just my 2 centstm030614 schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:08:
KERST MENSEN, HET IS KERST!!!!!!!!!!!!
Ben even met een brief bezig geweest. Brand maar los!
Geachte heer W.H.,
Bedankt voor uw reactie.
Helaas moeten wij concluderen dat u niet inhoudelijk op de voorgaande brief ingaat. Wij consumenten hebben samengespannen (klinkt nogal negatief, misschien beter "wij consumenten hebben elkaar gevonden in onze pogingen) om als groep een brief naar u toe te sturen waarin wij ons beklag doen over deZ-5500 speakerset. U blijft echter in enkelvoudige persoon reageren. Terwijl toch zeer duidelijk is dat deze brief namens een groot aantal gedupeerde geschreven is. Wij vinden het spijtig te vernemen dat een bedrijf als Logitech op deze wijze correspondeert met zijn klanten.
U reageert niet op het feit dat een groot aantal gebruikers problemen heeft. Zoals eerder aangegeven hebben wij, als groep, niet de middelen om een representatief onderzoek te doen. Echter uit de grote hoeveelheid reacties blijkt wel dat er een grote groep consumenten is die problemen hebben met de geluidsset. Waarom negeert u deze opmerking?
U geeft aan de speakerset te willen omruilen om zo het probleem op te lossen. Er is echter al een aantal maal duidelijk aangegeven door een grote groep gebruikers dat dit het probleem niet oplost. Waarom blijft u dit aanbod doen? Terwijl u weet dat dit geen oplossing is.
Waarom wilt u persé dat de speakerset opgestuurd word? Wat wilt u testen? Het probleem is zoals u eerder al hebt aangegeven bij u bekend (ik refereer naar uw reactie van 28-11-05). De kosten van het opsturen van een dergelijke speakerset zijn exorbitant (->juist?) hoog en nogmaals, het biedt (?) geen oplossing.
Kortom wij willen een inhoudelijke, niet ontwijkende reactie op onze brief.
Wilt u persé (nog meer) negatieve publiciteit? Wij willen een oplossing en geen ellen (beter "onnodig lange" ?) lange correspondentie. Nogmaals laten wij u weten dat wij zeer (woordje zeer is overbodig, eventueel "dat wij niet zullen twijfelen om") bereid zijn om naar de Consumentenbond, Radar of Kassa (eventueel ook Test Aankoop, is een Belgisch consumenten programma) te gaan om daar publiekelijk ons beklag te doen wanneer u niet bereid bent om de problemen op juiste wijze op te lossen.
Wij verwachten op korte termijn een inhoudelijke reactie,
Ondergetekende
Wat vinden jullie van het volgende idee.
Logitech geeft aan een speakerset te willen testen. Ikzelf wil hier mijn medewerking in geven zolang zei maar de kosten dragen.
Zijn er mensen die hierin ook mee willen werken (dus speakerset opsturen op de kosten van Logitech)?
Zoja dan kunnen we hierover iets in de brief vermelden.
Zech ik werk me hierr uid de naat en ontanks dad ik hed zo druk hep neem ik noch de moejte om een briev te schreiven. En dan ga jei zo loopen zijken. Schrijv dan ook de briev helemaal over of zech niksMatthijs schreef op zondag 25 december 2005 @ 18:18:
een groep mensen heeft is het toch?
ik wil niet flauw zijn, maar als je dit als zakelijke brief wil bestempelen ... kom op he
Ik vind het veel te informeel.
[...]
fyi, het is zij, niet zei.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ik wil m'n set ook wel beschikbaar stellen, heb toch nog de z680 op me kamer staan die het nog prima doet.

zeg je wil toch commentaar of niet? Als je dit soort dingen niet wil horen tsja moet je d'r ook niet om vragen.
Ik mag trouwens hopen dat je al die fouten expres maakt, of dat je dyslectisch bent.... in het laatste geval, kan ik ook wel eens een poging wagen om een brief te schrijven.
klein kind
Ik mag trouwens hopen dat je al die fouten expres maakt, of dat je dyslectisch bent.... in het laatste geval, kan ik ook wel eens een poging wagen om een brief te schrijven.
klein kind
Ja, ik wil graag commentaar. En wil graag dingen horen, maar het is ook fijn als je opbouwende kritiek geeft.Matthijs schreef op zondag 25 december 2005 @ 23:52:
zeg je wil toch commentaar of niet? Als je dit soort dingen niet wil horen tsja moet je d'r ook niet om vragen.
klein kind
Schrijf zelf even op hoe je het dan graag wilt zien.
Ik ben momenteel erg druk (zoals eerder al aangegeven) en heb vlug een brief geschreven als eerste aanzet. En wat is jouw bijdragen ook alweer geweest in dit topic? Niet veel dacht ik...
Ik doe teminste de moeite.
Je zegt enkel dat de brief slecht is (niet zakelijk). Zet er dan ook even bij waarom je dit vindt. De opmerking 'veel te informeel' is wel erg kort door de bocht.
Nu loop je alleen van de daken te schreeuwen waar niemand wat mee kan. Dus als je er zoveel verstand van hebt, herschrijf de brief dan zoals jij vindt dat deze moet zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door tm030614 op 26-12-2005 00:11 ]
Verwijderd
Die plops had ik ook geen last van. Maar tijdens stille scenes in een film irriteerde ik me mateloos aan die dikke brom.Lefty_38 schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:25:
[...]
Ik ben niet echt geen kenner van hifi apparatuur moet ik zeggen. Ik ben van een 2.0 stereo van 5 jaar oud naar deze Z-5500 gegaan. En die stereo was toen 1000,- gulden. En deze set 285,- euro. En ik heb nu (voor mijn gevoel) toch wel een super set in huis. Echt super mooi geluid gewoon! en van die plopjes heb ik bijna geen last. 3x heel zachtjes tot nun toe, ik merkte het bijna niet eens. Het was echt zo van: "hee hoorde ik nou zo'n plopje?" dus geen knallen ofzo. Hoe duur is die JBL set van jou dan?
Mijn huidige JBL set was nog geen 200 euro bij de bargainstore. Dan heb je een actieve sub plus de sats. Daar heb je dan nog wel een receiver bij nodig.
Ik heb de z5500 ook pas sinds dinsdag, gek toch.tm030614 schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:10:
[...]
En wat is jouw bijdragen ook alweer geweest in dit topic? Niet veel dacht ik...
anyway zal morgen eens naar die brief kijken
[ Voor 9% gewijzigd door Matthijs op 26-12-2005 01:19 ]
Verwijderd
Ben het hier opzich best mee eens...Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:40:
[...]
Flikker toch op man. Je geeft een hoop geld uit aan een set met gebreken. Voor zoveel geld moet het gewoon goed werken. Je wist zelfs van te voren al dat er problemen waren en je koopt 'm toch.
*knip*
Ik heb im mijn kamer geen geaarde wandcontactdozen en wás van plan dit set ook te gaan kopen, totdat ik dit topic tegenkwam. Uiteraard heeft niet iedereen dit probleem, maar ik voorzie dat ik er ook wel last van ga krijgen aangezien we in een "oud" huis wonen. Als ik hier de stofzuiger in mn kamer aanzet dan dimmen de lichten hier al even. Vooral na het lezen van het topic, weet ik nu al dat ik er bewust op ga letten en dat verziekt voor mij het plezier aan dit set denk ik al.
/edit
Als ik mijn pc nu uit zet, dan krijg ik een grote *KLPFFF* van mijn huidige setje.
Als ik mijn huidige setje harder zet (volume) en draai verder geen muziek heb ik al een fijne *BFWW* erin zitten.
Ik ga er vanuit dat ik dit ook krijg op de Z-5500 of niet? Of komt dat puur door de aarde die ik niet hebhier?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 18:38 ]
Verwijderd
Ik zou absoluut niet meewerken door m'n setje beschikbaar te stellen aan Logitech. Ik kan me de beweegredenen van enkelen hier goed voorstellen omdat de klachten blijkbaar van dien aard zijn dat het erg hinderlijk is. Ik heb zelf echter niet of nauwelijks last van de ploppen, als ik zelf m'n lichten aan doe weet ik dat 'ie een plopje kan geven. Maar bijvoorbeeld een stofzuiger zorgt ook voor een *boeink* in het stroomnet. Niet in m'n 5500 overigens.
Maar om even terug te komen op het opsturen van een set: bij Logitech zullen ze 'm zeer waarschijnlijk aansluiten op een goed stroomnet (de meeste bedrijven hebben nu eenmaal goeie apparatuur) en ze zullen dus geen gebreken waarnemen. Krijg je je setje weer terug met de opmerking 'goedgekeurd'. Heeft dus niet veel zin verwacht ik. Als je je setje kwijt kunt voor een paar weken moet je het vooral doen.
Maar om even terug te komen op het opsturen van een set: bij Logitech zullen ze 'm zeer waarschijnlijk aansluiten op een goed stroomnet (de meeste bedrijven hebben nu eenmaal goeie apparatuur) en ze zullen dus geen gebreken waarnemen. Krijg je je setje weer terug met de opmerking 'goedgekeurd'. Heeft dus niet veel zin verwacht ik. Als je je setje kwijt kunt voor een paar weken moet je het vooral doen.
Verwijderd
Ik heb mijn ogen verlegd van de 5500 naar de 5400, maar heeft iemand met deze set vergelijkbare problemen gehad? Anders moet ik daar namelijk straks zelf een topic voor opzetten
Verwijderd
Aarde is een groot fabeltjeIk ga er vanuit dat ik dit ook krijg op de Z-5500 of niet? Of komt dat puur door de aarde die ik niet hebhier?
Ik heb op mijn huidige receiver geen aarde en totaal geen brom of plop problemen.
Heeft je TV en/of radio aarde ??
Nee dus en die heeft deze problemen ook niet
Ja zal de boel goed moeten afschermen
Maar het is een ontwerpfout van Logitech dus laat die het oplossen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 19:12 ]
De Logitech Z-5500 speakerset heeft GEEN aarde aansluiting. Dus geen stekker met aardepinnen.
Beste mensen,
Tot nu toe weinig reacties op de brief. Dus nogmaals de vraag of jullie reacties (inhoudelijk, en dus met verbeteringen) willen geven. Ik wil de brief namelijk binnen 48uur mailen naar Logitech.
Geachte heer W.H.,
Bedankt voor uw reactie.
Helaas moeten wij concluderen dat u niet inhoudelijk op de voorgaande brief ingaat. Wij consumenten hebben elkaar gevonden in onze pogingen om als groep een brief naar u toe te sturen waarin wij ons beklag doen over deZ-5500 speakerset. U blijft echter in enkelvoudige persoon reageren. Terwijl toch zeer duidelijk is dat deze brief namens een groot aantal gedupeerde geschreven is. Wij vinden het spijtig te vernemen dat een bedrijf als Logitech op deze wijze correspondeert met zijn klanten.
U reageert niet op het feit dat een groot aantal gebruikers problemen heeft. Zoals eerder aangegeven hebben wij, als groep, niet de middelen om een representatief onderzoek te doen. Echter uit de grote hoeveelheid reacties blijkt wel dat er een grote groep consumenten is die problemen hebben met de geluidsset. Waarom negeert u deze opmerking?
U geeft aan de speakerset te willen omruilen om zo het probleem op te lossen. Er is echter al een aantal maal duidelijk aangegeven door een grote groep gebruikers dat dit het probleem niet oplost. Waarom blijft u dit aanbod doen? Terwijl u weet dat dit geen oplossing is.
U wilt dat de speakerset wordt opgestuurd. Graag zou ik willen weten hoe en waarom u een exemplaar wil testen. Het probleem is zoals u eerder al hebt aangegeven bij u bekend (ik refereer naar uw reactie van 28-11-05). De kosten van het opsturen van een dergelijke speakerset zijn exorbitant hoog en nogmaals, het biedt geen oplossing.
Wilt u persé (nog meer) negatieve publiciteit? Wij willen een oplossing en geen onnodig lange correspondentie. Nogmaals laten wij u weten dat wij niet zullen twijfelen om naar de Consumentenbond, Radar of Kassa te gaan om daar publiekelijk ons beklag te doen wanneer u niet bereid bent om de problemen op juiste wijze op te lossen.
Ondergetekende
Tot nu toe weinig reacties op de brief. Dus nogmaals de vraag of jullie reacties (inhoudelijk, en dus met verbeteringen) willen geven. Ik wil de brief namelijk binnen 48uur mailen naar Logitech.
Geachte heer W.H.,
Bedankt voor uw reactie.
Helaas moeten wij concluderen dat u niet inhoudelijk op de voorgaande brief ingaat. Wij consumenten hebben elkaar gevonden in onze pogingen om als groep een brief naar u toe te sturen waarin wij ons beklag doen over deZ-5500 speakerset. U blijft echter in enkelvoudige persoon reageren. Terwijl toch zeer duidelijk is dat deze brief namens een groot aantal gedupeerde geschreven is. Wij vinden het spijtig te vernemen dat een bedrijf als Logitech op deze wijze correspondeert met zijn klanten.
U wilt dat de speakerset wordt opgestuurd. Graag zou ik willen weten hoe en waarom u een exemplaar wil testen. Het probleem is zoals u eerder al hebt aangegeven bij u bekend (ik refereer naar uw reactie van 28-11-05). De kosten van het opsturen van een dergelijke speakerset zijn exorbitant hoog en nogmaals, het biedt geen oplossing.
Wilt u persé (nog meer) negatieve publiciteit? Wij willen een oplossing en geen onnodig lange correspondentie. Nogmaals laten wij u weten dat wij niet zullen twijfelen om naar de Consumentenbond, Radar of Kassa te gaan om daar publiekelijk ons beklag te doen wanneer u niet bereid bent om de problemen op juiste wijze op te lossen.
Ondergetekende
[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 27-12-2005 23:15 ]
Wat verwacht je eigenlijk dat ze gaan zeggen? Stuur maar even al die rommel op, we gaan er een hoop filters bijsteken want dit product voldoet niet? Of: We geven je geld terug, want dit is geen goede set?
Ik denk dat de kans klein is dat ze dat gaan toegeven als het gewoon om enkele mailtjes gaat. Een consumenten programma is al wat steviger, maar daarvoor is het probleem niet interessant genoeg vrees ik.
Niet dat ik jullie wil ontmoedigen hoor
Ik denk dat de kans klein is dat ze dat gaan toegeven als het gewoon om enkele mailtjes gaat. Een consumenten programma is al wat steviger, maar daarvoor is het probleem niet interessant genoeg vrees ik.
Niet dat ik jullie wil ontmoedigen hoor
Graag zou ik willen weten hoe en waarom u een exemplaar wil testen.Waarom wilt u persé dat de speakerset opgestuurd word? Wat wilt u testen?
Graag zouden wij een inhoudelijke reactie op deze brief zien. Wij zouden het bijzonder op prijs stellen een snelle reactie te krijgen.Kortom wij willen een inhoudelijke, niet ontwijkende reactie op onze brief.
Wilt u persé (nog meer) negatieve publiciteit? Wij willen een oplossing en geen onnodig lange correspondentie. Nogmaals laten wij u weten dat wij niet zullen twijfelen om naar de Consumentenbond, Radar of Kassa te gaan om daar publiekelijk ons beklag te doen wanneer u niet bereid bent om de problemen op juiste wijze op te lossen
In afwachting van uw reactie dank ik u bij voorbaat,
Je vangt meer vliegen met stront dan met stroop, je kunt het dus beter vriendelijk houden. WIJ hebben iets nodig van HUN, zij niet van ons. Ik vind de brief een nogal vijandelijke boventoon hebben namelijk.
Dit is dus de eerste keer dat ik de brief even grondig heb doorgenomen, maar kom op he. Denk je dat logitech serieus reageert op zo'n vijandelijke brief? Dreigen heeft dus al helemaal geen zin. Er zijn nog een paar zinnen die zo vijandelijk overkomen naast de zinnen die ik al veranderd heb. Ik stel voor dat je die ook even herschrijft, want nogmaals, dit heb geen reet zin.
Succes
Verwijderd
Ik wil met alle plezier mijn set ter beschikking stellen om te testen. Maar omdat alle sets indentieke problemen vertonen kan Logitech ook een examplaar uit de eigen voorraad testen en zich op die manier transportkosten besparen.
Of niet (fatsoenlijk) reageren en hopen dat jullie bluffen, scheelt ze nog meer kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:59:
Ik wil met alle plezier mijn set ter beschikking stellen om te testen. Maar omdat alle sets indentieke problemen vertonen kan Logitech ook een examplaar uit de eigen voorraad testen en zich op die manier transportkosten besparen.
De eerste brieven zijn zeer netjes geweest richting Logitech. Daarbij is in de tweede brief ook al gevraagd om een inhoudelijke reactie. Deze hebben we toen niet gekregen. Vandaar dat het nu wat dringender gevraagd word.Matthijs schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:56:
[...]
Graag zou ik willen weten hoe en waarom u een exemplaar wil testen.
[...]
Graag zouden wij een inhoudelijke reactie op deze brief zien. Wij zouden het bijzonder op prijs stellen een snelle reactie te krijgen.
In afwachting van uw reactie dank ik u bij voorbaat,
Je vangt meer vliegen met stront dan met stroop, je kunt het dus beter vriendelijk houden. WIJ hebben iets nodig van HUN, zij niet van ons. Ik vind de brief een nogal vijandelijke boventoon hebben namelijk.
Dit is dus de eerste keer dat ik de brief even grondig heb doorgenomen, maar kom op he. Denk je dat logitech serieus reageert op zo'n vijandelijke brief? Dreigen heeft dus al helemaal geen zin. Er zijn nog een paar zinnen die zo vijandelijk overkomen naast de zinnen die ik al veranderd heb. Ik stel voor dat je die ook even herschrijft, want nogmaals, dit heb geen reet zin.
Succes
Ik persoonlijk vindt de brief niet vijandelijk. We vragen gewoon waarom er zo afstandelijk op de inhoud van de brief word gereageerd.
Het enige punt dat vijandelijk is, is dat we zeggen dat we naar een consumentenorganisatie stappen.
En ze mogen ook gerust weten dat we dit gaan doen als ze niet met een oplossing komen.
[ Voor 6% gewijzigd door tm030614 op 27-12-2005 23:17 ]
Oke nou ja prima, dan stuur je deze op, zelf weten. Als je echter een serieuze reactie verwacht moet je ook een serieuze, zakelijke en vooral beschaafde brief terugsturen. Je hebt duidelijk niet vaak gecorrespondeerd met een groot bedrijf.
Ik ben benieuwd naar de reactie.
Jawel, en heb tot nu toe altijd m'n recht gehaaldMatthijs schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:18:
Oke nou ja prima, dan stuur je deze op, zelf weten. Als je echter een serieuze reactie verwacht moet je ook een serieuze, zakelijke en vooral beschaafde brief terugsturen. Je hebt duidelijk niet vaak gecorrespondeerd met een groot bedrijf.
Maar als je dan zo vriendelijk zou willen zijn, hoe zou jij dan de brief 'herschrijven'.
Sta altijd open voor verbeteringen. Roepen dat iets slecht is en zelf met kleine (tot geen) verbeteringen komen kan ik ook
[ Voor 12% gewijzigd door tm030614 op 27-12-2005 23:37 ]
naja sorry hoor maar ik kom eerst met het verhaal dat het te informeel is, dat snap je niet, daarna kom ik met een aantal punten en voorbeelden van hergeschreven alinea's, en nu denk je dat ik die hele brief ga herschrijven?
Denk zelf ff na zou ik zeggen.
Ik heb wel wat beters te doen en daarbij, ik heb zelf totaal geen last van die plopjes, ik zou het alleen maar doen om andere te helpen.
Tot zover me bijdrage aan dit topic, beetje irritante mensen hier.
Denk zelf ff na zou ik zeggen.
Ik heb wel wat beters te doen en daarbij, ik heb zelf totaal geen last van die plopjes, ik zou het alleen maar doen om andere te helpen.
Tot zover me bijdrage aan dit topic, beetje irritante mensen hier.
Nog mensen die nog nuttige opmerkingen hebben op de brief? Of zijn wel allemaal op vakantie
Veel nuttige opmerkingen kan ook ik niet bedenkentm030614 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:49:
Nog mensen die nog nuttige opmerkingen hebben op de brief? Of zijn wel allemaal op vakantie
Wel wil ik je zeggen dat een nieuwe brief naar logitech naar mijn mening niet veel zin heeft.
Aan de reacties op de eerste brieven is duidelijk te zien dat ze niet willen reageren en doen of hun neus bloed. Dit is typisch zo'n geval van groot bedrijf, kleine consument. Je kan hoog en laag springen, maar uit hun reacties blijkt dat er niks zal veranderen. Maar, wees niet getreurd, je bent niet de enige bij wie zoiets overkomt.
Ik denk dat het heel lastig zal worden om hier iets verder te komen. Dmv consumentenorganisatie als de consumentenbond en kassa! kan je je gelijk nog behalen. Echter zal de kans groot zijn dat deze zaak niet interresant (genoeg) gevonden zal worden. Het is natuurlijk (als je daar de tijd en energie voor hebt) wel het proberen waard.
Een nieuwe brief naar Logitech mag je van mij best versturen, maar oplossingen zal dit niet opleveren. Je kan de brief sturen zal jij hem had samengesteld, maar door de boze (onder)toon zal je een net zo negatieve reactie terugkrijgen, als je al iets terugkrijgt. In een formele brief passen naar mijn mening geen zinnen als "Waarom wilt u persé dat de speakerset opgestuurd word?" Je speelt hiermee te veel op de man en dit zal zeker niet netjes overkomen. En zoals ook al eerder gezegd hebben wij iets van hen nodig en niet andersom. Dus ik zou de aanpassingen die anderen hebben aangedragen (DANK HIERVOOR) gebruiken en zinnen als "Waarom negeert u deze opmerking?" weglaten. Je zou, als je de stap naar consumentenprogramma's wilt aangeven iets kunnen zeggen als: "Mocht u geen gehoor geven aan onze oproep dan zullen wij de stap naar een consumentenprogramma overwegen."
Ik wens je succes en dank (ook namens de anderen hoop ik) voor wat je tot nu toe al gedaan hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Rene85 op 29-12-2005 10:07 ]
Verwijderd
Eigenlijk volledig met Rene85 eens. Ondanks het feit dat je moeite wordt geaprecieerd door velen, denk ik ook dat hij niet zo veel gaat opleveren. Als je even de vorige mails eens overloopt kan je er al uit afleiden dat je ook nu weer een niet-bevredigend of inhoudelijk negerend antwoord gaat krijgen.
Een volgende stap zou kunnen zijn: consumentenprogrammas.
Een volgende stap zou kunnen zijn: consumentenprogrammas.
Ik vind de brief goed. Ik zou wel nog een poging wagen en deze logitech toesturen. Als ze dan weer een antwoord van lik-me-vestje geven vind ik dat het tijd is voor consumentenprogrammas.
Just my 2 cents.
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Verwijderd
Heeft iemand reeds een UPS gebruikt zoals in de topicstart staat? Wat waren daar de bevindingen?
Verwijderd
In principe akkoord, MAAR:
Naarmate de brieven, minder zakelijk, negatiever, persoonlijker worden, denk ik dat consumentenprogrammas minder geneigd gaan zijn om ons verder te helpen. Ik denk dat als je naar de consumentenprogrammas wilt gaan, en je daar een paar zakelijke, correcte, beleefde, to-the-point brieven kan voorleggen waarin de probleemstelling duidelijk wordt voorgesteld, en waarin we argumenteren dat Logitech wel degelijk een plicht heeft om ons verder te helpen. En vervolgens heb je ook een paar brieven van Logitech waarin we eigenlijk inhoudelijk genegeerd worden
-> ik denk dat je dan meer kans maakt bij consumentenprogrammas
Deze brief wijkt eigenlijk al een beetje af, van het "zakelijke, correct, beleefde, to-the point" aspect.
Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel.
Verder zou ik toch ook nog een brief schrijven naar Logitech, maar dan iets minder persoonlijk, en met een iets zakelijkere toon (zoals Rene85 het ook heeft omschreven). Als we in die brief gewoon een paaar klink-klare argumenten voorleggen, zitten we goed.
Ik zou iets schrijven in de aard van (om een voorbeeldje te geven):
- Het probleem betreft niet om een alleenstaand geval. Het doet zich systematisch voor bij een heel groot aantal Logitech-gebruikers. Er is dus duidelijk iets aan de hand en dit moet op z'n minst toch de aandacht krijgen vanwege Logitech.
- U beargumenteert, dat onze peiling op het desbetreffende forum, niet objectief is en geen goed beeld kan geven van de schaal waarop het probleem zich voordoet. Hierin dienen wij u gelijk te geven, echter willen wij nogmaals benadrukken dat, los van de procentuele schaal waarop het probleem zich voordoet, er toch al een groot aantal gebruikers is, dat melding heeft gedaan van dit probleem. Daarbij hebben wij als consument, niet de mogelijkheid om een grootschalig onderzoek te doen naar de mate van het voorkomen van dit probleem. Een groot bedrijf als Logitech, heeft echter wel de mogelijkheid om zo'n onderzoek uit te voeren. Daar wij overtuigd zijn, van het feit dat het probleem zich wel degelijk voordoet ten gevolge van een gebrek in de surround setjes zelf, zijn wij zeker voorstander van een onderzoek hieraan.
Eventueel kunnen we een bemiddelende instantie inschakelen (mits Logitech stelt dat het probleem niet bij de sets te zoeken is, en mits de consument net het tegenovergestelde beweert) om dit probleem te onderzoeken. Eventueel hadden wij gedacht aan [consumentenmagazine] als onafhankelijke en neutrale instantie, om dit probleem te onderzoeken, en met een technische expertise uit te sluiten of het probleem wl degelijk zijn oorzaak vindt in een gebrek van de setjes zelf. Indien dit het geval zou blijken, zouden wij dan ook Logitech verzoeken om een passende oplossing te verzorgen.
Met dit voorstel willen wij maar al te graag in gaan op uw vraag naar een meer objectievere kijk op de schaal van het voorkomen van dit probleem.
Hopende op eens spoedige reactie!
Mvg
Blablabla, wat er eventueel nog bij moet, misschien ook nog een passend begin van de brief.
Ik wil maar zeggen: we moeten met onze brieven kort op de bal spelen.
- zij beweren dat onze poll totaal geen objectief beeld geeft
-> geen probleem, wij spelen daar op in en ontkrachtigen dat argument door een voorstel te doen tot WEL een objectieve poll/onderzoek
Het is gewoon een kwestie van de bal terug te kaatsen.
Als zij nu niet reageren op dit voorstel (waar overigens geen van beide partijen iets op tegen kan hebben, tenzij 1 van beiden iets te verbergen heeft
)dan staan wij al veel sterker in onze schoenen bij de consumentenmagazines.
Naarmate de brieven, minder zakelijk, negatiever, persoonlijker worden, denk ik dat consumentenprogrammas minder geneigd gaan zijn om ons verder te helpen. Ik denk dat als je naar de consumentenprogrammas wilt gaan, en je daar een paar zakelijke, correcte, beleefde, to-the-point brieven kan voorleggen waarin de probleemstelling duidelijk wordt voorgesteld, en waarin we argumenteren dat Logitech wel degelijk een plicht heeft om ons verder te helpen. En vervolgens heb je ook een paar brieven van Logitech waarin we eigenlijk inhoudelijk genegeerd worden
-> ik denk dat je dan meer kans maakt bij consumentenprogrammas
Deze brief wijkt eigenlijk al een beetje af, van het "zakelijke, correct, beleefde, to-the point" aspect.
Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel.
Verder zou ik toch ook nog een brief schrijven naar Logitech, maar dan iets minder persoonlijk, en met een iets zakelijkere toon (zoals Rene85 het ook heeft omschreven). Als we in die brief gewoon een paaar klink-klare argumenten voorleggen, zitten we goed.
Ik zou iets schrijven in de aard van (om een voorbeeldje te geven):
- Het probleem betreft niet om een alleenstaand geval. Het doet zich systematisch voor bij een heel groot aantal Logitech-gebruikers. Er is dus duidelijk iets aan de hand en dit moet op z'n minst toch de aandacht krijgen vanwege Logitech.
- U beargumenteert, dat onze peiling op het desbetreffende forum, niet objectief is en geen goed beeld kan geven van de schaal waarop het probleem zich voordoet. Hierin dienen wij u gelijk te geven, echter willen wij nogmaals benadrukken dat, los van de procentuele schaal waarop het probleem zich voordoet, er toch al een groot aantal gebruikers is, dat melding heeft gedaan van dit probleem. Daarbij hebben wij als consument, niet de mogelijkheid om een grootschalig onderzoek te doen naar de mate van het voorkomen van dit probleem. Een groot bedrijf als Logitech, heeft echter wel de mogelijkheid om zo'n onderzoek uit te voeren. Daar wij overtuigd zijn, van het feit dat het probleem zich wel degelijk voordoet ten gevolge van een gebrek in de surround setjes zelf, zijn wij zeker voorstander van een onderzoek hieraan.
Eventueel kunnen we een bemiddelende instantie inschakelen (mits Logitech stelt dat het probleem niet bij de sets te zoeken is, en mits de consument net het tegenovergestelde beweert) om dit probleem te onderzoeken. Eventueel hadden wij gedacht aan [consumentenmagazine] als onafhankelijke en neutrale instantie, om dit probleem te onderzoeken, en met een technische expertise uit te sluiten of het probleem wl degelijk zijn oorzaak vindt in een gebrek van de setjes zelf. Indien dit het geval zou blijken, zouden wij dan ook Logitech verzoeken om een passende oplossing te verzorgen.
Met dit voorstel willen wij maar al te graag in gaan op uw vraag naar een meer objectievere kijk op de schaal van het voorkomen van dit probleem.
Hopende op eens spoedige reactie!
Mvg
Blablabla, wat er eventueel nog bij moet, misschien ook nog een passend begin van de brief.
Ik wil maar zeggen: we moeten met onze brieven kort op de bal spelen.
- zij beweren dat onze poll totaal geen objectief beeld geeft
-> geen probleem, wij spelen daar op in en ontkrachtigen dat argument door een voorstel te doen tot WEL een objectieve poll/onderzoek
Het is gewoon een kwestie van de bal terug te kaatsen.
Als zij nu niet reageren op dit voorstel (waar overigens geen van beide partijen iets op tegen kan hebben, tenzij 1 van beiden iets te verbergen heeft
issie al weg?
Het is refereren aan (veel gemaakte fout)
En verder ben ik het eens met Disco Stu. Een vriendelijke, duidelijke uiteenzetting van je standpunt (ook al herhaal je daarin dingen die je eerder al 100x hebt gezegd) vindt meer weerklank dan confronterende taal. Boze gebruikers mogen ze namelijk ´op inhoudelijke gronden negeren´, terwijl ze vriendelijk klagende gebruikers iedere keer weer te woord moeten staan.
Het is refereren aan (veel gemaakte fout)
En verder ben ik het eens met Disco Stu. Een vriendelijke, duidelijke uiteenzetting van je standpunt (ook al herhaal je daarin dingen die je eerder al 100x hebt gezegd) vindt meer weerklank dan confronterende taal. Boze gebruikers mogen ze namelijk ´op inhoudelijke gronden negeren´, terwijl ze vriendelijk klagende gebruikers iedere keer weer te woord moeten staan.
[ Voor 191% gewijzigd door _fool op 29-12-2005 11:50 ]
Ik heb hem herschreven. Ik vond hem ook iets te agressief en wat minder zakelijke dan je eerste brief. Wederom niet persoonlijk bedoeld, maar ik denk ook dat we wat minder bereiken als we zo doen.
Ik ben wellicht een paar dingen vergeten, maar die kunnen toegevoegd worden. Ik zag namelijk dat disco stu ook wat leuke zinnetjes had. Van die poll etc. Heb nu eff verder geen tijd meer, later op de dag weer.
Geachte heer W.H.,
Bedankt voor uw reactie.
Helaas moeten wij concluderen dat u niet inhoudelijk op de voorgaande brief bent ingegaan. De voorgaande brieven zijn ondertekend door een groot aantal gedupeerden en wij vinden het spijtig dat ons probleem als het ware in de doofpot wordt gestopt.
U gaf in uw vorige brief aan dat de set eerst getest moet worden voordat deze omgeruild kan worden.
Waarom is het testen noodzakelijk? Meerdere gebruikers hebben al diverse setten mogen ontvangen maar het probleem bleef bestaan. Bovendien neem ik aan dat de set niet in een gewoon huishouden getest zal worden, maar in een speciale ruimte. Deze twee zijn niet met elkaar te vergelijken, in een normaal huishouden zijn namelijk niet alle omstandigheden optimaal. Denk hierbij aan het stroomnet en de interferentie van andere apparaten. Kortom het testen van de set heeft waarschijnlijk weinig zin. Het probleem is er, velen voelen zich gedupeerd.
Tevens gaf u in uw vorige brief aan dat anderen de problemen met hun eigen leverancier moesten oplossen. Deze doet gewoon hetzelfde in de meeste gevallen. De set wordt teruggestuurd en vervangen door een nieuwe. Het komt er op neer dat zolang het niet goed is die dingen geruild kunnen worden. Wij schieten er niets mee op, Logitech helpt er niemand mee en het is zonde van de setjes.
Iets in de set ontbreekt en zorgt voor problemen wat erg storend is als je muziek luistert, een spel speelt of een filmpje kijkt.
- Ploppen van de set
- Brommen van de set
- Radio ontvangst via de set
Wij hopen op een inhoudelijke reactie. En misschien is het een idee als de technische afdeling van Logitech een oog werpt op de set. Een aantal elementaire componenten ontbreken in de set.
Mocht u geen gehoor geven aan onze oproep dan zullen wij de stap naar een consumentenprogramma overwegen.
Ik ben wellicht een paar dingen vergeten, maar die kunnen toegevoegd worden. Ik zag namelijk dat disco stu ook wat leuke zinnetjes had. Van die poll etc. Heb nu eff verder geen tijd meer, later op de dag weer.
Geachte heer W.H.,
Bedankt voor uw reactie.
Helaas moeten wij concluderen dat u niet inhoudelijk op de voorgaande brief bent ingegaan. De voorgaande brieven zijn ondertekend door een groot aantal gedupeerden en wij vinden het spijtig dat ons probleem als het ware in de doofpot wordt gestopt.
U gaf in uw vorige brief aan dat de set eerst getest moet worden voordat deze omgeruild kan worden.
Waarom is het testen noodzakelijk? Meerdere gebruikers hebben al diverse setten mogen ontvangen maar het probleem bleef bestaan. Bovendien neem ik aan dat de set niet in een gewoon huishouden getest zal worden, maar in een speciale ruimte. Deze twee zijn niet met elkaar te vergelijken, in een normaal huishouden zijn namelijk niet alle omstandigheden optimaal. Denk hierbij aan het stroomnet en de interferentie van andere apparaten. Kortom het testen van de set heeft waarschijnlijk weinig zin. Het probleem is er, velen voelen zich gedupeerd.
Tevens gaf u in uw vorige brief aan dat anderen de problemen met hun eigen leverancier moesten oplossen. Deze doet gewoon hetzelfde in de meeste gevallen. De set wordt teruggestuurd en vervangen door een nieuwe. Het komt er op neer dat zolang het niet goed is die dingen geruild kunnen worden. Wij schieten er niets mee op, Logitech helpt er niemand mee en het is zonde van de setjes.
Iets in de set ontbreekt en zorgt voor problemen wat erg storend is als je muziek luistert, een spel speelt of een filmpje kijkt.
- Ploppen van de set
- Brommen van de set
Wij hopen op een inhoudelijke reactie. En misschien is het een idee als de technische afdeling van Logitech een oog werpt op de set. Een aantal elementaire componenten ontbreken in de set.
Mocht u geen gehoor geven aan onze oproep dan zullen wij de stap naar een consumentenprogramma overwegen.
Bovenstaande brief is wat toon betreft al een stuk beter. Inhoudelijk maak ik me zorgen over het gedeelte waarin het nut van het testen aan de kaak wordt gesteld. In dat gedeelte vragen we ons af waarom er getest moet worden, en tegelijkertijd geven we aan dat testen waarschijnlijk niet ons probleem aan het licht brengt omdat de omstandigheden in het laboratorium anders zijn. Kortom: we vragen hen om alstublieft niet te testen omdat de mogelijke uitslag ons niet aanstaat, en we geven zelfs al aan wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn. Dat lijkt me geen sterke zet.
Ik zou het over een andere boeg gooien:
als 100+ mensen problemen hebben, hun set ruilen en met de nieuwe set hetzelfde probleem hebben, dan functioneert het product kennelijk niet. Logitech kan testen wat ze wil maar als het product in de huiskamer niet werkt dan is het eenvoudigweg een slecht product. Het enige dat Logitech dan met testen bewijst is, dat ze niet alleen slechte producten leveren maar ook nog eens slecht testen! Consumentenprogramma's pikken dit ook snel op.
En hoe zit het nu met die 89/336/EEC norm? Als het product hieraan inderdaad niet voldoet is dat verreweg het sterkste argument dat we hebben. Heeft iemand de mogelijkheid om dat keihard te bevestigen? Logitech wil het vast voor ons testen maar ik kan wel raden wat daar uit komt...
Ik zou het over een andere boeg gooien:
als 100+ mensen problemen hebben, hun set ruilen en met de nieuwe set hetzelfde probleem hebben, dan functioneert het product kennelijk niet. Logitech kan testen wat ze wil maar als het product in de huiskamer niet werkt dan is het eenvoudigweg een slecht product. Het enige dat Logitech dan met testen bewijst is, dat ze niet alleen slechte producten leveren maar ook nog eens slecht testen! Consumentenprogramma's pikken dit ook snel op.
En hoe zit het nu met die 89/336/EEC norm? Als het product hieraan inderdaad niet voldoet is dat verreweg het sterkste argument dat we hebben. Heeft iemand de mogelijkheid om dat keihard te bevestigen? Logitech wil het vast voor ons testen maar ik kan wel raden wat daar uit komt...
[ Voor 22% gewijzigd door _fool op 29-12-2005 12:05 ]
Verwijderd
Ik zie al direct staan:
3. »ongevoeligheid": de eigenschap van een inrichting, apparaat of systeem om bij aanwezigheid van een elektromagnetische storing te kunnen functioneren zonder dat de kwaliteit van de werking wordt aangetast;
Nuja, het moet idd goed onderbouwd zijn, als we dit als argument gebruiken. Best door iemand die er wat vanaf weet.
3. »ongevoeligheid": de eigenschap van een inrichting, apparaat of systeem om bij aanwezigheid van een elektromagnetische storing te kunnen functioneren zonder dat de kwaliteit van de werking wordt aangetast;
Nuja, het moet idd goed onderbouwd zijn, als we dit als argument gebruiken. Best door iemand die er wat vanaf weet.
Dat is wel verschrikkelijk vaag, wat verstaan ze onder die elektromagnetische storingen? Is dat ergens verduidelijkt?
Verwijderd
Ik ga er NU eentje omsolderen. Ik post mijn bevindigen zometeen/vanavond.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 10:54:
Heeft iemand reeds een UPS gebruikt zoals in de topicstart staat? Wat waren daar de bevindingen?
Verwijderd
Is al getest... Een UPS helpt nietIk ga er NU eentje omsolderen. Ik post mijn bevindigen zometeen/vanavond.
De storing komt niet binnen via het lichtnet maar door de slecht afgeschermde electronica
Bedankt voor alle reacties
Heb inmiddels de brief aangepast:
Geachte heer W.H.,
Bedankt voor uw reactie.
Helaas moeten wij concluderen dat u niet inhoudelijk op de voorgaande brief bent ingegaan. De voorgaande brieven zijn ondertekend door een groot aantal gedupeerden en wij vinden het spijtig dat ons probleem als het ware in de doofpot wordt gestopt. Verder willen wij u er nogmaals op wijzen dat wij deze brief als groep schrijven.
Waarom is het testen noodzakelijk? Meerdere gebruikers hebben al diverse speakersets mogen ontvangen maar het probleem bleef bestaan. Daaruit kunnen we toch opmaken dat er iets elementairs niet goed is met de speakerset.
Verder willen wij u nogmaals wijzen op de 89/336/EEC norm. Hierin staat duidelijk dat een apparaat
Zo in elkaar dient te zitten dat zijn functioneren niet word aangetast door elektromagnetische storing.
Tevens gaf u in uw vorige brief aan dat anderen de problemen met hun eigen leverancier moesten oplossen. Deze doet gewoon hetzelfde, als wij met u contact opnemen. De set wordt teruggestuurd en vervangen door een nieuwe. Het komt er op neer dat zolang de klachten blijven, de speakersets geruild kunnen worden. Wij schieten er niets mee op, Logitech helpt er niemand mee en het is zonde van de setjes, laat staan de kosten die het met zich meebrengt voor u.
Iets in de set is niet in orde en zorgt voor problemen wat erg storend is als je muziek luistert, een spel speelt of een film kijkt.
Nogmaals de problemen die wij ervaren.
- Ploppen van de set
- Brommen van de set
Wij hopen op een inhoudelijke reactie. Misschien is het een idee als de technische afdeling van Logitech een oog werpt op de set. Een aantal elementaire componenten ontbreken in de set.
Mocht u geen gehoor geven aan onze oproep dan zullen wij de stap naar een consumentenprogramma begaan. Daar wij dan van mening zijn dat wij voldoende pogingen hebben ondernomen om het probleem met u op te lossen.
In afwachting en met vriendelijke groet,
Ondergetekende
Heb inmiddels de brief aangepast:
Geachte heer W.H.,
Bedankt voor uw reactie.
Helaas moeten wij concluderen dat u niet inhoudelijk op de voorgaande brief bent ingegaan. De voorgaande brieven zijn ondertekend door een groot aantal gedupeerden en wij vinden het spijtig dat ons probleem als het ware in de doofpot wordt gestopt. Verder willen wij u er nogmaals op wijzen dat wij deze brief als groep schrijven.
Waarom is het testen noodzakelijk? Meerdere gebruikers hebben al diverse speakersets mogen ontvangen maar het probleem bleef bestaan. Daaruit kunnen we toch opmaken dat er iets elementairs niet goed is met de speakerset.
Verder willen wij u nogmaals wijzen op de 89/336/EEC norm. Hierin staat duidelijk dat een apparaat
Zo in elkaar dient te zitten dat zijn functioneren niet word aangetast door elektromagnetische storing.
Tevens gaf u in uw vorige brief aan dat anderen de problemen met hun eigen leverancier moesten oplossen. Deze doet gewoon hetzelfde, als wij met u contact opnemen. De set wordt teruggestuurd en vervangen door een nieuwe. Het komt er op neer dat zolang de klachten blijven, de speakersets geruild kunnen worden. Wij schieten er niets mee op, Logitech helpt er niemand mee en het is zonde van de setjes, laat staan de kosten die het met zich meebrengt voor u.
Iets in de set is niet in orde en zorgt voor problemen wat erg storend is als je muziek luistert, een spel speelt of een film kijkt.
Nogmaals de problemen die wij ervaren.
- Ploppen van de set
- Brommen van de set
Wij hopen op een inhoudelijke reactie. Misschien is het een idee als de technische afdeling van Logitech een oog werpt op de set. Een aantal elementaire componenten ontbreken in de set.
Mocht u geen gehoor geven aan onze oproep dan zullen wij de stap naar een consumentenprogramma begaan. Daar wij dan van mening zijn dat wij voldoende pogingen hebben ondernomen om het probleem met u op te lossen.
Ondergetekende
Het is een flinke tekst, maar lees hem even goed door! Met name de allerlaaste allinea is belangrijk voor ons. Daar staat namelijk dat het apparaat storingsvrij moet kunnen functioneren in een EMC omgeving waarin het apparaat gebruikt gaat worden. Ofwel het apparaat mag niet getest worden in een 'laboratorium' opstelling en vervolgens goedgekeurd worden.Bob_A schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:38:
Dat is wel verschrikkelijk vaag, wat verstaan ze onder die elektromagnetische storingen? Is dat ergens verduidelijkt?
[i]1. »apparaten": alle elektrische en elektronische apparaten, alsmede uitrusting en installaties die elektrische en/of elektronische componenten bevatten;
2. »elektromagnetische storing": elektromagnetisch verschijnsel dat problemen in de werking van een inrichting, apparaat of systeem kan veroorzaken. Een elektromagnetische storing kan een elektromagnetische ruis, een ongewenst signaal of een wijziging in het voortplantingsmilieu zelf zijn;
4. »elektromagnetische compatibiliteit": de eigenschap van een inrichting, apparaat of systeem om op bevredigende wijze in zijn elektromagnetische omgeving te kunnen functioneren zonder zelf elektromagnetische storingen te veroorzaken die ontoelaatbaar zijn voor alles wat zich in die omgeving bevindt;
5. »bevoegde instantie": instantie die aan de in bijlage II genoemde criteria voldoet en als zodanig erkend is.
6. »EG-typeverklaring": document waarin een instantie waarvan kennisgeving is gedaan, verklaart dat het onderzochte type apparaat voldoet aan de bepalingen van deze richtlijn die op dat apparaat van toepassing zijn.
Artikel 2
1. Deze richtlijn is van toepassing op apparaten die elektromagnetische storingen kunnen veroorzaken of waarvan de werking door deze storingen kan worden aangetast.
Artikel 4
De in artikel 2 bedoelde apparaten moeten zo geconstrueerd zijn dat:
a) de opwekking van elektromagnetische storingen beperkt blijft tot een zodanig niveau dat radio- en telecommunicatieapparatuur en andere apparaten overeenkomstig hun bestemming kunnen functioneren;
b) de apparaten een passend niveau van intrinsieke ongevoeligheid bezitten voor elektromagnetische storingen zodat zij overeenkomstig hun bestemming kunnen functioneren.
De voornaamste beschermingseisen zijn vermeld in bijlage III.
BIJLAGE III
Enuntiatieve lijst van de voornaamste beveiligingseisen
Het maximumniveau van de door de apparaten opgewekte elektromagnetische storingen moet dusdanig zijn dat het geen belemmering vormt voor het gebruik van met name de volgende apparaten:
a) radio- en televisieontvangers voor particulier gebruik,
b) industriële apparatuur,
c) mobiele radioapparatuur,
d) commerciële mobiele radioapparatuur en radiotelefonische apparatuur,
e) medische en wetenschappelijke apparatuur,
f) apparatuur voor informatietechnologie,
g) huishoudelijke apparaten en elektronische huishoudelijke apparatuur,
h) radioapparatuur voor lucht- en zeevaart,
i) educatieve elektronische apparatuur,
j) telecommunicatienetten en -apparatuur,
k) radio- en televisieomroepzenders,
l) verlichtingsapparatuur en fluorescentielampen.
De apparaten, met name die welke genoemd zijn in de punten a) tot en met l), moeten dusdanig geconstrueerd zijn dat zij een passend niveau van elektromagnetische ongevoeligheid hebben in een normale EMC-omgeving waar de apparaten moeten functioneren, zodat zij ongehinderd kunnen worden gebruikt bij de storingsniveaus die worden opgewekt door apparaten die aan de in artikel 7 vastgestelde normen voldoen. [/i]
Misschien een idee om die alinea over die wet wat verder uit te werken. En ze met de neus op de feiten drukken. Maar ik wil wel eerst zeker zijn dat dit ons lichtpuntje is.
Iemand met contacten in de wereld van het recht?
Ik heb niet zelf zon set maar:
Goed bezig!
Inderderdaad een goed idee. Maar ik denk dat het toch al best duidelijk genoeg is om zo te versturen. Maar als iemand verstand heeft van de wet, HEEL GRAAGeXe schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 00:50:
Misschien een idee om die alinea over die wet wat verder uit te werken. En ze met de neus op de feiten drukken. Maar ik wil wel eerst zeker zijn dat dit ons lichtpuntje is.
Bovenstaande brief herschreven, beetje soepeler gemaakt. Aangezien ik zelf de set niet heb kan het zijn dat ik de klachten niet goed omschijf. Corrigeer me in dat geval 
Geachte heer W.H.,
Bedankt voor uw reactie.
Helaas moeten wij concluderen dat u niet inhoudelijk op onze laatste brief bent ingegaan. Zo reageert u niet op het feit dat de voorgaande brieven zijn ondertekend door een collectief van gedupeerde gebruikers, en biedt u geen concrete oplossing voor ons probleem. Wij vinden het spijtig dat onze klachten vooralsnog niet serieus genomen worden.
In uw laatste brief geeft u aan dat de Z-5500 set eerst getest moet worden voordat deze omgeruild kan worden. Hoewel het nuttig is om het product te testen vermoeden wij dat de uitslag van deze test ons standpunt niet zal veranderen. Wanneer meerdere gebruikers met meerdere exemplaren van dezelfde set een identiek probleem ervaren, menen wij af te mogen leiden dat er met het product iets structureel mis is. Daarbij willen wij u nogmaals wijzen op de 89/336/EEC norm. Hierin staat duidelijk dat een apparaat zo in elkaar dient te zitten dat zijn functioneren niet word aangetast door elektromagnetische storing. In de praktijk blijkt dat uw product hierdoor wel degelijk wordt aangetast. Dat u het product op deze norm wil testen begrijpen wij; dat u de kosten en moeite daarvoor bij ons neerlegt begrijpen wij niet.
In uw laatste schrijven geeft u aan dat iedere gedupeerde de problemen met zijn eigen leverancier moet oplossen. De leverancier heeft echter geen andere optie dan een nieuw exemplaar van hetzelfde product aan te bieden. Wanneer er in dat product een structurele fout zit -zoals wij menen dat hier het geval is- biedt dat aanbod helaas geen oplossing. Wij hopen dat Logitech dit inziet en een alternatieve oplossing aandraagt.
Nogmaals de problemen die wij ervaren met de Z-5500 set.
- De set 'plopt' wanneer een ander apparaat in de omgeving of de set zelf aangezet wordt
- De set heeft een permanente brom
- De set pikt onbedoeld radio-signalen op
Wij zijn van mening dat wij voldoende pogingen hebben ondernomen om het probleem met u op te lossen, en hopen ditmaal op een inhoudelijke reactie. Mocht u geen gehoor geven aan onze oproep dan overwegen wij de stap naar een consumentenprogramma te maken.
Ondergetekenden
EDIT: spelfoutje verbeterd
Geachte heer W.H.,
Bedankt voor uw reactie.
Helaas moeten wij concluderen dat u niet inhoudelijk op onze laatste brief bent ingegaan. Zo reageert u niet op het feit dat de voorgaande brieven zijn ondertekend door een collectief van gedupeerde gebruikers, en biedt u geen concrete oplossing voor ons probleem. Wij vinden het spijtig dat onze klachten vooralsnog niet serieus genomen worden.
In uw laatste brief geeft u aan dat de Z-5500 set eerst getest moet worden voordat deze omgeruild kan worden. Hoewel het nuttig is om het product te testen vermoeden wij dat de uitslag van deze test ons standpunt niet zal veranderen. Wanneer meerdere gebruikers met meerdere exemplaren van dezelfde set een identiek probleem ervaren, menen wij af te mogen leiden dat er met het product iets structureel mis is. Daarbij willen wij u nogmaals wijzen op de 89/336/EEC norm. Hierin staat duidelijk dat een apparaat zo in elkaar dient te zitten dat zijn functioneren niet word aangetast door elektromagnetische storing. In de praktijk blijkt dat uw product hierdoor wel degelijk wordt aangetast. Dat u het product op deze norm wil testen begrijpen wij; dat u de kosten en moeite daarvoor bij ons neerlegt begrijpen wij niet.
In uw laatste schrijven geeft u aan dat iedere gedupeerde de problemen met zijn eigen leverancier moet oplossen. De leverancier heeft echter geen andere optie dan een nieuw exemplaar van hetzelfde product aan te bieden. Wanneer er in dat product een structurele fout zit -zoals wij menen dat hier het geval is- biedt dat aanbod helaas geen oplossing. Wij hopen dat Logitech dit inziet en een alternatieve oplossing aandraagt.
- De set 'plopt' wanneer een ander apparaat in de omgeving of de set zelf aangezet wordt
Wij zijn van mening dat wij voldoende pogingen hebben ondernomen om het probleem met u op te lossen, en hopen ditmaal op een inhoudelijke reactie. Mocht u geen gehoor geven aan onze oproep dan overwegen wij de stap naar een consumentenprogramma te maken.
Ondergetekenden
EDIT: spelfoutje verbeterd
TOPPIE_fool schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:00:
Bovenstaande brief herschreven, beetje soepeler gemaakt. Aangezien ik zelf de set niet heb kan het zijn dat ik de klachten niet goed omschijf. Corrigeer me in dat geval
Kijk hier hebben we wat aan.
ik ben benieuwd of logitech dit probleem ooit gaat oplossen.
ik heb hier een tijdje terug ook moeite voor gedaan, maar ik kreeg niets anders voor elkaar dan dat ze een nieuwe set gingen opsturen.
dit heb ik toen maar 4 keer herhaalt en alle set verkocht (en er netjes bij vertelt hoe het allemaal in elkaar zat) en daar toen maar een mooie pioneer receiver voor gehaald
ik heb hier een tijdje terug ook moeite voor gedaan, maar ik kreeg niets anders voor elkaar dan dat ze een nieuwe set gingen opsturen.
dit heb ik toen maar 4 keer herhaalt en alle set verkocht (en er netjes bij vertelt hoe het allemaal in elkaar zat) en daar toen maar een mooie pioneer receiver voor gehaald
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het soms hééééél lang duurt voordat een fabrikant overstag gaat.hplos.nl schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:26:
Mijn ervaring leert echter dat ze blijven proberen om er onderuit te komen, en uiteindelijk, wanneer ze zicht realiseren, dat ze er niet meer onderuit kunnen komen toch met een oplossing komen.
Heb dit nu al met, Canon, Opel, en Essent meegemaakt.
De aanhouder wint.
misschien moeten we dat maar collectief gaan doenhplos.nl schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:26:
Zou voor de meeste wel een oplossing zijn denk ik, gaan we allemaal over naar Creative en hebben we nog winst gemaakt ookMatthijs schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:08:
[...]
misschien moeten we dat maar collectief gaan doen
haha dat is wel een beetje misbruik maken van hun servicehplos.nl schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:26:
"koop nu de geweldige Logitech Z-5500 en krijg er gratis een pioneer reciever bij!"
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Even hierop terugkomen, hoe heb je dat precies gedaan als ik vragen mag?hplos.nl schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:26:
Gewoon gezegd dat je plopjes had en je kreeg een hele nieuwe set opgestuurd?
Als de set permanent bromt, beketend het dat de kabel van de pod naar de subwoofer die alle signalen moet decoderen niet goed is aangesloten. Ik heb dit meerdere malen gehad wanneer ik mijn set opnieuw moest aansluiten.
- Wat je niet moet doen, is de kabel heel strak aandraaien d.m.v. de 2 pinnetjes, dit staat er wel dat je dat moet doen, maar dat moet je vooral niet doen, de connector en de aansluiting op de kabel is niet goed.
- Wat je ook niet moet doen, is je pod aansluiten terwijl je jouw speakers aan hebt staan (pod dus op blauw), dit is echt niet goed voor je speakers. Helaas is dit lastig, want je kan dan niet horen of je jouw kabel goed hebt aangesloten. Zet hem dus pus aan wanneer je denkt dat hij goed zit en je handen van de kabel hebt gehaald.
- Zorg dat hij niet te strak zit, ik moet 'm onderaan ietsjes strakker draaien en bovenaan gewoon los, anders connect hij niet goed op de subwoofer en dus die gigantische permanente brom er doorheen. Probeer het eerst door de kabel er gewoon in te steken zonder 'm daarna aan te draaien, als de set dan nog bromt, wat in mijn geval ook was, beketend het heel simpel dat hij niet lekker zit wanneer je de kabel er helemaal insteekt of het niet werkt zonder dat je hem ietsjes aandraait.
Om een lang lul verhaal kort te maken, als je die permanente brom hebt, weet ik bijna zeker dat dit de oplossing is, een aantal vrienden van mij heeft deze set ook en ik heb nog niet van zo'n technische fout gehoord. De z-5500 hoort iig niet te brommen, wanneer ik mijn geluid op z'n allerhardst zet (zonder boost), hoor ik echt een heel klein beetje ruis en moet ik mijn oor bij m'n speaker houden.
Goed, dan even wat anders, want ik heb wel een ander probleem! Waar ik overigens maar niet vanaf kan komen, ik heb van alles geprobeerd. Ten eerste heb ik dat plop geluid ook, wanneer m'n set aanstaat en ik m'n tl lamp boven mijn bureau aanknal, hoor ik die plop, tot nu toe heb ik dat alleen met m'n lamp ervaren.
Ten tweede en dat is dat klote probleem, hoor ik soms en ook met originele opnamen van een cd, een soort "tik geluid" in mijn subwoofer bij bepaalde hoogtes van bass (ik denk aan een bepaalde frequentie range). Ik zal eens proberen om dat een keer op te nemen en te laten horen, want het is heel moeilijk uit te leggen. Ik had dit probleem bij m'n vorige subwoofer ook die ik inmiddels dus heb vervangen door een nieuwe (ingeruild bij de winkel). Ik dacht te menen dat dit wel iets hielp, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het probleem in mijn subwoofer lag en dus nog steeds niet. Ik wil er wel vanaf en vroeg me dan ook af of meer mensen dit gehad hebben.
- Wat je niet moet doen, is de kabel heel strak aandraaien d.m.v. de 2 pinnetjes, dit staat er wel dat je dat moet doen, maar dat moet je vooral niet doen, de connector en de aansluiting op de kabel is niet goed.
- Wat je ook niet moet doen, is je pod aansluiten terwijl je jouw speakers aan hebt staan (pod dus op blauw), dit is echt niet goed voor je speakers. Helaas is dit lastig, want je kan dan niet horen of je jouw kabel goed hebt aangesloten. Zet hem dus pus aan wanneer je denkt dat hij goed zit en je handen van de kabel hebt gehaald.
- Zorg dat hij niet te strak zit, ik moet 'm onderaan ietsjes strakker draaien en bovenaan gewoon los, anders connect hij niet goed op de subwoofer en dus die gigantische permanente brom er doorheen. Probeer het eerst door de kabel er gewoon in te steken zonder 'm daarna aan te draaien, als de set dan nog bromt, wat in mijn geval ook was, beketend het heel simpel dat hij niet lekker zit wanneer je de kabel er helemaal insteekt of het niet werkt zonder dat je hem ietsjes aandraait.
Om een lang lul verhaal kort te maken, als je die permanente brom hebt, weet ik bijna zeker dat dit de oplossing is, een aantal vrienden van mij heeft deze set ook en ik heb nog niet van zo'n technische fout gehoord. De z-5500 hoort iig niet te brommen, wanneer ik mijn geluid op z'n allerhardst zet (zonder boost), hoor ik echt een heel klein beetje ruis en moet ik mijn oor bij m'n speaker houden.
Goed, dan even wat anders, want ik heb wel een ander probleem! Waar ik overigens maar niet vanaf kan komen, ik heb van alles geprobeerd. Ten eerste heb ik dat plop geluid ook, wanneer m'n set aanstaat en ik m'n tl lamp boven mijn bureau aanknal, hoor ik die plop, tot nu toe heb ik dat alleen met m'n lamp ervaren.
Ten tweede en dat is dat klote probleem, hoor ik soms en ook met originele opnamen van een cd, een soort "tik geluid" in mijn subwoofer bij bepaalde hoogtes van bass (ik denk aan een bepaalde frequentie range). Ik zal eens proberen om dat een keer op te nemen en te laten horen, want het is heel moeilijk uit te leggen. Ik had dit probleem bij m'n vorige subwoofer ook die ik inmiddels dus heb vervangen door een nieuwe (ingeruild bij de winkel). Ik dacht te menen dat dit wel iets hielp, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het probleem in mijn subwoofer lag en dus nog steeds niet. Ik wil er wel vanaf en vroeg me dan ook af of meer mensen dit gehad hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Marf0rz op 31-12-2005 02:58 ]
If you can't beat them, buy them !
Verwijderd
Ik heb met m'n volle gewicht op dat aansluitsnoer gedrukt maar de brom bleef ten alle tijden.Als de set permanent bromt, beketend het dat de kabel van de pod naar de subwoofer die alle signalen moet decoderen niet goed is aangesloten. Ik heb dit meerdere malen gehad wanneer ik mijn set opnieuw moest aansluiten
Doe trouwens voorzichtig want hij geeft een teringharde plop als je de plug eruit haalt terwijl de set aanstaat.
Iedereen akkoord als de volgende brief word gestuurd?
Geachte heer W.H.,
Bedankt voor uw reactie.
Ondergetekenden
Geachte heer W.H.,
Bedankt voor uw reactie.
Ondergetekenden
Van mij mag de brief ook weg
. Btw Ik wil me ook nog aansluiten bij de ondertekenden....hoe doe ik dat??? Moet ik iemand hiervoor mailen?

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Mailen mag naar plopjesprobleem@xs4all.nlSketchy schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:01:
Van mij mag de brief ook weg. Btw Ik wil me ook nog aansluiten bij de ondertekenden....hoe doe ik dat??? Moet ik iemand hiervoor mailen?
Verwijderd
Ik heb iig hetzelfde probleem met mijn Z5500 ik had alleen dit topic nooit gezien 
Als ik bij de ondergetekenden wil horen hoef ik alleen even te mailen naar dat adres?
Als ik bij de ondergetekenden wil horen hoef ik alleen even te mailen naar dat adres?
Lees is goed wat ik in mijn bericht heb geschreven, je hebt volgens mij niet alles gelezenVerwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 10:17:
[...]
Ik heb met m'n volle gewicht op dat aansluitsnoer gedrukt maar de brom bleef ten alle tijden.
Doe trouwens voorzichtig want hij geeft een teringharde plop als je de plug eruit haalt terwijl de set aanstaat.
Quote:
[ Voor 17% gewijzigd door Marf0rz op 02-01-2006 19:13 ]
Ja gewoon even je volledige naam sturen, en je hoort erbijVerwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:17:Als ik bij de ondergetekenden wil horen hoef ik alleen even te mailen naar dat adres?
Kan de mensen die hun naam hebben gemaild even niet terugmailen. Heb wat problemen met m'n mail want ben sinds kort over op xs4all (eindelijk van @sloom af).
Ter info de brief is al weg. Dus we kunne op termijn weer een reactie van Logitech verwachten[/b]
Edit: Het nieuwe e-mail adres om naar te mailen voor 'ondertekening van de brief' is
plopjesprobleem@xs4all.nl
Ter info de brief is al weg. Dus we kunne op termijn weer een reactie van Logitech verwachten[/b]
Edit: Het nieuwe e-mail adres om naar te mailen voor 'ondertekening van de brief' is
plopjesprobleem@xs4all.nl
[ Voor 47% gewijzigd door tm030614 op 02-01-2006 20:39 ]
ja, als je belt moet je een kabel doorknippen. soms is dat de kabel van de POD, maar ik mijn gevallen was dat alle keren de kabeltjes die in je pc gaan.Matthijs schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 00:58:
[...]
Even hierop terugkomen, hoe heb je dat precies gedaan als ik vragen mag?
Gewoon gezegd dat je plopjes had en je kreeg een hele nieuwe set opgestuurd?
dus voordat ik ze verkocht vroeg ik aan de kopen wat voor kabel ze erbij wouden voor het aansluiten op de computer / dvd / whatever.
de afgeknipte plugjes moest ik opsturen naar logitech in Zweden ofzo.
p.s. ik vind dit geen misbruik. Ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik al eerder een nieuwe set had gekregen enzo en dat die nog niet goed was. Toen ik het echt zat was en had besloten de logitechs weg te doen ben ik ook gestopt met het bellen voor nieuwe sets. En de kopers wisten van 'mijn problemen' met de sets.
REACTIE VAN LOGITECH OP LAASTE BRIEF
Geachte heer ,
Dank u wel voor uw e-mail.
Het spijt me te lezen dat u zich serieus genomen voelt. Maar ik meen toch echt
duidelijk genoeg te zijn geweest in mijn vorige e-mails.
U betaald niet voor het testen van de speakerset. Dit gebeurt op onze kosten. De
enige kosten die u wel moet maken zijn die voor het versturen van de set naar ons
hoofdkantoor.
Ik heb inderdaad vermeld dat anderen zelf de problemen moeten oplossen via hun
leverancier. Dit omdat het product op zich aan alle eisen voldoet en er geen sprake
is van een constructie fout. Er kunnen natuurlijk altijd defecte exemplaren tussen
zitten. Wanneer het niet mogelijk is om dit op te lossen via de leverancier dan
kunnen ze ook contact met ons opnemen. We kunnen de problemen echter niet collectief
oplossen.
Als ik uw verhaal moet geloven zorgt de fout in de set dat deze plopt, bromt en
radio-signalen ontvangt. Dus als ik u goed begrijp zouden alle sets last moeten
hebben van deze problemen. Dit is natuurlijk niet het geval is. De genoemde
problemen zijn inderdaad problemen die voor kunnen komen net als het niet werken van
een bepaald kanaal of andere defecten die op kunnen treden. Echter hebben de
problemen niets met elkaar te maken en zouden daarom ook individueel behandelt
moeten worden. Dit gebeurt normaliter door de dealer en als dit niet mogelijk is
kunnen wij de klacht in behandeling nemen.
Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze
producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
H. W.
Geachte heer ,
Het spijt me te lezen dat u zich serieus genomen voelt. Maar ik meen toch echt
duidelijk genoeg te zijn geweest in mijn vorige e-mails.
U betaald niet voor het testen van de speakerset. Dit gebeurt op onze kosten. De
enige kosten die u wel moet maken zijn die voor het versturen van de set naar ons
hoofdkantoor.
leverancier. Dit omdat het product op zich aan alle eisen voldoet en er geen sprake
is van een constructie fout. Er kunnen natuurlijk altijd defecte exemplaren tussen
zitten. Wanneer het niet mogelijk is om dit op te lossen via de leverancier dan
kunnen ze ook contact met ons opnemen. We kunnen de problemen echter niet collectief
oplossen.
problemen zijn inderdaad problemen die voor kunnen komen net als het niet werken van
een bepaald kanaal of andere defecten die op kunnen treden. Echter hebben de
moeten worden. Dit gebeurt normaliter door de dealer en als dit niet mogelijk is
kunnen wij de klacht in behandeling nemen.
Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze
producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
H. W.
Wat vinden jullie van de toon van de brief?
Ikzelf vindt dit:
radio-signalen ontvangt.
niet echt klantvriendelijk overkomen...
En deze doet het helemaal goed:
Het spijt me te lezen dat u zich serieus genomen voelt.
Blijkbaar willen ze dat we ons NIET serieus genomen voelen...
En dit vindt ik helemaal vreemd...
Echter hebben de
moeten worden.
Hoe weten hun dat nou... Het lijkt mij (ons) toch vrij aannemelijk dat wanneer er een heleboel mensen deze klacht aangeven, dat ze toch wel degelijk iets met elkaar te maken hebben.
En het punt met betrekking tot de 89/336/EEC norm word totaal genegeert...
Ikzelf vindt dit:
radio-signalen ontvangt.
niet echt klantvriendelijk overkomen...
En deze doet het helemaal goed:
Het spijt me te lezen dat u zich serieus genomen voelt.
Blijkbaar willen ze dat we ons NIET serieus genomen voelen...
En dit vindt ik helemaal vreemd...
Echter hebben de
moeten worden.
Hoe weten hun dat nou... Het lijkt mij (ons) toch vrij aannemelijk dat wanneer er een heleboel mensen deze klacht aangeven, dat ze toch wel degelijk iets met elkaar te maken hebben.
En het punt met betrekking tot de 89/336/EEC norm word totaal genegeert...
Nou als sommige (lees veel) sets defect zijn dan heb ik waarschijnlijk een defecte te pakken, ik ga ook binnenkort maar eens proberen om een nieuwe opgestuurd te krijgen.
Beetje vreemd dat zij niet zien dat dit een grooooot probleem is.
Ze proberen er gewoon onderuit te komen... En ik blijf net zolang doorgaan totdat dit probleem is opgelost.eXe schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:05:
Nou als sommige (lees veel) sets defect zijn dan heb ik waarschijnlijk een defecte te pakken, ik ga ook binnenkort maar eens proberen om een nieuwe opgestuurd te krijgen.![]()
Als je wilt kun je, je naam sturen naar plopjesprobleem@xs4all.nl
dan komt je naam ook op de brief.
Nou zo te horen word dat voor jullie dus gewoon een gang naar Rader Kassa enz.
Logitech neemt jullie na 2 (?) brieven nog niet serieus dus dat zal wel niet veranderen.
Logitech neemt jullie na 2 (?) brieven nog niet serieus dus dat zal wel niet veranderen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Mag ik er nog even op wijzen dat die permanente brom dus wel te fixen is? Dat plopjes probleem heb ik wel btw en een ander bijdehand tik geluid in m'n subwoofer, maar dat zal alleen ik wel zijn.
Ik wil zelf toch eerst wel een reactie op de 89/336/EEC norm. Logischerwijs negeren ze dit punt totaal.schnumi schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:42:
Nou zo te horen word dat voor jullie dus gewoon een gang naar Rader Kassa enz.
Maar inderdaad we blijven niet aan de gang met brieven schrijven. En Radar, Kassa etc worden zeker aangeschreven!
We kunnen nu :
1. Kassa/TrosRadar er mee aan de slag laten gaan (TrosRadar was er toch al mee bezig?)
of
2. Allemaal gaan bellen voor nieuwe setjes en die weer verkopen zodat de pijn wat verzacht wordt
Ik kies (ook al kan ik het geld goed gebruiken) voor punt 1
, laat ze maar lekker publiekelijk te schande worden gezet
1. Kassa/TrosRadar er mee aan de slag laten gaan (TrosRadar was er toch al mee bezig?)
of
2. Allemaal gaan bellen voor nieuwe setjes en die weer verkopen zodat de pijn wat verzacht wordt
Ik kies (ook al kan ik het geld goed gebruiken) voor punt 1
[ Voor 9% gewijzigd door RambOo op 03-01-2006 17:17 ]
Verwijderd
Ik heb het probleem dus ook met mijn 530 setje
ploppen en radio ontvangst.
Ik moet me nog even inlezen in dit topic maar ik probeer het te gaan volgen.
ploppen en radio ontvangst.
Ik moet me nog even inlezen in dit topic maar ik probeer het te gaan volgen.
Wat een amateuristische brief. Zoiets knulligs had ik nooit verwacht.tm030614 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:34:
REACTIE VAN LOGITECH OP LAASTE BRIEF
Geachte heer ,
Het spijt me te lezen dat u zich (hier ontbreekt 'niet') serieus genomen voelt. Maar ik meen toch echt duidelijk genoeg te zijn geweest in mijn vorige e-mails.
hoofdkantoor.
is van een constructie (hier hoort geen spatie) fout. Er kunnen natuurlijk altijd defecte exemplaren tussen zitten. Wanneer het niet mogelijk is om dit op te lossen via de leverancier dan kunnen ze ook contact met ons opnemen. We kunnen de problemen echter niet collectief oplossen.
een bepaald kanaal of andere defecten die op kunnen treden. Echter (verkeerde plaatsing) hebben de problemen niets met elkaar te maken en zouden daarom ook individueel behandelt moeten worden. Dit gebeurt normaliter door de dealer en als dit niet mogelijk is kunnen wij de klacht in behandeling nemen.
Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
H. W.
Kassa, dit wordt smullen
[offtopic]Ik heb dus niet zo'n set, maar ik zou bijna willen dat ik er een had! Ik wil gerechtigheid![/offopic]
[ Voor 8% gewijzigd door _fool op 03-01-2006 17:48 ]
[lol mode]Ik wil er wel eentje voor je 'bestellen' via de service_fool schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:40:
[...]
Wat een amateuristische brief. Zoiets knulligs had ik nooit verwacht.
Kassa, dit wordt smullen
[offtopic]Ik heb dus niet zo'n set, maar ik zou bijna willen dat ik er een had! Ik wil gerechtigheid![/offopic]

[ Voor 13% gewijzigd door RambOo op 03-01-2006 18:04 ]
Stuur die gast een mail met de link van het forum
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Blijkbaar houd Logitech zich rotsvast aan zijn standpunt
. -1 voor Service.

If it aint broke, fix it till it is!
Die hebben ze al een aantal keer mogen ontvangen.Moffin schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:22:
Stuur die gast een mail met de link van het forum
Ik ga vanavond nog een concept voor een brief opzetten. Dit omdat ik antwoord wil op een aantal vragen namelijk:
- De 89/336/EEC norm
- Of er uberhaupt naar het topic is gekeken (lees: de reacties zijn doorgenomen)
- Of er intern ook iets met deze kwestie is gedaan. Of vindt de afhandeling geheel plaats door
middel van de betreffende helpdeskmedewerker
- De toon van de brief.
- De opmerking 'Dus als ik u goed begrijp zouden alle sets last moeten hebben van deze problemen.'
Terwijl we duidelijk aangegeven hebben dat dit probleem in veel, maar niet in alle, gevallen
voorkomt.
- Waarom de brief niet in meervoud is opgesteld.
- Of zij het normaal vinden dat er dergelijk veel gebruikers met eenduidige klachten zijn.
En natuurlijk of zij mee willen werken aan een uitzending van Kassa of TrosRadar
Verwijderd
Na een post in het battlefield 2 spel topic op het www.fok.nl forum blijken alle drie de mensen met een soortgelijke audioset de problemen te hebben in ernstige mate. Lijkt me nu niet echt dat het hier om maandagmorgenprodukten gaat. Zou mooi zijn als ze zich zouden inlezen in dit topic.
Alvast bedankt voor jullie moeite jongens en succes met de brief!. Misschien is het vermeldingswaardig dat de problemen zich ook voor doen op de 530 set. (en god weet bij welke sets nog meer).
Kun je geen mailadres achterhalen van een "hoger" persoon in de hierachie van Logitech? kopieren van personen in een mail moet je nooit direkt doen maar denk dat het in dit geval wel geoorloofd is.
Alvast bedankt voor jullie moeite jongens en succes met de brief!. Misschien is het vermeldingswaardig dat de problemen zich ook voor doen op de 530 set. (en god weet bij welke sets nog meer).
Kun je geen mailadres achterhalen van een "hoger" persoon in de hierachie van Logitech? kopieren van personen in een mail moet je nooit direkt doen maar denk dat het in dit geval wel geoorloofd is.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 19:24 ]
De lijst met mensen die problemen hebben word steeds langer. Vandaag weer 3 4 mensen erbij die de naam op de brief willen hebben
GA ZO DOOR
Logitech word eens wakker!!!
Logitech word eens wakker!!!
[ Voor 19% gewijzigd door tm030614 op 03-01-2006 20:47 ]
Hieronder de concept brief voor Logitech. Reacties met verbeteringen
wederom welkom.
Geachte heer W,
Bedankt voor uw snelle reactie.
Helaas moeten wij constateren dat u niet bent ingegaan op de 89/336/EEC norm. Zoals in onze vorige e-mail staat aangegeven, staat hierin dat een apparaat zo in elkaar dient te zitten dat zijn functioneren niet word aangetast door elektromagnetische storing. U heeft reeds eerder aangegeven dat deze test, zoals omschreven is in de 89/336/EEC norm, is uitgevoerd met een aantal randvoorwaarden. Echter in de 89/336/EEC norm staat duidelijk dat het functioneren van het apparaat niet mag worden aangetast door de omgeving waarin het product gebruikt gaat worden. In dit geval een ‘huis, tuin en keuken omgeving’. Gezien het aantal mensen met eenzijdige klachten maken wij hieruit op dat het probleem niet gerelateerd is aan de ‘omgeving’ waarin het apparaat functioneert.
U schrijft verder in u reactie
‘Als ik uw verhaal moet geloven zorgt de fout in de set dat deze plopt, bromt en radio-signalen ontvangt. Dus als ik u goed begrijp zouden alle sets last moeten hebben van deze problemen.’
Zoals u reeds had kunnen lezen, hebben wij nergens aangegeven dat elke set last heeft van eerder genoemde problemen. U redenatie, gezien onze voorgaande brieven, kunnen wij dan ook niet geheel plaatsen.
Wij hebben reeds aangegeven dat wij vermoeden dat de Z-5500 speakerset extreem gevoelig is voor elektromagnetische storingen en hierdoor niet conform de 89/336/EEC norm is.
U geeft aan de problemen niet collectief te kunnen oplossen. Wij kunnen u echter mededelen dat waneer u een oplossing heeft voor de door ons, eerder genoemde problemen, iedereen zich persoonlijk zal melden bij u.
Gezien de omvang en grote hoeveelheid reacties op het topic willen wij u vragen of u het normaal acht dat er zoveel eenduidige klachten zijn? Wij begrijpen dat er met name alleen door mensen word gereageerd die problemen hebben met de set. Echter gezien de hoeveelheid reacties valt hieruit ook op te maken dat er veel mensen zijn die de klachten ondervinden.
Verder nog een aantal vragen;
Heeft u of iemand anders van uw organisatie naar het topic, zoals in een eerdere e-mail aangegeven, gekeken en de reacties gelezen?
Durft Logitech met 100% zekerheid te zeggen dat de Z-5500 digital speakerset géén constructiefout bevat die de eerder genoemde problemen veroorzaakt. En dat de Z-5500 digital speakerset volledig voldoet aan de in de 89/336/EEC norm gestelde eisen?
Wij gaan er vanuit dat deze gehele kwestie al met iemand van het hoofdkantoor word besproken. Het zou, zowel voor u als voor ons, makkelijker zijn wanneer wij direct contact kunnen krijgen met de betrokken persoon in kwestie van het hoofdkantoor. U begrijpt dat eventuele interne e-mail adressen of andere contact gegevens van de betreffende persoon niet publiekelijk zal worden gemaakte op welke wijzen dan ook. Ook niet met de ondergetekende met uitzondering van mijzelf natuurlijk
Wij verwachten wederom op korte termijn een inhoudelijke reactie. Nogmaals willen wij aan u kenbaar maken dat wij de stap naar een consumentenprogramma overwegen. Wij voelen ons gedupeerd en zullen alles proberen om tot een oplossing te komen.
Hoogachtend,
Ondergetekende:
Geachte heer W,
Bedankt voor uw snelle reactie.
Helaas moeten wij constateren dat u niet bent ingegaan op de 89/336/EEC norm. Zoals in onze vorige e-mail staat aangegeven, staat hierin dat een apparaat zo in elkaar dient te zitten dat zijn functioneren niet word aangetast door elektromagnetische storing. U heeft reeds eerder aangegeven dat deze test, zoals omschreven is in de 89/336/EEC norm, is uitgevoerd met een aantal randvoorwaarden. Echter in de 89/336/EEC norm staat duidelijk dat het functioneren van het apparaat niet mag worden aangetast door de omgeving waarin het product gebruikt gaat worden. In dit geval een ‘huis, tuin en keuken omgeving’. Gezien het aantal mensen met eenzijdige klachten maken wij hieruit op dat het probleem niet gerelateerd is aan de ‘omgeving’ waarin het apparaat functioneert.
U schrijft verder in u reactie
‘Als ik uw verhaal moet geloven zorgt de fout in de set dat deze plopt, bromt en radio-signalen ontvangt. Dus als ik u goed begrijp zouden alle sets last moeten hebben van deze problemen.’
Zoals u reeds had kunnen lezen, hebben wij nergens aangegeven dat elke set last heeft van eerder genoemde problemen. U redenatie, gezien onze voorgaande brieven, kunnen wij dan ook niet geheel plaatsen.
Wij hebben reeds aangegeven dat wij vermoeden dat de Z-5500 speakerset extreem gevoelig is voor elektromagnetische storingen en hierdoor niet conform de 89/336/EEC norm is.
U geeft aan de problemen niet collectief te kunnen oplossen. Wij kunnen u echter mededelen dat waneer u een oplossing heeft voor de door ons, eerder genoemde problemen, iedereen zich persoonlijk zal melden bij u.
Gezien de omvang en grote hoeveelheid reacties op het topic willen wij u vragen of u het normaal acht dat er zoveel eenduidige klachten zijn? Wij begrijpen dat er met name alleen door mensen word gereageerd die problemen hebben met de set. Echter gezien de hoeveelheid reacties valt hieruit ook op te maken dat er veel mensen zijn die de klachten ondervinden.
Verder nog een aantal vragen;
Heeft u of iemand anders van uw organisatie naar het topic, zoals in een eerdere e-mail aangegeven, gekeken en de reacties gelezen?
Durft Logitech met 100% zekerheid te zeggen dat de Z-5500 digital speakerset géén constructiefout bevat die de eerder genoemde problemen veroorzaakt. En dat de Z-5500 digital speakerset volledig voldoet aan de in de 89/336/EEC norm gestelde eisen?
Wij gaan er vanuit dat deze gehele kwestie al met iemand van het hoofdkantoor word besproken. Het zou, zowel voor u als voor ons, makkelijker zijn wanneer wij direct contact kunnen krijgen met de betrokken persoon in kwestie van het hoofdkantoor. U begrijpt dat eventuele interne e-mail adressen of andere contact gegevens van de betreffende persoon niet publiekelijk zal worden gemaakte op welke wijzen dan ook. Ook niet met de ondergetekende met uitzondering van mijzelf natuurlijk
Wij verwachten wederom op korte termijn een inhoudelijke reactie. Nogmaals willen wij aan u kenbaar maken dat wij de stap naar een consumentenprogramma overwegen. Wij voelen ons gedupeerd en zullen alles proberen om tot een oplossing te komen.
Hoogachtend,
Ondergetekende:
[ Voor 16% gewijzigd door tm030614 op 03-01-2006 23:40 ]
Echt een plaat voor z'n kop deze beste meneer H.W.
Ik heb het idee dat hij ons aan het lijntje wilt houden.
"Zolang we blijven communiceren, gaan ze niet naar een consumentenprogama" lijkt hij te denken.
"Zolang we blijven communiceren, gaan ze niet naar een consumentenprogama" lijkt hij te denken.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dan zal hij binnenkort toch echt verast gaan worden.Zondagskindje schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:12:
Echt een plaat voor z'n kop deze beste meneer H.W.
Het aantal reacties is momenteel bijzonder groot en ik denk dat Kassa, TrosRadar ons zeer graag wil bijstaan in deze kwestie.
Heel erg goed. Let ook nog ff op de spelfouten in deze reactie, er staan er wel een paar in. Maar een spellingschecker haalt die er zo uit
.
Wat H.W. vooral niet begrijpt, en wat misschien niet naar voren komt in deze brief is het volgende. Veel van ons hebben dit probleem al bij de technische dienst van Logitech aangegeven. Logitechs bloedeigen technische dienst acht het in tegenstelling tot de mening van H.W. blijkbaar wel zeer waarschijnlijk dat het een constructiefout in de set betreft, want wat doen zij? Zij sturen nieuwe sets op. Helaas helpt dit niet, ook de vervangende sets ploppen.
Het is schandelijk dat H.W. klaarblijkelijk geen contact heeft opgenomen met de technische dienst van het bedrijf waar hij/zij zelf werkt.
Ik ben dus van mening dat de beslissing van Logitechs technische dienst om vervangende sets op te sturen, laat zien dat Logitechs mening is dat het wel een constructiefout betreft.
Mij lijkt het verstandig om H.W. gewoon een korte brief te sturen waarin we vragen: 'Heeft u wel contact opgenomen met de technische dienst van Logitech? U kent toch zeker wel hun mening over de ploppende sets? Uw mening over wat er aan de hand is botst namelijk ernstig met de beslissingen die zij betreffende de 'ploppende sets' hebben genomen. Dit getuigt van communicatie van laag niveau.
Ik verzoek u toch uitgebreider te communiceren met uw medewerkers, voordat u wederom een inhoudsloze reactie naar ons terugstuurt.'
Hij is geen één keer ingegaan op onze brieven, maar reageert kinderachtig en afstandelijk. Ik vind het goed om ook daar onze ontevredenheid over te uiten. Misschien gaat Ik verzoek u toch uitgebreider te communiceren met uw medewerkers, voordat u wederom een inhoudsloze reactie naar ons terugstuurt.' dit te ver, maar ik ben er absoluut van overtuigd om na te gaan of deze man wel capabel is om te communiceren met zijn bedrijf.
Wat H.W. vooral niet begrijpt, en wat misschien niet naar voren komt in deze brief is het volgende. Veel van ons hebben dit probleem al bij de technische dienst van Logitech aangegeven. Logitechs bloedeigen technische dienst acht het in tegenstelling tot de mening van H.W. blijkbaar wel zeer waarschijnlijk dat het een constructiefout in de set betreft, want wat doen zij? Zij sturen nieuwe sets op. Helaas helpt dit niet, ook de vervangende sets ploppen.
Het is schandelijk dat H.W. klaarblijkelijk geen contact heeft opgenomen met de technische dienst van het bedrijf waar hij/zij zelf werkt.
Ik ben dus van mening dat de beslissing van Logitechs technische dienst om vervangende sets op te sturen, laat zien dat Logitechs mening is dat het wel een constructiefout betreft.
Mij lijkt het verstandig om H.W. gewoon een korte brief te sturen waarin we vragen: 'Heeft u wel contact opgenomen met de technische dienst van Logitech? U kent toch zeker wel hun mening over de ploppende sets? Uw mening over wat er aan de hand is botst namelijk ernstig met de beslissingen die zij betreffende de 'ploppende sets' hebben genomen. Dit getuigt van communicatie van laag niveau.
Ik verzoek u toch uitgebreider te communiceren met uw medewerkers, voordat u wederom een inhoudsloze reactie naar ons terugstuurt.'
Hij is geen één keer ingegaan op onze brieven, maar reageert kinderachtig en afstandelijk. Ik vind het goed om ook daar onze ontevredenheid over te uiten. Misschien gaat Ik verzoek u toch uitgebreider te communiceren met uw medewerkers, voordat u wederom een inhoudsloze reactie naar ons terugstuurt.' dit te ver, maar ik ben er absoluut van overtuigd om na te gaan of deze man wel capabel is om te communiceren met zijn bedrijf.
Ik weet niet of wat ik nu ga vragen mag gevraagd worden op het forum (ben nieuw en heb de FAQ doorgenomen, zie nergens bezwaren), dus ik waag het maar op...
Als 1 van jullie de speakerset weg wil doen in verband met het "plopjes probleem", dan wil ik deze best overnemen. Mail mij daarvoor op n.chhina "at" gmail.com.
En uiteraard als deze posting tegen de regels is, mag het zonder pardon verwijderd worden.
Als 1 van jullie de speakerset weg wil doen in verband met het "plopjes probleem", dan wil ik deze best overnemen. Mail mij daarvoor op n.chhina "at" gmail.com.
En uiteraard als deze posting tegen de regels is, mag het zonder pardon verwijderd worden.
Ik schop de bal
mischien is het een goed idee om een lijst te maken met productnummers van sets die last hebben van dit probleem? vervolgens deze lijst te mailen naar logitech?
dat truukje werkt bij mij niet. Niet aangedraaid, onderste beetje aangedraaid, enz. biedt bij mij iig geen oplossing. ben je niet in te huren?Marf0rz schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:44:
Mag ik er nog even op wijzen dat die permanente brom dus wel te fixen is? Dat plopjes probleem heb ik wel btw en een ander bijdehand tik geluid in m'n subwoofer, maar dat zal alleen ik wel zijn.
Ik heb zelf geen logitech speakersetje, maar ben wel aan het overwegen de X-530 te kopen. Wil best wat risico lopen, en zie dat logitech niet zo moeilijk doet met nieuwe setjes opsturen.
Ik wou in ieder geval even zeggen dat jullie erg goed bezig zijn, die laatste brief is erg goed
Ik denk dat jullie logitech zeker flink bij de ballen kunnen pakken als ze zo doorgaan met reageren.
Ik wou in ieder geval even zeggen dat jullie erg goed bezig zijn, die laatste brief is erg goed
Ergens ben ik het totaal met je eens. Maar ik denk (omdat dit in eerdere correspondenties van voor dit topic) dat H.W. wel communiceert met het hoofdkantoor. Ik zou het erg slecht vinden wanneer dit door de betrefende medewerker alleen word gedaan.LiMbO83 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:39:
Heel erg goed. Let ook nog ff op de spelfouten in deze reactie, er staan er wel een paar in. Maar een spellingschecker haalt die er zo uit.
Daarbij wil ook H.W. een nieuwe set opsturen. Alleen op verzoek van het hoofdkantoor wil men dat ik mijn set daar na toe stuur. Hieruit blijkt dus al dat alles besproken word met het hoofdkantoor.
Laten we even duidelijk stellen dat H.W. waarschijnlijk een medewerker is van de helpdeks en dus word aangestuurd door hogere hand (lees: hoofdkantoor). Teminste daar ga ik gezien zijn reacties vanuit. Mocht dit niet het geval zijn... tja dan is dat héééél slecht.
Ik heb de brief inmiddels naar Logitech gestuurd. Dit omdat ik er vaart achter wil zetten. Excuses voor degene die liever e.e.a. aangepast hadden willen zien.
Mocht de volgende brief weer tot niks leiden zal ik een concept brief posten voor een n.t.b. consumentenprogramma.
Tevens zal ik dan vragen wie er wil meewerken aan een eventuele stap naar het betreffende consumentenprogramma.
Mocht de volgende brief weer tot niks leiden zal ik een concept brief posten voor een n.t.b. consumentenprogramma.
Tevens zal ik dan vragen wie er wil meewerken aan een eventuele stap naar het betreffende consumentenprogramma.
Verwijderd
Wilde nog zeggen dat er stond " u reactie" en dat moet zijn "uw reactie" maar goed misschien had je het nog gezien. mooie brief!
Zou je ook de 530 set willen noemen in je brief aangezien een aantal mensen dezelfde problemen heeft met deze set.
Zou je ook de 530 set willen noemen in je brief aangezien een aantal mensen dezelfde problemen heeft met deze set.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 23:50 ]
Zeer nette brief man, niets op aan te merken! Ik zou graag meehelpen met de stap naar een consumentenprogramma, maar mijn huidige situatie, school en gezondheid, maken dit niet echt mogelijk. Ik zal de tijd die ik over heb aan dit probleem besteden.
[ Voor 70% gewijzigd door eXe op 04-01-2006 00:17 ]
./edit
Laat maar
Laat maar
[ Voor 95% gewijzigd door JuuL20 op 04-01-2006 00:19 ]
Wanneer Logitech het signaal geeft mee te willen gaan werken aan een oplossing zal ik de aangeven.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:47:
Echter omdat de problemen met de Z-5500 momenteel het grootst zijn en dit topic daar voor bedoelt is, is de brief op de Z-5500 gericht.
Waneer het echter (helaas) tot een consumenten programma zal komen, zal ik er zeer zeker in aangeven dat de 530 er ook last van heeft.
Verwijderd
tm030614 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 08:44:
Waneer het echter (helaas) tot een consumenten programma zal komen, zal ik er zeer zeker in aangeven dat de 530 er ook last van heeft.
Ik weet niet of ik te laat ben, maar heb de brief eens doorgelezen en dit zijn de zaken waarop ik al een direct antwoord zou geven als volgt:
is van een constructie fout.
Alsnog moet ik u hierin tegenspreken. Wij als consumenten zijn van mening dat het probleem net wel zijn oorzaak vindt in een systematische constructie/ontwerp fout. Mits er natuurlijk zo een onnodig lange discussie op gang kan komen over het feit dat dit wel, al dan niet een constructie/ontwerp fout betreft, hebben we dan ook in onze vorige mail het voorstel gedaan ik weet niet juist meer of we dat voorstel gedaan hadden, en anders lijkt het mij misschien om dit in de volgende reactie te doen om een onafhankelijke en neutrale instantie (i.p.v. Logitech zelf, gezien Logitech uiteraard voor zijn eigen belang gaat opkomen) hier een onderzoek op te laten uitvoeren. Deze instantie kan dan vaststellen of Logitech in gebreke is m.b.t. de kwaliteit van de desbetreffende sets. Gezien geen enkele partij hier iets op tegen kan hebben vragen wij dan ook met aandrang uw reactie m.b.t. dit voorstel.
hebben van deze problemen.
Ook hierop zou ik graag reageren. De aard van de storingen en de respectievelijke oorzaken van deze storingen, namelijk: radiogolven en elektromagnetische storingen; dit zijn oorzaken die zich niet voordoen in testlaboratoria, maar echter wel in de normale thuissituatie van de consument. Mits de hierboven genoemde storingen zich in elke thuissituatie zich op een andere plaats, frequentie, en in een andere mate voordoen, en mits ten gevolge hiervan sommige mensen last kunnen hebben van de desbetreffende problemen, en andere mensen geen last ervan kunnen hebben, hoewel ze dezelfde soort sets hebben met dezelfde ontwerpfout, vinden wij het dan ook ten onrechte dat u deze conclusie trekt dat iedereen er dan last van zou moeten hebben.
Kortom doen de oorzaken van de desbetreffende problemen zich op onregelmatige en willekeurige basis voor, met als gevolg dat sommige mensen hier last van hebben en andere mensen niet.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 11:28 ]
Bedankt voor je reactie!!! De brief is alleen al verzonden.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:03:
[...]
Ik weet niet of ik te laat ben, maar heb de brief eens doorgelezen en dit zijn de zaken waarop ik al een direct antwoord zou geven als volgt:
is van een constructie fout.
Alsnog moet ik u hierin tegenspreken. Wij als consumenten zijn van mening dat het probleem net wel zijn oorzaak vindt in een systematische constructie/ontwerp fout. Mits er natuurlijk zo een onnodig lange discussie op gang kan komen over het feit dat dit wel, al dan niet een constructie/ontwerp fout betreft, hebben we dan ook in onze vorige mail het voorstel gedaan ik weet niet juist meer of we dat voorstel gedaan hadden, en anders lijkt het mij misschien om dit in de volgende reactie te doen om een onafhankelijke en neutrale instantie (i.p.v. Logitech zelf, gezien Logitech uiteraard voor zijn eigen belang gaat opkomen) hier een onderzoek op te laten uitvoeren. Deze instantie kan dan vaststellen of Logitech in gebreke is m.b.t. de kwaliteit van de desbetreffende sets. Gezien geen enkele partij hier iets op tegen kan hebben vragen wij dan ook met aandrang uw reactie m.b.t. dit voorstel.
hebben van deze problemen.
Ook hierop zou ik graag reageren. De aard van de storingen en de respectievelijke oorzaken van deze storingen, namelijk: radiogolven en elektromagnetische storingen; dit zijn oorzaken die zich niet voordoen in testlaboratoria, maar echter wel in de normale thuissituatie van de consument. Mits de hierboven genoemde storingen zich in elke thuissituatie zich op een andere plaats, frequentie, en in een andere mate voordoen, en mits ten gevolge hiervan sommige mensen last kunnen hebben van de desbetreffende problemen, en andere mensen geen last ervan kunnen hebben, hoewel ze dezelfde soort sets hebben met dezelfde ontwerpfout, vinden wij het dan ook ten onrechte dat u deze conclusie trekt dat iedereen er dan last van zou moeten hebben.
Kortom doen de oorzaken van de desbetreffende problemen zich op onregelmatige en willekeurige basis voor, met als gevolg dat sommige mensen hier last van hebben en andere mensen niet.
In de 89/336/EEC norm (waar de set volgens Logitech aan voldoet) staat dat duidelijk dat het apparaat goed moet functioneren in de omgeving waarin hij komt te staan. Omdat het een consumentenproduct is komt het ook in een gewone huis,tuin,keuken omgeving te staan.
Als Logitech de set enkel alleen test in een labaratorium omgeving tja... dat is dan niet echt slim. Tenzij men een huis,tuin, keukensituatie kan simuleren.
Maar nogmaals zoals ook al in de brief staat, wij hebben nergens gezegt dat elke set last heeft van eerder genoemde problemen. Logitech moet echter iets 'zeggen'.
Misschien nog een optie om iedereen die het probleem heeft nog een keer (op dezelfde dag) te laten bellen voor een nieuwe set ? Misschien dat er dan iemand wakker wordt ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Tja ik denk dat dat alleen als pestgedrag ervaren word... en uiteindelijk gaat Logitech dan gewoon zeggen:DukeBox schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:23:
Misschien nog een optie om iedereen die het probleem heeft nog een keer (op dezelfde dag) te laten bellen voor een nieuwe set ? Misschien dat er dan iemand wakker wordt ?
'U kunt (op eigen kosten) de set naar Zwitserland sturen waarna wij de set zullen testen'. Waneer blijkt dat u set inderdaad defect is krijgt u een nieuwe toegestuurd.'
Ik denk dat daar niemand op zit te wachten gezien de verzendkosten hiervan € 40,- bedragen (en dan is het pakket niet eens extra verzekerd).
Verwijderd
Ik heb dus onlangs de X530 gekocht, achteraf gezien echt jammer dat ik dit topic niet eerder gezien heb. Ik heb dus ook last van plopjes probleem. Elke keer als er in het huis hier een electrisch aparaat ingeschakeld of uitschakeld word dan ploppen de speakers het maakt dus niet uit op welke groep. Heel vervelend allemaal. Ik hoop dat doormiddel van dit topic we een regeling kunnen treffen met Logitec.
Komt dit nou echt zo vaak voor? Die dingen worden zo verschrikkelijk veel verkocht...
Is dit niet zelf op te lossen door de kabels te vervangen?
Verwijderd
Ken drie mensen met de set prive en alle drie hebben ze het probleem.BlackJack schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:55:
Komt dit nou echt zo vaak voor? Die dingen worden zo verschrikkelijk veel verkocht...
Enneh.. ga jij kabels vervangen aan een nieuwe set? Logitech zou wel allemaal klanten zoals jij willen hebben denk ik.
Wanneer de stap naar een consumentenprogramma toch nodig blijkt te zijn ben ik bereid om mee te helpen, wanneer nodig. Ik heb niet zoveel verstand van stroom gerelateerde zaken maar heb wel een aardig snelle mond en ben goed in mensen overhalen. Wat mij betreft leer ik van te voren alles over de piekjes, voltages en amperes, zolang we dit probleem maar gefixed krijgen (dan ben ik misschien ook van mijn wat meer individuele probleem af). Heb wel redelijk wat ervaring met geluid en zeker wat betreft speakersets, ik heb er een flink aantal gehad, de z-5500 had ik vanaf de eerste week in de winkel.
Het belangrijkste is dat we een paar mensen hebben die handig genoeg zijn om die strijd te kunnen winnen, want er zijn zoveel mensen gedupeerd.
We wachten de brief nog even af, ik ben wel benieuwd.
Het belangrijkste is dat we een paar mensen hebben die handig genoeg zijn om die strijd te kunnen winnen, want er zijn zoveel mensen gedupeerd.
Ik heb al een e-mail adres aangemaakt waar mensen die bereid zijn om mee te willen werken aan een consumentenprogramma een berichtje toe kunnen sturen.Marf0rz schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 04:03:
Wanneer de stap naar een consumentenprogramma toch nodig blijkt te zijn ben ik bereid om mee te helpen, wanneer nodig. Ik heb niet zoveel verstand van stroom gerelateerde zaken maar heb wel een aardig snelle mond en ben goed in mensen overhalen. Wat mij betreft leer ik van te voren alles over de piekjes, voltages en amperes, zolang we dit probleem maar gefixed krijgen (dan ben ik misschien ook van mijn wat meer individuele probleem af). Heb wel redelijk wat ervaring met geluid en zeker wat betreft speakersets, ik heb er een flink aantal gehad, de z-5500 had ik vanaf de eerste week in de winkel.
Wanneer de reactie van Logitech niks oplevert zal ik het mail adres posten.
Verwijderd
Oke, thanks.tm030614 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:43:
[...]
Ik heb al een e-mail adres aangemaakt waar mensen die bereid zijn om mee te willen werken aan een consumentenprogramma een berichtje toe kunnen sturen.
Wanneer de reactie van Logitech niks oplevert zal ik het mail adres posten.
Ik hou de info in de gaten!
Verwijderd
Hoi een vriend van mij heeft hetzelfde probleem dat hij plopjes heeft wanneer hij het licht aan of uit doet.
We hebben de set nu bij mij thuis staan en daar werkt deze uitstekend.
Het probleem ligt volgens mij niet aan de set maar echt aan het electrisch circuit bij jullie thuis.
Die set die ik thuis heb staan is al een keer omgeruild en bleef het bij hem niet doen echter wel bij mij.
Conclussie het ligt niet aan de set.
Ben bang dat het probleem toch echt bij jullie ligt.
Groetjes
Ko de Tjekker
Het probleem ligt volgens mij niet aan de set maar echt aan het electrisch circuit bij jullie thuis.
Die set die ik thuis heb staan is al een keer omgeruild en bleef het bij hem niet doen echter wel bij mij.
Groetjes
Ko de Tjekker
Dat is wel erg simpel gesteld.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:47:
Hoi een vriend van mij heeft hetzelfde probleem dat hij plopjes heeft wanneer hij het licht aan of uit doet.
Groetjes
Ko de Tjekker
Er zijn veel mensen bij wie het wel werkt, maar er zijn er ook veel bij wie het niet goed werkt.
Zoals al eerder naar voren is gekomen hebben wij het idee dat er iets met de afscherming niet geheel goed is. Dit word ook gesteund door het feit, dat de voorganger van de Z-5500 speakerset, de Z-680, bij nagenoeg niemand problemen gaf.
Waarschijnlijk is er bij jouw thuis erg weinig 'electrische smog' waardoor jij geen last hebt van het probleem. Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat er geen probleem is.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je van Logitech bent, en ons topic probeert te ontkrachten
Edit:
En als ik dan zie dat je pas één reactie op heel GOT hebt geplaats en dat je jezelf vandaag pas hebt geregistreerd ga ik het nog geloven ook. Kan niet geloven dat iemand zomaar z'n eigen even registreerd om te reageren op dit topic om dit even mede te delen...
[ Voor 19% gewijzigd door tm030614 op 05-01-2006 16:03 ]
Dit topic is gesloten.