Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:12:
Ik zit sinds een maand of 2 bij een raiding guild en we hebben de grootste lol in BWL...er is echter 1 probleem, en jullie raden het al....Chromaggus, voor sommige een probleem en voor sommige een wandeling in het park...
Nu zou ik graag willen weten wat de beste plek is om die uit de kluiten gewassen pitbull zijn twee monden te snoeren...we hebben het aardig onder controle maar we komen niet verder dan 50%

...door een resist van bijvoorbeeld time lapse...
Ik heb al voorgesteld om het op de trap naar de surpressor kamer te doen, maar dat schijnen we niet helemaal on de knie te krijgen....hoe dan ook, ADVIES!!
Alvast bedankt
[off-topic] ik zag net hierboven dat een mage die met zijn wand bezig is niet veel doet, daar ben ik het deels mee eens, echter als de essence gatherer (ja thottbot maar even) er aan te pas komt dan doe je toch nog aardig wat damage

[/off-topic]
Het is hierboven ook al deels uitgelegd, maar wellicht is het wat duidelijker als ik het ook doe
Wij tanken hem op die ramp waar Krixxix en die 3 Wyrmguards naast stonden.
Het belangrijkste in dit gevecht is Line of Sight oftewel LoS. Zijn breaths werken namelijk zo dat als je uit LoS bent, je niet geraakt word, die kleuren debuffs raken je altijd en moeten dus dispelled/decursed/cured etc worden. Het mooie bij de ramp is, dat kleine doorzichtige torentje waar die ramp zich omheen wikkelt geldt als een LoS blokkade waarachter je je dus kan verschuilen.
Posities: afhankelijk van welke breath types je hebt. Bij twee "normale" breaths heb gewoon je healing rotations beneden tegen de muur, achter dat torentje en je dps bovenaan die in en uitlopen bij breathwarnings. Het is dan simpel tank monstertje met warrior, heal warrior, dps rent in en uit. Dat kan _eigenlijk_ niet verkeerd gaan zolang je de debuffs cured (alle 5 de debuffs is trouwens ERG leuk om eens te hebben, ik zal het effect niet verklappen maar het is best grappig alhoewel het een gegarandeerde wipe is), de MT goed healed en niet al te domme DPS-ers hebt. Ik zit nu op werk, als je er echt niet uitkomt kan ik strax ook wel verduidelijkende plaatjes maken.
Nou kun je natuurlijk ook een Timelapse/Breath combo krijgen, en die is weer net even anders. Nu moet je namelijk gaan werken met offtanks die geen Timelapse mogen krijgen en alle anderen moeten juist IN LoS van die Timelapse breath gaan staan. TL werkt namelijk als een de-aggro, en degenen die geen Timelapse debuff hebben komen dus hoog op meneer zijn verlanglijstje te staan. Geloof me, daar wil je alleen maar warriors op hebben.
Wat je dus doet, een kleine 3de (of 4de, whatever jullie gebruiken) healing rotation gaat bovenaan bij de muur tegenover de DPS staan. Dat is ook een LoS positie mits je Chromaggus goed parkeert, en daar ga je nu dus misbruik van maken. Je zet twee off-tanks bovenaan de rand bij de muur die gaan lopen Sunderen en HS-en en daarbij net ONDER de MT in aggro te blijven. Bij een breath warning duiken die weg achter de muur net als de rest; bij een Timelapse warning gaat de HELE RAIDGROEP behalve de offtanks juist IN Line of Sight staan zodat ze allemaal gestunned worden. Wat doet Chromaggus, die rent natuurlijk rechtstreeks naar de hoogste aggroholder van dit moment, en dat zijn je niet ge-Timelapse-de offtanks. Het is in principe het makkelijkst als die een eindje wegrennen zodat ze niet veel geraakt worden want na 6 seconden verloopt Timelapse en dan wordt de aggro situatie weer normaal.
Bovenstaande is de basis-situatie van waaruit je werkt. Er zitten natuurlijk wat haken en ogen aan, en er kan wat fout gaan:
-Je MT resist de Timelapse. Groot probleem totdat dat gefixed wordt in 1.9, want dat is een complete aggro-wipe. Dat betekent dat je offtank de nieuwe MT wordt en dus snel in de goeie positie moet gaan rennen. Dat betekent snelle vingers op de Shieldwall knop want anders ben je gegarandeerd dood voordat je ook maar bij je positie bent, maar ook een MT die doorheeft dattie Timelapse geresisted heeft
-Rond de 70% en rond de 25% wissel je sowieso simpelweg van MT door het aggroverschil tussen de offtanks en de MT. Dan geldt bovenstaand scenario ook, Shieldwallen die handel en rennen maar.
Als laatste, zorg voor 3-4 capabele Hunters met Tranq Shot rotatie want Enraged Chrom hit je ERG ERG hard als MT, en zorg voor goede healers voor de laatste 20% want dan gaat hij ook harder slaan. Het is geen moeilijk gevecht, maar vooral een technisch gevecht waarbij iedereen goed moet opletten.
Veel succes