Cons:::BB4E
Leuk toestel, NL taal, t9 in NL voor de rest alles in NL, geen probleem met software, heerlijk ding.
Firmware:
V03.70
15-05-6
RM-145
En wat schertst mijn verbazing:
Toestel bevalt me goed, zelfs de foto's van caller-id worden groot in beeld weergegeven. Vroeger gaf Nokia een foto mee ter grootte van een speldeknop en moest ik gokken wie er nu eigenlijk belde, maar nu...heerlijk, Fijn dat nokia ook eens luistert naar de adviezen.
Enige is dat ze nu ook nog caller-id zouden moeten gebruik voor SMS, net zoals SE, maar goed....
Vorige week de K610i gekocht en na 24 uur weer verkocht, was niet mijn ding zeg maar, nu deze in afwachting van de nokia 5500 sport Titan GRey/Yellow, welke pas over een paar weken uit zal komen.
Dan verkoop ik deze wel weer, geen probleem.
Pluspunten van de 6233:
Afwerking is prima
SMS-en gaat lekker vlot
Display is super op kwaliteit en kleuren
Geluid is dik in orde, zelfs op de hardste stand geen kraakje te horen
Accu lijkt ook best in orde
Past in mijn Nokia HF91 CARKIT met verloopje naar de 6230x series, daar had ik mijn 6021 in zitten, maar na enige modificatie (afzagen puntjes en zijkantjes) past en werkt ook mijn 6233 er perfect in.
Veel themes voor te krijgen
Minpuntjes tot zover:
Camera is best wel matig van kwaliteit, helemaal bij minder licht is ie waardeloos
Batterijklepje oogt fragiel en zwak
Achterkant van het toestel valt in het niet bij de voorkant.
En de backlighting van de keys in het donker, maar dat is persoonlijk, beetje vaalblauw, had van mij wel wat mooier gemogen (feller en bijvoorbeeld wit of zo).
Toestel zelf heeft maar 6mb intern geheugen, dus je gaat vrij snel naar je geheugen kaart toe.
Voor de rest prima tot nu toe, past in de carkit voor de 6210/6310/6301i series met inzetje en wat modificatie.
I have the body of a god, shame it's a buddha......
Metal up your ass
Is dit niet te veranderen
Nope, dat klopt niet. Het komt dan op je memorycard. Je kan dus gerust bestanden groter dan 6mb ontvangen via bluetooth.shameblaster schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:03:
KLopt het dat als iemand jou via bluetooth een mp3 of filmpje wilt sturen die groters als 6mb is, je hem niet kan ontvangen, aangezien alles wat via bluetooth binnenkomt, éérst op het interne geheugen wordt geplaatst?
Is dit niet te veranderen
To be, or not to be...
Iemand die dat weet ?Nog een vraag:
Speelt de telefoon gewoon elke .mp4 file of .3gp of móet die aan speciale afmetingen voldoen
[ Voor 47% gewijzigd door shameblaster op 07-08-2006 15:01 ]
Maar goed, da's allemaal off-topic want het gaat hier om het toestel natuurlijk. De Vodafone-versie (6234) vind ik foei-lelijk dus het moest deze worden!
Ben erg benieuwd
[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 07-08-2006 17:09 ]
Verwijderd
- Vastlopers met het verzenden van bestanden via bluetooth.
- Vastlopers met het afspelen van bestanden vanaf de geheugenkaart (bijv. mp3's) Dit in combinatie met een sissend geluid uit de luidspreker
- Vastlopers tijdens het aanzetten van het toestel (registratie simkaart mislukt en soms ook 'telefoon beperkt met een rood stopbord erbij)
- Vastlopers tijdens het tikken van een sms.
- Vastlopers tijdens het bladeren door de menu's
- Vastlopers tijdens het afsluiten van de camera-modus, wanneer ik gewoon weer terug wil naar de telefoon zelf.
Ik zal wel weer het geluk hebben dat ik een maandagmorgen model heb ofzo...
Ik hoop dat er snel een firmware upgrade komt, want dit is compleet waardeloos.
Ik heb zelf 3.70
RM145
15-05-06
En tot nu toe nog geen problemen gehad nog niet 1 vastloper of sisser.
Verwijderd
Ben al meerdere malen tijdens een gesprek eruit gekiepert en de melding in het display was dan "telefoon beperkt", met een rood stop bordje.
Het enige wat ik dan kon doen was de telefoon opnieuw aanzetten.
Bij Nokia service center vertelden ze mij dat ondanks het een simlock vrij toestel is, het app. soms denkt dat er toch een lock op zit (iets in het flash geheugen).
Gelukkig is mijn dealer zo goed m het toestel om te ruilen... dus morgen middag heb ik weer een nieuwe en laten we hopen dat die beter is...
Andere mensen ook deze melding toevallig gehad of andere vreemde meldingen?
Another one bites the DUST
Verwijderd
Ik had dus precies dezelfde problemen! ook sw versie 3.70...... ligt inmiddels weer bij nokia ter reparatie. Hopen dat ze hem snel kunnen maken of dat ik een nieuwe krijgVerwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:41:
Hmzz, heb hem nu een paar dagen en ik kom toch erg veel problemen tegen:
- Vastlopers met het verzenden van bestanden via bluetooth.
- Vastlopers met het afspelen van bestanden vanaf de geheugenkaart (bijv. mp3's) Dit in combinatie met een sissend geluid uit de luidspreker
- Vastlopers tijdens het aanzetten van het toestel (registratie simkaart mislukt en soms ook 'telefoon beperkt met een rood stopbord erbij)
- Vastlopers tijdens het tikken van een sms.
- Vastlopers tijdens het bladeren door de menu's
- Vastlopers tijdens het afsluiten van de camera-modus, wanneer ik gewoon weer terug wil naar de telefoon zelf.
Ik zal wel weer het geluk hebben dat ik een maandagmorgen model heb ofzo...
Ik hoop dat er snel een firmware upgrade komt, want dit is compleet waardeloos.
Verwijderd
Dat is dan weer het enige wat bij mij wel goed gaat; het bellen. Voor de rest; drama.dust schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:28:
Ben al meerdere malen tijdens een gesprek eruit gekiepert
Verwijderd
Vervelend punt hierbij is, is dat je afhankelijk bent van een nokia servicepoint voor een firmwareupgrade..of te wel toestel kwijt. Laten we hopen dat Nokia in de toekomst ook met een update programma komt zoals Sony Ericsson dat heeft. Dan kun je thuis je toestel voorzien van een update.
Misschien al een te vroeg conclusie maar ik heb zo'n vermoeden dat we over een niet al te lange tijd iets zullen vernemen van een 6233i nokia kennende. Geschiedenis lijkt zich keer op keer te herhalen...
Ik denk dat ik de 6233 gewoon in de winkel ga kopen, hoef je niet vooraf te betalen en heb je hem meteen. En bij eventuele gebreken kan je hem misschien wel omruilen.
Goedkoopste is 319 bij de Mediamarkt ( Utrecht )
3e keer.....dust schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:28:
Ja hoor... na twee dagen kan ook ik terug naar de winkel.
Ben al meerdere malen tijdens een gesprek eruit gekiepert en de melding in het display was dan "telefoon beperkt", met een rood stop bordje.
Het enige wat ik dan kon doen was de telefoon opnieuw aanzetten.
Bij Nokia service center vertelden ze mij dat ondanks het een simlock vrij toestel is, het app. soms denkt dat er toch een lock op zit (iets in het flash geheugen).
Gelukkig is mijn dealer zo goed m het toestel om te ruilen... dus morgen middag heb ik weer een nieuwe en laten we hopen dat die beter is...
Andere mensen ook deze melding toevallig gehad of andere vreemde meldingen?
De 6233/6234 schijnt nogal selectief met SIM-kaarten te zijn. Zeg dus niet dat het zo is, maar als je een "oudere" sim-kaart hebt kan het probleem heel goed daar aan liggen.
Ik heb bij een nieuwe 6234 met nieuwe SIM-kaart zowel "telefoon beperkt" als "SIM-kaart geweigerd" gehad. Retourtje winkel en (nog) nieuwer type SIM-kaart meegekregen, probleem verholpen.
Assumption is the mother of all fuck-ups
Wellicht. Misschien werkt het wel, misschien ook niet.shameblaster schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:49:
Ik heb een t-mobile simkaart van 2004... is dat ook al te oud ?
Ik heb mijn 6234 bij Vodafone gehaald, met verlenging van mijn abbo.
Mijn orginele sim-kaart stamde uit 1997 dus die zou sowieso NIET met 3G/Edge/UMTS gaan werken. Zodoende nieuwe sim-kaart meegekregen.
Met DIE SIM-kaart heb ik regelmatig vastlopers gehad gevolgd door een melding "SIM-kaart geweigerd" of "Telefoon beperkt". Terug naar de Vodafone winkel, en de filliaal manager gaf aan dat het een bekend (of inmiddels vaker voorkomend) probleem is, zonder morren of bon een SIM-kaart uit een andere/nieuwer serie mee gekregen.
[ Voor 15% gewijzigd door goof. op 08-08-2006 12:54 ]
Nee, ik heb ook een T-mobile sim van 2004, werkt perfect in m'n 6233. Bovendien heb ik nog geen enkele vastloper gehad...shameblaster schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:49:
Ik heb een t-mobile simkaart van 2004... is dat ook al te oud ?
Ozxobez schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:01:
[...]
Nee, ik heb ook een T-mobile sim van 2004, werkt perfect in m'n 6233. Bovendien heb ik nog geen enkele vastloper gehad...
En wat denk je.... na 5 minuten met het menu spelen kwam ook hier de bekende melding in beeld...pffff.
Het is dus duidelijk dat er iets goed mis is met de software van dit model. Ik ben wel benieuwd wie er allemaal last van heeft en met welke provider jullie bellen.
Ik heb T-Mobile en mijn simkaart is ongeveer 1,5 jaar oud. Mijn volgende stap naar een oplossing is nu eerst een nieuwe simkaart opvragen bij T-Mobile, hopelijk werkt dat wel.
Heeft iemand van jullie nog suggesties voor een oplossing?
Ik heb de mijne online besteld in de Hi shop. 9 euro i.c.m. een Hi 25 1jr abonnement, niet duur dacht ik zo. Gisteravond besteld, vandaag ben ik gebeld om een afleverafspraak te maken. En morgen komen ze dus op m'n werk dat ding brengen, identiteitsbewijs wordt aan de deur gescand, 9 euro cash afrekenen... erg relaxed dus (lijkt me).shameblaster schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:37:
Hebben de mensen hem hier online gekocht of gewoon in een winkel?
Ik denk dat ik de 6233 gewoon in de winkel ga kopen, hoef je niet vooraf te betalen en heb je hem meteen. En bij eventuele gebreken kan je hem misschien wel omruilen.
Goedkoopste is 319 bij de Mediamarkt ( Utrecht )
Metal up your ass
Verwijderd
icm met een 1-jarig KPN-Mobiel 20 (voor 15 euro per maand) en 99
euro bijbetalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 15:13 ]
abbo of prepaid kaart ?dust schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:39:
....Vandaag dus mijn 6233 black omgeruild voor een nieuwe 6233 black nadat ik die oude slechts 2 dagen had gebruikt maar diverse malen de melding "telefoon beperkt" kreeg.
En wat denk je.... na 5 minuten met het menu spelen kwam ook hier de bekende melding in beeld...pffff.
Het is dus duidelijk dat er iets goed mis is met de software van dit model. Ik ben wel benieuwd wie er allemaal last van heeft en met welke provider jullie bellen.
Ik heb T-Mobile en mijn simkaart is ongeveer 1,5 jaar oud. Mijn volgende stap naar een oplossing is nu eerst een nieuwe simkaart opvragen bij T-Mobile, hopelijk werkt dat wel.
Heeft iemand van jullie nog suggesties voor een oplossing?
anders ff een simkaart van vriend erin doen
Ik heb een keer een wit scherm gehad waarna het toestel terug sprong op het hoofdmenu, alsof er een applicatie niet reageerde en deze afgesloten werd, maar verder niets van bovenstaande meldingen.
Misschien heb ik mazzel met mijn model....
Nadeel vind ik dat het toestel niet op wil laden in de carkit, terwijl mijn 6021 nokia wel opgeladen wordt.
Ik heb zojuist een T-Mobile prepaid simkaart van iemand anders een uurtje in mijn toestel gehad en flink met de menu's en audio player gespeelt en nu blijf het toestel wel normaal werken
Morgenochtend gelijk mijn simkaart laten swappen voor het meest recente exemplaar en dan fingers crossed dat hij het eindelijkgoed doet!!!
Zijn er ook mensen met en ander netwerk dan T-Mobile die ook problemen hebben?
Ik heb zojuist op Howard forums gekeken en daar praat niemand over deze specifieke problemen.
Heb ook een mail naar Nokia vezonder maar kreeg een standaard belabberd antwoord

"Geachte heer Van xxxx,
Bedankt voor het contacteren van de Nokia Helpline.
Om te antwoorden op uw vraag, als dit spontaan op het toestel komt wil dit wijzen op een software fout die opgetreden is in het toestel.
De software van het het toestel moet nagekeken worden bij een van onze
reparatie diensten.
Indien U verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Kristof
Nokia Service Professional
Dutch Team
Nokia Helpline
0900/2021977"
Tja, aan zo'n antwoord hebben we natuurlijk niets... met andere woorden, ga maar bij het volgende loket in de rij staan!!!!
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Zou er een verschil zijn tussen de duitse en nederlandse firmware? Iedereen die ik hoor klagen lijkt een NL toestel te hebben.
Vandaag krijg ik (onder voorbehoud) mijn nieuwe simkaart. Ik zal deze testen en het jullie dan laten weten. Ikzelf ben erg benieuwd!!
Verwijderd
Ik heb een Nederlands toestel (dus geen Duitse import)
Softwareversie V3.70
En een T-Mobile simkaart (abonnement, simkaart is ruim 2 jaar oud)
Dadelijk maar eens een Nokia Servicepoint bellen, kijken wat zij er van zeggen...
Ik noem het geen gok, ik weet het zeker. Ligt aan de SIM-kaart. Maar nogmaals, ik had het probleem bij een nieuw toestel én een nieuwe SIM-kaart.
Zoals al eerder gezegd, bij de Vodafone shop waar ik 'm vandaan had werd gezegd dat het (bij hun) een bekend probleem was. Ik heb vervolgens een SIM-kaart uit een andere (nog nieuwere?) serie gekregen, geen vastloper meer gehad sindsdien (enkele weken inmiddels).
Zou fijn zijn als dust het ook nog kan bevestigen, is de fabel dat het aan de firmware zou liggen voor eens en altijd de wereld uit.
Kga mijn toestel bij de mediamarkt kopen, zal ik het daar ook even over hebben
Metal up your ass
goof. schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:46:
ik had het probleem bij een nieuw toestel én een nieuwe SIM-kaart.
Zoals al eerder gezegd, bij de Vodafone shop waar ik 'm vandaan had werd gezegd dat het (bij hun) een bekend probleem was.
Ik heb vervolgens een SIM-kaart uit een andere (nog nieuwere?) serie gekregen, geen vastloper meer gehad sindsdien (enkele weken inmiddels).
De eerste 10 minuten verliepen goed
Ik ga jullie op de hoogte houden!!
Zowel op de factuur als op het contract staat vermeld dat het om een zilvere gaat, zelfs het IMEI nummer op de factuur komt overeen met die van de telefoon!
Nou, dat zal wel weer een hoop gezeik opleveren.
Metal up your ass
Verwijderd
Iemand ervaring met krasjes op zijn nieuwe 6233?
Lullig inderdaad als je de zilveren wilde. Maar ik wilde juist de zwarte, heb Hi nog gebeld of ze ook een zwarte konden leveren, kon niet! Dus maar de zilveren besteld.JaymzHetfield schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:49:
Ok, bestel dus nooit via de Hi site. Ik bestel een ZILVERE 6233, zit tot 17:35 op m'n stage op die koerier te wachten. Controleer het contract, onderteken, naar huis, doos open gemaakt: Zit er &^%$#%*%#&* een zwarte in!!!![]()
Zowel op de factuur als op het contract staat vermeld dat het om een zilvere gaat, zelfs het IMEI nummer op de factuur komt overeen met die van de telefoon!
Nou, dat zal wel weer een hoop gezeik opleveren.
Nu dus hopen dat ik ook een zwarte krijg!!
Volgens die miep vd helpdesk leveren ze inderdaad geen zwarte, dus ik heb uitzonderlijk 'geluk' gehad.Chillem.nl schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:21:
[...]
Lullig inderdaad als je de zilveren wilde. Maar ik wilde juist de zwarte, heb Hi nog gebeld of ze ook een zwarte konden leveren, kon niet! Dus maar de zilveren besteld.
Nu dus hopen dat ik ook een zwarte krijg!!
Ik moest 'm maar weer terug sturen naar postbus huppeldepup in Den Bosch. Waarom denken die lui dat ik via internet bestel? Omdat ik geen tijd heb voor dit soort onzin! En ipv dat ze die koerier opnieuw langs sturen om de boel om te ruilen, moet IK kosten gaan maken en de boel terug sturen!
Dus mocht je in het midden van het land wonen (Amersfoort/Utrecht en omgeving)... mijn zwarte 6233 zit nog in het plastic, heeft nog nooit een accu of simkaart in gezeten... en ik wil een zilvere.
Metal up your ass
Sindsbegin deze middag een nieuwe vervangende T-Mobile simkaart erin gedaan en nergens meer last van gehad.
Ik heb er flink mee gebeld en de menu's vaak gebruikt maar gen centje pijn meer.
Aan iedereen die dus deze melding kijgt en wellicht andere vastlopers, regel dus een nieuwe simkaart!!!
Als ik een grijze krijg wil ik best ruilen.. maar hij komt pas vrijdag. Woon wel in het midden van het land. (kwartiertje van amersfoort).JaymzHetfield schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:43:
[...]
Dus mocht je in het midden van het land wonen (Amersfoort/Utrecht en omgeving)... mijn zwarte 6233 zit nog in het plastic, heeft nog nooit een accu of simkaart in gezeten... en ik wil een zilvere.
Kreeg je die gratis van t-mobile ? hield je jezelfde nummer, en betreft het een prepaid of abbo ?dust schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:13:
Nou jongens, het ziet er naar uit dat het probleem met de melding "telefoon beperkt" echt in de simkaart zit.
Sindsbegin deze middag een nieuwe vervangende T-Mobile simkaart erin gedaan en nergens meer last van gehad.
Ik heb er flink mee gebeld en de menu's vaak gebruikt maar gen centje pijn meer.
Aan iedereen die dus deze melding kijgt en wellicht andere vastlopers, regel dus een nieuwe simkaart!!!
Moet even bedenken of dat ruilen verstandig is, ivm garantie enzo.Chillem.nl schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:26:
[...]
Als ik een grijze krijg wil ik best ruilen.. maar hij komt pas vrijdag. Woon wel in het midden van het land. (kwartiertje van amersfoort).
Misschien dat iemand anders daar nog iets over te zeggen heeft?
Metal up your ass
Kan iemand zeggen of de garantie aan je IMEI nummer is gekoppeld o.i.d.?
Ja dat is imei nr gekoppeld idd. Ze kijken ook nog naar een ander nummer maar daar hoef je je niet echt zorgen over te maken. Bij een service point kunnen ze alles aan de hand van die 2 nummers opzoekenChillem.nl schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:20:
Ik vroeg me ook al af of daar nog nadelen aan zitten, maar kan zo gauw niks verzinnen.
Kan iemand zeggen of de garantie aan je IMEI nummer is gekoppeld o.i.d.?
Verwijderd
"Kan geen verbinding maken met netwerk. Controleer verbindingsinstellingen."
Als ik dan vervolgens naar "Berichtinstellingen" ga en dan kies voor "E-Mailberichten" krijg ik de melding:
"Geen instellingen gevonden, neem contact op met de serviceprovider."
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Verder is het een mega telefoon overigens
Het is IMEI gekoppeld maar je hoeft je er geen zorgen over te maken? Is dat de juiste conclusie?DaannO schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:23:
[...]
Ja dat is imei nr gekoppeld idd. Ze kijken ook nog naar een ander nummer maar daar hoef je je niet echt zorgen over te maken. Bij een service point kunnen ze alles aan de hand van die 2 nummers opzoeken
Metal up your ass
Je kunt het beste de stappen volgen via de Nokia site... er kan dan eigenlijk niets misgaan...Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 08:11:
Ik heb een probleem met mijn email settings. Ik heb de accountsettings goed ingesteld, net zoals op mijn oude 7650. De GPRS verbinding via Telfort werkt ook prima als ik via de browser of via mijn laptop wil internetten. Maar als ik E-Mail vanaf mijn telefoon wil versturen werkt het niet... Ik krijg dan de volgende melding:
"Kan geen verbinding maken met netwerk. Controleer verbindingsinstellingen."
Als ik dan vervolgens naar "Berichtinstellingen" ga en dan kies voor "E-Mailberichten" krijg ik de melding:
"Geen instellingen gevonden, neem contact op met de serviceprovider."
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Verder is het een mega telefoon overigens
http://www.nokia.nl/nl/su...en/settings/settings.html
Serieus? Dit was bij Vodapheune gratis....dust schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:52:
Nop, 15 euries... het is een abo kaart...
Yep... maar ik heb dan ook gelijk voor een DUO sim gekozen en die is dus niet gratis.goof. schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:08:
[...]
Serieus? Dit was bij Vodapheune gratis....
Kan nu mooi en mijn Nokia en mijn Black Berry gebruiken zonder simkaarten te verwisselen.
Verwijderd
Nu lees ik veel dingen over een nieuwe/andere simkaart. Lijkt me een goede volgende stap.
Maar wanneer ik dadelijk naar de T-Mobile klantenservice bel, moet ik dan vragen naar een speciaal type simkaart ofzo? Of gewoon een nieuwe/andere? P.s. ik heb een abonnement daar.
Ik hoop echt dat dit gaat werken, want ik ben bijna geneigd het toestel uit het raam te gaan gooien, echt niks gaat goed
Bouncer, als je je telefoon nr naar mijn email adres in mijn profiel stuurt dan help ik je daarmee. Ik zal je dan even bellen!Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:38:
Nu lees ik veel dingen over een nieuwe/andere simkaart. Lijkt me een goede volgende stap.
Maar wanneer ik dadelijk naar de T-Mobile klantenservice bel, moet ik dan vragen naar een speciaal type simkaart ofzo? Of gewoon een nieuwe/andere? P.s. ik heb een abonnement daar.
Verwijderd
Metal up your ass
Verwijderd
Helaas gaat deze weer retour naar leverancier, DOA.
Een positieve draai aan het verhaal is dat ik niet kan wachten totdat ik hem weer krijg, lijkt me echt een fijn toestel. Supersnelle menu's en een goede resolutie.
Wat zou bij Orange de Service Provider zijn? (bij het opvragen van de email-instellingen)dust schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:01:
[...]
Je kunt het beste de stappen volgen via de Nokia site... er kan dan eigenlijk niets misgaan...
http://www.nokia.nl/nl/su...en/settings/settings.html
Internet Anywhere
of
Internet Acces
(iig geen Tmobile internet / Vodafone GPRS)
Had je hem aan de lader hangen?Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:49:
Ik heb de mijne gisteren ontvangen, helemaal naar mijn wens ingesteld wat een tweaker altijd doeten daarna mij op laten bellen door een kameraad. Helaas geen trilalarm, alle mogelijk instellingen/profielen opties/combinaties uitgeprobeerd. Geen resultaat.
Een positieve draai aan het verhaal is dat ik niet kan wachten totdat ik hem weer krijg, lijkt me echt een fijn toestel. Supersnelle menu's en een goede resolutie.
hehe, was je hem toevallig aan het opladen ?Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:49:
Ik heb de mijne gisteren ontvangen, helemaal naar mijn wens ingesteld wat een tweaker altijd doeten daarna mij op laten bellen door een kameraad. Helaas geen trilalarm, alle mogelijk instellingen/profielen opties/combinaties uitgeprobeerd. Geen resultaat.
Metal up your ass
Verwijderd
ff het hele topic nog eens doorgelezen en met name gelet op de problemen. Mijn 6233 is alweer een maand oud en ik heb alle functies gebruikt en nog geen crash gehad! Ik heb een duits import model en een simkaart van zeker 4 jaar oud (zelfs nog BEN kaartje) Mijn telefoon gaat wel weer terug naar nokia voor onderzoek want mijn volume is erg zacht, ik moet hem op 10 zetten wil het in wat drukkere ruimtes hoorbaar zijn. (bij mijn 6230 deed maximaal volume zelfs pijn aan mijn oren).
Heeft ook iemand problemen ondervonden mbt tot de netwerk ontvangts en het wegvallen van het signaal, het te langzaam terugkomen van het signaal en het meteen krijgen van voicemail als mensen je bellen. Dit is namelijk een veelvoorkomend probleem bij veel mensen. Ik refereer naar de discussies en commentaar hier
Link
Ik heb tot nu toe 2 keer gehad dat mensen meteen mijn voicemail krijgen, maar dit kan toevallig ook komen door slechte dekking van t-mobile, het is denk ik wel iets om in de gaten te houden aangezien mensen hier problemen mee ondervinden.
Het kan wellcht ook aan de beltoon liggen? heb je die gedownload of zelf via pc suite overgezet?

(het is gewoon geknipt uit een bestaande mp3. Verschillende geprobeerd, hij doet het bij allemaal)
[ Voor 25% gewijzigd door Reb87 op 11-08-2006 20:33 ]
Doen de voorgeprogameerde beltonen het wel op de juiste manier of heb je daar ook problemen mee?
Vooral de thema's die je voorje nokia 6233 via wap kunt downloaden zjn er mooi en alles is uiteraard gratis!!
http://gallery.mobile9.com/
Veel plezier
Verwijderd
Zien er goed uit badankt!dust schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:13:
By the way... deze site wilde ik jullie niet onthouden.
Vooral de thema's die je voorje nokia 6233 via wap kunt downloaden zjn er mooi en alles is uiteraard gratis!!
Veel plezier
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem. Erg irritant. Je bent niet toevallig nog iets tegengekomen? Anders moet ik er weer mee terug.Bossel wrote:
Helaas geen trilalarm, alle mogelijk instellingen/profielen opties/combinaties uitgeprobeerd. Geen resultaat.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 00:26 ]
Ik had er vandaag ook last van dat de telefoon gelijk doorschakelde naar mijn voicemail. Dit was i.cm. met KPN midden in de stad. (waar het bereik maximaal is). Dus vermoed dat het een sw bug isVerwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:52:
dag mensen,
Heeft ook iemand problemen ondervonden mbt tot de netwerk ontvangts en het wegvallen van het signaal, het te langzaam terugkomen van het signaal en het meteen krijgen van voicemail als mensen je bellen. Dit is namelijk een veelvoorkomend probleem bij veel mensen. Ik refereer naar de discussies en commentaar hier
Link
Ik heb tot nu toe 2 keer gehad dat mensen meteen mijn voicemail krijgen, maar dit kan toevallig ook komen door slechte dekking van t-mobile, het is denk ik wel iets om in de gaten te houden aangezien mensen hier problemen mee ondervinden.
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Probleem zal nu wel opgelost zijn, ik heb het tot nu maar 1 keer mee mogen maken, maar voorkomen is beter dan genezen.....
Thanks Dust!

Dit is raar want bij The Phone House was dit geen probleem, daar zeggen ze het abo netjes op, laten ze 3 maanden later het nieuwe ingaan, en krijg je meteen de nieuwe telefoon mee. Alleen hebben ze bij TPH geen witte 6233 (die zie ik raar genoeg maar weinig, ook de eigen shops van Vodafone en Hi, BelCompany, etc hebben m niet).
a) de witte 6233 hebben?
b) ze je abo kunnen laten ingaan nadat je oude opgezegd is?
Verwijderd
Volgens mij is het een aanbieding van de Orange shop en dat zij hem dus ook alleen exclusief mogen leveren (net zoals vodafone de 6234 eclusief levert).Normaal zijn alleen de zwarte en zilveren leverbaar.dreamvoid schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:45:
Ik begrijp de telefoon biz steeds minder. Bizar geval: mijn Hi abo loopt op 1 Dec af. Dus ik op stap, netjes 3 mnd van te voren, om een overstap met nummerportering te regelen. Bij de Orange shop ligt een mooie witte 6233 met een uitstekend bijbehorend contractje. Blijkt dus dat je in die shop nu geen abo kan afsluiten die pas op 1 Dec ingaatIk moet per se vanaf morgen gaan betalen. En 3 maanden lang een dubbele abo van 50 euro, daar heeft Sjakie natuurlijk geen zin in... En als ik mijn Hi abo eerst opzeg en dan op 1 Dec bij de Orange shop aanklop, dan gaat nummerportering weer de mist in.
Dit is raar want bij The Phone House was dit geen probleem, daar zeggen ze het abo netjes op, laten ze 3 maanden later het nieuwe ingaan, en krijg je meteen de nieuwe telefoon mee. Alleen hebben ze bij TPH geen witte 6233 (die zie ik raar genoeg maar weinig, ook de eigen shops van Vodafone en Hi, BelCompany, etc hebben m niet).Weet iemand een winkel waar ze:
a) de witte 6233 hebben?
b) ze je abo kunnen laten ingaan nadat je oude opgezegd is?
Bij de Bellcompany kun je je abbo 3 maanden later in laten gaan en krijg je je nieuwe telefoon gelijk mee!
Hou je dan jezelfde nummer ? had je prepaid? of abbovegtem schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:32:
En ook ik heb vanmiddag een nieuwe T-mobile simkaart opgehaald in een service winkel van ze, na uitleggen van het verhaal kreeg ik kosteloos een nieuwe mee.
Probleem zal nu wel opgelost zijn, ik heb het tot nu maar 1 keer mee mogen maken, maar voorkomen is beter dan genezen.....
Thanks Dust!
5-8-2006
10-8-2006Wabbit: Ik heb gisteravond dit toestel gekreen i.c.m. Vodafone (uiteraard). Tot nu toe kom ik echter steeds meer dingen tegen die niet goed functioneren: - de headset werkt niet naar behoren, soms maar uit 1 oordopje geluid; - ik krijg regelmatig de melding 'simkaart geweigerd, vooral als de accu eraf is geweest, soms tot 3x toe deze melding en daarna gaat het gewoon goed; - tijdens/na 't luisteren van muziek krijg ik ineens de melding 'telefoon beperkt'. Ik kan dit alleen maar weghalen door een code in te voeren, maar ik heb geen idee welke code. De standaard 0000 of 12345 werken niet. Kan iemand me hier mee helpen? Ik denk dat ik het toestel maar terug ga brengen, want dit schiet niet op zo.
staat op kieskeurig.nlWabbit: Vandaag naar de winkel geweest: de nieuwe simkaarten van Vodafone zouden niet goed werken i.c.m. de nokia 6234. Ik heb een oude simkaart gekregen (kaart nr. 3!), maar helaas... ook deze werkte niet! Dus dan moest 't de software zijn, volgens hen... Ik ben naar een nokia servicepoint geweest en daar hebben ze een software update erop gezet, maar ook dít werkte niet. Dus uiteindelijk maar weer terug gegaan naar de winkel met de vraag om een ander toestel, ditmaal géén 6234!! We hebben de simkaart nog geprobeerd in een simlockvrije nokia 6233, maar ook dit gaf problemen i.c.m. de vodafone kaart. Er kwam toevallig nét een nieuwe zending 6234 binnen en we hebben de kaart ook nog maar eens in een nieuw toestel geprobeerd, maar ook dít gaf weer problemen. Ben uiteindelijk naar huis gegaan met een Sony Ericson... Conclusie: De nokia 6233/34 lijkt niet samen te gaan met vodafone. Dezelfde vodafone kaart geeft geen problemen in een ouder nokia model of in samsung of sony ericson... Bij het nokia service point vertelden ze me dat er inmiddels 4 personen langs waren gekomen met dit toestel... Het lijkt erop dat er een grote fout is geslopen in deze productie. Mocht iemand dit toestel nog willen gaan kopen: als hij het doet is het een supertoestel, echt waar, maar je moet hem een keer of 4 opstarten voordat je hem kunt gebruiken..... Ik zou voor iets anders kiezen... (10-08-2006)
[ Voor 76% gewijzigd door shameblaster op 13-08-2006 12:33 ]
Wat mij opvalt is dat wanneer je je telefoon even niet gebruikt, alles uit gaat op het scherm. Lijkt dan net of ie af staat. Maar zal wel een instellng zijn die ik nog moet vinden.
Weet iemand al of het schermpje net zo snel bekrast wordt als mijn vorige 6230?
Je kunt in het menuutje je provider software erop zetten.
Weet iemand wat ie dan precies erop zet?
Verder vind ik het een héél mooi toestel wat heel fijn en snel werkt.
Een aanrader voor iedereen!
Hmm, ik heb 'm ook besteld met een nieuw Vodafone-abonnement ... fingers crossedshameblaster schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:22:
[...]
Hou je dan jezelfde nummer ? had je prepaid? of abbo
5-8-2006
[...]
10-8-2006
[...]
staat op kieskeurig.nl

Verwijderd
Even de energie spaarstand (of hoe het ook mag heten) uitzetten en kiezen voor de klok als screensaver (bijvoorbeeld).YorgoB schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:30:
Ook sinds gisteren een zwarte 6233 in mijn bezit.
Wat mij opvalt is dat wanneer je je telefoon even niet gebruikt, alles uit gaat op het scherm. Lijkt dan net of ie af staat. Maar zal wel een instellng zijn die ik nog moet vinden.
Ja, ik heb flex 20 en kosteloos een nieuwe sim gekregen, hetzelfde nummer en binnen 5 minuten kon ik al bellende de deur uit lopen.
Sindsdien pas een keer een vastloper gehad met mediaspeler dat hij na een wit scherm terug ging naar de root, maar dat vind ik niet zo erg.
Verwijderd
De 6234 is een zogenaamd 'operator customized' toestel, in dit geval Vodafone branded. Dus idd andere frontjes en intern is de software hier en daar aangepast in Vodafone stijl. Zit dus ook Vodafone simlock op waarschijnlijk.dreamvoid schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:26:
Wat zijn eigenlijk precies de verschillen tussen de 6233 en 6234? OK, ander frontje, maar heeft de 6234 nog extra features/software tov zijn normale broertje?
Echte software aanpassingen zijn bij de 6234 niet aan de orde zover ik dat heb kunnen vergelijken, wel wordt natuurlijk 'subtiel' Live door je strot geduwdVerwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:48:
[...]
De 6234 is een zogenaamd 'operator customized' toestel, in dit geval Vodafone branded. Dus idd andere frontjes en intern is de software hier en daar aangepast in Vodafone stijl. Zit dus ook Vodafone simlock op waarschijnlijk.
Er zit zeker een vodafone simlock opVerwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:48:
[...]
De 6234 is een zogenaamd 'operator customized' toestel, in dit geval Vodafone branded. Dus idd andere frontjes en intern is de software hier en daar aangepast in Vodafone stijl. Zit dus ook Vodafone simlock op waarschijnlijk.
Verwijderd
Nee, hij is retour richting leverancier.Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:05:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Erg irritant. Je bent niet toevallig nog iets tegengekomen? Anders moet ik er weer mee terug.
Na het luisteren van muziek bijvoorbeeld valt bereik weg en duurt een hele tijd eerdat dit terug is.uit/aanzetten helpt wel.
En in applicaties soms wit scherm, en telefoon staat weer op het begin scherm.
Dit komt niet door de simkaart, ik heb een nieuwe T-mobile kaart en problemen met ophefcodes zijn opgelost, maar dit lijken SW bugs van nokia?
Heb je gekeken toen je een nieuwe simkaart kreeg of het koperen gedeelte van de simkaart anders van vorm was tov je oude simkaart. Als de vorm hetzelfde is dan ligt het denk ik nog steeds aan je simkaart...
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb wel een andere vorm gekregen, de oude was wat ovaal en de nieuwe wat vierkanter op het koperen gedeelte.
Maar het is in 3 dagen tijd pas 1 keer voorgekomen, dus wie weet. lijkt ook wel deels een sw bug in nokia te zijn.
Het telefoontje bevalt me trouwens uitstekend, werkt lekker, op dit ene punt na nog een problemen tegen gekomen. Ook ik zou trouwens wel willen weten of de contouren rond de letters in Active Standby weg te halen zijn, maar vrees het ergste
Bedankt, heb er al aardig wat leuks vanaf geplukt. Weet iemand nog andere sites met gratis content voor de 6233?dust schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:13:
By the way... deze site wilde ik jullie niet onthouden.
Veel plezier
Metal up your ass
Dit topic is gesloten.