[30" TFT] Aankondiging DELL 3007WFP

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.296 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Yikes, we've been sleeping :Z.
Het blijkt dat op ExtremeTech al sinds 5 januari een hands-on review staat. Daarin komen een paar leuke en minder leuke zaken naar voren. Ten eerste:
  • Since the display has no built-in scaler or video processing circuitry, any scaling is entirely dependent on the quality of the video card's scaling.
Hieruit concludeer ik dat bijv. het bootscreen en andere niet native resoluties niet full-screen worden weergegeven maar slechts als een kleinere of grotere postzegel in het midden van het scherm. Dit blijkt niet uit het review en is dus iets dat nog duidelijk moet worden uit gebruikers ervaringen. Wellicht dat Eric_HWI hierop een antwoord kan geven.
  • If you're watching a lot of video material, the latest ATI Catalyst 5.13 drivers offer noticeably better image quality in digital video than the current Nvidia drivers do. On the other hand, if you plan on using the monitor as a standard desktop display, Nvidia cards may be a better option right now. That's because Dell has worked with Nvidia to add custom controls for the 3007WFP, allowing you more flexibility in tweaking the display than you're able to currently with ATI cards.
Dus het is de vraag in hoeverre de ATI kaarten (en dat met name de goedkopere X1300 en X1600 kaarten) zelf voor scaling van non-native resoluties kunnen zorgen. Dit punt is naar mijn mening vooral een driver-issue dus het is mogelijk dat ATI de ontbrekende functionaliteit alsnog toe zal voegen.
  • To summarize our lab results, the Dell 3007WFP offers excellent contrast ratio and luminance numbers, good color-temperature tracking, and a typical CIE color response curve. Uniformity is a bit of a concern, though in daily desktop use, it's not an issue.
Kortom de kleurweergave en kleurechtheid zijn in orde (maar vanzelfsprekend niet te vergelijken met een volledig gecalibreerde EIZO of La-Cie monitor).

De levertijd van deze monitoren is volgens de Website van DELL inmiddels gezakt naar 5-7 werkdagen. Daaruit concludeer ik dat het scherm nu ook echt in de magazijnen staat om naar kopers verzonden te worden. Bij de vroege bestellers zal deze week wel een klein pakketje >:) worden afgeleverd. Hopelijk verteld men hier de eigen ervaringen!
XOX where are you...

[ Voor 2% gewijzigd door jwpmzijl op 22-01-2006 12:39 . Reden: typo ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44

Bever!

3

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1008458

iemand met 30" dell, vergelijking ati en nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-04-2024
De mijne is binnen, ik ga hem vanavond testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikep_577 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:45:
De mijne is binnen, ik ga hem vanavond testen :)
Ben benieuwd naar je ervaringen ! Een survey met fotos zou mooi zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Hoi Mikep_577, foto's zijn er denk ik al genoeg on-line te vinden. Ik ben vooral benieuwd naar jouw ervaringen met de ondersteuning van de verschillende resoluties. Oh, en zou je AUB de lengte van de meegeleverde DUAL-link DVI kabel kunnen opgeven. Hoe dan ook elke info wordt gewaardeerd.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
Hierbij mijn eerste belevingen;

Setup;
Pentium @3Gh
ATI 9700Pro Catalyst 6.1(ja ik weet het..die is oud)
Windows XP prof Sp2

Als eerste, hij is echt groot. Ik heb al een aantal jaar een mooie Philips breedbeeld 28" maar dit is echt groot.

Nadat ik alles aangesloten had ik verwacht dat tijdens het opstaren ik een vga schermpje te zien kreeg maar dit was niet het geval. Klaarblijkelijk schaalt mijn videokaart al tijdens het booten?

Ik had mijn PC in 800x600 afgesloten...just to be sure.

En ja hoor, scherpbeeld. Als je de brideness op full zet dan is dat behoorlijk fel.

Dell CD erin en de monitor drivers te instaleren....booten.
Nu kijken welke resoluties hij ondersteund met mijn ATI kaart:

allen bij 60Hz
800X600 oke
1024x768 - oke
1152x864 - geen beeld
1280x720 - oke
1280x768 - oke
1280x800 - oke
1280x960 - geen beeld
1280x1024 - geen beeld
1360x768 - geen beeld
1360x1024 - geen beeld
1600x1200 - geen beeld
1792x1344 - geen beeld (ik denk dat mijn videokaart hier stopt)
1800x1440 - geen beeld
1920x1080 - geen beeld
etc....

Ik heb dit ook op een XPS 2laptop van dell getest met een 7800 Go ofzo...deze is volgens mij geen dual DVI..maar ook hier kwam ik niet verder als 1280x800. Met de Nvidia heb je maar 4 resoluties waaruit je kunt kiezen.
Een beetje teleurgesteld, had minimaal gedacht dat hij de 1600x1200 aan zou kunnen. Ik neem aan dat dit aan mijn video kaart ligt.:S
Hoop toch echt dat ik naast de 1280x800 ook nog een aantal andere resoluties aan kan.

Nu maar even een aantal 720p WMV proberen, heb recentelijk een aantal demo’s op de Dell HD tv’s gezien (HQ Dell @ams) maar ik moet zeggen dat het op de 3007 er erg goed uitziet.
Ik heb ook een aantal HD films op mpeg2 formaat, deze 1080p film die door mijn Video kaart wordt ge’downscaled ziet er ook erg goed uit.

- Van ghosting heb ik ook geen last.

- Het dvi snoer wat is mee geleverd is 2 meter.

- Ik zal de plaatje en video morgen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je geen videokaart kopen die Dual Link ondersteund zodat je maximum resolutie kan gebruiken ?
Zonde om 1280x1024 te gebruiken op die scherm :P

Hoe kom je trouwnes aan 1080p films of video's ? Ik heb gezocht maar verder dan WMP samples kwam ik niet...

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:16:
Hoe kom je trouwnes aan 1080p films of video's ? Ik heb gezocht maar verder dan WMP samples kwam ik niet...
p2p, usenet?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
HHmm ik ben niet de enige met dit probleem ;
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=63138

Alleen lijkt het erop dat deze mannen alleen Nvidia cards hebben.
Het blijkt dus een driver probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

mikep_577 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:23:
HHmm ik ben niet de enige met dit probleem ;
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=63138

Alleen lijkt het erop dat deze mannen alleen Nvidia cards hebben.
Het blijkt dus een driver probleem te zijn.
Denk ik ook, 1920*1200 zou je toch moeten kunnen halen.

Misschien eens een "standaard monitor" of plug 'n' play monitor driver installeren?

Op welke manier laat het scherm trouwens lagere resoluties zien en resoluties met een ander AR dan 16:10?

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 24-01-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:16:
[...]

Ga je geen videokaart kopen die Dual Link ondersteund zodat je maximum resolutie kan gebruiken ?
Zonde om 1280x1024 te gebruiken op die scherm :P

Nieuws groepen :P
Ik ga de AGP X1600 Pro 256 mb kopen...maar die is alleen nog in DU te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@ MikeP_577
Op de eerste plaats dank voor jouw feedback. Tja, de ATI 9700Pro heeft duidelijk géén dual-link DVI, met alle bijbehorende beperkingen.

Naar ik aanneem staat een andere videokaart hoog op het verlanglijstje. Maar ook jij wacht waarschijnlijk nog op een betaalbare AGP kaart met dual-link. Mijn hoop is gevestigd op bijv dit kaartje maar ik heb hem nog niet in Nederlandse prijslijsten gezien.
Ik lees in de press release dat deze kaart uitdrukkelijk Dual-link DVI ondersteund _/-\o_ aan Sapphire voor het verstrekken van deze info. Veel fabrikanten nemen niet de moeite om hun specsheets compleet on-line te zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door jwpmzijl op 24-01-2006 00:39 ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikep_577 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:25:
[...]

Nieuws groepen :P
Ik ga de AGP X1600 Pro 256 mb kopen...maar die is alleen nog in DU te krijgen.
Ja dat weet ik ook wel, dacht misschien ergens paar clipjes kunnen downloaden legaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 12:19

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Het scherm ondersteunt alle gangbare resoluties, het lijstje dat hierboven staat met 'geen beeld' erachter klopt zeker niet, bij mij werken al die resoluties gewoon naar behoren.

Wat betreft schaling: Het scherm schaalt juist alles wél. Met andere woorden, standaard wordt alles opgeblazen tot full screen, en afhankelijk van de gekozen resolutie gebeurd dit varierend van goed, tot érg lelijk. Een deinterlacer zit er volgens mij niet ingebouwd, maar dat heb ik niet uitgebreid getest. Overigens was het betamodel dat wij bekeken hebben niet compatible met HDCP.

De enige manier om te zorgen dat pixels 1:1 of met het juiste aspect ratio worden weergegeven is door middel van de drivers: Bij zowel nVidia als ATI driver kan je aangeven of er DVI timing gebruikt moeten worden waarbij het aspectratio van de bron behouden blijft, of dat je zelfs 1:1 wilt weergeven. Ik heb hierover gemaild met Dell, en het klopt inderdaad dat de monitor dit niet via een onscreen menu kan, iets wat overigens ook geldt voor de 30 inch cinema displays van Apple. Persoonlijk vind ik dat niet handig, maar hun punt is dat dit scherm voor professioneel gebruik is en dat je het toch niet in een andere resolutie dan native wil gebruiken. Zit wat in, dit is immers geen gamingmonitor.

Onder Windows is het dus niet zo'n probleem, maar ondere andere OS-en ben je dus sowieso afhankelijk van driversupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

En ga je nu nog je speciale "geheimgehouden" prijs plaatsen mikep_577? :S:S Maargoed, alle triestheid op een stokje; imho komt dat scherm met dat systeem/videokaart niet tot z'n recht, en zoals Eric al post is dat lijstje met die resoluties ook zeer onwaarschijnlijk over het algemeen genomen.

Even een vraagje hoor; maar je wist dat je een Dual-link videokaart nodig had toch? Bij zo'n grote uitgave koop je toch gewoon een Dual-link kaartje? Of ben ik nou paars...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
jwpmzijl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:33:
@ MikeP_577
Op de eerste plaats dank voor jouw feedback. Tja, de ATI 9700Pro heeft duidelijk géén dual-link DVI, met alle bijbehorende beperkingen.

Naar ik aanneem staat een andere videokaart hoog op het verlanglijstje. Maar ook jij wacht waarschijnlijk nog op een betaalbare AGP kaart met dual-link. Mijn hoop is gevestigd op bijv dit kaartje maar ik heb hem nog niet in Nederlandse prijslijsten gezien.
Ik lees in de press release dat deze kaart uitdrukkelijk Dual-link DVI ondersteund _/-\o_ aan Sapphire voor het verstrekken van deze info. Veel fabrikanten nemen niet de moeite om hun specsheets compleet on-line te zetten.
Klopt een dual DVI staat op mijn lijst :)...maar je weet jan. was een lange maand.
Ik had ook een kaart gezein op een Duitse site check deze . Afwachten dus maar.

[ Voor 5% gewijzigd door mikep_577 op 24-01-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
Eric_HWI schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:28:
Het scherm ondersteunt alle gangbare resoluties, het lijstje dat hierboven staat met 'geen beeld' erachter klopt zeker niet, bij mij werken al die resoluties gewoon naar behoren.

Wat betreft schaling: Het scherm schaalt juist alles wél. Met andere woorden, standaard wordt alles opgeblazen tot full screen, en afhankelijk van de gekozen resolutie gebeurd dit varierend van goed, tot érg lelijk. Een deinterlacer zit er volgens mij niet ingebouwd, maar dat heb ik niet uitgebreid getest. Overigens was het betamodel dat wij bekeken hebben niet compatible met HDCP.

De enige manier om te zorgen dat pixels 1:1 of met het juiste aspect ratio worden weergegeven is door middel van de drivers: Bij zowel nVidia als ATI driver kan je aangeven of er DVI timing gebruikt moeten worden waarbij het aspectratio van de bron behouden blijft, of dat je zelfs 1:1 wilt weergeven. Ik heb hierover gemaild met Dell, en het klopt inderdaad dat de monitor dit niet via een onscreen menu kan, iets wat overigens ook geldt voor de 30 inch cinema displays van Apple. Persoonlijk vind ik dat niet handig, maar hun punt is dat dit scherm voor professioneel gebruik is en dat je het toch niet in een andere resolutie dan native wil gebruiken. Zit wat in, dit is immers geen gamingmonitor.

Onder Windows is het dus niet zo'n probleem, maar ondere andere OS-en ben je dus sowieso afhankelijk van driversupport.
Erick ...thnx dat is goed nieuws....ik dacht al dat er een scaler inzat omdat hij tijdens het opstarten al full screen was. Daarbij zou een HDCP chip overbodig zijn als hij niet full screen zou scalen. Dit betekend dat als ik er een xbox of een HD-DVD speler aan connect hij keurig de inkomende signaal full screen scaled.

Ik heb hellaas geen hdcp apparaat waarmee ik kan testen.....heb er btw nix in de handleiding over gelezen.

Ik denk dat ik nu nog met een driver probleem zit. Mogelijk dat de nieuwe AGP dual DVI kaart beter overweg gaat met de verschillende resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
SgtStrider schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:48:
En ga je nu nog je speciale "geheimgehouden" prijs plaatsen mikep_577? :S:S Maargoed, alle triestheid op een stokje; imho komt dat scherm met dat systeem/videokaart niet tot z'n recht, en zoals Eric al post is dat lijstje met die resoluties ook zeer onwaarschijnlijk over het algemeen genomen.

Even een vraagje hoor; maar je wist dat je een Dual-link videokaart nodig had toch? Bij zo'n grote uitgave koop je toch gewoon een Dual-link kaartje? Of ben ik nou paars...
Oke beloften is beloften. Hij heeft minder gekost als 1500 ex btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
hebbe hebbe hebbe :9~

ff in me portomenee kijken :X :'( :'( geen geld heb ik weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Een vraagje tussendoor ; Wat voor een pixelpolicy wordt er door Dell gehanteerd? Want een scherm van deze afmeting kan natuurlijk wel eens een dood pixeltje bevatten. Is er een speciale policy voor de 30" schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

mikep_577 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:54:
[...]

Oke beloften is beloften. Hij heeft minder gekost als 1500 ex btw
En dat is? Kom op zeg.. het is hier geen kinderforum ofzo. Ik begrijp dat je je hebt geregistreerd om speciaal in dit topic te kunnen posten, maar een prijs niet plaatsen komt heel erg onvolwassen over.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
Ik heb dit weekeind de eerste films gekeken op mijn monitor en dat ging prima.
Het contrast is helder genoeg. Zelf toen de zon op de LCD scheen had ik daar geen last van.
Ik heb enkel een aantal 720p films afgespeeld en dit is echt super op deze monitor.
En wat Eik zei is waar, er zit zeker wel een scaler in.

Ik hoop dat snel die dual dvi agp kaart uitkomt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Wij hebben hem voor 1490 gekocht meen ik.

Ook ex.

Overigens viel de doos een beetje tegen :P (Ik vond de doos zo klein. En ik kom met eewn karretje om hem mee te nemen, maar je legt 1500 euro neer voor een hap lucht :o

Afgezien daarvan is het een mooie monitor :Y

Leuk voor thuis. Overigens klopt(e) de Dell site niet, want die zegt(zei) dat je een 2 van die Geforce kaarten erin moest doen. Hij werkt gewoon prima met 1. Ik hoop dat ze dat hebben aangepast.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
basset schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:38:
Wij hebben hem voor 1490 gekocht meen ik.

Ook ex.

Overigens viel de doos een beetje tegen :P (Ik vond de doos zo klein. En ik kom met eewn karretje om hem mee te nemen, maar je legt 1500 euro neer voor een hap lucht :o

Afgezien daarvan is het een mooie monitor :Y

Leuk voor thuis. Overigens klopt(e) de Dell site niet, want die zegt(zei) dat je een 2 van die Geforce kaarten erin moest doen. Hij werkt gewoon prima met 1. Ik hoop dat ze dat hebben aangepast.
Welke grafice kaart gebruik jij? (Dual DVI of single) en welke resoluties kan hij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 05-09 13:09
mikep_577 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:56:
[...]

Welke grafice kaart gebruik jij? (Dual DVI of single) en welke resoluties kan hij aan?
Er zit een Geforce 7800 256MB in. Gewoon die van de Dell site.

[ Voor 6% gewijzigd door basset op 31-01-2006 20:06 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteund elk spel deze resolutie?
Ik wil namelijk een nieuwe High End pc gaan kopen , met een X1900XTX en ik vraag me af of ik zeker d ekomende maanden op de native resolutie kan spelen.
En als dat niet meer kan dan scale je het naar 1600x 1200 en dan komen er zwarte randen omheen?
Vanwaar vind iedereen dit zo vervelend, is dna bijna hetzelfde alsof je op een 20inch of 24 inch speelt maar dan geen hinderlijke dingen naast je game maar gewoon niet aflijdend zwart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:16:
Ik wil namelijk een nieuwe High End pc gaan kopen , met een X1900XTX en ik vraag me af of ik zeker d ekomende maanden op de native resolutie kan spelen.
En als dat niet meer kan dan scale je het naar 1600x 1200 en dan komen er zwarte randen omheen?
Vanwaar vind iedereen dit zo vervelend, is dna bijna hetzelfde alsof je op een 20inch of 24 inch speelt maar dan geen hinderlijke dingen naast je game maar gewoon niet aflijdend zwart.....
Dit is absoluut geen probleem. De X1900XTX heeft 2 Dual-Link DVI poorten met uberhoge resolutieondersteuning. Je zou er dan zelfs 2 kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:16:
Volgens mij zijn er maar weinig spellen die deze resolutie volledig ondersteunen. 1920x1200 is al niet altijd beschikbaar. Meestal is het wel te doen met een workaround door wat gegevens te veranderen.
Op widescreengaming.com is er veel over te vinden.
En waarom iedereen dat 1600x1200 vervelend vindt: daar koop je niet zo'n monitor voor, dat is eigenlijk gewoon zonde, dan had je net zo goed op een 20 inch 4:3 scherm kunnen spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:00
Ook mijn ervaringen met de 3007WFP maar online gezet: reviews: Dell 3007WFP 30" breedbeeld lcd-scherm getest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
Goede review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
De kaart is uit bij mycom
ATi Radeon X Serie / Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (AGP, DVI) € 149,95
pricewatch: Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (AGP, DVI)

Ik ga hem morgen halen :)

[ Voor 10% gewijzigd door mikep_577 op 01-02-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
mikep_577 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:43:
De kaart is uit bij mycom
ATi Radeon X Serie / Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (AGP, DVI) € 149,95
pricewatch: Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (AGP, DVI)

Ik ga hem morgen halen :)
Hoe is de kaart? Bevalt die goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Omg zo'n scherm :D en dan een X1600 pro :P ik neem aan dat je het scherm dan niet voor het gamen hebt.

En is het niet heel erg groot ? dan je er minimaal een meter of mischien 2 vanaf moet zitten voordat alles goed te overzien is ? Ik zat zelf aan een 24"te denken want 30 leek me wel erg groot en vooral duur :| 1700 euro ex btw :r niet nromaal meer :D heb je een hele goede pc voor.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26
Die PC is bij jou volgens mij niet echt een groot probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@MikeP_577
Kun jij AUB bevestigen dat de door jou gekozen ATi Radeon X Serie / Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB daadwerkelijk 2560x1600 aankan.

Ik zit nu diverse specs door te nemen en kom verschillende maximale resoluties tegen. Overigens lijken de specs bij Club3D verreweg het meest compleet te zijn en daaruit blijkt dat alleen hun x1600Pro de 3007 zou kunnen aansturen. De X1600XT heeft dan wel sneller geheugen etc maar ondersteunt maximaal 1920x1200 (single link). Dat geldt overigens ook voor de Club3D AGP7800

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
jwpmzijl schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:52:
@MikeP_577
Kun jij AUB bevestigen dat de door jou gekozen ATi Radeon X Serie / Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB daadwerkelijk 2560x1600 aankan.

Ik zit nu diverse specs door te nemen en kom verschillende maximale resoluties tegen. Overigens lijken de specs bij Club3D verreweg het meest compleet te zijn en daaruit blijkt dat alleen hun x1600Pro de 3007 zou kunnen aansturen. De X1600XT heeft dan wel sneller geheugen etc maar ondersteunt maximaal 1920x1200 (single link). Dat geldt overigens ook voor de Club3D AGP7800
Ik kan je dit nog niet vertellen omdat hij nog niet voorradig was bij mijn mycom filiaal :S
Maar ik heb in de specs gelezen dat hij dual DVI ondersteund en 2560x1600 aan kan..ik weet alleen nog niet met welke drivers.

Keep you plosted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
Ik heb toch mijn oog laten vallen op deze kaart:

RADEON™ X1600 core
512MB DDR2
PCI Express x16 / AGP 4x,8x versions available
CrossFire™ Support (PCI-E model only)
Microsoft® DirectX® 9.0c / OpenGL 2.0 acceleration
Avivo™ Technology
3D Graphics Resolution of 2560x1600 Max
TV-Out
Smoothvision HD + Adaptive AA
Vido acceleration of :MPEG-2, MPEG-4, DivX, WMV9, VC-1, and H.264

Iets meer geheugen voor een paar euro's meer :)
Daarbij accelereert hij Mpeg 2 en 4 en das nou juist waarin HD formaat is weg geschreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

mikep_577 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:35:
Ik heb toch mijn oog laten vallen op deze kaart:

RADEON™ X1600 core
512MB DDR2
PCI Express x16 / AGP 4x,8x versions available
CrossFire™ Support (PCI-E model only)
Microsoft® DirectX® 9.0c / OpenGL 2.0 acceleration
Avivo™ Technology
3D Graphics Resolution of 2560x1600 Max
TV-Out
Smoothvision HD + Adaptive AA
Vido acceleration of :MPEG-2, MPEG-4, DivX, WMV9, VC-1, and H.264

Iets meer geheugen voor een paar euro's meer :)
Daarbij accelereert hij Mpeg 2 en 4 en das nou juist waarin HD formaat is weg geschreven :P
De vraag is of de software voor die HW decoding al wel uit is, en zo ja, of dat een "universeel" Directshow filter is, of dat het alleen werkt met vage proprietary tooltjes van ATi die niet alle containers accepteren. En DVB zal vast al helemaal moeilijk zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 14-02-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
zeer interesant stukje over de HDTV varianten; 720P, 1080i, 1080P

http://media.majornelson....06-163-thehdtvone-mp3.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Is er nog een rede dat jullie naar ATI kaartjes kijken ipv de Nvidia 7800 GT(X)? Ik heb mijn oog namelijk laten vallen op de EVGA 7800 GT, voor een enigszins normale prijs een beestachtige kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
De reden zal zijn dat ATI onomwonden heeft aangegeven dat de X1xxx serie dual-link DVI ondersteund. Nvidia en haar partners zijn daar erg vaag over zodat je niet weet waar je aan toe bent.

Hans van Zijl

Verwijderd

jwpmzijl schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:27:
De reden zal zijn dat ATI onomwonden heeft aangegeven dat de X1xxx serie dual-link DVI ondersteund. Nvidia en haar partners zijn daar erg vaag over zodat je niet weet waar je aan toe bent.
Dat is niet waar vele nvidia 6xxx serie ondersteunen al dual-link dvi. Je moet hierbij wel oppassen want het hangt van de fabrikant af of dit op de kaart zit.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat ik me nu afvraag is kan de Asus 1900 serie nu ook 2560x1600 aan omdat er staat op de site bij alle kaarten "Max Resolution - 2048 X 1536" dit is een beetje vaag bij MSI 1900 serie staat wel weer "Each display controller supports display resolutions beyond 2560x1600" het lijkt me dat Asus dit ook gewoon kan alleen het staat niet duidelijk op de site.

Ik wil namelijk binnenkort dit scherm kopen samen met Asus videokaarten (CF) alleen moet ik er wel zeker van uit kunnen gaan dat het werkt.
En zou die ook op de Asus X800XT PE draaien die heb ik namelijk nu en wil het scherm eigenlijk al wat eerder kopen. PC komt later pas (alles is nog niet te koop wat ik wil hebben) alleen bij de X800XT PE staat ook weer "Max Resolution - 2048 X 1536".

Als ik op tweakers kijk staat er "De meeste videokaarten uit ATi’s X1000-serie en een groot aantal GeForce 7000-kaarten zijn in het bezit van een dergelijke aansluiting"
Dus ik ga er wel van uit dat het werkt maar wil toch even zeker weten of het werkt op de Asus X1900 serie en misschien ook op de Asus X800XT PE.

En ik heb gelukkig 3 jaar geleden gekozen voor 5 meter HQ dual link kabel toen ik mijn 19" TFT’s kocht dus dat zit al goed :D

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 00:29:
[...]

Dat is niet waar vele nvidia 6xxx serie ondersteunen al dual-link dvi. Je moet hierbij wel oppassen want het hangt van de fabrikant af of dit op de kaart zit.
Dat is dus precies wat jwpmzijl zegt 8)7 dat je niet precies weet waar je aan toe bent.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• pimpimmers
  • Niet online
Abbadon schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:00:
[...]

Dat is dus precies wat jwpmzijl zegt 8)7 dat je niet precies weet waar je aan toe bent.
Lekker is dat :(
Ik ga dan toch maar van te voren vragen bij de winkel waar ik het ga kopen of ik het eventueel mag ruilen als het niet gaat werken met Asus kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Dat zou ik idd doen, die optie om te ruilen bedingen. Zeker met dergelijk dure kaarten. Waarschijnlijk (daar heb je 't al) gaat het wel werken, maar het is wat mij betreft van de gekke dat de meeste fabrikanten hier niet duidelijk mee zijn, wel extreme dure kaarten verkopen, maar een beetje informatie aanbieden ho maar :/ In feite is het compleet waardeloze informatie wat Asus daar op de site zet met "Max Resolution - 2048 X 1536". Waarschijnlijk (alweer eentje) geldt dat voor een analoge verbinding.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
Goed nieuws HDTV wordt door Casema Kabelcom en Essent naar de particulier gebracht.

"
Delft, 13 december 2005 - De kabelbedrijven Essent Kabelcom en Casema en Samsung Electronics Benelux hebben hun strategische samenwerking uitgebreid voor de introductie van hoge definitie televisie (HDTV) in Nederland in het tweede kwartaal van 2006. Klanten van Essent Kabelcom en Casema kunnen hierdoor van de uitzendingen van het WK voetbal 2006 genieten in de allerhoogste beeldkwaliteit via een gebruiksvriendelijke digitale ontvanger van Samsung. Daarnaast zijn Samsung, Essent en Casema overeengekomen dat zij gezamenlijk HDTV in Nederland gaan promoten.

Televisie in HD-kwaliteit (1080i) geeft in vergelijking met de traditionele televisiekwaliteit zeer scherpe en heldere beelden met uiterst levensechte kleuren. De digitale ontvanger van Samsung decodeert hiervoor de MPEG-4 televisiesignalen en brengt deze zonder kwaliteitsverlies via een HDMI-aansluiting over naar een plasma- of LCD-televisie die is voorbereid op HDTV. Deze televisietoestellen zijn voorzien van een HD-ready logo.
"

Dit alles via een HDMI interface op je digitale ontvanger :)
Dit betekend voor de gelukkige eigenaren van een DELL 3007WFP dat ze redelijk eenvoudig kunnen genieten van het 1080i HD formaat.

Bron:
http://www.hdready.nl/nieuws_Sam_EsCas.html

[ Voor 3% gewijzigd door mikep_577 op 26-02-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Pimpimmers20 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:46:
[...]

Lekker is dat :(
Ik ga dan toch maar van te voren vragen bij de winkel waar ik het ga kopen of ik het eventueel mag ruilen als het niet gaat werken met Asus kaarten.
je mag toch altijd ruilen dacht ik???
Bij mycom heb ik ooit zonder opgaaf van redenen een 5 dagen gebruikte geluidskaart van 200 euri's) kunnen terugbrengen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

mikep_577 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:20:
Goed nieuws HDTV wordt door Casema Kabelcom en Essent naar de particulier gebracht.

"
Delft, 13 december 2005 - De kabelbedrijven Essent Kabelcom en Casema en Samsung Electronics Benelux hebben hun strategische samenwerking uitgebreid voor de introductie van hoge definitie televisie (HDTV) in Nederland in het tweede kwartaal van 2006. Klanten van Essent Kabelcom en Casema kunnen hierdoor van de uitzendingen van het WK voetbal 2006 genieten in de allerhoogste beeldkwaliteit via een gebruiksvriendelijke digitale ontvanger van Samsung. Daarnaast zijn Samsung, Essent en Casema overeengekomen dat zij gezamenlijk HDTV in Nederland gaan promoten.

Televisie in HD-kwaliteit (1080i) geeft in vergelijking met de traditionele televisiekwaliteit zeer scherpe en heldere beelden met uiterst levensechte kleuren. De digitale ontvanger van Samsung decodeert hiervoor de MPEG-4 televisiesignalen en brengt deze zonder kwaliteitsverlies via een HDMI-aansluiting over naar een plasma- of LCD-televisie die is voorbereid op HDTV. Deze televisietoestellen zijn voorzien van een HD-ready logo.
"

Dit alles via een HDMI interface op je digitale ontvanger :)
Dit betekend voor de gelukkige eigenaren van een DELL 3007WFP dat ze redelijk eenvoudig kunnen genieten van het 1080i HD formaat.

Bron:
http://www.hdready.nl/nieuws_Sam_EsCas.html
Buiten het feit dat dit vereist dat je een adapter er apart bijkoopt (HDMI->DVI) is dit een duurdere aangelegenheid. De Dell heeft namelijk geen HDMI, volgens mij zijn er zoiezo nog geen "mainstream"-TFT schermen met HDMI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Er zijn sowieso HDMI - DVI adapters, maar er zullen vast wel HDMI - DVI adapters zijn die evt. de beperking eruit filteren.

Weet iemand of er al een uitgebreide test is van deze Dell t.o.v. het Apple 30" cinema display? Er staan op veel sites dat de Apple andere specs heeft, maar volgens de specs sheet van Dell's site en de specs van de Apple site zijn specs als helderheid en contrastverhouding hetzelfde. (Heeft Apple stiekem ook geupdate??)

Edit: Zie je wel, ik dacht het al. Apple heeft de specs van zijn 30" schermen aangepast.
Zie hier: reviews: Dell 3007WFP 30" breedbeeld lcd-scherm getest
en http://www.apple.com/nl/displays/specs.html
Apple 30":
Kijkhoek (standaard) 178° horizontaal; 178° verticaal
Helderheid (standaard) 400 cd/m²
Contrastverhouding (standaard) 700:1

Dell 3007WFP:
Kijkhoek (standaard) 178° horizontaal; 178° verticaal
Helderheid (standaard) 400 cd/m²
Contrastverhouding (standaard) 700:1

[ Voor 40% gewijzigd door eerdepeer op 26-02-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wordt dit scherm binnenkort nog goedkoper? In juni koop ik een nieuw scherm en als het rond de 1500 a 1750 is dan kan ik het misschien wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Versteegrob schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:13:
Wordt dit scherm binnenkort nog goedkoper? In juni koop ik een nieuw scherm en als het rond de 1500 a 1750 is dan kan ik het misschien wel kopen.
Ik denk het niet, dit is nu het topmodel en dat zal het ook wel even blijven. De 2405FPW is volgens mij ook geen stuiver goedkoper geworden sinds introductie. Sterker nog, hij is eerder duurder geworden omdat de 2de voor 50% actie er niet meer is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:01:
[...]

Ik denk het niet, dit is nu het topmodel en dat zal het ook wel even blijven. De 2405FPW is volgens mij ook geen stuiver goedkoper geworden sinds introductie. Sterker nog, hij is eerder duurder geworden omdat de 2de voor 50% actie er niet meer is..
Dat dacht ik dus ook, maar het blijkt in het winkelmandje dat het wel berekend word.. Ook staat het wel ergens als je heel goed zoekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel voor diegene die frans kunnen ! En dan bedoel ik niet lange frans :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Ik ken Frans wel, maar kent Frans mij :)
Ik heb het review even vluchtig doorgenomen. Waar men vooral mee zit is het feit dat de kleuren niet helemaal uniform zijn. Dat is op zo'n scherm natuurlijk een van de grootste problemen. Verder de bekende opmerkingen over DUAL-DVI en de problemen om games op native resolutie met een leuke framerate te kunnen spelen (SLI en Quad-SLI worden als oplossing genoemd <- what's new).

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
link die ik gaf vertaalt de review naar het engels, je hoefd dus geen Frans te kennen, en Frans hoeft jou ook niet te kennen.

/edit: voor mensen waarbij het niet lukt: google translate

[ Voor 30% gewijzigd door n-i-x op 01-03-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Euhm, niet dat het erg belangrijk is maar jouw link geeft bij gewoon de franse taal.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

jwpmzijl schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:09:
Euhm, niet dat het erg belangrijk is maar jouw link geeft bij gewoon de franse taal.
De link klopt wel, maar de referrer accepteert ie niet. Met een lege referrer werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Maar als ik nu naar de prijs kijk ruim 2000 euro voor 30inch, is dit zo duur omdat het een TFT-LCD is?
Want als je voor 2000 euro een LCD haalt zit je al op de 42inch, tering ik moet dit scherm echt hebben. Grote kans dat ik dit scherm over een paar maanden heb, dan zal ik een uitgebreide review geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:49:
Maar als ik nu naar de prijs kijk ruim 2000 euro voor 30inch, is dit zo duur omdat het een TFT-LCD is?
Want als je voor 2000 euro een LCD haalt zit je al op de 42inch, tering ik moet dit scherm echt hebben. Grote kans dat ik dit scherm over een paar maanden heb, dan zal ik een uitgebreide review geven.
Zoals in een post in hifi ben ik vanmorgen met een 360 ( alweer ) onder mijn arm naar BCC, MM en een speciaalzaak gelopen om de XBOX aan te sluiten om een plasma en een LCD.. Wat mijn opviel is dat het beeld op een LCD erg mooi is en op een Plasma wat blurry.. Maar toch gezien de resolutie en de 2405 die ik geleend had van een maatje heb ik toch besloten de 3007 te kopen.. Ik vond het beeld op de 2405 vereweg het mooist van de 5 schermen waarop de XBOX aangesloten is geweest het mooist.. Ookal heb je voor 2000 euro een 42" LCD, het is na mijn idee niet mooier dan de Dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:49:
Wat is dan de resolutie van zo'n LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:56:
[...]

Zoals in een post in hifi ben ik vanmorgen met een 360 ( alweer ) onder mijn arm naar BCC, MM en een speciaalzaak gelopen om de XBOX aan te sluiten om een plasma en een LCD.. Wat mijn opviel is dat het beeld op een LCD erg mooi is en op een Plasma wat blurry.. Maar toch gezien de resolutie en de 2405 die ik geleend had van een maatje heb ik toch besloten de 3007 te kopen.. Ik vond het beeld op de 2405 vereweg het mooist van de 5 schermen waarop de XBOX aangesloten is geweest het mooist.. Ookal heb je voor 2000 euro een 42" LCD, het is na mijn idee niet mooier dan de Dell...
Ik geef je groot gelijk, ik hoop dat ik er over 3 maanden ook over mee kan praten. Het moet zeker haal baar zijn, zon scherm inc nieuwe pc, zit je ongeveer op de 5000 / 2 = 2500 dat is nog wel te doen als je ziet wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Eigenlijk komt het erop neer dat deze Dell gewoon alleen groot is. Zowel de kleurechtheid is op veel plekken anders en er is ghosting aanwezig. Voor films is het wel een lekker scherm, maar daar koop je natuurlijk geen monitor voor. Ik zal hem voornamelijk voor grafische vormgeving gebruiken, kan ik dan niet beter wat extra geld neer leggen voor die Apple 30" of mss gewoon beter voor kleiner gaan?? :X

Eric_HWI (of andere met ervaring), jij hebt ze allebei toch? Je poste onlangs een foto. Wat is jouw ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door eerdepeer op 01-03-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vandaag vrijgenomen om mijn pakketje aan te pakken is die niet verstuurd omdat de 3007 bij 4launch 50 euro duurder is geworden.. Ik hoef niet die 50 euro te betalen, maar nu is die niet verstuurd.. :(

Moet nog een dag wachten om mijn bevindingen van deze 3007 te mogen ondernemen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
ook vaag dat die 4launch Dell spul verkoopt. Ik dacht altijd dat dat alleen bij Dell te koop was.

Hoorde gister van iemand uit de grafische wereld dat het bij dit scherm van belang is welke videokaart je hebt??? Aangezien in de (franse) test van een paar posts terug staat dat het scherm niet meer een klein beetje een kleurnuance heeft.
Ziehier: Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/15/IMG0015754.jpg

Dit is op verschillende plekken van het scherm gemeten. Zeker het grijs en de 2 rechtse kleuren zijn niet helemaal goud als je met drukwerk of een mooie site bezig bent. :/

Heeft iemand die het scherm al heeft dit zelf ook gemeten? Kan je ook het model videokaart erbij zetten ajb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@eerdepeer
Het is zeker van belang dat de videokaart die gebruikt geschikt is, maar dan praat je over het Dual-link DVI signaal dat ondersteund moet worden. De gebruikte videokaart heeft geen invloed op de egaliteit van kleuren. De verschillen worden naar mijn mening veroorzaakt door het gebruik van meerdere backlights waarvan het licht niet gelijk verdeeld wordt, of die verschillende helderheid hebben.
Dit verschijnsel is voor zover ik weet niet met behulp van schermcalibratie op te lossen. De calibratiesoftware past namelijk de "lookuptable" van de videokaart voor het hele scherm aan. Het is niet mogelijk om voor verschillende zones van het beeldscherm gebruik te maken van verschillende aanpassingswaarden.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
...daarom is dit scherm dus niet echt lekker qua kleurechtheid!? Misschien dan toch maar overdenken om een kleiner scherm te kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat ik het beste kan doen met het volgend "probleem" ?

Ik heb de 3007 binnen en heb er een PC op aangesloten.. Echter wil ik ook mijn XBOX 360 erop aangesloten hebben.. Dit wel zonder qualiteit verlies.. Ik zat zelf te danken aan een switchbox, maar dan verlies ik wel qualiteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:29:

Ik heb de 3007 binnen en heb er een PC op aangesloten.. Echter wil ik ook mijn XBOX 360 erop aangesloten hebben.. Dit wel zonder qualiteit verlies.. Ik zat zelf te danken aan een switchbox, maar dan verlies ik wel qualiteit ?
Het is digitaal, als je kwaliteit zou verliezen zouden er pixels gaan zweven, vliegen en knipperen. Een beetje normale switchbox doet dat niet meteen. Wel als je er 20 meter kabel tussenhangt.

Enne.. Qualiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:43:
[...]

Het is digitaal, als je kwaliteit zou verliezen zouden er pixels gaan zweven, vliegen en knipperen. Een beetje normale switchbox doet dat niet meteen. Wel als je er 20 meter kabel tussenhangt.

Enne.. Qualiteit?
haha, net op 2 engelse forums.. Moest zijn quality of Kwaliteit natuurlijk :p

Bedankt voor de reply ik ga weer eens kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack

En????? Vertel je bevindingen is, hoe vind je het enz.

Ik zit echt zo hard te twijfelen tussen deze 30inch of de Dell 24inch + Samsung 32inch LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:29:
[...]

En????? Vertel je bevindingen is, hoe vind je het enz.

Ik zit echt zo hard te twijfelen tussen deze 30inch of de Dell 24inch + Samsung 32inch LCD
Hij is echt, maar dan ook echt groot.. Ik denk zelfs tegroot.. Staat wel stoer, maar ik moet gewoon mijn hoofd draaien wil ik wat zien zo erg..

Ik kan alleen maar een resolutie kiezen van 1200x800 ? Klopt dat mijn VGA geen DUAL DVI support, maar ik dacht wel dat een resolutie van 1920x1200 gedaan kan worden... Even uitzoeken nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:21:
[...]

Hij is echt, maar dan ook echt groot.. Ik denk zelfs tegroot.. Staat wel stoer, maar ik moet gewoon mijn hoofd draaien wil ik wat zien zo erg..

Ik kan alleen maar een resolutie kiezen van 1200x800 ? Klopt dat mijn VGA geen DUAL DVI support, maar ik dacht wel dat een resolutie van 1920x1200 gedaan kan worden... Even uitzoeken nog :)
Hmm dat is kut terwijl de dell ruim 2560 resolutie aan kan. Heb je je crossfirr 1900XT nog niet binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:21:
[...]

nVidia heeft nieuwe drivers uitgebracht die dit probleem oplost. Kijk op de frontpage onder 'drivers' Verder willen we hier foto's zien natuurlijk.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:32:
[...]

nVidia heeft nieuwe drivers uitgebracht die dit probleem oplost. Kijk op de frontpage onder 'drivers' Verder willen we hier foto's zien natuurlijk.
Foto's komen er uiteraad aan..

Maar als ik die drivers install kan ik idd. meer resoluties kiezen.. Echter alles hoger als 1280x800 dan doet deze het wel, maar ik moet zeg maar met mijn muis scrollen.. Dus ik zie de helft, en als ik met mijn muis omhoog ga scrolled het beeld en gaat dan mee..

Hier een screenie van de resolutie :(

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/reso.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Heb je al de monitor drivers geinstalleerd? Dat wil soms ook wel eens helpen. Helemaal omdat deze monitor geen OSD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:56:
Heb je al de monitor drivers geinstalleerd? Dat wil soms ook wel eens helpen. Helemaal omdat deze monitor geen OSD heeft.
Yep, net gedaan.. Ik krijg een extra tabblad waar ik in kan stellen wat ik moet de powerknop kan doen.. Maar ook nu als ik de resolutie op 1600x1200 zet dan moet ik met mijn muis uit beeld om de rest te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Helaas heb ik geen 3007FPW. De 2405FPW ondersteund mijn 7800GTX (GF4 4200Ti ook) zonder problemen. Misschien de drivers clean installeren. Dus huidige uninstallen, cleaner draaien en dan pas opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:26:
Helaas heb ik geen 3007FPW. De 2405FPW ondersteund mijn 7800GTX (GF4 4200Ti ook) zonder problemen. Misschien de drivers clean installeren. Dus huidige uninstallen, cleaner draaien en dan pas opnieuw installeren.
Als je met jou 4200 een resolutie nam van b.v. 1920x1200 of 1600x1200 kreeg je dan vol beeld ? Ik heb een 6600GT die een resolutie aankan van 2048x1536..

Ook na een clean install van drivers zelfde probleem.. Ik moet met mijn muis uit beeld om de rest te zien :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:35:
Ik heb een 6600GT die een resolutie aankan van 2048x1536..
Dat is de analoge aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grr.. edit werkte niet.. Sorry...

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erachter gekomen dat hoe dan ook ik niet meer pixels als 1280x800 op mijn scherm kan toveren.. Mischien komt mijn nieuwe PC toch eerder dan verwacht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegen die intesse hebben :

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/32910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat? Je hebt dat ding net 2 dagen en nu al weg, zo zonde! Ik wil hem zeker kopen over 3 maanden dus wacht nog even ;) Maar waarom gaat die weg dan?

Ik las het van de tegenvaller echt kut voor je zeg, echt stom dat ik nu weg ga, had hem graag voor bijvoorbeeld 1750 willen kopen maar succes!

[ Voor 17% gewijzigd door Wackmack op 05-03-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:50:
[...]

Wat? Je hebt dat ding net 2 dagen en nu al weg, zo zonde! Ik wil hem zeker kopen over 3 maanden dus wacht nog even ;) Maar waarom gaat die weg dan?

Ik las het van de tegenvaller echt kut voor je zeg, echt stom dat ik nu weg ga, had hem graag voor bijvoorbeeld 1750 willen kopen maar succes!
Voor 1750 doe ik hem dus echt niet weg.. Dan maar 2 maanden in het rood :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Kan je hem niet gewoon weer bij Dell aanbieden dat het toch niet is wat je er van verwacht had? Wet van koop op afstand ofzo? Heb je 8 dagen bedenktijd en hoef je er niet op toe te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De wet kopen op afstand, voor als je erin geïntresseerd bent.
Volgens mij is dit inderdaad precies zo'n geval waarvoor de wet bedoelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
kiddyl schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:57:
Kan je hem niet gewoon weer bij Dell aanbieden dat het toch niet is wat je er van verwacht had? Wet van koop op afstand ofzo? Heb je 8 dagen bedenktijd en hoef je er niet op toe te geven.
Ja, maar dan ken je Dell nog niet... die vragen dus dan 80 euro ophaalkosten.

Kun je natuurlijk aanvechten, maar dan krijg je je geld pas als je je gelijk hebt gekregen, en dat lijkt in zijn geval niet zo handig ivm zijn financiele tegenvaller.

Anyway, ik wil mijn 2405FPW wel opruilen :)
(+ bijbetaling :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:48:
[...]

Ja, maar dan ken je Dell nog niet... die vragen dus dan 80 euro ophaalkosten.

Kun je natuurlijk aanvechten, maar dan krijg je je geld pas als je je gelijk hebt gekregen, en dat lijkt in zijn geval niet zo handig ivm zijn financiele tegenvaller.

Anyway, ik wil mijn 2405FPW wel opruilen :)
(+ bijbetaling :P)
Hoeveel wou je bijbetalen dan ?

Nog even een picture.. Waar ik het allemaal voor doe.. Counter Strike !!!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/dell1.jpg

Films kijken is trouwens briljant.. Beter dan mijn verwachtingen :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/nemo1.jpg

Staat trouwens een 19" TFT naast.. Zo lijkt de 19" wel erg klein :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Terugruilen lijkt mij het meeste op te leveren. Je staat in je recht, maar de verzendkosten betalen lijkt mij niet meer dan logisch.

Mooi scherm trouwens en het lijkt me een mooie upgrade van de 2405FPW. Alleen jammer dat deze monitor niet zoveel aansluitingen heeft als de 24" versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Review in het engels van prad.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Versteegrob schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:50:
[...]

Hier is hij nu voor 1749te koop:

http://cgi.ebay.nl/Dell-3...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Is een goede prijs, maar voor mij veel te veel.

[ Voor 6% gewijzigd door kiddyl op 06-03-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577

...misschien heeft iemand het antwoord al gegeven maar de Xbox heeft geen digitale uitgang alleen analoog...beetje jammer.(vanwege dure licenties)
Maar niet getreurd er komt mogelijk een HD DVD player voor de 360 vergezeld met een HDMI kabel. Hier kun je dan simpel een DVI to HDMI converter op plaatsen en dan kun je op je 3007WFP xboxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
Ik heb zojuist mijn AGP X1600Pro 512 aangesloten op mijn PC.
Meteen 2560x1600 @60Hz getest en ik ben teverden met het reslutaat.

Alle HD demo's zien er fantastische uit en spellen zijn ook goed(Vooral HL2)

Ik heb alleen nog een codec probleempje .... .ts files kan hij niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

mikep_577 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:51:
Ik heb alleen nog een codec probleempje .... .ts files kan hij niet afspelen.
Zie ook het HDTV topic in AV.. TransportStream van vandaag betreft meestal MPEG2 en dat kan je afspelen met Mediaplayer Classic of VLC, beiden out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 01:05:
[...]

Zie ook het HDTV topic in AV.. TransportStream van vandaag betreft meestal MPEG2 en dat kan je afspelen met Mediaplayer Classic of VLC, beiden out-of-the-box.
Perfect...die classic werkt prima, alleen werk hij niet in WMC heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat WMP de TransportStreams kan afspelen ?

[ Voor 20% gewijzigd door mikep_577 op 08-03-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik zit nog heel erg te twijvelen of ik dit scherm wil kopen.
Ik ga een nieuwe pc kopen en wil ook normaal kunnen gamen.
Ik twijvel alleen of de pc het wel trekt.
Dit word ongeveer mijn PC

Asus A8R32-MVP Deluxe
AMD FX-60
OCZ 2x1GB PC4000
Asus X1900CF + XTX
En de rest

Kan iemand vertelen hoe het is gamen op een lagere resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te denken dit scherm te kopen, alleen de videokaart is een probleem. Het wordt vaak niet aangegeven op websites van fabrikanten of die dingen dual link DVI ondersteunen.
Weet iemand toevallig een budgetkaart (bij voorkeur AGP) die dual link DVI en de schermresolutie van deze dell ondersteunt? 3D performance maakt mij niks uit. Hij moet wel stil zijn.

Verder beng ik nu een 19" samsung gewend met een helderheid van 500 en en contrastratio van 1000:1 (samsung staat er ook wel bekend om het contrastrijke beeld. Dat is wel een stukje hoger dan de 400 en 700:1. Mensen die ervaring met het 30" Dell scherm hebben: hoe vinden jullie het contrast en hoe vergelijkt het zich met bijv zo'n samsung? 't Is iig een stuk beter dan de 400:1 van de Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimpimmers20 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:21:
Ik zit nog heel erg te twijvelen of ik dit scherm wil kopen.
Ik ga een nieuwe pc kopen en wil ook normaal kunnen gamen.
Ik twijvel alleen of de pc het wel trekt.
Dit word ongeveer mijn PC

Asus A8R32-MVP Deluxe
AMD FX-60
OCZ 2x1GB PC4000
Asus X1900CF + XTX
En de rest

Kan iemand vertelen hoe het is gamen op een lagere resolutie
Edit : Beetje overdreven gereageerd....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 14:31 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.