reiker schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:26:
[...]
Ik ben wel benieuwd waar je hem hebt besteld, en hoe lang het duurde voor je hem kreeg? Als het niet teveel moeite is zou ik graag een wat uitgebreidere uiteenzetting van je bevindingen lezen, wellicht iets voor in de startpost? Op het web zijn (nog) geen reviews te vinden voor zover ik weet. Voornamelijk accuduur interesseert me.
Thx!
Bij deze een wat uitgebreidere review...inhoeverre dit mogelijk is aangezien ik deze pas twee dagen in bezit heb.
Package
Telefoon wordt geleverd met koptelefoon en een 64mb geheugen kaartje. Zo te zien is dit weer een nieuw type. hij is erg klein en gaat in de zijkant van de telefoon wat een hele verbetering is tenopzichte van mijn vorige 6230, die de geheugenkaartslot onder de batterij had zitten. Verder de standaard handleiding en de oplader.
Uiterlijk
Uiterlijk is het beste aan deze telefoon vind ik. Ik had eerst een 6230 en zocht naar een waardige opvolger met in ieder geval dezelfde functies en een klein formaat. Het grotere beeldschem maakt hem langer dan de 6230 en hij is net even iets breder maar het formaat blijft klein. Ik heb de zwarte versie en ik heb deze speciaal gekozen vanwege de chrome rand die om het toestel zit. Hierdoor ziet hij er wat luxer en zakelijker uit. De 6233 heeft een stalen behuizing maar dit is niet te zien aan de buitenkant. De chrome rand accentueerd dit wel wat. Het keypad is ook 1 van de betere punten, groot genoeg en erg goed in gebruik vooral met smsen, daarnaast is de joystick ook een hele verbetering tenopzichte van de 6230.
Beeldscherm
Scherp en helder. Ook de grote vind ik goed, had niet veel groter moeten zijn maar ook hier is een duidelijke verbetering te zien ten opzichte van de 6230.
Software
Belangrijkste met betrekking tot de software is de snelheid, geen vertaging en wachtijden. De indeling is zoals we gewend zijn van nokia maar heeft nu ook de mogelijkheid om met "tabs" menu opties te tonen. Volens mij is dit dezelfde software als die bij de 6280 (s40?). Het maken van fotos daarentegen is wel langzaam, het wegschrijven kost wat tijd. Misschien door de geheugenkaart?
Batterij
Kan ik nog niet veel over zeggen hij staat nu 2 dagen aan en is intensief gebruikt en het blokje is nog steeds helemaal vol. Tot nu toe postief in ieder geval.
Conclusie
Pluspunten- Mooi vormggeven en afgewerkt
- Snelle software
- Goede fotokwaliteit
- Helder scherm
- Geheugenkaart aan zijkant
- Voelt degelijk aan in de hand
- De stereo speakers! wat een geluid voor een telefoon
Negatief- Het geluid van de speaker die bij mij kraakt bij hoog volume en harde geluiden (ik ga hiervoor terug naar een service point)
- Snelheid opslaan foto's en video
Ik heb hem besteld bij
www.gsmtrack.nl, levertijd was 2 dagen en heb hem met een duitsehandleiding. De telefoon zelf is gewoon nederlands.
Ik zal de review nog uitbreiden naar mate ik de teloon gebruik.
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 59080 op 08-07-2006 14:25
]