[rml] [jump] naar [anchor] gaat niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Ik heb in AtleX in "Nokia 6233 & Nokia 6234 (deel 2)" veel anchors gebruikt om zo de startpost makkelijk navigeerbaar te houden. Deze anchors en jumps ernaartoe heb ik als volgt gemaakt:

[jump=blaat]Bladieblaat[/jump]
...
[h2][anchor=blaat]Bladieblaat[/anchor][/h2]

Precies zoals in de UBB FAQ staat dus. Nu worden die links in de jumps opgezet naar
code:
1
http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/#blaat

Terwijl het stuk van de URL voor de fragment identifier natuurlijk gewoon de URL naar de huidige pagina in het topic moet zijn.

En hier gebeurt het ook:

Bladieblaat
...
Bladieblaat

Nu heb ik ze wel in dat topic in een [list]...[/list] gezet, maar als de [jump]s daarbuiten staan gebeurt het ook. Ik heb al gekeken of er ergens een foutje zit in de RML-codes die ik heb neergezet (vergeten sluittag ofzo), maar die kan ik niet vinden.

[edit]
En volgens mij heeft het wel goed gewerkt, want de linkjes in AtleX in "Nokia 6233 & Nokia 6234 (deel 2)" heb ik gekopieerd uit de startpost en in die post weer geplakt, en die zijn wel goed gegaan.

[ Voor 51% gewijzigd door AtleX op 27-01-2007 12:06 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:43

crisp

Devver

Pixelated

HTML:
1
<a href="#blaat" onclick="window.location.hash='blaat';return false">Bladieblaat</a>

Het daadwerkelijk 'verspringen' wordt mbv javascript geregeld - niet de meest nette oplossing maar wel het meest effectief...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

maar even: de knopjes werken toch wel gewoon? ik zie het precieze probleem niet?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:34:
HTML:
1
<a href="#blaat" onclick="window.location.hash='blaat';return false">Bladieblaat</a>

Het daadwerkelijk 'verspringen' wordt mbv javascript geregeld - niet de meest nette oplossing maar wel het meest effectief...
Maar kan je niet ook de juiste url invullen, want die weet je toch vanuit de templates wel?
Dan werkt het zonder JS ook, ik zie ook niet echt waarom het perse via JS moet?

edit:

laat maar ik zie het al, die link wordt natuurlijk door de rml parser gemaakt en vervolgens als html in de database geduwt waardoor je de url _niet_ weet...

[ Voor 14% gewijzigd door Erkens op 29-01-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Het grootste probleem is eigenlijk dat je niet zomaar kan linken naar zo'n anchor vanuit een andere post als je de link kopieert.

Bijvoorbeeld: Dit zou naar de startpost moeten verwijzen, maar dat werkt dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 29-01-2007 17:17 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Jep, het is ook gewoon een dirty hack eigenlijk...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zou je het niet kunnen oplossen (optioneel) op een gelijksoortige manier als ik in die FAQ generator doe? Dus dat je van tevoren een URL moet opgeven die de volledige url naar het topic bevat zodat anchors wel fatsoenlijk gemaakt kunnen worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

elevator schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:43:
Zou je het niet kunnen oplossen (optioneel) op een gelijksoortige manier als ik in die FAQ generator doe? Dus dat je van tevoren een URL moet opgeven die de volledige url naar het topic bevat zodat anchors wel fatsoenlijk gemaakt kunnen worden? :)
Je zit dan natuurlijk wel met een probleem als je die tag wilt gebruiken op wat voor jou pagina x van het topic is maar voor een andere gebruiker pagina y...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik weet niet precies hoe het aanmaken van een topic werkt als React dat doet, maar kun je niet 1 update doen en daarna eventueel een update mocht er een anchor-link gebruikt worden, aangezien je op dat moment weet welk topicid/messageid er gebruikt wordt?
Eigenlijk een beetje wat ele bedoelt dus :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Inmiddels fixed dus: [rml] [jump] Kopiëerbaar maken

Intentionally left blank

Pagina: 1