Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Ik wil dit .. alleen voor de N311. Een houder met ingebouwde speaker+versterker. Ideaal voor het navigatiewerk.

Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/static/bild/s412.jpg

http://www.brodit.com/static/productlisting.jsp?parent=s412

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 12:50
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:40:
Wisbar Advance 2 + desktop vond ik toch ook wel zeer de moeite waard om op m'n Acer te zetten.
Winmob 5 vind ik toch zo'n lelijke interface hebben! Vista is toch iets mooier:

Wauw! :*)

Welke desktop ed heb je daarvoor gebruikt? Of zit deze er standaard bij?

Verwijderd

TeknoGecko schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:49:
[...]

Wauw! :*)

Welke desktop ed heb je daarvoor gebruikt? Of zit deze er standaard bij?
Nee, de skins kunnen hier gedownload worden.
Dan download je alle plaatjes. Die moet je dan nog, op de pda zelf, maken met Wisbar Advanced. Dit kost wel even een paar uurtjes werk maar uiteindelijk heb je wel hét besturingssysteem zoals je het zelf wil!

Verwijderd

ElCondor schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:58:
[...]

By the way, ik heb al ontdekt wat dat kost: $9,99 voor de volledige versie, plus $9,99 voor de desktop, of $4,95 voor de light versie...
Wisbar Lite is gratis al je Wisbar adv. koopt. Je kan dus je registratie nummer van WA ook voor Wisbar Lite gebruiken :)

Verwijderd

Hoi mensen

ben momenteel op zoek naar een pda. tijdens het zoeken zag ik de acer n311 voorbij komen. Nou heb ik niet zo veel verstand van pda's dus vraag ik om jullie hulp.

welke pda adviseren jullie mij als ik het volgende wil:

- batterij duur minimaal 4 uur (zonder films, muziek etc)
- aanwezige software (office applicaties, games etc etc)
- de mogelijkheid om ook zonder craddle op te kunnen laden.
- navigatie software kunnen runnen (de n311 heeft dit helaas niet. ik zag dat de asus pal series het wel hebben en ongeveer even duur zijn).

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:04

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op de n311 kun je ook goed TomTom/Navigon/whatever draaien. Even een bluetooth GPS muisje erbij en klaar.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

De N310 is nu 185 euro bij progress.nl. Best aantrekkelijk :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:42

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:58:
[...]

Wisbar Lite is gratis al je Wisbar adv. koopt. Je kan dus je registratie nummer van WA ook voor Wisbar Lite gebruiken :)
Dat klopt ja, maar ja, waarom lite installeren als je de volledige versie al hebt...

Verder weer nieuwe troubles, ik zie hier op het forum al weer een aantal posts over de dreaded 85010014 fout, ActiveSync heeft een probleem op de desktop gevonden.
HEel vervelend want er wordt niets gesynchroniseerd.
Ik heb die fout dus ook, maar het vreemde is, niet altijd. Als ik mijn PDA en Activesync de koppeling met elkaar verwijder, dan kan ik daarna bij opnieuw aansluiten weer een nieuwe koppeling aanmaken, synchroniseren en alles werkt dan.
Vervolgens ga ik naar mijn werk, waar ik een koppeling met mijn werk PC heb aangebracht, daarmee kan ik ook, zonder problemen synchroniseren.
Kom ik dan echter weer thuis, en sluit ik hem aan, dan gaat het mis.
De 85010014 fout komt dan onherroepelijk. ActiveSync repareren, Outlook repareren, helpt allemaal niet. Sterker nog, de verbinding met mijn PDA verwijderen en opnieuw maken werkt wel, maar dan maakt hij een nieuwe naam voor mijn PDA aan: WM_ElCondor ipv HERMES, zoals ik het dingetje genoemd heb. :(
Ik moet dan eerst AS verwijderen, opnieuw installeren, en dan doet hij het weer...

De configuratie waar dit op draait is: Windows XP Prof. laatste SP, Async 4.2, laatste build, Outlook 2003 ENG met Kerio Outlook Connector (ik draai een kerio mailserver) ROM versie 1.00.16 NL versie. Op mijn werk wordt gebruik gemaakt van een Exchange server, welke versie weet ik niet, Windows 2000 Prof ENG, Outlook 2000 ENG en ActiveSync 4.1-b.
Overigens heb ik op mijn werk nooit problemen met synchroniseren.

Je zou zeggen het ligt aan Kerio, of aan het verschil tussen de NL en de ENG versies die ik gebruik, maar het WERK WEL. Althans één keer. Daarna vaak niet meer. Ik heb op mijn eigen PC geen Firewall in gebruik, alleen wel NAV Corp Edition.
Daar heb ik nog niet naar gekeken, of daar het script blocking uit staat (ook een veel voorkomende oorzaak). Als ik dat gedaan heb, dan laat ik even weten wat en hoe.

Iemand al tips?
FYI: ik heb de PDAFaq etc op het internet, technet en PDAForum er al op na gelezen. Niemand kan aan sluitende verklaring geven voor deze error. Zelfs M$ niet, lijkt het :(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:12:
[...]

Nee, de skins kunnen hier gedownload worden.
Dan download je alle plaatjes. Die moet je dan nog, op de pda zelf, maken met Wisbar Advanced. Dit kost wel even een paar uurtjes werk maar uiteindelijk heb je wel hét besturingssysteem zoals je het zelf wil!
Zou je mischien een link kunnen geven van de icons in je startbalk? (de bluetooth/wireless icons etc) thx :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 14:31 ]

Verwijderd

ElCondor schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:43:
[...]

Dat klopt ja, maar ja, waarom lite installeren als je de volledige versie al hebt...
Een (zwaar opgetuide) Wisbar adv. loopt niet op alle PPC's even "smooth", Lite wel.Daarbij is het twee artikelen voor een prijs 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 18:44 ]

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ok, maar dan heb je eigenlijk teveel geld betaald voor maar een lite versie die goed te gebruiken is. Ik zou dan liever, niet goed, geld terug hebben, maar ok.

Heeft iemand nog een tip voor de 85010014 fout? Ik zit er best mee. Het vreemde is verder dat hij op mijn werk met 4.1 gewoon blijft functioneren.
Met 4.2 of met 4.1 thuis valt hij na één keertje synchen op mijn werk uit.:(
Overigens denk ik niet dat het NAV is, want in mijn corporate versie kan ik dat script blocking niet eens vinden. Weet iemand dat toevallig?

Verwijderd

Vrijdagavond zat de batterij vol, hele weekeinde niet gebruikt, maar vanmorgen wilde hij niet aangaan en was de batterij leeg, enige actieve programma in de lijst van geheugen was activesync. Is het normaal dat een batterij in een weekeinde wordt leeggetrokken zonder dat die gebruikt wordt? :)

Of is dit weer een befaamde WM2005 issue?

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:51:
Vrijdagavond zat de batterij vol, hele weekeinde niet gebruikt, maar vanmorgen wilde hij niet aangaan en was de batterij leeg, enige actieve programma in de lijst van geheugen was activesync. Is het normaal dat een batterij in een weekeinde wordt leeggetrokken zonder dat die gebruikt wordt? :)

Volgens mij blijft iedere app die in het geheugen staat, ook al zet je het ding 'uit', stroom trekken.
Ik sltui ze altijd allemaal af, vóórdat ik het ding uit zet. Ik heb nog nooit problemen gehad met het ding dat hij niet aan wil, of dat de batterij leeg zou zijn.

Wellicht dat het een WM5 issue is, maar iig niet specifiek voor de N311/310, als ik het goed heb...

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:03

Active Sync gaat elke 15 minuten proberen te synchen. Dat moet je uitzetten anders is ie idd zo leeg. Had ik eerst ook. Nu doe ik een week met een batterij lading.

specs

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:32

Ik had het zelfde probleem, bleek omdat ik tomtom gebruikt had, dat ik het apparaat uitschakelen na .. minuten uitgevinkt had.
Dus elke keer als ik de ppc uitzetten, dus het scherm, bleek hij evengoed nog aan te staan :?

Maargoed, nadat ik dat weer aangevinkt had is het bij mij verdwenen !

Instelling --> Stroom --> Geavanceerd --> Op accustroom Aparaat na .. minuten uitschakelen !

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

twopack schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:42:
[...]

Active Sync gaat elke 15 minuten proberen te synchen. Dat moet je uitzetten anders is ie idd zo leeg. Had ik eerst ook. Nu doe ik een week met een batterij lading.
Die 15 minuten kun je nergens aanpassen toch? Op mijn werk hoor ik om de 15 minuten inderdaad "tiedeldetiet" en daar gaat die weer :) Heb hem liever puur manueel.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:12:
Ik wil dit .. alleen voor de N311. Een houder met ingebouwde speaker+versterker. Ideaal voor het navigatiewerk.

[afbeelding]

http://www.brodit.com/static/productlisting.jsp?parent=s412
Ik kan hem op de site wel vinden, maar vind het model voor de N311 nog niet, en ook niet waar hij in Nederland te koop zou zijn. En volgend mij zijn dit ook nog vast gemonteerde ipv zuignappen, en die laatsten hebben net ff meer mijn voorkeur ivm een lease auto.

Weet iemand of deze er ook voor N311 zijn, en waar ze te koop zijn in NL?

• twopack
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:17:
[...]

Die 15 minuten kun je nergens aanpassen toch? Op mijn werk hoor ik om de 15 minuten inderdaad "tiedeldetiet" en daar gaat die weer :) Heb hem liever puur manueel.
Op je PDA:

Active Sync -> Menu -> Schedule, beide op manual zetten

specs

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

twopack schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:34:
[...]

Op je PDA:

Active Sync -> Menu -> Schedule, beide op manual zetten
Op de PDA of op de PC? Op mijn PC is >Schedule grijs :(
-EDIT-
FSCK, op de PDA ook...

[ Voor 9% gewijzigd door ElCondor op 17-07-2006 13:42 ]

• twopack
ElCondor schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:41:
[...]

Op de PDA of op de PC? Op mijn PC is >Schedule grijs :(
-EDIT-
FSCK, op de PDA ook...
Zoals er staat: Op je PDA;

Vreemd dat het grijs is, ben je op dat moment connected via Active Sync? Probeer het eens zonder actieve connectie.

specs

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 15:33
wat is dit 'befaamde' probleem?
kun je mij daar wta meer uitleg over geven?

sinds ik mijn pda heb, niets anders dan problemen, heb hem al 2x opgestuurd omdat hij niet meer opstarte (en dan plots weer wel) en kreeg hem terug met de melding dat er niets aan is.
Heb nu al contact opgenomen om hem een derde keer op te zenden.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

twopack schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:27:
[...]

Zoals er staat: Op je PDA;

Vreemd dat het grijs is, ben je op dat moment connected via Active Sync? Probeer het eens zonder actieve connectie.
Ook al geprobeerd. In beide gevallen blijft schema grijs. Bij jullie allemaal niet dan?

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Weet iemand al hoe ik het synch schema aan kan passen?

Verwijderd

LittleWan schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:24:
[...]

wat is dit 'befaamde' probleem?
kun je mij daar wta meer uitleg over geven?

sinds ik mijn pda heb, niets anders dan problemen, heb hem al 2x opgestuurd omdat hij niet meer opstarte (en dan plots weer wel) en kreeg hem terug met de melding dat er niets aan is.
Heb nu al contact opgenomen om hem een derde keer op te zenden.
Bespaar je de moeite van het opsturen. Het is gewoon wachten op nieuwe roms, ik heb het zelf ook eens en dan is het gewoon even de batterij los, en weer gaan.

En het befaamde probleem? Elke PDA met WM2005 heeft Activesync gezeik. De Axims van Dell schijnen regelmatig te crashen, en ook de batterij leeg te trekken, enzovoorts. Je leest echt veel WM5 issues op andere fora.

Ik vind het bijvoorbeeld prima dat je als WM2005 om de 15 minuten wil syncen, maar zet dan niet de PDA op eigen houtje aan terwijl ik hem expliciet heb uitgezet.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 07:31

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:27:
[...]

Bespaar je de moeite van het opsturen. Het is gewoon wachten op nieuwe roms, ik heb het zelf ook eens en dan is het gewoon even de batterij los, en weer gaan.

En het befaamde probleem? Elke PDA met WM2005 heeft Activesync gezeik. De Axims van Dell schijnen regelmatig te crashen, en ook de batterij leeg te trekken, enzovoorts. Je leest echt veel WM5 issues op andere fora.

Ik vind het bijvoorbeeld prima dat je als WM2005 om de 15 minuten wil syncen, maar zet dan niet de PDA op eigen houtje aan terwijl ik hem expliciet heb uitgezet.
Ik heb de laatste tijd veel minder last van het vastlopen dan in het begin (zal wel nieuwigheid zijn :+ ). Ik heb activesync nu op manual gezet en dit scheelt een hele hoop.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

:'( Ik heb nog steeds geen idee waarom ik dit schema niet kan aanpassen.

Kan iemand mij daarbij helpen? Bij mij is de optie Schema grijs :(

Verwijderd

ElCondor schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:06:
:'( Ik heb nog steeds geen idee waarom ik dit schema niet kan aanpassen.

Kan iemand mij daarbij helpen? Bij mij is de optie Schema grijs :(
Je moet de exchange server truuk uithalen. Na toevoegen van een (nep) exchange server kun je wel de scheduling aanpassen. Zie ook hier

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 12:50
Even terugkomend op de NVidia chip (GoForce 4000) die schijnbaar alleen in de duitse model leek te zitten... in de volgende review staat dat alle modellen deze chip hebben, maar dat deze gewoon wat oud is en dat daardoor de grafische performance van deze PDA niet optimaal is...
Afbeeldingslocatie: http://mobile-review.com/pda/review/image/acer/n311/tcpmp.png
As you see, it’s somewhat difficult to watch video without a preliminary conversion. The model is equipped with a built-in nVidia GoForce 4000 accelerator, which is relatively old (GoForce 4500 has been already replaced and GoForce 5500 has been announced) and meant for video decoding at a CIF (352x288 pixels) resolution. Of cause, it’s possible to “sharpen” drivers for this accelerator, however you shouldn’t expect wonders and surge of video productivity.

There is one more unpleasant moment here. It deals with the multi-task mode. If you listen to the music and at the same time roam the Internet, the music will freeze for some seconds till the “heavy” page is fully downloaded.
Lijkt dus dat je geen moeite hoeft te doen om een GoForce 4000 chip te krijgen... maar toch vreemd dat er op PDAGold forum gepost stond dat er 3 modellen beschikbaar waren waarvan er een 400 euro was en expliciet bij stond dat die een NVidia chip in zat... :?
I discovered this while preparing for a trip to TINE tradeshow in Amsterdam. I was surprised to see that Hardware Discount was offering three versions of Acer n311 at different prices. Of course, two were understandable (English and Dutch Windows Mobile), priced similarly (€332), but what about the third, priced at over €400?

Looking at the specs I noticed that CP.H030N.003 includes an nVidia GoForce 4000 chipset for compensating for the higher VGA screen necessities. It also seems that this version was promoted only by Acer Germany during the recent CeBIT tradeshow. An official confirmation of the existance of this model comes from Acer.de.

Now, after reading several reviews in which n311 underperformed because of the Samsung processor, I am wondering how much is the nVidia chipset improving the overall video performance. I also know exactly what I'm gonna buy in the next two weeks.
Ik heb in ieder geval gisteren de CP.H030N.003 besteld bij Home Of Hardware, dus we zullen zien of de benchmarks een verschil aantonen... :Y)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:54:
[...]

Je moet de exchange server truuk uithalen. Na toevoegen van een (nep) exchange server kun je wel de scheduling aanpassen. Zie ook hier
Eejj! Bedankt! Het werkt!

Dat ik daar niet aan gedacht had zeg!

Nu nog een oplossing voor de 85010014 fout.
Ben nu aan het testen om alleen met mijn laptop te synchen, en niet op mijn werk met AS 4.1
Thuis heb ik dus al 4.2. Vervelend als je moet wachten tot zo'n applicatie gescript is.

• LittleWan
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:27:
[...]

In die 4 maand dat ik hem heb heb heeft hij nog geen 10u aangestaan, ik denk dat ik de batterij nog maar een 2x opgeladen heb. Hij valt echt continu uit, als hij een dag werkt, dan werkt hij een week niet. De batterij uithalen en zo helpt ook niet. De exchange truck heb ik ook al lang toegepast !
ik heb er nog geen seconde kunnen van genieten, en ik heb al veel spijt van mijn zuur verdiende studentencentjes...

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

LittleWan schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:32:
[...]

In die 4 maand dat ik hem heb heb heeft hij nog geen 10u aangestaan, ik denk dat ik de batterij nog maar een 2x opgeladen heb. Hij valt echt continu uit, als hij een dag werkt, dan werkt hij een week niet. De batterij uithalen en zo helpt ook niet. De exchange truck heb ik ook al lang toegepast !
ik heb er nog geen seconde kunnen van genieten, en ik heb al veel spijt van mijn zuur verdiende studentencentjes...
Toch lijkt dit erg op een unit die gewoon defect is.
Ik heb van uitvallende batterijen tot nu toe (een maandje) geen last gehad.
Hij was op een gegeven moment leeg, en ging niet meer aan, dus ik dacht: O jee, maar niets. Gewoon eventjes aan het infuus en hop, gewoon weer werken.
Gek dat mensen hier zoveel problemen mee hebben.

Mag ik vragen welke ROM je hebt? 1.00.16 is de laatste. Die zit in ieder geval op die van mij.

De Exchange truc heb ik ook toegepast, maar alleen omdat ik het synch schema met de hand wil kunnen wijzigen.

Verder heb ik dus alleen het probleem met de 85010014 fout. Maar die is sinds dat ik niet meer met mijn werk PC synch niet meer voorgekomen. Ik ga vandaag alleen nog even proberen of het nog een andere theorie is.
Ik gebruik vanuit thuis namelijk webmail, die ook met agenda reminders komt. Zowel op mijn PDA als op de webmail klik ik die reminders weg. Maar niet altijd met dezelfde instellingen. De één met reminder op -5 minuten, en de ander met een reminder over één uur.
Ik denk dat het wellicht daar mis gaat.
Vanavond even kijken dus.

• LittleWan
ElCondor schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:41:
[...]

Toch lijkt dit erg op een unit die gewoon defect is.
Ik heb van uitvallende batterijen tot nu toe (een maandje) geen last gehad.
Hij was op een gegeven moment leeg, en ging niet meer aan, dus ik dacht: O jee, maar niets. Gewoon eventjes aan het infuus en hop, gewoon weer werken.
Gek dat mensen hier zoveel problemen mee hebben.

Mag ik vragen welke ROM je hebt? 1.00.16 is de laatste. Die zit in ieder geval op die van mij.
Defecte unit... jammer dat hij steeds wel wil werken als ik hem opzend. de vorige keer heb ik een week alle dagen een paar keer geprobeerd hem aan te zetten maar toen het een ganse week niet lukte (om zeker te zijn) had ik hem opgezonden, toen hij daar was werkte die perfect.

Als ik de batterij uithaal reageert hij niet, als ik hem in de lader zet ook niet.

pff, ik weet niet wat er mee te doen nu, hij wil nu al weer een hele week niet meer aan.
Ik zou het willen filmen of zo en meezenden met het pakketje om het te bewijzen, maar dat zullen ze wel niet aanvaarden :)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Weer eens wat anders: ik blijf moeilijkheden houden met mijn WiFi.
Op zich kan ik connecten naar draadloze netwerken, maar meestal heeft PIE, of MSN bijvoorbeeld, dan niet door dat er een netwerkverbinding is. Als ik dan via Opera of Skype internet of chat, dan gaat dat zonder problemen.
Bij MSN of PIE blijft hij vragen om een bleutooth verbinding via mijn telefoon.
Als je echter een tijdje wacht, dan krijgen MSN en PIE soms wel door dat ze het via WiFi ook moeten kunnen.

Is dit een instellingsprobleem, of moet ik er mee leren leven?

Overigens lijkt de 85010014 fout, naar mijn idee, inderdaad veroorzaakt te worden door synchronisatie met mijn werk en thuis PC. Als ik alleen mijn thuisPC gebruik, met ASynch 4.2, dan blijft het wel gewoon goed gaan.
Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?

• Fire_Bird
  • Laatst online: 22:47
Is het eigenlijk al iemand gelukt om het WiFi icoontje te vervangen in de systemtray?
Ik heb een aantal pogingen gedaan alleen krijg het niet voor elkaar?
Wie o wie?

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Er stond toch een beschrijving hiervoor in dit topic?

[rml]TimeClypse in "[ PDA] Acer N3xx"[/rml]

Chips, dat is het rotate screen icoontje, en niet het WiFi icoontje. Wellicht is hier ook een MUI file voor?

[ Voor 64% gewijzigd door ElCondor op 27-07-2006 08:58 ]

Verwijderd

ElCondor schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:57:
Weer eens wat anders: ik blijf moeilijkheden houden met mijn WiFi.
Op zich kan ik connecten naar draadloze netwerken, maar meestal heeft PIE, of MSN bijvoorbeeld, dan niet door dat er een netwerkverbinding is. Als ik dan via Opera of Skype internet of chat, dan gaat dat zonder problemen.
Bij MSN of PIE blijft hij vragen om een bleutooth verbinding via mijn telefoon.
Als je echter een tijdje wacht, dan krijgen MSN en PIE soms wel door dat ze het via WiFi ook moeten kunnen.

Is dit een instellingsprobleem, of moet ik er mee leren leven?

Overigens lijkt de 85010014 fout, naar mijn idee, inderdaad veroorzaakt te worden door synchronisatie met mijn werk en thuis PC. Als ik alleen mijn thuisPC gebruik, met ASynch 4.2, dan blijft het wel gewoon goed gaan.
Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?
Ik heb daar geen problemen mee, zet gewoon Wifi aan, met alle verbinding op "Werk" en de Samsung Wlan card, en gaan :)

• Fire_Bird
ElCondor schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:56:
Er stond toch een beschrijving hiervoor in dit topic?

[rml]TimeClypse in "[ PDA] Acer N3xx"[/rml]

Chips, dat is het rotate screen icoontje, en niet het WiFi icoontje. Wellicht is hier ook een MUI file voor?
Zijn er wel inderdaad, alleen heb het eea geprobeerd, er bestaat een Wificon.blablalb.mui
echter heb ik de NL versie en hier is geen WifiIcon applicatie in de windows map, heb al wat geprobeerd met een paar andere files die met het WiFi te doen hebben, maar zonder resultaat

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb wel een aantal Icon create proggies op het internet gevonden. Die gaan we eens ff installen, dan maar eens kijken of we MUI filetjes kunnen bakken. Dan alleen nog de juiste naam vinden om dat Wifi icoontje te replacen.
Ik weet bijvoorbeel ook dat er desktop themes zijn die alles vervangen. Wellicht is zo'n icoontje te gebruiken?

Verwijderd

Joen schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 19:47:
Handwriting enablen staat uitgelegd in het Qtek 9100 topic:
[...]
Ik heb twee vragen:

a) hoe kom ik in het registry? Ik kan nergens een regedit of iets dergelijks vinden
b) wat is de bedoeling van block recognizer, de resultaten daarvan verschillen enorm met de letter recognizer :?

Verwijderd

antw. a) Resco Explorer
antw. b) Gebruik dan alleen de letter recognizer (net als ik)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 22:42 ]

Verwijderd

Maar wat is de bedoeling van die block recognizer? :P

• pvdlaan
Ik heb een 3-in-1 Cable van Acer aangeschaft, de CC.H0203.004.
Maar nu heb ik het volgende probleem ...

Ik heb hem aangeschaft om bv m`n digitale camera hier p aan te sluiten, een Canon Ixus 400, maar als ik hem met de usb aansluit krijg ik de volgende melding:

"onbekend USB-apparaat"

"Fout bij installatie van USB-stuurprogramma"

Weet iemand hoe dit op te lossen is, aangezien ik een weekend weg ga
en het me makkelijk lijkt om foto`s weg te schrijven op de N311 :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:54:
Maar wat is de bedoeling van die block recognizer? :P
Sja, misschien dat de maker die eerst had gemaakt maar later heeft uitgebreid naar een letter recognizer en de oude versie (de block recognizer) er voor de grap nog bijgezet heeft.

De block recognizer herkent ook alleen het speciale 'palm-alfabet' welke op vele palms standaard te handhaven is. Een (voormalige) palm gebruiker zou zich met de block recognizer erg op z'n gemak kúnnen(!) voelen.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

pvdlaan schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:17:
Ik heb een 3-in-1 Cable van Acer aangeschaft, de CC.H0203.004.
Maar nu heb ik het volgende probleem ...

Ik heb hem aangeschaft om bv m`n digitale camera hier p aan te sluiten, een Canon Ixus 400, maar als ik hem met de usb aansluit krijg ik de volgende melding:

"onbekend USB-apparaat"

"Fout bij installatie van USB-stuurprogramma"

Weet iemand hoe dit op te lossen is, aangezien ik een weekend weg ga
en het me makkelijk lijkt om foto`s weg te schrijven op de N311 :P
Dat komt omdat WM5 niet standaard de drivers voor ieder USB apparaat heeft. Windows installeerd specifieke Canon Ixus drivers als je de cam aansluit. Als die drivers ook voor WM5 ontwikkeld zouden zijn, dan zal de Ixus zonder problemen aangesloten kunnen worden. Ik heb echter nog nooit drivers gezien voor WM5. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Wat ik wel weet is dat bijvoorbeeld Pretec een SDIO (Secure Digital Interface) Camera maakt. Die kun je dus in je SD aansluiting steken. Daar wordt een CDtje met drivers bijgeleverd, dus die zal op die manier dan geïnstalleerd worden. Aangezien er nog niet veel PDA's zijn met een USB host controller loont het voor fabrikanten als Canon niet om drivers te schrijven. Wellicht omdat dat nu meer gemeengoed zal worden (er zijn nu 3 PDA's met een USB controller?) zal men voor WM5 (of 6?) drivers gaan schrijven.

Helaas dus... :(

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Of natuurlijk je memory card in een USB card reader stoppen..

• LittleWan
Ok, mn toestel is net terug van de hersteldienst. Hun commentaar:
When N300 came in Hold button was down (under on/of button). When button turn on, N300 starts normaly. Please read the manual. This is no rerepair!!!!!!! Tested no trouble found.
Natuurlijk doe ik de hold button down om hem op te zenden.

Nu laten ze mij nog blijken dat ik niet kan werken met het toestel ! Ik voel mij wel beledigd.
Ik heb genoeg ervaring met dergelijke aparaten, en ik zit in de electronica/ict sector.
Ok, sporadische fouten zijn zeer moeilijk op te sporen, maar dit vind ik wel niet nodig.

Er was nog uitdrukkelijk gevraagd contact met mij op te nemen als het aparaat werkte, maar dit hebben ze gewoon genegeerd !
Hoe kan ik dan duidelijk vertellen wat de symptomen waren?!
Via mail kom je terecht bij de technical helpdesk, maar die geven niets door aan de hersteldienst en omgekeerd. Hoe kan dat ooit werken.

[ Voor 17% gewijzigd door LittleWan op 03-08-2006 14:18 ]

Verwijderd

ElCondor schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:44:
Ik heb wel een aantal Icon create proggies op het internet gevonden. Die gaan we eens ff installen, dan maar eens kijken of we MUI filetjes kunnen bakken. Dan alleen nog de juiste naam vinden om dat Wifi icoontje te replacen.
Ik weet bijvoorbeel ook dat er desktop themes zijn die alles vervangen. Wellicht is zo'n icoontje te gebruiken?
Dat gaat niet "zomaar" Probeer het vb van de x50v eens te volgen, hier

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

De guide heb ik nu, nu alleen nog het proggie dat het icon op mijn desktop opent.
De mui files heb ik ook al.

-EDIT-

Ik heb ze gevonden. Ik zal vanavond even de gehackte mui posten.

Bedankt voor de info hierboven.

[ Voor 97% gewijzigd door ElCondor op 07-08-2006 11:18 ]

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Et voilá:
32X32 Icon voor WM2005 WiFi.

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 15:39
thanks voor het wifi icoontje ziet er echt goed uit!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Credits gaan naar bijvoorbeeld Henkahash, en de mensen op het aximsite forum.

Ere wie ere toekomt ;)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Paar dingen die mij na een half jaar nog steeds storen:
• Je kunt niet scrollen met de scrollbar in je Inbox als je meer dan laten we zeggen 10 mailtjes hebt
• Windows Media raakt constant zn library kwijt, moet je weer opnieuw naar library, all music, my music ofzo gaan..

Verwijderd

Hebben nog veel mensen hier last van het leeglopen van de batterij als je hem uit hebt gezet, niet reageren van het apparaat ongeacht de stand van de lock knop maar wel voldoende batterijtijd over, of sporadisch een vastloper tijdens het browsen met internet explorer?

Opsturen naar Acer heeft geen zin als ik de rma rapportages teruglees van andere personen, maar een mailactie kan wellicht wonderen verrichten zodat we in ieder geval weten of er nog een rom versie 17 komt met oplossingen voor de problemen.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Oceria

I've been in between....

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:09:
Hebben nog veel mensen hier last van het leeglopen van de batterij als je hem uit hebt gezet, niet reageren van het apparaat ongeacht de stand van de lock knop maar wel voldoende batterijtijd over, of sporadisch een vastloper tijdens het browsen met internet explorer?

Opsturen naar Acer heeft geen zin als ik de rma rapportages teruglees van andere personen, maar een mailactie kan wellicht wonderen verrichten zodat we in ieder geval weten of er nog een rom versie 17 komt met oplossingen voor de problemen.
Ja. Ondanks alle adviezen heb ik de laatste tijd weer veel last van vastlopers als hij in de cradle staat en ik windows opstart.Dit komt en gaat overigens, maar ik heb geen idee waardoor precies. Ook zou ik graag handwriting in de Nederlandse versie willen zien, zodat ik niet met 3rd party software hoef te werken!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• pvdlaan
ik zet hem meestal in de "lock" stand in de cradle
en sindsdien heb ik weinig last van vastlopers ;)
Het kan toeval zijn, maar het is het proberen waard ...

Verwijderd

Oceria schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:09:
[...]

Ook zou ik graag handwriting in de Nederlandse versie willen zien, zodat ik niet met 3rd party software hoef te werken!
Lijkt me niet makkelijk, als het al mogelijk is.
Maar er zijn mogelijkheden om een spellchecker/word completion dictionaries
te maken. Wel het nodige werk maar dan heb je ook wel wat, de link en hier

Het voorbeeld hieronder is dan wel in het Fins, maar dat kan ook in het nederlands

Afbeeldingslocatie: http://www.winmobiletech.com/kuvat/BothBasicAndExtended8Words.gif.png

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 16:18 ]

Verwijderd

Overigens. Ik zocht ze zelf al eens.

Maar voor diegene die er nog over denken een N311 te kopen kun je hier deel een van Donka's video review vinden, en hier deeltje twee a 40MB per stuk.

• Oceria
  • Nu online

Oceria

I've been in between....

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:17:
[...]

Lijkt me niet makkelijk, als het al mogelijk is.
Maar er zijn mogelijkheden om een spellchecker/word completion dictionaries
te maken. Wel het nodige werk maar dan heb je ook wel wat, de link en hier

Het voorbeeld hieronder is dan wel in het Fins, maar dat kan ook in het nederlands

[afbeelding]
Op pagina 32 staat echter een prima methode om handwriting recognition aan te zetten in WPPC 5.0.[quote] Geplaatst op dinsdag 11 juli 2006 19:47

Acties:
Door: Joen

Handwriting enablen staat uitgelegd in het Qtek 9100 topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26111502
Heb het zelf ook geprobeerd en werkt op mijn Acer N311.

Zowel de handleiding als de specificaties van dit toestel spreken van een Recognizer (input) functie, een dergelijke functie kan ik echter niet vinden op mijn HTC Wizard?

Wanneer je gebruikt maakt van een Nederlandstalige Wizard bestaat de kans dat deze functie uitgeschakeld is. Dankzij birdibird is het nu echter wel mogelijk deze functie te activeren.

De instructies hiervoor zijn zeer eenvoudig; download dit .cab bestand en voer deze vervolgens uit op je HTC Wizard.

Wanneer je één der beide als standaard invoermethode wilt instellen moet je een kleine aanpassing in je registry maken:

quote:
1) Ga naar de volgende registry entry:

"HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sip"

2) Wijzig de waarde van de "DefaultIm" key met de functie die jouw voorkeur heeft:

Block Recognizer: {42429691-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
Letter Recognizer: {42429690-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ben ook van plan deze PDA aan te schaffen, alleen moet ff wachten tot de shops um weer op voorraad hebben (bij de goedkoopsten in de pricewatch is het niet op voorraad of zelfs EOL?!)

Maar ik had nog een vraagje: wat voor SD kaartje kan ik het beste aanschaffen. En dan bedoel ik met name de snelheid van het kaartje. Heeft het zin een 150x SD kaartje aan te schaffen, of ik kan ik beter een paar euro besparen en een normale snelheid kaartje kopen omdat deze PDA toch niet sneller kan lezen/schrijven?
Wat zijn jullie ervaringen met verschillende kaartjes?

[ Voor 5% gewijzigd door Arie-Kanarie op 25-08-2006 12:10 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Verwijderd

Goede vraag, ik heb gewoon een goedkope Sandisk erin zitten. Wat ik wel weet is dat ik die 1Gb wel heel snel vol had staan. TomTom, iGo, paar MP3 bestanden, en een paar mappen van beide navigatiepakketten en dan zit het heel snel vol. Ik zou dus persoonlijk voor een kaartje van 2Gb gaan.

Ik heb in ieder geval Acer via de email gevraagd om opheldering omtrend het releasebeleid van de roms, en wanneer ze verwachten de problemen op te lossen met leeggelopen batterijen enzovoorts.

Ik kreeg een reply terug waarin werd vermeld dat de issue is doorgestuurd naar product management, maar dat is echt een typische escalatie mail waar je als customer niets mee kan. Ik wacht dus nog even het antwoord af, als het er al komt, en dan ga ik maar weer is wederom vragen om opheldering.

In feite kun je redeneren dat het apparaat niet voldoet aan de verwachtingen die je mag stellen als consument. Zodoende komt Acer haar verplichtingen niet na, en als hier niet verandering in komt zal ik het hier niet bij laten.

Het is een prettig apparaat om mee te werken als het eenmaal draait, maar ik ben het ondertussen wel een beetje zat om bijna dagelijks de batterij los te halen en weer in het apparaat te stoppen. Zit je bij een klant om een afspraak toe te voegen, kan je het hele apparaat weer losmaken en voor paal staan. Ik schaar me dan ook wel onder een intensieve gebruiker.

In dat geval zeg ik, Acer allemaal leuk en aardig maar dit apparaat functioneerd niet, kom maar met een oplossing, aldaniet geld terug voor een ander merk/type. Als consument heb je dit recht.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 20:09 ]

• Oceria
  • Nu online

Oceria

I've been in between....

Arie-Kanarie schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:09:
Ben ook van plan deze PDA aan te schaffen, alleen moet ff wachten tot de shops um weer op voorraad hebben (bij de goedkoopsten in de pricewatch is het niet op voorraad of zelfs EOL?!)

Maar ik had nog een vraagje: wat voor SD kaartje kan ik het beste aanschaffen. En dan bedoel ik met name de snelheid van het kaartje. Heeft het zin een 150x SD kaartje aan te schaffen, of ik kan ik beter een paar euro besparen en een normale snelheid kaartje kopen omdat deze PDA toch niet sneller kan lezen/schrijven?
Wat zijn jullie ervaringen met verschillende kaartjes?
Volgens de reviews is het file system van de Acer n3xx zeer snel. Ik heb er een Apacer high speed versie in zitten (150X, 2GB) en ik heb inderdaad nooit problemen met het overzetten van bestanden (zoals mp3-tjes enzo) Mijn advies: koop niet de goedkoopste, zeker als je bijvoorbeeld GPS gaat gebruiken.

• Ronald Koeman
  • Laatst online: 23:21
Ik heb onlangs ook de N311 gekocht. Bevalt me prima! Wat ik alleen irritant vind is dat als ie "uit staat" in z'n dongle dat het beelscherm aanspringt om 0:00 's nachts! Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?

• Oceria
  • Nu online

Oceria

I've been in between....

Heb je je klok goed ingesteld en heb je misschien een alarm staan om 0:00 ? Controleer dat even!

Verwijderd

Dat is de ActiveSync die op een interval gaat proberen te synchronizeren. Die moet je dus op manual zetten.

• Ronald Koeman
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:37:
Dat is de ActiveSync die op een interval gaat proberen te synchronizeren. Die moet je dus op manual zetten.
Forgive me, maar waar vind ik dat? (ik zie het onder ActiveSync niets staan, zowel op de PDA als op m'n PC...

[ Voor 12% gewijzigd door Ronald Koeman op 27-08-2006 20:40 ]

Verwijderd

Ronald Koeman schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:35:
[...]

Forgive me, maar waar vind ik dat? (ik zie het onder ActiveSync niets staan, zowel op de PDA als op m'n PC...
Onder schema kun je aangeven (rechtsonderin ActiveSync scherm) dat het manual moet gebeuren. Nu moet ik zeggen, dat zelf dan mijn scherm ook nog wel is aanspringt.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

En om dat schema op manual te kunnen zetten, die je eerst een dummy Exchange account toe te voegen. Anders blijft de optie schema grijs.
Dat dummy account doe je door een dummy server met dummy usercredentials in te vullen, en vervolgens alle synch opties op manual te zetten.

Overigens heb ik gemerkt, dat als de batterij helemaal leeg is, je hem niet meer kunt rechargen met een USB kabel. Je hebt dan de vijf volt nodig van de adapter. De PDA wordt eenvoudig weg niet wakker met dat wat de USB uitgang levert. Wel vervelend overigens, want dan moet je alsnog die adapter overal mee heenslepen.

Iemand dezelfde ervaringen?

Verwijderd

Het enige probleem dat ik heb is dat de PDA toch flink wat stroom wil trekken voor het opladen. Als je dus alleen een USB kabel aan je laptop hebt hangen krijg je regelmatig "Power surge on USB port" meldingen. Vooral als het scherm aan springt, of je ActiveSync gaat gebruiken wil die melding nog wel is opspringen. Overigens heb ik dit alleen op mijn Acer 80X laptop. Op de HP NX8220 krijg ik die melding niet, dus wellicht geeft die meer stroom af :?

Verder, ik heb het getest met ActiveSync. Ik had alles op manual staan en heb hem 's avonds in de cradle gezet. 's Ochtends werd ik begroet door een PDA die aan was gesprongen. Wat dat heeft getriggerd weet ik niet.

• Ronald Koeman
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:02:
[...]

Onder schema kun je aangeven (rechtsonderin ActiveSync scherm) dat het manual moet gebeuren. Nu moet ik zeggen, dat zelf dan mijn scherm ook nog wel is aanspringt.
Bij mij werkt het blijkbaar anders, maar na wat geklooi heb ik de auto sync zelf uit gekregen. Bedankt voor jullie reacties!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ronald Koeman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:59:
[...]

Bij mij werkt het blijkbaar anders, maar na wat geklooi heb ik de auto sync zelf uit gekregen. Bedankt voor jullie reacties!
Het zou altijd fijn zijn om te vermelden hoe dan precies?

Overigens heb ik het volgende ontdekt of eigenlijk meer, bedacht:
Ik heb al een paar keer mijn PDA helemaal opgeladen, en dan uitgezet met de power knop en dan het schuifje naar locked geschoven.
Vervolgens ga ik een nacht slapen en de volgende morgen is de batterij bijna leeg!
Wat blijkt bij mij verder, als ik het schuifje van locked naar un-locked schuif om hem daarna aan te zetten, komt direct het scherm op zonder aan/uit knop dus!
Mijn theorie is nu dat de PDA 's nachts aanslaat door bijvoorbeeld een alarm of een synch bewerking, maar vanwege het lock schuifje blijft het scherm uit. De batterij wordt echter wél gedrained alsof de PDA aan staat.

Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

ElCondor schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:58:
[...]

Ah. sí. te entiendo. Es probablemente porque he estudiado español durante cinqo años, y siete meses en Bolivia. Pero, graçias a tu respuesto.

Chau!
¡No me dice que has estudiado si prolongado para obtener este nivel!

En dat met een paar weken Spaans ;).

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

[off-topic]Tuve un nivel mas alta, pero, por que no practico (aquí no hay mucho hispanohablantes) mi nivel ha bajado bastante... :D[/off-topic]

Goed, terug on-topic

Iemand nog problemen met batterijen die snel leeg zijn?

• Ronald Koeman
ElCondor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:58:
[...]

Het zou altijd fijn zijn om te vermelden hoe dan precies?

Overigens heb ik het volgende ontdekt of eigenlijk meer, bedacht:
Ik heb al een paar keer mijn PDA helemaal opgeladen, en dan uitgezet met de power knop en dan het schuifje naar locked geschoven.
Vervolgens ga ik een nacht slapen en de volgende morgen is de batterij bijna leeg!
Wat blijkt bij mij verder, als ik het schuifje van locked naar un-locked schuif om hem daarna aan te zetten, komt direct het scherm op zonder aan/uit knop dus!
Mijn theorie is nu dat de PDA 's nachts aanslaat door bijvoorbeeld een alarm of een synch bewerking, maar vanwege het lock schuifje blijft het scherm uit. De batterij wordt echter wél gedrained alsof de PDA aan staat.

Ik heb de synchronisatie maar gewoon helemaal uitgezet. (door de target op de PDA te verwijderen)
Ik gebruik dat ding toch alleen maar voor de Tomtom en om een beetje draadloos te internetten.

Om even op jouw probleem in te gaan: bij mij is de N311 pas echt "uit" als het knopje twee keer achter elkaar is ingedrukt. 1x lang, 1x wat korter. Als je 1x klikt dimt het beeldscherm maar als je goed kijkt zie ej dat hij nog niet uit is: de PDA draint de batterij dan waarschijnlijk nog flink!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ronald Koeman schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:37:
[...]

Ik heb de synchronisatie maar gewoon helemaal uitgezet. (door de target op de PDA te verwijderen)
Ik gebruik dat ding toch alleen maar voor de Tomtom en om een beetje draadloos te internetten.

Om even op jouw probleem in te gaan: bij mij is de N311 pas echt "uit" als het knopje twee keer achter elkaar is ingedrukt. 1x lang, 1x wat korter. Als je 1x klikt dimt het beeldscherm maar als je goed kijkt zie ej dat hij nog niet uit is: de PDA draint de batterij dan waarschijnlijk nog flink!
Ik denk dat dat een instelling is. Ik heb het hier getest, en hij gaat bij mij wel degelijk direct uit. Als ik hem inderdaad langer ingedrukt houdt, dan dimt hij alleen. Maar ik druk altijd kort op de aan en uitknop, en dan gaat hij gewoon helemaal uit.

Maar om terug te komen op mijn theorie:
Gisteren eens een test gedaan: Gister middag de batterij max opgeladen. Vervolgens het ding uit gezet en vanochtend pas weer aan gedaan. Nu weet ik dat er een alarm geprogrammeerd staat om 23:00 gisteren. Dat alarm is niet afgegaan omdat de PDA uit stond. Echter vanochtend blijkt de batterij wél voor de helft (!) leeg te zijn! :o

Dat zou toch niet moeten kunnen? Ik zal het na mijn vakantie (vetrek morgen naar Portugal voor twee weken! _O_ ) eens proberen zonder alarm. Of wellicht kan iemand hier dat testen?

Verwijderd

ElCondor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:58:

Ik heb voordat ik het apparaat gisteravond in de cradle plaatste alle running programs gekilled. Er draaide dus geen enkel programma meer. ActiveSync staat op manual, maar was dus ook niet meer actief als programma.

Echter vanochtend stond de PDA gewoon weer aan in de cradle. Lijkt me dat ActiveSync er dan niets mee te maken heeft. Er stonden ook geen reminders op het scherm.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:49:
[...]

Ik heb voordat ik het apparaat gisteravond in de cradle plaatste alle running programs gekilled. Er draaide dus geen enkel programma meer. ActiveSync staat op manual, maar was dus ook niet meer actief als programma.

Echter vanochtend stond de PDA gewoon weer aan in de cradle. Lijkt me dat ActiveSync er dan niets mee te maken heeft. Er stonden ook geen reminders op het scherm.
Hmmm, dus geen applicaties die lopen, en toch de batterij leeg? Wat een sof.
Ik neem toch aan dat dit ligt aan WM2005, of is dit iets waar alleen de N311 last van heeft?

Wat een prutzooi :'(

Verwijderd

Ik heb vanochtend een case opgehaald voor de PDA. Ik wilde graag een lederen case, in booklet (geen flip dus) formaat zodat ik ook mijn visitekaartjes kwijt kan. De booklet van Acer ziet er een beetje slapjes uit, dus ik ben gegaan voor de alu-leather van Proporta. Voor het scherm zit er in het leer een stukje aluminum verwerkt ter bescherming van je scherm.

Voor de liefhebbers kan ik eventueel wel foto's plaatsen. Hij wordt geleverd met een clip voor je riem als je dat zou willen, en het is gewoon goede kwaliteit met een solide uitstraling. Hij is lekker stevig, ruikt naar echt leder en kost 18,75 bij www.deshop.nl. Je kunt er naast je pda ook nog twee sd kaartjes in kwijt, en wat visitekaartjes. De sluiting is een magnetische drukknop.

Een echte aanrader wat mij betreft!

http://www.deshop.nl/prod...-acer-n310-n311-book.html

• Fire_Bird
Alweer een tijdje geleden, maar wie heeft deze nog voor mij?
De link is dood

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:18:
I

l
Ik mag dan hopen dat je de case bedoeld en niet deShop, link :+

Verwijderd

Met beide geen problemen. Ik heb de case besteld bij deshop.nl en geleverd gekregen zonder problemen. Uiteraard wel via rembours besteld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:18:
Ik heb vanochtend een case opgehaald voor de PDA. Ik wilde graag een lederen case, in booklet (geen flip dus) formaat zodat ik ook mijn visitekaartjes kwijt kan. De booklet van Acer ziet er een beetje slapjes uit, dus ik ben gegaan voor de alu-leather van Proporta. Voor het scherm zit er in het leer een stukje aluminum verwerkt ter bescherming van je scherm.

Voor de liefhebbers kan ik eventueel wel foto's plaatsen. Hij wordt geleverd met een clip voor je riem als je dat zou willen, en het is gewoon goede kwaliteit met een solide uitstraling. Hij is lekker stevig, ruikt naar echt leder en kost 18,75 bij www.deshop.nl. Je kunt er naast je pda ook nog twee sd kaartjes in kwijt, en wat visitekaartjes. De sluiting is een magnetische drukknop.

http://www.deshop.nl/prod...-acer-n310-n311-book.html
Ik bezit nu een paar dagen de Acer 311 en ben nu opzoek naar een case.
die van Proporta ziet erg goed uit :)

Wil je aub foto's nemen ervan met je pda erin?

• Fire_Bird
Fire_Bird schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:38:
[...]

Alweer een tijdje geleden, maar wie heeft deze nog voor mij?
De link is dood
subtiel schopje O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:47:
[...]

Ik bezit nu een paar dagen de Acer 311 en ben nu opzoek naar een case.
die van Proporta ziet erg goed uit :)

Wil je aub foto's nemen ervan met je pda erin?
Ik zal van het weekeinde even kijken of ik mooie foto's kan maken. :)

Overigens loopt mijn mail actie met Acer momenteel op niets uit. Eerst gemailed om informatie te verkrijgen over release cycles omtrend de roms, wanneer ze verwachten dat er een update komt die de problemen gaat aanpakken, en voorzien van het nodige leesmateriaal (oa dit draadje, leest u al mee heren van de technische dienst?).

Daarop is mijn vraag door gestuurd naar product management, dat leverde dus niets op. Daar wordt je als klant niet veel wijzer door. Vervolgens afgelopen weekeinde maar nog eens gevraagd hoe het staat met mijn vraag, wat de status is, en wanneer ik antwoord hierop kan verwachten.

Krijg ik weer een mail terug, dat de technische dienst op de hoogte is en dat er aan het probleem wordt gewerkt. Dat geeft wel meer moed als niets, maar ik vraag me af hoeveel waarde je aan dit antwoord moet hechten.
Het probleem met uw N311 is inmiddels in behandeling bij onze technische
dienst. Helaas kan er nog geen antwoord gegeven worden voor de situatie.
Ik wacht nog eventjes af, en anders ga ik het maar eens op een andere manier spelen. Ik accepteer niet dat dit probleem blijft bestaan.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 09:04 ]

• dlawit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2021
de N311 is weer op voorraad bij pdashop.nl

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Verwijderd

Heb vanavond voor het eerst activesync uitgevoerd via bluetooth. Dat werkt uitstekend. De enige manier die ik kan ontdekken om een verbinding tot stand te brengen gaat via de bluetooth manager: ActiveSync with pc > Connect. Op zich wel te doen maar waarom kan het niet, zoals met mijn Qtek 9100, via de activesync applicatie zelf op de pda? Daarmee heb ik in het menu namelijk de optie "connect via bluetooth". Is toch net wat doorzichtiger dan via de bluetooth manager. Is er een manier om die optie ook op de N310 te krijgen? Of misschien is er nog een andere mogelijkheid?

Verwijderd

Zijn er al mensen die hun Acer hebben overgeklokt? Ik heb via een ander forum de tool pocket hack master (shareware) ontdekt. Het programma ondersteunt vele processors (waaronder de Samsung S3C-reeks) en kan de cpu dynamisch (naar behoefte) over- en onderklokken: minder stroomverbruik als de cpu weinig hoeft te doen, betere prestaties indien nodig (bijv TomTom). Ik heb het programma nog niet zelf getest maar het lijkt me een mooie toevoeging. Als er een gratis alternatief is, zou dat nog mooier zijn natuurlijk >:).

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Sorry, een beetje late reactie, maar mijn server had ik uit, ivm vakantie ;) Hij doet het nu weer, dus het linkje zou ook weer moeten werken.

Succes er mee!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:49:
[...]

Toch nog even terugkomen hierop:
Ik ben net dus twee weken op vakantie geweest in Portugal, en heb daarom alle reminders uit mijn PDA gesloopt. HAd het ding wel meegenomen om foto's op te zetten, te bekijken, en alvast te roteren en zo. Met één keer de batterij opladen deed ik nu een week.
Dus ik heb hem twee keer helemaal moeten opladen, en de batterij ging beduidend langer mee.

Nu ben ik weer thuis, heb gelijk mijn werk agenda weer gesynchroniseerd, aangezien iedereen mijn agenda weer volgepland had, vol met reminders dus, en wat denk je: vanochtend, nadat gisteravond de eerste reminder gepland was, was de batterij weer half leeg! :(
En dat dus terwijl het ding geen licht signaal en geen geluid heeft gegeven. WM2005 activeerd dan blijkbaar wel een aantal processen op de PDA, en die slurpen dus stroom, en niet zo'n beetje ook, klaarblijkelijk. Is dit nu een bug in WM2005??

Verwijderd

ik heb sinds juli 2005 de Acer N35, en ben altijd erg tevreden geweest over deze PDA.
Het enige wat ik altijd een beetje slapjes vond was de stekker ingang. En jawel, nu heeft deze het begeven. En natuurlijk net na de garantie periode...
Hebben meer mensen dit probleem? en is er een oplossing voor?

Verwijderd

Dit topic gaat over de N300/N311. Denk dus niet dat mensen je kunnen helpen bij je vraag :)

• Oceria
  • Nu online

Oceria

I've been in between....

Ik heb het idee dat de vastlopers door Activesync komen. Als ik mijn 311 in de cradle zet en activesync kill in de "active programs" nadat ik mijn pc heb uitgezet, dan loopt hij minder vaak vast. Dit gebeurt zowel met 4.1 als 4.2.
Verder helpt het ook een beetje om je n3xx uit te laten gaan, ook al staat wordt hij opgeladen.
Ik hoop dat dit wat helpt!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Wat een übergeil apparaatje is dat de N3xx wat betreft looks.
Kan iemand mij vertellen hoelang de batterij van de N310 in de praktijk mee gaat?

Ben een beetje aan 't oriënteren op PDA's in deze prijsklasse voor m'n vriendin. Zij loopt nu co-schappen en daarbij is een PDA waarschijnlijk erg makkelijk. Waarschijnlijk, daarom nu niet een al te dure...
Zij moet ook weleens avonddiensten draaien, vandaar die batterijvraag.

Heeft iemand nog tips waar ik naar kan kijken?

Voor mezelf is het al duidelijk: ik schaf een dezer dagen een Qtek S200 aan. :p

Verwijderd

Oceria schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:38:
Ik heb het idee dat de vastlopers door Activesync komen. Als ik mijn 311 in de cradle zet en activesync kill in de "active programs" nadat ik mijn pc heb uitgezet, dan loopt hij minder vaak vast. Dit gebeurt zowel met 4.1 als 4.2.
Verder helpt het ook een beetje om je n3xx uit te laten gaan, ook al staat wordt hij opgeladen.
Ik hoop dat dit wat helpt!
Op de een of andere manier heb ik ook het vieze vermoeden dat de cradle an sich er iets mee te maken heeft. Naast de cradle heb ik ook nog een losse usb<>pda kabel, waarmee ik dus wat mobieler de PDA kan syncen. Zolang ik deze kabel gebruik heb ik nauwelijks tot geen leeggetrokken batterijen, maar zodra ik ga syncen via de cradle is het min of meer wachten tot het weer gebeurt.

Kan misschien een gevoelskwestie zijn, of puur toeval. Wat ik wel weet is dat ik heel eerlijk gezegd een beetje heb gehad met Acer support. Hoe lang zitten we alweer op versie 16 van de rom? Hebben meer mensen het gevoel dat Acer dit product met onvoldoende aandacht voor support na aankoop behandeld?

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:08:
[...]

Op de een of andere manier heb ik ook het vieze vermoeden dat de cradle an sich er iets mee te maken heeft. Naast de cradle heb ik ook nog een losse usb<>pda kabel, waarmee ik dus wat mobieler de PDA kan syncen. Zolang ik deze kabel gebruik heb ik nauwelijks tot geen leeggetrokken batterijen, maar zodra ik ga syncen via de cradle is het min of meer wachten tot het weer gebeurt.

Kan misschien een gevoelskwestie zijn, of puur toeval. Wat ik wel weet is dat ik heel eerlijk gezegd een beetje heb gehad met Acer support. Hoe lang zitten we alweer op versie 16 van de rom? Hebben meer mensen het gevoel dat Acer dit product met onvoldoende aandacht voor support na aankoop behandeld?
Dit is wel opvallend ja. Ik moet zeggen dat ik juist de problemen ondervind als ik hem niet in de cradle of via de USB kabel aan het opladen ben. Gewoon leeggetrokken als het ding zonder bedrading op tafel ligt en hij ligt zo een nachtje.
Ik denk dat we over twee verschillende problemen spreken, met éénzelfde resultaat: een lege batterij.
Tip: probeer de powercable eens uit de cradle te trekken? Hij trekt dan alleen stroom via de USB kabel van de cradle. Eens kijken wat voor resultaat dat heeft. Als het goed is, zou het hetzelfde moeten zijn als met alleen een USB kabel aangesloten.
Wat me verder ook opviel: als ik via de hotsynch kabel oplaad, dan kan ik niets doen op de PDA. Als ik wat knoppen aanraak, dan wordt het laden gestopt (groene lampje gaat uit, en de PDA geeft aan dat hij niet geladen wordt). |:(
Iemand dat al ondervonden?

• pvdlaan
het zal wel aan mij liggen, maar ik wil m`n acer upgraden naar bios 1.00.16,
maar kan nergens achterhalen hoe ik dat ga doen ... :'(

Ik heb de software gedownload van af de ftp site van acer, maar kan alleen een franse uitleg vinden.
Zelfs in de documentatie welke bij de acer geleverd is, staat er niks over vermeld.

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit werkt .... _/-\o_

Verwijderd

Ik heb het voorlopig even over een andere boeg gegooid, en direct de manager voor Acer benelux aangeschreven. Aan customer services heb je niet veel, misschien dat direct escaleren naar het management wel helpt. We shall see..

• DashHunter
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
pvdlaan schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:12:
het zal wel aan mij liggen, maar ik wil m`n acer upgraden naar bios 1.00.16,
maar kan nergens achterhalen hoe ik dat ga doen ... :'(

Ik heb de software gedownload van af de ftp site van acer, maar kan alleen een franse uitleg vinden.
Zelfs in de documentatie welke bij de acer geleverd is, staat er niks over vermeld.

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit werkt .... _/-\o_
Ik heb probleemloos de procedure gevolgd die beschreven staat op deze link: Acer n3xx ROM upgrade HOWTO

• Oceria
  • Nu online

Oceria

I've been in between....

Gordijnstok, heb jij een email adres voor me? Dan doe ik even mee.

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28
Zijn er mensen die een Adapt 300 aan de praat hebben gekregen met een Acer N3xx ?

Ik heb al geupdate naar de laatste ROM, gebeld met de helpdesk, maar niemand die me kan vertellen hoe ik dit werkend kan krijgen in TomTom. Echt *mega* irritant.

Misschien kan iemand mij hier van een tipje voorzien? :)

Verwijderd

Oceria schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:42:
Gordijnstok, heb jij een email adres voor me? Dan doe ik even mee.
Nope.. ik ga niet zomaar email adressen rondstrooien van senior managers. :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste