Precies als je overstraat loopt gaat het nog maar als je in een rumoerige omgeving bent hoor je bijna niks. Ik hoor andere mensen hierover niet klagen maar ik betwijfel dat wij de enige zijn met dit probleem ik denk dat ik Nokia maar even ga bellen en vragen of hier iets tegen te doen is.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:56:
[...]
ja dat heb ik ook, en dat vind ik soms nog vrij hinderlijk ook want als je fietst of in de bus zit is er veel lawaai waardoor hij harder gaat. Op radio lukt dat prima want je wordt idd bijna doof, maar bij mp3'tjes niet.. kwestie van firmware??
wie weet meer?
Als ik 'Actief standby' aan heb staan, en ga met de richtingstoetsen naar het 'agenda' gedeelte, dan werken mijn richtingstoetsen dus niet meer, en ook de centrale toets waarmee ik de agenda zou kunnen bekijken doet ook niets meer....
Iemand met ditzelfde probleem?
Ik heb het toestel sinds gister, via Orange, en met V04.52
[EDIT] En nog een vraagje, scheelt slaapstand uit zetten nu echt zo veel batterij vermogen? Want t is maar een paar lettertjes laten zien...
Iemand met ditzelfde probleem?
Ik heb het toestel sinds gister, via Orange, en met V04.52
[EDIT] En nog een vraagje, scheelt slaapstand uit zetten nu echt zo veel batterij vermogen? Want t is maar een paar lettertjes laten zien...
[ Voor 17% gewijzigd door majoh op 08-01-2007 08:26 ]
Verwijderd
Je moet even opnieuw naar menu, instellingen, snelkoppelingen, navigatietoets en daar kan je de toetsen opnieuw functies geven.
Ik hoop dat dit je helpt... leg anders je probleem een beetje duidelijker uit.
vraag2: ik zou het absoluut niet weten maar ik denk van wel dat het wel wat scheelt, mijn gsm gaat makkelijk 5 a 6 dagen mee en wat heb je er uiteindelijk aan als je klok aanstaat wanneer hij in je broekzak zit ofzo en wil je het toch weten druk je even op een toets ofzo é
.
Groetjes
Ik hoop dat dit je helpt... leg anders je probleem een beetje duidelijker uit.
vraag2: ik zou het absoluut niet weten maar ik denk van wel dat het wel wat scheelt, mijn gsm gaat makkelijk 5 a 6 dagen mee en wat heb je er uiteindelijk aan als je klok aanstaat wanneer hij in je broekzak zit ofzo en wil je het toch weten druk je even op een toets ofzo é
Groetjes
Thnx voor de uitleg...
Zal het eerste probleem eens wat beter proberen uit te leggen (heb geen camera bij de hand)
Als je actief standby aanzet kun je 4 dingen laten zien. Als ik dan agenda wil laten zien blijft deze helemaal leeg, ook al heb ik iets in mijn agenda staan. Dat is een probleem.
Ander probleem is als ik met de richtingstoets agenda selecteer, dan lijkt het alsof 'actief standby' vastloopt. De richtingstoetsen werken dan namelijk niet meer. Het enige wat ik kan doen is op 'uit' drukken.
Zo duidelijker?
Zal het eerste probleem eens wat beter proberen uit te leggen (heb geen camera bij de hand)
Als je actief standby aanzet kun je 4 dingen laten zien. Als ik dan agenda wil laten zien blijft deze helemaal leeg, ook al heb ik iets in mijn agenda staan. Dat is een probleem.
Ander probleem is als ik met de richtingstoets agenda selecteer, dan lijkt het alsof 'actief standby' vastloopt. De richtingstoetsen werken dan namelijk niet meer. Het enige wat ik kan doen is op 'uit' drukken.
Zo duidelijker?
Verwijderd
Het laatste probleem is op te lossen met de stappen die ik uitlegde..., dat is omdat hij de navigatieknoppen aanpast bij actieve standby en kan je dus gewoon opnieuw aanpassen naar eigen wens.
De standby loopt niet vast ofzo daardoor.
Het eerste probleem ben ik nog niet tegengekomen, bij mij toont hij gewoon mijn agenda dagelijks.
Het eerste probleem ben ik nog niet tegengekomen, bij mij toont hij gewoon mijn agenda dagelijks.
ThnxVerwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:01:
Het laatste probleem is op te lossen met de stappen die ik uitlegde..., dat is omdat hij de navigatieknoppen aanpast bij actieve standby en kan je dus gewoon opnieuw aanpassen naar eigen wens.
Heb meer mensen met dit probleem gevonden...
http://www.expansys.com/ft.aspx?i=136832&thread=12
Niemand met een orange branded telefoon dit probleem hier?
Verwijderd
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een 2GB microsd te gebruiken in een Nokia 6234?
Thnx
Excuseer had eerst de search functie moeten gebruiken en dan pas posten in plaats van andersom.
Thnx
Excuseer had eerst de search functie moeten gebruiken en dan pas posten in plaats van andersom.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 12:44 ]
Verwijderd
Dan heb ik daar nog wel een vraag over... Ik zoek een 1gig Micro-SD kaart voor gebruik in de 6233 en nu had ik sowieso deze gevonden: http://tweakers.net/price...B-(Kingston)-prijzen.html
In dit topic lees ik dat mensen of "een" geheugenkaart hebben of een "sandisk", heeft iemand ook ervaringen met deze kingston kaart die voor mij toch goedkoper is. In mijn N80 werken bijvoorbeeld sommige geheugenkaarten minder of niet.
In dit topic lees ik dat mensen of "een" geheugenkaart hebben of een "sandisk", heeft iemand ook ervaringen met deze kingston kaart die voor mij toch goedkoper is. In mijn N80 werken bijvoorbeeld sommige geheugenkaarten minder of niet.
Een andere vraag:
Weet iemand of er image view software bestaat voor deze telefoon die beter is dan de standaard software? Ik kan nu max 2x inzoomen. Ik wil een JPG plattegrondje op m'n telefoon zetten (1500x750px), maar te weinig detail is nu leesbaar.
Overigens verder een prima telefoon.
Weet iemand of er image view software bestaat voor deze telefoon die beter is dan de standaard software? Ik kan nu max 2x inzoomen. Ik wil een JPG plattegrondje op m'n telefoon zetten (1500x750px), maar te weinig detail is nu leesbaar.
Overigens verder een prima telefoon.
Vraagje
Weet iemand hoeveel smsjes de nokia 6233 kan opslaan voordat je ze moet wissen? Vroeger kon je dat vinden op de nokia site maar van dit toestel niet
Weet iemand hoeveel smsjes de nokia 6233 kan opslaan voordat je ze moet wissen? Vroeger kon je dat vinden op de nokia site maar van dit toestel niet
[ Voor 27% gewijzigd door Symsonic op 15-01-2007 13:46 ]
Ik denk erover dit toestel aan te schaffen, maar wel in Duitsland.
Is de taal op het toestel zelf te wijzigen, of moet ik hiervoor een firmware upgrade laten doen ?
wat kost eventueel zon upgrade ? en kan dat met een duits toestel ?
of kan ik hem beter in NL aanschaffen
Is de taal op het toestel zelf te wijzigen, of moet ik hiervoor een firmware upgrade laten doen ?

Niemand??majoh schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:32:
[...]
Thnx
Heb meer mensen met dit probleem gevonden...
http://www.expansys.com/ft.aspx?i=136832&thread=12
Niemand met een orange branded telefoon dit probleem hier?
Ander vraagje nog, als ik een orange branded telefoon wil updaten, kan ik daarvoor bij Nokia terecht, of moet ik naar een Orange Shop?
Verwijderd
Als ik door de menu's navigeer zie ik netjes het klokje rechtsboven in beeld - in normale cijfers . Echter wanneer ik gewoon weer terug ga naar het beginscherm waar de operator vermeld staat is het klokje heel lelijk vormgegeven. Het gebruik gewoon het standaard thema. Weet iemand hoe ik dat lelijke klokje met de 'digitaal-look' kan veranderen in normaal plain text? Of zit dat in het theme gebakken..
Verwijderd
Zijn er nog mensen die last hebben van "slecht verstaanbaar doorkomen van je contacten" wanneer je ze belt en wanneer je het volume omhoog zet hij/zij niet zo zuiver meer doorkomt, m.a.w. krakend geluid door de speaker komt?
Verwijderd
@spookske.. heb ik ook last van. Maar vooral wanneer ik zelf heel iets harder praat, begint de speaker de kraken. Vreselijk irritant.
De toestellen (firmwares) bevatten meerdere talen, dus je kunt 'm gewoon op Nederlands zetten. Mijn toestel, bij een abo gekregen dat afgesloten is via gsmweb.nl, is ook gefabriceerd in Duitsland (de product code is ook Duits).Marsupilami_NL schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:00:
Ik denk erover dit toestel aan te schaffen, maar wel in Duitsland.
Verder kun je een firmware upgrade gratis bij een Nokia Service Center laten doen, maar dan ben je 'm vaak een tijdje kwijt (in Ehv bij PHC Telecom enkele dagen). En Nokia Software Update, het nieuwe programma voor consumenten om je toestel van een nieuwe firmware te voorzien, herkent het toestel helaas nog niet. Daarom heb ik de uithoeken van het internet maar eens opgezocht en 'm uiteindelijk zelf geflashed (van 4.52 naar 4.91).
[ Voor 6% gewijzigd door Stamgastje op 17-01-2007 15:15 ]
Met je standaard kabel of aanvullende hardware?Stamgastje schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:14:
[...]Daarom heb ik de uithoeken van het internet maar eens opgezocht en 'm uiteindelijk zelf geflashed (van 4.52 naar 4.91).
Changes/improvements made from MCU SW version 4.52 to version 4.91:
-Messaging
-Replying to MMS improved
-In Hebrew functioning of predictive text input optimized
-In Hebrew translation in messaging menu optimized
-Displaying smileys when composing SMS improved
-Receiving an Email from S60 phone improved
-Remaining counter in the SMS editor added
-Powering up the phone optimized
-Wording in Sudoku game, when puzzle is completed changed
-Call waiting tone in HS-23 headset optimized
-Active standby layout optimized in some SIM cards
-Installing a Midlet with a Jad file of 10 KB improved
-When browsing in some web pages "Memory Full" text is changed to
"Invalid Web Address"
-IMSI detach is sent to network because of low battery
-Scrolling bigger than about 12Kb XHTML pages improved
-Compatibilty of Bluetooth to other phones improved
-Displaying some operator name in idle mode improved
-Messaging
-Replying to MMS improved
-In Hebrew functioning of predictive text input optimized
-In Hebrew translation in messaging menu optimized
-Displaying smileys when composing SMS improved
-Receiving an Email from S60 phone improved
-Remaining counter in the SMS editor added
-Powering up the phone optimized
-Wording in Sudoku game, when puzzle is completed changed
-Call waiting tone in HS-23 headset optimized
-Active standby layout optimized in some SIM cards
-Installing a Midlet with a Jad file of 10 KB improved
-When browsing in some web pages "Memory Full" text is changed to
"Invalid Web Address"
-IMSI detach is sent to network because of low battery
-Scrolling bigger than about 12Kb XHTML pages improved
-Compatibilty of Bluetooth to other phones improved
-Displaying some operator name in idle mode improved
Verwijderd
Zou een firmware upgrade dat kunnen oplossen of is't eerder hardwarematig?Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:53:
@spookske.. heb ik ook last van. Maar vooral wanneer ik zelf heel iets harder praat, begint de speaker de kraken. Vreselijk irritant.
Of iemand anders dat op deze vraag kan antwoorden, want ik vind't echt een aangenaam en makkelijk toestel maar irriteer mij er enorm aan waardoor ik zelf overweeg het toestel weg te doen en iets anders te kopen.
Met de kabel die eerder in dit topic al is genoemd (kosten: 4,95 + 1 tegenwoordig 2 euro verzendkosten).stormfly schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:21:
Met je standaard kabel of aanvullende hardware?
[ Voor 8% gewijzigd door Stamgastje op 17-01-2007 17:32 ]
Meen je? Die heb ik hier liggen wist niet dat je daar tegenwoordig mee kan flashen? Supercool ;-)Stamgastje schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:28:
[...]
Met de kabel die eerder in dit topic al is genoemd (kosten: 4,95 + 1 tegenwoordig 2 euro verzendkosten).
Ik lees nu je posting pas goed maar je zegt dat Phone Updater hem niet herkent, mijn 6131 wel overigens. Maar welk pakket heb je dan gebruikt?Met de kabel die eerder in dit topic al is genoemd (kosten: 4,95 + 1 tegenwoordig 2 euro verzendkosten).
Ik geloof dat ik dat volgens de policy niet op dit forum mag vertellen.
Edit: ik kreeg net een reply op een forum van Nokia dat de software nu wellicht te downloaden is van de Filipijnse site van Nokia.
Edit: ik kreeg net een reply op een forum van Nokia dat de software nu wellicht te downloaden is van de Filipijnse site van Nokia.
[ Voor 168% gewijzigd door Stamgastje op 18-01-2007 10:44 ]
Ja dat weet ik maar ik kreeg je niet te pakken via andere wegen zou je mij dan willen vertellen via wopper ATTT hccnet.nl hoe je het gedaan hebt? Ik kom er via google niet uit.Stamgastje schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:50:
Alvast super bedankt.
Ik heb de oplossing! Ik had precies hetzelfde maar wat blijkt, als je het gespreksvolume te laag zet op je telefoon, gaat de microfoon harder. Omdat die harder gaat, gaat het allemaal kraken. De oplossing is om het gespreksvolume wat omhoog te gooien! Ik heb nu nergens last meer van.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:53:
Ik heb een firmware update gedaan (staat op nokia site) voor mijn 6233 maar tijdens de update liep het vast. Nu kijk ik naar mijn gsm en doet ie niets meer
Ik krijg hem niet aan.
Iemand een oplossing?
Hoe zit het met garantiebepaling?
Iemand een oplossing?
[ Voor 13% gewijzigd door kokorico op 20-01-2007 02:41 ]
Tja ze bieden die dienst aan...bij een nokia service point kunnen ze met de phoenix software een DEAD gsm flashen.kokorico schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 02:36:
Ik heb een firmware update gedaan (staat op nokia site) voor mijn 6233 maar tijdens de update liep het vast. Nu kijk ik naar mijn gsm en doet ie niets meerIk krijg hem niet aan.
Iemand een oplossing?
Hey Timo ik heb zojuist via de nokia updater (de vrij te downloaden versie) een toestel op me werkt geupdate naar 4.91 dus die is voor het publiek beschikbaar.Stamgastje schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:50:
Heb je dat gedaan met de versie die via nokia.nl te downloaden is? Of met de versie van de Filipijnse site?
Gewoon van de nokia site de Phone Software Updater die blaast er in 7 minuten 4.91 in. Zonder dat pakket wat ik van jou gehad heb...gewoon de customer manier zegmaar.Stamgastje schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:14:
Heb je dat gedaan met de versie die via nokia.nl te downloaden is? Of met de versie van de Filipijnse site?
Verwijderd
Ik heb momenteel 1341 berichten in postvak in staan, en 830 in verzonden items. Genoeg? :-)Symsonic schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:46:
Vraagje
Hier ook uitgevoerd, ging sneller denk ik. Enige dat ik kwijt was was instellingen mbt de telefoon zelf (layout), alle berichten, contacten enzo stonden er nog gewoon in.stormfly schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:48:
[...]
Gewoon van de nokia site de Phone Software Updater die blaast er in 7 minuten 4.91 in. Zonder dat pakket wat ik van jou gehad heb...gewoon de customer manier zegmaar.
Ik heb een probleem. Heb pas de internet instellingen er ingezet gehad en daardoor ook me mail opgehaald. Inmiddels zijn de instellingen eruit want t kostte me teveel. Maar nu staat er als ik naar mn inbox ga van de mail staat dat er nog 2 mailberichten staan. Maar ze staan nergens onder een map. Wellicht spookberichten??
Gelukkig wel want bij een NSP flashen ze hem in zijn geheel en verlies je alle data. Dit is dan fijner voor gebruikers.DaCoTa schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:20:
[...]
Hier ook uitgevoerd, ging sneller denk ik. Enige dat ik kwijt was was instellingen mbt de telefoon zelf (layout), alle berichten, contacten enzo stonden er nog gewoon in.
Heej cool zeg, dat je nu ook zelf de firmware kunt opdaten. Het werkte hier vlekkeloos, en op wat kleine weergaveinstellingen na is alles verder zoals het voor de update was. Super!
Ik heb net mijn 6233 binnen gedaan in service point. Morgen is hij klaar. De gsm was vastgelopen tijdens firmwire update. Volgens mij ligt het aan Windows Vista die ik heb als besturingssysteem.
Verwijderd
Even een vraagje.. ik heb een 6233 van Orange (met netwerklock), maar ga binnenkort voor een stage naar het buitenland en wil daar graag een 'local' simkaart kopen. Neem aan dat ook buitenlandse kaartjes last hebben van die netwerklock? Nu lees ik op vrij veel sites dat deze locks nog niet van een 6233 afgehaald kunnen worden.. Is dit zo?
Heb Orange al benaderd en voel me eigenlijk een beetje 'genaaid' door ze, want ik heb m'n Orange abo netjes verlengd, dus ben sowieso klant bij ze en dan locken ze m'n toestel
dacht dat alleen bij prepaid werd gedaan!
Heb Orange al benaderd en voel me eigenlijk een beetje 'genaaid' door ze, want ik heb m'n Orange abo netjes verlengd, dus ben sowieso klant bij ze en dan locken ze m'n toestel
Het is gelocked op het netwerk van Orange, dus je kan geen enkele andere kaart erin stoppen.
Lock kan er idd nog niet afgehaald te worden. Sowieso is onofficiële unlockmethodes hier bespreken niet toegestaan.
Je kan tegen betaling de unlockcode aanvragen bij Orange.
Mensen voelen zich al gauw onterecht 'genaaid'. Je krijgt wel een splinternieuw toestel voor 'nop'. Als je je abonnement had verlengd bij een winkel en je wilde een unbranded 6233 had je denk ik bij moeten betalen. Een lock maakt een toestel 'goedkoper'.
Lock kan er idd nog niet afgehaald te worden. Sowieso is onofficiële unlockmethodes hier bespreken niet toegestaan.
Je kan tegen betaling de unlockcode aanvragen bij Orange.
Mensen voelen zich al gauw onterecht 'genaaid'. Je krijgt wel een splinternieuw toestel voor 'nop'. Als je je abonnement had verlengd bij een winkel en je wilde een unbranded 6233 had je denk ik bij moeten betalen. Een lock maakt een toestel 'goedkoper'.
Verwijderd
Wat vinden jullie van de snelheid van de 6233? mijn oude gare en onlangs overleden 6230 sprintte hem er zo uit...
Wat vinden jullie van de menustructuur en de mogelijheid dingen aan te passen naar eigen smaak? Ik vind sommige dingen niet echt slim gedaan. (geen notes op active standby, teveel video-gedoe)
En doet die update naar 4.91 iets buiten die cangelog items die eerder stonden?
Wat vinden jullie van de menustructuur en de mogelijheid dingen aan te passen naar eigen smaak? Ik vind sommige dingen niet echt slim gedaan. (geen notes op active standby, teveel video-gedoe)
Ik vind de snelheid best ok, tuurlijk het is niet supersnel, maar toch een van de snellere die ik in mijn handen heb gehad.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:31:
Wat vinden jullie van de snelheid van de 6233? mijn oude gare en onlangs overleden 6230 sprintte hem er zo uit...
De opties aanpassen vind ik heel goed, dat je naast de verschillende menu-structuren ook nog eens de plek van de icoontjes kan aanpassen vind ik echt relaxed. En natuurlijk is niet alles super, maar ik ben nog geen een gsm tegen gekomen die niet zijn tekortkomingen heeft...
Over 4.91 weet ik nog niets, krijg morgen mijn kabeltje binnen, dus ga m dan updaten.
Weet iemand trouwens of het een probleem is om een Orange branded telefoon zelf te updaten?\
En heeft iemand nog leuke thema's? Het nu deze, en die bevalt me wel, vind erg leuk dat alle icoontjes zijn aangepast, en dat bv de kalender bij elke maand net iets anders is...
Ja het is mogelijk om te updaten alleen moet er wel voor jouw productie code een update beschikbaar zijn. Met andere woorden het kan zijn dat voor de unbranded versie er al wel twee updates uit zijn maar voor jouw Orange variant nog helemaal niet. Hij stuurt je product code door (die vertegenwoordigt jouw model en branded versie) en hiervoor zoekt hij dan een update.majoh schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:00:
[...]
Ik vind de snelheid best ok, tuurlijk het is niet supersnel, maar toch een van de snellere die ik in mijn handen heb gehad.
De opties aanpassen vind ik heel goed, dat je naast de verschillende menu-structuren ook nog eens de plek van de icoontjes kan aanpassen vind ik echt relaxed. En natuurlijk is niet alles super, maar ik ben nog geen een gsm tegen gekomen die niet zijn tekortkomingen heeft...
Over 4.91 weet ik nog niets, krijg morgen mijn kabeltje binnen, dus ga m dan updaten.
Weet iemand trouwens of het een probleem is om een Orange branded telefoon zelf te updaten?\
En heeft iemand nog leuke thema's? Het nu deze, en die bevalt me wel, vind erg leuk dat alle icoontjes zijn aangepast, en dat bv de kalender bij elke maand net iets anders is...
Het is met bepaalde software vrij makkelijk om die orane meuk eruit te flashen. Helaas kan dat niet op dit forum dus is mail een optie. Ik zal de link eens zoeken, met de kanttekening dat je wel je garantie kan verpesten met dat andere flash programma.
Verwijderd
Zucht.. unlocken is toegestaan bij wet!Jimster schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:27:
Het is gelocked op het netwerk van Orange, dus je kan geen enkele andere kaart erin stoppen.
Het maakte niets uit of ik hem in de shop haalde of bij Orange; bij beide hoefde ik niets te betalen voor het toestel. Dan vind ik het niet meer dan terecht dat ik me 'genaaid' voel als van Orange een gelockt toestel krijg, terwijl daar (aan de telefoon) niets over werd verteld! Helemaal als ik voor hetzelfde geld een 'clean' toestel in een shop had kunnen hebben!Je kan tegen betaling de unlockcode aanvragen bij Orange.
Als je reageert, reageer dan nuttig!
Zucht.. lees zelf eens de link door die je stuurde. En dit ook [PSGG] Policy
Wat vriendelijker reageren mag ook wel trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door Jimster op 23-01-2007 00:17 ]
Tja als we gaan flamen, heel veel mensen weten dat in de shops van de providers zelf. Dus de merk specifieke winkels iets scherpere prijzen gelden. En waarom heb je het zelf niet gevraagd tijdens de aanschaf als je weet dat je weggaat en een andere sim wilt plaatsen?[b][message=27361074,noline]
Het maakte niets uit of ik hem in de shop haalde of bij Orange; bij beide hoefde ik niets te betalen voor het toestel. Dan vind ik het niet meer dan terecht dat ik me 'genaaid' voel als van Orange een gelockt toestel krijg, terwijl daar (aan de telefoon) niets over werd verteld! Helemaal als ik voor hetzelfde geld een 'clean' toestel in een shop had kunnen hebben!
Als je reageert, reageer dan nuttig!
IPV af te geven op die andere poster moet je misschien de oorzaak erkennen en van jouw probleem niet het onze willen maken en als de oorsprong wordt verteld negatief commentaar geven?
Verwijderd
Ik heb al meerdere malen mijn abo verlengd bij Orange en nooit heb ik een toestel gekregen met simlock, vandaar dat ik het deze keer ook niet vroeg (ik heb hem telefonisch verlengd en kreeg het toestel dus toegestuurd)..stormfly schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:16:
[...]
Tja als we gaan flamen, heel veel mensen weten dat in de shops van de providers zelf. Dus de merk specifieke winkels iets scherpere prijzen gelden. En waarom heb je het zelf niet gevraagd tijdens de aanschaf als je weet dat je weggaat en een andere sim wilt plaatsen?
Ik word altijd een beetje moe van die 'moraalridders' (dank WesleyIPV af te geven op die andere poster moet je misschien de oorzaak erkennen en van jouw probleem niet het onze willen maken en als de oorsprong wordt verteld negatief commentaar geven?
Maar goed, zo schiet het dus niet op..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 09:26 ]
Als je googlet op "orange algemene voorwaarden simlock", vind ik in de eerste hit gelijk de volgende zin:
Verder is unlocken volgens de wet misschien wel legaal, maar dat wil nog niet zeggen dat Tweakers.net dat hier op het forum hoeft toe te staan: PSGG Policy over unlocken
En daar is niks moraalridderlijks aan, als je 't mij vraagt.
Oftewel: je hebt mazzel gehad de vorige keren, en Orange is bovendien echt niet de enige provider die dit zo aanpakt. Als jij je genaaid voelt ligt dat aan jou, en niet aan Orange. Oplossing: lief aan Orange vragen wat er mogelijk is en niet hier op ons gaan zitten mopperen.Indien de Klant het Toestel van Orange heeft gekocht, bevat deze standaard een Simlock.
Verder is unlocken volgens de wet misschien wel legaal, maar dat wil nog niet zeggen dat Tweakers.net dat hier op het forum hoeft toe te staan: PSGG Policy over unlocken
En daar is niks moraalridderlijks aan, als je 't mij vraagt.
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid:
Software Update:
Het is nu dus mogelijk om zelf de software te updaten via nokia.nl?
Ook via de kabel die op inet te vinden is voor €4.99?
Firmware 4.91
Kan iemand bevestigen dat deze firmware het "Smiley Probleem"
(Huil bij een knipoog etc..) verholpen is?
Software Update:
Firmware 4.91
Ja, dat kan. Ik heb met die nep-kabel mijn telefoon geupdate van 3.70 naar 4.91.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:16:
Software Update:
Als ik ; - ) intoets krijg ik een knipogende grafische smiley. Wel een lelijke, maar toch, hij knipoogtFirmware 4.91
Verwijderd
Top!Elwood Blues schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:28:
[...]
Ja, dat kan. Ik heb met die nep-kabel mijn telefoon geupdate van 3.70 naar 4.91.
[...]
Als ik ; - ) intoets krijg ik een knipogende grafische smiley. Wel een lelijke, maar toch, hij knipoogt
Thanks voor de snelle reply... kabeltje meteen maar even besteld
Verwijderd
Ik heb een firmware update gedaan van 4.52 naar 4.91. Is perfect verlopen. Data kabeltje besteld en software erop gezet. Na 4 minuten stond de nieuwe firmware erop. Achteraf bleek het maken van een backup niet nodig, alle instellingen, berichten nummers etc stonden er gewoon nog op (maar voor de zekerheid toch maar ff backuppen).
Ik heb nu iig weer goed functionerende smiley's
Ik heb nu iig weer goed functionerende smiley's
Vandaag m'n 6233 (T-Mobile) binnengekregen.
Eerste indrukken, sneller dan m'n oude 6230i, beter scherm, betere geluidskwaliteit, langere accuduur. Minpunten: teveel T-Mobile meuk (inmiddels al zoveel mogelijk verwijderd) en ik kan niet als phone language Engels kiezen en dan Nederlands voor T9. Dat kon m'n oude 6230i wel, nu moet ik noodgedwongen heel m'n telefoon op Nederlands zetten.
Kan wel, via een omweg. Als phone language English kiezen, vervolgens naar de message editor gaan, dan het hekje ingedrukt houden en kiezen voor "writing language", daar kan je dan Nederlands instellen.
Foto's
Ja, ik weet dat niet alle foto's scherp zijn, maar met een simpele compactcam (Olympus C-480) met bijna lege batterijen en slecht licht kreeg ik het zo snel niet beter. En op beide telefoons draai ik een niet-standaard thema, vandaar dat het er allemaal wat anders uit ziet.

Foto's
Telefoons | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ja, ik weet dat niet alle foto's scherp zijn, maar met een simpele compactcam (Olympus C-480) met bijna lege batterijen en slecht licht kreeg ik het zo snel niet beter. En op beide telefoons draai ik een niet-standaard thema, vandaar dat het er allemaal wat anders uit ziet.
[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 23-01-2007 19:19 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Hoe krijg je die shortcuts op je scherm (4e foto)?
"Actief standby" aanzetten, en die dan aanpassen zodat de "Snelkoppelingsbalk" op je scherm verschijnt. Daarvan kan je zelf bepalen (tot op zekere hoogte) wat er in moet komen te staan.
Hoe doe je die kloko p de achtergrond?
Cons:::BB4E
Hoe ervaar jij de accus tov elkaar? Ik wil van mijn 6230i af omdat hij het maar 1 dag volhoudt, BT staat gehele dag aan en sms/bel veel. Kan jij jouw ervaringen posten mbt de verschillen, je deed x dagen met de 6230i en nu met de 6233 doe je x dagen?AtleX schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:22:
Vandaag m'n 6233 (T-Mobile) binnengekregen.Eerste indrukken, sneller dan m'n oude 6230i, beter scherm, betere geluidskwaliteit, langere accuduur. Minpunten: teveel T-Mobile meuk (inmiddels al zoveel mogelijk verwijderd) en ik kan niet als phone language Engels kiezen en dan Nederlands voor T9. Dat kon m'n oude 6230i wel, nu moet ik noodgedwongen heel m'n telefoon op Nederlands zetten.
Kan wel, via een omweg. Als phone language English kiezen, vervolgens naar de message editor gaan, dan het hekje ingedrukt houden en kiezen voor "writing language", daar kan je dan Nederlands instellen.
![]()
Foto's
Verwijderd
Ben momenteel bezig met updaten van de firmware. Klein vraagje; bij stap 1 zegt hij dat er een simkaart in de telefoon aanwezig moet zijn en profiel op normaal. Nu weet ik uit ervaring dat ik bij een NSP altijd de simkaart er uit moet halen. Hoe hebben jullie het gedaan? Simkaart er in of er uit?
Eén dag met een 6230i is in ieder geval niet normaal....stormfly schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:09:
[...]
Hoe ervaar jij de accus tov elkaar? Ik wil van mijn 6230i af omdat hij het maar 1 dag volhoudt, BT staat gehele dag aan en sms/bel veel. Kan jij jouw ervaringen posten mbt de verschillen, je deed x dagen met de 6230i en nu met de 6233 doe je x dagen?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Simkaart erin laten zitten. Alleen voor de zekerheid met PC Suite ff je gegevens backuppen. Wanneer je de datakabel aansluit krijg je de vraag welk profiel je wil gebruiken (3 opties, standaard, afdrukweergave en data...), hier moet je standaard kiezen. De rest gebeurd vanzelf!Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:17:
Ben momenteel bezig met updaten van de firmware. Klein vraagje; bij stap 1 zegt hij dat er een simkaart in de telefoon aanwezig moet zijn en profiel op normaal. Nu weet ik uit ervaring dat ik bij een NSP altijd de simkaart er uit moet halen. Hoe hebben jullie het gedaan? Simkaart er in of er uit?
Jawel want als ik dezelfde telefoon aan me vriendin geeft gaat hij wel 3 dagen mee misschien wel 5. Gebruik hem wat veel...maar daarom was ik zo benieuwd tov elkaar.Ginz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:18:
[...]
Eén dag met een 6230i is in ieder geval niet normaal....
Custom theme van Zedge.net, wel even registreren.shameblaster schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:08:
Hoe doe je die kloko p de achtergrond?
Ik kreeg 'm gisterenochtend binnen, toen was de accu al bijna leeg. Vervolgens heb ik heel de dag met Bluetooth aangezeten en dingen in zitten stellen, en bijna 1,5 uur gebeld, en hij is nu nog niet leeg terwijl BT nog steeds aanstaat. Mijn oude 6230i deed met Bluetooth aan misschien net 1 dag met de accu, dus dat is al een hele vooruitgang.stormfly schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:09:
[...]
Hoe ervaar jij de accus tov elkaar? Ik wil van mijn 6230i af omdat hij het maar 1 dag volhoudt, BT staat gehele dag aan en sms/bel veel. Kan jij jouw ervaringen posten mbt de verschillen, je deed x dagen met de 6230i en nu met de 6233 doe je x dagen?
Mwah, met een uurtje muziek luisteren en een half uurtje bellen per dag redde ik ook maar 1,5 dag ofzo met m'n 1 jaar oude 6230i.Ginz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:18:
[...]
Eén dag met een 6230i is in ieder geval niet normaal....
Verwijderd
Yepz, www.datakabelshop.nl. Hebben een zeer snelle levering. Vandaag besteld en betaald, morgen in huis (was voor mij het geval).Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:16:
Software Update:
Dit pobleem is opgelost. Dit was ook voor mij de voornaamste reden om te updaten naar 4.91.Firmware 4.91
Bij mij ook, en uitstekend verpakt.Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:20:
[...]
Yepz, www.datakabelshop.nl. Hebben een zeer snelle levering. Vandaag besteld en betaald, morgen in huis (was voor mij het geval).
Verwijderd
Thnx voor je reply! Gaan we het nog een keer proberen.Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 07:59:
[...]
Simkaart erin laten zitten. Alleen voor de zekerheid met PC Suite ff je gegevens backuppen. Wanneer je de datakabel aansluit krijg je de vraag welk profiel je wil gebruiken (3 opties, standaard, afdrukweergave en data...), hier moet je standaard kiezen. De rest gebeurd vanzelf!
Ik ben voorzichtig begonnen met een echte startpost voor dit topic of voor een volgend topic. Vanmiddag heb ik Canaria al een DM gestuurd met de vraag of ze de huidige topicstart wil vervangen door die van mij, of dat ik alvast een nieuw topic mag starten.
Iig de opzet tot nu toe:

Geen, volgens Nokia.nl:
Wat is de meest recente firmware?
4.91, zelf te flashen via Nokia Phone Software Updater. Dit kan alleen via de datakabel, niet via Bluetooth of infrarood.
Waar haal ik die datakabel?
Datakabelshop.nl, meerdere mensen, waaronder * AtleX hebben daar goedkoop en snel hun kabel besteld.
Hoe controleer ik welke firmware ik heb?
Toets de volgende code in op je telefoon:
Op de eerste regel staat welke model telefoon je hebt, en direct daaronder de firmware versie, bijvoorbeeld "V 04.91"
Zijn er nog meer geheime codes en menu's?
Ja voor een vrij nutteloos service menu, en om je IMEI-nummer te kunnen zien.
Hoe doe ik die snelkoppelingen en agenda in beeld?
Active standby heet dat, erg handig. Een uitgebreide omschrijving daarvan staat in de handleiding op pagina 60. De handleiding is ook hier in PDF-formaat te downloaden.
Wat voor geheugen moet er in deze telefoon
microSD, wat vrij goedkoop en algemeen verkrijgbaar is.
Waar zit het infrarood oogje?
Aan de rechterkant van het toestel, onder de volume/zoom-knoppen en de rechter luidspreker.
Die meegeleverde headset is slecht, waarmee vervang ik die?
De oude HDS-3 headset die onder andere bij de 6230(i) is geleverd werkt ook op deze telefoon. Deze headset is ook bij Datakabelshop.nl te bestellen, en als je je eigen oordopjes of headphone met 3.5mm jack wilt gebruiken kan je ook een converter bestellen.
Hoe stel ik een Nederlandse T9 in terwijl m'n phone language een andere taal is?
Open de SMS-editor en ga naar het vakje waar je het bericht typt, houdt het hekje ingedrukt, ga naar "writing language" (of anders in de ingestelde taal van de telefoon), en kies daar voor Nederlands
Waar haal ik andere thema's?
Zedge.net heeft een grote verzameling gratis themes, je moet alleen even registreren.
Het thema is Vista By Jas4erica
Meer foto's vind je hier & hier.
Iig de opzet tot nu toe:
Nokia 6233 en Nokia 6234

Inleiding
De Nokia 6233 en de Nokia 6234 zijn de opvolgers van de welbekende 6230(i). Deze toestellen bieden onder andere een MP3 speler, een FM-radio, een 2MP camera met digitale zoom, Bluetooth (class2, 10m), en een groter en helderder scherm dan die van de 6230(i).Inhoudsopgave
Specificaties
Telefoonkenmerken
- Een klein en compact mobiel toestel met aantrekkelijk roestvrij staal - een perfect evenwicht tussen functies voor werk en ontspanning
- Te allen tijde real-time toegang tot informatie, via mobiele breedband
- Kwaliteitsvol geluid via stereoluidsprekers en 3D surround-geluid
- 6 MB ingebouwd geheugen + 64 MB op de geheugenkaart om video's, foto's en berichten op te slaan
- Camera met een resolutie van 2 megapixels en 8x vlotte digitale zoom en liggende werkstand
- FM-stereoradio en muziekspeler
- Uitgebreide Java e-mail-client om vlot informatie te versturen en te ontvangen
- Spam-filter om junk-mail te vermijden
- Ondersteuning voor video-uitwisseling, videostreaming en opnamefuncties
- Videobeltonen, MP3-beltonen, eACC+-beltonen en 64-bits polyfone beltonen
Beknopte specificaties
- WCDMA 2100- en tri-band GSM-dekking op vijf continenten (GSM/EDGE 900/1800/1900)
- Gewicht: 110 g
- Afmetingen: 108 x 46 x 18 mm, 81 cc
- QVGA-scherm met 262.144 kleuren en 320x240 pixels
- Nieuwe Series 40-gebruikersinterface
- Volumetoetsen aan de zijkant met zoomfunctionaliteit
- Speciale toets voor cameratoepassing
- Camera met een resolutie van 2 megapixels en vlotte 8x digitale zoom
- Zoeker over het volledige scherm
- Geïntegreerde videospeler voor downloads en playback of voor streaming: 3GPP, H.263 video, MPEG-4 en AMR
- Muziekspeler met ondersteuning voor MP3-, MP4-, eAAC+- en AAC-muziekbestanden.
- Gebruik van vooraf geladen polyfone MIDI-beltonen, MP3, eAAC+ en berichtalarmen
- FM-stereoradio
- Gemeenschappelijke inbox (MMS, SMS, e-mail)
- Volwaardige MMS 1.2-functionaliteit om berichten met video, foto's en muziek te versturen en te ontvangen
- Tekstberichten: Ondersteuning voor aaneengeschakelde SMS, uitwisseling van beeldberichten (enkel ontvangen)
- Tot 70 MB geheugen (6MB intern geheugen + 64 MB op de geheugenkaart)
- Ondersteuning voor maximum 2 GB uitbreidbaar microSD-geheugen
- Draadloze Presenter (om PowerPoint te bedienen)
- Actieve stand-by modus
- Draadloze Bluetooth-technologie: brede waaier van profielen en API's voor naadloze connectiviteit
- Infrarood
- USB-poort (kabel niet bijgeleverd)
- WAP 2.0, xHTML browser via HTTP/TCP/IP stack HSCSD
- HSCSD, CSD voor browsing en als datamodem
- EDGE Klasse 10 (4+1, 3+2): snelheid tot 236,8 kbps
- GPRS (General Packet Radio Service) Klasse 10 (4+1, 3+2)
- HSCSD-overdracht (High-Speed Circuit-Switched Data) tot 43,2 Kbit/s in HSCSD-netwerken
Frequently Asked Questions (FAQ)
Wat is het verschil tussen de 6233 en de 6234?Geen, volgens Nokia.nl:
De 6234 is in Nederland alleen bij Vodafone verkrijgbaar, en in België bij Proximus.De Nokia 6234 GSM* is een aanpasbaar model. Het toestel heeft dezelfde functies als de Nokia 6233, maar biedt ook enkele extra troeven: een exclusieve design, een merklogo op de cover en aanpassingsmogelijkheden van de software.
Wat is de meest recente firmware?
4.91, zelf te flashen via Nokia Phone Software Updater. Dit kan alleen via de datakabel, niet via Bluetooth of infrarood.
Waar haal ik die datakabel?
Datakabelshop.nl, meerdere mensen, waaronder * AtleX hebben daar goedkoop en snel hun kabel besteld.
Hoe controleer ik welke firmware ik heb?
Toets de volgende code in op je telefoon:
*#0000#
Op de eerste regel staat welke model telefoon je hebt, en direct daaronder de firmware versie, bijvoorbeeld "V 04.91"
Zijn er nog meer geheime codes en menu's?
Ja
*#92702689#
*#06#
Hoe doe ik die snelkoppelingen en agenda in beeld?
Active standby heet dat, erg handig. Een uitgebreide omschrijving daarvan staat in de handleiding op pagina 60. De handleiding is ook hier in PDF-formaat te downloaden.
Wat voor geheugen moet er in deze telefoon
microSD, wat vrij goedkoop en algemeen verkrijgbaar is.
Waar zit het infrarood oogje?
Aan de rechterkant van het toestel, onder de volume/zoom-knoppen en de rechter luidspreker.
Die meegeleverde headset is slecht, waarmee vervang ik die?
De oude HDS-3 headset die onder andere bij de 6230(i) is geleverd werkt ook op deze telefoon. Deze headset is ook bij Datakabelshop.nl te bestellen, en als je je eigen oordopjes of headphone met 3.5mm jack wilt gebruiken kan je ook een converter bestellen.
Hoe stel ik een Nederlandse T9 in terwijl m'n phone language een andere taal is?
Open de SMS-editor en ga naar het vakje waar je het bericht typt, houdt het hekje ingedrukt, ga naar "writing language" (of anders in de ingestelde taal van de telefoon), en kies daar voor Nederlands
Waar haal ik andere thema's?
Zedge.net heeft een grote verzameling gratis themes, je moet alleen even registreren.
Foto's
Wat foto's van mijn zilverkleurige T-Mobile branded 6233:Nokia 6233 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Het thema is Vista By Jas4erica
Meer foto's vind je hier & hier.
Waarschuwing
Geen illegale meuk in dit topic, zoals gecrackte Java apps, sites met gratis ringtones waarvoor normaal gesproken betaald moet worden, SIM unlocks, etc. Overtreding hiervan kan je een OW of zelfs een BAN opleveren! Zie ook het Algemeen Beleid en de PSGG policySole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ok, in overleg met Canaria: Nokia 6233 & Nokia 6234 (deel 2)
Deze kan dus dicht, bedankt AtleX \o/
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dit topic is gesloten.