[PC]Wolfenstein: Enemy Territory - deel 11

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.644 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb zelf uitgevonden wat ik moet invullen bij mIRC.

Een paar dingen:
- Ik zit in een clan.
- In onze clan vinden we het ook leuk om te pubben (we hebben nog niet veel wars gespeeld dus het is moeilijk om wars en pubs met elkaar te vergelijken voor mij).
- Meredeel van de custom maps zijn alleen leuk in wars, verder is het bagger.
- Alleen Venice, FuelDepot en Caen zijn nog van goed niveau.
- Railgun is vet als je als enige rond loopt met een Sten >:) (trouwens ook als je niet de enige bent).
- Over Fueldump hebben we het al gehad.
- Ik moet toegeven: soms is radar een kut map, maar soms is hij ook wel leuk.

Ik merk wel dat ik 3 weken geen ET meer heb gedaan (i.v.m. computer problemen), me skills zijn in 1X weg (natuurlijk na een uurtje spelen komen ze al weer voor grotendeels terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
Radar is een leuke/goeie map. Vind het jammer dat die niet in de 3o3 OC/ladder gespeelt wordt :(

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:10
Danjel schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:26:
Radar is een leuke/goeie map. Vind het jammer dat die niet in de 3o3 OC/ladder gespeelt wordt :(
Radar is te groot voor 3v3 imo. 6v6 is hij wel te doen, nu het gras en wolffog weg zijn. Ik heb zowaar stabiel 46 fps tegenwoordig.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Dan moet je eens Razzz vragen, die heeft daar wel een "mod" voor dat je wel stable 125 fps haalt oid :+

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Radar is inderdaad een map waar de fps dramatisch laag kunnen zijn. Net als voor de pubbers dat railgun niet opschiet. Maar met alles boven de 40 is het wel te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
AdrianP schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:21:
Dan moet je eens Razzz vragen, die heeft daar wel een "mod" voor dat je wel stable 125 fps haalt oid :+
Ik heb laatst nog tegen em gespeelt, niet te raken die gast. Ben ook wel benieuwd wat voor "mod" dat dan is en wat voor config hij gebruikt.
AdrianP schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:32:
Als iemand intresse heeft:

Ik heb een IRC script gemaakt waarin je je favoriete servers kunt toevoegen en waar je doormiddel van

code:
1
/etc ipadres wachtwoord

in je IRC balk je ET op kunt starten.
Do you mind sharing it? :)

[ Voor 36% gewijzigd door Danjel op 11-05-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Die mod was niet meer dan het laten verdwijnen van bosjes en bomen... jammer voor hem dat het niet toegestaan is op cb.

kom vanavond even naar #</3.et dan zal ik um sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:10
AdrianP schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:23:
Die mod was niet meer dan het laten verdwijnen van bosjes en bomen... jammer voor hem dat het niet toegestaan is op cb.

kom vanavond even naar #</3.et dan zal ik um sturen.
deed hij toch gewoon met rivatuner ofzo? maar het was trouwens al langer bekend dat hij cheatte, hij speelde niet voor niks in mortal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Ik noemde het maar even voor het gemak "mod" :)

Mortal, omg bij die kleuters krijg ik moord neigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Hahaha idd. Maar ik heb een demo van em gemaakt, zou je eigenlijk eens voor de grap moeten zien hoe hij rond loopt. echt vaag manier van gamen.

[ Voor 19% gewijzigd door Danjel op 11-05-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rofl, met pepper en alexl.... i rest my case :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Danjel schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:55:
Hahaha idd. Maar ik heb een demo van em gemaakt, zou je eigenlijk eens voor de grap moeten zien hoe hij rond loopt. echt vaag manier van gamen.
Zeker als je bekijkt met welk "gemak" hij Arie en Miel neerknalt... Damn... :P

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:40:
Rofl, met pepper en alexl.... i rest my case :X
Hm? Mis ik iets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

AlexL: http://www.clanbase.com/personinfo.php?pid=4419992

Z'n account is niet voor niets verwijderd, kijk maar op de cheaters pagina. Pepper is z'n maatje, maar volgens mij hield (of liever gezegd, houdt) hij zich net als chaplja alleen bezig met pubs leegspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Haha oke. Jammer hoor dat soort gastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
shaggy8675 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:50:
[...]

Zeker als je bekijkt met welk "gemak" hij Arie en Miel neerknalt... Damn... :P
Probleem was dat die gast niet te raken was. Ik hoorde van Danjel dat hij bijna niet bewoog, maar op mijn scherm ging hij als een gek heen en weer of stond gebukt stil, wat al helemaal geen hits opleverde. Overigens hebben we ook een keer van ze gewonnen en gelijkspel gespeeld, wat aangeeft hoe zielig ze wel niet zijn. Om nog maar te zwijgen over hun arrogante houding.

Maar het is wel raak te laatste tijd. Pas speelden we een praccy tegen een speler van morrigue (mQ) en ze hadden zonder dat we het wisten hun server op devmode gezet maar toch de springcup-config geladen. We kwamen er pas achter toen een van onze spelers zat te spawncampen en een van hun spawnende spelers met gigasnelheid (via noclip) voorbij zag vliegen. Toen we later onze demo's terugkeken zagen we dat ze de hele tijd van noclip gebruik maakten en toen we reconnecten naar de server stond de devmode nog aan. Dit lijkt me online cheaten in de puurste vorm, maar clanbase heeft er nog geen reactie op gegeven :(
Lijkt me dat als ze dit bij praccy's doen en je het eigenlijk niet kan zien, dat ze zoiets ook best bij official matches zouden kunnen doen.
(overigens hadden we toen wel gewonnen...)

[ Voor 51% gewijzigd door Infinitive op 11-05-2006 15:37 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja, cheaters en nog winnen ook.. lol. En die razz dude was idd af en toe verschrikkelijk vervelend om 1o1 tegenover te staan. Hij schoot lekker, geef ik toe.. Maar hij was ook zwaar unhittable.. met z'n maxpackets 40 en rate 15000. Wie weet wat hij nog meer voor 'n "tweaks" had om zijn "prestaties te verbeteren".. erg jammer allemaal. Aan de andere kant is het ook wel weer grappig dat we erg close zaten qua tijden als ik het me goed herinner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat voor dingen je nou allemaal kan doen om vloeiender/beter te spelen binnen de restricties.

Cheaters zijn met 1 woord te noemen: N00bs!

Radar is soms leuk, maar soms ook niet en dat komt niet door de lage FPS (op mijn oude videokaarrt haalde ik zo`n 50 FPS en nu haal ik bijna locked 90 en daalt hoogstens tot de 65).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Wat Miel idd zegt.

Het valt me echt enorm op dat veel spelers tegenwoordig met die ping mods lopen om het zo maar te noemen. Allemaal een ping van strak 100. Is gewoon klote schieten op pingneukers :X ...maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ach razz was (is) een goede aimer, en hij had nooit rivatuner "hack" moet gebruiken.. maja de leeftijd staat er ook wel beetje naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn er natuurlijk meer waar dit opgevallen is... http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=416000
Met link naar shoutcast van FlyingDJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Als je dit ook bekijkt: http://zet0.zerobarrier.nl/Pics/ziffhax.jpg
Dat is toch ook niet meer leuk gamen? Alle textures zijn weg kortom het ziet er niet uit :X

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Outerspace schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:40:
Dat is toch ook niet meer leuk gamen? Alle textures zijn weg kortom het ziet er niet uit :X
Idd, en maar stoer doen met een Geforce 7900GTX in SLI....

Nee, als je zo een spelletje moet aanpassen en spelen om te winnen...nee lijkt me niet leuk. Ik speel een spel omdat ik het juist leuk vind die details etc. Maar zo spelen...nee dank u, verschriikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik zou het niet erg vinden om zo te spelen, maar dat kan natuurlijk alleen met cheats en dat doe ik dus niet :P. Gaat namelijk mij alleen om gameplay, dat maakt ET uniek, textures niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:36

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik vind het eerlijk gezegt ook erg triest om zulke drastische configs/hacks te gebruiken.

Zelf speel ik nog altijd met een vrij standaard config, d.w.z. gewoon door het programma zelf aangemaakt, zelfs de lucht is nog gewoon ingeschakeld ;) .

Het is voor mij gewoon een grotere 'uitdaging' om op de normale manier te gamen dan met zo'n getweakte config, ik zie er niet echt de lol van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Idd, het enigste wat ik heb verandert is de airstikes. Die staan uit, maar verders niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Als ik dit zonder te cheaten kon instellen, dan zou ik dat direct doen. Voor mij zou zo'n grafische config enorm helpen, want mijn ogen zijn niet zo goed in het onderscheiden van dingen met weinig contrast. Dat merk ik bijv. wanneer ik CS:S speel en gewoon het verschil niet tussen teammates en tegenstander kan zien. Of in ET bij de trappen van supplydepot2. Het is me al regelmatig voorgekomen dat een axis op de trap zit en ik er voorbij loop zonder de axis te zien :)

De reden hiervoor is dat op het moment dat je tegen mid of high gaat spelen, dat elke kleine verbetering helpt. Waar trek je de grens, vooral als je merkt dat je tegenstander zich niet schroomt om elke verbetering aan te grijpen. Voor mij is die grens simpel: ik sta mezelf wel toe om een goede pc, muis e.d. te hebben en wat toegelaten grafische tweaks uit te voeren om goede fps te halen. Over het creëren van artificiële lag ben ik nog in tweestrijd. Ik vind het eigenlijk niet kunnen, maar misschien dat ik het ook maar eens moet gaan doen omdat de tegenstander het ook doet of kado krijgt door ver weg te wonen. Maar gebruik van bots en dergelijke is ver over de grens voor mij.
shaggy8675 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:31:
Idd, het enigste wat ik heb verandert is de airstikes. Die staan uit, maar verders niks.
Je hebt je airstriks uitgezet? Hehe, nu raake je er toch alleen je teammates maar mee, dus dat was misschien wel een goede idee :P

[ Voor 11% gewijzigd door Infinitive op 11-05-2006 21:12 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR

RRR

goR

Die screen van ziff...en dan nog maar 90 fps. Best knap :P
Hoe oud is die razz ook weer? 13? En dan een permanent ban. Heeft dat kereltje mooi geregeld voor zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Laatst online: 06:10
Speel zelf met een getweakte config. dat scheelt best veel.

Speelde tot 2 maanden geleden met een Geforce 2 :o

heb nu een 6600GT en dat verschil is enorm!

Klooien met je ping vind ik echter not done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Firedre schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:15:
Speel zelf met een getweakte config. dat scheelt best veel.

Speelde tot 2 maanden geleden met een Geforce 2 :o

heb nu een 6600GT en dat verschil is enorm!

Klooien met je ping vind ik echter not done!
idd maxpackets 100 / rate 25000, anders kick imo!
Alleen belgen met smallband hebben goed excuus om niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Wat zijn nu instellingen die je in je config kunt veranderen waarmee je zo dicht mogelijk tot dit resultaat komt.

Er moet vast wel iets zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Zenix schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 02:03:
[...]
idd maxpackets 100 / rate 25000, anders kick imo!
Alleen belgen met smallband hebben goed excuus om niet te doen.
En vervolgens zet je een torrentje open, of cap je je upload via je router of via een software matig tooltje, of leer je spelen met lage FPS, en je kan met maxpackets 100 / rate 25000 precies hetzelfde effect bereiken als maxpackets 15, behalve dat je het niet af kan lezen, op het hebben van een hoge constante ping voor een nederlander na.
AdrianP schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:35:
Wat zijn nu instellingen die je in je config kunt veranderen waarmee je zo dicht mogelijk tot dit resultaat komt.
Het lijkt wel of er een andere shader oid in de driver geforceerd is. Bij ati kan je bijv. een andere shader kiezen zodat het beeld als ascii art geproduceerd wordt:

http://www.case-elektronics.nl/arie/ascii.gif

Overigens is de ascii-art versie niet speelbaar. Maar de bounding-box only versie wel. Dat is best wel grappig, net alsof ET getekend is. Ik kan alleen deze optie niet vinden in ATI Catalyst Control Center (zat wel in hun oude control panel) :)

Maar waarschijnlijk dat je al een eind kan komen door de mipmap detaillevel zo laag mogelijk te zetten. Hoewel, als ik naar die screenshot kijk, is er nog veel meer gebeurd: mist is weg, dingen in de verte zien er gewoon scherp uit...

Het ergste waar ik op uit kan komen is:
http://www.case-elektroni...5-12-115600-frostbite.jpg
op een 19" CRT. Maar dit heeft als gevolg dat ik m'n van oorsprong rode crosshair bijna niet kan zien en dat er stukken met en zonder detail zich afwisselen en lijkt te fluctueren, zodat de textures afleiden i.p.v. de tegenstander beter aftekenen tegen de achtergrond.

[ Voor 72% gewijzigd door Infinitive op 12-05-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel met bijna alles op standaard. Alleen de sensitivity is wat hoger en brightness. Verder is alles standaard. Ik heb de graphics juist op hun max staan (je kan toch ook instellen dat je frames locked zijn op een bepaald aantal).

Maar met 2x7900GTX is het niet zo gek dat je niet meer haalt dan 90, want je kan niet hoger dan 90 FPS.

@ Infinitive Als je de brightness/gamma correction wat hoger zet zie je duidelijker verschillen. Dit kun je ook instellen in de drivers (heb ik gedaan). Dit werkt op zo wel Ati kaarten als Nvidia kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
en nog steeds suckt ie aars, hahahaha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:17:
Maar met 2x7900GTX is het niet zo gek dat je niet meer haalt dan 90, want je kan niet hoger dan 90 FPS.
/com_maxfps 333 :)

Boven de 90 kan makkelijk hoor :)

Boven de 333 is niet te spelen, de getallen die je het beste kan capturen zijn 76, 125 en 333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Werkelijk, ik word zo moe van mensen die een lege public server gaan hijacken door alle teams te locken; en dan erop te spelen alsof het van hun is. Nee, is niet van jou; is gewoon een publieke voor iedereen, aap!

Vraag je netjes of ze 1 van de teams willen unlocken krijg soms nog een grote mond ook; arrogantie ten top.

[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 14-05-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over standaard settings ;) . Maar waarom is 76 beter dan 90? (en natuurlijk de rest van de getallen)

Tja, je kan tegenwoordig beter op de bekendere en betere servers spelen, want anders is er niks meer aan. Ik heb ook al een paar keer gehad, dan ownde je echt super hard, had je echt je dag, word je gekicked omdat je zou cheaten :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:17:
Ik speel met bijna alles op standaard. Alleen de sensitivity is wat hoger en brightness. Verder is alles standaard.
Ook die standaard crosshair en cg_bob* op standaard? :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:25:
[...]

en nog steeds suckt ie aars, hahahaha :D
Gewoon even vermelden dat Ziff nooit zo heeft gespeeld. Ik zat samen met ziff en zet0 op de server wanneer hij die rivatuner heeft getest (dag nadat razzscreens waren genomen). Nx kwalijks mee bedoeld, gewoon om aan te tonen dat het kinderspel is om dit resultaat te verkrijgen! Maar zet0 is dan wel zo slim geweest het ding te uppen onder de naam ziffhax :p hehe

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Die razz was toch een jong gozertje? Dan kan die over een paar jaar weer meespelen, zodra z'n stem wat veranderd is, een nieuwe harddisk gekocht heeft en een andere internet provider :)

Cheaten is cheaten en gezien mijn laatste aanvaring met hem en zijn maatjes ben ik blij dat we van 'm af zijn, alleen wel krom dat als hij geen boom-textures weg zou hebben gehaalt (zodat je het geen wallhack meer kan noemen), dan zou het nog maar de vraag zijn of het cheaten is en ten hoogste een cup + 3 maanden ladderban kunnen opleveren, maar dat door dat kleine verschil van het weghalen van textures hij een permanente ban heeft gekregen en ook meteen voor alle spellen.

Waarom hebben we overigens niet zoiets voor ET: http://www.game-violations.org?

[ Voor 66% gewijzigd door Infinitive op 15-05-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Persoonlijk vind ik het weghalen van die textures niet echt cheaten.

Maar als er van te voren de regels duidelijk zijn gemaakt, in dit geval op cb, dan is er natuurlijk wel iets van te zeggen. Maar om dan een permanent ban, overkill imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Ryan666 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:32:
[...]

Ook die standaard crosshair en cg_bob* op standaard? :x
Ik heb alleen mijn croshair aangepast, hitsounds aangezet, cg_bob heb ik volgens mij ook niet aangepast (ik weet eigenlijk niet meer wat het is? :P en cg_fov ook niet.

Zoals je ziet speel ik vrij standaard met vrij oude hardware, en ben dus best trots hoe ik speel :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Infinitive schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:54:
Die razz was toch een jong gozertje? Dan kan die over een paar jaar weer meespelen, zodra z'n stem wat veranderd is, een nieuwe harddisk gekocht heeft en een andere internet provider :)

Cheaten is cheaten en gezien mijn laatste aanvaring met hem en zijn maatjes ben ik blij dat we van 'm af zijn, alleen wel krom dat als hij geen boom-textures weg zou hebben gehaalt (zodat je het geen wallhack meer kan noemen), dan zou het nog maar de vraag zijn of het cheaten is en ten hoogste een cup + 3 maanden ladderban kunnen opleveren, maar dat door dat kleine verschil van het weghalen van textures hij een permanente ban heeft gekregen en ook meteen voor alle spellen.

Waarom hebben we overigens niet zoiets voor ET: http://www.game-violations.org?
mjah, razz speelt nu ook nog gewoon ET onder andere naam, heb laatst nog samen met em gespeeld. Maar voornamelijk speelt hij nu WoW met mij & AzA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

AdrianP schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:10:
Persoonlijk vind ik het weghalen van die textures niet echt cheaten.

Maar als er van te voren de regels duidelijk zijn gemaakt, in dit geval op cb, dan is er natuurlijk wel iets van te zeggen. Maar om dan een permanent ban, overkill imo.
Wat is dan wel een goede reden om iemand te bannen?

Als ik met een cheater te maken heb ( zeker tijdens een war ) wil ik er zeker van zijn dat deze persoon mijn teammates en mij nooit meer lastig valt. Met een CB ban, een HW ban of een PB ban ind ik dat prima.

Als men wil cheaten doet men het toch, maar dit beperkt nog enigzinds de schade.
Ik heb een enorme hekel aan cheaters in welke vorm dan ook. Elke niet reguliere aanpassing aan je CFG, textures of je ping verneuken noem ik cheaten. Als de cheater daardoor een voor zichzelf en zijn team een hogere winkans bewerkstelligddtt (?) vind ik dat dit soort mensen het niet waard zijn in de normale games/wars en ook publics mee te draaien.

Als je alleen maar kan winnen door te cheaten, pingneuken of dermate ingrijpende aanpassingen in het geheel ben je een echt zielig persoon. Helemaal als je dan door mensen als Miell en Infinitive die niet cheaten geklopt word of bijna geklopt. _/-\o_

Nee, cheaters... :r Weg ermee, ze verzieken voor iedereen het leuke online spelen, jammer dat PB hierbij een beetje erg ver achter blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Infinitive schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:12:

Je hebt je airstriks uitgezet? Hehe, nu raake je er toch alleen je teammates maar mee, dus dat was misschien wel een goede idee :P
:9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Ik heb nu een config optie gevonden waar ik nog niet eerder van gehoord heb:

code:
1
seta cg_smoothclients 1

Het zorgt ervoor dat warpende spelers niet als warps worden weergegeven, zodat je niet merkt dat ze aan het warpen zijn. Laggers here I come en daarvoor hoef ik mijn netsettings niet aan te passen 8)

P.S. Die optie vereist wel dat de server g_smoothclients aan heeft staan, maar voor zover ik weet doet elke server dat. Laat ik het zo zeggen: sinds ik deze optie aan heb staan, heb ik geen last van zichtbare warps van de tegenstander meer gehad en daar had ik anders vrijwel altijd last van. Probleem met hitboxen blijft nog wel bestaan, dus een lagger die bukt is nog steeds niet te raken, maar de speler lijkt iig visueel gewoon normaal te bewegen. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:16:
[...]

Ik heb alleen mijn croshair aangepast, hitsounds aangezet, cg_bob heb ik volgens mij ook niet aangepast (ik weet eigenlijk niet meer wat het is? :P en cg_fov ook niet.

Zoals je ziet speel ik vrij standaard met vrij oude hardware, en ben dus best trots hoe ik speel :)
Tot een jaar geleden speelde ik alleen maar op oude hardware (AMD XP @ 1200Mhz, geforce 9600se etc.) en door veel gezeik met me nieuwe computer heb ik nog regelmatig op me oude systeempje gegamed. Aan de andere kant: misschien is dat de beste manier om te leren gamen, ik heb zelfs een 2 weken lang gespeelt met een ping van meestal 700.....(of dat ik constant uitschieters heb) Maar binnenkort ga ik weer een netwerkabel trekken en dan zal me verbinding stukken stabieler zijn (sinds ik draadloos netwerk heb, heb ik bijzonder veel gezeik met ping, lag etc.).

Ik heb ook hitsounds aan staan maar dat is iets voor ETPro. En het enige wat er niet standaard bij mij is: Brightness, resolution (en hoe mooi dingen zijn, oftwel kwaliteit van het beeld), hitsounds (natuurlijk alleen bij ETPro en andere mods), /cg_lagometer 1 en /cg_drawfps 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Maar zoals Ryan666 al zei, je zult vast nog wel een paar andere dingen ingesteld hebben, anders heb je echt grote nadelen:

- bloodflash: standaard staat dat aan. Wordt je dan ook maar een keer geraakt, dan zie je meteen niets meer. Direct uitzetten die handel.
- default cursor: een of andere lelijk ding waar echt niet mee te mikken valt.
- max_packets van 30: beter voor je tegenstanders als je die op 100 kan zetten.

Check ook eens: http://www.et-strategy.uni.cc/. Het zijn maar kleine dingen, maar hebben enorm veel invloed op je spelbelefenis. En idd, draadloze netwerken zuigen om daar computerspellen mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Infinitive schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:53:
Ik heb nu een config optie gevonden waar ik nog niet eerder van gehoord heb:

code:
1
seta cg_smoothclients 1

Het zorgt ervoor dat warpende spelers niet als warps worden weergegeven, zodat je niet merkt dat ze aan het warpen zijn. Laggers here I come en daarvoor hoef ik mijn netsettings niet aan te passen 8)

P.S. Die optie vereist wel dat de server g_smoothclients aan heeft staan, maar voor zover ik weet doet elke server dat. Laat ik het zo zeggen: sinds ik deze optie aan heb staan, heb ik geen last van zichtbare warps van de tegenstander meer gehad en daar had ik anders vrijwel altijd last van. Probleem met hitboxen blijft nog wel bestaan, dus een lagger die bukt is nog steeds niet te raken, maar de speler lijkt iig visueel gewoon normaal te bewegen. Zeker een aanrader!
errrr, unknown command? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Hier werkt het gewoon...

@ Danjel, gebruik je /etc al? ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Piels op 16-05-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Yes, werkt goed. :)

Ennuh, zelfde als Ryan666, unknown command. (ik zei het je toch infin? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Infinitive schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:02:
- max_packets van 30: beter voor je tegenstanders als je die op 100 kan zetten.
maar dan kan je m voor jezelf toch beter zo laten staan, het werkt dan alleen maar in je voordeel toch? of begrijp ik t nu verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Behalve dat je veel soepeler speelt met maxpackets op 100. (niet alleen voor de tegenstander maar ook voor jezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat heb ik niet veranderd. En dat ga ik dus wel doen (gek zeg, draadloos netwerk en dan constant lag enzo.....naja ouders......). Maar die maxpackets gaat dat per seconde ofzo? en wat is nou het lekkerst om mee te spelen (30, 100, etc).

En het valt wel mee met de nadeel (behalve in wars enzo), in pubs zal je niet zo erg groot verschil zien (o.a. omdat de beste spelers tegenwoordig voer het algemeen alleen nog maar wars spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
100 is vrij standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
AdrianP schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:35:

/r_picmip 5

of zet die picmip nog hoger ;)

Ik vind het trouwens raar dat CB hier nu opeens over begint te zeiken. Ten tijden van quake3 was het gewoon toegestaan zolang het maar geen picmip 9 was. Het is eigenlijk met de komst van CS dat elke grafische instelling die je kan doen dat er voor zorgt dat je de poppetjes beter kan onderscheiden op t veld dat als een cheat wordt beschouwd. Btje jammer imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CB begint hier helemaal niet nu pas over te zeiken, die regels bestaan al veel langer. Daarnaast zeg je zelf, zolang het geen picmip 9 is..razz had iets wat richting 15 ging. Met picmip 5 ga je het ook niet redden, volgens mij is 3 de hoogst toegelaten waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:36

Hu9o

Schokkend

Ja de waarde wordt gecapped op 3.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Idd chris, ik ben daar laatst nog mee bezig geweest. Hoger dan 3 gaat ie niet.

Maar ik heb nu weer zoiets vaags. Ik heb zelf een cfg gemaakt (geen autoexec), en daar heb ik dus r_picmip 3 in staan. Maar als ik em dan uitvoer dan gaat ie altijd terug naar 1. Als ik hem daarna in console handmatig invoer met een vid_restart erachter is het wel oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Staat er misschien ergens verderop in je config een andere r_picmip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik ook ja, kijk eens in je autoexec of je etconfig oid. Waarschijnlijk wordt ie daardoor op 1 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ergens anders in m'n config staat het niet (ctrl + f).
Autoexec staat verder niks in wat grafische tweaks/commands.
etconfig die past zich toch aan zodra je zelf een command in console ramt of als je een andere cfg laad?

Hm, in etconfig.cfg stond ie idd nog op 1. wel vreemd eigenlijk, want dat zou ie toch moeten aanpassen als je een andere config laad?

[ Voor 25% gewijzigd door Danjel op 17-05-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou moeten ja, welkom in de wondere wereld die ET heet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR

RRR

goR

Hangt er misschien vanaf met welk commando je de waarde invoert, met set of seta? Met seta schrijft ie 'm als het goed is blijvend weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
offtopic:
Zo, het topic heeft het al weer anderhalfjaar overleefd :o
Dat kán toch eigenlijk niet!

Mja, blijkbaar iemand die even wat gal wilden spuiten over Crash. Terwijl dat toen toch netjes afgehandeld is zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Infinitive schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:51:
offtopic:
Zo, het topic heeft het al weer anderhalfjaar overleefd :o
Dat kán toch eigenlijk niet!

Mja, blijkbaar iemand die even wat gal wilden spuiten over Crash. Terwijl dat toen toch netjes afgehandeld is zou ik zeggen.
Idd, wou ik ook zeggen, maar toen zat er al een slotje op. Ach ja, sommigen leren het nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Ej mensen, kijk eens in #NL.provincie.CUP
Hopelijk zet clanbase het door, lijkt me wel leuk worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Hm, werkte toch niet.
Alles in m'n custom config is seta etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou, ik heb Miel's config gekregen. Wat is dat kaal en wazig zeg :P
Maar goed, ik ga hem lichtelijk aangepast gebruiken, is wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog wel een CFG liggen..huidige..misschien hebben jullie er iets aan..

http://www.xthost.info/343214/ArtOfWar.cfg

dit is een cfg samen gevoegd door een aantal vrienden van me:) kheb wat command van hun gestole:D Veel geschrapte dingen.. Geen explosies, geen bloed flitsen, geen schokken als je geraakt word, geen bloed aan tegenstander..van die dingen..ik gebruik hem al maanden..erg makkelijk :) en wel redelijk compleet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Erazzzer schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 01:36:
Nou, ik heb Miel's config gekregen. Wat is dat kaal en wazig zeg :P
Maar goed, ik ga hem lichtelijk aangepast gebruiken, is wel fijn
Kaal en wazig hou ik wel van.
Ken je die eens sturen? Of heb je die orginele niet meer?

#gelderland.et btw ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Piels op 18-05-2006 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR

RRR

goR

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 01:56:
Geen explosies, geen bloed flitsen, geen schokken als je geraakt word, geen bloed aan tegenstander..van die dingen.
Dat van die explosies en bloed wegfilteren, oké, lukt me ook...maar geen schokken als je geraakt wordt, welke cvar is dat dan? Ik heb niet eerder gehoord dat dat kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ryan666 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:55:
Ej mensen, kijk eens in #NL.provincie.CUP
Hopelijk zet clanbase het door, lijkt me wel leuk worden :P
Clanbase heeft er niks mee te maken, de cup wordt alleen gehosted waarschijnlijk op clanbase.

ohja ik zoek nog flevolanders voor #flevoland !
skill boeid niet zoveel, tis al moelijk genoeg om 6 flevolanders te vinden die ET spelen \o
RRR schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:47:
[...]

Dat van die explosies en bloed wegfilteren, oké, lukt me ook...maar geen schokken als je geraakt wordt, welke cvar is dat dan? Ik heb niet eerder gehoord dat dat kon.
Dat bestaat ook niet volgens mij het kan miss wel verminderd worden maar zeker niet helemaal weggehaald worden enigste command die misschien iets zou kunnen doen met shaken is misschien dit? sv_screenshake 0

[ Voor 36% gewijzigd door Zenix op 18-05-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

#utrecht.et ftw ;)

Nog een leuke fragmovie btw ( 70mb )
www.swertcw.com/download.php?id=1160
van cheaters >:)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Mijn cfg, vergelijkbaar met die van mielll, want mielll (die biatch) heeft em van mij gejat. ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
seta URL ""
seta ui_team_timelimit "20"
seta ui_team_friendly "1"
seta ui_team_fraglimit "0"
seta ui_smallFont "0.25"
seta ui_r_texturemode ""
seta ui_r_texturebits ""
seta ui_r_subdivisions ""
seta ui_r_picmip "3"
seta ui_r_lodbias ""
seta ui_r_ext_compressed_textures ""
seta ui_r_dynamiclight ""
seta ui_r_detailtextures ""
seta ui_r_depthbits ""
seta ui_r_colorbits ""
seta ui_master "0"
seta ui_ffa_timelimit "0"
seta ui_ffa_fraglimit "20"
seta ui_ctf_timelimit "30"
seta ui_ctf_friendly "0"
seta ui_ctf_capturelimit "8"
seta ui_bigFont "0.4"
seta team_maxMortars "-1"
seta team_maxMg42s "-1"
seta team_maxFlamers "-1"
seta sv_screenshake "0"
seta s_loadas8bit "0"
seta r_vertexLight "1.0000"
seta r_picmip2 "3"
seta r_lowMemTextureSize "2048"
seta r_ext_compress_textures "1"
seta r_drawstrips "0.0000"
seta pmove_msec "8"
seta pmove_fixed "0"
seta mv_sensitivity "20"
seta logfilsde "2"
seta g_voiceChatsAllowed "50"
seta g_spVideos ""
seta g_spSkill "2"
seta g_spScores5 ""
seta g_spScores4 ""
seta g_spScores3 ""
seta g_spScores2 ""
seta g_spScores1 ""
seta g_spAwards ""
seta g_noTeamSwitching "0"
seta g_motd ""
seta g_maxlivesRespawnPenalty "0"
seta g_maxGameClients "0"
seta g_logSync "0"
seta g_log ""
seta g_lms_teamForceBalance "0"
seta g_lms_lockTeams "0"
seta g_landminetimeout "1"
seta g_filtercams "0"
seta g_filterBan "1"
seta g_enforcemaxlives "1"
seta g_disableComplaints "0"
seta g_banIPs ""
seta g_autoFireteams "1"
seta demo_infoWindow "1"
seta demo_drawTimeScale "0"
seta demo_avifpsF5 "24"
seta demo_avifpsF4 "20"
seta demo_avifpsF3 "15"
seta demo_avifpsF2 "10"
seta demo_avifpsF1 "0"
seta com_blood "0"
seta cm_playerCurveClip "1"
seta cg_zoomStepSnooper "5"
seta cg_zoomStepFG "10"
seta cg_zoomStepBinoc "4"
seta cg_zoomfov "22.5"
seta cg_zoomDefaultSnooper "40"
seta cg_zoomDefaultFG "55"
seta cg_zoomDefaultBinoc "22.5"
seta cg_weaponCycleDelay "0"
seta cg_teamChatTime "5000"
seta cg_teamChatsOnly "0"
seta cg_teamChatHeight "5"
seta cg_stereoSeparation "0.4"
seta cg_specSwing "0"
seta cg_specHelp "1"
seta cg_simpleItems "0"
seta cg_scorePlums "0"
seta cg_runroll "0"
seta cg_runpitch "0.00000"
seta cg_railTrailTime "400"
seta cg_noVoiceText "0"
seta cg_noVoiceChats "0"
seta cg_noTaunt "0"
seta cg_muzzleFlash "0"
seta cg_marks "0"
seta cg_lagometer "0"
seta cg_instanttapout "0"
seta cg_impactvibration "0.0000"
seta cg_hudAlpha "4.0"
seta cg_gibs "1"
seta cg_fov "90"
seta cg_fastSolids "1"
seta cg_fallkick "0.0000"
seta cg_drawWeaponIconFlash "1"
seta cg_drawTimer "0"
seta cg_drawStatus "1"
seta cg_drawSpreadScale "1"
seta cg_drawSnapshot "0"
seta cg_drawSmallPopupIcons "1"
seta cg_drawIcons "1"
seta cg_drawFPS "0"
seta cg_drawFireteamOverlay "1"
seta cg_drawfallkick "0.0000"
seta cg_drawdamagekick "0.0000"
seta cg_DrawDamage "0.0000"
seta cg_drawAttacker "0"
seta cg_draw3dIcons "0"
seta cg_draw2D "1"
seta cg_deferPlayers "1"
seta cg_damagekick "0.0000"
seta cg_cycleAllWeaps "1"
seta cg_crosshairY "0"
seta cg_crosshairX "0"
seta cg_crosshairHealth "0"
seta cg_coronas "0.0000"
seta cg_cameraOrbitDelay "50"
seta cg_bobyaw "0.000"
seta cg_bobup "0.00000"
seta cg_bobroll "0.00000"
seta cg_bobpitch "0.00000"
seta cg_bloodTime "0"
seta cg_bloodDamageBlend "0"
seta cg_blinktime "0.0000"
seta cg_autoAction "6"
seta cg_atmosphericEffects "0"
seta cf_wtopshots "1.0"
seta cf_wstats "1.2"
seta b_xpstopwatch "0"
seta b_watermarkFadeTime "1.5"
seta b_watermarkFadeAfter "-1"
seta b_watermarkalpha "0"
seta b_watermark "0"
seta b_tracers "1"
seta b_tjl_stoponnomove "1"
seta b_tjl_stepsize "0.5"
seta b_tjl_showmaxspeed "0"
seta b_tjl_draw "1"
seta b_tjl_color "green"
seta b_tjg_ghostfx "2"
seta b_textcolorfilter ""
seta b_stickycharge "1"
seta b_statsaver "1"
seta b_speedunit "0"
seta b_Speedinterval "95.833331"
seta b_spectatorNames "1"
seta b_smallpopups "1"
seta b_showClientCmds "0"
seta b_shovesounds "1"
seta b_shove_noz "1"
seta b_shove "80"
seta b_semiAdminLevels "0"
seta b_privatemessages "2"
seta b_predefineddemokeys "1"
seta b_popuptime "0"
seta b_panzerhack "1"
seta b_popupFadeTime "260.416660"
seta b_popupStayTime "1200.666668"
seta b_numpopups "3"
seta b_noskillupgrades "0"
seta b_muzzleflash "0"
seta b_multiview "0"
seta b_match_warmupjoin "0"
seta b_mapzoom "4.50"
seta b_mapscriptdirectory ""
seta b_logrealtimestamps "1"
seta b_logbanners "1"
seta b_levels_soldier ""
seta b_levels_medic ""
seta b_levels_lightweapons ""
seta b_levels_fieldops ""
seta b_levels_engineer ""
seta b_levels_covertops ""
seta b_levels_battlesense ""
seta b_lagometeralpha "0.6"
seta b_intermissiontime "60"
seta b_hudyoffset "10"
seta b_hitsounds "1"
seta b_goatsound "0"
seta b_drawspeed "0"
seta b_drawspectatoralpha "1.0"
seta b_drawpromotions "0"
seta b_drawclock "0"
seta b_descriptivetextscale "0.7"
seta b_demorecord_statusline "470.000000"
seta b_demo_yawturnspeed "1"
seta b_demo_teamonlymissilecam "0"
seta b_demo_rollspeed "1"
seta b_demo_pvshint "0"
seta b_demo_playersprites "1"
seta b_demo_pitchturnspeed "1"
seta b_demo_nopitch "1"
seta b_demo_noclip "0"
seta b_demo_nametags "1"
seta b_demo_lookat "-1"
seta b_demo_followzDistance "20"
seta b_demo_followyDistance "0"
seta b_demo_followxDistance "0"
seta b_demo_dynamitecounter "0"
seta b_demo_drawspectatormessages "1"
seta b_defaultskills ""
seta b_debugfakebmodel "0"
seta b_cmdwarnings "1"
seta b_chatsounds "0"
seta b_brokenlogtimestamps "0"
seta b_bannertime "0"
seta b_banners "0"
seta b_bannerlocation "0"
seta b_althudflags "2"
seta b_althud "2"
seta b_fireteamAlpha "0.4"
seta net_socksPassword ""
seta net_socksUsername ""
seta net_socksPort "1080"
seta net_socksServer ""
seta net_socksEnabled "0"
seta net_noipx "1"
seta net_noudp "0"
seta com_recommended "1"
seta ui_showtooltips "1"
seta vote_percent "50"
seta vote_limit "5"
seta vote_allow_muting "1"
seta vote_allow_antilag "1"
seta vote_allow_warmupdamage "1"
seta vote_allow_timelimit "0"
seta vote_allow_friendlyfire "1"
seta vote_allow_swapteams "1"
seta vote_allow_shuffleteamsxp "1"
seta vote_allow_referee "0"
seta vote_allow_pub "1"
seta vote_allow_nextmap "1"
seta vote_allow_mutespecs "1"
seta vote_allow_map "1"
seta vote_allow_kick "1"
seta vote_allow_gametype "1"
seta vote_allow_comp "1"
seta team_nocontrols "0"
seta team_maxplayers "0"
seta team_maxPanzers "-1"
seta server_motd5 ""
seta server_motd4 ""
seta server_motd3 "^3Rulles"
seta server_motd2 "^3Chuckie"
seta server_motd1 ""
seta server_motd0 " ^NEnemy Territory ^7MOTD "
seta server_autoconfig "0"
seta match_warmupDamage "1"
seta match_timeoutlength "180"
seta match_timeoutcount "3"
seta match_readypercent "100"
seta match_mutespecs "1"
seta match_minplayers "0"
seta match_latejoin "1"
seta g_spectatorInactivity "0"
seta g_teamForceBalance "0"
seta refereePassword "none"
seta g_inactivity "0"
seta g_doWarmup "1"
seta g_ipcomplaintlimit "0"
seta bot_minplayers "0"
seta cg_crosshairAlphaAlt "1.0"
seta ui_currentCampaignCompleted "0"
seta ui_campaignIndex "0"
seta ui_currentNetCampaign "0"
seta ui_currentCampaign "0"
seta g_heavyWeaponRestriction "100"
seta g_lms_followTeamOnly "1"
seta g_lms_matchlimit "2"
seta g_lms_roundlimit "3"
seta g_warmup "10"
seta cg_coronafardist "0.0000"
seta cg_crosshairColorAlt "white"
seta cg_crosshairAlpha "1.0"
seta cg_crosshairColor "cyan"
seta cg_crosshairPulse "0"
seta cg_drawReinforcementTime "1"
seta cg_useScreenshotJPEG "1"
seta cg_printObjectiveInfo "1"
seta cg_announcer "0"
seta cg_complaintPopUp "0"
seta cg_useWeapsForZoom "1"
seta cg_noAmmoAutoSwitch "0"
seta cg_bloodFlash "0"
seta cg_showblood "0"
seta cg_drawRoundTimer "1"
seta cg_drawBuddies "1"
seta ui_serverStatusTimeOut "7000"
seta ui_browserShowETPro "1"
seta ui_browserShowTeamBalanced "0"
seta ui_browserShowWeaponsRestricted "0"
seta ui_browserShowAntilag "0"
seta ui_browserShowPunkBuster "0"
seta ui_browserShowMaxlives "0"
seta ui_browserShowFriendlyFire "0"
seta ui_browserShowPasswordProtected "0"
seta ui_browserShowEmptyOrFull "0"
seta ui_browserSortKey "4"
seta ui_browserGameType "0"
seta ui_browserMaster "0"
seta ui_currentNetMap "6"
seta ui_currentMap "6"
seta ui_mapIndex "6"
seta ui_netGametype "3"
seta ui_joinGametype "-1"
seta ui_gametype "3"
seta ui_menuFiles "ui/menus.txt"
seta ui_netSource "1"
seta cg_selectedPlayerName ""
seta cg_selectedPlayer "1"
seta ui_dedicated "0"
seta cg_marktime "0"
seta cg_drawCrosshairPickups "1"
seta cg_drawCrosshairNames "1"
seta cg_brassTime "0.0000"
seta ui_teamArenaFirstRun "1"
seta ui_glCustom "4"
seta com_soundMegs "32"
seta s_wavonly "0"
seta s_defaultsound "0"
seta s_mixPreStep "0.05"
seta s_mixahead "0.2"
seta s_khz "22"
seta s_doppler "0"
seta s_separation "0.5"
seta s_musicvolume "0"
seta s_volume "0.8"
seta vid_ypos "40"
seta vid_xpos "54"
seta r_lastValidRenderer "GeForce 6600 GT/AGP/SSE2"
seta r_highQualityVideo "0"
seta cg_shadows "0.0000"
seta r_normallength "0.5"
seta r_trisColor "1.0 1.0 1.0 1.0"
seta r_lodscale "5"
seta r_lightmap "0"
seta r_drawfoliage "1"
seta r_nocurves "0"
seta r_primitives "0.0000"
seta r_railSegmentLength "32"
seta r_railCoreWidth "1"
seta r_railWidth "16"
seta r_facePlaneCull "1.0000"
seta r_gamma "1.70"
seta r_swapInterval "0.0000"
seta r_textureMode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
seta r_finish "0.0000"
seta r_dlightBacks "1"
seta r_dynamiclight "0.0000"
seta r_drawSun "0.0000"
seta r_fastsky "1.0000"
seta r_ignoreGLErrors "1"
seta r_flares "0.0000"
seta r_lodbias "2.0000"
seta r_lodCurveError "0"
seta r_singleShader "0"
seta r_intensity "1.500000"
seta r_mapOverBrightBits "3.00"
seta r_displayRefresh "85"
seta r_ignoreFastPath "0.0000"
seta r_smp "0" unsafe
seta r_subdivisions "999"
seta r_simpleMipMaps "0"
seta r_customaspect "1"
seta r_customheight "768"
seta r_customwidth "1024"
seta r_fullscreen "1"
seta r_oldMode ""
seta r_mode "6" 
seta r_ignorehwgamma "0"
seta r_overBrightBits "0"
seta r_depthbits "32" 
seta r_stencilbits "0.0000" 
seta r_stereo "0"
seta r_colorbits "32.000"
seta r_texturebits "8" 
seta r_detailtextures "0.0000"
seta r_rmse "0.0"
seta r_roundImagesDown "5"
seta r_picmip "3"
seta r_clampToEdge "1" 
seta r_ext_texture_env_add "1" 
seta r_nv_fogdist_mode "GL_EYE_RADIAL_NV" 
seta r_ext_NV_fog_dist "0"
seta r_ext_texture_filter_anisotropic "0" 
seta r_ati_fsaa_samples "0" 
seta r_ati_truform_pointmode "GL_PN_TRIANGLES_POINT_MODE_LINEAR" 
seta r_ati_truform_normalmode "GL_PN_TRIANGLES_NORMAL_MODE_LINEAR" 
seta r_ati_truform_tess "0"
seta r_ext_ATI_pntriangles "0" 
seta r_glIgnoreWicked3D "0" 
seta r_ext_compiled_vertex_array "1.0000"
seta r_ext_multitexture "1.0000" 
seta r_ext_gamma_control "1" 
seta r_ext_compressed_textures "1.0000"
seta r_allowExtensions "1" 
seta r_glDriver "opengl32" 
seta r_uiFullScreen "0"
seta cl_language "0"
seta cg_autoReload "0"
seta cg_viewsize "100"
seta cg_autoactivate "1"
seta cg_predictItems "0.0000"
seta cl_punkbuster "0"
seta cl_anonymous "0"
seta snaps "20"
seta rate "25000"
seta cg_zoomstepsniper "4"
seta cg_zoomDefaultSniper "20"
seta cg_drawCrosshair "5"
seta cg_crosshairSize "44"
seta cg_voiceSpriteTime "6000"
seta cg_cursorHints "1"
seta cg_drawGun "1"
seta cg_drawTeamOverlay "2"
seta cg_descriptiveText "1"
seta cg_popupLimboMenu "0"
seta cg_quickMessageAlt "1"
seta cg_drawNotifyText "1"
seta cg_drawCompass "1"
seta cl_maxPing "800"
seta m_filter "0"
seta m_side "0.25"
seta m_forward "0.25"
seta m_yaw "0.022"
seta m_pitch "0.0151"
seta cl_doubletapdelay "0"
seta r_inGameVideo "0.0000"
seta cg_wolfparticles "0"
seta cg_autoswitch "0"
seta cl_wwwDownload "1"
seta cl_allowDownload "0"
seta cl_freelook "1"
seta cl_mouseAccel "0"
seta sensitivity "4.355"
seta cl_run "1"
seta cl_packetdup "1"
seta cl_maxpackets "100"
seta cl_pitchspeed "140"
seta cl_yawspeed "140"
seta cl_timeNudge "0"
seta cl_autoupdate "1"
seta con_autoclear "1"
seta con_debug "0"
seta scr_conspeed "9999"
seta bot_enable "0"
seta sv_wwwFallbackURL ""
seta sv_wwwDlDisconnected "0"
seta sv_wwwBaseURL ""
seta sv_wwwDownload "0"
seta sv_dl_maxRate "42000"
seta g_antilag "0"
seta g_fastResMsec "1000"
seta g_fastres "0"
seta g_complaintlimit "0"
seta g_altStopwatchMode "0"
seta sv_lanForceRate "1"
seta sv_master5 ""
seta sv_master4 ""
seta sv_master3 ""
seta sv_master2 ""
seta sv_allowDownload "1"
seta g_maxlives "0"
seta g_friendlyFire "1"
seta sv_floodProtect "0"
seta sv_maxPing "0"
seta sv_minPing "0"
seta sv_maxRate "0"
seta sv_minguidage "0"
seta sv_punkbuster "0"
seta sv_maxclients "20"
seta sv_hostname "ETHost"
seta timelimit "15"
seta fraglimit "0"
seta vm_ui "0"
seta vm_game "0"
seta vm_cgame "0"
seta joy_threshold "0.15"
seta in_joyBallScale "0.02"
seta in_joystick "0"
seta in_mouse "1"
seta in_mididevice "0"
seta in_midichannel "1"
seta in_midiport "1"
seta in_midi "0"
seta com_recommendedSet "1"
seta com_introplayed "0"
seta com_watchdog_cmd ""
seta com_watchdog "60"
seta logfile "2"
seta com_maxfps "125"
seta com_hunkMegs "256"
seta com_zoneMegs "64"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RRR schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:47:
[...]

zoals ik al zei:P deze CFG is halft reript :*) dus ik zou niet weten welke command het is.. google misschoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR

RRR

goR

Daar was ik al bang voor. ;) Waarschijnlijk bedoel je gewoon geen bloodflash als je geraakt wordt. Knockback is er niet uit te halen, zelfs erop scripten zou zinloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ik heb geen custom config, maar als ik bijv. die maxpackets erin zet;
seta cl_maxpackets "100"

blijft dit er dan bij een herstart wel instaan, en zo ja kan ik dat nog ergens terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Pendaco schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:28:
ik heb geen custom config, maar als ik bijv. die maxpackets erin zet;
seta cl_maxpackets "100"

blijft dit er dan bij een herstart wel instaan, en zo ja kan ik dat nog ergens terugvinden?
Dan maak je toch even een autoexe config. Kan gewoon je standaard config zijn, en ook aangepast naar je eigen wensen. ( scherm resolutie, FPS caps, Nicknames en ook je maxpackets. )

Die laad dan automatisch als je gaat spelen met jouw gewenste config en al dan niet aanpassingen daarin.
Moet lukken he :)

Hier heb je een autoexec, gewoon in je map etmain zetten, je config erin plakken en eventueel aanpassen en spelen maar.
Autoexec.cfg

[ Voor 15% gewijzigd door Shaggy op 18-05-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RRR schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:21:
Daar was ik al bang voor. ;) Waarschijnlijk bedoel je gewoon geen bloodflash als je geraakt wordt. Knockback is er niet uit te halen, zelfs erop scripten zou zinloos zijn.
nee ik bedoel egt als je geraakt word dat je niet begint te schudden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

oke thnx shaggy8675 :>

@ Spekkiej
lijkt me niet dat uitgeschakeld kan worden want dan wordt het gewoon cheaten, meestal heeft diegene die als 1ste de ander raakt een klein voordeel omdat het geraakte mannetje die inslag moet verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Van ETMain is de source-code beschikbaar. Het is in ET-main niet mogelijk om in fst-person view de knockback uit te schakelen (in 3rd-person view staat knockback wel uit). De knockback (en viewpoint van de speler) is een volledig client-side gebeuren. De server stuurt alleen de kick-richting en sterkte mee.

Met een cheat zou dat niet zo moeilijk moeten zijn om dat uit te zetten. In principe is het het uitschakelen van een functieaanroep. Zou een piece of cake moeten zijn voor iemand met assembler kennis en kennis van het runtime patchen van windows DLL's.

Ik vraag me alleen af wat er gebeurt als je zoiets zou spectaten. Ik zou het natuurlijk kunnen uitproberen. Op de legale manier, door er een mod van te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Infinitive op 19-05-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pendaco schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:20:
oke thnx shaggy8675 :>

@ Spekkiej
lijkt me niet dat uitgeschakeld kan worden want dan wordt het gewoon cheaten, meestal heeft diegene die als 1ste de ander raakt een klein voordeel omdat het geraakte mannetje die inslag moet verwerken.
ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen..je hebt de knockback wel..maar je ziet het zelf niet zeg maar..dus je blijft gewoon naar voren kijken..maar je schokt niet..je schiet wel mis daardoor..dat valt niet uit te schakelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:50:
[...]
ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen..je hebt de knockback wel..maar je ziet het zelf niet zeg maar..dus je blijft gewoon naar voren kijken..maar je schokt niet..je schiet wel mis daardoor..dat valt niet uit te schakelen :D
Dat is grote onzin. ET kent twee manieren van schokken: kickback en camera shakes. Het eerste krijg je als je geraakt wordt en wanneer je met een wapen schiet. De tweede wanneer je naar beneden valt or wanneer je een fixed mg bedient. Beide vormen van schokken zijn NIET uit te schakelen.

Daarbij komt dat de client ten alle tijden de viewpoint van de speler aan de server doorgeeft en kickback verandert het viewpoint. Ofwel, "missen daardoor" kan helemaal niet. Wat jij ziet, is wat doorgegeven wordt aan de server. Camera shakes is een ander verhaal, maar nogmaals, dat komt alleen voor als je valt of een fixed mg gebruikt.

Ofwel, als jij geen knockback hebt, dan valt daar maar een ding uit te concluderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR

RRR

goR

Ik ben bang dat je het omdraait. De grap is juist dat bij knockback je crosshair niet beweegt, die blijft gewoon in het midden van het scherm staan. Het beeld eromheen beweegt juist naar beneden. Maar goed, ik zal die config eens testen en mocht het voornoemde effect inderdaad afwezig blijven dan zal ik eens cvars vergelijken.

[edit] Niet omdat ik je niet geloof hoor infi ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RRR op 19-05-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
RRR, wat jij bedoeld is camera shaking ;)

Is een vrij subtiel verschil. Het heeft me ook een tijd gekost om achter het verschil tussen een fixed mg (wat je bij demo playback/spectating helemaal niet ziet schudden, terwijl als je er achter zit, dat wel het geval is) en normale terugslag (wat je ook bij demo playback/spectating ziet). Maar het staat uiteindelijk allemaal in de source-code van ET.

Zo staat er bijv. expliciet dat net voordat een snapshot naar de client gestuurd wordt, dat even alle verzamelde damage bij elkaar gevoegd wordt en een nockback/kickback samengesteld. Voor camera-shaking wordt helemaal niets berekend, wordt alleen door een server een seintje opgestuurd.

De client behandelt camera-shakes als eerste per afhandeling van een frame. De camerashake zorgt voor een "camera" aanpassing, dit is een andere vector dan de orientatie van de speler. Het is de orientatie van de speler die naar de server gestuurd wordt (zit in de snapshot). En de orientatie van de speler wordt door de client aangepast aan de hand van mouse-movement en knockback.

[ Voor 93% gewijzigd door Infinitive op 19-05-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RRR schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:13:
Ik ben bang dat je het omdraait. De grap is juist dat bij knockback je crosshair niet beweegt, die blijft gewoon in het midden van het scherm staan. Het beeld eromheen beweegt juist naar beneden. Maar goed, ik zal die config eens testen en mocht het voornoemde effect inderdaad afwezig blijven dan zal ik eens cvars vergelijken.

[edit] Niet omdat ik je niet geloof hoor infi ;)
Voor zover ik weet is er geen cvar die camera shaking (het effect dat optreedt wanneer je geraakt wordt) uitschakelt (heel lang geleden nog geprobeerd).

=> camera shaking is client-side en wordt niet door de server gecontroleerd
=> camera shaking heeft geen invloed op waar je schiet (je moet dus niet voor de cam shacking gaan compenseren door je muis omhoog/omlaag te bewegen want dan mis je)
=> Het weghalen van de camera shaking is idd een van de simpelste hacks

Helaas is het vrij lastig om bij mijn beweringen bewijs neer te zetten :(

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerNummer op 19-05-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Nja dat klopt idd, btw over die sniperscripts eh, gebruikt iemand van jullie die nog? Niet dat ik hem nodig heb want ik snipe nooit, maar ik vond laatst een oudje terug, maar als ik die uitvoer zegtie steeds 'unknown command "+lookdown"' is dit sinds 2.60 ofzo? :P

#team-limburg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
TweakerNummer schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:21:
[...]
Voor zover ik weet is er geen cvar die camera shaking (het effect dat optreedt wanneer je geraakt wordt) uitschakelt (heel lang geleden nog geprobeerd).

=> camera shaking is client-side en wordt niet door de server gecontroleerd
=> camera shaking heeft geen invloed op waar je schiet (je moet dus niet voor de cam shacking gaan compenseren door je muis omhoog/omlaag te bewegen want dan mis je)
=> Het weghalen van de camera shaking is idd een van de simpelste hacks

Helaas is het vrij lastig om bij mijn beweringen bewijs neer te zetten :(
Camera shaking is dus niet het effect dat optreedt wanneer je geraakt wordt :)
De knockback die je krijgt als je geraakt wordt heeft een echt effect op de plaats waarnaar je mikt. Je kan het tijdens het spelen bijv. merken dat ik mijn cursor op hoofdhoogte had, maar dat mijn schoten precies synchroon liepen met die van de tegenstander, zodat ik precies knockback heb terwijl ik schoot en dus net elke keer boven het hoofd van de tegenstander schoot. Omdat de wapens alleen erg onnauwkeurig zijn (en je modifier enorm wordt beinvloed door nockback), wil het nog wel eens gebeuren dat je dan toch nog een paar hitjes meepikt overigens.

Als je een beetje C kan programmeren, dan kan je de game code downloaden op:
http://www.splashdamage.c...x&req=viewsdownload&sid=8

[ Voor 7% gewijzigd door Infinitive op 19-05-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Zenix schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:23:
Dat bestaat ook niet volgens mij het kan miss wel verminderd worden maar zeker niet helemaal weggehaald worden enigste command die misschien iets zou kunnen doen met shaken is misschien dit? sv_screenshake 0
Binnen ET-main bestaat sv_screenshake niet. Binnen et-pro ook niet, want de conventie van etpro is dat extra config-settings van etpro beginnen met een "b" zover ik weet.

Trouwens:
code:
1
2
3
4
bash-3.00$ rgrep cg_smooth
./CG_LOCAL.H:extern     vmCvar_t                cg_smoothClients;
./CG_MAIN.C:vmCvar_t    cg_smoothClients;
./CG_MAIN.C://  { &cg_smoothClients, "cg_smoothClients", "0", CVAR_USERINFO | CVAR_ARCHIVE},

cg_smoothclients bestaat dus echt wel he (met een default waarde van "0") ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Infinitive op 19-05-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Hmz raar, als ik hem met seta toevoeg doettie t wel jah, maar hoezo staat ie bij mij niet default erin :?

Maja je kan net zo goed seta blaat 1 doen, en als je dan \blaat doet kom er ook blaat "1" te staan..

[ Voor 34% gewijzigd door h3ll op 19-05-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Omdat cg_smoothclients niet aan de cvar-tabel wordt toegevoegd (dat gebeurt in de code in de buurt van regel 4, maar daar staan commentaarstreepjes voor). Nu wordt verder cg_smoothClient ook nergens anders in de ET game-code voor (g_smoothClients op de server wel). In de code van de quake 3 engine wordt er wel wat mee gedaan. Maar dat stukje is net eventjes anders dan het overeenkomende stukje binnen de ET game-code, dus het is niet helemaal duidelijk. Bovendien heb je kans dat de etpro antilag ook nog eens een rol speelt omdat het typisch in dezelfde code zit te vroeten.

[ Voor 46% gewijzigd door Infinitive op 19-05-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Infinitive schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:44:
[...]

Camera shaking is dus niet het effect dat optreedt wanneer je geraakt wordt :)
De knockback die je krijgt als je geraakt wordt heeft een echt effect op de plaats waarnaar je mikt. Je kan het tijdens het spelen bijv. merken dat ik mijn cursor op hoofdhoogte had, maar dat mijn schoten precies synchroon liepen met die van de tegenstander, zodat ik precies knockback heb terwijl ik schoot en dus net elke keer boven het hoofd van de tegenstander schoot. Omdat de wapens alleen erg onnauwkeurig zijn (en je modifier enorm wordt beinvloed door nockback), wil het nog wel eens gebeuren dat je dan toch nog een paar hitjes meepikt overigens.

Als je een beetje C kan programmeren, dan kan je de game code downloaden op:
http://www.splashdamage.c...x&req=viewsdownload&sid=8
Er zijn 2 effecten die optreden (of op kunnen treden) als je geraakt wordt:
1) knockback
2) cam shaking

Bij 1 wordt de speler weg-geduwd door de force van de bullet.
Bij 2 beweegt je camera omhoog/naar beneden.

1 heet zo omdat je karakter verplaatst.
2 heet zo omdat je camera wel omhoog/omlaag beweegt maar je aim hetzelfde blijft. Het is niks meer dan een cheape gizmo die heel makkelijk weg te hacken is.

Voor 2 moet je niet te compenseren, voor 1 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
TweakerNummer schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:06:
[...]

Er zijn 2 effecten die optreden (of op kunnen treden) als je geraakt wordt:
1) knockback
2) cam shaking

Bij 1 wordt de speler weg-geduwd door de force van de bullet.
Bij 2 beweegt je camera omhoog/naar beneden.

1 heet zo omdat je karakter verplaatst.
2 heet zo omdat je camera wel omhoog/omlaag beweegt maar je aim hetzelfde blijft. Het is niks meer dan een cheape gizmo die heel makkelijk weg te hacken is.

Voor 2 moet je niet te compenseren, voor 1 wel.
Het heet dan officieel ook niet knockback maar kickback, aldus de ontwikkelaars van ET. Maar je 1-e en 2-e punt kloppen niet! Door geraakt te worden door een kogel wordt je teruggeduwd maar dat heeft helemaal niets met het schudden van je scherm te maken en kan je als client ook niet beinvloeden. Het is gewoon een extra snelheidsvector die door de server aan je character wordt toegevoegd.

Voor het schudden van je scherm heb je wel twee verschillende effecten. Eentje waarbij je dus echt je richting wordt beinvloed en een waarbij alleen de camera wordt beinvloed. Het beinvloeden van de camera wordt niet zoveel gebruikt (bij demoplayback/spectaten kan je dat ook niet zien), degene die echt je aim aanpast echter wel: dat is de kickback.

De kickback is een effect dat afhankelijk is van de richting van waar je geraakt wordt. Dat is ook de reden waarom dat laggers extra moeilijk te raken zijn: als jij de lagger recht in het vizier hebt en de lagger beweegt heen en weer, dan krijg jij de damage-events zeg 300 msec later binnen. Omdat ET in dit geval niet corrigeerd voor de lag, klopt de richting van de impact niet helemaal want je beeld is wat gedraaid sinds het schot bij de tegenstander. Je kijkt dan niet meer recht naar de bullet, zodat de inslag naast een verticale component, ook een horizontale component heeft. Met als gevolg dat je na een paar keer getroffen te zijn, geen fatsoendelijke schot meer kan lossen. (beetje het idee van in de zijkant geschoten worden)

[ Voor 22% gewijzigd door Infinitive op 19-05-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Voor degenen die mij niet geloven. Ik heb een modje gemaakt voor ET waarbij geen kickback optreedt, te downloaden:
http://www.case-elektronics.nl/arie/noshake.zip
en te starten doormiddel van ET.exe +set fs_game noshake +set sv_pure 0
(om zelf te spelen, werkt het alleen door zelf een map te hosten en dan een tweede ET.exe op dergelijke manier op te starten en ernaar toe te connecten. Als je met deze mod probeert een internet server te joinen, dan zal ET zien dat de DLL files niet kloppen en deze van de internet server downloaden)

Als je de bijgeleverde demo start via de mod, dan zul je zien dat er geen kickback optreedt. Plaats je de demo echter in je etpro directory, dan zie je de kickback wel!

Zoals ik hierboven schreef is de "knockback" hier niet van afhankelijk. Wordt je geraakt, dan wordt je nog gewoon teruggeduwd. Alleen het trillen van het scherm staat bij wijze van spreken uit.

Het ergste is dat dit heel gemakkelijk naar een cheat om te zetten is én dat er geen manier is om het te detecteren omdat je als spectator/demo niet kan zien dat de kickback weg is. En aangezien maar weinig mensen weten dat de kickback wel degelijk verandering in je aimrichting aanbrengt, zal ook niemand het realiseren dat het niet helemaal pluis is als iemand met z'n cursor zit te shaken maar toch nog headshots knalt (wat af en toe ook nog gewoon kan gebeuren vanwege de onnauwkeurigheid van de wapens).

Gezien de eenvoud van dit gebeuren, zou het me niets verbazen dat een dergelijke cheat al in de omloop is.

[ Voor 23% gewijzigd door Infinitive op 19-05-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Infinitive schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:36:
[...]

Het heet dan officieel ook niet knockback maar kickback, aldus de ontwikkelaars van ET. Maar je 1-e en 2-e punt kloppen niet! Door geraakt te worden door een kogel wordt je teruggeduwd maar dat heeft helemaal niets met het schudden van je scherm te maken en kan je als client ook niet beinvloeden. Het is gewoon een extra snelheidsvector die door de server aan je character wordt toegevoegd.

Voor het schudden van je scherm heb je wel twee verschillende effecten. Eentje waarbij je dus echt je richting wordt beinvloed en een waarbij alleen de camera wordt beinvloed. Het beinvloeden van de camera wordt niet zoveel gebruikt (bij demoplayback/spectaten kan je dat ook niet zien), degene die echt je aim aanpast echter wel: dat is de kickback.

De kickback is een effect dat afhankelijk is van de richting van waar je geraakt wordt. Dat is ook de reden waarom dat laggers extra moeilijk te raken zijn: als jij de lagger recht in het vizier hebt en de lagger beweegt heen en weer, dan krijg jij de damage-events zeg 300 msec later binnen. Omdat ET in dit geval niet corrigeerd voor de lag, klopt de richting van de impact niet helemaal want je beeld is wat gedraaid sinds het schot bij de tegenstander. Je kijkt dan niet meer recht naar de bullet, zodat de inslag naast een verticale component, ook een horizontale component heeft. Met als gevolg dat je na een paar keer getroffen te zijn, geen fatsoendelijke schot meer kan lossen. (beetje het idee van in de zijkant geschoten worden)
Als er op je geschoten wordt zie je 2 dingen:
1) je scherm "trilt" als het ware
2) je karakter verplaatst
Als je tegen een muur staat verplaatst je karakter niet, maar je scherm "trilt" nog wel. Met trillen bedoel ik het eerst omhoog en daarna naar beneden van je scherm (waarna wat je ziet weer op normaal staat). Je aim verandert doordat je karakter verplaatst. Je aim verandert niet doordat je scherm trilt. Je scherm trilt ook niet in verhouding tot het verplaatsen (immers als je tegen een muur staat verplaats je niet maar het scherm trilt wel). Trillen is heel makkelijk weg te hacken.

Het lijkt mij dat we langs elkaar heen praten. Ja, hoge pingers met antilag zijn irri. Ook omdat je te laat bent met wegduiken als je merkt dat er op je geschoten wordt. De lagger krijgt jouw wegduik actie later door waardoor hij langer op je kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik weer wat bijgeleerd, want als me beeld trilde zorge ik er altijd voor de me cursor gewoon gefixed bleef op me target (oftwel goed aimen). Maar wordt het niet gezien als cheaten als je dat trillen weg laat?

Wat ook vervelend is is de mine system. Als je inprincipe nog op de mijn staat kan hij weleens afgaan omdat de server/legger van de mine denkt dat hij hoort af te gaan.

Ik ga binnenkort wat gaatjes boren in wat vloeren om een kabeltje te trekken voor me netwerk (me draadloos netwerk zorgt ervoor dat ik max packets niet eens omlaag hoef te gooien). Dus dan lag ik eindelijk weer wat minder :Y) . Maar wat is de range van max packets die je mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
40/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Jap, en 100 is het meest eerlijke voor je tegenstander en voor jezelf ook het fijnste ( soepeler )
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het gezellig en nuttig voor elkaar.
Dus geen offtopic geblaat, slow-chat, flames of erger.