Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter

Nokia 6233 en Nokia 6234

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/30531774afcc0f97187e841003b2d6f5/full.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7687b9475f191f9955e868910adb9400/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/30531774afcc0f97187e841003b2d6f5/full.png

Inleiding
De Nokia 6233 en de Nokia 6234 zijn de opvolgers van de welbekende 6230(i). Deze toestellen bieden onder andere een MP3 speler, een FM-radio, een 2MP camera met digitale zoom, Bluetooth (class2, 10m), en een groter en helderder scherm dan die van de 6230(i).

Inhoudsopgave

Specificaties
Telefoonkenmerken
  • Een klein en compact mobiel toestel met aantrekkelijk roestvrij staal - een perfect evenwicht tussen functies voor werk en ontspanning
  • Te allen tijde real-time toegang tot informatie, via mobiele breedband
  • Kwaliteitsvol geluid via stereoluidsprekers en 3D surround-geluid
  • 6 MB ingebouwd geheugen + 64 MB op de geheugenkaart om video's, foto's en berichten op te slaan
  • Camera met een resolutie van 2 megapixels en 8x vlotte digitale zoom en liggende werkstand
  • FM-stereoradio en muziekspeler
  • Uitgebreide Java e-mail-client om vlot informatie te versturen en te ontvangen
  • Spam-filter om junk-mail te vermijden
  • Ondersteuning voor video-uitwisseling, videostreaming en opnamefuncties
  • Videobeltonen, MP3-beltonen, eACC+-beltonen en 64-bits polyfone beltonen
Beknopte specificaties
  • WCDMA 2100- en tri-band GSM-dekking op vijf continenten (GSM/EDGE 900/1800/1900)
  • Gewicht: 110 g
  • Afmetingen: 108 x 46 x 18 mm, 81 cc
  • QVGA-scherm met 262.144 kleuren en 320x240 pixels
  • Nieuwe Series 40-gebruikersinterface
  • Volumetoetsen aan de zijkant met zoomfunctionaliteit
  • Speciale toets voor cameratoepassing
  • Camera met een resolutie van 2 megapixels en vlotte 8x digitale zoom
  • Zoeker over het volledige scherm
  • Geïntegreerde videospeler voor downloads en playback of voor streaming: 3GPP, H.263 video, MPEG-4 en AMR
  • Muziekspeler met ondersteuning voor MP3-, MP4-, eAAC+- en AAC-muziekbestanden.
  • Gebruik van vooraf geladen polyfone MIDI-beltonen, MP3, eAAC+ en berichtalarmen
  • FM-stereoradio
  • Gemeenschappelijke inbox (MMS, SMS, e-mail)
  • Volwaardige MMS 1.2-functionaliteit om berichten met video, foto's en muziek te versturen en te ontvangen
  • Tekstberichten: Ondersteuning voor aaneengeschakelde SMS, uitwisseling van beeldberichten (enkel ontvangen)
  • Tot 70 MB geheugen (6MB intern geheugen + 64 MB op de geheugenkaart)
  • Ondersteuning voor maximum 2 GB uitbreidbaar microSD-geheugen
  • Draadloze Presenter (om PowerPoint te bedienen)
  • Actieve stand-by modus
  • Draadloze Bluetooth-technologie: brede waaier van profielen en API's voor naadloze connectiviteit
  • Infrarood
  • USB-poort (kabel niet bijgeleverd)
  • WAP 2.0, xHTML browser via HTTP/TCP/IP stack HSCSD
  • HSCSD, CSD voor browsing en als datamodem
  • EDGE Klasse 10 (4+1, 3+2): snelheid tot 236,8 kbps
  • GPRS (General Packet Radio Service) Klasse 10 (4+1, 3+2)
  • HSCSD-overdracht (High-Speed Circuit-Switched Data) tot 43,2 Kbit/s in HSCSD-netwerken
De volledige specificaties staan hier op de Nederlandse Nokia site.

Frequently Asked Questions (FAQ)

Vragen

Antwoorden
Wat is het verschil tussen de 6233 en de 6234?
Geen, volgens Nokia.nl:
De Nokia 6234 GSM* is een aanpasbaar model. Het toestel heeft dezelfde functies als de Nokia 6233, maar biedt ook enkele extra troeven: een exclusieve design, een merklogo op de cover en aanpassingsmogelijkheden van de software.
De 6234 is in Nederland alleen bij Vodafone verkrijgbaar, en in België bij Proximus.

Wat is de meest recente firmware?
4.91 5.10 5.43, zelf te flashen via Nokia Phone Software Updater. Dit kan alleen via de datakabel, niet via Bluetooth of infrarood.

Als ik de updater via de PC Suite start werkt het niet?
Klopt, er zit schijnbaar een vervelende bug in PC Suite die ervoor zorgt dat je niet kan updaten. Gebruik de losse updater en zorg dat de PC Suite geen verbinding heeft met je telefoon (sluit het desnoods helemaal af), dan werkt het wel.

Waar haal ik de datakabel?
Datakabelshop.nl, meerdere mensen, waaronder * AtleX hebben daar goedkoop en snel hun kabel besteld.

Hoe controleer ik welke firmware ik heb?
Toets de volgende code in op je telefoon:
code:
1
*#0000#

Op de eerste regel staat welke model telefoon je hebt, en direct daaronder de firmware versie, bijvoorbeeld "V 04.91"

Zijn er nog meer geheime codes en menu's?
Ja
code:
1
*#92702689#
(*#war0anty#) voor een vrij nutteloos service menu, en
code:
1
*#06#
om je IMEI-nummer te kunnen zien. Zie ook Hoe achterhaal ik het mac-adres van de Bluetooth-verbinding? in deze FAQ om gegevens over je Bluetooth-verbinding te kunnen zien.

Hoe doe ik die snelkoppelingen en agenda in beeld?
Active standby heet dat, erg handig. Een uitgebreide omschrijving daarvan staat in de handleiding op pagina 60. De handleiding is ook hier in PDF-formaat te downloaden.

Wat voor geheugen moet er in deze telefoon?
microSD, wat vrij goedkoop en algemeen verkrijgbaar is.

Waar zit het infrarood oogje?
Aan de rechterkant van het toestel, onder de volume/zoom-knoppen en de rechter luidspreker.

Die meegeleverde headset is slecht, waarmee vervang ik die?
De oude HDS-3 headset die onder andere bij de 6230(i) is geleverd werkt ook op deze telefoon. Deze headset is ook bij Datakabelshop.nl te bestellen, en als je je eigen oordopjes of headphone met 3.5mm jack wilt gebruiken kan je ook een converter bestellen.
Update (03-07-2007): Er schijnen ook 6233's te zijn met de HDS-3 headset. Zie ook F4T4L_3RR0R in "Nokia 6233 & Nokia 6234 (deel 2)"

Hoe stel ik een Nederlandse T9 in terwijl m'n phone language een andere taal is?
Open de SMS-editor en ga naar het vakje waar je het bericht typt, houdt het hekje ingedrukt, ga naar "writing language" (of anders in de ingestelde taal van de telefoon), en kies daar voor Nederlands

Waar haal ik andere thema's?
Zedge.net heeft een grote verzameling gratis themes, je moet alleen even registreren.

Ik hoor ruis door m'n luidspreker als ik zelf praat?
Ja, zet een keer je volume hoger met de knoppen aan de zijkant en het is weg.
Met dank aan gelukkie

Hoe achterhaal ik het mac-adres van de Bluetooth-verbinding?
Typ de code
code:
1
*#2820#
om informatie te krijgen over je Bluetooth-verbinding (zorg wel dat Bluetooth eerst aanstaat!), op de bovenste regel staat je mac-adres.

Een andere mogelijk is BT Info, een tooltje dat ik heb geschreven. Zie AtleX in "Nokia 6233 & Nokia 6234 (deel 2)" voor meer informatie daarover. :)

Bij het opnemen van een video krijg ik de melding "cannot record video for MMS"?
Er zijn 2 mogelijkheden om dit op te lossen. Je kan de kwaliteit van het filmpje omlaag zetten (niet aan te raden), of de maximale lengte opschroeven. Beide instellingen wijzig je in de instellingen van de videocamera. Daar kom je via menu->media-video-options->settings.

Software
  • Nokia PC Suite. Met deze software kan je heel je telefoon beheren, zoals contacten, SMS-jes, bestanden, etc.
  • Nokia Phone Software Updater. Hiermee kan je de firmware van je telefoon zelf updaten. Het opsturen naar een Nokia Service Point hiervoor is dus niet meer nodig.

Foto's
Wat foto's van mijn zilverkleurige T-Mobile branded 6233:
Nokia 6233
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/74b4e94fc6313ce6050e95e702eed217/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d3ee86a0b0d9bf8af83df4fd21f25438/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7687b9475f191f9955e868910adb9400/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/73070c107982779e3a471cc73af5d0f9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ee30fe5f87b9351711fd21ef4a2ebd25/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aa73564b3f09f4266b1a7361530964a5/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/30faa6f8e9179eae99e130b43aaaa965/thumb.jpg

Het thema is Vista By Jas4erica

Meer foto's vind je hier & hier.

Vorige delen

Waarschuwing
Geen illegale meuk in dit topic, zoals gecrackte Java apps, sites met gratis ringtones waarvoor normaal gesproken betaald moet worden, SIM unlocks, etc. Overtreding hiervan kan je een OW of zelfs een BAN opleveren! Zie ook het Algemeen Beleid en de PSGG policy

[ Voor 230% gewijzigd door AtleX op 14-08-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
AtleX schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:28:
Zijn er nog meer geheime codes en menu's?
Ja
*#92702689#
Misschien handig om de tekstcode ook even te noemen, die kan je wat gemakkelijker onthouden: *#war0anty#. Overigens werkt deze code op heel veel Nokia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Even een opmerking, de codes *# staan echt vrij irri in die zwarte balken. Die kan je beter weglaten en de code vetgedrukt achter de dubbele punt zetten. Je denkt nl dat het scheidingen zijn van de diverse menu onderdelen van de SP.

Zo ervaar ik het altans ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:30
Ik heb het thema gedownload met die klok, maar is het ook op een of andere manier mogelijk om het flash document van die klok uit het theme te halen, zodat ik met een willekeurig theme de klok als achtergrond kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Begin deze maand heb ik deze telefoon gekocht via hi.nl (met een abbo). De telefoon is gewoon simlock vrij, dus voor 20 euro heb ik deze telefoon (en daarbij kan het beltegoed wat ik toch elke maand al gebruikte opmaken :)).

Ik heb wel een vraag: ik krijg altijd van sms van mijn ouders binnen als "SIM Message", oftewel het sms'je komt in de sim kaart binnen en niet in de telefoon. Je kan er dan niet gelijk op reply'en. Heel irritant. Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 17:13

Elwood Blues

87167191

Scarp schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:23:
Begin deze maand heb ik deze telefoon gekocht via hi.nl (met een abbo). De telefoon is gewoon simlock vrij, dus voor 20 euro heb ik deze telefoon (en daarbij kan het beltegoed wat ik toch elke maand al gebruikte opmaken :)).

Ik heb wel een vraag: ik krijg altijd van sms van mijn ouders binnen als "SIM Message", oftewel het sms'je komt in de sim kaart binnen en niet in de telefoon. Je kan er dan niet gelijk op reply'en. Heel irritant. Weet iemand hoe dat komt?
Als je het alleen hebt bij je ouders zou ik eerst eens kijken of zij hun SMS-berichten wel als standaard SMS-bericht versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Stamgastje schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:11:
[...]

Misschien handig om de tekstcode ook even te noemen, die kan je wat gemakkelijker onthouden: *#war0anty#. Overigens werkt deze code op heel veel Nokia's.
Done. :)
stormfly schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:11:
Even een opmerking, de codes *# staan echt vrij irri in die zwarte balken. Die kan je beter weglaten en de code vetgedrukt achter de dubbele punt zetten. Je denkt nl dat het scheidingen zijn van de diverse menu onderdelen van de SP.

Zo ervaar ik het altans ;-)
Ben ik wel met je eens, dus aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 21:41
Ik heb ook de 6233 van T-Mobile, vind het echt een prettige telefoon.

Alleen 1 ding, hij valt bij mij soms random uit, gebeurd met zo eens in de 2 dagen, ook al meerdere keren gebeurd tijdens het bellen. Iemand anders met dit probleem? Ik ben al naar T-Mobile geweest, die kunnen hem ter reparatie sturen, maar dan ben ik dat ding weer zo lang kwijt........

firmware is al up to date :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
gelukkie schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:00:
Ik heb het thema gedownload met die klok, maar is het ook op een of andere manier mogelijk om het flash document van die klok uit het theme te halen, zodat ik met een willekeurig theme de klok als achtergrond kan gebruiken?
Ja, je kan dat theme bestand gewoon in Winrar openen. Dan zie je alle plaatjes, geluidjes e.d. in de theme, waaronder de flash klok.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:52

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Heb eindelijk mijn datakabeltje binnen, maar updaten wil maar niet lukken.

Ik heb, een Orange branded 6233, met 4.52.

De updater ziet wel mijn telefoon, en gaat de juiste update downloaden, als mn batterij bijna leeg is zegt ie ook dat ik m moet opladen, dus dat lijkt allemaal te werken, maar op t moment dat ie moet gaan updaten krijg ik de hele tijd te melding, 'update failed' waarna ik op retry kan drukken. Maar opnieuw gaat weer fout...

Iemand hetzelfde, of enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Zorg dat je aan de lader hangt, het profiel "general" (normaal) hebt geselecteerd en geen open toepassingen als de muziekspeler of de radio hebt. Probeer het dan nog eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
AtleX schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:36:
Zorg dat je aan de lader hangt, het profiel "general" (normaal) hebt geselecteerd en geen open toepassingen als de muziekspeler of de radio hebt. Probeer het dan nog eens?
En de simkaart is geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Het lukt mij niet de software te updaten... De updater begint goed, totdat hij bij stap 2 komt: "searching for connected phone". Direct als hij hier mee begint verbreekt de PC Suite de usb verbinding met mijn 6233. Vergeet ik soms iets? Heb netjes een backup gemaakt en de simkaart zit in de telefoon, accu is ook vol. Heb bij het aansluiten "standaardmodus" geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 12:56
Anoniem: 136100 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:42:
Het lukt mij niet de software te updaten... De updater begint goed, totdat hij bij stap 2 komt: "searching for connected phone". Direct als hij hier mee begint verbreekt de PC Suite de usb verbinding met mijn 6233. Vergeet ik soms iets? Heb netjes een backup gemaakt en de simkaart zit in de telefoon, accu is ook vol. Heb bij het aansluiten "standaardmodus" geactiveerd.
Volgens mij klopt dat. De telefoon gaat uit (display in ieder geval) en er werden bij mij een aantal nieuwe USB devices gevonden. Al die tijd bleef de display uit. Ik denk dat de flash update via een andere USB mode gaat die niet in het menu staat, speciaal voor de flash update.

Maar werkt je telefoon nu nog wel?

edit:
Oh wacht, ik lees verkeerd, het gaat daarvoor al fout...

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 26-01-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113087

Had ik ook.
De truc is de pc suite en het sync programma helemaal uit te zetten.
Dus alleen de updater actief laten, en alle andere nokia software echt volledig afsluiten.
Het lijkt erop de de pc suite de telefoon in gebruik houd, waardoor de updater hem niet kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Als ik de updater start via de PC Suite gaat het altijd fout, als ik de Software Updater los download (link staat in de startpost) en de PC suite afsluit gaat het wel. Wat BizonKids dus zegt hierboven klopt wel, er zit een bug in de PC Suite.

Ik heb hierover een dingetje in de FAQ in de startpost aangemaakt. Ook heb ik een kopje Software toegevoegd.

[ Voor 35% gewijzigd door AtleX op 26-01-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Ik heb gisteren de 6233 geupdate van 4.52 naar 4.91 zonder enig probleem. Alles werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Update gelukt, moest wel eerst nokia pc suite uninstallen, want na sluiten bleef ie toch ergens op de achtergrond draaien.

Alleen jammer dat mijn probleem er nog is, heb ff webcam erbij gepakt om te laten zien wat er gebeurd...

1. Mijn Actief Standby instelling:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ah1222/6233/Picture%2010.jpg

2. Mijn Agenda, ik had vandaag dus iets te doen...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ah1222/6233/Picture%2013.jpg

3. Mijn standby scherm:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ah1222/6233/Picture%2011.jpg

Zoals je ziet, is daar geen agenda te bekennen. Als ik met de pijltjes toets navigeer naar het lege agend vlak, loopt Actief standby 'vast'... Wat betekend dat ik alleen nog maar op 'uit' kan drukken om eruit te gaan, maar voor de rest niet meer kan navigeren... Echt niemand met dit probleem hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Misschien nog iets voor de startpost:
Mensen die last hebben van een krakende luidspreker tijdens het bellen al hij of zij praat, (dus als je zelf praat) die moeten het master volume hoger zetten.
Als je het master volume zachter zet gaat automatisch de microfoon ingestelt worden voor zachter praten, dus wanneer je dan har draat gaat dit overstemmen/kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113087 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:38:
[...]

Had ik ook.
De truc is de pc suite en het sync programma helemaal uit te zetten.
Dus alleen de updater actief laten, en alle andere nokia software echt volledig afsluiten.
Het lijkt erop de de pc suite de telefoon in gebruik houd, waardoor de updater hem niet kan benaderen.
De gouden tip, respect. Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
gelukkie schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:42:
Misschien nog iets voor de startpost:
Mensen die last hebben van een krakende luidspreker tijdens het bellen al hij of zij praat, (dus als je zelf praat) die moeten het master volume hoger zetten.
Als je het master volume zachter zet gaat automatisch de microfoon ingestelt worden voor zachter praten, dus wanneer je dan har draat gaat dit overstemmen/kraken.
Master volume = volume wat je regelt met de knoppen aan de zijkant van je telefoon tijdens het bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lukt me nog steeds niet te updaten 8)7 , word er nu een beetje irritant van. Ik blijf hangen in stap 2 "searching for connected phone". Na een halve minuut krijg ik de melding "unable to find phone".

- Nokia PC Suite staat uit
- Heb alleen de updater draaien
- Kabel is aangesloten op de telefoon
- Simkaart zit er in
- Profiel op standaard.

Ik weet het niet meer... :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 136100 op 26-01-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
AtleX schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:20:
[...]

Master volume = volume wat je regelt met de knoppen aan de zijkant van je telefoon tijdens het bellen?
Ja die bedoel ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Ok, is toegevoegd. :)

[edit]
En omdat de FAQ nogal lang aan het worden is heb ik een inhoudsopgave daarvoor gemaakt. Het is nu dus ook mogelijk om direct naar een vraag te linken.

[edit2]
Stukje over het achterhalen van je Bluetooth mac-adres aan de FAQ toegevoegd.

[edit3]
En de linkjes direct naar een faq ding werken schijnbaar nog niet goed, maar dat is een RML issue denk ik: [rml] [jump] naar [anchor] gaat niet goed

[ Voor 145% gewijzigd door AtleX op 27-01-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 14:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik download wel eens gratis java games voor mijn 6233, maar 3/4 daarvan werkt niet, ik krijg altijd 'toepassingsfouten'. Zijn er sites waar fatsoenlijke Symbian 40 of Java software te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108482

2 gig microSD kaartjes hapt de 6233 ook? Ander houd ik het bij 1 gig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Volgens de specificaties op de Nokia site gaat er maximaal 2GB in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 11:05
Ik heb ook een update achter de rug van 3.70 naar 4.91 en dat is goed gelukt.

Ik geloof alleen dat ik een bugje tegen gekomen ben.

Wanneer ik mijn radio aanzet en terug naar mijn standby scherm ga (zonder active-standby) dan zie ik als maar het station van mijn eerste radio preset (1 Citi fm) ongeacht naar welke station ik aan het luisteren ben.

Ik heb dus 8 presets en bij al die presets laat hij voortdurend de station naam van Preset 1 zien. Wanneer ik active standby aanzet laat hij wel de goede informatie zien.

Dit was met de oude firmware nog niet zo, kan iemand bevestigen of dit een fout in de nieuwe firmware is?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 11:04
Wat een heerlijk toestel toch :) Heb btw ook geupdate naar 4.91, probleemloos. Wel enkele kleine instellingen kwijt (achtergrond, screensaver, bovendien ook zelf toegevoegde T9 woorden kwijt), maar nu heerlijk draadloos muziek genieten i.c.m. Jabra BT620s!

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 11:04
Ansenyi schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:24:

Wanneer ik mijn radio aanzet en terug naar mijn standby scherm ga (zonder active-standby) dan zie ik als maar het station van mijn eerste radio preset (1 Citi fm) ongeacht naar welke station ik aan het luisteren ben.

Ik heb dus 8 presets en bij al die presets laat hij voortdurend de station naam van Preset 1 zien. Wanneer ik active standby aanzet laat hij wel de goede informatie zien.

Dit was met de oude firmware nog niet zo, kan iemand bevestigen of dit een fout in de nieuwe firmware is?
Dit heb ik nog niet geprobeerd. Wat me wel opviel (in post hierboven vergeten) is dat bij het afspelen van MP3's, de titel niet meer na enkele seconden in het hoofdscherm verschijnt, wat voor de update wel zo was.

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

TonyB schreef op maandag 29 januari 2007 @ 01:16:
[...]

Dit heb ik nog niet geprobeerd. Wat me wel opviel (in post hierboven vergeten) is dat bij het afspelen van MP3's, de titel niet meer na enkele seconden in het hoofdscherm verschijnt, wat voor de update wel zo was.
Dat werkt bij mij wel gewoon nog....

Niemand antwoord op mijn vraag hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206678

Ik heb vorige week ook een 6233 gekocht, maar heb nog steeds problemen.
Ik heb de laatste firmware 4.91 geinstalleerd en dat lost oa het probleem van "telefoon beperkt" op.

Er zijn nog twee dingen die niet zijn opgelost.

Ik krijg regelamtig het bericht "registratie simkaart mislukt". Als ik dan op "stop" druk doet ie het weer. Deze simkaart melding krijg ik vooral als ik auto rijd, dus volgens mij wanneer hij zich bij andere gsm-palen aanmeldt.

Daarnaast, elke keer als hij zich bij een ander netwerk aanmeldt, in een ander land (en ik reis nogal veel), dan moet ik opnieuw tijd en datum gaan instellen....erg irritant.

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

MVG,
JP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:15

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hoe ben je aan firmware versie 4.91 gekomen? Zit die standaard al op je telefoon toen je `m had aangeschaft, heb je die via een NSP geupdate, of via NSU?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206678

Ginz schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:37:
Hoe ben je aan firmware versie 4.91 gekomen? Zit die standaard al op je telefoon toen je `m had aangeschaft, heb je die via een NSP geupdate, of via NSU?
Heb ik laten doen bij nokia service point in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Iemand hetzelfde probleem: bij de snelkeuze toetsen (dus vanuit het standaard scherm de joystick richtingen werkt de optie INBOX niet.

Ik heb al sinds ik het woord Nokia kan uitspreken 'pijltje naar links BERICHT MAKEN en pijltje naar rechts INBOX" pijltje naar links werkt goed maar naar rechts komt de optie inbox niet tevoorschijn.

En bij mijn 6233 werkt dit niet...echt heel vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Ik kan de inbox sowieso niet kiezen voor de navigatietoetsen en de shortcuts, alleen maar bij de snelkoppelingenbalk in active standy. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
AtleX schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:11:
Ik kan de inbox sowieso niet kiezen voor de navigatietoetsen en de shortcuts, alleen maar bij de snelkoppelingenbalk in active standy. :S
Ja balen man dat is een vette bug want met de 6131 ook een BB5 model telefoon werkt dit wel perfect. Grrrrrrrr ik irriteer me er best wel aan...ik sms heel veel nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101924

majoh schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:24:
Update gelukt, moest wel eerst nokia pc suite uninstallen, want na sluiten bleef ie toch ergens op de achtergrond draaien.

Alleen jammer dat mijn probleem er nog is, heb ff webcam erbij gepakt om te laten zien wat er gebeurd...

1. Mijn Actief Standby instelling:
[afbeelding]

2. Mijn Agenda, ik had vandaag dus iets te doen...
[afbeelding]

3. Mijn standby scherm:
[afbeelding]

Zoals je ziet, is daar geen agenda te bekennen. Als ik met de pijltjes toets navigeer naar het lege agend vlak, loopt Actief standby 'vast'... Wat betekend dat ik alleen nog maar op 'uit' kan drukken om eruit te gaan, maar voor de rest niet meer kan navigeren... Echt niemand met dit probleem hier?
Ik heb hezelfde probleem. Active Standby loopt vast als ik naar de Agendabalk scroll. Beetje vreemd, Ik heb ook de laatste Firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:15

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 206678 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:39:
[...]

Heb ik laten doen bij nokia service point in Utrecht.
Probleem 1: Probeer eens is een nieuwe SIM te regelen bij je provider. Vodafone toevallig?

Probleem 2: Instellen dat `ie niet automatisch de tijd syncroniseerd met de tijd van het netwerk.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Anoniem: 101924 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:53:
[...]

Ik heb hezelfde probleem. Active Standby loopt vast als ik naar de Agendabalk scroll. Beetje vreemd, Ik heb ook de laatste Firmware versie.
En als je de agenda optie eens verplaatst naar een hogere plaats en bijvoorbeeld de muziek spelers verwijdert? Een beetje het menu mixen zegmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

stormfly schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:55:
[...]

En als je de agenda optie eens verplaatst naar een hogere plaats en bijvoorbeeld de muziek spelers verwijdert? Een beetje het menu mixen zegmaar?
Geprobeerd, zelfde effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Wie weet waarom mijn 6233 browser zo gek plain tekst achtig is bij vodafone live? Ik snap er geen fluit van.

Dit is een duo sim foto dus met beide nokia online web instellingen voor surfen. Zelfde provider maar bij de 6230i is de browser zoals hij bij elke telefoon is en bij de 6233 is het totaal verminkt je ziet heel de rode banner niet met de iconen etc.

http://www.robdehoog.nl/rommel/vodalive.jpg

Plaatje aangepast ivm login-scherm

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 10-04-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zou t niet weten... Maar waarom gebruik je Opera Mini niet? Echt een super browser(tje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154041

heb ook een probleempje met mijn 6233.

als ik 1keer naar benee klik om mijn contacten te zien en ik ga er meteen weer uit met de ophangknop zie ik vaag de letters van mijn contacten in de zijkant van het toestel, er zit een soort vertraging in, je ziet ze langzaam verdwijnen.. heel irritant

heb 4.91 firmware

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
majoh schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:20:
Zou t niet weten... Maar waarom gebruik je Opera Mini niet? Echt een super browser(tje)
Voor normale websites werkt het prima maar volgens mij blockt vodafone de niet standaard mokia brouwser want alleen daar krijg ik een time out.

iemand die vodafone Live! wel goed heeft draaien met een 6233?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Anoniem: 154041 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:23:
heb ook een probleempje met mijn 6233.

als ik 1keer naar benee klik om mijn contacten te zien en ik ga er meteen weer uit met de ophangknop zie ik vaag de letters van mijn contacten in de zijkant van het toestel, er zit een soort vertraging in, je ziet ze langzaam verdwijnen.. heel irritant

heb 4.91 firmware

iemand?
Ik heb dat probleem niet. Maar ik heb ook geen actieve standby functie aanstaan ofzo, misschien heeft het daar mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:47
Ben al enige tijd aan een nieuwe telefoon toe. Mijn 6610i heeft het na een dikke 3,5 jaar dienst zo goed als begeven (accu is ver heen, diverse toetsen weigeren regelmatig dienst, POP-PORT connector voor carkit maakt nagenoeg altijd slecht contact) dus wil ik wat nieuws. Ik zoek een redelijk budget-telefoontoestel met toch wat mogelijkheden. Budget ca. 200 - 250 euro max.
Na mij enigszins verdiept te hebben, twijfel ik tussen de Nokia 6233 en de Sony Ericsson K610i. Beiden bieden voor mij de belangrijkste dingen:
- Bellen/SMS
- Bluetooth (een must vanwege m'n CK-7W carkit, ik spuug inmiddels op alle Nokia telefoonhouders)
- WAP
- Agenda-functie
- MP3 speler
- 2MP camera

De 6233 heeft enkele extra's welke de K610i niet heeft (oa beter display), maar dat is voor mij niet van levensbelang. Wel vraag ik me af hoe de kwaliteit van de foto's in werkelijkheid is. Op diverse reviewfora heb ik voorbeelden gezien van foto's die genomen zijn met de 6233, deze waren imo niet om over naar huis te schrijven. Dit lijkt bij de K610i wat beter te zijn, maar die heeft weer een aardige hoeveelheid beeldruis. Ook niet alles dus.
Beide toestellen werken als het goed is met mijn Nokia CK-7W carkit, heeft het toch voordelen om hierom voor de Nokia te gaan, misschien vanwege de bediening?

Als ik voors en tegens ga afwegen, gaat de voorkeur het meeste uit naar de 6233, morgen wil ik beide toestellen eens in het echt gaan bekijken.
Iemand toevallig ervaring met één van beide toestellen die mij een advies kan geven?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Foto's buiten met zonlicht = prima (verassend goed eigenlijk)
Foto's binnen met kunstmatig licht (geen flash op telefoon) = matig (tot slecht)

Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Basje2001 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:54:
Ben al enige tijd aan een nieuwe telefoon toe. Mijn 6610i heeft het na een dikke 3,5 jaar dienst zo goed als begeven (accu is ver heen, diverse toetsen weigeren regelmatig dienst, POP-PORT connector voor carkit maakt nagenoeg altijd slecht contact) dus wil ik wat nieuws. Ik zoek een redelijk budget-telefoontoestel met toch wat mogelijkheden. Budget ca. 200 - 250 euro max.
Na mij enigszins verdiept te hebben, twijfel ik tussen de Nokia 6233 en de Sony Ericsson K610i. Beiden bieden voor mij de belangrijkste dingen:
- Bellen/SMS
- Bluetooth (een must vanwege m'n CK-7W carkit, ik spuug inmiddels op alle Nokia telefoonhouders)
- WAP
- Agenda-functie
- MP3 speler
- 2MP camera

De 6233 heeft enkele extra's welke de K610i niet heeft (oa beter display), maar dat is voor mij niet van levensbelang. Wel vraag ik me af hoe de kwaliteit van de foto's in werkelijkheid is. Op diverse reviewfora heb ik voorbeelden gezien van foto's die genomen zijn met de 6233, deze waren imo niet om over naar huis te schrijven. Dit lijkt bij de K610i wat beter te zijn, maar die heeft weer een aardige hoeveelheid beeldruis. Ook niet alles dus.
Beide toestellen werken als het goed is met mijn Nokia CK-7W carkit, heeft het toch voordelen om hierom voor de Nokia te gaan, misschien vanwege de bediening?

Als ik voors en tegens ga afwegen, gaat de voorkeur het meeste uit naar de 6233, morgen wil ik beide toestellen eens in het echt gaan bekijken.
Iemand toevallig ervaring met één van beide toestellen die mij een advies kan geven?
Heb die dingen 4 jaar verkocht en vorig week gestopt dus denk dat ik je wel kan helpen.

K610i zal het met de foto's beter doen en met de standby tijd waarschijnlijk ook, SE is daar altijd beter in geweest als Nokia. Waarom je een K610i kiest en geen K800i is mijn een raadsel?

De CK-7W met de K750i van mijn collega was absoluut GEEN goede combinatie, klonk als een emmer en erger nog hij verbrak steeds de BT verbinding dus dan bel je ineens met de broekzak van de bestuurder.

Qua scherm zeker voor de 6233 want de K610i heeft een vrij slecht scherm als je het mij vraag.

Ik moet zeggen dat ik de K610i niet echt een geduchte tegensstander vindt voor de 6233 de K750i zou meer in de buurt komen qua display.

Ik kocht mijn 6233 omdat ik het zat was dat mijn 6230i na 1 dag leeg was (met BT) aan met mijn 6233 is hij binnen twee dagen helemaal leeg. En kreeg ik eindelijk de feiten onder ogen ik gebruik hem te veel, eerste 24uur 25sms en 1.5uur gebeld en ik meen dat de totale gesprekstijd 3uur is dan bel ik dus 50% van me accu capaciteit af.

Waar ik me wel aan irriteer is dat de 6233 bij het bellen op het 3G netwerk erg warm wordt (gesprekken van plus 15 a 20 minuten) en op mijn opleiding is mij ooit geleerd dat warmte energie verlies is. Dus die van mij staat nu even fixed op GSM en dan eens kijken wat de standby tijd doet. Met menu sneltoets 4-9-6- (1,2,3) wissel je dat zo om als je eventueel even het nieuws wilt lezen met 3G snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:47
Ik kies niet voor de K800i omdat ik hem niet echt mooi vind, bovendien lijkt het joystickje me kwetsbaarder dan die van de K610i, da's niks voor mij. Bovendien is hij een tikkie duurder, dat heb ik er niet voor over (ik koop het toestel los, mijn abbo loopt nog een half jaar ofzo. Later scoor ik wel een sim-only aanbieding om 't enigszins te compenseren... ;) ). Het enige positieve lijkt de camera, maar of 'ie dan ook echt strakke plaatjes schiet of enkel een hoge resolutie heeft valt altijd nog te bezien...
Bluetooth zal iig constant aan staan, het 3G gebeuren heb ik misschien niet direct nodig. Zometeen eens naar de shop, een en ander vergelijken. Op 't moment staat de 6233 iig bovenaan m'n lijstje...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:40

reiker

dan jij!

stormfly schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 07:17:
[...]

Voor normale websites werkt het prima maar volgens mij blockt vodafone de niet standaard mokia brouwser want alleen daar krijg ik een time out.

iemand die vodafone Live! wel goed heeft draaien met een 6233?
Hm, bij mij ziet Vodafone Live! er exact zo uit als bij jou, ik dacht dat dat zo hoorde..? Niet dus kennelijk :) Toen ik het voor de eerste keer zag dacht ik al van poepoe, dat is vrij mager, al dat plezier die de personen in de tv-reclames ermee lijken te hebben vind ik niet terug :P

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
reiker schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:46:
[...]

Hm, bij mij ziet Vodafone Live! er exact zo uit als bij jou, ik dacht dat dat zo hoorde..? Niet dus kennelijk :) Toen ik het voor de eerste keer zag dacht ik al van poepoe, dat is vrij mager, al dat plezier die de personen in de tv-reclames ermee lijken te hebben vind ik niet terug :P
Heb gebeld met vodafone en voor elk toestel wordt een eigen site geschreven. En aangezien vodafone zelf de 6234 voert ben ik gaan hopen dat de 6233 ooit nog ondersteund gaat worden. Ik hoop het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Ik heb nu een 1GB microSD kaartje van Kingston, wat goed werkt. Alleen wil ik bepaalde dingen van het Nokia microSD kaartje dat meegeleverd was met mijn 6233 afhalen, zoals een thema (grey.nth) en de spelletjes en toepassingen. Nu is dat kaartje beveiligd op alle mogelijke manieren, en kan ik het dus niet kopiëren. Op de Nokia site kan ik wel een versie van Presenter downloaden, maar dat is voor de 6260, en dat kan niet op een 6233 geïnstalleerd worden. Hoe kom ik nu alsnog aan dat thema en die tooltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

AtleX schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:48:
Ik heb nu een 1GB microSD kaartje van Kingston, wat goed werkt. Alleen wil ik bepaalde dingen van het Nokia microSD kaartje dat meegeleverd was met mijn 6233 afhalen, zoals een thema (grey.nth) en de spelletjes en toepassingen. Nu is dat kaartje beveiligd op alle mogelijke manieren, en kan ik het dus niet kopiëren. Op de Nokia site kan ik wel een versie van Presenter downloaden, maar dat is voor de 6260, en dat kan niet op een 6233 geïnstalleerd worden. Hoe kom ik nu alsnog aan dat thema en die tooltjes?
Staat wel op de nokia site, heeft een linkje in het vorig topic gestaan, volgens mij moet je gewoon naar de 6233 gaan, op nokia.com oid, en dan die software downloaden die op de orginele sd kaart stonden

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Ja, ik heb wat gevonden: http://europe.nokia.com/A4174140 Als iemand nou nog grey.nth heeft voor mij ben ik helemaal gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
AtleX schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:20:
Ja, ik heb wat gevonden: http://europe.nokia.com/A4174140 Als iemand nou nog grey.nth heeft voor mij ben ik helemaal gelukkig. :)
linkje opslaan als en het is een rar bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Mijn dank is groot. :) Mag ik vragen hoe je 'm van dat standaard geheugenkaartje af hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
AtleX schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:29:
Mijn dank is groot. :) Mag ik vragen hoe je 'm van dat standaard geheugenkaartje af hebt gehaald?
Wist dat die vraag zou komen ;-) via MobiMB mail me ff dan krijg een link naar een versie die zegmaar tja open staat... 8)7 wopper ATTT hccnet punt nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

AtleX schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:29:
Kan ook door ff met Linux te booten... (bv vanaf een usb stickie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
stormfly schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:56:
Iemand hetzelfde probleem: bij de snelkeuze toetsen (dus vanuit het standaard scherm de joystick richtingen werkt de optie INBOX niet.

Ik heb al sinds ik het woord Nokia kan uitspreken 'pijltje naar links BERICHT MAKEN en pijltje naar rechts INBOX" pijltje naar links werkt goed maar naar rechts komt de optie inbox niet tevoorschijn.

En bij mijn 6233 werkt dit niet...echt heel vaag..
Ik kan dus ook inbox niet kiezen voor joystick naar rechts vanuit standby. Nou ben ik weer iets merkwaardigs tegen gekomen.

Wanneer ik een nieuwe sms maak en dan add voor de contacten en daar open log kies, wordt mijn scherm wit en herstart de telefoon. Dit was ook niet voordat ik hem update van 3.70 naar 4.91. Iemand die dit kan bevestigen samen met die radio bug waar ik het eerder over had?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Ansenyi schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:59:
[...]

Ik kan dus ook inbox niet kiezen voor joystick naar rechts vanuit standby. Nou ben ik weer iets merkwaardigs tegen gekomen.

Wanneer ik een nieuwe sms maak en dan add voor de contacten en daar open log kies, wordt mijn scherm wit en herstart de telefoon. Dit was ook niet voordat ik hem update van 3.70 naar 4.91. Iemand die dit kan bevestigen samen met die radio bug waar ik het eerder over had?
Ghehehe mooi verhaal mijn telefoon gaat ook UIT ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

stormfly schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:55:
[...]

Ghehehe mooi verhaal mijn telefoon gaat ook UIT ;-)
Dito hier, ook FW 4.91. Hij herstart, hoef niet opnieuw pincode in te toetsen. Vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
De mijne herstart niet op die manier (v4.91). Ik heb 'm wel op Nederlands ingesteld staan (Toevgn i.p.v. Add), misschien dat dat het verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Stamgastje schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:11:
De mijne herstart niet op die manier (v4.91). Ik heb 'm wel op Nederlands ingesteld staan (Toevgn i.p.v. Add), misschien dat dat het verschil is?
Heb ik ook op NL staan. Ik start het bericht door pijltje naar links te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Ik ook: linker selectietoets (Nieuw SMS bericht) -> middelste selectietoets (Toevgn) -> onderste selectietoets (Logboek openen) -> middelste selectietoets (Select) en dan zie ik een lijst met namen. Geen rare restart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

De mijne staat ook in het Nederlands, en heeft firmware 4.91 (zelf geupdate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188681

stormfly schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:56:
[...]

Waar ik me wel aan irriteer is dat de 6233 bij het bellen op het 3G netwerk erg warm wordt (gesprekken van plus 15 a 20 minuten) en op mijn opleiding is mij ooit geleerd dat warmte energie verlies is. Dus die van mij staat nu even fixed op GSM en dan eens kijken wat de standby tijd doet. Met menu sneltoets 4-9-6- (1,2,3) wissel je dat zo om als je eventueel even het nieuws wilt lezen met 3G snelheid.
ik ben weer lekker blond dus ik heb geen idee hoe je dat 3g shit uit kan krijgen. ik herken het wel want als ik bel en op bed lig (is heerlijk bellen) dan gaat 3g aan want dat schijnt hij daar te ontvangen of wat dan ook? maar dan wordt men heerlijke 6233 inderdaad flink warm, wat ik niet zo relaxt vind.
zou je misschien nog een keer kunnen uitleggen hoe je zoiets uitzet? 8)7 alvast bedankt, Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Anoniem: 188681 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:51:
[...]

ik ben weer lekker blond dus ik heb geen idee hoe je dat 3g shit uit kan krijgen. ik herken het wel want als ik bel en op bed lig (is heerlijk bellen) dan gaat 3g aan want dat schijnt hij daar te ontvangen of wat dan ook? maar dan wordt men heerlijke 6233 inderdaad flink warm, wat ik niet zo relaxt vind.
zou je misschien nog een keer kunnen uitleggen hoe je zoiets uitzet? 8)7 alvast bedankt, Kees
Tja ook op GSM wordt hij warm ;-) maar op 3G wel warmer.

Instellingen->Telefoon->Netwerkmodus-> naar fixed GSM zetten. Standaard staat hij op dual mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Waar heb jij de 4.91 firmware vandaan? Stond die er al op, via Nokia Software Update of door een Nokia Service Center laten doen?

Ik heb de mijne dus zelf via Nokia Software Update gedaan. Hebben jullie die bug met de radio presets ook in het normale standby scherm drobie & Elwood Blues?
Ansenyi schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:24:

Nu even uitzoeken of Nokia een "bug report" heeft.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 12:56
stormfly schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:54:
Instellingen->Telefoon->Netwerkmodus-> naar fixed GSM zetten. Standaard staat hij op dual mode
Op dual mode raakt hij bij mij wel eens compleet de verbinding kwijt, zonder dat het weer terugkomt. Dit was met de oude firmware (3.nogwat), met de laatste weet ik niet, hij staat tegenwoordig fixed op GSM.

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 07-02-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
De mijne (v4.91) schakelt regelmatig automatisch tussen GSM (Telfort) en 3G (KPN) maar raakt de verbinding nooit "compleet kwijt". Zal dus ondertussen wel verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Ansenyi schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:58:
Waar heb jij de 4.91 firmware vandaan? Stond die er al op, via Nokia Software Update of door een Nokia Service Center laten doen?

Ik heb de mijne dus zelf via Nokia Software Update gedaan. Hebben jullie die bug met de radio presets ook in het normale standby scherm drobie & Elwood Blues?

[...]

Nu even uitzoeken of Nokia een "bug report" heeft.
Ik zal het eens testen, ik heb hem via NSU dan haal je zo 4.91 binnen mits je een normaal EU toestel hebt. Als je iets exotisch van een provider branded hebt dan heb je kans dat hij nog geen update ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208292

Maar als je hem van dual mode afhaalt naar alleen gsm, heb je dan wel een umts data verbinding als je de browser opstart? Of wordt dat dan automatisch GPRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Anoniem: 208292 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:58:
Maar als je hem van dual mode afhaalt naar alleen gsm, heb je dan wel een umts data verbinding als je de browser opstart? Of wordt dat dan automatisch GPRS?
Wordt GPRS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208292

Dat is wel droevig. Je zou zeggen dat je instellt dat bellen via good old GSM gaat en data via umts (of whatever er beschikbaar is).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luitjes ik sta op het punt om Pocket Internet Totaal van T-Mobile te nemen op mijn 6233. Nu heb ik echter een vraagje wat betreft java msn clients voor op de 6233. Ik weet van het bestaan van E-MSN af (de 'web-based versie') maar ik wil graag gewoon een msn op mijn telefoon hebben staan en van daaruit msn-en. Ooit had ik op mijn symbian telefoon zat keuze hier in, maar kan voor deze telefoon niet zoveel vinden. Welke gebruiken jullie? Of kunnen jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Anoniem: 208292 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:03:
Dat is wel droevig. Je zou zeggen dat je instellt dat bellen via good old GSM gaat en data via umts (of whatever er beschikbaar is).....
Nou eigenlijk niet als je naar de techniek kijkt, GSM=GPRS en 3G=UMTS dus als je UMTS snelheid wilt zal je hem op 3G moeten zetten. Hij kan maar op één netwerk tegelijk actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb het topic doorgelezen maar zo niks kunnen vinden over mijn probleem ( als ik het gemist hebt excuus)

Anyway, ik heb sind een paar dagen ook de 6233 en ben er ook tevreden over, het enige probleem wat ik heb is dat af en toe ineens het probleem heb dat er in plaats van een gewone bel/sms signaal er alleen maar een vreemde ruis uit mijn telefoon komt, Het lijkt dan ook net alsof hij vastloopt of zo.

Volgens mij heeft het te maken met het 3g netwerk of zo want vaak zie ik die afbeelding dan in mijn tel staan.

Ik heb hem standaard op dual mode staan en het enige wat ik eigenlijk doe is bellen en sms-en, verder niet.

Zou het verstandig zijn om hem dan alleen op gsm te zetten of zo of maakt dit niet uit?

Het vervelende is dat als dit namelijk s'nachts gebeurd dan heb ik alleen maar ruis als wekker en daar wordt ik niet echt wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Sipio schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 07:38:
Heb het topic doorgelezen maar zo niks kunnen vinden over mijn probleem ( als ik het gemist hebt excuus)

Anyway, ik heb sind een paar dagen ook de 6233 en ben er ook tevreden over, het enige probleem wat ik heb is dat af en toe ineens het probleem heb dat er in plaats van een gewone bel/sms signaal er alleen maar een vreemde ruis uit mijn telefoon komt, Het lijkt dan ook net alsof hij vastloopt of zo.

Volgens mij heeft het te maken met het 3g netwerk of zo want vaak zie ik die afbeelding dan in mijn tel staan.

Ik heb hem standaard op dual mode staan en het enige wat ik eigenlijk doe is bellen en sms-en, verder niet.

Zou het verstandig zijn om hem dan alleen op gsm te zetten of zo of maakt dit niet uit?

Het vervelende is dat als dit namelijk s'nachts gebeurd dan heb ik alleen maar ruis als wekker en daar wordt ik niet echt wakker van.
Lijkt me meer een echt defect, heb je de software al geupdate? Zou hem anders even wegbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:06:
Luitjes ik sta op het punt om Pocket Internet Totaal van T-Mobile te nemen op mijn 6233. Nu heb ik echter een vraagje wat betreft java msn clients voor op de 6233. Ik weet van het bestaan van E-MSN af (de 'web-based versie') maar ik wil graag gewoon een msn op mijn telefoon hebben staan en van daaruit msn-en. Ooit had ik op mijn symbian telefoon zat keuze hier in, maar kan voor deze telefoon niet zoveel vinden. Welke gebruiken jullie? Of kunnen jullie aanraden?
Iemand? Sorry voor als ik te snel een kickje geef... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:49:
[...]

Iemand? Sorry voor als ik te snel een kickje geef... O-)
nou als jij nou links geeft me installer files wil ik ze wel even testen voor je en mijn ervaringen posten. Ik gebruik zelf nl geen MSN op me mobiel, het zelf zoeken naar de beste versie gaat me iets te ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@drobie, dat is nu net het punt ;) . Ik kan geen java msn clients vinden. Voor symbian is er genoeg. Maar lijkt me erg relaxed om een beetje op de 6233 te kunnen msn-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208892

Hoi, het klopt zodra de updater gaat checken wordt de verbinding verbroken gewoon even wachten want het duurt even voordat hij verder gaat heb het net zelf gedaan update 0.4.91 geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208892

Hoi, het klopt zodra de updater gaat checken wordt de verbinding verbroken gewoon even wachten want het duurt even voordat hij verder gaat heb het net zelf gedaan update 0.4.91 geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt voor je reactie nog, ik moet dus gewoon geduld hebben ;)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Sommige Bluetooth informatie is nogal verstopt op de 6233 en de 6234 (zoals ondersteunde services, maximaal aantal connecties, etc.), dus heb ik even een tooltje geschreven die dat allemaal kan weergeven: BT Info en de .jad voor telefoons die dat nodig hebben. Je kan 'm gewoon op je geheugenkaartje zetten, of via de Nokia PC Suite installeren. Het tooltje werkt ook op andere telefoons, ik heb 'm getest op een Nokia 6233, Nokia 6230i en een SE w800.

• stormfly
  • Nu online
AtleX schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:16:
Sommige Bluetooth informatie is nogal verstopt op de 6233 en de 6234 (zoals ondersteunde services, maximaal aantal connecties, etc.), dus heb ik even een tooltje geschreven die dat allemaal kan weergeven: BT Info en de .jad voor telefoons die dat nodig hebben. Je kan 'm gewoon op je geheugenkaartje zetten, of via de Nokia PC Suite installeren. Het tooltje werkt ook op andere telefoons, ik heb 'm getest op een Nokia 6233, Nokia 6230i en een SE w800.
Heel mooi dat je het het geschreven heb maar of ik de ZIP en de JAR of de uitgepakte ZIP en de JAR bij elkaar zet geen van allen draaien. En de PC Suite zie geen geldig bestand.

EDIT VIsta maakt er een ZIP van....ik wordt gek 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 15-02-2007 21:42 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Hier op XP of Linux kan ik 'm gewoon downloaden en installeren, kijk eens of de extensie wel juist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
AtleX schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:51:
Hier op XP of Linux kan ik 'm gewoon downloaden en installeren, kijk eens of de extensie wel juist is?
Ja Vista ging hem dus renamen, maar nu werkt het wel ;-) Je ziet wel de max connecties maar niet het huidige aantal. Kan dat er nog in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02-2021
Onlangs ook de 6233 gekocht en heb wel een vraag.

Als het toestel in standby staat (screensaver en aut blokkering staan aan), springt regelmatig de verlichting aan van het scherm en krijg je het standaard scherm te zien (toetsen blijven wel vergrendeld).

Is dit normaal?

mvg
eecky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208892 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:26:
Ben nog een paar keer aan het proberen geweest, maar het updaten werkt nog steeds niet.

Ik blijf hangen in stap 2 'searching for connected phone'. Direct als hij hier mee begint dan wordt de PC Suite verbinding verbroken. Als ik vervolgens wacht, stopt de updater met de mededeling dat hij mijn telefoon niet kan vinden. Nog eventjes wachten resulteert weer in een terugkerende verbinding met PC Suite. Echter de updater is dan alweer gestopt. In die cyclus blijf ik hangen. Iemand de gouden tip voor mij?

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/6486/updatenpu5.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 136100 op 16-02-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
eecky schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:17:
Als het toestel in standby staat (screensaver en aut blokkering staan aan), springt regelmatig de verlichting aan van het scherm en krijg je het standaard scherm te zien (toetsen blijven wel vergrendeld).
Heeft geloof ik te maken met "actieve standby", zoek maar eens in het vorige deel (1) van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Anoniem: 136100 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:51:
[...]

Ben nog een paar keer aan het proberen geweest, maar het updaten werkt nog steeds niet.

Ik blijf hangen in stap 2 'searching for connected phone'. Direct als hij hier mee begint dan wordt de PC Suite verbinding verbroken. Als ik vervolgens wacht, stopt de updater met de mededeling dat hij mijn telefoon niet kan vinden. Nog eventjes wachten resulteert weer in een terugkerende verbinding met PC Suite. Echter de updater is dan alweer gestopt. In die cyclus blijf ik hangen. Iemand de gouden tip voor mij?

[afbeelding]
Staat in de FAQ in de startpost: Nokia 6233 & Nokia 6234 (deel 2) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178271

Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:46:
Ik kan geen java msn clients vinden. Voor symbian is er genoeg. Maar lijkt me erg relaxed om een beetje op de 6233 te kunnen msn-en.
Heb je al bij mig33 gekeken ?

MSN op je mobiel wordt hier de nieuwe rage.
De grootste Noorse provider -Telenor- biedt gebruik van hun versie van Live Messenger tot 1 juni gratis aan, daarna kun je flat fee (NOK 49 pr. mnd) 24/7 online zijn.
Dat werkt nu op een beperkt aantal telefoons (o.a. Nokia 5500, N73, SE K610i, W810i, Z610i, K800i, W880), maar er wordt hard aan gewerkt om dat aantal uit te breiden. Gebruikers kunnen het programma zelf installeren, of een kant-en-klare telefoon kopen.

Misschien ziet een Nederlandse provider hier in de toekomst ook wel brood in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I know, buiten de PC Suite om (staat helemaal uitgeschakeld) werkt het ook niet. Searching for connected phone, dan is ie een half minuutje aant zoeken en dan krijg ik de mededeling 'unable to find phone'.

Verder doe ik alles zoals het er staat en ik gebruik de kabel van datakabelshop.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:19:
[...]

Lijkt me meer een echt defect, heb je de software al geupdate? Zou hem anders even wegbrengen.
Het was idd een defect, ik had de tel gelukkig nog maar een week en kon hem dus gewoon omruilen.
Echter nu heb ik het probleem dat mijn tel gewoon uit zichzelf uitgaat, echt uit dat ik mijn code nodig heb om hem weer aan te zetten, kan me niet voorstellen dat dit ergens in een instelling zit dus ik kan waarschijnlijk weer terug naar de winkel, ik had altijd geluk met Nokia maar met deze 6233 8)7

*edit* om nog even op het uitvallen van mijn tel terug te komen, heeft iemand het mischien eerder meegemaakt dat dit kan komen door het veranderen van het geheugenkaartje?

Ik had een 512mb micro sd erbij genomen en deze geplaatst en na de zoveel tijd viel mijn tel dus gewoon helemaal uit.
Ik heb nu even het originele kaartje gebruikt en hij heeft de gehele nacht gewoon aangestaan.
Zal het later nog eens omruilen of dat daadwerkelijk het probleem is maar dit zou toch geen probleem mogen zijn lijkt mij?

[ Voor 29% gewijzigd door Sipio op 18-02-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Nou ja Nokia is daar heel simpel in -> gebruik Nokia kaartjes. Maar als het te herleiden is dat het door het kaartje komt dan zou ik hem niet wegbrengen. Had je oude toestel dat ook of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:52:
Nou ja Nokia is daar heel simpel in -> gebruik Nokia kaartjes. Maar als het te herleiden is dat het door het kaartje komt dan zou ik hem niet wegbrengen. Had je oude toestel dat ook of niet?
had er geen idee van dat er ook daadwerkelijk echte Nokia 512mb sd kaartjes zijn, die zijn er dan toch neem ik aan..

als dat het probleem ook echt is kan ik er wel mee leven, dan moet ik idd een echt nokia kaartje halen.

Mijn oude tel had een ander probleem namelijk alleen maar ruis als ik gebeld werd bijv, moet er wel bij zeggen dat toen dat gebeurde ook niet het originele kaartje in de tel zat omdat ze in de winkel gelijk dat 512 mb kaartje hadden overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Ik weet zelf dat Sandisk kaartjes wel goed werken...maar tja als je zeker een 100% toestel wilt dan zou ik hem ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Dit was ook gewoon een san disk kaartje die erin zat, en om er nogmaals maar op terug te komen, mijn tel is ook weer gewoon uitgevallen met het originele nokia kaartje erin.
Wordt dus weer terug naar de winkel morgen :O
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste