Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 22:32
Ik denk er serieus over om ook de N311 te kopen. Heb enkel wat twijfel over:

1. Batterijduur. In diverse reviews wordt deze als 'mager' genoemd.
2. Stabiliteit WM5. In forums van de X51v en HX4700 worden nogal wat stabiliteitprobleemjes genoemd.

Wat is jullie eigen praktijkervaring met deze twee punten?

Thanks

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

Thierryziezo schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:39:
Hallo,

Ik heb enkele vraagjes omtrent het gebruik van deze PDA als GPS-systeem.

Kan de speaker van de pda het stemgeluid van bvb Tomtom luid genoeg weergeven? Hoe zit het met het opladen van deze pda in de auto? Welke GPS-ontvanger gebruiken jullie?

Zelf kwam ik terecht bij de Adapt-ontvangers omdat deze ook een adapter hebben met USB-lader voor in de auto. Deze kunnen 20u mee op 1 lading zodat de PDA de rest van de tijd in de lader kan.
als ik genoeg tijd heb dit weekend zal ik het voor je uittesten. Ik heb een adapt ad-300 gps ontvanger met domdom 5.nogwat.

roelbb

• roelbb

roelbb

knorretje

Randy.W schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:12:
Ik denk er serieus over om ook de N311 te kopen. Heb enkel wat twijfel over:

1. Batterijduur. In diverse reviews wordt deze als 'mager' genoemd.
2. Stabiliteit WM5. In forums van de X51v en HX4700 worden nogal wat stabiliteitprobleemjes genoemd.

Wat is jullie eigen praktijkervaring met deze twee punten?

Thanks
Als je inderdaad de heletijd je Wlan en bluetooth aanlaat staan, is het zo gebeurd met je accu. Maar als je dat selectief inschakeld valt het allemaal wel mee. Van het weekend ga ik navi proberen en dan weet ik ook wat het met de accu doet als je een tijdje wil navigeren (i.c.m. bluetooth)

roelbb

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 19:55:

Voordelen Palm
• Groter scherm
2x zoveel resolutie (640x480 t.o.v. 480x320) is juist het belangrijkste pluspunt van de Acer. De grootte van het scherm is veel minder van belang.

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 05-04-2006 21:39 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:45
gister gekregen en uiteraard uitgebreid getest! ik vind het een perfect ding! kan het niet anders omschrijven. Video mogelijk heden nog niet getest. Maar heb een adapt bluetooth gps ontvangen en die werkt ook perfect met het apperaat. Verder is hij nog nooit vastgelopen. WLAN is onwijs gaaf. Heel goed bereik en in combinatie met terminal services erg handig. Wel raad ik de pocket browser aan die ik al eerder in het rarretje toegevoegd heb. Lekker snel apperaatje. Wie wat wil weten vraag maar raak.

[ Voor 4% gewijzigd door sanderdw op 06-04-2006 13:15 ]

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 22:32
sanderdw schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:15:
gister gekregen en uiteraard uitgebreid getest! ik vind het een perfect ding! kan het niet anders omschrijven. ....................... Lekker snel apperaatje. Wie wat wil weten vraag maar raak.
Sander, wat is jouw ervaring met de batteryduur?
Hoe lang met/zonder bluetooth/Wlan?

Thanks

Verwijderd

Randy.W schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:07:
[...]

Sander, wat is jouw ervaring met de batteryduur?
Hoe lang met/zonder bluetooth/Wlan?

Thanks
Bij mij gaat met internetbrowsen en post ophalen via WiFi de batterij ongeveer 2 uur mee, dan geeft ie een waarschuwing bij 20% Met een videootje/muziek draaien zonder wifi gaat het langer maar ben eigenlijk nog niet tot de piep/20% gegaan, dus weet nog niet hoe lang ie t zonder WiFi doet.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
Is het met deze PDA ook mogelijk om een GSM via BLUETOOTH te laten verbinden, en zodoende te laten werken als Handsfree KIT , voor in de auto bijvoorbeeld ?

Ik kon hier zo even niets over vinden.

Verwijderd

Niekepox schreef op zondag 02 april 2006 @ 19:55:
Voordelen Palm

Groter scherm
Mooooody schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:39:
[...]

2x zoveel resolutie (640x480 t.o.v. 480x320) is juist het belangrijkste pluspunt van de Acer. De grootte van het scherm is veel minder van belang.
...en het grotere scherm wat voor de Palm wordt aangehaald als voordeel is volgens mij geeneens (fysiek) (veel) groter van het Acer scherm (los van de resolutie)...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 12:07 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
SandeR schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:57:
Is het met deze PDA ook mogelijk om een GSM via BLUETOOTH te laten verbinden, en zodoende te laten werken als Handsfree KIT , voor in de auto bijvoorbeeld ?

Ik kon hier zo even niets over vinden.
Met een GSM verbinden via Bluetooth kan wel, maar niet als handsfree kit voorzover ik weet. Al zou het wel kunnen, dan denk ik dat het volume van het ingebouwde luidsprekertje te laag is.

• roelbb

roelbb

knorretje

Om de een of andere reden blijft de W-lan verbinding steeds zoeken naar andere netwerken en probeert daar ook op in te loggen. Met het gevolg dat hij de verbinding met de basis station verliest.

weet iemand hoe dit uit te zetten is, dat ie alleen maar probeert in te loggen op netwerken waar ik de sleutel ook van heb?

roelbb

Verwijderd

Ik zit nu ook te denken deze pda te kopen, hoe zijn de ervaringen met films kijken op de pda? Dat is eigenlijk het enige wat mij tegenhoud , ik las in een review op internet dat het echt triest was.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

Even zoeken in dit topic doet wonderen.. Ik heb gezocht op filmpje

Verwijderd

Zie hier de zoveelste filmpjes vraag en snap niet dat mensen een pda willen kopen om er films op te kijken. Tegenwoordig zijn er draagbare dvd spelers en zo is er ook nog de goedkopere psp waar films dus totaal niet op kunnen schokken en waar je ook nog spelletjes op kunt spelen. :P Navigatie oke. Maar daar heeft deze Acer naar mijn weten geen problemen mee omdat Tom tom bij mij perfect werkt :) Het is maar net welke eisen je aan een pda stelt. :)

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 07:31

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:48:
Zie hier de zoveelste filmpjes vraag en snap niet dat mensen een pda willen kopen om er films op te kijken. Tegenwoordig zijn er draagbare dvd spelers en zo is er ook nog de goedkopere psp waar films dus totaal niet op kunnen schokken en waar je ook nog spelletjes op kunt spelen. :P Navigatie oke. Maar daar heeft deze Acer naar mijn weten geen problemen mee omdat Tom tom bij mij perfect werkt :) Het is maar net welke eisen je aan een pda stelt. :)
Omdat je dan juist 10 van die leuke apparaatjes bij hebt.
Nu heb je dus alles in één op je GSM na. maar die mogen de meeste mensen elk jaar een nieuwe uitzoeken.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• sanderdw
Nogmaals mijn 311 werkt als een treintje. Ik heb een Adapt 500 Gps muis en werkt in combinatie met de nieuwe versie tom tom 5.1 heel erg goed. Ook raad ik de software van Resco aan bv Resco Explorer 2005. Hiermee kan je op gedeelde ntfs schijven komen in het netwerk idiaal en snel. Ook krijg je een leuk Today schermpje met info over je geheugen enzo die met verschillende skins aan te passen is. 1 nadeel dat de software niet gratis is.

Afbeeldingslocatie: http://www.uto-oosterhout.nl/downloads/screen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uto-oosterhout.nl/downloads/Screen2.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door sanderdw op 10-04-2006 10:40 ]

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 19:55:
Ik zit nu met een probleem.. Ik heb 2 schitterende PDA's op het oog, de Acer N311 vs. de Palm Tungsten TX.

Acer N311

[afbeelding]

Fysieke Eigenschappen
Lengte 11 cm
Hoogte 1,4 cm
Breedte 7 cm
Gewicht 135 gram
Kleur Zilver

Geheugen
Intern RAM geheugen 64 MB
Intern ROM geheugen 128 MB
Geheugenkaart Secure Digital (SD), Secure Digital (+SDIO), Multi Media Card (MMC)

Systeem
Processor type Samsung S3C2440
Processor kloksnelheid 400 MHz
Besturingsysteem/platform Windows Mobile 5 Nederlands
USB verbinding 1.1, USB Host Functie USB
Seriële poort Ja

Display
Scherm type Transflective TFT
Scherm resolutie 480x640 pixels
Scherm diagonaal 3,7 inch
Kleurdiepte Full color

Wireless
WLAN Security WEP
Bluetooth Ja
Bluetooth versie 1.2
Bluetooth klasse II
GSM/GPRS Nee

Navigatie interface
Directional Pad 5-wegs
Stylus Ja
Touchscreen Ja

Multimedia
Audio-out Mini-jack 3.5 mm
Camera Nee

Accu
Stroomvoorziening Li-ion accu
Accu sterkte 1200 mAh
Verwisselbare accu Ja
Batterij levensduur (PDA) 8 uur

Software
Standaard bijgeleverde software Internet Explorer, Windows Media Player, Pocket Word, Pocket Excel, Pictures, File Explorer, Calculator, MSN Messenger, Microsoft Reader, Inbox, Tasks, Notes

GSM/GPRS
GSM/GPRS Nee

Overigen
Handleiding Nederlands (schriftelijk), Nederlands (CD-Rom)
Minimale systeemeisen CD-ROM, Systeembeheerder rechten/Administrator rights, Windows 98/NT/2000/Me/XP
Garantie 2 jaar
Garantie type Carry-in garantie

Desktop Connectivity
Outlook Synchronisatie Ja (Activesync)

VS

Palm Tungsten TX

[afbeelding]
Klik hier maar voor de specs..

Wat wil ik er mee doen?

• Muziek luisteren
• Internetten
• Msn-en
• Fotos, en miscshien video's er op kijken

Voordelen Acer:
• Vertrouwde werkomgeving (windows)
• Standaard apps, word, excel enz
• standaard msn
• Snellere processor + meer werkgeheugen

Voordelen Palm
• Groter scherm
• Veel langere standby-tijd
• Volgens velen met een prachtig OS uitgerust

Welke lijkt jullie het meest geschikt voor mij? Ze zijn ongeveer even duur, dus voor de prijs hoef ik het niet te laten.
Wel in tegenstelling tot wat je denkt is de leercurve voor beide gelijk, ze zijn beide anders dan de windows XP (bijvoorbeeld) dus ook de acer, standaard apps worden beter ondersteund bij palm. De acer is dan wel misschien sneller op papier maar in de realiteit is het ongeveer hetzelfde .

Als over de palm : groter scherm? nee hoor even groot, de acer heeft zelfde het dubbele van resolutie, standby tijd zal ongeveer hetzelfde zijn (ga af op tests niet op wat de fabrikant zegt) OS is stabieler maar minder krachtig. Verschillende programma's tegelijk (dus muziek luisteren EN word/excell) is niet echt aan te raden en kan voor problemen zorgen.

Goh je keuze is moelijk, beide zijn ongeveer gelijk pak de goedkoopste zou ik zeggen.

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

sanderdw schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:39:
Nogmaals mijn 311 werkt als een treintje. Ik heb een Adapt 500 Gps muis en werkt in combinatie met de nieuwe versie tom tom 5.1 heel erg goed. Ook raad ik de software van Resco aan bv Resco Explorer 2005. Hiermee kan je op gedeelde ntfs schijven komen in het netwerk idiaal en snel. Ook krijg je een leuk Today schermpje met info over je geheugen enzo die met verschillende skins aan te passen is. 1 nadeel dat de software niet gratis is.

[afbeelding]

[afbeelding]
Resco explorer is inderdaad geweldig! Netwerkshares benaderen is echt super.
Over je screens: ik vond mijn rotatescreen icon echt enorm lelijk. Daarom heb ik deze icon naar 32x32 aangepast. Als je ook wilt dat dit icoontje 32x32 is, download dan het volgende bestand en zet deze bij je windows map:
RotateScreen.exe.0413.mui
Even soft resetten en je hebt een mooi 32x32 icoon. Het is veilig, want je wijzigt niks aan je ROM, je zet alleen een file in je windows directory erbij.
Let op!
Ik heb deze alleen getest op een Acer N311 taal Nederlands, met als OSversie v5.01, en ROM-versie v1.00.15. Hierop werkt dit icoontje prima.

Het icoontje voor WIFI vind ik ook verschrikkelijk lelijk, alleen deze lukt me niet om aan te passen :( Iemand meer ervaring met dit soort dingen?

[ Voor 5% gewijzigd door TimeClypse op 10-04-2006 12:50 ]

Paulvogel ©

• sanderdw
tnx voor je icoontje. het ziet er echt een stuk beter uit. alleen jammer dat dit niet standaard in de rom zit. het wifi icoontje moet ook aan te passen zijn alleen zou ik niet weten hoe.

Wisbar is trouwens ook een aardig programma, deze veranderd je standaard start menu balk en hier kun je makkelijk de achtergrond programma's zien en afsluiten.

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

sanderdw schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:13:
tnx voor je icoontje. het ziet er echt een stuk beter uit. alleen jammer dat dit niet standaard in de rom zit. het wifi icoontje moet ook aan te passen zijn alleen zou ik niet weten hoe.

Wisbar is trouwens ook een aardig programma, deze veranderd je standaard start menu balk en hier kun je makkelijk de achtergrond programma's zien en afsluiten.
Daar gebruik ik SPB Pocket Plus 3 voor, die heeft ook een today plugin en aan de bovenkant van je scherm een batterij indicator, zodat je ook tijdens het draaien van programma's je batterijstatus kan zien. Ook heeft deze een prorgamma lijst als je de sluiten knop van een programma inhoudt, waar je programma's kan sluiten, alles sluiten, minimaliseren en noem maar op.

Paulvogel ©

Verwijderd

Ik vraag me alleen af hoe je programmas echt afsluit..

als ik gewoon op kruisje druk, en dan aan het einde van de dag staan al mn programma's aan..

weet iemand hoe dat moet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:08:
Ik vraag me alleen af hoe je programmas echt afsluit..

als ik gewoon op kruisje druk, en dan aan het einde van de dag staan al mn programma's aan..

weet iemand hoe dat moet?
Naar mijn weten kan het niet in WM5 zelf, ik gebruik een shell/programma om het te killen; Battery Pro.. Aanradertje, maar de prijs.. :/

Werkt dus zo: (op het kruisje klikken wanneer je het menutje naar beneden hebt gehaald)
Afbeeldingslocatie: http://www.omegaone.com/images/bpp/pt.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 20:32 ]

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

-Daniël- schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:31:
[...]

Naar mijn weten kan het niet in WM5 zelf, ik gebruik een shell/programma om het te killen; Battery Pro.. Aanradertje, maar de prijs.. :/

Werkt dus zo: (op het kruisje klikken wanneer je het menutje naar beneden hebt gehaald)
[afbeelding]
Je kan het wel in windows zelf sluiten, maar het is wat omslachtig:
start > instellingen > tabblad systeem > geheugen > actieve programma's
Daar kun je ze sluiten, maar een dergelijke plugin (bij mij SPB Pocket Plus) maakt het veel makkelijker.

Paulvogel ©

• sanderdw
nope je kan het niet per programma zelf afsluiten. Je hebt er wel verschillende tools voor zoals Daniel al zei. Maar ik denk ook wel dat er gratis software is hiervoor. ik gebruik zelf resco maar die is niet gratis.

Verwijderd

Zijn er op dit forum ook al mensen die het probleem hebben dat de N311 's ochtends, na een nachtje in of buiten de cradle niet meer wil booten? Ik heb de laatste Rom, volgens de nummering. Alleen als ik de batterij eruit haal en weer terug plaats werkt ie weer. Maar meestal is de batterij dan ook plat, een paar keer had ik dat deze nog halfvol (44-52%) was. En ik weet zeker dat ik alle programmas in [actieve programmas] heb uitgezet, en ook de WiFi zet ik elke keer handmatig uit (vliegtuigmodus). Op PDAGold en nog ergens anders (waar?) heb ik gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem,. Bij de meeste mensen schijnt het over te zijn na de Rom-update, maar niet overal. Helaas bij die van mij ook niet. Heb gebeld met de shop waar ik 'm gekocht heb, kreeg wel een erg lauw figuur aan de lijn, die niet veel leek te weten, wat me tegenviel, dus dat wordt toch een bezoekje.

Verwijderd

weet iemand of dr al een gefixte versie van de 311 is gekomen ivm het afspelen van video's

• sanderdw
ruger44, ik heb wel vernomen dat meerdere mensen dit hebben. alleen ik heb het zelf niet. wat je kan proberen is de rom + bootloader opnieuw te installeren. als dit niet helpt adviseer ik je toch contact op te nemen met de winkel.

• roelbb

roelbb

knorretje

ik heb daar gelukkig (nog) geen last van. En hoop dat ook zo te houden ;-)

roelbb

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:59:
weet iemand of dr al een gefixte versie van de 311 is gekomen ivm het afspelen van video's
en met gefixt bedoel jij?
Hij kan video's op 640x480 gewoon niet goed afspelen, dat ligt niet aan de software maar aan de processor, dat mag duidelijk zijn. Dus "gefixt" wordt deze n311 nooit, als je dat soms bedoelt.

Paulvogel ©

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

sanderdw schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:16:
ruger44, ik heb wel vernomen dat meerdere mensen dit hebben. alleen ik heb het zelf niet. wat je kan proberen is de rom + bootloader opnieuw te installeren. als dit niet helpt adviseer ik je toch contact op te nemen met de winkel.
Ook wel eens gehad, met name na het gebruiken van de hold knop had ik er last van, ik heb het nu in totaal 2 keer gehad. Ligt niet aan Acer of de ROM, maar ligt aan windows mobile (heb het zelfde gezien met een HP met windows mobile 5).

Paulvogel ©

• DDemolition

DDemolition

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:44:
Zijn er op dit forum ook al mensen die het probleem hebben dat de N311 's ochtends, na een nachtje in of buiten de cradle niet meer wil booten? Ik heb de laatste Rom, volgens de nummering. Alleen als ik de batterij eruit haal en weer terug plaats werkt ie weer. Maar meestal is de batterij dan ook plat, een paar keer had ik dat deze nog halfvol (44-52%) was. En ik weet zeker dat ik alle programmas in [actieve programmas] heb uitgezet, en ook de WiFi zet ik elke keer handmatig uit (vliegtuigmodus). Op PDAGold en nog ergens anders (waar?) heb ik gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem,. Bij de meeste mensen schijnt het over te zijn na de Rom-update, maar niet overal. Helaas bij die van mij ook niet. Heb gebeld met de shop waar ik 'm gekocht heb, kreeg wel een erg lauw figuur aan de lijn, die niet veel leek te weten, wat me tegenviel, dus dat wordt toch een bezoekje.
Jups, heb ik ook, heb alleen nog geen nieuwe rom oid geprobeerd. Verder knalt m'n VPN eruit als ik +30 keer heb verbonden (denk ik ongeveer) om te synchroniseren met de exchange server. Dit is na +- 4 dagen en moet ik de PDA resetten. Dan doet hij het wel weer, maar is vrij irritant.

Verwijderd

Weet iemand wat er gebeurd is met de letterherkenning / transcriber? Bij invoer zie ik alleen maar een toetsenbord, terwijl volgens mij windows mobile 5 ook andere invoermethodes kent.

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:38:
Weet iemand wat er gebeurd is met de letterherkenning / transcriber? Bij invoer zie ik alleen maar een toetsenbord, terwijl volgens mij windows mobile 5 ook andere invoermethodes kent.
:o hij is bij mij ook gejat :( had het nog niet eens gemerkt, zo vaak gebruik ik het 8)7
http://www.microsoft.com/...ownloads/transcriber.mspx
en deze van microsoft werkt niet, beetje oude versie waarschijnlijk :P

Paulvogel ©

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

De block & letter recognizers kun je waarschijnlijk toevoegen door de aanwijzingen uit het HTC Wizard topic te volgen.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Ik ben nu ook de gelukkig eigenaar van een acer n311 :D
Tot nu toe zeer tevreden. Het synchroniseren met v4.1 werkt perfect ondanks enkele mindere berichten in dit topic. Verder nog geen problemen tegen gekomen. Nu maar hopen dat er binnenkort een carholder uitkomt voor de n3xx.

Heeft er iemand overigens een tip voor een freeware progje die programma's helemaal afsluit ?
edit; Ik denk iets gevonden te hebben voor het afsluiten: Magic Button 2.0 Het is freeware dus ik ga het zo es proberen.
Als het wat is laat ik het wel weten :)
Geweldig, precies wat ik zocht en nog gratis ook! Overigens wordt er bij de installatie ook gevraagd of je shareware (mxconverter voor 24 dagen) wil installeren. Dit kan je uitvinken.

[ Voor 35% gewijzigd door Stealth2000 op 12-04-2006 21:23 ]

• sanderdw
hmm ideaal programma beter dan al die andere programma's die veel geheugen in pikken. deze maar 8 kb >:)

tnx, stealth

[ Voor 14% gewijzigd door sanderdw op 13-04-2006 10:16 ]

• lennard87
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-11 20:00
Heb mn n311 nu ook binnengekregen van de pdashop,
wat een gelikt ding is et :P

Ik vind alleen wel jammer dat er geen infrarood op zit,
kameraad heeft dat wel en die gebruikt zn pda als afstandsbediening :)

Is er geen SD uitbreidingskaartje ofzo met IR?

edit: Als je kijkt op http://www.ultramote.com/extender.php zie je dat die
wel een IR uitbreiding hebben voor compact flash maar ja dat hebben wij
acer gebruikers niet.

[ Voor 27% gewijzigd door lennard87 op 13-04-2006 10:34 ]

Verwijderd

Eggy schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:46:
De block & letter recognizers kun je waarschijnlijk toevoegen door de aanwijzingen uit het HTC Wizard topic te volgen.
Het werkt! _/-\o_ _/-\o_

De .cab installeren was voldoende, registry aanpassen was niet nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:04:
[...]

Het werkt! _/-\o_ _/-\o_

De .cab installeren was voldoende, registry aanpassen was niet nodig.
En hoe start je dit daarna?
(sorry dat ik wat dom lijk, t is mn eerste PDA..)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:15:
[...]

En hoe start je dit daarna?
(sorry dat ik wat dom lijk, t is mn eerste PDA..)
Na installatie hoef je niets te doen. Verschil is alleen dat je bij invoer meerdere opties krijgt.

Meestal heb je onderin je scherm een klein toetsenbordje met daarnaast een pijltje. Als je op dat pijltje klikt, dan kun je ook de andere invoermethodes kiezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:51:
[...]

Na installatie hoef je niets te doen. Verschil is alleen dat je bij invoer meerdere opties krijgt.

Meestal heb je onderin je scherm een klein toetsenbordje met daarnaast een pijltje. Als je op dat pijltje klikt, dan kun je ook de andere invoermethodes kiezen.
Bedankt voor de uitleg! :)

Nu alleen nog leren om de letters op z'n engels/amerikaans te schrijven geloof ik, of ik heb het op een vreemde manier geleerd? een K of k kan ik nog niet voor elkaar krijgen bijv...
UPDAT een K lukt nu wel, heb naar t handschrift van n US vriend gekeken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 19:34 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:02
Heb je een exacte link naar waar dit exact vermeld staat? Ik kan het namelijk helaas niet echt vinden. :/

• insan1ty
Ik heb m vandaag binnen gehad :D
TomTom 5.2 start neit op, vreemd.. Ik ga zo een harde reset doen want ik ben de nederlandse taal nu al zat.. Al die taalfouten :X Foutennrapport, WEP: Openen.. Krijg er nu al de kriebels van. Nog meer mensen last van de toetsenbordindeling? Is dit anders in de Engelse versie? Ik wil gewoon VS 101 zeg maar :)

Edit: net geupdate naar engels V1.00.15: VS 101 toetsenbord yeah :D

[ Voor 10% gewijzigd door insan1ty op 15-04-2006 00:34 ]

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Een van de dingen waarvoor ik mijn PDA wil gebruiken is het bekijken van series in de trein.
Ik maak nu gebruik van TCPMP als player. Op dit moment is het veel met de instellingen spelen en een balans vinden tussen kwaliteit en acceptabele framerate. Doordat het schermpje erg scherp is ben ik geneigd de kwaliteit settings hoog te laten maar dan krijg ik net niet genoeg fps om soepel op fullscreen te kijken.
Ik heb de ice age 2 trailer geprobeerd. AVI file, mpeg4 CoreASP codec, size 640x344, originele fps: 23.976 Met als videodriver "RAW Framebuffer" krijg ik so far het soepelste resultaat.
Op het moment ben ik een filmpje (xvid) aan het bakken die slechts 320x180 is, eens kijken of met dezelfde instellingen een soepel beeld te krijgen is.

Iemand hier al met succes het een en ander geprobeerd wat betreft video op de pda ? Zoja, welke player, codec, instellingen ?

• Joen
insan1ty schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:41:
TomTom 5.2 start neit op, vreemd.. Ik ga zo een harde reset doen want ik ben de nederlandse taal nu al zat.. Al die taalfouten :X Foutennrapport, WEP: Openen.. Krijg er nu al de kriebels van. Nog meer mensen last van de toetsenbordindeling? Is dit anders in de Engelse versie? Ik wil gewoon VS 101 zeg maar :)

Hoe kun je die firmware dan veranderen eigenlijk?

Mijn Acer N311 samen met TomTom is besteld en onderweg. Helaas was mijn zusje net te laat met de deur open te doen voor de postbode vandaag (moest zelf vandaag werken). Dat wordt weer wachten tot minimaal dinsdag. :( :P

Verwijderd

En TinuX heeft hem vandaag dan ook binnengekregen. Erg vet apparaat! Alleen ik heb een probleempje. Als ik hem in de cradle stop en via usb aan m'n computer verbind dan herkent windows het Acertje niet. Ik heb ActiveSync 4.1 verschillende keren geinstalleerd en verbinding laten maken maar hij blijft mij vertellen dat USB niet beschikbaar is.

• roelbb

roelbb

knorretje

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 22:58:
En TinuX heeft hem vandaag dan ook binnengekregen. Erg vet apparaat! Alleen ik heb een probleempje. Als ik hem in de cradle stop en via usb aan m'n computer verbind dan herkent windows het Acertje niet. Ik heb ActiveSync 4.1 verschillende keren geinstalleerd en verbinding laten maken maar hij blijft mij vertellen dat USB niet beschikbaar is.
Doe eens een soft reset. werkte bij mij ook een keer om het geheel aan de gang te krijgen.

succes!

roelbb

• insan1ty
Wat ik ook doe, ik krijg mn wireless niet aan de gang.
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/Screen001.png

Hier blijft ie vrolijk op staan of op "Unavailable".. Key is goed ingevoerd, soms komt ie erop en verbreekt dan na 30 seconden de verbinding weer. Andere apparaten op hetzelfde netwerk werken wel prima.
Hard\ en soft reset van zowel PDA als router bieden geen oplossing. Iemand hetzelfde meegemaakt?
Het boeltje draait op een Linksys BEFW11S4 (1.45.10, laatste firmware).

Overigens: je kunt niet scrollen in je inbox dmv de scrollbar.. echt vreselijk irritant. Ook 'luistert' windows helemaal niet naar wat je instelt bij 'Only display messages from the last [ 3 ] days'. Hoe komt dat?

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
Ikzelf heb ook problemen via Wifi met deze pda. Ik heb een Asus WL-300g access point en gebruik vaste ip-adressen (zonder beveiliging ofzo) en kan wel verbinding maken, maar kom het internet niet op.

Verwijderd

roelbb schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:37:
[...]

Doe eens een soft reset. werkte bij mij ook een keer om het geheel aan de gang te krijgen.

succes!
Ik had 20 verschillende usb poorten geprobeerd en 20 x m'n pc opnieuw opgestart; geen effect. Nu doe ik net m'n pda in de cradle en het werkt meteen! Nu geen problemen meer; alles werkt fantastisch!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 12:11 ]

• Joen
Op onderstaande vragen heb ik nog steeds geen antwoord terwijl er wel mensen zijn de het antwoord weten. Mag ik alstubiiieeeeft antwoord opmijn vragen, ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar de antwoorden. :)

Heb je een exacte link naar waar dit exact vermeld staat? Ik kan het namelijk helaas niet echt vinden. :/

insan1ty schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:41:

(...)

[ Voor 39% gewijzigd door Joen op 17-04-2006 13:49 ]

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Joen schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:47:
Op onderstaande vragen heb ik nog steeds geen antwoord terwijl er wel mensen zijn de het antwoord weten. Mag ik alstubiiieeeeft antwoord opmijn vragen, ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar de antwoorden. :)

[...]

Bijna de onderste in het Mini FAQ gedeelte:

HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 10

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• Joen
Thnx. :)
En de block/letter recognizer kun je "naast"de normale keyboard input gebruiken of alleen maar in plaats van?

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 17-04-2006 15:37 ]

• roelbb

roelbb

knorretje

Eerder in het topic werd gevraagd hoe het met domdom is gesteld i.c.m. deze pda.

Vorige week uitgeprobeert. Zowel met stem " eva" als "neef stanley" is het goed te doen. Eva is natuurlijk beterder te verstaan vanwege het professioneel opnemen. De praat een stuk duidelijker. Geluidsterkte is van bijde goed te noemen. PDa lag naast de handrem, en was over die afstand ook goed te verstaan.

roelbb

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 15:33
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:44:
De mijne doet ook vreemd.
Ik krijg hem niet meer aan de praat. De eerste keer dat dit voorkwam heb ik hem de dag daarna in de oplader gestoken en het lampje begon te pinken dat hij aan het laden was.
Nu heb ik weer net het zelfde, maar nu krijg ik er niets meer uit. Hij laadt niet, hij start niet op, Ik krijg er totaal niets meer uit van leven.
Was dat bij jou ook zo?

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• insan1ty
Joen schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:21:
[...]

Mijn Acer N311 samen met TomTom is besteld en onderweg. Helaas was mijn zusje net te laat met de deur open te doen voor de postbode vandaag (moest zelf vandaag werken). Dat wordt weer wachten tot minimaal dinsdag. :( :P
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html
en
http://www.pdagold.com/articles/detail.asp?a=271

Engelse (of welke je maar wil) firmware downloaden en die howto volgen. Updaten duurt ongeveer 10 minuten en moet je 2x uitvoeren als je een oudere bootloader erop hebt zitten. Is het nog meer mensen opgevallen dat het speakertje maar 1 kanaal doorlaat? (dus of links of rechts, weet nog niet welk).

Verwijderd

LittleWan schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:08:
[...]

De mijne doet ook vreemd.
Ik krijg hem niet meer aan de praat. De eerste keer dat dit voorkwam heb ik hem de dag daarna in de oplader gestoken en het lampje begon te pinken dat hij aan het laden was.
Nu heb ik weer net het zelfde, maar nu krijg ik er niets meer uit. Hij laadt niet, hij start niet op, Ik krijg er totaal niets meer uit van leven.
Was dat bij jou ook zo?
Ja dus...

Als je de accu eruit haalt, en weer terugplaatst, zal je 'm wel weer kunnen opladen.
UPDATE:
Het probleem dat de N311 's morgens niet meer wilde starten en meestal een lege accu had, is nu alweer een week achter de rug!
Was best ongerust of dit een hardware probleem was, of nu al 'gewoon' een kapotte accu.
Heb het ding een hard re-set gegeven, en alleen de programma's die ik tot nu toe nodig had opnieuw geinstalleerd. (TCPMP en Skype) En hij doet het nog steeds uitstekend!

Ben niet 100% zeker, maar het lijkt erop dat het fout afsluiten van Active Sync de oorzaak was dat ik 's morgens de N311 levenloos aantrof.
Het afsluiten van Active Sync werkt nog steeds niet echt makkelijk, soms krijg ik geen picto voor >[veilig hardware verwijderen] op m'n PC, het is een beetje Hit-And_Miss of ik de PDA op een veilige manier afsluit, als Active Sync op de PDA niet goed wil stoppen -in [System]>[actieve programma's]>[programma stoppen] dan gaat t waarschijnlijk weer mis...

Het is toch wel jammer dat Active Sync geen mogelijk heeft tot manueel de PDA loskoppelen. - zoals iTunes met de iPod >[uitwerpen]
Maar dat kan ik dus niet op Acer steken, meer op MiekroSof...
Dus zoals al gesuggereerd door een (meer ervaren!) forumbezoeker was 't software-related.
Iedereen die met suggesties heeft geholpen: Erg Bedankt!

Al met al ben ik blij dat het werkt, en het werken ermee gaat ook steeds beter/makkelijker. Ook internetten en post ophalen gaat uitstekend, zo achter de keukentafel,ben er best tevreden mee!

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 17:41 ]

• LittleWan
accu uithalen in terugsteken lukt niet.
Wanneer ik de accu terugsteek, dan licht het backlight van het scherm even op.
Wanneer ik de accu in de lader steek (cradle) dan wordt deze niet warm wat er op wijst dat mijn batterij niet laadt.
Dit kan 2 dingen betekenen:
1) ofwel is mijn accu kapot.
2) ofwel is mijn accu volledig opgeladen

Als het dat laatste is zal de fout gewoon bij mijn toestel liggen.
Ik hoop dat ik dit goed krijg. Ik heb geen zin om hem op te sturen, veel te betalen en lang te wachten (ben van belgie en heb em in nederland besteld :s).

Even kijken wat Acer/Progress hier op te zeggen heeft...

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Verwijderd

LittleWan schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:18:
accu uithalen in terugsteken lukt niet.
Wanneer ik de accu terugsteek, dan licht het backlight van het scherm even op.
Wanneer ik de accu in de lader steek (cradle) dan wordt deze niet warm wat er op wijst dat mijn batterij niet laadt.
Dit kan 2 dingen betekenen:
1) ofwel is mijn accu kapot.
2) ofwel is mijn accu volledig opgeladen

Als het dat laatste is zal de fout gewoon bij mijn toestel liggen.
Ik hoop dat ik dit goed krijg. Ik heb geen zin om hem op te sturen, veel te betalen en lang te wachten (ben van belgie en heb em in nederland besteld :s).

Even kijken wat Acer/Progress hier op te zeggen heeft...
Als t scherm oplicht, (deed de mijne ook) dan denk ik dat er toch nog wel wat 'leven' in zit?
Accu erin en er uit, en dan hard re-setten al geprobeerd?
Hoop dat t werkt! Succes

• LittleWan
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:53:
[...]
Als t scherm oplicht, (deed de mijne ook) dan denk ik dat er toch nog wel wat 'leven' in zit?
Accu erin en er uit, en dan hard re-setten al geprobeerd?
Hoop dat t werkt! Succes
Ok,
Ik heb iets nieuws ontdekt.
Wanneer ik een harde reset probeer te doen dan brand het scherm (wit) + de blauwe led zolang ik die 3 knoppen ingedrukt hou.

[update]
Nu een paar uur later... Ik wil nog eens proberen om hem aan te krijgen. Nu neem ik hem uit de cradle en druk ik op een paar knopjes onbewust, en plots begint hij te booten.

Nu staat hij dus terug aan.
Heel raar dus. Hij werkt perfect, alleen durf ik hem nu niet meer uitschakelen.

Waren deze probelemen al bekend bij acer? is er al een oplossing?
Ik ga eens zoeken.

Bedankt

[ Voor 73% gewijzigd door LittleWan op 18-04-2006 21:24 ]

• sanderdw
Weet iemand al of de aluminium case al in nederland te koop is?

Verwijderd

sanderdw schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:20:
Weet iemand al of de aluminium case al in nederland te koop is?
Ja, volgende week kan regnem 'm leveren :)

http://www.regnem.nl/?p=productsList&iCategory=131

Heb er al 1tje besteld

• roelbb

roelbb

knorretje

nu alleen nog een goede auto houder met laadfunctie etc. Iemand daar al iets van gehoord. Op ebay etc staat nog niks.

roelbb

Verwijderd

Netjes die alu case! :D Ga ik zeker wel bestellen. Bedankt voor de link en de info dat er eindelijk eentje is :*) Autohouder me laadfunctie heb ik helaas nog niet gezien. Wel een autohouder. Maar die kan alleen met een creditcard aangeschaft worden. En aangezien ik niet 1 heb ga ik ook niet apart 1 aanvragen omdat die houder zo perfect is.. :)

• roelbb

roelbb

knorretje

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:51:
Netjes die alu case! :D Ga ik zeker wel bestellen. Bedankt voor de link en de info dat er eindelijk eentje is :*) Autohouder me laadfunctie heb ik helaas nog niet gezien. Wel een autohouder. Maar die kan alleen met een creditcard aangeschaft worden. En aangezien ik niet 1 heb ga ik ook niet apart 1 aanvragen omdat die houder zo perfect is.. :)
maar weet je wel toevallig waar die auto houder te krijgen is. Heb toevallig wel een CC, dus dat zou moeten lukken dan.

roelbb

Verwijderd

roelbb schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:16:
[...]

maar weet je wel toevallig waar die auto houder te krijgen is. Heb toevallig wel een CC, dus dat zou moeten lukken dan.
http://shop.brando.com.hk/universalwindshieldholder.php

Verwijderd

http://www.pdashop.nl/product/12487/21317/18

Helaas uitverkocht maar toch wat dichterbij dan de andere shop :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:33:

Zelf zoek ik er geen, maar bij
http://www.gpsplaza.nl/page.htm?richter.asp
staan volgens mij dezelfde, en wel een stuk goedkoper ook?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 17:41 ]

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 12:36
(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:33:

Het model op de foto is exact hetzelfde als de versie die ik bij de Halfords kocht, geen klote waard!

Ik heb beide rubberen gedeeltes er voor een stuk uit moeten halen om hem nog een beetje goede houvast te geven. Anders viel de PDA tijdens het rijden gewoon voorover :)

Bij de Halfords is hij trouwens voor de helft verkrijgbaar, maar aanraden doe ik hem niet :)

• insan1ty
Nog meer mensen waardeloos bereik met WiFi? Ik moet perse naast mn antenne's staan en dan nog met WEP uit en SSID aan wil ik 1 minuut verbinding krijgen.. :(

• sanderdw
insan1ty schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 01:10:
Nog meer mensen waardeloos bereik met WiFi? Ik moet perse naast mn antenne's staan en dan nog met WEP uit en SSID aan wil ik 1 minuut verbinding krijgen.. :(
Ik heb ontzettend goed bereik. dus wat je moet doen (hebben meerdere gehad) is even soft resetten of als het niet lukt hard resetten?

• Joen
Ook ik heb geen problemen met WiFi, ik kom nog best ver qua bereik.

Verwijderd

Slecht nieuws weer over de autohouder. :P Maar bedankt voor de info _/-\o_ Scheelt mij weer een miskoop :> Is er dan maybe iemand die een goede autohouder heeft? Liefst ook in NL verkrijgbaar omdat ik geen creditcard heb ;)

• DDemolition

DDemolition

Ik ga d'r zelf een maken... _/-\o_
Ben redelijk handig met plexiglas en m'n vader kan lassen. Als het niet lukt, koop ik alsnog een orginele

• sanderdw
heb ook maar die aluminium case besteld :). maar ben alleen nog opzoek naar de 3 in 1 hotsync cable met usb host aansluiting? al in nederland te koop?

• Joen
sanderdw schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:11:
heb ook maar die aluminium case besteld :). maar ben alleen nog opzoek naar de 3 in 1 hotsync cable met usb host aansluiting? al in nederland te koop?
Zou je als je hem hebt wat foto's kunnen maken? Met name of de uitsparing ene beetje juist zijn ten opzichte van de knoppen en aansluitingen van de Acer N311.
En zo een kabeltje zoals jij die bedoeld ben ik ook naar op zoek. Vooral voor de USB hostfunctie. Andere functies vind ik neit het belangrijkste, maar is wel mooi meegenomen.

Ik had PDAShop.nl al wel 3 maal het zelfde mailtje gestuurd of het in hun assortiment zal komen, maar de eerste keer kreeg ik als antwoord dat het uitgezocht wordt en dat ik de volgende dag antwoord zou krijgen. Daarna heb ik nooit weer wat daar over gehoord, ook niet na het sturen van de andere mailtjes met zelfde inhoud + tekst wanneer ik nu die reactie zal krijgen dan.

Verwijderd

http://www.plovershop.nl/ Daar hebben ze 'm voor de N30.. die 3 in 1 kabel. Was het niet het geval dat de accessoires van de n30 ook voor de n300 serie te gebruiken zijn?

Ik heb overigens ook die case besteld :D Nu alleen nog een autohouder.. Dus iemand enig idee waar die te krijgen is? :) Zonder cc dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 15:18 ]

• roelbb

roelbb

knorretje

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:17:
http://www.plovershop.nl/ Daar hebben ze 'm voor de N30.. die 3 in 1 kabel. Was het niet het geval dat de accessoires van de n30 ook voor de n300 serie te gebruiken zijn?

Ik heb overigens ook die case besteld :D Nu alleen nog een autohouder.. Dus iemand enig idee waar die te krijgen is? :) Zonder cc dus :P
De N30 kabels kun je inderdaad gebruiken voor de n300 serie. Ik heb um zelf in duitsland (zonder CC) gekocht (ebay.de) voor € 10 ex verzending. Daarheb ik een 220 Volt adapter, 12 volt adapter en een usb laad/sync/host kabel voor gekregen.

roelbb

• insan1ty
sanderdw schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:59:
[...]

Ik heb ontzettend goed bereik. dus wat je moet doen (hebben meerdere gehad) is even soft resetten of als het niet lukt hard resetten?
Meermaals geprobeerd, zowel soft- als hard reset, biedt geen oplossing. In het tooltje geeft ie aan dat er wel verbinding is (connected), maar ipadres blijft 0.0.0.0.. In de wifi manager staat er de naam van mijn wireless lan, 3 groene streepjes ervoor en Available. Maar verder dan Connecting komt ie niet. Iemand ideeën?

Verwijderd

insan1ty schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:33:
[...]

Meermaals geprobeerd, zowel soft- als hard reset, biedt geen oplossing. In het tooltje geeft ie aan dat er wel verbinding is (connected), maar ipadres blijft 0.0.0.0.. In de wifi manager staat er de naam van mijn wireless lan, 3 groene streepjes ervoor en Available. Maar verder dan Connecting komt ie niet. Iemand ideeën?
Denk echt dat het je instellingen zijn, ik geef toe dat het niet helemaal duidelijk is hoe je die verbinding goed kan maken, en wat erger is: Ik kan het je ook niet vertellen...
Eerst had ik ook best grote problemen, ook helemaal geen WiFi te bekennen, dat was na een harde re-set wel t geval. Daarna nog flink met instellingen zitten klooien, en moest ook mijn router/acces-point re-setten en stroom eraf/erop voordat ik ook het internet op kon (heb een Asus WL500G) nu heb ik 'gewoon' een WPA-beveiligde verbinding!
En als ik nu nog maar wist wat ik anders heb ingesteldt, dan zou ik het je graag vertellen!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 09:00 ]

• Joen
Heb je misschien een MAC-adres filter op je Access Point ingesteld? Dat was ik mijn draadloze verbinding instellen op de Acer N311 ook even vergeten. Ik kreeg toen wel verbinding, maar geen IP-adres.
Even via een 'normale' PC het MAC-adres van de draadloze netwerkkaart van de Acer N311 toegevoegd aan mijn Access Point en ik krege een IP-adres en kon normaal internetten. :)
Overigens gebruik ik WEP ipv WPA, omdat mijn notebook geen WPA ondersteund. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 27-04-2006 18:46 ]

Verwijderd

Uit het topic van de HTC Wizard heb ik een aantal register tweaks overgenomen. Als ik echter de FATFS waarden in het register zet dan werkt na de reset de ingestelde backlight time-out niet meer. Dwz dat de backlight niet na de ingestelde minuut uitgaat maar reeds na enkele seconden. Nu kan ik best zonder de FATFS-tweak leven ;) maar misschien weet iemand wel een workaround voor dit probleem. :) De glyphcache tweak lijkt te werken zoals het hoort. Die heb ik ingesteld op 32768.

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
LittleWan schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:04:
[...]
Waren deze probelemen al bekend bij acer? is er al een oplossing?
Ik ga eens zoeken.
Ik heb dezelfde problemen met mijn N311. alles wat ik doe, hij reageert op niets. Als je hem gewoon een half uur laat liggen komt het meestal terug in orde.

Ik heb de mijne momenteel al 1,5 maand en het probleem is mij al 2 keren voorgevallen...

Verwijderd

TomTom-probleempje :). De displayverlichting gaat uit tijdens navigeren, volgens de ingestelde windows time-out. Hoe zorg ik ervoor dat tijdens TomTom het scherm aanblijft?

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 12:36
(jarig!)
Ik heb de display-time-out uitgezet. Wanneer ik de PDA niet gebruik zet ik hem gewoon op de Lock-stand.

Heb verder ook geen mogelijkheid gevonden.

• Joen
Dat is ook wat ik toen ik vanavond met TomTom op accu navigeerde gedaan heb. En daarna timeout van licht weer uit gezet. Als de N311 op stroom is aangesloten staat hij bij mij op standaard backlight aan houden.

• insan1ty
Ohja dat wilde ik ook nog posten. Als je dat password scherm gebruikt (lock the device if unused for [0 sec]) springt ie tijdens het navigeren ook op slot..

• DDemolition

DDemolition

Heb dit ook zo staan. Gisteren even navigatie geprobeerd en werkt perfect.
Nu nog even een standaard voor in de auto maken...

Verwijderd

Zit nog steeds te twijfelen over de HX4700 of de N311. De HP is sneller, en hogere waardevastheid, en heeft meer accesoires beschikbaar, maar wat ik her en der lees is de performance onder WM2005 om te janken en er is geen usb host functionaliteit aanwezig. Echter wel 150 euro duurder.

De Acer, heeft een mindere processor maar wordt out of the box al geleverd met WM2005 waarbij je je gaat afvragen of de performance in vergelijking met de HP onder WM2005 te vergelijken valt. Echter, het ontbreekt nog aan voldoende accesoires, de batterij is op papier sterker maar in de praktijk dus zwak. Geluid valt tegen door plaatsing van de speaker op de achterkant.

Ik kan ook niet echt een beeld vormen van de afmetingen in relatie tot elkaar. :/

• LittleWan
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 21:44:
De Acer, heeft een mindere processor maar wordt out of the box al geleverd met WM2005 waarbij je je gaat afvragen of de performance in vergelijking met de HP onder WM2005 te vergelijken valt.
Ik dacht dat je de Intel en de Samsung processoren niet mag vergelijken met elkaar. Zeker de Mhz'en niet. Het scheint zo te zijn dat de Samsungs meer presteren bij een zelfde clocksnelheid als de Intels (net zoals intel en amd bij de desktops)

• LittleWan
aranea schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:59:
[...]

Ik heb dezelfde problemen met mijn N311. alles wat ik doe, hij reageert op niets. Als je hem gewoon een half uur laat liggen komt het meestal terug in orde.

Ik heb de mijne momenteel al 1,5 maand en het probleem is mij al 2 keren voorgevallen...
Vandaag heb ik het terug.... krijg er al een uurtje geen leven meer uit.

Verwijderd

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe mensen kunnen twijvelen tussen een Acer N311 en een HP4700. Qua prijs is er sowieso al een heel groot verschil (€ 140) Dus als je het dan toch op prestaties wilt gaan baseren kan je in mijn ogen net zo goed gelijk die HP 4700 halen. Want als het goed is kun je daar wel probleemloos filmpjes op kijken. (voor de mensen die daarom een pda kopen) Verder weet ik niks over de combinatie van de 4700 en wm2005. Bij de N311 heb ik daar in ieder geval geen problemen mee.

Kort samengevat : Ik zou toch voor de HP4700 gaan. (Al vindt je bovenstaande dingen belangrijk) Was alleen voor mij geen optie omdat dat ding alleen maar duurder wordt naarmate hij "ouder" wordt. (In de winkels dus) :9

Verwijderd

Films kijken zal ik niet gaan doen, ik zal er puur agenda, contacts en taken op bijhouden, microsoft word, microsoft project, pdf, en microsoft excel files op openen, en uiteindelijk tomtom op gaan gebruiken. Ik gebruik hem dus voornamelijk voor mijn dagelijkse werkzaamheden. Maar het is vooral een best bang for bucks verhaal. Ik kan me geen voorstelling maken van de prestaties omdat ik er ook geen enkele ervaringen met pda's heb :)

Mijn gevoel zegt me, die HX4700 biedt meer speelruimte richting de toekomst, maar anderzijds praten we wel over een aanzienlijke 140 euro en is het dat die speelruimte waard. Aan de andere kant als je logisch bekijkt, ga ik hem niet gebruiken als een mediacenter en zou de Acer voldoende moeten zijn.

Ik zag bij de PDA Shop dat de Acer exchange support heeft en de HX4700 niet. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat niet software afhankelijk?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 14:56 ]

• DDemolition

DDemolition

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:47:
Ik kan me geen voorstelling maken van de prestaties omdat ik er ook geen enkele ervaringen met pda's heb :)
Met films kan ie toch aardig overweg, ondanks sommige mensen hier zeggen. Ik heb toevallig deze week oceans 12 gekeken in de bus van school naar huis en andersom. Ben je toch mooi 2 dagen zoet mee 8) .
Met een extra geheugenkaartje voldoet zelfs als mini mediacenter en gewoon als agenda, notities en contactpersonen helemaal perfect.

Verwijderd

DDemolition schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:22:
[...]

Met films kan ie toch aardig overweg, ondanks sommige mensen hier zeggen. Ik heb toevallig deze week oceans 12 gekeken in de bus van school naar huis en andersom. Ben je toch mooi 2 dagen zoet mee 8) .
Met een extra geheugenkaartje voldoet zelfs als mini mediacenter en gewoon als agenda, notities en contactpersonen helemaal perfect.
Films kijken gaat inderdaad beter als ik verwacht had. Volledige VGA resolutie wil niet lekker maar zo'n 500 x 2xx resolutie films (zoals ik The Matrix en Finding Nemo gekeken heb en waar ik nog veel meer films van heb) loopt goed! Zelfs via WiFi (films staan op server in thuis-netwerk) wat thuis (in bed) natuurlijk helemaal ideaal is :9

• LittleWan
LittleWan schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:58:
[...]

Vandaag heb ik het terug.... krijg er al een uurtje geen leven meer uit.
Ik heb er nu al 2 dagen geen leven meer uit gekregen.
Heb ondertussen gemaild naar acer, en het probleem tot in het detail beschreven, volledig verteld wat ik al geprobeerd heb en wat niet.
Kreeg daar net een antwoord:
Weet je zeker dat je de hold knop niet actief is
Zou je daar niet gek van worden ! Nu denken ze dat ik een onhadige onwetende knul ben :s
Waat gaat dit naar toe :)

Ik wil hem nu nog niet opsturen, want dan zal hij plots wel terug werken en dan ben ik hem 3 weken kwijt geweest enkel zodat ze mij kunnen melden dat hij wel werkt en dat er niets mis is....

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 15:18
Opmerking:
Wanneer je de Pocketmusic Player installeert neemt deze als het goed is de controle over het volume over. Tot mijn verbazing is het geluid daarom nu veel harder te zetten, ook in TomTom.

Vraag:
Heeft iemand al een programma gevonden waarmee de Samsung processor onder WM 5 kunt overklokken? Velen zijn alleen geschikt voor intel of WM 2003.
Mijn Tomtom (v5.21) gaat namelijk nogal schokkerig, ik denk dat dat met meer processorkracht wel op te lossen valt.

• pvdlaan
  • Laatst online: 07:32
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:44:
[...]

Films kijken gaat inderdaad beter als ik verwacht had. Volledige VGA resolutie wil niet lekker maar zo'n 500 x 2xx resolutie films (zoals ik The Matrix en Finding Nemo gekeken heb en waar ik nog veel meer films van heb) loopt goed! Zelfs via WiFi (films staan op server in thuis-netwerk) wat thuis (in bed) natuurlijk helemaal ideaal is :9
Hoe krijg je dat voor elkaar, dat streamen van video via wifi (of muziek ...)
Ik heb verschillende dingen al geprobeert, bv resco file explorer geinstalleerd, maar helaas.
De bestanden welke ik selecteer op m`n gedeelde mappen, kan ie niet afspelen.
Niet met windows media player, niet met pockettv en ook niet met tcpmp :'(

Als je nog een oplossing weet, ben ik zeer geintereseerd ... _/-\o_

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• roelbb

roelbb

knorretje

Ik heb uitzending gemist punt nl eens bekeken via de n311, werkte fantastisch. Het bekijken van afbeeldingen etc. via een netwerk share werkte bij mij ook niet.

roelbb

Verwijderd

Bij mij werkt het mbv Resco Explorer wel: Rechtermuisklik op 'Mijn Netwerk' -> 'Schijf koppelen...'. Je krijgt dan de gedeelde mappen onder 'Mijn Netwerk' te zien en video's (avi) kan ik gewoon met TCPMP afspelen. Muziek steamen werkt (nog) niet. (zowel niet met WMP als MortPlayer; hij geeft dan een 'De parameter is onjuist'-fout.)
Radio (en/of video) streams direct vanaf het i-net werkt weer wel.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste