Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Owkay, toch nog eens een oepdeet geven m.b.t. mijn vastlopers die naar ik meende te wijten waren aan IP Dashboard of gelijkaardige memory resident software. Op 14 februari ll. heb ik m'n Engelstalige 1.00.16 n311 geflasht naar de Nederlandstalige 1.0.0.16 en bewust een zo beperkt mogelijke featureset gebruikt. Oorspronkelijk gebruikte ik enkel de agenda- en tasklist-functies, maar ondertussen ook terug de wifi en het mailprogrammaatje.

In die anderhalve maand heb ik nog drie "vastlopers" gehad, een stuk minder dan vroeger en bovendien "anders". Voorheen kwam het wekelijks voor dat ik m'n PDA niet meer aan kreeg hoewel de LEDs nog aan het knipperen waren, nu heb ik het enkel nog dat soms de batterij leeg blijkt te zijn terwijl ik het niet verwacht had. Het is alleszins een forse verbetering, en wie weet had ik effectief het batterijniveau niet genoeg in de gaten gehouden en was 'm gewoon leeg.

Mij zie je niet snel meer 3rd party apps installeren op mijn PDA.

Groeten,

JD

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:16

Oceria

I've been in between....

Ik heb inderdaad het idee dat juist al die programma's die de batterij status controleren de n300 serie vast laten lopen. Waarschijnlijk is een substandaard circuit gebruikt voor de batterij status.

Tsja, de prijs moet ergens vandaan komen denk ik dan maar. Verder heb ik geen problemen met spb brain evolution, Sudokupocket, Foxit reader, Pocketrar, EMR en POLS 2006. (En pocket PC .NET)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Nieuwe rom!

Op de ftp-server ontdek ik net een nieuwe rom-versie (1.00.22). Staat erop sinds 4 april. De download loopt, ben benieuwd wat er is veranderd.

ftp://ftp.support.acer-euro.com/handheld/n300/osimage/

*edit*
De rom voluit: Mabolas v1.00.22 WWE (Eboot v1.22 IPL v1.22) [AKU3.5.0]

*edit2*
Er lijkt niet veel te zijn veranderd aan de software. Het eerste dat opviel, was het opstartscherm waarop nu de tekst direct push technology prijkt. Vraag ik mij meteen af of vorige romversies dat inderdaad niet konden want de optie "as items arrive" in activesync was volgens mij gewoon aanwezig. Hieronder twee screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://agentsmith.mine.nu/images/acer01.jpg Afbeeldingslocatie: http://agentsmith.mine.nu/images/acer02.jpg

Met een digicam geschoten dus het zijn geen echte screendumps.

De PDA (n310) draait heel soepel. Wat verder de voordelen zijn van AKU 3.5 op deze pda vind ik moeilijk in te schatten.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 01:25 ]

Verwijderd

Juich! Nu nog tijd vinden om die te testen. Sinds mijn reflash + minimale config heb ik veel minder problemen, maar een versiesprong van 1.00.17 naar .22 lijkt veelbelovend. AKU is een soort update pack dacht ik?

Op http://www.mobile-review.com/pda/articles/wm-aku-en.shtml zou je toch reeds een aantal verschillen moeten vinden, die lijst alle wijzigingen op van AKU 0.1 t.e.m. 3.0. De 1.00.17 ROM op mijn PDA meldt zich als 5.1.195 build 14929.2.2.1 dus AKU 2.2.1). Je kan dit zien bij Instellingen - Info.

De 3.5 wordt helaas nog niet besproken.

Groeten,

JD

P.S. Eergisteren (reeds drie weken uptime) heb ik het nog eens aangedurfd om de backlight settings te wijzigen van 10sec naar 30sec... De dag erna crash...

Verwijderd

Net het boeltje geflashed en geen problemen ondervonden, alles is alweer in sync via AS4.5. Het eerste wat mij opvalt is een andere batterijstatus-indicator (meer streepjes) en een mooier icoontje dat aangeeft dat je via usb geconnecteerd bent.

Vroeger kon ik wifi nog gebruiken terwijl de PDA gedocked was (en dus eigenlijk beter via USB zou surfen), nu wordt wifi afgezet als ik 'm dock en weer aangezet bij undocken. Propertjes.

De "wifi roaming trigger" optie die al lang beschikbaar was op de NL versie van de 1.00.16 ROM zit nu eindelijk ook in deze EN versie (vroeger niet). Zie WLAN Utility - tabblad "Advanced". Je kan nu dus ook kiezen tussen "poor signal" en "no signal".

Maar wat ik net ontdekt heb: in Internet Explorer zit nu een optie "use high resolution" die ik daar nooit eerder heb gezien! (of heb ik die nu pas gevonden?) Nu is die IE eindelijk min of meer bruikbaar als surfinstrument en is het installeren van Opera een stuk minder noodzakelijk geworden. Joepie!!!

(Menu - View - Use High Resolution)

Nu wordt het afwachten of het gevreesde wake-up probleem verdwenen is.

Groeten,

JD

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Toch mooi om te zien dat ze nog een nieuwe versie hebben uitgebracht. Al wacht ik -als luie Hollander- nog eventjes op de Nederlandstalige versie van deze rom.

Verwijderd

Alweer een nieuwe romversie: 1.00.23

Zal vast geen enorme verandering zijn. Wellicht een verholpen bug in versie 22.

*edit*

Inderdaad bijna niets veranderd in deze versie:
Eboot: v1.23
Super IPL: v1.23
Backup/Restore: v3.3.21
AKU: 3.5.0 (build 15704)

Implement:

Fixed:
1. [WIFI_Schumann Tien] WLAN CHS version show error string on title bar, roll back swluce version to 20060913 2.31 CHT.
2. [Pocket TV_ Ernest Chen] Remove pocket TV.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 01:53 ]

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Alweer alleen een WWE versie, of kun je met deze update zelf de taal bepalen?

Verwijderd

Ik heb zelf de nederlande versie van windows op deze PDA (1.00.16), ik zou graag de engelse versie eroverheen willen installeren (die nieuwe 1.00.23 versie). Is dat gewoon mogelijk? En vervalt de garantie niet als je de ROM flasht?

Verwijderd

Die 1.00.23 kan je gerust er overheen flashen, mijn n311 was oorspronkelijk ook een EN versie ("WWE") en ik heb totnogtoe de beste resultaten gehad met de 1.00.16 NL.

Naar 't schijnt moet je om safe te zijn twee keer flashen zodat de nieuwe flash ook door de nieuwe bootloader is gebeurd of zo. Nog geen problemen meer gehad.

Momenteel draai ik 1.00.22 en hoewel er een aantal zaken gefikst zijn (o.a. de irritante "could not d/l messages to your device" van Inbox, zonder goeie reden) is de stabiliteit niet verbeterd. Bummer.

Groeten,

JD

Verwijderd

Is de n300 bij zijn bezitters uit de gratie? De nieuwe firmware heeft namelijk maar weinig belangstelling.

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 21:39
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:35:
Is de n300 bij zijn bezitters uit de gratie? De nieuwe firmware heeft namelijk maar weinig belangstelling.
Ik heb hem gister geinstalleerd en voorlopig werkt ie prima.
van versie 1.00.15NL naar 1.00.16NL naar 1.00.23EN
en de laatste 2 maal geinstalleerd omdat ik van nederlands naar engels ben gegaan.

het enigste wat ik heb kunnen vinden is wat nieuwe icoontjes en wat kleine veranderingen in bv explore, zo kan je "use high resulation" aanvinken en de tekst size aanpassen, wat volgens mij in de vorige versie niet mogelijk was. Een verbetering met het surfen op internet.
Verder kan je ook de tekst grote in wm5 instellen. volgens mij kon dat ook niet eerder en nu wel, wat het today screen een stuk overzichtelijker maakt :P

Kortom ik ben tot heden tevreden over de update

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

Nederlandse ROM-update

Acer is vreemd aan het doen met de romversies op een van hun ftp-servers. Versie 23 is alweer verdwenen en versie 24 staat sinds vandaag online, in verschillende talen (behalve het Engels) waaronder het Nederlands:

ftp://ftp.support.acer-euro.com/handheld/n300/osimage/

De Engelse versies 22 en 23 kunnen nog wel hier gevonden worden:

ftp://ftp.work.acer-euro.com/handheld/n300/osimage/

De Engelse versie 24 wordt gewoon in de release notes vermeld en zal dus binnenkort wel online staan. N300 OS image release notes van versie 24:
Eboot: v1.24
Super IPL: v1.24
Backup/Restore: v3.3.21
AKU: 3.5.0 (build 15704)

Implement:

Fixed:
1 [DRM5_ Sam Lien]
<1.1> LTK item 7110 DRM5 issue.
<1.2> UP and Down Keypad issue.

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de .24 versie: pocket TV pro is verwijderd, de PDA is wat trager dan de .16 versie en bluetooth (en daarmee activesync over bluetooth) zijn onbetrouwbaarder. Connecties wordt traag opgebouwd. Zeker geen verbetering dus.Daarnaast heb ik het probleem dat msn niet meer wil verbinden. Wat ik ook doe: ik krijg geen connectie en heb dus ook geen hotmail. Heeft iemand anders ook dat probleem?

Verwijderd

Acer n300 WWE 1.00.24

Sinds kort staat WWE versie 24 online. De changelog was al bekend.

Verwijderd

Onlangs heb ik Vista geïnstalleerd. Gegevens synchroniseren met mijn Qtek 9100 werkt probleemloos via Windows Mobile Device Center. De pda detecteert meteen de activesync service op de pc. Met een Acer n310 is het een ander verhaal. Als ik op de pda kies voor "explore a bluetooth device" staat alleen "personal ad hoc user service" in de lijst. Als ik rechtstreeks kies voor "activesync via bluetooth" dan volgt de foutmelding dat de service niet draait. Dat terwijl de Qtek-pda activesync wél detecteert en het dus niet aan de pc lijkt te liggen. In XP werkte het gewoon vlekkeloos en hoefde ik ook niet met COM-poorten en dergelijke te klooien. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? In WMDC connection settings is een bluetoothverbinding gewoon toegestaan.

ps. Op de Acer draait rom-versie 1.00.22.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 00:31 ]

Verwijderd

Ik kan geen verschillende ontdekken tussen de n311 en de n321

Wie weet het? Of gaat het hier om een typo en is het een "gewone" n311?

ACER zelf bied ook geen uitkomst.

Verwijderd

Voor Activesync met Vista via bluetooth heb ik een workaround gevonden:
Step 1:

Connect your pda via bluetooth to your pc by just adding a bluetooth device. This should create COM ports for your PDA on the PC (incoming/outgoing). Do this by opening up "Bluetooth devices" and going through the process of adding a device. Then in the bluetooth devices click on the "COM Ports" tab and make note of which COM port is assigned to "incoming" for your PDA.

Step 2:

Open up the registry editor and go to this path:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/Windows CE Services

Click on the Windows CE Services icon and look for the string value labeled "SerialPort". It should currently have either "infrared" or Bluetooth" under the "data" column. Simply change this value to the "incoming" COM port assigned to your PDA (mine is COM4). Then just give your computer a restart and you should be good to go just like if you were using the older activesync program.
Samengevat:
  • Pair de pc en de pda vanaf de pc zodat een incoming COM port op de pc wordt aangemaakt.
  • In het register moet "bluetooth" worden vervangen door "COM#" (in mijn geval COM4).
  • Reboot de pc en de pda vindt nu wél de activesync service op de pc.
Beetje vreemd dat de Acer een virtueel COM port nummer nodig heeft, maar het werkt dus ik ben allang blij. :)

Verwijderd

Ik kan zo'n ding kopen. Maar hoe staat het met die video performance? Die was in eerste instantie niet snel te noemen. Is dat inmiddels al opgelost middels een ROM upgrade?

Verwijderd

Weet iemand hoe je de standaard bluetooth drivers van windows mobile kunt gebruiken? Ik wil namelijk het bluetooth-icoontje wegkrijgen in het todayscreen maar als ik de bluetooth link uit de startup folder verwijder dan werkt bluetooth helemaal niet meer wegens niet gevonden drivers. Dit probleem lijkt mij te omzeilen door de drivers van Microsoft op een of andere manier te forceren. Register aanpassen misschien?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:42

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Door middel van het icoontje te verangen voor een lege, of een van 1 pixel, kun je wellicht hetzelfde bereiken. Helemaal weghalen, denk niet dat dat gaat lukken.

Zie eerder in deze thread hoe je icoontjes kunt vervangen.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

^ Helemaal weg kan dus wel door de bluetooth link uit de /windows/startup folder te halen. Op dezelfde manier heb ik reeds het nutteloze rotatie-icoontje weggehaald. Op deze manier werkt bluetooth echter helemaal niet meer. Als ik op een of andere manier de standaard Microsoft drivers aan de praat kan krijgen dan omzeil ik dat probleem. Bovendien vind ik de MS drivers veel fijner: mijn HTC Wizard werkt veel vlotter met bluetooth, met name omdat er veel minder configuratiestappen nodig zijn.

• dlawit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2021
ACER N321 is onlangs binnengekomen bij de bekendere PDA winkels...

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Verwijderd

dlawit schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:55:
ACER N321 is onlangs binnengekomen bij de bekendere PDA winkels...
en het verschil is volgens mij niets vergeleken met de N311, prijs 309 euro.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 15:06
Ik kan een nagenoeg nieuwe Acer N311 overnemen voor ( maar ) € 170,-- met alles erbij wat erbij hoort.

Er zit ook nog een 1 GB SD-card en een leren hoesje bij. Lijkt mij een nette prijs.

Zijn de kinderziektes omtrent WiFi-storingen opgelost met de 1 van de laatste ROM versies ?

Kan er nu wel een beetje film gekeken worden met de N311 ? b.v na bewerking na een ander kleiner formaat ?

Het gaat mij vooral om E-mail te kunnen checken bij Hotspots. Beetje MSN en surfen.
Verder af en toe een MP3 luisteren en een filmpje kijken.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:42

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb met 1.00.16 nooit problemen gehad met WiFi. Ik heb ook nog nooit een FW update gedaan, vond ik tot nu toe niet nodig.

Je moet even goed letten op wat je allemaal op de achtergrond draait, zodat je batterij een beetje blijft leven. Een set batterijen erbij bestellen is geen overbodige luxe.
Film kijken op full VGA formaat gaat niet. Als je het verkleind, dan is het goed te doen, al moet je letten op hoeveel FPS je de film renderd. Soms dan valt er nog wel eens een beeldje weg, en bij snelle actie scenes is het dan moeilijk te volgen. Ik gebruik hem dan ook alleen om een filmpje onderweg te krijgen welke ik al eens gezien heb, maar goed, dat is mijn keuze ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Op Donka's blog staat een video review hier wel even zoeken in het archief van 2005 Daarin laat hij zien hoe het video afspelen is.Ik heb die link, een directe al eens in deze thread geplaatst.

• WiLLoW_TieN
Na bestuderen van dit topic heb ik besloten de Acer N311 niet te kopen.

Ik ga nu op zoek naar een HP iPAQ HX4700 ;)

• pvdlaan
  • Laatst online: 17-11 21:39
ik heb ze beide gehad, maar ben blij dat ik nu de N311 al z`n 1,5 jaar heb ;)

Echt een fijn apparaatje en een stuk kleiner en lichter dan de HX4700.
Wat is je overweging om toch voor de HX4700 te gaan ?

[ Voor 15% gewijzigd door pvdlaan op 15-08-2007 17:57 ]

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• WiLLoW_TieN
Deze heeft een CF en SD slot.
Hij heeft beduidend langere battery-life ( 1800 mAh )
En ik vind hem mooier.

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:03:
Deze heeft een CF en SD slot.
Hij heeft beduidend langere battery-life ( 1800 mAh )
En ik vind hem mooier.
Denk er nog even overna. Het is per slot een baksteen. Vaak te duur aangeboden.WM2K3 loopt prima, WM5.0 niet zonder de nodige tweaks.

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:55:
[...]

Denk er nog even overna. Het is per slot een baksteen. Vaak te duur aangeboden.WM2K3 loopt prima, WM5.0 niet zonder de nodige tweaks.
Ik heb een mooie zeer compete HX4700 gekocht :9

De andere reden dat ik toch voor de HP iPAQ HX4700 ging i.p.v de Acer N311 is de CPU kracht.

De HX4700 heeft een Intel® PXA270 Processor 624 Mhz CPU en
de N311 een Samsung S3C2440 400 Mhz CPU.

Op de HX4700 kan men wel gewoon normaal filmpjes kijken.

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-10 17:03
Ik kan vrij goedkoop aan de Acer N321 komen, nu vroeg ik mij af of er een verschil is tussen deze en de N311. Daarnaast was ik benieuwd of WPA beveiliging ondersteund wordt, op de site van acer zie ik het niet en winkels geven zoals gewoonlijk tegenstrijdige info.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

WPA(2) is ondersteund op mijn 311 dus op de 321 naar alle waarschijnlijkheid ook.

Verwijderd

Bovendien wordt WPA ondersteund door het OS en niet door de hardware. Ook hier nog steeds dagelijks in gebruik.

Enige wat ik mis is een hoekverstelling voor de cradle, maar dat heeft geen enkele andere leverancier.

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:25:
[...]

De andere reden dat ik toch voor de HP iPAQ HX4700 ging i.p.v de Acer N311 is de CPU kracht.

De HX4700 heeft een Intel® PXA270 Processor 624 Mhz CPU en
de N311 een Samsung S3C2440 400 Mhz CPU.

Op de HX4700 kan men wel gewoon normaal filmpjes kijken.
Mijn X50v (WM5 A03) doet dat prima hoor op 624MHz en 16MB grafka (Intel 2700)
De Pocket Loox 720 trouwens ook op 520MHz en waarschijnlijk de ASUS 730 ook wel in VGA-mode.
En daar ging het om.
Met die n311
kun je in QVGA-mode ook prima film bekijken, dat doe ik ook op m'n 8310 (200MHz) en ook op m'n QTEK 9090 (400MHz)

De 4700 heeft een 2MB ATI Imageon 3220 De DELL de 16MB Intel 2700G De andere hebben geen grakas. Dus logisch dat het beter gaat in VGA-mode.Overigens gebruik ik die VGA-mode nog maar zelden omdat de fonts veel te klein zijn.

-

Verwijderd

Acer heeft alle firmware offline gehaald. Iemand enig idee waarom?

Verwijderd

Geen idee.

Op http://muj.edisk.cz/stahn..._1_00_24.zip_29.46MB.html
kan je wel nog de laatste versie downloaden. Geen idee of die ook werkt, 't is niet de officiële site maar iets rapidshare-achtigs denk ik.

Groeten,

JD

Verwijderd

Als er behoefte aan is, kan ik een of meerdere roms wel online zetten. Heb versies 15 t/m 24 destijds zelf van de Acer-server geplukt en nog op m'n harde schijf staan. Dat is iets betrouwbaarder dan een vage server in Oost-Europa. :) Copyright mag geen probleem zijn, want Acer heeft ze lange tijd zelf op een publieke server aangeboden.

Verwijderd

Men wil schijnbaar graag de 321 veel verkopen waar de laatste versie waarschijnlijk ook wel in zit:D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:57:
Als er behoefte aan is, kan ik een of meerdere roms wel online zetten. Heb versies 15 t/m 24 destijds zelf van de Acer-server geplukt en nog op m'n harde schijf staan. Dat is iets betrouwbaarder dan een vage server in Oost-Europa. :) Copyright mag geen probleem zijn, want Acer heeft ze lange tijd zelf op een publieke server aangeboden.
De md5sums van de downloads zou al veel zijn :-)
Met een tooltje als QuickSFV kan je dat makkelijk genereren.

Ik heb die link trouwens ook gepost in de Pocket PC Forums, en daar is alvast 1 iemand die het heeft aangedurfd om 'm te flashen. Met succes. Zie http://www.pocketpcthough...b362a8c3d3183d1e198cdab42

Groeten,

JD

• robinbreman710
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09-2020
Er is eindelijk een wm6 (beta) rom beschikbaar.
Helaas nog wel enkele problemen (vooral met bluetooth en wifi) maar het geeft een leuk inzicht in de mogelijkheid om de N3xx te upgraden.

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Ik had niet verwacht dat Acer überhaupt nog een PC 6.0 versie voor de n310/n311 zou gaan ontwikkelen. Als hij er komt, moeten we er echter op rekenen dat hij niet gratis is voor de n310/311!

Wat betreft de beta zou ik voorlopig voorzichtig zijn: de Beta crasht nogal hard bij sommigen en het is geen release van de Acer site, maar van een forum. Maak dus in ieder geval goede backups van je spullen als je met Beta's gaat spelen!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35

DizzyWeb

Ondertiteld

Oceria schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:13:
Ik had niet verwacht dat Acer überhaupt nog een PC 6.0 versie voor de n310/n311 zou gaan ontwikkelen. Als hij er komt, moeten we er echter op rekenen dat hij niet gratis is voor de n310/311!

Wat betreft de beta zou ik voorlopig voorzichtig zijn: de Beta crasht nogal hard bij sommigen en het is geen release van de Acer site, maar van een forum. Maak dus in ieder geval goede backups van je spullen als je met Beta's gaat spelen!
Is dus ook helemaal niet door Acer gemaakt.

Verwijderd

Een forumer maakt daarentegen ook geen Windows-installatie voor pda's from scratch. De ROM komt ergens vandaan en het ligt dan ook voor de hand dat iemand van Acer onvoorzichtig dan wel minder officieel bezig is.

WM6 is leuk maar tot dusver weinig nuttig. De PDA werkt prima met de laatste, overigens weer van het net verdwenen, officiële ROM.

Verwijderd

Hallo AgentSmith,
Zou je mij kunnen helpen aan de laatste Nederlandstalige ROM versie voor de N311? Van de Acer site lukt inderdaad niet

Alvast bedankt

Verwijderd

Oceria schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:13:
Ik had niet verwacht dat Acer überhaupt nog een PC 6.0 versie voor de n310/n311 zou gaan ontwikkelen.
PC 6.0 Daar heb ik nou nog nooit van gehoord :+

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:28

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

En ook ben erg geïntereseerd hierin. Dus als jij deze aan mij kan bezorgen alvast bedankt!!!

Koffie werkt echt!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:47
De laatste NL zou inderdaad bij mij ook zeer welkom zijn.....

Verwijderd

Ik zet binnenkort versies 16 en 24 in zowel Nederlands als Engels online. Nog even geduld. :)

Alvast een mededeling: als je upgrade van versie 16 naar versie 24 dan moet je volgens Acer twee keer flashen. Ik weet niet precies waarom maar ik vermoed omdat de oude boot loader de nieuwe rom niet goed kan flashen.

Verwijderd

De beloofde roms staan online:

http://agentsmith.mine.nu/n300/

De update-instructies heb ik niet meer. Weet iemand nog hoe je de pda de nieuwe firmware vanaf de SD-kaart kunt laten laden?

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Ja, van deze site gehaald:
ROM upgrade in PDAs from Acer is not as sophisticated as e.g. in iPAQs from HP but if you strictly follow the directions, there should not be any problem. Theoretically, if the bootloader is functional, it is always possible to do something about the device's condition, so do not despair. Besides adherence to instructions, I strongly recommend great patience during installation of the upgrade. Some stages of the process may take longer than you would expect, so leave the device alone for 15 more minutes when in doubt. If nothing happens in those fifteen minutes, it is time to try "plan B".

Before upgrading, you have to make several provisions. First of all, charge the battery to 100 %. If your device has frozen, it is hard to check battery status, so let the device recharge for a few hours. Then you need an SD or MMC card of at least 64 MB that you will load the upgrade from. Format this card to FAT16 to avoid any troubles. The card's capacity should therefore be smaller than 4 GB;) Finally, you need a ZIP file with the new firmware version, which is downloadable from the Acer FTP.

The procedure is as follows:
Step 1 - Preparation

Go through the previous paragraph once more. Key is the sentence about the fully charged battery - do not underestimate its importance! One thing is that you need more current when writing to the FlashROM (as far as I know) which you might fail to squeeze from a low battery, but more importantly, if the battery runs flat during the process of writing a new bootloader, you can throw the device away and order a new one. Serious.

Then format your SD card to FAT16, unpack the ZIP archive and create a folder with exactly the same name on the card and copy the files there (the package actually contains the folder, so just copy it to the card). For your information, chain.lst is a text file stating the order of files to write, EBOOT.nb0 is the new bootloader, flash.dio is the ROM image, and the last file remains a mystery to me.

We have successfully prepared the device for flashing.
Step 2 - Flashing

IMPORTANT NOTICE :: Firmware update is a process that can, under certain circumstances, result in serious damage or irrecoverable failure of your device. The likelihood of an accident is very small provided you follow the instructions. Nevertheless, I strongly recommend users, especially those inexperienced, to consider contacting Acer's customer service to obtain the upgrade. Those who decide to go it themselves are urged to strictly follow the installation procedure as described herein. I have tried the procedure and guarantee that it is formally correct. However, I shall not be held liable for any problems that may occur during the upgrade. You are undertaking the upgrade by your sovereign decision and with full responsibility for its potential undesired consequences.

Remove the device from the cradle and insert the SD card with the upgrade files. Now, let's do a little exercise with your fingers. The installation process takes two steps to initialise. It requires you to perform a hardware reset by simultaneously pressing Home (the button with the small house) and Inbox (the envelope button) and activating the software reset (see Img. 1). Hold all the three buttons for about a second and release. IMMEDIATELY after that press and hold the main switch for five seconds.

If you were quick enough, the screen will turn black (see Img. 3) and will start counting down from five to nil. If you keep the main switch pressed all the time, the device will get ready for reading from the card (see Img. 4). If you release it prematurely, the device will start booting normally (white screen) and you will need to repeat the procedure. The same applies to a situation when you press the main switch too late.

After a short while, the upgrade process will start automatically. You will be notified of the current status on the screen - the new version of the bootloader will install and then the operating system. At this point, you MUST NOT intervene in any way. It is not until you see the green "Update finish" message on the screen that you can relax and start playing with your device again. Actually, you should perform a hard reset by pressing the Home, Inbox and reset buttons and wait for completion of the upgrade. The device will restart automatically and that's it.

... what the heck is this supposed to mean? Frozen during boot again?? No change??? Help!!! Calm down and do not despair. For some mysterious reason, you need to perform the upgrade twice because the first time, it is only the bootloader that gets updated. After you perform the whole Step 2 once again (HW reset, entering the card read mode and then letting the device work for several minutes), the device will boot normally after the final restart. I observed this behaviour in two Acer n311s, so it looks like a feature. Now, the update is really completed. To make sure, you can check the version number of the bootloader and the system in he Settings.
Conclusion

Provided you followed the instructions, your device is now running a fully functional new version of the operating system. If you run into trouble in the process, stay calm. First of all, allow the device enough time to "recover" and then try to perform Step 2 over again. If that does not help, seek advice in discussion forums but I strongly suspect you will have to turn to professionals.

Verwijderd

Dus in het kort: ;)
  1. Zet map met firmware-bestanden op SD-kaart;
  2. Houd today- en emailknoppen tegelijk ingedrukt en druk vervolgens de reset-knop in;
  3. Druk meteen daarna de aan/uit-knop in en houd deze vast tot de countdown op het scherm is doorlopen;
  4. De upgrade start vanzelf.
En dit dus twee keer als je upgradet naar versie 24!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
ALs iemand geintreseerd is : heb vorige week een ROM update gevonden voor ACER N310/311 naar WM2006, werkt perfect tot nu toe. Vind de site niet meer maar heb wel nog de bestanden .

Verwijderd

k995 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:38:
ALs iemand geintreseerd is : heb vorige week een ROM update gevonden voor ACER N310/311 naar WM2006, werkt perfect tot nu toe. Vind de site niet meer maar heb wel nog de bestanden .
Je bedoelt wellicht WM6. Is al eerder hier gepost.

*edit*
Er is dus een nieuwe WM6-rom gemaakt waarbij wat problemen zijn opgelost. Wellicht doelde k995 daar op.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 20:48 ]

• The-Force
Wrodt er nog een officiele WM6 uitgebracht door Acer zelf voor de N311?

• Oceria

Oceria

I've been in between....

De WM6 versie die op het internet rond gaat is volgens mij een gehackte versie van de n320 serie en niet toegespitst op de n310 serie, kijk er dus mee uit.

Zelf denk ik niet dat Acer nog WM6 geschikt gaat maken voor de n310 serie, deze is al een tijdje niet meer op de markt.

Verwijderd

De n321 is anders ook niet leverbaar meer. Wellicht is er weer een nieuw model op komst, of een medewerker van Acer heeft een test-rom gelekt die ooit voor de n3xx-serie bedoeld was.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 04:11:

De update-instructies heb ik niet meer. Weet iemand nog hoe je de pda de nieuwe firmware vanaf de SD-kaart kunt laten laden?
Heel erg bedankt! het upgraden ging voorspoedig. Alleen heb ik nu wel een probleempje:
Ik had een backup gemaakt en heb die ook weer terug gezet. Nu zegt die bij het opstarten dat mijn bluetooth licentie is verlopen. Waarschijnlijk heb ik een file overschreven bij het terugzetten. Wie weet raad?

Verwijderd

Is opgelost. Ik heb 'm volledig gereset, zodat alles weer weg was en daarna alle programma's er weer opgezet.
(helaas ben ik nu wel een paar dingen kwijt die nog in de backup staan, maar die ik niet kan openen op een pc.... En om 'm nou toch weer op de pda te restoren, dan alles te kopieren en weer volledig te resetten en alles weer te installeren vind ik toch weer te veel werk) ;)

• k995
Oceria schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:09:
De WM6 versie die op het internet rond gaat is volgens mij een gehackte versie van de n320 serie en niet toegespitst op de n310 serie, kijk er dus mee uit.

Zelf denk ik niet dat Acer nog WM6 geschikt gaat maken voor de n310 serie, deze is al een tijdje niet meer op de markt.
Werkt hier al pefect enkele weken, en is een stuk sneller heb ik het gevoel.

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:28

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Dank je wel! Deze ga ik snel proberen!

Koffie werkt echt!

• The-Force
k995 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:02:
[...]

Werkt hier al pefect enkele weken, en is een stuk sneller heb ik het gevoel.
Al rare dingen gevonden de niet goed werken met die rom? Of draait WM6 nu prima op je 311?

Verwijderd

Ben trouwens ook benieuwd of die rom op een n310 draait. Heeft iemand dat al geprobeerd?

• The-Force
Ik krijg 1.24 niet op mijn Acer 311

Ik zet de files in de root van de SD kaart (complete map ACERN300 dus)

Druk op HOME+EMAIL en RESET
Vervolgens AANKNOP ingdrukt houden
Dan gaatie aftellen, ik hou de aanknop ingedruk. Vervolgens staat er

Download from SD card

Maar na paar sec reboot hij weer naar oude (1.16) Windows Mobile.

Iemand een idee wat dat kan zijn?

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Dan kan hij de firmware files niet lezen, doordat hij de kaart niet goed kan lezen.
Een paar tips:
  • Gebruik een kaart van groter dan 64MB maar kleiner dan 4GB en formateer deze naar 16bits FAT
  • Zet niks anders op de kaart
  • Pak de bestanden uit en zet ze in een map 'ACERN300'
  • In die map moeten de bestanden chain.lst, EBOOT.bin, EBOOT.nb0, flash.dio en superipl.nb0 staan
Succes!

• The-Force
Heb 1gig kaart, was Fat32.
Fat16 werkte prima :)
bedankt

• k995
The-Force schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:43:
[...]

Al rare dingen gevonden de niet goed werken met die rom? Of draait WM6 nu prima op je 311?
Ik heb een 310 en ja werkt perfect, zojuist nog tomtom geinstaleerd bluetooth en connectie met gps geen enkel probleem.

Verwijderd

Acer N3xx faq met vele handige tips, zoals SDHC :D

• The-Force
O.a. daar
linkje naar WM 6.1 voor de 311 :)

Verwijderd

Is dat een nieuwere WM6-versie dan op het xda-forum? Heb 'm in ieder geval binnen gehaald. Iemand al een SDHC-kaartje getest?

Verwijderd

Oceria schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:09:

De Acer n321 had geen WM6 aan boord, maar WM5

Mijn FSC N560 "snort" lekker op een WM6 ROM :+

• The-Force
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:42:
Is dat een nieuwere WM6-versie dan op het xda-forum? Heb 'm in ieder geval binnen gehaald. Iemand al een SDHC-kaartje getest?
Die WM 6.1 werkt goed, ook een sandisk 6GB SDHC werk prima :)

Verwijderd

The-Force schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:19:
[...]

Die WM 6.1 werkt goed, ook een sandisk 6GB SDHC werk prima :)
Is WM 6.1 in het nederlands of in het engels?

Mvg

Verwijderd

Helaas is de bovenstaande link naar de 1.00.24 rom niet te openen. Kan iemand ze nogmaals online zetten??? Het liefst de NL versie!

Dank

Verwijderd

^ Nu weer wel. :)

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Als ik de nieuwe firmware erop zet, kan mijn Acer N311 dan wel verbinden met een 802.11g netwerk?
Ik heb destijds mn AP terug gezet naar 11b zodat ik ook met mijn PDA zo af en toe verbinding kan maken. Had namelijk problemen met 11g.
Ik weet dat de PDA max. 11b ondersteund maar dan moet het toch wel mogelijk zijn om met een 11g netwerk te verbinden? Deze 2 standaarden zijn toch wel compatible met elkaar, of heb ik ergens stukje theorie gemist?
Lijkt mij wel handig als het hele huis (inmiddels een PC en Wii extra) op 11g kan internetten en netwerken.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

• TimeClypse
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Hmm, crash na het installeren van die wm6 firmware.. dus ik ga weer terug naar 1.0.24... maar... deze staat niet meer op de site van acer! Heeft iemand de 1.0.24 NLD (!) firmware nog ergens liggen?

Paulvogel ©

Verwijderd

TimeClypse schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:12:
Hmm, crash na het installeren van die wm6 firmware.. dus ik ga weer terug naar 1.0.24... maar... deze staat niet meer op de site van acer! Heeft iemand de 1.0.24 NLD (!) firmware nog ergens liggen?
Ik ben ook heel erg op zoek naar de 1.0.24 NLD firmware.
Kan iemand me hier bij helpen?

Alvast bedankt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Url van m'n server is gewijzigd. Roms zijn nu hier te vinden:

http://smit.me/n300/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 18:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:12:
Url van m'n server is gewijzigd. Roms zijn nu hier te vinden:

http://smit.me/n300/
Bedankt AgentSmith!

Verwijderd

Zojuist WM6.1 football edition geflasht en die werkt perfect. :) Gaat net zo vlot als WM5. Hopelijk kunnen nu wél tegelijk een exchange server en een pc in activesync ingesteld worden. Voor de rest wordt deze pda nu eigenlijk nog maar weinig gebruikt in dit smartphone-tijdperk. Niettemin is het nog steeds een mooi pda'tje vooral voor navigatie en als backup.

Op het xda-forum worden nogal wat problemen met bluetooth gemeld. Daar heb ik tot dusver geen last van. Wellicht omdat ik de upgrade heb uitgevoerd vanaf de 1.00.24 rom. Wel vreemd is dat activesync niet de "as items arrive" optie meer heeft bij de exchange-instellingen. Push mail is dus niet mogelijk. Voor een pda zonder eigen internetverbinding op zich geen probleem maar viel me wel op.

Verwijderd

Hoe je je ROM flashed mag je zelf uitzoeken. We gaan je hier niet bij helpen, aangezien dit met copyright beschermde files zijn.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 25-07-2009 00:40 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste