Wordt hier (naar mijn mening) een grote fout gemaakt. Een paar feitjes:
1) Famitsu Magazine (Japan) meldde eerder dat er een nieuwe revision van een bestaand platform zou worden gepresenteerd. Handelaars meenden dat het hier om de DS zou kunnen gaan.
2) Lik-Sang (Hong Kong) meldde beide zij bericht hadden ontvangen dat op de 16e (vandaag) de nieuwe DS zou worden gepresenteerd.
3) NoE ontkent dat zij plannen hebben om iets aan te kondigen.
4) NoA ontkent dat zij plannen hebben om iets aan te kondigen.
5) NoJ heeft
niets bekend gemaakt tot op het moment van schrijven.
Met wie zouden Famitsu en Lik-Sang meer contact hebben: de PR afdeling van NoJ, of NoE/NoA?
Ik zeg niet dat er daadwerkelijk iets aangekondigd gaat worden vandaag, maar ik denk wel dat er iets te gemakkelijk wordt gewezen naar een statement van NoE.
[edit]
MetroidPrime schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:30:
[...]
Lik Sang heeft nooit gezegd dat er een nieuwe DS wordt aangekondigd, alleen dat er een nieuwe versie van een portable zou worden aangekondigd en dat de kans groot was dat het een DS redesign was. Nintendo heeft echter net een nieuwe GBA aangekondigd en het is waarschijnlijk dat de handheld was waar Lik Sang het over had.
Zoals ik hierboven schreef dat was Famitsu Magazine. Lik-Sang (de online reseller) schrijft letterlijk:
All signs however are pointing to an NDS: SP, and here at Lik Sang too we have received word a couple of days ago from a Japanese contact stating Nintendo will have a formal announcement of the re-design on Jan 16th. Stay tuned to Lik-Sang.com to see if this turns out to be genius or bogus!
[
Voor 35% gewijzigd door
Blackbird-ce op 16-01-2006 14:51
]