Toon posts:

Nokia 6233 & Nokia 6234 (Vodafone)

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 65.201 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist bij Gsm.tv besteld en betaald. Ik ben benieuwd wanneer hij komt... Voor de liefhebbers/twijfelaars wil ik nog wel een review posten t.z.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:21
Ik ga iig terug met mijn 6234, het was ff rustig maar de regelmatig terugkerende "SIM-kaart geweigerd" melding begint me nu ernstig de keel uit te hangen.

n.b. Betreft een nieuwe SIM kaart trouwes, vorige stamde nog uit 1998, gaf nog Libertel aan, kon maar 65 nummers opslaan en was niet geschikt voor UMTS :X

[ Voor 17% gewijzigd door goof. op 18-07-2006 08:51 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:23

Fjeze

AllesPerfect!

de telefoon is nu ook op voorraad bij 2call.nl zag ik. er is trouwens nog weinig te vinden over deze telefoon qua reviews enzo.
weet iemand toevallig of deze telefoon net als de 6280 (ook nieuwe s40 platform) ook dat actieve standy-scherm heeft. dus dat je agenda afspraken op je startscherm kan zien zeg maar?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
N-E-R-D schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:19:
weet iemand toevallig of deze telefoon net als de 6280 (ook nieuwe s40 platform) ook dat actieve standy-scherm heeft. dus dat je agenda afspraken op je startscherm kan zien zeg maar?
Ja, dat kan, staat standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:30:
Zojuist bij Gsm.tv besteld en betaald. Ik ben benieuwd wanneer hij komt... Voor de liefhebbers/twijfelaars wil ik nog wel een review posten t.z.t.
Graag!
Als iemand nog links heeft naar uitgebreide reviews (dus geen verkapte opsomming van specificaties), dan zijn die ook zeer welkom.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Ik ben geloof ik niet kapot van de accuduur. Heb mijn 6234 inmiddels al weer enige tijd, dus overmatige spielerei is nu wel weer voorbij.

Dus, normaal gebruik, zondag om 19u van de oplader gehaald, wordt netjes ontladen en volledig opgeladen, nu op laatste streepje. Laten we positief zijn en het op 4 dagen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 6233 besteld via Typhone.nl Waarschijnlijk duitse import maar who cares.( er zit alleen een duitse handleiding in de doos)
Zeer snelle en goede afhandeling via Typhone... _/-\o_
Toptelefoon al moet zeggen dat ik veel van de genoemde "problemen" herken.
Accuduur is niet bovengemiddeld (2 dagen en hij loopt op het laatste streepje)
Geluid is top geen krakende speakers, mag van mij ook nog harder maar dit is persoonlijk en ik ben doof aan een oor ;)
Eventueel nederlandse handleiding kun je dl via Nokia dus laat dit geen belemmering vormen.
Software is rap en dat vind ik erg belangrijk voor een telefoon die je gebruikt om, naar ik aanneem, te bellen. Wat ik grappig vind is dat alle nummers al zijn van een spraaklabel en geloof me het werkt ook nog! Natuurlijk kun je ook zelf opnieuw labelen...

Ik vind deze telefoon een echte aanrader en een goede opvolger van de 6230... Alle features die hier op zitten zijn gewoon weer lekker van deze tijd. En zeg nou eerlijk die 6230 kocht je toen ook niet voor die fantastische camera want dan moet je echt bij de concurrentie zijn. Nee die fijne menustructuur en snelle software zijn de sterke punten van nokia en verder ziet er gewoon gelikt uit.

Ik heb een dingetje wat mij gek maakt en misschien dat iemand hier antwoord op heeft:
Als je "mijn actief standby" ingeschakeld hebt en je navigeert naar de snelkoppelingen krijg je kort een uitleg van het symbooltje maar dit is bij mij een zwart venster. Krijg het niet leesbaar en kan het ook niet uitschakelen... ????

Succes allemaal met die moeilijke beslissing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:33:

Ik heb een dingetje wat mij gek maakt en misschien dat iemand hier antwoord op heeft:
Als je "mijn actief standby" ingeschakeld hebt en je navigeert naar de snelkoppelingen krijg je kort een uitleg van het symbooltje maar dit is bij mij een zwart venster. Krijg het niet leesbaar en kan het ook niet uitschakelen... ????
Ben eruit, ligt aan het thema dat was ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Hoe is de kwaliteit als je zelf een film op de telefoon zet ?, kan je hem dan ook in breedbeeld afspelen en op volledig scherm ?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
goof. schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:34:
Ik ga iig terug met mijn 6234, het was ff rustig maar de regelmatig terugkerende "SIM-kaart geweigerd" melding begint me nu ernstig de keel uit te hangen.

n.b. Betreft een nieuwe SIM kaart trouwes, vorige stamde nog uit 1998, gaf nog Libertel aan, kon maar 65 nummers opslaan en was niet geschikt voor UMTS :X
Vandaag terug geweest, bekend probleem met bepaalde serie ('oudere') sim-kaarten. Nieuwe(re) gekregen, probleem doet zich niet meer voor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bedankt voor de review Surfin :)
Ik stond op het punt de 6233 te halen, maar toen ik de N72 en N73 zag wilde ik die liever.
Helaas komen die pas eind augustus uit en ik moet echt een nieuwe telefoon hebben.
Lastig lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Kan er ook navigatie op deze telefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Tomtom voor sesier40 beschikbaar komt? De phone is top btw. superding echt waar. Opera Mini is een aanrader. Deze browser surft veel sneller en werkt erg goed!!

Graag info over Tomtom. Weet iemand trouwens iets over nav4all.nl? Dit gaat direct ook werken op de 6233 lijkt me best top...

gr max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Voor de geinteresseerden: Ik was vd week in een Debitel winkel en daar verwachten ze de 6233 in week 32 (het is nu week 30), dus ik neem aan dat de andere 'reguliere' winkels 'm dan ook hebben.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de mail contact gehad met gsm.tv over waar mijn 6233 bleef. Ze verwachten hem in week 33 aan me te kunnen leveren. Ik heb de black versie besteld trouwens.

T.z.t. post ik een review, tot die tijd moet ik nog ff geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Wat zijn video ringtones ?
Ik stel mij hierbij voor, dat je aan bellers een .3gp of .mp4 file kan toe wijzen ? dus aparte filmpjes per beller ?

Is dit juist, of is het gewoon een bewegend plaatje als iemand belt ?

En is het mogelijk om Films op "breebeeld" fullscreen af te spelen

danke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Edwin]
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 15:31
Nou heb mijn zwarte 6233 vanmiddag opgehaald bij een KPN dealer die ze al een hele tijd geleden besteld had en het is een toptoestel. Geen problemen met opslaan van woorden tijdens SMS-en (zoals m'n 6280) en syncroniseren gaat ook top. Had wel problemen om het accu-klepje er vanaf te halen en er zit een klein beetje speling op. Lekker groot scherm en goed bedienbare knoppen. Alleen toets 2 is een beetje wennen omdat de 4-punts knop wat uitsteekt en je daar af en toe op drukt bij het sms-en. Toestel heeft versie V 03.70 15-05-06 RM-145. De spelfout van "Appaten wor-den gezocht" met bluetooth zit er nog wel in (had 6280 ook al). De chromen rand wordt wel erg snel smerig en je ziet gelijk je vingerafdrukken zitten. Kan helaas de bestanden die op de meegeleverde 64 Mb MicroSD kaart staan niet overzetten op mijn 512 Mb kaart. Weet iemand misschien hoe ik dit kan doen want het lijkt er op dat de bestanden beveiligd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
shameblaster schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:30:
Kan er ook navigatie op deze telefoon ?
Nee, het is geen symbian toestel. Je zou nav 4 all kunnen proberen omdat dit een java aplet is.
Overgins is de zwarte versie ook beschikbaar geworden in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
shameblaster schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:25:
Wat zijn video ringtones ?
Ik stel mij hierbij voor, dat je aan bellers een .3gp of .mp4 file kan toe wijzen ? dus aparte filmpjes per beller ?

Is dit juist, of is het gewoon een bewegend plaatje als iemand belt ?
Zelf niet geprobeerd maar n.a.v. de genoemde review;
A nice feature though is the possibility to use video files as personalized ringing tones for contacts of your choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokzelluf schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:53:
Nou heb mijn zwarte 6233 vanmiddag opgehaald bij een KPN dealer die ze al een hele tijd geleden besteld had en het is een toptoestel.
Dank voor het delen van je ervaringen. Alleen; heb jij een nederlands toestel? Gsm.tv zegt tegen mij dat ze pas in week 33 kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Edwin]
Nou ik weet zo goed als zeker dat het een nederlands toestel is omdat er een Nederlandse handleiding (en Nederlandse naslaggids) bij zit en het een KPN dealer is. Het toestel kan binnenkort ook in de verzekering van KPN aangemeld worden maar stond nog niet in het systeem. Ze hebben vandaag de eerste lading binnen gehad welke al een hele tijd in bestelling stond.

[ Voor 4% gewijzigd door [Edwin] op 27-07-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
bokzelluf schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:07:
Nou ik weet zo goed als zeker dat het een nederlands toestel is omdat er een Nederlandse handleiding bij zit en het een KPN dealer is. Het toestel kan binnenkort ook in de verzekering van KPN aangemeld worden maar stond nog niet in het systeem. Ze hebben vandaag de eerste lading binnen gehad welke al een hele tijd in bestelling stond.
Het is hoogstwaarschijnlijk een duits toestel. Teminste, het is daar geproduceerd en in nederland afgemaakt. Dit omdat nokia in duitsland zijn fabriek heeft staan, en alleen in nederland de handleiding toevoegd en de finishing touch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Edwin]
Ik heb er geen problemen mee. Er zit garantie op van de dealer en het is een mooi en goed werkend toestel. Een stuk beter als de 6280 waarvan m'n 2e al weer ter reparatie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist Gsm.tv maar eens een mailtje gestuurd dat ik me verbaas over het feit dat de KPN winkel ze al volop levert en zij mij met een pre-order nog 3 weken laten wachten. Beetje jammer hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:29:
Zojuist Gsm.tv maar eens een mailtje gestuurd dat ik me verbaas over het feit dat de KPN winkel ze al volop levert en zij mij met een pre-order nog 3 weken laten wachten. Beetje jammer hoor :|
De 6233 is al breed leverbaar. Niet alleen de kpn shop heeft ze, maar bijna alle grote ketens kunnen hem al leveren. Echter is het natuurlijk wel belangerijk welke leveranciers die web shop gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:32:
Echter is het natuurlijk wel belangerijk welke leveranciers die web shop gebruikt.
Slechte blijkbaar... Anders zat ik hier nu mijn review te typen i.p.v. te klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Nav4all gaat wel lukken. Tomtom niet. Misschien dat TOMTOM later nog een gps voor java versie uitbrengt. Ik heb daar al geruchten over gehoord. Maar tot die tijd is het pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 22:49
bokzelluf schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:53:
Toestel heeft versie V 03.70 15-05-06 RM-145..
Hoe vraag je die versie exact op? Waarschijnlijk beetje suffe vraag, maar ben nieuw in de telefoon-tweaking-wereld :)
Weet iemand misschien hoe ik dit kan doen want het lijkt er op dat de bestanden beveiligd zijn.
Vrees van niet, volgens de handleiding was dit niet mogelijk ivm copyright etc.. (handleiding van PC Suite, onderdeeltje bij Content Backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 17:13
One_Eight_Se7en schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:56:
[...]

Hoe vraag je die versie exact op? Waarschijnlijk beetje suffe vraag, maar ben nieuw in de telefoon-tweaking-wereld :)

[...]
Vrees van niet, volgens de handleiding was dit niet mogelijk ivm copyright etc.. (handleiding van PC Suite, onderdeeltje bij Content Backup)
*0000#

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Eight_Se7en
*0000# ... "Aanvraag wordt behandeld" ..... "Resultaat onbekend"...

Heb ik nou zo'n aparte 6233? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

*#0000# dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Eight_Se7en
mmm, okay, thanks! Maar goed, ik heb dezelfde versie als bokzelluf :)

En ik kom er niet meer uit na de hele ochtend pielen en kutten:

Ik probeer mn 6233 te connecten via BlueTooth ( Sitecom BlueTooth CA-512 dongle ) met PC Suite 6.80.22.

Volgens het bijgeleverde "BlueTooth Beheer v 3.03" van Toshiba, is de telefoon wel goed te connecten, geeft ook een groen BT icoontje. Verzenden van losse bestanden via het "bestandsoverdracht"-proggie gaat ook snel en zonder haperingen.

Ga ik echter naar PC Suite > Get Connected / Verbinding maken > Bluetooth-verbinding geeft ie echter meteen een foutmelding vanuit PC Suite:
"Het verbindingstype kan niet worden gebruikt. Controleer of alle benodigde hardware, software en stuurprogramma's beschikbaar zijn."

Ik heb geen BT-headset, dus die kan ook niet in de weg zitten.

Moet ik nu toch een kabel gaan kopen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

op http://www.mobile-review.com/review/nokia-6233.shtml
staat ook een reveiw nu :D aleen nog in een rare taal, denk dat morgen de engelse uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen! Ik ben sinds 4 uur ook de eigenaar van een Nokia 6233 black. Als jullie van mij een review willen hebben, vraag het dan. Of vraag naar specifieke dingen en ik geef hier antwoord. Ik zal dit draadje goed in de gaten houden...

Ik zie ze wel komen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:06:
Hallo mensen! Ik ben sinds 4 uur ook de eigenaar van een Nokia 6233 black. Als jullie van mij een review willen hebben, vraag het dan. Of vraag naar specifieke dingen en ik geef hier antwoord. Ik zal dit draadje goed in de gaten houden...

Ik ben het meest benieuwd naar de levensduur van de batterij. Ik heb nu een samsung E730, en daarvan vind ik eigenlijk de batterij standby tijd te kort. Wat is jou (of die van anderen) ervaring met de levensduur van de batterij? BVD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Is een mooi telefoontje, maar voor 160 euro heb je een autofocus 3 MP Smartphone die niet eens veel groter is (de N73). Dus ik twijfel nog erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Eight_Se7en
StarTAC schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:01:
[...]

Ik ben het meest benieuwd naar de levensduur van de batterij. Ik heb nu een samsung E730, en daarvan vind ik eigenlijk de batterij standby tijd te kort. Wat is jou (of die van anderen) ervaring met de levensduur van de batterij? BVD
Ik durf hier nog geen antwoord op te geven, heb em nu sinds donderdag, maar ben er nog teveel mee aant spelen en laden om hier zinnig antwoord op te geven :)

Ik hou het in mn achterhoofd en zodra ik een indicatie heb bij normaal gebruik, horen jullie het hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:06:

Ik zit op de mijne te wachten, maar ik ben benieuwd naar een aantal dingen:

- Accuduur met ongeveer halfuurtje bellen per dag, wat smsjes en pielen met applicaties?
- Gaat het bladeren door de menu's lekker vlot? En het openen/sluiten van apps?
- Hoe is het beluisteren van mp3's?
- De camera vind ik niet superboeiend, maar kun je iets over de kwaliteit zeggen?
- Kwaliteit met bellen, is die goed? Mooi helder en goed volume?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Mbt de accuduur, inmiddels weer een tijdje verder, zelfde gevoel.... 't was uiteindelijk een paar uur meer dan 4x24
goof. schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:34:
Ik ben geloof ik niet kapot van de accuduur. Heb mijn 6234 inmiddels al weer enige tijd, dus overmatige spielerei is nu wel weer voorbij.

Dus, normaal gebruik, zondag om 19u van de oplader gehaald, wordt netjes ontladen en volledig opgeladen, nu op laatste streepje. Laten we positief zijn en het op 4 dagen houden.
Verder, bladeren door menu's gaat vlot, hoewel ik ook wel een aantal x heb gehad dat ie bijna leek te hangen en dan toch weer door gaat.

Het beluisteren van mp3's gaat prima via de MusicPlayer, en loopt ook weer door als je elders in het menu zit te oeroessen. Het geluid uit de telefoon is m.i. verbazingwekkend goed en kan redelijk hard.

Camera bij daglicht is best, in het donker volledig ruk (zit geen led-flits op!?!) VGA camera (3gp) prima kwaliteit voor een phone-cam.

Geluid tijdens bellen is prima, stemmen komen goed helder over en hard zat. Ook over de speakerfunctie prima te verstaan (bijv. in auto zonder headset of carkit).

Overigens, hoop van genoemde kenmerken worden genoemd, incl. diverse pics en movies in eerder genoemde review;

[ Voor 55% gewijzigd door goof. op 30-07-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@goof. bedankt voor het delen van je ervaringen. Tot nu toe lijkt het alsof ik de goeie keuze heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Er zitten wel grote prijsverschillen tussen, bij de dixons bijvoorbeeld kost die 349euro, dus moet hem wel online bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij Gsm.tv voor €292,- incl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Eight_Se7en
www.gsmbox.nl

160euro cashback i.c.m. verlenging Orange 40euro 2jr

Verwacht het over zo'n 7 weken op m'n rekening :D (8 weken na afsluiten van de procedure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Als je er een geheugenkaartje in doet, slaat de telefoon dan de foto's / video's automatisch op het kaartje op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:31:
Als je er een geheugenkaartje in doet, slaat de telefoon dan de foto's / video's automatisch op het kaartje op ?
Nee, niet automatisch, dit kun je weer in het camera-menu (in de telefoon zelf) instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al mensen die problemen hebben gehad met het vastlopen van de software?

ik heb er 1 in me handen gehad die voortdurend vast liep en dan weer opnieuw opstarte. voornamelijk bij zwaardere bewerkingen zoals foto's kijken, Sd kaart benaderen en MP3 afspelen.

Was dit een maandagochtend model of hebben meer mensen hier last van?

Twijfel namelijk om hem te kopen maar heb nu een nokia 6230 en die loopt zo heerlijk snel en stabiel hoop dat de 6233 dat ook doet (op dat ene exemplaar na dan waarmee ik ff heb kunnen spelen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 't twijfelen tussen deze en de N70, nu heb ik hier in 1 of 2
berichten de kreet gehoord : 'Wat een groot ding'
(over de N70 dan he), maar als ik naar de specs kijk is de N70
maar 0,8mm langer, 7mm breder en 3 mm dikker...

Heeft iemand dus een goede reden welke van de 2 ik 't beste
kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ze allebei naast elkaar gezien en de N70 toont een stuk lomper omdat ie toch wel veel breeder is.

grootste verschil qua spec's is dat de N70 op sambian draait en de 6233 op S40 platform.

dat is afhankelijk van wat je zelf wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
De Nokia 6233 draait op QVGA resolutie en de N70 niet :) Ik had trouwens een vraag, in hoeverre kan je dit toestel als mp3 speler gebruiken? Ik heb er net 1 besteld en zie dat er ook een headset bij zit. Leent het mp3 speler gedeelte zich er een beetje voor, of is het meer voor mp3 ringtones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Eindelijk weer een (nieuwe en redelijk moderne) telefoon die in mn carkit past. Die 6310 valt nu toch wel bijna uit elkaar. Ik denk dat alleen al doordat hij in die carkit past Nokia er erg veel gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Als je zo'n bluetooth stickie hebt, kan je dan ook toegang krijgen tot de externe geheugen kaart? of moet je daar een card reader voor kopen ?

Kan je ook java games erop zetten mbv bluetooth of moet je dan zo'n usb kabel voor de foon kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:56:
_/-\o_ Eindelijk weer een (nieuwe en redelijk moderne) telefoon die in mn carkit past. Die 6310 valt nu toch wel bijna uit elkaar. Ik denk dat alleen al doordat hij in die carkit past Nokia er erg veel gaat verkopen.
Excuses dat ik niet de gehele topic heb gelezen, maar past de 6233 ook op bestaande carkits dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:56:
deze telefoon gaat echt niet in de Cark-91 (nokia 6210/6310) carkit passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:34:
[...]

Ik zit op de mijne te wachten, maar ik ben benieuwd naar een aantal dingen:

- Accuduur met ongeveer halfuurtje bellen per dag, wat smsjes en pielen met applicaties?
- De camera vind ik niet superboeiend, maar kun je iets over de kwaliteit zeggen?

Alvast bedankt!
Durf ik ook nog niet veel over te zeggen. Ik bel redelijk veel en sms redelijk veel. Hij geeft nu 40% aan en heb hem zaterdag op zondag laten laden (het is nu dinsdag voor alle duidelijkheid :-))

JA! Echt verbazing wekkend, nog sneller dan mijn 6230 echt supersnel. Zeer over te spreken

Via handsfree mode klinkt het goed. Stukken beter dan 6230(i). Je hoort de stereo

Ik kan wel wat online zetten voor je? Plaats zo wel wat! Mag je zelf beoordelen

Zoals je van een nokia gewend bent. Lekker helder en duidelijk. Nu heb ik KPN, maar met Telfort is het ook prima. Helder vooral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:17:
Ik heb hem bij Gsm.tv voor €292,- incl. verzendkosten.
Bij CoolBlue (smartphoneshop) voor 279 eurotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Laatst online: 13:49

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:33:
[...]

Zijn wel converters voor, zodat je je carkit kan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
volgens de nokia website wel hoor, maar ja anders moet mn baas toch ook nog maar een nieuwe carkit bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53

reiker

dan jij!

Zo, ik heb ook maar de knoop doorgehakt en een 6233 gehaald. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik de instellingen op m'n telefoon krijg zodat ik ook kan Vodafone Live!-en.... De automatische instellingen verstuurder van Vodafone zelf werkt niet (klantenservice) of kent de telefoon niet (website). Instellingen voor de N70 zijn alleen die voor MMS... Iemand? :)

Ik ga morgen trouwens wel even de klantenservice bellen voor een echt gesprek, wellicht kunnen ze me gewoon de instellingen voor een 6234 sturen...

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:18:
Ik kan wel wat online zetten voor je? Plaats zo wel wat! Mag je zelf beoordelen
Thnx voor je reactie! Als je wat foto's zou willen plaatsen, zou top zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Laatst online: 06-10 14:17
Ik las in de review van GSMArena.com (http://www.gsmarena.com/r...p3?idReview=98&idPage=7):
A great feature is that you can now directly download updates of the phone firmware when newer versions become available.
Ik heb niemand hierover gehoord. Kan iemand dit bevestigen? En is dit dan te vergelijken zoals die update service van SonyEricsson of gaat dit via GPRS?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 17:27

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, zie het maar als hetzelfde als de Windows Update.... Kleine wijzigingen dus.

Wat ze bij een Nokia Service Point doen is te vergelijken met een complete nieuwe reinstall van Windows, maar dan met SP2 en de nieuwste updates.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:21:
[...]

volgens de nokia website wel hoor, maar ja anders moet mn baas toch ook nog maar een nieuwe carkit bestellen ;)
Als je de houder en de kabel van de CARK-91 verwijder en vervang voor de productspecifieke houder plus de CA-55 converter cable. Ja, dan gaat het werken, maar niet goed. Maar de 6233 gaat in geen geval zonder aanpassing in de CARK-91 passen

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat deze telefoon een kleinere aansluiting heeft voor de lader? Dit lijkt mij erg jammer, omdat je dus al je laders moet vervangen, of je nieuwe overal mee naartoe nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, dit toestel heeft ook de nieuwere, kleine aansluiting.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

daar zijn wel omvormers voor te koop hoor, scheelt je toch al een hoop knaken ten opzichte van nieuwe laders kopen. De CA-44:

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/pics/phones/phone_models/enhancements/popups/enhancements_ca-44_pop.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door FongWan op 02-08-2006 11:57 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

shameblaster schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:21:
Als je zo'n bluetooth stickie hebt, kan je dan ook toegang krijgen tot de externe geheugen kaart? of moet je daar een card reader voor kopen ?

Kan je ook java games erop zetten mbv bluetooth of moet je dan zo'n usb kabel voor de foon kopen ?
Kan iemand dat bevestigen, sta op het punt hem te bestellen, maar moet ik ook een cardreader bestellen ? of die usb kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Giox schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:59:
Ja, zie het maar als hetzelfde als de Windows Update.... Kleine wijzigingen dus.

Wat ze bij een Nokia Service Point doen is te vergelijken met een complete nieuwe reinstall van Windows, maar dan met SP2 en de nieuwste updates.
Is er ergens een lijst te waar al de Nokia Service Points op staan. Ik wil weten welke en waar deze in Afrika zijn.

Trouwens dat updaten bij een Service Point valt dat binnen de garantie of zijn er kosten aan verbonden?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

http://nds1.nokia.com/pho...ides/Nokia_6233_UG_nl.pdf

Daar staat de nederlandse handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verder nog niemand problemen met vastlopers?

Mijn 6233 is al terug naar Nokia :S

Je kon eht menu nog niet in gaan of een gesprek aannemen en er kwam een luid gesis uit de speakers, het scherm werdt wit en hij starte weer opnieuw op.......

Jammer want wat ik verder heb kunnen zien van de telefoon zag het er leuk uit. Hopen dat ik hem snel terug heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ansenyi schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:38:
Trouwens dat updaten bij een Service Point valt dat binnen de garantie of zijn er kosten aan verbonden?
Binnen garantie gratis, daarna 20-25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me er ook één aangeschaft gisteren. Tot nu zéér tevreden. Maar is er voor Nokia geen betere PC-software beschikbaar voor contactenbeheer en SMS? Die PC-Suite is een ramp vergeleken met wat er allemaal beschikbaar is voor SE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:44:
[...]

Kan iemand dat bevestigen, sta op het punt hem te bestellen, maar moet ik ook een cardreader bestellen ? of die usb kabel
Met bluetooth kan je al je bestanden op je micro SD inlezen. Tvens kun je ook via internet een nokia DKU-2 kabeltje kopen, die op je USB kan. Gaat een stuk sneller:

http://www.expansys.nl/product.asp?code=DKU-2

overigens heb ik universele screenprotectors gekocht. Gewoon eens kijken wat het is. Maar het werkt uitstekend. Ben toch bang voor snel krasjes op mijn gladde glimmende schermpje. Iemand meer ervaring mee? Het gaat om deze:

http://www.telecomtelecom...ex.php?p=30&id=696&gid=53

Foto's genomen met de 6233 voor de liefhebbers (sorry voor het niet maken van thums...);

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/Afb060.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/Afb061.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/Afb062.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/Afb013.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:39:
overigens heb ik universele screenprotectors gekocht. Gewoon eens kijken wat het is. Maar het werkt uitstekend. Ben toch bang voor snel krasjes op mijn gladde glimmende schermpje. Iemand meer ervaring mee? Het gaat om deze:

http://www.telecomtelecom...ex.php?p=30&id=696&gid=53
Zit er bij deze universele screenprotectors een lijmlaag tussen je scherm en protector?

Ik heb die screenprotectors van Exim toen besteld en dat bevalt me wel. Jammer dat ze niet in de winkels hier verkrijgbaar zijn.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
...

[ Voor 149% gewijzigd door Ansenyi op 04-08-2006 10:33 . Reden: dubbelpost ]

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keurige foto's trouwens, bedankt voor het posten. Ziet er perfect uit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Laatst online: 13:49

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik ben inmiddels al weer 5 dagen ook een blije eigenaar van een 6233. Een erg fijn toestel! Alleen de spraaklabels die standaard aan een contact worden toegevoegd, vind ik niet altijd even handig.
Kan iemand mij vertellen hoe ik een eigen label aan een contact kan hangen? Ik heb wel gevonden hoe dit voor spraakopdrachten kan, maar nog niet hoe dit kan bij contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook de trotse eigenaar geworden van een zwarte 6233. Hij bevalt tot nu toe erg goed. Ben alleen wel tegen wat kleine probleempjes aangelopen. Zo kan ik niet het internet op, want dat herstart de telefoon en zegt hij vervolgens 'simkaart geweigerd' , daarnaast reset hij soms mijn ingestelde bel- en smstoon naar de standaard ingestelden. Is iemand al bekend met deze bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Ik twijfel tussen 6233 en de e50, beide zakelijke toestellen alleen hebben ze een ander OS. Iemand die een suggestie zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6233 is al wel leverbaar E50 pas over een aantal weken / maanden.....

E50 draait op sambian daar moet je van houden. Ik vind dat persoonlijk te omslachtig en heb daarom voor de 6233 gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Hehe volgens mij draait de 6233 ook op symbian maar is het geen echte smartphone vanwege versie 40. Zelf vond ik Symbian 60 3rd edition ook erg overweldigend, je moet er inderdaad van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,he, ook de mijne is binnen vandaag per TPG via GSMBoulevard.nl voor €288,- .
Ziet er allemaal perfect uit zeg, ik gaat vandaag en in het weekend maar eens flink experimenteren!!
Die micro sd kaar is inderdaad klein zeg (logisch micro :))
Later ook mijn ervaringen hier!
Groeten,
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik wacht ondertussen nog steeds op gsm.tv, zo traag als dikke poep door een trechter, zeg maar :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:37:
Ik ben ook de trotse eigenaar geworden van een zwarte 6233. Hij bevalt tot nu toe erg goed. Ben alleen wel tegen wat kleine probleempjes aangelopen. Zo kan ik niet het internet op, want dat herstart de telefoon en zegt hij vervolgens 'simkaart geweigerd' , daarnaast reset hij soms mijn ingestelde bel- en smstoon naar de standaard ingestelden. Is iemand al bekend met deze bugs?
Yep, maar bij mij was het niet specifiek bij het browsen, meer random. Schijnt een probleem te zijn met bepaalde sim-kaarten. Heb het ook gehad met 6234, ff terug naar de shop, nieuwe(re) simkaart gekregen, probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ansenyi schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:22:
[...]

Zit er bij deze universele screenprotectors een lijmlaag tussen je scherm en protector?

Ik heb die screenprotectors van Exim toen besteld en dat bevalt me wel. Jammer dat ze niet in de winkels hier verkrijgbaar zijn.
Nee, geen lijmlaag hoor! Gelukkig niet. Soort silicone, wat het statisch maakt, waardoor het goed blijft zitten. Mijn hoekjes laten alleen een beetje los :-(.

Hebben andere mensen al krasjes btw op hun 6233 scherm? of is het een krasvaste laag dat er opzit?

Overigens nog een paar foto'tjes voor de liefhebbers:`

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/Afb000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/Afb003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik een SanDisk 1.0 GB microSD kaartje gekocht :*) Kan je ruim 2200 foto's maken en 1 uur en 30 minuten 640x480 video's maken (!) 8)7

Erg tof, en snel!, er zit namelijk een MicroSD adapter bij. Waarmee je die microSD kaart in een SD kaartje kan stoppen. (die adapter dus). En die adapter kan je vervolgens in je cardreader stoppen. Wel zo makkelijk :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow, ik heb hem ook vanmiddag binnengekregen. Eerste indruk: top! Erg mooi uiterlijk, combinatie tussen modern en zakelijk. Voor een uitgebreide review zal ik het toestel de komende dagen eens intensief gaan gebruiken.

- Eerste minpuntje heb ik al wel ontdekt --> fikse vastlopers bij het verzenden van bestanden via bluetooth. Telefoon begon een raar sissend geluid te maken, scherm liep vast en een soft reset van de telefoon zelf was het gevolg. Vervolgens kwam er een melding 'beperkte service' o.i.d., welke alleen verdween na de telefoon uit en weer aan gezet te hebben.

Een uitgebreider verslag volgt (indien hier natuurlijk vraag naar is), wellicht handig voor de twijfelaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zit er trouwens een luidspreker functie op voor telefoongespreken en zo ja, hoe is de kwaliteit ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ja, deze is IMO goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:34:
Zit er trouwens een luidspreker functie op voor telefoongespreken en zo ja, hoe is de kwaliteit ervan?
Ja zit er op, kwaliteit is gewoon goed, vergelijkbaar met 6230 en 6230i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Net bij wat winkels geweest:

Phone house: 349
T for telecom: 329
Mediamarkt: 319
De steenweg: 369

In Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
shameblaster schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:09:
Net bij wat winkels geweest:

Phone house: 349
T for telecom: 329
Mediamarkt: 319
De steenweg: 369

In Utrecht
Check de pricewatch eens :P

GSM.TV # € 274,- # verzendkosten € 7,-
PcHut.nl # € 284,- # verzendkosten € 6,95
SallandAutomatisering.nl # € 285,- # verzendkoste € 8,95
Belbeter.nl # € 285,- # verzendkosten € 7,-

Mediamarkt lijkt het scherpst van allemaal, maar misschien is de phonehouse uiteindelijk goedkoper. Als je kunt aantonen dat de concurent goedkoper is bieden ze het product voor het zelfde bedrag aan met daarbij nog eens korting.

van de phonehouse website geplukt:
Heb je je toestel met hetzelfde abonnement en tarief binnen 3 dagen na aankoop elders goedkoper gezien? Informeer dan in de winkel hoe je 110% van het verschil terug krijgt. Deze laagste prijsgarantie geldt niet voor verkopen en aanbiedingen die worden aangeboden via het internet.

[ Voor 19% gewijzigd door Miki op 05-08-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ja had ik ook al gezien, denk dat ik hem maar online bestel, moet je aleen vooraf betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 13:12
Beverwijkse bazaar 250 tot 260 euro, nieuw in doos......

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
vegtem schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:25:
Beverwijkse bazaar 250 tot 260 euro, nieuw in doos......
Hoe legaal en betrouwbaar is dat? Heb geen zin om na de aanschaf plat gebombardeerd te worden door de politie met smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
  • Laatst online: 11-06 18:26
Heb hem besteld een zilvere i.c.m. kpn mobiel 25, 1 jaar abonnement €20 per maand. Volgende week krijg ik hem ben benieuwd!

They call it a "Royale" with cheese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 13:12
Beverwijk is over het algemeen vrij betrouwbaar, de meeste telefoons zijn ook echt nieuw in doos en je kunt het controleren (*#92702689#) kun je IMEI controleren met de doos, de beltotalen controleren (als ie op 3 uur staat kun je nagaan op je vingers dat de telefoon niet nieuw is).

Maar over het algemeen klopt het vrij aardig, koop er zelf regelmatig wat, heb nog getwijfeld over een 6233 Silver, maar toch besloten om voor de 5500 sport te gaan.

Alleen garantie is wat lastig, je krijgt geen bonnetje en je moet dus echt naar een service point van nokia toe voor je garantie, volgens mij 24 maanden vanaf de productiedatum van je telefoon (kun je ook nakijken).

Natuurlijk staan er ook louche types, maar die kun je zo herkennen, die vragen zelfs voor een nokia 5110 toestel van 7 jaar oud nog 50 euro.

MAar de 6233 ligt er voor 250 euro met een beetje afdingen in beide kleuren, de 6234 nog niet gezien en de voorloper, de 6230i kun je nieuw krijgen voor 170 euro.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:27:
Zow, ik heb hem ook vanmiddag binnengekregen. Eerste indruk: top! Erg mooi uiterlijk, combinatie tussen modern en zakelijk. Voor een uitgebreide review zal ik het toestel de komende dagen eens intensief gaan gebruiken.

- Eerste minpuntje heb ik al wel ontdekt --> fikse vastlopers bij het verzenden van bestanden via bluetooth. Telefoon begon een raar sissend geluid te maken, scherm liep vast en een soft reset van de telefoon zelf was het gevolg. Vervolgens kwam er een melding 'beperkte service' o.i.d., welke alleen verdween na de telefoon uit en weer aan gezet te hebben.

Een uitgebreider verslag volgt (indien hier natuurlijk vraag naar is), wellicht handig voor de twijfelaars!
Dat probleem had ik dus continu :( bij alles wat ik deed, telefoon opnemen, beltoon instellen, sms maken enz elke keer liep hij vast icm sissend geluid..... :?

Dus nu ben ik hem alweer een week kwijt ligt ter reparatie bij nokia hopen dat ze het kunnen oplossen 8)7

vond hem namelijk, als hij het wel deed, een prettige telefoon en ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Vanmiddag heb ik mijn 6233 opgehaald... goed toestelletje hoor. Ik had een N70 die ik ongeveer een maand of 8 heb gehad maar die beviel niet zo goed...
Eerste indruk van deze 6233 is dat ie snel is, knoppen drukken prettig, beeld is sherp en helder, geluid is goed.

Wat ik minder vindt is het feit dat na ongeveer 15 seconden de dislay verlchting uitgaat als je het toestel even niet gebruikt.
Iemand een idee hoe je die tijd kunt verlengen want ik vindt dit erg kort. Heb gezocht in de handleiding maar kon het niet ontdekken... thx guys!!

Another one bites the DUST

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.