Nokia 6233 en Nokia 6234

Inleiding
De Nokia 6233 en de Nokia 6234 zijn de opvolgers van de welbekende 6230(i). Deze toestellen bieden onder andere een MP3 speler, een FM-radio, een 2MP camera met digitale zoom, Bluetooth (class2, 10m), en een groter en helderder scherm dan die van de 6230(i).Inhoudsopgave
Specificaties
Telefoonkenmerken
- Een klein en compact mobiel toestel met aantrekkelijk roestvrij staal - een perfect evenwicht tussen functies voor werk en ontspanning
- Te allen tijde real-time toegang tot informatie, via mobiele breedband
- Kwaliteitsvol geluid via stereoluidsprekers en 3D surround-geluid
- 6 MB ingebouwd geheugen + 64 MB op de geheugenkaart om video's, foto's en berichten op te slaan
- Camera met een resolutie van 2 megapixels en 8x vlotte digitale zoom en liggende werkstand
- FM-stereoradio en muziekspeler
- Uitgebreide Java e-mail-client om vlot informatie te versturen en te ontvangen
- Spam-filter om junk-mail te vermijden
- Ondersteuning voor video-uitwisseling, videostreaming en opnamefuncties
- Videobeltonen, MP3-beltonen, eACC+-beltonen en 64-bits polyfone beltonen
Beknopte specificaties
- WCDMA 2100- en tri-band GSM-dekking op vijf continenten (GSM/EDGE 900/1800/1900)
- Gewicht: 110 g
- Afmetingen: 108 x 46 x 18 mm, 81 cc
- QVGA-scherm met 262.144 kleuren en 320x240 pixels
- Nieuwe Series 40-gebruikersinterface
- Volumetoetsen aan de zijkant met zoomfunctionaliteit
- Speciale toets voor cameratoepassing
- Camera met een resolutie van 2 megapixels en vlotte 8x digitale zoom
- Zoeker over het volledige scherm
- Geïntegreerde videospeler voor downloads en playback of voor streaming: 3GPP, H.263 video, MPEG-4 en AMR
- Muziekspeler met ondersteuning voor MP3-, MP4-, eAAC+- en AAC-muziekbestanden.
- Gebruik van vooraf geladen polyfone MIDI-beltonen, MP3, eAAC+ en berichtalarmen
- FM-stereoradio
- Gemeenschappelijke inbox (MMS, SMS, e-mail)
- Volwaardige MMS 1.2-functionaliteit om berichten met video, foto's en muziek te versturen en te ontvangen
- Tekstberichten: Ondersteuning voor aaneengeschakelde SMS, uitwisseling van beeldberichten (enkel ontvangen)
- Tot 70 MB geheugen (6MB intern geheugen + 64 MB op de geheugenkaart)
- Ondersteuning voor maximum 2 GB uitbreidbaar microSD-geheugen
- Draadloze Presenter (om PowerPoint te bedienen)
- Actieve stand-by modus
- Draadloze Bluetooth-technologie: brede waaier van profielen en API's voor naadloze connectiviteit
- Infrarood
- USB-poort (kabel niet bijgeleverd)
- WAP 2.0, xHTML browser via HTTP/TCP/IP stack HSCSD
- HSCSD, CSD voor browsing en als datamodem
- EDGE Klasse 10 (4+1, 3+2): snelheid tot 236,8 kbps
- GPRS (General Packet Radio Service) Klasse 10 (4+1, 3+2)
- HSCSD-overdracht (High-Speed Circuit-Switched Data) tot 43,2 Kbit/s in HSCSD-netwerken
Frequently Asked Questions (FAQ)
Vragen
- Wat is het verschil tussen de 6233 en de 6234?
- Wat is de meest recente firmware?
- Als ik de updater via de PC Suite start werkt het niet?
- Waar haal ik de datakabel?
- ]Hoe controleer ik welke firmware ik heb?
- Zijn er nog meer geheime codes en menu's?
- Hoe doe ik die snelkoppelingen en agenda in beeld?
- Wat voor geheugen moet er in deze telefoon?
- Waar zit het infrarood oogje?
- Die meegeleverde headset is slecht, waarmee vervang ik die?
- Hoe stel ik een Nederlandse T9 in terwijl m'n phone language een andere taal is?
- Waar haal ik andere thema's?
- Ik hoor ruis door m'n luidspreker als ik zelf praat?
- Hoe achterhaal ik het mac-adres van de Bluetooth-verbinding?
- Bij het opnemen van een video krijg ik de melding "cannot record video for MMS"?
Antwoorden
Wat is het verschil tussen de 6233 en de 6234?Geen, volgens Nokia.nl:
De 6234 is in Nederland alleen bij Vodafone verkrijgbaar, en in België bij Proximus.De Nokia 6234 GSM* is een aanpasbaar model. Het toestel heeft dezelfde functies als de Nokia 6233, maar biedt ook enkele extra troeven: een exclusieve design, een merklogo op de cover en aanpassingsmogelijkheden van de software.
Wat is de meest recente firmware?
4.91 5.10 5.43, zelf te flashen via Nokia Phone Software Updater. Dit kan alleen via de datakabel, niet via Bluetooth of infrarood.
Als ik de updater via de PC Suite start werkt het niet?
Klopt, er zit schijnbaar een vervelende bug in PC Suite die ervoor zorgt dat je niet kan updaten. Gebruik de losse updater en zorg dat de PC Suite geen verbinding heeft met je telefoon (sluit het desnoods helemaal af), dan werkt het wel.
Waar haal ik de datakabel?
Datakabelshop.nl, meerdere mensen, waaronder * AtleX hebben daar goedkoop en snel hun kabel besteld.
Hoe controleer ik welke firmware ik heb?
Toets de volgende code in op je telefoon:
code:
1
| *#0000# |
Op de eerste regel staat welke model telefoon je hebt, en direct daaronder de firmware versie, bijvoorbeeld "V 04.91"
Zijn er nog meer geheime codes en menu's?
Ja
code:
(*#war0anty#) voor een vrij nutteloos service menu, en 1
| *#92702689# |
code:
om je IMEI-nummer te kunnen zien. Zie ook Hoe achterhaal ik het mac-adres van de Bluetooth-verbinding? in deze FAQ om gegevens over je Bluetooth-verbinding te kunnen zien.1
| *#06# |
Hoe doe ik die snelkoppelingen en agenda in beeld?
Active standby heet dat, erg handig. Een uitgebreide omschrijving daarvan staat in de handleiding op pagina 60. De handleiding is ook hier in PDF-formaat te downloaden.
Wat voor geheugen moet er in deze telefoon?
microSD, wat vrij goedkoop en algemeen verkrijgbaar is.
Waar zit het infrarood oogje?
Aan de rechterkant van het toestel, onder de volume/zoom-knoppen en de rechter luidspreker.
Die meegeleverde headset is slecht, waarmee vervang ik die?
De oude HDS-3 headset die onder andere bij de 6230(i) is geleverd werkt ook op deze telefoon. Deze headset is ook bij Datakabelshop.nl te bestellen, en als je je eigen oordopjes of headphone met 3.5mm jack wilt gebruiken kan je ook een converter bestellen.
Update (03-07-2007): Er schijnen ook 6233's te zijn met de HDS-3 headset. Zie ook F4T4L_3RR0R in "Nokia 6233 & Nokia 6234 (deel 2)"
Hoe stel ik een Nederlandse T9 in terwijl m'n phone language een andere taal is?
Open de SMS-editor en ga naar het vakje waar je het bericht typt, houdt het hekje ingedrukt, ga naar "writing language" (of anders in de ingestelde taal van de telefoon), en kies daar voor Nederlands
Waar haal ik andere thema's?
Zedge.net heeft een grote verzameling gratis themes, je moet alleen even registreren.
Ik hoor ruis door m'n luidspreker als ik zelf praat?
Ja, zet een keer je volume hoger met de knoppen aan de zijkant en het is weg.
Met dank aan gelukkie
Hoe achterhaal ik het mac-adres van de Bluetooth-verbinding?
Typ de code
code:
om informatie te krijgen over je Bluetooth-verbinding (zorg wel dat Bluetooth eerst aanstaat!), op de bovenste regel staat je mac-adres.1
| *#2820# |
Een andere mogelijk is BT Info, een tooltje dat ik heb geschreven. Zie AtleX in "Nokia 6233 & Nokia 6234 (deel 2)" voor meer informatie daarover.
Bij het opnemen van een video krijg ik de melding "cannot record video for MMS"?
Er zijn 2 mogelijkheden om dit op te lossen. Je kan de kwaliteit van het filmpje omlaag zetten (niet aan te raden), of de maximale lengte opschroeven. Beide instellingen wijzig je in de instellingen van de videocamera. Daar kom je via menu->media-video-options->settings.
Software
- Nokia PC Suite. Met deze software kan je heel je telefoon beheren, zoals contacten, SMS-jes, bestanden, etc.
- Nokia Phone Software Updater. Hiermee kan je de firmware van je telefoon zelf updaten. Het opsturen naar een Nokia Service Point hiervoor is dus niet meer nodig.
Foto's
Wat foto's van mijn zilverkleurige T-Mobile branded 6233:Nokia 6233 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Het thema is Vista By Jas4erica
Meer foto's vind je hier & hier.
Vorige delen
Waarschuwing
Geen illegale meuk in dit topic, zoals gecrackte Java apps, sites met gratis ringtones waarvoor normaal gesproken betaald moet worden, SIM unlocks, etc. Overtreding hiervan kan je een OW of zelfs een BAN opleveren! Zie ook het Algemeen Beleid en de PSGG policy[ Voor 230% gewijzigd door AtleX op 14-08-2007 10:38 ]