maat of je even de CAM mag updaten in zijn laptop naar 3.09
Ik probeer mijn DVB kaart(en) te installeren (ik begin met 1) maar ik wordt er helemaal gek van!
Ik heb een of ander vaag IRQ probleem:
Ik heb alle compoorten en printerpoorten en alle overbodige zooi uitgezet om te testen, en ik heb handmatig IRQ 3 toegewezen aan de kaart, ik heb ook al andere IRQ's geprobeerd. Hij zit in een PCI slot wat niet gedeeld is. De kaart krijgt steeds IRQ 177
en dan zet ACPI hem gewoon uit? WTF
Ik heb een of ander vaag IRQ probleem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| [42949389.310000] saa7146: register extension 'dvb'. [42949389.310000] ACPI: PCI Interrupt 0000:00:0c.0[A] -> GSI 16 (level, low) -> IRQ 177 [42949389.310000] saa7146: found saa7146 @ mem c89a6000 (revision 1, irq 177) (0 x110a,0x0000). [42949389.390000] DVB: registering new adapter (Fujitsu Siemens DVB-C). [42949389.460000] adapter failed MAC signature check [42949389.460000] encoded MAC from EEPROM was ff:ff:ff:ff:ff:ff:ff:ff:ff:ff:ff:f f:ff:ff:ff:ff:ff:ff:ff:ff [42949389.710000] dvb-ttpci: gpioirq unknown type=0 len=0 [42949389.870000] dvb-ttpci: gpioirq unknown type=0 len=0 [42949390.030000] dvb-ttpci: gpioirq unknown type=0 len=0 [42949390.190000] dvb-ttpci: gpioirq unknown type=0 len=0 [42949390.350000] dvb-ttpci: gpioirq unknown type=0 len=0 [42949390.370000] NET: Registered protocol family 17 [42949390.520000] dvb-ttpci: gpioirq unknown type=0 len=0 [42949390.600000] dvb-ttpci: __av7110_send_fw_cmd(): timeout waiting for COMMAND idle [42949390.600000] dvb-ttpci: av7110_fw_request error -110 [42949390.600000] dvb-ttpci: av7110_fw_query error -110 [42949390.600000] dvb-ttpci: failed to boot firmware @ card 0 [42949390.600000] ACPI: PCI interrupt for device 0000:00:0c.0 disabled [42949390.820000] lp: driver loaded but no devices found |
Ik heb alle compoorten en printerpoorten en alle overbodige zooi uitgezet om te testen, en ik heb handmatig IRQ 3 toegewezen aan de kaart, ik heb ook al andere IRQ's geprobeerd. Hij zit in een PCI slot wat niet gedeeld is. De kaart krijgt steeds IRQ 177
code:
1
2
3
4
| [42949389.310000] ACPI: PCI Interrupt 0000:00:0c.0[A] -> GSI 16 (level, low) -> IRQ 177 [42949389.310000] saa7146: found saa7146 @ mem c89a6000 (revision 1, irq 177) (0 x110a,0x0000). |
en dan zet ACPI hem gewoon uit? WTF

code:
1
| [42949390.600000] ACPI: PCI interrupt for device 0000:00:0c.0 disabled |
mmm, gare kaart? ander pci sloten geprobeerd? De kaart werkt het beste met irq 9,10 of 11 (al zou dat geen r*k uit mogen maken). Owja, de kaart moet echt goed in het pci slot gedrukt zijn, en daarmee bedoel ik dan ook echt goed. Dus haal even de bracket los, zodat je hem nog extra diep in het pci slot kunt rausen.
Andere slots heb ik geprobeerd, en hij zit nu niet in een kast maar los op het mobo dus dat zit ook wel snor...houthakker schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:27:
mmm, gare kaart? ander pci sloten geprobeerd? De kaart werkt het beste met irq 9,10 of 11 (al zou dat geen r*k uit mogen maken). Owja, de kaart moet echt goed in het pci slot gedrukt zijn, en daarmee bedoel ik dan ook echt goed. Dus haal even de bracket los, zodat je hem nog extra diep in het pci slot kunt rausen.
Ik probeer het wel ff met acpi uit, kijken of hij het dan doet.
edit: Behalve dat hij deze keer wel IRQ10 krijgt, kan hij nog steeds de firmware niet uploaden.
Met linVDR werd mijn kaart wel herkend, maar kon ik niet scannen
[ Voor 17% gewijzigd door mace op 21-11-2006 14:49 ]
Anoniem: 177349
Kan iemand mij helpen
Ik heb een floppydtv-c
1 week oud, met de nieuwste firmware,
en de laatste drivers van firedtv erop i.c.m. alphacrypt 3.09
Ik gebruik deze i.c.m. tvhome in Tilburg
Mediacenter is geupdate met rollup 2
en firewire en dtv patches.
Via mediacenter vindt de tuner slechts 6 kanalen
Hoe kan ik de andere kanalen vinden/toevoegen om er volledig gebruik van te kunnen maken?
De gevonden kanalen zijn heel divers o.a. mtv,ned1,omroep friesland.
Ik heb een floppydtv-c
Hoe kan ik de andere kanalen vinden/toevoegen om er volledig gebruik van te kunnen maken?
Hoe het met mce precies zit weet ik niet, maar ik neem aan dat net als alle software programma's er alleen specifieke frequenties worden gescant.
Je dan een lijstje moeten toevoegen van alle mogelijke frequentie, modulatie en bitrates waar je de zenders kan vinden. Ik zou zeggen kijk eens op een mce forum..
Je dan een lijstje moeten toevoegen van alle mogelijke frequentie, modulatie en bitrates waar je de zenders kan vinden. Ik zou zeggen kijk eens op een mce forum..
[ Voor 9% gewijzigd door job op 23-11-2006 15:32 ]
Geen matches
Nergens kan ik een goede frequentiekaart vinden voor tvhome digitaal regio Tilburg
Iemand?
Iemand?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Waar heb je het voor nodig?Anoniem: 177349 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:56:
Nergens kan ik een goede frequentiekaart vinden voor tvhome digitaal regio Tilburg
Iemand?
Ik heb hier een aantal frequentietabellen liggen voor diverse software om zenders mee te kunnen scannen.
Probeer anders eerst even de kaart in een windows PC. Ik heb een kaart gehad die het wel deed in Windows maar niet in Linux, maar op deze manier kun je even veilig stellen dat de kaart goed werkt. Kijk anders ook even naar Gen2VDR, omdat deze vrij nieuwe drivers heeft, en deze makkelijk up te daten zijn (van CVS) dmv een script.MaCe1337 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:35:
[...]
Andere slots heb ik geprobeerd, en hij zit nu niet in een kast maar los op het mobo dus dat zit ook wel snor...
Ik probeer het wel ff met acpi uit, kijken of hij het dan doet.
edit: Behalve dat hij deze keer wel IRQ10 krijgt, kan hij nog steeds de firmware niet uploaden.
Met linVDR werd mijn kaart wel herkend, maar kon ik niet scannenik ga nu ff ct vdr proberen
Owja, als je niet kunt scannen, kan het zijn dat een andere applicatie (vdr) de dvb kaart in gebruik heeft. Je kunt het beste vdr killen (of de service helemaal stoppen is nog beter), dan de modules even met de hand laden, en dan scannen.
[ Voor 12% gewijzigd door houthakker op 23-11-2006 16:55 ]
Standaard worden alleen de FTA kanalen enabled. De encrypted kanalen moet je zelf even activeren. Je kunt dit doen door naar "edit channels" te gaan bij de gids instellingen. Je krijgt dan een lijst van alle beschikbare kanalen te zien. Door een kanaal aan te vinken, kun je deze activeren.Anoniem: 177349 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:12:
Daarna kun je het best MCE even afsluiten en dan mce2dvbs gebruiken om alle kanalen die je niet wil gebruiken in de "exclusionlist" op te nemen. Nadat je dat gedaan hebt kan het voorkomen dat je de kanalen even opnieuw moet scannen en activeren (hangt af van hoe je het programma gebruikt).
Door alle niet gebruikte kanalen in de exclusionlist te zetten is het sorteren van de overgebleven kanalen een heel stuk makkelijker.
Tot slot moet je dan nog even nakijken aan welke kanalen geen gids informatie is gekoppeld. Deze kanalen kun je dan vervolgens handmatig koppelen aan een "gids-kanaal".
ps.
mce2dvbs kun je vinden op http://www.reycom.ch/rmcdownload_mc.asp
[ Voor 55% gewijzigd door RAPWare op 23-11-2006 19:08 ]
Ik lees op het forum van Sat4all dat er nogal wat problemen kunnen zijn met de nieuwe smartcards van Casema en niet-ondersteunde tuners. Ik heb een kaartje van ongeveer 8 maanden oud die dus echt perfect werkt. Misschien kan je op Marktplaats ofzo nog een wat oudere smartcard krijgen?captnemo schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:05:
Zoals ook al op het MacOSX forum gepost, heb ik toch een wat negatievere ervaring met een EyeTV 610 met AlphaCrypt (3.08) CAM en Irdeto II kaartje van Casema aangesloten op een Intel MacMini als HTPC. Naast dat deze oplossing aan de dure kant is en je vraagtekens kan zetten bij de functionaliteit (single tuner, popup meldingen in aparte vensters in full screen mode etc...) werkt het nu NIET meer.
Iemand een idee?
Ik heb overigens een Alphacrypt CAM v3.05, dus misschien kan je kijken of het met een update/downgrade van de firmware verholpen is.
Ik heb trouwens geen last van pop-ups tijdens fullscreen TV. Bedoel je die meldingen dat je geen toegang hebt tot dat kanaal omdat die encrypted is? Ik heb gewoon alleen de kanalen die in het RTV-standaard abbo zitten in de Favourites-lijst gezet, dus heb geen last van die meldingen meer!
Casema heeft trouwens Film 1.3 weer achter encryptie gezet
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Gen2vdr was interessant, maar ik had geen zin om dat brakke downloadscript weer te runnen nadat ik een niet-werkende iso heb gehad. Is er een snellere mirror ergens? (50kb was de tophouthakker schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:53:
[...]
Probeer anders eerst even de kaart in een windows PC. Ik heb een kaart gehad die het wel deed in Windows maar niet in Linux, maar op deze manier kun je even veilig stellen dat de kaart goed werkt. Kijk anders ook even naar Gen2VDR, omdat deze vrij nieuwe drivers heeft, en deze makkelijk up te daten zijn (van CVS) dmv een script.
Owja, als je niet kunt scannen, kan het zijn dat een andere applicatie (vdr) de dvb kaart in gebruik heeft. Je kunt het beste vdr killen (of de service helemaal stoppen is nog beter), dan de modules even met de hand laden, en dan scannen.

Ik stop vdr gewoon altijd met het initscript, en modprobe de dvb-ttpci voordat ik scan, dus dat zou goed moeten gaan, het grappige is is dat ik twee kaarten heb, en de kans dat ze allebei gesloopt zijn is toch wel erg miniem lijkt me.
Kan iemand mij helpen
Ik heb een floppydtv-c
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor de tips, alleen heb ik nog het onderstaande probleem
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de andere kanalen gevonden in de lijst, en kunnen activeren, alleen mediacenter vind dat
* de kanalen geen bereik hebben
Ik kan dus alleen de kanalen kijken die ikbij setup zoektocht vindt
Iemand tips?
Ik heb een floppydtv-c
Bedankt voor de tips, alleen heb ik nog het onderstaande probleem
Ik heb de andere kanalen gevonden in de lijst, en kunnen activeren, alleen mediacenter vind dat
Iemand tips?
Het lijkt erop dat de CI module zijn werk niet goed doet. Heb je het kaartje er goed ingestopt? Ik had bij mijn 1e poging hetzelfde probleem, bleek dat ik de smartcard er verkeerd om in had zitten.Anoniem: 177349 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:33:
Iemand tips?
Je kunt de CI module testen middels de CAM test tool (http://www.digital-everyw...ubscription_smartcard.zip)
Ik probeer mijn KNC1 onder MythTV aan de gang te krijgen, maar ik zit al dagen te prutsen en het lukt voor geen meter... Ik krijg er maar geen zenderlijst in! Laat ik 'm scannen begint 'ie op 3% en daar blijft 'ie staan... Load heeft de bak wel, maar er gebeurt niets!
Ik scan op 554Mhz en een symbolrate van 6900, ik heb Caiway namelijk. Wat zie ik over het hoofd? Hoe krijg ik een zenderlijst in Mythtv?
Ik scan op 554Mhz en een symbolrate van 6900, ik heb Caiway namelijk. Wat zie ik over het hoofd? Hoe krijg ik een zenderlijst in Mythtv?
Hier stond een dode link.
Op 554mhz scannen heeft niet zoveel nut. Je moet de hele range scannen.
En moet je niet een symbolrate van 6875 gebruiken??
Niet bij Caiway volgens mij.job schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:48:
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 29-11-2006 00:14 ]
De (beruchte?) v3.05 is niet van alphacrypt.de te downloaden. Ik ben trouwens zowiezo op zoek naar een laptop die de alphacrypt accepteerd voor een upgrade naar 3.09 (nu 3.08). Ik laat wel weten als ik iets meer weet.
Waarom zou je die willen hebben? 3.09 is gewoon te downloaden.captnemo schreef op woensdag 29 november 2006 @ 01:02:
De (beruchte?) v3.05 is niet van alphacrypt.de te downloaden.
Heb ik weinig verschil tussen gemerkt.. Wat lukt er niet?Ik ben trouwens zowiezo op zoek naar een laptop die de alphacrypt accepteerd voor een upgrade naar 3.09 (nu 3.08). Ik laat wel weten als ik iets meer weet.
[edit]Even terug moeten zoeken, maar ik betwijfel dat 3.09 je ermee zal helpen.. Bedoel je na 24 uur constant draaien, of 24 uur nadat het werkte is de kaart weer "verdoofd" en moet je hem opnieuw activeren? De keys updaten maar 1x per maand volgens mij, misschien is je kaartje gewoon brak..
[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 29-11-2006 01:44 ]
Frequentie heb ik ook al leeg gelaten. Symbolrate moet ik invullen, anders geeft 'ie gelijk al een error. Hij blijft gewoon hangen op 3%.job schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:48:
Op 554mhz scannen heeft niet zoveel nut. Je moet de hele range scannen.
En de symbolrate is 6900, want daarmee ging het scannen in Windows goed
In de showroom draait een EyeTV 610 met een Alphacrypt + 3.09 firmware via Casema en dat gaat al maanden perfect ?captnemo schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:05:
Misschien is een 3.05 or 3.09 firmware de oplossing?
Iemand een idee?
Zoek ff een satelietboer op die je kaartje wil updaten
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Het is me gelukt
Bedankt voor alle tips
Weet iemand trouwens waarom digitale televisie van tvhome 5-10 seconde achterloopt op analoog.
Beeldsnelheid is verder prima en geluid ook, en nergens te langzaam
Bedankt voor alle tips
Weet iemand trouwens waarom digitale televisie van tvhome 5-10 seconde achterloopt op analoog.
Beeldsnelheid is verder prima en geluid ook, en nergens te langzaam
Scannen kun je beter niet doen in Mythtv zelf, maar met het tooltje "scan".strandbal schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:22:
[...]
Frequentie heb ik ook al leeg gelaten. Symbolrate moet ik invullen, anders geeft 'ie gelijk al een error. Hij blijft gewoon hangen op 3%.
En de symbolrate is 6900, want daarmee ging het scannen in Windows goed
je maakt een bestand aan, bv nl-ktv, en past deze aan aan jou wensen
Verklaring: startfrequentie=356Mhz, symbolrate=6875, QAM=64# 3KTV
# freq sr fec mod
C 356000000 6875000 NONE QAM64
C 364000000 6875000 NONE QAM64
Maak daarna een bestandje "nl-ktv" aan, met daarin de startfrequentie 8Mhz opgehoogd:
Dat van die 8 mhz is de vuistregeln voor @home, hoe dat bij caiway zit weet ik niet
dan: scan -o vdr nl-ktv > channels.conf
Voor den luien mensch:
#!/bin/sh
#script voor het maken van scan files
# (R) mace
echo '# 3KTV' >> nl-ktv
echo '# freq sr fec mod' >> nl-ktv
for (( i = 235 ; i <= 369 ; i=i+8 ))
do
echo C "$i"000000 6875000 NONE QAM64 >> nl-ktv
done
for (( i = 610 ; i <= 818 ; i=i+8 ))
do
done
simpel shellsriptje, gewoon ff in een bestand plakken en opslaan als .sh
vervolgens chmod u+x <bestand> en dan ./<bestand>
edit: aangepast aan de waardes van job.
#!/bin/sh
# (R) mace
echo '# 3KTV' >> nl-ktv
echo '# freq sr fec mod' >> nl-ktv
for (( i = 235 ; i <= 369 ; i=i+8 ))
do
done
for (( i = 610 ; i <= 818 ; i=i+8 ))
do
done
simpel shellsriptje, gewoon ff in een bestand plakken en opslaan als .sh
vervolgens chmod u+x <bestand> en dan ./<bestand>
edit: aangepast aan de waardes van job.
[ Voor 39% gewijzigd door Gonadan op 18-11-2024 22:32 ]
Ik krijg bij het uitvoeren van dat script Syntax error: Bad for loop variable
Te weinig kennis nog van shell scripting, ik zal eens kijken of ik handmatig wat frequenties kan invoeren
Edit: OK, scannen ging prima. Nu nog even uitvogelen waarom mythtv geen beeld geeft bij het kijken van TV... Blijft zwart met de melding "You should have gotten a tune by now."
Te weinig kennis nog van shell scripting, ik zal eens kijken of ik handmatig wat frequenties kan invoeren
Edit: OK, scannen ging prima. Nu nog even uitvogelen waarom mythtv geen beeld geeft bij het kijken van TV... Blijft zwart met de melding "You should have gotten a tune by now."
[ Voor 32% gewijzigd door strandbal op 29-11-2006 20:28 ]
Je weet dat @home al bij 235mhz begint? stappen van 8mhz.. t/m 369mhzhouthakker schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:40:
Verklaring: startfrequentie=356Mhz, symbolrate=6875, QAM=64
Maak daarna een bestandje "nl-ktv" aan, met daarin de startfrequentie 8Mhz opgehoogd:
Dat van die 8 mhz is de vuistregeln voor @home, hoe dat bij caiway zit weet ik niet
En dan bij 610mhz weer begint (een even frequentie) met stappen van 8mhz t/m 818mhz
weet ik wel, maar het was maar om een voorbeeld te geven, hij gebruikt toch caiway. Ik gebruik altijd dit:job schreef op donderdag 30 november 2006 @ 02:51:
[...]
Je weet dat @home al bij 235mhz begint? stappen van 8mhz.. t/m 369mhz
En dan bij 610mhz weer begint (een even frequentie) met stappen van 8mhz t/m 818mhz
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
dan heb je een andere shell want bij mij deed ie het prima!strandbal schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:01:
Ik krijg bij het uitvoeren van dat script Syntax error: Bad for loop variable
Ik heb hem overigens aangepast aan de waardes van job
[ Voor 4% gewijzigd door mace op 30-11-2006 09:50 ]
Nou ik kreeg eindelijk knoppmyth aan de praat, maar het werkt echt bagger (zelf nieuwe drivers gecompiled, maar liep toen weer tegen oude compiler standaard in debian, etc.) Na het wijzigen van wat source files werkt het wel, maar wel zo gigantisch traag dat ik er een beetje treurig van word (fujitsu siemens activy, celeron 1200...). Nu heeft m'n HTPC een em8400 (xcard) en FF siemens dvb-c kaart, maar die lijken met Xine een beetje uit hun neus te boren...MaCe1337 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:37:
[...]
dan heb je een andere shell want bij mij deed ie het prima!
Ik heb hem overigens aangepast aan de waardes van job
Dus maar weer terug waarschijnlijk naar de oude situatie; gen2vdr, en dan eens gaan rommelen met Freevo (gen2vdr gebruik vdr & freevo, maar 2 programma is te veel van het goede, en vdr ziet er niet uit
Dit soort scriptjes is compleet overbodig, ik zou eerst eens wat over DVB lezen voor je aan je eigen knutselwerkjes begint.MaCe1337 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:07:
Voor den luien mensch:
#!/bin/sh
# (R) mace
...
dvbscan (van dvbapps) heeft een verkeerde naam die de suggestie wekt dat je een frequentiegebied moet "afscannen" om zenders te vinden, zoals bij de analoge tuner kaarten het geval is. Dit is bij DVB niet nodig omdat het signaal digitaal is en het dus heel eenvoudig is om een frequentietabel mee te sturen op elk kanaal.
Dan heb je alleen nog een startkanaal, de symbol rate en het modulatie type nodig om het startkanaal te tunen en de frequentietabel te downloaden. Je hebt dus maar een regel nodig in het startbestand dat je probeert te genereren.
Check deze uitvoer van dvbsnoop op een kanaal, het gaat om de Network Information Table:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| $ dvbsnoop -s pidscan dvbsnoop V1.4.00 -- http://dvbsnoop.sourceforge.net/ --------------------------------------------------------- Transponder PID-Scan... --------------------------------------------------------- PID found: 0 (0x0000) [SECTION: Program Association Table (PAT)] PID found: 1 (0x0001) [SECTION: Conditional Access Table (CAT)] PID found: 16 (0x0010) [SECTION: Network Information Table (NIT) - other network] PID found: 17 (0x0011) [SECTION: Service Description Table (SDT) - other transport stream] PID found: 18 (0x0012) [SECTION: Event Information Table (EIT) - other transport stream, schedule] PID found: 20 (0x0014) [SECTION: Time Date Table (TDT)] PID found: 48 (0x0030) [SECTION: DVB CA message section (EMM/ECM)] PID found: 55 (0x0037) [SECTION: Program Map Table (PMT)] PID found: 57 (0x0039) [SECTION: Program Map Table (PMT)] PID found: 58 (0x003a) [unknown] PID found: 60 (0x003c) [unknown] PID found: 69 (0x0045) [unknown] PID found: 70 (0x0046) [unknown] PID found: 81 (0x0051) [SECTION: Program Map Table (PMT)] PID found: 83 (0x0053) [unknown] PID found: 94 (0x005e) [unknown] PID found: 101 (0x0065) [PES: ITU-T Rec. H.262 | ISO/IEC 13818-2 or ISO/IEC 11172-2 video stream] PID found: 110 (0x006e) [PES: ISO/IEC 13818-3 or ISO/IEC 11172-3 audio stream] PID found: 118 (0x0076) [SECTION: Program Map Table (PMT)] PID found: 119 (0x0077) [PES: private_stream_1] PID found: 120 (0x0078) [PES: private_stream_1] PID found: 270 (0x010e) [PES: private_stream_1] PID found: 3100 (0x0c1c) [SECTION: DVB CA message section (EMM/ECM)] PID found: 3101 (0x0c1d) [SECTION: DVB CA message section (EMM/ECM)] PID found: 3102 (0x0c1e) [SECTION: DVB CA message section (EMM/ECM)] PID found: 3103 (0x0c1f) [SECTION: DVB CA message section (EMM/ECM)] |
Lees dit maar es goed door.
Je script is ook in zoverre nutteloos dat het niet interactief is; het accepteert geen parameters. Dan had je net zo goed de uitvoer kunnen posten.
[ Voor 0% gewijzigd door Gonadan op 18-11-2024 22:32 . Reden: citaat aangepast ]
"Netwerk zoeken" is zeker een handige feature, maar de enthousiast kan beter een frequentietabel op internet opzoeken denk ik. Bij het "netwerk zoeken" blijf je volgens mij altijd een frequentie (of 2) missen (met testspul).
Op satelliet lijkt het me overigens wel handig, want daar veranderen nogal vaak dingen, waar op de kabel dezelfde transponders eeuwen in gebruik blijven..
Op satelliet lijkt het me overigens wel handig, want daar veranderen nogal vaak dingen, waar op de kabel dezelfde transponders eeuwen in gebruik blijven..
[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 03-12-2006 05:39 ]
Ja ja ja, nou enbumble_bee schreef op zondag 03 december 2006 @ 05:31:
[...]
Dit soort scriptjes is compleet overbodig, ik zou eerst eens wat over DVB lezen voor je aan je eigen knutselwerkjes begint.
-geblaat-

Het was een knutselwerkje wat 5 minuten in beslag nam, ik speelde gewoon in op de post van houthakker houthakker in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC" en daarna aangepast aan die van job job in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC"
Ik probeer gewoon behulpzaam te zijn en jij zegt dat ik de mensen met een kluitje het riet instuur.
edit:
Interactief script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| #!/bin/sh #script voor het maken van scan files #aangepast voor pietlutten if [ $# -lt 3 ] then echo geef een startfrequentie, een einfrequentie en een stap op echo usage: $0 <startfreq> <eindfreq> <stap> else echo '# 3KTV' >> nl-ktv echo '# freq sr fec mod' >> nl-ktv for (( i = $1 ; i <= $2 ; i=i+$3 )) do echo C "$i"000000 6875000 NONE QAM64 >> nl-ktv done fi |
[ Voor 23% gewijzigd door mace op 03-12-2006 10:46 ]
Het tegendeel is waar, de NITs worden automatisch gegenereerd en zijn altijd up to date in tegenstelling tot bijvoorbeeld de tabellen op bv. digitalekabeltelevisie.nl. Zo gebruikt Casema nu ook transponders onder de 300 MHz die je niet op die site terugvindt.W3ird_N3rd schreef op zondag 03 december 2006 @ 05:38:
"Netwerk zoeken" is zeker een handige feature, maar de enthousiast kan beter een frequentietabel op internet opzoeken denk ik. Bij het "netwerk zoeken" blijf je volgens mij altijd een frequentie (of 2) missen (met testspul).
Kudos dat je behulpzaam wil zijn, dat wil ik namelijk ookMaCe1337 schreef op zondag 03 december 2006 @ 10:36:
[...]
Ja ja ja, nou en![]()
...
Ik probeer gewoon behulpzaam te zijn en jij zegt dat ik de mensen met een kluitje het riet instuur.
edit:
Interactief script:
code:
1 2 3 4 5 #!/bin/sh #script voor het maken van scan files #aangepast voor pietlutten ...
Je script is nog steeds niet nodig. Ik weet niet of je Casema gebruikt, maar kijk nog eens in de docs die bij de smartcard zaten. Daar staat een frequentie in waarop Casema altijd een transponder zal laten draaien (372 MHz) om te zorgen dat de NIT altijd te vinden is en samen met de symbol rate en de modulatie is dat echt alles wat je nodig hebt. De andere kabelboeren hebben vast ook zo'n aangewezen freq.
Toen ik een Nokia decoder op ik geloof 396Mhz liet zoeken kwamen er dmv. netwerk zoeken iets van 117 zenders (zullen er nu iets meer zijn). Als ik op de PC zocht kreeg ik 133 zenders. You do the math.bumble_bee schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:23:
[...]
Het tegendeel is waar, de NITs worden automatisch gegenereerd en zijn altijd up to date in tegenstelling tot bijvoorbeeld de tabellen op bv. digitalekabeltelevisie.nl. Zo gebruikt Casema nu ook transponders onder de 300 MHz die je niet op die site terugvindt.
Dat zegt zonder verdere info minder dan niks. Je zegt niet hoe je met de PC "scande". Ik zie met dvbscan bijv. veel "zenders" die slechts dienen om softwareupdates voor de diverse ontvangers neer te laden. Dat alleen al kan het verschil verklaren..W3ird_N3rd schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:19:
[...]
Toen ik een Nokia decoder op ik geloof 396Mhz liet zoeken kwamen er dmv. netwerk zoeken iets van 117 zenders (zullen er nu iets meer zijn). Als ik op de PC zocht kreeg ik 133 zenders. You do the math.
Dat zijn binaries. Als ik zonder test-transponders scande had ik ook 117 zenders. Ik heb het alleen over TV-zenders, geen radio of binaries.bumble_bee schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:45:
[...]
Dat zegt zonder verdere info minder dan niks. Je zegt niet hoe je met de PC "scande". Ik zie met dvbscan bijv. veel "zenders" die slechts dienen om softwareupdates voor de diverse ontvangers neer te laden. Dat alleen al kan het verschil verklaren..
Na ongeveer 24 uur (soms ook al na een uurtje) werkt de decryptie niet meer. Er verschijnt dan de melding "Encrypted" (blauw scherm). Allemaal lastig foutzoeken omdat ik onderdelen niet kan uitwisselen.[...]
Heb ik weinig verschil tussen gemerkt.. Wat lukt er niet?
\[...]
Bedoel je na 24 uur constant draaien, of 24 uur nadat het werkte is de kaart weer "verdoofd" en moet je hem opnieuw activeren? De keys updaten maar 1x per maand volgens mij, misschien is je kaartje gewoon brak..
Ik heb overigens 2 kaartjes met hetzelfde probleem (grijs/blauw en zwart/oranje). Ik stuur mijn alphacrypt terug naar Satshop, zij willen hem wel voor me updaten.
Welke showroom is dat?Ballebek schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:08:
[...]
In de showroom draait een EyeTV 610 met een Alphacrypt + 3.09 firmware via Casema en dat gaat al maanden perfect ?
Zoek ff een satelietboer op die je kaartje wil updaten
Anoniem: 199980
Hallo,
Ik wil een usb 2.0 tv stick aanschaffen voor analoog en digitale kabel, nu lees ik heel veel over en zie in de winkels de "DVB-T" kaarten.
Werkt deze nu ook met (free to air) digitale kabel televisie, als ik hem op de coaxiale ingang van de kaart aansluit?
Voor info over mijn kabelaar: www.caihwk.nl
Of is het echt noodzakelijk dat ik een "DVB-C" kaart koop?
In de winkel kunnen ze me hier niets over vertellen en uitproberen mag niet.
Ik had een usb-stick op het oog (MSI DigiVOX A/D) en heb hiervoor contact gehad met de winkel, deze heeft de fabrikant (MSI) gebeld en die hadden gezegd dat ik hiermee ook digitale kabel-tv kan kijken, toch heb ik hier zo mijn twijfels over.
Wie weet hier meer van en/of heeft er al ervaring mee?
(door deze winkel werd de MSI afgeraden, dit door de bijgeleverde software)
Ik wil een usb 2.0 tv stick aanschaffen voor analoog en digitale kabel, nu lees ik heel veel over en zie in de winkels de "DVB-T" kaarten.
Werkt deze nu ook met (free to air) digitale kabel televisie, als ik hem op de coaxiale ingang van de kaart aansluit?
Voor info over mijn kabelaar: www.caihwk.nl
In de winkel kunnen ze me hier niets over vertellen en uitproberen mag niet.
Ik had een usb-stick op het oog (MSI DigiVOX A/D) en heb hiervoor contact gehad met de winkel, deze heeft de fabrikant (MSI) gebeld en die hadden gezegd dat ik hiermee ook digitale kabel-tv kan kijken, toch heb ik hier zo mijn twijfels over.
Wie weet hier meer van en/of heeft er al ervaring mee?
(door deze winkel werd de MSI afgeraden, dit door de bijgeleverde software)
Ja, en die zijn er niet in USB-vorm.Anoniem: 199980 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:01:
Jawel hoor, kijk maar eens hier: http://shop.technotrend.d...4b159341acde634bf&group=5W3ird_N3rd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 02:01:
[...]
Ja, en die zijn er niet in USB-vorm.
Is alleen wel zonder CI, dus alleen voor CAIW
Anders is wellicht een FireDTV (firewire) een alternatief?
Die TT heb ik nooit eerder gezien. Leuk
.
het ziet er naar uit dan m'n FF DVBC kaart gaar is. De terratec is ook de deur uit. Voor wie er nog interesse heeft in een CI voor z'n KNC kaartje moet even de V&A raadplegen.
Anoniem: 200556
Is er nog iets dat ik kan doen (debugstappen zetten of zo) als dit niet werkt? Als ik dit op mijn machine run krijg ik als output alleen de "Transponder PID-Scan"-header, en geen PID's. Dat is met een KNC One DVB-C Plus, AlphaCrypt versie 3.09 en Slackware 11 met de 2.6.19 kernel.bumble_bee schreef op zondag 03 december 2006 @ 05:31:
Check deze uitvoer van dvbsnoop op een kanaal, het gaat om de Network Information Table:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 $ dvbsnoop -s pidscan dvbsnoop V1.4.00 -- http://dvbsnoop.sourceforge.net/ --------------------------------------------------------- Transponder PID-Scan... --------------------------------------------------------- PID found: 0 (0x0000) [SECTION: Program Association Table (PAT)] PID found: 1 (0x0001) [SECTION: Conditional Access Table (CAT)] PID found: 16 (0x0010) [SECTION: Network Information Table (NIT) - other network]
Voor mijn verbinding met Casema heb ik handmatig een scan-inputfile aangemaakt, met frequenties van 308 tot en met 444 MHz in stappen van 8, symbol rate 6875k, no inversion en QAM64. Bij die input vond scan keurig alle 231 channels die Casema aanbiedt. Wat ik echter niet heb is beeld.
gnutv zegt dingen die mij als DVB-beginner best aardig lijken,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| root@monroe:~# gnutv -out null "Nederland 1" CAM supports the following ca system ids: 0x0602 0x0604 0x0606 0x0608 0x1702 0x1722 0x1762 0x4a20 0x0500 0x0b00 0x0d00 0x0d03 0x0d05 0x0d0c 0x0d22 Using frontend "Philips TDA10021 DVB-C", type DVB-C status SCVYL | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 0000003c | FE_HAS_LOCK Received new PMT - sending to CAM... CAM Application type: 01 CAM Application manufacturer: 4a20 CAM Manufacturer code: 4a20 CAM Menu string: AlphaCrypt |
en laat met '-cammenu' het versienummer van de AlphaCrypt-firmware en het serienummer van de smartcard zien. Inhoudelijke output ("gnutv -out file /var/foo ...") ziet er echter uit als garbage, en mplayer kan met de data ook weinig --
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Playing dvb://Nederland 1. dvb_tune Freq: 388000000 TS file format detected. NO VIDEO! NO AUDIO! NO SUBS (yet)! No stream found. dvb_streaming_read, attempt N. 1 failed with errno 0 when reading 188 bytes dvb_streaming_read, attempt N. 1 failed with errno 0 when reading 4096 bytes dvb_streaming_read, return 0 bytes |
Precies dezelfde output krijg ik als ik de smartcard (die het in de Samsung set top box prima doet) maar helemaal niet inplug. Je zou zeggen dat het decrypten niet loopt zoals het zou moeten.
Enig idee wat ik verder nog kan doen om de zaak aan de praat te krijgen?
dvbsnoop doet niet aan tunen, dus je kaart moet al getuned zijn op een transponder wil je bv. een pidscan kunnen doen. Probeer iets als:Anoniem: 200556 schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:08:
Is er nog iets dat ik kan doen (debugstappen zetten of zo) als dit niet werkt? Als ik dit op mijn machine run krijg ik als output alleen de "Transponder PID-Scan"-header, en geen PID's. Dat is met een KNC One DVB-C Plus, AlphaCrypt versie 3.09 en Slackware 11 met de 2.6.19 kernel.
code:
1
| czap "Nederland 1" && dvbsnoop -s pidscan |
Dvbsnoop zou het zelfs zonder smartcard of CAM moeten doen. Dus als dit al niet kan...
Ja, en dat is dus compleet overbodig, omdat dvbscan de frequentietabel zelf downloadt. Probeer het maar, verwijder alle regels op een na. Als er op die ene freq maar een transponder is. Casema heeft gepubliceerd dat er op 372 MHz altijd een transponder zal draaien, dus als je die invult zit je goed.Anoniem: 200556 schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:08:
Voor mijn verbinding met Casema heb ik handmatig een scan-inputfile aangemaakt, met frequenties van 308 tot en met 444 MHz in stappen van 8, symbol rate 6875k, no inversion en QAM64. Bij die input vond scan keurig alle 231 channels die Casema aanbiedt. Wat ik echter niet heb is beeld.
Die status-regel is foute boel. Je bit error rate (ber) is veel te hoog m.a.w. je signaal is te slecht. Je hebt waarschijnlijk te veel kabel / te slechte kabels / signaalverdelers / kabelmodem-splitters ertussen zitten. Probeer eens om je kaart direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten.Anoniem: 200556 schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:08:
gnutv zegt dingen die mij als DVB-beginner best aardig lijken,
code:
1 2 3 4 5 6 root@monroe:~# gnutv -out null "Nederland 1" [...] Using frontend "Philips TDA10021 DVB-C", type DVB-C status SCVYL | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 0000003c | FE_HAS_LOCK Received new PMT - sending to CAM... [...]
Check de wiki voor uitleg over wat de statusregel betekent.
mplayer ondersteunt geen conditional access, het kan niet zelf de PMT decrypten. Ik gebruik nu mythtv, maar toen ik aan het testen was werkte het volgende:Anoniem: 200556 schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:08:
en laat met '-cammenu' het versienummer van de AlphaCrypt-firmware en het serienummer van de smartcard zien. Inhoudelijke output ("gnutv -out file /var/foo ...") ziet er echter uit als garbage, en mplayer kan met de data ook weinig --
code:
1 2 3 4 5 Playing dvb://Nederland 1. dvb_tune Freq: 388000000 TS file format detected. NO VIDEO! NO AUDIO! NO SUBS (yet)! [...]
code:
1
| gnutv -out stdout "Nederland 2" | mplayer -vf lavcdeint - |
Nadat je de PMT hebt gedecrypt (zoals bv. gnutv doet) zou je wel direct (zonder pipe) mplayer moeten kunnen gebruiken, bv:
code:
1
| gnutv -out null -timeout 0 "Nederland 2" && mplayer "dvb://Nederland 2" |
Je kan echter niet zappen met mplayer, omdat je dan opnieuw een PMT moet decrypten..
Volgens mij gaat het dus al veel eerder mis. Ik heb zelf geen standalone decoder, maar de jouwe zit waarchijnlijk veel dichter bij je hoofdaansluiting dan je PC.Anoniem: 200556 schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:08:
Precies dezelfde output krijg ik als ik de smartcard (die het in de Samsung set top box prima doet) maar helemaal niet inplug. Je zou zeggen dat het decrypten niet loopt zoals het zou moeten.
Ik heb interesse in een FireDTV / FloppyDTV oplossing om vooral HD opnames te maken via Casema.
Nemen de bovenstaande apparaten de opname 1 op 1 over qua bitrate, of wordt er toch nog ergens aan compressie gedaan zodat de bitrate van HD uitzendingen lager uitvallen?
Nemen de bovenstaande apparaten de opname 1 op 1 over qua bitrate, of wordt er toch nog ergens aan compressie gedaan zodat de bitrate van HD uitzendingen lager uitvallen?
Nee, je zal gewoon een rauw gedeelte van de transport stream opslaan zoals het binnenkomt.Deniax schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:51:
Ik heb interesse in een FireDTV / FloppyDTV oplossing om vooral HD opnames te maken via Casema.
Dat is mooi!
Voor zover ik het heb kunnen lezen kan je ook HD streams opnemen onder MCE zolang ze in MPEG2 gecodeerd zijn?
Voor zover ik het heb kunnen lezen kan je ook HD streams opnemen onder MCE zolang ze in MPEG2 gecodeerd zijn?
heeft er iemand ervaring met firedtv en caiway ? en met de nieuwe vista ?
ze kommen namelijk sci-fi channel (wellicht) nieuwe indeling Yippiy
Tja vanalles
Als dat zo is dan heb je daar niets aan want de kabelproviders hebben geen enkel MPEG2 HD kanaal meer afaik.Deniax schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:44:
Dat is mooi!
Discovery HD ook niet meer in MPEG2? Dat was tot voor kort nog wel zo.
Mocht er nog iets van HD in MPEG2 zijn, dan zou ik zeker geen spullen kopen met de gedachte daar gebruik van te maken. Ze schakelen uiteindelijk toch alles over.Klaus_1250 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:51:
Discovery HD ook niet meer in MPEG2? Dat was tot voor kort nog wel zo.
De &&-constructie doet weinig, wellicht doordat 'czap "Nederland 1"' niet direct een return value teruggeeft maar in de voorgrond blijft doordraaien. Wat wél enig effect lijkt te hebben is 'czap "Nederland 1"' opstarten en in een andere shell 'dvbsnoop -s pidscan' runnen. Dan krijg ik na ongeveer een halve minuut dit als output:bumble_bee schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 02:49:
dvbsnoop doet niet aan tunen, dus je kaart moet al getuned zijn op een transponder wil je bv. een pidscan kunnen doen. Probeer iets als:
code:
1 czap "Nederland 1" && dvbsnoop -s pidscan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| dvbsnoop V1.4.00 -- http://dvbsnoop.sourceforge.net/ --------------------------------------------------------- Transponder PID-Scan... --------------------------------------------------------- PID found: 0 (0x0000) [SECTION: Program Association Table (PAT)] PID found: 1 (0x0001) [SECTION: Conditional Access Table (CAT)] PID found: 16 (0x0010) [SECTION: Network Information Table (NIT) - other network] PID found: 17 (0x0011) [SECTION: Service Description Table (SDT) - other transport stream] PID found: 18 (0x0012) [SECTION: Event Information Table (EIT) - other transport stream, present/following] PID found: 20 (0x0014) [SECTION: Time Date Table (TDT)] PID found: 48 (0x0030) [SECTION: DVB CA message section (EMM/ECM)] PID found: 49 (0x0031) [unknown] PID found: 64 (0x0040) [unknown] PID found: 65 (0x0041) [SECTION: Program Map Table (PMT)] PID found: 66 (0x0042) [unknown] PID found: 67 (0x0043) [PES: private_stream_1] PID found: 85 (0x0055) [unknown] PID found: 101 (0x0065) [unknown] PID found: 138 (0x008a) [PES: private_stream_1] PID found: 140 (0x008c) [unknown] PID found: 180 (0x00b4) [SECTION: Program Map Table (PMT)] PID found: 240 (0x00f0) [SECTION: Program Map Table (PMT)] PID found: 241 (0x00f1) [unknown] PID found: 242 (0x00f2) [unknown] PID found: 254 (0x00fe) [PES: private_stream_1] PID found: 319 (0x013f) [SECTION: Program Map Table (PMT)] PID found: 576 (0x0240) [PES: private_stream_1] PID found: 650 (0x028a) [unknown] PID found: 1104 (0x0450) [SECTION: Program Map Table (PMT)] PID found: 3003 (0x0bbb) [SECTION: DVB CA message section (EMM/ECM)] PID found: 3004 (0x0bbc) [SECTION: DVB CA message section (EMM/ECM)] PID found: 3005 (0x0bbd) [SECTION: DVB CA message section (EMM/ECM)] PID found: 3006 (0x0bbe) [SECTION: DVB CA message section (EMM/ECM)] PID found: 3007 (0x0bbf) [SECTION: DVB CA message section (EMM/ECM)] PID found: 3091 (0x0c13) [unknown] PID found: 3092 (0x0c14) [unknown] PID found: 8191 (0x1fff) |
Is dat voldoende om vast te stellen dat er een enigszins bruikbaar signaal op de kaart binnenkomt?
Inderdaad, met alleen een regel voor 372 MHz is de scan-uitkomst hetzelfde.Probeer het maar, verwijder alle regels op een na. Als er op die ene freq maar een transponder is. Casema heeft gepubliceerd dat er op 372 MHz altijd een transponder zal draaien, dus als je die invult zit je goed.
Dat geeft van de kant van mplayer een hele serie klachten, minus herhalingen zoiets als dit:mplayer ondersteunt geen conditional access, het kan niet zelf de PMT decrypten. Ik gebruik nu mythtv, maar toen ik aan het testen was werkte het volgende:
code:
1gnutv -out stdout "Nederland 2" | mplayer -vf lavcdeint -
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| CAM Manufacturer code: 4a20 CAM Menu string: AlphaCrypt Received new PMT - sending to CAM... Cannot seek backward in linear streams! Seek failed [...] Cannot seek backward in linear streams! Seek failed Win32 LoadLibrary failed to load: avisynth.dll, /usr/lib/codecs/avisynth.dll, /usr/lib/win32/avisynth.dll, /usr/local/lib/win32/avisynth.dll Cannot seek backward in linear streams! Seek failed [...] TS file format detected. Cannot seek backward in linear streams! Seek failed NO VIDEO! NO AUDIO! NO SUBS (yet)! Cannot seek backward in linear streams! Seek failed No stream found. Exiting... (End of file) Write error: Broken pipe Write error: Broken pipe |
Maak ik met MythTV meer kans? De hele mytherse bende heb ik geïnstalleerd, maar ik wilde eenvoudig beginnen om dan pas later op te schalen naar de grafische oplossing.
Dit heeft weinig meer effect dan mplayer los van gnutv richten op "dvb://Nederland 2",code:
1gnutv -out null -timeout 0 "Nederland 2" && mplayer "dvb://Nederland 2"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [CAM-meldingen gnutv] [Banner mplayer] Playing dvb://Nederland 2. dvb_tune Freq: 388000000 TS file format detected. NO VIDEO! NO AUDIO! NO SUBS (yet)! No stream found. dvb_streaming_read, attempt N. 1 failed with errno 0 when reading 376 bytes dvb_streaming_read, attempt N. 1 failed with errno 0 when reading 4096 bytes dvb_streaming_read, return 0 bytes |
De PC zit één 'hop' bij de Samsung-box vandaan, op een kabelafstand van een meter. Het kabeltje liep voorheen van de decoder naar de TV, als backup voor het analoge TV-signaal. De set top box helemaal omzeilen en de PC-kaart direct aan de hoofdaansluiting hangen maakt geen verschil. Ook dan heb ik een BER van 00195000.Volgens mij gaat het dus al veel eerder mis. Ik heb zelf geen standalone decoder, maar de jouwe zit waarchijnlijk veel dichter bij je hoofdaansluiting dan je PC.
Voor de grap heb ik de antennekabel ook maar eens helemaal losgekoppeld om te zien wat er met de statuswaarden (lopende standard output van czap) gebeurde Alle kolommen veranderden van waarde, alleen de BER bleef staan op 00195000. Het begint te klinken als een bogus value, dat.
Ik geloof dat ik met Xine best snel Nederland 1 (niet gecodeerd) op het beeld had. Misschien kan je daarmee testen.
Moet je wel een goede channels.conf op de juiste plek hebben staan geloof ik.
Moet je wel een goede channels.conf op de juiste plek hebben staan geloof ik.
Sorry, ik bedoeldeAnoniem: 200556 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:15:
[...]
De &&-constructie doet weinig, wellicht doordat 'czap "Nederland 1"' niet direct een return value teruggeeft maar in de voorgrond blijft doordraaien. Wat wél enig effect lijkt te hebben is 'czap "Nederland 1"' opstarten en in een andere shell 'dvbsnoop -s pidscan' runnen. Dan krijg ik na ongeveer een halve minuut dit als output:
code:
1
| czap -x "Nederland 1" && dvbsnoop -s pidscan |
Niet perse, omdat er veel error correctie op die streams zit. Je kan netjes alle kanalen vinden en alle streams zien en toch een te slecht signaal hebben.Anoniem: 200556 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:15:
code:
1 2 3 dvbsnoop V1.4.00 -- http://dvbsnoop.sourceforge.net/ [...]
Is dat voldoende om vast te stellen dat er een enigszins bruikbaar signaal op de kaart binnenkomt?
Nee, mythtv zal je niet vooruit helpen als dit al niet werkt. Het gebruikt dezelfde API...Anoniem: 200556 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:15:
Dat geeft van de kant van mplayer een hele serie klachten, minus herhalingen zoiets als dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 [...] TS file format detected. Cannot seek backward in linear streams! Seek failed NO VIDEO! NO AUDIO! NO SUBS (yet)! Cannot seek backward in linear streams! Seek failed No stream found. [...]
Maak ik met MythTV meer kans? De hele mytherse bende heb ik geïnstalleerd, maar ik wilde eenvoudig beginnen om dan pas later op te schalen naar de grafische oplossing.
Ik was laatst door jouw verhaal geinspireerd op zoek naar simpelere software (dan mythtv) waarmee ik zou kunnen zappen op mijn kaart (een Twinhan). Het blijkt dat atm alleen Twinhan kaarten een HLCI (high level common interface) API ondersteunen waardoor die tweede gnutv/mplayer opdracht kan werken. Het nadeel is dat minder software die API ondersteunt dan de "low level" API voor CIs. Ik kan bijvoorbeeld niet met xine werken, omdat die alleen de low level API ondersteunt. Je kan met je KNC xine uitproberen (als het geen signaalissue blijkt).Anoniem: 200556 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:15:
Dit heeft weinig meer effect dan mplayer los van gnutv richten op "dvb://Nederland 2",
code:
1 2 3 4 5 6 [CAM-meldingen gnutv] [Banner mplayer] [...] dvb_streaming_read, attempt N. 1 failed with errno 0 when reading 376 bytes dvb_streaming_read, attempt N. 1 failed with errno 0 when reading 4096 bytes dvb_streaming_read, return 0 bytes
Ik ben nu met vlc bezig, wat sinds kort HLCI support heeft. Overigens wordt er gewerkt om alle kaarten onder die API te brengen. Maar hoe dan ook, die eerste gnutv/mplayer command (met pipe) zou altijd moeten werken.
Dat is heel vreemd. Draai eens czap "een kanaal" (zonder -x) met en zonder antenne aangesloten en post een paar van de status regels.Anoniem: 200556 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:15:
De PC zit één 'hop' bij de Samsung-box vandaan, op een kabelafstand van een meter. Het kabeltje liep voorheen van de decoder naar de TV, als backup voor het analoge TV-signaal. De set top box helemaal omzeilen en de PC-kaart direct aan de hoofdaansluiting hangen maakt geen verschil. Ook dan heb ik een BER van 00195000.
Voor de grap heb ik de antennekabel ook maar eens helemaal losgekoppeld om te zien wat er met de statuswaarden (lopende standard output van czap) gebeurde Alle kolommen veranderden van waarde, alleen de BER bleef staan op 00195000. Het begint te klinken als een bogus value, dat.
Als daat niks uitspringt kan ik je niet perse verder helpen, je kan gaan spelen met verbosity instelling van kernel modules om te kijken of daar foutmeldingen uit komen. Je hebt natuurlijk al je syslog gechekt om te kijken of de kernel niet aan het klagen is... Porbeer anders ook de mailing list (van linux-dvb) te searchen op gmane.org.
Curious. De juiste syntax voor 'even snel beeld en/of geluid' lijkt dit te zijn,
Het verraderlijke is alleen dat dit niet voor alle kanalen werkt. Ik begon bij Classic FM (radio dus), het enige kanaal dat volgens scan niet scrambled is. Dat bleek te werken. De volgende stap was Radio 1, die het ook deed. BBC 2, 3 en 4 (televisie) deden het ook, evenals SBS 6 en Talpa. Nederland 1, 2 en 3, eerder steeds gebruikt voor testing, wilden daarentegen niet.
Ik ga nu maar een rondje maken langs alle honderdzoveel kanalen, om vast te stellen welke daarvan het doen. Misschien zegt de verdeling die daaruit voortkomt nog iets over het hoe en wat.
code:
1
| gnutv -out stdout "Channel Name" | mplayer - |
Het verraderlijke is alleen dat dit niet voor alle kanalen werkt. Ik begon bij Classic FM (radio dus), het enige kanaal dat volgens scan niet scrambled is. Dat bleek te werken. De volgende stap was Radio 1, die het ook deed. BBC 2, 3 en 4 (televisie) deden het ook, evenals SBS 6 en Talpa. Nederland 1, 2 en 3, eerder steeds gebruikt voor testing, wilden daarentegen niet.
Ik ga nu maar een rondje maken langs alle honderdzoveel kanalen, om vast te stellen welke daarvan het doen. Misschien zegt de verdeling die daaruit voortkomt nog iets over het hoe en wat.
Misschien heb je hetzelfde wat ik had. Ik heb ook een KNC1 TV-Station DVB-C Plus, en sommige transponders zijn gewoon compleet brak. Toen ik van PCI slot wisselde waren andere transponders weer brak. Sommige dingen bleven altijd brak, was mogelijk het netwerk of mijn bekabeling.
Met satelliet (ook een KNC1 kaart) vreemd genoeg nooit last van.
Met satelliet (ook een KNC1 kaart) vreemd genoeg nooit last van.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 13-12-2006 19:01 ]
bumble_bee schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:51:
Kabel verwijderd:
en
in, is af een toe een melding als deze:
De reg en val waarom het gaat variëren, en de melding verschijnt ook niet altijd. Ik zie zo even snel geen verband tussen het gekozen kanaal (wat lijkt te bepalen of er leesbare data gaat binnenkomen) en deze kernel messages.
Daar was ik al bang voor. Is er naast het bekijken van die BER nog een andere manier om de signaalsterkte te evalueren? Met 'dvbsnoop -signal' bijvoorbeeld?Niet perse, omdat er veel error correctie op die streams zit. Je kan netjes alle kanalen vinden en alle streams zien en toch een te slecht signaal hebben.
Kabel aanwezig:Dat is heel vreemd. Draai eens czap "een kanaal" (zonder -x) met en zonder antenne aangesloten en post een paar van de status regels.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| root@monroe:~# czap "Nederland 1" using '/dev/dvb/adapter0/frontend0' and '/dev/dvb/adapter0/demux0' reading channels from file '/root/.czap/channels.conf' 106 Nederland 1:388000000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_64:101:140:8004 106 Nederland 1: f 388000000, s 6875000, i 2, fec 0, qam 3, v 0x65, a 0x8c status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000043 | FE_HAS_LOCK status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK status 1f | signal 8282 | snr f4f4 | ber 00195000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK |
Kabel verwijderd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| root@monroe:~# czap "Nederland 1" using '/dev/dvb/adapter0/frontend0' and '/dev/dvb/adapter0/demux0' reading channels from file '/root/.czap/channels.conf' 106 Nederland 1:388000000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_64:101:140:8004 106 Nederland 1: f 388000000, s 6875000, i 2, fec 0, qam 3, v 0x65, a 0x8c status 00 | signal c0c0 | snr 7c7c | ber 00195000 | unc ffffffff | status 00 | signal c0c0 | snr 7c7c | ber 00195000 | unc ffffffff | status 00 | signal c0c0 | snr 7c7c | ber 00195000 | unc ffffffff | status 00 | signal c0c0 | snr 7c7c | ber 00195000 | unc ffffffff | status 00 | signal c0c0 | snr 7c7c | ber 00195000 | unc ffffffff | status 00 | signal c0c0 | snr 7b7b | ber 00195000 | unc ffffffff | status 00 | signal c0c0 | snr 7c7c | ber 00195000 | unc ffffffff | status 00 | signal c0c0 | snr 7c7c | ber 00195000 | unc ffffffff | status 00 | signal c0c0 | snr 7d7d | ber 00195000 | unc ffffffff | status 00 | signal c0c0 | snr 7c7c | ber 00195000 | unc ffffffff | status 00 | signal c0c0 | snr 7c7c | ber 00195000 | unc ffffffff | |
Het enige wat mij opvalt, tussen de ogenschijnlijk reguliere regelsJe hebt natuurlijk al je syslog gechekt om te kijken of de kernel niet aan het klagen is...
code:
1
| budget-av: cam inserted A |
en
code:
1
| dvb_ca adapter 0: DVB CAM detected and initialised successfully |
code:
1
| DVB: TDA10021(0): _tda10021_writereg, writereg error (reg == 0x01, val == 0x6a, ret == -121) |
De reg en val waarom het gaat variëren, en de melding verschijnt ook niet altijd. Ik zie zo even snel geen verband tussen het gekozen kanaal (wat lijkt te bepalen of er leesbare data gaat binnenkomen) en deze kernel messages.
Niet met Caiway, maar wel met firedtv en Casema. Dat werkt redelijk goed in Vista. Ik moest wel de kanalen helemaal met de hand regelen en de digitale radio staat bij de tvzenders.vso schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:04:
heeft er iemand ervaring met firedtv en caiway ? en met de nieuwe vista ?
Klopt, dat was de eerste gnutv/mplayer regel die ik je gaf (alleen dan zonder deinterlacing). Als al die zenders het gewoon doen heb je ws geen probleem met het signaal..Anoniem: 200556 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:55:
Curious. De juiste syntax voor 'even snel beeld en/of geluid' lijkt dit te zijn,
code:
1gnutv -out stdout "Channel Name" | mplayer -
Allemaal wel te verwachten, je unc gaat hier wel naar 0 in tegenstelling tot te paar regels die je eerder postte. Het is dus geen signaalissue, al is die constante ber wel vreemd..Anoniem: 200556 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:07:
Kabel aanwezig:
code:
1 2 3 root@monroe:~# czap "Nederland 1" status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000043 | FE_HAS_LOCK status 1f | signal 8282 | snr f5f5 | ber 00195000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK
Kabel verwijderd:
code:
1 2 status 00 | signal c0c0 | snr 7c7c | ber 00195000 | unc ffffffff | status 00 | signal c0c0 | snr 7c7c | ber 00195000 | unc ffffffff |
Klinkt wel vrij ernstig. Ik zou ermee naar de mailing list van linux-dvb gaan.Anoniem: 200556 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:07:
Het enige wat mij opvalt, tussen de ogenschijnlijk reguliere regels
[...]
code:
1DVB: TDA10021(0): _tda10021_writereg, writereg error (reg == 0x01, val == 0x6a, ret == -121)
Het enige wat ik je kan vertellen is dat de Nederland* kanalen zo'n beetje de hoogste bitrate hebben van alle streams op de kabel (behalve misschien de HD kanalen); daardoor zou het misschien kunnen komen, al lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Vaag verhaal hey.. PCI slot wat invloed heeft op signalen die door kabel naar binnen komenW3ird_N3rd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:01:
Misschien heb je hetzelfde wat ik had. Ik heb ook een KNC1 TV-Station DVB-C Plus, en sommige transponders zijn gewoon compleet brak. Toen ik van PCI slot wisselde waren andere transponders weer brak. Sommige dingen bleven altijd brak, was mogelijk het netwerk of mijn bekabeling.
Anoniem: 8504
Hallo ik zit het topic even door te lezen, maar kan er geen duidelijkheid over vinden (ligt vermoedelijk aan mij)... Ïk heb in grote lijnen 2 vragen:
- Werkt een KNC One TV-Station DVB-C kaartje ook onder Linux?
- Áls dit werkt, kan ik dan zonder smartcard de "free-to-air" zenders ontvangen?
En eigenlijk nog een derde vraag, aangezien ik deze kaarten onder Linux/Mythtv ga gebruiken;
- Heeft iemand de boel al aan de praat onder mythtv of is er een andere makkeljike manier om via deze kaart TV-Opnames te maken?
Sorry als de antwoorden tussen de regels door al gegeven zijn in dit topic, maar ik kon geen eenduidig antwoord vinden.. Ik heb op dit moment Mythtv als backend met XBMC als frontend al jaren aan de praat samen met een PVR150, maar het TV signaal wordt ondertussen zo brak dat ik over wil op digitaal. Ik zou dus het liefst gewoon een DVD kaartje kopen en de tuner functie vervangen.
Ik zit overigens in een UPC gebied...
- Áls dit werkt, kan ik dan zonder smartcard de "free-to-air" zenders ontvangen?
En eigenlijk nog een derde vraag, aangezien ik deze kaarten onder Linux/Mythtv ga gebruiken;
- Heeft iemand de boel al aan de praat onder mythtv of is er een andere makkeljike manier om via deze kaart TV-Opnames te maken?
Sorry als de antwoorden tussen de regels door al gegeven zijn in dit topic, maar ik kon geen eenduidig antwoord vinden.. Ik heb op dit moment Mythtv als backend met XBMC als frontend al jaren aan de praat samen met een PVR150, maar het TV signaal wordt ondertussen zo brak dat ik over wil op digitaal. Ik zou dus het liefst gewoon een DVD kaartje kopen en de tuner functie vervangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 14-12-2006 18:23 ]
Ik geloof dat de frequentie met o.a. TV-Noord erin het niet deed in PCI2, en in PCI3 deed die met SBS6 het niet goed..bumble_bee schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:44:
[...]
Vaag verhaal hey.. PCI slot wat invloed heeft op signalen die door kabel naar binnen komen
Anoniem: 190395
Heb een Twinhan DTV cab-Ci mantis 2033 & een alphacrypt classic firmware 3.09.
Hiermee kan ik mijn @home kaartje uitlezen. Geeft keurig serie 4010..... aan.
Maar wat ik ook probeer, ik krijg geen signaal: strenght & quality = 0
mijn samsung setupbox doet het prima. Ik heb zelfs de PC in de meterkast rechtstreeks aan het aansluitpunt gehad, maar niets. (Twinhan driver 2.65)
Had alle 23 ferquenties ingevoerd met QAM 64 & symbol op 6875.
In mijn PC zit verder:
Gainward 7950GT 512 mb
Creative X-Fi fatality met 64 mb Xram
OCZ 2048 mb DDR400
AMD X2 4600+
DFI lanparty N-force 4ultra
Heeft iemand een idee en/of tips?
Hiermee kan ik mijn @home kaartje uitlezen. Geeft keurig serie 4010..... aan.
Maar wat ik ook probeer, ik krijg geen signaal: strenght & quality = 0
mijn samsung setupbox doet het prima. Ik heb zelfs de PC in de meterkast rechtstreeks aan het aansluitpunt gehad, maar niets. (Twinhan driver 2.65)
Had alle 23 ferquenties ingevoerd met QAM 64 & symbol op 6875.
In mijn PC zit verder:
Gainward 7950GT 512 mb
Creative X-Fi fatality met 64 mb Xram
OCZ 2048 mb DDR400
AMD X2 4600+
DFI lanparty N-force 4ultra
Heeft iemand een idee en/of tips?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 190395 op 15-12-2006 19:27 ]
1. Jah, zeer goed zelfsAnoniem: 8504 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:14:
Hallo ik zit het topic even door te lezen, maar kan er geen duidelijkheid over vinden (ligt vermoedelijk aan mij)... Ïk heb in grote lijnen 2 vragen:
2. Ja, natuurlijk, echter, als de UPC zenders achter de decoder verdwijnen is er momenteel nog geen gangbare oplossing (al is die wel dicht in de buurt)
3. Ja dat heb ik al eens een keer werkend gehad, maar mythtv is echt heel traag met zappen. VDR is een betere optie. Let wel; bij de vdr frontend (als je die als frontend gebruikt) heb je en "full featured" dvb kaart nodig, PVR350, een hollywood/dxr3/xcard/em84xx/em83xx kaart of een dikke pc voor software decoding. VDR dient wel als streaming server, maar volgens mij nog niet echt als backend
Anoniem: 8504
Hmmm... Sounds good.. Ik denk dat ik hier maar eens mee aan het expirimenteren ga dan!! Als je zegt 'nog geen gangbare oplossing' wat is er op dit gebied gaande en kan je me een beetje in de goede richting duwen qua sites e.d.?houthakker schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:58:
[...]
1. Jah, zeer goed zelfs
2. Ja, natuurlijk, echter, als de UPC zenders achter de decoder verdwijnen is er momenteel nog geen gangbare oplossing (al is die wel dicht in de buurt)
3. Ja dat heb ik al eens een keer werkend gehad, maar mythtv is echt heel traag met zappen. VDR is een betere optie. Let wel; bij de vdr frontend (als je die als frontend gebruikt) heb je en "full featured" dvb kaart nodig, PVR350, een hollywood/dxr3/xcard/em84xx/em83xx kaart of een dikke pc voor software decoding. VDR dient wel als streaming server, maar volgens mij nog niet echt als backend.
Welke driver wordt er bijvoorbeeld onder Linux gebruikt?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 17-12-2006 21:50 ]
Na het lezen van dit topic heb ik mij ook laten verleiden om DVB-C (van @Home) op mijn mediacenter te gaan installeren.
Ik heb via marktplaats wat spullen voor een prima prijs kunnen kopen en ben de afgelopen dagen bezig geweest met alles te installeren en configureren.
Een overzicht van wat ik nu heb aan hardware en software:
Hardware:
Alphacrypt Classic 3.09
Technotrend Budget C-1500
Technotrend Common Interface
Software:
MS Windows MCE 2005
TT BDA-Driver versie 4.4.10.17 (11.08.06)
TT MCE Tools (26.06.2006)
TT Media Center 1.0.7.2 (24.11.2006)
Dat alles op een PC met een Sempron 2800+ met 512MB geheugen en een Ati videokaartje.
Alles geïnstalleerd en de TT Media Center software vond meteen alle zenders en ik kon TV kijken. Zag er dus allemaal enorm voorspoedig uit.
Maar aangezien de TT Media Center software nou niet bepaald uitblinkt in gebruikersvriendelijkheid (op z'n zachtst gezegd
), wil ik daar dus niet mee werken.
Aangezien ik Windows MCE heb was het dus vanzelfsprekend dat ik daarmee aan de slag ging.
En dus de TT MCE Tools geïnstalleerd.
Mede dankzij www.digitalekabeltelevisie.nl is het me gelukt om de boel te configureren met de DVB Mapper. MCE laten scannen naar de zenders et voila, alle zenders gevonden.
Het decoderen van de zenders werkte echter niet in MCE.
Niet getreurd, hiervoor zit het ttAutoDecoder tooltje bij de MCE Tools van Technotrend.
Ook dit programma dus geconfigureerd d.m.v. SID Mapping. Dit tooltje leest alle zenders die je in MCE hebt ingesteld in, en je vult daar dan zelf de bijbehorende SID's (ook weer gevonden op www.digitalekabeltelevisie.nl) bij in.
Het programma lijkt goed te werken, als ik het kanaal verander in MCE dan zie je in de log van het tooltje dat hij dat detecteert, het betreffende SID kiest en hij geeft vervolgens aan dat het decoderen succesvol is.
En dan zijn we nu pas bij het probleem
Ook al lijkt alles dus goed te gaan, in MCE krijg ik de melding dat er géén TV signaal is.
Mijn vermoeden is dus dat er toch iets mis gaat met het decoderen. Ik kan in MCE namelijk wél de zenders kijken die niet gecodeerd zijn!
Omdat ik hier niet uitkwam heb ik de MediaPortal software eens geprobeerd, maar die software kreeg de zenders niet eens gevonden. Dus dat heb ik ook maar even aan de kant geschoven.
Daarna heb ik diverse fora bezocht (mijn Duits is weer een heel stuk opgefrist
) en een hoop gelezen over mensen met dezelfde problemen. Vaak werd de conclusie getrokken dat de ttAutoDecoder software momenteel niet goed werkt.
Toch is er wel licht aan het eind van de tunnel, want Technotrend heeft bevestigd dat ze momenteel werken aan drivers voor Windows Vista en met de MCE software die daarbij zit zou er geen mapping of decoder tool meer nodig moeten zijn.
Aangezien ik toch van plan ben eind januari Vista aan te schaffen, wacht ik geduldig af. Tenzij iemand hier nog tips heeft voor mij
Tot slot nog wat info voor de startpost misschien:
De Alphacrypt die ik gekocht had bleek versie 3.05 te zijn. Deze wilde ik dus updaten naar de nieuwste versie 3.09. Dit was alleen makkelijker gezegd dan gedaan.
De Alphacrypt blijkt namelijk niet goed te werken in moderne cardbus controllers. Hiervoor heeft Alphacrypt wel een PCMCIA patch op hun website staan, maar ook die werkte niet op mijn laptop (Dell Latitude 610).
Ik heb dus bij een vriend van me een oud beestje moeten lenen, waar het uiteindelijk wel mee lukte
Ik heb via marktplaats wat spullen voor een prima prijs kunnen kopen en ben de afgelopen dagen bezig geweest met alles te installeren en configureren.
Een overzicht van wat ik nu heb aan hardware en software:
Hardware:
Alphacrypt Classic 3.09
Technotrend Budget C-1500
Technotrend Common Interface
Software:
MS Windows MCE 2005
TT BDA-Driver versie 4.4.10.17 (11.08.06)
TT MCE Tools (26.06.2006)
TT Media Center 1.0.7.2 (24.11.2006)
Dat alles op een PC met een Sempron 2800+ met 512MB geheugen en een Ati videokaartje.
Alles geïnstalleerd en de TT Media Center software vond meteen alle zenders en ik kon TV kijken. Zag er dus allemaal enorm voorspoedig uit.
Maar aangezien de TT Media Center software nou niet bepaald uitblinkt in gebruikersvriendelijkheid (op z'n zachtst gezegd
Aangezien ik Windows MCE heb was het dus vanzelfsprekend dat ik daarmee aan de slag ging.
En dus de TT MCE Tools geïnstalleerd.
Mede dankzij www.digitalekabeltelevisie.nl is het me gelukt om de boel te configureren met de DVB Mapper. MCE laten scannen naar de zenders et voila, alle zenders gevonden.
Het decoderen van de zenders werkte echter niet in MCE.
Niet getreurd, hiervoor zit het ttAutoDecoder tooltje bij de MCE Tools van Technotrend.
Ook dit programma dus geconfigureerd d.m.v. SID Mapping. Dit tooltje leest alle zenders die je in MCE hebt ingesteld in, en je vult daar dan zelf de bijbehorende SID's (ook weer gevonden op www.digitalekabeltelevisie.nl) bij in.
Het programma lijkt goed te werken, als ik het kanaal verander in MCE dan zie je in de log van het tooltje dat hij dat detecteert, het betreffende SID kiest en hij geeft vervolgens aan dat het decoderen succesvol is.
En dan zijn we nu pas bij het probleem
Mijn vermoeden is dus dat er toch iets mis gaat met het decoderen. Ik kan in MCE namelijk wél de zenders kijken die niet gecodeerd zijn!
Omdat ik hier niet uitkwam heb ik de MediaPortal software eens geprobeerd, maar die software kreeg de zenders niet eens gevonden. Dus dat heb ik ook maar even aan de kant geschoven.
Daarna heb ik diverse fora bezocht (mijn Duits is weer een heel stuk opgefrist
Toch is er wel licht aan het eind van de tunnel, want Technotrend heeft bevestigd dat ze momenteel werken aan drivers voor Windows Vista en met de MCE software die daarbij zit zou er geen mapping of decoder tool meer nodig moeten zijn.
Aangezien ik toch van plan ben eind januari Vista aan te schaffen, wacht ik geduldig af. Tenzij iemand hier nog tips heeft voor mij
Tot slot nog wat info voor de startpost misschien:
De Alphacrypt die ik gekocht had bleek versie 3.05 te zijn. Deze wilde ik dus updaten naar de nieuwste versie 3.09. Dit was alleen makkelijker gezegd dan gedaan.
De Alphacrypt blijkt namelijk niet goed te werken in moderne cardbus controllers. Hiervoor heeft Alphacrypt wel een PCMCIA patch op hun website staan, maar ook die werkte niet op mijn laptop (Dell Latitude 610).
Ik heb dus bij een vriend van me een oud beestje moeten lenen, waar het uiteindelijk wel mee lukte
[ Voor 0% gewijzigd door Rene59 op 20-12-2006 10:00 . Reden: tikfouten ]
Heb je wel mce rollup 2 geinstalleerd? is namelijk wel noodzakelijk
Ja, ik heb alle updates van Microsoft geïnstalleerd.
Wat gebeurd er als je een gecodeerde zender in MCE als niet gecodeerd insteld? En hoe staat je Alphacrypt ingesteld? PMT Extract:On/Off/Auto?En dan zijn we nu pas bij het probleemOok al lijkt alles dus goed te gaan, in MCE krijg ik de melding dat er géén TV signaal is.
PMT stond op Off.Klaus_1250 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:59:
[...]
En hoe staat je Alphacrypt ingesteld? PMT Extract:On/Off/Auto?
Ik heb hem op On gezet en....hij doet het!
Normaal wil je hem niet op On hebben, omdat zappen dan vrij traag is. Maar ja, als de software het niet doet, zit er weinig anders op :-) Als er nieuwe updates zijn van drivers/software, weer even proberen met Off.
Anoniem: 177215
Okie.....dit is het verhaal van de bomen in het bos...
maar wil graag wel verder
Wil graag mijn pc (xp proffecional) omtoveren tot een digitale ontvanger/pvr
ism tvhome
wie kan me aangeven wat ik moet kopen om dit klaar te spelen..
en zo ook waar ik het kan kopen
bvd
maar wil graag wel verder
Wil graag mijn pc (xp proffecional) omtoveren tot een digitale ontvanger/pvr
ism tvhome
wie kan me aangeven wat ik moet kopen om dit klaar te spelen..
en zo ook waar ik het kan kopen
bvd
TVHome startpakket, DVB-C kaart met CI-Interface (ingebouwd of los), een Alphacrypt Classic CAM, goede COAX-kabels en stekkers.
TVHome pakket kun je online bestellen of bij een geselecteerd aantal winkels kopen. DVB-C kaart met CI-interface en een Alphacrypt is wat lastiger. Kijk eens in de pricewatch of vraag eens bij je lokale computer speciaalzaak.
TVHome pakket kun je online bestellen of bij een geselecteerd aantal winkels kopen. DVB-C kaart met CI-interface en een Alphacrypt is wat lastiger. Kijk eens in de pricewatch of vraag eens bij je lokale computer speciaalzaak.
Dit topic is gesloten.