Dusseuh, dat je zeg maar whee kan rechtsklikken, 'Copy link location' kan aanklikken en dan iets zinvols vast hebt 
Is belangrijk voor FAQ's in RMLs enzo
Is belangrijk voor FAQ's in RMLs enzo
Intentionally left blank
[ Voor 22% gewijzigd door Carpento op 27-09-2008 23:57 ]
Dat is juist wat ele bedoelt.Carpento schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:55:
Alsof http://tweakers.net/g/forum/#whee link het bij mij doet
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
klopt, maar ik had geen zin om dat topic op te snorrenWiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:55:
[bug] jump-tag koppelingslocatie kopieren
had ik al eens aangekaart
Intentionally left blank
Dan zit je alsnog met het probleem dat als jij de posts van laatst gepost naar eerder gepost (omgekeerd) bekijkt en jij kopieert de link voor iemand die dat niet heeft het paginanummer in de url niet klopt. Je moet zorgen dat hij het nummer van de post pakt en het gedeelte na de '#' vervangt door de anchorcrisp schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:52:
Op dit moment zit ik te denken aan een serverside replace van href="#* naar CURRENT_URI#*
Hoeft niet. Als iemand voor jou op de eerste pagina, maar met de normale volgorde laatste pagina, iets zo voordehandliggends vraagt dat je linkt naar de topic start zal voor jou de link wel kloppen en voor diegene waar je de link voor plakt dus niet kloppen als hij de andere indeling heeft. Ook moet je evenzoveel reacties per pagina hebben als de ander om midden in een topic 'op z'n crisps' te kunnen linken-NMe- schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:30:
Iemand die een [jump]-tag gebruikt in een post die niet de eerste of de tweede post van een topic is, is sowieso raar bezig.
Het subforum heet dan miss 'Lieve Devvers' maar dat betekend niet dat ze niet af en toe een schop in de juiste richting moeten hebbenVerder denk ik dat crisp vast wel weet hoe hij één en ander aan kan pakken.
Als je achterin het topic naar de topicstart linkt, dan moet je juist de [jump]-tag niet hebben. Die tag is bedoeld om binnen de pagina te springen. Als je graag naar een post op een andere pagina wil linken, gebruik dan gewoon de [url]-tag.Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:14:
[...]
Hoeft niet. Als iemand voor jou op de eerste pagina, maar met de normale volgorde laatste pagina, iets zo voordehandliggends vraagt dat je linkt naar de topic start zal voor jou de link wel kloppen en voor diegene waar je de link voor plakt dus niet kloppen als hij de andere indeling heeft. Ook moet je evenzoveel reacties per pagina hebben als de ander om midden in een topic 'op z'n crisps' te kunnen linken
Post 2 staat in de praktijk altijd op dezelfde pagina als de startpost. Niemand gebruikt dit forum met 1 post per pagina, lijkt me.Verder zijn er genoeg uitgebreide TS'en die in de tweede post linken naar de eerste of net andersom om zo toch genoeg tekens kwijt te kunnen en een complete en volledige TS op kunnen zetten.
Zal ik eens een leuk voorbeeld noemen waar jouw aanpak spaak loopt? Een [jump]-tag waarbij de [anchor]-tag in dezelfde post staat. Posts worden geparst voordat ze een ID krijgen in de database, dus wat jij wil kan niet zonder posts eerst te inserten en daarna nog eens te updaten. Ik denk niet dat crisp blij is met een extra databaseoperatie voor zoiets kleins.Hoe crisp het wou: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1266526/11#anchor
Hoe ik vind dat het moet: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30765581#anchor
(gewoon even 1 van de topics als voorbeeld gebruikt en de reactie die ik link staat in het topic wat ik in het voorbeeld voor crisp gebruik op pagina 11)
Maar binnen dezelfde pagina binnen dezelfde post linken geeft weer een andere link (zie ook het door mij eerder genoemde topic).-NMe- schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:34:
Als je achterin het topic naar de topicstart linkt, dan moet je juist de [jump]-tag niet hebben. Die tag is bedoeld om binnen de pagina te springen. Als je graag naar een post op een andere pagina wil linken, gebruik dan gewoon de [url]-tag.En binnen het doel van die [jump]-tag lijkt crisp's oplossing me prima.
Als jij achterin het topic linkt naar de tweede post van de TS naar net dat stukje uit die post....:PPost 2 staat in de praktijk altijd op dezelfde pagina als de startpost. Niemand gebruikt dit forum met 1 post per pagina, lijkt me.
Ikke niet complete snap, maar ik denk dat ik weet wat er bedoelt wordt. Ik kan evt wel een voorbeeld opzoeken van wat ik denk dat moet werken, je linkt dan naar de post (het ID van dus in de url) en daarna de anchor in die post en dan klopt mijn idee weer wel[...]Zal ik eens een leuk voorbeeld noemen waar jouw aanpak spaak loopt? Een [jump]-tag waarbij de [anchor]-tag in dezelfde post staat. Posts worden geparst voordat ze een ID krijgen in de database, dus wat jij wil kan niet zonder posts eerst te inserten en daarna nog eens te updaten. Ik denk niet dat crisp blij is met een extra databaseoperatie voor zoiets kleins.
Daar is die tag niet voor bedoeld.Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:46:
[...]
Maar binnen dezelfde pagina binnen dezelfde post linken geeft weer een andere link (zie ook het door mij eerder genoemde topic).
[...]
Als jij achterin het topic linkt naar de tweede post van de TS naar net dat stukje uit die post....:P
Dat is dus wat ik zeg: dat kan niet. Als je wil jumpen naar een anchor binnen dezelfde post, dan moet je eerst een message-ID hebben. En dat bestaat niet voordat er iets in de database gezet wordt voor die post. Je moet dus eerst de post in de database zetten, kijken wat diens ID is, en daarna nog eens de post gaan parsen omdat er misschien wel een jump-tag in staat? Da's een extra databaseoperatie en dat lijkt me voor zoiets vrij overbodig. En dan heb ik het nog niet eens over het opzoeken van een post-ID mocht de jump-tag naar een andere post verwijzen. Dan kun je dus een search gaan doen op je hele messagetabel om te kijken of er een bericht is waar een anchor met diezelfde naam in staat. En wat het dan helemaal leuk maakt: die anchornamen zijn nooit gegarandeerd uniek.Ikke niet complete snap, maar ik denk dat ik weet wat er bedoelt wordt. Ik kan evt wel een voorbeeld opzoeken van wat ik denk dat moet werken, je linkt dan naar de post (het ID van dus in de url) en daarna de anchor in die post en dan klopt mijn idee weer wel
maar kunnen ze wel voor gebruikt worden-NMe- schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:02:
Daar is die tag niet voor bedoeld.
Volgens mij wil jij het moeilijker dan ik het bedoel...Dat is dus wat ik zeg: dat kan niet. Als je wil jumpen naar een anchor binnen dezelfde post, dan moet je eerst een message-ID hebben. En dat bestaat niet voordat er iets in de database gezet wordt voor die post. Je moet dus eerst de post in de database zetten, kijken wat diens ID is, en daarna nog eens de post gaan parsen omdat er misschien wel een jump-tag in staat? Da's een extra databaseoperatie en dat lijkt me voor zoiets vrij overbodig. En dan heb ik het nog niet eens over het opzoeken van een post-ID mocht de jump-tag naar een andere post verwijzen. Dan kun je dus een search gaan doen op je hele messagetabel om te kijken of er een bericht is waar een anchor met diezelfde naam in staat.
dat niet, maar de message ID's wel.En wat het dan helemaal leuk maakt: die anchornamen zijn nooit gegarandeerd uniek.
[ Voor 66% gewijzigd door NMe op 28-09-2008 17:44 ]
Message id is toch als je het 'Geplaatst op...' kopieert?-NMe- schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:43:
Je weet het message-ID niet.
We snappen elkaar gewoon nietEn verdere reacties laat ik aan crisp over, want van mij lijk je het niet aan te willen nemen.
Jij weet dat. Ik weet dat. De parser die de jump-tag moet interpreteren kan dat niet snappen.Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:47:
[...]
Message id is toch als je het 'Geplaatst op...' kopieert?
Het probleem dat die link voor een ander niet hetzelfde resultaat op hoeft te leveren heb je sowieso, ongeacht het fragment. Wat dat betreft is het altijd al oppassen dat je niet via dergelijke links ergens naar refereert...http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1307381/3#hoe
Intentionally left blank
1
| <a href="#foo" onclick="window.location.hash='foo';return false">Spring naar #foo</a> |
1
| <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/{message_id}#foo" onclick="window.location.hash='foo';return false">Spring naar #foo</a> |
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq