Nokia 6233 & Nokia 6234 (Vodafone)

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 65.191 views sinds 30-01-2008

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:37
Guffy schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:24:
Ik heb de 6233 nu paar dagen in bezit en vindt het superding. Vooral mooi scherm. Hiervoor had ik een 6230i en die was stuk trager. Deze 6233 is weer lekker snel zoals de 6230 die daarvoor weer had. Jaja elk jaar een upgrade :9

Ik heb de orange (simlock)versie (gratis bij jaartje 30 p/m en 5 maanden 50% korting) en volgens mij komt het door deze orange versie dat ik met het volgende zit :

Bij hoofdscherm heb ik rechtsboven een vrij grote digitale klok. Deze kan ik uitzetten of analoog maken maar ik wil dus wel een digitale klok. Alleen is deze dus groot. Bij het menu is hij wel juiste gewenste formaat.

Ik dacht "ligt misschien aan thema ofzo", maar met alle thema's heb ik er last van. :?

Iemand die er ook last van heeft en misschien oplossing weet?
De gewone standaard SIM-lock-vrije versie heeft dit ook gewoon. Die analoge klok is echt verschrikkelijk >:) (vind ik persoonlijk) maar die digitale klok vind ik niet echt storend groot of in de weg staan eigenlijk.

• Guffy
  • Laatst online: 30-09-2008
Wouter! schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:07:
[...]

De gewone standaard SIM-lock-vrije versie heeft dit ook gewoon. Die analoge klok is echt verschrikkelijk >:) (vind ik persoonlijk) maar die digitale klok vind ik niet echt storend groot of in de weg staan eigenlijk.
Hmm ok, ik dacht dat het aan orange lag.
Als ik de voorbeelden bekijk van de thema's op mobile9.com (top site!!) dan zie je daar overal klein klokje bij hoofdscherm dus ik dacht dat het aan orange lag.

De datum staat ook vrij ver naar beneden. En die wil ik eigenlijk ook gewoon op zelfde regel als de provider en dan mooi klein klokje (1 regel groot) rechtsboven.

Ik kan er allemaal wel mee leven maarja op 1 of andere manier maakt het de foon net niet af want de rest is allemaal erg strak (zoals ik dat van nokia gewend ben).

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20
Wouter! schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 01:14:
[...]

Ik heb dus een POP3-account volledig correct ingevoerd maar krijg geen verbinding. Zo gauw ik iets wil sturen of ophalen zegt ie "Kan geen verbinding maken met netwerk, controleer verbindingsinstellingen".
Dat betekent dat je je instellingen voor (E)GPRS niet juist hebt staan. Je kan dan twee dingen doen, of ze via je provider ophalen, maar bij mij (Telfort) wilde dat nog niet goed werken, of ze zelf handmatig invoeren via Menu - Instellingen - Configuratie - Pers.configuratie-instell. Daarna kan je in hetzelfde menu bij Stand.configuratie-instell. kiezen welke je wilt gebruiken.

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken een 6233 met KPN abonnement. Zeer goed toestel !
Tot voor kort had ik vier jaar lang een Toshiba S21i met i-mode.

Via i-mode kon je online de LOPENDE kosten ophalen van je abonnement, en via de internet alle eerdere rekeningen.

Weet iemand hoe je met een KPN-abonnement de lopende kosten kunt zien ? Aangezien het kon via i-mode (werkt nu nog met nieuwe abonenment op oude Toshiba) zou er een site moeten zijn die je ook met nieuwe abonnement kunt benaderen lijkt me. Ik ken alleen de web-site niet. Iemand enig idee ?

• Wouter!
Archer_VC10 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:31:
[...]

Dat betekent dat je je instellingen voor (E)GPRS niet juist hebt staan. Je kan dan twee dingen doen, of ze via je provider ophalen, maar bij mij (Telfort) wilde dat nog niet goed werken, of ze zelf handmatig invoeren via Menu - Instellingen - Configuratie - Pers.configuratie-instell. Daarna kan je in hetzelfde menu bij Stand.configuratie-instell. kiezen welke je wilt gebruiken.
MobilePortal (KPN) en MMS (beide via GPRS) werken wel gewoon ... en wat zou ik daar dan in moeten voeren bij die instellingen :?

• Archer_VC10
Wouter! schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:40:
[...]

MobilePortal (KPN) en MMS (beide via GPRS) werken wel gewoon ... en wat zou ik daar dan in moeten voeren bij die instellingen :?
Ga eens naar Menu - Instellingen - Configuratie - Stand.configuratie-instell.
Als je daar de configuratie die jij voor MobilePortal gebruikt selecteerd en op 'Gegevens' drukt staat er voor welke toepassingen deze gebruikt wordt. Waarschijnlijk staat er alleen maar 'Web', en je moet zorgen dat 'E-mail' daar ook bij komt te staan. Ik ben even kwijt hoe ik het ook al weer precies voor elkaar heb gekregen, maar volgens mij staat het ook in de handleiding beschreven, sla deze er even op na.

Edit: Ik weet het al weer. Als je bij Menu - Instellingen - Configuratie - Pers.configuratie-instell. kijkt kan je daar een nieuwe set instellingen maken. Selecteer hier 'opties' - 'Voeg nieuwe toe' en kies dan het type wat je wilt. Omdat E-mail en Web dezelfde instellingen gebruiken moet je deze beide aanmaken. Kies bijvoorbeeld eerst 'Web', vul alle gegevens in (deze moet je misschien bij KPN opvragen) en ga daarna terug en doe hetzelfde voor een set 'E-mail' instellingen. Hierna kun je zoals hierboven beschreven naar Stand.configuratie-instell. gaan en daar de Persoonlijke instellingen als standaard instellen. Als je hier nu weer naar de gegevens kijkt moet daar zowel 'Web' als 'E-mail' onder staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Archer_VC10 op 14-09-2006 11:30 ]

Verwijderd

Heb inmiddels de 6233 binnen. Waardige opvolger van mijn 6230, prima apparaat. Heb mijn 15S houder in de auto omgewisseld voor een CR-56 houder en de 6233 werkt nu vlekkeloos met de CARK-126.

Rare lui bij Nokia... eerst zeggen ze dat de 6233 absoluut niet gaat werken met een CARK-126. Vervolgens mail je ze met de mededeling dat je een 6233 hebt getest en dat deze gewoon prima functioneert met die carkit en dan krijg je als antwoord dat de CARK-126 "niet specifiek geschikt is voor de Nokia 6233". Oftewel... het werkt prima, maar Nokia heeft liever dat je een nieuwe carkit aanschaft...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Archer_VC10 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:20:
[...]

Ga eens naar Menu - Instellingen - Configuratie - Stand.configuratie-instell.
Als je daar de configuratie die jij voor MobilePortal gebruikt selecteerd en op 'Gegevens' drukt staat er voor welke toepassingen deze gebruikt wordt. Waarschijnlijk staat er alleen maar 'Web', en je moet zorgen dat 'E-mail' daar ook bij komt te staan. Ik ben even kwijt hoe ik het ook al weer precies voor elkaar heb gekregen, maar volgens mij staat het ook in de handleiding beschreven, sla deze er even op na.

Edit: Ik weet het al weer. Als je bij Menu - Instellingen - Configuratie - Pers.configuratie-instell. kijkt kan je daar een nieuwe set instellingen maken. Selecteer hier 'opties' - 'Voeg nieuwe toe' en kies dan het type wat je wilt. Omdat E-mail en Web dezelfde instellingen gebruiken moet je deze beide aanmaken. Kies bijvoorbeeld eerst 'Web', vul alle gegevens in (deze moet je misschien bij KPN opvragen) en ga daarna terug en doe hetzelfde voor een set 'E-mail' instellingen. Hierna kun je zoals hierboven beschreven naar Stand.configuratie-instell. gaan en daar de Persoonlijke instellingen als standaard instellen. Als je hier nu weer naar de gegevens kijkt moet daar zowel 'Web' als 'E-mail' onder staan.
Okey, mail werkt nu inderdaad :) ... alleen weet ik niet wat ik bij web moet invullen bij gebruikersnaam en wachtwoord :? ... hetzelfde voor MMS-instellingen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
Passen mmc kaartjes trouwens niet in de gsm? Heb er nog eentje liggen van me 6230 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nee, alleen MicroSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Wouter! schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 03:42:
[...]

Okey, mail werkt nu inderdaad :) ... alleen weet ik niet wat ik bij web moet invullen bij gebruikersnaam en wachtwoord :? ... hetzelfde voor MMS-instellingen trouwens.
Die zal je dan even bij KPN moeten navragen. Soms zijn ze op een site wel ergens te vinden (ik heb voor mijn Telfort instellingen een oude link uit het 6230 topic gebruikt, werkt allemaal prima), anders moet je ze even bellen en vragen hoe de instellingen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Heb het toestel nu een maand in gebruik, heb er nog geen problemen mee ondervonden ( icm t-mobile prepaid kaart )
Als anderen het toestel zien, valt als eerste het beeld hen op, hoe scherp / helder dit is.
Als je het geluid ook nog is laat horen hoe mooi dit is en hard het kan zijn ze verkocht.

Het blijft een toppertje!

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Deze micro sd kaartjes kan ik nergens terug vinden in de pricewatch :s Zijn deze kaartjes nog maar pas uit of zo?

[edit 1]
Allright heb ze gevonden. Zijn jammer genoeg aardig wat duurder dan de gewone sd kaarten :(

http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

[edit 2]
In de pricewatch zie ik nu ook secure digital mini staan. Is er verschil tussen sd mini en sd micro? Passen beide kaartjes in de 6233? Als de sd mini kaartjes in de 6233 passen zijn deze dan toch aardig wat goedkoper dan de sd micro kaartjes.

[ Voor 52% gewijzigd door kokorico op 15-09-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand iets vertellen over de t-mobile versie van de 6233 wat betreft simlock, branding en de nodige logo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kokorico schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:06:
[...]

[edit 2]
In de pricewatch zie ik nu ook secure digital mini staan. Is er verschil tussen sd mini en sd micro? Passen beide kaartjes in de 6233? Als de sd mini kaartjes in de 6233 passen zijn deze dan toch aardig wat goedkoper dan de sd micro kaartjes.
Volgens mij passen de mini sd kaartjes er niet in, had ik ergens gelezen (ze zien er ook iets anders uit)
Maar zeker weten doe ik het niet.. de mijne 512mb had ik bij alternate gehaald, was een aanbieding €15,- :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand iets vertellen over de t-mobile versie van de 6233 wat betreft simlock, branding en de nodige logo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:15:
[...]

Volgens mij passen de mini sd kaartjes er niet in, had ik ergens gelezen (ze zien er ook iets anders uit)
Maar zeker weten doe ik het niet.. de mijne 512mb had ik bij alternate gehaald, was een aanbieding €15,- :*)
Inderdaad, mini past niet. Als je ze naast elkaar houdt is de mini nog een stuk groter dan de micro versie. Je moet dus echt de (duurdere) micro SD kaarten kopen voor deze Nokia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Archer_VC10 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:50:
[...]

Inderdaad, mini past niet. Als je ze naast elkaar houdt is de mini nog een stuk groter dan de micro versie. Je moet dus echt de (duurdere) micro SD kaarten kopen voor deze Nokia's.
Waarom in hemelsnaam toch zoveel verschillende soorten kaartjes. Konden ze niet gewoon bij de mmc kaartjes blijven zoals bij mijn nokia 6230.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:18:
Dan heb je een 6234 dacht ik?

Verwijderd

6234 is van vodafone

verder weet ik dat orange een een speciale editie van de 6233 in het wit. Die is wel simlocked, voor de rest is alles toch simlock vrij?

Verwijderd

Hallo,

Hoe kan het als ik een sms binnen krijgt dat de tijd erbij staat van een uur terug,dit geld bij alle smsjes. De tijdzone moet dat GMT+1 zijn? Wie kan me dit vertellen hoe dit zit. Het is niet zo heel bijzonder maar vroeg het me toch af.

Groetjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:04:
6234 is van vodafone

verder weet ik dat orange een een speciale editie van de 6233 in het wit. Die is wel simlocked, voor de rest is alles toch simlock vrij?
Ik kan via t-mobile online shop een 6233 krijgen voor 29.95 als ik een jaar vereng met een willekeurig abo. Ik zou graag van iemand willen weten of de t-mobile branded en gesimlocked is en waar de branding zich aan de buitenkant bevind.

Als ik via bv belcompany verleng dan moet ik mistens 175 bij betalen met een relax 150

p.s. Het schijnt dat de 6233 niet te unlocken is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 11:20 ]

• Archer_VC10
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:59:
Hallo,

Hoe kan het als ik een sms binnen krijgt dat de tijd erbij staat van een uur terug,dit geld bij alle smsjes. De tijdzone moet dat GMT+1 zijn? Wie kan me dit vertellen hoe dit zit. Het is niet zo heel bijzonder maar vroeg het me toch af.

Groetjes
In de zomer moet de tijdzone op GMT+2 staan vanwege de zomertijd. Wellicht dat je SMSjes dan ook op de goede tijd staan maar dat weet ik niet zeker.

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:12:
Iemand al iets gehoord of gezien over nieuwe firmware? Zou 4.5 zijn, betere geluidskwaliteit + ondersteuning voor WAV en WMA.
Al mensen met deze nieuwe firmware en ervaringen?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig al display folie gebruikt wat via internet besteld is?
zie je hier je scherm nog wel goed door? net zoals de folie wat op je telefoon zit als je hem koopt?
Ik heb nu namelijk folie erop zitten wat ik in de winkel gekocht heb wat ik op maat moest snijden maar je ziet het scherm heel erg wazig wat niet duidelijk is.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ik heb geen folie, en geen enkele kras na een maand ( intensief ) gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Archer_VC10 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:55:
[...]

In de zomer moet de tijdzone op GMT+2 staan vanwege de zomertijd. Wellicht dat je SMSjes dan ook op de goede tijd staan maar dat weet ik niet zeker.
Dit is een lullige fout van Nokia denk ik.
Je kunt inderdaad de GMT instellen op +2, echter daarmee verbeter je alleen de tijd van inkomende berichten en de tijd van de verzonden berichten wordt dan van tijd veranderd :S

Het eerste wat ik gedaan heb bij configureren van de phone, is het instellen op GMT+1 (Amsterdam, Brussel, etc.) + de functie "Datum en tijd aut. aanp." aangezet.

Nu is het grappige dat ik van iemand die dezelfde telefoon heeft met een andere provider, exact hetzelfde probleem te horen krijg.

Weet iemand hoe je (zonder verlies van garantie) firmware updates kunt uitvoeren, of gaat dit dan nog traditioneel via de nokia city points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:29:
[...]
Weet iemand hoe je (zonder verlies van garantie) firmware updates kunt uitvoeren, of gaat dit dan nog traditioneel via de nokia city points?
Op de site van Nokia Engeland staat er bij support nu een mogelijkheid om je telefoon thuis te updaten. Momenteel zijn dit echter enkel nog maar S60 vrees ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
[...]

Dit is een lullige fout van Nokia denk ik.
Je kunt inderdaad de GMT instellen op +2, echter daarmee verbeter je alleen de tijd van inkomende berichten en de tijd van de verzonden berichten wordt dan van tijd veranderd :S

Het eerste wat ik gedaan heb bij configureren van de phone, is het instellen op GMT+1 (Amsterdam, Brussel, etc.) + de functie "Datum en tijd aut. aanp." aangezet.
Het is geen fout van Nokia, ik denk dat er gewoon meer mensen zijn die de klok in hun telefoon fout hebben staan. Op dit moment (zomertijd) hoort je telefoon op GMT+2 te staan, door hem op GMT+1 te zetten staat de klok van je telefoon een uur te ver vooruit. Kijk maar eens op deze pagina: http://ntp.greenwichmeantime.com/time/timemain.php voor het verschil tussen GMT en de lokale tijd in NL.

Ik vermoed dat de berichtencentrale alles synchroniseert naar GMT om te zorgen dat tijden kloppen wanneer iemand een SMS uit een andere tijdzone stuurt, maar dan heb je door bovenstaande issue dus inderdaad een verschil van een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
[...]

Van een revieuw op gsmarena.com:
Nokia 6233 can also serve as a modem for establishing Internet connection from PC. The phone gets connected to a PC through Bluetooth, via the Infrared port, or by USB cable. Connection parameters can be configured manually, but you will save time if you use the Internet connection program from PC Suite.

A great feature is that you can now directly download updates of the phone firmware when newer versions become available. Other than that, the handset has an Infrared port and Bluetooth 2.0 connectivity for close communication with other devices. The phone supports the following Bluetooth profiles: hands-free, headset, object push profile, file transfer profile, dial-up networking profile, SIM access profile, and serial port profile.
http://www.gsmarena.com/nokia_6233-review-98p7.php[/quote]

[ Voor 3% gewijzigd door kokorico op 19-09-2006 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 20:38

scorpionv

This space for rent

Wanneer deze hele firmware kwestie uit de wereld is ga ik ook maar eens een 6233 halen denk ik, ik moest eerst even wennen aan de looks, maar het is toch wel een mooi toestel. Qua looks én features :)

Iemand enig idee binnen welke termijn een nieuwe, 'final', firmware uitkomt?

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Archer_VC10 schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:06:
[...]

Het is geen fout van Nokia, ik denk dat er gewoon meer mensen zijn die de klok in hun telefoon fout hebben staan. Op dit moment (zomertijd) hoort je telefoon op GMT+2 te staan, door hem op GMT+1 te zetten staat de klok van je telefoon een uur te ver vooruit. Kijk maar eens op deze pagina: http://ntp.greenwichmeantime.com/time/timemain.php voor het verschil tussen GMT en de lokale tijd in NL.

Ik vermoed dat de berichtencentrale alles synchroniseert naar GMT om te zorgen dat tijden kloppen wanneer iemand een SMS uit een andere tijdzone stuurt, maar dan heb je door bovenstaande issue dus inderdaad een verschil van een uur.
Ja, mede door jouw oplossing is het gelukt!
Erg bedankt.

Het grappige is, dat ik dit testte met iemand die ook de 6233 had.
Maar inderdaad 1 van ons had de tijd op GMT+2 staan, en 1 op GMT+1.
De klok van je telefoon staat dan echter wel goed.
Echter bij het vezenden en ontvangen van een sms wordt de normale GMT tijd (+/- 0) meegezonden van de lokale tijd van de verzender.

Doordat de verzender op dat moment (15:00 uur) bijv. GMT+1 heeft ingesteld, trekt de telefoon van de verzender eerst 1 uur eraf (14:00 uur) en stuurd em door en komt ie bij mijn telefoon aan en telt er weer 2 uur bij (16:00 uur). Alsof ie vanuit engeland komt of zo. :)

Dus wat hebben we hier allen van geleerd: tijdzone instellen op GMT+2 :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21
Heeft iemand een idee waar de 2GB MicroSD kaarten nog beschikbaar zijn? Kan geen enkele winkel vinden waar ze ook maar een leveringsdatum hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren gekocht. Pracht toestel! :)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:16:
Heeft iemand een idee waar de 2GB MicroSD kaarten nog beschikbaar zijn? Kan geen enkele winkel vinden waar ze ook maar een leveringsdatum hebben.
Ebay staat er vol mee.

• kokorico
2 GB :p Dat is wel heeeel veel he :S

Verwijderd

Handig voor mp3's enzo 8)

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Heb hem vandaag binnen gekregen en er al even mee kunnen spelen. Zal over een weekje mijn bevindingen posten in de vorm van een kleine review.

• Reb87
  • Niet online
Mijn 6233 begint steeds vreemder te doen. Eerst had ik totaal geen last van het "sim kaart" probleem, nu alleen maar. Ook slaat hij de gekozen beltoon maar tijdelijk op lijkt het wel. Ik ben elke keer weer verbaast als ik de "nokia tune" hoor als ik gebeld wordt. 8)7 Is er al meer nieuws over nieuwe firmware?

• DaCoTa
Ozxobez schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:17:
Mijn 6233 begint steeds vreemder te doen. Eerst had ik totaal geen last van het "sim kaart" probleem, nu alleen maar. Ook slaat hij de gekozen beltoon maar tijdelijk op lijkt het wel. Ik ben elke keer weer verbaast als ik de "nokia tune" hoor als ik gebeld wordt. 8)7 Is er al meer nieuws over nieuwe firmware?
Hmm, dat heb ik ook gemerkt idd. Had een MP3 geselecteerd van de geheugenkaart als beltoon, maar iig 1x kwam er opeens weer de nokia tune. Even beter op letten wat er aan de hand is.

• Reb87
  • Niet online
DaCoTa schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:32:
[...]

Hmm, dat heb ik ook gemerkt idd. Had een MP3 geselecteerd van de geheugenkaart als beltoon, maar iig 1x kwam er opeens weer de nokia tune. Even beter op letten wat er aan de hand is.
Net even wat dingetjes geprobeerd en ik ben er achter. Als je een beltoon vanaf je geheugenkaart gebruikt, dan komt het probleem voor. Het resetten van de beltoon gebeurt wanneer de geheugenkaart eruit gehaald wordt...

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ozxobez schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:13:
[...]

Net even wat dingetjes geprobeerd en ik ben er achter. Als je een beltoon vanaf je geheugenkaart gebruikt, dan komt het probleem voor. Het resetten van de beltoon gebeurt wanneer de geheugenkaart eruit gehaald wordt...
Ja dat klopt, is ook zo met een achtergrondje

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:14
Vraagje mbt de carkit.

Via Nokia ben ik te weten gekomen dat de 6233 in de CR-56 past.

Nu kom ik van een 6230 waarbij ingebouwd in mijn auto is, de MBC-15S

Nu vroeg ik me af of ik de nieuwe houder gewoon kon kopen en die om wisselen met de oude, zonder alle bedrading opnieuw te hoeven aanleggen.

Iemand ervaring of wie weet er meer?

Verwijderd

dat klopt, maar ook als je een beltoon van het telefoongeheugen gebruikt en je wisselt het thema, wordt je beltoon anders ingesteld.

Verwijderd

Zojuist telefonisch contact gehad met een NSP bij mij in de buurt. Er is een nieuwe firmware uit, te weten 4.52. Ik ga hem dus laten flashen. Ik ondervind nog steeds wat problemen, bijvoorbeeld vastlopers en sissende geluiden wanneer ik geluidsbestanden af wil spelen.

edit: ik heb het hier dus over de 6233 en niet over de 6234

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 14:51 ]

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Firmware 4.54 is ook al uit; bron: Nokia Forums.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

En hoe kan je zien welke firmware je hebt?

Verwijderd

Ojjorz schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:26:
[...]

En hoe kan je zien welke firmware je hebt?
*#0000# ;)

Verwijderd

The_Cure schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:38:
Vraagje mbt de carkit.

Via Nokia ben ik te weten gekomen dat de 6233 in de CR-56 past.

Nu kom ik van een 6230 waarbij ingebouwd in mijn auto is, de MBC-15S

Nu vroeg ik me af of ik de nieuwe houder gewoon kon kopen en die om wisselen met de oude, zonder alle bedrading opnieuw te hoeven aanleggen.

Iemand ervaring of wie weet er meer?
Inmiddels heb ik hier inderdaad ervaring mee.

Ik neem aan dat je een originele CARK-126 carkit hebt?

De 15S houder heeft aan de onderkant een stekker met een kabel die naar jouw CARK-126 loopt. Deze kabel kun je probleemloos in je nieuwe CR-56 houder steken. Ik heb dat ook gedaan en de nieuwe 6233 werkt perfect.

Er is echt 1 dingetje: Het jij bij je 15S houder ook een antennekoppeling? Dan loopt er ook nog een dun zwart draadje extra mee naar je ingebouwde HF unit. De CR-56 houder heeft dit antennedraadje vast aan de houder zitten. Nu hoef je niet perse je auto gsm-antenne te gebruiken, maar indien je dit wel wilt dan moet je dat antennedraadje dus aansluiten. Je antennedraadje vanaf je huidige 15S houder gaat nu waarschijnlijk ergens je dashboard in. Je moet dus ergens iets losnemen om erbij te kunnen. Het kabeltje is maar iets van een halve meter lang en is aan de kabel van de HF Unit bevestigd middels een metalen draadbusje. Die moet je losdraaien. Het antennekabeltje van de nieuwe houder schroef je er vervolgens op.

Oftewel: Het aansluiten is een kwestie van oude houder losschroeven en nieuwe houder vastschroeven op dezelfde steun, welke gewoon past. Data/voedingskabel kun je gewoon omsteken. Alleen de antenne aansluiting is dus wat werk.

PS:

Test eerst of het gaat werken door de kabel onderuit je 15S houder te trekken en deze rechtreeks onderin je 6233 te steken. Indien dat werkt, werkt het in de houder ook.

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:14
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:54:
[...]

Inmiddels heb ik hier inderdaad ervaring mee.

Ik neem aan dat je een originele CARK-126 carkit hebt?

De 15S houder heeft aan de onderkant een stekker met een kabel die naar jouw CARK-126 loopt. Deze kabel kun je probleemloos in je nieuwe CR-56 houder steken. Ik heb dat ook gedaan en de nieuwe 6233 werkt perfect.

Er is echt 1 dingetje: Het jij bij je 15S houder ook een antennekoppeling? Dan loopt er ook nog een dun zwart draadje extra mee naar je ingebouwde HF unit. De CR-56 houder heeft dit antennedraadje vast aan de houder zitten. Nu hoef je niet perse je auto gsm-antenne te gebruiken, maar indien je dit wel wilt dan moet je dat antennedraadje dus aansluiten. Je antennedraadje vanaf je huidige 15S houder gaat nu waarschijnlijk ergens je dashboard in. Je moet dus ergens iets losnemen om erbij te kunnen. Het kabeltje is maar iets van een halve meter lang en is aan de kabel van de HF Unit bevestigd middels een metalen draadbusje. Die moet je losdraaien. Het antennekabeltje van de nieuwe houder schroef je er vervolgens op.

Oftewel: Het aansluiten is een kwestie van oude houder losschroeven en nieuwe houder vastschroeven op dezelfde steun, welke gewoon past. Data/voedingskabel kun je gewoon omsteken. Alleen de antenne aansluiting is dus wat werk.

PS:

Test eerst of het gaat werken door de kabel onderuit je 15S houder te trekken en deze rechtreeks onderin je 6233 te steken. Indien dat werkt, werkt het in de houder ook.
Heel erg bedankt! Heb ik veel aan!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op dit moment twijfel ik erg tussen de Nokia 6233

Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.com/i/b/b136832.jpg

en de Nokia 6131

Afbeeldingslocatie: http://news.softpedia.com/images//news2/Nokia-6131-Clamshell-Phone-Presented-at-3GSM-2.jpg
De 6233 heeft als nadeel de kinderziekten (hopelijk?) en is iets duurder, de 6131 heeft een mindere camera en schijnt z'n lak/zwarte laag snel te verliezen. Ik ben er nog niet uit, heeft misschien iemand ervaring met beide toestellen? Welke is prettiger/beter?

De enige keiharde eisen die ik stel zijn betrouwbaarheid en gebruiksgemak, dus heb ik nu meer gevoel bij de 6131 als bij de (nu nog) wat buggy 6233.
Dingen als een goede camera en mp3 speler komen echt op een tweede plaats, het is leuk meegenomen, maar ik kan ook met een 1,3 MP in plaats van een 2,0 MP uit de voeten.

Of zijn er nog andere toestellen die er ook netjes uitzien, goed bedienen en stabiel/betrouwbaar zijn? Uiteraard ook met een budget rond de E250. Ik zie door de bomen het bos niet meer, over elk toestel is er wel wat te klagen volgens mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

scorpionv schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:17:
Op dit moment twijfel ik erg tussen de Nokia 6233

[afbeelding]

en de Nokia 6131

[afbeelding]
Ik heb precies tussen die twee telefoons getwijfeld! Dat zijn ook wel twee toestellen waar je snel op uit komt als je een redelijk complete Nokia telefoon wilt. Ik ben uiteindelijk voor de 6233 gegaan om de volgende redenen:

-Toch liever een candybar model dan een klepjes-telefoon
-6131 voelt niet erg stevig aan als je hem in het echt vasthoudt. Het openklap-meganisme is erg bruusk, en klapt erg hard open.
-Hoewel het scherm van de 6131 fantastisch is, heeft het verder geen enkele bescherming. Het is dus als een oud laptop scherm of TFT en ik was bang dat het zou beschadigen.
-Met abo voor mij geen prijs verschil

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Kijk eens, iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten als ik nu :) Bedankt voor je reactie.

Over die stevigheid, ik ga ze sowieso allebei even goed 'bevoelen' voor ik er één aanschaf. Een beetje duurzame telefoon is wel handig, en een candybar stop je ook nog eens gemakkelijker in een hoesje.

Je bent toch voor de 6233 gegaan, maar hoe kijk je daar nu op terug? Kun je goed leven met de nog aanwezige bugs? Ik lees namelijk ook verhalen van mensen waar de telefoon gewoon vanzelf uitvalt terwijl deze gewoon normaal aan staat, dat wil zeggen geen mediaspeler geopend/geen gebruikersacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik kan een 6233 aanschaffen welke een simlock van Orange heeft. Nu zou ik graag willen weten of deze simlockvrij kan worden gemaakt aangezien ik bij Telfort zit.

Ik lees en hoor er teveel tegenstrijdige berichten over om tot aanschaf over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Gezien de leeftijd van die GSM denk ik niet dat ze 'm willen unlocken voor je bij je provider.
Het apparaat heeft niet voor niets een simlock van Orange meegekregen, en het jaar waarna deze legaal mag worden verwijderd is nog niet voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk begeef ik me niet op glad ijs, maar omdat geen inbreuk wordt gemaakt op auteursrechtelijk beschermde software, is volgens vele site het verwijderen van een simlock een legale bezigheid. Je bent immers eigenaar van het product.

Op talloze sites kun je de unlockcode zelf regelen voor minder dan 2 euro. De 6233 staat bij de compatible Nokia modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Wat ik niet zo snel kan vinden in dit topic en ook niet op de site van Nokia is of er een beperking aan 't aantal opgeslagen SMS-berichten is. Er staat wel iets als "Gedeelde inbox voor sms/mms/e-mail" maar niet of er dan nog een max. zit aan 't aantal.
Kan iemand hier iets over vertellen? M'n huidige Samsung e730 heeft ruimte voor max. 200 berichten, maar wil sommige berichten echt niet kwijt en geen zin om elke keer op te moeten schonen.

De oude Nokia 7650 die ik had kon wel "onbeperkt" berichten opslaan, maar na 300-zoveel sms-jes gingen ze opeens door elkaar staan :?. Overigens draaide deze wel op Symbian en niet op Nokia-software.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:48:
Hopelijk begeef ik me niet op glad ijs, maar omdat geen inbreuk wordt gemaakt op auteursrechtelijk beschermde software, is volgens vele site het verwijderen van een simlock een legale bezigheid. Je bent immers eigenaar van het product.
Ook volgens deze site is het verwijderen van een simlock op bepaalde manieren een legale bezigheid. Maar dat iets legaal is, wil niet zeggen dat het daarom ook toegestaan is om te bespreken op het forum. Op dit forum geldt een policy die wat strikter is ten aanzien van unlocken. De achterliggende reden is dat we niet kunnen nagaan of een genoemde methode legaal dan wel illegaal is. En als hier illegale manieren ter sprake komen om een telefoon te unlocken, kan het forum daardoor in de problemen komen.

Dat iets legaals toch niet toegestaan is op het forum, is soms onduidelijk. Ik kan dat nog wel even verduidelijken met een voorbeeld. Het is volstrekt legaal om je oude telefoon via internet te koop aan te bieden, toch wordt het te koop aanbieden van telefoons gemodereerd, omdat dit buiten de policy valt, we willen niet dat het forum een vraag&aanbod site wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Canaria op 22-09-2006 16:33 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:28:
[...]

Ook volgens deze site is het verwijderen van een simlock op bepaalde manieren een legale bezigheid. Maar dat iets legaal is, wil niet zeggen dat het daarom ook toegestaan is om te bespreken op het forum. Op dit forum geldt een policy die wat strikter is ten aanzien van unlocken. De achterliggende reden is dat we niet kunnen nagaan of een genoemde methode legaal dan wel illegaal is. En als hier illegale manieren ter sprake komen om een telefoon te unlocken, kan het forum daardoor in de problemen komen.

Dat iets legaals toch niet toegestaan is op het forum, is soms onduidelijk. Ik kan dat nog wel even verduidelijken met een voorbeeld. Het is volstrekt legaal om je oude telefoon via internet te koop aan te bieden, toch wordt het te koop aanbieden van telefoons gemodereerd, omdat dit buiten de policy valt, we willen niet dat het forum een vraag&aanbod site wordt.
Duidelijk! :)

Verwijderd

heeft iemand al een nieuwe versie van de firmware? ik heb nu v3.70 van 15-05-06, de versie die de meesten hier zullen hebben. Het enige probleem wat ik tot nu toe heb ondervonden is een wit scherm dat soms ineens optreedt, waarna de telefoon opnieuw opstart. Dit wil ik uiteraard graag verholpen hebben.

Mensen met ervaringen met nieuwe firmware mogen het dus gerust posten.

Verder heb ik nog de vraag of je gewoon langs een service point kan gaan voor een update of dat je telefoon moet achterblijven.

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 23:51
SerialThrillaZ schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:24:
Wat ik niet zo snel kan vinden in dit topic en ook niet op de site van Nokia is of er een beperking aan 't aantal opgeslagen SMS-berichten is. Er staat wel iets als "Gedeelde inbox voor sms/mms/e-mail" maar niet of er dan nog een max. zit aan 't aantal.
Kan iemand hier iets over vertellen? M'n huidige Samsung e730 heeft ruimte voor max. 200 berichten, maar wil sommige berichten echt niet kwijt en geen zin om elke keer op te moeten schonen.

De oude Nokia 7650 die ik had kon wel "onbeperkt" berichten opslaan, maar na 300-zoveel sms-jes gingen ze opeens door elkaar staan :?. Overigens draaide deze wel op Symbian en niet op Nokia-software.
Het aantal smsjes blijft zich ophopen tot het interne geheugen vol zit :)

Ik zit aan de 504 berichten in mn Inbox (sinds aanschaf op 27-07) en 547 verzonden berichten,,, Dit is zo'n 672kb volgens mn Geheugenstatus... Aangezien er 6mb intern inzit... Schat dus theoretisch zo'n kleine 10.000 smsjes voordat ie vol zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:38:
heeft iemand al een nieuwe versie van de firmware? ik heb nu v3.70 van 15-05-06, de versie die de meesten hier zullen hebben. Het enige probleem wat ik tot nu toe heb ondervonden is een wit scherm dat soms ineens optreedt, waarna de telefoon opnieuw opstart. Dit wil ik uiteraard graag verholpen hebben.

Verder heb ik nog de vraag of je gewoon langs een service point kan gaan voor een update of dat je telefoon moet achterblijven.
Mijn telefoon ligt nu bij een Nokia Service Point voor een firmware upgrade naar V4.52. Ik laat het je weten als ik hem weer terug heb en of er verbeteringen zijn. P.s. ik heb dezelfde problemen als jou.

• rooie60
  • Laatst online: 24-05 16:25

Bij alle 3 de nokia's 3650,6600,6681,kon ik er op wachten bij onze nokia SP kwatiertje á 20 minuten

Verwijderd

rooie60 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:35:
[...]

Bij alle 3 de nokia's 3650,6600,6681,kon ik er op wachten bij onze nokia SP kwatiertje á 20 minuten
Dat vind ik dus slecht bij het NSP waar ik heen ga, Kruitbosch & de Weerd in Deventer. "Nee u kunt er niet op wachten meneer, dit duurt bij ons 3 tot 4 werkdagen. We hebben het ook zo druk". :(

• rooie60
  • Laatst online: 24-05 16:25
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:08:
[...]

Dat vind ik dus slecht bij het NSP waar ik heen ga, Kruitbosch & de Weerd in Deventer. "Nee u kunt er niet op wachten meneer, dit duurt bij ons 3 tot 4 werkdagen. We hebben het ook zo druk". :(
Flauwekul dan zetten ze er maar een mannetje neer die alleen software updates doet,doen ze bij sony ericisson ook. En anders moet je ff naar GAMI telecom in Arnhem rijden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:48:

Op talloze sites kun je de unlockcode zelf regelen voor minder dan 2 euro. De 6233 staat bij de compatible Nokia modellen.
Klopt maar niet bij een m.i. meer betrouwbare site als simlockvrijmaken.nl (simpel te vinden via google dus wegmodereren is onnodig). Een paar N varianten kunnen ook niet simlockvrij worden gemaakt.

Is er iemand die hier daadwerkelijk ervaring mee heeft? Wel zo prettig om te weten :o

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:08:
[...]

Je kunt beter een stukje door rijden naar Teunis in Rijssen, doen niet moeilijk en je kunt er op wachten.
Degene die daar voor de updates zorgt is na 13:30 uur aanwezig, het kan er zijn dat hij er een keer niet aanwezig is.
Als je van te voren even belt weet je of hij er is, dan kun je langs komen en je kunt er op wachten. Duurt hooguit 10-15 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:42:
[...]

Je kunt beter een stukje door rijden naar Teunis in Rijssen, doen niet moeilijk en je kunt er op wachten.
Degene die daar voor de updates zorgt is na 13:30 uur aanwezig, het kan er zijn dat hij er een keer niet aanwezig is.
Als je van te voren even belt weet je of hij er is, dan kun je langs komen en je kunt er op wachten. Duurt hooguit 10-15 min.
Dan moet ik dat de volgende keer maar eens doen. Ik vind dit belachelijk. Heb hem afgelopen donderdag weggebracht en met een beetje geluk krijg ik hem dinsdag weer terug. Reden dat ik hem naar Kruitbosch en de Weerd doe, is omdat het ook in mijn woonplaats is, dus wel mooi makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren mijn Nokia 6233 laten updaten naar 4.52, helemaal geen crashes meer! Eindelijk nonstop muziek luisteren.

Je raakt wel snake 3d kwijt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Kunnen we niet zelf de firmware upgrade doen? Zou iemand de firmware kunnen uploaden ergens, ik voel er namelijk niet veel voor om naar een Nokia service point te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:18:
Heb gisteren mijn Nokia 6233 laten updaten naar 4.52, helemaal geen crashes meer! Eindelijk nonstop muziek luisteren.

Je raakt wel snake 3d kwijt!
Bedankt voor je post, dit stemt mij weer een beetje hoopvol. Kan ik hem ook eindelijk optimaal benutten! Dat van snake 3d vind ik niet zo spannend, speel toch geen spelletjes op de telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mijn speakertje wat te schel en krakerig klonk is de 6233 bij het servicepoint geweest. Aldaar het probleem opgelost dmv een software update naar versie V4.52 met als datum 06-07-06. Geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Morgen even langs bij Reitsma Telecom in Utrecht. Daar hebben ze ook firmware versie 4.52. :) Daar kan je ook gewoon wachten op je toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Duffe vraag, maar klopt het dat het draaien van een foto niet mogelijk is? Google is in deze niet echt mijn friend, en manual zegt niks op rotate. If so, kent iemand een applicatie waarmee dat eventueel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duffe vraag, maar klopt het dat het draaien van een foto niet mogelijk is? Google is in deze niet echt mijn friend, en manual zegt niks op rotate. If so, kent iemand een applicatie waarmee dat eventueel mogelijk is?
Klopt, foto's kun je niet draaien, ook niet met fw 4.52 die ik er nu op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:51:
[...]

Dan moet ik dat de volgende keer maar eens doen. Ik vind dit belachelijk. Heb hem afgelopen donderdag weggebracht en met een beetje geluk krijg ik hem dinsdag weer terug. Reden dat ik hem naar Kruitbosch en de Weerd doe, is omdat het ook in mijn woonplaats is, dus wel mooi makkelijk.
En nog steeds niet terug... Vanmiddag gebeld: "we hebben helaas een computerstoring vandaag, dus wordt het misschien morgen". Niet te geloven, gewoon een update-tje van 15 min. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te geloven, gewoon een update-tje van 15 min.
Ha! Ik kon hem 8 dagen na ontvangst alweer retourneren wegens defecte triller. Duurde ruim een maand voordat-ie weer terug was (en kreeg een nieuw exemplaar nota bene....).

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wil volgende week ter verlenging van mijn abbo ook de 6233 bestelling als opvolger van mijn 6230i. Heeft iemand al ervaring met een 2gb SD erin vol MP3's? Die kaartjes kosten 40 euro ofzo, dus die gaat er bij mij zeker in. Heeft het een negatief effect op de snelheid van de menu's of levert dit geen (negatieve) effecten op

Verwijderd

Bar-Le-Duc schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:30:
Heeft iemand al ervaring met een 2gb SD erin vol MP3's? Die kaartjes kosten 40 euro ofzo, dus die gaat er bij mij zeker in. Heeft het een negatief effect op de snelheid van de menu's of levert dit geen (negatieve) effecten op
Heeft geen negatieve invloed op de menu-snelheid. Je ontlast met een geheugenkaart het telefoongeheugen juist mooi, dus is alleen maar goed ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:48:
[...]

Heeft geen negatieve invloed op de menu-snelheid. Je ontlast met een geheugenkaart het telefoongeheugen juist mooi, dus is alleen maar goed ;)
En hoe zit het dan met het openen van de bestanden op zo'n kaart als hij vol zit? Mijn 6230i deed daar wel lang over naarmate er meer bestanden op stonden..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:52:
[...]

En hoe zit het dan met het openen van de bestanden op zo'n kaart als hij vol zit? Mijn 6230i deed daar wel lang over naarmate er meer bestanden op stonden..
Ik heb zelf ook nog steeds de 6230i en ik vind dat de 6233 wat sneller door de bestanden bladerd dan de 6230i. Ook het openen van de geheugenkaart zelf gaat sneller.

Verwijderd

Ik heb hier ook een Nokia 6233 liggen die geen bereik heeft :( Ligt dit aan de software (V3.70) of moet deze opgestuurd worden

• DaCoTa
Wil volgende week ter verlenging van mijn abbo ook de 6233 bestelling als opvolger van mijn 6230i. Heeft iemand al ervaring met een 2gb SD erin vol MP3's? Die kaartjes kosten 40 euro ofzo, dus die gaat er bij mij zeker in. Heeft het een negatief effect op de snelheid van de menu's of levert dit geen (negatieve) effecten op
40 euro? Het moet wel een MicroSD kaart zijn, die zijn iets duurder... Alleen SanDisk heeft ze volgens mij nog maar, en volgens de pricewatch zijn ze nu bijna 80 euro, en erg slecht leverbaar... Ik heb er iig al ruim een week eentje in bestelling staan.

Verwijderd

Ok, de mijne is inmiddels terug van het NSP. De firmware upgrade is uitgevoerd, naar V4.52. Maar nog steeds is het niet lekker. De meeste problemen zijn opgelost, echter ik kan nog steeds heel moeilijk mijn geheugenkaart benaderen. Wanneer ik foto's/filmpjes/muziek vanaf de sd kaart wil benaderen doet hij moeilijk en het wordt pas echt leuk als ik iets heb bekeken/beluisterd en ik wil weer terug bladeren naar het hoofdmenu. Dit gaat iedere keer gepaard met vastlopers (wit scherm). Kortom ben de telefoon een beetje erg zat en bel alleen nog maar met mijn 'oude' 6230i. Dat ding doet het tenminste wel goed. Ik ga denk ik mijn 6233 verkopen en op zoek naar een mooie 8800, kijken of dat kwaliteit is.

• Okasha
  • Niet online
probeer dan eens andere sd kaart?

anders weer terugsturen, met verhaal erbij, ff rustig verder met je 6230i en hopen dat je nieuwe krijgt. doorverkopen terwijl die kuren heeft is ook weer wat dubieus

Verwijderd

Ik kan het wel eens proberen. Het gekke is dat ik een originele Nokia 512MB micro-sd kaart gebruik. Ik zal het eens proberen met de 32MB Nokia kaart proberen, die er bij geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je je abo verlengd, krijg je meestal minder subsidie op een nieuw toestel, cq je moet meer bijbetalen, cq je krijgt minder cashback. Vaak voordeliger dus om je abo opnieuw af te sluiten, mits je geen aansluitkosten ed hoeft te betalen. Dat hoeft bijvoorbeeld niet bij 2 jarige abo's. Dat betekent dus dat je bijvoorbeeld bij een nieuw contract van 2 jaar nog 35 euro cashbach krijgt bij de 6233 met Hi20 abo en bij verlenging met dezelfde abo en toestel ineens 150 euro moet bijbetalen.

Ik hanteer de volgende constructie:

Ik heb een abo voor 2 jaar
Ik laat aan het einde van de contractduur het abonnement op Prepaid zetten
1 dag nadat dit gebeurd is kan het nummer weer worden gebruikt voor een nieuw abo
Ik heb dan feitelijk hetzelfde als bij een verlenging, alleen steek ik dan wel zo'n 150 euro "in de zak"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:52:
[...]

De 6233 heeft weer de snelheid van de 6230, die stukken sneller was dan de 6230i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:50:
[...]

Wanneer je je abo verlengd, krijg je meestal minder subsidie op een nieuw toestel, cq je moet meer bijbetalen, cq je krijgt minder cashback. Vaak voordeliger dus om je abo opnieuw af te sluiten, mits je geen aansluitkosten ed hoeft te betalen. Dat hoeft bijvoorbeeld niet bij 2 jarige abo's. Dat betekent dus dat je bijvoorbeeld bij een nieuw contract van 2 jaar nog 35 euro cashbach krijgt bij de 6233 met Hi20 abo en bij verlenging met dezelfde abo en toestel ineens 150 euro moet bijbetalen.

Ik hanteer de volgende constructie:

Ik heb een abo voor 2 jaar
Ik laat aan het einde van de contractduur het abonnement op Prepaid zetten
1 dag nadat dit gebeurd is kan het nummer weer worden gebruikt voor een nieuw abo
Ik heb dan feitelijk hetzelfde als bij een verlenging, alleen steek ik dan wel zo'n 150 euro "in de zak"
hmm thanks voor meedenken, maar voor mij speelt ook gemak een rol. sowieso een mobiel abbo afsluiten voor 2 jaar, daar doe ik niet aan. Veels te lang vooruit denken. Maybe wil ik over een jaar naar buitenland, krijg ik mobiel van de zaak of whatever, zit je met dat abbo. Daarnaast elk jaar nieuw mobieltje = prima :-) ik betaal nooit wat voor die nokia's bij het abbo wat ik heb.

Geen klachten, komt bij, na een jaar is een 6230i bijvoorbeeld nog prima wat waard, dus die 50 a 75 euro steek ik gewoon in mn zak. En online verlengen = maandkorting van 5 euro = 12x5 = 60 euro. Prima :)

Verwijderd

Is de 6233 nu al simlockvrij te maken? Er zijn meerdere bedrijven op internet die elkaar tegenspreken die het bijv. wel weer met elkaar eens zijn dat de N70 niet kan worden unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 23:10
ik heb opera mini op mijn 6233 geinstalleerd, maar ik krijg em maar niet het internet op, een melding over dat ie geen verbinding kan maken. Kan wel gewoon email ophalen en browser met de ingebakken nokia browser. Ik moet zeggen dat ik de 6233 erg onoverzichtelijk vindt qua internet/email-instellingen/profielen. Je kunt alles wel op 3 verschillende plaatsen dubbelop instellen lijkt het. Kan iemand me vertellen hoe ik het voor mekaar krijg om opera mini op de 6233 te gebruiken? tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een paar dagen die witte 6233 en het bevalt me tot nu toe goed.

Als ik hem aansluit op mn comp, dan ziet hij die geheugenkaart wel, maar als ik bv muziek wil zetten in de muziekmap van "extra" dan lukt het niet. Terwijl als ik een nieuwe map in dezelfde folder als "extra" maak, dan kan ik wel muziek daarin zetten.

En op mn comp zie ik ook niet de bestanden die in de mappen staan van "extra" zoals, de verschillende themes, achtergronden of geluiden. Die mappen zijn gewoon leeg, terwijl die bestanden wel in mn telefoon zichtbaar zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn vriendin wil ook een nieuwe telefoon en heeft haar oog ook op de 6233 laten vallen ;) Nu is de huidige losse toestelprijs minimaal zo'n dikke 260 euro. Weet iemand hoe snel zal de prijs beneden de 200 euro gaan komen, want dat is eigenlijk zo ongeveer de grens van wat ze ervoor wil uitgeven. |:( Volgens mij gaat dat nl. nog wel minimaal tot begin volgend jaar duren voor ie voor die prijs te koop zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:23:
ik heb sinds een paar dagen die witte 6233 en het bevalt me tot nu toe goed.

Als ik hem aansluit op mn comp, dan ziet hij die geheugenkaart wel, maar als ik bv muziek wil zetten in de muziekmap van "extra" dan lukt het niet. Terwijl als ik een nieuwe map in dezelfde folder als "extra" maak, dan kan ik wel muziek daarin zetten.

En op mn comp zie ik ook niet de bestanden die in de mappen staan van "extra" zoals, de verschillende themes, achtergronden of geluiden. Die mappen zijn gewoon leeg, terwijl die bestanden wel in mn telefoon zichtbaar zijn.
Die spullen in de 'extra' map zijn door Nokia beveiligd op de een of andere manier. Ik probeerde ze over te zetten naar mijn nieuwe SD kaartje en dat wilde alleen maar door ze eerst met de telefoon naar het telefoongeheugen te verplaatsen, en dan later weer terug naar de nieuwe geheugenkaart. Ik heb dan ook niet alles overgegooid.

Je kan het beste mappen aanmaken op de kaart direct, dus niet onder de 'extra' map.
olafmol schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:14:
ik heb opera mini op mijn 6233 geinstalleerd, maar ik krijg em maar niet het internet op, een melding over dat ie geen verbinding kan maken. Kan wel gewoon email ophalen en browser met de ingebakken nokia browser. Ik moet zeggen dat ik de 6233 erg onoverzichtelijk vindt qua internet/email-instellingen/profielen. Je kunt alles wel op 3 verschillende plaatsen dubbelop instellen lijkt het. Kan iemand me vertellen hoe ik het voor mekaar krijg om opera mini op de 6233 te gebruiken? tnx!
Ik heb het even uitgeprobeerd en het werkt nu wel bij mij. Ik zal straks eens kijken of ik terug kan halen hoe ik het ook alweer gedaan heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
ben eruit hoe je op de 6233 ook met 3th party applications op internet kan komen...bij Tmobile kan je een profiel laten verzenden, maar die maakt alleen een Web en MMS toepassingstype aan. Je moet met de hand nog een "Toegangspunt" toepassingstype toevoegen en configureren. Dit doe je als volgt:

Instellingen > Configuratie > Persoonlijke Conf.Instellingen

Klik nu op "Opties" en selecteer "Voeg nieuwe toe" en kies voor "toeganspunt"

Geef deze ff een handig naam, bv "Tmobile" en kies dan "Instell. Toegangspunt".

Gegevensdrager moet "packetgegevens" zijn, kies nu "Instellingen drager" en vul daar bij gebruikersnaam en password de internet toegangsgegevens van je provider in (bij tmobile is dat 2 keer tmobile)

Ga nu weer terug naar het overzicht en Activeer je nieuwe toegangspunt (opties > activeer)

Ga nu naar het configuratie-instellingen menu terug en kies bij "Voorkeurstoegangspunt" je net ingevoerde toegangspunt. Voila

That's it. Als je nu een app opstart die het internet opwil zie je in de linkerbovenhoek een G icoontje verschijnen om te laten zien dat je mobi een GPRS verbinding opzet.

Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
heb hem binnen :)

maar vandaag ff in denhaag opzoek geweest naar 2gb MicroSD (ze schijnen wel te bestaan) maar niet kunnen vinden.. morgen toch maar een 1gb halen dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
^^^^

Zie OlafMol z'n reply. Zo heb ik het bij mij ook voor elkaar gekregen. Ik wist even niet meer hoe ik hem had geactiveerd maar uiteindelijk zijn het dezelfde stappen. Bij Telfort is het trouwens: username: "username" en password: "password".

Succes!

(Opera Mini werkt erg mooi trouwens, het geeft completere pagina's weer als de eigen browser van Nokia.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Bar-Le-Duc schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:02:
heb hem binnen :)

maar vandaag ff in denhaag opzoek geweest naar 2gb MicroSD (ze schijnen wel te bestaan) maar niet kunnen vinden.. morgen toch maar een 1gb halen dan :(
Welke firmware heb je erop? Worden ze nog steeds met 3.70 geleverd of levert Nokia ze inmiddels al met een nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
hars73 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 08:47:
[...]

Welke firmware heb je erop? Worden ze nog steeds met 3.70 geleverd of levert Nokia ze inmiddels al met een nieuwere versie?
die van mij kwam vorige week en was nog steeds met 3.70..zal ook wel aan voorraden en inkoopbeleid van verkopers liggen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik krijg sinds kort de foutmelding 'Kan bestand niet opslaan' als ik een foto wil maken. Opslagmedium is de SD kaart, waar nog 6 MB vrij op is. Als ik ruimte maak op het telefoongeheugen, werkt het wel, maar ook verplaatsen naar de SD kaart gaat dan niet meer. Is er toevallig iets bekend over het verkeerd aangeven van vrije ruimte op de SD kaart met firmware 3.70? Ook bestanden via BT en de Nokia Phone Browser copieren werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 04-10-2006 11:47 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.