Beide zijn de end game instance builds.
Voordeel van de een is dat je wat meer support hunter bent (TA)
andere is dat je opzich zelf al dikke dmg doet. Door je hogere agil krijg je meer RAP en meer crit en dodge.
Uiteindelijk scheelt de dps niet zo heel veel, iets van 3 of 4 met zelfde gear.
grootste verschil is echt de crits.
nadeel is dat je moet stoppen na improved serpent of mortal shots.
Scatter kan er bij als je wyvern sting niet neemt (pwn in pvp, scatter shot)
De 100 rap die je door TA krijgt en de 5% extra dmg compenseren dus de 15% agil op dps, niet op crit.
Tis wikken en wegen, ik ben zelf marksman, en ontloop in dmg lists men survival maatjes niet zo erg.
Tis ook meer gear gebonden natuurlijk, zorg (in beide gevallen) voor zoveel mogelijk agil.
Het verhaal dat je agil nergens voor nodig heb (oid) van MSGNK is lulkoek, daar is je hele class opgebouwd. je hebt 52 agil nodig voor 1 crit (of 54, weenie meer precies

) maar je krijgt per Agil ook 2 rap.
Ik zelf zit dus met een marksmanbuild op 406 agil. das al 8% crit door alleen men agil. Dan men gear der nog over heen en skills er overheen en ik zit op 21% atm geloof ik.
Improved hawk is SUPER! ik ga van 185dps naar 250 ofzo, scheelt zoveel en is zo fijn om daarnaast nog ff rapid shots aan te zetten

zit ik ineens op 340 dps

(wel goed op je agro letten

)
Geen moment spijt van gekregen sinds ik het genomen heb/
Barrage is half om half. Super goed, en best useless

VOlley gebruik je idd amper, maar daar moet je het niet voor doen, de extra dmg die multishot krijgt is geweldig! 3dubbele crits van 1300 is gewoon SUPER fijn. nuff sad (en niet crits van rond de 550)
Als je nog vragen hebt moet je het maar laten weten razorfist

heb heeeeeel lang (en nog steeds

) zitten twijvelen tussen de 2 verschillende builds.
En firemaw is een bitch! lijkt simpel, maar is toch erg nasty! Grootste probleem zijn je tanks...
Verders als hunter is het wel fijn, paar keer schieten, debuff uitzitten schieten uit LOS, FD eten/drinken en debuff uitzitten. Scheelt healing op jou (dus meer op andere die het wel nodig hebben) en je hebt ook altijd volle mana

en NOOIT agro