MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Inderdaad pittig, dat zou betekenen dat het 1820,665673952 euro zou gaan kosten.
Maargoed, het zal wel meer worden, aangezien de 2405 omgerekend in de US 737,4601579688 euro kost, en duurder is bij de Nederlandse Dell
Dat wordt wachten...
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Ps: deze maand gaat m'n portemonee echt niet leuk vinden nu ookal de nieuwe Intel Mac Mini's en Ibooks snel uit gaan komen
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 16:48 ]
Iemand enig idee?
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
BTW-> DELL zet zonder blikken of blozen een paar Nvidia Quadro's als geadviseerde Videokaart. Die dingen zijn bijna even duur als het beeldscherm zelf. Ik zoek nog een betaalbare AGP kaart die 1 slot breed is en dual-link DVI ondersteund.
Hans van Zijl
Verwijderd
ik ook, hoop dat ze hem in dezelfde stijl doen als deze 3007. Vind het ontwerp erg strakMastakilla schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:26:
waar is die preview op www.hardware.info naar toe?
en waar blijft de 2407?? die willek nl kopen
Verwijderd
Mijn tekstVerwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:38:
[...]
ik ook, hoop dat ze hem in dezelfde stijl doen als deze 3007. Vind het ontwerp erg strak
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
Verwijderd
Ik hoop dat hij snel in prijs gaat zakken, anders kun je net zo goed de Appel kopen.
Morgen even met mijn account manager bellen aangezien deze vaak veel korting geeft.
ik neem aan dat de 2407 de nieuwe 24" is met HDCP ?
Het had natuurlijk lager gemogen maar ik denk dat er met de eerste actie al 300 - 400 zeker vanaf vliegt. Daarnaast heeft dit ding wel wat meer features en een beter paneel.
one more thing...
ga er vanuit dat iedereen die dual apple 30" opstelling wel gezien heeft met mij er achter
[edit]
ah ok.. hij wordt interessant ivm de prijs kwaliteit verhouding
[ Voor 16% gewijzigd door ReseTTim op 05-01-2006 23:25 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
neem daarbij een betere prijs kwaliteit verhouding en voila: de verklaring van het geilen.
Mixed Reality dev
dan heb jij geen smaak
Tja smaken verschillen. Ik vind de Dell ook niet mooi, de poot bijvoorbeeld vind ik niet passen bij de rest van het scherm. Hij doet mij denken aan de zijsteunen van een bouwmarkt stellingkast. En de acherkant van de behuizing doet me weer denken aan een oude beeldbuis televisie zoals we die vroeger thuis hadden.
Maargoed ik vind de 30" Apple Cinema Display ook lelijk, maar dat komt puur door het formaat.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Daarnaast zijn de specificaties ook minderReseTTim schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:19:
waarom allemaal op die dell geilen? die apple 30" is er alweer een tijdje en veel mooier qua design.. daarnaast kan je die apple scherm ook gewoon op de pc aansluiten..
ga er vanuit dat iedereen die dual apple 30" opstelling wel gezien heeft met mij er achter
[edit]
ah ok.. hij wordt interessant ivm de prijs kwaliteit verhouding![]()
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Werk jij bij DellEric_HWI schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:17:
De verkoopprijs voor Nederland is vastgesteld op € 2141
I.i.g dat is ongeveer € 1.820,00 excl. BTW. Daarvoor kun je ook 2x 2405 kopen.
Hans van Zijl
Geen van beidejwpmzijl schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 02:27:Werk jij bij Dellof ben je helderziend? Ik kan het nl. nog niet zien op de site van Dell.nl.
Ik zag ergens bij de specs van de 3007WFP staan dat er wel 7800 GT en GTX's zijn van EVGA die deze monitor ondersteunen. Bij de specs van alle EVGA 7800 GT's staat iig dat er 1 Dual Link TMDS DVI connector en 1 Single Link aanwezig is. Dual 30" met 1 kaartje kan dan weer niet
Bij XFX en Asus kan ik dit trouwens niet ontdekken?
edit: is het trouwens mogelijk om met dit scherm toch een spel te spelen op 1024x768, maar dan in een venster in je scherm ipv fullsize ofzo? Als je op full resolution moet spelen loopt ie zo gaar
[ Voor 39% gewijzigd door eerdepeer op 06-01-2006 15:21 ]
Verwijderd
Ja, en dan nog redelijke videokaarten wilt ie de max reso kunnen trekken (wil het wel vloeiend gaan)
Al helemaal voor de spellen, want die lijken me niet bepaald mooi op een kleinere reso dan het beeldscherm
Daarom 15-19(of 21) inch
Maar een 30 inch is wel stoer, en prijzig
Ik heb nu 17 inch @ 1280x1024, niet verkeerd hoor
Maar voor desktop wel geweldig, alhoewel het beter uitkomt om een beamer te kopen...
Vooral als je een muur hebt die groot genoeg is voor 60 inch
Verwijderd

Verwijderd
Dell op dreef...Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:31:
Ja leuk die WQXGA (2560 x 1600) resolutie maar als ik me niet vergis ondersteund mijn ASUS 7800 GTX TOP kaartje tot 2048 ?
Ach, bekijk het positief of van een andere kant
1. Als je een nieuwe kaart koopt is je beelscherm weer wat beter (dus zie je een verbetering = lekker)
2. Hij gaat lang mee?
Verwijderd
Uuuh...jaVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:34:
[...]
Dell op dreef...
1. Als je een nieuwe kaart koopt is je beelscherm weer wat beter (dus zie je een verbetering = lekker)
2. Hij gaat lang mee?
Verwijderd

Verwijderd
Ik ook ja, maar ik wacht liever nog even totdat de Dell 2407 uitkomt (het liefst ook voor zo'n 700 euro als het kanVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:52:
zou dit kunnen betekenen dat de Dell 2405FPW eindelijk eens gaat zakken in prijs. ik vind die nu nog ruim 200 euro te duur (of boven het budget
)
Maar het lijkt erop dat mijn 24" 2405FPW tekoop gaat
1920x1200 is net te groot. (kom vanaf 2x 17" 1280x1024)
Wel balen dat ik nu zon grote afschrijving maak op mijn 24" die 1200 heeft moeten kosten.
En dan vergeet ik even mijn X800XT Vivo die ik ook mag gaan vervangen

[ Voor 46% gewijzigd door Roberto op 06-01-2006 20:22 ]
Wat zou dit scherm wel niet kosten. Als je nu al kijkt dat een 2405 1200 euro kost
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
En alle ATi kaarten vanaf de X1300 hebben dual link DVIeerdepeer schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:10:
Hier staat trouwens een full resolution foto van de monitor met speaker.
Ik zag ergens bij de specs van de 3007WFP staan dat er wel 7800 GT en GTX's zijn van EVGA die deze monitor ondersteunen. Bij de specs van alle EVGA 7800 GT's staat iig dat er 1 Dual Link TMDS DVI connector en 1 Single Link aanwezig is. Dual 30" met 1 kaartje kan dan weer niet![]()
Bij XFX en Asus kan ik dit trouwens niet ontdekken?
edit: is het trouwens mogelijk om met dit scherm toch een spel te spelen op 1024x768, maar dan in een venster in je scherm ipv fullsize ofzo? Als je op full resolution moet spelen loopt ie zo gaar
[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 06-01-2006 20:26 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Sja, ze geven er iig standaard 3 jaar garantie op, das op zich best prettig voor zo'n prijzig scherm!Dell op dreef...
2. Hij gaat lang mee?
[ Voor 3% gewijzigd door eerdepeer op 06-01-2006 20:50 ]
PS; is dat wat, die Soundbar aan de onderkant?
De prijs van al dit moois is helaas stevig: Dell heeft de verkoopprijs voor Nederland vastgesteld op € 2141. Binnenkort meer over deze monitor in onze uitgebreide review.
Dus meer als 2000 euro helaas
Ik las ook zonet op tweakers.net dat er vanaf 1/2 jan een extra heffing gaat plaatsvinden op LCD monitoren groter als 20" (+/- 14%)
Snel bestellen dus.
Ik ga hem mogelijk vandaag bestellen.
Buiten het feit dat de startprijs ongelooflijk hoog is (2100 euro voor een 30"), wacht ik af wat er gaat gebeuren met de prijs. Stel dat hij 1400 euro wordt, dan komt ie er bij mij ook zsm inmikep_577 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:37:
Net met Dell gesproken, hij is vanaf 11 jan. leverbaar
Ik las ook zonet op tweakers.net dat er vanaf 1/2 jan een extra heffing gaat plaatsvinden op LCD monitoren groter als 20" (+/- 14%)
Snel bestellen dus.
Ik ga hem mogelijk vandaag bestellen.
Verwijderd
Voor €1400 zou ik hem ook kopen
Verwijderd
Kijk en vergelijkSgtStrider schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:02:
[...]
Buiten het feit dat de startprijs ongelooflijk hoog is (2100 euro voor een 30"), wacht ik af wat er gaat gebeuren met de prijs. Stel dat hij 1400 euro wordt, dan komt ie er bij mij ook zsm inMaar 2100 is _ERG_ veel geld voor een 30".
Enne ik denk echt niet dat die monitor over een jaar al 1500 euro is. 30" is nog far beyond normale consumentenhandjes en daarom blijft die prijs een heel stuk stabieler dan voor kleine(re) schermen.
Apple vraagt altijd de hoofdprijs, dus zo vreemd is dat niet. Bovendien is ie in duitsland ongeveer 2300 euro scheelt maar iets duseerdepeer schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:56:
[...]
Kijk en vergelijkValt toch best nog wel mee hoor dat het zoveel geld is voor een monitor.
Enne ik denk echt niet dat die monitor over een jaar al 1500 euro is. 30" is nog far beyond normale consumentenhandjes en daarom blijft die prijs een heel stuk stabieler dan voor kleine(re) schermen.
Wat is trouwens leuker dan één 30 inch Dell? En 30 inch dell en twee 30 inch Apples... Desktop resolutie 7680x1600

Hoezo? Volgens mij heffen ze op het panel (beetje moeilijk, hoe weten ze van tevoren op welke panels DVI electronica aangesloten gaat worden?), en van hwinfo :Eric_HWI schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:16:
De prijs zal niet snel gaan zakken denk ik, dus daar zou ik niet op wachten. Met de aankomende heffingen zal de monitor alleen maar duurder worden...
LG.Philips heeft afaik fabrieken in de UK, dat herinner ik me iig uit een reactie op de FP dus ik kan er naast zitten ja. Maar iig in Europa.De 3007WFP maakt gebruik van een S-IPS scherm, waarschijnlijk met overdrive technologie afkomstig van LG.
Dus dit scherm zal niet noodzakelijk last hebben van de heffing?
Dit scherm doet trouwens dual link DVI, het zal iig niet in native resolutie kunnen werken aan single link DVI. Valt dual link ook onder videomonitor?
[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 10-01-2006 14:44 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Omdat DVI en HDMI (= hetzelfde signaal, alleen heeft HDMI ook audio) nu ook steeds meer gebruikt gaat worden in CE apparatuur gaat die heffing er nu komen op alle beeldschermen met een DVI ingang. Voor zover ik weet worden de Dell monitoren niet in Europa geassembleerd. Is dit wel het geval, dan is het inderdaad mogelijk dat de heffing deze apparaten niet zal treffen.
Of een monitor dual-link of single-link DVI is maakt voor de heffing overigens niets uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Eric van Ballegoie op 10-01-2006 14:50 ]
nieuws: Invoerrechten op grote flatpanels verhoogdEric_HWI schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:49:
De heffing zoals die nu voorgesteld is gaat niet over het paneel, maar over complete apparaten die als 'monitor' verkocht worden, en groter zijn dan 20 inch. 'Monitor' betekent hierbij dat het apparaat geen tuner heeft en volgens de oude begrippen dus niet geschikt is om TV te kijken.
Ging dus wel om "videomonitoren" volgens mij. Vandaar ook dat het alleen apparaten met DVI treft.
Het is mij ook niet duidelijk, maar het is duidelijk dat de regeling er is ter protectie van de Europese economie.Omdat DVI en HDMI (= hetzelfde signaal, alleen heeft HDMI ook audio) nu ook steeds meer gebruikt gaat worden in CE apparatuur gaat die heffing er nu komen op alle beeldschermen met een DVI ingang. Voor zover ik weet worden de Dell monitoren niet in Europa geassembleerd. Is dit wel het geval, dan is het inderdaad mogelijk dat de heffing deze apparaten niet zal treffen.
Het panel is veruit het duurste onderdeel van zo'n scherm, de rest kost bijna niks (en ook het enige dat echt variabel in prijs is bij grotere schermen, die paar gram extra plastic maakt qua geld echt niks uit). Het zou oliedom zijn als je gewoon Koreaanse/Chinese/etc panels kan invoeren, of zelfs een half geassembleerd scherm, om vervolgens in Polen het scherm eromheen te draaien of zelfs alleen de DVI connector erop te klikken.
Daar zullen ze echt wel om gedacht hebben. Zie ook deze reactie :
Als het alleen om schermassemblage ging had LG.Philips die capaciteit gewoon verplaatst en hier het scherm geassembleerd (of verkocht aan een in Europa gevestigde schermassemblagefabrikant, ze maken tenslotte alleen panelen en ook voor andere schermfabrikanten). De rest van het scherm en ook de assemblage kost in verhouding toch niks en is zo gebeurd.Één van de effecten die het al gehad heeft is dat LGPhilips een deel van zijn productie capaciteit die in de UK plaats heeft, niet verplaatst naar het verre oosten, wat wel de bedoeling was. Daarnaast wordt deze waarschijnlijk nog uitgebreid ook.
Je nick valt me nu trouwens pas op, handig van me om te quoten van HWinfo
Oh, ok. Werkt de monitor eigenlijk ook als je 'm single link aansluit? Gewoon nieuwsgierig, het is afgrijselijk om zoiets echt permanent te doen natuurlijk.Of een monitor dual-link of single-link DVI is maakt voor de heffing overigens niets uit.
En is er al iets bekend van hoe het scherm scaled? 1:1, fill, aspect, instelbaar?
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 10-01-2006 15:36 ]
Verwijderd
Anders ga ik het ff uitzoeken
Nee, heeft ie niet.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:48:
Heeft iemand toevallig al uitgezocht of een 6800Ultra Dual link dvi heeft?
Tenzij je de Dell versie ofzo hebt, wat eigenlijk een omgekatte Quadro is.
[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 10-01-2006 17:39 ]
Verwijderd
Haha, het is net of:Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:48:
Heeft iemand toevallig al uitgezocht of een 6800Ultra Dual link dvi heeft?
Jij: "Buurman, heb je misschien beetje suiker voor mij? "
Buurman: "Nee"
Jij: "Ow, dan gebruik ik mijn suiker wel"
Niet kritisch bedoeld hoor
Verwijderd
Haha, ben een beetje lui uitgevallenVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:52:
[...]
Haha, het is net of:
Jij: "Buurman, heb je misschien beetje suiker voor mij? "
Buurman: "Nee"
Jij: "Ow, dan gebruik ik mijn suiker wel"
Niet kritisch bedoeld hoor
Ik heb toch ff zitten zoeken en veel sites spreken elkaar tegen

Op de ene site lees ik dat ie geen dual link dvi heeft, op andere sites lees ik dat 1 van de 2 dvi poorten toch echt dual link dvi ondersteund.
Zou toch leuk zijn om dit zeker te weten voor ik een scherm van 2k€ aanschaf.
Ik heb flink veel korting gekregen
Dit scherm gaat wel geïnfecteerd worden met de 14% heffing, als het goed ergens deze maand.
Verwijderd
Flink veel korting... Vertelmikep_577 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:18:
Ik hem zojuist besteld bij dell, ik verwacht hem ergens volgende week.
Ik heb flink veel korting gekregen
Dit scherm gaat wel geïnfecteerd worden met de 14% heffing, als het goed ergens deze maand.
en dan is het ook nog is excl. verzendkostenVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:52:
Op dell.nl staat hij nu trouwens voor €2409, nog duurder dus
Verwijderd
Toch wel een vieze tegenvallerReseTTim schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:56:
[...]
en dan is het ook nog is excl. verzendkosten
Ik zou hem gekocht hebben voor 1600 excl btw, maar nu kost ie zo maar even 2000 excl btw
Van wel € 4,76ReseTTim schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:56:
[...]
en dan is het ook nog is excl. verzendkosten
Maar ik denk wel dat Dell hier qua prijs iets te hoog is gaan zitten, want in vergelijking met de Apple betaal je voor deze monitor slechts €275 minder en ik denk niet dat dat veel potentiele kopers van de Apple display ineens naar Dell toe zal trekken.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Voor deze monitor blijkbaar niet.KhaZ schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:42:
Verzendkosten liggen toch rond de €20-30?
Voeg hem maar eens aan je mandje toeTotale leveringskosten € 4,00 19,00 % € 4,76
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Benchmarks:
2560 x 1600 with NO AA or Anisotropic Filtering. (No Vsync. Can not get to work with SLI)
Halflife2 - 122 FPS
Fear - 56 FPS
Doom 3- 176 FPS.
COD2 - 67 FPS
Far Cry - 95 FPS
System Specs.
FX57- OC 3220 w/ 230 FSB
2 Gig Corsair 460 @ 6-3-3-2
2 x 512 GTX @ 600 / 1800
Custom Water Cooling CPU Temp 90- 110F
Cutom Water Video Cooling Temp 35- 46-F
1962 euro, da's toch al een stuk minder dan die 2400 euro
iets over spuit 11
[ Voor 21% gewijzigd door ReseTTim op 12-01-2006 12:12 ]
Succes met je zoektochtReseTTim schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:26:
ging iemand nog zijn 23" dell verkopen mail me
Met een agp moederbord gaat dit niet lukken zeker?
inkoopactie
*kuch, oeps * kuch
[ Voor 21% gewijzigd door Menesis op 12-01-2006 15:23 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Ik denk zelf dat 24 nog te betalen is voor normaal consument. Maar die 30 inch gaat de mensen toch nog net ff boven het petje zitten.
Kijk zelf: 2000+ euro's + nog us flink wat geld aan 3d kaarten
Majha ik wil zelfs eigenlijk neit groter .. dan zou je echt gigantisch heen en weer kijken.
Maar dit scherm KAN handig zijn bij prof. Gebruik. Technisch tekenen. 3d tekenen weet ik veel.
Denk zelf dat dit ding toch niet zown groot suc6 wordt als de 24 inch van dell
Oohja het scherm staat voor (maar) € 2.140,81 op de site.
Dus niet de 2400 die ergens hierboven staat.

Jammer dat ze de 1920x1200 resolutie niet gehandhaaft hebben i.c.m. de vele videoinputs. Dit is ook nog gameble op een "normale" (single) high-end videokaart (7800GT/GTX & X1800XT).
Ik heb de 2405FPW gekocht met het oog op toekomstige 1080i/p samenwerking met een Xbox360 of PS3... en voor het prijsverschil tussen de twee heb je een erg mooie beamer trouwens
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
-Alle ATI X1300 kaarten kunnen dual DVI aan, deze zijn er al voor 71 euro
-HDTV kan op deze monitor, je hebt alleen een HDMI > DVI converter nodig, overigens is hij niet voor niets met een HDCP uitgerust.(http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=2590)
-De next gen consoles kunnen ook aangesloten worden op deze monitor Xbox360(komt een HDMI kabel), PS3 (komt met 2 HDMI poorten)
-De prijs is goed te doen, ik heb een paar honderd euro meer betaald als een 2405
Al met al goede investering.
Op TFT's wil je graaf op de native reso gamen... Om dat enigsinds redelijk te kunnen op 2560x1600 moet je een high-end dual GPU setup kopen.mikep_577 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:29:
Met deze alles LCD kun je heel veel, mits je een beetje handig bent
-Alle ATI X1300 kaarten kunnen dual DVI aan, deze zijn er al voor 71 euro
Convertor is $$$$... plus je moet natuurlijk switchen tussen PC en HDTV, is niet echt handig.-HDTV kan op deze monitor, je hebt alleen een HDMI > DVI converter nodig, overigens is hij niet voor niets met een HDCP uitgerust.(http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=2590)
Niet rechtstreeks... er moet een convertor tussen en daar baal ik dus van...-De next gen consoles kunnen ook aangesloten worden op deze monitor Xbox360(komt een HDMI kabel), PS3 (komt met 2 HDMI poorten)
Hoeveel heb je precies betaald dan?-De prijs is goed te doen, ik heb een paar honderd euro meer betaald als een 2405
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
wie koopt er zo'n scherm om op te gamen??FirefoxAG schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:13:
[...]
Op TFT's wil je graaf op de native reso gamen... Om dat enigsinds redelijk te kunnen op 2560x1600 moet je een high-end dual GPU setup kopen.
[...]
Convertor is $$$$... plus je moet natuurlijk switchen tussen PC en HDTV, is niet echt handig.
[...]
Niet rechtstreeks... er moet een convertor tussen en daar baal ik dus van...
[...]
Hoeveel heb je precies betaald dan?
lijkt mij dat dit een typische monitor is om op te autocadden etc.
Je kan een monitor van deze omvang het best gebruiken voor grafische toepassingen. Niet echt voor spellen.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
De HDMI > Dvi converter kost nu geloof ik $339,- Je heb idd nog een splitter nodig om te kunnen switchen tussen PC en HDMI switch.
Ik denk dus dat je met een converters cq switch een super goede Game/HDTV hebt.
Daar ga ik hem ook voor gebruiken
Ik zal jullie de hoogte houden van eventuele voortgangen.
Als ik de monitor binnen heb zal ik jullie precies vertellen hoeveel er betaald is
Wat heb jij in godsnaam betaald dan? Normaliter is dit ding onbetaalbaarmikep_577 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:29:
-De prijs is goed te doen, ik heb een paar honderd euro meer betaald als een 2405
edit: als ie binnen is? waar slaat dat op aivm? imho even zeggen en normaal doen..
[ Voor 13% gewijzigd door SgtStrider op 13-01-2006 20:26 ]
Zo perfect lijkt me een X1300 toch niet. Het blijft een low-budget kaart bedoeld voor resoluties totmikep_577 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:10:
Het spelen van games op de niet native resolutie gaat prima, het is dus niet noodzakelijk te gamen op native resolutie. Een X1300 volstaat dus perfect.
1024x768. En deze resolutie interpoleren op een scherm van 2560x1600 lijkt me vragen om sterk geblokte weergave.
Maar misschien dat het helpt als je op flinke afstand van het scherm gaat gamen, zoals je bij een tv zou doen.
Post dan niks ...mikep_577 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:10:
Als ik de monitor binnen heb zal ik jullie precies vertellen hoeveel er betaald is
En hou het lekker voor je zelf dat je niet veel betaald hebt.
Want dit slaat nergens op, er zijn meer mensn met intresse, en deze willen graag weten wat sowieso haalbaar is met afdingen.
(o.a. ik, want 24" is te klein voor films)
Of is dit nou zo onredelijk om dit te vragen
[ Voor 24% gewijzigd door Roberto op 14-01-2006 11:59 ]
Ook als je de beperkte aansluitmogelijkheden van de 3007WFP ziet, waardoor je geen spelcomputer of andere zaken op aan kan sluiten.
Gebruik zelf ook mijn 2405 voornamelijk voor de pc en af en toe tv erop, maar voor films kijk ik toch liever op mijn 32" Samsung. Als je daarnaast nog de prijzen naast elkaar legt, vind ik het toch wel een acceptabele keuze voor 2 aparte schermen.
Voor de 3007WFP betaal je al 2000 euro. Voor mijn 2405 heb ik 900 neergelegd en 1300 voor de Samsung (internet). Dan heb je in feite voor 200 meer gewoon 2 schermen.
Ok, voor de grafische die-hards zal een 3007 nog wel toegevoegde waarde hebben, maar voor mij persoonlijk is een 24" computerscherm al heerlijk groot genoeg..
ps. zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om achter een 30" computerscherm te moeten computeren vanaf een afstand van max. 1,5 m. Dan kijk je echt tegen een huge ding aan...
Alleen ik kijk nogal veel HDTV content, en ik ben bang dat in de 1000 tot 1300 euro prijsklasse er geen 1080 HDTV schermen zijn, wel 720P, mja dat kan ik nu ook al kijken
Ik zit nu trouwens ook nog geen meter van mijn 2405FPW vandaan
Maar samengevat:
Die TV/s hebben ook een DVI of D-sub ingang (leuk.. mijn X800XT Vivo heeft maar 1x DVI, dus dan moet ik nog even een goedkoop PCI dvi kaartje kopen) hierop kan ik dus mijn pc aansluiten en zo films kijken, maar tegelijktijd zit er gewoon een tuner in, en kan hij dus mijn normale CRT tv vervangen?
Een probleem, mijn pc staat een goede 5 a 6 meter van m'n TV, en ik wil geen kwaliteitsverlies
[ Voor 36% gewijzigd door Roberto op 15-01-2006 11:02 ]

E196FP
Verder zie ik dat HellFire en XOX inmiddels een zesde inkoopactie hebben opgezet. Daarin ook de mogelijkheid om de 3007 te bestellen. NICE. De prijs via IA is € 1692,00 (excl. BTW incl verzendkosten). Een voordeel van € 107,00.
Voordat ik bestel wil ik eerst zekerheid hebben over geschikte videokaarten. Ik heb nog een AGP systeem. Deze zit propvol waardoor een 2 eenheden dikke kaart niet tot de mogelijkheden behoort. De keuze wordt dan erg beperkt. AGP kaarten met DUAL-link DVI zijn dun gezaaid of erg kostbaar (Quadro serie). ATI heeft aangekondigd dat er AGP versies van de X1300 en X1600 komen. In de PCI-e versie ondersteunen deze kaarten Dual-link DVI. Er is nog géén informatie over Dual-link mogelijkheden van de AGP versie van deze kaarten. Er is inmiddels een fabrikant die heeft aankondigd ook daadwerkelijk een X1600 AGP kaart te gaan leveren. Ik heb per mail deze vraag aan hen gesteld en ben ik afwachting van een antwoord. Als ik dat krijg post ik dat hier.
Het lijkt mij sowieso goed om in de startpost een lijst op te nemen van geschikte videokaarten. Hierbij het lijstje dat ik tot nu toe heb kunnen achterhalen:
PCI-e
- ATI X1300 kaarten (1 DVI poort is Dual-link capable)
- ATI X1600 kaarten (1 DVI poort is Dual-link capable)
- ATI X1800 kaarten (2 DVI poorten geschikt voor Dual-link)
- NVIDIA Quadro FX3400, FX3450, FX4400, FX4500 (zie matrix op Nvidia site)
- Nvidia 7800FTX kaarten ?? (ik geen harde informatie hierover enkel een vermelding op een forum en het feit dat Dell een variant van deze kaart zelf aanbied)
AGP
- Nvdia Quadro kaarten FX4000 FX 4000 FDI FX 3000G FX 3000 (zie deze matrix op de site van Nvidia)
Dit lijstje is absoluut niet compleet als iemand aanvullende info heeft dan is dat meer dan welkom.
Hans van Zijl
De complete 7 serie van nVidia heeft Dual-Link. GT dus ook.jwpmzijl schreef op maandag 16 januari 2006 @ 01:08:
Hmm. een weekje op vakantie geweest en intussen zijn er positieve ontwikkelingen. Dell NL heeft de 3007 ook in de beschikbare producten opgenomen. De prijs is met € 1.803,00 (excl. BTW incl orderkosten) nagenoeg gelijk aan de voorspelling van Eric_HWI.
Verder zie ik dat HellFire en XOX inmiddels een zesde inkoopactie hebben opgezet. Daarin ook de mogelijkheid om de 3007 te bestellen. NICE. De prijs via IA is € 1692,00 (excl. BTW incl verzendkosten). Een voordeel van € 107,00.
Voordat ik bestel wil ik eerst zekerheid hebben over geschikte videokaarten. Ik heb nog een AGP systeem. Deze zit propvol waardoor een 2 eenheden dikke kaart niet tot de mogelijkheden behoort. De keuze wordt dan erg beperkt. AGP kaarten met DUAL-link DVI zijn dun gezaaid of erg kostbaar (Quadro serie). ATI heeft aangekondigd dat er AGP versies van de X1300 en X1600 komen. In de PCI-e versie ondersteunen deze kaarten Dual-link DVI. Er is nog géén informatie over Dual-link mogelijkheden van de AGP versie van deze kaarten. Er is inmiddels een fabrikant die heeft aankondigd ook daadwerkelijk een X1600 AGP kaart te gaan leveren. Ik heb per mail deze vraag aan hen gesteld en ben ik afwachting van een antwoord. Als ik dat krijg post ik dat hier.
Het lijkt mij sowieso goed om in de startpost een lijst op te nemen van geschikte videokaarten. Hierbij het lijstje dat ik tot nu toe heb kunnen achterhalen:
PCI-e
- Nvidia 7800FTX kaarten ?? (ik geen harde informatie hierover enkel een vermelding op een forum en het feit dat Dell een variant van deze kaart zelf aanbied)
AGP
- Nvdia Quadro kaarten FX4000 FX 4000 FDI FX 3000G FX 3000 (zie deze matrix op de site van Nvidia)
Dit lijstje is absoluut niet compleet als iemand aanvullende info heeft dan is dat meer dan welkom.
Goede quote !!jwpmzijl schreef op maandag 16 januari 2006 @ 01:08:
Hmm. een weekje op vakantie geweest en intussen zijn er positieve ontwikkelingen. Dell NL heeft de 3007 ook in de beschikbare producten opgenomen. De prijs is met € 1.803,00 (excl. BTW incl orderkosten) nagenoeg gelijk aan de voorspelling van Eric_HWI.
PCI-e
AGP
Ik heb zelf ook een AGP board en de 3007WFP besteld, ik zat dus te denken aan een PC upgrade.
Door deze kaart hoef dit gelukkig niet meer
Hij is mogelijk in DE al te krijgen bij alternate, ik heb ze al een mail gestuurd of ik hem in NL via alternate kan bestellen...keep you posted.
Is dat zo? Ik zag het alleen bij de specs van de EVGA kaarten staan, maar bij bijv. de Asus en XFX kaarten niet. (dus niet dat erbij stond dat de laatste 2 niet-dual-link zijn, maar het staat er gewoon niet bijSgtStrider schreef op maandag 16 januari 2006 @ 01:28:
[...]
De complete 7 serie van nVidia heeft Dual-Link. GT dus ook.

je koopt je scherm toch online? en dan heb je bij wet toch 30 dagen bedenk tijd?
of vormen tft's hier een uitzondering op ofzo?
Je moet wel realistisch zijn. Je mag niet verwachten dat er op een beeldscherm met 12 mega(sub)pixels (2560x1600x3) geen enkele dode subpixel zit.
Hans van Zijl
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
https://www.digitalconnec...asp?ProductCode=SADVIHDMI
Ik heb op de site van Nvidia nog een document gevonden waarin expliciet wordt vermeld dat de 7800 serie Dual-link ondersteuning heeft.
NVIDIA Geforce 7800GT
NVIDIA Geforce 7800GTX
NVIDIA Geforce 7800GTX 512
Uit dit document blijkt dat de 7800 serie alleen op de primaire dvi-poort dual-link ondersteund. Het is dus niet mogelijk om 2 3007's aan te sturen met één 7800
Hans van Zijl
Alleen kun je dus niet de 3007 bestellen bij dell met een systeem als je niet de dual sli opstelling erbij besteld. Wat volgens mij een fout op hun site is, maar goed. Dat weten ze bij Dell ook niet. (nu een 30 minuten met dell aan de lijn.jwpmzijl schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:09:
Dual-link ondersteuning:
Ik heb op de site van Nvidia nog een document gevonden waarin expliciet wordt vermeld dat de 7800 serie Dual-link ondersteuning heeft.
NVIDIA Geforce 7800GT
NVIDIA Geforce 7800GTX
NVIDIA Geforce 7800GTX 512
Uit dit document blijkt dat de 7800 serie alleen op de primaire dvi-poort dual-link ondersteund. Het is dus niet mogelijk om 2 3007's aan te sturen met één 7800
Overigens heb ik dat ding net voor 1500 euro ex besteld. (de monitor)
Hop,hop,hop!
Dat klopt. nVidia kaarten hebben slechts één Dual Link poort, de ATI X1000 serie (iig de 1800's) hebben er twee. Ik heb hier tests gedaan met twee 30 inchers van Apple, met een ATI kaart werkt dat perfect, met een nVidia dus niet.jwpmzijl schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:09:
Overigens ondersteunen alle 7800 GT's en GTXen Dual Link, ik heb het hier oa werkend gehad met een GTX van Gigabyte en een GT van MSI.
[ Voor 3% gewijzigd door Eric van Ballegoie op 17-01-2006 14:25 ]
Denkje dat dit de bodem is? Of zou er als je echt je best doen nog wat mee te doen zijn?
Want voor maar 450 euro (incl. BTW) verschil met wat ik voor de 2405fpw heb betaald wil ik het best eens overwegen
Tja, hij staat op de site geloof ik op iets van 1800 euro ex, 300 euro is dan best aardig wat. Of er nog meer ruimte is weet ik niet. Op zich is het wel scherp geprijsd.Roberto schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:15:
1500 ex is niet duur.
Denkje dat dit de bodem is? Of zou er als je echt je best doen nog wat mee te doen zijn?
Want voor maar 450 euro (incl. BTW) verschil met wat ik voor de 2405fpw heb betaald wil ik het best eens overwegen
Maar ik blijf het een hoop geld vinden.
Hop,hop,hop!
Naar ik aanneem heb je gelijktijdig een aardig systeempje besteld anders zal de medewerker van DELL nooit een dergelijke korting kunnen geven. Zou je een indicatie kunnen geven van het orderbedrag zodat wij enig idee krijgen wat de mogelijkheden voor korting zijn.basset schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:05:
[...]
Overigens heb ik dat ding net voor 1500 euro ex besteld. (de monitor)
[ Voor 42% gewijzigd door jwpmzijl op 17-01-2006 23:24 ]
Hans van Zijl
Nee hoor, alleen de monitor.jwpmzijl schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:23:
[...]
Naar ik aanneem heb je gelijktijdig een aardig systeempje besteld anders zal de medewerker van DELL nooit een dergelijke korting kunnen geven. Zou je een indicatie kunnen geven van het orderbedrag zodat wij enig idee krijgen wat de mogelijkheden voor korting zijn.
Ik moet er wel even buijzeggen dat we regelmatig servers en pc's bij dell bestellen en ook dat ze wel iets goed te maken hebben met dat condensatoren verhaal. De tijd die ik al kwijt ben aan het bellen en het ontvangen van de monteur, voor het vervangen van de moederborden, is al de kostprijs van zo'n monitor.
Hop,hop,hop!
OK dat verklaart veel en is niet hoopgevend op extra korting voor ons tweakers. Hoewel ik heb zelf al 2 DELL notebooks aangeschaft maar dat maakt mij niet echt een grote klant.basset schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:57:
[...]
Nee hoor, alleen de monitor.
Ik moet er wel even buijzeggen dat we regelmatig servers en pc's bij dell bestellen en ook dat ze wel iets goed te maken hebben met dat condensatoren verhaal. De tijd die ik al kwijt ben aan het bellen en het ontvangen van de monteur, voor het vervangen van de moederborden, is al de kostprijs van zo'n monitor.
Hans van Zijl
Gewoon proberen. Er is best te handelen met die gasten. Hoewel het voor mij makkelijk praten is.jwpmzijl schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:12:
[...]
OK dat verklaart veel en is niet hoopgevend op extra korting voor ons tweakers. Hoewel ik heb zelf al 2 DELL notebooks aangeschaft maar dat maakt mij niet echt een grote klant.
Zoiezo een offerte vragen en niet via de site bestellen. Nog nooit meegemaakt dat die gelijk was als die op de site.
[ Voor 11% gewijzigd door basset op 18-01-2006 19:38 ]
Hop,hop,hop!
Dit topic is gesloten.