Lord_T schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:36:
Pro's:
- leuk samen te spelen, maar game wel vaak alleen... 's avonds enzo.
- tis nieuw en dus up to date
- ik ben redelijk actief gamer

en dus is console een logisch iets, ik zal hem trouwens alleen voor gamen gebruiken en neit voor de mediacenter opties enzo. Daar heb ik home cinema set voor
- garantie enzo is in orde
con's
- duur - tis niet alleen premium maar ook game + batterij lader + extra controller + audio kabeltje + ...
- ik ben niet gewend met gamepad te spelen en weet dus ook niet of ik dat leuk ga vinden
- heb ouderwetse tv 4:3 en dus niet hdtv ofzo. De beeldkwaliteit kan dus erg tegenvallen
- hoor wel wat problemen over hitte en lawaai
- je mist alle spellen die voor de pc specifiek uitkomen
Nou ben ik benieuwd naar 3 dingen...
1) hoe ziet het er op een oudere tv uit... heb het momenteel alleen op de hcc of de mediamarkt gezien en dan was het op zo'n ultra tv...
2) wat zijn de algemene bevindingen als je met een controller moet gamen ten opzichte van muis+toetsenbord. Ik ben dat laatste gewend.
3) Wanneer komt er een "next" generatie xboxen aan die de kinderziektes zoals warmte en lawaai niet hebben? Klinkt namelijk als een hardware issue en niet als iets dat met een update later wel op te lossen is.
Kan er iemand iets over vertellen of me enigsinds opweg helpen?
Nou mijn bevindingen dan maar even:
Ik speel ook op een 'oude' 28" Philips CRT TV, bevalt me erg goed. Het verschil met een vorige generatie console kan ik alleen maar 1 op 1 maken met de NGC. Daarop heb ik NFS:MW en dus ook maar de demo gedownload voor de 360. Ik moet zeggen, het verschil is duidelijk zichtbaar. Vooral op gebied van AA, licht en schaduweffecten.
Ook de demo van Kameo op mijn TV gezien en bij een vriend op een 30" LCD in HD. Dan zie je ook wel verschil, metname de kleine details en letters zijn een stuk scherper. Ik gebruik daarin tegen nog geen adv. scart maar gewoon de composietaansluitingen.
Ik ben redelijk fanatieke gamer, speel geregelt een FPS. Dit tijden lang op PC en gebruikte mn consoles (heb het hele lijstje wel gehad) voor andere games. De laatste tijd speel ik ook regelmatige (zelfs meer dan op de PC) FPS op console. Op dit moment bezig met CoD2: Big Red One, hiervoor Timesplitters, Geist enz... Ik moet toegeven, het is wennen, maar als je gewent bent speel je bijna netzo makkelijk een FPS op console als op PC. En onthoud ook dat iedereen met zo'n gamepad speelt, iedereen heeft dus hetzelfde 'nadeel'
Het verhaal van de warmte kan ik ook niet bevestigen, mijn 360 staat tot op heden nog gewoon op de grond, horizontaal omdat de 2 grootste vent. openingen aan de zijkanten zitten en ik kan niet zeggen dat het ding ongelovelijk warm wordt.
Ook het geluid vind ik wel meevallen, maar dat komt misschien omdat aardig wat met hoofdtelefoon gespeeld heb (Condemned) en anders het volume op een lekker nivo heb staan. (inslagen van mortieren e.d. moet je natuurlijk wel horen en voelen)
De reden voor mij om een nu een 360 te kopen is puur geweest dat het ding krachtiger is dan menig PC, 3j mee kan en 3j lang waarin ik niet hoef te upgraden (OK, misschien een chippie in de toekomst en andere schijf)
Natuurlijk de games: betaal je nu volle pond voor, maar dan gaan we weer lekker retro ruilen met vrienden. Persoonlijk ben ik toch niet van het herspelen van games. 'Goede' games koop ik toch wel in de winkel.
Hele XBOX Live gebeuren is echt leuk en zeker aan te raden. Ik zal dus ook volgende maand netjes een jaar abo halen. Tel dit direct maar even bij de prijs van het ding op.
Ik zou zeggen. Staar je niet blind op het spelen van FPS met muis en keyb. (jongens/meisjes niet gaan flamen nu) probeer het spelen eens wat langer dan één uurtje, gewoon even paar dagen oefenen.
De games die je mist: Veel games komen toch multiplatform uit en echt spectaculaire exclusive titels zijn toch van Big N (sorry dat was de fanboy in mij) Blijf je alleen op je PC spelen, mis je sommige titels voor 360. Lood om oud ijzer dus.
En.... er gaat natuurlijk niets boven het co-op spelen van een game gezellig met z'n 2en op de bank.
[
Voor 12% gewijzigd door
dizzytal op 21-12-2005 20:43
]