Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.611 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:42
DaCoTa schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:10:
[...]

Het 'wel met een ... te maken moet hebben' past niet bij het eerste gedeelte.
Aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Seers schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:58:
Ik mag voor zo'n officiele mail vast wel even gaan mierenneuken op spel- en taalfouten hè? ;)
[...]
Ik zou zeker vermelden dat het probleem verholpen kan worden voor groot deel door grotere elko's. Maar aan de andere kant zullen de technici van Logitech dat ook wel weten denk ik...

Maargoed, het is een goed begin, maar het liefst zou ik gelijk oplossingen aangedragen zien worden, terwijl dit aan de andere kant misschien heel erg betweterig staat, maak je wel kenbaar erg met het probleem te doen hebben, en een grote drang te hebben om het probleem op te lossen.
Hier heb ik ook aan zitten denken, maar ik denk persoonlijk dat het in eerste instantie beter is om je van de domme te houden.

Maar schroom niet om een stukje tekst te schrijven wat ik in de brief zou kunnen zetten. Ik zou zelf niet weten hoe ik dit 'technische' verhaal erin moet verwerken.

Ik vindt... euhe...bent slim, maar van technische dingen op audio gebied heb ik geen kaas gegeten :+

[ Voor 12% gewijzigd door tm030614 op 14-12-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan tm030614, heb je MSN, ik heb wat tips voor de brief maar die discussieren is makkelijker over msn/icq dan over het forum. Je kunt mij op msn bereiken op lord apenstaartje xeper punt nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:42:
Vraagje aan tm030614, heb je MSN, ik heb wat tips voor de brief maar die discussieren is makkelijker over msn/icq dan over het forum. Je kunt mij op msn bereiken op lord apenstaartje xeper punt nl.
Heb je toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Seers schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:58:
Ik zou zeker vermelden dat het probleem verholpen kan worden voor groot deel door grotere elko's. Maar aan de andere kant zullen de technici van Logitech dat ook wel weten denk ik...
Das onzin.. er zitten er al 2 van 10000uF in over de voeding voor de eindversterker en een flinke 500uF over de voeding van de rest.
Daarmee los je het ploppen EN het brommen niet op. Hooguit een eenvouding (bijna standaard aanwezig in alle audio apparatuur > 100€) overspannings+netfilter, maar zoals al eerder is gemeld verminderd dit alleen het probleem.
Iets wat wel een feit is is dat zij de set volledig hebben opgebouwd volgens het referentie model MAAR niet een gestabiliseerde voeding zoals ze in dat model wel 'aanraden'.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 15-12-2005 09:34 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het wel slim een link naar dit topic in de brief te zetten? Zo zien zij namelijk ook alle voorbereidingen ed, en misschien wel dingen waarvan we liever niet hebben dat ze het zien.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

RambOo schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:25:
Is het wel slim een link naar dit topic in de brief te zetten? Zo zien zij namelijk ook alle voorbereidingen ed, en misschien wel dingen waarvan we liever niet hebben dat ze het zien.
We hebben toch niets te verbergen ?? Laat ze het maar lezen, dan merken ze misschien dat het echt een probleem is waar ook wij mee bezig zijn om een oplossing te vinden.

• tm030614
DukeBox schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:34:
[...]

We hebben toch niets te verbergen ?? Laat ze het maar lezen, dan merken ze misschien dat het echt een probleem is waar ook wij mee bezig zijn om een oplossing te vinden.
Inderdaad. We hebben niks te verbergen, en van mij mag Logitech dan ook gewoon mee lezen.

We hoeven Logitech niet 'te naaien' om het zo maar even te zeggen. We willen alleen dat ze met een goede oplossing komen.

• tm030614
Omdat ik weinig reacties op mij brief heb gehad ga ik er vanuit dat iedereen het er wel mee eens is zoals e.e.a. er nu in staat...???

Ik denk dat iedereen het inmiddels wel eens is met de dingen die zijn gezegt en er komen niet echt meer veel toevoegingen.

Dus akkoord als ik de brief ga sturen...???

Verwijderd

tm030614 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:59:
Omdat ik weinig reacties op mij brief heb gehad ga ik er vanuit dat iedereen het er wel mee eens is zoals e.e.a. er nu in staat...???

Ik denk dat iedereen het inmiddels wel eens is met de dingen die zijn gezegt en er komen niet echt meer veel toevoegingen.

Dus akkoord als ik de brief ga sturen...???
Ik mail je vanavond nog wat suggesties toe.

Verwijderd

PFff, ik krijg ook een nieuwe opgestuurd... Maar ik ga em verkopen (en natuurlijk de kapotte z-5500 de kabels erafknippen en opsturen) en dan een dvd-set kopen... Vind het nogal irri...
IEmand interesse in nagelnieuwe z-5500?
Gimme je e-mail en ik neem contact met je op.

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
20 euro :P

[ Voor 133% gewijzigd door JuuL20 op 15-12-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-07 17:45
Sorry, ik was wat laat met reageren op de brief. Prima brief :) .

Ik heb vaker met succes klachtenbrieven geschreven, en wat ik vaak doe, is een termijn stellen. Dus iets in de trant van:
'ik verwacht een tegemoetkomende reactie binnen 6 werkdagen. Mits dit niet gebeurt, zal ik eerder maatregelen moeten treffen.'

Dan krijg je binnen 2 dagen een brief terug :) .

Maar goed, er staan nu wel 100 man achter :7 , dus misschien is dit helemaal nodig; de dringendheid is wel duidelijk.
Mochten een reactie erg lang op zich laten wachten, zou ik dus alsnog een termijn stellen.

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Logitech heeft al een reactie gestuurd. Dit was het antwoord:

Geachte heer,

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u topic in een forum bent begonnen en dat 9 van de 10 gebruikers de zelfde problemen hebben.

Een poll op een forum die gaat over een bepaalde klacht geeft niet echt een goed beeld over de omvang van het probleem. Een dergelijk forum wordt veelal bezocht door mensen die er wel last van hebben. Dit omdat deze mensen op zoek zijn naar een mogelijke oplossing. Mensen die een werkende set hebben die zullen niet zo snel uw topic tegenkomen of de moeite nemen hier een reactie te plaatsen.

Mijn standpunt zal hierdoor dan ook niet veranderen en ik kan u niets anders aanbieden dan wat ik in m'n vorige e-mails gedaan heb.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

H.W.
Logitech Europe SA
Customer Support

Logitech is dus niet voornemens om iets te doen, en volgens mij hebben ze de brief niet goed begrepen.

Reacties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Ik begrijp m wel, het percentage dat je aangeeft is ook gewoon niet correct en bevooroordeeld.

Er moeten dus wat dingen veranderen qua inhoud.

Een termijn hoef je blijkbaar niet te stellen, de reactie is snel genoeg.

Geef dit maal maar gewoon aan dat we verdere maatregelen zullen nemen als er niets mee gedaan wordt. Noem deze maatregelen op. Consumentenbond, Radar en Kassa! zijn onmisbaar om op te noemen.

EDIT: De reden die genoemd wordt dat het niet representatief is voor het aantal klachten, kan trouwens ook beide kanten op. Als 100 mensen vinden dat ze er last van hebben, kan het goed zijn dat het er wel 1000 zijn - simpelweg om de reden dat ze niet de moeite nemen om te stemmen of dit forum niet kennen/afspeuren naar hulp.

Het komt erop neer dat het onduidelijk is wie bepaalt wanneer het teveel mensen zijn die er last van hebben. Toch kan je ook wijzen op de omvang van de voorgaande discussies in de vorige Z-serie topics op dit forum.
Deze omvang is niet uit te drukken in absoluut aantal klachten, omdat deze niet representatief is of uit de Z-serie topics blijkt. Maar de klachten hebben blijkbaar wel een dergelijke omvang, dat er gegroepeerd een vinger op gelegd kan worden. De klacht komt zo vaak voor, dat mensen er veel over discussiëren.

Tenslotte blijft het feit dat geen enkele van de oplossingen die Logitech biedt voor het, volgens hun kleine, aantal gedupeerden, voldoet aan de EEC.

Dit zijn dingen waar op gewezen moet worden, naar mijn mening.

[ Voor 57% gewijzigd door LiMbO83 op 16-12-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:54:
Ik begrijp m wel, het percentage dat je aangeeft is ook gewoon niet correct en bevooroordeeld.

Er moeten dus wat dingen veranderen qua inhoud.

Een termijn hoef je blijkbaar niet te stellen, de reactie is snel genoeg.

Geef dit maal maar gewoon aan dat we verdere maatregelen zullen nemen als er niets mee gedaan wordt. Noem deze maatregelen op. Consumentenbond, Radar en Kassa! zijn onmisbaar om op te noemen.
Ik begrijp hem ook, maar ik denk zo

'er hebben 123 mensen gestemd, daarvan hebben er 101 problemen.
Dit zijn er al gewoon veel klaar.

Logitech weet ook dat wij (ik) als consument geen andere mogelijkheid heb om dit te 'meten' en ik denk dat een topic daar de beste mogelijkheid voor bied.

Maar blijkbaar snapt Logitech niet, dat we dus ook echt verdere stappen gaan ondernemen.
Of ze hebben dit topic niet eens bekeken, of ze denken 'maken ons toch niks'.

Overigens vindt ik deze 'lakse' houding alles behalven bij Logitech passen, en had een iets inhoudelijker bericht verwacht. Vindt de reactie vanuit Logitech 'te gemakkelijk'.

Maarja, zal Kassa/ Trosradar eens gaan contacteren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:54:
Dit zijn dingen waar op gewezen moet worden, naar mijn mening.
Zou je dit een beetje uit willen werken, en mail naar plopjesprobleem@xs4all.nl?

Je zou mij (en veel anderen) weer een stukkie helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ervaring die ik heb bij het bedrijf waar ik werk, als je iets gedaan wilt krijgen moet je zeiken, lang zeiken. En bij zo hoog mogelijke mensen, want hoe hoger je komt hoe minder er gedacht wordt aan de techniek, hoe meer aan de klanten/centen. Dus iemand die bij customer service werkt kan je misschien door verwijzen naar iemand niveautje hoger.

Ik volg dit topic vol enthousiasme en lees graag wat logitech doet, want ik stond op het punt deze set te kopen en toen las ik dit probleem hier. Geen Z5500-D voor mij tot dat logitech er iets aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZIjn er verder nog mensen lid van de Consumentenbond? Ook HCC kunnen we om hulp vragen. Ik ben hier lid van dus wellicht kan ik even een mailtje sturen.

Mogelijke maatregelen:

Kassa
Radar
Consumentenbond
HCC

Rechter (last resort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:08:
ZIjn er verder nog mensen lid van de Consumentenbond? Ook HCC kunnen we om hulp vragen. Ik ben hier lid van dus wellicht kan ik even een mailtje sturen.

Mogelijke maatregelen:

Kassa
Radar
Consumentenbond
HCC

Rechter (last resort).
HCC lijkt me in deze wel een goede oplossing. Consumentenbond...leuk maar werkt nooit is mijn idee.

Maar HCC...kan die publiekelijk optreden?

Want TrosRadar en Kassa --> TV --> Veel kijkers --> Slechte reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:08:

Mogelijke maatregelen:

Kassa
Radar
Consumentenbond
HCC

Rechter (last resort).
Als je een mooie brief in elkaar kan zetten, stuur ik 'm door naar de consumentenbond.
:)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-07 11:02
tm030614 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:23:
[...]

HCC lijkt me in deze wel een goede oplossing. Consumentenbond...leuk maar werkt nooit is mijn idee.

Maar HCC...kan die publiekelijk optreden?

Want TrosRadar en Kassa --> TV --> Veel kijkers --> Slechte reclame
HCC heeft enige tijd geleden wel nog een rechtzaak gevoerd tegen Dell volgens mij. Ook kan de HCC mensen bereiken via de Computer!Totaal natuurlijk en hun ledenblaadje HCC link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Goed reactie. Blijkbaar is er bij iedereen de wil om door te gaan

Voordat we direct allemaal brieven gaan schrijven naar HCC, Trosradar etc. denk ik dat we Logitech toch nog eens moeten laten weten dat we het echt menen. En niet simpel afgescheept willen worden.

Ik zal vandaag (als ik nog tijd heb, want heb het heeeel druk :( ) een eerste opzet maken voor een brief en deze hier posten.

Ik denk dat Logitech niet door heeft dat WIJ ALLEMAAL een oplossing willen. En niet alleen ik.

Ik zou het zelf fijn vinden als Tweakers.net een beetje mee werkt door dit op de frontpage te zetten, zoals eerder al is kenbaar gemaakt. Maar helaas heb ik op mijn vraag nooit een reactie gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:40:
Uit uw e-mail begrijp ik dat u topic in een forum bent begonnen en dat 9 van de 10 gebruikers de zelfde problemen hebben......Mensen die een werkende set hebben die zullen niet zo snel uw topic tegenkomen of de moeite nemen hier een reactie te plaatsen.
Hier ben ik mee eens, je moet daarom ook geen percentages gaan noeme. Maar vertellen dat je X dagen tijd al meer dan 100 nederlanders hebben gemeld met de zelfde defecte.

Dit geeft ze een veel beter beeld, want 9 van 10 ?
Het zegt zo wienig, een onderzoekje onder 10 mensen ? Lokaal of internationaal ? enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:36:
[...]

Hier ben ik mee eens, je moet daarom ook geen percentages gaan noeme. Maar vertellen dat je X dagen tijd al meer dan 100 nederlanders hebben gemeld met de zelfde defecte.

Dit geeft ze een veel beter beeld, want 9 van 10 ?
Het zegt zo wienig, een onderzoekje onder 10 mensen ? Lokaal of internationaal ? enz.
Doordat de topic het probleem al impliceert en de wil om de topic te lezen en evt. te reageren selectief is - mensen die geen probleem hebben kijken misschien niet eens - zegt de verhouding, hoe mooi die ook kan lijken op deze topic, helemaal niks. Dat neemt niet weg dat er wel degelijk een probleem is, er is al bijna een jaar een discussie gaande op tweakers.net omtrent dit probleem. Al 100 mensen die er last van hebben. Die absolute waarde zegt wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 16:32

Epsilon

Ik kan het niet laten even te reageren in dit topic, omdat ik het probleem bij mij heb opgelost.

Ik heb namelijk een optische kabel gekocht voor mijn computer, naar die regel unit. Met de 3 jacks heb ik er last van, met de optische kabel VEEEL minder (ook niet als ik muziek ana het spelen ben, want zonder signaal zet ie de boel "uit").
nu moet je goed luisteren wil er 1 horen. Het is iig zeker niet meer storend.

Uiteraard is dit niet een oplossing maar een work-around. Het werkte bij mij goed. Wilde het even melden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Epsilon op 17-12-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Inmiddels is de volgende brief opgesteld mede dankzij LiMbO83:

Geachte heer W,

Bedankt voor uw reactie.

Allereerst wil ik u erop wijzen dat ik deze brief niet enkel namens mijzelf schrijf maar voor alle meeondertekende. Wij willen als groep dan ook onze klacht uiten over de Z-5500 speakerset.

Het klopt dat het beeld dat door de poll wordt geschept ‘niet echt een goed’ beeld van de omvang van het probleem geeft. U begrijpt natuurlijk dat dit ook niet mogelijk is, wij hebben niet de middelen om een representatief onderzoek te doen. onze opmerking dat het 9 van de 10 gebruikers betreft, was natuurlijk betreffende de gebruikers van dit forum die de Logitech Z-5500 bezitten en in dit topic hebben gestemd.

Dat neemt echter niet het feit weg, dat er al bijna een jaar heftig gediscussieerd wordt over het probleem wat aan u voorgelegd is. Het probleem is er gewoon. Al 100 mensen hebben via dit forum laten weten dat ze er last van hebben. Het argument dat u aandraagt betreffende representativiteit van deze poll gaat ook hier op: de stemmen zijn selectief gemaakt. U kunt zich dan ook wel beseffen dat het naar alle waarschijnlijkheid wel meer dan 100 klachten betreft, aangezien niet alle Z-5500 gebruikers op dit forum komen en daadwerkelijk in dit topic hebben gestemd.

Kortom, wij willen u met deze poll en voorgaande brief niet duidelijk maken dat er een bepaalde verhouding zit in de vervelende klachten. Nee, wij willen u duidelijk maken dat het een reëel probleem betreft en dat we ons allen serieus gedupeerd voelen om 300+ euro uit te geven voor een speakerset die Logitechs beloftes over geluidskwaliteit niet waarmaakt. Onze argumenten worden ondersteund door het niet nakomen van uw belofte op de ‘Declaration Of Conformity’, die aangeeft dat de Z-5500 speakerset functioneert conform de 89/336/EEC richtlijn.

Nogmaals willen wij hierbij benadrukken dat we ons gedupeerd voelen wat betreft onze aankoop, en dat we echt bereid zijn stappen te ondernemen met o.a. de Consumentenbond, Radar, Kassa! en alle andere mogelijke middelen om dit probleem onder de aandacht van anderen te brengen, mits Logitech het probleem niet zelf met zijn klanten probeert op te lossen.

Wij verwacht op korte termijn een inhoudelijke reactie,

Reactie, opmerkingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Top brief! Ik heb hem even doorgelezen, en alhoewel spelling niet mijn sterkste kant is, heb ik dit er nog uit kunnen halen :D
tm030614 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:53:
Inmiddels is de volgende brief opgesteld mede dankzij LiMbO83:

Geachte heer W,

Bedankt voor uw reactie.

Allereerst wil ik u erop wijzen dat ik deze brief niet enkel namens mijzelf schrijf maar voor alle meeondertekende. Wij willen als groep dan ook onze klacht uiten over de Z-5500 speakerset.

Het klopt dat het beeld dat door de poll wordt geschept ‘niet echt een goed’ beeld van de omvang van het probleem geeft. U begrijpt natuurlijk dat dit ook niet mogelijk is, wij hebben niet de middelen om een representatief onderzoek te doen. Onze opmerking dat het 9 van de 10 gebruikers betreft, was natuurlijk betreffende de gebruikers van dit forum die de Logitech Z-5500 bezitten en in dit topic hebben gestemd.

Dat neemt echter niet het feit weg, dat er al bijna een jaar heftig gediscussieerd wordt over het probleem wat aan u voorgelegd is. Het probleem is er gewoon. Al 100 mensen hebben via dit forum laten weten dat ze er last van hebben. Het argument dat u aandraagt betreffende representativiteit van deze poll gaat ook hier op: de stemmen zijn selectief gemaakt. U kunt zich dan ook wel beseffen dat het naar alle waarschijnlijkheid wel meer dan 100 klachten betreft, aangezien niet alle Z-5500 gebruikers op dit forum komen en daadwerkelijk in dit topic hebben gestemd.

Kortom, wij willen u met deze poll en voorgaande brief niet duidelijk maken dat er een bepaalde verhouding zit in de vervelende klachten. Nee, wij willen u duidelijk maken dat het een reëel probleem betreft en dat we ons allen serieus gedupeerd voelen om 300+ euro uit te geven voor een speakerset die Logitechs beloftes over geluidskwaliteit niet waarmaakt. Onze argumenten worden ondersteund door het niet nakomen van uw belofte op de ‘Declaration Of Conformity’, die aangeeft dat de Z-5500 speakerset functioneert conform de 89/336/EEC richtlijn.

Nogmaals willen wij hierbij benadrukken dat we ons gedupeerd voelen wat betreft onze aankoop, en dat we echt (vervangen door: zeker?) bereid zijn stappen te ondernemen met o.a. de Consumentenbond, Radar, Kassa! en alle andere mogelijke middelen om dit probleem onder de aandacht van anderen te brengen, mits Logitech het probleem niet zelf met zijn klanten probeert op te lossen.

Wij verwacht op korte termijn een inhoudelijke reactie,

Reactie, opmerkingen zijn welkom!
Misschien er nog even voor de duidelijkheid bij zetten dat dit:

- Ploppen van de set
- Brommen van de set
- Radio ontvangst via de set

de problemen van de set zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad ja dat staat er nu helemaal niet in. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Het klopt dat het beeld dat door de poll wordt geschept ‘niet echt een goed’ beeld van de omvang van het probleem geeft. U begrijpt natuurlijk dat dit ook niet mogelijk is, wij hebben niet de middelen om een representatief onderzoek te doen. onze opmerking dat het 9 van de 10 gebruikers betreft, was natuurlijk betreffende de gebruikers van dit forum die de Logitech Z-5500 bezitten en in dit topic hebben gestemd.
Het lijkt me niet verstanding om onszelf tegen te gaan spreken, dan lijkt het net of we maar wat hebben gedaan met die poll.

Ik heb de brief voor een groot deel herschreven.
Herschreven

Wij hebben niet de middelen om een representatief onderzoek te doen, maar uit deze poll blijkt wel dat een zeer groot aantal mensen problemen heeft met de geluidsset. Bovendien, waarschijnlijk is er ook nog een groep mensen die nooit van dit forum gehoord hebben, of die niet de moeite hebben genomen om naar een oplossing te zoeken.

Hierbij nogmaals de problemen op een rijtje.

- De set plopt, bij sommige regelmatig, bij anderen wanneer ze een andere electrisch apparaat
aanzetten.
- De set heeft een storende bromtoon.
- De set ontvangt radio-signalen.

Kortom er bestaat een grote groep, die problemen heeft met de Z-5500 speakerset. Problemen die je niet zou mogen verwachten bij een speakerset van 400 euro. De geluidskwaliteit van de speakerset is goed, maar de bijgeluiden zijn dermate storend dat het een groot deel van het luisterplezier wegneemt. Onze argumenten worden ondersteund door het niet nakomen van uw belofte op de ‘Declaration Of Conformity’, die aangeeft dat de Z-5500 speakerset functioneert conform de 89/336/EEC richtlijn.

Nogmaals willen wij hierbij benadrukken dat we ons gedupeerd voelen wat betreft onze aankoop. We zijn zeker bereid om met dit probleem aan te kloppen bij o.a. de Consumentenbond, Radar en Kassa!. Ook met andere mogelijke middelen zullen wij proberen om dit probleem onder de aandacht van anderen te brengen, mits Logitech het probleem niet zelf met zijn klanten op een nette manier oplost.

Wij verwachten op korte termijn een inhoudelijke reactie.

Met vriendelijke groet,

"ondergetekenden"

Dat was hem, de set staat op de site voor 400 euro te koop, en ik heb er zelf ook dat bedrag voor betaald. Vandaar de 400 euro. --> +/- teken zou ik er voor zetten.

Moeten we ze ook niet nog de mogelijkheid geven, om met enkelen van ons rond de tafel te gaan zitten? directeur ofzo..
bedoel als ze dan nog niet naar ons willen luisteren --> weer een argument bij kassa etc.

[ Voor 16% gewijzigd door eXe op 17-12-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
eXe schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:44:
Enkelen onder ons hebben een poging gedaan om de problemen te verhelpen en zij concludeerden dat de afscherming van de set sterk te wensen over liet.
Dit zou ik dan wel weg laten omdat dat dan eigenlijk al in de eerste brief had moeten staan. Volgensmij is deze brief meer bedoeld om ze te laten weten dat we het menen (en dus een inhoudelijke reactie willen). De opsomming van de problemen is meer een geheugensteun, dat staat namelijk ook al in de eerste brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 16:32

Epsilon

eXe schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:44:
[...]
Wij verwacht op korte termijn een inhoudelijke reactie.

Met vriendelijke groet,

"ondergetekenden"

Dat was hem, de set staat op de site voor 400 euro te koop, en ik heb er zelf ook dat bedrag voor betaald. Vandaar de 400 euro. --> +/- teken zou ik er voor zetten.

Moeten we ze ook niet nog de mogelijkheid geven, om met enkelen van ons rond de tafel te gaan zitten? directeur ofzo..
bedoel als ze dan nog niet naar ons willen luisteren --> weer een argument bij kassa etc.
wel ff wij verwachtEN van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

scherp :P
aangepast.
Ik hoop trouwens niet dat je het erg vind dat ik een groot deel van de brief heb herschreven Bart?
Misschien zijn er ook nog anderen die het anders willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
eXe schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:59:
scherp :P
aangepast.
Ik hoop trouwens niet dat je het erg vind dat ik een groot deel van de brief heb herschreven Bart?
Misschien zijn er ook nog anderen die het anders willen?
Nee, integendeel!!!

Graag zelfs, want heb het op het moment erg druk!

Zal ik dan het volgende naar Logitech sturen?

Geachte heer W,

Bedankt voor uw reactie

Wij hebben niet de middelen om een representatief onderzoek te doen, maar uit deze poll blijkt wel dat een zeer groot aantal mensen problemen heeft met de geluidsset. Het is tevens zeer waarschijnlijk dat er meer mensen zijn met het hetzelfde probleem, maar die nooit van dit forum gehoord hebben en/of niet de moeite hebben genomen om naar een oplossing te zoeken voor dit probleem.

Hierbij nogmaals de problemen op een rij.

- De set plopt, bij sommige regelmatig, bij anderen wanneer ze een andere electrisch apparaat
aanzetten.
- De set heeft een storende bromtoon.
- De set ontvangt radio-signalen.

Kortom er bestaat een grote groep, die problemen heeft met de Z-5500 speakerset. Problemen die je niet zou mogen verwachten bij een speakerset van 400 euro. De geluidskwaliteit van de speakerset is goed, maar de bijgeluiden zijn dermate storend dat het een groot deel van het luisterplezier wegneemt. Onze argumenten worden ondersteund door het niet nakomen van uw belofte op de ‘Declaration Of Conformity’, die aangeeft dat de Z-5500 speakerset functioneert conform de 89/336/EEC richtlijn.

Nogmaals willen wij hierbij benadrukken dat we ons gedupeerd voelen wat betreft onze aankoop. We zijn zeker bereid om met dit probleem aan te kloppen bij o.a. de Consumentenbond, Radar en Kassa!. Ook met andere mogelijke middelen zullen wij proberen om dit probleem onder de aandacht van anderen te brengen, mits Logitech het probleem niet zelf met zijn klanten op een nette manier oplost.

Wij verwachten op korte termijn een inhoudelijke reactie en dat u ons tegemoet kan komen met een geschikte oplossing, die onze problemen kan verhelpen.

Hoogachtend,

"ondergetekenden"

Dit willen jullie er dus uit hebben:

"Allereerst wil ik u erop wijzen dat ik deze brief niet enkel namens mijzelf schrijf maar voor alle meeondertekende. Wij willen als groep dan ook onze klacht uiten over de Z-5500 speakerset. "

Kunnen we van 400 euro niet 'enkele honderden euro's' van maken...

[ Voor 93% gewijzigd door tm030614 op 17-12-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 20:28
als je begint met geachte is het dan niet beter om af te sluiten met Hoogachtend?

klinkt mijn inziens wat netter/officiëler

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
tm030614 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:09:
[...]

Bovendien, waarschijnlijk is er ook nog een groep mensen die nooit van dit forum gehoord hebben, of die niet de moeite hebben genomen om naar een oplossing te zoeken.
Ik vind het volgende persoonlijk beter klinken:

Het is tevens zeer waarschijnlijk dat er mensen zijn met het hetzelfde probleem, maar die nooit van dit forum gehoord hebben of niet de moeite hebben genomen om naar een oplossing voor dit probleem te zoeken.

Kijk maar wat je er meedoet.

Verder complimenten voor iedereen die zich zo inzet om een oplossing te vinden. Ik heb zelf ook last van deze problemen, maar dan op mijn X-530 setje. Ik vind het heel irritant en voor mensen die vele malen meer voor hun setje betaald hebben moet het helemaal vervelend zijn.

Hopen op een positieve reactie van logitech 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Ja hoogachtend is beter,

En ik zelf vind enkele honderden euro's wat softer klinken dan 400 euro. Zet het anders maar zo neer:
399,- euro
Dat is de prijs op hun site.. niets meer niets minder.

De aflsuitende zin:
Wij verwachten op korte termijn een inhoudelijke reactie.

Ik denk dat die wel iets concreter mag, we willen namelijk niet alleen een reactie, we willen geen plopjes etc..
dus hieronder:

Wij verwachten op korte termijn een inhoudelijke reactie en dat u ons tegemoet kan komen met een geschikte oplossing, die onze problemen kan verhelpen.

Hoogachtend,

blablabla :P

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: neem meteen nog eff de reply boven me mee :)

Het is tevens zeer waarschijnlijk dat er meer mensen zijn met het hetzelfde probleem, maar die nooit van dit forum gehoord hebben en/of niet de moeite hebben genomen om naar een oplossing (voor dit probleem te zoeken) te zoeken voor dit probleem.

De dikgedrukte dingen heb ik toegevoegd, dat tussen haakjes staat kan weg, vond het dikgedrukte mooier klinken.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Van mij mag die de deur uit.

[ Voor 36% gewijzigd door eXe op 17-12-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zojuist dit naar Logitech verstuurd:

Geachte heer W,

Bedankt voor uw reactie

Wij hebben niet de middelen om een representatief onderzoek te doen, maar uit deze poll blijkt wel dat een zeer groot aantal mensen problemen heeft met de geluidsset. Het is tevens zeer waarschijnlijk dat er meer mensen zijn met het hetzelfde probleem, maar die nooit van dit forum gehoord hebben en/of niet de moeite hebben genomen om naar een oplossing te zoeken voor dit probleem.

Hierbij nogmaals de problemen op een rij.

- Ploppen van de set
- Brommen van de set
- Radio ontvangst via de set

Kortom er bestaat een grote groep, die problemen heeft met de Z-5500 speakerset. Problemen die je niet zou mogen verwachten bij een speakerset van enkele honderden euro’s. De geluidskwaliteit van de speakerset is goed, maar de bijgeluiden zijn dermate storend dat het een groot deel van het luisterplezier wegneemt. Onze argumenten worden ondersteund door het niet nakomen van uw belofte op de ‘Declaration Of Conformity’, die aangeeft dat de Z-5500 speakerset functioneert conform de 89/336/EEC richtlijn.

Hoogachtend,

Ondergetekende:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Mooie brief, ben benieuwd wanneer en wat voor reactie er op komt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net aan een kennis gevraagd die een beetje afweet van elektronica en hij zegt van het volgende eens te proberen: Een condensator plaatsen op de lichtschakelaar. Hij sprak van een standaard 100 nanoF. Wil ik gerust eens proberen.
Toch voor de mensen waarbij de plops voorkomen bij het aan/uit doen van licht, en waarbij de plops er ook nog zijn wanneer set is losgekoppeld van pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:42:
Een condensator plaatsen op de lichtschakelaar. Hij sprak van een standaard 100 nanoF.
Als je een paar posts eerder kijkt zie je al een schema o.a. van mijzelf waar dat is gedaan.. Dat is een de 'standaard' onderdeel in de verkijgbare netfilters.

[ Voor 40% gewijzigd door DukeBox op 18-12-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dit hier?
DukeBox in "Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem top..."
Maar mits dit het plopjesprobleem enkel verminderd en niet volledig oplost lijkt mij het volgende dan toch interessanter:
DukeBox schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:51:
Daarnaast ben ik een modificatie aan het maken waarmee je niets hoeft te solderen o.i.d. zodat garantie e.d. geen probleem hoeft te zijn. Na de 2 gelijkrichters (welke met schuifschoentjes verbonden zijn :)) zal ik 2 voltage regulators (zit te denken aan een 2070 variant) met de nodige spoelen en elco's. Gister heb ik dit al gedaan en hiermee was de brom volledig weg. Nadeel is dat deze 'voor' die 10000uF elco's komt te zitten, waardoor de max. belastig van 1Ampère van de 2070 te krap is bij het in schakelen. Ik moet dus even op zoek naar een die zo'n 3a4 Ampère kan schakelen.
-> is er hier nog wat nieuws over?
Verder hebben de lagere versies dan de Z-5500 een lagere max belasting (de mijne 270mA) dus zou zo'n 2070 voor sommigen onder ons wel voldoende moeten zijn; als ik het goed begrijp?
Heb dus echt wel heel veel interesse in dit plannetje.
Een bijkomend voordeel is dat dit perfect werkt voor stroompieken/rimpels e.d, om kort te zijn lostte dit mijn plop (explosie) probleem volledig op.
Volledig: dat zou heel mooi zijn !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

wat bedoel je met 270mA ?

Misschien dat ik deze week nog ergens tijd heb, maar ik ben bang van niet. Heb 4 concerten waar ik moet begeleiden, moet nog 3 dakpannen vervangen en alsik dat overleefd heb moet ik ook nog mijn vriending gaan uitleggen waarom ik met kerst e.d.gezellig in mijn eentje boven zit :P

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 19-12-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X-530 speakerset heeft als input nodig:
230V ~50Hz 270mA
Ik veronderstel dat dan de max belasting van de set dan 270mA is. In de quote zei je dat een 2070 niet goed ging zijn omdat de max belasting van de Z-5500 hoger is dan 1A. Dus in principe gaat de 2070 dan wel goed genoeg zijn voor minder krachtige sets zoals de X-530 dewelke een lagere max belasting hebben, heb ik geredeneerd. Klopt dit, of ben ik verkeerd?

En mits je zegt dat de plops met dit "projectje" volledig worden verholpen klinkt het dan heel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat is de primaire spanning.. ik heb het hier over de secundaire (de spanning NA de trafo).
Als je weet wat voor trafo (of uitgangsspanningen + opgenomen vermogen van de versterker zelf) er in zit, kun je dit omrekenen.
Overigens.. 270mA das wel extreem weinig voor een versterker van 70watt rms. weet je dat zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:05:
Overigens.. 270mA das wel extreem weinig voor een versterker van 70watt rms. weet je dat zeker ?
270mA it is.
Dat is de primaire spanning.. ik heb het hier over de secundaire (de spanning NA de trafo).
Als je weet wat voor trafo (of uitgangsspanningen + opgenomen vermogen van de versterker zelf) er in zit, kun je dit omrekenen.
Geen idee. Hoe kan ik dit zien? Waarschijnlijk dan ook meer dan 1A.
Goed ik wacht wel tot je schemaatje af is met krachtigere componenten en dan zien we wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
TrosRadar is er op.

Wie belt voor een eerste aanzet 0800-1343

:P :9

[ Voor 8% gewijzigd door tm030614 op 19-12-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-07 11:02
Ik weet dat iedereen hier druk met de brieven enzo is, maar ik zou graag nog een keer willen vragen of iemand van de mensen die thuis een defecte z5500 set heeft staan, de pod aan mij wil verkopen. Mijn pod heeft problemen met het linker voor kanaal. Werkt deze weer, dan wil ik ook graag verder testen met het setje en ben ik ook bereid het nodige soldeerwerk te doen aan oa de voeding.

Heb je een pod over, dan kan je contact opnemen met me via mtb_1988 AT hotmail DOT com. Dat is tevens mn msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
Nog geen reactie van logitech gehad op de tweede brief?

Het duurt nu wel langer dan bij de eerste brief. Misschien worden we nu wel serieus genomen en krijgen ze door dat we het menen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
ik heb vandaag een vervanging voor mijn z680 gekregen, ik heb wat apparaten aan het uit gezet, hoor niets van plopjes ofzo :)

damn die bass is wel lekker 8)

edit: ik heb een bureaulamp op dezelfde stekkerdoos zitten, die zorgt dat er wel plopjes komen als ik die aan het uit zet. Slecht. Is dus een nieuwe set, direct van logitech gekregen.

Stoort me nu niet echt, want zo te horen is het alleen met een apparaat opdezelfde stekkerdoos hier.

Beetje jammer, de rest is wel nice van de set

[ Voor 52% gewijzigd door Matthijs op 20-12-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Rene85 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:29:
Nog geen reactie van logitech gehad op de tweede brief?

Het duurt nu wel langer dan bij de eerste brief. Misschien worden we nu wel serieus genomen en krijgen ze door dat we het menen :9
Nog geen reactie gehad nee.

Dus ik hoop/verwacht dat ze er nu wel even goed naar kijken.

Tja en als ze ons niet serieus nemen..., de brief voor Trosradar/kassa ligt al klaar. >:) ;)

Daarbij zou ik het wel erug slecht vinden als Logitech niet in staat is om dit probleem op te
lossen.

Ik snap ook niet goed waarom Logitech het probleem nu niet bij de bron aanpakt. Ze weten dat het een klacht is die regelmatig gemeld word. Dan ga je toch met je technische mensen om de tafel zitten. Dit komt de naam van Logitech als behalve ten goede. Logitech had bij mij altijd een goede reputatie maar ik moet zeggen dat deze toch een flinke deuk op heeft gelopen. Dus hoop echt dat ze het zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik dacht vanavond eens een condensator over men schakelaar te plaatsen en te testen in welk mate dit al dan niet een verbeterin kan geven. Heb spijtig genoeg alleen maar condensatoren van 20 of 25V liggen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Dat geeft weer een hele andere plop.

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:16:
Hmm ik dacht vanavond eens een condensator over men schakelaar te plaatsen en te testen in welk mate dit al dan niet een verbeterin kan geven. Heb spijtig genoeg alleen maar condensatoren van 20 of 25V liggen... :'(
Dat zijn elcos, gepolariseerde condensatoren. Sluit GEEN elco aan, want dan krijg je een mooi feestje (BAM!).
Als je een condensator aansluit heb je een speciale nodig die voor de netspanning geschikt is, maar de vraag is nog of dat gaat helpen. Het is wel een goed id om het ook bij de schakelaar te zoeken ipv bij alleen de versterker.

[ Voor 22% gewijzigd door JuuL20 op 21-12-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Er is vandaag een reactie gekomen vanuit Logitech

Ik vraag me inmiddels af met wat voor bedrijf we 'zaken doen'. Ik had veel verwacht van Logitech maar dit...

Geachte heer,

Dank u wel voor uw e-mail.

Er is helaas niet anders wat ik voor u kan doen dan de reeds gegeven oplossing. We kunnen u set niet ruilen alvorens deze getest is. Als er anderen zijn met problemen zouden zij deze moeten oplossen via hun leverancier.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

H. W
Logitech Europe SA
Customer Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
:/

[ Voor 100% gewijzigd door RambOo op 21-12-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik zou er ook een condensator tussen stoppen...

Autoboxen willen het ook nog wel eens doen.. 1 farad condensator en klaar is kaas..

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
tm030614 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:10:
Nou, duidelijker hoeven ze toch niet te zijn?
Allemaal tegelijkertijd een (zelfde) mail sturen >:) Liefst 3 maal :Y)

Geen reactie? Tros/kassa/... ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door JuuL20 op 21-12-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Daywalk3r schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:20:
Ik zou er ook een condensator tussen stoppen...

Autoboxen willen het ook nog wel eens doen.. 1 farad condensator en klaar is kaas..
Daar gebruik je hem als buffer, bij een schakelaar gebruik je hem als onstoren wat heel wat anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
JuuL20 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:49:
[...]

Nou, duidelijker hoeven ze toch niet te zijn?
Allemaal tegelijkertijd een (zelfde) mail sturen >:) Liefst 3 maal :Y)

Geen reactie? Tros/kassa/... ofzo
Is misschien wel leuk om logitech te bestoken met emails, maar veel verder kom je er niet mee lijkt me. Ik denk dat Radar / Kassa de volgende stap moet zijn (vind kassa trouwens beter dan radar, maar dit terzijde). Als logitech totaal geen aandacht besteed aan deze klachten, dan moet het maar kwaadschiks. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Laatst online: 04-06 20:28
op naar de Tros

jammer alleen dat Radar pas over een paar weken weer op de buis is :(

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
leech1984 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:29:
op naar de Tros

jammer alleen dat Radar pas over een paar weken weer op de buis is :(
Paar weken... over 2 weken alweer.

Maar geeft ook niks. Dan hebben we de tijd om ons goed voor te bereid.

Ik ga echter nog wel een reactie naar Logitech sturen waarin ik duidelijk laat weten dat we naar kassa/trosradar gaan. Verder wil ik weten waarom we geen inhoudelijke reactie krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door tm030614 op 21-12-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik kom dit topic nu pas tegen, zelfde problemen, goed initiatief!

Zelf zit ik op een studentenkamer en ik heb het idee dat het stroomnet hier niet al te best is aangelegd. Is het niet toevallig zo dat alle mensen met de problemen in een zelfde soort omgeving zitten en de combi met een zware subwoofer voor de plopjes zorgt? (Zou er iemand in een nieuwbouw huis oid willen reageren om dit uit te sluiten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:46:
[...]

Paar weken... over 2 weken alweer.

Maar geeft ook niks. Dan hebben we de tijd om ons goed voor te bereid.

Ik ga echter nog wel een reactie naar Logitech sturen waarin ik duidelijk laat weten dat we naar kassa/trosradar gaan. Verder wil ik weten waarom we geen inhoudelijke reactie krijgen.
Zeker weten nog een mail sturen. Dit is echt een bizarre reactie! Haha, bijna humor gewoon, veel ontwijkendere reactie dan dit kan het niet worden.

Je vertelt deze H.W. dat het probleem bij meer dan 100 man die dit forum bezoeken voorkomt, en hij zegt dat jouw set eerst getest moet worden. Hij weet natuurlijk dat ie zegt dat ie ze alle 100 wil testen. Lekker is die kerel, wie gaat ze dan testen en hoe wil ie dat regelen?

En als hij testen zo belangrijk vindt, mag ik toch wel stellen dat het vreemd is dat Logitech mij wel 2 nieuwe sets heeft opgestuurd zonder toetsing van het probleem? Met welke reden hebben ze ons dan zonder onderzoek nieuwe sets opgestuurd?

Deze man weet gewoon duidelijk geen antwoord, het liet ook echt veel te lang op zich wachten vergeleken met vorige keer.
Verwarring scheppen en hopen dat we het laten overwaaien. Dus niet.

Maar ik ga even overleggen met de jurist, of dit wel het goede moment is om nu al de consumentenstichtingen en TV-programma's in te lichten. Het zou onverstandig zijn om hen af te schrikken met een te kort verhaal.
Het is bijvoorbeeld bij KASSA! pas smullen geblazen als Logitech duidelijk herhaaldelijk ontwijkend reageert. Het moet gewoon duidelijk zijn dat we alles hebben geprobeerd met Logitech wat we kunnen. Anders zeggen deze instanties gewoon: 'ga nog maar eens even goed met elkaar praten', en dan komen we alleen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:16:
Hey ik kom dit topic nu pas tegen, zelfde problemen, goed initiatief!

Zelf zit ik op een studentenkamer en ik heb het idee dat het stroomnet hier niet al te best is aangelegd. Is het niet toevallig zo dat alle mensen met de problemen in een zelfde soort omgeving zitten en de combi met een zware subwoofer voor de plopjes zorgt? (Zou er iemand in een nieuwbouw huis oid willen reageren om dit uit te sluiten?)
Ik woon ook in een studentenhuis en heb erg veel last van de knallen/ploppen. Ik heb mijn set ook bij mijn ouders getest, deze wonen in een nieuwbouwwijk, 4 jaar geleden aangelegd. Ook hier zijn soms zware knallen waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

EDIT: Volgens mij hadden de mensen in wat nieuwere huizen er minder last van, maar dat staat eigenlijk los van het hele probleem. ;) Zie hierboven..
Je kan toch moeilijk verwachten dat je als consument, bij de aankoop van een willekeurige boxenset, er rekening mee moet houden dat je wellicht moet verhuizen naar een nieuwbouwwijk...

EDIT2: Limbo had gepost toen ik nog met deze bezig was. Misschien is het ook wel verstandiger om nog wat langer door te hameren, misschien contact met een wat hoger persoon ook?
Hoofd -electronica afdeling, -verkoop, directeur?

Maar goed, ze willen ons zo te zien niet verder helpen met het probleem en zoals al gezegd werd: op naar kassa of iets anders.
Voordat we wederom een brief naar Logitech sturen, lijkt het me verstandig eerst even bij een paar consumentenbonden te polsen of ze onze klacht willen behandelen. Anders hebben we straks leuk die brief gestuurd en kan niemand ons helpen.

Als we dan einde deze week een bond hebben die ons wil helpen, dan kunnen we misschien nog voor het weekend de brief de deur uit doen.
Ikzelf ben wat minder bekend bij beide programma's (Kassa en Radar) en heb zojuist van beide een aflevering gekeken. Mijn voorkeur ligt bij kassa, vraag me niet waarom :9

Maar voordat ik al meteen aan het schrijven gaat wilde ik even polsen of iedereen het er mee eens is.
Punten die genoemd worden noemen in de brief met de vraaag of ze ons willen helpen:
- Het probleem
- Wat we hebben gedaan
- Enkele antwoorden van Logitech, hele brieven kunnen ze op verzoek krijgen of als ze ons verder willen helpen.
- Wat wij verwachten van hun hulp
- Alle namen :)

[ Voor 10% gewijzigd door eXe op 21-12-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
eXe schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:56:
EDIT: Volgens mij hadden de mensen in wat nieuwere huizen er minder last van, maar dat staat eigenlijk los van het hele probleem. ;) Zie hierboven..
Je kan toch moeilijk verwachten dat je als consument, bij de aankoop van een willekeurige boxenset, er rekening mee moet houden dat je wellicht moet verhuizen naar een nieuwbouwwijk...

Maar goed, ze willen ons zo te zien niet verder helpen met het probleem en zoals al gezegd werd: op naar kassa of iets anders.
Voordat we wederom een brief naar Logitech sturen, lijkt het me verstandig eerst even bij een paar consumentenbonden te polsen of ze onze klacht willen behandelen. Anders hebben we straks leuk die brief gestuurd en kan niemand ons helpen.

Als we dan einde deze week een bond hebben die ons wil helpen, dan kunnen we misschien nog voor het weekend de brief de deur uit doen.
Ikzelf ben wat minder bekend bij beide programma's (Kassa en Radar) en heb zojuist van beide een aflevering gekeken. Mijn voorkeur ligt bij kassa, vraag me niet waarom :9

Maar voordat ik al meteen aan het schrijven gaat wilde ik even polsen of iedereen het er mee eens is.
Punten die genoemd worden noemen in de brief met de vraaag of ze ons willen helpen:
- Het probleem
- Wat we hebben gedaan
- Enkele antwoorden van Logitech, hele brieven kunnen ze op verzoek krijgen of als ze ons verder willen helpen.
- Wat wij verwachten van hun hulp
- Alle namen :)
Hmm ik ben dus niet voor om meteen naar deze instanties te stappen.

H.W. heeft een hele week over de brief gedaan. Het is gebruikelijk en logisch dat we worden afgeschrikt. Maar, ik las alles nog eens na, de correspondentie. We hebben niet vermeld in onze brieven dat de meesten van ons al meermaals de set hebben omgeruild via Logitech. Dit is tevens volgens de bijgeleverde garantievoorwaarden de verantwoordelijkheid van Logitech.
In ieder geval kan het niet noemen van het al vaker omruilen via Logitech zelf de reden zijn waarom hij dit - dus toch wel slim - aanstipt als oplossing, en dat hij via de mail niet verder kan helpen.
Dus, hoe zucht dan ook, zo gaan dit soort dingen: nog een brief waarin dit omruilverhaal naar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Ja dat zijn we vergeten, jammer.. Maar goed dan vermeldden we dat ook nog maar een keer.
Planning:

- Eerst dus nog een keer een brief naar Logitech met omruilverhaal
- Daarna wellicht contact met persoon op hogere functie
- En over enkele weken/maandje contact met consumentenbond.

Mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Die knallen zijn trouwens toch niet als de set uit of op standby staat toch? En als je het geluid zacht hebt staan, zijn de knallen dan wel hard of ook zachter?

Ik heb namelijk net deze set besteld, en als ik plopjes heb krijg ik me geld terug van de desbetreffende winkel (via e-mail geregeld). Dus ik hoop dat ik er weinig last van heb hier. Anders krijg ik me geld gewoon terug.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nope.. willekeurig tijdens het gebruik. Als volume op 100 of 0 staat (maakt niets uit).. of er nu wel of niets op zit aangesloten.
Overivens heb ik nu de z680 getest en deze plopt ook, maar lang niet zo hard als de z5500. Dit zijn gewoonweg knallen af en toe afgewisseld met 'explosies'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:53:
Nope.. willekeurig tijdens het gebruik. Als volume op 100 of 0 staat (maakt niets uit).. of er nu wel of niets op zit aangesloten.
Idem bij mijn X-530.
Set op het net, en staat aan. -> plopt altijd
maakt geen verschil bij een ander volume
maakt geen verschil of de set met kabels al dan niet is aangesloten op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Dus als ik savonds tv kijk zachtjes omdat me ouders de kamer hiernaast slapen heb ik dus kans op dikke knallen :+ . Noujah ik zie wel, als die knallen echt zo hard zijn breng ik hem direct weer terug. Vind dit probleem echt super zonde van deze mooie set ;( . Waarom logitech? WAAROM!?! ;(

*hoopt op ploploze set*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Dus als ik het goed begrijp, moet ik eerst gaan bakkeleien met de winkel waar ik dit setje gekocht heb. Om vervolgens weer een setje met plopjes te hebben.
En dan mag ik pas bij Logitech aankloppen zodat zij mijn setje kunnen testen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Lefty_38 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:59:
Dus als ik savonds tv kijk zachtjes omdat me ouders de kamer hiernaast slapen heb ik dus kans op....
Als er verder niemand in het huis (en buren) met lichtschakelaast e.d. spelen zal het wel meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

Lefty_38 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:59:
Dus als ik savonds tv kijk zachtjes omdat me ouders de kamer hiernaast slapen heb ik dus kans op dikke knallen :+ . Noujah ik zie wel, als die knallen echt zo hard zijn breng ik hem direct weer terug. Vind dit probleem echt super zonde van deze mooie set ;( . Waarom logitech? WAAROM!?! ;(
Slim hoor om de Z 5500 te kopen terwijl je weet dat ze allemaal problemen hebben met harde plops en een dikke brom.
Als er verder niemand in het huis (en buren) met lichtschakelaast e.d. spelen zal het wel meevallen...
Goed advies man, het zal best meevallen allemaal
Vergeet de termostaat van de koelkast en de vriezer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
Smooth2K schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:34:
[...]

Goed advies man, het zal best meevallen allemaal
Inderdaad, het valt zeker niet mee (i.i.g. hier niet). Ook als je geen lichtschakelaars etc. omzet zijn de plops er. Ik ervaar dit 's avonds laat zeer regelmatig.

Wat betreft de reactie van logitech, die is gewoon ronduit belachelijk :r
De reactie op de eerste brief was al slecht, maar omdat die brief niet geweldig in elkaar zat konden ze onze kritiek makkelijk counteren. De tweede brief daarentegen was een heel duidelijk verhaal, waaruit blijkt dat er een dermate groot aantal mensen problemen heeft. Mede doordat verklaard is dat de problemen in strijd zijn de ‘Declaration Of Conformity’ is het een heel slechte zaak dat logitech zulke serieuze klachten op deze manier afhandeld.

Het feit dat er 2x (!) niet gereageerd is op het verzoek om een inhoudelijke reactie te geven doet mij geloven dat we via deze weg niets bereiken.

Verwijderd

Smooth2K schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:34:
Het rare is dat mijn Z-5400 daar dus niet op reageert. Ik kan in mijn kamer doen wat ik wil, ik kan de ploppen niet veroorzaken. Ik heb ze wel, op willekeurige momenten. Ik weet niet waar ze door veroorzaakt worden, het is iig niet hier. Nu zit de rest van deze gang plus nog een andere gang aangesloten op deze groep, maar waarom zou hij daar wel op reageren en niet op de spullen in mijn kamer?

Hoe dan ook, voor mij is het probleem vooralsnog niet hinderlijk genoeg om achteraan te gaan, daar ik weet dat Logitech het niet kan/wil verhelpen en ik niet direct een alternatief voorhanden heb. Als de zaak nog wat kracht bijgezet moet worden dan wil ik daar wel bij helpen, en als er een oplossing komt wil ik daar ook wel gebruik van maken. :)

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
mijn 5500 reageert er ook nauwelijks op, heel zachtjes hoor je af en toe zo'n plop, maar absoluut niet hard.

zelfde verhaal voor lichtschakelaars, nauwelijks storend.

ik heb deze set nu een paar maanden, en het is toch nog steeds de fijnste pc speakerset die ik ken ;).

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Mijn z-680 is dus kapot gegaan.....ik heb binnen 3 dagen een z-5500 gekregen(wel snelle service). Maar hij plopt dus....dit probleem had ik met de z-680 niet. Best irritant die ploppen. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Sketchy op 22-12-2005 16:45 ]

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

• LiMbO83
Hee ik ben tijdens de kerstdagen en oud en nieuw niet hier, en kan ik dus niets posten of reageren. Ik zou bijna willen zeggen doe niets zonder mij, maar dat is egoïstisch; zou zonde van de tijd zijn. Ik vertrouw nog altijd op een verder goed verloop van de boel, er zijn erg veel toffe en zinvolle suggesties gepost. Allemaal bedankt en tot volgend jaar.

• Matthijs
Sketchy schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:38:
Mijn z-680 is dus kapot gegaan.....ik heb binnen 3 dagen een z-5500 gekregen(wel snelle service). Maar hij plopt dus....dit probleem had ik met de z-680 niet. Best irritant die ploppen. :X
Same story hier, enige is dat mijn z680 nog wel werkt, behalve de center die je toch nooit gebruikt :) Misschien ff die subs stapelen ... gewoon voor de pats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn set (z-5500) plopt alleen als ik de electriciteit uit doe zonder mn set eerst uit te zetten :+
Anders heb ik totaal geen last van plopjes. De set zit op een aparte groep met de televisie, dvd-speler en video-recorder.

Mss zou het eens nuttig zijn om bvb een set zonder plopjes te testen bij iemand die wel last heeft van plopjes of omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-07 14:32
wij gebruiken zon z-5500 in de woonkamer en hebben geen last van plopjes, stroomnetwerk is volgens mij wel beswel goed (tis in de zomer een speeltuin :) ) dus... kzal die PID morgen is opzoeken kan hem nu niet 1,2,3 vinden/bekijken :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Heb nu pas al jullie reactie kunnen lezen ivm enorme drukte.

Gelukkig is het weekend en de aankomende dagen zal ik de genoemde punten in een brief richting Logitech gaan zetten.

Maar TOP dat iedereen een oplossing wil voor het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Nog even op een rijtje wat vermeld moet worden in de komende brief naar Logitech:

- Omruilen van sets heeft maar bij een enkeling gewerkt. Anderen hebben zelfs na 3 (!) nieuwe sets
nog steeds last van ploppen.
- Nogmaals de klachten
ploppen
brommen
radio-ontvangst

- Dat we de respons die we krijgen tegen vinden vallen. Zeker van een bedrijf als Logitech. De service mag dan wel uitstekend zijn. Je kan bijv. zonder enige moeite een nieuwe set toegestuurd krijgen. Maar als dit het probleem niet oplost heb je er NIETS aan.

Dat zijn de 3 punten die ik nu zo snel kan verzinnen. Nog aanvullingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K

Smooth2K

Over die brom
Als iemand dat wil opnemen als WAV of MP3 dan kan ik 'm eens bekijken in cooledit
Het zou me niets verbazen als ie exact 50 of 100hz was
Een scoop is natuurlijk nog mooier... maarja die heeft niet iedereen
Dat zijn de 3 punten die ik nu zo snel kan verzinnen. Nog aanvullingen?
Ik zou vooral heel duidelijk vermelden dat de plop problemen ook optreden als de set niet aangesloten is op externe audio bronnen en zijn voeding uit een UPS gescheiden van het lichtnet krijgt.

De brom zal er dan denk ik ook zijn, maar ik kan dat zelf niet nakijken omdat ik de boel dus heb verkocht. Wie hier kan dat even testen ??
Omruilen van sets heeft maar bij een enkeling gewerkt
Daarmee geef je aan dat er ook goede sets zijn wat ik moeilijk kan geloven.
Het lijkt me eerder dat de kopers het net als ik maar opgegeven hebben
of ervoor gekozen hebben dat ze maar leren leven met de gebreken.
De brom die voor mij absoluut onacceptabel was omdat ik kritisch is voor anderen nauwelijks hoorbaar omdat ze andere normen hanteren (zo van hij staat hard dus die brom hoor ik niet).
Dat we de respons die we krijgen tegen vinden vallen.
Een betere omschrijving is dat Logitech niet inhoudelijk ingaat op de klachten

Het herhaaldelijk omruilen van de set door een indentieke set is geen oplossing
Sterker nog, dit wekt alleen maar meer ergenis op het kost Logitech erg veel geld
Dit geld kan Logitech beter investeren in een echte oplossing

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Smooth2K schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:24:
Ik zou vooral heel duidelijk vermelden dat de plop problemen ook optreden als de set niet aangesloten is op externe audio bronnen en zijn voeding uit een UPS gescheiden van het lichtnet krijgt.

De brom zal er dan denk ik ook zijn, maar ik kan dat zelf niet nakijken omdat ik de boel dus heb verkocht. Wie hier kan dat even testen ??

Daarmee geef je aan dat er ook goede sets zijn wat ik moeilijk kan geloven.
Het lijkt me eerder dat de kopers het net als ik maar opgegeven hebben
of ervoor gekozen hebben dat ze maar leren leven met de gebreken.
De brom die voor mij absoluut onacceptabel was omdat ik kritisch is voor anderen nauwelijks hoorbaar omdat ze andere normen hanteren (zo van hij staat hard dus die brom hoor ik niet).

Een betere omschrijving is dat Logitech niet inhoudelijk ingaat op de klachten

Het herhaaldelijk omruilen van de set door een indentieke set is geen oplossing
Sterker nog, dit wekt alleen maar meer ergenis op het kost Logitech erg veel geld
Dit geld kan Logitech beter investeren in een echte oplossing
Dank je voor de tips, wilde trouwens ook niet zo formuleren dat we de respons tegen vonden vallen ;)
Maar ieder steentje helpt en dit is ook weer een mooie. En het maakt mij echt niets uit als de 1 wat meer of minder doet dan een ander. Zolang de steun er maar is, en er moet iemand het voortouw nemen. Kan moeilijk met 100 anderen dit gaan bespreken.

Ik zal proberen morgen wat tijd te maken om een eerst klad versie te maken, maar ik kan niets beloven. Misschien tm, dat jij meer tijd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Vannochtent mijn Z-5500 opgehaald bij Sallandautomatisering. Luister nu 1,5 uur muziek en ik heb nog nergens last van. Hoop dat het zo blijft. Als ik het licht aan en uit doe gebeurt er niks.

echt super geluid trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb 2 sets hier staan.... en beide ploppen als er ergens in huis licht of andere elektrische apparaten aan/uit gezet worden, en dat terwijl mijn oude z680 nergens last van had.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 12-07 17:14
ik heb hier een logitech Z-530 en heb ook last van plopjes.
dit gebeurt meestal ook als er een electrische apparaat aan gaat of de koelkast ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Ik heb de set nu 1 dag en vannavond hoorde ik 3x idd een zacht plopje. Maar het mag geen naam hebben vind ik. Ik heb ook een lichte brom in de subwoofer. Maar daar merk ik ook niks van zolang ik het geluid aan heb. Op dit moment moet ik zeggen dat de nadelen niet op wegen tegen het super mooie geluid :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K

Smooth2K

Op dit moment moet ik zeggen dat de nadelen niet op wegen tegen het super mooie geluid :9~.
Flikker toch op man. Je geeft een hoop geld uit aan een set met gebreken. Voor zoveel geld moet het gewoon goed werken. Je wist zelfs van te voren al dat er problemen waren en je koopt 'm toch.

Als je na had gedacht had je even doorgespaard en iets gekocht wat wel foutloos werkt. En zo goed is het geluid van de Z-5500 met z'n enkele speakers nou ook weer niet. Mijn huidige JBL heeft sats met dubbele speakers en dat verschil hoor je echt.

Maargoed het is jouw geld en het is ook jouw bewuste keuze met de nodige voorkennis.
Je bent tevreden en daar gaat het uiteindelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Smooth2K schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:40:
[...]

Flikker toch op man. Je geeft een hoop geld uit aan een set met gebreken. Voor zoveel geld moet het gewoon goed werken. Je wist zelfs van te voren al dat er problemen waren en je koopt 'm toch.

Als je na had gedacht had je even doorgespaard en iets gekocht wat wel foutloos werkt. En zo goed is het geluid van de Z-5500 met z'n enkele speakers nou ook weer niet. Mijn huidige JBL heeft sats met dubbele speakers en dat verschil hoor je echt.

Maargoed het is jouw geld en het is ook jouw bewuste keuze met de nodige voorkennis.
Je bent tevreden en daar gaat het uiteindelijk om.
Ik ben niet echt geen kenner van hifi apparatuur moet ik zeggen. Ik ben van een 2.0 stereo van 5 jaar oud naar deze Z-5500 gegaan. En die stereo was toen 1000,- gulden. En deze set 285,- euro. En ik heb nu (voor mijn gevoel) toch wel een super set in huis. Echt super mooi geluid gewoon! en van die plopjes heb ik bijna geen last. 3x heel zachtjes tot nun toe, ik merkte het bijna niet eens. Het was echt zo van: "hee hoorde ik nou zo'n plopje?" dus geen knallen ofzo. Hoe duur is die JBL set van jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Wat loopt iedereen te zeiken zeg :(
Het is kerst..Overigens nog de beste wensen voor iedereen!

Ik denk zelf dat Logitech nu ook niet echt hard aan het werk is, dus denk dat we pas tegen het nieuwe jaar aan weer wat actie kunnen ondernemen. Ben zelf ook nu druk met van alles en nog wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
KERST MENSEN, HET IS KERST!!!!!!!!!!!!

Ben even met een brief bezig geweest. Brand maar los!

Geachte heer W.H.,

Bedankt voor uw reactie.

Helaas moeten wij concluderen dat u niet inhoudelijk op de voorgaande brief ingaat. Wij consumenten hebben elkaar gevonden in onze pogingen om als groep een brief naar u toe te sturen waarin wij ons beklag doen over deZ-5500 speakerset. U blijft echter in enkelvoudige persoon reageren. Terwijl toch zeer duidelijk is dat deze brief namens een groot aantal gedupeerde geschreven is. Wij vinden het spijtig te vernemen dat een bedrijf als Logitech op deze wijze correspondeert met zijn klanten.

U reageert niet op het feit dat een groot aantal gebruikers problemen heeft. Zoals eerder aangegeven hebben wij, als groep, niet de middelen om een representatief onderzoek te doen. Echter uit de grote hoeveelheid reacties blijkt wel dat er een grote groep consumenten is die problemen hebben met de geluidsset. Waarom negeert u deze opmerking?

U geeft aan de speakerset te willen omruilen om zo het probleem op te lossen. Er is echter al een aantal maal duidelijk aangegeven door een grote groep gebruikers dat dit het probleem niet oplost. Waarom blijft u dit aanbod doen? Terwijl u weet dat dit geen oplossing is.

Waarom wilt u persé dat de speakerset opgestuurd word? Wat wilt u testen? Het probleem is zoals u eerder al hebt aangegeven bij u bekend (ik refereer naar uw reactie van 28-11-05). De kosten van het opsturen van een dergelijke speakerset zijn exorbitant hoog en nogmaals, het biedt geen oplossing.

Kortom wij willen een inhoudelijke, niet ontwijkende reactie op onze brief.
Wilt u persé (nog meer) negatieve publiciteit? Wij willen een oplossing en geen onnodig lange correspondentie. Nogmaals laten wij u weten dat wij niet zullen twijfelen om naar de Consumentenbond, Radar of Kassa te gaan om daar publiekelijk ons beklag te doen wanneer u niet bereid bent om de problemen op juiste wijze op te lossen.

Wij verwachten op korte termijn een inhoudelijke reactie,

Ondergetekende

Wat vinden jullie van het volgende idee.

Logitech geeft aan een speakerset te willen testen. Ikzelf wil hier mijn medewerking in geven zolang zei maar de kosten dragen.
Zijn er mensen die hierin ook mee willen werken (dus speakerset opsturen op de kosten van Logitech)?

Zoja dan kunnen we hierover iets in de brief vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-07 09:06

r0b

tm030614 schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:08:

Logitech geeft aan een speakerset te willen testen. Ikzelf wil hier mijn medewerking in geven zolang zei maar de kosten dragen.
Zijn er mensen die hierin ook mee willen werken (dus speakerset opsturen op de kosten van Logitech)?

Je zal op een gegeven moment mee moeten buigen, als je nu alleen je onwil laat blijken krijg je Logitech helemaal niet meer aan jouw zijde, en dat is toch wat je hiermee wilt bereiken, niet dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

tm030614 schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:08:
KERST MENSEN, HET IS KERST!!!!!!!!!!!!

Ben even met een brief bezig geweest. Brand maar los!

Geachte heer W.H.,

Bedankt voor uw reactie.

Helaas moeten wij concluderen dat u niet inhoudelijk op de voorgaande brief ingaat. Wij consumenten hebben samengespannen om als groep een brief naar u toe te sturen waarin wij ons beklag doen over deZ-5500 speakerset. U blijft echter in enkelvoudige persoon reageren. Terwijl toch zeer duidelijk is dat deze brief namens een groot aantal gedupeerde geschreven is. Wij vinden het spijtig te vernemen dat een bedrijf als Logitech op deze wijze correspondeert met zijn klanten.

U reageert niet op het feit dat een groot aantal gebruikers problemen heeft. Zoals eerder aangegeven hebben wij, als groep, niet de middelen om een representatief onderzoek te doen. Echter uit de grote hoeveelheid reacties blijkt wel dat er een grote groep consumenten is die problemen hebben met de geluidsset. Waarom negeert u deze opmerking?

U geeft aan de speakerset te willen omruilen om zo het probleem op te lossen. Er is echter al een aantal maal duidelijk aangegeven door een grote groep gebruikers dat dit het probleem niet oplost. Waarom blijft u dit aanbod doen? Terwijl u weet dat dit geen oplossing is.

Waarom wilt u persé dat de speakerset opgestuurd word? Wat wilt u testen? Het probleem is zoals u eerder al hebt aangegeven bij u bekend (ik refereer naar uw reactie van 28-11-05). De kosten van het opsturen van een dergelijke speakerset zijn exorbitant hoog en nogmaals, het bied geen oplossing.

Kortom wij willen een inhoudelijke niet ontwijkende reactie op onze brief.
Wilt u persé (nog meer) negatieve publiciteit? Wij willen een oplossing en geen ellen lange correspondentie. Nogmaals laten wij u weten dat wij zeer bereid zijn om naar de Consumentenbond, Radar of Kassa te gaan om daar publiekelijk ons beklag te doen wanneer u niet bereid bent om de problemen op juiste wijze op te lossen.

Wij verwachten op korte termijn een inhoudelijke reactie,

Ondergetekende

Als het op kosten van Logitech is, wil ik er wel aan meewerken.
Maar ik wil niet mijn setje maandenlang kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
een groep mensen heeft is het toch?

ik wil niet flauw zijn, maar als je dit als zakelijke brief wil bestempelen ... kom op he

Ik vind het veel te informeel.
Ikzelf wil hier mijn medewerking in geven zolang zei maar de kosten dragen.
fyi, het is zij, niet zei.

Hoe oud ben je als ik vragen mag? ;)

Ik wil m'n set ook wel beschikbaar stellen, heb toch nog de z680 op me kamer staan die het nog prima doet.

[ Voor 102% gewijzigd door Matthijs op 25-12-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik vraag me af wat logitech zou moeten testen?
Immers hebben al hun sets hetzelfde probleem, echter dit probleem komt alleen tot uiting bij bepaalde stroomnetwerken waar regelmatig "dips" in de stroomtoevoer zitten.
Dus de enige manier voor hun om te testen is door naar iemand thuis te gaan en daar te komen luisteren naar plopjes, en niet door de een set op te sturen.
Tenminste dat lijkt mij het meest logi(te)sche.. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.