Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:07:
[...]
Acer heeft dus niet adequaat het probleem heeft opgelost, simpelweg omdat het nog steeds een zeer actueel probleem is.
Verder nog, omdat je als klant gewoon wordt voorgelogen dat er aan de nieuwe versie van de ROM wordt gewerkt. Dat was in Juni 2006, en nu zijn we meer als een half jaar verder en nog steeds heeft Acer geen oplossing voor de problemen waar elke bezitter van de N311 mee kampt.
Iets simpels als de WIFI connectivity blijft gewoon random actief als je de PDA uit drukt. De PDA staat uit maar het blauwe ledje blijft wel knipperen.
Verder kun je niet eens meer dan twee dagen je PDA niet gewoon laten liggen, want dan is dus of je batterij leeggetrokken, of het apparaat is vastgelopen en je moet de batterij loshalen.
Zoals ik het zie, staat de support voor deze modellen helemaal stil en verwacht ik ook zeker niet dat ze voor WM6 iets gaan regelen voor de klanten.
Bij mij zijn de problemen die ik had (de random lockups) wel degelijk adequaat opgelost. Ze hebben mij aangeraden om software als Batti en dergelijke te deinstalleren en hebben zonder morren mijn Acer n311 terug genomen. Ook toen bleek dat ze een fout hadden gemaakt met het omwisselen van de moederboardjes reageerden ze prompt en correct.
Overigens treedt bij mij het "led blijft aan" probleem niet op. Dat de WIFI led wel blijft knipperen als je de hold button inschakelt is geen bug, maar een feature: de pda is gewoon aan en functioneel, alleen reageert hij niet op toetsen: erg handig als je push mail gebruikt en dergelijke.
Sinds de reparatie heb ik geen lockups meer gehad. Denk eraan: je pda staat altijd in een soort van standby en zal dus altijd wat stroom gebruiken. Twee dagen zonder opladen is dus zo gek nog niet mi.
Vanaf de eerste berichten was duidelijk dat Acer de Aziatische markt veel belangrijker vond dan de andere markten, daaruit konden we eigenlijk vanaf het begin al opmaken dat Europa nooit belangrijk zou worden vor Acer voor wat betreft de n300. Ik heb er heel bewust voor gekozen om toch op de n311 te wachten en eventuele problemen voor lief te nemen.
Wat betreft n300 support van ppc 6.0, ik denk niet dat we daar op hoeven te wachten. Dat de ontwikkeling rondom 5.0 stil staat geloof ik ook wel: 5.0 is nooit een briljant os geweest. Ik wil ook niet beweren dat het de beta van 6.0 is, maar dat ze de aandacht verlegd hebben naar 6.0 is begrijpelijk. Ik vermoedt dat Acer over ongeveer een half jaar een opvolger van de n300 serie presenteert, met ongeveer de zelfde features, maar met ppc 6.0. De Acer n311 wordt uitgerangeerd.