Gaat het openen / bladeren acceptabel?
Is de snelheid van de processor hiertoe voldoende?
Ik twijfel of ik hiervoor alsnog voor de HP4700 moet gaan?
Verwijderd
Ben dus niet de enige zwevende kiezerRandy.W schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:30:
Wat is jullie ervaringen met grote PDF bestanden (>4 meg)?
Ik heb geen Acer, geen HP en geen PDF bestanden die groter zijn dan 4MB, maar ik ken wel een onwijs fijn PDF programma wat ook voor de PPC verkrijgbaar isRandy.W schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:30:
Foxit Reader for Pocket PC
En Foxit op de PC is een erg snelle en simpele PDF reader, misschien werkt met Foxit PDF reader het lezen van grotere bestanden wel fijner dan met de ingebouwde PDF lezer, of die van Adobe
[ Voor 11% gewijzigd door Ginz op 02-05-2006 22:20 ]
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
http://www.mobile-review.com/pda/review/acer-n311-en.shtml
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 16:21 ]
Heeft geen van jullie trotse eigenaren, hier ervaring mee?Randy.W schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:30:
Nou, net even de manuel van mijn Nikon D70 in pdf formaat (34MB)Randy.W schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:40:
[...]
Heeft geen van jullie trotse eigenaren, hier ervaring mee?
met de Foxit reader bekeken via wifi op het thuisnetwerk.
Werkt uitstekend, ik zou je alleen niet aanraden om dergelijke bestanden op zo'n scherm helemaal te lezen..., maar dat terzijde.
Bestand openen duurde een seconde of 5.
Pagina laden duurt bijna 1 sec.
[ Voor 6% gewijzigd door gg3b op 03-05-2006 21:33 ]
Bespaar jezelf de agony.. die kerel kan dus écht geen Engels. Artikel staat VOL spelling en gramaticale fouten.Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:21:
MobileReview heeft ook een review geplaatst. Zelf nog niet gelezen ..
http://www.mobile-review.com/pda/review/acer-n311-en.shtml
1. kijk naar jezelf.poohbeer schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:06:
[...]
Bespaar jezelf de agony.. die kerel kan dus écht geen Engels. Artikel staat VOL spelling en gramaticale fouten.
2. het gaat om de inhoud.
Nu denk ik dat ik de module weer terug stuur, maar weet iemand hoe het zit met de verzendkosten wanneer je iets terug moet sturen? Op de website van PDAshop staat dat de kosten voor degene zelf zijn.
Specs: Server, WS boven, WS beneden
Verwijderd
De PDAshop kan je hier antwoord op geven, maar ik zou het totaal niet accepteren als ik zelf voor de kosten zou moeten opdraaien. Dit is duidelijk verzonden zonder controle.DDemolition schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:38:
Gisteren een GPS module besteld bij PDAshop.nl. Nadat ik de doos had open gemaakt zat het dekseltje los. Na het dingen open geschroefd te hebben bleek dat beide schroefeindjes afgebroken waren.
Nu denk ik dat ik de module weer terug stuur, maar weet iemand hoe het zit met de verzendkosten wanneer je iets terug moet sturen? Op de website van PDAshop staat dat de kosten voor degene zelf zijn.
heb alleen nog maar de 3 in 1 hotsync kabel nodig.
Houder voor de auto heb ik niet nodig
Verwijderd
Ja ik!Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:40:
Iemand misschien suggesties voor een autohouder? Op die van PDAshop na dan. Was iemand hier al te positief over

Ik heb ze maar even met de webcam op m'n laptop gemaakt, dus excuses voor de slechte kwaliteit.
Deze heb ik zelf gebogen, nu moet ik het steuntje voor in de auto nog maken.
1. als'k publiceer in een taal zal'k echt niet zo'n fouten maken met die taal.draakhoofd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:28:
[...]
1. kijk naar jezelf.
2. het gaat om de inhoud.
2. de inhoud is nu ook niet zo fantastisch he.. 90% gezeik over hoe het dingetje eruit ziet.
[ Voor 6% gewijzigd door witchdoc op 05-05-2006 15:32 ]
Verwijderd
Thanks voor de uitlegDDemolition schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:14:
[...]
Ja ik!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik heb ze maar even met de webcam op m'n laptop gemaakt, dus excuses voor de slechte kwaliteit.
Deze heb ik zelf gebogen, nu moet ik het steuntje voor in de auto nog maken.
Zal er ff een duidelijkere uitleg bij geven:Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 07:35:
[...]
Thanks voor de uitlegMaar wil toch liever een kant en klare 1
Niet dat ik niet creatief ben. Is me alleen iets teveel moeite
Maar iemand al een geschikte carholder gevonden?
Gewoon met een 2000 watt verf-föhn. Het snijwerk heb ik met een kapzaag en een babyzaag gedaan. Het steuntje zelf is wat ingewikkelder en voor elke auto anders. Hier kan ik nog wel een overzicht van tekenen.
Als een treintjeVerwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:33:
Wat zijn de ervaringen van deze PDA in combinatie met TomTom? Draait het vloeiend?
Verwijderd
Heb hier de N310 liggen en die is toch wel wat trager dan ik gewend ben met mijn Qtek 9100. Een Samsung 300 MHz presteert dus duidelijk minder dan een OMAP 200 MHz. Een alternatieve route berekenen bijv gaat wat minder vlot. De N311 doet het vast wel wat beter, hoewel die maar 33% sneller is natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:33:
Wat zijn de ervaringen van deze PDA in combinatie met TomTom? Draait het vloeiend?
TomTom draait héél erg goed. Als je heel eigenwijs een andere weg neemt, zodat ie moet herberekenen, is dit in een goede 2 sec. gebeurd.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:33:
Verwijderd
Die tijd hangt natuurlijk heel erg af van de nog te rijden afstand. Een route van 500km doet ie dus wel wat langer over dan 2 s.DDemolition schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:24:
[...]
TomTom draait héél erg goed. Als je heel eigenwijs een andere weg neemt, zodat ie moet herberekenen, is dit in een goede 2 sec. gebeurd.
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 03:30 ]
Verwijderd
Wie o wie?
zorg er in iedergeval dat je buiten bent met de gps en je kan op tom tom 5 nieuwste versie dit op 2 manieren instellen, dat hij zelf verbinding maakt met de gps of dat je al een bluetooth verbinding van te voren maakt. en dan tom tom de seriele kabel gps laten gebruike. suc6
ftp://ftp.acer-euro.com/handheld/n300/osimage/
zou toch mooi zijn als je dan ook een change log kon downloaden, zodat je weet wat ze veranderd hebben.Garfield schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:52:
Er is op de ftp site van Acer een nieuwe ROM update te vinden:
ftp://ftp.acer-euro.com/handheld/n300/osimage/
roelbb
N300 OS image release note V1.00.16 FRA
Eboot: v1.16
Super IPL: v1.16
Backup/Restore: v3.3.19
AKU: 2.2.1 (build 14929)
Implement:
Fixed:
1. When play the music then system enter to suspend still hear some music at this moment.
2. When execute systeminfo app, the start menu disappeared sometimes.
3. OALTimerUpdate cause UART transmission failed at 38400bps baud rate
4. Fix word completion issue
5. Fix 2577 auto run issue
6. Sometime AP button can't wakeup the device because system does not suspend completely.
Verwijderd
Hebben jullie ook zulke problemen en wie o wie weet een brilijante oplossing
V1.00.16
WWE
2006/04/13
Eboot: v1.16
Super IPL: v1.16
Backup/Restore: v3.3.19
AKU: 2.2.1 (build 14929)
Implement:
Fixed: 1.Contacts and Calendar icon will disappears after SW rest.
De nederlands download mist de release notes, de datums van de files in deze zipfile zijn gedateerd in maart en april
Verwijderd
Verwijderd
klik
Hij ziet er iets anders uit dan op dit plaatje, ik zal er nog een foto van maken en hier posten. Houder is een universele maar de N311 past er heel goed in!
De prijs is ook niet duur: € 29,-
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 19:33 ]
En een foto zou inderdaad erg fijn zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 19-05-2006 20:56 ]
Verwijderd
Verder is dit echt ene super apparaat, jammer wel van de movies. Ik kan wel gewoon videoclips van zeer hoge resoluties normaal kijken, ook films van goede kwaliteit heef tie geen problemen mee ongeacht het beeld formaat. Wel wanneer het ene hoge resolutie DivX bestand is, dan happert het wel. Ik heb het opgelost door TCPMP te gebruiken en met de opties te spelen. Dan krijg je wel een hoge resolutie vloeiende beeld, maar dan niet op full screen.
Autohouder, ik gebruik die OEM van pdashop(http://pdashop.nl/product/12487/24967). Hij werkt bij mij prima. Alles is zeer goed in te stellen.
Dan mijn vraag aan jullie: weten jullie of er al een accu is met hoger capaciteit dan die 1200MAh die ze normaal leveren en verkopen? Baterijduur blijft voor mij de grootste min punt.
Verwijderd
Verwijderd
Deze kabel wil ik ook bestellen. Ik kan echter niet kiezen voor de Acer N300 tijdens betaling. Als ik de N30/N35 selecteer krijg ik dan een kabel die past? En een adapter die qua voltage gewoon werkt?roelbb schreef op zondag 02 april 2006 @ 10:07:
Ik had deze kabel gekocht op ebay. Gisteren ontvangen en tot mijn vreugde is dit eentje met een host aansluiting zodat je er ook een usb stick aan kan sluiten.
daarnaast ook de PDair lederen hoes ontvangen (zie een van de vorige posts) is ook een mooi ding. Pda past perfect en is eventueel ook nog aan je riem te hangen met de bijgeleverde adapters.
Al met al mooi spul voor niet teveel geld.
kabel € 10 ex verzend
en pda tasje € 25 incl verzending uit HK
Verwijderd
Jup, N30 heeft dezelfde aansluiting en zelfde soort adapterVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:13:
[...]
Deze kabel wil ik ook bestellen. Ik kan echter niet kiezen voor de Acer N300 tijdens betaling. Als ik de N30/N35 selecteer krijg ik dan een kabel die past? En een adapter die qua voltage gewoon werkt?
Verwijderd
Tnx!Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:18:
[...]
Jup, N30 heeft dezelfde aansluiting en zelfde soort adapter
Fortuna Slim (SiRF III, bluetooth)
Verwijderd
EUR 173Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:27:
Fortuna Slim (SiRF III, bluetooth)
Ik dacht zelf meer aan
€ 99,- TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver http://www.pdashop.nl/product/17548
of
€ 99,- ADAPT AD-700 SiRF III Bluetooth GPS http://www.pdashop.nl/product/21808
Vind 100 euro voor wat transistors en een bluetooth chip wel genoeg.
Verwijderd
holux bla die bla http://www.nav4all.com/site2/www.nav4all.com/dut/shop.phpVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:12:
[...]
EUR 173
Ik dacht zelf meer aan
€ 99,- TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver http://www.pdashop.nl/product/17548
of
€ 99,- ADAPT AD-700 SiRF III Bluetooth GPS http://www.pdashop.nl/product/21808
Vind 100 euro voor wat transistors en een bluetooth chip wel genoeg.
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 23:23 ]
Verwijderd
€99,- bij digitalsonline
Nu de SiRFIII's van andere merken ook rond deze prijs zitten, heb je wel meer keuze.
Verwijderd
Heb zelf al de 'oudere' versie van de Tom Tom BT gps.Dat zijn inderdaad de leukere prijzenWeet je ook bij toeval wat er aan accesoires bijzit. De TomTom ontvanger valt af, zit geen autolader etc. bij en de Adapt is voorzien van de nodige goodies en een berg aan positieve reviews
Maar even een quote uit de specs van die nieuwere Tom Tom:
Tien uur non-stop navigeren
Op zijn krachtige accu navigeert hij 10 uur non-stop op één lading. De ontvanger meet 8,8 x 4,3 x 1,5 cm, weegt slechts 68 gram en wordt geleverd met een autolader.
roelbb
Verwijderd
Ik heb vanwege een warmtewerende voorruit een SIFR III nodigroelbb schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:11:
ik heb de ad 500 van adapt werkt perfect en kost 80 euri bij de dixons op het moment.
Verwijderd
Heb nu al meerder mailtjes gestuurd vanaf half april, maar heb 1 standaard mail ontvangen.
Ik heb een probleem met het herkennen van m`n usb, krijg de volgende melding:
Het USB-apparaat wordt niet herkend
Een van de op deze computer aangesloten usb-apparaaten
werkt niet goed. Het is onbekend welk aparaat.
Klik op dit bericht voor hulp bij het oplossen van dit probleem.
En dit is dan het ene antwoord van Acer:
om het apparaat met ActiveSync te installeren, dient u eerst ActiveSync te installeren,
en pas daarna het apparaat met de USB verbinding aan te sluiten, en in te schakelen.
Daarna gaat u een 'standaard' verbinding aan.
U zult dus waarschijnlijk eerst ActiveSync moeten de-installeren, en opnieuw installeren.
Helaas is het hier dus niet mee verholpen, maar daar reageren ze niet op ...
Het vreemde is, als ik m`n SVP C550 telefoon met wm2003se aansluit, dan loopt ie als een zonnetje.
Daarentegen kan ik daar weer geen muziek op overzetten.
Kortom ik wordt een beetje gek van Activesync/Windowsmobile/Acer ...
Hebben meerder dit probleem en zoja hoe lossen jullie dat op ...
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Verwijderd
Betreft autohouders, heeft iemand toevallig al een autohouder gezien waarbij je het ding in landscape mode kan gebruiken. Is wel zo mooi met i-Go namelijk
Verwijderd
Bovenstaande autohouder van 29 euro bij PDAShop kan zo breed uitgeschoven worden dat de Acer er zelfs in landscape in kan (dit kan echt nét aan!) Alleen opladen is dan niet mogelijk omdat de klem over de connector heen valt.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:47:
Het is een probleem dat ligt bij Windows en niet bij Acer. De andere pda's met WM2005 hebben exact dezelfde problemen. Het is dus wachten op een patch, of iets derg. van Microsoft
Betreft autohouders, heeft iemand toevallig al een autohouder gezien waarbij je het ding in landscape mode kan gebruiken. Is wel zo mooi met i-Go namelijk
Verwijderd
Ik heb openen/gedeeld geselecteerd. De juiste wep key ingevoerd, ook netjes als ssid "linksys" .. maar ook het zoeken naar een wifi signaal geeft niets terug.
De persoon die het weet.... krijgt ... eeuwige roem
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 23:08 ]
Verwijderd
Ik heb dezelfde router, heb je nog een oplossing gevonden?insan1ty schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:07:
Wat ik ook doe, ik krijg mn wireless niet aan de gang.
[afbeelding]
Hier blijft ie vrolijk op staan of op "Unavailable".. Key is goed ingevoerd, soms komt ie erop en verbreekt dan na 30 seconden de verbinding weer. Andere apparaten op hetzelfde netwerk werken wel prima.
Hard\ en soft reset van zowel PDA als router bieden geen oplossing. Iemand hetzelfde meegemaakt?
Het boeltje draait op een Linksys BEFW11S4 (1.45.10, laatste firmware).
Overigens: je kunt niet scrollen in je inbox dmv de scrollbar.. echt vreselijk irritant. Ook 'luistert' windows helemaal niet naar wat je instelt bij 'Only display messages from the last [ 3 ] days'. Hoe komt dat?
In mijn geval bleek het toch in de router Linksys (WAG54GV2) te zitten.
Wat was het geval, ik had het wireless gedeelte altijd op G-(802.11g=54mb/s)only staan i.v.m de laptop.
De fout die ik gemaakt heb is om hem draadloos om te schakelen naar mixedmode zijnde B en G (802.11b=11mb/s), want de acer kan alleen die b-mode handelen, en dat vrat die router dus niet, terwijl ie keurig aangaf dat alles gesafed was, maar ik kwam er met de acer dus mooi niet op.
Uiteindelijk met een andere computer die met een kabel in het netwerk zit de handel op B-only gezet en jawel binnen een paar sec. verbinding.
Toen weer terug naar mixedmode en alles draait.
Wie weet kunnen jullie hier iets mee.
[ Voor 5% gewijzigd door gg3b op 03-06-2006 00:32 ]
Verwijderd
Eerste tabblad, "algemeen" volg ik wel, netwerknaam is de ssid van de router, en de verbinding is puur een profiel en heb ik op internet staan.
Bij netwerksleutel wordt het al vreemder, ik heb bij verificatie openen, gedeeld, wpa en wpa-psk staan. Wpa valt al af, want ik heb alleen wep 64bit, en 128bit. Dus dan is het de vraag wat is het verschil tussen openen en gedeeld. Bij beiden kan ik een gegevenscodering invoeren.
De netwerksleutel, heb ik beide mogelijkheden geprobeerd. De originele sleutel, en de sleutel na codering. Wat de sleutelindex verder inhoudt weet ik niet
Overigens heb ik wel een retenieuwe rom, ik heb versie v.1.00.16 namelijk, en op de acer site staat alleen nog 1.00.15
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 16:15 ]
Om zo volledig mogelijk te zijn zal ik van voorafaan beginnen, in een poging stapsgewijs door de instellingen te lopen.
In draadloos netwerkbeheer tab menu/Wi-Fi instellingen,
bij instellingen/draadloze netwerk configureren/ tab draadloos/nieuw toevoegen aantikken, en configureer netwerkverbinding.
(Bij te gebruiken netwerken kan je kiezen voor de bovenste twee, wat jij wil).
Tabblad algemeen;
draadloos netwerk configureren
- Netwerk naam, is idd de ssid.
- Maakt verbinding met: als je draadloze router continue verbinding heeft met internet moet dit op WERK staan.
- Het hokje daaronder laat je uitgevinkt.
Tabblad Netwerksleutel;
Daar kan ik kort over zijn, ik gebruik wpa-psk tkip, de andere opties heb ik me niet in verdiept.
- de sleutel wordt automatisch verschaft: ligt aan jou situatie, moet het handmatig, uitgevinkt laten en een sleutel invoeren.
-Netwerksleutel lijkt me duidelijk, en de sleutelindex is welke wep sleutel uit de router gebruikt moet worden.(ik kan vier wep sleutels in de Linksys zetten en kiezen welke gebruikt moet worden, dit moet overeen komen met de instelling in de sleutelindex van de acer)
Tabblad 802.1x
- kiezen wat van toepassing is, maar ik denk dat ie uitgevinkt moet staan. (is bij wpa grijs en het hokje is aangevinkt).
Terug bij instellingen/draadloze netwerk configureren, maar dan tab netwerkadapters.
Netw.adapters conf.
- mijn netwerk maakt verbinding met: kies voor WERK als er een constante verbinding met internet is, kies voor INTERNET als er ingebeld moet worden.
Bij tik op een adapter om de inst. te wijzigen:
- kies voor samsung wlan card(swl-2455)
Samsung wlan card(swl-2455)
- kies de optie die van toepassing is.
Tab naamservers.
- invullen mits van toepassing.
Meer smaken zijn er niet.
Wat je verder nog kan controleren is of er in de router een MAC filtering plaats vind.
Zoja aanpassen of uitzetten.
[ Voor 3% gewijzigd door gg3b op 03-06-2006 20:52 ]
Nope, niet opgelost. Net met de aangereikte tips van gg3b (waarvoor dank) wat zitten kloten met de instellingen maar zonder resultaat. Zelfs WEP uit en SSID broadcast aan biedt geen oplossing. Dan doet ie het heel soms als ik dichtbij de router in de buurt ben. Mijn gevoel zegt dat het aan de radioverbinding ligt en niet aan het softwaredeel.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:58:
[...]
Ik heb dezelfde router, heb je nog een oplossing gevonden?
Let wel dat als je op de acer in het netwerksleutel menu kiest voor een open verbinding, je in de router ook de beveiliging uit moet zetten, dus geen wep sleutel, maar kiezen voor open.insan1ty schreef op maandag 05 juni 2006 @ 02:23:
[...]
Nope, niet opgelost. Net met de aangereikte tips van gg3b (waarvoor dank) wat zitten kloten met de instellingen maar zonder resultaat. Zelfs WEP uit en SSID broadcast aan biedt geen oplossing. Dan doet ie het heel soms als ik dichtbij de router in de buurt ben. Mijn gevoel zegt dat het aan de radioverbinding ligt en niet aan het softwaredeel.
Als je in de acer kiest voor geen ssid moet die in de router ook uit staan.
Als in router cq modem, de dhcp server uit staat, je een vast ip adres moet toewijzen en datzelfde ip adres en dns gegevens in de acer moet zetten.
Als je net als ik een modem hebt zonder draadloos deel, met daar achter een draadloze router het ip adres uit het modem moet komen, niet uit de router, dus in de router moet de dhcp server uit staan.
Hier krijgt de linksys zelf ook een ip van het modem, en elke pc die aan de linksys hangt krijgt zijn ip van de dhcp server uit het modem, niet uit de router.
Let op dat als er meerdre pc's in het netwerk staan er een ip range moet staan ingesteld die groot genoeg is, ook met dhcp aan.
Let nogmaals op de mac filtering in de router.
Als je denk dat het aan de radio verbinding ligt, dus heel dichtbij de zender wel een ip krijgt kan je het zendkanaal in de router wijzigen.
Staat hij staat op het standaard kanaal 11, ga dan aan de andere kant zitten, kanaal 3 bv.
Ten slotte gaat het in dit verhaal over een internet verbinding, je gedeelde mappen op het thuisnetwerk verkennen gaat met de standaard software niet, daar heb je bv resco explorer voor nodig.
In het tab wireless in de config van de router zet je Basic Rates op 1-2-5.5-11 Mbps, en Authentication type op Shared. Vervolgens in de normale config zet je het kanaal op 3 en dan werkt het.. bij mij althans
Verwijderd
Verwijderd
En welke wep beveiliging heb je gekozen? 64bit of 128bit?insan1ty schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:52:
Yes.. ontzettend zitten kloten maar nu heb ik het gevonden denk ik..
In het tab wireless in de config van de router zet je Basic Rates op 1-2-5.5-11 Mbps, en Authentication type op Shared. Vervolgens in de normale config zet je het kanaal op 3 en dan werkt het.. bij mij althans
Verder is het een perfecte PDA, nog geen spijt van
Ik ga alleen toch op zoek naar een andere autohouder. Ik heb ook de flexible houder gekocht die in dit topic is gepost, maar doordat de houder vastzit aan een flexible stang merk je ook heel erg dat de PDA erin trilt tijdens het autorijden. Ik wil dus iets stabielers wat minder "hangt" en dus ook niet kan veren.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 16:54 ]
Verwijderd
alvast bedankt!
Verwijderd
Ik heb alleen setup.exe gestart vanaf de PC, de Acer aangesloten, ActiveSync dacht ik ook actief in de tray. Daarna in de setup in principe, next next finish zeg maarVerwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:00:
ik krijg tomtom 5 niet geinstalleerd op mijn acer n311. ik zie dat jullie het wel lukt. Wat moet ik precies doen om het toch te kunnen installeren??
alvast bedankt!
Heb er ook een alumium case bij besteld:

Volgende week mijn ervaringen
@Gordijnstok:
Meer foto's hier zijn te vinden: http://shop.brando.com.hk/bwmetalcase_details.php?i=66
[ Voor 11% gewijzigd door Wacky op 09-06-2006 15:00 ]
Verwijderd
Verwijderd
128 bits keys krijg ik geen verbinding, 64 bits ook niet.. kansleaus ...
Nu 1 dag later, ik laad hem de ganse nacht op omdat de batterij helemaal leeg geworden was.
Gisteren toen hij in de lader zat werte hebt backlight en zo nog, vanmorgen sta ik op en ga ik kijken, en ik zie enkel een zwart scherm (het groene ledje pinkt nog). Dusja, ik tik zachtjes op het scherm, maar hij reageert niet. Hij reageert ook niet op de aan/uit, en ook niet op de lock, op geen enkele toets dus.
Hij wil zelfs niet resetten !
Nu staat hij terug in de lader en staat het rode ledje te pinken. (kan iemand mij zeggen wat dit betekend? ik heb nl mijn handleiding niet beschikbaar en die online zijn niet in het eng of ned). Dat rode ledje pinken heb ik nog nooit gezien.
Ik weet niet wat ik nu moet gaan doen. Als ik hem terug opstuur zal ik hem terug krijgen met de melding dat er niets werkt, ik kan hem nu al meer dan een dikke maand niet gebruiken, hoe moet ik nu aan acer gaan bewijzen dat hij niet werkt.?
Ik begin er al veel spijt van te krijgen dat waardeloze spul gekocht te hebben als het zo blijft gaan.
*zucht*
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Ok als je bij je WEP settings kijkt zit er een knopje dat een venster omhoogbrengt met de key instellingen daarin. Zet deze op 64-bit, typ bij passphrase een of ander gaaf woord in. Vervolgens klik je op generate en er komen een paar hexwaarden in de 4 velden eronder te staan. Het bovenste veld (nummer 1) schrijf je over op een stuk papier en vervolgens typ je dat ook in je PDA bij de key. (Shared, wep, vinkje bij key is automatically provided zet je uit. Vervolgens typ je bij network key de code in die je op had geschreven. Omdat dat de bovenste was (nummer 1) zet je key index op 1. Klaar.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:52:
Ik heb eindelijk verbinding kunnen krijgen, alleen Channel 1 geeft een verbinding ... mits er geen beveiliging is ingeschakeld![]()
128 bits keys krijg ik geen verbinding, 64 bits ook niet.. kansleaus ...
TomTom 5.2 gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:00:
ik krijg tomtom 5 niet geinstalleerd op mijn acer n311. ik zie dat jullie het wel lukt. Wat moet ik precies doen om het toch te kunnen installeren??
alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door insan1ty op 10-06-2006 15:21 ]
Verwijderd
Jep ... alles geprobeerd. Ik heb de key ingevoerd in de PDA (zowel voor 64 bits, als voor 128 bits gebruikt), en als ik ga verbinden zegt die "ongeldige sleutel" maar zelf dan wil die niet. Heb zelfs de passphrase genegeerd, en zelf een key voor positie 1 ingevuld. Gewoon 10x een A, of 26x een A, maar zelfs dan werkt het niet. Laptop doet het perfect, die pikt de sleutels wel.insan1ty schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:20:
Ok als je bij je WEP settings kijkt zit er een knopje dat een venster omhoogbrengt met de key instellingen daarin. Zet deze op 64-bit, typ bij passphrase een of ander gaaf woord in. Vervolgens klik je op generate en er komen een paar hexwaarden in de 4 velden eronder te staan. Het bovenste veld (nummer 1) schrijf je over op een stuk papier en vervolgens typ je dat ook in je PDA bij de key. (Shared, wep, vinkje bij key is automatically provided zet je uit. Vervolgens typ je bij network key de code in die je op had geschreven. Omdat dat de bovenste was (nummer 1) zet je key index op 1. Klaar.
Het vreemde is ook nog, ik had op de router de beveiling uitgezet, verwijder de instellingen van de verbinding op de PDA, even later krijg ik de melding of ik me wil aanmelden, ja dus, en vraagt die vervolgens om een key
Ik heb nu de beveiling maar via mac filtering opgelost (tabblad advanced onderaan) en web encryptie uitgeschakeld. PDA connect overigens nu op Channel 9, die gaat ook goed.
Zal het straks nog is proberen, en elke keer een softreset doen en de instellingen verwijderen na een change.
Je leest overal overigens problemen met wifi en WM5; Axims, Qtek, HP's, lijkt me dus echt een WM5 issue.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 16:38 ]
Idd want mijn Fujitsu-Siemens Pocket LOOX 420 draait WM2003 en die heeft nergens last van.. Laptops enzo ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:38:
[...]
Jep ... alles geprobeerd. Ik heb de key ingevoerd in de PDA (zowel voor 64 bits, als voor 128 bits gebruikt), en als ik ga verbinden zegt die "ongeldige sleutel" maar zelf dan wil die niet. Heb zelfs de passphrase genegeerd, en zelf een key voor positie 1 ingevuld. Gewoon 10x een A, of 26x een A, maar zelfs dan werkt het niet. Laptop doet het perfect, die pikt de sleutels wel.
Het vreemde is ook nog, ik had op de router de beveiling uitgezet, verwijder de instellingen van de verbinding op de PDA, even later krijg ik de melding of ik me wil aanmelden, ja dus, en vraagt die vervolgens om een key, ik doe dus negeren en heb opeens een status "verbonden".
Ik heb nu de beveiling maar via mac filtering opgelost (tabblad advanced onderaan) en web encryptie uitgeschakeld. PDA connect overigens nu op Channel 9, die gaat ook goed.
Zal het straks nog is proberen, en elke keer een softreset doen en de instellingen verwijderen na een change.
Je leest overal overigens problemen met wifi en WM5; Axims, Qtek, HP's, lijkt me dus echt een WM5 issue.
Verwijderd
Zoek dus eigenlijk gewoon een hele dunne screenprotector, antireflecterend, die niet de gevoeligheid zo aan tast
Hmm ik heb een brando, antireflecterend en heb geen problemen met de gevoeligheid...Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:12:
Iemand nog goede tips voor screenprotectors? Ik heb nu een Brando screenprotector erop zitten maar ben er niet tevreden mee. Hij was zeker makkelijk aan te brengen, maar het velletje heeft zelf een soort van korrelige structuur, en ik merk dat de gevoeligheid van het scherm is afgenomen. Je moet echt tikken want anders pak je zo een andere toets op het toetsenbord. Ook als je in de auto met een zonnebril opzit, reflecteerd de laag een soort van roze/groene gloed wat niet te zien is zonder zonnebril.
Zoek dus eigenlijk gewoon een hele dunne screenprotector, antireflecterend, die niet de gevoeligheid zo aan tast
Verwijderd
Ik heb inmiddels ook een acer N311 aangeschaft. Maar nu 1 vraag: waar vind ik op korte termijn een lederen case??? (en andere accesoires) Heb al veel op internet gezocht. PDAshop heeft een case die uitverkocht is. PDair verkoopt ze, maar kan geen nederlandse verkoop vinden.... Heeft iemand een goede tip?? Of zijn de ervaringen met een metalen case ook goed? Zie dat zelf niet zo zitten maar misschien is dat onterecht. Lijkt me zo onhandig dat je het klepje dan niet om kunt slaan tegen achterzijde.
Thanx!
Verwijderd
Ik hou het even in de gaten, ik weet dat het puur ligt aan WM5 en niet aan het apparaat. Wlan verbinding op mijn werk gaat perfect, met een 3com access point is het aanmelden, 128bit key invoeren, en gaan met die banaan.
Verwijderd
Wat bij mij helpt is de batterij eruit, en er opnieuw in. Hou je ook de gegevensWacky schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:00:
Ik had vanavond ook een hanger, apparaat reageerde nergens meer op. Alleen een harde resr heeft geholpen, helaas alle gegevens+geinstalleerde programma's kwijt
Veripart universal carholder
Vooral na aanleiding van de goede ervaringen van Tinux en ook na het zien van zijn foto's. Ik ben er zelf overigens ook erg tevreden over. Zeer stevige, maar toch buigzame hals en mede dankzij een hendeltje een zeer sterke zuignap.
Ik heb vorige week samen met mijn ouders er wat mee getoerd door de provincie Groningen. Ik heb zelf een Fiat Panda waarin de autohouder + Acer N311 zijn plekje heeft gevonden, maar tijdens het toeren had ik de autohouder en Acer N311 aan de voorruit van een Fiat Bravo geplakt. Het geluid van de PDA is net genoeg om het als bestuurder zijnde te kunnen horen, maar het is beter om er boxjes op aan te sluiten. Bij de aanschaf van mijn Acer N311 heb ik voor het multimediapakket inclusief Logitech mm28 aan te schaffen. Die boxen zijn (ook op batterijen) zeer goed voor hun formaat en dus ook zeer handig voor gebruik met TomTom.
Hier onder wat inpressiefoto's van in zowel mijn eigen Fiat Panda als in mijn ouders' Fiat Bravo (laatste 2 foto's):

Je ziet overigens ook een foto met de Acer N311 in de breedte, maar dan komt de navigatie joystick tegen het schuimrubber van de houder, wat dus niet echt ideaal is.
Verwijderd
resco screen capture?insan1ty schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:52:
Nou heb ik net zitten zoeken maar k kan nergens WM5 compatible progs vinden waarmee ik screenshots kan maken op 640x480.. Iemand ideeën?
Nope, die pakt alles in 320x240 en dan krijg je dit:

Niet mooi dus.
Hij is nu weer op voorraad, wordt strakt thuis bezorgt. Heb al wel een nederlandse winkel gevonden waar ze voor 28 euro een metalcase verkopen.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 00:22:
Hey.
Ik heb inmiddels ook een acer N311 aangeschaft. Maar nu 1 vraag: waar vind ik op korte termijn een lederen case??? (en andere accesoires) Heb al veel op internet gezocht. PDAshop heeft een case die uitverkocht is. PDair verkoopt ze, maar kan geen nederlandse verkoop vinden.... Heeft iemand een goede tip?? Of zijn de ervaringen met een metalen case ook goed? Zie dat zelf niet zo zitten maar misschien is dat onterecht. Lijkt me zo onhandig dat je het klepje dan niet om kunt slaan tegen achterzijde.
Thanx!
Verwijderd
Maar wat me totaal tegenvalt is dat de shop waar ik hem gekocht heb, voor een produkt van een paar dagen oud zeggen ze kortweg dat ik contact kan opnemen met Acer om het te laten repareren, want ze hebben een speciale overeenkomst. Een paar dagen oud.... en dan afgescheept worden met reparatie.
Uiteindelijk Acer gebeld, probleem vermeld en de reactie was "Ja meneer dat is een schermbreuk". Dus ik zeg ook, er is geen barst, geen krasje whatsoever, het apparaat is een paar dagen oud, en met zorg behandeld. "Ja meneer, dat maakt niet uit we hebben mensen die na een dag al hun scherm kapot hebben, laten vallen, in hun broekzak, enzovoorts , hou er rekening mee dat als er een defect wordt geconstateerd dat u een factuur zult ontvangen".
Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.
Webshop? Dan koop op afstand oftewel Richtlijn 97/7/EG van het Europees Parlement en de Raad van 20 mei 1997 betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomstenVerwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:00:
Die van mij gaat terug, want ik constateer onder TL licht een lichte olieachtige vlek. Onder normaal licht is het totaal niet te zien, maar zodra je op kantoor zit valt het op.
Maar wat me totaal tegenvalt is dat de shop waar ik hem gekocht heb, voor een produkt van een paar dagen oud zeggen ze kortweg dat ik contact kan opnemen met Acer om het te laten repareren, want ze hebben een speciale overeenkomst. Een paar dagen oud.... en dan afgescheept worden met reparatie.
Uiteindelijk Acer gebeld, probleem vermeld en de reactie was "Ja meneer dat is een schermbreuk". Dus ik zeg ook, er is geen barst, geen krasje whatsoever, het apparaat is een paar dagen oud, en met zorg behandeld. "Ja meneer, dat maakt niet uit we hebben mensen die na een dag al hun scherm kapot hebben, laten vallen, in hun broekzak, enzovoorts , hou er rekening mee dat als er een defect wordt geconstateerd dat u een factuur zult ontvangen".
Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.
Die olieachtigevlek is geen schermbreuk, maar iets statisch tussen de lagen van het touchscreen. Ik had dat ook op mijn Pocket Loox maar vond het niet storend. Je kunt je dus niet beroepen op non-conformiteit (oftewel BW7:17) waarin is bepaald dat:Herroepingsrecht
Bij elke overeenkomst op afstand heeft de consument een termijn van ten minste 7 werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen. De consument moet in dit geval ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen. De leverancier is verplicht om binnen 30 dagen de bedragen terug te betalen die reeds door de consument betaald zijn.
De termijn van het herroepingsrecht gaat voor goederen in op de dag waarop de consument de goederen ontvangt. De leverancier moet dan wel aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de informatie hebben voldaan. Voor diensten gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten, of op de dag waarop de leverancier aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging heeft voldaan. Indien de leverancier niet heeft voldaan aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de, is de termijn van
herroeping drie maanden.
De consument kan in een aantal gevallen het herroepingsrecht niet uitoefenen, namelijk:
* voor diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is begonnen vóór de termijn van zeven werkdagen;
* voor goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen invloed heeft;
* voor goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk, of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben;
* voor goederen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, of die snel kunnen bederven of verouderen;
* voor audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
* voor de levering van kranten en tijdschriften;
* voor de diensten van weddenschappen en loterijen.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet hoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
[ Voor 14% gewijzigd door insan1ty op 14-06-2006 17:18 ]
Verwijderd
Nu ben ik hem dus meteen twee weken kwijt. Ik verwacht overigens dat Acer er eentje uit een andere doos pakt en deze terugstuurd, want arbeidsloon voor de onderzoek/vervanging van een touchscreen component is duurder dan een ander apparaat pakken.
Vanmorgen sta ik op, hij had de ganse nacht in de usb lader gezeten. Ik zie dat het blauwe ledje continu brand. Het scherm is ook niet actief, (normaal zou enkel de backlight uit zijn, maar het scherm wel nog actief). Ik haal hem uit de lader, en de led gaat uit. Hij reageert op niets meer, (stylus, aan/uit, reset, hardreset...)
Zijn er nog mensen die dit vreemde gedrag hebben bij hun pda? Ik raak een beetje geiriteerd erdoor. Ik kan niet op hem rekenen, de eene dag doet hij het, de andere niet, soms een week wel en een week niet.... en als ik hem dan opzend werkt hij natuurlijk wel goed
zucht...
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Tijdens het laden zakt het percentage soms 20%, net alsof hij niet aan het laden is?
Soms is hij wel 100% geladen, laat ik hem in de lader en de volgende dag is hij nog maar 50% geladen? Ik kan er totaal niet op rekenen op die batterij.
Soms duurt het ook een uur om de batterij 2% of zo op te laden...
Ik vind het maar raar
Ivm taalcursus wil ik 'm vnl. gaan gebruiken als woordenboek.
Internetten is niet nodig. Navigatie ook niet. Wel wil ik tomtom erop zetten zodat ik wel een plattegrond van een stad heb als ik bijv. daar op vakantie ben.
Verder komen er wat simpele spelletjes op, patience, sudoku, niks heavy's ofzo.
Gezien mijn eisen, zou de n310 hier voldoen? Aangezien deze wel minder geheugen en processorsnelheid heeft dan de n311. Ik wil natuurlijk wel graag dat de PDA niet traag is.
Of misschien zijn er andere alternatieven dan de n310 die ook aan mijn eisen voldoen? (met 480x640 scherm)
Alvast bedankt.
Verwijderd
Vroeger stond het bij mij gewoon goed, totdat ik een keer het vinkje bij "Display the clock on the title bar in all programs" uit- en weer aanzette.. Sindsdien nooit meer goed gekregenJoen schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:48:
Als je in een programma zit komt de tijd daar te staan. Zit je op je today scherm dan staat je tijd een paar millimeter lager.
Bij mijn oude Palm TT2 had ik ook een aluminiun case en die heeft mijn Palm meerdere malen goed beschermd.
Koffie werkt echt!
Verwijderd
Heb die Alu case van Brando en ben er zeer tevreden over.koffiedrinker schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:25:
Gisteren heb ik een Acer N311 gekocht en ben daar zeer tevreden over. Ik moet alleen nog een case hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar een aluminium case. Hier zijn een aantal mensen geweest, die er een van Brando hebben besteld. Hebben jullie die al gekregen? En wat zijn jullie ervaringen hiermee? Beschermt hij de Acer goed?
Bij mijn oude Palm TT2 had ik ook een aluminiun case en die heeft mijn Palm meerdere malen goed beschermd.
Zeker weten een aanrader!