[rml] [jump] Kopiëerbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Dusseuh, dat je zeg maar whee kan rechtsklikken, 'Copy link location' kan aanklikken en dan iets zinvols vast hebt :)

Is belangrijk voor FAQ's in RMLs enzo :)

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:58
In Chrome kan dat al ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Gebruik de links dan eens die je dan krijgt? :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03

crisp

Devver

Pixelated

elevator's whee-link linkt nu naar http://tweakers.net/g/forum/#whee maar dat zou http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1314598#whee moeten zijn. Het probleem is de <base href> die wij hanteren en de enorme bug in browsers die een href met enkel een fragment als een URI parsen en niet behandelen als een same-document reference wat het eigenlijk is...

Intentionally left blank

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:58
Alsof http://tweakers.net/g/forum/#whee link het bij mij doet :+

Maargoed, het lukt wel om de link te kopiëren, het probleem is dus meer dat de jump-tag incorrecte links uitspuugt.

[ Voor 22% gewijzigd door Carpento op 27-09-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat is juist wat ele bedoelt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

[bug] jump-tag koppelingslocatie kopieren
had ik al eens aangekaart

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

klopt, maar ik had geen zin om dat topic op te snorren :P

Op dit moment zit ik te denken aan een serverside replace van href="#* naar CURRENT_URI#*

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:52:
Op dit moment zit ik te denken aan een serverside replace van href="#* naar CURRENT_URI#*
Dan zit je alsnog met het probleem dat als jij de posts van laatst gepost naar eerder gepost (omgekeerd) bekijkt en jij kopieert de link voor iemand die dat niet heeft het paginanummer in de url niet klopt. Je moet zorgen dat hij het nummer van de post pakt en het gedeelte na de '#' vervangt door de anchor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Iemand die een [jump]-tag gebruikt in een post die niet de eerste of de tweede post van een topic is, is sowieso raar bezig. Paginering is dus geen enkel probleem. ;) Verder denk ik dat crisp vast wel weet hoe hij één en ander aan kan pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

-NMe- schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:30:
Iemand die een [jump]-tag gebruikt in een post die niet de eerste of de tweede post van een topic is, is sowieso raar bezig.
Hoeft niet. Als iemand voor jou op de eerste pagina, maar met de normale volgorde laatste pagina, iets zo voordehandliggends vraagt dat je linkt naar de topic start zal voor jou de link wel kloppen en voor diegene waar je de link voor plakt dus niet kloppen als hij de andere indeling heeft. Ook moet je evenzoveel reacties per pagina hebben als de ander om midden in een topic 'op z'n crisps' te kunnen linken ;)

Verder zijn er genoeg uitgebreide TS'en die in de tweede post linken naar de eerste of net andersom om zo toch genoeg tekens kwijt te kunnen en een complete en volledige TS op kunnen zetten.
Verder denk ik dat crisp vast wel weet hoe hij één en ander aan kan pakken. :)
Het subforum heet dan miss 'Lieve Devvers' maar dat betekend niet dat ze niet af en toe een schop in de juiste richting moeten hebben ;)

Hoe crisp het wou: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1266526/11#anchor
Hoe ik vind dat het moet :+ : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30765581#anchor
(gewoon even 1 van de topics als voorbeeld gebruikt en de reactie die ik link staat in het topic wat ik in het voorbeeld voor crisp gebruik op pagina 11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:14:
[...]

Hoeft niet. Als iemand voor jou op de eerste pagina, maar met de normale volgorde laatste pagina, iets zo voordehandliggends vraagt dat je linkt naar de topic start zal voor jou de link wel kloppen en voor diegene waar je de link voor plakt dus niet kloppen als hij de andere indeling heeft. Ook moet je evenzoveel reacties per pagina hebben als de ander om midden in een topic 'op z'n crisps' te kunnen linken ;)
Als je achterin het topic naar de topicstart linkt, dan moet je juist de [jump]-tag niet hebben. Die tag is bedoeld om binnen de pagina te springen. Als je graag naar een post op een andere pagina wil linken, gebruik dan gewoon de [url]-tag. ;) En binnen het doel van die [jump]-tag lijkt crisp's oplossing me prima. :)
Verder zijn er genoeg uitgebreide TS'en die in de tweede post linken naar de eerste of net andersom om zo toch genoeg tekens kwijt te kunnen en een complete en volledige TS op kunnen zetten.
Post 2 staat in de praktijk altijd op dezelfde pagina als de startpost. Niemand gebruikt dit forum met 1 post per pagina, lijkt me.
Hoe crisp het wou: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1266526/11#anchor
Hoe ik vind dat het moet :+ : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30765581#anchor
(gewoon even 1 van de topics als voorbeeld gebruikt en de reactie die ik link staat in het topic wat ik in het voorbeeld voor crisp gebruik op pagina 11)
Zal ik eens een leuk voorbeeld noemen waar jouw aanpak spaak loopt? Een [jump]-tag waarbij de [anchor]-tag in dezelfde post staat. Posts worden geparst voordat ze een ID krijgen in de database, dus wat jij wil kan niet zonder posts eerst te inserten en daarna nog eens te updaten. Ik denk niet dat crisp blij is met een extra databaseoperatie voor zoiets kleins. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

-NMe- schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:34:
Als je achterin het topic naar de topicstart linkt, dan moet je juist de [jump]-tag niet hebben. Die tag is bedoeld om binnen de pagina te springen. Als je graag naar een post op een andere pagina wil linken, gebruik dan gewoon de [url]-tag. ;) En binnen het doel van die [jump]-tag lijkt crisp's oplossing me prima. :)
Maar binnen dezelfde pagina binnen dezelfde post linken geeft weer een andere link (zie ook het door mij eerder genoemde topic).
Post 2 staat in de praktijk altijd op dezelfde pagina als de startpost. Niemand gebruikt dit forum met 1 post per pagina, lijkt me.
Als jij achterin het topic linkt naar de tweede post van de TS naar net dat stukje uit die post....:P
[...]Zal ik eens een leuk voorbeeld noemen waar jouw aanpak spaak loopt? Een [jump]-tag waarbij de [anchor]-tag in dezelfde post staat. Posts worden geparst voordat ze een ID krijgen in de database, dus wat jij wil kan niet zonder posts eerst te inserten en daarna nog eens te updaten. Ik denk niet dat crisp blij is met een extra databaseoperatie voor zoiets kleins. ;)
Ikke niet complete snap, maar ik denk dat ik weet wat er bedoelt wordt. Ik kan evt wel een voorbeeld opzoeken van wat ik denk dat moet werken, je linkt dan naar de post (het ID van dus in de url) en daarna de anchor in die post en dan klopt mijn idee weer wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:46:
[...]

Maar binnen dezelfde pagina binnen dezelfde post linken geeft weer een andere link (zie ook het door mij eerder genoemde topic).

[...]

Als jij achterin het topic linkt naar de tweede post van de TS naar net dat stukje uit die post....:P
Daar is die tag niet voor bedoeld.
Ikke niet complete snap, maar ik denk dat ik weet wat er bedoelt wordt. Ik kan evt wel een voorbeeld opzoeken van wat ik denk dat moet werken, je linkt dan naar de post (het ID van dus in de url) en daarna de anchor in die post en dan klopt mijn idee weer wel ;)
Dat is dus wat ik zeg: dat kan niet. Als je wil jumpen naar een anchor binnen dezelfde post, dan moet je eerst een message-ID hebben. En dat bestaat niet voordat er iets in de database gezet wordt voor die post. Je moet dus eerst de post in de database zetten, kijken wat diens ID is, en daarna nog eens de post gaan parsen omdat er misschien wel een jump-tag in staat? Da's een extra databaseoperatie en dat lijkt me voor zoiets vrij overbodig. En dan heb ik het nog niet eens over het opzoeken van een post-ID mocht de jump-tag naar een andere post verwijzen. Dan kun je dus een search gaan doen op je hele messagetabel om te kijken of er een bericht is waar een anchor met diezelfde naam in staat. En wat het dan helemaal leuk maakt: die anchornamen zijn nooit gegarandeerd uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

-NMe- schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:02:
Daar is die tag niet voor bedoeld.
maar kunnen ze wel voor gebruikt worden :+
Dat is dus wat ik zeg: dat kan niet. Als je wil jumpen naar een anchor binnen dezelfde post, dan moet je eerst een message-ID hebben. En dat bestaat niet voordat er iets in de database gezet wordt voor die post. Je moet dus eerst de post in de database zetten, kijken wat diens ID is, en daarna nog eens de post gaan parsen omdat er misschien wel een jump-tag in staat? Da's een extra databaseoperatie en dat lijkt me voor zoiets vrij overbodig. En dan heb ik het nog niet eens over het opzoeken van een post-ID mocht de jump-tag naar een andere post verwijzen. Dan kun je dus een search gaan doen op je hele messagetabel om te kijken of er een bericht is waar een anchor met diezelfde naam in staat.
Volgens mij wil jij het moeilijker dan ik het bedoel...
En wat het dan helemaal leuk maakt: die anchornamen zijn nooit gegarandeerd uniek.
dat niet, maar de message ID's wel.

Voorbeeld:
• Pietje vraagt in mijn topic (lappen hoe en wat) naar iets voor de hand liggends.
• Wiethoofd linkt in zijn verkeerd om volgorde naar de laatste pagina en zijn TS met de juiste anchortag in zijn post. Zelf naar de anchor jumpen levert een url met een paginanummer op die voor hem wel klopt, maar voor Pietje of Klaasje misschien niet.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1307381/3#hoe
Wat eigenlijk is: gathering.tweakers.net/forum/list_messages/topicnummer/paginanummer#anchor
En als dus jou pagina indeling net andersom is (TS als eerste post op pagina 1 ipv als laatste post op de laatste pagina (berichten omgedraaid))

Message ID van de topic start is: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30574417#30574417 wat geeft: Wiethoofd in "Lappen: het hoe en wat topic" maar in feite niets anders is dan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/message ID#message ID maar de link http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30574417 zal net zo goed naar dezelfde post leiden.

Als je dan de anchor weet en je haalt het laatste gedeelte weg, dan krijg je: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30574417#"anchor" in dit geval dus: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30574417#hoe en deze link zal voor iedereen kloppen en leiden naar: [MESSAGE=30574417#hoe]Lappen: het hoe en wat topic - Hoe moet het?[/MESSAGE]

bovenstaande gaat uit van mijn aannames en veronderstellingen, correct me where I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je weet het message-ID niet.

En verdere reacties laat ik aan crisp over, want van mij lijk je het niet aan te willen nemen. :)

[ Voor 66% gewijzigd door NMe op 28-09-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Message id is toch als je het 'Geplaatst op...' kopieert?
En verdere reacties laat ik aan crisp over, want van mij lijk je het niet aan te willen nemen. :)
We snappen elkaar gewoon niet :+ Al vond ik mijn uitleg duidelijk genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:47:
[...]

Message id is toch als je het 'Geplaatst op...' kopieert?
Jij weet dat. Ik weet dat. De parser die de jump-tag moet interpreteren kan dat niet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1307381/3#hoe
Het probleem dat die link voor een ander niet hetzelfde resultaat op hoeft te leveren heb je sowieso, ongeacht het fragment. Wat dat betreft is het altijd al oppassen dat je niet via dergelijke links ergens naar refereert...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik heb de volgende oplossing in SVN geimplementeerd: voor messages worden dergelijke 'jump'-referenties na het ver-RML-en nog een keer aangepast van

HTML:
1
<a href="#foo"  onclick="window.location.hash='foo';return false">Spring naar #foo</a>

naar
HTML:
1
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/{message_id}#foo" onclick="window.location.hash='foo';return false">Spring naar #foo</a>

De onclick zorgt er dan nog voor dat je niet een andere pagina hoeft in te laden, maar de url zelf is wel copy/paste-baar geworden voor gebruik elders :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.