Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.610 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158139

tm030614 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:28:
[...]

blijkbaar komt de 'plop' binnen via de geluidskaart
en waarom dan alleen maar plopjes bij de z5500 en niet bij alle speakersets?

als ik mijn nad t773 aansluit heb ik ook geen plopjes, zelfs bij een oude kenwood 5.1 versterker
nog geen enkel plopje gehoord als ik ze op mijn audigy 2zs aansluit.

het ligt enkel en alleen aan die pod (vangt alles op dat ik de lucht zit, zelfs radio bij sommigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Anoniem: 158139 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:38:
en waarom dan alleen maar plopjes bij de z5500 en niet bij alle speakersets?
-> X-530 ;) en net dezelfde symptonen
het ligt enkel en alleen aan die pod (vangt alles op dat ik de lucht zit, zelfs radio bij sommigen)
Sinds kort hoor ik er ook héél zachtjes radio door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 19:11:
Alleen me tannoy subwoofer reageerd op me telefoon waneer die erg dicht in de buurt is, maar die is ook niet goed afgeschermd. Plompen doet die echter nooit, lijk me sterk dat het bij de logitech het zal komen door de magnetische veld want dan zal die zeker ook op andere radio stalingen moet reageren.
Ja, als dat meteen was gezegt dat men de radio er op kan ontvangen. Afschermen die handel ;) . Zo kooi van hulpdel pup zou ook moeten werken. Maak een kooi van kippegaas waar je die subwoofer dan in zet (wel even de kooi verbinden met de aarde).

Is het weg dan weet je wat het probleem is, dan is het alleen nog maar een kwestie om de boel netjes af te schermen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
ik had met mn vorige setjes ook wel eens radio signalen over de sub woofer (z640) en over alle boxjes met de cambrige soundworks.

met mn z5500 heb ik nu af en toe plopjes dat kunnen klikjes zijn over de speakers of zware doffe dreunen over de sub. ik heb een surgemaster ertussen maar dat hielp geen reet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:45

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb alleen plopjes als ik de set via 6-Channel direct aansluit (analoog). Via de optische aansluiting hoor ik nooit plopjes. Ik heb ook geen last van een brom...

Het vreemde is dat met al deze verschillende "plopjesproblemen" er volgens mij geen duidelijke oorzaak is aan te wijzen? Bij mij lijkt het me namelijk niet de voeding of de versterker ofzo, aangezien als ik optisch luister ik nooit plopjes hoor.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 13:02
Ik heb nog weer wat geprutst (zo noem ik het maar, ik weet niet al het fijne van versterkers ;)). Ik heb wat uitgeprobeerd met afschermen dmv aluminiumfolie, verbonden met de nul. Ik heb de draden naar de woofer (rood en zwart) en de 230 voeding naar de rkt (wit zwart) "afgeschermd". Dit had verder geen invloed op de brom. Als ik de rkt zo ver mogelijk van de versterker legde (en uit de kast) was wel alle brom weg :D Kennelijk heeft hij daar dus toch invloed op. Hou ik hem dicht bij de amp, dan wordt de brom stukken harder. Het afschermen van de rkt mbv aluminiumfolie mocht alleen niet baten. (mss logisch, weet ik niet, maak me er niet op af :p)

Iig kan je door de rkt iets te draaien nog invloed uitoefenen op de brom. Ik heb hem nu zo in de kast zitten dat de brom zo min mogelijk is. Ik denk dat het zo zacht is dat hij irl amper hoorbaar is. Dit draaien is dus mogelijk iets wat anderen met een brom ook kunnen proberen. In eerste instantie zou ik het nog niet doen met setjes die garantie hebben, eerst maar eens kijken of het bij anderen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn vader heeft een oud, volgens mij logitech, 2.0 setje die precies dezelfde problemen geeft. Bij het aanschakelen van de verlichting in de kamer is een harde "explosie" te horen. Ik denk dat het gewoon te wijten is aan slecht design en wellicht goedkope onderdelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 10-12-2005 18:09 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik was van plan om deze set te kopen, na het lezen van diverse zeer positieve reviews (welke niks over plopverhaal vertellen, enkel nl-se reviews: ligt het niet aan het nl-se stroomnet?)

ik lees echter overal in dit topic dat mensen het ervaren, maar niet hoe hinderlijk ze het vinden. Is het echt zo storend bij muziek/films/games etc. of is het meer omdat de set 300€ kost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 19:41
tennisbal schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:35:
ik lees echter overal in dit topic dat mensen het ervaren, maar niet hoe hinderlijk ze het vinden. Is het echt zo storend bij muziek/films/games etc. of is het meer omdat de set 300€ kost??
Ja, voor mij wel. Het is bijzonder irritant om constant een getik en af en tot mega knallen door je speakers te horen.
Als ik m'n geld terug zou kunnen krijgen, graag, want dan stap ik vlug over naar Creative. Maarja zo makkelijk is dat niet...

Daarbij past het ook niet bij een set van € 300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
tm030614 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:45:
[...]

Ja, voor mij wel. Het is bijzonder irritant om constant een getik en af en tot mega knallen door je speakers te horen.
Als ik m'n geld terug zou kunnen krijgen, graag, want dan stap ik vlug over naar Creative. Maarja zo makkelijk is dat niet...

Daarbij past het ook niet bij een set van € 300,-
ok, erg jammer was eigenlijk onwijs enthousiast over deze set en wilde hem snel kopen :P creative heeft toch helemaal geen goede alternatieven?

en misschien offtopic, maar klein vraagje. Ik heb nu een 2500 set, maar m'n huisgenoot boven me wordt al gestoord van de subwoofer. Is deze set echt zo krankzinnig als beweerd? dus dat ik hem echt het huis uitblaas??

[ Voor 17% gewijzigd door Tennisbal op 10-12-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is het niet wat om met een aantal gebruikers een service manual te scoren, als die er zijn.
Dan is er een schema en dan is te zien hoe de set is ontworpen en mogenlijk het probleem op te lossen.
Bijna alle problemen zijn op te lossen, en zeker in een versterker.

Het probleem klinkt als een minder doordacht ontwerp, en het kan heel goed zijn dat er gedeelten van het ontwerp gebruikt zijn in andere sets.

Ik heb zelf geen 5500 set.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Venxir schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 13:46:
Leuk feitje is ook dat wanneer ik mijn z-5500 op mijn ups heb aangesloten en de ups van de stroom haal, dat hij nog plopt terwijl er geen contact is met het stroomnet van het huis.
Plopt ie op het moment dat je hem loshaalt OF plopt ie tijdens het gebruik op je ups welke dan niet op het lichtnet zit ?

Nog iets heel anders wat misschien beter in de OP kan staan, het ligt 100% aan de set, omdat hij het ook doet als er niets op zit aangesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 10-12-2005 19:28 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
DukeBox schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:24:
[...]

Plopt ie op het moment dat je hem loshaalt OF plopt ie tijdens het gebruik op je ups welke dan niet op het lichtnet zit ?

Nog iets heel anders wat misschien beter in de OP kan staan, het ligt 100% aan de set, omdat hij het ook doet als er niets op zit aangesloten.
Hij plopt teriwjl hij op de ups zit en ik me lamp aan of uit doe, mijn pc zit dan ook op de UPS en hebben beide geen fysiek contact met het storomnet van het huis want ik trek de stekker er ook echt uit.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In mijn zoektocht naar een leuke 5.1 set kom ik vaak het plop probleem tegen hier op GoT als het om logitech setjes gaat helaas. Een bijkomend probleem is dat veel mensen radio lijken te ontvangen met hun logitech setje. Dit topic is een voorbeeld van de (toch redelijke aantal) meldingen: Ongewenste radioontvangst van Logitech X-530 speakersetje?

Is dit ook een veel voorkomend probleem met de logitech setjes? De search geeft mij die indruk namelijk. Volgens mij is dat namelijk gewoon een teken van een slecht ontwerp of enorme bezuinigingen op het ontwerp en de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:42:
[...]
Sinds kort hoor ik er ook héél zachtjes radio door...
Duidelijk een aardlus (in de versterker of de verbindingen ernaartoe) of antennewerking van een loshangende input ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Bor de Wollef schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:09:
Volgens mij is dat namelijk gewoon een teken van een slecht ontwerp of enorme bezuinigingen op het ontwerp en de onderdelen.
Idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Ik heb er ook enorm last van. Soms is het echt een dikke vette dreun uit de sub maar meestal een medium-harde plop uit 1 of meerdere satalites.

PID: 523

Stroomnet. Tsja, goeie, 40 jaar oud huis. Maar wel stabiel stroomnet.

Hij is aangesloten via Toslink naar XBMC en via stereojack naar mijn Airpost Express

Die plopjes komen al als ik een klein (30-40 watt) lampje aandoe.

Ik ga volgende week een UPS modden voor de 5500, wellicht dat het helpt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 124943 op 10-12-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bor de Wollef schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:09:
In mijn zoektocht naar een leuke 5.1 set kom ik vaak het plop probleem tegen hier op GoT als het om logitech setjes gaat helaas. Een bijkomend probleem is dat veel mensen radio lijken te ontvangen met hun logitech setje. Dit topic is een voorbeeld van de (toch redelijke aantal) meldingen: Ongewenste radioontvangst van Logitech X-530 speakersetje?

Is dit ook een veel voorkomend probleem met de logitech setjes? De search geeft mij die indruk namelijk. Volgens mij is dat namelijk gewoon een teken van een slecht ontwerp of enorme bezuinigingen op het ontwerp en de onderdelen.
Ik heb ook de x-530, het is een goedkoop setje en het geluid is goed. Ik heb ook last van de plopjes en soms hoor ik opeens redelijk hard radio door m'n boxen. Volgens mij hebben zo gewoon te veel bezuinigt.
Ik zou zeker aanraden om iets meer uit te geven voor een paar goede boxen dan zo'n 'troep' te kopen :/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

fsfikke schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:01:
[...]

Ik zou zeker aanraden om iets meer uit te geven voor een paar goede boxen dan zo'n 'troep' te kopen :/
Het probleem is dat je dan alles van logitech op dit moment kunt overslaan als je de reactie in dit topic leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:19:
[...]

Het probleem is dat je dan alles van logitech op dit moment kunt overslaan als je de reactie in dit topic leest.
Ik denk dat elk 'goedkoop' computer speakersetje wel last heeft van een ruis/brom/plop geluid.
Alleen de mate waarin dit gebeurt is wel van belang.

Als ik het Het Logitech X- en Z-Serie Topic bekijk, dan zie je constant de Z-5500 serie de boventoon voeren m.b.t. plopjes etc. Over de andere series word 'zo af en toe' geschreven dat hij ook wel eens plopt/bromt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:40:
[...]

Ik denk dat elk 'goedkoop' computer speakersetje wel last heeft van een ruis/brom/plop geluid.
Alleen de mate waarin dit gebeurt is wel van belang.
Mijn ervaring is dat dat niet helemaal waar is. Ik ken meerdere mensen met bv goedkope labtec setjes die geen van allen dit soort problemen hebben eigenlijk. Ik ken deze problemen ook niet van de creative setjes.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 10-12-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:22:
[...]

Mijn ervaring is dat dat niet helemaal waar is. Ik ken meerdere mensen met bv goedkope labtec setjes die geen van allen dit soort problemen hebben eigenlijk. Ik ken deze problemen ook niet van de creative setjes.
Ik denk dat iedereen de 'plopjes' anders ervaart.
En 'lullig' tikje kan ook als plop worden gezien... en wil ik persoonlijk niet direct als 'lastig' ervaren.

Ik denk dat het gros van de Z-5500 speakerset wel weet wat een 'echte plop' inhoud.

Mijn Creative Desktop Theather 2500 gaf ook wel eens een klein 'tikje' maar deze staan in geen verhouding met de Z-5500 ploppen.

Maar ik ben eerlijk, ik heb de anders speakerssetjes van Logitech nooit gehoord...

[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 10-12-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Venxir schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:43:
Hij plopt teriwjl hij op de ups zit en ik me lamp aan of uit doe, mijn pc zit dan ook op de UPS en hebben beide geen fysiek contact met het storomnet van het huis want ik trek de stekker er ook echt uit.
Ok, dus geen enkel fysiek(elektrisch geleidend)) contact met het stroomnet (niet via de pc, en niet via de boxen) en toch heeft het aan/uit zetten van een licht op het stroomnet direct en plop tot gevolg. Dan kan de storing (elektromagnetisch veld) toch enkel en alleen maar via de lucht komen? Dan zou shielding met Alu-folie moeten helpen? Juiste redenering?

Het is toch toevallig niet zo dat de lamp ook op de ups zit he? En is dit een lamp met transfo?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 11-12-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Jah idd, maar ga dan niet je trafo afschermen maar je versterker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik als test eens al mijn boxen van mijn setje in een kartonnen doos ga steken, deze doos dan beplakken met Alu-folie en dit boeltje dan aarden en dan eens zien of het probleem zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Alleen je versterker is wel voldoende, die boxen zelf arfschermen maakt zeer waarschijnlijk niets uit.

/edit
Probaar maar eerst zo. Ik vind het een goede test.

[ Voor 24% gewijzigd door JuuL20 op 11-12-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja maar ik heb toch al een doos die groot genoeg is voor alles in te steken. Als ik alles erin steek en er blijken dan geen plopjes te zijn, dan kan ik nog altijd eens proberen met enkel de versterker en zien of er dan ook geen plopjes mer zijn. Het probleem is wel dat ik mijn set niet kan aansluiten via een verdeeldoos met netfilter, dus via die weg zou de storing ook nog altijd kunnen binnenkomen... :(
Misschien kan iemand die wel een verdeeldoos met netfilter of een ups heeft, deze test ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Ik heb daar goverdomme ook last van!!!!!!!
Kan ik gewoon een nieuwe eisen? Want ik word er knettergek van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Alu helpt niet, de neigste oplossing is een kooi van Faraday.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Venxir schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:13:
Alu helpt niet, de neigste oplossing is een kooi van Faraday.
Euhm, nu ben ik even niet mee hoor. Ik ben net van plan om met die alu-folie een kooi van farraday te maken. Een doos beplakken met Alu-folie en dan aarden, dan krijg je toch een kooi van Faraday, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

Anoniem: 110299 schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:06:
Ik heb daar goverdomme ook last van!!!!!!!
Kan ik gewoon een nieuwe eisen? Want ik word er knettergek van 8)7
Ja kan kan Logitech bellen en dan krijg je een nieuwe
Maar die is net zo slecht als wat je nu hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K

Smooth2K

Anoniem: 144949 schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:15:
[...]

Euhm, nu ben ik even niet mee hoor. Ik ben net van plan om met die alu-folie een kooi van farraday te maken. Een doos beplakken met Alu-folie en dan aarden, dan krijg je toch een kooi van Faraday, niet?
Doe dan blik... of als je niet anders hebt fijn gaas met evt folie

Wat wil je gaan afschermen
De pod of de sub ?

Probeer eerst een de kabel van de pod naar de sub af te schermen
De afscherming aansluiten aan de massa van de sub en de pod

Aarde helpt geen zak... maar dat heb ik al tig keer geschreven
Als je perse aarde wil gebruiken, sluit die dan aan op de nul en de afscherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Alu helpt wel
Dat IS dan een kooi van Faraday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Smooth2K schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:15:
[...]

Ja kan kan Logitech bellen en dan krijg je een nieuwe
Maar die is net zo slecht als wat je nu hebt
En als je pech hebt (zoals ik) dan vragen ze je doodleuk om de gehele set naar Zwitserland te sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Bor de Wollef schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:22:
Ik heb ook al diverse set's gehad, welke nooit bromden en/of plopten. De meeste sets kosten echter maar een 10de van wat een z5500 kost. Aangezien de z5500 wel een enorm vermogen heeft i.v.m. de andere setjes, is dat denk ik ook de reden dat je bij de andere setjes de brom niet hoort en de plopjes niet storend zijn.
Anoniem: 144949 schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:20:
Ik denk dat ik als test eens al mijn boxen van mijn setje in een kartonnen doos ga steken, deze doos dan beplakken met Alu-folie en dit boeltje dan aarden en dan eens zien of het probleem zich voordoet.
Als je het serieus meent ben ik erg benieuwd. Wat ik mij afvroeg, zijn er mensen die de podcable vervangen hebben door een ander type ? (beter afgeschermd e.d.) Ik moet zeer binnenkort de plug er afknippen om retour te sturen dus dan zal ik hem vervangen voor een kabel waar alles gescheiden (en in iedergeval afgeschermd) is.

Voor de grap mijn pod ff ingepakt in alu folie... nu ga ik er vanuit dat het maar zo lijkt.. MAAR de ploppen (laat ik het voortaan maar gewoon knetters en knallen noemen) lijk minder.

Het 'gemene' van de schakelaar test is dat het schakelpunt erg bellangrijk is, als de sinus van de AC niet op 0 staat krijg je nooit plopjes. Dus er is een kans dat met testen je net 100 keer schakelt waneer ie op 0 staat..

[ Voor 49% gewijzigd door DukeBox op 11-12-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Euhm wat is "de pod"? :?

Ik had gedacht om eerst heel het setje in de kooi te steken, en als ik merk dat dat helpt, dan te proberen met de subwoofer alleen.

Is alu-folie dan geen goed materiaal om een kooi van faraday te maken? Ik dacht net van wel.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 11-12-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij gebrek aan kippengaas en mumetaal van enkele strekkende meters heb ik ook gewoon alu gepakt.. zit misschien wel iets teveel koolstof in maar de geleiding is voldoende om in iedergeval iets af te schermen. Wikkel je WiFi AP maar in :P

en de 'pod' is dat ding met volume knop erop. Ook wel console genoemd of io-station.

Overigens wanneer ze vragen de hele set op te sturen, kun je deze ook naar hun magazijn sturen in venray. Daar sturen ze het dan door naar switserland.

Ik zou wel eens willen weten of logitech er niet gewoon wat moeite in wil stoppen om te achterhalen wat het probleem is. Ik wil best 50€ meer betalen voor de z5500 wanneer daar dan duurdere hardware in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

tm030614 schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:34:
[...]

En als je pech hebt (zoals ik) dan vragen ze je doodleuk om de gehele set naar Zwitserland te sturen :+
MOET je dat doen dan?Of kun je ook zeggen van lama, ik hou deze wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 110299 schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:55:
[...]

MOET je dat doen dan?Of kun je ook zeggen van lama, ik hou deze wel...
Das inderdaad een keuze die jezelf maakt. Maar als je het niet doet, sturen ze geen nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K

Smooth2K

Anoniem: 144949 schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:21:
Euhm wat is "de pod"? :?

Ik had gedacht om eerst heel het setje in de kooi te steken, en als ik merk dat dat helpt, dan te proberen met de subwoofer alleen.

Is alu-folie dan geen goed materiaal om een kooi van faraday te maken? Ik dacht net van wel.
Het is heel lastig om een KOOI te maken van folie
Misschien kan je karton of zo om je electronica plakken en dat afplakken met alu folie
Dat blijft een lelijke slappe oplossing die ieder moment in elkaar kan zakken.

Maar een fatsoenlijke kooi om de print in je sub maak je toch echt met blik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-07 13:53
Ik verveelde me net even, dus heb ik net even mijn plop opgenomen met me telefoon 8)

Hier dus de link:

http://media.putfile.com/Plop-Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Ik weet niet of alu folie goed werkt. Zoals ik volgens mij al eerder postte had het geen effect op de hardheid van de brom als ik de rkt bij de versterker hield. Misschien is het folie te dun. In de kabel van de pod naar de sub zit wel een mantel, maar een deel van de adertjes loopt buiten die mantel. De versterker afschermen lijkt mij idd een goede poging om eens uit te proberen. Maar hebben we het dan over de brom of over de plopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Die brom ga je niet wegkrijgen door af te schermen. Zoek het bij de aardes hiervoor.
De ploppen kunnen weliswaar wel weggaan door af te schermen, dat zul je moeten proberen.

En jah alu folie werkt gewoon. Stop je mobiel maar eens in alu folie (helemaal) en bel hem maar eens.
(Maak maar eens een goede UTP kabel open: rara wat is dat voor folie...)

[ Voor 36% gewijzigd door JuuL20 op 11-12-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136131

Hmm, dit topic maakt me wel bang... ik overweeg de aanschaf van de Z-5500 of Z-5400 (heeft die hetzelfde probleem?) maar nu weet ik niet of dat wel zo'n goed idee is. Ik heb nogal slechte ervaringen met ruis; alle geluidskaarten in mijn huis vertonen een hardnekkige "buzz" op de microfoon invoer (zowel een Audigy2 als geintegreerde soundkaart op mijn desktop, en ook mijn laptop - zelfs wanneer niet in het stopcontact - hebben allemaal dat probleem, ook getest met meerdere microfoons).

Dat plus het waardeloze stroomnet van dit gebouw en ik vraag me af of die speakers wel zo'n goed idee zijn voor mij. Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
JuuL20 schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:38:
Die brom ga je niet wegkrijgen door af te schermen. Zoek het bij de aardes hiervoor.
De ploppen kunnen weliswaar wel weggaan door af te schermen, dat zul je moeten proberen.
Hoe kan de rkt dan invloed hebben op de versterker? Toen ik de rkt zo ver mogelijk van de versterker weg legde was mijn brom totaal weg. Ook de kant van de rkt die je naar de versterker richtte had invloed op de brom. Is dat dat toch geen straling?
En jah alu folie werkt gewoon. Stop je mobiel maar eens in alu folie (helemaal) en bel hem maar eens.
(Maak maar eens een goede UTP kabel open: rara wat is dat voor folie...)
offtopic:
mierenneuken: UTP = unshielded, jij bedoeld STP (shielded twisted pair) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat bedoel je met 'de rkt' ?

Gister een middag + avond besteed om eens op zoek te gaan naar de oorzaak van de brom.

Als eerste komt het er op neer dat er een paar essentiele onderdelen voor een stabiele voeding domweg ontbreken. Logitech bespaart hier zeker een 10€ mee.. maar kost ze een hoop klanten.

Ik heb een kleine modificatie welke zo'n 50% van alle ploppen wegneemt en er voor zorgt dat de 'explosies' alleen nog maar ploppen worden. Dit bestaat uit een 4 tal onderdeeltjes welke niet meer dan een paar € kosten.
Wanneer je een oude PC voeding hebt kun je ze daar vaak uithalen (moet thuis nog even de exacte waardes overschrijven en narekenen of het voldoende is)

Afbeeldingslocatie: http://imageserver.qik.nl/dukebox/filter.gif

Daarnaast ben ik een modificatie aan het maken waarmee je niets hoeft te solderen o.i.d. zodat garantie e.d. geen probleem hoeft te zijn. Na de 2 gelijkrichters (welke met schuifschoentjes verbonden zijn :)) zal ik 2 voltage regulators (zit te denken aan een 2070 variant) met de nodige spoelen en elco's. Gister heb ik dit al gedaan en hiermee was de brom volledig weg. Nadeel is dat deze 'voor' die 10000uF elco's komt te zitten, waardoor de max. belastig van 1Ampère van de 2070 te krap is bij het in schakelen. Ik moet dus even op zoek naar een die zo'n 3a4 Ampère kan schakelen.

Een bijkomend voordeel is dat dit perfect werkt voor stroompieken/rimpels e.d, om kort te zijn lostte dit mijn plop (explosie) probleem volledig op.

Overigens heb ik gemerkt dat er 2 soorten ploppen zijn, de plop veroorzaakt door een stroom piek/rimpel EN een die reageert op vonk signalen van bijv. schakelaars (rundfunk). De stroomrimpels zijn dus op te lossen, maar de vonk problemen niet. Dit probleem is denk ik alleen te verhelpen door een (beter) afgeschermde kabel te gebruiken tussen de POD en de sub. Misschien dat 2 eenvoudige ferriet kernen aan het begin en eind van de kabel al iets kunnen helpen ?
Hoe dan ook, het volgende projectje zal een opsplitsing van de kabel worden. Stroom en alle analoge geluidssignalen scheiden.

Moet van de week even een gaatje vinden om langs mijn electronica zaak te lopen om de boel te halen, daarna zeker een update met volledig schema (en indien mogelijk foto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
DukeBox schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:51:
Moet van de week even een gaatje vinden om langs mijn electronica zaak te lopen om de boel te halen, daarna zeker een update met volledig schema (en indien mogelijk foto's).
TOPPIE _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Iedereen is nu wel leuk aan het knutselen met die speakerset, maar ik ben eigenlijk niet van plan om dat ding open te slopen, om dat er nog garantie op zit.
Ook heb last van ploppen/explosies. Schrik me soms echt kapot als ik rustig wat muziek aan het mixen ben of aan het gamen.

Op de vorige pc had ik 2 cheap-ass boxjes van Labtec. Werkte goed, alleen de kwaliteit vergeleken met deze set is natuurlijk compleet anders, maar dat is te verwachten. Maar die set, is blijkbaar wel goed afgeschermd...

Ik weet niet hoever het staat met de conversatie met Logitech, maar ZIJ moeten een oplossing bieden. Je mag toch niet verwachtten dat als je een set van 300 euro koopt, er ook nog eens zelf voor minimaal 100 euro aan onderdelen en alu folie bij moet kopen om geen ploppen te hebben.
Ik snap vrij weinig van elektronica en daarom lijkt het mij ook een beter idee om toch een consumentbond, kassa of iets dergelijks in te schakelen.

Ben reuze blij voor de mensen die met behulp van solderen etc. de ploppen wegkrijgen maar ik heb liever dat logitech het zelf oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

eXe schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:41:
Ben reuze blij voor de mensen die met behulp van solderen etc. de ploppen wegkrijgen maar ik heb liever dat logitech het zelf oplost.
Kan ik mij voorstellen. Ik vind het eigenlijk ook niet echt normaal dat je als consument zelf aan de slag moet gaan met electronica omdat de leverancier geen goed product op de markt zet. Daarbij is Logitech ook nog eens een merk dat goed bekend staat en zijn deze speakers absoluut niet goedkoop. Ik vind het zelf modden van de speakerset ook meer een workaround dan een oplossing eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

eXe schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:41:
Ik weet niet hoever het staat met de conversatie met Logitech, maar ZIJ moeten een oplossing bieden. Je mag toch niet verwachtten dat als je een set van 300 euro koopt, er ook nog eens zelf voor minimaal 100 euro aan onderdelen en alu folie bij moet kopen om geen ploppen te hebben.
Ik snap vrij weinig van elektronica en daarom lijkt het mij ook een beter idee om toch een consumentbond, kassa of iets dergelijks in te schakelen.

Als je de oorzaak weet EN eenvoudig een oplossing kan maken, kun je tenminste aantonen dat logitech in gebreke is. Zo sta je alleen maar sterker bij een kassa o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

DukeBox schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:58:
[...]

Als je de oorzaak weet EN eenvoudig een oplossing kan maken, kun je tenminste aantonen dat logitech in gebreke is. Zo sta je alleen maar sterker bij een kassa o.i.d.
Dat is zeker zo maar dan moet je een dergelijke actie ook wel als doel hebben en niet "de mijne doet het weer, probleem opgelost".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DukeBox: en ideetje of het schema ook goed gaat zijn voor de heel wat minder krachtige X-530? Of gaat daar een ander schemaatje voor nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Het is gebasseerd op een computervoeding van 550watt, meot geen probleem zijn. Als je een oude voeding hebt liggen kun je zo het gedeelte gebruiken wat 'voor' de trafo zit.
Een soortgelijk schema zit ook in een spannings regulator (geen overspannings filter) dit herken je meestal aan de 30€ prijsverschil ;)

Dit zou ook kunnen i.p.v. mijn 'eenvoudige' schematje, echter moet ik even zoeken of dit voor ingaand of uitgaand is.. (het kleine schema wat op de opdruk staat, lijkt het meer uitaand en die zoeken we niet) Dit is NIET de oplossing voor de brom.

Afbeeldingslocatie: http://imageserver.qik.nl/dukebox/filter2.jpg
deze is er ook als euro stekker.

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=453108

[ Voor 75% gewijzigd door DukeBox op 12-12-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mijn boxen volledig loskoppel van de geluidskaart, ze aansluit op het net en vervolgensaanzet, dan heb ik nog altijd last van de plops bij het aan/uit doen van een licht.
Gaan de netfilters op de site die je zonet hebt gegeven dan het probleem volledig oplossen? (eventueel in combinatie met wat zelfgemaakte shielding)
Maakt het dan uit welke dat ik net neem op deze link, zijn ze allen goed?
http://www.okaphone.com/artikelen.asp?groep=469&id=1032
De boxjes trekken maar 260mA van het net.
Of op deze link, zijn toch al iets goedkoper:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=455090

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 12-12-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

DukeBox schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:58:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik hoop in dat geval dat het je zal lukken om alles eruit te krijgen.
Die oplossing moeten we dan maar aan Logitech voorleggen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Er is inmiddels een 90x gestemd. Wat vinden jullie tijd voor een brief aan Logitech? Of wachten totdat er meer stemmen binnen zijn.

Wat willen jullie allemaal in de brief zetten?

Namens alle gebruikers in dit topic?

[ Voor 25% gewijzigd door tm030614 op 12-12-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
tm030614 schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:39:
Er is inmiddels een 90x gestemd. Wat vinden jullie tijd voor een brief aan Logitech? Of wachten totdat er meer stemmen binnen zijn.
4/5 die problemen heeft lijkt mij meer dan genoeg om mee naar Logitech te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
RambOo schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:45:
[...]

4/5 die problemen heeft lijkt mij meer dan genoeg om mee naar Logitech te gaan.
Rechter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tm030614 schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:39:

Wat willen jullie allemaal in de brief zetten?

Namens alle gebruikers in dit topic?
Ik zou iig wel mijn naam onder die brief willen zetten. Het is echt heel erg irritant probleem. En ik wil eigenlijk het bedrijf waar ik hem heb gehaald (cool-prices) niet opzadelen met slechte Logitech tafrelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Ik denk dat het verstandig is als we alle namen eronder zetten van de mensen met de klachten.
Heeft hopelijk een grotere impact.

------>

Met vriendelijke groet,

De ondergetekenden

..
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-07 17:45
Ik denk dat we nog beter even kunnen wachten. Het aantal stemmen neemt nog dagelijks nog toe. Dus een paar dagen geduld worden goed beloond, verwacht ik. Het zou over een week zo op 120 kunnen uitkomen. Dat is toch weer zo'n 30% meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Omdat ik me kan voorstellen dat niet iedereen z'n naam hier wil posten heb ik een e-mail adres aangemaakt:

plopjesprobleem@xs4all.nl

Als iedereeen die de brief wil 'ondertekenen' z'n volledige naam + achternaam stuurt zorg ik dat deze erbij komt te staan.

Ikzal er tevens zorg voor dragen dat de correspondentie met Logitech ook ge '(b)cc ???' t _/-\o_
word naar de 'geondertekende'.

[ Voor 24% gewijzigd door tm030614 op 02-01-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:27:
Ik denk dat we nog beter even kunnen wachten. Het aantal stemmen neemt nog dagelijks nog toe. Dus een paar dagen geduld worden goed beloond, verwacht ik. Het zou over een week zo op 120 kunnen uitkomen. Dat is toch weer zo'n 30% meer.
Dat is waar natuurlijk.
Maar als iedereen, die de brief wil ondertekening, vast z'n naam stuurt naar het adres hierboven, hoeven we daar in iedergeval straks niet meer op te 'wachten'

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 12-12-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Hiermee bedoelde ik de ringkerntrafo B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Inmiddels hebben al 4 mensen hun gegevens gestuurd.... (ik stuur iedereen een bevestiging)

Maar we hebben er toch echt meer nodig: DUS MAILEN

plopjesprobleem@xs4all.nl

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 02-01-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Denk dat je nog wel een weekje kunt wachten voor je iedereen hebt. Niet iedereen leest dagelijks het forum vrees ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje gestuurd...

Nu hopen dat dit alles ook effect gaat hebben, zou leuk zijn een degelijke set te hebben na 3 kreupele :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
De poll is al op de 100...

Nu nog de 'namen'. Heb er al 8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Misschien handig als het ook in de startpost gezet wordt... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
tm030614 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:03:
De poll is al op de 100...

Nu nog de 'namen'. Heb er al 8 :+
Nu 9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op maandag 12 december 2005 @ 14:39:
Het is gebasseerd op een computervoeding van 550watt, meot geen probleem zijn. Als je een oude voeding hebt liggen kun je zo het gedeelte gebruiken wat 'voor' de trafo zit.
Een soortgelijk schema zit ook in een spannings regulator (geen overspannings filter) dit herken je meestal aan de 30€ prijsverschil ;)

Dit zou ook kunnen i.p.v. mijn 'eenvoudige' schematje, echter moet ik even zoeken of dit voor ingaand of uitgaand is.. (het kleine schema wat op de opdruk staat, lijkt het meer uitaand en die zoeken we niet) Dit is NIET de oplossing voor de brom.

[afbeelding]
deze is er ook als euro stekker.

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=453108
Wat bedoel je juist met ingaand en uitgaand?
Je zegt dat dat niet helpt tegen de brom, maar helpt het dan wel tegen de plopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JuuL20 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:44:

Het probleem ligt wel in het setje, die moet goed functioneren.
EMC technisch zit dat ding blijkbaar gewoon niet goed in elkaar.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben :7
Ik zelf heb een Z-560, die ik regelmatig zwaar mishandel (en tevens de buren }) ) en daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
Plopjes doen bij mij denken aan het kortstondig in en uitschakelen van de mute en/of stand-by functie van de TDA7293 eindversterker.
Kan iemand eens een kijkje nemen hoe dat circuit in elkaar steekt?
(De TDA7293, zucht.... met weemoed denk ik terug aan de eerste exemplaren waar ik de behuizing letterlijk van opgeblazen heb }) (alle STmicroelectronics chippies zuigen, oei oei laat FE het maar niet horen :P ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Uitgaand filter is een filter dat ervoor moet zorgen dat het apparaat waar het in zit geen rommel op het lichtnet gooid.
Ingaand filter is een filter dat storing van buitenaf moet voorkomen (deze moet je dus hebben).

Of het helpt.. tja.. mijn ervaring is dat het wel minder wordt, de zachte 'plopjes' zijn bij mij weg en de harde ploppen (lees: explosies) zijn een stuk zachter geworden, maar het probleem is niet weg.

Het is eigenlijk raar dat die paar standaard onderdeeltjes die voor logitech (inkoop) niet meer kosten dan een paar eurocent er niet standaard inzitten.

Met de kerstdagen e.d. die er aan komen zit ik wel wat krap in tijd maar wacht nog ff af totdat ik mijn spannings filter af heb dan kan ik je precies vertellen wat wel en niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:19:
[...]
Plopjes doen bij mij denken aan het kortstondig in en uitschakelen van de mute en/of stand-by functie van de TDA7293 eindversterker.
Ook hier hoef je het niet te zoeken.
Nogmaals: de aarding. Of positionering van kabels, overspraak ergens.

Iemand die test met dat aluminium al gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:19:
Uitgaand filter is een filter dat ervoor moet zorgen dat het apparaat waar het in zit geen rommel op het lichtnet gooid.
Ingaand filter is een filter dat storing van buitenaf moet voorkomen (deze moet je dus hebben).

Of het helpt.. tja.. mijn ervaring is dat het wel minder wordt, de zachte 'plopjes' zijn bij mij weg en de harde ploppen (lees: explosies) zijn een stuk zachter geworden, maar het probleem is niet weg.

Het is eigenlijk raar dat die paar standaard onderdeeltjes die voor logitech (inkoop) niet meer kosten dan een paar eurocent er niet standaard inzitten.

Met de kerstdagen e.d. die er aan komen zit ik wel wat krap in tijd maar wacht nog ff af totdat ik mijn spannings filter af heb dan kan ik je precies vertellen wat wel en niet helpt.
Dus als ik het goed begrijp is uitgaand dan min of meer als Power Factor Correction?

Mja het probleem bij het zoeken naar een oplossing is:
- sommige mensen hebben enkel plopjes, sommige plopjes en brom
- bij sommige mensen maakt het niet uit of de set ingeplugd is op de pc (niet ingeplugd zijn de plopjes er nog en even luid) en bij sommige mensen maakt de connectie met de pc wel uit

Er zijn dus verschillende symptonen en volgens mij is er voor elk probleem een andere oplossing.
Voor de mensen bij wie de storing die de plopjes veroorzaakt puur via het stroomnet blijkt binnen te komen zou een netfilter dan moeten helpen.

Nu vraag ik mij af: als je een uitgaande filter (passieve dan) omgekeerd gepolariseerd gebruikt (Dus eigenlijk ingang als uitgang gebruiken, en uitgang als ingang), wordt die dan een ingaande filter?
Ik had dan gedacht aan de volgende filter:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=455092
Als je over de foto gaat met je cursor, verschijnt het schema ervan. Afgaande op het schema lijkt dit toch een filter die zowel ingaand als uitgaand zou moeten werken (nuja ben geen elektronica expert hoor). En zelfs al werkt het maar in 1 richting, zou ik hem dan niet gewoon omgekeerd gepolariseerd kunnen gebruiken?
JuuL20 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:35:
Iemand die test met dat aluminium al gedaan dan?
Volgend weekend waarschijnlijk.
Maar het probleem is dat de storing dan nog altijd via het net kan binnenkomen. Dus zou het beter zijn als iemand de alu-test doet en zijn set dan ook kan aansluiten via een verdeeldoos met ingebouwde netfilter.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 13-12-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Anoniem: 144949 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:36:
[...]
Er zijn dus verschillende symptonen en volgens mij is er voor elk probleem een andere oplossing.
Dat heb jij aan het rechte eind.
Nu vraag ik mij af: als je een uitgaande filter (passieve dan) omgekeerd gepolariseerd gebruikt (Dus eigenlijk ingang als uitgang gebruiken, en uitgang als ingang), wordt die dan een ingaande filter?
Ik had dan gedacht aan de volgende filter:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=455092
Als je over de foto gaat met je cursor, verschijnt het schema ervan. Afgaande op het schema lijkt dit toch een filter die zowel ingaand als uitgaand zou moeten werken (nuja ben geen elektronica expert hoor). En zelfs al werkt het maar in 1 richting, zou ik hem dan niet gewoon omgekeerd gepolariseerd kunnen gebruiken?
Waarom zou je hem in godsnaam andersom willen aansluiten zoals hij bedoelt is?
Dit filter hoort juist aan de ingang van de 230. Let wel op je veiligheid he, bij dit soort experimenten
Volgend weekend waarschijnlijk.
Maar het probleem is dat de storing dan nog altijd via het net kan binnenkomen. Dus zou het beter zijn als iemand de alu-test doet en zijn set dan ook kan aansluiten via een verdeeldoos met ingebouwde netfilter.
Dan sluit je iig storing die door de lucht gaat uit. En dan weet je waar je het moet zoeken ;)
Waarschijnlijk zal het wel gewoon door die kabel gaan...

[ Voor 7% gewijzigd door JuuL20 op 13-12-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het wellicht een idee om ook Kassa aanteschrijven, of iig een bericht te plaatsen op hun forum?

Xeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JuuL20 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:45:
Waarom zou je hem in godsnaam andersom willen aansluiten zoals hij bedoelt is?
Dit filter hoort juist aan de ingang van de 230. Let wel op je veiligheid he, bij dit soort experimenten
Omdat DukeBox zegt dat het een uitgaande filter is (denkt hij althans), en het is net een ingaande filter die we nodig hebben. Misschien kan je een uitgaande filter omgekeerd gepolariseerd gebruiken en zo een ingaande bekomen.
Het is zeker niet mijn bedoeling te gaan experimenteren, maar misschien kan DukeBox eens kijken of die ene filter wel een uitsluitend uitgaande is, en indien dit het geval is, of hij ook niet kan gebruikt worden als ingaande wanneer hij omgekeerd gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 124943 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:06:
Is het wellicht een idee om ook Kassa aanteschrijven, of iig een bericht te plaatsen op hun forum?

Xeper
We moeten Logitech wel de kans geven om te reageren op ons 'ultimatum'.

Mocht Logitech in gebreke blijven, dan zullen wij zeker naar Kassa/ Tros Radar stappen.

Maar nogmaals, we moeten Logitech wel de kans geven om het op een zakkelijke en nette wijze op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Anoniem: 144949 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:26:
...misschien kan DukeBox eens kijken of die ene filter wel een uitsluitend uitgaande is, en indien dit het geval is, of hij ook niet kan gebruikt worden als ingaande wanneer hij omgekeerd gebruikt wordt.
Ik heb een soortgelijk filter (3ampère) er tussen zitten, zoals in mijn vorige post, het helpt wel maar verhelpt niet ;)
In een oudere pc (meestal <= 486) zitten vaak nog voedingen met zo'n emc/emi filter. Deze filters zijn redelijk en met een elco van zo'n 0.33uF en een weerstand van zo'n 100 Ohm paralel over de uitgang heb je al een redelijk netfilter.. maar nogmaals, dit verhelpt neit het probleem.

Deze filters zorgen er overigens al helemaal niet voor dat de brom weggaat. Hiervoor moet ik echt de kast openmaken en intern na de trafo een spanningsfilter+richter maken. Ik verwacht dat ik hiermee de brom oplos en als het meezit ook de plopjes omdat de voeding niet meer zal reageren op signalen via het stopcontact EN via de lucht (rundfunk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-07 17:45
tm030614 schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:16:
Inmiddels hebben al 4 mensen hun gegevens gestuurd.... (ik stuur iedereen een bevestiging)

Maar we hebben er toch echt meer nodig: DUS MAILEN

plopjesprobleem@home.nl
Ik zal je zo ff mailen, maar hiermee halen we die 80 man die er last van hebben niet meer. Want die lezen misschien over dit berichtje heen of wat dan ook. Het moet direct te vinden zijn, zoals de startpost van dit topic - wat ik trouwens briljant vind :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:53:
[...]

Ik zal je zo ff mailen, maar hiermee halen we die 80 man die er last van hebben niet meer. Want die lezen misschien over dit berichtje heen of wat dan ook. Het moet direct te vinden zijn, zoals de startpost van dit topic - wat ik trouwens briljant vind :Y) .
Het staat inmiddels al in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Is er ook niet de mogelijkheid om een oproep op de frontpage te doen?
Ik roep maar wat.. Want er zijn vast meer mensen daar met het probleem, en die hebben misschien nog niet gezocht naar een oplossing op dit forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als er een hoop brieven/mails binnen zijn wil tweakers er misschien best aan meewerken. Zo heb je evt. ook nog mensen erbij van andere fora's die alleen de FP lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 14-12-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ik heb zojuist een verzoekje gestuurt naar de frontpage crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
En ja hoor we hebben al 108 stemmers!!!

Keep on going

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hey mannen, nu ik deze set niet ga kopen welk alternatief raden jullie aan? Dus 1 die geen ploppen ed heeft? Ik heb het idee dat er weinig alternatieven zijn, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan nog ff wachten met welk antw. Logitech komt.. hister nog een filmpie gekeken (serenity) en dan moet ik toch wel weer toegeven dat het een über koele set is. Sub aan de andere kant van de kamer, maar net of de hele bank trilt van de bassen. (En nee, stond niet extreem hard.. op zo'n 4 streepjes). Overigens een erg leuke film om 5.1 mee te laten 'showen' :)

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 14-12-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
DukeBox schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:21:
Je kan nog ff wachten met welk antw. Logitech komt.. hister nog een filmpie gekeken (serenity) en dan moet ik toch wel weer toegeven dat het een über koele set is. Sub aan de andere kant van de kamer, maar net of de hele bank trilt van de bassen. (En nee, stond niet extreem hard.. op zo'n 4 streepjes). Overigens een erg leuke film om 5.1 mee te laten 'showen' :)
hehe klinkt goed, maar waar ik ook bang voor ben is dat m'n bovenbuurman nog meer gaat zeiken. Met mijn Creative 2500 set loopt ie al te zeuren, ben bang dat het alleen maar erger wordt, of valt dit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kan iemand misschien een stukje opnemen zodat ik kan horen hoe die plopjes klinken? Kan me nu niet echt goed voorstellen hoe irritant het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
tennisbal schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:00:
kan iemand misschien een stukje opnemen zodat ik kan horen hoe die plopjes klinken? Kan me nu niet echt goed voorstellen hoe irritant het is.
Heb geen goede mic om het op te nemen, maar het klinkt alsof de sub voor 1 seconden mega hard staat en geeft een doffe zware klap. Als je rustig zit te computeren, schrik je je eigen de pleuris.

De kleine plopjes klinken als 'geknetter'

Als (goed - volgens sommige beter) alternatief zou je eens kunnen kijken naar de Creative speakersets.

En je buurman... ja die gaat nog meer klagen waarschijnlijk. De sub van je desktop theater 2500 is niks vergeleken bij de Z-5500 of nieuwe generatie Creatives. (En ik kan het weten want ik heb hier de DDT 2500 nog staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ik heb inmiddels van 17 mensen hun naam + achternaam binnen voor de ondertekening van de brief. Dus het aantal stijgt.

Maar nogmaals hoe meer hoe beter dus MAILEN naar plopjesprobleem@xs4all.nl

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 02-01-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tm030614 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:11:
Ik heb inmiddels van 17 mensen hun naam + achternaam binnen voor de ondertekening van de brief. Dus het aantal stijgt.

Maar nogmaals hoe meer hoe beter dus MAILEN naar plopjesprobleem@home.nl
De set van mij is van mij EN mijn vriendin. Zal ik haar naam ook maar doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 124943 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:17:
[...]

De set van mij is van mij EN mijn vriendin. Zal ik haar naam ook maar doorsturen?
Tja het moet wel eerlijk blijven het betreft immers maar één set ;)

Maar toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

met een 5.1 set kun je toch 6 mensen 1 speaker geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
DukeBox schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:12:
met een 5.1 set kun je toch 6 mensen 1 speaker geven ?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Omdat ik van mening ben dat er inmiddels al een behoorlijk aantal reacties zijn wil ik alvast gaan beginnen met een eerste opzet van de brief.

Ik heb alvast een eerste aanzetje gemaakt:

Geachte heer/mevrouw,

Al een aantal maal heb ik met u gecorrespondeerd over het plop-probleem van de Logitech Z-5500 Digital speakerset. Omdat u tot op heden geen bevredigende oplossing hebt kunnen bieden heb ik een topic op een professioneel audio/video forum geopend waarin ik mede-gebruikers van de Z-5500 Digital speakerset om een reactie vraag.
Tevens is er in dit topic een poll opgenomen om te bekijken hoeveel gebruikers dit probleem nu hebben.
ter informatie, het betreft 9/10 van de gebruikers.

Als u deze link volgt Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topickunt u dit topic bekijken.

De volgende drie problemen worden het meest vermeld – in volgorde van voorkomen:

- Ploppen van de set
- Brommen van de set
- Radio ontvangst via de set

Gezien de hoeveelheid reacties van mensen met klachten zijn wij (ondergetekende) van mening dat dit probleem niet situatiegebonden kan zijn, maar dat het een constructiefout van de Z-5500 Digital speakerset betreft.

Waarom nu deze brief:

Tot dusver heeft Logitech nog niet kenbaar gemaakt dat er een probleem met de Logitech Z-5500 serie is. Ondanks dat vele gebruikers het ‘plop- en bromprobleem al bij u kenbaar hebben gemaakt.
De enige oplossing die u momenteel bied is het omruilen van de Z-5500 set maar in bijna alle gevallen lost dit het probleem niet op.
U begrijpt dat wij als gebruikers van de Z-5500 Digital speakerset graag een goedwerkend product verlangen. Zonder ploppen, brommen en radio ontvangst. Wij hebben een enkele honderden euro's betaald voor deze speakers. Wij mogen dan ook verwachten dat deze speakers probleemloos werken.

wij zijn van mening dat Logitech nog geen passende oplossing heeft geboden, het probleem blijft zich voordoen bij door Logitech omgeruilde sets. Via deze brief willen wij Logitech dan ook vragen om met een goed oplossing te komen waarmee de genoemde problemen definitief tot het verleden horen.

Mocht Logitech niet met een oplossing komen dan zullen wij helaas andere passende maatregelen moeten treffen.

Hoogachtend, en in afwachting,

Ondergetekende:

Jullie namen

DIT IS NIET DE DEFINITIEVE BRIEF: Reacties zijn dus gewenst, brand maar los

[ Voor 13% gewijzigd door tm030614 op 15-12-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 22:37
Ik mag voor zo'n officiele mail vast wel even gaan mierenneuken op spel- en taalfouten hè? ;)
tm030614 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:47:
Geachte heer/mevrouw,

Al een aantal maal heb ik met u een correspondentie gehad m.b.t. het plopprobleem van de Logitech Z-5500 Digital speakerset. Omdat u tot op heden geen bevredigende oplossing hebt kunnen bieden heb ik een topic op een forum geopend waarin ik medegebruikers van de Z-5500 Digital speakerset om een reactie vraag.
Tevens is er in dit topic een poll opgenomen om te meten hoeveel gebruikers dit probleem nu hebben: het betreft 4/5 van de gebruikers.

(U kunt het topic vinden op de link: Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic )

De volgende drie problemen worden het meest vermeld – in volgorde van voorkomen:

- Ploppen van de set
- Brommen van de set
- Radio ontvangst via de set

Gezien de hoeveelheid reactie van mensen met klachten zijn wij (ondergetekende) van mening dat dit probleem niet situatiegebonden kan zijn, maar wel met een constructiefout van de Z-5500 Digital speakerset te maken moet hebben.

Waarom nu deze brief:

Tot dusver heeft Logitech u nog niet kenbaar gemaakt dat er een probleem met de Logitech Z-5500 Digital serie is. Ondanks dat vele gebruikers het ‘plop en brom’ probleem al bij u kenbaar hebben gemaakt.
De enige oplossing die u momenteel bied is het omruilen van de Z-5500 set maar in bijna alle gevallen lost dit het probleem niet op.
U begrijpt dat wij als gebruikers van de Z-5500 Digital speakerset graag een goedwerkend product willen zonder ploppen, brommen en radio ontvangst. Wij hebben grofweg 300 euro betaald voor deze speakerset. Voor dit bedrag gaan wij ervan uit dat dit product probleemloos werkt.

Momenteel zijn wij van mening dat Logitech nog geen passende oplossing heeft geboden. Immers het probleem blijft zich voordoen bij door Logitech omgeruilde sets. Via deze brief willen wij Logitech dan ook een ultimatum stellen en vragen om met een goed oplossing te komen waarmee de genoemde problemen definitief tot het verleden horen.

Mocht Logitech niet met een passende en goede oplossing komen dan zullen wij contact opnemen met een consumentenprogramma. Wij zullen dan als ‘groep’ de klachten die wij hebben met betrekking tot deze speakerset publiekelijk kenbaar maken.

Hoogachtend, en in afwachting,

Ondergetekende:

Jullie namen

DIT IS NIET DE DEFINITIEVE BRIEF: Reacties zijn dus gewenst, brand maar los
Ik zou zeker vermelden dat het probleem verholpen kan worden voor groot deel door grotere elko's. Maar aan de andere kant zullen de technici van Logitech dat ook wel weten denk ik...

Maargoed, het is een goed begin, maar het liefst zou ik gelijk oplossingen aangedragen zien worden, terwijl dit aan de andere kant misschien heel erg betweterig staat, maak je wel kenbaar erg met het probleem te doen hebben, en een grote drang te hebben om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Seers schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:58:
Ik mag voor zo'n officiele mail vast wel even gaan mierenneuken op spel- en taalfouten hè? ;)
[...]
Ik zou zeker vermelden dat het probleem verholpen kan worden voor groot deel door grotere elko's. Maar aan de andere kant zullen de technici van Logitech dat ook wel weten denk ik...
Dan zeggen zij, dan doe je dat toch? Ik zie het probleem niet.
Gewoon van de domme houden en iets overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
tm030614 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:47:
Gezien de hoeveelheid reactie van mensen met klachten zijn wij (ondergetekende) van mening dat dit probleem niet situatiegebonden kan zijn, maar dat het wel met een constructiefout van de Z-5500 Digital speakerset betreft te maken moet hebben.
Het 'wel met een ... te maken moet hebben' past niet bij het eerste gedeelte.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.