Het Nintendo DS Topic Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.458 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

MaxBurn schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:15:
Ja sukkel die MP shots had ik 7,3 minuten geleden al gezien! :P
Even serieus. Nice shots en weer beter dan de eerder vrijgegeven shots. Ik zie zelfs een stukje met doorzichtige platforms :D
Lol :+ En grafisch ziet het er wel prima uit. Maar ik betwijfel of ik het leuk vind om te death matchen in een sci-fi omgeving met 4 man. Iemand veel lol beleefd aan de MP2 multiplayer op de Cube? Ik niet iig.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Tja alleen in MP2E was het echt een last minute extra'tje terwijl deze game uitgesteld is om juist op Multiplayer/WFC te focussen. Ik wacht weer rustig af..

[ Voor 3% gewijzigd door Max|Burn op 25-01-2006 14:38 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ga 'm zeker kopen :)
Ben geen FPS fan, maar MPH moet wel denk ik wat gaan bieden...
lekker als je op de plee los gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk Draadloos pci-kaartje is goed om gebruik te maken van de wfc en win2ds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metroid lijkt mij niks. Ik heb die demo gespeeld en ik vind het niet echt prettig sturen. Eigelijk kom je 1 hand tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:55:
Welk Draadloos pci-kaartje is goed om gebruik te maken van de wfc en win2ds?
RALink chipset geloof ik.. google ff op WiFiMe
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:12:
Metroid lijkt mij niks. Ik heb die demo gespeeld en ik vind het niet echt prettig sturen. Eigelijk kom je 1 hand tekort.
NIET prettig? ik vond 't juist een van DE enovaties van de DS.. eindelijk een FPS op console normaal te spelen !

[ Voor 43% gewijzigd door apNia op 25-01-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ik had niet echt veel van de graphics verwacht, maar ze vallen me toch wel tegen. :(

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Ja mij ook... echt mega-kartelig.. maar wie weet valt 't dus mee op zo'n schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Bust-a-move is ook al uit dus, altijd veel plezier aan beleefd. Eens kijken of ik die ergens kan vinden.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Vanitas schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:45:
Ik had niet echt veel van de graphics verwacht, maar ze vallen me toch wel tegen. :(
Het valt me nog wel mee, als je kijkt naar die allereerste shots. RE is geniaal op de consoles, Maar het lijkt me gewoon niet eng op zo'n klein schermpje.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

apNia schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:46:
Ja mij ook... echt mega-kartelig.. maar wie weet valt 't dus mee op zo'n schermpje
Mega-kartelig? Je bekijkt dezelfde screens als ik, die dus net gepost zijn?

De eerdere screens waren allemaal heel kartelig, dit vind ik er eigenlijk wel goed uitzien voor de DS. Bewegend ziet het er vaak nog wat beter uit, dus qua graphics zit het volgens mij wel goed bij dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:56:
[...]

Mega-kartelig? Je bekijkt dezelfde screens als ik, die dus net gepost zijn?

De eerdere screens waren allemaal heel kartelig, dit vind ik er eigenlijk wel goed uitzien voor de DS. Bewegend ziet het er vaak nog wat beter uit, dus qua graphics zit het volgens mij wel goed bij dit spel.
LET ME DEMONSTRATE

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/4173/apniaresidentevil0jw.gif

OMG :- (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mooie demonstratie :D

De DS heeft nu eenmaal niet een hogere resolutie, dus het kan simpelweg niet minder kartelig lijkt mij. Op het eerste plaatje van je animatie is de boel nog niet ingezoomd en dan vind ik het er niet kartelig uitzien. Zodra je inderdaad gaat inzoomen ga je kartels zien, maar dat heb je ook als je ingaat zoomen op een spel van de Xbox360 die op 720p draait. Ook dan zie je kartels.

FF voor het gemak, het niet ingezoomde plaatje, waar je volgens mij niet of nauwelijks kartels ziet als het bekijkt op de DS resolutie:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeux-france.com/Webmasters/Images/42861020060125_050415_25_big.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 25-01-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik kan inzoomen op een X360 game voor je...ziet er ook poep uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
dan mag je langer zoomen natuurlijk.. maar vooralsnog.. het valt op, laten we zien hoe 't er op de DS uit ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Je hebt ook een groter scherm met de 360 apNia. Dat "langer" inzoomen valt wel mee..hooguit een factor 2-3 meer.
Ik vind het er eigenlijk prima uitzien, die screens van RE4.

edit: Net een paar high-res 360 pics bekeken en bij 4x vergroting wordt het al aardig ruk :)

[ Voor 48% gewijzigd door Max|Burn op 25-01-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:28

S2S

Wat zijn jullie nou aan het doen? Natuurlijk word een plaatje ruk als je zoomed, er komen niet magisch meer pixels bij!
En aangezien we op de DS niet kunnen zoomen ga ik van dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.jeux-france.com/Webmasters/Images/42861020060125_050415_25_big.jpg

En vaak geven pix van ds games een mindere indruk, dus dit is wel aardig imo.

[ Voor 35% gewijzigd door S2S op 25-01-2006 16:43 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd je moet het op DS resolutie bekijken en dat ziet er aardig uit hoor.

Inzoomen levert altijd slechter beeld op.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
ja maar een beeeeeeetje oog voor detail ziet de grofheid van de afscheiding tussen objecten.. daarom zoom ik in :D
logisch dat pixels DUIDELIJKER worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 01:53
idd, en bovendien ziet het er ook altijd beter uit als het gewoon beweegt.
net als het feit dat x360 screens tegenwoordig niet zoveel meer zeggen, je moet haast wel een filmpje hebben

Afbeeldingslocatie: http://www.jeux-france.com/Webmasters/Images/42861020060125_050415_22_big.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door lukaso op 25-01-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wat me trouwens bij het behang opviel is de loeischerpe texture...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

MaxBurn schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:22:
Wat me trouwens bij het behang opviel is de loeischerpe texture...?
De achtergrond is pre-rendered, net zoals bij alle andere versies van RE1.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

MetroidPrime schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:49:
[...]

De achtergrond is pre-rendered, net zoals bij alle andere versies van RE1.
deze waren toch juist nu ook volledig 3d??

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MandaloR321 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:15:
[...]

deze waren toch juist nu ook volledig 3d??
Nee dat dachten we eerst wel, de achtergronden waren toen nog echt minder. Maar het is gewoon geprerenderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nu is het deels wel 3D want het wandje voor het behang is weer duidelijk poly. (Maar goed dat was vroegah ook al dacht ik)

[ Voor 22% gewijzigd door Max|Burn op 25-01-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Om even terug te komen op de MP:H post van apNIa.. Ik vind het echt bedroevend dat er maar 4 man(of vrouw) tergelijker tijd een spel kan spelen. Is dit bevestigd ergens? Misschien toch nog 8 man (hoop hoop). :P

Ik vond het bij MK:DS al een beetje ruk dat we maar met zn 4en konden racen, terwijl sinds het spel bestaat, het een spel is waar 8 karts racen.
Bij MK kon ik het nog accepteren, 1ste online game, beetje experimenteren, etc... Maar bij MP:H, kom op mensen... of kan de DS/WiFi Connect het gewoon niet aan als je met meer dan 4 man moet connecten ofzo :?

[ Voor 7% gewijzigd door Sur_G op 25-01-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Sur_G schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:34:
Om even terug te komen op de MP:H post van apNIa.. Ik vind het echt bedroevend dat er maar 4 man(of vrouw) tergelijker tijd een spel kan spelen. Is dit bevestigd ergens? Misschien toch nog 8 man (hoop hoop). :P

Ik vond het bij MK:DS al een beetje ruk dat we maar met zn 4en konden racen, terwijl sinds het spel bestaat, het een spel is waar 8 karts racen.
Bij MK kon ik het nog accepteren, 1ste online game, beetje experimenteren, etc... Maar bij MP:H, kom op mensen... of kan de DS/WiFi Connect het gewoon niet aan als je met meer dan 4 man moet connecten ofzo :?
Mja ik denk... maar das wat ik denk. Dat de DS idd niet meer dan 4 man kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Is echt onzin. 2mbit is meer dan zat voor meer dan 4 spelers. Alsof we vroeger met aansluitingen van een half mbit of minder maar met 2 man konden quaken of UT-en ? Doorgaans kost het gewoon 2-5kB/sec upload en 4-20kB (20kB is dan echt met 64 man ..) download afhankelijk van settings e.d.

Misschien zit er wel een limiet van 4 spelers maar dat ligt dan in ieder geval niet aan de verbinding zelf.

[ Voor 48% gewijzigd door Max|Burn op 25-01-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:13:
Hoe meer ik er van zie of hoor, hoe minder het me trekt. Misschien dat het uiteindelijk toch heel gaaf is, maar tot heden lijkt het mij gewoon een Unreal Tournament achtige game... en dat is niet echt mijn game, dus... :)
Ik word tot nu toe ook nog niet echt enthousiast van dit spel. Of ik het ga kopen hangt helemaal af van de singleplayer. Als het toch nog een echte adventure-game is zoals op de gamecube dan wil ik het wel weer spelen... maar volgens mij wordt dit puur een shooter. Ook totaal niet mijn genre.

En Resident Evil laat ik ook lekker liggen. Ik had ook nog steeds het idee dat dit een remake zou worden in RE4-stijl, dat had me nou juist erg leuk geleken. Maar als Capcom denkt dat ik een port van het origineel met een paar extra stylus-scenes ga spelen dan hebben ze het goed mis. :p Misschien wel leuk voor de fans, maar ik trek dat spel echt niet. Dat gezeur met die controls en de inventory etc... nee. Not for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:59

Willybubba

Nut up or shut up.

MP:H hangt idd heel erg op wat ik van de singleplayer hoor en lees. Als dat niet veel meer is dan een veredelde botmatch dan hoeft het niet zo nodig van mij.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:02:
maar volgens mij wordt dit puur een shooter. Ook totaal niet mijn genre.
Ik vind shooters op zich heel erg leuk. Goldeneye is nog steeds een van mijn favoriete games. Half-Life 2 is ook fantastisch. Games als Medal of Honor en Call of Duty zijn ook vermakelijk (hoewel ze een beetje in herhaling beginnen te vallen). Maar wat deze alleen gemeen hebben is dat ze een verhaal bevatten, en niet in een hyper-sci-fi wereld zich afspelen. Perfect Dark heb ik (afgezien van de toevoeging van bots en de laptop-gun) nooit zo goed als Goldeneye gevonden. En games als Halo, Quake en Unreal Tournament trekken me ook totaal niet. Half-Life 2 (en de eerdere delen) bevat dan wel weer wat aliens, maar het voelt toch allemaal wat meer down-to-earth aan op een of andere manier dan Quake en zo.

Nu is Metroid natuurlijk ook erg sci-fi, maar met Metroid Prime heb ik me erg vermaakt. Je wordt er echt in meegesleepd doordat je steeds wat beter wordt, je de dreiging voelt van de eenzaamheid constant om je heen, en je bergen met informatie via je scan visor krijgt. Ook zien de (meeste) vijanden in MP er uit alsof het inheemse diersoorten zijn die je echt tegen zou kunnen komen in een ver land oid. De minst leuke vijanden in MP vond ik altijd de Space Pirates. Laat ik die nu eindeloos in al die MP: Hunters screenshots zien. En als ik dan hoor dat het een UT-achtige opzet heeft (weg uitgebreide verhaal, weg eenzaamheid), dan zie ik het somber in. :)

En het is natuurlijk een First Person Adventure, geen Shooter. Het exploren vind ik ook erg vermakelijk. Maar dat zie ik ook niet zo snel terug komen in een UT-achtige game.

[ Voor 7% gewijzigd door Captain N op 25-01-2006 22:37 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blauwe schilden ontwijken is echt wel mogelijk, daar raak ik steeds meer van overtuigd. Het is me ondertussen al 3 keer overkomen gelukt, dat kan geen toeval meer zijn. :) De laatste keer gebeurde het tijdens het powersliden. Ik weet vrij zeker dat ik niet op tijd een sprongetje maakte, en toch kwam ik goed weg. Ik vermoed dat ik een miniturbo had opgebouwd en precies op tijd losliet. Maar de vorige twee keren wist ik vrij zeker dat de ontsnapping kwam doordat ik op tijd een sprongetje maakte. Ik geloof niet dat er toen ook een miniturbo in het spel was. Het gaat ook zo snel en onverwachts telkens. :p Ik kom er maar niet achter wat nou precies het geheim is.
Captain N schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:35:
En het is natuurlijk een First Person Adventure, geen Shooter.
Dat is ook de reden dat ik metroid prime 1+2 wel kon waarderen. Ik heb verder nog nooit een FPS gespeeld die ik leuk vond. Ik kan er niet tegen, ik wil de hoofdpersoon in beeld hebben zodat je altijd de situatie goed kan inschatten. Ik erger me dood als ik van achter wordt aangevallen door iemand die ik daar helemaal niet had zien staan. En richten met een controlstick vind ik ook iets verschrikkelijks.

Ik vond dat MP daar allemaal erg goed mee omging. Bijna alle problemen die ik heb met het genre waren op één of andere manier omzeild. En de demo van Hunters vond ik ook best tof. Veel platformelementen, zelfs een morphballstukje, kleine vijanden... Een heel spel op die manier zou ik best willen spelen. :) Controls ook verrassend goed.

Het is pas sinds de recente screenshots dat ik steeds minder enthousiast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb verder nog nooit een FPS gespeeld die ik leuk vond. Ik kan er niet tegen, ik wil de hoofdpersoon in beeld hebben zodat je altijd de situatie goed kan inschatten. Ik erger me dood als ik van achter wordt aangevallen door iemand die ik daar helemaal niet had zien staan.
Ik vind third person games juist irritant, alleen metal gear solid en splinter cell vond ik wel lekker spelen. Vaak is afstand inschatten redelijk ruk met third person. Bovendien..in het echt heb je toch ook geen ogen in je rug? :D

[ Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

MaxBurn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 07:29:
Vaak is afstand inschatten redelijk ruk met third person.
Dat vind ik dan juist weer lastig in FPS's :) Het maken van een sprong in Metroid was af en toe best lastig, omdat je nog een stukje moet doorlopen als je de grond al niet meer ziet. Vooral in het begin is het maar hopen dat je niet te vroeg of te laat springt.

* Captain N krijgt ineens flashbacks naar Turok op de N64. Argh, wat waren die spring-stukken daar soms irritant zeg. Die heb ik echt 100x opnieuw moeten doen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Captain N op 26-01-2006 08:58 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Is het echt, is het echt, is het echt ;)

Afbeeldingslocatie: http://watch.impress.co.jp/game/docs/20060126/dslite01.jpg

http://www.nintendo.co.jp/n10/news/060126.html

Ik weet het niet, ik kan geen Japans.

[ Voor 12% gewijzigd door S2S op 26-01-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vertaling:
Reporting data
2006 January 26th
The Nintendo Co. corporation

In ニンテンドー DS superior model appearance

ニンテンドーDS(D s) Lite(Light/write)
March 2nd sale

The Nintendo Co. corporation (the Kyoto Itiminami Ku: Satoru Iwata president) on March 2nd this year, it hits against, the superior model of portable type video game machine "ニンテンドー DS" "ニ ン ten ド - DS Lite" manufacturer desired retail price 16 and 800 Yen (including tax: Private AC adapter attachment) with we sell.

We started domestic sale on 2004 December 2nd "ニンテンドー DS" (including tax desired retail price 15, The result and the domestic sum total cell through quantity as for everyone who 000 Yen), the doubles cleanliness and the touch screen, microphone input and wireless communication (local communication and Wi - Fi communication) etc. fully loads unique function, is enjoyed the video game from the past of course, until now also one time has not been done the game and receive support even in the customer of many women and senior layer (from the retail store the actual sale quantity to the customer) after the selling within 13 months 5000000 units breaking (most speed in all the video game machines which were sold so far in the country; The MediaCreate corporation) it does to inspect, for the country of 2005 end of year point in time the sale quantity has reached to 5700000.

This corporation sells this time new as for "ニンテンドー DS Lite", "ニンテンドー DS" being unique, as for colorful function by the fact that that way, the substance thin shape is lightened more to raise portable characteristic, it is the superior type which loads the brightness control function of 4 stages whose it is possible furthermore to make the picture bright. ("It is light", "it is bright", we have named "Lite" from meaning.)

As for Nintendo Co., it designates the existence in the portable type game machine market furthermore it is complete & expands the attractive corresponding software which you can enjoy to the your wide customer regardless of the presence of age sex game experience, not only, with throwing the superior model, this "ニンテンドー DS Lite", as more firm ones, starts actualizing preponderant spread.

Trade name : ニンテンドーDS(D s) Lite(Light/write)
Sale day : 2006 March 2nd
Manufacturer desired retail price : 16 and 800 Yen (including tax)
Size : (Side) 133.0 × (length) 73.9 × (thickness) 21 5mm (you fold, the time)
[ Reference ] until recently the model (side) 148.7 × (length) 84.7 × (thickness) 28. 9mm
Weight : 218g
[ Reference ] until recently model 275g
Hij ziet er overigens erg mooi uit. Een mix tussen Ipod en Revolution stijl. Maar ik zie op de bovenkant geen opstaande rand. Als dat zo is dan heb je dus een dikke open spleet als hij dichtgeklapt is, dat lijkt me weer vreemd.

[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-01-2006 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
S2S schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:20:

[afbeelding]

Hij is mooi! Dit belooft wat voor de Revolution. Ze gaan echt een beetje de Apple kant op, en dat is helemaal niet erg :9~ . Het enige probleem lijkt me de krasgevoeligheid. Maar hij is iig heel veel mooier _/-\o_

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Tja, het is een mooiere versie dan de huidige DS. Maar het ziet er naar uit dat de belangrijkste reden waarom ik een redesign zou willen - betere ligging in de hand - verder niks aan gedaan is. ;(

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Captain N schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:48:
Tja, het is een mooiere versie dan de huidige DS. Maar het ziet er naar uit dat de belangrijkste reden waarom ik een redesign zou willen - betere ligging in de hand - verder niks aan gedaan is. ;(
Ik zou het niet weten, ik heb er nog niet mee gespeeld! Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Nee, maar ik zie qua vorm niet echt verschil. Jij wel? :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verklaart dit voor een deel het tekort in Japan? ;)

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand ook of er een zelda versie op de ds komt en hoe die gaat heten en wanneer die uit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Komt wel, maar wanneer, only god knows. (Miyamoto dus :P)

[ Voor 12% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Captain N schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:53:
Nee, maar ik zie qua vorm niet echt verschil. Jij wel? :)
Hij is lichter en kleiner. Dat ligt dan sowieso al lekkerder in de hand denk ik. Maar ik hoop (niet dat ik een DS koop, maar voor de toekomstige DS kopers) dat de knoppen wat groter zijn, alleen lijkt het daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
ja lijkt mij ook niet echt veel verschil maken.. alhoewel de knoppen naar boven zijn verhuist (zie ruilen start/select met ABXY).. dat lijkt mij een hoop kramp voorkomen

edit:
Het hing al een tijdje in de lucht dat Nintendo een dezer dagen met een vernieuwd design zou komen van hun erg populaire Nintendo DS. Deze nieuwe uitvoering van de DS zal door het leven gaan als de DS lite. De DS lite is in vergelijking met het oude design een stukje kleiner en een stukje lichter geworden. De oude afmetingen van de DS waren 148.7 x 84.7 x 28.99 mm en de nieuwe maten van de DS lite zijn 133 x 73.9 x 21.5 mm.

De grootste vernieuwing is de nieuwe backlight van de twee schermen. Bij de oude versie van de DS kon je de helderheid van de schermen niet aanpassen en in de DS lite heb je vier verschillende helderheidstanden tot je beschikking. Verder zijn er wat kleine aanpassingen door gevoerd zoals de kleurverandering van de knoppen en de verplaatsing van de microfoon. Wanneer deze vernieuwde DS in ons land te vinden is, is op dit moment nog niet door Nintendo bekend gemaakt.
bron: gamer.nl

[ Voor 74% gewijzigd door apNia op 26-01-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik vind de schouderknoppen het grootste probleem. De DS is een rechthoek, en die knoppen zitten helemaal in de hoeken. Dan zit je met je polsen dus naar elkaar toe gericht, ipv met je vingers zeg maar. En dat vind ik persoonlijk niet echt fijn. Als ik zo dat plaatje bekijken zitten die schouderknoppen nog steeds in de hoeken van een rechthoek. Ik had gehoopt op een misschien wat rondere vorm, of dat de schouderknoppen ergens anders zitten. Aan de onderkant ofzo, zoals de Z knop bij de N64 :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem mooi. Een hele verbetering!

Omdat de start en select knopjes niet meer bovenaan zitten zijn de A, B, X, Y knoppen nu wat hoger (de vierpuntsdruktoets ook), dat lijkt mij comfortabeler. In ieder geval in spellen waar je ook de L en R knoppen moet gebruiken. Alles dichter bij elkaar, minder verkrampte handen denk ik. :)

Maar op zo'n openklappend ontwerp spelcomputer kunnen de schouderknoppen nooit echt comfortabel worden vrees ik. De Lite is dan ook nog wat platter gemaakt. Mooi om te zien, maar ik vrees ook weer niet zo handig ivm de schouderknoppen. Maar we zullen zien, ik wil hem graag een keer uitproberen.

Hopelijk zijn de knopjes nu ook wat minder plat. Wat steviger, net als op de gameboy micro, zou ik erg fijn vinden.

Het lijkt ook net alsof de stylus wat groter is? Of komt dat gewoon door de verhoudingen omdat de DS zelf kleiner is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Laatst online: 01-07 19:42
Hopelijk gaan ze dan ook nieuwe displays gaan gebruiken, zoals ze die in de GBAmicro hebben.
Schijnen een stuk helderder en scherper beeld te geven... :)

@ CaptainN: dan krijg ik toch de kriebels om deze dan te gaan halen ... past ook beter bij mn Revo straks :P

|
v

[ Voor 29% gewijzigd door ironx op 26-01-2006 10:56 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Volgens de tekst erbij gaan ze dat ook doen :) "Lite" slaat op lichter beeld, en lichter qua gewicht/omvang.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wel nagenoeg precies de look die ik verwacht had. Dat is mooi. Helaas ook weinig aan de ergonomische aspecten gebeurt. Hij is iets kleiner dus wellicht dat, omdat L+R dichter bij elkaar liggen, het krampgehalte wat minder wordt.

edit:
Ik merk toch echt al een verschil in deze generatie DS games en de vorige. Dit ziet er ook alweer aardig uit en het lijkt steeds beter te worden, volgens mij zit er nog wel meer in.

Overigens weer een voorbeeld van waarom ik denk dat de DS nog veel harder zal gaan. De aanhoudende shitload aan RPG's
Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/683/683342/taos-adventure-curse-of-the-demon-seal-20060125031952813.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Woot dat word dus een nieuwe DS preorderen bij lik-sang ofzo. :P

Gaat goed met Nintendo. :) Deze versie ziet er weer strakker uit.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 07:29:
Ik vind third person games juist irritant, alleen metal gear solid en splinter cell vond ik wel lekker spelen. Vaak is afstand inschatten redelijk ruk met third person.
Nee, juist niet. :p Het helpt mij enorm als ik het personage echt in beeld zie lopen. Na een tijdje krijg je echt een goed gevoel van hoever hij kan springen, hoe snel hij loopt, hoe dichtbij een vijand je moet staan om raak te meppen... etc. Bij een first person game vind ik dat allemaal veel lastiger inschatten.
Bovendien..in het echt heb je toch ook geen ogen in je rug? :D
Realisme in games boeit me echt totaal niet. :p
Het leuke aan computerspelletjes vind ik juist dat je dingen doet die in het echt nooit mogelijk zouden zijn. Dat je geen ogen in je rug hebt is een "nadeel" van het echte leven dat in games makkelijk is op te lossen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Beetje dubbelgevoel over het nieuwe design.

1. Verschikkelijk mooi
2. Voel me genaait.. heb net 3 maanden een DS komt er weer een nieuw design... melkkoe

Waarom niet in 1x goed kwa design? ala PSP?

[ Voor 3% gewijzigd door DukeN op 26-01-2006 11:47 ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

* Captain N krijgt ineens flashbacks naar Turok op de N64. Argh, wat waren die spring-stukken daar soms irritant zeg. Die heb ik echt 100x opnieuw moeten doen
Daar dacht ik dus juist aan toen ik het typte! Briljant gewoon. Je moest gewoon een beetje omlaag kijken en goed timen..heerlijk. Maar goed, ik ben wel vaker apart met dat soort dingen. De meeste mensen rijden ook graag third person in racegames terwijl ik meer van de bumpercam ben. Voelt gewoon zo nep aan anders.. cockpit cam met racers vind ik ook nep. Als jij rijd dan zie je eigenlijk ook alleen de weg en niet je dashboard etc, daar focus je niet op. Je scherm vervuilen met een niet te missen dashboard, stuur etc zuigt ook vind ik.
Waarom niet in 1x goed kwa design?
ik denk dat toen de DS ontworpen was ze nog geen echt apple design hadden voor de Rev / was nog niet over nagedacht. Later hebben ze een bewuste keuze gemaakt voor het moderne design en nu trekken ze dat gelijk met de DS. Althans, zo zie ik het.

Het PSP "Design" is trouwens super slecht. Daar is het echt uiterlijk > functionaliteit. Nog kuttere knoppenplaatsing, krasgevoelig als de nete (ook al heb je geen touch!) en sowieso minder stevig. In oude modellen functioneerde een van de knoppen zelfs slechter dan de rest.

[ Voor 81% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nou ff je oude ds kon inruilen voor korting op de nieuwe zou wel gaaf zijn niet dat het ooit gebeurd.

en ik hoop voor de zelda op de ds als die komt dat het wifi ondersteund net zo werkt als the four swords zou wel cool zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik sponsor Nintendo door direct de Lite erbij te kopen en me huidige DS te houden :D
Ik koop veel hardware online maar apparatuur met LCD schermpjes dus echt niet..te eng i.v.m. dode pixels. Heb het met me DS wel gedaan maar dat was tenminste nog in NL. Makkelijker met terugsturen etc.

[ Voor 55% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

MaxBurn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:47:
[...]
Daar dacht ik dus juist aan toen ik het typte! Briljant gewoon. Je moest gewoon een beetje omlaag kijken en goed timen..heerlijk.

[...]
ik denk dat toen de DS ontworpen was ze nog geen echt apple design hadden voor de Rev / was nog niet over nagedacht. Later hebben ze een bewuste keuze gemaakt voor het moderne design en nu trekken ze dat gelijk met de DS. Althans, zo zie ik het.

Het PSP "Design" is trouwens super slecht. Daar is het echt uiterlijk > functionaliteit. Nog kuttere knoppenplaatsing, krasgevoelig als de nete (ook al heb je geen touch!) en sowieso minder stevig.
Mee eens. De PSP vind ik ook ***. Maar het design is gewoon gelikt vergeleken met de DS. De DS gaat nu ook op de strakke tour zoals de PSP.

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/3400/ds7ru.th.gif

Nou hij is niet zo erg vele kleiner (ik heb even een mockup gemaakt volgens de dimensies van eurogamer)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
S2S schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:20:

[afbeelding]

Dat ziet er zeker goed uit :)

Hopelijk komt ie een beetje snel uit in nederland.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Justice schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:05:
[afbeelding]

Nou hij is niet zo erg vele kleiner (ik heb even een mockup gemaakt volgens de dimensies van eurogamer)
Ok, maar hij is wel bijna 1/3 dunner en dat werk je wel hoor.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Justice schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:05:
Alleen klopt dit niet echt hoor.. ;) Als je hem uitprint kan je het vast zien maar niet op je scherm :) Even een paar lijntjes trekken op een A4 geeft wel een goede indruk. Ik denk dat hij overall toch een stuk kleiner aanvoelt.

[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:27
En nog even bevestigd door de Nederlandse Nintendo site:
Vandaag kondigde Nintendo President Satoru Iwata de Nintendo DS Lite aan: een gestroomlijnde versie van de uiterst succesvolle Nintendo DS.

Nintendo DS Lite, voorzien van nog scherpere beeldschermen, wordt in maart in Japan uitgebracht. De omvang van de Nintendo DS Lite is iets minder dan 2/3 van het formaat van de huidige Nintendo DS en weegt meer dan 20% lichter.
...
Binnenkort zal Nintendo meer bekendmaken over de verkrijgbaarheid van Nintendo DS Lite in Europa en andere gebieden.

[ Voor 16% gewijzigd door D3ft0n3 op 26-01-2006 12:18 ]

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als de schermen scherper zijn, dan zullen ze dus ook kleiner moeten zijn. Meer scherpte kun je bij een LCD scherm immers alleen bereiken door de pixeldichtheid te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MaxBurn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:15:
[...]
Alleen klopt dit niet echt hoor.. ;) Als je hem uitprint kan je het vast zien maar niet op je scherm :) Even een paar lijntjes trekken op een A4 geeft wel een goede indruk. Ik denk dat hij overall toch een stuk kleiner aanvoelt.
Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.australian-postcodes.com/ds-comparison.jpg

Toch wel aardig kleiner dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeN schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:46:
Beetje dubbelgevoel over het nieuwe design.

1. Verschikkelijk mooi
2. Voel me genaait.. heb net 3 maanden een DS komt er weer een nieuw design... melkkoe

Waarom niet in 1x goed kwa design? ala PSP?
Nintendo DS is al tijdje uit hoor vooral in Japan. Nieuwe design betekend weer inpuls voor de verkopen. Denk ook dat de piraterij er wat mee te maken heeft. Je kunt nu heel goedkoop nintendo ds roms spelen op je nintendo DS (bv flash card in GBA slot en flashen van bios. Dus dikke kans dat ze dat gelijk goed hebben aangepakt in deze nieuwe DS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:27:
Als de schermen scherper zijn, dan zullen ze dus ook kleiner moeten zijn. Meer scherpte kun je bij een LCD scherm immers alleen bereiken door de pixeldichtheid te verhogen.
Het kan ook scherper lijken door o.a. meer helderheid he. Voglens mij bedoelen ze het niet zo letterlijk. Ik denk toch wel dat de schermen even groot zijn.

@S2S:
Inderdaad handig voorbeeld. Maar het belangrijkste is dat hij toch aanzienlijk dunner is. Is ook wel fijn denk ik. (~0,75cm is redelijk veel)

[ Voor 18% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:54:
Ik sponsor Nintendo door direct de Lite erbij te kopen en me huidige DS te houden :D
Ik koop veel hardware online maar apparatuur met LCD schermpjes dus echt niet..te eng i.v.m. dode pixels. Heb het met me DS wel gedaan maar dat was tenminste nog in NL. Makkelijker met terugsturen etc.
hoop maar niet dat hij begint met 150 euro :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Even gerekend maar de DS Lite is tot 57,9% van de oorspronkelijke grootte geslonken. Dit is dan berekend als vierkant/rechtoekige vorm wat dus niet echt overeen komt met de vorm van de DS maar de opmerking dat de DS Lite minder dan 2/3 van de DS is klopt dus wel aardig. (2/3 van DS = 67,8%)

Toch een behoorlijke krimp.

[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Nog meer info: http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3147494

We krijgen dus het GBA verhaal, Gba en Gba SP zijn beide nog te koop als ik me niet vergis. Nu dus DS en DS Lite, ik moet toegeven dat dit een erg slimme aanpak is. De normale DS zal in prijs zakken en zeker meer mensen aantrekken.

[ Voor 67% gewijzigd door S2S op 26-01-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yens in Euro's omgerekend zoutie 119 euro moeten gaan kosten.
Ik verwacht eerder dattie hier in Europa voor 149 launchet.. :r

En hij ziet er zo goed uit.. dat ik nog zo gek ben om 'm te gaan halen ook.
Overigens verklaart dit misschien ook het tekort aan DS'en.
Een deel van de productiecapaciteit werd gebruikt voor de DS lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:10:
Yens in Euro's omgerekend zoutie 119 euro moeten gaan kosten.
Ik verwacht eerder dattie hier in Europa voor 149 launchet.. :r
Volgens mij blijft de prijs in Japan gewoon gelijk, dus dan zal dat in Nederland ook wel het geval zijn. Dus €119,- zonder spel en €139,- met spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

En dan de normale DS voor 100 verkopen...yup yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Arf, kom je net thuis van de aankoop van je DS, lees je dat er een nieuwe versie komt |:( )

Dat terzijde, dit is een historisch moment: eerste post op GoT, en (eindelijk) een DS gekocht :*)
Bij de MediaMarkt in Rotterdam gehaald (144 euri, mario kart pak). Buiten de winkel gelijk even gecheckt op dode pixels (je weet maar nooit), maar alles was in orde _/-\o_
Ik had Castlevania er bij willen kopen, ware het niet dat ik 'm nergens kon vinden (eplaza, bart smit, media markt). En om nou met alleen mario kart op vakantie te gaan..

Dus kan iemand mij vertellen of Tony Hawk American Sk8land de moeite is om te kopen?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 13:22 . Reden: [s]Wasteland[/s] |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Voor op vakantie zou ik eerder een avonturen spelletje als mario 64 DS of Castlevania aanschaffen. Heb zelf MK en TH vlak na elkaar gekocht, beide hebben niet echt een verhaal of avontuur dus beide zijn niet heel geschikt voor lange sessies (vind ik dan)

[ Voor 45% gewijzigd door Collaborator op 26-01-2006 13:29 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe DS ziet er wel strak uit :Y) . Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor hij in Europa komt. Ik gok/hoop zelf dat het een maandje na de launch in Japan zal zijn (dus rond begin april). Ik was eerst van plan rond maart een DS aan te schaffen, maar nu wacht ik nog maar effe :).

De grootte tekort aan DS'een is idd waarschijnlijk gedeeltelijk te wijten aan het veranderen van een deel van de productie lijn. Ook zal N nooit gedacht hebben dat het zooo hard zou gaan met de DS rond de kerstperiode denk ik.Want een tekort in de drukste tijd van het jaar is niet zo heel slim voor je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De tekorten zijn simpelweg door de buiten verwachting hoge verkopen hoor. Flink produceren van de Lite is, lijkt mij, pas na de feestdagen gedaan. Ze zouden gek zijn om welwillend productie voor de DS op te offeren en dus te weinig te verkopen.

Wel een goede opmerking van een forum poster: Zit de GBA support er nog wel in?! Krijg het idee van niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
MaxBurn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:15:
[...]
Helaas dit klopt toch echt wel. Ik kan het aantal milimeters makkelijk invoeren hoor in Fireworks ik ben niet stom.. Het is een kwestie van de 2 maten invoeren, en dan de DS 'openklappen'

Echter omdat ik in het midden heb uitgelijnt lijkt het minder groot verschil, als je het in links uitlijnt en vergroot krijg je hetzelfde plaatje als die photoshop manipulatie die eronder gepost werd namelijk. Dat is namelijk optisch bedrog (2 kleine vlakken lijken minder dan een groot vlak)

[ Voor 12% gewijzigd door Justice op 26-01-2006 13:49 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nintendo DS i meesterlijk origineel _/-\o_
wanneer komt de Lite btw uit in europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:27:
Furthermore, while the physical size of the new DS is smaller (133.0 x 73.9 x 31.5mm -- the old DS was 148.7 x 84.7 x 28.9mm), the actual screen itself will remain identical in size to that of the original.
Bron. :)
MaxBurn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:41:
Wel een goede opmerking van een forum poster: Zit de GBA support er nog wel in?! Krijg het idee van niet.
For starters, the new DS Lite will continue to play Game Boy Advance games as well; some users have already expressed concern that the GBA slot might have been removed from the new design in order to save money, but we can confirm that this is not the case.
Opnieuw: Bron. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Captain N op 26-01-2006 13:57 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De verhoudingen kloppen wel ik bedoelde alleen dat je er niet echt een goed gevoel van de ware grootte van krijgt. Dit geld natuurlijk ook voor het plaatje met de overlappende DS'en.

ps: tijd voor een nieuw topic..

[ Voor 24% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:33:
[...]

Nintendo DS is al tijdje uit hoor vooral in Japan. Nieuwe design betekend weer inpuls voor de verkopen.
Vind 13 maanden niet echt lang; bij de GBA:SP zat er tenminste nog 2 jaar tussen...

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
Toch leuk om te zien hoe de discussie rond pagina 30 uitkomt: "Nee hoor! NoE en NoA ontkennen het. Tuurlijk weten zij ervan als er iets is..."

Waarmee maar weer is bewezen dat er in Japan dingen gebeuren waar niemand hier iets van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MaxBurn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:59:
[...]
Dit geld natuurlijk ook voor het plaatje met de overlappende DS'en.

ps: tijd voor een nieuw topic..
Oja? Je hebt toch een DS dan pak je die er bij, blijkbaar is je 3d inzicht niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Icelus schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:03:
Vind 13 maanden niet echt lang; bij de GBA:SP zat er tenminste nog 2 jaar tussen...
De GBA had verder ook vrijwel geen concurrentie. De SP was er puur om de levensduur van de GBA te verlengen en wat extra cash binnen te halen door extra interesse en mensen die willen upgraden. De DS echter heeft nu toch wel aardige concurrentie van de PSP. Een van de punten waarin de PSP beter scoort is het slickere design (ok, dat is een mening, maar ik denk dat de meeste het daar wel mee eens zijn :)). Dus even een snelle inhaalslag op dat gebied versterkt de DS z'n positie EN het levert weer extra geld op door meer interesse en mensen die de nieuwere versie weer willen kopen.
Blackbird-ce schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:06:
Toch leuk om te zien hoe de discussie rond pagina 30 uitkomt: "Nee hoor! NoE en NoA ontkennen het. Tuurlijk weten zij ervan als er iets is..."
Waarmee maar weer is bewezen dat er in Japan dingen gebeuren waar niemand hier iets van weet.
Ik was/ben het (gedeeltelijk) met je eens. En ik wil er nog aan toevoegen dat ontkennen niet per sé niet weten is natuurlijk. Het zou ook best kunnen dat er mensen binnen NoE en NoA er vanaf wisten, en lijkt me ook wel waarschijnlijk. Maar het lijkt me wat knullig als Pietje van NoE het verklapt, terwijl Nintendo het officieel naar buiten wil brengen met een statement van Iwata-sama ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Captain N op 26-01-2006 14:12 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien een winkel in regio rotterdam/gouda waar ze Castlevania verkopen?
(Wil 'm eigenlijk toch wel hebben voor morgenavond :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 16:39

Piggen

Lekker bakkie

Die game is toch al een tijdje uit? Ik neem aan dat hij dan wel algemeen verkrijgbaar zal zijn, bij Bart Smit, Free Record Shop, Futurezone etc.

Ik moet zeggen dat ik de DS Lite wel erg gaaf vind. Tel daarbij op dat ik laatst las over het spel 'Brain training', wat me erg leuk lijkt, en wellicht komt er wel eentje in huis (hoewel ik lange tijd pro-PSP ben geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

S2S schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:07:
[...]
Oja? Je hebt toch een DS dan pak je die er bij, blijkbaar is je 3d inzicht niet helemaal lekker.
Verander de resolutie van je scherm eens voor de grap naar 640*480 of 1280*1024 ofzo. Word jouw DS ook constant spontaan groter/kleiner ? (Cool mijn DS is 8 centimeter breed!) Ik zeg alleen dat de verhoudingen wel kloppen maar qua gevoel/zicht in het echt zal het gewoon anders zijn. Helemaal omdat je de dikte mist hier.

Me "3D inzicht" is overigens prima hoor.

[ Voor 33% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Ik heb even een half offtopic vraagje.
Ben een tevreden bezitter van een Nintendo DS, maar vind de krassen op mijn DS zonde... Overal zijn hoeken verf weg, alleen maar omdat hij op vakantie in het opbergkastje van de auto heeft gelegen.

Nu weet ik dat er voor de Gameboy Advance nieuwe behuizingen te koop zijn op internet, maar voor DS ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Want ik wil aangezien ik geen garantie meer heb de behuizing gaan vervangen. Weet iemand van jullie waar je ze wel kunt kopen? Of weten jullie net zoveel als ik?

Of zou het zin hebben Nintendo eens te mailen en hun die vraag te stellen? Zouden ze bereid zijn een nieuwe behuizing tegen betaling op te sturen?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:15:
Die game is toch al een tijdje uit? Ik neem aan dat hij dan wel algemeen verkrijgbaar zal zijn, bij Bart Smit, Free Record Shop, Futurezone etc.

....
in Rotterdam viel dat dus vies tegen :/
Morgen maar even in Gouda en Den Haag kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

MaxBurn schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:16:
Verander de resolutie van je scherm eens voor de grap naar 640*480 of 1280*1024 ofzo. Word jouw DS ook constant spontaan groter/kleiner ? (Cool mijn DS is 8 centimeter breed!) Ik zeg alleen dat de verhoudingen wel kloppen maar qua gevoel/zicht in het echt zal het gewoon anders zijn. Helemaal omdat je de dikte mist hier.

Me "3D inzicht" is overigens prima hoor.
S2S bedoelt (neem ik aan) dat als je de grootte van het plaatje afstemt op je DS, je wel de grootte van de DS Lite voor je neus hebt ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

offtopic:
De verhoudingen dus, waar ik ook helemaal niet tegenin ging. Gefokt gedoe af en toe zeg. Overigens zit niet iedereen met zijn DS op het werk...
De micro is ook zo'n voorbeeld, die is echt mega klein en dat snap je pas ECHT als je hem in je handen hebt.
Het ging vooral om 16 Januari/GDC en inderdaad, er werd niets gemeld. Niemand zi dat er niets zou komen :) Een SP-achtig idee is al een hele tijd geleden door Reggie gemeld. Waar het vooral over ging was dat mensen geen DS kochten omdat ze op een SP of Lite aankondiging wachten. Dat vonden de meesten (waaronder ik) onzin. Ik zei toen al zelfs als ze NU iets melden is die DS er nog lang niet. Wat ook zo lijkt te zijn. Maart Japan, dan duurt het waarschijnlijk nog wel even voor het ding hier is. (Mei/Juni?)

[ Voor 76% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen er nu ook mediafuncties in? ik hoop echt dat nintendo iets van een playyan inbouwt. Dan zouden ze helemaal veel gaan verkopen want dan hebben ze opeens ook mediafuncties zoals de PSP.

Ik vraag me alleen wel af of de DS nu niet te klein is, Ik vond de knoppen al niet erg groot maar nu zijn ze nog kleiner. Hoop ook dat ie in de EU snel in het zwart te koop is, wit vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saeverix schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:21:
Ik heb even een half offtopic vraagje.
Ben een tevreden bezitter van een Nintendo DS, maar vind de krassen op mijn DS zonde... Overal zijn hoeken verf weg, alleen maar omdat hij op vakantie in het opbergkastje van de auto heeft gelegen.

Nu weet ik dat er voor de Gameboy Advance nieuwe behuizingen te koop zijn op internet, maar voor DS ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Want ik wil aangezien ik geen garantie meer heb de behuizing gaan vervangen. Weet iemand van jullie waar je ze wel kunt kopen? Of weten jullie net zoveel als ik?

Of zou het zin hebben Nintendo eens te mailen en hun die vraag te stellen? Zouden ze bereid zijn een nieuwe behuizing tegen betaling op te sturen?
en dan aan nintendo vragen of ze je initials erin willen graveren :P

je kan ook decals (stickers) kopen :P http://www.vinzdecals.com/gfx/NintendoDS/BlueMirrorO.jpg

weet niet of ik de lite versie koop want ik vond de micro ook heel erg klein te klein eerst maar in rl zien hoe hij vasthoud en eruitziet enzo 1 voordeel het beeld is beter zegt men 1 als je de games in de lite stopt ben je dan niet alle save games kwijt enzo van je andere zoals met animal crossing dan kan je weer helemaal overnieuw beginnen enzo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Zou je misschien de volgende keer wat leestekens willen gebruiken? Halverwege de eerste regel raak ik nu al de weg kwijt :+

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
ik zal wel ff nieuw topic aanmaken.. hold up girls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Ik wil de decal stickers juist vermijden. Gedoe met waardeloze stickers erop te prutsen...
Iemand anders die misschien een wat nuttigere reply heeft?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Deel 13 Het Nintendo DS Topic Deel 13

met een kleine aditie onderaan de startpost over de nieuwe DS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

sorry me in de war met gc topic. Edit :)

[ Voor 90% gewijzigd door Max|Burn op 26-01-2006 15:01 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je je friends code met iedereen delen? Post hem dan hier. Niet in het topic, want daar vindt niemand hem meer terug.

#nintendo op irc.tweakers.net (irc.tweakers.net/nintendo voor een web-client) voor gezellig babbelen over de Nintendo DS of een potje Mario Kart.